Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:05:
Ik heb onderandere Buienradar gedownload maar deze werkt slecht. Hoe kan ik een app verwijderen?
Naar office maar ik kan nergens vinden "delete" of zo
Menu--> Instellingen-->Toepass.beheer-->Geinst.toepass--> Buienradar wat langer indrukken, dan staat er details bekijken of verwijderen.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:05:
Ik heb onderandere Buienradar gedownload maar deze werkt slecht. Hoe kan ik een app verwijderen?
Naar office maar ik kan nergens vinden "delete" of zo
Of naar toepassingen>opties>indelen>de app wat langer indrukken>verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je swype uit de ovi store al installeren op de N8, ook al is het in het engels? Bij mij wil het namelijk niet starten. Het wordt wel gedownload en geinstalleerd uit de ovi store, ik reboot mn toestel, en in toepassingen staan er enkel swype settings. Wanneer ik het uit de ovi store wil starten komt er download fout en stelt hij voor om het opnieuw te downloaden. Heb dit al gedaan, al gewist in toepassingsbeheer en opnieuw gedownload, al alles op toestel in engels gezet, starten zonder reboot, bij berichten gezocht, niks werkt.
Edit: Gevonden. Schrijftaal in engels zetten en in landscape houden. Ben dit nu met swype aan het typen op mijn N8 over wifi. Elk woord dat ik hier typ onthoudt het. Wanneer het er niet in staat typ je het zoals op een gewoon toetsenbord en het onthoudt het. Very cool.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2010 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Folkifoon schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:39:
[...]

Top, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Folkifoon schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:39:
[...]

Bijgeschreven in de handleiding, weer bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nieuwste versie van het navigatiesysteem ge-download. Nu ben ik de gesproken waarschuwingen kwijt. Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://smartsym.nl/121226/SPB_Mobile_Shell_Symbian.html

http://www.iwantonly.com/watch/218565/

Heeft iemand hier al ervaring mee?
Het lijkt me fantastisch maar wel 30 euro!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2010 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
pegagus schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:37:
Bij mijn toestel zaten overigens twee korte USB-kabels. De ene een standaard micro-usb met een trapezium-vorm. De tweede is ongeveer even groot, maar vierkant. Wat is dit voor een kabeltje?
hdmi kabel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=35027704,noline]
Bij mijn toestel zaten overigens twee korte USB-kabels. De ene een standaard micro-usb met een trapezium-vorm. De tweede is ongeveer even groot, maar vierkant. Wat is dit voor een kabeltje?
Ik kan gewoon NIET! geloven dat je dit durft te vragen en dat je totaal geen schaamte hebt.

Beter had je begonnen met....ik heb geen boekje erbij gekregen, nooit geen forums gelezen, alle zoekmachines zijn geblokkeerd door mijn vrouw, weet er iemand waarvoor dat kabeltje is? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 10:59:
[...]

Ik kan gewoon NIET! geloven dat je dit durft te vragen en dat je totaal geen schaamte hebt.

Beter had je begonnen met....ik heb geen boekje erbij gekregen, nooit geen forums gelezen, alle zoekmachines zijn geblokkeerd door mijn vrouw, weet er iemand waarvoor dat kabeltje is? :-)
haha! eens!
Even wachten nu op de vraag waar hdmi voor staat denk ik.
ook vraag ik me af waar dat schuifknopje rechts aan de zijkant voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet misschien iemand of je de N8 zo in kan stellen dat je een gesprek direct met de luidspreker begint , ik heb dit niet kunnen vinden in de handleiding en heb ook al op internet gezocht . Het enige wat ik gevonden heb is het progje auto speaker 2.0 maar dit is voor de N97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil zo graag de N8 aanschaffen. Weet iemand of ik er de mee gemaakte foto's/video kan overzetten op mijn Mac-mini (Apple). Ik heb geen Windows pc. En kan ik er ook mijn inkomende e-mails op de Mac ermee opvragen, of moet ik een apart e-mailadres aanmaken voor de Nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:41
Stelletje grappenmakers. Die HDMI-kabel is weer een andere. En voor de volledigheid was ik vergeten te vertellen dat er een usb-logootje op zit. Ik ben niet helemaal achterlijk.

Maar blijkbaar is het kabeltje bedoeld voor het USB on-the-go gebeuren. Maar waarom zit er dan een afwijkende vorm aan de micro usb-stekker? Ik heb hem inmiddels toch maar gepast, maar ik ben er nog al voorzichtig mee stekkers in verkeerde aansluitingen te steken. Daarvoor is het toestel wat te kostbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
pegagus schreef op zondag 14 november 2010 @ 14:12:
Stelletje grappenmakers. Die HDMI-kabel is weer een andere. En voor de volledigheid was ik vergeten te vertellen dat er een usb-logootje op zit. Ik ben niet helemaal achterlijk.

Maar blijkbaar is het kabeltje bedoeld voor het USB on-the-go gebeuren. Maar waarom zit er dan een afwijkende vorm aan de micro usb-stekker? Ik heb hem inmiddels toch maar gepast, maar ik ben er nog al voorzichtig mee stekkers in verkeerde aansluitingen te steken. Daarvoor is het toestel wat te kostbaar.
Hoe het precies zat weet ik niet meer, maar de USB OTG heeft een extra 'kanaal' om USB OTG mogelijk te maken. Daarom is die ook iets anders van vorm, om misverstanden te voorkomen.

Een USB OTG kabel past niet zomaar in een micro USB aansluiting maar een micro USB aansluiting past wel weer zonder probleem in een USB OTG aanlsuiting.
Zal eens zien of ik het artikel kan terug vinden. :)

[edit]Hier staat o.a. iets: Wikipedia: USB On-The-Go

[ Voor 8% gewijzigd door Beanie op 14-11-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:05:
Ik wil zo graag de N8 aanschaffen. Weet iemand of ik er de mee gemaakte foto's/video kan overzetten op mijn Mac-mini (Apple). Ik heb geen Windows pc. En kan ik er ook mijn inkomende e-mails op de Mac ermee opvragen, of moet ik een apart e-mailadres aanmaken voor de Nokia?
Gelukkig hanteert Nokia niet de absurde vendor-lock-in en proprietaire technieken van Apple met zijn iPhone... De N8 wordt gewoon herkend als USB Mass storage, waarmee je zonder extra drivers of software je foto's en video's kunt benaderen die op je N8 staan. Eventueel kun je ook gewoon alle media via bluetooth naar je PC sturen. Het zijn gewoon features van Symbian.

Wat je precies bedoelt met "inkomende mails op mac opvragen" begrijp ik niet, maar met Symbian kun je gewoon meerdere accounts opgeven, die gewoon met IMAP over SSL werken. Dat is wat je ook gebruik op je desktop, neem ik aan. Daarmee heb je zowel op je desktop als mobiel altijd al je e-mail bij de hand.

Ik gok dat de N8 ook spul als gmail/hotmail/live/yahoo ondersteunt, maar gezien de immer discutabele privacy bij dat soort diensten zou ik daar nooit gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Download de probeerversie anders even: http://www.spb.com/symbia...mobileshell/download.html.
Heb 'm nu ook draaiende op mijn Nokia 5530 XM, maar ik heb meer interesse voor SPB Weather, wat ik tevens dan ook aangeschaft heb.
Een pracht van een applicatie!

Trouwens vind ik €30,00 voor zoiets wel een absurd hoog bedrag, €15,00 vond ik al veel!

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/aot9p0.jpg Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/1zpslxk.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Wietsee. op 14-11-2010 18:34 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:14
robertwebbe schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:01:
Ja, deze zit standaard in de verpakking.

emmerx bedoelde de CA-75U kabel, die werkt wel (via analoge compostie video) maar zit er standaard niet bij. Als je hem nog hebt van een ouder toestel dan kun je deze ook gebruiken. De videoweergave is dan natuurlijk bij lange niet zo mooi als via HDMI.

[afbeelding]
Ik heb zo'n kabel van mijn 5800 over. Maar ik krijg geen beeld op mijn TV (ik heb nog een beeldbuis exemplaar zonder HDMI). Mijn N8 herkent het kabeltje ook niet als TV Out, dat deed mijn 5800 wel. Bij accessoires instellen kan ik het ook niet vinden. Kan ik het kabeltje nog gebruiken of is het gewoon pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Ik word niet bepaald warm van dit. Hier kun je toch nooit goed mee geïnformeerd worden ? Beetje van dit beetje van dat, ja 12MP is goed, Blackberry heeft een leuk toetsenbord. en klaar is de man.

En 20 klikken om iets te bereiken vind ik wel erg overdreven.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeffrey88 op 14-11-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeffrey88 schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:31:
[...]

Ik word niet bepaald warm van dit. Hier kun je toch nooit goed mee geïnformeerd worden ? Beetje van dit beetje van dat, ja 12MP is goed, Blackberry heeft een leuk toetsenbord. en klaar is de man.

En 20 klikken om iets te bereiken vind ik wel erg overdreven.
Als je een objectief oordeel wilt geven adviseer ik om eerst onderstaande goed te bekijken!
Veel kijkplezier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
moet je nog steeds applicaties signen op dit toestel (huidige nokia wel namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-09 09:15
Nog een filmpje over waarom je geen iPhone moet kopen:
YouTube: Nokia N8 vs iPhone 4 video test

Althans, niet als je de camera belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:09:
Als je een objectief oordeel wilt geven adviseer ik om eerst onderstaande goed te bekijken!
Veel kijkplezier...
Had meer commentaar op het filmpje zelf, ik ben zelf wel geïnformeerd over de N8. Toch bedankt.
Tweade schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:33:
Nog een filmpje over waarom je geen iPhone moet kopen:
YouTube: Nokia N8 vs iPhone 4 video test

Althans, niet als je de camera belangrijk vindt.
De Audio is superieur op de Nokia, maar dat alles wat verder weg lijkt komt dat door de sensor van de N8 ? Het verschil in video opname is trouwens wel enorm, het is dat je mij zegt dat de i-Phone HD opneemt anders had ik het voor SD laten doorgaan.

[ Voor 60% gewijzigd door Jeffrey88 op 14-11-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
De nokia n8 is duidelijk beter bij foto's en video's! ik hoop echt dat nokia het S^3 platform updates geeft heb zelf de n8 nog niet getest, ik zie in reviews wel de grootste minpunten staan en die hebben bijna allemaal met S^3 te maken o.a. de browser, het keyboard, en de verschillende fonts in enkele nokia applicaties zijn dringend aan vernieuwing toe, ook zou er meer vernieuwd mogen worden zoals de overal look van de gehele ui de n8 doet me teveel denken aan mn 5800 die in de kast ligt...

Toch ga ik het wagen en volgende vrijdag een n8 halen!

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Folkifoon schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:21:
[...]

werkt top alleen moet je de schrijftaal op engels zetten. Helaas nog niet met nederlandse woorden
Ik heb de swype applicatie inmiddels doorgespit, maar waar zet je hem op engels dan? kan niet vinden en dus doet de swype het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Nou .. mijn N8 is dood. Liep in een keer zomaar vast (freeze) en toen werd ie zwart en nu doet ie niks meer. Geen harde reset (key combinatie) .. niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boxie dat is erg vervelend.......

Ik wilde net vertellen hoe blij ik ben met mijn N8, hoop niet dat het een gewoonte wordt van de N88.

Die man in ochtendspits had zelf een iphone, hoe objectief kun je zijn dan.

Het enige wat bij mij niet werkt is youtube. Ik terug naar de winkel en ....daar deed ie het wel.
Waarschijnlijk thuis een te trage verbinding.
Van mijn draadloos netwerk en de provider, is wel sterk dan.

Ik heb nog een week om te beslissen om hem te houden, maar op dit moment geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om hem te ruilen, nou ja een paar haren dan, behalve als ie in 1x dood is. Ik hoop Boxie dat je er snel achter komt wat er aan de hand is, want het maakt me wel iets onzeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Laatst online: 29-09 21:36
@ Silvertje,,

Een week om te beslissen om hem te houden? Hoe krijg je dat voor elkaar als ik vragen mag? Heb je hem in de winkel gehaald of via internet?

En stel je vind de telefoon over 2 dagen niks meer (bijv, hij maakt je verwachtingen niet waar). Kan je dan de telefoon gewoon opsturen/terug naar de winkel ermee? en dan zeggen ik wil een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoXie schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:58:
Nou .. mijn N8 is dood. Liep in een keer zomaar vast (freeze) en toen werd ie zwart en nu doet ie niks meer. Geen harde reset (key combinatie) .. niks.
heb ik ook al bij 2 toestellen gehad. Eentje kwam 3 uren later weer tot leven. Heb ze allebei weer omgeruild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:18
liffey schreef op maandag 15 november 2010 @ 08:50:
[...]

Ik heb de swype applicatie inmiddels doorgespit, maar waar zet je hem op engels dan? kan niet vinden en dus doet de swype het niet.
Moet je ook niet doen in de swype applicatie, maar tijdens het typen bij de toetsenbord instellingen. Daar kan je de taal instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Alternative schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:13:
Ik heb last van ghost text als ik de mediaplayer gebruik

[afbeelding]

Andere die dit ook hebben ?

Dit probleem samen met me andere problemen zoals o.a....zinloos verbinding maken, geen beveiligings code vragen bij reset en een heel zacht geluid bij een sms.
Hebben mijn doen besluiten vanmiddag maar even langs de ncp te gaan om me toestel opnieuw te laten flashen.
Hopelijk lost dat de problemen op
Dit zie ik ook . Lijkt mij dat je in de achtergrond het hoofdscherm ziet - met "Opties" en "Bellen"
de knoppen van de muziek speler zijn te doorzichtig.
Mijn plaatje komt van een sceenshot
Afbeeldingslocatie: http://www.berryth.nl/media/doorzichtig.jpg

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:50
Ga toch binnenkort voor een N8!

De E71 heeft het sinds kort begeven. Heeft iemand ervaring met een Lost & Stolen procedure van T-mobile?

Ook lees ik wisselende verhalen over de accu. Momenteel ben ik verheerlijkt met een accu die het makkelijk 2 dagen volhoudt. Over de N8 lees ik dat sommige het net 1 dag volhouden terwijl een aantal reviews zeggen dat het ook makkelijk 2 dagen volhouden.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren `SPB Mobile Shell` bij OVI store gekocht.
Het wat even zoeken hoe het werkte maar nu ik de menu's door heb vind ik het een pracht.
De 30 euro meer dan waard. Onderstaande info geeft een goed beeld van deze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Reaper.JA2 schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:26:
Ga toch binnenkort voor een N8!

De E71 heeft het sinds kort begeven. Heeft iemand ervaring met een Lost & Stolen procedure van T-mobile?

Ook lees ik wisselende verhalen over de accu. Momenteel ben ik verheerlijkt met een accu die het makkelijk 2 dagen volhoudt. Over de N8 lees ik dat sommige het net 1 dag volhouden terwijl een aantal reviews zeggen dat het ook makkelijk 2 dagen volhouden.
Ik heb hem nu 4 dagen in bezit. Zaterdag een paar uur als muziekspeler gebruikt (op de luidspreker), wifi, UMTS, bluetooth, GPS staat allemaal aan en gaat nu al twee dagen mee. En dat zal dus nog wel wat beter worden. Maar hoe meer je er echt mee bezig bent, des te meer staat het scherm aan, en zal de accu sneller leegtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Laatst online: 19:50
pegagus schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:26:
[...]

Ik heb hem nu 4 dagen in bezit. Zaterdag een paar uur als muziekspeler gebruikt (op de luidspreker), wifi, UMTS, bluetooth, GPS staat allemaal aan en gaat nu al twee dagen mee. En dat zal dus nog wel wat beter worden. Maar hoe meer je er echt mee bezig bent, des te meer staat het scherm aan, en zal de accu sneller leegtrekken.
Jezus! Dat is heel netjes, dat had ik absoluut niet verwacht.
Dat terwijl ik wifi/UMTS/bluetooth/GPS nog altijd uit heb :)

Bedankt voor je reactie! Nou hopen dat het lost & stolen traject lukt :P

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

BoXie schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:58:
Dat heb ik dus ook inmiddeld 10x gehad. En als je hem na een tijdje weer aan wilt zetten dan doet ie het weer. Ik begrjip er nix van. Zometeen ff (voordat ie weer uitvalt) een harde reset doen.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
@Amiet01 : Omruilen dan je toestel. Heb hem net bij Belcompany omgerolen voor een nieuw exemplaar. Gelukkig erg goede service bij die lui.

Maar goed .. de mijne was ook echt dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schrikbarend hoog percentage mensen dat zijn iPad op het toilet gebruikt.

<---- smetvrees... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

Hoe laat je de bestanden die je download van de browser opslaan op je geheugenkaart ipv massageheugen? Ik kan nergens daar een optie voor vinden. Alvast bedankt.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
bwt schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:06:
[...]

Dit zie ik ook . Lijkt mij dat je in de achtergrond het hoofdscherm ziet - met "Opties" en "Bellen"
de knoppen van de muziek speler zijn te doorzichtig.
Mijn plaatje komt van een sceenshot
[afbeelding]
met theme midnight silver heb ik hier geen last van, is dus geen schermprobleem maar doorzichtige onderdeel van je theme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
pegagus schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:26:
[...]

Jij kunt je gps 2 dagen aanhouden????????

Lijkt me een pinokkio verhaal. Na enkele uren is ie op met de gps aan, bij mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Alternative schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:24:
@velga
Volgens nokia moet het minimaal een class4 kaart zijn.
zelf heb ik class6 dus durf je niet te zeggen of class2 gaat werken.
Denk het wel aangezien die je kaartje wel vindt...en je geen foutmelding geeft :P
Moet het werkelijk echt minimaal een class 4 kaart zijn? want ik kan dit nergens terug vinden dat dat moet.
Nu wil ik graag een 32gb micro SD kaart aanschaffen.. maar nu staat er alleen 1 kingston class 4 kaart in de pricewatch met een niet zo goeie user-review :(

Of heeft iemand anders toevallig al ervaring met deze microSD kaart of een andere 32gb kaart i.c.m. de N8?
http://tweakers.net/price...4-+-adapter.html#tab:info

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-10-2021
Mijn class 2 kaart van 16 gb doet het ook.
Ik heb ook daar divx film op en het werkt.

inmiddels het probleem van de 2 telefoonnummers opgelost.
het te bellen nummer gewoon vasthouden opscherm en dan na een paar seconden spring hij om op het andere nummer.
Helaas niet vermeld in de handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:46:
Ik heb gisteren `SPB Mobile Shell` bij OVI store gekocht.
Het wat even zoeken hoe het werkte maar nu ik de menu's door heb vind ik het een pracht.
De 30 euro meer dan waard. Onderstaande info geeft een goed beeld van deze optie.

Je kan deze ook installeren, dan krijg je een trial voor 30 dagen. Top programma, geeft inderdaad een Iphone-feeling wat betreft het bewegen van de homescreens.
Je hebt twee rijen, boven en onder. Een zakelijk, ander prive, en beide maximaal 5 screens. Dus
[1][2][3][4][ 5]
[6][7][8][9][10]
Je kan van links naar rechts, van boven naar beneden om te switchen. Ben alles nog aan het indelen wat wel wat tijd kost maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 21:51

rda

Kent iemand de applicatie mobbler? Het lijkt mij een heel mooi ding, maar ik snap nog niet echt hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ben helaas geen goede fotograaf maar ik vind dat als ik de foto's bekijk op het toestel zelf een stuk mooier zijn dan dat ze er geupload uitzien.
Op de pc zien ze er best onscherp uit en als ik ze upload naar facebook is het al helemaal wat wazig.

Verschillende instellingen al geprobeerd maar...misschien blijven oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 10:49
Velga schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:17:

inmiddels het probleem van de 2 telefoonnummers opgelost.
het te bellen nummer gewoon vasthouden opscherm en dan na een paar seconden spring hij om op het andere nummer.
Heel erg bedankt!!!!
Was nu de hele tijd bezig elke keer het standaardnummer te veranderen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
liffey schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:49:
[...]

Jij kunt je gps 2 dagen aanhouden????????

Lijkt me een pinokkio verhaal. Na enkele uren is ie op met de gps aan, bij mij dan.
De enige applicatie die er regelmatig gebruik van maakt is de buienradar app. Als ik ovi maps ga gebruiken, wordt het uiteraard een ander verhaal. Maar met mijn gebruikspatroon doe ik dus nu al twee dagen met de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Meteen nog even tip voor de mensen die vinden dat de accu te snel leeg trekt:

Als je rechtsboven op de icoontjes aanraakt, krijg je een pop-up met verbindingen en het accu-symbooltje. Als je vervolgens het accu-symbooltje aanraakt, kun je energiebesparing inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Mijn vriendin krijgt morgen haar N8 en aangezien ze niet zo zuinig met haar telefoons om gaat (lol) is ze op zoek naar een goede screen protector en een hoesje, bijv van Neopreen.

Iemand goede tips voor beide? Graag good value for money! :) Ik heb wel wat dingen zien staan bij pdashop enz maar heb liever tips van echte gebruikers! :) Helaas is er geen goedgevuld accessoires-topic voor de N8 dus maar even hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

Ik heb mijn standaard plasticje er nog opzitten :') Geloof niet echt in screenprotectors, maar zolang deze netjes zit laat ik 'n zitten.

Check overigens:
YouTube: Testing Nokia N8 Gorilla Glass Screen | pestaola.gr

Denk niet dat het echt nodig is ook

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Laatst online: 15-04-2021
Ook ik ben op zoek naar goed hoesje iemand tips liefst niet te duur zelf heb ik ondertaande gevonden iemand ervaring?

http://www.nokia.nl/ontde...e-cp-500-voor-de-nokia-n8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardstyle4me, ik heb mijn telefoon bij The Phonehouse winkel daar heb je 14 dagen omruilgarantie.

Vanochtend kon ik niet meer op google komen was ik niet geautoriseerd voor???
Moest een gebruikersnaam en een wachtwoord instellen.????

Ik heb vanalles bedacht, maar uiteindelijk naar de winkel. En daar hadden ze er nog nooit van gehoord.
Er werd hier en daar naar toe gebeld, op internet gekeken en dingen geprobeerd.
Uiteindelijk met een eenvoudige reset was het weer klaar.

Dus ik weer blij en denk dat ik hem houd.
Moet nog muziekdownloaden en de ovimaps uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.phonextra.nl/a...luxe-lederen-telefoonhoes

Dit hoesje heb ik besteld. Niet goedkoop, ik heb het nog niet binnen, dus even afwachten of het mij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
btw heb ik net even de demo van SPB Mobile Shell gedownload en geinstalleerd en is super geinige applicatie echter een paar vragen als iemand die weet :

kan je ook op elk van de home screens een andere foto zetten? net als de orginele symbian?
als ik nu een foto als achtergrond kies staat ie op alle 3 de schermen(jammer) of is dit een demo probleem?

hoe kan je de shell automatisch opstarten zonder in de nokia menu te komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Heeft iemand die CP-500 case ? Ik ben benieuwd of de uitsparing bij de camera ver genoeg uitsteekt, dat als je hem 'op zijn rug legt' .. het kunststof van de hoes eerst de tafel raakt .. en de camera dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
mrcosmo schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:35:
btw heb ik net even de demo van SPB Mobile Shell gedownload en geinstalleerd en is super geinige applicatie echter een paar vragen als iemand die weet :

kan je ook op elk van de home screens een andere foto zetten? net als de orginele symbian?
als ik nu een foto als achtergrond kies staat ie op alle 3 de schermen(jammer) of is dit een demo probleem?

hoe kan je de shell automatisch opstarten zonder in de nokia menu te komen ?
Mij is het (nog) niet gelukt verschillende foto's te kiezen, wel tussen boven en onder (dus zakelijk en prive om het zo te noemen).

Shell start bij mij ook niet automatisch, ik heb geen demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na SPB Mobile Shell nu ook SPB Black Theme gedownload. De icoontjes worden verfraaid maar nu heb ik een probleem, als ik wil typen krijg ik de witte letters op een lichtgrijze achtergrond. Dit moet donkergrijs zijn. Nu is typen niet te doen. Deze App verwijderen lukt niet!!! HELP HELP HELP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 04:51:
Ik heb na SPB Mobile Shell nu ook SPB Black Theme gedownload. De icoontjes worden verfraaid maar nu heb ik een probleem, als ik wil typen krijg ik de witte letters op een lichtgrijze achtergrond. Dit moet donkergrijs zijn. Nu is typen niet te doen. Deze App verwijderen lukt niet!!! HELP HELP HELP
Oh ja de Shell start wel automatisch maar het duurt even,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 04:51:
Tip 37 van deze link: http://highdiver.wordpres...nokia-n8-tips-and-tricks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
mrcosmo schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:29:
Ook ik ben op zoek naar goed hoesje iemand tips liefst niet te duur zelf heb ik ondertaande gevonden iemand ervaring?

Als je goeie stevige bescherm hoesjes zoekt voor het reizen dan: http://www.best4travellers.com/
In january ga ik een hele maand op vakantie naar Thailand. Daar heb ik ze nu speciaal voor gekocht.
Ik had 5 jaar geleden al zo'n hoesje van travelBlue op het vliegveld gekocht, inmiddels is die nog heel goed maar past mijn N8 daar net niet in (was toen voor mijn sony K800i en daarna voor mijn nokia N95).
De hoesjes zit een stevige riem-lus aan en de flap sluit af met degelijk klitteband. De stof is gemaakt van een soort wet-suit stof. Een stevig rekbaar dik stof.
En nu heb ik er 3 van deze website besteld, inmiddels ook al binnen. Erg handig om mee te reizen vooral als je met spatwater te maken hebt.

De Flexible Pod daar past mijn N8 het beste in.. ook samen met het rubber bescherm hoesje om mijn N8 past hij in de flexible pod.
http://www.best4traveller...arriers/Flexible-pod.html

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Google Aps probleem:

De mailclient op de telefoon geeft aan 86 ongelezen mailtjes, terwijl ik ingelogd op googleaps 3 ongelezen heb. Hij synct dus niet van telefoon naar server wat betreft de status gelezen.
Bij instellingen heb ik: Status Email gelezen --> Synchr. naar server. Dit zou dus goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
@Folkifoon : welcome to the club.

Doet hij bij jou overigens wel real-time push-e-mail van je Google account ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
mrcosmo schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:29:

Ik gebruik een zwart hoesje van Valenta (of zoiets)... Zit ie iets ruim in, maar bevalt verder goed. Geen riemlusje helaas. Ongeveer 12 euro
Afbeeldingslocatie: http://i254.photobucket.com/albums/hh87/peerke63/Valenta_pocket.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door peerke63 op 16-11-2010 10:01 . Reden: url toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Ik heb een beetje vreemd fenomeen volgens mij.
Indien ik mijn N8 van de lader af haal... en het is verders helemaal donker... zie ik toch het beeldscherm iets "gloeien" als het ware. Met een wat donker vlekkerig patroon er op.
Iemand enig idee wat de oorzaak hier van is?. Komt dit bij meerderen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
BoXie schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:55:
@Folkifoon : welcome to the club.

Doet hij bij jou overigens wel real-time push-e-mail van je Google account ?
Nee je moet een interval instellen, 15 min, uur etc... Niet heel best, hoop dat dit snel wordt aangepakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik ben met gmail aan het stoeien op de n8 en heb hem ingelsteld als exchange de instellingen allemaal volgens google en gecontroleerd met me iphone 3gs

nu loop ik tegen het probleem aan dat ik geen mail kan versturen wel onvangen,

mijn contacten en agenda is ook correct,

mijn toestel is up to date

Kan op mijn iphone wel mail opstellen.

Wat moet ik doen? heb het proces al meerdere malen opnieuw gedaan.

Gr Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:37:
[...]

Dit gaat me net even boven mijn pet!
In de nederlandse taal: menuknop>instellingen>Toepass.beheer>Geïnstall.toepassingen

Daar zie je alle geinstalleerde applicaties en themes. De te verwijderen app een paar seconden aanraken en je krijgt de optie om hem te verwijderen. Maar mogelijk moet je eerst een andere theme kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:39:
Beste,

Ik ben met gmail aan het stoeien op de n8 en heb hem ingelsteld als exchange de instellingen allemaal volgens google en gecontroleerd met me iphone 3gs

nu loop ik tegen het probleem aan dat ik geen mail kan versturen wel onvangen,

mijn contacten en agenda is ook correct,

mijn toestel is up to date

Kan op mijn iphone wel mail opstellen.

Wat moet ik doen? heb het proces al meerdere malen opnieuw gedaan.

Gr Sander
Dat gaat niet werken, gmail via Exchange. Je kan wel de agenda van gmail syncen op deze manier, maar dan moet je de emailfunctie uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Buienradarwidget (leuk scrabblewoord) werkt bij mij niet in SPB Mobile Shell. Wie kan/wil dit met SPB Mobile Shell ook even testen.
Ik zie in de widget de onderkant van de normalel app: (vernieuwen/benelux/europa/gps positie).
Als ik er op druk opent hij wel de app goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Waar ik me zo erg aan stoor in de OVI-Store zijn al die nep applicaties die zich poseren onder de verschillende categorieën maar eigenlijk niets anders zijn dan een blog of nieuws-site.
Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://images.dailymobile.se/wp-content/uploads/2010/10/Scr000036.jpg
Staat ingedeeld onder de categorie "Entertainment"

Afbeeldingslocatie: http://nehloo.com/wp-content/uploads/2010/11/2010-11-07_nokia_ovi_app_nehloo_blog.png
Staat ingedeeld onder de categorie "Business"

Wanneer je naar leuke apps aan het zoeken bent in een van de categorieën (bijvoorbeeld de categorie "Utilities") heb je eerst honderden van deze nep utilities opengeklikt en weer gesloten voordat je een echte utilitie tegenkomt.
Ik begrijp niet goed waarom Nokia deze soort apps niet in een apparte categorie plaats bijvoorbeeld "Blogs".
Is er nog iemand meer waarmee ik deze ergenis deel?

[ Voor 15% gewijzigd door SpitfireNL op 16-11-2010 16:18 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Folkifoon schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:49:
Buienradarwidget (leuk scrabblewoord) werkt bij mij niet in SPB Mobile Shell. Wie kan/wil dit met SPB Mobile Shell ook even testen.
Ik zie in de widget de onderkant van de normalel app: (vernieuwen/benelux/europa/gps positie).
kan er niet een spb mobile shell forum geopend worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:35
SpitfireNL schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:58:
Waar ik me zo erg aan stoor in de OVI-Store zijn al die nep applicaties die zich poseren onder de verschillende categorieën maar eigenlijk niets anders zijn dan een blog of nieuws-site.
Ik begrijp niet goed waarom Nokia deze soort apps niet in een apparte categorie plaats bijvoorbeeld "Blogs".
Is er nog iemand meer waarmee ik deze ergernis deel?
Ik deel absoluut die ergenis. Het is denk nu een manier om de OVI-store enigzins gevuld te krijgen voor Symbian^3. Er komen nog vele apps aan. Al had ik deze draken van rss feeders ook al op mijn E72..
Een enkele vind ik wel handig overigens. Maar het is te makkelijk om al site/weblog deze ' app' te gebruiken om puur een feeder te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
johan12 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:16:
[...]

Ik deel absoluut die ergenis. Het is denk nu een manier om de OVI-store enigzins gevuld te krijgen voor Symbian^3. Er komen nog vele apps aan. Al had ik deze draken van rss feeders ook al op mijn E72..
Een enkele vind ik wel handig overigens. Maar het is te makkelijk om al site/weblog deze ' app' te gebruiken om puur een feeder te krijgen.
Als app 1 goede feed reader aanbieden, en dan allerlei suggesties voor feeds die je als een soort widgets kunt instellen zou mijn wens zijn.
Dus een app die 3 schermen vol met rss feeds kan weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
hmmm heb zojuist een review van de cp500 carry case gelezen maar de camera zit niet protected dom dom als je het mij vraagt. ander hoesje hierboven ook niet veel soeps.
iemand een goede carry case gevonden ? weet ik wat ik moet vragen aan de sint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
johan12 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:16:
[...]

Ik denk dat dat bij de Apple en Android winkels niet anders is. Daar moet je je door 100.000 of meer applicaties worstelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:55:
Weet misschien iemand of je de N8 zo in kan stellen dat je een gesprek direct met de luidspreker begint , ik heb dit niet kunnen vinden in de handleiding en heb ook al op internet gezocht . Het enige wat ik gevonden heb is het progje auto speaker 2.0 maar dit is voor de N97.
iemand ?
is wel zo handig als je in de auto handsfree wil bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:57
mrcosmo schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:07:
hmmm heb zojuist een review van de cp500 carry case gelezen maar de camera zit niet protected dom dom als je het mij vraagt. ander hoesje hierboven ook niet veel soeps.
iemand een goede carry case gevonden ? weet ik wat ik moet vragen aan de sint :)
Ik heb zelf een hoesje van Noreve gekocht en ben er heel erg tevreden mee.
Past perfect en de camera zit mooi afgeschermd.
In Nederland alleen in zwart leder. Ik heb hem bij Noreve in Frankrijk besteld met een luxer soort leer en andere kleur.
http://www.noreve.com/bra...okia_N8-00_Tradition.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pegagus schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:36:
[...]

In de nederlandse taal: menuknop>instellingen>Toepass.beheer>Geïnstall.toepassingen

Daar zie je alle geinstalleerde applicaties en themes. De te verwijderen app een paar seconden aanraken en je krijgt de optie om hem te verwijderen. Maar mogelijk moet je eerst een andere theme kiezen.
Weer bedankt, uren gezocht maar jouw tip van ander thema was de oplossing. Ík heb eerst "Thema" uitgeschakeld en toen kon ik de app wel verwijderen en zijn de invoerschermen ook weer normaal. Ik vraag me af of ik nogmaals "SPB Black Theme" kan downloaden, hij verfraaide de schermen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een keuze uit een groot aantal Thema's alleen heb ik nergens kunnen vinden/googlen wat de inhoud is. Moet je ze dan stuk voor stuk uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Folkifoon schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:49:
Ik heb hem er op gezet maar hij doet het slecht, als ik bvb rechtsboven klik krijg ik als vooruitzicht voor de komende dagen allen 100% zon en allen 0% regen!. Volgens mij was hij vóór de SPB Shell ook als niet goed. Dus weer verwijderd. (Wat is die SPB Mobiele Shell toch een kollosale verbetering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 07:35:
[...]

Ik heb hem er op gezet maar hij doet het slecht, als ik bvb rechtsboven klik krijg ik als vooruitzicht voor de komende dagen allen 100% zon en allen 0% regen!. Volgens mij was hij vóór de SPB Shell ook als niet goed. Dus weer verwijderd. (Wat is die SPB Mobiele Shell toch een kollosale verbetering).
Ja een hele verbetering. Zo moet de N8 zo snel mogelijk worden. Paar updates verder waarschijnlijk.
Ik kan in Shell niet een widget vinden waarin ik ook op de homescreens mijn email al kan zien (de header+1e regel bijv.). Alleen een icoontje met daarin het aantal ongelezen mailtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokia heeft toegezegd frequenter met updates te komen dus het leven wordt steeds mooier.
We hebben al verschilllende beoordelingen kunnen lezen maar waar blijft een actuele, dus met een geinstalleerde SPB Shell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nokia N8 afgelopen vrijdag binnen gekregen. Gelijk gaan gebruiken en veel foto's geschoten. Wat mij op viel is dat de telefoon soms spontaan uitging, vooral 's nachts. Als de telefoon niet gebruikt werd. Telefoon opstarten, door de knop 8 seconden ingedrukt te houden 3 x trillen en de aan uit knop weer in drukken en opstarten. Een nacht later weer hetzelfde, maar nu moeilijk aan te krijgen (minuten de aan/uit knop ingedrukt gehoduen), nog wel gelukt. Nog een nacht later, 1x opgestart gekregen, weer heel moeilijk. Ik kreeg allemaal “ Systeemfouten” , maar verder geen details. Hij ging weer uit en was niet meer aan te krijgen. Dus dood! Naar een Nokia instore specialist gegaan, heeft er de software opnieuw ingeflashd, wou nog steeds niet aan. Dus telefoon is nu opgestuurd naar Nokia en ik kan 3 weken wachten. De mobiel is nog maar een paar weken uit en voor deze Nokia instore specialist was dit al de tweede N8 die hij had teruggekregen en heeft moeten opsturen. Op internet regent het ook van de klachten. Ik hoop dat het kinderziektes zijn in de software, maar ik ben bang dat het een productiefout is. Dus pas op met het kopen van deze mobiel. Ik heb de mobiel maar 3 dagen kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda

rda

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:23:
De nokia N8 afgelopen vrijdag binnen gekregen. Gelijk gaan gebruiken en veel foto's geschoten. Wat mij op viel is dat de telefoon soms spontaan uitging, vooral 's nachts. Als de telefoon niet gebruikt werd. Telefoon opstarten, door de knop 8 seconden ingedrukt te houden 3 x trillen en de aan uit knop weer in drukken en opstarten. Een nacht later weer hetzelfde, maar nu moeilijk aan te krijgen (minuten de aan/uit knop ingedrukt gehoduen), nog wel gelukt. Nog een nacht later, 1x opgestart gekregen, weer heel moeilijk. Ik kreeg allemaal “ Systeemfouten” , maar verder geen details. Hij ging weer uit en was niet meer aan te krijgen. Dus dood! Naar een Nokia instore specialist gegaan, heeft er de software opnieuw ingeflashd, wou nog steeds niet aan. Dus telefoon is nu opgestuurd naar Nokia en ik kan 3 weken wachten. De mobiel is nog maar een paar weken uit en voor deze Nokia instore specialist was dit al de tweede N8 die hij had teruggekregen en heeft moeten opsturen. Op internet regent het ook van de klachten. Ik hoop dat het kinderziektes zijn in de software, maar ik ben bang dat het een productiefout is. Dus pas op met het kopen van deze mobiel. Ik heb de mobiel maar 3 dagen kunnen gebruiken.
Het regent ook positieve reacties, dus deze telefoon zou een prima aankoop zijn. Zo een uitspraak kan natuurlijk beide kanten op worden gemaakt. Neemt niet weg dat het enorm vervelend is dat je zo snel problemen hebt met de N8.

Er schijnt overigens binnen enkele weken, maar nog wel dit jaar, een firmware update te komen. Geen enorme veranderingen maar je ziet absoluut verschil. Zo zou de gebruiksvriendelijkheid er op vooruit gaan, en de browser aangepast worden.

Bron: http://mynokiablog.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag mijn N8. Nu wil ik Nokia messaging gebruiken, maar dat lukt niet. Volgens email.nokia.com staat de software er al op. Iemand een tipje voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Naar een Nokia instore specialist gegaan, heeft er de software opnieuw ingeflashd, wou nog steeds niet aan. Dus telefoon is nu opgestuurd naar Nokia en ik kan 3 weken wachten. De mobiel is nog maar een paar weken uit en voor deze Nokia instore specialist was dit al de tweede N8 die hij had teruggekregen en heeft moeten opsturen. Op internet regent het ook van de klachten. Ik hoop dat het kinderziektes zijn in de software, maar ik ben bang dat het een productiefout is. Dus pas op met het kopen van deze mobiel. Ik heb de mobiel maar 3 dagen kunnen gebruiken.
Waarom niet naar de winkel waar je hem had gekocht? Dan had je hem gewoon kunnen omruilen voor nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Laatst online: 29-09 08:49
Afgelopen dagen een viertal Nokia's N8 ingesteld voor collega's. Nu kreeg ik vandaag van een collega een melding dat de synchronisatie met onze exchange server niet meer loopt. Ik gekeken, werkte inderdaad niet meer (kreeg foutmelding), maar als ik het wachtwoord aanpaste zag hij wel dat het een incorrect password was. Dus de verbinding met de server is goed. ( en ook op andere telefoons zoals de iphone werkt het wel prima)

Vervolgens exchange profiel weggegooid en een nieuwe aangemaakt, ingesteld en gesynct. Dit ging goed, maar toen we probeerden nogmaals te syncen kregen we weer de foutmelding. Zijn hier mensen die dit probleem ook hebben?

edit: het lijkt wel op iets zoals hier aan de kaak gesteld wordt, alleen komt er bij ons alleen "fout in exchange server, probeer opnieuw" te staan. :( http://discussions.europe...ge-Error-15006/m-p/538793

[ Voor 17% gewijzigd door Mrk87 op 17-11-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pegagus schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:24:
[...]
Waarom niet naar de winkel waar je hem had gekocht? Dan had je hem gewoon kunnen omruilen voor nieuwe.
Omdat dit een online shop was en dat is zo lastig. Kun je net zo goed langs de instore specialist gaan, had de telefoon misschien al kunnen fixen door alleen er een nieuwe software in te flashen. Dan was het klaar geweest, helaas niet het geval. Maar nu afwachten dus.
rda schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:04:
[...]

Het regent ook positieve reacties, dus deze telefoon zou een prima aankoop zijn. Zo een uitspraak kan natuurlijk beide kanten op worden gemaakt. Neemt niet weg dat het enorm vervelend is dat je zo snel problemen hebt met de N8.

Er schijnt overigens binnen enkele weken, maar nog wel dit jaar, een firmware update te komen. Geen enorme veranderingen maar je ziet absoluut verschil. Zo zou de gebruiksvriendelijkheid er op vooruit gaan, en de browser aangepast worden.

Bron: http://mynokiablog.com/
Ik hoop zeker niet dat iedereen van dit probleem last heeft en dit zal ook vast niet het geval zijn. Maar het zeker een punt van aandacht als je deze telefoon wil kopen. Dat je dit dus misschien liever offline doet, zodat bijvoorbeeld je telefoon makkelijk kan ruilen. Het is een aandachtspuntje bij deze telefoon! Andere telefoons hebben vast ook kinderziektes, maar Nokia stond bij mij toch bekend om zijn kwaliteit. Dus ik had dit persoonlijk niet vewacht van een Nokia telefoon.

Iedereen heel veel plezier met zijn werkende N8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb een N8 (anders had ik niet hier gereageerd ;) ) en tot nu toe heeft die prima gewerkt. Helaas heb ik sinds vandaag vastlopers wanneer mijn telefoon op toetsenblokkering staat. Geen idee waarom, of waardoor. Hij kan makkelijk eventjes op toetsenblokkering staan, maar na een langere tijd reageert de telefoon nergens meer op. De telefoon reageert zelfs niet meer wanneer de lader wordt ingeplugd.

Heeft iemand anders daar ook last van?

Het vasthouden van de powerbutton werkt bij mij trouwens niet. Ik kan de powerbutten gerust 20 seconden vasthouden, maar er gebeurt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Dan bereid je maar voor op een dode N8. Zo is het bij mij ook begonnen. Heb nu mijn 2de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klökske schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:12:
Ik heb sinds vandaag mijn N8. Nu wil ik Nokia messaging gebruiken, maar dat lukt niet. Volgens email.nokia.com staat de software er al op. Iemand een tipje voor mij?
Op de een of andere manier is het mij nu toch gelukt om de email werkende te krijgen. Ik had daarvoor wel de mobile shell verwijderd. Alleen kan ik deze niet meer opnieuw installeren. Tenminste, installeren gaat wel, maar daarna geeft hij aan niet te kunnen laden. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
En de eerste hacktoestanden zijn inmiddels ook verschenen....

nieuws: Eerste custom rom voor Nokia N8 verschenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht een interessant alternatief voor mensen die een Nokia N8 voor begin volgend jaar overwegen:

De nieuwe Sony Xperia X12 met eveneens een 12 MP camera en Android.

http://www.mobile-review....sonyericsson-x12-en.shtml

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klökske schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:22:
[...]

Op de een of andere manier is het mij nu toch gelukt om de email werkende te krijgen. Ik had daarvoor wel de mobile shell verwijderd. Alleen kan ik deze niet meer opnieuw installeren. Tenminste, installeren gaat wel, maar daarna geeft hij aan niet te kunnen laden. Iemand hier een oplossing voor?
Mobiel Shell kan je in een menu "verlaten" en later weer opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda

rda

Zitten er geen golden eggs in de angry birds versie voor symbian? Ik heb enkele geprobeerd die op de iPhone wel werken maar hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nokia N8 afgelopen vrijdag binnen gekregen. ... Naar een Nokia instore specialist gegaan, heeft er de software opnieuw ingeflashd, wou nog steeds niet aan. Dus telefoon is nu opgestuurd naar Nokia en ik kan 3 weken wachten. ...
De instore specialist had mijn toestel nog niet opgestuurd en was eerst nog even aan het uitproberen gegaan. Hij heeft uiteindelijk de toetsen combinatie voor een complete reset ingedrukt, dit had ik zelf ook al gedaan, maar had geen resultaat. Ook wordt het absoluut niet aangeraden omdat je prestalled apps kwijt raakt.

Maar de instore specialist heeft volgens mij het volgende gedaan, de software er opnieuw ingeflashed, complete reset uitgevoerd en daarna weer de software er opgeflashed, omdat deze niet meer compleet was door de complete reset. Maar het ging allemaal niet makkelijk vertelde hij mij, dus of hij de accu er nog weer een paar keer uit heeft gehad is mij niet duidelijk. Mijn N8 leeft in ieder geval weer.

Nu ben ik bezig met me internetbrowser, maar ik krijg de volgende melding: Web: Kan bewerking niet uitvoeren. Wie weet waarom ik deze melding krijg, het enigste wat mij opvalt is dat de verbinding met mijn wlan continue wordt verbroken. Weet iemand hoe ik voor kan zorgen dat ik verbonden blijf met mijn wlan?
Ik heb de faq doorgenomen, daar stond in dat ik de proxyserver moest verwijderen, maar deze was niet opgegeven door t-mobile. Verder heb ik wlan op prioriteit 1 staan bij zowel internet als wap diensten. En gegevensgebruik heb ik in zowel thuis netwerk als roaming op alleen WLAN staan. Dit is ook de bedoeling aangezien ik geen internet abbo heb mijn mobiele abbo.

Iemand suggesties?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Thema's - Algemeen staan bij de eerste 4 een teken rechts van de keuze bvb "Midnight Aqua".
Wat houdt die afbeelding in? En hoe kan ik het aantal beginschermen uitbreiden naar 5?
Pagina: 1 ... 16 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic