Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

Ik heb nu (tijdelijk) een X7 om te bespreken, maar na vijf minuten merk ik al dat Anna een stuk sneller werkt dan PR1.2

(qua specs is de X7 toch vrijwel hetzelfde als een N8?)

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
notorious_roy schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:40:
Ik heb nu (tijdelijk) een X7 om te bespreken, maar na vijf minuten merk ik al dat Anna een stuk sneller werkt dan PR1.2

Zelfde processor dacht ik ook inderdaad. Maar wie weet zit er ander merk geheugen in de X7 wat mogelijk sneller is. Ik hoop het natuurlijk van niet :)

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

notorious_roy schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:09:
[...]

Staat je telefoon toevallig op '3G' en heb je matig bereik? Ik had vandeweek hetzelfde op werk. Van 100% naar 30% in 8 uurtjes.
Telfoon staat op GSM, nu 19:10 uur op 3G gezet, 42%.
Ik krijg geen data via 3G binnen. Dat is, voor mij en een groep collega's, door mijn werkgever geblokkeerd. Vandaar dat ik thuis en bij anderen graag op wifi ga.
20:10 uur: batterij 26%. Dit is het dus ook niet.
Voor het uitproberen op Dual Mode gezet. Echter de batterij moet eerst geladen worden.
Ik kom later terug met resultaten.
Reaper.JA2 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:26:
[...]

Heb ik geprobeerd.

Bovendien is het niet 'belangrijk' om thuis snel internet op mn N8 te hebben gezien er altijd een computer in de buurt is. Het snelle leeglopen van de accu is wel een groot nadeel; vandaar dat ik het accespunt verwijder.

Alles op het GSM-netwerk trouwens. Ook alleen wanneer ik thuis op Wlan zit. Bij mn ouders' huis op Wlan is er niets aan de hand.
Je punt is duidelijk. Toch zou het leuk zijn als hier een oplossing voor komt. Het lijkt me dat wij niet de enige zijn met deze uitdaging. :)

Edit:
22:39 uur, 100%.
23:39 uur, 94%.
Dit begint er op te lijken!
Ik ga nog niet juichen, even aankijken.
NB, in beide gevallen stond WhatsApp aan en Nimbuzz uit.

Edit 2:
00:39 uur, 83%.
Dat is in 2 uur 17% verlies met WhatsApp en Nimbuzz aan.
Toch wel veel hoor. :(

[ Voor 9% gewijzigd door Geurt-kun op 06-08-2011 00:43 . Reden: Nieuwe meting ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Vraag:

Hoe is het internet (snelheid) tov een android browser.
Heb namenlijk gelezen dat deze erg traag was vergeleken met de browser van android.
En hoe is de stabieliteit inmiddels? nog steeds rare software foutjes?

Ik heb nu een HTC HD2 met android maar ben erg nokia fan en wil hem toch graag hebben
(iemand die wil ruilen misschien? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
DeVins schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 05:44:
De guidelines op de Nokia Developer site zijn volledig gericht op Belle. Zou het dan toch over een paar weken? :)
Dat lijkt me sowieso logisch, want in Belle veranderen de eisen van het gebruik en het is de toekomst. Wanneer het uitkomt is een andere vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:03
notorious_roy schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:40:

Grotendeels wel ja, ik hoop toch dat het op de N8 ook super gaat draaien. Hopelijk van die kleine ergernissen af :D En gaat het allemaal wat vlotter en soepeler

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 05-08-2011 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
FastFred schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:49:
[...]

Grotendeels wel ja, ik hoop toch dat het op de N8 ook super gaat draaien. Hopelijk van die kleine ergernissen af :D En gaat het allemaal wat vlotter en soepeler
Ik ben alleen bang dat misschien de iets oudere apps niet meer gaan werken omdat die dan niet aan de nieuwe UI standaarden voldoen.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 19:54
Geurt-kun schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:44:
[...]

Dat is in 2 uur 17% verlies met WhatsApp en Nimbuzz aan.
dat is een van de redenen dat ik nimbuzz niet meer gebruik.
de telefoon is dan in 4 a 5 uur leeg.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Is er ergens al een gelekte versie van Belle beschikbaar voor de N8 ? Ik heb me rot gezocht maar kan niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
SpitfireNL schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:07:
[...]

Ik ben alleen bang dat misschien de iets oudere apps niet meer gaan werken omdat die dan niet aan de nieuwe UI standaarden voldoen.
Dat lijkt me niet... Als jij een menu hebt gemaakt, zal die er waarschijnlijk gewoon weer komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
waar moet ik op letten als ik een 2e hand N8 wil kopen
en beschadigd de kleur lak snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:54
xabre16v schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 01:10:
Is er ergens al een gelekte versie van Belle beschikbaar voor de N8 ? Ik heb me rot gezocht maar kan niks vinden.
Nog nergens bekend ;)
gram501 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 16:33:
waar moet ik op letten als ik een 2e hand N8 wil kopen
en beschadigd de kleur lak snel?
Vrij weinig, de software kan weinig aan beschadigd zijn na een fabrieks reset. De beschadiging van de lak idd en de status van de accu maar dat zie je niet in een oogopslag.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Reaper.JA2 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 17:02:
[...]

Nog nergens bekend ;)
[...]

Vrij weinig, de software kan weinig aan beschadigd zijn na een fabrieks reset. De beschadiging van de lak idd en de status van de accu maar dat zie je niet in een oogopslag.
Na een full reset kunnen er fouten zitten in de Qt libraries, maar dat is op te lossen door simpelweg de nieuwste Qt te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje...ga binnen kort verhuizen...dus een paar weken geen internet...hoe kan ik mijn n8 gebruiken als modem? ten tweede...ik moest vandaag naar een voor mij bekend adres in tilburg en daarna naar een onbekend adres elders...thuis mijn navigatie ingesteld voor de reis vanaf huis naar het onbekende...toen ik vanuit tilburg naar het voor mij onbekende wilde werd ik genavigeerd naar eerst mijn huisadres, of het adres vanwaar ik de route had ingesteld...erg lastig, de navigatie bleef me eerst naar "huis" sturen en pakte nergens mijn eind station op. Ik zal vast iets verkeerd hebben ingesteld maar kom er niet achter wat...een tom-tom, welke ik haat, pakt echter wel gewoon het eindpunt op en stuurt daar netjes op aan...wat doe ik verkeerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 00:53:
vraagje...ga binnen kort verhuizen...dus een paar weken geen internet...hoe kan ik mijn n8 gebruiken als modem?
Joikuspot :)
ten tweede; navigatie
Waarschijnlijk heb je bij de navigatie op 'naar huis rijden' gedrukt in plaats van 'bestemming instellen'. Simpel foutje.

Na het verbreken van de verbinding met Ovi heb ik regelmatig dat het thema wordt teruggezet naar standaard. Geen idee waarom het gebeurt, ene keer wel; andere keer niet. Meer mensen die hier last van hebben of een oplossing voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:00
Xmasjos schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:35:
[...]

Als ik jou was zou ik eerst mijn contacten etc backuppen via ovi-suite en dan kun je gaan resetten.
Je kunt heel simpel je aan/uit-knop 8 sec inhouden als je je telefoon uit hebt staan. Dan moet je alleen nog de factory settings resetten. Dit kan in de instellingen (instellingen->telefoon->telefoonbeheer->fabrieksinstellingen->herstellen).
Je tip http://gathering.tweakers...message/36516340#36516340 in het E7 forum heeft mij geholpen mijn toestel weer volledig functioneel te krijgen zonder herinstallatie/reset.

TNX !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Gutteguttegut schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 03:01:
[...]
Probeer anders eens een programma wat je data verbruik in de gaten houd, misschien zie je dan wat het probleem veroorzaakt?
Kennen jullie een programma wat per App bij houdt wat het verbruik is?

Edit: Met name het stroomverbruik is belangrijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Geurt-kun op 07-08-2011 16:49 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Geurt-kun schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:57:
[...]

http://www.spb.com/symbian-software/wirelessmonitor/

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Symbian Belle voor de N8

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=UWP2A7bEiFg]
p.s. zal nog even zoeken waar hij die firmware vandaag heeft...

en is het signen van apps nog nodig bij de N8 zo ja, waar kan je je .cert en .key aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 17:22

PowerFlower

être diable et jouer fleur

gram501 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 15:14:
Symbian Belle voor de N8
[video]
DeVins in "Nokia N8" ;)
Die firmware zou ik ook wel willen hebben, maar buiten YouTube is hij nog niet in het wild gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

gram501 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 15:14:
Symbian Belle voor de N8

[video]

en is het signen van apps nog nodig bij de N8 zo ja, waar kan je je .cert en .key aanvragen?
Hahahha die zal je echt nog niet vinden op het net. Hij en zijn broer werken bij Nokia dus vandaar dat ie em heeft. Hij is wel degene die symbian anna gelekt heeft (de splitscreen versie). Maar hij wilt deze niet laten lekken omdat er "iets" is zodat Nokia kan weten wie het gelekt heeft. Alleen wilt hij er nie specifiek op ingaan.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 00:53:
vraagje...ga binnen kort verhuizen...dus een paar weken geen internet...hoe kan ik mijn n8 gebruiken als modem?
Aansluiten met USB kabel en via Ovi Suite verbinding maken. Dat is gratis, itt Joikuspot.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Telefoon een paar weken gebruiken alsof het een "gewone" breedband verbinding is gaat je provider niet blij maken though :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notorious_roy schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:06:
[...]

Aansluiten met USB kabel en via Ovi Suite verbinding maken. Dat is gratis, itt Joikuspot.
Dank je!!! Hoe simpel kan iets zijn...of hoe dom ben ik... 8)7
Dan weet je vast ook wel waarom ik woordvoorspelling kan gebruiken in Whatsapp....wanneer ik die namelijk inschakel dan breekt het programma na het intikken van een woord of vier a vijf af...ook bij sms, erg hinderlijk maar ik ben volgens mij de enige die dit ervaart omdat ik er verder nog geen klachten in het forum over heb kunnen terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:27:
[...]

Dank je!!! Hoe simpel kan iets zijn...of hoe dom ben ik... 8)7
Dan weet je vast ook wel waarom ik woordvoorspelling niet kan gebruiken in Whatsapp....wanneer ik die namelijk inschakel dan breekt het programma na het intikken van een woord of vier a vijf af...ook bij sms, erg hinderlijk maar ik ben volgens mij de enige die dit ervaart omdat ik er verder nog geen klachten in het forum over heb kunnen terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
PowerFlower schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 16:43:
[...]

DeVins in "Nokia N8" ;)
Die firmware zou ik ook wel willen hebben, maar buiten YouTube is hij nog niet in het wild gezien :)
aha... :+
Dacht jullie en mezelf blij te maken met nieuwe info

heb het hele forum nog niet doorgenomen maar wil namelijk ook een "gebruikte" n8 aanschaffen ik kom van android af en wil graag weten hoe opera 11 is t.o.v. android browser snelheid.

en dat gekloot met signen van apps is waarschijnlijk ook nog van kracht.... :F

Heeft 1 van jullie ook sygic draaien zo ja werkt dat goed/ snel zonder A-gps??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
nokia maps werkt minimaal net zo goed als sygic en het is gratis :)
ik gebruik(te) ze allebei met agps dus zonder heb ik geen ervaring mee.

opera mobile is niet zo best.
die gebruik ik alleen als de (nog slechtere) symbian browser zich weer 's verslikt in een site.

[ Voor 17% gewijzigd door Webjunkie op 07-08-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Webjunkie schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 01:02:
[...]

dat is een van de redenen dat ik nimbuzz niet meer gebruik.
de telefoon is dan in 4 a 5 uur leeg.
Ik heb nu SPB Wireless Monitor geïnstalleerd, maar Nimbuzz is nu niet bepaald een groot verbruiker als het om data verkeer gaat.
  • !MsvServer 1,4 MB
  • nsmlsosserver.exe 280 KB
  • WhatsApp 75 KB
  • Nimbuzz 27 KB
  • System 4,3 KB
Vooral de eerste 2 heb ik geen idee wat het voor moet stellen.
Search nsmlsosserver.exe krijg ik vooral onleesbare sites.
Ik heb in de OVI store gekeken naar een Power Monitor die apart de Apps aangeeft, maar helaas niets gevonden.
Ik zal morgen eens kijken of MsvServer ook zo veel gebruikt als er geen wifi is.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Webjunkie schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 21:26:

die gebruik ik alleen als de (nog slechtere) symbian browser zich weer 's verslikt in een site.
Ik ben juist zeer happy met Opera Mini en soms Mobile......
Geurt-kun schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 21:29:
[...]

Ik heb nu SPB Wireless Monitor geïnstalleerd, maar Nimbuzz is nu niet bepaald een groot verbruiker als het om data verkeer gaat.
  • !MsvServer 1,4 MB
  • nsmlsosserver.exe 280 KB
  • WhatsApp 75 KB
  • Nimbuzz 27 KB
  • System 4,3 KB
Vooral de eerste 2 heb ik geen idee wat het voor moet stellen.
Search nsmlsosserver.exe krijg ik vooral onleesbare sites.
Ik heb in de OVI store gekeken naar een Power Monitor die apart de Apps aangeeft, maar helaas niets gevonden.
Ik zal morgen eens kijken of MsvServer ook zo veel gebruikt als er geen wifi is.
!MsvServer is de Nokia Mail client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
gram501 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:37:
[...]
heb het hele forum nog niet doorgenomen maar wil namelijk ook een "gebruikte" n8 aanschaffen ik kom van android af en wil graag weten hoe opera 11 is t.o.v. android browser snelheid.

en dat gekloot met signen van apps is waarschijnlijk ook nog van kracht.... :F

Heeft 1 van jullie ook sygic draaien zo ja werkt dat goed/ snel zonder A-gps??
Sygic werkt prima zonder A-GPS, wel zorgen dat je tijd gelijk loopt met wereldklok ivm. fix. En nadat je Sygic gestart hebt eventjes naar andere app schakelen en dan weer terug, zorgt voor mij voor snellere fix.

Ik gebruik zelf Opera op mijn SGS2 en op N8 is die uiteraard stuk minder fijn, maar wel werkbaar.

Signen van de apps is uiteraard nog steeds van kracht, maar het is nu stuk minder omslachtig, je kan ze zelfs op je N8 signen met een app, heb helaas geen naam nu voor je, SGS2 is my daily phone namelijk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door businka19 op 08-08-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redeker
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-05 22:20
Geurt-kun schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:57:
[...]

Edit: Met name het stroomverbruik is belangrijk.
Probeer Nokia Battery Monitor 2.0 eens, kun je uit de Ovi-store halen (dacht ik, anders mss bij beta-labs)

Dit programma geeft het energie verbruik per applicatie aan en een benadering van de resterende accuduur.

12x 315Wp GCL mono 10gr op zuid SMA SB 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Die Battery Monitor heb ik ook, versie 1.2 zie ik hier trouwens. Maar dat werkt als een tiet, en vele malen nauwkeuriger als de standaard batterij indicatie van de N8 zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
businka19 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:13:
[...]

Sygic werkt prima zonder A-GPS, wel zorgen dat je tijd gelijk loopt met wereldklok ivm. fix. En nadat je Sygic gestart hebt eventjes naar andere app schakelen en dan weer terug, zorgt voor mij voor snellere fix.

Ik gebruik zelf Opera op mijn SGS2 en op N8 is die uiteraard stuk minder fijn, maar wel werkbaar.

Signen van de apps is uiteraard nog steeds van kracht, maar het is nu stuk minder omslachtig, je kan ze zelfs op je N8 signen met een app, heb helaas geen naam nu voor je, SGS2 is my daily phone namelijk ;)
Ik heb nu een HD2 met android en wil diegraag ruilen met een N8 maar vraag mij af of ik daar verstandig aan doe.

android werkt namelijk perfect daarop even snel wat opzoeken op internet is zo gepiept.

nu is dit met de n8 wat trager maar waar ik mij vooral zorgen om maak is/ zijn de eventuele reboots al dan niet spontaan.
Of valt dit wel mee??
wat vinden jullie ruilen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
ben sinds anderhalve week geswitched en nog geen spijt. Soepelheid van android mistte ik wel in het begin. Maar accuduur, camerakwaliteit en hardware kenmerken doen dat redelijk vergeten. En kleine zaken als typegemak en beschikking over apps irriteren nog weleens, maar misschien wordt er nog wel wat opgelost in komende updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Junkiexp-
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 07:48
Mark your calendar: Last Week of August is the release of the update Symbian Anna for first gen Symbian^3 users: @nokia N8, E7, C6-06, C7.

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Hmm, toch wel Anna dus ipv Belle?

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Waar heb je dat gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
Ik of de Junkie?

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:40

Ad Hox

N/A

Webjunkie schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 21:26:

Ik vind de Opera Mobile browser echt geweldig! Super snel, vlot en makkelijk in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

redeker schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:16:
[...]

Probeer Nokia Battery Monitor 2.0 eens, kun je uit de Ovi-store halen (dacht ik, anders mss bij beta-labs)

Dit programma geeft het energie verbruik per applicatie aan en een benadering van de resterende accuduur.
Die heb ik al een paar weken draaien, maar wist niet dat er nog meer op zat dan "Estimates". :+
Wat me opvalt is dat Nimbuzz en WatsApp helemaal niet zoveel gebruiken.
Wat wel veel gebruikt is PopupClock 73%. Zou dat komen omdat de schermbeveiliging zo moeilijk in komt? Soms duurt het wel 10 minuten voor die eindelijk aan staat.
De grootste verbruiker van vandaag is "Background" 130%
Totaal verbruik van vandaag is 269%, tot nu toe.
Nu vraag ik me af, hebben we het nu over de achtergrond foto? Of draait er in Background iets wat zoveel verbruikt en eventueel uit kan...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He

Krijg geen videos meer afgespeeld. Geen gedownloaden, maar ook geen zelf gefilmde filmpjes.
Iemand enig idee welke app dat blokeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Geurt-kun schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:35:
[...]

Die heb ik al een paar weken draaien, maar wist niet dat er nog meer op zat dan "Estimates". :+
Wat me opvalt is dat Nimbuzz en WatsApp helemaal niet zoveel gebruiken.
Wat wel veel gebruikt is PopupClock 73%. Zou dat komen omdat de schermbeveiliging zo moeilijk in komt? Soms duurt het wel 10 minuten voor die eindelijk aan staat.
De grootste verbruiker van vandaag is "Background" 130%
Totaal verbruik van vandaag is 269%, tot nu toe.
Nu vraag ik me af, hebben we het nu over de achtergrond foto? Of draait er in Background iets wat zoveel verbruikt en eventueel uit kan...
Geloof dat dit het scherm zelf is wat zoveel verbruikt. Ze zeggen ook wel dat het meest energie besparend is wanneer je een zwarte achtergrond icm zwart thema hebt. Dit zou de batterij moeten sparen. Test het uit ;)

De tijd voordat de schermbeveiliging opkomt kun je immers ook zelf instellen.

Hoelang doe je gemiddeld met een acculading als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:17
Snaptu staat weer in de store http://store.ovi.com/content/1611

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Reaper.JA2 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:44:
[...]

Geloof dat dit het scherm zelf is wat zoveel verbruikt. Ze zeggen ook wel dat het meest energie besparend is wanneer je een zwarte achtergrond icm zwart thema hebt. Dit zou de batterij moeten sparen. Test het uit ;)

De tijd voordat de schermbeveiliging opkomt kun je immers ook zelf instellen.

Hoelang doe je gemiddeld met een acculading als ik vragen mag?
Ik gebruik de telefoon het meest overdag, om te bellen. Alleen tijdens het opnemen en na het bellen is de foto zichtbaar. Meest van tijd zit hij ook nog in mijn broekzak en dan is het scherm uit.
Als het waar is heb ik nog steeds geen verklaring voor het feit dat ik bij thuiskomst nog 70% batterijlading heb en na een paar (lees 4 uur) helemaal niets meer. Ik ben een half uurtje thuis en heb nog maar 64%.
Begint de "Today Top Energy Consumers" om middernacht te tellen? Dat verklaart misschien waarom het totaal nu op 365% staat... 's Nachts hangt ie aan de lader, dus ik begin elke morgen met een frisse lading.
Thuis zit ik op Wifi, omdat data geblokkeerd is door mijn werkgever. Echter ik kan uit de statistics niet opmaken dat er 's avonds (thuis) een grootverbruiker is.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via de volgende link is NS-reisplanner extra te krijgen

http://www.reispocket.m2active.nl/mobile.htm

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Geurt-kun schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:27:
[...]
Ik gebruik de telefoon het meest overdag, om te bellen. Alleen tijdens het opnemen en na het bellen is de foto zichtbaar. Meest van tijd zit hij ook nog in mijn broekzak en dan is het scherm uit.
Als het waar is heb ik nog steeds geen verklaring voor het feit dat ik bij thuiskomst nog 70% batterijlading heb en na een paar (lees 4 uur) helemaal niets meer. Ik ben een half uurtje thuis en heb nog maar 64%.
Begint de "Today Top Energy Consumers" om middernacht te tellen? Dat verklaart misschien waarom het totaal nu op 365% staat... 's Nachts hangt ie aan de lader, dus ik begin elke morgen met een frisse lading.
Thuis zit ik op Wifi, omdat data geblokkeerd is door mijn werkgever. Echter ik kan uit de statistics niet opmaken dat er 's avonds (thuis) een grootverbruiker is.
En gaat het wel goed als je de dataverbinding uit zet?
hoe sterk is je telefoonsignaal thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:00
Ja bah, weer zo'n bedrijf welk graag je mobiele nummer te weten komt om te gebruiken voor....... :(
Waarom niet een normale downloadlink?

Aan dat soort praktijken doe ik niet mee. Dan maar de online webpagina. Werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

liffey schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:33:
[...]

Data ga ik morgen proberen.
Telefoonsignaal is wel sterk, 6 streepjes.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komen nou zo langzaam aan wat handige apps voor symbian 3 maar ik mis een 9292ov app heel erg en vroeg me af of iemand hier voor een alternatief weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-09 11:07
Wat is nou het verschil tussen Symbian Anna en Symbian Belle?

Ik heb gelezen dat Belle deze maand uitkomt, en Anna aan het eind van 2011.
Is Anna weer een Update van Belle?

[ Voor 48% gewijzigd door Isane op 10-08-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
Andersom, maar er gaan geruchten dat anna als update overgeslagen wordt en er belle voor in de plaats komt.

Anna wordt al geleverd op nieuwe toestellen.
Dus er zijn twee mogelijkheden:
eind augustus (of later) komt er een update, Anna
of belle komt dit jaar. (of later)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
TimothyW schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:20:
Andersom, maar er gaan geruchten dat anna als update overgeslagen wordt en er belle voor in de plaats komt.

Anna wordt al geleverd op nieuwe toestellen.
Dus er zijn twee mogelijkheden:
eind augustus (of later) komt er een update, Anna
of belle komt dit jaar. (of later)
hehe, ik tel er 4 mogelijkheden in je beschrijving :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:51
businka19 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:22:
[...]

hehe, ik tel er 4 mogelijkheden in je beschrijving :P
En wellicht is er nog een 5e: Er komt geen update ;)

(maar laten we daar maar niet van uit gaan)

[ Voor 9% gewijzigd door Paulus73 op 10-08-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Paulus73 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:28:
[...]

En wellicht is er nog een 5e: Er komt geen update ;)

(maar laten we daar maar niet van uit gaan)
Dit stond op de nokia.nl website waar je je tevens kunt aanmelden om als eerste te horen wanneer de update beschikbaar is...

check de video:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=K73Toov0pPg&feature=player_embedded]

[ Voor 33% gewijzigd door gram501 op 10-08-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

liffey schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:33:
[...]

Vanochtend moest ik vroeg op en kwam er achter dat de battery monitor pas om een uur of 5 begint. De stats waren nog maar net begonnen.
Nu 12 uur later staat Background op 51% en het totaal op 98%. Maw, background verbruikt meer dan de helft van een volle accu.
Volgens de manual is Background: "al het gebruik op de achtergrond, zoals altijd online e-mail".
Er staat niets over wat die gebruikers zijn.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Geurt-kun schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 18:55:
[...]

Vanochtend moest ik vroeg op en kwam er achter dat de battery monitor pas om een uur of 5 begint. De stats waren nog maar net begonnen.
Nu 12 uur later staat Background op 51% en het totaal op 98%. Maw, background verbruikt meer dan de helft van een volle accu.
Volgens de manual is Background: "al het gebruik op de achtergrond, zoals altijd online e-mail".
Er staat niets over wat die gebruikers zijn.
Gebruik je de Nokia social client toevallig?
Sinds ik die (en de CNN, Telegraaf en NU.nl zooi) er af heb gegooit gaat mn accu een stuk langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Die apps staan inderdaad steeds data op te halen. 3G zuipt echt stroom. Ik heb ook al die onzin eraf en probeer verder zoveel mogelijk via wifi te internetten, dan gaat de accu nog een aardig tijdje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Gutteguttegut schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 20:56:
[...]
Gebruik je de Nokia social client toevallig?
Sinds ik die (en de CNN, Telegraaf en NU.nl zooi) er af heb gegooit gaat mn accu een stuk langer mee.
Ik heb via Nokia na wat klachten een volledig nieuw exemplaar gekregen, na 9 maanden gebruik, erg blij mee :)
Die cnn rotzooi krijg ik er nu niet meer af...
(niet via geinstalleerde bestanden) hoe krijg ik dat weer voor elkaar.
En welk programma gebruiken jullie om art work aan te passen bij mp3 albums?
vind ik erg omslachtig gaan en het knopje album art bijwerken is opeens weg in ovi player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Junkiexp-
Twitter.

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

• Webjunkie
liffey schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:03:
[...]

En welk programma gebruiken jullie om art work aan te passen bij mp3 albums?
ik gebruik mediamonkey.
de update from web (voor cover en id3) en auto organize files functies zijn erg handig.

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 15:06
En wie is de twitteraar van het bericht? Betrouwbaar? Of moeten we er van uit gaan dat alles wat op twitter staat waar is....

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-09 13:34
Zijn er meerdere mensen hier die de muziekspeler van de N8 ook nogal onder de maat vinden? Ik vind het nogal irritant dat je ze niet apart op artiest maar alleen op album kunt sorteren en dat er geen zoekfunctie in zit. Verder vind ik afspeellijsten maken ook nogal tijdrovend. Weet er iemand een goede andere music player? Of wordt de muziekspeler ook aangepakt in Anna (of Belle)?

Verder ben ik gewoon zwaar tevreden met m'n mooie telefoontje heur ;)

• FastFred
Vind ik ook heel vervelend, ik heb vorige week van iedere artiest gewoon afspeellijsten gemaakt. 1 afspeellijst met alle nummers van 1 artiest. M'n vorige telefoon (SE K850i) kon ik wel sorteren op Artiesten en Albums.

Hoop dat ze dat ook aangepakt hebben

Laatst per ongeluk trouwens m'n widgets in online modus gezet, kwam thuis, had nog 20% accu, 3 uur later (telefoon deed niks, zat gewoon in m'n zak) hoor ik het toontje dat ie leeg is, heeft hij continue in verbinding gestaan met WiFi...

En waarom de Buienradar app uit de Ovi store toegang moet hebben tot persoonsgegevens, contacten en mediabestanden is me ook een raadsel 8)7

EDIT:

Toepassing mag:
- toegang tot apparaten
- toegang tot multimedia
- telefoongegevens lezen
- telefoongegevens schrijven
- toegang tot netwerkverbinding (dat begrijp ik dan nog)
- toegang tot verbonden app (daar zal ook wel een reden voor zijn)

maar die 4 daar boven :?

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 11-08-2011 12:23 ]

• Reaper.JA2
Nog een andere vermelding van de officiele Symbian Anna. Op 18 Augustus horen we meer, ben benieuwd wat dat is.

• gram501
op mijn Android toestel en ook op Win-mobile had je een app "nodata" en "APNdroid" die het onmogelijk maakte om DATA op te halen via je simkaart. (wel via wifi)
Dit is ideaal voor mensen die geen data abonnement hebben (zoals ik) en dus niet ineens een dure rekening krijgen omdat e.o.a. app veel data heeft zitten verstoken. was zelf zo handig dat het met een druk op knop weer wel gewoon werkte.

Is dit er ook voor de N8?
en kan je ook ergens snel je wifi aan en uit zetten?
"pull-down topbar met switches??"

• Xmasjos
gram501 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:13:
op mijn Android toestel en ook op Win-mobile had je een app "nodata" en "APNdroid" die het onmogelijk maakte om DATA op te halen via je simkaart. (wel via wifi)
Dit is ideaal voor mensen die geen data abonnement hebben (zoals ik) en dus niet ineens een dure rekening krijgen omdat e.o.a. app veel data heeft zitten verstoken. was zelf zo handig dat het met een druk op knop weer wel gewoon werkte.

Is dit er ook voor de N8?
en kan je ook ergens snel je wifi aan en uit zetten?
"pull-down topbar met switches??"
Je kunt geen data ophalen via je simkaart via wifi...
Over wat voor data heb je het eigenlijk? En wat wil je nu precies kunnen?

Snel wifi uitzetten kan via "rechtsbovenin (batterij)->verbinding aanklikken->verbinding lang inhouden->wlan-verb. verbreken". Is in 5 sec gedaan.

• xabre16v
  • Niet online
Reaper.JA2 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:22:
Nog een andere vermelding van de officiele Symbian Anna. Op 18 Augustus horen we meer, ben benieuwd wat dat is.
Nou ik ben echt reuze benieuwd. Die week kan ik nog wel wachten, dan laat ik die gelekte Chinese firmware wel voorbij gaan :P

• gram501
Xmasjos schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:49:
[...]

Je kunt geen data ophalen via je simkaart via wifi...
Over wat voor data heb je het eigenlijk? En wat wil je nu precies kunnen?

Snel wifi uitzetten kan via "rechtsbovenin (batterij)->verbinding aanklikken->verbinding lang inhouden->wlan-verb. verbreken". Is in 5 sec gedaan.
bedoel dat ik geen internet abbo heb en niet voor dure verrassingen wil komen te staan/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
xabre16v schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:05:
[...]

Nou ik ben echt reuze benieuwd. Die week kan ik nog wel wachten, dan laat ik die gelekte Chinese firmware wel voorbij gaan :P
Het zal voor ons waarschijnlijk nog wel iets langer duren, zoals gewoonlijk met die productcodes...
gram501 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:17:
[...]

bedoel dat ik geen internet abbo heb en niet voor dure verrassingen wil komen te staan/...
Dan zou ik sowieso al je netwerk op GSM zetten (spaart veel accu). Verder kun je in de instellingen instellen dat je niet op het netwerk wilt internetten, maar ik weet niet zeker tot in hoeverre dat ook echt werkt (applicaties die dan toch nog op internet kunnen etc). Je kunt altijd een letter uit je toegangspunt halen, zodat deze niet meer te bereiken is. Dan weet je zeker dat het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dan doe je er een internet abbo bij. Dan heb je een smartphone en dan doe je het zelfde als wat je zou doen met een toestelletje van 3 tientjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokia N8 end of show ??

Hoi allemaal,
Altijd lees ik hier het forum over de N8 en leer hier veel van,Vorig jaar N8 gekocht en nu al enkele maanden bij simyo sim only en bevalt goed.Vanaf mijn eerste mobiel altijd Nokia fan geweest en daarom ook in oktober 2010 deze N8 gekocht,Ik denk vol trots dit is ie dit wordt een megaknaller.Op zich een mooi toestel maar soms traag,vastlopen,browser langzaam maar blijf positief en denk komt allemaal goed bij een eventuele update (pfff waar je laaaaaaang op kunt wachten ) Ben nu 57 en denk dat ik het huwelijk met Nokia ga opzeggen..Gisteravond een paar uur gespeeld met de Samsung
Galaxy S II, Wat een toestel en een snelheid,Was helemaal verbaast hoe snel dit superding op alles reageert.
Wat ik verwacht op de Nokia en nu nog steeds niet lukt lukte wel bij dit toestel..Ben nu hardop aan het denken of dit toestel te kopen of een abonnement aan te gaan.Denk dat hier weer een Nokia fan zegt its over.
Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
dat mag ook wel dat een dualcore 1 ghz telefoon een stuk rapper is dan een 600 mhz singlecore ;)

andriod wordt waarschijnlijk ook mijn volgende telefoon of.. wp + nokia moet echt heel leuk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Mijn N8 viel 2 weken geleden zomaar ineens, zonder aankondiging of eerdere problemen, spontaan uit.

2 weken in reparatie geweest bij Vodafone, krijg hem terug met de melding 'toestel volgens specificaties afgeregeld'.

Nu is hij langzamer geworden, onstabiel, heeft moeite met internet (kan b.v. ene hotmailadres wel aanmelden, de andere niet) en als ik wil internetten krijg ik 'server fout'. Mail for Exchange werkt wél, maar hij laat de e-mail niet meer zien in het hoofdscherm (moet doorklikken naar mailbox).

M.a.w. ik was hardstikke blij met dat ding, nu is het niks dan ellende :{.

- edit - standaard 'crap' zoals CNN mág ik niet eens van mijn toestel verwijderen :r.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-08-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:20:
Mijn N8 viel 2 weken geleden zomaar ineens, zonder aankondiging of eerdere problemen, spontaan uit.

2 weken in reparatie geweest bij Vodafone, krijg hem terug met de melding 'toestel volgens specificaties afgeregeld'.

Nu is hij langzamer geworden, onstabiel, heeft moeite met internet (kan b.v. ene hotmailadres wel aanmelden, de andere niet) en als ik wil internetten krijg ik 'server fout'. Mail for Exchange werkt wél, maar hij laat de e-mail niet meer zien in het hoofdscherm (moet doorklikken naar mailbox).

M.a.w. ik was hardstikke blij met dat ding, nu is het niks dan ellende :{.

- edit - standaard 'crap' zoals CNN mág ik niet eens van mijn toestel verwijderen :r.
Probeer eens een hardreset. Tenminste als je geen zin hebt om weer weken te wachten. Als je een toestel opstuurt voor reparatie en de fout is volgens hen niet in de hardware, dan doen ze standaard volgens mij niet meer dan een reflash... En dat opnieuw als je daarna het toestel weer opstuurt... Pas de 3e keer krijg je een echte reparatie of nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:52:
[...]

Probeer eens een hardreset. Tenminste als je geen zin hebt om weer weken te wachten. Als je een toestel opstuurt voor reparatie en de fout is volgens hen niet in de hardware, dan doen ze standaard volgens mij niet meer dan een reflash... En dat opnieuw als je daarna het toestel weer opstuurt... Pas de 3e keer krijg je een echte reparatie of nieuw toestel.
Naja de 'fout' was dat hij doodviel en niet meer aan wilde, zomaar ineens.

Dát hebben ze verholpen ja, als in, hij start weer op.

Ik heb ondertussen de mail for exchange (vraag me niet hoe) weer correct op mijn scherm, maar live mail blijft fouten geven en ik kan die ingebakken apps niet verwijderen. Hij geeft gewoon direct weer 'verwijderen geannuleerd' als ik verwijderen kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
xabre16v schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:05:
[...]

Yup hier ook.

Wat zijn, bij de mensen met de gelekte Anna update, de ervaringen met het QWERTY-toetsenbord in portrait modus? Werkt dat makkelijk? Toch wel een van de belangrijkste features waar ik op wacht :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Webjunkie schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:08:
dat mag ook wel dat een dualcore 1 ghz telefoon een stuk rapper is dan een 600 mhz singlecore ;).
In ruil daarvoor is je batterij een stuk sneller leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

PowerFlower schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:36:
[...]

Idd. De accuduur van de N8 vind ik nog best netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
Reaper.JA2 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:19:
[...]

Yup hier ook.

Wat zijn, bij de mensen met de gelekte Anna update, de ervaringen met het QWERTY-toetsenbord in portrait modus? Werkt dat makkelijk? Toch wel een van de belangrijkste features waar ik op wacht :>
Vond het in het begin wennen, paar keer verkeerde letters perongeluk indrukken etc. maar na verloop van tijd ben ik er wel aan gewend geraakt en vind het fijn werken.

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
DeVins schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:13:
[...]

Vond het in het begin wennen, paar keer verkeerde letters perongeluk indrukken etc. maar na verloop van tijd ben ik er wel aan gewend geraakt en vind het fijn werken.
Ben er na lange tijd achter gekomen dat de QWERTY in landscape ook een auto-correctie functie heeft, wellicht makkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
is er ook een nieuws widget?
Op android komen er bijvoorbeeld dan alle kopstukken voorbij en er op klikken brengt je dan naar desbetreffende onderwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Xghost schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:12:
Zijn er meerdere mensen hier die de muziekspeler van de N8 ook nogal onder de maat vinden? Ik vind het nogal irritant dat je ze niet apart op artiest maar alleen op album kunt sorteren en dat er geen zoekfunctie in zit.
FastFred schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:20:
Vind ik ook heel vervelend, ik heb vorige week van iedere artiest gewoon afspeellijsten gemaakt. 1 afspeellijst met alle nummers van 1 artiest. M'n vorige telefoon (SE K850i) kon ik wel sorteren op Artiesten en Albums.
Ik gebruikte laatste maanden vóór overstap TTPod, pain in the ass op te installeren maar er is geen betere music player voor Symbian imho
FastFred schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:20:
Toepassing mag:
- toegang tot apparaten
- toegang tot multimedia
- telefoongegevens lezen
- telefoongegevens schrijven
- toegang tot netwerkverbinding (dat begrijp ik dan nog)
- toegang tot verbonden app (daar zal ook wel een reden voor zijn)

maar die 4 daar boven :?
Haha, hetzelfde rijtje krijg ik bij als ik Live Wallpaper wil installeren op mijn SGS2, gaat nergens meer over. 8)7
Webjunkie schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:08:
dat mag ook wel dat een dualcore 1 ghz telefoon een stuk rapper is dan een 600 mhz singlecore ;)
het is 1.2 ghz but who's counting :P
PowerFlower schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:36:
Als je een mogelijkheid hebt om hem in de loop van de dag een prik te geven is dat natuurlijk een non-issue. In ruil daarvoor krijg je weer een enorme app markt die het probleem met music player hierboven ook een non-issue maakt.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:32:
Nokia N8 end of show ??
...
Wat ik verwacht op de Nokia en nu nog steeds niet lukt lukte wel bij dit toestel..Ben nu hardop aan het denken of dit toestel te kopen of een abonnement aan te gaan.Denk dat hier weer een Nokia fan zegt its over.
Groet,
hehe, het is alsof ik mezelf lees in dit topic 6 maanden geleden. N8 is een mooie telefoon en camera is superb. Maar als je nu al twijfelt - stap maar over, je zal geen spijt krijgen :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

businka19 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:56:
Als je een mogelijkheid hebt om hem in de loop van de dag een prik te geven is dat natuurlijk een non-issue. In ruil daarvoor krijg je weer een enorme app markt die het probleem met music player hierboven ook een non-issue maakt.
Da's dus zeg maar een beetje het punt :P

Ik heb m'n telefoon nodig voor m'n werk. En soms heb ik dan gewoon twee dagen niet echt de mogelijkheid even m'n telefoon op te laden.

Als ik serieus spelletjes wil spelen, of wil internetten on-the-go, gebruik ik m'n iPad wel -- een groter scherm is toch wel heel veel makkelijker.

Maar een telefoon wil ik gewoon bij me hebben, en die moet iig gewoon kunnen bellen en mail ophalen. Dus niet te groot, tamelijk robuust, en de batterij niet dood na elke drie uur.

Maar toegegeven, voor mij waren de #1 en #2 reden voor de N8 de camera, en de prijs. (OK en #3 is dat ik nog wel eens bij Nokia kom, en dan liefst niet met een iPhone rondloop :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
businka19 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:56:
Ik gebruikte laatste maanden vóór overstap TTPod, pain in the ass op te installeren maar er is geen betere music player voor Symbian imho
Waar vind ik die? Staat niet in de OVI store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Junkiexp-
Telfordia schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:30:
[...]

En wie is de twitteraar van het bericht? Betrouwbaar? Of moeten we er van uit gaan dat alles wat op twitter staat waar is....
http://twitter.com/#!/NokiaN8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Junkiexp-
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de standaard muziekspeler met verlichting aan blijft staan ?
Ik gebruik de N8 veel in de auto voor muziek, maar na een paar seconden gaat het licht uit en zie ik de klok.
Als ik dan een nummer wil skippen moet ik eerst weer het scherm activeren e.d., niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Super irritant inderdaad, dat zou ik ook graag willen weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:54
-Junkiexp- schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:56:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de standaard muziekspeler met verlichting aan blijft staan ?
Ik gebruik de N8 veel in de auto voor muziek, maar na een paar seconden gaat het licht uit en zie ik de klok.
Als ik dan een nummer wil skippen moet ik eerst weer het scherm activeren e.d., niet echt handig.
\

Instellingen - Telefoon - Weergave en dan de opties Time-out scherm EN/OF Time-out verlichting (ff zelf uitproberen)

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Reaper.JA2 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:19:
[...]

Yup hier ook.

Ik ga meteen weer T9 gebruiken als ik de Nederlandse Anna erop heb, voor mij zijn de toetjes echt te klein en heb ik teveel fouten daardoor. Het gaat mij ook vooral om splitscreen, maar dat zit helaas nog niet in bijvoorbeeld Whatsapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Zijn er hier meer mensen die een scheurtje in het HDMI kapje hebben? Ding 1x gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
HDMI al best vaak gebruikt.. nog geen scheurtjes en zelfs geen krasjes bij de mijne

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
hoe is de fm-radio ontvangst binnenshuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

xabre16v schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:57:
Zijn er hier meer mensen die een scheurtje in het HDMI kapje hebben? Ding 1x gebruikt.
Yep, hier ook...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb de N8 nu al een tijdje en denk veel functies te kennen.
Nu zie ik bijvoorbeeld bij de HTC toestellen een tekstvoorspeller tijdens het maken van sms berichten.
Ik heb het niet op de N8.
Is het een aanwezige functie die ik niet heb ingesteld of bestaad deze niet voor de n8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
gram501 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:33:
Ontvangst? Voor zover mij bekend heeft de N8 alleen een zender, waardoor je dus je eigen muziek af kunt spelen over radiogolven :) Werkt best aardig, alleen niet op alle radio's even vlekkeloos

@ jeroen, dat heet T9, en zou volgens mij op iedere mobiele telefoon aanwezig moeten zijn. Ben het op de N8 alleen nog niet tegengekomen. Ik vind standje ABC fijner werken dan T9

[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 14-08-2011 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

gram501 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:33:
radio/FM ontvangen werkt alleen met de bedrade oordoppen aangesloten. Buitenshuis is de automatische zoek functie niet super, Binnenshuis zal nog wat minder zijn,
headset/oordoppen werkt dan als antenne.
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 02:04:
Hallo allemaal,

Ik heb de N8 nu al een tijdje en denk veel functies te kennen.
Nu zie ik bijvoorbeeld bij de HTC toestellen een tekstvoorspeller tijdens het maken van sms berichten.
Ik heb het niet op de N8.
Is het een aanwezige functie die ik niet heb ingesteld of bestaad deze niet voor de n8?
Tekstvoorspelling moet je wel aanzetten. Kan via die 3 bovenelkaar liggende streepjes.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-09 13:34
xabre16v schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:57:
Ik zit eigenlijk telkens met dat ding te spelen en ik heb nergens last van. O-) De HDMI port zelf heb ik een paar keer gebruikt.

Ik heb trouwens sinds ik een nieuwe update van de OVI store heb geinstalleerd een verbindingsprobleem met de store. Er staat: "Kan geen verbinding maken met de service" en ik krijg vervolgens de keuze om het opnieuw te proberen of hem af te sluiten. Het opnieuw proberen geeft uiteraard geen ander resultaat. Opnieuw installeren van de store werkt ook niet. Het is versie 2.12.033

Meerdere mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Xghost schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:22:
[...]

Ik zit eigenlijk telkens met dat ding te spelen en ik heb nergens last van. O-) De HDMI port zelf heb ik een paar keer gebruikt.

Ik heb trouwens sinds ik een nieuwe update van de OVI store heb geinstalleerd een verbindingsprobleem met de store. Er staat: "Kan geen verbinding maken met de service" en ik krijg vervolgens de keuze om het opnieuw te proberen of hem af te sluiten. Het opnieuw proberen geeft uiteraard geen ander resultaat. Opnieuw installeren van de store werkt ook niet. Het is versie 2.12.033

Meerdere mensen met dit probleem?
Ik in het E7-topic:
Xmasjos schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:07:
[...]

Nu heb ik 'm wel weer aan de gang.
Je moet even naar fixqt.com gaan en daar de laatste Qt bestanden downloaden en op je tel installeren. Dan werkt het als het goed is weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Zoals jullie weten zijn er de afgelopen weken veel dingen uitgelekt van Symbian Belle waaronder ook 2 video's. De video's zijn van 2 broers die werken bij Nokia. De ene zei al dat ze met iets bezig zijn waardoor hij Symbian Belle WEL kon laten uitlekken. Er is nu een thread op de dailymobile forum waarin hij zegt dat hij deze week Symbian Belle gaat uitlekken. Hij is nog bezig met de bestanden zodanig te veranderen dat Nokia niet kan weten dat het door hem is uitgelekt. Ik hou jullie op de hoogte en hopelijk krijgen we deze week echt Symbian Belle!!! Als je het zelf op de voet wilt volgen: http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=52406.0

Master_A

Pagina: 1 ... 51 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic