Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-09 18:00
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:39:
Hallo,

Weet iemand hoe ik t mobile firmware van mijn n8 kan verwijderen.

bvd.
Volgens mij gewoon een andere firmware erop fashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
coenox schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:44:
[...]

Volgens mij gewoon een andere firmware erop fashen.
Danzou ik voor belle delight 3.3 gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
liffey schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:37:
[...]

Danzou ik voor belle delight 3.3 gaan!
Wat is het voordeel van Belle 3.3 t.o.v. standaard Anna (behalve het uiterlijke verschil)

Is die sneller dan anna
langere batterij duur
etc. etc.

Graag jou/ jullie bevindingen t.o.v. Anna
Want voor alleen een andere UI wil ik niet gaan lopen klooien om die CWF erop te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 23:13
batterijduur is altijd ergens <10 u zo voelt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:39:
Hallo,

Weet iemand hoe ik t mobile firmware van mijn n8 kan verwijderen.

bvd.
Hallo en welkom op GoT! Toen je je ingeschreven heb stond er dat je akkoord ging met het algemeen beleid.
Daar staat (onder andere) in dat we van bezoekers van dit forum wat eigen inspanning verwachten. De vraag die je nu stelt voldoet hier niet aan en is relatief eenvoudig te achterhalen met een zoekactie via Google.

Mocht je na een dergelijk zoekactie er nog niet uit komen, dan zien we je graag terug! Veel succes.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
FastFred schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:58:
Als ik dit allemaal zo lees over Dynafix na wat zoeken op Google. Als ik dat van te voren allemaal geweten had wat een clubje oplichters dat is daar in dat aanhangsel van Nederland, had ik gewoon geweigerd dat ie naar Dynafix ging. Nu maar hopen dat ze er geen kop koffie op laten morsen en het op vochtschade gooien :')
Op internet lees je natuurlijk alleen de klachten, er zijn ook veel mensen, die goede ervaringen hebben met Dynafix, zover ik me kan herinneren, is er zelfs een topic over hier op Tweakers
Wijzelf hebben tot nu toe ook goede ervaringen, maar misschien ligt dat eraan, dat we ook in dit "aanhangsel van Nederland" wonen en de telefoons dus persoonlijk kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:13
Dat topic had ik ondertussen ook al gevonden ja, lees daar ook een heleboel positieve reacties hoor :)

Ik dacht dat je ze daar niet kon brengen, iemand op Fok! had dat geprobeerd, maar dat lukte pas na veel aandringen en zeuren. Zijn telefoon was al een keer of 4 terug gekomen van reparatie, en iedere keer was er weer wat anders mee aan de hand (andere kleur batterijklepje, krassen op beeldscherm, herkent SIM kaart niet meer etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Tsja, misschien kan mijn man goed zeuren ;), maar met vriendelijkheid kom je ook heel ver, hoor :)

Overigens, gezien je onderstaande post van enkele maanden geleden, kan je telefoon dus best weleens waterschade hebben, ook wanneer hij het weer een tijdje goed gedaan heeft, waterschade is helaas een sluipmoordenaar, die zelfs maanden later een toestel nog kan doen sneuvelen.
FastFred schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:59:
Mijn N8 kan niet goed tegen water. Deze week op zomerkamp geweest in een uithoek van Brummen (Gelderland), dinsdag, woensdag en donderdag veel regen en wind gehad, woensdag op de fiets richting Zutphen om te zwemmen, telefoon uit voorzorg in m'n jaszak ipv broekzak. Haal ik hem er op het zwembad uit, binnenkant van jaszak nat, telefoon zeiknat, ging niet van screen lock af, herstart: touchscreen werkt niet :(

Verdomme, later nog eens geprobeerd, heel af en toe werkt alles weer, maar volledig willekeurig valt touch screen en menu knop weg. Zometeen ff aan de lader, batterij was leeg, kijken wat ie doet, en anders laat ik 'm nog wat langer liggen voor de zekerheid en gooi ik het op garantie. Geen zin om voor € 350,- een ander te moeten aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Heeft sindsdien zonder ook maar een enkel probleem gewerkt. Toen ik hem later aan de lader hing en de volgende dag eraf haalde werkte alles weer. Dit was zo'n 5 a 6 dagen nadat hij nat was geworden. Hoop alleen dat daar nu geen sporen meer van zijn, of dat het in ieder geval niet met dit defect wordt geassocieerd.
Marly schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:23:
.......ook in dit "aanhangsel van Nederland" wonen en.....
no offence

[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 26-10-2011 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar vindt ik de original Firmware files voor Phoenix? Modded files heb ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:33:
Waar vindt ik de original Firmware files voor Phoenix? Modded files heb ik nu.
Via navifirm kun je die downloaden (v0.3 dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:13
FastFred schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:36:
Dat topic had ik ondertussen ook al gevonden ja, lees daar ook een heleboel positieve reacties hoor :)

Ik dacht dat je ze daar niet kon brengen, iemand op Fok! had dat geprobeerd, maar dat lukte pas na veel aandringen en zeuren. Zijn telefoon was al een keer of 4 terug gekomen van reparatie, en iedere keer was er weer wat anders mee aan de hand (andere kleur batterijklepje, krassen op beeldscherm, herkent SIM kaart niet meer etc.)
Een tijd terug heb ik een klacht gelezen van iemand wiens telefoon waterschade zou hebben. Er zat zelfs een 'bewijsfoto' van DF bij. Aangezien de eigenaar zijn toestel niet met vloeistoffen in contact had laten komen is ie het e.e.a. gaan uitzoeken. Bleek de meegezonden foto van een totaal ander toestel te zijn. Na zulke acties ben ik het vertrouwen wel goed kwijt.

Zelf heb ik meegemaakt dat mijn zoon middels een handleiding van het internet zijn SPV had opengemaakt om het stof achter het 'glas' te verwijderen. Natuurlijk ging dat fout en toestel defect.
Opgestuurd naar DF, "Nee dit valt niet onder de garantie", Ik, "We willen geen garantie, we willen het toestel laten maken omdat er nog belangrijke dingen in staan welke we nodig hebben", DF, "nee dat mogen we niet van de fabrikant/Vodafone". :?

Aangezien ik mijn toestellen tegenwoordig los koop ben ik verlost van dit bedrijf. _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Notaname op 26-10-2011 11:00 . Reden: dubbel woord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt; ga ik vanavond even zoekn.

Weet iemand nog een goede musicplayer?
Xmasjos schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:56:
[...]

Via navifirm kun je die downloaden (v0.3 dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:03:
Bedankt; ga ik vanavond even zoekn.

Weet iemand nog een goede musicplayer?

[...]
TTpod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 20:15
Goeden dag,

Ik gebruik normaal Pixelpipe om geschoten foto's gelijk te uploaden naar Flickr. En aangezien pixelpipe er nu uit ligt / het even niet doet. Heb ik geen backup en dat zou ik wel graag willen.

Nu is mijn vraag, zijn er nog meer van dat soort programma's die dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 26-10-2011 7:01:51

*O*

Keep y'all posted :)

Beetje jammer dat ze mijn klacht niet goed ingevoerd hebben. Ik heb ze gezegd, dat hij niet meer op laad. Op de reparatiebon staat 'toestel schakelt niet in'

Zou wat zijn, komt ie zometeen nog terug zonder reparatie: 'oorzaak van probleem: batterij leeg' |:(

[ Voor 54% gewijzigd door FastFred op 26-10-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
belle schijnt per kwartaal vier (lees december) beschikbaar te komen voor de n8.
mocht je nou niet willen wachten:
http://www.n8fanclub.com/...bian-belle-update-on.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:39
Nieuwe maps-suite, nog uitgebreider:

http://betalabs.nokia.com/apps/nokia-maps-suite

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Heb ik al naar gekeken.
- Live View - Verbeterd (sneller, betere interface wat betreft het selecteren van dingen die je wilt zien);
- Places - In principe hetzelfde als live view, maar dan in een map view (werkt prima);
- Pulse - Krijg ik niet aan de gang... Blijft zeggen: 'Connecting...';
- Public Transport - App werkt super! Helaas heb ik er niets aan, want er zijn nog maar een paar plaatsen in de wereld toegevoegd (waaronder A'dam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Xmasjos schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:11:
[...]

Heb ik al naar gekeken.
- Live View - Verbeterd (sneller, betere interface wat betreft het selecteren van dingen die je wilt zien);
- Places - In principe hetzelfde als live view, maar dan in een map view (werkt prima);
- Public Transport - App werkt super! Helaas heb ik er niets aan, want er zijn nog maar een paar plaatsen in de wereld toegevoegd (waaronder A'dam).
Is het geen bulky programma geworden?

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
bwt schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:26:
[...]

Is het geen bulky programma geworden?
Het zijn verschillende programma's ;)
Dit op dezelfde manier opgedeeld als in Maps 3.08.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
http://www.nu.nl/gadgets/...dienst-ebuddy-nokias.html

Wat kan ik hier uit opmaken dat het voor symbian^3 gebruikers betekend? Want S^3 staat er niet bij... worden wij nu compleet "genegeerd"?

Ik gebruik het verouderde ebuddy app al jaren op mijn mobiel omdat voor mijn vriendin alleen ebuddy handig en nuttig is op het bada OS wat ze heeft. Bada heeft geen whatsapp en erg weinig apps beschikbaar.
Graag zou ik dus ook de nieuwe ebuddy XMS versie willen hebben voor op mijn Nokia N8... ik heb zelfs dit al als suggestie ge-emailt naar feedback@ebuddy.com.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
SpitfireNL schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:40:
http://www.nu.nl/gadgets/...dienst-ebuddy-nokias.html

Wat kan ik hier uit opmaken dat het voor symbian^3 gebruikers betekend? Want S^3 staat er niet bij... worden wij nu compleet "genegeerd"?

Ik gebruik het verouderde ebuddy app al jaren op mijn mobiel omdat voor mijn vriendin alleen ebuddy handig en nuttig is op het bada OS wat ze heeft. Bada heeft geen whatsapp en erg weinig apps beschikbaar.
Graag zou ik dus ook de nieuwe ebuddy XMS versie willen hebben voor op mijn Nokia N8... ik heb zelfs dit al als suggestie ge-emailt naar feedback@ebuddy.com.
S60 staat er wel bij... Dat is Symbian en de apps daarvoor zijn ook beschikbaar voor onze tel's. Dat is een groot voordeel van Symbian ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Maar ik heb gezocht en de nieuwe XMS app is nog niet beschikbaar op de ebuddy website of via de Nokia Store voor mijn N8.

S60 is S^3 weet je dat wel zeker? Symbian^3 kan ook wel ooit gezien worden als S70(opvolger van S60-5th edition) die nooit meer uitgekomen is.

[ Voor 5% gewijzigd door SpitfireNL op 27-10-2011 13:55 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
SpitfireNL schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:53:
Maar ik heb gezocht en de nieuwe XMS app is nog niet beschikbaar op de ebuddy website of via de Nokia Store voor mijn N8.

S60 is S^3 weet je dat wel zeker? Symbian^3 kan ook wel ooit gezien worden als S70(opvolger van S60-5th edition) die nooit meer uitgekomen is.
Ik zeg niet dat S60 S^3 is. Ik zeg dat de apps die op S60 draaien over het algemeen ook op S^3 draaien (en ja, daar heb ik ervaring mee. Dit zelfs met eigengemaakte apps en binnen code van het besturingssysteem zelf...).

Voor WinPhone, MeeGo etc is XMS ook niet beschikbaar (volgens de website van ebuddy zelf), dus die van S60 kun je ook nog niet vinden nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al kunnen installeren?
Krijg bij het downloaden continue een foutmelding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChemRikki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 15:16
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:08:

Geen probleem hier, installatie duurt wel even (op een C7 met Anna+SP1 overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
[...]

eerst ff mobieltje uitzetten, ff wachten, daarna weer aanzetten en opnieuw proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kruila schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:21:
[...]

eerst ff mobieltje uitzetten, ff wachten, daarna weer aanzetten en opnieuw proberen?
Helaas, al geprobeerd....
Draai Belle 3.2 van onze grote vriend Nice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
[...]

Xmasjos schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:11:
[...]

Heb ik al naar gekeken.
Volgende keer eerst lezen he :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]

Volgende keer eerst lezen he :Y
[/quote]

heb ik gedaan... krijg het programma niet gedownload...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Laatst online: 00:15
Vanochtend vol goede moed gebeld met Nokia ContactCentre Europe of er al iets bekend is over mijn serviceverzoek; is immers van 9 dagen geleden.

De inmiddels derde medewerker die ik na 9 minuten te spreken krijg:
"Of ik mijn IMEI kon geven?"
Weer? Dat staat toch in het service verzoeknummer 1-1xxxxxxxx?
"Daar kan ik niet bij"
Dat is toch het Nokia systeem? Anders kan ik mijn klacht vandaag voor de 3e keer uitleggen en dan zeggen jullie net als vorige keer dat ik geen klachtbeschrijving heb meegestuurd (verplicht in jullie systeem in te voeren ..). En weer mijn email en telefoonnummer, want je noemt nu weer een oud emailadres van me. Daar heb ik geen zin meer in!
"U gaat nu te ver. U heeft te veel serviceverzoeken gedaan. Ik ben niet van Nokia, ik werk daar niet voor".
Volgens mij betaalt Nokia u, maar mag ik anders iemand spreken; wel van Nokia?

5 minuten muziek

"Ik heb uw klacht geescaleerd"
Kun je me een indicatie geven wat er nu gaat gebeuren en wanneer?
"U hoort over 7-8 dagen wat Nokia er mee gaat doen"
Tuut tuut tuut ...

[edit] Via Twitter wel keurig antwoord binnen 2 minuten.
Mijn scepsis over Twitter verdwijnt als sneeuw voor de zon

[ Voor 13% gewijzigd door emmerx op 28-10-2011 11:51 . Reden: Twitter service ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Ik heb sinds kort ook een N8, vind het een super mooi ding! Dat je ten alle tijde een goede camera bij je hebt is gewoon echt een toevoeging, meer dan ik had verwacht. Het stereogeluid bij filmpjes vind ik ook super. Ik heb Symbian Anne erop gezet, ziet er allemaal goed uit.

Wel heb ik de laatste tijd steeds dat mijn homescreen vastloopt. Deze reageert dan niet meer op touch of swipen. Maar via de menu toets kan je verder nog wel alles doen, dus het is echt het homescreen. Enige oplossing die ik gevonden heb is rebooten. Zijn er meer mensen dit tegengekomen?

En zijn er must-have apps voor de N8? Ik kan bijvoorbeeld nog geen goede zaklamp functie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
Je flitser als zaklamp gebruiken kan niet op de N8. Je kan bijvoorbeeld Qtorch gebruiken om je scherm op maximale helderheid te zetten.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
WaWaWiiiiWa schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:50:
En zijn er must-have apps voor de N8? Ik kan bijvoorbeeld nog geen goede zaklamp functie vinden.
Camera van de N8 is top, zeker ook voor HD-video.
De camera update op Nokia Betalabs maakt camera nog beter.

Bubbles uit Betalabs heeft een handige feature om snel een geheel wit scherm ('zaklamp') te tonen.

Mijn andere must haves zijn Situations, OBDScope en Skype/VOIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:16
Bublles is niet meer te krijgen via betalabs. Ze hebben deze er uit gehaald omdat er nog te veel bugs in zaten om door te ontwikkelen.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
emmerx schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:58:
[...]

Bubbles uit Betalabs heeft een handige feature om snel een geheel wit scherm ('zaklamp') te tonen.

Bubbles beta is gestopt (gearchiveerd), maar nog wel verkrijgbaar in betalabs. Deze is niet meer zo tussen de apps te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

[...]

Alleen dat bubbles uit het beta programma is gehaald omdat het project beeindigd en afgesloten is.
http://betalabs.nokia.com...ntal-beta-trial-concluded
Zie bovenstaande post

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
liffey schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:28:
belle schijnt per kwartaal vier (lees december) beschikbaar te komen voor de n8.
mocht je nou niet willen wachten:
http://www.n8fanclub.com/...bian-belle-update-on.html
Zou ik mijn N8 dan al weer terug hebben O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
emmerx schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:22:

5 minuten muziek

"Ik heb uw klacht geescaleerd"
Kun je me een indicatie geven wat er nu gaat gebeuren en wanneer?
"U hoort over 7-8 dagen wat Nokia er mee gaat doen"
Tuut tuut tuut ...

[edit] Via Twitter wel keurig antwoord binnen 2 minuten.
Mijn scepsis over Twitter verdwijnt als sneeuw voor de zon
Bizar he, dat het via twitter wel goed gaat 8)7
Dat het geescaleerd is, is een heel goed teken, dat heb ik ook voro elkaar gekregen. Dat betekent dat het hoofdkantoor benelux ermee aan slag gaat. Toen kreeg ik een gloed nieuw apparaat.
Hoor voor je dat ji jdat ook hebt. Sindsdien geen enkel probleem, sim only maar weer met een jaar verlengd!

Dan de must have's wat mij betreft:
whatsapp
Swype
duktu
eggtimer
accuweather
decibelmeter

[ Voor 5% gewijzigd door liffey op 28-10-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 22:02
Of het een musthave is hangt van je sportieve aspiraties af, maar ik vind zelf Sportstracker een erg leuke app. Als je nog wel eens een fietstocht maakt of een vast rondje hardloopt is het erg leuk.

Is iemand al wel eens een stemapparaat voor Symbian tegengekomen?

[ Voor 14% gewijzigd door Paulus73 op 28-10-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:02:

heb ik gedaan... krijg het programma niet gedownload...
Ze hebben iets verbeterd in de installatie, omdat het niet goed werkte. Probeer het nu nog eens zou ik zeggen.
Paulus73 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:51:
Of het een musthave is hangt van je sportieve aspiraties af, maar ik vind zelf Sportstracker een erg leuke app. Als je nog wel eens een fietstocht maakt of een vast rondje hardloopt is het erg leuk.

Is iemand al wel eens een stemapparaat voor Symbian tegengekomen?
Meerdere zelfs. Helaas zijn de meesten betaald. De gratis apps zijn dan vaak weer zo traag dat je pas minstens 2 sec later ziet wat je net hebt gespeeld. Hierom durf ik de betaalde ook niet uit te proberen.

De niet-betaalde die ik op het moment gebruik is niet verkrijgbaar via de store trouwens. Ik weet zo ook niet meer waar ik 'm vandaan heb, maar ik heb het bestand nog wel. Als je 'm wilt hebben, stuur me dan even een DM, dan stuur ik 'm door als ik ff tijd heb.

[ Voor 13% gewijzigd door Xmasjos op 28-10-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
[...]

er bleek een bug in te zitten waardoor niet iedereen hem kon installeren, nog een keer proberen met zelfde installatiebestand moet nu lukken

quote van Nokia Beta Labs:

Thanks to your feedback, we found an installation bug in Nokia Maps Suite and fixed it. The bug is gone and Nokia Maps Suite is ready to install again, using the same file. So if you were having problems with installation or unable to install, please try installing again. Sorry for any inconvenience and we very much appreciate your patience!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
[...]

Thanks! Leuk stukje software dat bubbles.
Paulus73 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:51:
Die is ook erg tof inderdaad.

Hebben jullie al eens met Vlingo gespeeld? Dat is een soort Siri van de iphone4s. Werkt best goed eigenlijk voor standaard dingen als smsen of email, helaas alleen in het engels. Ook kan je er geen domme discussies mee voeren zoals met Siri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Hoi. Mag ik er van uit gaan dat Navifirm... hetzelfde is als Navifirmplus?
Beetje domme vraag wellicht maar ben nieuw met flashen etc. en wilde dit graag zeke weten
Al vast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peerke63nl schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 02:33:
Hoi. Mag ik er van uit gaan dat Navifirm... hetzelfde is als Navifirmplus?
Beetje domme vraag wellicht maar ben nieuw met flashen etc. en wilde dit graag zeke weten
Al vast bedankt :)
Ja dat is de goede, versie 1.5 is de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:59:
[...]

Helaas, al geprobeerd....
Draai Belle 3.2 van onze grote vriend Nice...
Waarom niet de 3.3?
Al twee dagen achter elkaar dat in de nacht mijn batterij "leeg" loopt. Iemand bekent met dit probleem?
Enige wat ik twee dagen geleden heb gedaan is een keer Social aan gezet voor facebook maar dat beviel me niet. Zou dit dan toch ergens op de achtergrond blijven draaien? Zoja, hoe zet ik dit uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 10:49:
[...]

Waarom niet de 3.3?
Al twee dagen achter elkaar dat in de nacht mijn batterij "leeg" loopt. Iemand bekent met dit probleem?
Enige wat ik twee dagen geleden heb gedaan is een keer Social aan gezet voor facebook maar dat beviel me niet. Zou dit dan toch ergens op de achtergrond blijven draaien? Zoja, hoe zet ik dit uit...
Er zit een bug in social die ervoor zorgt dat 'ie altijd op de achtergrond met internet aan blijft draaien. Hier kun je alleen met een task manager iets tegen doen.
Sinds ik social eraf heb gegooid gaat mijn tel langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:01:
[...]

Er zit een bug in social die ervoor zorgt dat 'ie altijd op de achtergrond met internet aan blijft draaien. Hier kun je alleen met een task manager iets tegen doen.
Sinds ik social eraf heb gegooid gaat mijn tel langer mee.
Tks, mijn vermoeden is bevestigt en Social eraf gehaald...morgenochtend maar kijken wie er vannacht met mijn n8 heeft gespeeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Na een bijzonder onvriendelijk gesprek met de Nokia helpdesk krijg ik onderstaand 'voorstel' als goedmaker.

Wat moet je hier nou mee als klant, als je tot dan nog dacht dat je serieus genomen werd door Nokia ...

Lijkt qua taal en spelling op een Nigeriaanse hack mail (Nokia intrnational in Belguim) en als ik het goed begrijp moet ik het volgende doen voordat ik een product krijg dat wel werkt?
  • nog tweemaal mijn N8 insturen voor reparatie
  • en dus 4x naar de winkel op tijden dat ik werk
  • nog tweemaal mijn backup restoren en
  • daarna alle gekochte software opnieuw installeren en nieuwe IMEI afhankelijke sleutels aanvragen bij de leveranciers
En ik wil helemaal geen 'upgraden'!

-------------------
Geachte Klant,

Het beste kunt u het toestel nogmaals ter reparatie dienen.

Toestel was op 10 /10/2011 omgeruild , na een swap word er reparatie toegepast.

Nokia heeft zo een regel dat het toestel moet eerst 3 keer in reparatie zijn,
swappen naar het zelfde toestel en dan als dat niet goed gaat dan word een ticket gemaakt voor een upgraden.

Als dat niet helpt dan kunt u een officiële klacht brief schrijven naar Nokia Hoofd kantoor in belgie.

Nokia intrnational
Parklane
Culligan 2/G
1831 Diegem
Belguim

Met vriendelijke groet,

......
Nokia Care Team

-----------------------------

De laatste 'reparatie toegepast' door Nokia leverde mij een toestel op met nog meer defecten dan welke ik 'ter reparatie had gediend'. Terwijl men mij telefonisch had verzekerd dat ik een nieuw toestel zou krijgen.

Begrijp van andere topics op Tweakers dat dit geen uitzondering is in het normale 'service'proces van Nokia. Twitter werkt vreemd genoeg heel goed, maar daarbij heeft ook Nokia door dat er een PR-risico ligt.
En dat zou wel eens kunnen gaan kloppen...

Ik ben het inmiddels zo beu dat ik Nokia een ultimatum heb gesteld. Als ze niet met een beter alternatief komen stel ik het bedrijf in gebreke, stuur ik de N8 vrijdag op naar België en geef ik de zaak over aan een jurist. Leuk dat Nokia mij regels stelt wat ik het beste kan doen, maar wie er de productaansprakelijkheid heeft bepaal ik zelf wel.

Het kan niet dat meer klanten zo behandeld worden en desnoods gaat dit mij dan maar wat geld kosten.
Ook al vanwege dat laatste hoop ik dat Nokia wel op tijd wakker wordt; ze hebben vannacht een uurtje extra slaap ...

Zou anders de goede camera, Exchange/VOIP integratie, RaceChrono, OBDscope en Nokia Maps wel gaan missen.

[ Voor 17% gewijzigd door emmerx op 30-10-2011 01:32 . Reden: Nokia stappenplan en wintertijd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 10:49:
[...]

Waarom niet de 3.3?
3.2 bevalt me wel... leuk lettertype en nog geen problemen mee gehad
Bij overgang naar 3.3 moet ik alles ook weer opnieuw gaan installeren, dus ik draai nog wel even zo door.

Op de een of andere manier lukt het mij nog steeds niet om de aangepaste Maps Suite te installeren.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:35:
[...]

Bij overgang naar 3.3 moet ik alles ook weer opnieuw gaan installeren, dus ik draai nog wel even zo door.

Op de een of andere manier lukt het mij nog steeds niet om de aangepaste Maps Suite te installeren.. :(
Voordat ik 3.3 ging flashen heb ik C:/ geformateerd...na refurbish 3.3 via n8 aan usb met ovi suite mappen opnieuw geinstalleerd...wel ff werk maar het werkt bij mij wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Pff...n8 staat alleen aan...niets draait en ik zie mijn batterij gewoon leeglopen... :( :( :

Kan of wil iemand mij vertellen hoe ik op Z: kan komen....via pc naar mobiel? met welk programma? zie helemaal niets...jaja, ben een leek

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 13:15

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Vervolg op het vehaal van mijn compleet in een bocht verwrongen N8, waar een draaing in de behuizing zat en het volledige scherm in duizenden stukjes lag: PowerFlower in "Nokia N8"

Lokaal bedrijfje, Celfixx, heeft er voor zo'n €125 aan gerepareerd: nieuwe batterij, behuizing, digitiser, scherm, en netwerkmodule :X

Maar hij lijkt het nu gewoon weer te doen :D

De SIM-kaart die er in zat heeft het niet overleeft though, die doet het in geen enkele telefoon meer :X

Het doet me een beetje denken aan die onverwoestbare Toyota Hilux op Top Gear, met het grote verschil dat m'n N8 er nu (letterlijk) weer als nieuw uitziet.

Hoop dat het ook echt zo is en ik niet tegen vervelende snags aan ga lopen, maar het ziet er goed uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:56:
[...]

Pff...n8 staat alleen aan...niets draait en ik zie mijn batterij gewoon leeglopen... :( :( :

Kan of wil iemand mij vertellen hoe ik op Z: kan komen....via pc naar mobiel? met welk programma? zie helemaal niets...jaja, ben een leek
Ik gebruik X-Plore en daar mee kan ik ook op Z komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt mij (nog) steeds niet om mijn N8 te flashen. Krijg foutmeldingen.
Heb naar mijn mening de goede Anna-files en de Belle-files.
Ik wil mijn N8 (met Anna) dus flashen naar nederlandse Belle Delight. Wie kan mij aan een complete set van goede files helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 14:50
PowerFlower schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 07:39:
Het doet me een beetje denken aan die onverwoestbare Toyota Hilux op Top Gear, met het grote verschil dat m'n N8 er nu (letterlijk) weer als nieuw uitziet.

Hoop dat het ook echt zo is en ik niet tegen vervelende snags aan ga lopen, maar het ziet er goed uit :D
Nokia's zijn ook erg stevig! Heb een E71 meegemaakt die uit deze kermisattractie is gevlogen, tegen een gevel is gesmakt en het, op het scherm na, gewoon nog deed. Heb er een nieuw scherm en covertje opgezet en hij was weer als nieuw! Gelukkig is 'ie niet tegen iemands hoofd aangevlogen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:00:
Ik wil mijn N8 (met Anna) dus flashen naar nederlandse Belle Delight. Wie kan mij aan een complete set van goede files helpen?
Het is mij ook nog steeds niet gelukt. Phoenix lijkt de N8 niet te herkennen. Het zal vast wel gaan lukken, maar ik vraag me echt af of ik nog wel wil. Ik hoor enthousiaste verhalen over Belle, maar uiteindelijk blijven de applicaties hetzelfde werken. Heb nu een Samsung Galaxy S in gebruik en ben erg te spreken over de integratie van verschillende applicaties in het OS. Ook het scherm is mooi groot. De N8 blijft trekken, met name vanwege accu, bouwkwaliteit en originaliteit. Maar het gebruiksgemak valt tegen en ik twijfel toch of Belle dat kan repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
coenox schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:27:
[...]

-knip-
....Maar het gebruiksgemak valt tegen en ik twijfel toch of Belle dat kan repareren.
En als je spb mobile shell 3d probeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
DitisKees schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:57:
Je flitser als zaklamp gebruiken kan niet op de N8. Je kan bijvoorbeeld Qtorch gebruiken om je scherm op maximale helderheid te zetten.
Dat wil je ook niet, xenon flitsers zijn niet gemaakt om continue te branden, dan brand je 'm zo kapot :P Ze zijn gemaakt om te flitsen.

Zelf gebruik ik ook Qtorch en dat werkt prima, verre van optimaal though, ik heb sinds kort altijd een Maglite bij de hand als ik verlichting nodig heb :P

Mijn vorige telefoon had een LED voor zaklamp en een Xenon flitser voor de foto's :) Dat was ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:00:
http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=52938.0
vandaar uit versie 3.3, dan de nederlandse rofs er bij.
Anna files heb je niet nodig...eerst een back-up maken, C; formateren en met phoenix de files vervangen...zorg dat phoenix staat op NO CONNECTION en gebruik deadphone modus.
GEEN memory card in je n8.
Het is zelfs mij gelukt en als er iemand is die a-technisch is ben ik het wel.
Met alle respect voor dit forum, gebruik het samen met het forum van dailymobile...die zijn "iets" verder.
Gaat je zeker lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Na de aanpassing nog eens geprobeerd te installeren... helaas, is niet gelukt.

Krijg telkens de melding
Something went wrong and the connection failed. Please try again.

Maar er is gewoon een verbinding.
Ik weet t niet meer... opnieuw opstarten helpt ook niet.
Wie heeft er een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:08:
[...]

Na de aanpassing nog eens geprobeerd te installeren... helaas, is niet gelukt.

Krijg telkens de melding
Something went wrong and the connection failed. Please try again.

Maar er is gewoon een verbinding.
Ik weet t niet meer... opnieuw opstarten helpt ook niet.
Wie heeft er een idee?
gewoon helemaal opnieuw beginnen...backup maken...c: formateren...belle delight van soni erop...wanneer je dan toch bezig bent gelijk CPU wijzigen naar bv 80 of 70...gaat je batterij tig keer langer mee en daarna maps opnieuw downloaden met ovi...heeft bij mij gewerkt...en dat voor DE leek op dit forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:21
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:44:
[...]
gewoon helemaal opnieuw beginnen...backup maken...c: formateren...belle delight van soni erop...wanneer je dan toch bezig bent gelijk CPU wijzigen naar bv 80 of 70...gaat je batterij tig keer langer mee en daarna maps opnieuw downloaden met ovi...heeft bij mij gewerkt...en dat voor DE leek op dit forum :)
Blijkbaar heb je ervaring met Nokia Cooker. Zou je kunnen vertellen hoe je de CPU omlaag schroeft? Zie de verschillende mappen wel staan en ook een zoektocht via Google levert geen antwoord.

Tweede vraag, op het forum van DailyMobile staat button met 'QWERTY editor' van Cooker 2.1, die ik ook heb, maar zonder deze editor. Is het hiermee mogelijk om de positie van het toetsenbord aan te passen? Dat zou nl geweldig zijn! Toevallig ervaring mee?

Edit: QWERTY kan worden aangepast met een plug-in. Waarmee je de tekens kan aanpassen, niet de ruimte ervan helaas.

[ Voor 7% gewijzigd door Reaper.JA2 op 01-11-2011 08:51 ]

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reaper.JA2 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:11:
[...]

Blijkbaar heb je ervaring met Nokia Cooker. Zou je kunnen vertellen hoe je de CPU omlaag schroeft? Zie de verschillende mappen wel staan en ook een zoektocht via Google levert geen antwoord.

Tweede vraag, op het forum van DailyMobile staat button met 'QWERTY editor' van Cooker 2.1, die ik ook heb, maar zonder deze editor. Is het hiermee mogelijk om de positie van het toetsenbord aan te passen? Dat zou nl geweldig zijn! Toevallig ervaring mee?

Edit: QWERTY kan worden aangepast met een plug-in. Waarmee je de tekens kan aanpassen, niet de ruimte ervan helaas.
Begrijp niets van Nokia Cooker....filebrowser op je mobiel, volg onderstaand, goed lezen, eerst copieren en daarna aanpassen en opslaan

Use filebrowser, go to Z:/private/10202be9/10283344.txt and copy file to C:/private/10202be9/10283344.txt, edit there as text, change number 90 (0.10w idle) to 80 (0.03w idle) or 70 (0.01w idle), save it. Then delete file C:/private/10202be9/persist/10283344.cre if exist, restart phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:40
Na de bierdouche van een paar maanden terug heb ik eindelijk weer een nieuwe n8. ondanks de 3 foutmeldingen in phoenix toch Belle weten te flashen, works like a charme.
Echter, kan iemand mij vertellen hoe ik de verjaardagen van facebook weer in mijn agenda krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
wolterious schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:33:
Na de bierdouche van een paar maanden terug heb ik eindelijk weer een nieuwe n8. ondanks de 3 foutmeldingen in phoenix toch Belle weten te flashen, works like a charme.
Echter, kan iemand mij vertellen hoe ik de verjaardagen van facebook weer in mijn agenda krijg?
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wel een tegenvraag. Kun je me vertellen waarom je toch weer voor een N8 bent gegaan? Gebruik nu een Samsung Galaxy S en vind de gebruikerservaring veel beter. N8 blijft wel trekken. Heb je iets anders overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Laatst online: 19-07-2023
WaWaWiiiiWa schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:50:
Apps die ik veelvuldig gebruik:

- Nu.nl: zit tevens een handige tv-gids in.
- NOS Teletekst
- YouTube Downloader: ideaal om gedownloade filmpjes af te spelen op je tv i.c.m. HDMI.
- Opera Mini: geen Flash, maar zoveel fijner dan de standaard browser.
- fMobi: wat mij betreft de beste Facebook-app.
- Screen Capture: voor het maken van screenshots.
- JoikuSpot: wifi-hotspot.
- GoogaSync (trial): voor het synchroniseren van je Gmail-agenda (mits je die hebt). Wel duur (€ 17,90) voor volledige versie, maar werkt heel goed en simpel.
- Nokia Reader (Nokia Labs): goede simpele RSS reader.
- Camera Update (Nokia Labs): reeds eerder genoemd.
- Whatsapp: reeds eerder genoemd.

Voor de rest zijn er nog wel meerdere apps die must-haves zijn, maar uiteraard voor iedereen persoonlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
rajboen schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:37:
[...]

Apps die ik veelvuldig gebruik:

- GoogaSync (trial): voor het synchroniseren van je Gmail-agenda (mits je die hebt). Wel duur (€ 17,90) voor v
Waarom gebruik je Googasync als je ook met Google kan syncen via Mail for Exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:40
@Coenox:
Ik heb inderdaad de Galaxy S en HTC overwogen en zelfs heel even de iphone 4. De Galaxy kan ik niet heel veel over vertellen, want daarmee heb ik te weinig ervaring. Waarschijnlijk had ik de galaxy gekocht als ik een ander toestel moest kiezen. De iphone 4 en HTC hebben me eigenlijk nooit echt kunnen bekoren.Je hoort mensen in dit topic vaak over de achterhaalde looks van Symbian. En eerlijk, ik heb me bijv. ook maanden geërgerd aan de matige updates en het ontbreken van qwerty in portrait. Maar sinds Anna en nu helemaal met Belle ben ik weer een uiterst tevreden gebruiker! Daarin hebben Apple en HTC voor mij geen meerwaarde meer in. Ik hoef ook niet zo nodig 6 schermen voor apps, maar mag graag zelf een beetje kloten met de indeling van het menu. Het echte pluspunten van de N8 zijn voor mij de vrijheid, heerlijke navigatie en last but not least de uitstekende camera! Hierover krijg ik ook vaak complimenten van oa iphone gebruikers.

Als laatst moet ik eerlijk zeggen dat ik graag net iets anders mag hebben dan een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
coenox schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:59:
[...]

Waarom gebruik je Googasync als je ook met Google kan syncen via Mail for Exchange?
Check het forum hier nog maar eens, is een bekend probleem. Het is mij tot op heden ook nog niet gelukt, vandaar Googasync. Als het jou wel lukt, hoor ik graag hoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belle zal zeker wel leuk zijn, maar het toch belachelijk dat een telefoon na een grote update (nog) slechter functioneert:
Vele vastlopers, meerdere malen per dag
Na reset regelamtig de melding :zelftest mislukt........."
Bluetooth verbinding wordt regelmatig verbroken

Maar hey..... de camera is top. Maar ik wilde eigenlijk een goede telefoon waar ik mee kon bellen en graag ook nog een goede camera. Nu is het omgedraaid.

Ik heb al een Blackberry besteld voor erbij.... eigenlijk gewoon belachelijk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Klökske schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:58:
Belle zal zeker wel leuk zijn, maar het toch belachelijk dat een telefoon na een grote update (nog) slechter functioneert:
Vele vastlopers, meerdere malen per dag
Na reset regelamtig de melding :zelftest mislukt........."
Bluetooth verbinding wordt regelmatig verbroken

Maar hey..... de camera is top. Maar ik wilde eigenlijk een goede telefoon waar ik mee kon bellen en graag ook nog een goede camera. Nu is het omgedraaid.

Ik heb al een Blackberry besteld voor erbij.... eigenlijk gewoon belachelijk. :(
Als je die problemen hebt ga je toch naar een NSP? Ze komen bij een klein aantal van de toestellen voor, dus worden sowieso gerepareerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
rajboen schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:12:
[...]

Check het forum hier nog maar eens, is een bekend probleem. Het is mij tot op heden ook nog niet gelukt, vandaar Googasync. Als het jou wel lukt, hoor ik graag hoe :)
Ik heb het nooit gecheckt omdat het bij mij gewoon werkt. Sterker nog, ik sync mijn zakelike agenda in Lotus Notes met mijn Google agenda. En die sync ik via MfE met mijn Nokia. Gewoon standaard instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
wolterious schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:02:
@Coenox:
Ik heb inderdaad de Galaxy S en HTC overwogen en zelfs heel even de iphone 4. De Galaxy kan ik niet heel veel over vertellen, want daarmee heb ik te weinig ervaring. Waarschijnlijk had ik de galaxy gekocht als ik een ander toestel moest kiezen. De iphone 4 en HTC hebben me eigenlijk nooit echt kunnen bekoren.Je hoort mensen in dit topic vaak over de achterhaalde looks van Symbian. En eerlijk, ik heb me bijv. ook maanden geërgerd aan de matige updates en het ontbreken van qwerty in portrait. Maar sinds Anna en nu helemaal met Belle ben ik weer een uiterst tevreden gebruiker! Daarin hebben Apple en HTC voor mij geen meerwaarde meer in. Ik hoef ook niet zo nodig 6 schermen voor apps, maar mag graag zelf een beetje kloten met de indeling van het menu. Het echte pluspunten van de N8 zijn voor mij de vrijheid, heerlijke navigatie en last but not least de uitstekende camera! Hierover krijg ik ook vaak complimenten van oa iphone gebruikers.

Als laatst moet ik eerlijk zeggen dat ik graag net iets anders mag hebben dan een ander.
Helder antwoord, dank je. En je hebt die punten eruit gehaald die mij ook aanspreken , inclusief graag iets anders hebben dan een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Ik gebruikte de afgelopen week een E72, en dat is een prima toestel (net wat beter dan een simpele Blackberry wmb) maar toch wel erg gedateerd. Als ik daarentegen Belle gebruik op de N8, vind ik dat veel prettiger dan iOS. In Belle hebben ze eindelijk voor elkaar dat er simpele recht-toe-recht-aan settings zijn voor dingen (dat je gewoon met één knop je mobiele data of wifi uit kunt zetten bijvoorbeeld) terwijl je nog steeds de enorme configureerbaarheid hebt van Symbian (de N8 kan echt alles precies zoals je dat wil, maar in Belle is dat alleen als je dat ook wil configureren -- het hoeft niet meer per se).

Ik gebruik Google Apps met MfE en dat werkt perfect. Daarbij moet ik wel aantekenen dat ik Belle gebruik, en de MfE client steeds beter is geworden (en nu dus gewoon betrouwbaar werkt bij mij).

Ik heb van mijn werk een Blackberry, maar ik heb de simkaart meteen in m'n net gerepareerde N8 gegooid ;)

[ Voor 50% gewijzigd door PowerFlower op 01-11-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reaper.JA2 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:11:
[...]

Karel, ik heb geen ervaring met Cooker, kan beter koken, maar heb het eens geprobeerd...en gelukt, wanneer je de rofs2 van soni gaat bewerken kan je er leuk mee spelen...bij private zie je 10202be9...ga je verder naar txt 10283344 en die open je en dan in kladblok verander je 90 in bv 80...in andere files kan je bv het startscherm wijzigen in je eigen gif bestand en ook je intro-sound....gewoon een beetje spelen. Bestand opslaan en je rofs2 refurbishen...best grappig om te doen....Voor iedereen, gewoon doen en proberen, lukt het niet begin je toch gewoon opnieuw, er kan niets gebeuren met je toestel...kom op een beetje activiteit allemaal en niet afwachten tot iemand iets heeft uitgevonden, aan de slag...anders kom je nooit vooruit, en nogmaals terug kan altijd...wachten op andere doen we al lang genoeg...val van Greece, haha, pas dan moet je in paniek raken...en nogmaals, raadpleeg dagelijks dailymobile...grappige woordspeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
coenox schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:26:
[...]

Ik heb het nooit gecheckt omdat het bij mij gewoon werkt. Sterker nog, ik sync mijn zakelike agenda in Lotus Notes met mijn Google agenda. En die sync ik via MfE met mijn Nokia. Gewoon standaard instellingen.
Heeft dat niet te maken met het feit dat je wellicht Belle gebruikt (zie quote hieronder, bij mij gaat het echt puur en alleen om de agenda syncen). Las bij 1 van je posts dat je Belle erop hebt staan. Ik heb dus nog steeds Anna. Bij mij is het tot op heden gewoon niet gelukt, terwijl het voorheen bij mijn E51 via MfE gewoon super werkte. Sync je jouw Nokia via MfE met je Lotus Notes of Google agenda?
PowerFlower schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:30:

Ik gebruik Google Apps met MfE en dat werkt perfect. Daarbij moet ik wel aantekenen dat ik Belle gebruik, en de MfE client steeds beter is geworden (en nu dus gewoon betrouwbaar werkt bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
rajboen schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:29:
[...]

Heeft dat niet te maken met het feit dat je wellicht Belle gebruikt (zie quote hieronder). Las bij 1 van je posts dat je Belle erop hebt staan. Ik heb dus nog steeds Anna. Bij mij is het tot op heden gewoon niet gelukt, terwijl het voorheen bij mijn E51 via MfE gewoon super werkte. Sync je jouw Nokia via MfE met je Lotus Notes of Google agenda?

[...]
Flashen is me nog niet gelukt. Ik gebruik gewoon Anna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
coenox schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:31:
[...]

Flashen is me nog niet gelukt. Ik gebruik gewoon Anna.
Foutje: even in de war met FlowerPower 8)7
Maar doe je het syncen op je Nokia met MfE via je Lotus Notes of Google Agenda?

[ Voor 15% gewijzigd door unknowndb op 01-11-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

PowerFlower, niet FlowerPower, je bent nog steeds in de war :P

Overigens had ik ook problemen met Google Apps (wat tegenwoordig, thk gd, vrijwel hetzelfde werkt als gewoon Google) tot de update van de MfE client eerder dit jaar (maar ik heb geen idee meer welke update dat nou was, iig pre-Anna).

Ik gebruik dus wel de MfE client, en niet de Gmail client.

[ Voor 9% gewijzigd door PowerFlower op 01-11-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Tussen alle discussies over flashen etc. door heb ik even een vraag.
Ik heb de N8 nu ook een maandje en ik moet zeggen dat hij me alleszins meevalt. Ik draai nog op Anna, omdat ik voorlopig gewoon de originele Nokia updates wil houden en geen tijd heb om te experimenteren met Belle o.i.d.

Wat me echter het meest tegen staat is dat @#()#@$#@$-keyboard in landscape. Ik ben er inmiddels wel aan gewend, maar ik tik nog veel te vaak naast of boven de spatiebalk, waardoor je OF een N krijg i.p.v. een spatie of je weer aan het begin van de zin begint te typen. Jullie allen wel bekend denk ik.

Nu heb ik gisteren Swype geprobeerd, maar dat is het ook niet voor mij, aangezien dit het hele scherm opslokt als je gaat typen. Je ziet dan bijv. niet meer wat je daadwerkelijk moet invullen, of waar je precies op reageert.

Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een keyboard-mod met een wat logischere indeling, met name een grotere spatiebalk en zonder die vervelende pijltoetsen ernaast.

Bestaat dit al?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
HwKok schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:00:
Ik heb de N8 nu ook een maandje en ik moet zeggen dat hij me alleszins meevalt. Ik draai nog op Anna, omdat ik voorlopig gewoon de originele Nokia updates wil houden en geen tijd heb om te experimenteren met Belle o.i.d.

Wat me echter het meest tegen staat is dat @#()#@$#@$-keyboard in landscape. Ik ben er inmiddels wel aan gewend, maar ik tik nog veel te vaak naast of boven de spatiebalk, waardoor je OF een N krijg i.p.v. een spatie of je weer aan het begin van de zin begint te typen. Jullie allen wel bekend denk ik.

Nu heb ik gisteren Swype geprobeerd, maar dat is het ook niet voor mij, aangezien dit het hele scherm opslokt als je gaat typen. Je ziet dan bijv. niet meer wat je daadwerkelijk moet invullen, of waar je precies op reageert.

Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een keyboard-mod met een wat logischere indeling, met name een grotere spatiebalk en zonder die vervelende pijltoetsen ernaast.

Bestaat dit al?!
Ja: De Nokia E7 :p
Een van de problemen waarom ik een E7 heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:43

Bestaat dit al?!
welke versie van swype gebruik je,
heb je wel de split screen versie van swype ?

Zelf gebruik ik swype, wat voor mij wel een stukje makkelijker en sneller is dan het gewone toetsenbord, alleen is het in het begin wel even wennen en geregeld wat woorden toevoegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ashaman schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:04:
[...]

welke versie van swype gebruik je,
heb je wel de split screen versie van swype ?

Zelf gebruik ik swype, wat voor mij wel een stukje makkelijker en sneller is dan het gewone toetsenbord, alleen is het in het begin wel even wennen en geregeld wat woorden toevoegen....
Ik zat ook te prutsen. Met name die pijltjestoetsen zijn een ergernis. Swype is ook voor mij de oplossing. Werkt supersnel als je er eenmaal aan gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Wel ongelooflijk jammer is is dat ze bij swype op een gegeven moment in de beta over gegaan zijn naar kleinere toetsen. Bij de eerste beta versie had je grotere toetsen en dat was zo veel fijner. Daarmee kon je makkelijk wandelend swypen... dat is met de latere versie stukken moeilijker geworden.

Swype heb ik dan ook nog erg lang gebruikt en ook alle versies van swype die er waren. Maar na dat ik het nog een tijdje op Symbian Anna nog heb gebruikt ben ik gestopt met swype omdat er nog steeds bugs in zitten als je er eerlijk voor uit komt.
Bijvoorbeeld: woorden die niet onthouden worden of het verwijderen van woorden niet altijd werkt, dat je steeds op dezelfde verkeerde woorden stuit die swype automatisch voor je beslist en je weer kan gaan backspacen, swype extra je batterij belast omdat het extra berekeningen moet maken... dat waren mijn ergste irritaties aan swype.... verder het typen ging in veel gevallen wel sneller inderdaad als je er aan gewend bent maar je maakt ook wel meer type fouten met swype.
Nu ben ik met swype gestopt omdat sinds symbian anna de standaard keyboard stukken handiger geworden is en beter compatible is met apps kwa splitscreen dan swype dat is zodat het standaard keyboard voor mij swype is gaan over-rulen.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
rajboen schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:29:
[...]

Sync je jouw Nokia via MfE met je Lotus Notes of Google agenda?

[...]
Mijn tekst was wat verwarrend. Ik sync mijn nokia met Google Calender en mail. Dat gaat goed, inclusief waarschuwingsmeldingen e.d. Instellingen zijn m.i. standaard:

E-mail: google e-mailadres
Mailbox: Mail for Exchange
Gebruikersnaam: google gebruikersnaam
Wachtwoord: Google wachtwoord
Servernaam: m.google.com
Domein: geen

Geavanceerde instellingen:
Toegangspunt: Internet (zo heet ie bij mij)
Beveiligde verbinding: Ja
Poortnummer: 443

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
coenox schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:16:
[...]

Mijn tekst was wat verwarrend. Ik sync mijn nokia met Google Calender en mail. Dat gaat goed, inclusief waarschuwingsmeldingen e.d. Instellingen zijn m.i. standaard:

E-mail: google e-mailadres
Mailbox: Mail for Exchange
Gebruikersnaam: google gebruikersnaam
Wachtwoord: Google wachtwoord
Servernaam: m.google.com
Domein: geen

Geavanceerde instellingen:
Toegangspunt: Internet (zo heet ie bij mij)
Beveiligde verbinding: Ja
Poortnummer: 443
Ja, dat zijn/waren ook mijn instellingen. En toch doet deze het niet. Nja, is niet anders. Ben er inmiddels al aan gewend. Toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
SpitfireNL schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:02:
Swype heb ik dan ook nog erg lang gebruikt en ook alle versies van swype die er waren. Maar na dat ik het nog een tijdje op Symbian Anna nog heb gebruikt ben ik gestopt met swype omdat er nog steeds bugs in zitten als je er eerlijk voor uit komt.
Bijvoorbeeld: woorden die niet onthouden worden of het verwijderen van woorden niet altijd werkt, dat je steeds op dezelfde verkeerde woorden stuit die swype automatisch voor je beslist en je weer kan gaan backspacen, swype extra je batterij belast omdat het extra berekeningen moet maken... dat waren mijn ergste irritaties aan swype.... verder het typen ging in veel gevallen wel sneller inderdaad als je er aan gewend bent maar je maakt ook wel meer type fouten met swype.
Nu ben ik met swype gestopt omdat sinds symbian anna de standaard keyboard stukken handiger geworden is en beter compatible is met apps kwa splitscreen dan swype dat is zodat het standaard keyboard voor mij swype is gaan over-rulen.
Ben het zeker met je eens dat swype niet zaligmakend is,
maar heb ontdekt dat er ook handigheidjes in swype zitten wat je maar net moet weten.

Voorheen gebruikte ik backspace ook erg vaak omdat ik weer ergens een woord verkeerd had staan...
(niet de juiste geselecteerd)
Maar ipv. backspace kun je je cursor op het woord (in het woord) zetten en dan de swype toets gebruiken, en dan een ander woord kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 05:32
MfE werkt hier ook prima, maar er zijn meer redenen om Googasync te gebruiken. Bijvoorbeeld het kunnen synchroniseren van meerdere agenda's..

Al moet ik zeggen dat ik het zelf niet gebruik. Ik vind het ronduit belachelijk dat ik daar voor moet betalen. Mijn N900 kon het out-of-the-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34

Bestaat dit al?!
Helemaal waar!
Ik tik veelal een n inderdaad en dan komen er vage woorden, omdat ik autocorrectie ook aan heb staan. Ook dat ik ineens aan het begin zit te kutten heb ik ook vaak. Of zelfs dat ik met een paar drukken ineens alles wonderbaarlijk geselecteerd heb en alles weg is waar ik al veel moeite voor heb moeten doen...

Helemaal ruk vind ik het tobo, zelfs op de 5800 ging het soepeler wat mij betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg een foutmelding dat er een bestand niet is. En dan van een versie waar ik geen enkel bestand van heb.Ik heb RM-596_111.010.0606.xxx bestanden en ik krijg de foutmelding dat hij een bestand RM-596_044xxxxx mist
Welke bestanden moet ik precies hebben. Ik heb Rofs 3.3 en de NL-versie gebruikt.
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:42:
[...]

http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=52938.0
vandaar uit versie 3.3, dan de nederlandse rofs er bij.
Anna files heb je niet nodig...eerst een back-up maken, C; formateren en met phoenix de files vervangen...zorg dat phoenix staat op NO CONNECTION en gebruik deadphone modus.
GEEN memory card in je n8.
Het is zelfs mij gelukt en als er iemand is die a-technisch is ben ik het wel.
Met alle respect voor dit forum, gebruik het samen met het forum van dailymobile...die zijn "iets" verder.
Gaat je zeker lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 08:18:
Ik krijg een foutmelding dat er een bestand niet is. En dan van een versie waar ik geen enkel bestand van heb.Ik heb RM-596_111.010.0606.xxx bestanden en ik krijg de foutmelding dat hij een bestand RM-596_044xxxxx mist
Welke bestanden moet ik precies hebben. Ik heb Rofs 3.3 en de NL-versie gebruikt.
[...]
Ik zou gewoon alles opnieuw ophalen, core, uda rfos2 nl en rofs3....heb nog nooit een foutmelding gehad van ontbrekende bestanden...sorry, weet het verder ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 22:57
Ik heb nog screenprotectors over voor de N8, interesse? stuur even een pm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de volgende bestanden voor het flashen naar Belle.
Uit Delight_Belle_v3.3__18_10_2011.7z:
RM-596_111.020.0203_00.01_79u.prd.rofs3.fpsx
RM-596_111.020.0203_17.01_APAC_1_79u_prd.rofs2.fpsx
RM-596_111.020.0203_79u_prd.core.fspx
RM-596_111.020.0203_U03.01_79u.uda.fspx

RM-596_111.020.0203_17.01_APAC_1_79u_prd_rofs2.fspx (uit Delight Belle v3.3. ROFS2 in dutch)

Zijn dit wel de goede bestanden omdat Phoenix bij de Firmware Update vraagt naar RM596_044_001_M100_16G.fspx.

Wie kan mij aub helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:25:
Ik heb de volgende bestanden voor het flashen naar Belle.
Uit Delight_Belle_v3.3__18_10_2011.7z:
RM-596_111.020.0203_00.01_79u.prd.rofs3.fpsx
RM-596_111.020.0203_17.01_APAC_1_79u_prd.rofs2.fpsx
RM-596_111.020.0203_79u_prd.core.fspx
RM-596_111.020.0203_U03.01_79u.uda.fspx

RM-596_111.020.0203_17.01_APAC_1_79u_prd_rofs2.fspx (uit Delight Belle v3.3. ROFS2 in dutch)

Zijn dit wel de goede bestanden omdat Phoenix bij de Firmware Update vraagt naar RM596_044_001_M100_16G.fspx.

Wie kan mij aub helpen?
op de eerste pagina van dat topic op daily mobile staat een link naar de instructie, die kun je het beste gebruiken...

als antwoord op je vraag, je hebt alleen de core, rofs2 (de dutch version) en de uda nodig
rofs3 is niet nodig.
de anderen kun je verwijderen (zoals in de instructie staat) en de vraag om dat bestand kun je negeren

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PM me anders ff.... ergens hier in forum staat een hele duidelijk nederlandse uitleg. Deze heb ik tot Word bestand gemaakt en kan ik je zo mailen als wenselijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe PM ik? Ben echt een leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klik onder mijn avatar op My React, zie je ook mijj privemailadres staan, stuur daar maar mail heen, krijg je vanaaf als ik thuis ben de nederlandstalige uitleg.
Pagina: 1 ... 66 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic