Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
*heeft telefoon uit staan als ik slaapwijki schreef op zondag 04 september 2011 @ 15:37:
na installatie van anna schakelt de telefoon zich een paar keer per uur uit en start dan wel weer op,
en ontgrendelt dan het screen, heb vannacht dus weer verschillende mensen wakker gebelt.
Hebben Belle-bellers hier ook last van toevallig?
Er is iig nog geen fix gepland omdat het team nu met andere zaken bezig is.
Ja, deed ie hier ook voordat ik Anna er op had staan. Heb nu Anna er op staan, maar de navigatie nog niet gebruikt, dus weet niet of het met Anna verholpen is. Ik had nog geen oplossing gevonden helaas. Had al andere versie van Maps geïnstalleerd, maar dat hielp helaas niet. Ook ander programma wat gps gebruikte (sportstracker) veroorzaakte bij mij spontane resets.Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:51:
ik ben nu eens de navigatie van de n8 aan het gebruiken.. op zich mooi systeem en werkt allemaal mooi. maar om de een of andere reden reset de telefoon zich telkens als ik ovi maps aan heb staan.. heel irritant en heb ook geeen idee waarom hij dat doet..
iemand hier bekent mee?
Als je een oplossing tegen komt hoor ik het graag!!
Verwijderd
Kan de mijne niet eens meer gebruiken omdat ik een systeem error krijg wat ik ook maar aanraak.
Morgen maar ff naar het Nokia servicepunt om te kijken of hun iets kunnen fixen.
Wacht met smart op de nieuwe Iphone5 want dit is echt de laatste smartphone van Nokia geweest voor mij na jaren (15-20 jaar) trouw fan van het merk geweest te zijn!
Mijn telefoon is niet gevallen toch zit er een dikke schuur in(heb hem nu bijna 1 jaar) denk dat hij knel heeft gezeten of zo maar iemand ervaring met garantie? lijkt me geen gorilla glas.
als iemand tips heeft om mij te helpen graag vindt het echt zonde.
Verwijderd
Wanneer komt Belle beschikbaar.
Ik had eerst SPB Mobile geinstalleerd; nu na Anna verwijderd maar denk dat ik het toch weer ga installeren: met SPB kun je veel meer ikoontjes op de schermen krijgen; bijv een nieuw sms ikoontje en meer.
Of is er een mogelijkheid om 2 MfE account te draaien?
Dell E6420 | Sony Cybershot WX220
Vind 'm heel mooi, maar is de kleur ook aan te passen? Vind dat bruin allemaal wat minder...Reaper.JA2 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:05:
Vanmiddag het "Fully Transparent theme" geïnstalleerd, ziet er erg goed uit! Maakt de randen, menu's en eigenlijk alles transparant. Geschikt voor Symbian Belle!![]()
Klik hier voor het thema.
[afbeelding]
Verwijderd
Stanby tijd is gelijk maar half uurtje internetten of beetje whatsappen en je bent gelijk 35% van je energie kwijt.
Nu heb gelukkig ook een actieve houder in de auto maar moet constant in de gaten houden wat ik doe om niet met een lege batterij te zitten.. Best vermoeiend...
Volgende keer eerder naar carglassmrcosmo schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:47:
Iemand die enig ervaring heeft met scheur in scherm ?
Zou wel graag een foto willen zien van hoe de scheur loopt in het scherm.
Absoluut. Ik heb die van mij al een keer flink laten stuiteren op marmer, waar iemand anders de week daarvoor z'n iPhone compleet aan gruzelementen had laten vallen. Daarentegen heeft de N8 alleen een krasje op een hoek dat je niet ziet als je het niet weet. Vind de hardware echt briljant, en met Belle is hij qua software ook helemaal bij.Hardstyle4Me schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:06:
Nee geen ervaring met scheur in het scherm / glas, wel al 2 lichte putjes in het scherm omdat hij van +/- 3 meter hoog uit m'n broekzak was gevallen op de straat stenen. Dit is 2x voor gekomen. Tevens doet hij het nog steeds zonder probleem. Dus de bouw kwaliteit is echt top van de N8.
Verwijderd
www.google.nlmrcosmo schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:01:
Wat zou een nieuw scherm kosten ?
http://www.d2onderdelen.n...a-n8/onderdelen-2307.html
EDIT: hier kan je ook nog stap voor stap zien hoe hij uit elkaar moet. (goed lezen wat er naast staat, scherm zit met 4 torx vast)
http://www.ifixit.com/Teardown/Nokia-N8-Teardown/3641/1
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 15:44 ]
Verwijderd
49 euro als je hem er zelf inzet.mrcosmo schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:01:
Wat zou een nieuw scherm kosten ?
http://www.d2onderdelen.n...touch-unit-dark-grey.html
En kicken binnen 24u is not done, check de forum regelsmrcosmo schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:47:
Iemand die enig ervaring heeft met scheur in scherm ?
Ow, en de Buienradar app heeft een update, vernieuwen werkt nu ook voor Anna, dat hebben ze snel gefixed, heel netjes
[ Voor 40% gewijzigd door FastFred op 05-09-2011 20:18 ]
Nieuw scherm kost 130 euro
pffffffffffff misschien toch even kijken of dit goedkoper kan
Ik had hetzelfde probleem na de update naar Anna. Reboots tijdens het bellen, reboots in elke app eigenlijk, zelfs reboots tijdens het rebooten.Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 00:02:
Mijn N8 flipt de hele dag al, harde reset gedaan maar helpt niks.
Kan de mijne niet eens meer gebruiken omdat ik een systeem error krijg wat ik ook maar aanraak.
Morgen maar ff naar het Nokia servicepunt om te kijken of hun iets kunnen fixen.
Wacht met smart op de nieuwe Iphone5 want dit is echt de laatste smartphone van Nokia geweest voor mij na jaren (15-20 jaar) trouw fan van het merk geweest te zijn!
Alle apps verwijderd die logischerwijs invloed zouden kunnen hebben op de stabiliteit, echter zonder resultaat.
Het terugzetten van de fabrieksinstellingen (met behoud van user data) heeft het probleem voor mij echter opgelost. Draait nu al weer 5 dagen zonder probleem.
Verwijderd
Zelfs de monteur was het overkomen en heeft hetzelfde gedaan, super geholpen en ook nog eens snel....dikke pluim voor het service center bij Teunis in Rijssen
Verwijderd
Ik heb precies het zelfde Gaat om de haveklap opnieuw op starten backup terug gezet opnieuw geinstalVerwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:23:
[...]
Dat heeft niks met Anna te maken maar waarschijnlijk dat er iets is mis gegaan met je update.. Want ik herken deze punten niet.. Behalve dat de batterlijk verbruik iets (25%) omhoog is gegaan..
Maar Nokia toestellen kenende gaan deze na paar dagen weer minder verbruiken..
Precies het zelfde nu alle geinstal.eraf gehaald die met ovi temaken hebben , want die wil zich elke keer
aanmelden en dat duurt uren , alleen die van qtappbooster die kan ik nergens vinden en die van All CWRT Widgets is een gele icoon maar die kan je niet wissen , want die starten ook uit hun zelf op
Nou opnieuw opgestart maar weer een stuk of 10 app die mee opstarte n en dan is me baterij in no time leeg
wie weet raad .
, het was zo n lekeer toestelletje maar na 4 dagen kan ik hem wel door de ramen gooien <";ö))
thx voor de links met de handleiding om het scherm erop te zetten(ziet er best makkelijk uit)
iemand enige ervaring met het scherm vervangen?
-mijn touch gedeelte werkt nog moet ik die dan ook vervangen?
welk onderdeel moet ik precies kopen ? in ieder geval dark grey versie
Ik probeer een geluidsbestand te maken waarin elke 15 seconden een pieptoon (niet te hard) gegeven wordt, maar ik heb geen flauw idee hoe dit moet. Google uiteraard al gebruikt, enkele programma's gedownload, maar dit is totaal niet iets wat tot mijn capaciteiten behoort. Het moet een geluidsbestand van 8 minuten lang zijn, zou iemand mij hierbij kunnen helpen?
Nogmaals, sorry, maar ik weet niet waar ik het anders zou moeten plaatsen.
Alvast bedankt.
Dell E6420 | Sony Cybershot WX220
Geen reacties op zijn post, slimmerd, en in combinatie met zero eigen inzet kickt hij zeker.FastFred schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:00:
Hij kicked toch ook niet slimmerd, er zaten meer dan genoeg reacties tussen z'n 1e en 2e post
Ow, en de Buienradar app heeft een update, vernieuwen werkt nu ook voor Anna, dat hebben ze snel gefixed, heel netjes
Nu moet ik toch vragen waarvoor jij het nodig hebtrda schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:29:
Dankjewel, het is gelukt met Audacity.
Wow, daar moest ik ook gelijk aan denken.gram501 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:35:
Cooper test?
Lang geleden dat ik dat heb gedaan.
Had nog op een Psion geprogrameerd om de piepjes te versnellen. (pause tussen piepjes te verkorten)

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330
Volgens mij is een Coopertest toch 12 minuten?gram501 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:35:
Cooper test?
Voor een aantal bugs in Anna lijkt Nokia bezig te zijn die op te lossen:
Zag op twitter dat het ontbreken van WLAN en Packet data entries in de log file een fout is die ze onderzoeken. Er is zelfs een fix voor http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=53355.0
Mijn cameraproblemen lijken verdwenen met het installeren van de Camera update uit Betalabs.
Batterij is opgelost met een nog extra lader: 's nachts, in de auto en op de werkplek aan de USB.
Rebooten blijft een probleem, is nu minimaal 10x per dag. Lijkt te maken te hebben met het werkgeheugen, ik heb maar 92MB vrij op C: en de webbrowser is schijnbaar niet zo netjes met zijn geheugenbeheer.
Maps en webbrowser tegelijk open is een zekere crash binnen 5 minuten.
Heb alle applicaties geïnstalleerd op E: maar tijdens Anna update is er toch veel op de C: terecht gekomen. Is dat bij iedereen en zijn er van deze nog Apps die naar E: kunnen?
Voorbeelden van grote apps op C:
4 MB Adobe Reader LE
1 MB Camera Aplication (kon niet op E:)
2 MB Check In Agent
2 MB Gstreamer (???)
3 MB Microsoft Communicator
8 MB Nokia Maps Engine
1 MB ovi
3 MB Ovi Store
1 MB Ovi Store Installer
11 MB Quickoffice
1 MB Shazam
1 MB SignInEnabler
6 MB Skype
3 MB Social
2 MB Social Installer I
1 MB SSOUI
892 kB SSOUsernameWidget
3 MB Weather
Draadloos laden op onze Zon
Shazam & Skype kunnen zeker op E:, en verder volgens mij alle apps die niet stock geïnstalleerd zijn.emmerx schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:13:
Heb alle applicaties geïnstalleerd op E: maar tijdens Anna update is er toch veel op de C: terecht gekomen. Is dat bij iedereen en zijn er van deze nog Apps die naar E: kunnen?
Voorbeelden van grote apps op C:
4 MB Adobe Reader LE
1 MB Camera Aplication (kon niet op E:)
2 MB Check In Agent
2 MB Gstreamer (???)
3 MB Microsoft Communicator
8 MB Nokia Maps Engine
1 MB ovi
3 MB Ovi Store
1 MB Ovi Store Installer
11 MB Quickoffice
1 MB Shazam
1 MB SignInEnabler
6 MB Skype
3 MB Social
2 MB Social Installer I
1 MB SSOUI
892 kB SSOUsernameWidget
3 MB Weather
[ Voor 20% gewijzigd door Apaat op 06-09-2011 19:01 ]
Kloptemmerx schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:13:
[...]
Volgens mij is een Coopertest toch 12 minuten?
Ik was in verwarring met de shuttle run.
Is ook al weer dik 20 jaar geleden dat ik sportief was.
[ Voor 7% gewijzigd door bwt op 06-09-2011 19:18 ]
My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330
Verwijderd
Daarnaast geeft hij regelmatig de melding dat de "zelftest" mislukt is. Dan blijft er een popup-scherm staan. Kan je de hele telefoon niet meer bedienen.
AAAAAARRRGGGGHHHHH.
Zo, dat lucht op.......... not.
Verwijderd
Ik heb net even gekeken op mijn C: schijf, ik heb slechts 79 MB vrij. Echter, ik heb geen last van spontaan rebooten. (Heb Anna update wel geinstalleerd). Dus dan moet het probleem ergens anders liggen. Is je E: schijf bijvoorbeeld ook zo vol?emmerx schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:13:
[...]
Rebooten blijft een probleem, is nu minimaal 10x per dag. Lijkt te maken te hebben met het werkgeheugen, ik heb maar 92MB vrij op C: en de webbrowser is schijnbaar niet zo netjes met zijn geheugenbeheer. Maps en webbrowser tegelijk open is een zekere crash binnen 5 minuten.
[ Voor 21% gewijzigd door Woudtwe op 06-09-2011 22:10 ]
o.a. Skype en Shazam; Skype opnieuw geïnstalleerd op E:
Belangrijkste was denk ik het verwijderen van Weather app. Zit bij Maps 3.08 en werkte bij mij niet goed.
Sinds verwijderen geen spontane reboots mee gehad; nu al 3,5 uur !!!
Zitten meer stekeligheden in Maps 3.08. Zo ben ik al mijn favorieten (ca 150) kwijt. Staan nog wel op de Nokia Maps server, maar die synchroniseert niet meer met mijn N8 ...
Vrij geheugen: C: 108MB E: 6GB F: 12GB
Morgen werking van Bluetooth testen, kijken of het iets te maken had met C:/weather/Skype ..
[ Voor 13% gewijzigd door emmerx op 06-09-2011 22:30 ]
Verwijderd
Huidige Ovi Store versie (2.12.042) doet het prima bij mij, dus moet ik dit wel hebben?
EDIT: zojuist gelezen mbv het i-knopje:
"This update is optional and needed only if Store stopped working after update from PS1 to Belle SW.
Versienummer 1.0 (0)"
Waarom dit in mijn update-lijst verschijnt, terwijl ik helemaal geen Belle heb geinstalleerd, is me een raadsel. Gelukkig had ik nog niets gedaan. Niet echt handige communicatie van Nokia trouwens.
[ Voor 46% gewijzigd door choogen op 07-09-2011 01:12 ]
Verwijderd
Iemand hier ervaring mee?
Tja, en de lange batterijduur was voor mij nou net de reden om een Nokia te gebruiken. Ik heb ook de indruk dat de batterijduur korter is.emmerx schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:13:
[...]
Batterij is opgelost met een nog extra lader: 's nachts, in de auto en op de werkplek aan de USB.
Verwijderd
Ga wel weer SPB Mobile installeren; de ikoontjes daarvan zijn bveel duidelijker die die vand e N8 zelf. Zo vinft ik geen ikoontje wat aangeeft dat je een sms hebt (behalbve de balk bovenion maar die vindt ik niet duidelijk).
Het is nu versie 2.12.043
Na installatie blijft mijn telefoon trouwens de update weergeven als mogelijke softwareupdate.
Vrij geheugen C: is bij mij 94,1 MB
Maar 1 of 2 keer reboot gehad sins overstap op Anna vorige week.
Ervaar alleen dat hij de muziek op een andere manier rangschikt dan voorheen, soms de albumart niet pakt en nummers van dezelfde CD niet bij elkaar zet. Vreemd
[ Voor 30% gewijzigd door Arjan81 op 07-09-2011 12:22 ]
HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7
Krijg nu alleen telkens melding dat er een update is en dat dat Anna deel 2/2 is.
Dit zowel bij OTA checken als via Ovi-Suite.
Toch dus maar geinstalleerd en schermpie goed in de gaten gehouden... zag niets gebeuren op display...
erg vreemd vind ik dit allemaal
Mijn vrouw had gisteren iets soortgelijks, ook nadat ik vorige week Anna er op gezet heb. Ik was er niet bij, maar ze had het er over dat ze de telefoon niet meer unlocked kreeg. Uiteindelijk kreeg ze de boel weer aan de praat middels een reboot, die ook moeizaam ging.Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 01:16:
Sinds vanavond doet het touchscreen van mijn telefoon niks meer, heb anna vorige week geinstalleerd en daar eigenlijk geen problemen mee gehad. Hem hem proberen te resetten (8 sec power button) maar ik kan vervolgens geen pincode meer intoetsen.
Iemand hier ervaring mee?
Dat had ik ook nadat ik MS Communicator er af had gegooid, Anna 2/2 bevatte een aantal apps, dus als je er een wegmikt, dan krijg je hem via Anna 2/2 gelijk weer aangeboden bij de software updates.peerke63nl schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:26:
Ik hb laatst Anna volledig geinstalleerd... zowel deel 1 als 2 en allemaal goed gegaan dacht ik.
Krijg nu alleen telkens melding dat er een update is en dat dat Anna deel 2/2 is.
Dit zowel bij OTA checken als via Ovi-Suite.
Toch dus maar geinstalleerd en schermpie goed in de gaten gehouden... zag niets gebeuren op display...
erg vreemd vind ik dit allemaal
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Drie tijdens Maps (3.08 beta zonder weather) en i.c.m. de browser of bellen over de bt-carkit.
Andere tijdens bekijken kalender...
Bluetooth gedrag lijkt niet veranderd, nog steeds moeite met pairen (iedere keer na een reset/reboot) en de N8 onthoudt pairings die niet meer actief zijn omdat bv de car kit uit is gezet.
Irritatiegrens over rebooten onder Anna is bij mij overigens bereikt. Ga vanmiddag terug naar de N97 en laat deze N8 terugzetten op 1.2 als dat kan.
Ik denk dat Nokia als eerste is gaan snijden in de Symbian kwaliteits-/testafdeling.
Hoe kan je anders na zo lang deze troep in de markt releasen ???
Kwam er vanochtend ook achter dat de Music Player een 'update' heeft gehad.Arjan81 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:36:
Ervaar alleen dat hij de muziek op een andere manier rangschikt dan voorheen, soms de albumart niet pakt en nummers van dezelfde CD niet bij elkaar zet. Vreemd
VerzamelCDs kan ik nu niet meer afspelen omdat Artists and albums nu primair selecteert op artiest ipv zoals voorheen op album.
[ Voor 25% gewijzigd door emmerx op 07-09-2011 13:57 . Reden: nieuwe reboot tijdens het typen ]
"beta" zegt opzich al genoeg.emmerx schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:49:
Vandaag pas 3 4 spontane reboots gehad![]()
Drie tijdens Maps (3.08 beta zonder weather) en i.c.m. de brow....
Mijn N8 met Anna sinds de update(een paar weken nu) geen enkele crash of glitch kunnen opmerken.
Ik heb het ook al gebruikt met officiele maps navigatie i.c.m. internet browser tegelijk(facebook).. geen problemen hier.. heb mijn N8 dag en nacht aanstaan met whatsapp en ebuddy en reboot hem nooit.
Veel kans als je gewoon firmware Anna opnieuw erop flasht(hard reset eventueel met full-format) en dan geen beta software meer gebruikt dat al je problemen zijn opgelost
[ Voor 17% gewijzigd door SpitfireNL op 07-09-2011 14:12 ]
Gek zeg dat ze in de afdeling van de Anna update die ik heb blijkbaar niet gesneden hebben in de Kwaliteits-/testafdeling. Ik heb geen enkele reboot gehad sinds Anna en alles werkt snel en prima. Helemaal tevreden. Ik gebruik bluetooth alleen niet, daar kan ik niet over oordelen.emmerx schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:49:
Ik denk dat Nokia als eerste is gaan snijden in de Symbian kwaliteits-/testafdeling.
Hoe kan je anders na zo lang deze troep in de markt releasen ???
[...]
Misschien eens een keer alles opnieuw installeren als het kan incl. Anna.
Even een andere vraag. Ik heb nog 61 mb aan interne geheugen vrij (C:). Ik zie dat in de Temp map heel veel staat. Kunnen deze bestanden weggegooid worden of dienen ze ergens voor?
[ Voor 12% gewijzigd door Paul01 op 07-09-2011 15:02 . Reden: Aanvullende vraag ]
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Verwijderd
Ik heb 130 mb vrij en een lege Temp....batterij gaat na instellen van energiespaarstand vreselijk lang mee. Ben nog steeds redelijk positief over Anna, ook nog nooit een reboot gehadTelfordia schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:32:
[...]
Gek zeg dat ze in de afdeling van de Anna update die ik heb blijkbaar niet gesneden hebben in de Kwaliteits-/testafdeling. Ik heb geen enkele reboot gehad sinds Anna en alles werkt snel en prima. Helemaal tevreden. Ik gebruik bluetooth alleen niet, daar kan ik niet over oordelen.
Misschien eens een keer alles opnieuw installeren als het kan incl. Anna.
Even een andere vraag. Ik heb nog 61 mb aan interne geheugen vrij (C:). Ik zie dat in de Temp map heel veel staat. Kunnen deze bestanden weggegooid worden of dienen ze ergens voor?
ram 98 mb vrijVerwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:22:
[...]
Ik heb 130 mb vrij en een lege Temp....batterij gaat na instellen van energiespaarstand vreselijk lang mee. Ben nog steeds redelijk positief over Anna, ook nog nooit een reboot gehad
c: 133 mb vrij
geen enkele reboot sinds ik een nieuwe telefoon heb, nu al 4 weken geleden. eerst anna erop gehad en al weer een paar weken geflashed naar belle.
Enkele toepassingen lopen wel af en toe vast, angry birds, accu weather en battery monitor.
Verder doe ik met de energiespaarstand ook gewoon 2 dagen me een batterij, zonder 1 tot 1,5 dagen.
In juli had ik een ander toestel gekregen waarmee ik ook 30 reboots per dag had, met name bij maps, sygic en camera. Erg raar, maar met een nieuw toestel was dit dus opgelost.
[ Voor 11% gewijzigd door liffey op 07-09-2011 17:14 ]
bedankt alvast!
Bucephalus schreef op zondag 04 september 2011 @ 11:49:
als ik bij mijn geïnstalleerde toepassingen kijk, dan zie ik een aantal installatie programma's staan zoals:
- chat Installer
- installatieprogramma Ovi Kaarten pre-release (3.07(150))
- Inst.programma van Sociaal I
- Nokia Big Screen Install Helper (?)
- Ovi Store Installer
Welke van deze kan ik probleemloos verwijderen? of zijn deze nog nodig om te uninstallen?
En sinds de Anna update kom ik ook het progje "NokiaAnalyticsCollector" tegen in de lijst. Iemand enig idee wat dit is, wat het doet, en of ik het kan verwijderen? De naam suggereert dat het data verzend, wie weet persoonlijk, en dus ook de verbinding open houd. Heb ik liever niet eigenlijk.
"Nokia Analytics Collector is a feature in Symbian Anna and later versions, which optimizes in-application data collection. The application integrates the NAC API and allows collection and reporting of information about application usage. NAC stores the information provided by the application (session start, events, session stop), enriches it with some device information such as model, operator, country, unique ID, but does not capture data such as the customer’s location, or phone number or email. NAC sends data in compressed and encrypted form to the Nokia back-end systems where it is consolidated to provide important feedback to application developers on general user behaviour."Bucephalus schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:26:
Even een bump van mijn vraagje. Kan iemand hier nog wat over zeggen?? of heeft niemand een idee?
bedankt alvast!
[...]
Bron: http://discussions.nokiau...ics-Collector/m-p/1141709
De rest van je vraag... ik heb geen idee! Probeer het eerst uit met je Chat app om de chat installer te verwijderen.
Chat installer verwijderd. Chat app lijkt nog gewoon te werken. Dus zal het met de anderen ook eens proberen.
Edit: Inst. programma van sociaal I --> Sociaal werkt niet meer, geeft scriptfout en widget is verdwenen. Moet verwijderen en opnieuw installeren. Laten staan dus...
Die van Ovi kaarten en Store laat ik maar ff staan. geen zin om die opnieuw te moeten installeren...
[ Voor 40% gewijzigd door Bucephalus op 07-09-2011 18:04 ]
Voor mensen die sinds Anna/Belle ineens last hebben van spontane reboots: Probeer eens bij Application settings de Positioning method alleen Integrated GPS en Assisted GPS aan te zetten. Ik had er bij de CFW Anna ook ineens last van en dit hielp bij mij.
Verwijderd
Doet Belle dit beter??
Verwijderd
AHHHHHHHHHHHH had het voor elkaar dat ie niet meer ging naar de ovi-store, maar na een reset doet ie dat weer en stom genoeg weet ik niet meer hoe ik het voor elkaar heb gekregen om dat uit te schakelen...wil iemand me helpen, heb het toppic al afgezocht maar kan het niet meer vinden...het is iets in de toepassingsinstellingen maar ik kom er echt niet meer achter...Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:22:
[...]
Ik heb 130 mb vrij en een lege Temp....batterij gaat na instellen van energiespaarstand vreselijk lang mee. Ben nog steeds redelijk positief over Anna, ook nog nooit een reboot gehad
Verwijderd
Had ik ook. Kwam erachter dat albums van 1 artiest gewoon 1x worden getoond. Dus hij sorteerd nu op artiest ipv album. Dit is vooral lastig bij albums met meerdere artiesten.Arjan81 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:36:
Opgelost door met mp3tag de titels en artiesten aan te passen. In de titel staan nu zowel titel als artiest.
Bij artiest staat de titel van het album.
Ik zag dat er op deze post van 24 augustus nog geen reactie is geweest. Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik kan alleen nog naar mijn defaultpipe (Twitter) posten. Andere opties kan ik niet meer aanvinken. Heeft iemand hier een oplossing voor?robkrekel schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 21:47:
Pixelpipe werkt bij niet meer zoals het ging nadat ik geupdate heb naar Anna. Ik kan niet meer uit verschillende pipes kiezen/aanvinken, het vinkje verschijnt niet), maar alleen uploaden naar pixelpipe. Verschijnt vervolgens niet op twitter of facebook.
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Momenteel heb ik behoorlijk veel app's er op staan die ik graag wil houden. Moet ik nadat ik Anna geinstalleerd heb deze allemaal opnieuw erop zetten of staan deze er dan nog op? Hetzelfde verhaal voor alle instellingen. Maakt het dan nog iets uit of ik dit via OVI suite doe of OTA.
Of moet ik welke methode ik ook kies altijd alle app's zowiezo opnieuw installeren?
Ik weet dat het het beste is om compleet schoon te beginnen maar als dat niet nodig is liever niet. Met het terug zetten van back-ups ga ik trouwens niet beginnen, daar heb ik in het verleden veel ellende mee gehad omdat het toch niet helemaal lekker gaat en je alsnog de helft zelf kunt gaan installeren.
Dus graag advies:
Is het mogelijk Anna te installeren en alle app's en instellingen te behouden zonder deze opnieuw te installeren? Zo ja, welke methode moet ik dan gebruiken?
Verwijderd
iemand suggestie?
Ik heb me er niet zo druk om gemaakt. Alleen SD kaartje eruit gehaald en de update OTA gedaan. Alle apps en instellingen stonden er daarna nog op. Geen gekke dingen en geen spontane reboots. Misschien voor de zekerheid wel even een backup maken via OVi suite.[b]Franciscusm schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:17:
Dus graag advies:
Is het mogelijk Anna te installeren en alle app's en instellingen te behouden zonder deze opnieuw te installeren? Zo ja, welke methode moet ik dan gebruiken?
[ Voor 6% gewijzigd door coenox op 07-09-2011 23:32 ]
Verwijderd
Ook "maar" 2 reboots gehad, deze terwijl ik niks met mijn n8 deed, open toepassingen waren op dat moment whatsapp en battery monitor.
Battery Monitor gaf bij mij ook een aantal problemen en ik kreeg ergens ook mee dat whatsapp dat ook nog wel eens deed. Sinds Battery Monitor eraf is, heb ik geen problemen meer (gebruik geen whatsapp) en houd mijn accu het ook langer vol. Dat programma slurpt zelf echt een heleboel...Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:55:
Ik heb de laatste 24 uur goed bijgehouden wat ik heb gedaan met mijn telefoon: 2 smsjes verstuurd, 4x gebeld, 10 minuten whatsapp en 1 uur muziek. In totaal ben ik 46% van mijn batterij kwijt (volgens battery monitor). Dit vind ik op zich wel meevallen, toch heb ik nog steeds het idee dat het voor Anna beter was.
Ook "maar" 2 reboots gehad, deze terwijl ik niks met mijn n8 deed, open toepassingen waren op dat moment whatsapp en battery monitor.
Edit: iets gevonden. Ik kan het alleen starten als ik een nieuwe shortcut widget op mijn homescreen maak en dan een van die 4 shortcuts kan ik linken met shazam. Maar het is raar dat de app nergens in mijn folders staat. Ik heb net 2 weken een clean install van Anna
[ Voor 37% gewijzigd door SpitfireNL op 08-09-2011 10:09 ]
Probeer 'm eens op te zoeken met de 'Search'-app. Die vindt nl. ook applicaties (en werkt echt super!)SpitfireNL schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:06:
Ik zie Shazam onder settings->installed apps staan. Maar ik zie shazam nergens in mijn application folder of andere in folders staan... lijkt alsof ik het toch niet heb en kan het dus niet starten. Heeft iemand meer dit probleem?
Edit: iets gevonden. Ik kan het alleen starten als ik een nieuwe shortcut widget op mijn homescreen maak en dan een van die 4 shortcuts kan ik linken met shazam. Maar het is raar dat de app nergens in mijn folders staat. Ik heb net 2 weken een clean install van Anna
Anders ff opnieuw installeren natuurlijk.
Kijk eens onder instellingen-toepassingsinstellingen-positiebepalingVerwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:27:
Sinds Anna Update kan mijn GPS geen verbinding meer maken.. Met OviMaps is het blijven wachten met de melding 'Wachten op GPS'. Dit gebeurt dus ook buiten.
iemand suggestie?
Bij methoden de juiste aanvinken
Bij server nagaan of bij serverinstellingen 'supl.nokia.com' staat. Deze dan aanklikken en dan ook nagaan of 'alleen in eigen netwerk' uit staat.
Verwijderd
Hier heb ik alles aanstaan behalve 'bluetooth GPS' . Server klopt ook.Bart40 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:35:
[...]
Kijk eens onder instellingen-toepassingsinstellingen-positiebepaling
Bij methoden de juiste aanvinken
Bij server nagaan of bij serverinstellingen 'supl.nokia.com' staat. Deze dan aanklikken en dan ook nagaan of 'alleen in eigen netwerk' uit staat.
'Alleen in eigen netwerk' kan ik even niet vinden maar ik heb al verbinding met me eigen netwerk? Dus kan daar niet aan liggen denk ik?
De alleereerste keer een GPS 'fix' krijgen kan even duren. Beste is dan om in de open lucht te zijn (zicht op de satellieten) en zo min mogelijk te bewegen. Dus niet in een rijdende auto....Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:50:
[...]
Hier heb ik alles aanstaan behalve 'bluetooth GPS' . Server klopt ook.
'Alleen in eigen netwerk' kan ik even niet vinden maar ik heb al verbinding met me eigen netwerk? Dus kan daar niet aan liggen denk ik?
Bluetooth GPS hoef je alleen aan te vinken als je niet de interne GPS-module gebruikt, maar een externe GPS (muis).
'Buiten eigen netwerk' heb je alleen nodig voor AGPS in het buitenland. Bij iedere opstart van de interne GPS haalt hij dan een klein bestandje van de ingestelde server, waarin de configuratie/constellatie van de satellieten op dat moment staat. Zodat de GPS sneller zijn positie kan bepalen: ca 15 seconden ipv 1 minuut.
Gaat overigens om hele kleine bestanden (ca 2 kB) per keer van minder dan €0,01 , dus geen significante roaming kosten.
Roaming is meestal met een 'starttarief', zodat je elke keer dat je opnieuw verbinding maakt weer relatief veel geld kwijt bent. Dat lijkt me dus niet verstandig zonder het even te checken.emmerx schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:31:
[...]
De alleereerste keer een GPS 'fix' krijgen kan even duren. Beste is dan om in de open lucht te zijn (zicht op de satellieten) en zo min mogelijk te bewegen. Dus niet in een rijdende auto....
Bluetooth GPS hoef je alleen aan te vinken als je niet de interne GPS-module gebruikt, maar een externe GPS (muis).
'Buiten eigen netwerk' heb je alleen nodig voor AGPS in het buitenland. Bij iedere opstart van de interne GPS haalt hij dan een klein bestandje van de ingestelde server, waarin de configuratie/constellatie van de satellieten op dat moment staat. Zodat de GPS sneller zijn positie kan bepalen: ca 15 seconden ipv 1 minuut.
Gaat overigens om hele kleine bestanden (ca 2 kB) per keer van minder dan €0,01 , dus geen significante roaming kosten.
Geen suggestie, alleen maar een bevestiging dat het wel kan werken. Ben vlak na de Anna update op de motor naar Zwitserland gereden. N8 in de tanktas en navigatie ging prima.Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 23:27:
Sinds Anna Update kan mijn GPS geen verbinding meer maken.. Met OviMaps is het blijven wachten met de melding 'Wachten op GPS'. Dit gebeurt dus ook buiten.
iemand suggestie?
Dat is behoorlijk balen.Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:42:
Ik heb het 15 minuten voor het raam laten staan... Kon het nog steeds niet vinden
Kun je het niet in een open ruimte (tuin, weiland) proberen?Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:42:
Ik heb het 15 minuten voor het raam laten staan... Kon het nog steeds niet vinden
Geeft Maps wel een positie op basis van de netwerkmast?
Zie als een grote (doorsnede enkele km's) roze doorzichtige cirkel op je kaart.
Anders nog proberen:
In Settings | Application Settings | Postitioning | Postitioning methods
alle GPS items disabled zetten
Telefoon uitzetten
Telefoon weer aanzetten en volgende positioning methods aanzetten:
- Assited GPS
- Integrated GPS
- Wifi/network
- Network based
[ Voor 5% gewijzigd door emmerx op 08-09-2011 13:04 ]
Wordt je tijd automatisch gesynct met je netwerk of staat deze handmatig ingesteld? Indien laatste, zit er een afwijking in je telefoon tijd en bijv. je pc?Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:42:
Verwijderd
Via netwerk enz wordt uiteraard wel positie bepaald maar niet nauwkeurig genoeg.. Ovi Maps en andere toepassingen die van GPS gebruikmaken wachten maar op GPS verbinding (na instellen GPS als enige methode). Pfff.. Heb geen zin in hardreset hoewel dit ook handig kan zijn in het algemeenbusinka19 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:09:
[...]
Wordt je tijd automatisch gesynct met je netwerk of staat deze handmatig ingesteld? Indien laatste, zit er een afwijking in je telefoon tijd en bijv. je pc?
Het is op handmatig ingesteld.. effe kijken..
Edit: Op auto gezet.. Helpt niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 14:10 ]
Aha ja dat zal het idd zijn want met communicator kan ik niets..... en dus er af geknikkerdkruila schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:48:
[...]
Dat had ik ook nadat ik MS Communicator er af had gegooid, Anna 2/2 bevatte een aantal apps, dus als je er een wegmikt, dan krijg je hem via Anna 2/2 gelijk weer aangeboden bij de software updates.
Of zijn het alleen stabiliteit updates?
Even over de battarij;Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:55:
Ik heb de laatste 24 uur goed bijgehouden wat ik heb gedaan met mijn telefoon: 2 smsjes verstuurd, 4x gebeld, 10 minuten whatsapp en 1 uur muziek. In totaal ben ik 46% van mijn batterij kwijt (volgens battery monitor). Dit vind ik op zich wel meevallen, toch heb ik nog steeds het idee dat het voor Anna beter was.
Ik heb Belle eropstaan.
gisteren in enerybespaarmodus: whatsapp hele dag aan, mail hele dag binnen en beetje bellen, om 22.00 uur 's avonds nog 40 procent over.
Gisteravond handmatig herstart (ja dat moet ik handmatig doen, mazzelaars bij wie het automatisch gaat
Vandaag weer om 07.00 uur met volle accu begonnen.
Gewoon o pde achtergrond laten draaien, geen energy modus oid. Whasapp hele dag aan en mail hele dag aan.
nu nog 83 %
vrij goed lijkt me!
Wat ga ik nu doen?
iedere ochtend even handmatig opnieuw opstarten en hij gaat top mee!
Zeer tevree dus.
Deze heb je al? http://store.ovi.com/content/178912?clickSource=search&pos=1liffey schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:48:
[...]
Even over de battarij;
Ik heb Belle eropstaan.
gisteren in enerybespaarmodus: whatsapp hele dag aan, mail hele dag binnen en beetje bellen, om 22.00 uur 's avonds nog 40 procent over.
Gisteravond handmatig herstart (ja dat moet ik handmatig doen, mazzelaars bij wie het automatisch gaat)
Gewoon o pde achtergrond laten draaien, geen energy modus oid. Whasapp hele dag aan en mail hele dag aan.
nu nog 83 %
vrij goed lijkt me!
Wat ga ik nu doen?
Zeer tevree dus.
Zit alleen te twijfelen of het wel nieuwe zijn, waren maar een paar kb..
(059C640)
Bij mij krijg ik niks...RAR_ schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:20:
heb zojuist weer 2 kleine updates van Anna binnen gekregen.
Zit alleen te twijfelen of het wel nieuwe zijn, waren maar een paar kb..
(059C640)
Hoe bedoel je 'handmatig' opnieuw opstarten?liffey schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:48:
[...]
Even over de battarij;
Ik heb Belle eropstaan.
Gisteravond handmatig herstart (ja dat moet ik handmatig doen, mazzelaars bij wie het automatisch gaat)
nu nog 83 %
vrij goed lijkt me!
Wat ga ik nu doen?
Zeer tevree dus.
En verder... Belle Delight v3.0 is uit.
To Beezze or not to Beezze
Verwijderd
Ik heb 'mail ophalen' om de 4 uur staan.. dus daar kan het niet aan liggen..
Heb je al geprobeerd het WLAN punt te verwijderen bij Instellingen->Connectiviteit->Instellingen -> Bestemmingen -> internet?Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:42:
Ik heb sinds Anna dat ie om de haverklap verbinding zoekt met wlan.. Als ik die wlan via mijn wlanwidget weer verbreek, gaat ie direct weer verbinden.. Heel irritant.. Dat vreet ook batterij..
Daar kun je ook de prioriteit van de WLAN instellen.
Verwijderd
Of bedoel je te zeggen dat het zou kunnen helpen als ik die verwijder en weer opnieuw instel?
Ik weet niet of het een optie is om de WLAN opnieuw in te stellen. Mijn toestel maakt alleen contact als ik bij een bekende WLAN in de buurt ben. Als ik dat niet ben, doet hij niks.
Heb hem er net opgezet. effe alle apps terugzetten nu :-)beezze schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:09:
[...]
En verder... Belle Delight v3.0 is uit.
Is wederom een goede verbetering, wordt wel wat dat Belle!
telefoon loopt soepel, kinetic scrollen is ook soepeler. Ben nu benieuwd of apps nog vastlopen, had hier met battery monitor last van.
al veel op geinstalleerd, allemaal op E natuurlijk, en nu nog 182 mb vrij op c!
[ Voor 38% gewijzigd door liffey op 09-09-2011 16:14 ]
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic