Ik heb nog wat andere FAQ's gemaakt:
Wanneer kun je je batterij het beste laden?
De oude manier om een accu te "trainen" (helemaal vol naar helemaal leeg) gaat
niet meer op, dit was voor Nikkel accu's en de N8 heeft een Lithium Polymeer accu. Laadt hem op wanneer je wilt. De accu heeft ook direct zijn volledige capaciteit, het is niet zo dat die na een aantal keer opladen beter wordt. Als je het interessant vindt kun je verdiepingsstof vinden op
http://www.batteryuniversity.com/.
In het display blijft er een envelopje knipperen.
Ga naar Menu > Berichten > Opties > SIM-berichten
Lees hier al je berichten en verwijder ze.
Sommige applicaties die gebruik maken van mobiel internet werken niet of geven een foutmelding.
Waarschijnlijk staat er een proxyserver aan in de verbindingsinstellingen. De proxy van sommige providers blokkeren bepaalde verbindingen of services. Deze kun je eenvoudig uitzetten:
Menu > Instellingen > Connectiviteit > Instellingen > Bestemmingen > Internet
Kies hier de mobiele internet verbinding van je provider, dan > Opties > Geavanc. instellingen
Ga naar Proxyserveradres en maak dit veld leeg
Ga 3x Terug
Druk Opties > Standaardverbinding > Internet
Let op: als je gebruik wilt maken van de portalstartpagina van je provider, gebruik dan het WAP toegangspunt.
Wil je het open internet op, gebruik dan het Internet toegangspunt.
Instellingen voor Voipbuster SIP op N8
Klik
hier voor een uitgebreide beschrijving.
Hoe kan ik de firmware van mijn Nokia N8 updaten?
Er zijn drie methodes voor:
1) Als je toestel nog maagdelijk nieuw is (of net hard gereset) dan kun je het doen via Firmwareupdate-Over-The-Internet (= FOTI).
Voor het updaten altijd eerst je toestel even uit- en aanzetten zodat je toestel vers is opgestart!
Kies dan Bellen. Toets hier *#0000#. Je komt dan in Apparaatupdates. Toets Opties > Controleren op updates. Je krijgt nu een melding dat er geen updates beschikbaar zijn of je kunt een file downloaden. In dat laatste geval is er een update beschikbaar, volg de instructies.
Als de update klaar is, toestel uit- en aanschakelen en nogmaals proberen of er een update is. Updates gaan per versie omhoog en niet in één keer naar de laatste versie. Het kan dus voorkomen dat je meerdere keren dit proces door moet totdat je de melding krijgt dat er geen updates meer beschikbaar zijn.
2) Via de PC applicatie Nokia Software Updater (= NSU). Als je je toestel al hebt gebruikt adviseer ik deze update methode! Deze kun je
hier downloaden.
Voor het updaten altijd eerst je toestel even uit- en aanzetten zodat je toestel vers is opgestart!
Sluit je toestel aan via een micro USB kabel op je PC. Sluit hem rechtstreeks aan op een USB poort en niet via een hub of dockingstation! Volg de instructies.
3) Via een Nokia Service Point (= NSP) of tegenwoordig ook wel Nokia Care Point genoemd.
Hier flashen ze je toestel met Phoenix Service Software. In dat geval wordt eigenlijk het gehele geheugen geformateerd en wordt alles opnieuw op je telefoon gezet. Klik
hier voor een lijst van NSP's.
En voor de nabije toekomst:
Waarom is voor mijn N8 de laatste firmware update niet beschikbaar?
Nokia maakt van één toestel meerdere varianten. De meeste voorkomende varianten zijn de operator varianten, in dat geval wordt de firmware gecustomized. Bij hard customization wordt de hele menu structuur onder handen genomen en in de kleur en logica van de betreffende operator gemaakt. Bij T-Mobile varianten krijg je dan een magenta menu. Bij soft customization worden er alleen instellingen anders ingesteld (bijvoorbeeld zijn dan de mobiele internet instellingen niet meer aan te passen) en of worden er bepaalde applicaties verwijderd of toegevoegd.
Voor iedere variant en versie moet apart goedkeuring worden verleend door degene die de customization heeft gevraagd. Per definitie betekent dat dat updates voor deze toestellen altijd later zijn dan de open-markt toestellen. Soms is de vertraging weken, soms maanden en soms wordt een update helemaal niet goedgekeurd.
Ook gebeurd het in de praktijk dat de goedkoopste internetshops hun toestellen in een een ander land of werelddeel kopen waar ze goedkoper zijn. Er zijn namelijk versies waar ook Nederlands als taaloptie is, bijvoorbeeld in de Engelse, Surinaamse en Zuid Afrikaanse markt. Ook deze versies zijn vaak veel later met updates dan de officiële Nederlandse versies.
Kan ik zelf niet even mijn productcode aanpassen zodat ik er een officiële Nederlandse open-markt versie van maak?
Er zijn tooltjes in omloop maar wees gewaarschuwd. Verdiep je zelf eerst goed in de gevolgen van het wijzigen van je productcode voordat je dat klakkeloos doet!
Daarnaast is het de verwachting dat deze "truuk" binnenkort niet meer gaat werken. Op dit moment wordt er nog gekeken naar de productcode in je toestel. De verwachting is dat dit in de nabije toekomst wordt opgevraagd bij een Nokia server. Stel dat je dan een toestel hebt dat oorspronkelijk uit Oost Europa komt (waarbij Nederlands niet een standaard taal is) dan loop je in de toekomst het risico dat je na een update weer de Oost Europese talen hebt en dat je geen Nederlands meer kunt krijgen!
Als je je toestel probeert te updaten wordt dit geregistreerd. Alle productcode wijzigingen worden ook vastgelegd (zie
hier).