Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Symbian Anna met split screen is uit?
Ik probeer het morgen uit als ik de comments heb gelezen. Hij is net net uitgekomen.

http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=51051.0

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

Gutteguttegut schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:57:
[...]
Gooi voor de grap je mailboxen eens weg en maak ze opnieuw aan...
Ik ging van 50MB vrij naar 175MB vrij....
Gebruikt dat zoveel geheugen ja? Ik zit op 110MB vrij en vind dat een beetje weinig.

Van de week kwam ik er trouwens achter dat de C7 meer telefoongeheugen heeft. Vond ik ook gek.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

notorious_roy schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:55:
[...]

Gebruikt dat zoveel geheugen ja? Ik zit op 110MB vrij en vind dat een beetje weinig.

Van de week kwam ik er trouwens achter dat de C7 meer telefoongeheugen heeft. Vond ik ook gek.
Bij mij komt het omdat mn verzonden berichten ook veel foto's van de N8 bevatten..á 1,5MB per stuk en dan gaat het natuurlijk erg hard.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Gutteguttegut schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 00:17:
[...]
Bij mij komt het omdat mn verzonden berichten ook veel foto's van de N8 bevatten..á 1,5MB per stuk en dan gaat het natuurlijk erg hard.
Daarom gebruik ik ook alleen nog mijn eigen webmail.
Geen probleem meer met grote mailboxen.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudns
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-02-2023
[...]
Daar zit het probleem niet in. De N8 was nog nieuw, zonder berichten. Het Phone Memory liep vol toen ik het 9nde nummer aanmaakte voor verkorte bellen. Sinds dien werkt verkort bellen niet meer en krijg ik deze melding als ik verkort wil gaan bellen. Voor de rest krijg ik de melding nooit en werken alle programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

De split screen versie die ik gisteravond heb gepost blijkt te werken. Ik wilde eerst ff zien op het wel werkte. Hoogstwaarschijnlijk is het ook de officiele versie alleen dan met arabische en engelse taal. Ik wacht tot Delight een versie uitbrengt met de split screen versie en dan zet ik hem op mijn telefoon!

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

®Otto schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:30:
[...]

Het is geen topkwaliteit, maar via http://m.tour.nos.nl/ kun je prima live de tour volgen.
Vanmiddag even proberen! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Amiet01 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:49:
De split screen versie die ik gisteravond heb gepost blijkt te werken. Ik wilde eerst ff zien op het wel werkte. Hoogstwaarschijnlijk is het ook de officiele versie alleen dan met arabische en engelse taal. Ik wacht tot Delight een versie uitbrengt met de split screen versie en dan zet ik hem op mijn telefoon!
Splitscreen is een must have, zwaar irritant als je aan het whatsappen bent en je bent aan het typen en de ander stuurt weer een bericht...

Ik heb ook de delight versie draaien, heb net al mn apps en instellingen weer goed kan ik straks weer aan de bak :) Denk dat ik nu maar eens een backup maak en probeer terug te zetten, kijken of dat goed gaat.

Al bekend wanneer Delight deze gaat modden?

EDIT:
Re: N8 - PR2.0- Delight Anna by nicesoni_ash updated on 10.07.2011
« Reply #368 on: Today at 15:51 »
ok, testing done.. Everything seems to work perfect., I am ready to resolve any bugs of course if there would be any, so do report.. Uploading file now.. Wait

----
De link naar de custom firmware Anna met spiltscreen zal later hier te downloaden zijn:
http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=49800.360

[ Voor 20% gewijzigd door Folkifoon op 15-07-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudns
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-02-2023
[...]
Dit loste het probleem niet op. Kan nog steeds niet verkort bellen. Via Kantoor, Bestandsbeheer heb ik nog 158Mb vrij op C. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:23
Mijn N8 kan niet goed tegen water. Deze week op zomerkamp geweest in een uithoek van Brummen (Gelderland), dinsdag, woensdag en donderdag veel regen en wind gehad, woensdag op de fiets richting Zutphen om te zwemmen, telefoon uit voorzorg in m'n jaszak ipv broekzak. Haal ik hem er op het zwembad uit, binnenkant van jaszak nat, telefoon zeiknat, ging niet van screen lock af, herstart: touchscreen werkt niet :(

Verdomme, later nog eens geprobeerd, heel af en toe werkt alles weer, maar volledig willekeurig valt touch screen en menu knop weg. Zometeen ff aan de lader, batterij was leeg, kijken wat ie doet, en anders laat ik 'm nog wat langer liggen voor de zekerheid en gooi ik het op garantie. Geen zin om voor € 350,- een ander te moeten aanschaffen

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 15-07-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Yess heb de split screen versie erop staan van Delight. Wat een toffe gozer is het toch:P. Ik installeer nu ff alles en zal dan kijken hoe het werkt :D

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Telefoon zojuist aan de lader gehangen, even 5 minuten gewacht, kijken of hij door gaat met laden. Daarna ingeschakeld, tot nu toe werkt alles nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ovi store doet het bij mij niet met de split screen versie van Symbian Anna. Hij zegt steeds: Unable to contact Store. Wel irritant. Mjaa kan wel maandje zonder ovi store hoor als ie het niet gaat werken.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Telefoon is nu volledig geladen, alles werkt nog naar behoren, ik zie het een paar dagen aan denk ik :)

unbreakable Nokia ftw

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 15-07-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Amiet01 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 22:38:
Ovi store doet het bij mij niet met de split screen versie van Symbian Anna. Hij zegt steeds: Unable to contact Store. Wel irritant. Mjaa kan wel maandje zonder ovi store hoor als ie het niet gaat werken.
Splitscreen werkt niet in Whatsapp begreep ik...klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Folkifoon schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 12:19:
[...]

Splitscreen werkt niet in Whatsapp begreep ik...klopt dat?
Dat klopt en dat vind ik zeer balen. Dat is eigenlijk waarom ik split screen wil hebben en voor het browsen. Alles doet het nu naar behoren bij mij. Moest hem ff hard resetten en opnieuw flashen. Ovi store doet het met de laatste geupdate versie. Alle bugs zijn verholpen die er waren zoals dat je voor al je contacten landnummer ervoor moest plaatsen om te zien wie je belde

[ Voor 13% gewijzigd door Amiet01 op 16-07-2011 12:34 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:17
FastFred schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:59:
Mijn N8 kan niet goed tegen water. Deze week op zomerkamp geweest in een uithoek van Brummen (Gelderland), dinsdag, woensdag en donderdag veel regen en wind gehad, woensdag op de fiets richting Zutphen om te zwemmen, telefoon uit voorzorg in m'n jaszak ipv broekzak. Haal ik hem er op het zwembad uit, binnenkant van jaszak nat, telefoon zeiknat, ging niet van screen lock af, herstart: touchscreen werkt niet :(

Verdomme, later nog eens geprobeerd, heel af en toe werkt alles weer, maar volledig willekeurig valt touch screen en menu knop weg. Zometeen ff aan de lader, batterij was leeg, kijken wat ie doet, en anders laat ik 'm nog wat langer liggen voor de zekerheid en gooi ik het op garantie. Geen zin om voor € 350,- een ander te moeten aanschaffen
Nou, ik kan je melden dat ze niet echt tegen water kunnen. Maarja, ik ben er dan kopje onder mee gegaan, dat is niet heel handig natuurlijk. Van de week maar ff een nieuwe scoren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Telefoon werkt inmiddels weer volledig, gisteren aan de lader gehad, en vandaag de hele dag al mee aan het spelen, proberen en testen. Alles werkt weer, zonder haperingen :)

Mijn SE K850i kon ook ook niet tegen water, maar die was hardstikke dood toen ik na 10 minuten zwemmen erachter kwam dat ie nog in m'n broekzak zat :P zat nog een half jaar garantie op, waterschade? Dag dag garantie!

[ Voor 38% gewijzigd door FastFred op 16-07-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Amiet01 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 12:33:
[...]

Dat klopt en dat vind ik zeer balen. Dat is eigenlijk waarom ik split screen wil hebben en voor het browsen. Alles doet het nu naar behoren bij mij. Moest hem ff hard resetten en opnieuw flashen. Ovi store doet het met de laatste geupdate versie. Alle bugs zijn verholpen die er waren zoals dat je voor al je contacten landnummer ervoor moest plaatsen om te zien wie je belde
Voor mij is Whatsapp ongeveer de enige reden om weer te gaan flashen voor een splitscreen...
Ik ben benieuwd of bij andere Anna toestellen Whatsapp wel splitscreen heeft, of dat de maker van Whatsapp met een nieuwe versie moeten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Folkifoon schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:03:
[...]

Voor mij is Whatsapp ongeveer de enige reden om weer te gaan flashen voor een splitscreen...
Ik ben benieuwd of bij andere Anna toestellen Whatsapp wel splitscreen heeft, of dat de maker van Whatsapp met een nieuwe versie moeten komen...
De maker ervan moet een nieuwe versie maken die split screen ondesteunt. Heel vevelend allemaal dat de makers van programma's dit zelf erin moeten doen

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Amiet01 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:56:
[...]

De maker ervan moet een nieuwe versie maken die split screen ondesteunt. Heel vevelend allemaal dat de makers van programma's dit zelf erin moeten doen
Heb toch maar weer geflasht, maar omg dat lettertype is lelijk... hoe krijg ik dat weer normaal?
--
edit

heb een font van internet geplukt en die in /resources gezet, maar volgens mij niet dezelfde als bij de 1e anna versie...

[ Voor 15% gewijzigd door Folkifoon op 16-07-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Amiet01 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:56:
[...]

Heb een mail gestuurd naar Whatsapp met dit verzoek, wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 20:32
Ik kan af en toe niet uitbellen. Hoor dan een toon alsof ik geen netwerk heb. Gebeld worden lukt wel. Streepjes geven aan dat er voldoende netwerk is. Als ik dan netwerk op 'gsm' zet leukt het wel om te bellen. En nadat ik het toestel terug gezet heb naar 'dual mode' lukt het ook gewoon weer. Het lijkt alsof de 3g het bellen in eerste instantie in de weg zit. Provider is T-mobile. Met andere toestellen (nokia 5800, iPhone) heb ik geen last.

Herkent iemand dit? Is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Herken dit zelf niet, maar heb dan ook ook geen T-Mobile :), maar het is wel een bekend probleem en gerelateerd aan het brakke 3G-netwerk van deze provider. Wanneer je er met je andere toestellen geen last van heb, zijn die er mogelijk minder gevoelig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn N8 geeft alleen navigatie stemmen over de telefoonspeaker en niet over de carkit, terwijl ik wel gewoon kan bellen met de carkit, heb al wat gegoogled maar kon tot op heden geen vergelijkbaar iets vinden.

Natuurlijk zie ik iets over het hoofd, maar ik heb de desbetreffende instelling nog niet kunnen vinden.

Iemand hier een antwoord op?
Carkit is een CK-7W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een oplossing voor het niet kunnen gebruiken van woordvoorspelling bij Whatsapp???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
doet ovi store t bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ook enig idee waarom er nog steeds geen smillies ondersteund worden in whatsapp.

Is dat soms zo lastig om te realiseren?
Steeds die vierkantjes in mijn berichten begin ik nu echt zat te worden eigenlijk :-)

Kan er zelf niets over vinden zo snel.

Btw, wel weer een update van whatsapp vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja bij mij wel, krijg een update door 2.12.033

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:01:
Iemand ook enig idee waarom er nog steeds geen smillies ondersteund worden in whatsapp.

Is dat soms zo lastig om te realiseren?
Steeds die vierkantjes in mijn berichten begin ik nu echt zat te worden eigenlijk :-)

Kan er zelf niets over vinden zo snel.

Volgens mij kan je ze wel ontvangen wanneer je afzender een BB heeft of Iphone....maar heb jij geen problemen dan met woordvoorspelling, ik kan deze niet activeren want na een paar woorden intikken stopt ie er gewoon mee, wanneer je woordvoorspelling uit zet is er niets aan de hand...trouwens dan werkt de woordvoorspelling ook bij gewoon sms niet...wanneer je whatsapp hebt moet je die dus uitschakelen...best balen, sms en whatsapp heel regelmatig en het irriteert me best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:29:
[...]

Volgens mij kan je ze wel ontvangen wanneer je afzender een BB heeft of Iphone....maar heb jij geen problemen dan met woordvoorspelling, ik kan deze niet activeren want na een paar woorden intikken stopt ie er gewoon mee, wanneer je woordvoorspelling uit zet is er niets aan de hand...trouwens dan werkt de woordvoorspelling ook bij gewoon sms niet...wanneer je whatsapp hebt moet je die dus uitschakelen...best balen, sms en whatsapp heel regelmatig en het irriteert me best
Bij mij werkt woordvoorspelling gewoon hoor. Gebruik wel swype uit ovi store met nl woordenboek.

Wat betreft de smillies, krijg van geen1 tel smillies door bij whatsapp, maar jij dus wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 20:32
Marly schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:12:
Herken dit zelf niet, maar heb dan ook ook geen T-Mobile :), maar het is wel een bekend probleem en gerelateerd aan het brakke 3G-netwerk van deze provider. Wanneer je er met je andere toestellen geen last van heb, zijn die er mogelijk minder gevoelig voor.
OK, dank je. Exit T-mobile dus eind dit jaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 18:37:
Mijn N8 geeft alleen navigatie stemmen over de telefoonspeaker en niet over de carkit, terwijl ik wel gewoon kan bellen met de carkit, heb al wat gegoogled maar kon tot op heden geen vergelijkbaar iets vinden.

Natuurlijk zie ik iets over het hoofd, maar ik heb de desbetreffende instelling nog niet kunnen vinden.

Iemand hier een antwoord op?
Carkit is een CK-7W
Ik heb dezelfde configuratie (N8 en CK-7W), maar het schijnt met de N8 niet mogelijk te zijn om de aanwijzingen via de CK-7W te laten lopen. Dit is hardwarematig bepaald. Met andere navigatiesoftware zoals Sygic is het wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Folkifoon schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 14:08:
[...]

Heb toch maar weer geflasht, maar omg dat lettertype is lelijk... hoe krijg ik dat weer normaal?
--
edit

heb een font van internet geplukt en die in /resources gezet, maar volgens mij niet dezelfde als bij de 1e anna versie...
Ja ik vond de lettertype ook verschrikkelijk. Heb gelijk de Nokia Pure font erop gedaan in de resource folder. Moet je ff naar zoeken. Dit is de officiele font die Nokia heeft aangekondigd voor hun nieuwe updates.....

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmuller
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-07 16:55
Wat een gesodemieter met die N8 !

Ik probeer uit te zoeken of ik een Nokia N8 of E7 zal kopen (het gaat mij vooral om agenda Google, Gmail e-mail, bellen en OVI Maps.

Als ik dit gedoe zo lees kan ik Nokia maar beter vergeten en een losse Navigator kopen die het ook zonder Internet doet.
NOKIA, DOE ER WAT AAN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

wmuller schreef op zondag 17 juli 2011 @ 00:26:

Ik probeer uit te zoeken of ik een Nokia N8 of E7 zal kopen (het gaat mij vooral om agenda Google, Gmail e-mail, bellen en OVI Maps.

Als ik dit gedoe zo lees kan ik Nokia maar beter vergeten en een losse Navigator kopen die het ook zonder Internet doet.
NOKIA, DOE ER WAT AAN !
Nou ik zal ff eerlijk met je zijn: Als ik zie hoe apple zijn iphone behandelt vind ik dat veel beter dan Nokia met zijn toestellen doet. Ik bedoel een update als Anna heeft een half jaar geduurd. Misschien nog langer. En wat krijg je ervoor? Een iets sneller toestel en een kleine aanpassing van de browser en een portrait keyboard. Ik ben er nu heel blij mee....maar ehm de iphone heeft het al sinds het begin. En probleem bij Nokia is dat ze altijd hun updates uitstellen. Apple die houd altijd in een specifiek maand (juni) een grote conferentie en toont hierbij de nieuwste dingen en zegt ook wanneer het released wordt (en ze stellen het niet uit....en als ze dat doen niet tig keren net zoals bij Nokia)

Ik vind Ovi Maps daarentegen wel heel erg goed. Bij mij werkt het ook gewoon top in mijn auto. Ik heb een kenwood radio met bluetooth dus als ik mijn telefoon ermee pair en muziek erover afspeel en tegelijkertijd Maps aanheb dan dimpt ie zelf het geluid van mijn muziek en komt de stem van de vrouw eroverheen. En door mijn speakers. Ovi Maps vind ik 1 van de beste dingen van Nokia. Vooral de nieuwste update ervan

Mailen vind ik wat minder vergeleken met de iphone. Mailf for exchange pusht wel direct en werkt top maar daar kan je alleen tekst lezen en ondersteunt geen html. Als je hotmail instelt dan heb je niet echt push wat je zou verwachten. Soms is het wel direct dat een mail aankomt, maar soms kan je ook lang wachten. Is een bekende probleem (eigenlijk is het geen probleem maar heeft Nokia dit niet goed geprogrammeerd ofso). Bij de Iphone is dat allemaal goed geregeld. Agenda's sync ik niet dus daar kan ik je niks over zeggen.

Jullie zullen nu denken wat doe je met een Nokia N8 dan? Nou ik was echt een apple hater toen ik mijn N8 kocht maar nu mijn broer het heeft en het gejailbreakt heeft zie ik hoeveel een iphone kan en hoe snel het is. En alle apps zijn het mooist en het best op de Iphone omdat de makers het goed ondersteunen.

[ Voor 12% gewijzigd door Amiet01 op 17-07-2011 01:18 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Hoezo gesodemieter ?

Vergeet niet, dat mensen op fora hun problemen posten, in de hoop, er een oplossing voor te vinden. Wanneer ze geen problemen hebben, posten ze ook niet :)

Wij gebruiken meestal Sygic, maar Nokia (Ovi) Maps heeft hier toch ook altijd goed gewerkt, op N95, 5800XM, N97, en nu N8 en E7.
Maar we hebben geen carkit in onze auto's, de telefoon zit in een gewone autohouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:05:
[...]

Ja bij mij wel, krijg een update door 2.12.033
De update installeert bij mij niet goed (E7, komt op hetzelfde neer). Als ik de store nu opstart blijft deze hangen in het opstartscherm. Verder geeft 'ie aan dat 'ie nog een versie terug zit terwijl ik echt specifiek de goede versie via de pc heb gedownload.
Amiet01 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 00:43:
[...]

Nou ik zal ff eerlijk met je zijn: Als ik zie hoe apple zijn iphone behandelt vind ik dat veel beter dan Nokia met zijn toestellen doet. Ik bedoel een update als Anna heeft een half jaar geduurd. Misschien nog langer. En wat krijg je ervoor? Een iets sneller toestel en een kleine aanpassing van de browser en een portrait keyboard. Ik ben er nu heel blij mee....maar ehm de iphone heeft het al sinds het begin. En probleem bij Nokia is dat ze altijd hun updates uitstellen. Apple die houd altijd in een specifiek maand (juni) een grote conferentie en toont hierbij de nieuwste dingen en zegt ook wanneer het released wordt (en ze stellen het niet uit....en als ze dat doen niet tig keren net zoals bij Nokia)

Ik vind Ovi Maps daarentegen wel heel erg goed. Bij mij werkt het ook gewoon top in mijn auto. Ik heb een kenwood radio met bluetooth dus als ik mijn telefoon ermee pair en muziek erover afspeel en tegelijkertijd Maps aanheb dan dimpt ie zelf het geluid van mijn muziek en komt de stem van de vrouw eroverheen. En door mijn speakers. Ovi Maps vind ik 1 van de beste dingen van Nokia. Vooral de nieuwste update ervan

Mailen vind ik wat minder vergeleken met de iphone. Mailf for exchange pusht wel direct en werkt top maar daar kan je alleen tekst lezen en ondersteunt geen html. Als je hotmail instelt dan heb je niet echt push wat je zou verwachten. Soms is het wel direct dat een mail aankomt, maar soms kan je ook lang wachten. Is een bekende probleem (eigenlijk is het geen probleem maar heeft Nokia dit niet goed geprogrammeerd ofso). Bij de Iphone is dat allemaal goed geregeld. Agenda's sync ik niet dus daar kan ik je niks over zeggen.

Jullie zullen nu denken wat doe je met een Nokia N8 dan? Nou ik was echt een apple hater toen ik mijn N8 kocht maar nu mijn broer het heeft en het gejailbreakt heeft zie ik hoeveel een iphone kan en hoe snel het is. En alle apps zijn het mooist en het best op de Iphone omdat de makers het goed ondersteunen.
Als je je telefoon jailbreakt geeft dat al meteen aan hoe goed de maker het toestel ondersteunt. De IPhone werkt idd mooi in het opzicht van hardware, maar als je de telefoon goed wil hebben draaien, moet je er 'eigen' firmware op zetten.
Daarnaast heeft Nokia liever firmware die in alle opzichten goed werkt, oftewel zonder bug die ervoor zorgt dat je alarm niet afgaat (of pas na een hele tijd) en dat soort foutjes. Dat krijg je als je een uiterlijke release-datum neerzet.
Nokia is dan wel weer het andere uiterste in het uitstellen (Anna zou eerst in het begin van dit jaar komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 19:54
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:01:
hoe kom je aan die update? via ovi?
ik heb gister wel weer 2 updates voor angry birds seasons en en rio binnen gekregen via ovi-store, maar geen whatsapp.

trouwens, ik heb in ovi nog nooit een update gezien voor een andere app dan angry birds :)

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 19:54

NOKIA, DOE ER WAT AAN !
ik heb hier eigenlijk ook alleen maar goede ervaringen met ovi nokia maps, google agenda, gmail en bellen.
enige vervelende is dat je maar 1 agenda kan syncen.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op zondag 17 juli 2011 @ 02:20:
[...]

De update installeert bij mij niet goed (E7, komt op hetzelfde neer). Als ik de store nu opstart blijft deze hangen in het opstartscherm. Verder geeft 'ie aan dat 'ie nog een versie terug zit terwijl ik echt specifiek de goede versie via de pc heb gedownload.
kreeg de melding toen ik Ovi store opende, hij heeft hem gelijk goed geïnstalleerd.

Miss ff een hard restart doen. Bij het uitzetten power knop ingedrukt houden tot hij 3 keer trilt en dan weer opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webjunkie schreef op zondag 17 juli 2011 @ 08:01:
[...]

hoe kom je aan die update? via ovi?
ik heb gister wel weer 2 updates voor angry birds seasons en en rio binnen gekregen via ovi-store, maar geen whatsapp.

trouwens, ik heb in ovi nog nooit een update gezien voor een andere app dan angry birds :)
Nee, kijk zo nu en dan ff op de site van whatsapp zelf.
Zag wel dat hij nu aangaf dat het ook voor anna was, dus miss dat hij nu splitscreen ondersteund.
Heb het zelf niet draaien, dus miss dat iemand die het heeft draaien het kan proberen. Zou mooi zijn!

Nu nog ondersteuning voor smillies :) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 08:23:
[...]

Nee, kijk zo nu en dan ff op de site van whatsapp zelf.
Zag wel dat hij nu aangaf dat het ook voor anna was, dus miss dat hij nu splitscreen ondersteund.
Heb het zelf niet draaien, dus miss dat iemand die het heeft draaien het kan proberen. Zou mooi zijn!

Nu nog ondersteuning voor smillies :) O-)
Nee geen splitscreen met nieuwste versie whatsapp helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat er niew is met de update van whatsapp?
En mijn gratis jaar verloopt in oktober moet ik voortaan 1 euro per jaar betalen, of eenmalig 1euro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:26:
Weet iemand wat er niew is met de update van whatsapp?
En mijn gratis jaar verloopt in oktober moet ik voortaan 1 euro per jaar betalen, of eenmalig 1euro ?
Dat is het irritante aan whatsapp. Ze updaten het heel vaak maar zonder te zeggen wat. Ik zie wel nieuwe icoontjes bij Chats Favorites Contacts en Status. Misschien komt dat omdat ik Anna heb geinstalleerd. Wat wel zo bij mij is sinds 2 versies geleden, dat als ik 5 minuten niks met whatsapp heb gedaan dat ie dan niet meer online is en ook geen internet meer gebruikt. En als er iets wordt gezegd nadat je bijvoorbeeld 10 minuten niet op whatsapp bent geweest kan je zien dat ie vanzelf connect. Of als je zelf iets wilt zeggen na bijvoorbeeld 10 minuten dan zie je eerst een rood vierkantje omdat ie nog bezig is met connecten. Bespaart wel batterij.

Het is 2 dollar per jaar dus dat zal dan 1,50 euro per jaar zijn? Dat is echt niks!

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred

NOKIA, DOE ER WAT AAN !
N8 en E7 hebben zelfde besturingssysteem, dus qua agenda Google, Gmail en bellen (dat doet iedere telefoon wel prima hoor ;) ) is er gewoon geen verschil

OVI maps heb je ook op beide, dus snap je post niet helemaal?

E7 is gewoon een N8 met slide qwerty toetsenbord, en een beroerde camera ;)

Ben nu de Ovi store update aan het installeren trouwens, enig idee wat er veranderd is in deze versie? Qua uiterlijk niet veel in ieder geval, ziet er nog het zelfde uit

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 17-07-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Amiet01 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:37:
[...]

Dat is het irritante aan whatsapp. Ze updaten het heel vaak maar zonder te zeggen wat. Ik zie wel nieuwe icoontjes bij Chats Favorites Contacts en Status. Misschien komt dat omdat ik Anna heb geinstalleerd. Wat wel zo bij mij is sinds 2 versies geleden, dat als ik 5 minuten niks met whatsapp heb gedaan dat ie dan niet meer online is en ook geen internet meer gebruikt. En als er iets wordt gezegd nadat je bijvoorbeeld 10 minuten niet op whatsapp bent geweest kan je zien dat ie vanzelf connect. Of als je zelf iets wilt zeggen na bijvoorbeeld 10 minuten dan zie je eerst een rood vierkantje omdat ie nog bezig is met connecten. Bespaart wel batterij.

Het is 2 dollar per jaar dus dat zal dan 1,50 euro per jaar zijn? Dat is echt niks!
Whatsapp is momenteel gewoon nog gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Folkifoon schreef op zondag 17 juli 2011 @ 17:25:
[...]

Whatsapp is momenteel gewoon nog gratis.
Ja tot oktober 2012

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Maar zeker een van de beste aps beschikbaar, dus betalen geen probleem. Ik hoop dat er in de toekomst ook videobellen wordt toegevoegd aan Whatsapp. Moet niet al te lastig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

Gekke vraag misschien, maar ik kan het niet vinden, is er een mobiele versie van GoT?

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Nieuwe versie van fMobi is uit:
http://jiikoo.com/fmobi/
Version 1.1.1b Released!
- Checkin with users tagged fixed
- Chat conversations can now be cleared
- Unread signal is now working with multiple open chat conversations.
- Status bar
- Sound notification from chat/notifications
- New status view for faster commenting
- Copy & paste to text areas (hold & release)
- Big icons for default, and for landscape too
- Mark all notifications read when viewing the page
- Splash screen
- UI fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
notorious_roy schreef op maandag 18 juli 2011 @ 00:10:
Gekke vraag misschien, maar ik kan het niet vinden, is er een mobiele versie van GoT?
Ik kijk altijd op de reguliere pagina, werkt goed in de browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Folkifoon schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:14:
Nieuwe versie van fMobi is uit:
Version 1.1.1b Released!
- Checkin with users tagged fixed
- Chat conversations can now be cleared
- Unread signal is now working with multiple open chat conversations.
- Status bar
- Sound notification from chat/notifications
- New status view for faster commenting
- Copy & paste to text areas (hold & release)
- Big icons for default, and for landscape too
- Mark all notifications read when viewing the page
- Splash screen
- UI fixes
Ik zie geen update mogelijkheid vanuit de 'oude' fmobi.. Betekent dit dat ik de 'oude' moet verwijderen via toepassingsbeheer en de nieuwe moet downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

notorious_roy schreef op maandag 18 juli 2011 @ 00:10:
Of je kan de rss link van deze topic in Nokia Reader plaatsen. Dan krijg je gewoon de hele berichten te lezen en niet 4 regeltjes.

http://gathering.tweakers.net/rss/list_messages/1406510

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0sTRa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 17:45
Heb gisteren ook mijn eerste smartphone gekocht, keuze is dus op de N8 gevallen.

Nu heb ik al beetje in de ovi shop zitten neuzen en enkele apps gedownload, alleen zou ik die apps op men bureau blad willen plaatsen.

bij opties startscherm bewerken lukt me dit niet. Iemand een idee hoe dit kan of is dit niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 23:13
n0sTRa, blijf proberen, het is namelijk niet zo lastig.

Je moet bij een homescreen er lang op drukken, dan krijg je edit mode. Dan moet je toevoegen ``shortcuts''. Bij de shortcuts kan je dan vier apps instellen. Dat doe je door er lang op de drukken en dan settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 18:42
n0sTRa schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:18:
Heb gisteren ook mijn eerste smartphone gekocht, keuze is dus op de N8 gevallen.

Nu heb ik al beetje in de ovi shop zitten neuzen en enkele apps gedownload, alleen zou ik die apps op men bureau blad willen plaatsen.

bij opties startscherm bewerken lukt me dit niet. Iemand een idee hoe dit kan of is dit niet mogelijk?
Gewoon snelkoppelingen toevoegen. Die kan je aanpassen en alle geinstalleerde programma's een snelkoppeling geven

Edit: Te laat, de uitleg hierboven is ook ff duidelijker denk.

[ Voor 5% gewijzigd door Woudtwe op 18-07-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

n0sTRa schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:18:

Handleiding erbij pakken helpt ook nog wel

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0sTRa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 17:45
Dank u wel, gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:34:
[...]

Ik zie geen update mogelijkheid vanuit de 'oude' fmobi.. Betekent dit dat ik de 'oude' moet verwijderen via toepassingsbeheer en de nieuwe moet downloaden?
Nee hoor gewoon erover heen installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-09 15:18
Sinds enkele weken heb ik problemen met de Ovi Winkel.

Ik zie dat er updates staan, wil ik die applicaties gaan bijwerken en druk ik op de groen knop, floept het scherm naar een volgende pagina en staat er Kan lijst met Mijn zaken niet ophalen :?

Als ik inlog via mijn desktop op https://store.ovi.com/ kan ik prima Mijn zaken bekijken.

Kan ik de Ovi Winkel applicatie van mijn toestel verwijderen en ergens downloaden en opnieuw installeren via de Ovi Suite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notaname schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:48:

Ik zie dat er updates staan, wil ik die applicaties gaan bijwerken en druk ik op de groen knop, floept het scherm naar een volgende pagina en staat er Kan lijst met Mijn zaken niet ophalen :?

Als ik inlog via mijn desktop op https://store.ovi.com/ kan ik prima Mijn zaken bekijken.

Kan ik de Ovi Winkel applicatie van mijn toestel verwijderen en ergens downloaden en opnieuw installeren via de Ovi Suite?
Probeer ook eens je WLAN te disablen en dus de internetconnectie van je gsm provider te gebruiken. Ik kan sinds enkele weken niet meer via WLAN dingen met OVI Store doen... Met Vodafone Internet gaat het perfect. Zeer vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Notaname schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:48:

Ik heb met mijn E7 exact hetzelfde probleem gehad. Dit probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een probleem in Qt. Dit is alleen op te lossen door de firmware opnieuw te installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
En weer een nieuwe versie van fMobi....als Nokia nou ook eens in dit tempo updates zou verstrekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poeh schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 23:27:
[...]

Ik heb dezelfde configuratie (N8 en CK-7W), maar het schijnt met de N8 niet mogelijk te zijn om de aanwijzingen via de CK-7W te laten lopen. Dit is hardwarematig bepaald. Met andere navigatiesoftware zoals Sygic is het wel mogelijk.
Vandaag contact gehad met Nokia en ze waren op z'n toch wel verbaast over dit 'navigatie stem begeleiding over carkit' verhaal.
Oplossing: carkit uitbouwen 2X! en opsturen naar Nokia en ja hier zijn kosten aan verbonden 8)7, bij Nokia zal er dan nieuwe software worden geplaatst op de CK-7W........ik ben nu op zoek naar een iets minder ingrijpende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:28:
[...]

Probeer ook eens je WLAN te disablen en dus de internetconnectie van je gsm provider te gebruiken. Ik kan sinds enkele weken niet meer via WLAN dingen met OVI Store doen... Met Vodafone Internet gaat het perfect. Zeer vreemd.
Had ik al geprobeerd naar aanleiding van berichtgeving hier boven. Helaas maakt het in mijn geval niets uit. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notaname schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:32:
[...]

Had ik al geprobeerd naar aanleiding van berichtgeving hier boven. Helaas maakt het in mijn geval niets uit. :'(
Jammer. Ook al handmatig QT 3.7.3 en QT mobility geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-09 21:20
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:33:
[...]

waar kun je beide BETROUWBAAR downloaden?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Xmasjos schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:39:
[...]

Ik heb met mijn E7 exact hetzelfde probleem gehad. Dit probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een probleem in Qt. Dit is alleen op te lossen door de firmware opnieuw te installeren...
In mijn geval gaat het ook om de E7, ik post alleen hier omdat er veel meer lezers zijn in dit N8 draadje dan in die van de E7.
Omdat ik beide toestellen bezit kan ik stellen dat ze op de camera, en keyboard nagenoeg identiek zijn dus de problemen uitwisselbaar.

Flashen zie ik even niet zitten ivm het vele werk wat wat inhoudt. Zit ik minstens 3 dagen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:33:
[...]

Nee, kan ik die via de desktop downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kruila schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:06:
[...]

waar kun je beide BETROUWBAAR downloaden?
&@Notaname.
Ik kan helaas even niet de link die ik gebruikt heb vinden. Dat was wel een betrouwbare. Als ik hem vind zal ik het posten.

Maar je zou wel vanuit betalabs de CNN app kunnen installeren. Als het goed is zitten daar de benodigde Qt bestanden bij. Hopelijk werkt deze oplossing al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:31:
[...]

&@Notaname.
Ik kan helaas even niet de link die ik gebruikt heb vinden. Dat was wel een betrouwbare. Als ik hem vind zal ik het posten.

Maar je zou wel vanuit betalabs de CNN app kunnen installeren. Als het goed is zitten daar de benodigde Qt bestanden bij. Hopelijk werkt deze oplossing al.
Bedankt alvast, mocht je die link alsnog vinden dan houd ik me aanbevolen.

Kan ik trouwens ergens in mijn N8 zien welke QT versie er op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 18:42
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:19:
[...]

Vandaag contact gehad met Nokia en ze waren op z'n toch wel verbaast over dit 'navigatie stem begeleiding over carkit' verhaal.
Oplossing: carkit uitbouwen 2X! en opsturen naar Nokia en ja hier zijn kosten aan verbonden 8)7, bij Nokia zal er dan nieuwe software worden geplaatst op de CK-7W........ik ben nu op zoek naar een iets minder ingrijpende oplossing.
Ben heel benieuwd. Ik dacht toch echt dat dit softwarematig in Ovi Maps zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Junkiexp-
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 07:48
De microfoon lijkt niet goed om te kunnen gaan met hoge volumes, meer mensen die dit ervaren hebben ?
Ik heb het afgelopen weekend dit filmpje gemaakt :

YouTube: ‪Ayatollahs Zwarte Cross 2011‬‏ - YouTube

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 16:28
-Junkiexp- schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:53:
De microfoon lijkt niet goed om te kunnen gaan met hoge volumes, meer mensen die dit ervaren hebben ?

Noem eens een telefoon die dat wel kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
kruila schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:59:
[...]

Bedankt alvast, mocht je die link alsnog vinden dan houd ik me aanbevolen.

Kan ik trouwens ergens in mijn N8 zien welke QT versie er op staat?
Niet direct, maar er is wel een app voor.

QtInfo site

Directe downloadlink van QtInfo.
Notaname schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:15:
[...]

Nee, kan ik die via de desktop downloaden?
Hier kun je Qt 4.7.1 vinden. Helaas kan ik zelf ook 4.7.3 niet anders vinden dan via de Qt SDK, en dat is nou niet echt iets voor iedereen om te installeren.

[ Voor 30% gewijzigd door Xmasjos op 19-07-2011 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
[quote]Xmasjos schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 01:00:
[...]

Niet direct, maar er is wel een app voor.

QtInfo site

Directe downloadlink van QtInfo.

[...]

Xmasjos bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

YouTube: ‪Tiesto @ Energy 2011 Sky and Sand‬‏ - YouTube

Geen problemen mee.

(Soms wel hoor, maar over het algemeen is het echt een fantastische telefoon hiervoor)

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-09 13:34

Bij dit filmpje van mij houdt 'ie het nog goed vol. In het begin wel wat noise, maar de muziek neemt hij prima op verder. Waarschijnlijk stond de muziek daar gewoon veel te hard voor élk opnameapparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
notorious_roy schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:54:
[...]

YouTube: ‪Tiesto @ Energy 2011 Sky and Sand‬‏ - YouTube

Geen problemen mee.

(Soms wel hoor, maar over het algemeen is het echt een fantastische telefoon hiervoor)
Vet filmpje! Dat geluid is bizar goed....kan mij een aantal iPhone opnames van een feest herinneren waar ik alleen maar gekraak hoor ipv de bass.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Het lukt me niet om via Ovi Suite een backup te maken van mijn N8 op een externe harde schijf.
Die externe harde schijf heeft een totale capaciteit van 500 GB, maar ik probeer de backup te maken op slechts een gedeelte ervan (extended partition) dat in FAT32 is geformatteerd, met een groote van zo'n 30GB. (FAT32 omdat Nokia daar mee werkt).

Tijdens het backuppen in Ovi Suite krijg ik de melding dat het geselecteerde geheugen van de computer vol is, dat ik schijfruimte moet vrijmaken en het opnieuw moet proberen.

Achteraf bleek dat op die FAT32 partitie een backup-bestand (NBU) van slechts 1,5MB was geschreven, dus aan de schijfruimte kan het niet gelegen hebben, lijkt me. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

choogen schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:21:
Het lukt me niet om via Ovi Suite een backup te maken van mijn N8 op een externe harde schijf.
Die externe harde schijf heeft een totale capaciteit van 500 GB, maar ik probeer de backup te maken op slechts een gedeelte ervan (extended partition) dat in FAT32 is geformatteerd, met een groote van zo'n 30GB. (FAT32 omdat Nokia daar mee werkt).

Tijdens het backuppen in Ovi Suite krijg ik de melding dat het geselecteerde geheugen van de computer vol is, dat ik schijfruimte moet vrijmaken en het opnieuw moet proberen.

Achteraf bleek dat op die FAT32 partitie een backup-bestand (NBU) van slechts 1,5MB was geschreven, dus aan de schijfruimte kan het niet gelegen hebben, lijkt me. Iemand enig idee?
Fat32 bestandsgrootte limiet? (Volgens mij 4GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
emmerx schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 01:45:
Vandaag valt ineens de onderkant in zijn geheel van mijn N8 af (bottom assembly) ....
Blijkt dat de plastic 'haakjes' waarmee hij wordt ingeklemd afgebroken zijn.
Iemand dit eerder gehad en ervaring bij een Repair Center?

Dacht dat het een robuuste aluminium behuizing was, is het dus niet.
Late reactie, maar goed.

Dit heb ik ook gehad. In ieder geval nadat hij behoorlijk hard was gevallen. Repair centre wilde niet kosteloos repareren, logisch want er was kleine valschade te zien. Ik heb zelf de bottom assy en de deco assy besteld voor ruim 20 euro en dit is zeer eenvoudig zelf te vervangen.

Zoek op internet maar een disassembly guide voor de N8. Beter draai je de Torx schroefjes er niet helemaal uit (7 slagen geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:39:
[...]

Fat32 bestandsgrootte limiet? (Volgens mij 4GB)
Ja, dat was het probleem. Heb nu maar alle muziekbestanden uitgesloten van de backup. En toen lukte het wel om onder de 4GB te blijven. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Junkiexp-
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 07:48
Xghost schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:50:
[...]

Bij dit filmpje van mij houdt 'ie het nog goed vol. In het begin wel wat noise, maar de muziek neemt hij prima op verder. Waarschijnlijk stond de muziek daar gewoon veel te hard voor élk opnameapparaat.
Dat viel best mee, en ik heb het bij verschillende volumes geprobeerd.
Hier staat de muziek bijvoorbeeld niet hard en sta ik zeker 15 meter bij de luidsprekers vandaan :

YouTube: ‪WC Experience Zwarte Cross 2011‬‏ - YouTube

[ Voor 27% gewijzigd door -Junkiexp- op 19-07-2011 20:47 ]

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

-Junkiexp- schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:28:
[...]

Dat viel best mee, en ik heb het bij verschillende volumes geprobeerd.
Hier staat de muziek bijvoorbeeld niet hard en sta ik zeker 15 meter bij de luidsprekers vandaan :

YouTube: ‪WC Experience Zwarte Cross 2011‬‏ - YouTube
Toch moet ik xghost wel gelijk geven.
Heb filmpje opgenomen van de Bintangs in de Melkweg en het geluid was zwaar overstuurd.
Heb ook een klassiek stuk opgenomen tijdens een bezoek aan een paleis in Berlijn en dat staat er geweldig op...
Hier dus geen harde / zware bassen die de mic oversturen.
Wel jammer, want de Bintangs waren best goed.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
choogen schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:21:
[...]

Ja, dat was het probleem. Heb nu maar alle muziekbestanden uitgesloten van de backup. En toen lukte het wel om onder de 4GB te blijven. Bedankt voor de tip!
Is dat niet de verkeerde oplossing? Ik zou zeggen gewoon NTFS formatteren en je hebt nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
kruila schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 00:34:
[...]
Is dat niet de verkeerde oplossing? Ik zou zeggen gewoon NTFS formatteren en je hebt nergens last van.
choogen schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:21:
(FAT32 omdat Nokia daar mee werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
ik maak via ovi suite een backup naar mijn pc (dat is dus ook een externe hd gezien vanuit de n8) en die zijn gewoon NTFS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

kruila schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:51:
[...]

ik maak via ovi suite een backup naar mijn pc (dat is dus ook een externe hd gezien vanuit de n8) en die zijn gewoon NTFS)
Maar de vraag is of het zal lukken om zo'n backup terug te zetten naar je N8 als dat ooit nodig mocht worden. Of heb je daar al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
choogen schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:27:
[...]

Maar de vraag is of het zal lukken om zo'n backup terug te zetten naar je N8 als dat ooit nodig mocht worden. Of heb je daar al ervaring mee?
Waarom zou dat niet werken? Je kunt toch ook gewoon data van NTFS naar FAT32 of zelfs FAT overzetten? Werkt zonder probleem, want de data is exact hetzelfde.
Gewoon backuppen op je ntfs-schijf, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Xmasjos schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:51:
[...]
Waarom zou dat niet werken? Je kunt toch ook gewoon data van NTFS naar FAT32 of zelfs FAT overzetten? Werkt zonder probleem, want de data is exact hetzelfde.
Gewoon backuppen op je ntfs-schijf, werkt prima.
Okay, maar als je backup groter is dan 4GB (en daarom dus wel op NTFS gemaakt kon worden) ben ik bang dat hij niet terug te zetten valt naar het FAT32 systeem van de N8. Die kan immers alleen bestanden tot 4GB aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
choogen schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:04:
[...]

Okay, maar als je backup groter is dan 4GB (en daarom dus wel op NTFS gemaakt kon worden) ben ik bang dat hij niet terug te zetten valt naar het FAT32 systeem van de N8. Die kan immers alleen bestanden tot 4GB aan.
Je kunt je natuurlijk afvragen of je die foto's terug wilt zetten naar je N8, belangrijk is je instellingen en contacten etc dat je die kunt terugzetten, in mijn beleving althans.

En ja ik heb dat al een keer teruggezet, zonder problemen

En wat de muziekbestanden betreft, ik heb een speciale map op de PC waarin alle muziek staat die ik naar de N8 gekopieerd heb, mocht dat op de N8 verloren gaan, dan kun je dat heel makkelijk weer met OVI Suite terugzetten.

[ Voor 16% gewijzigd door kruila op 20-07-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
choogen schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:04:
[...]

Euhm... De backup is zo groot omdat deze losse muziek/foto/film-bestanden bevat. Niet omdat er een bestand van 4GB op je telefoon staat slimmerik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Het antwoord op mijn vraag aan Whatsapp voor splitscreen textinput:

Hi,

Thanks for your message. We will be adding this in our next update.
--
Best / Un saludo,
Cristina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 19:18
Relaxed dat Whatsapp eindelijk splitscreen krijgt. Konden ze toch zelf ook wel bedenken dat het veel fijner is? En blijkbaar niet veel moeite gezien het direct wordt toegepast.

Meer mensen die last hebben van een trage (officiële) foursquare app? Internet en app gaan erg traag hoewel het de enige app is die draait en 3G beschikbaar is.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kleine update over mijn N8. De telefoon is nu al bijna een maand weg. Ik kan een soort van statusrapport volgen via e-repair. Wat ik er van begrijp, is dat de N8 inderdaad op mankementen is betrapt en door is gestuurd naar een extern repairbedrijf. Lijkt er dus op dat er nieuw touchscreen inkomt en dat er wellicht ook oplossing komt voor tikgeluid op hoofdtelefoon.

Hoe dan ook, een maand na dato zit ik nog altijd zonder Nokia. Desalniettemin ben ik nog altijd zeer tevreden over feit dat Nokia zelf de repairactie geïnitieerd heeft!

I'll keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 22:16
Ik heb swype eindelijk werkend op m'n N8 met Anna Delight 1.5 met Nederlands woordenboek... Tig versies geprobeerd, maar de volgende combi werkt...

Installeer de versie uit de ovi store, dat is versie 1.00(19197)
En dan met dit woordenboek, volgens mij de laatste van betalabs, maar dat weet ik niet zeker: http://www.mediafire.com/?wzm32ua11kol2wj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had een vraag gesteld aan whatsapp over de integratie van smillies in de versie voor nokia
Dit was het antwoord :

Hi,

Thanks for your message. I cannot comment on specific developments, but we are working on improvements. Thank you for your feedback!
--
Best / Un saludo,
Cristina

Niet echt een bevestigend antwoord, maar miss als ze genoeg feedback er over krijgen dat ze er wat mee gaan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

Ik kan niet meer inloggen in Ovi Store sinds de laatste update. Wat is de makkelijkste manier om dat op te lossen? Ik kan niet echt een oplossing vinden...

Roy-O-Rama

Pagina: 1 ... 49 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic