Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 18:03
SpitfireNL schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:17:
[...]

Ik heb nog nooit iets met whatsapp gedaan.. want het is niks anders dan gewoon een chat app en daarvoor zijn er al jaren lang gewoon MSN messenger apps voor symbian waar je net zo makkelijk mee kan chatten. Maar ik moet toch ook maar eens over schakelen naar whatsapp dan... gewoon om het feit dat ze whatsapp voor symbian zo goed blijven ondersteunen en dat verdiend wel iets vind ik... alle msn apps voor symbian die ik ken worden namelijk helemaal niet zo uitgebreid doorontwikkeld en hebben allemaal gebreken.
Slick werkt prima hoor, en wordt ook nog altijd van updates voorzien :)

EDIT:
liffey schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:36:
Effe een belle vraagje. Sinds ik belle heb, en ik gebruik de browser en ga naar dit forum, zie ik een uitgekleedde versie, alleen de startpagina, en niet de link naar de overige 223 pagina's. niet handig. iemand een fix?
Jij gaat dan toevallig naar tweakers.mobile ipv van tweakers.net?

[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 27-08-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 26-09 18:03
ffs dubbelpost

[ Voor 94% gewijzigd door FastFred op 27-08-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 07:58
liffey schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:36:
Effe een belle vraagje. Sinds ik belle heb, en ik gebruik de browser en ga naar dit forum, zie ik een uitgekleedde versie, alleen de startpagina, en niet de link naar de overige 223 pagina's. niet handig. iemand een fix?
223 pagina?? ik zie maar 113 (IE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:27
Probleem(pje) met Anna?

Kijk eens hier, een trouble-shooting guide van Nokia:

http://discussions.europe...ubleshooting/td-p/1127953

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
FastFred schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:25:
[...]
Jij gaat dan toevallig naar tweakers.mobile ipv van tweakers.net?
nope Nokia N8

ook als ik met nokia drop deze url aantik (van blad 225 in dit geval) dan staan er geen links naar andere bladzijden. raar.

[ Voor 21% gewijzigd door liffey op 28-08-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:54
SpitfireNL schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:17:
[...]
Ik heb nog nooit iets met whatsapp gedaan.. want het is niks anders dan gewoon een chat app en daarvoor zijn er al jaren lang gewoon MSN messenger apps voor symbian waar je net zo makkelijk mee kan chatten. Maar ik moet toch ook maar eens over schakelen naar whatsapp dan... gewoon om het feit dat ze whatsapp voor symbian zo goed blijven ondersteunen en dat verdiend wel iets vind ik... alle msn apps voor symbian die ik ken worden namelijk helemaal niet zo uitgebreid doorontwikkeld en hebben allemaal gebreken.
Er zit weldegelijk een verschil tussen MSN en Whatsapp. Functioneel gezien zijn het inderdaad beide chat apps maar MSN is gemaakt voor de PC. Het is nooit echt doorgebroken op de mobiel (hoeveel van jouw vrienden kun je altijd bereiken?) en degene die er zijn zuigen je batterij in een paar uur leeg.

Pingen is de samensmelting van IM en SMS. Whatsapp heeft dat heel goed begrepen en is verder gegaan, ze scannen je adresboek en maken aan de hand daarvan een direct een lijst (favorieten) van mensen die ook al WhatsApp gebruiken. Deze mensen kun je vanaf dan altijd pingen, ze hoeven niet eerst in te loggen (zoals bij MSN wel vaak het geval was), net zoals SMS. En als je geen berichten van iemand wilt ontvangen dan kun je die persoon blokkeren.

Pingen is dus veel meer een (gratis) SMS beleving dan een MSN beleving. Het is alleen jammer dat ze hun eigen groei de laatst tijd niet meer goed kunnen bijbenen. Ze liggen steeds vaker voor korte of lange tijd plat en kun je het niet meer gebruiken. Dan merk je hoe snel je gewend bent aan hun dienst. Als alternatief heb ik op mijn iOS, Android en BlackBerry toestel een andere app (XMS) die precies hetzelfde doet. Alleen is XMS nog niet beschikbaar voor Symbian (komt later dit jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Yup, inderdaad. Leuke is dat WhatsApp je telefoonnummer gebruikt als account ipv een email adres.. en laat nou iedereen een telefoonnummer hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwt schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:42:
Tussen al het Anna en Belle geweld door blijft Whatsapp gewoon verder updaten - versie 2.6.32 inmiddels
2.6.33

ze gaan maar door, ff kijken of er nu ondersteuning voor smillies bij zit :P

Edit: Not yet :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:35

GG85

.......

Btje jammer dat je ook nog steeds je berichtgeschiedenis niet kunt opslaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-09 16:18
Gewoon een nieuwe firmware downloaden van navifirm. Met de Country variants zit je altijd goed! lekker de nieuwste nederlandse software zonder provider shit. Erg handig programma dat navifirm. (phoenix ook natuurlijk waarmee je moet flashen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
8. Klik op het vierkantje om te gaan zoeken.

Je hebt nu twee mogelijkheden:

• Je hebt nog geen Anna op je telefoon. Kies dan de volgende productcode in: 0599762

Bij mij gaat hier iets mis. Ik kan geen map vinden van phoenix op c:program files

Wel kan ik die vinden in de map c:program files x86 als ik onderstaande stap heb gedaan:

Download Originele Anna firmware
De originele Anna bestanden kan je zoals gezegd met Phoenix downloaden. Ook al heb je reeds Anna op je telefoon staan: de bestanden zijn toch nodig! Ga in Phoenix naar Tools > Data Package Download. Nu zijn er twee mogelijkheden:

1. Je hebt wel al de originele Anna: voer dan de productcode van je telefoon in.
2. Je hebt nog geen Anna: voer dan de volgende productcode in: 0599762. Dit is een Duitse versie maar uiteindelijk flashen we toch de Engelse versie van Belle dus dit maakt niet uit.
Vervolgens check je het vinkje aan en laat je de bestanden plaatsen in:
C:\Program Files\Nokia\Phoenix\Products\RM-596\ .

Ik krijg een foutmelding bij deze stap:

• Je hebt nog geen Anna op je telefoon. Kies dan de volgende productcode in: 0599762

Namelijk de foutmelding over: Neither DP1.0 nor DP2.0 was found for the product, or the product can not be identified.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:51
Ik wil mijn N8 nu ook flashen naar Belle ... helaas heb ik hetzelfde als bovenstaande post, namelijk de foutmelding: Neither DP1.0 nor DP2.0 was found for the product, or the product can not be identified.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:26
Als Anna nog niet voor je productcode beschikbaar is kun je hier het een en het ander navragen op Nokia Discussions. Vooral voor de ongeduldigen een must :).
http://discussions.europe...p-I-ll-check/td-p/1130237

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-09 16:18
mrpink83 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:12:

Bij mij gaat hier iets mis. Ik kan geen map vinden van phoenix op c:program files

Wel kan ik die vinden in de map c:program files x86 als ik onderstaande stap heb gedaan:
Klopt. met een 64 bit windows staat hij in die map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
Maar als ik nog geen Anna heb dan moet ik ergens toch die andere productcode invoeren of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 21:37

Ad Hox

N/A

_FrostBite_ schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:12:
Ik wil mijn N8 nu ook flashen naar Belle ... helaas heb ik hetzelfde als bovenstaande post, namelijk de foutmelding: Neither DP1.0 nor DP2.0 was found for the product, or the product can not be identified.
Je moet via Phoenix de Anna bestanden downloaden voor de productcode die ik had aangegeven (als je Anna nog niet hebt). Die moeten dan in inderdaad in de x64 map komen (bij 64bit). Ga in Phoenix naar Tools > Data Package Download

Edit: de map RM-596 (in C:\Program Files\Nokia\Phoenix\Products) bestaat nog niet in je directory. Die moet je zelf ook nog aanmaken.

Vervolgens kun je bij stap 8, waar jij vastloopt, weer diezelfde productcode hanteren. Die correspondeert dan met de Anna firmware die je eerder hebt gedownload via Phoenix.

Als het goed is moet het dan werken!

[ Voor 8% gewijzigd door Ad Hox op 28-08-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
Nog 1 ding .. wat zijn de consequenties van het flashen naar Belle? kan je gewoon alles nog doen zoals je gewend bent? Zit erna ook nog garantie op? Kan je alles nog doen met de ovi store e.d.? bijv. synchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

_FrostBite_ schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:29:
Nog 1 ding .. wat zijn de consequenties van het flashen naar Belle? kan je gewoon alles nog doen zoals je gewend bent? Zit erna ook nog garantie op? Kan je alles nog doen met de ovi store e.d.? bijv. synchen?
Geen consequenties, alleen dat je je memory card eruit moet halen als je je telefoon opnieuw opstart. Anders reageert de touchscreen niet. Maar verder heb ik geen mankementen, alles werkt normaal. Garantie heb je niet meer na het flashen, maar je kan altijd nog terugflashen naar een originele firmware en dan heb je je garantie weer. Ze kunnen toch niet zien of ie is geflasht.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
Ik heb de telefoon geflashed voor zover nu krijg ik een error:

Flashing finalization failed. Do you like to retry the finalizing?

HRESULT 0x84210029 (-2078212055)

Firmware: Firmware update finalizing failed. Error 0x840E0808 - Framework: No valid variant packing list was available. Verify that such a file exists and that all fields follow specifications.

wat moet ik hier doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

_FrostBite_ schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:07:
Ik heb de telefoon geflashed voor zover nu krijg ik een error:

Flashing finalization failed. Do you like to retry the finalizing?

HRESULT 0x84210029 (-2078212055)

Firmware: Firmware update finalizing failed. Error 0x840E0808 - Framework: No valid variant packing list was available. Verify that such a file exists and that all fields follow specifications.

wat moet ik hier doen?
Is dit na het flashen van de firmware of als de nieuwe firmware op je telefoon staat en je wilt de telefoon aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
dit zijn de laatste regels die hij steeds wil doen voordat hij met deze error komt:

First attempt to load default data failed. Trying again...
Loading default data to phone
Getting Data Package

Edit:

Nadat ik op zoek ben gegaan naar de oplossingen is de telefoon van de nokia test modus naar een balkje met 5 stippen wat denk ik een teken is dat hij iets laad ... nu is het scherm helemaal uit.

Nu krijg ik de oude error niet meer .. maar nu komen deze 2 regels steeds ..

Failed to verfy communication to product
Verifying communication to product (before flash finalizing)

[ Voor 49% gewijzigd door _FrostBite_ op 28-08-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:47
Ik heb mijn N8 ook geflashed naar Belle Delight. Nog bedankt aan iedereen die hier naar die fijne handleiding heeft verwezen en de persoon die zo vriendelijk is geweest naar een werkende Phoenix en Navifirm te verwijzen.

Het flashen ging in één keer goed, zelfs met een nieuwere versie van Phoenix dan in de handleiding wordt vermeld. Belle is echt een stuk moderner, nu kan het qua uiterlijk eindelijk met de tijd mee. Helaas zijn sommige dingen te veel vereenvoudigd zoals de schuifbalk bovenin. Hoe kan ik van daar nou in de connection manager komen? Ik denk dat ze dat er uit hebben gehaald om mensen maar uit de diepe instellingen te houden waardoor de meeste mensen Symbian ingewikkeld lijken te vinden.

Het grootste probleem wat ik echter heb is dat Opera Mobile bij mij niet wil werken. Als ik versie 11.1 installeer gaat dat prima, maar het programma start niet. Dit is de foutmelding: "Home screen: feature not supported". Ik doe niets wat met het home screen te maken heeft, ik start gewoon Opera vanuit het menu. Ik heb ook al gereboot, geen succes. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

_FrostBite_ schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:12:
dit zijn de laatste regels die hij steeds wil doen voordat hij met deze error komt:

First attempt to load default data failed. Trying again...
Loading default data to phone
Getting Data Package

Edit:

Nadat ik op zoek ben gegaan naar de oplossingen is de telefoon van de nokia test modus naar een balkje met 5 stippen wat denk ik een teken is dat hij iets laad ... nu is het scherm helemaal uit.

Nu krijg ik de oude error niet meer .. maar nu komen deze 2 regels steeds ..

Failed to verfy communication to product
Verifying communication to product (before flash finalizing)
Maar je flasht toch eerst de software offline (van Anna naar Belle) en pas als de refurbish gereed is komt de telefoon in beeld? Of is het daar misgegaan? Je moet de telefoon niet aanzetten als je hem aan de USB hangt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
Ad Hox schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:18:
[...]

Maar je flasht toch eerst de software offline (van Anna naar Belle) en pas als de refurbish gereed is komt de telefoon in beeld? Of is het daar misgegaan? Je moet de telefoon niet aanzetten als je hem aan de USB hangt..
Ik heb de telefoon al werkend gekregen ... ik heb alles gedaan zoals het in de handleiding staat .. echter toen alles erop stond wou hij het verifiëren en daar liep hij op vast op 1 of andere mannier .. Ik heb hem toen gewoon van de USB gehaald en aangezet .. hij werkte meteen .. ik ben nu alles aan het uitvinden ..

Eerste indrukken zijn lovend :) echter vind ik sommige dingen er niet helemaal "af" uitzien .. en het scrollen door teksten of foto's is ook nog wennen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

_FrostBite_ schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:02:
[...]

Ik heb de telefoon al werkend gekregen ... ik heb alles gedaan zoals het in de handleiding staat .. echter toen alles erop stond wou hij het verifiëren en daar liep hij op vast op 1 of andere mannier .. Ik heb hem toen gewoon van de USB gehaald en aangezet .. hij werkte meteen .. ik ben nu alles aan het uitvinden ..

Eerste indrukken zijn lovend :) echter vind ik sommige dingen er niet helemaal "af" uitzien .. en het scrollen door teksten of foto's is ook nog wennen..
Mooi, fijn dat het gelukt is via m'n handleiding.

Ik vind het overigens wel jammer dat fMobi (nog) niet werkt. Ook vind ik het thema wat donker. Verder vind ik het super dat de functies gewoon direct in het menu zitten en niet helemaal verstopt (zoals de File Manager, die zit nu niet onder Office/Kantoor maar direct in het menu).

Het toetsenbord is ook echt veel beter geworden vind ik. Nog wel even wennen maar dat komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
En bij mij is het uiteindelijk ook gelukt. Ik heb wel Anna zelf moeten downloaden. En wat zitten vogelen met USB kabel erin en weer eruit

Belle is helemaal belle! Werkt goed met die iconen. Alleen erg jammer dat Opera niet werkt. En ik heb Ovi store nog niet werkend gekregen. Ondanks het installeren van de nieuwste QT bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

mrpink83 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:10:
En bij mij is het uiteindelijk ook gelukt. Ik heb wel Anna zelf moeten downloaden. En wat zitten vogelen met USB kabel erin en weer eruit

Belle is helemaal belle! Werkt goed met die iconen. Alleen erg jammer dat Opera niet werkt. En ik heb Ovi store nog niet werkend gekregen. Ondanks het installeren van de nieuwste QT bestanden.
Ik zal morgen de handleiding bijwerken hoe je de Ovi Store werkend krijgt. Werkte bij mij ook niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 16:59

bartaa

Battlefield

Ad Hox schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:48:
Hierbij een tutorial om je telefoon (PR1.2 of PR2.0) naar Belle Delight te flashen. De firmware is in het Engels met Dutch writing. Bij mij is het in één keer succesvol gelukt en ben zeer te spreken over Belle.
.........
.........
........
Het is echt de moeite waard om je N8 te flashen naar Belle. Zeker als je de Anna update nog niet hebt. Hopelijk komt er binnenkort een Nederlandse versie uit.
hartstikke bedankt voor deze super handleiding.
Belle staat inmiddels op mijn N8 en werkt super.

Het enige wat ik nog niet voor elkaar krijg, met anderen op dit forum, is om met de standaard geinstalleerd NokiaBrowser/7.4.1.8 op GoT in te loggen. Als ik bijvoorbeeld via http://gathering.tweakers.net naar het forum, Smartphones. Symbian&Meego, Nokia N8 ga, krijg ik alleen maar de pagina te zien die ik aankies.
Kan niet bladeren IN het topic.

Opera Mobile installeren werkt hier niet, dus mijn vraag is welke browser jullie gebruiken ?

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 07:58
bartaa schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:20:
[...]

hartstikke bedankt voor deze super handleiding.
Belle staat inmiddels op mijn N8 en werkt super.

Het enige wat ik nog niet voor elkaar krijg, met anderen op dit forum, is om met de standaard geinstalleerd NokiaBrowser/7.4.1.8 op GoT in te loggen. Als ik bijvoorbeeld via http://gathering.tweakers.net naar het forum, Smartphones. Symbian&Meego, Nokia N8 ga, krijg ik alleen maar de pagina te zien die ik aankies.
Kan niet bladeren IN het topic.

Opera Mobile installeren werkt hier niet, dus mijn vraag is welke browser jullie gebruiken ?
dat had ik zelf ook, als je op de frontpage bent, scroll helemaal naar beneden, daar staat ergens iets over mobiele browser instelling, deze wordt vals herkennt, daar kun je deze wijzigen.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:15

PowerFlower

être diable et jouer fleur

frank.. schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:48:
Heb Belle er opnieuw op geflashed...en...HET WERKT WEER _/-\o_

de problemen begonnen toen ik een Nu.Dark theme selecteerde!.
Deze dus NIET gebruiken!!
+1, lijkt er op dat themes wat gevaarlijk zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 16:59

bartaa

Battlefield

soheilmd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:31:
[...]

dat had ik zelf ook, als je op de frontpage bent, scroll helemaal naar beneden, daar staat ergens iets over mobiele browser instelling, deze wordt vals herkennt, daar kun je deze wijzigen.

succes
dat moet je even uitleggen, want in krijg op www.tweakers.net geen melding
en het ziet er net zo uit als op gathering.tweakers.net 8)7

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Ad Hox schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:02:
[...]
Ik vind het overigens wel jammer dat fMobi (nog) niet werkt.
fMobi werkt hier perfect onder Belle, watvoor problemen ondervind jij?

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Overigens heb ik met Belle nu ook Swype in portrait (en in het Nederlands, na het installeren van de language pack), en dus ook een "normale" qwerty indeling (in plaats van de toetsen recht onder elkaar, verspringen de regels). Ovi Store deed het gewoon meteen bij mij. Ben er eigenlijk wel erg tevreden mee :)

/edit: en nu ik er wat andere dingen bij aan het zetten ben valt me weer op dat je met Symbian tenminste gewoon een bestand via BT vanaf de PC naar de telefoon kunt sturen, en dat terwijl de telefoon tegelijk een ander bestand aan het installeren is... dat zie ik iOS nog niet doen :X

[ Voor 52% gewijzigd door PowerFlower op 29-08-2011 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Wat themas betreft op symbian Belle: Veel thema's die zullen je telefoon crashen. Ik heb gelukkig 1tje kunnen installeren (gelukkig mijn favoriete thema) die perfect werkt. Of je kunt ook de standaard thema laten. Maar als je ff googled kun je specifieke informatie vinden over welke thema wel en niet werken op Belle. Ik heb namelijk in een thread op dailymobile iets erover gelezen.

http://www.4shared.com/file/rnHkLooG/Black_PR20.html
Hier de thema die ik gebruik

Wat betreft fmobi: Die is trouwens net geupdate naar versie 1.3.2. Hij werkt perfect op mijn Belle. Ik vind de scroll alleen niet echt smooth. Hopelijk kan dit gefixed worden

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
In fMobi 1.3 en ivo777's Belle 1.5 heb ik steeds als ik ergens een reactie plaatste, een statusupdate doe etc. dat na het vinkje aan te drukken om de tekstinvoer modus te sluiten dat er links van de tekst in het kader een symbool stond om de tekst te plakken en na terugkeren uit schermbeveiliging met de schuifknop dat het scherm weer op het tekstinvoer scherm stond met m'n laatst geplaatste reactie.

Meer mensen hier last van icm andere Belle cfw's?

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

DeVins schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 00:17:
In fMobi 1.3 en ivo777's Belle 1.5 heb ik steeds als ik ergens een reactie plaatste, een statusupdate doe etc. dat na het vinkje aan te drukken om de tekstinvoer modus te sluiten dat er links van de tekst in het kader een symbool stond om de tekst te plakken en na terugkeren uit schermbeveiliging met de schuifknop dat het scherm weer op het tekstinvoer scherm stond met m'n laatst geplaatste reactie.

Meer mensen hier last van icm andere Belle cfw's?
Daar heb ik ook wel last van ja met Delight 2.0 (ook bij de vorige versie). Alleen lastig vind ik het niet echt. Ik druk dan gewoon op close als het tekstinvoer schermpje weer komt.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 23:13
OVI winkel doet het weer!!

Dit was hoe ik hem werkend kreeg:

-ovi store deinstalleren
-3-finger reset
-updaten via usb

Super relaxed, weer bellen via skype ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

Ik begin een beetje ontevreden te worden over de browser van de Anna-update. Te vaak blijft het scherm wit of krijg ik de melding dat de pagina niet geladen kan worden. De laadbalk wordt mooi voor 100% groen, maar verder gebeurt er niets... De back-knop werkt dan wel weer gewoon direct. Vaag.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
  • Laatst online: 05-08 23:33
Ik had ook wat problemen met de installatie van Belle. Liep uiteindelijk vast met een melding over het ontbreken van een of andere package list of zoiets. Uiteindelijk maar gewoon telefoon ontkoppeld en proberen aan te zetten: hij werkt! Belle is inderdaad een ongelooflijke verbetering. En bij mij werkt Ovi store goed want ik heb meteen even whatsapp erop gezet. Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar een goede browser want die van Nokia is matig en ik begrijp van anderen dat Opera niet werkt op Belle (zelf niet geprobeerd).

Nog wel een vraagje: werkt deze flash ook op een Nokia e7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Iemand Skype werkend op Delight? Da's de enige app die niet werkt die ik nogal ga missen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
weet iemand eigenlijk hoe het zit met de camera software in Belle? zit er in belle dezelfde camera verbeteringen die laatst in anna zijn toegevoegd? kan je de cam update van betalabs die van 30fps en continuous auto focus ook op belle installeren?.....
Hier ben ik wel heel erg benieuwd naar.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Die van betalabs had ik gisteren geinstalleerd, maar werkte niet goed -- eerst werkte het instellingen menu niet, en vervolgens na een herstart wilde de camera helemaal niet meer starten. Dus toen maar weer gedeinstalleerd... In Belle zit afaik wel dezelfde als in Anna, though, met een mod voor 30fps.

[ Voor 14% gewijzigd door PowerFlower op 29-08-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
Tja, de camera in belle is inderdaad niet goed. Lijkt wel VGA kwaliteit en dat voor een 12 Mp camera. Daar baal ik eigenlijk wel een beetje van. Is dat nog iets wat op de een of andere manier kan worden opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Dankje.. dat is heel erg nuttige informatie voor mij... dus nog maar even niet flashen naar Belle omdat ik me cam hard nodig heb in mij vakantie in oktober..

nu ben ik eerst nog steeds aan het wachten op Anna :'(

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Willo19 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:51:
Tja, de camera in belle is inderdaad niet goed. Lijkt wel VGA kwaliteit en dat voor een 12 Mp camera. Daar baal ik eigenlijk wel een beetje van. Is dat nog iets wat op de een of andere manier kan worden opgelost?
Waar baseer je dat op :S In ieder geval in Delight:
30fps & 95 Image mod - Photo quality change the compression ratio from original 85/75/60 to 95/85/75, Video will change from 25fps to 30fps and the Capture audio quality will change from 128kbps to 256kbps.
Foto's zien er bij mij nu beter uit... veel lagere compressie. Afaik is het gewoon de camera uit Anna, maar dan met lagere compressie (dus beter).

[ Voor 5% gewijzigd door PowerFlower op 29-08-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Laatst online: 23-11-2023
PowerFlower schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:52:
Foto's zien er bij mij nu beter uit... veel lagere compressie. Afaik is het gewoon de camera uit Anna, maar dan met lagere compressie (dus beter).
Moet je daarna nog de camera update installeren of is die al geintegreerd in Belle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Zie vier posts hierboven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feanor_silmaril
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01 18:03
Delight 2.0 op m'n N8 en WAUW !!!
Ik vind het een heel stuk makkelijker werken met de homescreens en menu's.
Erg gelikt uiterlijk.
Laatste Sygic werkt prima.
Opera browser werkt niet.
Kinetic scrolling in default browser zwaar k*t. Lijkt wel pinball i.p.v. browsen.

Als deze beta een voobode is van de échte belle inc. de laatste nokialabs camera add on dan ben ik helemaal happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Laatst online: 23-11-2023
Er zijn enkele Custom Firmwares uit, die de issues (camera, kinetic scrolling, java, etc.) ondervangen. Zie bijvoorbeeld deze. Zo te zien zijn ze op dezelfde manier te flashen als de "originele" beta zoals hier beschreven.
Vraag: Weet iemand of en hoe dit met nederlandse tekst (T9) kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Als men het heeft over Opera icm Belle, over welke Opera gaat het dan?
Opera Mobile of Opera Mini?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Iemand een idee hoe ik ical kalender aan de telefoon kan toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
ik heb nog wat geëxperimenteerd met de camera. VGA-kwaliteit zoals eerder door mij genoemd gaat inderdaad wat te ver. Inmiddels maak ik betere foto's. Maar ik zie pas dat ze redelijk zijn als ik wat inzoom op de foto (dus niet vanuit de camera maar later vanuit de gallery). Dan wordt de kleur beter en stelt hij na een seconde of twee opeens scherp. Zooom ik dan weer uit dan worden de kleuren weer slechter en gaat de scherpte er weer af.

Meteen nadat je de foto hebt gemaakt lijkt het dus een slechte foto te zijn (dus heb ik waarschijnlijk al foto;'s verwijderd die misschien niet eens zo slecht waren.
Kortom, de kwaliteit lijkt er wel in te zitten maar dat zie je pas wanneer je met de foto aan de slag gaat. Vaag...Of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 13:54
Willo19 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:25:
ik heb nog wat geëxperimenteerd met de camera. VGA-kwaliteit zoals eerder door mij genoemd gaat inderdaad wat te ver. Inmiddels maak ik betere foto's. Maar ik zie pas dat ze redelijk zijn als ik wat inzoom op de foto (dus niet vanuit de camera maar later vanuit de gallery). Dan wordt de kleur beter en stelt hij na een seconde of twee opeens scherp. Zooom ik dan weer uit dan worden de kleuren weer slechter en gaat de scherpte er weer af.

Meteen nadat je de foto hebt gemaakt lijkt het dus een slechte foto te zijn (dus heb ik waarschijnlijk al foto;'s verwijderd die misschien niet eens zo slecht waren.
Kortom, de kwaliteit lijkt er wel in te zitten maar dat zie je pas wanneer je met de foto aan de slag gaat. Vaag...Of doe ik iets verkeerd?
Volgens mij doel je erop dat de processor niet direct de foto scherp kan stellen. Wanneer er op foto's wordt ingezoomd duurt het inderdaad even ( 2 sec) voordat het scherp is. Persoonlijk merk ik niets van een kwaliteits-verlies, ziet er nog steeds prachtig uit. Heb je de instellingen wel goed staan?

Verder zit er over na te denken over te gaan op een Nokia E6. Zelfs QWERTY in portrait modus valt me tegen, ook met Swype. Het is door de kleine toetsen niet accuraat genoeg, ondanks dat ook dat in te stellen is. Een fysieke QWERTY is voor mij daarom beter.

Verlies ik hier veel mee? Een aantal apps kunnen niet draaien op de E6 vanwege de resolutie en een mindere camera. Het fysieke toetsenbord en een goede accu zijn toch elementen die mij over de streep trekken.

Zie ik hier iets over het hoofd? :)

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Een kennis heeft de E6 gehad en hij vond het een zeer prettig toestel, de foto's zijn redelijk, maar uiteraard wel veel minder, dan die van de N8.
Waarom dan toch "gehad" :) ? Nou, hij heeft geen handen, maar kolenschoppen ;) en vond de toetsjes dus te klein. Dat was de enige reden, waarom hij de telefoon binnen de inruiltermijn terugbracht, hij vond het verder een prima toestel.
Je zult het toetsenbordje dus even moeten uitproberen, voor iemand met grote handen zijn de toetsenbordjes van E72, E6 etc. minder geschikt, dan de slide-out versies van bijv. N97, N900 en E7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
PowerFlower schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 00:03:
Overigens heb ik met Belle nu ook Swype in portrait (en in het Nederlands, na het installeren van de language pack), en dus ook een "normale" qwerty indeling (in plaats van de toetsen recht onder elkaar, verspringen de regels). Ovi Store deed het gewoon meteen bij mij. Ben er eigenlijk wel erg tevreden mee :)

/edit: en nu ik er wat andere dingen bij aan het zetten ben valt me weer op dat je met Symbian tenminste gewoon een bestand via BT vanaf de PC naar de telefoon kunt sturen, en dat terwijl de telefoon tegelijk een ander bestand aan het installeren is... dat zie ik iOS nog niet doen :X
Waar vind ik die languagepack, als ik swype installeer, is er geen nl, en de oude nl pack geeft een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

liffey schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:22:
Waar vind ik die languagepack, als ik swype installeer, is er geen nl, en de oude nl pack geeft een foutmelding.
Ik had op mijn HD nog deze staan: SwypeDutchDictionary-v1.0.18317_betalabs.sisx
En die werkt prima met mijn versie van Swype, namelijk 1.00(19197)

In de aankondigingen van Belle hebben ze het er continu over dat de widgets "resizable" zijn. Maar ik heb nog nergens gezien *hoe* dan, en het lukt me ook niet. De kalender widget zou wmb wel wat groter dan 1 regel mogen zijn terwijl de mail widget en klok weer wat groot zijn... iemand enig idee wat er nou waar is van dat "resizable"?

[ Voor 31% gewijzigd door PowerFlower op 29-08-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Reaper.JA2 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:43:
[...]

Volgens mij doel je erop dat de processor niet direct de foto scherp kan stellen. Wanneer er op foto's wordt ingezoomd duurt het inderdaad even ( 2 sec) voordat het scherp is. Persoonlijk merk ik niets van een kwaliteits-verlies, ziet er nog steeds prachtig uit. Heb je de instellingen wel goed staan?

Verder zit er over na te denken over te gaan op een Nokia E6. Zelfs QWERTY in portrait modus valt me tegen, ook met Swype. Het is door de kleine toetsen niet accuraat genoeg, ondanks dat ook dat in te stellen is. Een fysieke QWERTY is voor mij daarom beter.

Verlies ik hier veel mee? Een aantal apps kunnen niet draaien op de E6 vanwege de resolutie en een mindere camera. Het fysieke toetsenbord en een goede accu zijn toch elementen die mij over de streep trekken.

Zie ik hier iets over het hoofd? :)
Als het gaat om het toetsenbord (net als bij mij), waarom neem je dan geen E7? De enige verschillen zijn dan de camera, de FM-zender en de schermgrootte (zo uit mijn hoofd). Het tobo is wel erg fijn ;)
PowerFlower schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:26:
[...]

Ik had op mijn HD nog deze staan: SwypeDutchDictionary-v1.0.18317_betalabs.sisx
En die werkt prima met mijn versie van Swype, namelijk 1.00(19197)

In de aankondigingen van Belle hebben ze het er continu over dat de widgets "resizable" zijn. Maar ik heb nog nergens gezien *hoe* dan, en het lukt me ook niet. De kalender widget zou wmb wel wat groter dan 1 regel mogen zijn terwijl de mail widget en klok weer wat groot zijn... iemand enig idee wat er nou waar is van dat "resizable"?
Je hebt volgens mij 4 groottes van de klok bijvoorbeeld. Vandaar 'resizable'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Xmasjos schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:41:
Je hebt volgens mij 4 groottes van de klok bijvoorbeeld. Vandaar 'resizable'.
Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
Bedoelen ze met resizeable niet dat de widgets vrij te plaatsen zijn op een homescreen?

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Xmasjos schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:41:
[...]

Als het gaat om het toetsenbord (net als bij mij), waarom neem je dan geen E7? De enige verschillen zijn dan de camera, de FM-zender en de schermgrootte (zo uit mijn hoofd). Het tobo is wel erg fijn ;)
Die camera is wel een heel groot verschil hoor!
geen carl zeis.
geen auto focus, en geen xenon flits. Deze combinatie is niet zo goed voor de kwaliteit van foto's, zijn redelijk essentieele onderdelen.
Mij werd ook de E7 aangeboden maar die heb ik lekker voorbij laten gaan.
Was heel blij dat ik de xenon flits weer terug had, die mistte ik op de n97, had hem wel op de n82.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik probeerde zojuist weer eens the tetheren met bij Nokia N8. Helaas bleek dit niet te werken via bluetooth. Ovi Suite gaf de melding dat er geen verbinding gemaakt kon worden. Alle andere functies werkten welk via bluetooth. Wanneer aangesloten via een micro-usb kabel kan ik wel gewoon tetheren. Heeft iemand enig idee waarin dit ligt?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:23
Weet iemand of het uitmaakt als ik een nieuwe versie gemodde Belle eroverheen zet?

Ben ik dan alles kwijt en/of is het dan langzamer?

Geen zin om weer alles opnieuw in te stellen, maar wil wel de voordelen van de nieuwere cfw's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Als je een "refurbish" doet in Phoenix, ben je de meeste settings etc kwijt (want die worden overschreven) behalve wat op je Mass Media staat. Je kunt het wel weer terugzetten met Ovi (maar dat duurt een paar uur).

Met een "update" zou wel alles bewaard blijven maar alle manieren om Belle op een N8 te krijgen doen op dit moment nog een refurbish (met Anna kun je wel gewoon een update doen).

Verder maakt het niet uit, heb het zelf twee keer gedaan omdat ik 'm brickte met een niet-compatibel theme :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Vanmorgen update ANNA ontvangen en geinstalleerd - 059C640
Installatie heeft wel ff nodig (met de 4 updates er achteraan - 2x anna update, Ovi store en Social updates)

[ Voor 48% gewijzigd door bwt op 30-08-2011 08:57 ]

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

bwt schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:56:
Vanmorgen update ANNA ontvangen en geinstalleerd - 059C640
Installatie heeft wel ff nodig (met de 4 updates er achteraan - 2x anna update, Ovi store en Social updates)
Hier ook.
Maar ik update nog even niet omdat ik best happy ben met hoe het nu allemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg ook de melding van een update (059C640). Wil alleen niet goed downloaden. Probeer het zo meteen weer even.
En wanneer kunnen we Belle verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:32:
En wanneer kunnen we Belle verwachten?
Die is er al :P

En officieel komt ie pas eind 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:00
Gutteguttegut schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:44:
[...]

En officieel komt ie pas eind 2012.
Ik vind ook dat we te lang op updates moeten wachten, maar eind 2012? Ik hoop toch dat het eind 2011 zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

coenox schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:49:
[...]
Ik vind ook dat we te lang op updates moeten wachten, maar eind 2012? Ik hoop toch dat het eind 2011 zal zijn.
Nee eind 2012/begin 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Anna update is er nu ook voor mijn N8!!!!

Mijn nederlandse product code: 059C640
Ik heb een unlocked N8 toen direct van officiele nokia webshop gekocht de eerste dag dat hij uit kwam.

Ik zit nu op mijn werk en ga hem zo meteen OTA proberen te updaten.

Edit: sorry.. ik lees nu pas dat het al gemeld is

[ Voor 9% gewijzigd door SpitfireNL op 30-08-2011 10:09 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:01
Leuk dat sarcasme, maar de telefoons met belle komen eind dit jaar al uit. De losse software zou ook rond die tijd moeten komen.

zelfs 3e kwartaal nog!
Coming in cool grey, silver/white, coral red, peacock blue and purple varieties, the Nokia 700 is expected to retail at around EUR 270 without local taxes or operator subsidies and is expected to become available in the third quarter of 2011.

[ Voor 34% gewijzigd door Giem op 30-08-2011 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dit Symbian Belle.... Update begint nl. met V24, ben 'm nu aan het downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt

bwt

Heb nu wel van die lelijke zwart-wit menutjes (Instellingen - contacten enzo)
joi-c schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:12:
Dank voor de tip. Helaas heeft ze de Midnight Silver theme.

Maar even voor de zekerheid: Als jij naar contacten gaat, zijn de poppetjes (contacts zonder foto) dan groen of wit? En als je naar berichten gaat zijn de envelopjes dan geel of wit? Bij mijn zus zijn de poppetjes wit en de envelopjes wit. Er zit dus nergens meer kleur in. Ik heb het dus niet over de App icoontjes.

P.S. nog geen update beschikbaar voor mijn N8.(de eerste zullen de laatste zijn... :( )
Heb je je zwart-wit probleem nog op kunnen lossen? Zo ja, hoe?

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ik kan niet alles updaten van Anna zoals wat jullie beschrijven.
Ik heb 1x een update v024.001 kunnen downloaden en updaten maar als ik nu weer OTA update tool gebruik zie ik verder geen updates???????
Volgens jullie zouden er ook nog updates voor ovi store en social en pdf reader moeten komen toch?
Bij mij staan ovi store en social er nog wel op maar dat zijn misschien de normale oude versies nog misschien?
En ik heb geen pdf reader meer.. zie hier ook geen update voor(OTA want ik zit op mijn werk nu) :(

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis74
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:54
Na het updaten van de firmware zelf krijg je als het goed is via Software Updates (icoontje SW-update in je telefoon onder Toepassingen) de additionele software zoals quickoffice en Social.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt

bwt

SpitfireNL schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:54:
Ik kan niet alles updaten van Anna zoals wat jullie beschrijven.
Ik heb 1x een update v024.001 kunnen downloaden en updaten maar als ik nu weer OTA update tool gebruik zie ik verder geen updates???????
Volgens jullie zouden er ook nog updates voor ovi store en social en pdf reader moeten komen toch?
Bij mij staan ovi store en social er nog wel op maar dat zijn misschien de normale oude versies nog misschien?
En ik heb geen pdf reader meer.. zie hier ook geen update voor(OTA want ik zit op mijn werk nu) :(
Niet met de OTA maar via software updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Nu spreken jullie 2 elkaar tegen.. wie heeft er gelijk? :+ Ik neem aan Bwt want in OTA zijn ze niet te zien :P
Ik wacht wel tot vanavond als ik thuis ben dan kan ik ovi suite gebruiken.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis74
SpitfireNL schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:01:
Nu spreken jullie 2 elkaar tegen.. wie heeft er gelijk? :+ Ik neem aan Bwt want in OTA zijn ze niet te zien :P
Ik wacht wel tot vanavond als ik thuis ben dan kan ik ovi suite gebruiken.
Wat bedoel je met OTA? Ik neem aan dat je via Instellingen\Telefoon\Telefoonbeheer\Apparaatupdates je Anna kreeg OTA (over the Air dus).
Daarna hoor je via Toepassingen\Sw-Update twee update-pakketten voor Anna te krijgen die de software bevatten.

Of deze ook via OVI suite komen weet ik niet. Troubleshooting zie: http://discussions.europe...ubleshooting/td-p/1127953

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
dennis74 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:08:
[...]

Wat bedoel je met OTA? Ik neem aan dat je via Instellingen\Telefoon\Telefoonbeheer\Apparaatupdates je Anna kreeg OTA (over the Air dus).
Daarna hoor je via Toepassingen\Sw-Update twee update-pakketten voor Anna te krijgen die de software bevatten.

Of deze ook via OVI suite komen weet ik niet. Troubleshooting zie: http://discussions.europe...ubleshooting/td-p/1127953
Via SW-update is ook OTA... Het is alleen een andere 'app' die het regelt, maar het komt op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:04
Gutteguttegut schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:08:
[...]
Hier ook.
Maar ik update nog even niet omdat ik best happy ben met hoe het nu allemaal werkt.
Hier ook eindelijk!
Ik twijfel ook of ik moet updaten, want las wel dat in Anna de browser raar deed.
Maar in Anna heb je wel die camera-patch. :)

Edit: Ovi suite en nokia updater zien de update nog niet. :?

[ Voor 8% gewijzigd door Ari Gold op 30-08-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
dennis74 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:08:
[...]

Krijg je die 2 tegelijker tijd binnen of moet je de 1e downloaden en installaren en daarna de 2e gaan downloaden en installeren?
Ik heb namelijk maar 1 pakket via OTA(software update tool) gehad en geinstalleerd en zie nu verder niks meer.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis74
SpitfireNL schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:14:
[...]
Krijg je die 2 tegelijker tijd binnen of moet je de 1e downloaden en installaren en daarna de 2e gaan downloaden en installeren?
Ik heb namelijk maar 1 pakket via OTA(software update tool) gehad en geinstalleerd en zie nu verder niks meer.
Bij mij waren het twee pakketten (Symbian Anna update 1/2 en 2/2) die ik tegelijk kreeg. Maar mijn firmware was 022.014 en jij hebt 024.xxx dus misschien is die anders ingeregeld.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ja misschien hebben ze die 2 inmiddels samengevoegd in 1 pakket met een nieuwe versie nummer.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
dennis74 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:16:
[...]

Bij mij waren het twee pakketten (Symbian Anna update 1/2 en 2/2) die ik tegelijk kreeg. Maar mijn firmware was 022.014 en jij hebt 024.xxx dus misschien is die anders ingeregeld.

Iemand?
Ja, ik krijg hier ook v.024.001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ari Gold schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:11:
[...]
Maar in Anna heb je wel die camera-patch. :)
Die camera patch heb ik helemaal niet nodig....camera werkt perfect.

Die extratjes zoals 30fps en minder compressie kun je ook ergens anders vinden.
Maar mijn ervaring is dat het bijna niet zichtbaar is en alleen maar veel grotere bestanden oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:07
Mijn N8 is nu de firmware aan het 'bijwerken' met Anna. Hoop dat de anna updates 1/2 en 2/2 wel goed gaan.

To be continue ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Gutteguttegut schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:22:
[...]
Die camera patch heb ik helemaal niet nodig....camera werkt perfect.

Die extratjes zoals 30fps en minder compressie kun je ook ergens anders vinden.
Maar mijn ervaring is dat het bijna niet zichtbaar is en alleen maar veel grotere bestanden oplevert.
De autofocus bij het filmen lijkt mij toch wel prettig. Net zoals het qwerty-toetsenbord.
Mijne is ook al aan het updaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt

bwt

Camera patch geeft ook een foutmelding dat het component reeds is ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ari Gold schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:25:
[...]

De autofocus bij het filmen lijkt mij toch wel prettig. Net zoals het qwerty-toetsenbord.
Mijne is ook al aan het updaten. :)
Autofocus is traag en maakt veel kabaal -> nutteloos dus voor mij :)

Toetsenbord zou dan het enige voor nu zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfort branded heeft nog steeds geen update naar Anna beschikbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:02:
Telfort branded heeft nog steeds geen update naar Anna beschikbaar :(
Mijn non-branded E7 ook nog steeds niet, dus het hoeft niet per se aan de branding te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Laatst online: 25-09 12:22
Mijn toestel heeft de bierdouche van Lowlands helaas niet overleefd. Vorige week heb ik het toestel in een bakje rijst gelegd, geföhnd en ontdaan van (hoop ik) alle oxidatie. Toestel weer in elkaar geschroefd, maar er gebeurde helaas niets. Als ik het toestel aan de lader hang flikkert het indicatielampje aan de zijkant wel, maar verder noppes.
Ik heb eens zitten kijken, maar zou niet weten welk toestel ik buiten de N8 zou willen. Dus binnenkort maar op MP oid een ander toestel zien te scoren.
Bedankt voor de tips, maar het heeft niet mogen baten. Ik bewaar het toestel nog wel, misschien doet ie het over een jaar ineens wel. Dat schijnt nog wel eens te lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
wolterious schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:13:
Mijn toestel heeft de bierdouche van Lowlands helaas niet overleefd. Vorige week heb ik het toestel in een bakje rijst gelegd, geföhnd en ontdaan van (hoop ik) alle oxidatie. Toestel weer in elkaar geschroefd, maar er gebeurde helaas niets. Als ik het toestel aan de lader hang flikkert het indicatielampje aan de zijkant wel, maar verder noppes.
Ik heb eens zitten kijken, maar zou niet weten welk toestel ik buiten de N8 zou willen. Dus binnenkort maar op MP oid een ander toestel zien te scoren.
Bedankt voor de tips, maar het heeft niet mogen baten. Ik bewaar het toestel nog wel, misschien doet ie het over een jaar ineens wel. Dat schijnt nog wel eens te lukken...
Klinkt als een dode accu... Heb je 'm al eens lang aan de lader laten hangen en dan de aanknop geprobeerd? (langer inhouden e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg nu wel de update aangeboden via OTA (27mb), is mijn batterij verdikke leeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Alle 4 de updates:

Anna 1 21 Mb
Anna 2 16 Mb
Ovi Winkel 1328 kB
Sociaal 3415 kb

Plus de camera update voor de Nokia N8 van Beta Labs als extraatje

gedownload (OTA) en geinstalleerd, geen problemen

Productcode 059C640 (Telfort abo)

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
jij hebt de camera update van betalabs ontvangen via software update tool OTA in je toestel? Lijkt me raar.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:00
Waaaahhh. Ik wordt een beetje gek van mezelf. Ik heb een Nokia N8 en een iPhone 3G en ik kan niet kiezen. Ik wissel nu bijna dagelijks. Luxeprobleem, dat wel. Ik vind de Nokia N8 een fijn toestel. Voor fotografie en muziek (FM radio!) en vanwege de accuduur zou ik absoluut de voorkeur geven aan de Nokia. Maar een aantal zaken doet de iPhone beter. Het gaat vooral om:

- Mail: mail for exchange op de Nokia kan maar 1 account aan en het is me nog niet gelukt iets met de mappen in Gmail te doen
- Veel applicaties in de Nokia geven beroerd kleine letterjes.Bij de iPhone kun je vaak met pinch en zoom de letters vergroten
- Ik maak veel gebruik van Toodledo (www.toodledo.com) voor mijn actiepunten. Voor de Nokia heb ik geen goede app kunnen vinden,
- De agenda geeft niet de genodigden weer. De iPhone doet dit wel, en ik kan gemakkelijk vanuit de agenda deelnemers aan de vergadering mailen.

Ik weet niet of Anna/Belle deze zaken gaat oplossen. Maar het lijkt erop dat de N8 toch vooral een goede cam-phone is en niet zo zeer een smartphone voor zakelijk gebruik. Maar misschien heb ik het mis en gaan dingen met de nieuwe software opgelost worden. Wie kan mij ervan overtuigen bij de N8 te blijven? Ik besef natuurlijk wel op welk forum ik deze vraag stel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
SpitfireNL schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:10:
jij hebt de camera update van betalabs ontvangen via software update tool OTA in je toestel? Lijkt me raar.
sorry, ongelukkig geformuleerd, alles OTA behalve die cameraupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Helaas bevestigd dit nu wel waar ik al bang voor was. Ik heb mijn update niet compleet uit kunnen voeren.
Alleen het eerste deel van Anna is geinstalleerd en als ik nu nog controleer zijn er geen updates meer beschikbaar voor mij. Zelfde product code als jou.

Wanneer ik nu mijn N8 opstart krijg ik een melding "Phone setup feature, not supported"
Het kan misschien komen omdat de update servers van Nokia heel even down zijn geweest.. want af en toe kreeg ik ook de melding wanneer ik op updates controleerde dat de server niet reageerd en ik het later opnieuw moet proberen(na 1e deel van Anna). Maar nu lukt het wel en geeft hij aan dat er geen updates beschikbaar zijn.

Misschien moet ik vanavond eens met Ovi suite de firmware proberen er opnieuw op te zetten.

- Mijn PC -

Pagina: 1 ... 57 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic