Ja dat bedoel ik. Hardware matig is de E6 niet veel anders dan de N8 volgens mij, hoe moeilijk kan het zijn om Anna dan te laten draaien op de N8Marly schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:02:
De E7 heeft de Anna update ook nog niet, wel de nieuwe E6, die net uitgekomen is.
Natuurlijk niet, ik zit zelf in een care point en wij kunnen dat echt niet. Alleen Nokia zelf kan dat.TimothyW schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:25:
[...]
Natuurlijk wel...
'Wij' kunnen dat niet zonder apparatuur, maar een carepoint heeft daar de materialen wel voor.
Verwijderd
Ik heb zelf een Sony ericsson satio Maar mijn vader een N8.
De N8 werkt lekker. Nice topic trouwens.
De N8 werkt lekker. Nice topic trouwens.
Prima carepoint dat twitter. hij wordt omgeruild.liffey schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:33:
[...]
thx, ik word inmiddels via twitter geholpen. gewoon een mailtje lijkt me echter ook wel handig, haha!
Ik ga een nieuwe tweedehands telefoon krijgen en wil graag mijn spullen back uppen. Nu heb ik dat via bestandsbeheer gedaan, volgens mij staat ze op het geheugenkaartje, maar waar precies? En hoe heet het bestandje, ik kan ze niet vinden...
Geheugenkaartbackup is leuk, maar niet helemaal betrouwbaar. Ik zou gewoon via OVI ook nog een volledige backup maken.liffey schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:26:
Ik ga een nieuwe tweedehands telefoon krijgen en wil graag mijn spullen back uppen. Nu heb ik dat via bestandsbeheer gedaan, volgens mij staat ze op het geheugenkaartje, maar waar precies? En hoe heet het bestandje, ik kan ze niet vinden...
Dat krijg ik ook niet lekker voor elkaar. ik vind ovi niet zo'n duidelijk programma...Masis schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:51:
[...]
Geheugenkaartbackup is leuk, maar niet helemaal betrouwbaar. Ik zou gewoon via OVI ook nog een volledige backup maken.
Dat hele back up menu is niet meer te vinden...
kan alleen synchroniseren en dan pikt ie de agenda niet lekker mee... waar zit die back up?
De bovenste balk, waar alle menuutjes zitten zit buiten mijn scherm en ik krijg hem dus niet volledig in beeld...
EDIT: heb de hele bende eraf gegooid en opnieuw o pde laptop gemikt. Werkt nu een stuk beter :-)
[ Voor 17% gewijzigd door liffey op 24-06-2011 11:18 ]
quote:liffey schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:26:
-Toine- schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:26:
[...]
Als ik kijk met Xplore dan zie ik op mijn geheugen kaartje een verborgen mapje "Backup" op mijn telefoon.
Hierin staan de backup bestanden, bookmarks.arc, calender.arc, contacts.arc, messages.arc en settings.arc
Check dit even
http://gathering.tweakers...]=backup&data[boolean]=OR
Ik heb naar tevredenheid een N8. Maar ik heb toch een probleem met mijn email. Ik krijg het niet voor elkaar om het automatisch te laten doen als ik buiten het bereik van mijn bekende wlan verbindingen ben. Mijn mail van xs4all kan ik wel handmatig ophalen, maar zo gauw ik dit via vodafone automatisch op wil halen, doet hij dat niet. Ik heb instellingen van 5 min tot 1 x per dag geprobeert, maar helaas. Ook een harde reset of gewoon opnieuw 1.2 erop zetten maakt niets uit. Het gekke is dus dat het wel werkt als ik wifi heb. Mijn widgets staan ook online. Iemand een idee? Of is die emailclient van de N8 gewoon brak, ik had er met de n97 geen problemen mee.
Misschien triviaal, maar heb je niet wifi als toegangspunt gekozen?
Dell E6420 | Sony Cybershot WX220
Verwijderd
Ik heb via OVI store swype geïnstalleerd maar ik heb nog nergens de Nederlandse taal gevonden. Weet iemand waar ik die kan vinden. Betalabs levert voor mij niets op.
En hij staat toch echt ergens op Betalabs, heb ik hem zelf ook vandaan.
3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024
Ik heb hem zelf ook uit de betalabs, maar kan m niet meer teug vinden sinds swype is overgegaan naar de ovi-store.Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 18:55:
Ik heb via OVI store swype geïnstalleerd maar ik heb nog nergens de Nederlandse taal gevonden. Weet iemand waar ik die kan vinden. Betalabs levert voor mij niets op.
Verwijderd
Nederlandse taal in swype kon ik ook niet vinden via mijn mobiel.. Via de pc lukt het wel..(heb ik een paar dagen geleden gedaan) Ik heb het bestandje opgeslagen op mijn pc en gesleept in de juiste map op mijn N8.. Het werkt perfect..
Verwijderd
Ik heb op diverse pagina's verwijzingen gezien naar betalabs maar krijg op betalabseen melding dat de pagina niet gevonden kan worden. Ik denk dan ook dat ze de pagina verwijderd hebben. Ik ben benieuwd waar je de Nederlandse taal heeft gevondenVerwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 12:14:
Nederlandse taal in swype kon ik ook niet vinden via mijn mobiel.. Via de pc lukt het wel..(heb ik een paar dagen geleden gedaan) Ik heb het bestandje opgeslagen op mijn pc en gesleept in de juiste map op mijn N8.. Het werkt perfect..
Verwijderd
Hoi Rob,
Kan hem zo snel niet vinden.. Kijk vanmiddag anders nog wel even.. Ik wil hem ook wel naar je mailen.. Hij staat namelijk nog steeds op mijn pc.
Kan hem zo snel niet vinden.. Kijk vanmiddag anders nog wel even.. Ik wil hem ook wel naar je mailen.. Hij staat namelijk nog steeds op mijn pc.
Ik heb het bij meerdere providers gemerkt dat bij de auto time sync de tijd van het mobiel een minuut of 2 achter kan lopen. Dit is zwaar irritant aangezien het bij computers (met name servers) toch wel verstandig is om de juiste tijd weer te geven.Webjunkie schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 07:12:
m'n N8 loopt 2 minuten achter terwijl ik hem op auto sync heb staan via vodafone en dat irriteert me wel een beetje
zijn er meer mensen die dat hebben?
Mobile operators vinden dit kennelijk niet zo belangrijk. Of time sync werkt compleet anders op mobile network , maar dat lijkt me sterk.
My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330
Hier Hi en het loopt 4 min voor met auto sync. Nou zou dat geen probleem zijn behalve dat bij de positie bepaling met gps nauwkeurige tijd van belang is, tijdafwijking kan dus voor slechte gps fix zorgen.bwt schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:02:
[...]
Ik heb het bij meerdere providers gemerkt dat bij de auto time sync de tijd van het mobiel een minuut of 2 achter kan lopen. Dit is zwaar irritant aangezien het bij computers (met name servers) toch wel verstandig is om de juiste tijd weer te geven.
Mobile operators vinden dit kennelijk niet zo belangrijk. Of time sync werkt compleet anders op mobile network , maar dat lijkt me sterk.
Ik heb Telfort, dus NL KPN, klok loopt precies gelijk.businka19 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:27:
[...]
Hier Hi en het loopt 4 min voor met auto sync. Nou zou dat geen probleem zijn behalve dat bij de positie bepaling met gps nauwkeurige tijd van belang is, tijdafwijking kan dus voor slechte gps fix zorgen.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Over welke auto sync functie hebben jullie het? Voor zo ver ik weet kan de N8 alleen de tijdszone van het netwerk krijgen, niet de tijd. Voor het syncen van de tijd gebruik ik dus FreeTimeBox, hoewel dat op de N8 helaas alleen via WiFi werkt.
Is er iemand bekend met het converteren van HDMI naar composite?
In october ga ik weer op vakantie om bij mijn vriendin te zijn. Maar zij heeft nog een oudere TV namelijk de Panasonic TC-21RX20B.
Nu wil ik graag mijn Nokia N8 gaan verbinden met haar TV zodat ik videos direct van mijn N8 kan afspelen op haar TV.
Nu heb ik op internet al gezocht naar informatie van dat model/type TV en gevonden dat die alleen scart en composite aansluitingen heeft en heb ik gezocht naar HDMI naar Composite convertors.
Om er zeker van te zijn dat het gaat werken moet ik alleen nog de technische detailsvan mijn HDMI output weten omdat die convertors alleen compatible zijn met bepaalde resoluties en fps.
Als ik de exacte output van mijn HDMI wil weten is dat dan gewoon de 30fps en 720p resolutie die mijn N8 gebruikt op het gebied van videos of moet ik dan uit gaan van het display van mijn N8 namelijk 360 x 640 en op welke fps loopt het display dan?
De HDMI naar Composite convertor die ik heb gevonden: http://www.svideo.com/hdmi2svideo.html
Gaat deze convertor werken i.c.m. met mijn N8 en haar TV?
Edit: kan ik dan misschien beter voor scart gaan of geeft dat dezelfde situatie?
In october ga ik weer op vakantie om bij mijn vriendin te zijn. Maar zij heeft nog een oudere TV namelijk de Panasonic TC-21RX20B.
Nu wil ik graag mijn Nokia N8 gaan verbinden met haar TV zodat ik videos direct van mijn N8 kan afspelen op haar TV.
Nu heb ik op internet al gezocht naar informatie van dat model/type TV en gevonden dat die alleen scart en composite aansluitingen heeft en heb ik gezocht naar HDMI naar Composite convertors.
Om er zeker van te zijn dat het gaat werken moet ik alleen nog de technische detailsvan mijn HDMI output weten omdat die convertors alleen compatible zijn met bepaalde resoluties en fps.
Als ik de exacte output van mijn HDMI wil weten is dat dan gewoon de 30fps en 720p resolutie die mijn N8 gebruikt op het gebied van videos of moet ik dan uit gaan van het display van mijn N8 namelijk 360 x 640 en op welke fps loopt het display dan?
De HDMI naar Composite convertor die ik heb gevonden: http://www.svideo.com/hdmi2svideo.html
Edit: kan ik dan misschien beter voor scart gaan of geeft dat dezelfde situatie?
[ Voor 3% gewijzigd door SpitfireNL op 29-06-2011 12:03 ]
Gewoon een oudere model halen, die je in de 3,5mm stopt. Komen er 3 tulpjes uit, lijkt mij veel goedkoper en simpeler. Heb volgens mij nog wat van die kabels liggen hier.SpitfireNL schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:02:
Is er iemand bekend met het converteren van HDMI naar composite?
daar heb ik ook aan zitten denken... maar volgens mij verlies je dan ontzettend veel beeld kwaliteit vooral in de kleuren plus een rare beeldverhouding... toch?
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd met mijn kabeltje van de 5800.
My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330
Het zal niet veel slechter zijn dan een HDMI naar Compostie adapter.SpitfireNL schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:54:
daar heb ik ook aan zitten denken... maar volgens mij verlies je dan ontzettend veel beeld kwaliteit vooral in de kleuren plus een rare beeldverhouding... toch?
Composite is en blijft gewoon de laagste kwaliteit video output.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Dat is inderdaad ook nog een factor die mee telt in mijn overwegen tot aanschaffen van een convertor/adapter.Gutteguttegut schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:58:
[...]
Het zal niet veel slechter zijn dan een HDMI naar Compostie adapter.
Composite is en blijft gewoon de laagste kwaliteit video output.
Dan zou het misschien zelfs nog beter zijn om gewoon een goedkope mediaplayer aan te schaffen. Voor ongeveer €40-50 heb je er tegenwooordig al 1.
Want dan gebruik ik eventueel gewoon de scart aansluiting. Kan ik gewoon mijn SD kaartje uit mijn N8 halen en in de mediaplayer steken.
Ik heb al een paar keer gehad dat wanneer er een gesprek binnenkomt ik deze per ongeluk wegdruk. Of liever gezegd, beantwoord met een bericht -tekst "Sorry, ik bel je later"-. Ik heb gezocht naar hoe je deze functie uit kunt zetten, maar niet kunnen vinden. Ik weet dat dit bij andere telefoons die ik van Nokia gehad heb wel altijd mogelijk was.
Of ik ben gewoon slecht in zoeken in zowel de handleiding als dit topic of ze hebben deze functionaliteit eruit gehaald. Kan iemand mij of vertellen waar deze functie zit of bevestigen dat deze functie er niet meer is.
Of ik ben gewoon slecht in zoeken in zowel de handleiding als dit topic of ze hebben deze functionaliteit eruit gehaald. Kan iemand mij of vertellen waar deze functie zit of bevestigen dat deze functie er niet meer is.
Instellingen -> Bellen -> OproepFranciscusm schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:10:
Ik heb al een paar keer gehad dat wanneer er een gesprek binnenkomt ik deze per ongeluk wegdruk. Of liever gezegd, beantwoord met een bericht -tekst "Sorry, ik bel je later"-. Ik heb gezocht naar hoe je deze functie uit kunt zetten, maar niet kunnen vinden. Ik weet dat dit bij andere telefoons die ik van Nokia gehad heb wel altijd mogelijk was.
Hier kon uw advertentie staan
Daar kun je inderdaad de tekst aanpassen. Maar ik wil de functie compleet uitschakelen.
Dat ik dus niet meer per ongeluk een bericht kan versturen in plaats van gewoon het gesprek te beantwoorden.
Geen idee of je die optie (Bericht verzenden, helemaal rechtsonder bij een oproep) uit kunt zetten.
Hier kon uw advertentie staan
Geen laptop oid met TV out?SpitfireNL schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 13:25:
[...]Dat is inderdaad ook nog een factor die mee telt in mijn overwegen tot aanschaffen van een convertor/adapter.
Dan zou het misschien zelfs nog beter zijn om gewoon een goedkope mediaplayer aan te schaffen. Voor ongeveer €40-50 heb je er tegenwooordig al 1.
Want dan gebruik ik eventueel gewoon de scart aansluiting. Kan ik gewoon mijn SD kaartje uit mijn N8 halen en in de mediaplayer steken.
http://betalabs.nokia.com/apps/nokia-play-to
Dit gebruik ik gewoon icm met mn media center pc met Windows 7 en Windows Media Player.
Werkt prima.
Dat zou wel een makkelijkere oplossing zijn inderdaad. Maar haar laptop heeft alleen 1 normale VGA uitgang en er is ook geen netwerk helaas. Daarom ben ik nu een alternatieve oplossing aan het zoeken wat ik kan gebruiken met mijn N8Gutteguttegut schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:28:
[...]
Geen laptop oid met TV out?
http://betalabs.nokia.com/apps/nokia-play-to
Dit gebruik ik gewoon icm met mn media center pc met Windows 7 en Windows Media Player.
Werkt prima.
Ik kwam net nog een filmpje tegen, wat de kwaliteit van de camera maar weer eens bewijst.
Videowedstrijd met Nokia N8 heeft winnaar
Ook zeer knap uitgewerkt natuurlijk.
Videowedstrijd met Nokia N8 heeft winnaar
Ook zeer knap uitgewerkt natuurlijk.
Heeft iemand iets gevonden om media van mn lokale netwerk af te spelen op mn N8?
Ik wil voornamelijk gedownloade films streamen naar mn N8 maar ik kan maar geen programma vinden welke dat kan.
Ik wil voornamelijk gedownloade films streamen naar mn N8 maar ik kan maar geen programma vinden welke dat kan.
Of ik ben aardig slecht geworden in googl'en, maar ik kan toch nergens vinden hoe ik mijn N8 nu als modem instel zodat ik de umts verbinding op mijn laptop kan gebruiken.
De OVI suite biedt er geen opties voor, en als ik via ' bluetooth modem ' probeer in te loggen (hij ziet dan wel correct dat ik een gebruikersnaam 'vodafone' en bijbehorend wachtwoord in mijn telefoon heb staan) probeert hij constant op een nummer in te bellen wat niet bestaat.
Iemand tips?
De OVI suite biedt er geen opties voor, en als ik via ' bluetooth modem ' probeer in te loggen (hij ziet dan wel correct dat ik een gebruikersnaam 'vodafone' en bijbehorend wachtwoord in mijn telefoon heb staan) probeert hij constant op een nummer in te bellen wat niet bestaat.
Iemand tips?
Daar hebben we Joikuspot toch voor!
www.joiku.com, of te downloaden in de Ovi Store.
www.joiku.com, of te downloaden in de Ovi Store.
Met mobiel aangesloten kun je onder "tools" naar "connect to internet".HTT-Thalan schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:12:
Of ik ben aardig slecht geworden in googl'en, maar ik kan toch nergens vinden hoe ik mijn N8 nu als modem instel zodat ik de umts verbinding op mijn laptop kan gebruiken.
Iemand tips?
Ik dank u!Wietsee. schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:25:
Daar hebben we Joikuspot toch voor!
www.joiku.nl, of te downloaden in de Ovi Store.
van twitter:
Laat hier je gegevens achter zodat jij als eerste op de hoogte bent als er een Symbian update beschikbaar is!!
http://www.nokia.nl/update-symbian-anna?sf1727328=1
Laat hier je gegevens achter zodat jij als eerste op de hoogte bent als er een Symbian update beschikbaar is!!
Wordt nog niet ondersteund in de Symbian versie van Whatsapp.
antihipsteralliance
Wil niet lullig zijn,...maar je kan al sinds jaar en dag op de hoogte gehouden worden voor update's.bwt schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:33:
van twitter:
En ik had al eerder de link gegeven dat de Anna update pas vanaf Augustus geleverd zou worden.
Wil niet zeggen dat wij hem ook op die datum binnen hebben,...ligt aan je type nummer en het land waar je verblijft.
Die link die jij geeft is leuk,....maar voor de gemiddelde gebruiker nuttenloos (aangezien die een standaard instelling is....my nokia
Maar toch bedankt voor je moeite...wie weet is er iemand (non tweaker) die er wat aan heeft
Vandaag valt ineens de onderkant in zijn geheel van mijn N8 af (bottom assembly) ....
Blijkt dat de plastic 'haakjes' waarmee hij wordt ingeklemd afgebroken zijn.
Iemand dit eerder gehad en ervaring bij een Repair Center?
Dacht dat het een robuuste aluminium behuizing was, is het dus niet.
Draadloos laden op onze Zon
Sinds een week of twee is de batterij binnen 3 uur (bijna) leeg.
Zijn er mensen die inmiddels de batterij hebben laten vervangen? Of kan je dat wellicht zelf doen?
Ik heb geen instellingen gewijzigd, dus het lijkt dat hij gewoon op is, (denk ik).
Zijn er mensen die inmiddels de batterij hebben laten vervangen? Of kan je dat wellicht zelf doen?
Ik heb geen instellingen gewijzigd, dus het lijkt dat hij gewoon op is, (denk ik).
Hier doet hij het netjes 4 a 5 dagen op de accu
Al sinds februari. Geen enkel krasje trouwens nog, er begint zich alleen vuil te verzamelen in het randje langs het scherm, wat ik er maar niet uit kan krijgen
Idd ik haal ook ongeveer anderhalve dag op m'n accu. Ik gebruik niet eens m'n muziek speler. Ik bel af en toe, sms bijna niet. Maar whatsapp gemiddeld 30 tot 80 berichten op een dag. En webbrowser gebruik ik niet.
Dat lijkt me erg raar. Heb je Nokia al gebeld?Barock schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:04:
Verwijderd
Grote kans dat het een app/proces is wat op de achtergrond veel blijft lopen/hangen of bepaalde functionaliteiten gebruikt en daardoor veel energie kost.Barock schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:04:
Ik zou eens apps deinstalleren die je niet gebruikt of laatst zijn geinstalleerd. Ook kun je batterymonitor 2 installeren en zo bekijken welke apps/processen hoeveel % van je accu verbruiken.
En als het niet werkt eens een goede reset proberen.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2011 03:27 ]
Batterymonitor is júist een app die erg veel accu sap verbruiktVerwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 03:26:
[...]
Grote kans dat het een app/proces is wat op de achtergrond veel blijft lopen/hangen of bepaalde functionaliteiten gebruikt en daardoor veel energie kost.
Ik zou eens apps deinstalleren die je niet gebruikt of laatst zijn geinstalleerd. Ook kun je batterymonitor 2 installeren en zo bekijken welke apps/processen hoeveel % van je accu verbruiken.
En als het niet werkt eens een goede reset proberen.
Zou beter zijn om "Taskmanager" te installeren om zo te kijken of er apps draaien, of dat het geheugen vol loopt. Mocht dit niet werken kan een format altijd helpen.
Battery Monitor 2 laat bij mij zien dat de PopupClock erg veel verbruikt. Ik heb deze geprobeerd uit te zetten, maar dan werkt het lampje niet meer die een melding geeft bij een smsje of WhatsApp bericht. Is hier wat aan te doen?
Ik heb dit ook als ik op een wifi netwerk zit. Na een dag hard werken is de batterij nog gewoon vol (max streepjes) Bij thuiskomst op het wifi netwerk is de batterij in een paar uur leeg.Barock schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:04:
De verandering die ik meegemaakt heb is een ander simmetje er in en instellingen van de betreffende provider accepteren. Sinds die tijd is het dus hopeloos.
Weet ook niet wat ik er aan kan doen zonder alles weer opnieuw in te stellen.
[ Voor 45% gewijzigd door Geurt-kun op 02-07-2011 12:44 ]
Verwijderd
Heeft iemand een idee waar je pixelpipe kan downloaden?
Ben hem kwijt na een reset!
Had hem toen uit beta labs maar daar staat hij niet meer en in ovi winkel is hij ook verdwenen.
Heb al wat gegoogled, maar alles verwijst naar ovi of beta labs.
Erg jammer want gebruikte het regelmatig.
Iemand hem misschien nog op de plank liggen
Gr Erwin
Thnx
Had hem toen uit beta labs maar daar staat hij niet meer en in ovi winkel is hij ook verdwenen.
Iemand hem misschien nog op de plank liggen
Gr Erwin
Thnx
Verwijderd
Bij mij ook gebeurd, liet ineens los. Zit nu een plakbandje overheen, maar erg mooi is het niet. Gister (na 9 maanden gebruik) eerste krasje op het scherm. Het fysieke verval is begonnen.emmerx schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 01:45:
Vandaag valt ineens de onderkant in zijn geheel van mijn N8 af (bottom assembly) ....
Verwijderd
Ik moet 'm elke week naar voren verzetten omdat ie anders teveel achterloopt. Irritant, ik heb het idee dat dit gebeurt omdat ie ook een paar keer per week uitvalt en zichzelf zomaar opnieuw opstart.Webjunkie schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 07:12:
m'n N8 loopt 2 minuten achter terwijl ik hem op auto sync heb staan via vodafone en dat irriteert me wel een beetje
zijn er meer mensen die dat hebben?
Het is dan misschien geen Symbian toestel, maar ik heb ook last ermee met mijn HTC Mozart en heb ook vodafone.
Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.
Ik heb inmiddels het programma Tas Manager erop gezet.Geurt-kun schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:44:
[...]
Ik heb dit ook als ik op een wifi netwerk zit. Na een dag hard werken is de batterij nog gewoon vol (max streepjes) Bij thuiskomst op het wifi netwerk is de batterij in een paar uur leeg.
De verandering die ik meegemaakt heb is een ander simmetje er in en instellingen van de betreffende provider accepteren. Sinds die tijd is het dus hopeloos.
Weet ook niet wat ik er aan kan doen zonder alles weer opnieuw in te stellen.
Maar als ik bijv. het programma Gravity beeindig e/o afsluit komt het binnen 10 sec. weer terug

Ik heb nog de probeer versie voor 14 dagen, zou het daar aan kunnen liggen?
Met Batterymonitor (prima programma trouwens) doet mijn N8 toch echt 4 a 5 dagen met een accu. Lijkt me toch echt dat er wat anders aan de hand is. En aan de mensen waarvan de N8 na 9 maand uit elkaar valt, iets met garantie? Nokia promoot het ding op Youtube genoeg als onbreekbare, onbekrasbare telefoon.jens17 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:18:
[...]
Batterymonitor is júist een app die erg veel accu sap verbruiktTijd terug geïnstalleerd maar het viel me erg tegen. Indicatie was wel nauwkeurig, maar het kostte veel batterij.
Zou beter zijn om "Taskmanager" te installeren om zo te kijken of er apps draaien, of dat het geheugen vol loopt. Mocht dit niet werken kan een format altijd helpen.
Hier nog altijd geen problemen met mijn N8 na 5 maand gebruik, prima toestel, niet altijd even snel, maar doet alles wat ie moet doen.
Hehe, wacht maar nog 4 maanden afFastFred schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:42:
[...]
Hier nog altijd geen problemen met mijn N8 na 5 maand gebruik, prima toestel, niet altijd even snel, maar doet alles wat ie moet doen.
Mijn telefoon begon behoorlijk wat kuurtjes te vertonen, waarna ik m heb terug gezet naar fabrieks instellingen.
(complete her-installatie met data verlies)
Ovi- store 2.0 opnieuw gedownload en geinstalleerd.....
Start het programma niet meer op
Bij het zien van het (groene) startscherm van de ovi store, wordt deze na enkele seconden afgebroken en springt terug naar het homescreen
al diverse malen opnieuw geinstalleerd en herstart, helaas zonder resultaat.
Iemand nog een goede tip? want op google is ook niet vee te vinden.
Start het programma niet meer op

Bij het zien van het (groene) startscherm van de ovi store, wordt deze na enkele seconden afgebroken en springt terug naar het homescreen
Verwijderd
QT en QT mobility installeren. Dan werkt het weerSteve79 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:23:
Mijn telefoon begon behoorlijk wat kuurtjes te vertonen, waarna ik m heb terug gezet naar fabrieks instellingen.
Start het programma niet meer op![]()
Bij het zien van het (groene) startscherm van de ovi store, wordt deze na enkele seconden afgebroken en springt terug naar het homescreen![]()
Je zou eventueel ook via betalabs de CNN app kunnen downloaden, als het goed is zit daar QT etc bij en wet erna direct alles.
Ik heb zojuist bubbles geinstalleerd, deze zou qt 4.7 bevatten.
heeft helaas nog niet geholpen, ik zal jouw tip eens proberen.
heeft helaas nog niet geholpen, ik zal jouw tip eens proberen.
CNN app. geinstalleerd en alles werkt weer perfect!Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:29:
[...]
QT en QT mobility installeren. Dan werkt het weer..
Je zou eventueel ook via betalabs de CNN app kunnen downloaden, als het goed is zit daar QT etc bij en wet erna direct alles.
Bedankt, (nu alleen cnn er weer afhalen)
over de ovi-store gesproken 
krijgt er wel 's iemand updates binnen van geinstalleerde apps?
ik heb 1x een crazy angry birds update gehad en that's it
in die tijd heeft m'n vrouw alweer 3x een update gehad voor whatsapp op haar SGS en heb ik hier ook horen praten over een update voor de sysmbian versie, maar niks noppes nada aan updates.
ovi-store v2.08.042
whatsapp v2.6.8 (13659)
in die tijd heeft m'n vrouw alweer 3x een update gehad voor whatsapp op haar SGS en heb ik hier ook horen praten over een update voor de sysmbian versie, maar niks noppes nada aan updates.
ovi-store v2.08.042
whatsapp v2.6.8 (13659)
Ik heb Agry Birds Rio, en daar verscheen een update voor (in game) dus geinstalleerd via de site van de ontwikkelaar.Webjunkie schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 00:17:
over de ovi-store gesproken
ovi-store v2.08.042
whatsapp v2.6.8 (13659)
Daarna gaf Ovi store aan dat er een update was dus die ook geinstalleerd....bleek dat de officiele update van de ontwikkelaar weer weg was.
M.a.w. Ovi store had weer een oude versie terug gezet.

Zelf alles weer hersteld zoals het hoort maar Ovi denkt nog steeds mij een update te kunnen slijten welke geen update is
Weet iemand de dutch dictionary voor swype te vinden? Ik ben m kwijt na mijn her-installatie, en hij staat niet meer bij de betalabs of ovi store.
Ik kan enkel niet "gesignde"versies vinden.
Sinds gisteravond heb ik ook een N8. Gekocht om marktplaats, nieuw in doos van iemand die 'm net had gekregen bij het verlengen van z'n abo, geen slechte deal voor 250 euro dacht ik 
Positief: Moet zeggen de camera overtrof mijn verwachtingen
Ook de navigatie is nog steeds de allerbeste gratis navigatie die ik ken.
Negatief: Webbrowser, deze valt compleet in het niet bij een Android toestel, echt hopeloos. Hoop echt dat ze dat fixen met Symbian Anna.
Ben van plan met de N8 naar Amerika te gaan volgende week en deze te gebruiken als camera en navi. Dat moet wel goed gaan.
Positief: Moet zeggen de camera overtrof mijn verwachtingen
Negatief: Webbrowser, deze valt compleet in het niet bij een Android toestel, echt hopeloos. Hoop echt dat ze dat fixen met Symbian Anna.
Ben van plan met de N8 naar Amerika te gaan volgende week en deze te gebruiken als camera en navi. Dat moet wel goed gaan.
De navigatie op mijn N8 vertoond wat kuren. De eerste paar minuten gaat alles prima, maar na enige tijd loopt de navigatie vast en doet de N8 een automatische herstart, heel irritant. Probleem blijft ook aanwezig na zelf handmatig de telefoon uit en weer aan zetten. Kent iemand dit probleem? En heeft iemand er een oplossing voor? probleem is er ook als een ander programma (bijv. sportstracker) de GPS gebruikt.
Verwijderd
Zelfde probleem gehad.Bucephalus schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:21:
De navigatie op mijn N8 vertoond wat kuren. De eerste paar minuten gaat alles prima, maar na enige tijd loopt de navigatie vast en doet de N8 een automatische herstart, heel irritant. Probleem blijft ook aanwezig na zelf handmatig de telefoon uit en weer aan zetten. Kent iemand dit probleem? En heeft iemand er een oplossing voor? probleem is er ook als een ander programma (bijv. sportstracker) de GPS gebruikt.
het lijkt nu goed te gaan na het instellen van de plaats bepaling op aleen de interne gps, de rest uit.
Toine.
Meteen Opera Mobile (kun je ook als standaard browser instellen) en Opera Mini installeren.xabre16v schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:31:
Ik gebruik beide door elkaar heen (vraag me niet waarom).
Verwijderd
Ik kan hem ook niet meer vinden, maar heb hem hier nog wel op mijn pc staan.. Ik kan hem dus wel mailen.. Heb ik alleen even je emailadres nodig..Steve79 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:12:
Weet iemand de dutch dictionary voor swype te vinden? Ik ben m kwijt na mijn her-installatie, en hij staat niet meer bij de betalabs of ovi store.
Als je m zou willen mailen dan graag, mijn mail adres is (weer) zichtbaar.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:42:
[...]
Ik kan hem ook niet meer vinden, maar heb hem hier nog wel op mijn pc staan.. Ik kan hem dus wel mailen.. Heb ik alleen even je emailadres nodig..
Alvast bedankt
Verwijderd
You've got mail!Steve79 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:48:
[...]
Als je m zou willen mailen dan graag, mijn mail adres is (weer) zichtbaar.
Alvast bedankt
Helemaal goed,het werkt weer.
Nogmaals bedankt
Waarom is dat niet klantvriendelijk? Wanneer je iets koopt dat 'net' (in dit geval al wat langer) op de markt is, kun je verwachten dat de prijzen zullen dalen, logisch toch? Nu is de daling alleen wat groterVerwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 17:59:
http://www.nu.nl/gadgets/...-prijzen-smartphones.html
Lekker klantvriendelijk....NOT
Verwijderd
En hoe stel je die in als "standaard browser"Gutteguttegut schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:04:
[...]
Meteen Opera Mobile (kun je ook als standaard browser instellen) en Opera Mini installeren.
Ik gebruik beide door elkaar heen (vraag me niet waarom).
Ik heb een vervangend toestel gekregen vandaag. Pixelpipe kan ik niet meer vinden, net al snaptu. Iemand een idee waar deze gebleven zijn? In de ovi store zijn ze iig niet te vinden.Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:07:
Heeft iemand een idee waar je pixelpipe kan downloaden?
Iemand hem misschien nog op de plank liggen![]()
Gr Erwin
Thnx
Of heeft er iemand een vervangend programma? Met name pixelpipe was erg handig aangezien ik naar 4 accounts sturen kon. Het gemis van snaptu kom ik nog wel overheen.
[ Voor 14% gewijzigd door robkrekel op 05-07-2011 20:11 ]
Verwijderd
Omdat Nokia het moet hebben van de 'trouwe Nokia klant' Als ze dan die nieuwe klanten gaan duperen door ineens toestellen veel goedkoper aan te bieden, raak je volgens mij een grote groep vaste klanten kwijt..chapie schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:49:
[...]
Waarom is dat niet klantvriendelijk? Wanneer je iets koopt dat 'net' (in dit geval al wat langer) op de markt is, kun je verwachten dat de prijzen zullen dalen, logisch toch? Nu is de daling alleen wat groter
Ze hadden gewoon de E6 en X7 goedkoop op de markt moeten zetten!!
Wat ze volgens mij veel beter hadden kunnen doen, is de E6 en X7 met Belle uitbrengen.. En dan voor een leuke prijs! Daar trek je nog wel wat mensen mee.. Die N5 (prototype?) ziet er wel leuk uit..
Symbian is gewoon gedateerd en nu gooien ze de prijzen omlaag in de hoop dat klanten DAN wel ineens voor Nokia gaan.. Daar geloof ik gewoon niets van.. ;-)
Instellingen -> toepassingsinst. -> std.toepassingen -> surfen op internetVerwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 19:08:
[...]
En hoe stel je die in als "standaard browser"
Ik zie het probleem even niet:Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:12:
[...]
Omdat Nokia het moet hebben van de 'trouwe Nokia klant' Als ze dan die nieuwe klanten gaan duperen door ineens toestellen veel goedkoper aan te bieden, raak je volgens mij een grote groep vaste klanten kwijt..
Ze hadden gewoon de E6 en X7 goedkoop op de markt moeten zetten!!
Wat ze volgens mij veel beter hadden kunnen doen, is de E6 en X7 met Belle uitbrengen.. En dan voor een leuke prijs! Daar trek je nog wel wat mensen mee.. Die N5 (prototype?) ziet er wel leuk uit..
Symbian is gewoon gedateerd en nu gooien ze de prijzen omlaag in de hoop dat klanten DAN wel ineens voor Nokia gaan.. Daar geloof ik gewoon niets van.. ;-)
Nokia moet het hebben van de 'trouwe Nokia klant' + prijzen gaan omlaag = goed voor trouwe klanten
Potentiële nieuwe klanten + prijzen gaan omlaag = goed voor nieuwe klanten
Het is alleen zuur als je net een nieuwe telefoon hebt gekocht en dat dan de prijzen omlaag gaan, maar dat is niet onrechtvaardig o.i.d.
Thnx voor de tip, zal het eens proberen.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:21:
[...]
Zelfde probleem gehad.
het lijkt nu goed te gaan na het instellen van de plaats bepaling op aleen de interne gps, de rest uit.
Toine.
Even voor de mensen met soortgelijke problemen, ik heb een update voor Parrot gedownload en geinstalleerrd via BT en alles werkt nu :-Junkiexp- schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 21:33:
Ik heb de N8 nu gekoppeld met een 3.5 mm jack naar mijn audiosysteem in de auto, goed geluid hoor![]()
Alleen ik ben dan tegelijk verbonden via bleutooth met de Parrot, en zodra ik telefoon krijg en opneem via de parrot stopt de muziek (dat is goed) maar de N8 geeft 'dempen' aan, en de parrot geeft een muziektoontje met een schuine streep erdoorheen.
Dat snap ik nog niet helemaal.
Soms wordt dan ook heel de verbinding met de parrot verbroken ?
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen ?
-Stabiele verbinding
-MP3 wordt gepauzeerd en gemute als ik telefoon krijg en gaat daarna automatisch verder
En mijn contacten worden nu automatisch gesynchroniseerd
3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024
Even een vraagje, ik heb een .DM file kan ik die ergens in een installatiemap zetten en zo via mijn N8 installeren? welke map is dit? want ik zie hem nergens staan op mijn telefoon.
Het antwoord op je vraag staat een paar pagina's terug....en wel hieriNFiNiTY- schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:37:
Even een vraagje, ik heb een .DM file kan ik die ergens in een installatiemap zetten en zo via mijn N8 installeren? welke map is dit? want ik zie hem nergens staan op mijn telefoon.
Antwoord van -Toine- in het kort:
Deze bestanden zijn makkelijk aan te passen met bv. notepad++.
Als je het gedeelte bovenin het bestand weg haalt en dan opslaat, kan je bij de extensie het .dm verwijderen en kan je hem gewoon installeren.
Heb dit al diverse keren gedaan en werkt perfect.
Het gedeelte wat je moet verwijderen uit het bestand met notepad++ is dit:
--boundary-1
Content-Type: x-epoc/x-sisx-app
Content-Transfer-Encoding: binary
Dus ook de lege 4e regel verwijderen.
iemand een idee waarom bij mij buienradar niet meer wil opstarten ?
Heb hem enige tijd zonder problemen kunnen gebruiken en van het een op het andere moment werkt zowel de gadget als de widget niet meer.
Heb niets geinstalleerd dus dat lijkt met het probleem niet.
Heb buienrader verwijderd, gereboot en opnieuw geinstalleerd (weer een reboot) maar ook dit wil niet helpen.
krijg wel veiligheidswaarschuwingen; waar ik kies voor toestaan voor sessie (2x) maar daarna klapt hij eruit.
Met een beetje spelen kan ik wel bij instellingen komen maar ook daar kan ik het probleem niet oplossen...
Iemand een idee ?
Heb hem enige tijd zonder problemen kunnen gebruiken en van het een op het andere moment werkt zowel de gadget als de widget niet meer.
Heb buienrader verwijderd, gereboot en opnieuw geinstalleerd (weer een reboot) maar ook dit wil niet helpen.
krijg wel veiligheidswaarschuwingen; waar ik kies voor toestaan voor sessie (2x) maar daarna klapt hij eruit.
Met een beetje spelen kan ik wel bij instellingen komen maar ook daar kan ik het probleem niet oplossen...
Iemand een idee ?
Bij mij werkt het nog prima maar ik krijg 3 pop-ups, de laatste is van "Verbinding met netwerk toestaan?".Ashaman schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:52:
iemand een idee waarom bij mij buienradar niet meer wil opstarten ?
Iemand een idee ?
Misschien dat het daar bij jou fout gaat?
Even iets heel anders. Ik kan niet meer mobiel internetten via ben prepaid. Ik heb alles opnieuw ingesteld,alle instellingen opnieuw handmatig ingevoerd maar niets meer, zelfs de telefoon firmware opnieuw erop gezet, maar niets, dat ding wil gewoon niet internetten, iemand dit ook eens meegemaakt?
Wordt er wel een verbinding gemaakt?Jeroen10 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:47:
Even iets heel anders. Ik kan niet meer mobiel internetten via ben prepaid. Ik heb alles opnieuw ingesteld,alle instellingen opnieuw handmatig ingevoerd maar niets meer, zelfs de telefoon firmware opnieuw erop gezet, maar niets, dat ding wil gewoon niet internetten, iemand dit ook eens meegemaakt?
En heb je Ben al gebeld?
die derde popup krijg ik nietGutteguttegut schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:21:
[...]
Bij mij werkt het nog prima maar ik krijg 3 pop-ups, de laatste is van "Verbinding met netwerk toestaan?".
Misschien dat het daar bij jou fout gaat?
Weet iemand trouwens of de gegevensteller in het logboek de totale data meet, of enkel 3G? Ik sta inmiddels op 3GB en het blijft oplopen. Zeker gek omdat ik de afgelopen week toch vooral thuis heb gewerkt en niet veel onderweg heb zitten internetten ofzo.
Als het de totale data meet, weet iemand dan een goede 3G-teller in de Ovi Store?
Als het de totale data meet, weet iemand dan een goede 3G-teller in de Ovi Store?
Alleen als ik dan in bijv mn e-mail op een link klik opent hij wel gewoon de nokia browser...Gutteguttegut schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:26:
[...]
Instellingen -> toepassingsinst. -> std.toepassingen -> surfen op internet
Ik gebruik de Data Counter Widget, die geeft wel 2G/3G en wifi apart aan.notorious_roy schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:58:
Weet iemand trouwens of de gegevensteller in het logboek de totale data meet, of enkel 3G? Ik sta inmiddels op 3GB en het blijft oplopen. Zeker gek omdat ik de afgelopen week toch vooral thuis heb gewerkt en niet veel onderweg heb zitten internetten ofzo.
Dell E6420 | Sony Cybershot WX220
Verwijderd
Ik zou hem ook graag van je willen hebben als het niet teveel moeite is
Heb je een pm met mijn mailadres gestuurd.
Gr Erwin
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2011 10:54 ]
Sinds kort staat er bij mijn toepassingen een iccontje met de naam "NoName" Icoontje zelf is rond, blauw met een grote "i" in het midden en een rood sterretje in de rechter bovenhoek. Waar komt die app vandaan? De laatste Apps die ik heb geïnstalleerd zijn BuienRadar en QTorch. Is het daar een onderdeel van?
Ik hoop dat iemand hier mij kan vertellen wat voor iets dit is.
De NoName app is onderdeel van de Notification API (voor push notifications). De NoName naam is een bug en zou in een volgende versie van de API gefixed moeten worden volgens Nokia.Bucephalus schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:31:
Sinds kort staat er bij mijn toepassingen een iccontje met de naam "NoName" Icoontje zelf is rond, blauw met een grote "i" in het midden en een rood sterretje in de rechter bovenhoek. Waar komt die app vandaan? De laatste Apps die ik heb geïnstalleerd zijn BuienRadar en QTorch. Is het daar een onderdeel van?
Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic