Elop staat aan het roer omdat ze dit al van plan waren, niet andersom
En waar ze aan de ontwikkeling van Symbian en het hele ecosysteem bakken met geld kwijt waren (terwijl ze daarmee niet in de buurt van de iOS en Android ecosystemen meer kwamen), betaalt Microsoft ze bakken met geld zodat WinPhone wat wordt. Dus nu mag Microsoft, tegen betaling, een heleboel investeren in wat Nokia niet lukte.
Op een forum als dit of op allerhande gadget-blogs mag iedereen dan wel lopen klagen dat Symbian zo ver achterblijft etcetera, maar je kunt mij nog steeds niet overtuigen dat de gemiddelde consument daar ook maar een seconde over nadenkt. Die willen gewoon iets dat "oooooo.... shiny!" is en niet teveel kost met een veel te duur abonnement.
Waar Nokia verloren heeft is dat ze in de US de arrogantie hebben gehanteerd dat ze losse toestellen zouden kunnen verkopen, rechtstreeks aan de consument, zonder tussenkomst van providers (en dus hogere marges)... en dat heeft er voor gezorgd dat de afgelopen 5 jaar bijna niemand in de US nog een Nokia kocht. Met als gevolg dat Nokia het alleen nog heel erg goed doet met hele goedkope toestellen in opkomende markten als India, maar daar zit niet echt winst in...
Belle is wel een enorme sprong voorwaarts trouwens. Ziet er naar uit dat de manier waarop je verbindingen maakt (WiFi etc) eindelijk ook eens gesimplificeerd is naar voor iedereen begrijpelijk? Zodra ik weer thuis ben ga ik toch maar eens op zoek naar een goede Belle FW denk ik!
mrpink83 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 16:09:
tussen al het update geweld even door:
iemand een oplossing voor het probleem dat ik (en ik ben niet de enige) met de muziekspeler? Ik wil niet al mijn muziek gaan herindelen en het liefst wil ik gewoon direct vanuit een folder afspelen.
Ik zou wel wat meer willen zien van de music player in Belle... hij ziet er tamelijk geupdate uit, maar misschien is dat alleen de look van de widget?
Voor zover ik heb kunnen vinden is er eigenlijk maar één zinnig alternatief voor de player, en die is er helaas alleen maar in het Chinees, zelfs de vertaalde versie (die een hel is om geinstalleerd te krijgen) is nog half in het Chinees
[
Voor 17% gewijzigd door
PowerFlower op 21-08-2011 18:24
]