Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:01:
[...]

Een week terug heb ik mijn n8 geflashed met phoeninx en de firmware versie 22.014 voor de euro product code.
Vandaag kree ik ook in ovi suite (en nokia software updater) de melding dat er een update was 24.001
De 24.001 versie is de orginele firmware versie voor mijn product code 059C9X1.
Ik heb hem gewoon kunnen installeren en ovi suite komt niet meer melding voor update.
Dat is allemaal leuk en aardig...maar daar heb ik natuurlijk niks aan.
Ik heb alleen maar officiele versie's van me firmware (anders had ik belle er wel op staan ;))
Het gaat erom dat hij het bij mij aan blijft geven maar blijkbaar niks installeerd.
Dus als iemand een (echte) oplossing weet.

Ik heb nu product code: 0599762 nadat ik me telefoon had weggebracht omdat die dood was.
(was een van de eerste n8 die dus problemen had met reboots en uiteinderlijk uitvallen en nooit meer aangaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Even voor de zekerheid. Is iedereen bekend met dit topic op de Nokia site?
Symbian Anna Troubleshooting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Theme Symbian-Next+ Silver geïnstalleerd. Redelijk tevreden. De icoontjes in Contactpersonen zijn nog wit, maar verder is het aardig ingekleurd. De theme kost 2 euro in de Ovi winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de Anna update gedaan via Software Update, maar na de reboot start mijn geliefde N8 niet meer op. Wellicht dat dit komt aangezien de update met wat onderbrekingen gedownload is. Doordat de connectie was weggevallen moest ik 3 keer de download hervatten.

als ik mn phone opstart dan krijg ik een wit scherm voor een 30 seconden en daarna valt ie uit.
Als ik het apparaat oplaad valt brand het "breathing lampje" waarna de N8 probeert op te starten. Dit faalt en als ik een zwart scherm gepresenteerd krijgt valt het breathing lampje uit.

Verder heb ik al hard resets geprobeerd (vol down, camera, menu + on), maar dit heeft geen resultaat.

Iemand nog ideeen hoe ik dit kan fixen, of is dit een RMA zaak?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 07:58
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:40:
Vandaag de Anna update gedaan via Software Update, maar na de reboot start mijn geliefde N8 niet meer op. Wellicht dat dit komt aangezien de update met wat onderbrekingen gedownload is. Doordat de connectie was weggevallen moest ik 3 keer de download hervatten.

als ik mn phone opstart dan krijg ik een wit scherm voor een 30 seconden en daarna valt ie uit.
Als ik het apparaat oplaad valt brand het "breathing lampje" waarna de N8 probeert op te starten. Dit faalt en als ik een zwart scherm gepresenteerd krijgt valt het breathing lampje uit.

Verder heb ik al hard resets geprobeerd (vol down, camera, menu + on), maar dit heeft geen resultaat.

Iemand nog ideeen hoe ik dit kan fixen, of is dit een RMA zaak?

Thanks!
ke kan nog dead phonr flash proberen, in meeste gevallen, gaat het darnaa werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart40
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2021
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:50:
Ander probleem sinds anna update
Kan conversatie's niet meer openen en kan niet meer rechtstreeks mij mijn sms's
Iemand anders deze problemen
Had dit ook. Is opgelost via: http://discussions.europe...ubleshooting/td-p/1127953 :
If split screen input does not appear (in latin-based languages) in conversations view then you have a conflicting conversations software in your phone. You need to remove it, it takes place via:
Settings | Application Manager |Installed Applications
- List of installed applications appears, choose Conversations, remove it.
- List of installed applications appears, choose Conversations Server, remove it.
Re-boot the device and split screen input should work after this.

Dit gaat weliswaar over de splitscreen input, maar bij mij loste dit het probleem met conversaties ook op.
Beide installs verwijderen (conversations en conversations server) en dan herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mafiatounes schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:17:
[...]

Is er een verschil tussen beide firmware versies? Ik heb namelijk nog 22.014 en mijn product code is 059D003 heb op Ovi Suite/OTA gezocht naar updates maar die zijn er niet.
Voor zover ik kan zien is er geen verschil in beide firmware versies.
Er is niets veranderd behalve het versie nummer van de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
Sinds is Anna heb word ik elke keer ne reboot gevraagd om in te loggen in nokia OVI.
is deze uit tezetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soheilmd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:10:
Sinds is Anna heb word ik elke keer ne reboot gevraagd om in te loggen in nokia OVI.
is deze uit tezetten?
Dit is volgens mij niet uit te zetten.
Het zou eigelijk ook maar 1 keer voor moeten komen en dan, na sucesvolle login niet meer.
Het lijkt er op dat het aanmelden nog niet is gelukt of ergens door afgebroken word, en daarom steeds weer terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:19:
[...]

Dit is volgens mij niet uit te zetten.
Het zou eigelijk ook maar 1 keer voor moeten komen en dan, na sucesvolle login niet meer.
Het lijkt er op dat het aanmelden nog niet is gelukt of ergens door afgebroken word, en daarom steeds weer terug komt.
Oke bedankt voor je info, maar waarvoor is dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soheilmd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:28:
[...]

Oke bedankt voor je info, maar waarvoor is dat eigenlijk?
Het is om je automatisch in te loggen in ovi maps, ovi store en andere ovi diensten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
kan dus ook niet in ovi store inloggen, het blijft bezig maar verder komt ie niet

Verwijderd

soheilmd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:41:
[...]

ke kan nog dead phonr flash proberen, in meeste gevallen, gaat het darnaa werken
Ik heb de device proberen te flashen, zowel met JAF als met Phoenix. Beide apps kunnen geen USB connectie maken mn mijn phone. Blijkbaar is de boot loader flink corrupt...

Iemand nog idees?

Hier is de log van JAF
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
JAF version 1.98.62
Detected PKEY: 90009699
Card life counter: 99.99%
P-key nokia module version 01.02
FBUS INTERFACE NOT CONNECTED!!!
USB Cable Driver version: 7.1.45.0
Changing mode...Done!
FILES SET FOR FLASHING:
MCU Flash file: NONE
PPM Flash file: NONE
CNT Flash file: NONE
APE Variant file: NONE
Searching for JAF saved location of ini...
Checking path: C:\Program Files (x86)\Nokia\Phoenix\Products\RM-596\

Searching for default location of ini...
Checking path: \Products\RM-596\
Scanning ini files...
FILES SET FOR FLASHING:
MCU Flash file: C:\Program Files (x86)\Nokia\Phoenix\Products\RM-596\RM-596_024.001_79.92_prd.core.fpsx
PPM Flash file: C:\Program Files (x86)\Nokia\Phoenix\Products\RM-596\RM596_APE_ONLY_ENO_11w15_v0.148.fpsx
CNT Flash file: C:\Program Files (x86)\Nokia\Phoenix\Products\RM-596\RM-596_024.001_02.01_Euro_2_79.92_prd.rofs2.fpsx
APE Variant file: C:\Program Files (x86)\Nokia\Phoenix\Products\RM-596\RM-596_024.001_229.02_default_79.92.2011.30_prd.rofs3.fpsx
Detected P-KEY: 90009699
Init usb communication...
PRESS POWER ON NOW!
Searching for phone...Not found!!!

• jerma88
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-01-2023
Heeft iemand ook last van dat google maps (latitude) niet meer werkt op Belle Delight v2.0?

Eerst werkte hij wel, geen probleem, deelde mijn locatie. mr sinds 6 dagen geeft hij opeens alleen een ellenig lange error message...

Verwijderd

Na paar dagen Anna:
1. Merk weinig aan snelheidsverbetering
2. Lelijke zwart/wit ikoontje (snap werkelijk helemaal niets ervan waarom ze dat gedaan hebben)
3. Lijkt alsof batterij langer mee gaat
4. Zie geen verandering in OVI maps
5.???

Meer mensen die SPB Mobile Shell gebruiken?
Nu maar hopen dat Belle snel komt en meer zaken verbetert.

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:27
soheilmd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:43:
kan dus ook niet in ovi store inloggen, het blijft bezig maar verder komt ie niet
probeer deze eens te installeren, je weet nooit: http://blogs.nokia.com/dailyapp/global/

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Verwijderd

joi-c schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:51:
Theme Symbian-Next+ Silver geïnstalleerd. Redelijk tevreden. De icoontjes in Contactpersonen zijn nog wit, maar verder is het aardig ingekleurd. De theme kost 2 euro in de Ovi winkel.
Deze Theme laat bij mij ook de ikoontjes in de Inbox en Verzonden Items in zwart/wit ikoontjes zien.

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:26
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 00:48:
[...]

Ik heb de device proberen te flashen, zowel met JAF als met Phoenix. Beide apps kunnen geen USB connectie maken mn mijn phone. Blijkbaar is de boot loader flink corrupt...

Iemand nog idees?

Hier is de log van JAF
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
JAF version 1.98.62
Detected PKEY: 90009699
Card life counter: 99.99%
FBUS INTERFACE NOT CONNECTED!!!
USB Cable Driver version: 7.1.45.0
Changing mode...Done!
FILES SET FOR FLASHING:
MCU Flash file: NONE
PPM Flash file: NONE
CNT Flash file: NONE
APE Variant file: NONE

Scanning ini files...
FILES SET FOR FLASHING:
MCU Flash file: C:\Program Files (x86)\Nokia\Phoenix\Products\RM-596\RM-596_024.001_79.92_prd.core.fpsx
PPM Flash file: C:\Program Files (x86)\Nokia\Phoenix\Products\RM-596\RM596_APE_ONLY_ENO_11w15_v0.148.fpsx
CNT Flash file: C:\Program Files (x86)\Nokia\Phoenix\Products\RM-596\RM-596_024.001_02.01_Euro_2_79.92_prd.rofs2.fpsx
APE Variant file: C:\Program Files (x86)\Nokia\Phoenix\Products\RM-596\RM-596_024.001_229.02_default_79.92.2011.30_prd.rofs3.fpsx
Detected P-KEY: 90009699
Init usb communication...
PRESS POWER ON NOW!
Searching for phone...Not found!!!
Druk je zodra je hebt geklikt op 'flashen' direct een aantal seconden de aan-knop in? Dit moet je namelijk heel snel daarna doen heb ik o.a. ook ervaren met andere Nokia's.

Web Enrichment

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:00
Sinds de update naar Anna blijft Mail for Exchange (naar Gmail) maar om het wachtwoord vragen. Kent iemand dit en is er een oplossing?

• frank..
  • Laatst online: 27-09 13:31
Ik heb vorige week Belle erop geflashed en ik moet zeggen dat het echt wel lekker draaid.
Alleen wilde ik gister een cd toevoeging aan mn verzameling via OVI-Suite en toen ging er iets mis...

een aantal cds verdwenen uit mn bibliotheek (staan nog gewoon op de tel) en andere werden opgesplitst in 2 cds. behoorlijk irritant.

heeft iemand hier ook last van?
of nog mooier...heeft iemand hier een oplossing voor?

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Ik heb wel een leuk thema gevonden die vele "lelijke" dingen aanpast maar laat vele ongemoeid. (helaas)
World of Rabbit (WoR Orange touch)
Conversations icon is zelfs onzichtbaar. (2e plaatje)

Afbeeldingslocatie: http://www.berryth.nl/media/tweakers/Scr000003.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.berryth.nl/media/tweakers/Scr000004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.berryth.nl/media/tweakers/Scr000005.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.berryth.nl/media/tweakers/Scr000006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.berryth.nl/media/tweakers/Scr000007.jpg

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

• kruila
Bestaat er een app waarmee ik kan zien wel progje/app oid op welk moment gebruik maakt van WLAN op de N8? Zo ja, welke kan je me aanbevelen?

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
kruila schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:50:
Heb ik gedaan, kan niets vinden, dus stel ik mijn vraag (weer, want 1e keer geen reacties)
Ik tik gewoon "music player" hierboven en krijg 2 pagina's met resultaten waarvan deze mijn aandacht trekt http://gathering.tweakers...message/36642915#36642915

zoek jij op een andere manier?

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 23:47

made

.. made by made ..

Is er al een nederlandse dictonary voor swype ?

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

made schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:02:
Is er al een nederlandse dictonary voor swype ?
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/6ygr2t.jpg

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 12:16
kruila schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:02:
Bestaat er een app waarmee ik kan zien wel progje/app oid op welk moment gebruik maakt van WLAN op de N8? Zo ja, welke kan je me aanbevelen?
Dat kon je voorheen (tot 1.2) zien in je log-app. bv filteren op WLAN of packet data (2/3G).
Kan sinds Anna niet meer.

Ik merk dat sinds Anna mijn accu snel leegloopt, komt waarschijnlijk doordat een app verbinding blijft maken, zo lijkt het in de log van mijn router. Heb alles op offline in de N8 ???
Maar ik kan nu niet meer zien wat er precies gebeurt op de N8.

Wel een verbetering van Anna: de PDF-reader van Adobe!
Eindelijk pinch zoom en eenvoudiger scrollen.

Draadloos laden op onze Zon

• kruila
businka19 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:39:
[...]

Ik tik gewoon "music player" hierboven en krijg 2 pagina's met resultaten waarvan deze mijn aandacht trekt http://gathering.tweakers...message/36642915#36642915

zoek jij op een andere manier?
Ja ik zoek inderdaad op een andere manier, omdat musicplayer EEN woord is typte ik dat aan elkaar. Maar bedankt dat je alsnog een link en tip hier hebt neergezet

Helaas lukt de installatie niet (2 x): certificaatfout.

[ Voor 11% gewijzigd door kruila op 01-09-2011 13:00 ]

• joi-c
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:22:
Deze Theme laat bij mij ook de ikoontjes in de Inbox en Verzonden Items in zwart/wit ikoontjes zien.
Je hebt gelijk. Ik kom daar eigenlijk nooit. Ik doe alles via Conversations.

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 23:47

made

.. made by made ..

• businka19
kruila schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:15:
[...]

Ja ik zoek inderdaad op een andere manier, omdat musicplayer EEN woord is typte ik dat aan elkaar. Maar bedankt dat je alsnog een link en tip hier hebt neergezet

Helaas lukt de installatie niet (2 x): certificaatfout.
Hehe, muziekspeler is één woord, music player is altijd 2 woorden ;)

Maar je certificatie fout klopt, je moet het bestand voor je N8 signen, maar ik ging ervan uit dat je het wist, dat is immers symbian

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 13:15

PowerFlower

être diable et jouer fleur

frank.. schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:55:
Ik heb vorige week Belle erop geflashed en ik moet zeggen dat het echt wel lekker draaid.
Alleen wilde ik gister een cd toevoeging aan mn verzameling via OVI-Suite en toen ging er iets mis...
Weet niet of dit ook jouw probleem veroorzaakt (of iig een deel daarvan), maar veel van de Belle firmwares zijn gemod, en de music player muziekspeler (:P) haalt dan alleen nog muziek uit \music (terwijl dit standaard \sounds\digital is). In eerste instantie kreeg ik dus ook maar niets in m'n player bij een refresh :P En ik kan me zo voorstellen dat Ovi alles weer in \sounds\digital wil zetten (dan mis je dus alle nieuwe dingen).

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

PowerFlower in "Nokia N8"

En dan even creatief met google zijn...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• frank..
  • Laatst online: 27-09 13:31
PowerFlower schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:45:
[...]

Weet niet of dit ook jouw probleem veroorzaakt (of iig een deel daarvan), maar veel van de Belle firmwares zijn gemod, en de music player muziekspeler (:P) haalt dan alleen nog muziek uit \music (terwijl dit standaard \sounds\digital is). In eerste instantie kreeg ik dus ook maar niets in m'n player bij een refresh :P En ik kan me zo voorstellen dat Ovi alles weer in \sounds\digital wil zetten (dan mis je dus alle nieuwe dingen).
Alles staat bij mij in \music. het ging mis bij syncroniseren denk ik. Hij gooide sommige oude cds door elkaar of zag ze niet meer,. Ik heb inmiddels met een oudere versie van ovi-suite muziek erop geknald en dat dat gaat wonder boven wonder wel goed. Alles komt gewoon in \music terecht.

Ook miste er opeens cd-covers in de bibliotheek. Dit kon ik alleen oplossen door eerst de hele cd te verwijderen en vervolgens met een oude versie van Ovi-suite erweer op te zetten.
Ik krijg alles wel weer goed maar met een omweg.

Weet iemand trouwens hoe je in de laate versie van OVI-suite cd-covers kan toevoegen???

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Ik heb sinds de Anna update (inclusief 1/2 & 2/2) het volgende irritante probleem: ik kan niet meer typen in het typveld. Bij de browser kan ik niet in de adresbalk komen en bij het inloggen op mijn Nokia-account lukt het ook niet om mijn wachtwoord in te voeren: het qwerty-veld (keyboard) raakt niet geactiveerd, zeg maar. Idem voor de agenda.

Na Anna 1/2 & 2/2 startte de telefoon opnieuw op en moest ik inloggen op mijn Nokia-account en dat lukt dus niet. Maar ik kan er ook niet voor kiezen om het inloggen op te schorten, ik kan nu niet eens mijn telefoon meer in. Rebooten maakt ook geen verschil. Aargh!

Heel raar, maar kennelijk ben ik de eerste met dit probleem...

EDIT: hier ook: http://discussions.europe...-web-browser/td-p/1135483

[ Voor 13% gewijzigd door choogen op 01-09-2011 16:57 ]

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:07
Er is weer een nieuwe app beschikbaar bij Betalabs. Ziet eruit als web based buurtinformatie en routes. Werkt ook op Android, iOS en Blackberry.

Lijkt mij vrij overbodig als je al de "gewone" Maps op je nokia hebt staan. Wellicht dat ze de Apple en Android gebruikers naar zich toe willen trekken??

Link: http://betalabs.nokia.com/apps/nokia-maps-for-mobile-web

Edit: Heeft iemand toevallig ook al de Maps 3.08 met weather? en is dat wat? dan kan ik misschien accuweather vervangen...

[ Voor 14% gewijzigd door Bucephalus op 01-09-2011 17:08 ]

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:17
Bucephalus schreef op donderdag 01 september 2011 @ 17:00:

Edit: Heeft iemand toevallig ook al de Maps 3.08 met weather? en is dat wat? dan kan ik misschien accuweather vervangen...
Ziet er leuk uit. Helaas nog wel eens de melding dat ie niet kan updaten.
Valt verder ook weinig in te stellen.

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Notaname schreef op donderdag 01 september 2011 @ 17:42:
[...]

Ziet er leuk uit. Helaas nog wel eens de melding dat ie niet kan updaten.
Valt verder ook weinig in te stellen.
Die 'Weather' is weliswaar een kleine update, maar je zult 'm gewoon los van betalabs moeten downloaden en dan de volledige app installeren.
Bij mij draait 'ie prima en het lijkt over het algemeen ook wel te kloppen. De temperatuur klopt iig wel. Of het regent of niet kan verschillen, maar dat heeft waarschijnlijk te maken dat 'ie de hele regio neemt.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 18:03
Vanmorgen 100% op de accu, nu nog 84% over. Redelijk normaal voor een schooldag, wat sms'en, paar mails ontvangen, en een uurtje muziek luisteren. Voor zover ik zie niet veel anders dan met S^3

• Bucephalus
Sinds gister ook Battery monitor 2.0 op m'n N8 omdat ik de batterij wat sneller leeg vond gaan dan anders. Om half 1 vanmiddag was de tel. volledig opgeladen, nu om 18:55 zegt battery monitor nog dat ie nog voor 66% vol is. Ik heb maar weinig gedaan, even een kwartiertje gebeld en een 3 keer mail gechecked. Sleeping screen staat bovenaan de lijst met verbruikers. Vind dit beetje raar. Hoe nauwkeurig is de schatting van Battery monitor? Batterij indicator op homescreen geeft nog gewoon alle 7 streepjes weer...

• dennis74
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:54
Bucephalus schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:56:
...Sleeping screen staat bovenaan de lijst met verbruikers. Vind dit beetje raar. Hoe nauwkeurig is de schatting van Battery monitor? Batterij indicator op homescreen geeft nog gewoon alle 7 streepjes weer...
Sleeping screen is natuurlijk het meest actief van alle apps. Dus ook automatisch de grootste verbruiker, lijkt mij tenminste.

Ik red het ongeveer anderhalve dag met whatsapp actief, pushmail en paar telefoontjes

• Xmasjos
Sinds gister ook Battery monitor 2.0 op m'n N8 omdat ik de batterij wat sneller leeg vond gaan dan anders. Om half 1 vanmiddag was de tel. volledig opgeladen, nu om 18:55 zegt battery monitor nog dat ie nog voor 66% vol is. Ik heb maar weinig gedaan, even een kwartiertje gebeld en een 3 keer mail gechecked. Sleeping screen staat bovenaan de lijst met verbruikers. Vind dit beetje raar. Hoe nauwkeurig is de schatting van Battery monitor? Batterij indicator op homescreen geeft nog gewoon alle 7 streepjes weer...
Je kunt het best de battery monitor van Qt gebruiken. Deze is ook verwerkt in Sleeping screen en is het meest accuraat.

• Bucephalus
Xmasjos schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:15:
[...]

Je kunt het best de battery monitor van Qt gebruiken. Deze is ook verwerkt in Sleeping screen en is het meest accuraat.
bedankt voor de tip, maar volgens mij gebruik ik die al... de 2.0 versie van nokia zelf toch?

[ Voor 36% gewijzigd door Bucephalus op 01-09-2011 20:01 ]

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-09 16:02
Over Weather: Ja, wel op een E6, niet op een N8. Werkt vlot, toont enkel de komende 4 of 5 dagen van de locatie waar je bent.. Ik heb geen optie gevonden om dit van een andere locatie op te zoeken, beetje jammer.

[ Voor 3% gewijzigd door Arrigi op 01-09-2011 20:35 ]

• gerjankappert
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
Heb de update van Anna ook gedaan, beide succesvol afgerond.

Na enkele dagen kan ik echter de Ovi winkel niet meer opstarten op het apparaat..
De ovi store update gedaan, geen succes.

M'n tel naar de fabrieksinstellingen gezet, tot 3, 4x toe, mag ook niets baten.
Wordt een beetje hopeloos..

Snap er helemaal niets meer van, kan iemand mij helpen?

• Xmasjos
gerjankappert schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:11:
Heb de update van Anna ook gedaan, beide succesvol afgerond.

Na enkele dagen kan ik echter de Ovi winkel niet meer opstarten op het apparaat..
De ovi store update gedaan, geen succes.

M'n tel naar de fabrieksinstellingen gezet, tot 3, 4x toe, mag ook niets baten.
Wordt een beetje hopeloos..

Snap er helemaal niets meer van, kan iemand mij helpen?
Het topic al even doorgezocht? Volgens mij niet... Dit is nl. al zovaak gevraagd.

• gerjankappert
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
Het rare is dattie wel opstart, en dat het scherm van 'Welkom bij Ovi winkel' laden, wel wordt weergegeven.

Dit laden duurt zolang als je zelf wilt, zonder dat er iets gebeurt, en dat lijkt me niet kloppen.
Telefoon opnieuw opstarten helpt niet, helemaal niets helpt.

Ovi store ook al keer weer opnieuw geinstalleerd over de oude versie heen, dit mag ook niets baten.
Raar probleem, heb dit topic van het begin aan gevolgd, en heb er voor zover ik weet, nog niet wat over gelezen..

• Xmasjos
gerjankappert schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:26:
Het rare is dattie wel opstart, en dat het scherm van 'Welkom bij Ovi winkel' laden, wel wordt weergegeven.

Dit laden duurt zolang als je zelf wilt, zonder dat er iets gebeurt, en dat lijkt me niet kloppen.
Telefoon opnieuw opstarten helpt niet, helemaal niets helpt.

Ovi store ook al keer weer opnieuw geinstalleerd over de oude versie heen, dit mag ook niets baten.
Raar probleem, heb dit topic van het begin aan gevolgd, en heb er voor zover ik weet, nog niet wat over gelezen..
Nogmaals: Zoekfunctie!!

Verwijderd

Ik heb een Nokia N8 met Symbian 3 sinds 6 maanden. Tot voor kort problemen in de wagen op de autobaan: het leek alsof de verbinding verbrak bij elke celwisseling. Laatste update van Symbian 3: probleem opgelost. Oef !...
Tot Nokia mij vorige week aanraadde om over te schakelen naar Symbian Anna :'(
Gevolg: mijn probleem is terug en nog veel meer nieuwe problemen: de telefoon hangt regelmatig vast, WiFi connectie is onstabiel en Bluetooth gaat helemaal de mist in. Bij het verlaten van de wagen wordt de connectie blijkbaar niet verbroken (auto icoontje blijft op het scherm). Als ik iemand opbel hoor ik niks, maar de persoon wordt wel gebeld. De telefoon denkt dus dat mijn handsfree er nog steeds is. Bluetooth uitschakelen kan zelfs niet meer.
Een flinke stap vooruit Nokia ! :(

Weet iemand hoe ik kan terugkeren naar Symbian 3 ?

• emmerx
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:21:
Weet iemand hoe ik kan terugkeren naar Symbian 3 ?
Ik ben dus niet de enige met meer problemen dan verbeteringen met Anna.

Optie 1 is naar een Nokia Repair Point gaan en firmware laten flashen.
Kost je ca 15,- incl btw

Andere optie is langs de website van Staples (voorheen Office Center gaan).
Kost je 200,- ex btw, maar krijg je er wel een nieuwe N8 bij...

• soheilmd
Bedankt voor je link, maar werkt nog steeds niet, blijft bij het login scherm vastlopen

• kruila
emmerx schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:37:
[...]

Optie 1 is naar een Nokia Repair Point gaan en firmware laten flashen.
Kost je ca 15,- incl btw

Ik heb de mijne een keer laten flashen bij een Nokia Repair Centre, kosten 0 (nul) euro, is garantie.

• choogen
  • Niet online

choogen

choogen schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:27:
Ik heb sinds de Anna update (inclusief 1/2 & 2/2) het volgende irritante probleem: ik kan niet meer typen in het typveld. Bij de browser kan ik niet in de adresbalk komen en bij het inloggen op mijn Nokia-account lukt het ook niet om mijn wachtwoord in te voeren: het qwerty-veld (keyboard) raakt niet geactiveerd, zeg maar. Idem voor de agenda.

Na Anna 1/2 & 2/2 startte de telefoon automatisch opnieuw op en moest ik inloggen op mijn Nokia-account en dat lukt dus niet. Maar ik kan er ook niet voor kiezen om het inloggen op te schorten, ik kan nu niet eens mijn telefoon meer in. Rebooten maakt ook geen verschil. Aargh!

Heel raar, maar kennelijk ben ik de eerste met dit probleem...

EDIT: hier ook: http://discussions.europe...-web-browser/td-p/1135483
Heb het bovenstaande probleem gelukkig net opgelost, maar handig om te weten voor iedereen: Swype (versie 1.00(13559) in ieder geval) blokkeert het verschijnen van een typveld op je N8. Voordat je begint met het updaten naar Anna moet je EERST Swype via Settings uitzetten. Als je dat achteraf nog wilt doen kost het je nogal wat moeite, als je er uberhaupt al achter komt dat Swype de boosdoener is. En als het je uberhaupt lukt om in het menu te geraken waar je Swype uit moet zetten.

In de lijst met troubleshooting rondom de Anna-update lees je er makkelijk overheen, omdat het probleem aangeduid wordt als het "niet-zichtbaar zijn" van een split-screen (een nieuwe feature), terwijl het probleem is dat er helemaal geen typscherm verschijnt, laat staan een split-screen. Nokia had hier expliciet voor moeten waarschuwen, want het staat erg weggemoffeld en bovendien is het probleem tegen die tijd alleen nog betrekkelijk omslachtig op te lossen. Zie voor de oplossing mijn verhaal op de aangehaalde Nokia discussions-draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Ah, ik heb inderdaad in Belle ook geen split screen, dus dat komt door Swype :)

Had het nog niet door, aangezien ik Swype in portrait echt ideaal vind (veel meer dan dat ik split screen belangrijk vind), ik vermoed dat Swype dit ook nog wel gaat oplossen ;)

Heb vandaag trouwens mijn Sony Ericsson MBW-150 binnengekregen:

Afbeeldingslocatie: http://blogs.pcworld.com/digitalworld/archives/sony-mbw-150.jpg

Da's dus een horloge met een OLED bluetooth schermpje, waarop je binnenkomende gesprekken en SMSjes kunt zien, en waar je de music player mee kunt bedienen met knoppen aan de zijkant.

Officieel alleen voor Sony Ericsson telefoons, maar werkt gewoon onder Symbian^3 (en dus zelfs op Belle) omdat iemand er een app voor in elkaar geklust heeft :D En dat terwijl ik dacht toen de postbode voor de deur stond "oh crap... dat wordt alsnog een downgrade om dat ding aan de praat te krijgen" :D

Het voornaamste wat ik nu mis is Skype (en dat zou wel eens lang kunnen gaan duren, Skype kennende) en in veel mindere mate Opera, wat toch wel een erg prettig browsertje is. Maar verder is Belle zo'n enorme verbetering dat ik niet meer terug ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis74
PowerFlower schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 02:38:

Officieel alleen voor Sony Ericsson telefoons, maar werkt gewoon onder Symbian^3 (en dus zelfs op Belle) omdat iemand er een app voor in elkaar geklust heeft
Is dat msewatch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
PowerFlower schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 02:38:
Ah, ik heb inderdaad in Belle ook geen split screen, dus dat komt door Swype :)

Had het nog niet door, aangezien ik Swype in portrait echt ideaal vind (veel meer dan dat ik split screen belangrijk vind), ik vermoed dat Swype dit ook nog wel gaat oplossen ;)

Welk programma gebruik je er voor? Heb er zelf ook eentje, maar raakte een beetje gefrustreerd aangezien of de connectie wegviel of er iets bleef hangen en de muziekspeler was ook niet te bedienen. Dat was met SIC!BT-Watch. Laatste keer dat ik gekeken heb was er geen development meer voor deze horloges....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Als iemand problemen heeft met Qt en met name de Ovi Store na update naar Anna kunnen het volgende proberen: "(1)
Download en installeer de onderstaande QT files in juiste volgorde op de C: van het toestel:

http://dl.nokia.com/ns/sdo/QtSA4.7.301.sisx
http://dl.nokia.com/ns/sdo/QtWebkitSA4.8.0.sisx
http://dl.nokia.com/ns/sdo/QtMobilitySA1.1.301.sis

Belangrijk:
-Installatie moet op de C: schijf, mocht je per ongeluk installeren op de E:, annuleer de installatie en installeer het bestand opnieuw. Mocht de installatie op E: al klaar zijn, kan je de file opnieuw installeren maar kies dan voor C:
-Installatie moet in exact de zelfde volgorde als de links staan." Deze info komt van de Nokia Nederland page of facebook

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 22:07
Bucephalus schreef op donderdag 01 september 2011 @ 17:00:
Er is weer een nieuwe app beschikbaar bij Betalabs. Ziet eruit als web based buurtinformatie en routes. Werkt ook op Android, iOS en Blackberry.

Lijkt mij vrij overbodig als je al de "gewone" Maps op je nokia hebt staan. Wellicht dat ze de Apple en Android gebruikers naar zich toe willen trekken??

Link: http://betalabs.nokia.com/apps/nokia-maps-for-mobile-web

Wat ik hier nog in mis is een widget. Ik zou het direct op mn homescreen willen zien ipv eerst een app te moeten starten. Edit: Ik heb het over de weer app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Battery Monitor is een nutteloos programma imho. Bij mij geeft die bijv. standaard dat er op dinsdag alleen verbruik is geweest door "other" programma's (de hele balk is blauw). Dat doet die keurig elke week ongeacht wat ik met mobiel doe. Batterij percentage wordt ook vaak onrealistisch weergegeven.
Staat (gelukkig) niet meer bij de Pricewatch, ze hebben hem ook nooit op voorraad gehad.
Ik heb eerlijk gezegd niet zo veel probleem met Anna, het is meer een...teleurstelling. Anna = Symbian ^3 met kinderachtige icoontjes (die ik gelukkig direct heb veranderd met SPB Shell Blue theme). Aan mensen met Belle: is Belle echt zo veel sneller/beter/anders dan Anna? Ik kan uiteraard tig Youtube filmpjes bekijken met hoe het uitziet maar ik zou graag een gebruikers mening willen horen die de stappen Symbian ^3 -> Anna -> Belle heeft doorlopen, is Belle echt een vooruitgang? Anna is namelijk geen voor- of achteruitgang, maar gewoon geen...gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ik vindt Anna dus echt wel een goede vooruitgang.. Betere homescreen swipe aimations, qwerty keyboard in portrait mode + swype, camera verbeteringen, en werkt soepeler en sneller (maar ik heb dan ook een hard reset met full format gedaan dus nu een maagdelijk schone N8).... Werkt bij mij allemaal erg goed nu. Ik heb thema Next Lite nu ziet er mooi uit en de icoontjes in het menu/settings hebben een mooi kleurtje... Ook niet vergeten de verbeteringen in inet browser, email app en photo gallery

[ Voor 24% gewijzigd door SpitfireNL op 02-09-2011 10:46 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Wat ik nog wel bijzonder vindt sinds de Anna updat is de "update" van Social. In de Ovi store geeft hij aan dat ik mijn 1.3.237 moet "updaten" naar 1.3.215. Nou ik denk dan gooi ik hem er helemaal af en geef ik hem zijn zin. Nou toen had ik dus idd 1.3.215 erop. Maar als je hem dan aan de pc hangt wil Ovi hem weer updaten naar 1.3.237, dus dat ook weer gedaan. Maar nu blijf ik weer bij de Ovi store de melding krijgen dat ik moet "updaten". Is dit bij iedereen zo?

Zo'n groot probleem is het niet want het werkt wel gewoon enz, maar toch irritant dat er steeds een update klaar staat als je naar de store gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis74
Woudtwe schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:48:
Wat ik nog wel bijzonder vindt sinds de Anna updat is de "update" van Social. In de Ovi store geeft hij aan dat ik mijn 1.3.237 moet "updaten" naar 1.3.215. Nou ik denk dan gooi ik hem er helemaal af en geef ik hem zijn zin. Nou toen had ik dus idd 1.3.215 erop. Maar als je hem dan aan de pc hangt wil Ovi hem weer updaten naar 1.3.237, dus dat ook weer gedaan. Maar nu blijf ik weer bij de Ovi store de melding krijgen dat ik moet "updaten". Is dit bij iedereen zo?

Zo'n groot probleem is het niet want het werkt wel gewoon enz, maar toch irritant dat er steeds een update klaar staat als je naar de store gaat.
Ja dat heb ik ook. Zelfde (bij mij) na installeren van RabbitWorld. Ook steeds melding van update met een lager versienummer....
Dat vind ik wel slecht ingeregeld. Maar zal nog wel bijgetrokken worden neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
SpitfireNL schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:41:
werkt soepeler en sneller (maar ik heb dan ook een hard reset met full format gedaan dus nu een maagdelijk schone N8)....
Dus het zou iig met full wipe een wereld van verschil moeten zijn? Dat is juist het vreemde, als full wipe een vereiste was voor optimale Anna ervaring zou die dan niet standaard plaats moeten vinden bij de update naar Anna? Nu wordt er wel backup gemaakt (bij updaten via pc, met OTA volgens mij niet eens) maar verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Het probleem met ovi suite backup opties is dat deze nog niet alles kan backuppen. Slechts alleen contacts, photos/videos, sms messages.... apps en sommige dingen(speciale settings) enzo kunnen niet gebackupt worden en daarom dat er niet standaard full wipe by update naar anna aangeboden wordt..... En vooral bij OTA kun je niet zomaar je 16gb aan apps en media even backuppen

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
SpitfireNL schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:23:
Het probleem met ovi suite backup opties is dat deze nog niet alles kan backuppen. Slechts alleen contacts, photos/videos, sms messages.... apps en sommige dingen(speciale settings) enzo kunnen niet gebackupt worden en daarom dat er niet standaard full wipe by update naar anna aangeboden wordt..... En vooral bij OTA kun je niet zomaar je 16gb aan apps en media even backuppen
Dus je hebt gewoon voor lief genomen dat je (bijna) alles erna opnieuw moest installeren? Dat kan uiteraard, als het echt zo'n verschil uitmaakt. Maar dan nog zou je verwachten dat een full wipe als (sterk aangeraden) optie bij de update naar Anna vermeld zou worden.

[ Voor 8% gewijzigd door businka19 op 02-09-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belle draait als en zonnetje...
Jammer dat Opera niet werkt...

Ben nu met een rss reader bezig... de nokia reader geeft een download error bij installeren...
iemand een idee of een goede andere reader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
Zag net dat de Anna update ook voor Vodafone branded toestellen gearriveerd is (code 059D353). nu back-up aan het maken met ovi suite, en dan maar es updaten. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Yup.
Walkman schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:00:
Welk programma gebruik je er voor? Heb er zelf ook eentje, maar raakte een beetje gefrustreerd aangezien of de connectie wegviel of er iets bleef hangen en de muziekspeler was ook niet te bedienen. Dat was met SIC!BT-Watch. Laatste keer dat ik gekeken heb was er geen development meer voor deze horloges....
SIC kreeg ik niet aan de praat -- die zag het hele horloge niet. Gelukkig vond ik toen MSEWatch -- heb het nu pas een dag in gebruik, en hij is één keer de verbinding kwijtgeraakt, dus het lijkt er op dat hij tamelijk stabiel is. En veel functioneler dan SIC, omdat hij ook de music player knoppen gebruikt. Jammer alleen dat je er niet calls mee kunt muten/opnemen, en dat hij geen notificatie van (Exchange) email heeft. Maar misschien als we de maker maar genoeg aansporen dat hij dat ook nog inbouwt :)

En hier is nog wel development voor, MSEWatch dateert van maart dit jaar! http://www.smartmadsoft.c...thread&forum=15&topic=331

Best leuk want de MBW-150 haal je nu voor nog maar €50 bij de Duitse Amazon. Oorspronkelijk geloof ik iets van €220, en dat vond ik nogal veel voor een gadget "voor erbij", maar voor €50 is het eigenlijk zelfs vrij goedkoop als horloge sec (aangezien het een Fossil is, en die kosten normaal zonder BT functie al zo'n €100).

[ Voor 15% gewijzigd door PowerFlower op 02-09-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart40
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:32:
Ben nu met een rss reader bezig... de nokia reader geeft een download error bij installeren...
iemand een idee of een goede andere reader?
Heb er zelf 2 geinstalleerd:
Newsflow, erg simpel en snel, maar niet gekoppeld aan bijv je google account
https://projects.developer.nokia.com/newsflow
Een andere is gNewsReader, een GoogleReader client voor Symbian. Erg prettig, in Qt geschreven en wordt met elke nieuwe release beter.
https://projects.developer.nokia.com/gNewsReader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
businka19 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:32:
[...]

Dus je hebt gewoon voor lief genomen dat je (bijna) alles erna opnieuw moest installeren? Dat kan uiteraard, als het echt zo'n verschil uitmaakt. Maar dan nog zou je verwachten dat een full wipe als (sterk aangeraden) optie bij de update naar Anna vermeld zou worden.
Ik vertrouw sowieso er niet graag op om door andere mensen voorgeprogrammeerde software mijn keuzes te laten maken.
Daarom voordat je ergens aan begint gewoon even kabel tussen toestel en pc en zelf alles kopieren met windows explorer wat je niet kwijt wilt. Vooral als je er muziek en vakantiefoto's en downloads van internet en downloads uit je email er nog op hebt staan. Tja inderdaad Apps zal niet gaan, maar is niet zo erg om die de opvolgende dagen gewoon opnieuw te installeren.

En daarnaast ook nog iets dat ik ook van andere ervaringen heb gehoord en ook bij mij: Mijn Ovi Suite is echt helemaal ontspoort.. al dagen geeft hij de verkeerde updates aan... eergisteren al via OTA mijn N8 helemaal geupdate en nu nog geeft Ovi Suite aan dat ik Anna 2/2 kan installeren. Heb zelfs eergisteren Ovi Suite nog eens helemaal uninstalled en opnieuw installed.. daarvoor gaf hij ook al de verkeerde updates aan, updates die ik al heb via OTA.

[ Voor 57% gewijzigd door SpitfireNL op 02-09-2011 13:44 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
businka19 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:35:
[...]
Battery Monitor is een nutteloos programma imho.
[...]

Staat (gelukkig) niet meer bij de Pricewatch, ze hebben hem ook nooit op voorraad gehad.

[...]

Ik heb eerlijk gezegd niet zo veel probleem met Anna, het is meer een...teleurstelling.
Anna is namelijk geen voor- of achteruitgang, maar gewoon geen...gang.
Bij mij doet deze batterijmonitor het perfect, veel nauwkeuriger dan de streepjes rechtsbovenin het home screen.

Waarom gelukkig (niet meer in Pricewatch) ? 8)7

Voor mij zijn de nieuwe Anna functionaliteiten wel verbeteringen (browser, email, PDF, JoikuSpot, portrait qwerty), maar is de robuustheid van de firmware behoorlijk verslechterd en zijn ook nuttige functionaliteiten verdwenen.
Bij is Bluetooth onbetrouwbaar geworden, batterijverbruik toegenomen (waarschijnlijk door vreemd WLAN gedrag i.c.m. SIP) en hangt het toestel veel vaker; bij videocamera, bellen, maps en gewoon in de agenda ...

De meeste gebruikers zien die 'leuke' Anna-icoontjes en zijn blij met de modernisering; nou juist de candy waar Nokia gebruikers vroeger doorheen keken....

Ik heb nu een smart phone met super specs, maar die is in de praktijk nauwelijks meer bruikbaar.
Bel je met een klant, valt de bt-carkit weg of wordt de verbinding verbroken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
emmerx schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:56:

Gelukkig omdat het een vertekend beeld gaf alsof N8 echt voor 238 euro te koop was, maar die hebben ze voor die prijs daar in Almere nooit gehad.
De meeste gebruikers zien die 'leuke' Anna-icoontjes en zijn blij met de modernisering; nou juist de candy waar Nokia gebruikers vroeger doorheen keken....
Hehe, er is niets mis met eyecandy, en in principe hoef je daar als (nuchtere) symbian gebruiker ook niet doorheen te kijken, leuke icon is prettig om te zien, als ik door applicaties menu van mijn SGS2 scroll dan streelt het de oog. Toegevoegde waarde - amper.
In het geval van Anna is het net wat ik zeg - kinderachtig, zo tekent mijn nichtje van 5 ze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
PowerFlower schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:36:
[...]

Yup.

[...]

SIC kreeg ik niet aan de praat -- die zag het hele horloge niet. Gelukkig vond ik toen MSEWatch -- heb het nu pas een dag in gebruik, en hij is één keer de verbinding kwijtgeraakt, dus het lijkt er op dat hij tamelijk stabiel is. En veel functioneler dan SIC, omdat hij ook de music player knoppen gebruikt. Jammer alleen dat je er niet calls mee kunt muten/opnemen, en dat hij geen notificatie van (Exchange) email heeft. Maar misschien als we de maker maar genoeg aansporen dat hij dat ook nog inbouwt :)

En hier is nog wel development voor, MSEWatch dateert van maart dit jaar! http://www.smartmadsoft.c...thread&forum=15&topic=331

Best leuk want de MBW-150 haal je nu voor nog maar €50 bij de Duitse Amazon. Oorspronkelijk geloof ik iets van €220, en dat vond ik nogal veel voor een gadget "voor erbij", maar voor €50 is het eigenlijk zelfs vrij goedkoop als horloge sec (aangezien het een Fossil is, en die kosten normaal zonder BT functie al zo'n €100).
Heb 'm meteen geïnstalleerd en ga 'm als ik thuis ben meteen proberen. Klinkt goed. Heb vorig jaar een witte versie van de MBW-150 gekocht en die was toen een euro of 80 en toen was het alle een prima prijs. Als het nu 50 is, kan je deze gewoon als leuk speeltje aanschaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 13:54
Vanmiddag het "Fully Transparent theme" geïnstalleerd, ziet er erg goed uit! Maakt de randen, menu's en eigenlijk alles transparant. Geschikt voor Symbian Belle! :)

Klik hier voor het thema.
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-VYevF1JvJqg/TmAZ0g5SFJI/AAAAAAAACXg/dNGY0nGAzx4/s640/1zly8pc.jpg

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Ziet er goed uit, maar dat achtergrond image -- met dat blad op de vloer -- is dus niet te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpitfireNL schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:41:
Ik vindt Anna dus echt wel een goede vooruitgang.. Betere homescreen swipe aimations, qwerty keyboard in portrait mode + swype, camera verbeteringen, en werkt soepeler en sneller (maar ik heb dan ook een hard reset met full format gedaan dus nu een maagdelijk schone N8).... Werkt bij mij allemaal erg goed nu. Ik heb thema Next Lite nu ziet er mooi uit en de icoontjes in het menu/settings hebben een mooi kleurtje... Ook niet vergeten de verbeteringen in inet browser, email app en photo gallery
ik ben ook redelijk tevreden, alleen krijg ik bij sms of whatsapp GEEN qwerty in portrait mode...zal wel iets verkeerd doen maar weet niet wat...heb wel communicator verwijderd want die vernaggeld een en ander...
iemand raad met qwerty inschakelen???
Ook gaat ie automatisch regelmatig naar de nokia site en vraagt om aanmelden...beetje irri

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Ik heb bij Whatsapp wel gewoon een qwerty in portrait (Versie 2.6.23(15676)). Maar wat me wel opvalt is dat ik geen splitscreen toetsenbord heb bij het zoeken in de Ovi store. Heeft iedereen dit of gaat er bij mij wat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
PowerFlower schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:01:
Ziet er goed uit, maar dat achtergrond image -- met dat blad op de vloer -- is dus niet te veranderen?
Ja, opzich moet dat wel lukken met siscontents link
Wellicht daarna opnieuw signen, zal eens kijken of het lukt trouwens...

Alles prima, maar dat groene blad is een misser.

...En jawel, lukt prima, moet dan wel wat meer aanpassen, want ik heb nu een donkerder achtergrondje, beetje abstract zonder veel gedoe... Letters zijn donker van kleur, dus die moeten dat weer wat lichter worden...
Beetje modden dus, maar zeker te doen.

Hier is een aangepaste met de volgende background:

Afbeeldingslocatie: http://cfw.camelsystem.nl/files/image01.jpg

link naar thema
Dit is trouwens de 'anna' variant, had een ander groen blad, maar dat is trouwens volgens mij het enige verschil erin?

oja, als je dit thema wilt met een andere achtergond en je weet niet hoe, ben ik heus bereid dat te fixen voor je, maar niet allemaal tegelijk he. whoaaa

[ Voor 49% gewijzigd door TimothyW op 02-09-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:24:
Ik al wel 10 thema's geprobeerd maar geen enkele maakt van de contactpersonen gekleurde ikoontjes en ook niet van de items in de Inbox.
Getest:
Midnight Silver
Aquasurprise (kinds)
MeeGo Maximo by...
Midnight Sliber 2
Purity Flora_IIND
Symbian Next Lite
RaysByMMM00053

Wie weet een therme die mij af helpt van dat zwart/wit?
NuBlue_Ovi_N8_IND190
DeepBlu

En er waren er nog een paar, maar ik ben momenteel de naam kwijt. Vanmiddag namelijk heel wat thema's gedownload, omdat ik ook van het zwart/wit af wilde en kwam er dus wel een aantal tegen waarbij het niet zo is. Zelf heb ik nu de eerste die ik noem draaien. Niet 100% mijn smaak, maar ik vind het in ieder geval beter dan het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
TimothyW schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 21:07:
[...]

Hier is een aangepaste met de volgende background:

[afbeelding]
thx, heb 'm er op staan.
ik vind alleen de klok niet zo mooi, maar verder isie top :)

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij met Anna.. Geen supergrote veranderingen, maar alles draait net even wat mooier en alles ziet er net even wat gelikter uit.. Wat ik alleen niet voor elkaar krijg is om split screen te krijgen met Swype. Ik heb Swype al 'uitgezet', opnieuw opgestart.. Dan werkt split screen wel.. Maar als ik Swype weer aanzet, ben ik split screen kwijt.. Heb al even gezocht in dit forum, maar kan niets vinden.. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Theme "Rays symbian anna" , gevonden in de ovi store, krijg in alle submenu's in kleur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Voor mensen met problemen met OVI Store, of diegene die niet de laatste versie hebben of kregen:

http://mynokiablog.com/20...ovi-store-v2-12-directly/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 07:49:
Ik ben blij met Anna.. Geen supergrote veranderingen, maar alles draait net even wat mooier en alles ziet er net even wat gelikter uit.. Wat ik alleen niet voor elkaar krijg is om split screen te krijgen met Swype. Ik heb Swype al 'uitgezet', opnieuw opgestart.. Dan werkt split screen wel.. Maar als ik Swype weer aanzet, ben ik split screen kwijt.. Heb al even gezocht in dit forum, maar kan niets vinden.. Iemand een tip?
Swype werkt nog niet met split screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee.. thanx.. Hoop dat het wel alsnog wordt aangepast tzt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 13:54
PowerFlower schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:01:
Jawel, via de normale manier hoe een achtergrond verandert wordt. Kunt elke afbeelding selecteren :)
Merkte wel dat de N8 icm Belle vaker vastloopt wanneer de thema-effecten aanstaan, ook als er weinig (1 of 2) apps op de achtergrond draaien. Geen aanrader dus.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
Zijn er mensen die het probleem met OVI store hebben kunnen verhelpen?
Beginnt iritant te worden.
Ook de boven genoemde 3 bestanden instaleren methode heeft niet geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

KlaasK schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 07:49:
Wat ik alleen niet voor elkaar krijg is om split screen te krijgen met Swype. Ik heb Swype al 'uitgezet', opnieuw opgestart.. Dan werkt split screen wel.. Maar als ik Swype weer aanzet, ben ik split screen kwijt.. Heb al even gezocht in dit forum, maar kan niets vinden.. Iemand een tip?
Heb zelf de nodige problemen gehad met mijn N8 i.c.m Swype na de Anna-update (zie mijn recente posts), maar nu werkt het zoals het moet, ook in portrait splitscreen.

Installeer de laatste Swype versie uit de ovi store, dat is versie 1.0.19197. Of werk je oude versie bij, automatisch via Ovi Store. Reboot. Verwijder je oude Nederlandse woordenboek, want dat is verlopen. Reboot. Daarna download en sleep je dit Nederlandse woordenboek naar E: Mass Memory/downloads: http://www.mediafire.com/?wzm32ua11kol2wj

Daarna moet je het bestand natuurlijk nog installeren. Reboot. Taal wijzigen naar Dutch. Klaar is Klaas.

(met dank aan mede-tweaker 'Dropsen')

Je probleem kan ook zijn dat je niet de juiste weergave hebt geselecteerd. Schrijf een nieuw sms-je in splitscreen, maar waar Swype (nog) mist. Op de onderste regel vh toetsenbord zit in het midden een knopje met drie horizontale streepjes plus een hoekje. Druk daarop en selecteer dan QWERTY-toetsenbord. Nu heb je splitscreen plus Swype.

EDIT: dit laatste stuk klopt niet; het lukt niet om in portraitmode splitscreen te hebben icm Swype. Je kunt wel je telefoon een kwartslag draaien en alsnog met Swype typen, maar dan heb je geen splitscreen meer.

[ Voor 33% gewijzigd door choogen op 07-09-2011 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een upgrade gedaan naar Anna, de eerste teleurstelling: nog steeds geen aanpasbare equalizer :(

Weet iemand of die wel in Belle zit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
soheilmd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 11:41:
Zijn er mensen die het probleem met OVI store hebben kunnen verhelpen?
Beginnt iritant te worden.
Ook de boven genoemde 3 bestanden instaleren methode heeft niet geholpen
Ook de Notifications support package (direct link) van fixqt.com geprobeerd? Daar zit het bestand in wat de meeste problemen oplost. Wel daar alle installaties voltooien en op C:\ installeren, anders heeft het nog geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feanor_silmaril
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01 18:03
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 17:11:
Zojuist een upgrade gedaan naar Anna, de eerste teleurstelling: nog steeds geen aanpasbare equalizer :(

Weet iemand of die wel in Belle zit??
Nee deze zit bv niet in Belle Delight 2.0
Daarnaast vindt ik de N8 sowieso beduidend minder klinken dan een 5800xpress music.
Nu heb ik een nokia HB905i aangeschaft welke met bluetooth en een eigen DAC de N8 veel acceptabel laat klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
Webjunkie schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 07:38:
[...]

thx, heb 'm er op staan.
ik vind alleen de klok niet zo mooi, maar verder isie top :)
Eigenlijk kan je alles wel aanpassen aan een thema, of van diverse thema's het een en ander gebruiken, door elkaar heen gooien, etc. Dus een klok van een ander thema is mogelijk.

Opzich is de basis wel mooi, dat transparante, beetje verder modden wellicht.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binks050
  • Laatst online: 30-09-2016

Binks050

...6310i, 8910i, 9500, e90, N8

De Anna update is voor mij uitgelopen op een minder prettige ervaring. Na de updates krijg ik mijn mail niet meer werkende en ik kan niet inloggen in de Ovistore als ik op mijn wlan zit..

Bij het instellen van mail vul ik netjes mijn mailadres en ww in maar ik krijg steeds de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de opgegeven informatie. Die is 100% correct (ik gebruik al jaren dezelfde). Zou dit aan de pop3 en smtp instellingen kunnen liggen? Die kan ik namelijk nergens meer vinden en dus ook niet instellen. Het gaat hier om mijn telfort mail welke niet werkt, terwijl ik mijn hotmail wel gelijk werkend krijg. Ik heb het ook met mobile documents geprobeerd maar darmee krijg ik het ook niet aan de praat...

Ovistore kan ik dus thuis ook niks mee beginnen tenzij ik mijn wlan uitschakel, maar dat is niet de bedoeling..

Ook zie ik dat er tijdens de update Communicator software is geinstalleerd maar ik heb geen idee wat ik hier mee kan of dat dit misschien iets met mijn problemen te maken kan hebben...

Zijn er meer mensen die mijn ervaringen delen en/of een oplossing weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij schakelt de N8 zich spontaan aan en uit, uiterst irritant.
Dacht zelf iets verkeerd gedaan te hebben maar blijkbaar dus niet.
Iemand meer dezelfde problemen?
[...]

Bij mij doet deze batterijmonitor het perfect, veel nauwkeuriger dan de streepjes rechtsbovenin het home screen.

Voor mij zijn de nieuwe Anna functionaliteiten wel verbeteringen (browser, email, PDF, JoikuSpot, portrait qwerty), maar is de robuustheid van de firmware behoorlijk verslechterd en zijn ook nuttige functionaliteiten verdwenen.
Bij is Bluetooth onbetrouwbaar geworden, batterijverbruik toegenomen (waarschijnlijk door vreemd WLAN gedrag i.c.m. SIP) en hangt het toestel veel vaker; bij videocamera, bellen, maps en gewoon in de agenda ...

Ik heb nu een smart phone met super specs, maar die is in de praktijk nauwelijks meer bruikbaar.
Bel je met een klant, valt de bt-carkit weg of wordt de verbinding verbroken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis74
Nieuwe OVI store is uit 2.12.045: http://www.n8fanclub.com/...-update-symbian-anna.html

[ Voor 4% gewijzigd door dennis74 op 04-09-2011 09:09 . Reden: versienr toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
als ik bij mijn geïnstalleerde toepassingen kijk, dan zie ik een aantal installatie programma's staan zoals:
- chat Installer
- installatieprogramma Ovi Kaarten pre-release (3.07(150))
- Inst.programma van Sociaal I
- Nokia Big Screen Install Helper (?)
- Ovi Store Installer

Welke van deze kan ik probleemloos verwijderen? of zijn deze nog nodig om te uninstallen?

En sinds de Anna update kom ik ook het progje "NokiaAnalyticsCollector" tegen in de lijst. Iemand enig idee wat dit is, wat het doet, en of ik het kan verwijderen? De naam suggereert dat het data verzend, wie weet persoonlijk, en dus ook de verbinding open houd. Heb ik liever niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 00:58:
Bij mij schakelt de N8 zich spontaan aan en uit, uiterst irritant.
[...]
Na 4 dagen gebruik van Anna (op een 059C640) heb ik de volgende lijst voor de bugfixers:
  • Spontaan rebooten (ca 10x per dag), meestal bij camera, mail, browser, internet radio en maps/navigeren
  • Steeds verversen per home screen, kost iedere schermwissel zo'n 3 seconden....
  • Camera switchen naar videomodus geeft 50% van de keren een error: start de camera of telefoon opnieuw
  • Regelmatig uitvallen verbinding tijdens een gesprek, veel vaker dan 1.2
  • Bluetooth gedrag heel vreemd; houdt soms verbinding met apparaten die niet meer in de buurt zijn of kan niet verbinden
  • Batterijverbruik flink toegenomen.
    Werd initieel veroorzaakt door VOIP/WLAN, maar nog steeds red ik geen 20 uur met toch hetzelfde gebruik (vnl exchange) als voor de Anna-update
Kleinere 'bugs'
  • Kan datum in een afspraak niet per dag of maand aanpassen, moet jaar-maand-dag volgorde aanhouden ...
  • Geen WLAN/packetdata meer in log applicatie ?
  • Camera stelt regelmatig 'verkeerd' scherp;
    wellicht helpt de camera update uit Betalabs, maar ik wilde eerst nog even 'puur' testen.
En dat na zoveel maanden uitstellen van deze update?

Om positief af te sluiten:
Browser is beter leesbaar, email ook. JoikuSpot werkt beter en Maps 3.08 is grote verbetering.

[ Voor 3% gewijzigd door emmerx op 04-09-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHeys
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09-2011
Na installatie van Anna wordt ik voortdurend gevraagd welke internetverbinding ik wil openen, erg onhandig. Verder ben ik erg benieuwd naar de methode om zes startschermen in te stellen, ik kan dat nergens vinden. Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu eens de navigatie van de n8 aan het gebruiken.. op zich mooi systeem en werkt allemaal mooi. maar om de een of andere reden reset de telefoon zich telkens als ik ovi maps aan heb staan.. heel irritant en heb ook geeen idee waarom hij dat doet..
iemand hier bekent mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijki
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 19:23
na installatie van anna schakelt de telefoon zich een paar keer per uur uit en start dan wel weer op,
en ontgrendelt dan het screen, heb vannacht dus weer verschillende mensen wakker gebelt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Een N8 die uit zichzelf belt heb ik nog niet eerder gezien :o
Pagina: 1 ... 59 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic