Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323506

Masis schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:33:
[...]

Heb je de oude smsjes verwijderd voordat je opnieuw ging syncen?
Nee juist niet, daarom vond ik het vreemd. M'n vorige Nokia (na het kapot gaan van m'n telefoon heb ik de afgelopen maanden m'n oude N73 gebruikt) draaide aardig traag door m'n volle Inbox en het duurde soms ook een paar minuten voordat een sms verzonden werd. Ik hoop niet dat de N8 datzelfde probleem kent.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 323506 op 07-10-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Anoniem: 323506 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:43:
[...]

Nee juist niet, daarom vond ik het vreemd. M'n vorige Nokia (na het kapot gaan van m'n telefoon heb ik de afgelopen maanden m'n oude N73 gebruikt) draaide aardig traag door m'n volle Inbox en het duurde soms ook een paar minuten voordat een sms verzonden werd. Ik hoop niet dat de N8 datzelfde probleem kent.
Ik zou eerst alles hebben gewist als hij toch opnieuw moet beginnen, hij schrijft nu nl. over en moet ze eerst 1 voor 1 wissen, wat het allemaal een stuk langer maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Wat moet je in hemels naam met zoveel oude smsjes ?
Ben je een hamster :+

Ben wel benieuwd hoeveel je er op kwijt kan.
Maar nu al een 2200 oude smsjes,...is wel veel hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^Sowieso Inbox en Outbox samen he.. maarja, ik ben redelijk sms verslaafd :). Vind ook leuk om ze terug te lezen, heeft een soort dagboek functie daarmee. Haha hamster, ja dat wel dus :P.
Masis schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:55:
[...]

Ik zou eerst alles hebben gewist als hij toch opnieuw moet beginnen, hij schrijft nu nl. over en moet ze eerst 1 voor 1 wissen, wat het allemaal een stuk langer maakt...
Ok bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Alternative schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:55:
Wat moet je in hemels naam met zoveel oude smsjes ?
Ben je een hamster :+

Ben wel benieuwd hoeveel je er op kwijt kan.
Maar nu al een 2200 oude smsjes,...is wel veel hoor
Ik heb in de N97 in de inbox 3646 en in de verzonden 999. Hou er niet van om smsjes te verwijderen, ding kan het aan dus waarom niet? :)

Ben overigens erg benieuwd naar de vergelijkingen tussen de N8 en de E7, die we waarschijnlijk binnenkort kunnen verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z_Jr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-04-2022
Anoniem: 323506 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:22:
Nogmaals de hoesjes vraag jongens! Hebben jullie die officiele Nokia van de site? Of een andere die aan te raden is? Ik zoek naar een hoesje wat hier op lijkt, maar nog niet gevonden op een Nederlandse/Europese site.
De link naar de verkoop van de hoesjes staat gewoon in de descriptie zelf. http://www.pdair.com/cata...10100000_1900000_11000985
Verwacht wel dat je die prijs + rond de 20-30 euro verzendkosten zal betalen ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-06-2024
Blij met het toestel :)
Kan alleen nog niet vinden hoe ik wlan-scan (o.i.d.) uitzet. Blijft continue wlan verbindingen aangeven.
Al gekeken bij connectiviteit... maar daar kan ik het niet vinden om het uit te zetten...
Iemand suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06 20:16
peerke63nl schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:56:
Blij met het toestel :)
Kan alleen nog niet vinden hoe ik wlan-scan (o.i.d.) uitzet.
Menu button
Settings (Instellingen?)
Connectivity (verbindingen?)
WLAN (tweede optie)
Kies Options en dan Settings
Show WLAN availability op "Never" zetten

Overigens mooi om te zien dat je in Symbian op steeds meer routes bij de benodigde instellingen kan komen, bv door gewoon op icoontjes rechtsboven (alarm, verbindingen,accu, tijd/datum/ wekker) in het home screen te klikken.

Ben sowieso onder de indruk van het apparaat. Kocht het voor het ontwikkelen en testen, maar wordt misschien toch ook de dagelijkse telefoon.
Dit is een sprong vooruit voor Nokia. Vooral batterijduur is indrukwekkend. Applicaties zijn nog erg beperkt, maar dat gaat snel beter en het is alleen maar een kans ...

Wedervraag:
Wie weet of en hoe Collections (van Favourites) in OVI Maps nu werken?
Ook online kan ik ze nu niet -meer- zien.
De online handleiding van OVI lijkt verouderd

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40
Jeffrey88 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:37:
[...]
Wat is er flink verbeterd ? En je bedoelt waarschijnlijk via officele updates ?
De uiteindelijke kwaliteitsbeleving van de foto (ze hebben het telkens net weer iets getweaked). En inderdaad, via de officiele updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

emmerx schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 02:30:
[...]

Ben sowieso onder de indruk van het apparaat. Kocht het voor het ontwikkelen en testen, maar wordt misschien toch ook de dagelijkse telefoon.
Dit is een sprong vooruit voor Nokia. Vooral batterijduur is indrukwekkend. Applicaties zijn nog erg beperkt, maar dat gaat snel beter en het is alleen maar een kans ...

[...]
Goed om te lezen dat je N8merrie is afgelopen.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318517

Wat een super toestel! (zo, dat wou ik even kwijt ;-)

Maar nu mijn vraag: Heeft iemand het al voor elkaar gekregen zijn Gmail agenda (en eventueel contactpersonen) te synchroniseren met zijn toestel?
Wat ik dus eigenlijk wil is in het toestel zelf, bijvoorbeeld met mail for exchange of synchroniseren, hier de waardes van de google server invoeren en dan rechtstreeks gegevens binnenhalen op mijn foon.
Ik weet dat het moet kunnen maar mij lukt het maar steeds niet, kan geen verbinding met server maken.
Of is er een makkelijkere manier om de Gmail kalender op mijn foon te krijgen?

Dank U!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hairyfriend
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-03 10:21
Ik ben blij met m'n N8, jammer dat het draaien van het scherm niet zo 'smooth' gaat maar werkt lekker. Weet iemand hoe je iets uit je oproepenlijst wist? Met de N97 kon je item uit lijst wissen maar met de N8 gaat ie gelijk het nummer bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 01:23
heeft de N8 ook zo'n crappy touchscreen als de meeste andere modellen?

ik had een Nokia 5530 XpressMusic maar wat had die een brak touchscreen, veel te vaak moest je té hard duwen om het scherm te laten reageren. En veel te vaak zat je verkeerd omdat sommige knoppen gewoonweg te klein waren, al lag dat meer aan het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:33

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

fANAT1C schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:11:
heeft de N8 ook zo'n crappy touchscreen als de meeste andere modellen?

ik had een Nokia 5530 XpressMusic maar wat had die een brak touchscreen, veel te vaak moest je té hard duwen om het scherm te laten reageren. En veel te vaak zat je verkeerd omdat sommige knoppen gewoonweg te klein waren, al lag dat meer aan het OS.
Nee, de N8 heeft een capacitief scherm ipv resistief. Ook vind ik S3 behoorlijk vingervriendelijk.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 01:23
FooLsKi schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:18:
[...]

Nee, de N8 heeft een capacitief scherm ipv resistief. Ook vind ik S3 behoorlijk vingervriendelijk.
Aight bedankt, dat is wat ik nodig heb, een vingervriendelijke mobiel. Ik ben nog wel even zoet met m'n Nokia C5 maar deze N8 ziet er erg leuk uit.

Ik heb ondertussen een Nokia C5 gekocht zonder touchscreen, slide,... wat ik nog altijd het handigste vind qua bediening! Na een tijd begon het sleufje waar de stylus in moest uitgeleurt te raken, waardoor ik de stylus kwijt ben geraakt in een bos. De Nokia 5530 heb ik verkocht, blij dat ik ervan af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318517

Anoniem: 318517 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:05:
Maar nu mijn vraag: Heeft iemand het al voor elkaar gekregen zijn Gmail agenda (en eventueel contactpersonen) te synchroniseren met zijn toestel?
Het is me uiteindelijk toch gelukt ;)
Blijkbaar gisteren toch iets te lang met het toestel gespeeld waardoor ik het niet meer helemaal helder zag ;-)
Zo heb ik het gedaan en het werkt:
http://www.google.com/sup...er.py?hl=en&answer=147951

Voor diegene die er nog mee bezig zijn, Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hairyfriend
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-03 10:21
Hairyfriend schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:10:
Ik ben blij met m'n N8, jammer dat het draaien van het scherm niet zo 'smooth' gaat maar werkt lekker. Weet iemand hoe je iets uit je oproepenlijst wist? Met de N97 kon je item uit lijst wissen maar met de N8 gaat ie gelijk het nummer bellen..
Gevonden!
gewoon het laatst gebelde of ontvangen oproep ingedrukt houden, je krijgt dan een lijstje met mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-06-2024
[...]

Menu button
Settings (Instellingen?)
Connectivity (verbindingen?)
WLAN (tweede optie)
Kies Options en dan Settings
Show WLAN availability op "Never" zetten

Overigens mooi om te zien dat je in Symbian op steeds meer routes bij de benodigde instellingen kan komen, bv door gewoon op icoontjes rechtsboven (alarm, verbindingen,accu, tijd/datum/ wekker) in het home screen te klikken.

Wedervraag:
Wie weet of en hoe Collections (van Favourites) in OVI Maps nu werken?
Ook online kan ik ze nu niet -meer- zien.
De online handleiding van OVI lijkt verouderd
Heyyy bedankt voor de reactie.
Deze weg had ik gisteren ook gevonden maar daar leek ie niet op de te reageren... WLAN bleef aan. Wellicht dat ik iets fout heb gedaan.
Ik vind het wél jammer dat je niet kan zien welke applicatie een verbinding gebruikt. (meen ik)
Gisteren wilde mijn "mail en java" pas uit blijven staan ná het toestel uit en weer aan te hebben gezet.
Ik vind het verder een reuze geweldig toestel. Absoluut :)

Helaas kan ik op je wedervraag geen antwoord geven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-05 20:36
Op mijn N82 kun je via instrumenten>connectiviteit>verbindingen beheer zien welke programma's een actieve verbinding hebben. Ik kan me niet voorstellen dat dat er uit gesloopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295257

Bij Hi.nl heb ik de C7 vergeleken met de N8.
Daar staat dat de N8 geen push-email ondersteunt en de C7 wel.
Is dit ook zo, of ondersteunt de N8 dit ook gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
[...]

Je kunt pas van een bug spreken als je precies kunt beschrijven wat er in welke situatie mis gaat en je het reproduceren kunt. In jouw geval kan het van alles zijn. Misschien heb je wel zelf iets onbewust gedaan dat je contactpersonen heeft gewist.
tja zal best wel, maar als ik wakker wordt en alles is weg dan spreek ik van een bug... Dit is niet mijn eerste nokia ofzo.

volgende bug: foto die aan een contact is toegevoegd is na het opstarten weer veranderd in de vorige foto.
volgende bug: klok instellingen: op het startscherm staat standaard een analoge klok afgebeeld, bij instellingen veranderd in een digitale. volgende dag staat ie weer op een analoge klok.

Is er ene plek waar ik dit osort dingen aan nokia kan doorgeven? Want het zijn kleine dingetje die makkelijk verbeterd kunnen worden met een firmware update.

Verdere ervaringen: top toestel! zeer goede respons met het aanraakscherm, muziekbibliotheek is werkelijk prachtig weergegeven en zelfs met 1000+ mp3tjes en 11+ albums blijft ie verschrikkelijk soepel alles weergeven.
fotogallary idem dito, meer dan 500 fotoś erop staan en dat gaat allemaal erg fijn.

gps fix is erg snel en vast als een huis.

mail programma vind ik minder dan op de n97, met name het openen van een typveld over je mailbox heen is vervelend, bij de n97 kon je 1 letter invullen en kwam ie vanzelf met alle mailadressen waarvan je er 1 kon selecteren.

hoesje wat ik op de markt heb gekocht voor 8 euro.
dun zacht leer met zo'n bandje waarmee je hem eruit trekt.
http://twitpic.com/2vneot

en met de n8 erin foto genomen met de n97 mini:
http://twitpic.com/2vnsha

[ Voor 6% gewijzigd door liffey op 08-10-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Anoniem: 295257 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:11:
Bij Hi.nl heb ik de C7 vergeleken met de N8.
Daar staat dat de N8 geen push-email ondersteunt en de C7 wel.
Is dit ook zo, of ondersteunt de N8 dit ook gewoon?
De N8 heeft ook gewoon push e-mail ondersteuning via Mail For Exchange.
Dit kun je gebruiken voor een bedrijfsmail exchange account, voor WIndows Live Hotmail of Gmail.

peerke63nl schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:00:
[...]
Ik vind het wél jammer dat je niet kan zien welke applicatie een verbinding gebruikt. (meen ik)
Gisteren wilde mijn "mail en java" pas uit blijven staan ná het toestel uit en weer aan te hebben gezet.
Menu > Instellingen > Connectiviteit > Verbindingsbeheer
Hier zie je je al je openstaande internetverbindingen, waarschijnlijk een wifi verbinding en een 3G verbinding
Als je er een kiest en naar beneden scrollt kun je bij gedeeld zien welke apps deze verbinding gebruiken. Helaas staat er best wel vaak (onbekend), blijkbaar is niet iedere app voorzien van het juiste stukje code.

[ Voor 56% gewijzigd door robertwebbe op 08-10-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
robertwebbe schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:19:
[...]

De N8 heeft ook gewoon push e-mail ondersteuning via Mail For Exchange.
Dit kun je gebruiken voor een bedrijfsmail exchange account, voor WIndows Live Hotmail of Gmail.
Die MfE heb ik proberen in te stellen want dat schijnt beter te zijn, maar kreeg de serverinstellingen niet goed... wat moet ik daar invullen bij gmail?

mbt de buienradar app: klopt het dat die continue de gps open houdt? Dan is het rap gedaan met de batterij denk ik. heb hem op 1x per uur updaten gezet.

[ Voor 14% gewijzigd door liffey op 08-10-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Gmail via Exchange Active Sync

E-mailadres: je Gmail adres
Wachtwoord: is hetzelfde als je Gmail wachtwoord
Gebruikersnaam: is je volledige Gmail adres
Domein: leeg laten, niets invullen
Volgende

Mail for Exchange-server: m.google.com
Volgende

Beveiligingscertificaat: Permanent accepteren

[ Voor 55% gewijzigd door robertwebbe op 08-10-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
robertwebbe schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:29:
Gmail via Exchange Active Sync

E-mailadres: je Gmail adres
Wachtwoord: is hetzelfde als je Gmail wachtwoord
Gebruikersnaam: is je volledige Gmail adres
Domein: leeg laten, niets invullen
Volgende

Mail for Exchange-server: m.google.com
Volgende

Beveiligingscertificaat: Permanent accepteren
thx doet het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132336

Als ik een mail widget plaats en mfe kies, dan toont hij bij mij niet de laatste 2 berichten. Er staat alleen 'Mail for Exchange'. Weet iemand hoe je dit kunt oplossen?

Synchroniseren van mail en kalender info gaat trouwens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Anoniem: 132336 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:55:
Als ik een mail widget plaats en mfe kies, dan toont hij bij mij niet de laatste 2 berichten. Er staat alleen 'Mail for Exchange'. Weet iemand hoe je dit kunt oplossen?

Synchroniseren van mail en kalender info gaat trouwens prima.
haalt hij wel je mail op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat gaat goed. Mail, kalender. Direct na het verzenden ervan komt 't op mijn telefoon binnen.

Edit: Als ik nog een mailbox toevoeg voor gmail zelf (dus niet via mfe), dan toont hij ze daar wel, maar ja, wel met vertraging dus.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 132336 op 08-10-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Als je de widget bewerkt (ingedrukt houden, dan instellingen) kun je de juiste mailbox kiezen welke weergegeven dient te worden. Bij jou geeft die dus het verkeerde account aan. Als ik jou was zou ik eerst de Gmail (=IMAP) weggooien en dan de Mail for Exchange kiezen.

[ Voor 20% gewijzigd door robertwebbe op 08-10-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou nee. :) Ik had twee mailboxen. Ovi en MfE. Voor beiden had ik een widget ingesteld. Bij Ovi toonde hij alles, voor MfE alleen de box-naam. Ophalen gaat met beide goed.

Ik heb het nu opgelost door de MfE mailbox weg te gooien en opnieuw toe te voegen (alleen widget weggooien werkte niet trouwens). Nu gaat ie weer goed. Vreemde zaak.

Voor iemand die zich nu zorgen maakt of hij de telefoon nu niet moet kopen: gewoon kopen! Het is echt een fantastisch apparaat. :)

Edit: mijn reply getypt voordat Robert zijn advies erbij had gezet. Kan zijn dat hij gelijk heeft: Ik had eerst gmail, later MfE erbij gezet, toen gMail (en de widget daarvan) weggehaald. Het kan zijn dat als je eerst gmail weghaald en dan MfE kiest, je dit probleem sowieso niet krijgt.
Anyways, bedankt voor de hulp. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 132336 op 08-10-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Anoniem: 132336 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:24:
Voor iemand die zich nu zorgen maakt of hij de telefoon nu niet moet kopen: niet doen!
Het is echt een fantastisch apparaat. :)
In deze context lijkt het net of je het afraadt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robertwebbe schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:26:
[...]
In deze context lijkt het net of je het afraadt....
Dat was wat ongelukkig opgeschreven. Ik vind het echt een goede telefoon en ben er erg gelukkig mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 132336 op 08-10-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
liffey schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:25:
[...]
tja zal best wel, maar als ik wakker wordt en alles is weg dan spreek ik van een bug... Dit is niet mijn eerste nokia ofzo.

volgende bug: foto die aan een contact is toegevoegd is na het opstarten weer veranderd in de vorige foto.
volgende bug: klok instellingen: op het startscherm staat standaard een analoge klok afgebeeld, bij instellingen veranderd in een digitale. volgende dag staat ie weer op een analoge klok.

Is er ene plek waar ik dit osort dingen aan nokia kan doorgeven? Want het zijn kleine dingetje die makkelijk verbeterd kunnen worden met een firmware update.
Bij mij werkt het anders prima. Heeft u hem al een keer uit- en aangezet? ;)

Als je bugs wilt reporten dan kun je je aanmelden bij forum.nokia.com (=developers site). Je zult ze in het Engels moeten beschrijven zodat het reproduceerbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
robertwebbe schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:31:
[...]

Bij mij werkt het anders prima. Heeft u hem al een keer uit- en aangezet? ;)

Als je bugs wilt reporten dan kun je je aanmelden bij forum.nokia.com (=developers site). Je zult ze in het Engels moeten beschrijven zodat het reproduceerbaar is.
yep, juist na het aan en uitzetten sprong de klok terug, inmiddels nogmaals ingesteld en nu blijft ie goed staan. kinderziektes zullen we maar zeggen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na mijn probleem met MfE zal ik ook maar even wat leuks typen:

Als je Ovi Suite geinstalleerd hebt op je pc, dan zie je rechts op home altijd een paar kleinere blokjes staan. Bij mij stond daar dat ik gratis Need For Speed Shift en Galaxy on Fire kon installeren. Let op: dit kon ik alleen via de ovi suite, en niet via de Ovi Store.

Na het installeren waren ze daar verdwenen. Hopelijk was dit geen tijdelijke actie en kunnen jullie 'm ook op deze manier krijgen.

Verder heb ik via de Ovi Store Bounce Boing Battle geinstalleerd op mijn N8 en mijn vriendin's N97 mini. Deze is gratis en daarmee kun je 'pong' spelen over bluetooth.

Andere tips voor leuke games zijn welkom. :)

Edit: Ik lees hier dat dit inderdaad nog zou moeten kunnen. Have fun!
Edit 2: En (nu?) via de Ovi Store toch ook gratis.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 132336 op 08-10-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335546

Heb inmiddels weer twee widgets verwijderd. De Ovi Maps-widget die je snel je locatie op Facebook laat melden is wel leuk, maar zorgt er wel voor dat je GPS de hele tijd aan staat. Dit geldt ook voor de Buienradar -- en bij mij heeft die ook nog eens de bug dat hij de hele tijd terugschakelt naar de neerslagweergave en updates elke 30 minuten, hoe vaak ik hem ook terug zet naar de miniradar/temperatuurvoorspelling en een updatefrequentie van elke 2 uur.

Daarnaast heb ik nu al twee keer gehad dat mijn telefoon crashte, ik het Nokia-scherm te zien kreeg, en hij zichzelf opnieuw opstartte. Ben benieuwd of dit ook met die widgets te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210077

Valt mij op dat het nu in een klap still is rond de N8. Geen uitgebreide reviews meer, uitgebreide vergelijkingen of artikelen over hacks, camera etc/

Zo heb ik bijv. geen vergelijking gezien van het amoled display van de N8, galaxy s en de iphone.

Trouwens ik zit nu naar de c7 kijken en dit vind ik een betere deal dan de N8. De N8 heeft volgens mij namelijk niet het nieuwe clearblack display en de c7 heeft die wel. De C7 is ook dunner en heeft volgens mij wel een removal batterij. Pluspunt voor lange reizen. Daarnaast is de C7 ook nog eens een behoorlijk stuk goedkoper en hij is dunner. Ik zie weinig nadelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Anoniem: 210077 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:51:
Valt mij op dat het nu in een klap still is rond de N8. Geen uitgebreide reviews meer, uitgebreide vergelijkingen of artikelen over hacks, camera etc/

Zo heb ik bijv. geen vergelijking gezien van het amoled display van de N8, galaxy s en de iphone.

Trouwens ik zit nu naar de c7 kijken en dit vind ik een betere deal dan de N8. De N8 heeft volgens mij namelijk niet het nieuwe clearblack display en de c7 heeft die wel. De C7 is ook dunner en heeft volgens mij wel een removal batterij. Pluspunt voor lange reizen. Daarnaast is de C7 ook nog eens een behoorlijk stuk goedkoper en hij is dunner. Ik zie weinig nadelen
De C7 (en de E7) heeft geen autofocus, dus als goede camerafunctionaliteit belangrijk voor je is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-06 15:26
Heb even een vraagje, ik twijfel nog heel erg tussen de E7 en de N8.

Reden: E7 heeft qwerty toetsenbord en dat vind ik super prettig werken (heb nu E71)

Is de onscreen qwerty toetsenbord van de N8 lekker te bedienen? (niet te snel op andere toetsen) Ik heb ervaring met een Ipod Touch en Iphone maar vind dat nog al kleine vakjes hebben in qwerty modus. (persoonlijke mening)

P.S. heb normale vingers. (geen super grote en ook geen piano vingers ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hardstyle4Me schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 20:03:

Reden: E7 heeft qwerty toetsenbord en dat vind ik super prettig werken (heb nu E71)

Is de onscreen qwerty toetsenbord van de N8 lekker te bedienen? (niet te snel op andere toetsen) Ik heb ervaring met een Ipod Touch en Iphone maar vind dat nog al kleine vakjes hebben in qwerty modus. (persoonlijke mening)

In portraitmode is het keyboard op de N8 vooralsnog in T9-modus. Vind je dat fijn bedienen? Zo ja, dan gaan voor de N8. Zo nee, dan is de E7 een betere keuze. Mits je goede camerafunctionaliteit niet belangrijk vindt (want de E7 heeft geen AF).

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 08-10-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Hardstyle4Me schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 20:03:

Als de camera kwaliteit minder van belang voor je is dan denk ik dat je de E7 het meest zult waarderen. Ik vind persoonlijk het touch toetsenbord van de iPhone beter dan Nokia dus ik denk dat je anders spijt gaat krijgen van de N8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210077 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:51:
Ze zijn er nog wel hoor, alleen niet van de grote jongens inderdaad. Denk dat de T.net-review dit weekend of maandag/dinsdag al komt. LaptopMag heeft wel een aardige review onlangs nog gepubliceerd: http://www.laptopmag.com/review/cellphones/nokia-n8.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
[...]

Hoe lang doe jij met de accu? En hoe intensief gebruik je de telefoon dan? Ik vind accuduur echt een zeer belangrijk criterium bij aanschaf van een (smart)phone.

@ Robert Webbe en andere N8 gebruikers; zouden jullie ook op bovenstaande vragen kunnen reageren? :)

Ben zelf aan 't oriënteren voor de aanschaf van m'n eerste (echte) smartphone, de N8 lijkt een zeer goede kandidaat. Maar ben wel een beetje huiverig voor de touchscreen (niet alleen bij de N8, bij veel smartphones in 't algemeen). Zoals ik zei, wordt m'n eerste echte smartphone. Heb nog nooit een touchscreen toestel gehad. :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:p

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 08-10-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:44
Voor de gelukkige N8 bezitters heb ik nog een paar vraagjes:

1 Werkt de FM transmitter naar behoren en hoe is de geluidskwaliteit?
2 Laad de N8 ook op via USB?
3 Heeft de N8 wel stereo speakers? Dacht ergens gelezen te hebben dat dit niet het geval is
4 Werkt Sygic navigatie ook op de N8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03 22:19

M.E.Amrani

...heeft honger

Misschien dat de topicstarter even de voorbijkomende vragen en antwoorden in de beginpost kan plaatsen.

@ Otto:
1. Het werkt en de kwaliteit is beter dan verwacht!
2. Ja, telefoon laadt ook op via USB

@ Scipionix:
Accuduur 2 a 3 dagen afhankelijk van gebruik

Ik ook een vraagje, is de auto brightness van het schermpje uit te zetten? Ik bepaal liever zelf de helderheid van mijn scherm (zoals ook mogelijk is bij Samsung)

[ Voor 26% gewijzigd door M.E.Amrani op 08-10-2010 23:54 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361537

®Otto schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 22:49:

3 Heeft de N8 wel stereo speakers? Dacht ergens gelezen te hebben dat dit niet het geval is
Nee, hij heeft maar 1 mono speaker op de achterkant zitten. Maar volgens mij zie je de mono speakers steeds meer terugkomen op de nieuwe toestellen ( van ieder merk ), want ik ben opzoek naar een nieuw toestel waarbij ik ook het liefst stereo-speakers erin heb zitten, maar ik ben er heel weinig tegen gekomen die dat nog hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 361537 op 09-10-2010 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey

@Scipionyx: Ik heb de telefoon sinds dinsdag dus daar is nog weinig over te zeggen, na 3x opladen, zeker omdat het volgens mij beter is om de batterij de eerste paar keer bijna leeg te laten lopen, en daarna op te laden. Nu zijn de eerste dagen ook nog eens niet te vergelijken met normaal gebruik, ik ben avonden bezig geweest met tweaken, muziek laden, apps downloaden en installeren, filmpjes opnemen en testen op de tv, navigatie programma's testen en zo.
Met dat gebruik deed ik een dag met de batterij.
Nu dat achter de rug is en het gebruik minder intensief, en de batterij een beetje is gewend neemt de accuduur toe.

ik laad hem 's nachts op en luister 2 tot 3 uur muziekspeler, heb gefilmd en internet een uur. ook nog de hele dag de mail ophalen via de nokia messaging en wat foto's maken. Dan red ik het goed tot het einde van de dag.
Maar het is niet zo dat je alles maar kan doen, dus batterijgebruik moet je in de gaten houden. gps constant aan laten zorgt voor leegloop en zo zijn er wel meer functies die je met mate moet gebruiken. navigeren in de auto moet gewoon via een autolader, dubbel plezier, navigeren kan de hele tijd en zodra je uit de auto stapt is je batterij helemaal vol.

Dan de vragen van otto: fm transmitter niet gebruikt.
Hij laad via usb en mini lader, je kunt dus kiezen. minilader gaat sneller.
stereospeakers: nee.
werkt sygic? Als een zonnetje! laatste versie heb ik draaiend.
Om de camera te testen heb ik een foto onder de slechtste omstandigheden genomen, dat is weer eens wat anders dan bij mooi licht op een mooie locatie met mooie mensen :-)
http://twitpic.com/2vx2sd

http://twitpic.com/2vx2tc

als ik op de tweede digitaal inzoom op de telefoon dan is de neonreclame uitstekend te lezen, best wel indrukwekkend vindt ik, en de lucht is gewoon zwart ipv allerlei vage pixels met onbestemde kleuren.

net nog een voor mij nieuwe feature gevonden: Als je op de batterij drukt krijg je connecties e.d dat was al wel bekend, als je vervolgens nogmaals op de batterij drukt kun je een energiespaarstand inschakelen. Hij sluit dan alles af wat ernergie kost en zorgt ervoor dat alleen gebeld kunt worden. leuke feature voor als je de telefoon ter zijde hebt, (tijdens werk of nachtrust.)

[ Voor 7% gewijzigd door liffey op 09-10-2010 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:44
Bedankt voor de antwoorden! Dat Sygic en de FM transmitter goed werken, daar word ik nog blijer van :)
Helaas moet ik nog twee maanden wachten voordat ik mijn abbo kan verlengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 14:38

RV

®

®Otto schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 11:52:
Bedankt voor de antwoorden! Dat Sygic en de FM transmitter goed werken, daar word ik nog blijer van :)
Helaas moet ik nog twee maanden wachten voordat ik mijn abbo kan verlengen...
Uh, hij zegt toch niet dat die goed werkt :P? Maar als die hetzelfde is als de N97 zou ik er niet al te veel van verwachten, je zult dan echt een niet-sterke frequentie op moeten zoeken en de telefoon tegen de radio aan moeten houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174427

Ik heb zelf deze telefoon niet maar ik weet dat HyperX (bekende modder voor de samsung I8910) ook met de N8 bezig is en zie er hier nog niet 1 post over terug..

Hij heeft al een mod voor uncompressed fotos en ook een mod voor Continue autofocus in film mode.

Ik ken HyperX zelf vanaf het begin dat ie mods maakt en heb met hem gesproken. Er zit volgens hem heeel veel mod potentie in de N8 en hij gaat er dus nog meer tijd in steken!

www.hyperx-i8910.com

Misschien handig voor jullie om in de gaten te houden ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 174427 op 09-10-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Laatst online: 10-04-2022
@shizzle83 beter lezen...staat een paar pagina's terug ook al vermeld

Door rda hier
http://hx-custom-roms.com/?p=2555

Continue Autofocus voor de N8.

Door Beanie [url=TOPIC=1406510/28Nokia N8]hier[/url]
De N8 is al gehackt: http://hx-custom-roms.com/

Foto's zijn nu nog beter en 11MB! groot zonder enige ruis. En de 25fps cap is opgeschroefd naar 30fps. Hopen dat Nokia dit ook ziet en met een nieuwe FW dit soort dingen mee neemt.

[ Voor 77% gewijzigd door Alternative op 09-10-2010 17:48 . Reden: Bron en text toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z_Jr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-04-2022
@Shizzle83. Is HyperX van plan om zijn mods public te releasen? Wat voor mods heeft hij nog in gedachte om met de N8 te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
weer een bug, heb er een filmpje van gemaakt, zodat het duidelijk is dat het een bug betreft:
ga hem ook bij nokia melden:
YouTube: 09102010001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
liffey schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:20:
weer een bug, heb er een filmpje van gemaakt, zodat het duidelijk is dat het een bug betreft:
ga hem ook bij nokia melden:
YouTube: 09102010001
Ik kreeg dit soort problemen nadat ik mijn geheugenkaart van de e72 erin had gestopt (wilde fotos etc gebruiken). Muziekspeler liep vast, foto's maken ook etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:45
Alternative schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:41:
@shizzle83 beter lezen...staat een paar pagina's terug ook al vermeld

Door rda hier
http://hx-custom-roms.com/?p=2555

Continue Autofocus voor de N8.

Door Beanie [url=TOPIC=1406510/28Nokia N8]hier[/url]
De N8 is al gehackt: http://hx-custom-roms.com/

Foto's zijn nu nog beter en 11MB! groot zonder enige ruis. En de 25fps cap is opgeschroefd naar 30fps. Hopen dat Nokia dit ook ziet en met een nieuwe FW dit soort dingen mee neemt.
Verwacht niet dat Nokia er voor zal kiezen de compressie te wijzigen, er zitten teveel nadelen aan grotere bestanden (transfer, opslagruimte) voor het gros van de gebruikers. Wellicht als app.

Wat betreft autofocus, zie volgend link onder "Why didn’t Nokia implement a continuous autofocus system for video?"
http://conversations.noki...y-all-the-faqs/#resptimes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Folkifoon schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:24:
[...]

Ik kreeg dit soort problemen nadat ik mijn geheugenkaart van de e72 erin had gestopt (wilde fotos etc gebruiken). Muziekspeler liep vast, foto's maken ook etc.
Ik had het ook toen ik er een geheugenkaartje in had gestopt. volledig leeg trouwens, probeer nu mijn muziek naar het geheugenkaartje te kopieren, ben benieuwd wat de synchronisatie daarvan gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:22

Ad Hox

N/A

Mooi om te zien hoe dit topic leeft!

Ik heb twee vraagjes:
Is de N8 gemakkelijk als modem te gebruiken? Dit is soms wel handig i.c.m. je laptop indien er geen Internetverbinding voorhanden is.

Is het mogelijk om TomTom Navigator op de telefoon te zetten? Ikzelf ben nog niet bekend met Ovi Maps, dus ik wil hier niet over oordelen, maar het zou wel fijn als TomTom gewoon werkzaam is op het toestel. Iemand al ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Ad Hox schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 22:10:
Mooi om te zien hoe dit topic leeft!

Ik heb twee vraagjes:
Is de N8 gemakkelijk als modem te gebruiken? Dit is soms wel handig i.c.m. je laptop indien er geen Internetverbinding voorhanden is.

Is het mogelijk om TomTom Navigator op de telefoon te zetten? Ikzelf ben nog niet bekend met Ovi Maps, dus ik wil hier niet over oordelen, maar het zou wel fijn als TomTom gewoon werkzaam is op het toestel. Iemand al ervaring hiermee?
Er is geen TomTom voor Symbian meer. Maar wel Sygic. En dat werkt minstens zo goed en eenvoudig. Wellicht beter nog als TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
BoXie schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 22:17:
[...]

Er is geen TomTom voor Symbian meer. Maar wel Sygic. En dat werkt minstens zo goed en eenvoudig. Wellicht beter nog als TomTom.
inderdaad! vergeet tomtom, sygic mcguider is echt een zeer goed navigatieprogramma. en draait super op de nokia, vergeet tomtom, heb je niet nodig en is echt geen marktleider meer, hoogstens in apparaten die je erbij koopt maar niet in navigatiesoftware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:22

Ad Hox

N/A

Ik heb even op de site gekeken van Sygic, en het ziet er inderdaad goed uit! En het is ook Nederlands gesproken. Ik vind het niet eens zo heel duur overigens. Overtuigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
zo weer 2 dagen verder met de n8, nu 5 dagen in bezit. kleine tussenstand:
dingen die ik fijn vind:
goede respons touchscreen
snel geheugenbeheer (terug te zien in bibliotheek en foto archief).
zeer snelle gpsfix en solid as a rock.
uitstekende camera, zowel foto als video zeer indrukwekkend. (was het belangrijkste punt om dit apparaat te kopen).
3 hoscreens bevallen zeer goed, meer is niet nodig, ik heb op de 3 homescreen 2 mailaccounts, facebook en twitter app en een shortcut naar 28 applicaties, nog ruimte voor 12 erbij en ik zou zo snel niet weten welke dus meer dan voldoende.
overige toepassingen heb ik wel meteen achter de menuknop gezet ipv menu ->toepassingen en dan naar onderen scrollen. Dit kost even tijd maar daar heb ik lang plezier van.

punten die ik niet leuk vind:
1x een geheugen vol alert gehad (sinds de n97 ben ik daar allergisch voor).
instellingen worden niet altijd onthouden (klok instellingen n contact instellingen)
album art wordt niet altijd onthouden.
batterij duur vind ik niet indrukwekkend, wie er 2 tot 3 dagen mee doet mag in zijn handjes klappen ik red tot nog toe 1 dag maar dan moet ie echt ernstig opgeladen worden, wellicht is dit nog nieuwigheid. (hoop hoop!)
buienrader app is prachtig! maar continue gps aan is kansloos voor het energiebeheer, dus dat ding draait niet. Als ik hem niet als widget heb doet ie het ook niet als app, erg teleurstellend maar heb hoop dat dit opgelost wordt.

Algemeen beeld: zeer tevreden, moeten nog wat kleine zaken verbeterd worden. aanrader als je nokia kent en geen hekel aan symbian hebt. En zeker als je een goede camera belangrijk vindt.

En dan als laatste ben ik nog op zoek naar hulp:
Het betreft de muziekbibliotheek, ik heb er een geheugenkaartje ingeprikt. Alle muziek verplaatst naar het geheugenkaartje, muziek bibliotheek geupdate, alle liedjes waren toegevoegd.
Dan in ovi de muziek gesychroniseerd. En hopsa, alle muziek staat weer dubbel in mijn telefoon, op de harde schijf en op mijn geheugenkaart. ik wil natuurlijk dat alle muziek op de geheugenkaart gezet wordt en dat hij daarmee sychroniseerd. Nu heeft die extra geheugenkaart weinig zin.
Wie heet de gouden tip?

[ Voor 14% gewijzigd door liffey op 09-10-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216437

Als ik naar het volgende filmpje kijk YouTube: Nokia N8 versus iPhone 4 PART 2/2 is de N8 duidelijker langzamer dan de Iphone. Is dit volgens de inmiddels huidige bezitters van de N8 de realiteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367894

Heeft iemand een idee waarom ik echt niets kan installeren op mijn N8?

Ik weet niet of de ovi store app er standaard op hoort te zitten, maar op mijne zit hij in iedergeval niet.
Als ik ovi open gaat hij naar een web pagina om de app te downloaden. Als ik dit doe en wil na het downloaden installeren zegt hij "bestand beschadigd". Ook via ovi suite op de pc kan ik niets installeren dan krijg ik een "interne fout".

Heb ik een maandag ochtend apparaat en moet ik hem nu al omruilen misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Anoniem: 367894 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 00:38:

Ik weet niet of de ovi store app er standaard op hoort te zitten, maar op mijne zit hij in iedergeval niet.
Als ik ovi open gaat hij naar een web pagina om de app te downloaden. Als ik dit doe en wil na het downloaden installeren zegt hij "bestand beschadigd". Ook via ovi suite op de pc kan ik niets installeren dan krijg ik een "interne fout".

Dat klinkt inderdaad niet zo goed. Wat ik zou doen is een back up van je contacten en agenda maken. Firmware via softwareupdate opnieuw installeren, back up terugzetten (NIET de telefooninstellingen!) en dan nog es kijken. exercitie van 20 minuten die je problemen waarschijnlijk oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Anoniem: 367894 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 00:38:

Wat hij laat zien klopt niet. Bij mij gaat de telefoon bij kantelen veel sneller naar landscape. Verder weet je niet hoeveel applicaties hij open heeft staan op de N8.
Er zijn ook filmpjes waar de N8 veel sneller door de muziekalbums heen scrollt...
Een feit is in ieder geval dat de camere van de N8 stukken beter is en je met deze telefoon niet meeloopt in de Iphonepolonaise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Klökske schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 23:38:
Als ik naar het volgende filmpje kijk YouTube: Nokia N8 versus iPhone 4 PART 2/2 is de N8 duidelijker langzamer dan de Iphone. Is dit volgens de inmiddels huidige bezitters van de N8 de realiteit?
geen idee, ik heb geen iphone ernaast.

die man tikt wel onnodig veel op het scherm (zeker als hij de camera bedient) duidelijk gewend aan de apple interface, en duidelijk niet gewend aan symbian.

de muziekwinkel van apple is wel duidelijk vlotter. en need for speed start ook duidelijk sneller op.
de vraag is of deze delays tov de iphone storend zijn.
Op het gebied van geheugenbeheer is iphone marktleider, de prijs die je hiervoor betaald is er ook naar, bijna 200 euro duurder, (40%!).

Op het gebied van camera en flash websites blijft de iphone in gebreken.
tis net wat je wilt.
Ik vind de n8 erg fijn te besturen, alles gaat meer dan voldoende smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Nokia N8 harde reset / factory reset:
- Druk kort op de Power knop (bovenkant) en kies het Offline profiel.
- Toets *#7780# > Ja
- Wacht totdat het toestel klaar is met de reset procedure
- Vervolgens *#7370# > Ja
- Wacht totdat het toestel klaar is met de reset procedure (kan even duren, geduld!)

Of als het toestel compleet niet meer reageert kun je de "Vulcan deadgrip" nog proberen:
1) Zet de telefoon uit (als deze al niet uit staat een crash o.i.d. )
2) Houd “Volume naar beneden + Camera knop + Menu knop + Power” (zie afbeelding hieronder) ingedrukt totdat de N8 een tril geeft net zoals wanneer deze normaal opstart.
3) Wacht todat het scherm begint te werken en laat de knoppen dan los, nu zou de N8 een harde reset gehad moeten hebben.

Afbeeldingslocatie: http://mynokiablog.files.wordpress.com/2010/10/hard_reset_n8.jpg

Let op:
- Het Massageheugen en de micro SD geheugenkaart blijven ongewijzigd intact! Wellicht zijn er eerder applicaties op deze drives geïnstalleerd die dan weer automatisch worden geïnstalleerd na de reset.
Als je echt een maagdelijk schoon toestel wilt, formateer beide dan voor de master reset via
Menu > Toepass. > Kantoor > Best.beheer >
Eerst E: Massageh. kiezen > Openen > Opties > Massageh. formatteren > Ja.
Als dat klaar is > Terug >
Dan F: Geheugenkrt > Openen > Opties > Geheugenkaartopties > Formatteren > Ja.

- Ook kan het zijn dat als je na het formateren een backup terug zet, dat je hiermee je eventuele probleem ook terug zet. Als je dus formateert om een probleem kwijt te raken, test dan voor het terug zetten van de backup of het probleem inderdaad verdwenen is.

- Na een harde reset kun je (afhankelijk van de softwareversie) een aantal zaken kwijt zijn:

* de demo content die pre-installed was op het toestel (web-tv widgets, Tron Legacy filmpje, Dolby 5.1 demo, etc.). Onderstaand vind je een backup file waarmee je het Tron filmpje het het Dolby filmpje kunt terug zetten m.b.v. de Ovi Suite:
http://rapidshare.com/files/424576870/N8_2010-10-08.nbu. Als je dat niet belangrijk vind sla je deze stap over.

* OVI Social
Kijk via Menu > Toepassingen > Sw-update of je een update kunt installeren. Daarna werkt alles weer.
Mocht deze versie toch niet werken download en installeer dan deze: http://nmota.messaging.no...ts/Social_1_2_update.sisx

* OVI Winkel
Surf met de browser van je mobiel naar http://store.ovi.com. Op deze pagina kun je de OVI store weer downloaden.

* OVI Maps
Op de Nokia website kun je laatste versie vinden.

* Je geinstalleerde apps
Als je deze via de OVI Store hebt gekocht kun je deze weer in de Ovi Store terug vinden onder het tabblad MAccount en dan Mijn zaken. Download deze weer stuk voor stuk. Eenmaal betaalt kun je onbeperkt weer installeren.

[ Voor 76% gewijzigd door robertwebbe op 10-04-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb nog wat andere FAQ's gemaakt:

Wanneer kun je je batterij het beste laden?
De oude manier om een accu te "trainen" (helemaal vol naar helemaal leeg) gaat niet meer op, dit was voor Nikkel accu's en de N8 heeft een Lithium Polymeer accu. Laadt hem op wanneer je wilt. De accu heeft ook direct zijn volledige capaciteit, het is niet zo dat die na een aantal keer opladen beter wordt. Als je het interessant vindt kun je verdiepingsstof vinden op http://www.batteryuniversity.com/.

In het display blijft er een envelopje knipperen.
Ga naar Menu > Berichten > Opties > SIM-berichten
Lees hier al je berichten en verwijder ze.

Sommige applicaties die gebruik maken van mobiel internet werken niet of geven een foutmelding.
Waarschijnlijk staat er een proxyserver aan in de verbindingsinstellingen. De proxy van sommige providers blokkeren bepaalde verbindingen of services. Deze kun je eenvoudig uitzetten:
Menu > Instellingen > Connectiviteit > Instellingen > Bestemmingen > Internet
Kies hier de mobiele internet verbinding van je provider, dan > Opties > Geavanc. instellingen
Ga naar Proxyserveradres en maak dit veld leeg
Ga 3x Terug
Druk Opties > Standaardverbinding > Internet
Let op: als je gebruik wilt maken van de portalstartpagina van je provider, gebruik dan het WAP toegangspunt.
Wil je het open internet op, gebruik dan het Internet toegangspunt.

Instellingen voor Voipbuster SIP op N8
Klik hier voor een uitgebreide beschrijving.

Hoe kan ik de firmware van mijn Nokia N8 updaten?
Er zijn drie methodes voor:
1) Als je toestel nog maagdelijk nieuw is (of net hard gereset) dan kun je het doen via Firmwareupdate-Over-The-Internet (= FOTI).
Voor het updaten altijd eerst je toestel even uit- en aanzetten zodat je toestel vers is opgestart!
Kies dan Bellen. Toets hier *#0000#. Je komt dan in Apparaatupdates. Toets Opties > Controleren op updates. Je krijgt nu een melding dat er geen updates beschikbaar zijn of je kunt een file downloaden. In dat laatste geval is er een update beschikbaar, volg de instructies.
Als de update klaar is, toestel uit- en aanschakelen en nogmaals proberen of er een update is. Updates gaan per versie omhoog en niet in één keer naar de laatste versie. Het kan dus voorkomen dat je meerdere keren dit proces door moet totdat je de melding krijgt dat er geen updates meer beschikbaar zijn.
2) Via de PC applicatie Nokia Software Updater (= NSU). Als je je toestel al hebt gebruikt adviseer ik deze update methode! Deze kun je hier downloaden.
Voor het updaten altijd eerst je toestel even uit- en aanzetten zodat je toestel vers is opgestart!
Sluit je toestel aan via een micro USB kabel op je PC. Sluit hem rechtstreeks aan op een USB poort en niet via een hub of dockingstation! Volg de instructies.
3) Via een Nokia Service Point (= NSP) of tegenwoordig ook wel Nokia Care Point genoemd.
Hier flashen ze je toestel met Phoenix Service Software. In dat geval wordt eigenlijk het gehele geheugen geformateerd en wordt alles opnieuw op je telefoon gezet. Klik hier voor een lijst van NSP's.

En voor de nabije toekomst:

Waarom is voor mijn N8 de laatste firmware update niet beschikbaar?
Nokia maakt van één toestel meerdere varianten. De meeste voorkomende varianten zijn de operator varianten, in dat geval wordt de firmware gecustomized. Bij hard customization wordt de hele menu structuur onder handen genomen en in de kleur en logica van de betreffende operator gemaakt. Bij T-Mobile varianten krijg je dan een magenta menu. Bij soft customization worden er alleen instellingen anders ingesteld (bijvoorbeeld zijn dan de mobiele internet instellingen niet meer aan te passen) en of worden er bepaalde applicaties verwijderd of toegevoegd.
Voor iedere variant en versie moet apart goedkeuring worden verleend door degene die de customization heeft gevraagd. Per definitie betekent dat dat updates voor deze toestellen altijd later zijn dan de open-markt toestellen. Soms is de vertraging weken, soms maanden en soms wordt een update helemaal niet goedgekeurd.
Ook gebeurd het in de praktijk dat de goedkoopste internetshops hun toestellen in een een ander land of werelddeel kopen waar ze goedkoper zijn. Er zijn namelijk versies waar ook Nederlands als taaloptie is, bijvoorbeeld in de Engelse, Surinaamse en Zuid Afrikaanse markt. Ook deze versies zijn vaak veel later met updates dan de officiële Nederlandse versies.

Kan ik zelf niet even mijn productcode aanpassen zodat ik er een officiële Nederlandse open-markt versie van maak?
Er zijn tooltjes in omloop maar wees gewaarschuwd. Verdiep je zelf eerst goed in de gevolgen van het wijzigen van je productcode voordat je dat klakkeloos doet!
Daarnaast is het de verwachting dat deze "truuk" binnenkort niet meer gaat werken. Op dit moment wordt er nog gekeken naar de productcode in je toestel. De verwachting is dat dit in de nabije toekomst wordt opgevraagd bij een Nokia server. Stel dat je dan een toestel hebt dat oorspronkelijk uit Oost Europa komt (waarbij Nederlands niet een standaard taal is) dan loop je in de toekomst het risico dat je na een update weer de Oost Europese talen hebt en dat je geen Nederlands meer kunt krijgen!
Als je je toestel probeert te updaten wordt dit geregistreerd. Alle productcode wijzigingen worden ook vastgelegd (zie hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
robertwebbe schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:51:
Ik heb nog wat andere FAQ's gemaakt:

De gebruikstijd van de accu valt me nogal tegen.
De eerste 3 weken is de accu nog niet optimaal qua capaciteit. Laadt het toestel gewoon op als die leeg is.
De oude manier om een accu te trainen (helemaal vol naar helemaal leeg) gaat niet meer op, dit was voor Nikkel Cadmium accu's en de N8 heeft een Lithium Polymeer accu.
mooie faq, zal veel vragen schelen als iedereen deze faq ook leest...

qua batterij snap ik deze niet. Eerst schrijf je dat je je batterij gewoon moet opladen als ie leeg is, en daarna schrijf je dat een batterij trainen geen zin heeft als als je hem leeg laat gaan en weer op laad.
Waar doen we goed aan? gewoon iedere avond weer vullen?

van de batterijuniversity:
Preparing new lithium-ion for use

Unlike nickel and lead-based batteries, a new lithium-ion pack does not need cycling through charging and discharging. Priming will make little difference because the maximum capacity of lithium-ion is available right from the beginning. Neither does a full discharge improve the capacity of a faded pack. However, a full discharge/charge will reset the digital circuit of a 'smart' battery to improve the state-of-charge estimation

blijkt dus dat je vanaf dag 1 gewoon de volledige kracht van de batterij hebt, wat bedoel je met na 3 weken nog niet optimaal, is dat een gebruikerservaring of moet ik nog doorleren op de batterij universiteit? #nooitteoudomteleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-06 21:32
Ik zag een filmpje van de zoom mogelijkheid die de video camera kan doen! Dit is echt een hele verbetering ten opzichte van vele oude GSM toestellen. Deze zoomed dus niet geleidelijk in maar zoomt in snelle stappen direct dichterbij.

http://hyperx.garrettcullum.com/1/05102010011.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367894

robertwebbe schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:34:
[...]

Als ik jou was zou ik eens een harde reset proberen. Je bent dan wel wat pre-installed content kwijt maar beter een goed werkend toestel dan een slecht werkende met wat filmpjes en apps. Ik heb vorige week een backup gemaakt van een maagdelijk nieuw toestel (incl. demo content), ik zal hem van de week even ergens uploaden zodat dat ook weer terug te zetten is.

Nokia N8 harde reset / factory reset:
- Druk kort op de Power knop (bovenkant) en kies het Offline profiel.
- Toets *#7780# > Ja > 12345 > OK
- Vervolgens *#7370# > Ja > 12345 > OK

Let op: het Massageheugen en de micro SD geheugenkaart blijven ongewijzigd intact! Wellicht zijn er eerder applicaties op deze drives geïnstalleerd die dan weer automatisch worden geïnstalleerd na de reset.
Als je echt een maagdelijk schoon toestel wilt, formateer beide dan voor de master reset via
Menu > Toepass. > Kantoor > Best.beheer >
Eerst het Massageh. in E: kiezen > Openen > Opties > Massageh. formatteren > Ja.
Als dat klaar is > Terug > GEHEUGENKRT > Openen > Opties > Geheugenkaartopties > Formatteren > Ja.

Ook kan het zijn dat als je na het formateren een backup terug zet, dat je hiermee je eventuele probleem ook terug zet. Als je dus formateert om een probleem kwijt te raken, test dan voor het terug zetten van de backup of het probleem inderdaad verdwenen is.
Dank jewel voor de tips, maar helaas heeft het geen enkele verbetering gebracht.
Ik heb ook de firmware met ovi suite er opnieuw opgezet maar ook dit helpt niet.
Ook is het vreemd dat als ik de n8 aan de pc hang en in verkenner kijk naar het telefoon geheugen, dan geeft hij aan dat dit geheugen helemaal vol is (0 bytes van 254MB beschikbaar), terwijl als ik met bestandbeheer van de n8 naar het telefoon geheugen kijk dan heb ik 182MB vrij.

Ik denk dat ik morgen maar even naar een nokia service point moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:06
Vandaag even de Sprots Trackers app geprobeerd en dat werkt echt prachtig. De gps ontvangst is snel en stabiel (zonder A-gps, want ik heb geen internet in mn bundel). Hij laat mooi het rondje zien dat ik gemountainbiked heb. De afstand, gemiddelde snelheid en hoogste snelheid. Zelf de kcal, voor zover dat klopt. Ik zie nu ook dat ik de volgende keer deze als target kan nemen dus waarschijnlijk makkelijk dan vergelijken.

Ik heb ook nog even een vraag, als ik video's opneem en ik draai bij (hoeft helemaal niet heel snel te zijn) vindt ik hem storend vaag worden. Komt dit door de 25 fps? Is er een misschien iets mogelijk met lagere kwaliteit dit beter te krijgen? Als ik bijv met wintersport tijdens het skien wat wil filmen zou ik het leuk vinden als het niet zo vaag wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woudtwe schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 16:23:

Ik heb ook nog even een vraag, als ik video's opneem en ik draai bij (hoeft helemaal niet heel snel te zijn) vindt ik hem storend vaag worden. Komt dit door de 25 fps? I
Misschien omdat de videorecording heeft continue autofocus heeft? Misschien helpt dit je op weg:

http://thenokiablog.com/2...okia-n8-hyperx-autofocus/

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 10-10-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

Vandaag even de Sprots Trackers app geprobeerd en dat werkt echt prachtig. De gps ontvangst is snel en stabiel (zonder A-gps, want ik heb geen internet in mn bundel). Hij laat mooi het rondje zien dat ik gemountainbiked heb. De afstand, gemiddelde snelheid en hoogste snelheid. Zelf de kcal, voor zover dat klopt. Ik zie nu ook dat ik de volgende keer deze als target kan nemen dus waarschijnlijk makkelijk dan vergelijken.
Wat voor gps-chip zit er eigenlijk in de N8? Ik weet dat in mijn 5800 een versie zit die zonder a-gps er soms er lang over kan doen, terwijl mijn specifieke Qstarz gps-logger zelfs in stedelijk gebied vrij snel werkt.

Sirf? MTK II

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:45

...

Ik heb ook nog even een vraag, als ik video's opneem en ik draai bij (hoeft helemaal niet heel snel te zijn) vindt ik hem storend vaag worden. Komt dit door de 25 fps? Is er een misschien iets mogelijk met lagere kwaliteit dit beter te krijgen? Als ik bijv met wintersport tijdens het skien wat wil filmen zou ik het leuk vinden als het niet zo vaag wordt...
De camera (video) heeft beeldstabilsatie, dat werkt met name goed als je het toestel stil houdt. Als je op de fiets zit of aan het skien bent kun je de beeldstabilisatie beter uitzetten om te voorkomen dat de beelstabilisatie blijft proberen bewegingen te corrigeren.

Edit: "Video stabilization works best in situations where you are trying to hold the device still or when the motion is more predictable. In situations where the movement is more erratic, it may be better to turn off video stabilization."

Bron: http://conversations.noki...y-all-the-faqs/#stabilise

[ Voor 18% gewijzigd door Tweade op 10-10-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Anoniem: 367894 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 15:58:
[...]

Dank jewel voor de tips, maar helaas heeft het geen enkele verbetering gebracht.
Ik heb ook de firmware met ovi suite er opnieuw opgezet maar ook dit helpt niet.
Ook is het vreemd dat als ik de n8 aan de pc hang en in verkenner kijk naar het telefoon geheugen, dan geeft hij aan dat dit geheugen helemaal vol is (0 bytes van 254MB beschikbaar), terwijl als ik met bestandbeheer van de n8 naar het telefoon geheugen kijk dan heb ik 182MB vrij.

Dat volle geheugen in verkenner heb ik ook dus daar kan het niet aan liggen.
Maar mijn massageheugen wordt wel goed weergegeven en mijn kaartje dat ik erin geprikt heb ook. Als je het na een hard reset weer hebt zoals je zegt dan klinkt dat niet goed.
Lekekr balen als je binnen een week terug moet zeg!
Ik hoop dat ze de boel snel voor je weten te fixen, want al werkend is dit wel een lekkere nokia hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Goeie review van Slashgear :
http://www.slashgear.com/nokia-n8-review-10106887/

Mensen die de N8 reeds hebben : hebben jullie vaak last van spontane crashes / freezes ? Of valt het mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Anoniem: 367894 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 15:58:
[...]

Bij de NSP kunnen ze met Phoenix je hoofdgeheugen formateren, dat zal het probleem zeer vermoedelijk definitief oplossen.

BoXie schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:17:
Mensen die de N8 reeds hebben : hebben jullie vaak last van spontane crashes / freezes ? Of valt het mee ?
Tot nu toe heb ik slechts 2x meegemaakt dat die bevroren was en dat was toen ik apps probeerde te installeren die niet bedoeld zijn voor de N8. Kwestie van de powerknop 20 seconden ingedrukt houden en hij gaat uit.

[ Voor 22% gewijzigd door robertwebbe op 10-10-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
liffey schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:34:
[...]
blijkt dus dat je vanaf dag 1 gewoon de volledige kracht van de batterij hebt, wat bedoel je met na 3 weken nog niet optimaal, is dat een gebruikerservaring of moet ik nog doorleren op de batterij universiteit? #nooitteoudomteleren
Je hebt helemaal gelijk! Ik heb de site eigenlijk al heel lang niet meer bekeken. De site bestaat al een tijdje en voorheen stond er een ander verhaal. Ik zal de tekst aanpassen. Dankjewel voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Goeie review van Slashgear :
http://www.slashgear.com/nokia-n8-review-10106887/

geen spontane craches, 1x een freeze gehad. heb ik een filmpje van gemaakt. opvallend plezierig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij werkt soepeler dan ik had verwacht met Symbian. Touchscreen reageert goed en en het scrollen door menu's gaat zeer soepel. Moet nog even kijken wat ie doet met meer applicaties tegelijk aan, maar hij presteert voorlopig erg goed. Een keer een schoonheidsfoutje gehad bij het laden van een applicatie, dat een deel van het scherm een halve seconden nog het vorige scherm laat zien. En in de USB mode wil ie nog wel eens wat moeite doen tussen schakelen van massaopslag naar Ovi Suite mode, maar dat is na 2 seconden wel weg. Geen noemenswaardige dingen dus!

Stom trouwens van de Muziekspeler dat ie alleen kan schakelen tussen 'tracks' en 'artiest en album' samen heeft.. Het synchroniseren met Ovi Suite/Player verloopt niet naar mijn wens en om alle album art goed te krijgen gebruik ik gewoon maar Massaopslag > Muziek.

Na een paar dagen gebruik heel erg tevreden met dit apparaatje. Ik heb nog niet eens echt gefotografeerd (toch wel de key feature), maar de eerste testjes zien er erg goed uit!

Hoe krijgen jullie die WhatsApp Beta goed werkend op de N8? Bij mij lukt het niet met downloaden via internet en dan via Ovi Suite installeren. Kijk nog even of het lukt via Opera op apparaat zelf. Edit: Lukt al ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 323506 op 10-10-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:06
Tweade schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 20:12:
[...]

De camera (video) heeft beeldstabilsatie, dat werkt met name goed als je het toestel stil houdt. Als je op de fiets zit of aan het skien bent kun je de beeldstabilisatie beter uitzetten om te voorkomen dat de beelstabilisatie blijft proberen bewegingen te corrigeren.

Edit: "Video stabilization works best in situations where you are trying to hold the device still or when the motion is more predictable. In situations where the movement is more erratic, it may be better to turn off video stabilization."

Bron: http://conversations.noki...y-all-the-faqs/#stabilise
Die staat helaas al uit, dus dat los het niet op.

@ Bobwarley: Dat had ik idd al eerder eens doorgeleze, zal eens kijken of ik de instelling kan vinden en aanpassen binnenkort. Hopelijk helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kan iemand uittesten of de n8 ook divx, xvid of avi films afspeelt door dit uit te testen, de nokia site zegt hier niets over maar in 1 review las ik van wel..thx

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Man, wat een twijfel. Deze N8 lijkt mij een super toestel. Er zijn alleen 2 dingen waardoor ik maar niet de knoop door kan hakken.

Ik heb nu een iPhone en deze is uitermate gebruiksvriendelijk alleen het is een 3G en deze is soms erg traag met het nieuwe OS4. Daarnaast houd de batterij het niet langer uit dan 3 dagen. Ik gebruik dan alleen 's ochtends een aantal nieuwsapps om het laatste nieuws te lezen en m'n mail binnen te halen. Verder bel ik dan zelden. Dan vind ik 3 dagen wel erg kort. Ik twijfel of ik zal kunnen wennen aan de N8, omdat ik hem zal gaan vergelijken met de iPhone.

Tweede punt is of ik met deze telefoon alles kan wat ik wil. Zo heb ik op de iPhone de app trein om te kunnen zien of mijn trein vertraging heeft, deze staat niet in de Ovi store. Om eens iets anders te noemen: gisteren wilde ik weten of in een plaats een geldautomaat zat. Bij de iPhone is dat een kwestie van een app opstarten, even zoeken en je weet het.

En aan de andere kant zou ik de N8 toch wel willen vanwege o.a. zijn goede camera en batterijduur.Volgens de specs moet hij toch minstens 2 weken standby kunnen zijn?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Anoniem: 323506 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:58:
[...]

Na een paar dagen gebruik heel erg tevreden met dit apparaatje. Ik heb nog niet eens echt gefotografeerd (toch wel de key feature), maar de eerste testjes zien er erg goed uit!

Hoe krijgen jullie die WhatsApp Beta goed werkend op de N8? Bij mij lukt het niet met downloaden via internet en dan via Ovi Suite installeren. Kijk nog even of het lukt via Opera op apparaat zelf. Edit: Lukt al ;)
Whatsapp start bij mij niet automatisch na het inschakelen van de telefoon. Dit was wel zo op de E72, wie heeft dit probleem ook.
Bij mij gaat de batterij maar net een dag mee...zou whatsapp veel accu vreten? Op de e72 viel dit wel mee.

Misschien wordt de batterij nog beter, lees veel positieve verhalen hierover en heb dus hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
mafiatounes schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:45:
Kan iemand uittesten of de n8 ook divx, xvid of avi films afspeelt door dit uit te testen, de nokia site zegt hier niets over maar in 1 review las ik van wel..thx
ja hoor ik, heb hier 2x een avi opgezet en die worden zodner problemen afgespeeld. Wel gaf ie bij het overzetten de melding dat genoemd formaat mogelijk niet af te spelen is,aar de speler zelf heeft er geen enkele moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
  • Laatst online: 23-10-2021
wat betreft de accu
lipo's worden na een aantal keren geladen te zijn beter.
Ik heb die ervaring met het gebruik in modelvliegen met deze accupakketten voor electro.
Die pakketten zijn meestal 3 of meer cellen en kunnen ook ontladen en voor langere tijd bewaard worden met een deellading.
Dit is met een goede lader allemaal te regelen.
Die regelt ook het balancen tussen dat aantal cellen zodat je niet een cel overlaad en deze afbrand.
Dat is het gevaar bij lipo's met het laden van grotere st4romen en meer cellen.
In een telefoon is dat niet het geval omdat laden meestal op een lagere laadstroom gaat en je maar 1 cel hebt.
Dus na een aantal keren is je accu zeg maar geactiveert en heeft hij zijn volledige capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-05 20:36
rimave schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 08:16:
Man, wat een twijfel. Deze N8 lijkt mij een super toestel. Er zijn alleen 2 dingen waardoor ik maar niet de knoop door kan hakken.

Ik heb nu een iPhone en deze is uitermate gebruiksvriendelijk alleen het is een 3G en deze is soms erg traag met het nieuwe OS4. Daarnaast houd de batterij het niet langer uit dan 3 dagen. Ik gebruik dan alleen 's ochtends een aantal nieuwsapps om het laatste nieuws te lezen en m'n mail binnen te halen. Verder bel ik dan zelden. Dan vind ik 3 dagen wel erg kort. Ik twijfel of ik zal kunnen wennen aan de N8, omdat ik hem zal gaan vergelijken met de iPhone.

Tweede punt is of ik met deze telefoon alles kan wat ik wil. Zo heb ik op de iPhone de app trein om te kunnen zien of mijn trein vertraging heeft, deze staat niet in de Ovi store. Om eens iets anders te noemen: gisteren wilde ik weten of in een plaats een geldautomaat zat. Bij de iPhone is dat een kwestie van een app opstarten, even zoeken en je weet het.

En aan de andere kant zou ik de N8 toch wel willen vanwege o.a. zijn goede camera en batterijduur.Volgens de specs moet hij toch minstens 2 weken standby kunnen zijn?
Als je hem niet gebruikt, en alle verbindingen uitzet, dan zal je best twee weken redden. Maar bij normaal gebruik is 3 dagen al lang, vrees ik. Apps komen er vrij vlot bij, mede omdat Nokia zwaar ingezet heeft op de promotie van het toestel (maar dat garandeert natuurlijk niets) en geldautomaten staan in OVI maps (het navigatieprogramma).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022

Ik denk dat vrijwel geen enkele telefoon, en al helemaal geen smartphone twee weken standby kan tegenwoordig. Heb ooit een philips xenium gehad die dat kon, maar alle toestellen erna zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 22-04 14:30
Klökske schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 23:38:
In een aantal video vergelijkingen van de N8 camera met die van de iphone lijkt het gewoon alsof ze het plastic folie niet van de lens af hebben gehaald. Dus vertrouw die videos niet waarin ze de lens niet eerst even laten zien in het filmpje of daadwerkelijk het folie er vanaf is gehaald! Dit filmpje is in PART 1/2 te zien dat er geen folie op zit.. maar in PART 2/2 laten ze het niet meer zien waarin ze daadwerkelijk de camera gaan vergelijken. Als ik mijn eigen camera op mijn N8 op dezelfde manier bekijk is hij bij mij echt wel scherper dan in dit filmpje.

[ Voor 17% gewijzigd door SpitfireNL op 11-10-2010 11:47 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Nu online
Batsu schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:20:
[...]

Ik denk dat vrijwel geen enkele telefoon, en al helemaal geen smartphone twee weken standby kan tegenwoordig. Heb ooit een philips xenium gehad die dat kon, maar alle toestellen erna zeker niet.
Nee, met geen enkele smartphone zal dat ook wel geen haalbare kaart zijn.
Alleen een week moet toch wel lukken?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xprezzi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-08-2024

Hier een filmpje over de ingebouwde FM-zender van de N8:

YouTube: Nokia N8 Review (feat. FM Transmitter)

[ Voor 10% gewijzigd door Xprezzi op 11-10-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
pegagus schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:28:
[...]

Het programmaatje is van Nokia, maar strikt formeel zit het blijkbaar niet standaard geïnstalleerd. Maar wat zou dat? Laptops met bloatware worden niet gewaardeerd en Apple's IPhone wordt gewaardeerd op de talloze verkrijgbare apps. En als je wilt kun je dus ook een ander progje gebruiken.
Alles is te installeren maar het is toch een vreemde keuze om geen panorama-instelling standaard op camera-phone te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
rimave schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:57:
[...]

Nee, met geen enkele smartphone zal dat ook wel geen haalbare kaart zijn.
Alleen een week moet toch wel lukken?
dat vraag ik me af. Met inderdaad op je nachtkastje laten liggen lukt dat wel maar zodra je de telefoon wilt gebruiken (en daar is ie immers voor, en zeker een smartphone) dan gaat het snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Anoniem: 323506 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:22:

Nogmaals de hoesjes vraag jongens! Hebben jullie die officiele Nokia van de site? Of een andere die aan te raden is? Ik zoek naar een hoesje wat hier op lijkt, maar nog niet gevonden op een Nederlandse/Europese site.
relaxed ding idd :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
BoXie schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 22:17:
[...]

Mee eens, gebruik het op mijn Satio, hele fijne navigatie app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335546

Deze vraag laat een beetje het verschil zien in de filosofie tussen de iPhone en Nokia-telefoons, denk ik. Op de iPhone moet je allemaal apps installeren voor dingen die je bij een Nokia gewoon met de normale programmatuur van de telefoon kunt doen. Beide dingen die jij noemt heb ik al eens gedaan met mijn oude N82 -- voor treinvertragingen surfte ik gewoon naar NS.nl, en een lijst met geldautomaten zit gewoon standaard in Nokia Maps. Waarom dan nog een aparte app downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
daar wordt je telefoon met hoesje minimaal 2x zo dik van dan zonder. Lijkt me niks dus. Mijn simpele dunne hoesje bevalt prima!

[ Voor 7% gewijzigd door liffey op 11-10-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
liffey schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:52:
[...]

daar wordt je telefoon met hoesje minimaal 2x zo dik van dan zonder. Lijkt me niks dus. Mijn simpele dunne hoesje bevalt prima!
Daarentegen hoef je hem minder vaak uit de hoes te halen ;)
Pagina: 1 ... 9 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic