Hierbij een tutorial om je telefoon (PR1.2 of PR2.0) naar Belle Delight te flashen. De firmware is in het Engels met Dutch writing. Bij mij is het in één keer succesvol gelukt en ben zeer te spreken over Belle.
Download de benodigde bestanden
Je hebt de volgende bestanden nodig:
- Phoenix
- Originele Anna bestanden
- Custom Belle Delight bestanden
Download Phoenix
Allereerst is het van belang dat je het programma Phoenix download, versie Phoenix Service Software 2010.08.004.41526.
Deze kun je hier downloaden: http://www.4shared.com/fi...rvice_Software_20100.html. Je kunt het bestand ook via Google vinden. Zoek op “versie Phoenix Service Software 2010.08.004” en kies de website van
http://forum.gsmhosting.com. Vervolgens gebruik je de link in de 2e post van boven.
Met dit programma kun je vervolgens de originele Anna bestanden downloaden (Navifirm niet nodig!) en daarna de telefoon flashen. Zodra het programma gedownload is moet je het installeren op de computer. Het programma begint in het Chinees, dus kies direct English. Om te bevestigen druk je op de linkerknop om te bevestigen (bij mij waren de Bevestigen / Cancel button namelijk nog in het Chinees).
Download Originele Anna firmware
De originele Anna bestanden kan je zoals gezegd met Phoenix downloaden. Ook al heb je reeds Anna op je telefoon staan: de bestanden zijn toch nodig! Ga in Phoenix naar Tools > Data Package Download. Nu zijn er twee mogelijkheden:
1. Je hebt
wel al de originele Anna: voer dan de productcode van je telefoon in.
2. Je hebt nog
geen Anna: voer dan de volgende productcode in:
0599762. Dit is een Duitse versie maar uiteindelijk flashen we toch de Engelse versie van Belle dus dit maakt niet uit.
Vervolgens check je het vinkje aan en laat je de bestanden plaatsen in:
C:\Program Files\Nokia\Phoenix\Products\RM-596\ .
Download Belle Delight (custom) firmware
Nu gaan we de Belle Delight custom firmware van nicesoni_ash downloaden. Ga naar
http://forum.dailymobile....52938.msg670212#msg670212. Je hebt de volgende bestanden nodig:
• Delight Belle Core (Core is same as v1.0)
• Delight Belle Rofs2
• Delight Belle Rofs3
• Delight Belle UDA
• Install Nokia Ovi Store v2.12(43)
Nb. Ik had uiteindelijk de Ovi Store niet nodig want deze stond gewoon op de telefoon toen ik klaar was.
De bestanden sla je op in een map op je bureaublad, genaamd “Belle”.
Back-up maken en terug naar fabrieksinstellingen
Ik zou aanraden om nu een back-up te maken. Dit kan via de Ovi Suite. Ik zelf heb alleen de contacten en berichten via Ovi gesynchroniseerd. De muziek, foto’s en videos heb ik via de telefoon zelf verplaatst naar de externe microSD geheugenkaart. Ging bij mij sneller. Daarna heb ik de telefoon ontkoppeld en bij Fabrieksinstellingen op Herstellen en verwijder data gedrukt. Nu is de telefoon helemaal leeg.
Verbind je telefoon wel weer even met de computer totdat je succesvol in Ovi bent. Nu zijn de juiste drivers weer op je PC geïnstalleerd, want bij mij waren ze verdwenen. Je telefoon heeft nu een schone PR1.2 of PR2.0 installatie en is verbonden aan je PC.
Nu alle bestanden zijn gedownload gaan we eindelijk flashen!
Flashen van Nokia N8
Even controleren: je hebt Phoenix geïnstalleerd, de Anna (originele) bestanden in de juiste map geplaatst, en je hebt alle Delight bestanden (4 stuks) gedownload en in een map genaamd “Belle” op je bureaublad geplaatst. Ook heb je een back-up gemaakt.
Koppel je telefoon helemaal los van je computer!
1. Ga in Phoenix naar File > Manage connections
2. Klik vervolgens op USB en daarna op Delete.
Nu heb je alleen nog maar NO CONNECTION over.
3. Druk op close.
4. Ga naar File > Open product (niet open profile!).
5. Zoek naar RM-596 en klik op OK.
6. Nu kom je weer terug in het hoofdscherm.
7. Ga naar Flashing > Firmware Update.
Zoals je kan zien is er nog geen productcode geselecteerd.
8. Klik op het vierkantje om te gaan zoeken.
Je hebt nu twee mogelijkheden:
• Je hebt
wel al Anna op je telefoon (origineel). Kies hier je eigen productcode. Deze is op je telefoon terug te vinden onder "Instellingen > Telefoon > Telefoonbeheer > Apparaatbeheer > Productcode".
• Je hebt nog
geen Anna op je telefoon. Kies dan de volgende productcode in:
0599762.
9. Kies Opties en je komt in een lijst met Anna bestanden.
Er moeten nu twee bestanden verwijderd worden om succesvol door te gaan.
10. Verwijder de twee bestanden zoals deze hierboven staan weergegeven.
We hebben nog vier bestanden over. Deze vier Anna bestanden gaan we flashen (nog steeds lokaal!) naar Belle.
11. Klik op het eerste bestand (RM-596 022.014.79.92_prd.core.fpsx (image).
12. Klik op Edit en kies nu uit de map “Belle” (door op het browse vierkantje te drukken) op je bureaublad hetzelfde Belle Delight Core bestand dat je hebt gedownload. Vinkjes back-up en refurbish staan aan.
13. Klik op OK.
14. Doe dit hetzelfde met de overige drie bestanden (rof2, rof3 en uda). Bij het laatste bestand vink je back-up niet aan (standaardinstelling).
Uiteindelijk ziet het er dan zo uit:
15. Klik op OK en je komt in het Firmware Update venster uit.
16. Tot nu toe is nog steeds je telefoon
NIET aangesloten op je computer.
17. Selecteer Dead Phone USB flashing en druk op Refurbish.
18. Phoenix geeft nu een error dat een ‘optional file is missing’. Dit betekent dat het Mass geheugen ontbreekt. Geen probleem, klik op Yes.
Nadat je op Refurbish hebt geklikt gaat hij de bestanden converteren naar de goede firmware files.
19. Er komt een vraag om je telefoon te verbinden en op de power knop te drukken. Dit hoef je
NIET te doen.
20. Zet je telefoon gewoon uit, wacht 10 seconden, en dan verbind je de N8 via USB met je telefoon (met de USB data kabel). Druk niet op de power knop!
Nu wordt er gestart met het flashen van je telefoon. Hij gaat vanzelf aan. Nogmaals: druk niet op de powerknop want dan wordt je telefoon niet herkent. Als je telefoon niet wordt herkent probeer je het gewoon nog een keer door middel van Retry. Dit proces duurt enkele minuten. Je telefoon wordt
Belle Delight is nu geïnstalleerd!
Nazorg
Zelf heb ik geen enkele probleem ondervonden met de methode. Het is in een keer gelukt. Mocht je vragen hebben, laat het gerust weten en hopelijk komen we er met elkaar uit.
Het is echt de moeite waard om je N8 te flashen naar Belle. Zeker als je de Anna update nog niet hebt. Hopelijk komt er binnenkort een Nederlandse versie uit.