Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
sinds pr1.2 werkt het ook pas goed, het werkt echt super nu. ik raad daarom aan dit toch voor elkaar te krijgen...kan je vertellen wat er niet goed gaat?
---
edit:

Fijn dat het lukt...agenda kan je dus ook syncen, moet je bij opties is het account ff aangeven. Verder is dit volledig push, je kan het bijv. tussen 07.00 en 22.00 laten pushen en daar buiten niet of elk uur etc.

[ Voor 42% gewijzigd door Folkifoon op 13-06-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:32
Leuk bericht tegengekomen over PR 3.0
http://news.softpedia.com...-Belle-Leaks-199500.shtml en
http://www.nannu.info/for...thread.php?t=24603&page=1

- Grootte van de widgets custom sized
- Ander lettertype
- Nog sneller dan Anna.
- Nog voor het einde van dit jaar :)

Wat is de betrouwbaarheid van deze berichten?

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Reaper.JA2 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:07:
Leuk bericht tegengekomen over PR 3.0
http://news.softpedia.com...-Belle-Leaks-199500.shtml en
http://www.nannu.info/for...thread.php?t=24603&page=1

- Grootte van de widgets custom sized
- Ander lettertype
- Nog sneller dan Anna.
- Nog voor het einde van dit jaar :)

Wat is de betrouwbaarheid van deze berichten?
2 van die 4 punten moet je al niet te serieus nemen.
Sneller dan anna dat kan voor ieder individueel anders zijn kwa ervaring in de praktijk. mocht het echt sneller zijn dan is het vast niet meer dan 0,002 seconden waar je in de praktijk weinig van gaat merken.
Nog voor het einde van het jaar kan je het beste een paar maanden bij optellen zodat het pas volgend jaar gaat worden. Nokia moet Belle eerst nog gaan testen dan goedkeuren en dan gefaseerd per productcode gaan verspreiden via de update. Waardoor je het in de praktijd pas enkele maanden later echt op je mobiel hebt staan.

Deze 2 punten zie ik dan ook niet anders dan matketings praatjes om de consument geil te houden.

Mocht het bericht niet van Nokia zelf afkomen dan kan je verwachten dat haters het geheel aan het opblazen zijn waardoor je te hoge verwachtingen krijgt en nokia weer in slecht daglicht komt te staan.

Dus ga beter niet vertrouwen wat je vooraf hoort. Wacht geduldig en zie dan wat je eigen ervaring met Belle wordt maar ga van te voren zeker geen verwachtingen hebben.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
En laat eerst Anna maar komen... Nokia schijnt nog bezig te zijn met het softwaregedeelte voor de camera.
30 fps opnemen en CAF (continuous autofocus) worden in Anna ingebakken. Ik las ook dat de interface van het cameramenu wordt verbeterd. Ik ga er van uit dat de eerste productcodes nog deze maand Anna ontvangen, reden voor mij om de telefoon dan eens te flashen

Probably all you Nokia N8 users have been waiting with bated breath for this one. The N8 will be getting the latest Symbian update – Anna - pretty soon. The most important of all is that the excellently performing 12 megapixel camera will get better with a few more features added to it. Anna should have been released for the N8 quite a while back. However, it seems that the Finnish company was working on an update that was specific to this smartphone and that’s why the delay. Damien Dinning, the camera expert for Nokia has tweeted saying:
“There will be an N8 specific update coming which will. You need the code from Anna though.”

The new features to the N8’s camera will be able to record videos at 30 frames per second which means smoother videos. The camera will also be able to capture videos in a continuous autofocus manner. So the focus of the camera can shift quickly and continuously while capturing objects in varying distances while shooting videos. Now that it all sounds good, lets hope the N8 gets love from Anna, sooner than expected.

http://tech2.in.com/news/...g-for-the-nokia-n8/224962

http://mynokiablog.com/20...nokia-n8-specific-update/

[ Voor 59% gewijzigd door Folkifoon op 14-06-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
-Junkiexp- schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:28:
[...]

Nee dat niet, maar ik vergeet het nog wel eens om de n8 erop te zetten.
Zegt meer over jou denk ik, ik zet 'm altijd op de blokkering (altijd dmv dat schuifje, is het snelst). Dat schuifje begint nu serieus te slijten, mist al een stukkie verf bij mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 15:06
Het zal mij niet verbazen als Anna pas tegen het einde van het jaar komt. Nokia kennende zijn ze goed in uitstellen om de gebruiker "The best experence" te bieden en zo lang mogelijk aan het lijntje te houden.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Telfordia schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:21:
Het zal mij niet verbazen als Anna pas tegen het einde van het jaar komt. Nokia kennende zijn ze goed in uitstellen om de gebruiker "The best experence" te bieden en zo lang mogelijk aan het lijntje te houden.
Enerzijds geef ik je gelijk. Anderzijds hoop ik dat ze eindelijk wakker zijn geworden na de afgelopen onrustige periode. Vertrokken kopstukken, positie van marktleider kwijt etc etc. Nokia had na lange tijd pas door dat het bedrijf op deze wijze de afgrond in ging. Dus ik hoop dat ze zich dit keer aan de afspraken houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
Er zijn al telefoons met Anna aangekondigd, dus ik zou er raar van opkijken als het het nog zo lang zou duren. Hoop dat deze maand nog lukt eigenlijk.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
DitisKees schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:19:
Er zijn al telefoons met Anna aangekondigd, dus ik zou er raar van opkijken als het het nog zo lang zou duren. Hoop dat deze maand nog lukt eigenlijk.
Duurt voor de N8 dus langer omdat ze voor dit model een 'eigen' Anna maken (aangepast voor de 12mp cam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over het gebruik van SPB Mobile Shell op m'n Nokia N8... Ik heb dit gedownload uit de Ovi Store (versie 3.07(065)) voor € 14,99 en krijg 2 zaken niet voor elkaar. Ten eerste zou er een mogelijkheid moeten zijn om foto's van je contacten van Facebook te halen en ten tweede moet er volgens mij ook een 3D viewer op zitten voor je mail en smsjes... Ik kan beide niet vinden, is er iemand die me uit de brand kan helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Telfordia schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:21:
Als deze er al komt uiteraard. Uiteindelijk werkt de N8 in principe goed dus op enkele applicatie updates na is Nokia niets verplicht aan de huidige N8 gebruikers. Sterker nog, hoe meer updates des te minder gebruikers geneigd zijn om een nieuw toestel aan te schaffen. Nu heeft Nokia wel aangegeven dat o.a. de N8 nog wel wordt voorzien van de Anna update maar hoe hard is deze toezegging? De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
regmaster schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:11:
[...]

Als deze er al komt uiteraard. Uiteindelijk werkt de N8 in principe goed dus op enkele applicatie updates na is Nokia niets verplicht aan de huidige N8 gebruikers. Sterker nog, hoe meer updates des te minder gebruikers geneigd zijn om een nieuw toestel aan te schaffen. Nu heeft Nokia wel aangegeven dat o.a. de N8 nog wel wordt voorzien van de Anna update maar hoe hard is deze toezegging? De tijd zal het leren.
Dit is al lang officieel bevestigd door Nokia...Alsmede de Belle update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Folkifoon schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:19:
[...]

Dit is al lang officieel bevestigd door Nokia...Alsmede de Belle update!
Tussen zeggen en doen zit een grote wereld. We zullen zien wat Nokia uiteindelijk zal gaan leveren.
Van Anna kan ik me nog wel iets voorstellen, maar of ze gaan investeren om een Belle versie voor de N8 te gaan ontwikkelen? Ik zou met Anna de handen dichtknijpen maar niet rekenen op Belle, scheelt een hoop teleurstelling en frustratie achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Waar in mijn N8 kan ik ergens terug zien of ik voor internet een GPRS of 3G verbinding gebruik?

Want als ik in mijn data logs kijk lijkt het alsof ik alleen GPRS verbindingen maak voor mijn internet.. maar ik dacht dat dit in mijn logfile misschien een algemene melding zou kunnen betekenen wat gewoon staat voor een internet verbinding.
Ik zie wel een icoontje verschijnen bovenin dat er internet verbinding is maar dat is gewoon een icoontje die geen onderscheid laat zien tussen 3G en GPRS. Of zie ik dat verkeerd? Ik zie dan bovenin een icoontje dat lijkt op een antenne met signaal.

Ik heb al ruim 3 jaar deze Telfort sim-only SIM-Kaart, eerst 2 jaar in mijn N95 gebruikt en nu een jaar in mijn N8 dat icm een onbeperkt internet bundel(surf&mail) er bij.
Ik begin het vermoeden te krijgen dat sinds ik deze simkaart in mijn N8 gebruik alleen nog GPRS verbindingen maak en geen 3G meer.
Ik heb zelfs net al de instellingen bij Telfort opnieuw naar mij toe laten versturen via SMS en deze opnieuw ingesteld. De instellingen zien er ook allemaal goed uit verder. Maar nog steeds laat mijn logfile zien dat het een GPRS verbinding is en geen 3G.

Kan iemand bevestigen aan mij, laten zien of vertellen aan mij, wat ik zou moeten zien als ik een 3G verbinding zou hebben? Want misschien dat ik toch eens naar een telfort winkel moet om mijn 3 jaar oude simkaart te laten veranderen..

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpitfireNL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:47:
Kan iemand bevestigen aan mij, laten zien of vertellen aan mij, wat ik zou moeten zien als ik een 3G verbinding zou hebben? Want misschien dat ik toch eens naar een telfort winkel moet om mijn 3 jaar oude simkaart te laten veranderen..
Linksboven staat dan 3G of 3.5G. Het icoontje van de 'verbinding' is inderdaad hetzelfde. Maar bij GPRS staat er dan geen 3G boven/naast.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:52:
[...]

Linksboven staat dan 3G of 3.5G. Het icoontje van de 'verbinding' is inderdaad hetzelfde. Maar bij GPRS staat er dan geen 3G boven/naast.
Dankje.

Dan moet ik dus toch echt eens terug naar een telfort winkel. Met de instellingen die ze toesturen en die ik op hun klantenservice website vindt kan ik echt geen 3G verbinding krijgen. In ieder geval niet hier in Eindhoven maar heb het volgens mij ergens anders ook nog niet gezien. In de afgelopen tijd in ieder geval niet en nu begin ik het te missen.....
Maar voorheen toen ik hem altijd in mijn N95 had kan ik me toch goed herinneren toen had ik altijd een 3G verbinding (3G icoontje) en dat was geloof ik nog met deze zelfde simkaart. En misschien dat ik het daarna ook wel een tijdje nog heb gehad op mijn N8... om een nog onbekende oorzaak nu in ieder geval niet.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Junkiexp-
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 07:48
FastFred schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:48:
[...]

Zegt meer over jou denk ik, ik zet 'm altijd op de blokkering (altijd dmv dat schuifje, is het snelst). Dat schuifje begint nu serieus te slijten, mist al een stukkie verf bij mij 8)7
Ik gebruik hem veel zakelijk, en dan gaat hij na een gesprek on wel eens onvergrendeld de zak in.
Hetzelfde als ik hem uit de lader in de auto pak.

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Folkifoon schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:03:
[...]

Duurt voor de N8 dus langer omdat ze voor dit model een 'eigen' Anna maken (aangepast voor de 12mp cam)
Dat is toch gewoon een kwestie van het aanpassen van de camera-app zodat die om kan gaan met de 12mp cam (tov de cam uit een andere telefoon die al Anna heeft)

@ hierboven: nu je dat zegt. Hebben meer mensen er last van dat als je de telefoon vergrendeld hebt en je neemt een telefoontje aan. Aan het einde van het gesprek druk je op 'Einde oproep' en dan duurt het vervolgens een godganselijke eeuwigheid voor hij de 'bel-app' afsluit waarop hij dan weer moet vergrendelen, wat hij dan ook netjes doet, maar voor hij het gesprek ook echt afgesloten heeft nadat je op 'Einde oproep' drukt, duurt zo ontiegelijk lang, grootste ergernis tot nu toe bij deze telefoon

[ Voor 39% gewijzigd door FastFred op 14-06-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Junkiexp-
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 07:48
FastFred schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:59:
[...]

Dat is toch gewoon een kwestie van het aanpassen van de camera-app zodat die om kan gaan met de 12mp cam (tov de cam uit een andere telefoon die al Anna heeft)

@ hierboven: nu je dat zegt. Hebben meer mensen er last van dat als je de telefoon vergrendeld hebt en je neemt een telefoontje aan. Aan het einde van het gesprek druk je op 'Einde oproep' en dan duurt het vervolgens een godganselijke eeuwigheid voor hij de 'bel-app' afsluit waarop hij dan weer moet vergrendelen, wat hij dan ook netjes doet, maar voor hij het gesprek ook echt afgesloten heeft nadat je op 'Einde oproep' drukt, duurt zo ontiegelijk lang, grootste ergernis tot nu toe bij deze telefoon
Eigenlijk nooit opgelet, maar ik vind de N8 sowieso niet belachelijk snel.

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Er zitten soms wat vertragingen en haperingen in maar dat is niet iets waar ik me gruwelijk aan erger. Alleen dat gedoe na een simpel telefoongesprek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:20
Nieuwe beta versie van OVI Suite voor de liefhebbers:

http://betalabs.nokia.com/apps/nokia-ovi-suite-beta

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 02:28
FastFred schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:04:
Er zitten soms wat vertragingen en haperingen in maar dat is niet iets waar ik me gruwelijk aan erger. Alleen dat gedoe na een simpel telefoongesprek...
Ik vindt sowieso dat het afsluiten van een telefoongesprek erg traag is. Ja ik heb het ook dus, maar ook als ik zelf gebeld heb dus hij niet zelf hoeft te vergrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tahomas
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-02 10:32
Ik heb noodgedwongen nu een Nokia N8 en ben er niet tevreden over. Erg sloom!

[ Voor 178% gewijzigd door tahomas op 15-06-2011 01:51 . Reden: - ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Folkifoon schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:36:
En laat eerst Anna maar komen... Nokia schijnt nog bezig te zijn met het softwaregedeelte voor de camera.
30 fps opnemen en CAF (continuous autofocus) worden in Anna ingebakken.
CAF wil je echt niet gebruiken.
Ik heb het een tijdje getest maar de AF maakt veel te veel geluid wat je weer terug hoort in de video.

Wat ik liever zou willen zien is b.v. 60fps @800x480 of 120fps @400x240 oid.
Maar ik denk dat de hardware dat gewoon weg net aan kan.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:28
tahomas schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 01:50:
Wat is er sloom aan? Want ik kan veel dingen opnoemen die sneller zijn dan op andere telefoons..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:06:
Ik heb een vraag over het gebruik van SPB Mobile Shell op m'n Nokia N8... Ik heb dit gedownload uit de Ovi Store (versie 3.07(065)) voor € 14,99 en krijg 2 zaken niet voor elkaar. Ten eerste zou er een mogelijkheid moeten zijn om foto's van je contacten van Facebook te halen en ten tweede moet er volgens mij ook een 3D viewer op zitten voor je mail en smsjes... Ik kan beide niet vinden, is er iemand die me uit de brand kan helpen??
Contacten van Facebook halen zit er bij mij ook niet op, wel vreemd.
Heb je trouwens ook dat als je contact uit Log kiest dat SPB Shell die contact opent maar dat je niet kan klikken op nummer die als "hoofdnummer" gekozen is? Kortom, je moet dan echt "contact openen" kiezen en vanuit je native contactboek gaan kiezen call->voicecall? In de vorige versie was dat geen probleem maar deze is echt niet werkbaar.
Gutteguttegut schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 02:42:
[...]
CAF wil je echt niet gebruiken.
Ik heb het een tijdje getest maar de AF maakt veel te veel geluid wat je weer terug hoort in de video.

Wat ik liever zou willen zien is b.v. 60fps @800x480 of 120fps @400x240 oid.
Maar ik denk dat de hardware dat gewoon weg net aan kan.
Laat ze eerst maar Panorama setting native maken. Het is toch van het zotte dat je bij camera-phone een losse applicatie moet hebben om panorama foto's te maken. Die dan ook nog half werkt 8)7
-Junkiexp- schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:03:
[...]

Eigenlijk nooit opgelet, maar ik vind de N8 sowieso niet belachelijk snel.
tahomas schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 01:50:

Ik gebruik N8 nu naast SGS2, en ik weet dat het niet helemaal eerlijke vergelijking is maar N8 is idd behoorlijk sloom.

[ Voor 14% gewijzigd door businka19 op 15-06-2011 12:22 . Reden: nog een reactie toegevogd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 15:06
Ik weet idd niet of die vergelijking nog op gaat. Een telefoon van bijna een jaar oud vergelijken met een net nieuw toestel met een 1,2 ghz processor. De komende maanden komen er vast heel veel toestellen uit die sneller zijn dan de N8. Nier meer dan logisch.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Telfordia schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:22:
Ik weet idd niet of die vergelijking nog op gaat. Een telefoon van bijna een jaar oud vergelijken met een net nieuw toestel met een 1,2 ghz processor. De komende maanden komen er vast heel veel toestellen uit die sneller zijn dan de N8. Nier meer dan logisch.
Er zit iets minder tijd tussen dan het lijkt, ze zijn 7 maanden apart. Verschil wordt denk voornamelijk veroorzaakt door het feit dat toen N8 uitkwam was die al outdated qua processor, RAM en derg. en SGS2 is zijn tijd juist iets vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 17:22
Om in het buitenland 3G data en WLAN uit te laten zetten ben ik op zoek gegaan hoe je dit kan uitzetten. ( Kost iets van 10 euro per MB voor 3G data ) want vele websites verder komt je alleen maar op van die standaard antwoorden om dingen uit te zetten in de applicatie. JAJA nou de telefoon is bezeten en heeft lak aan deze instellingen. Die gaat dus gewoon automatisch connecten dan wel via 3G of anders wel via WLAN.

1) WLAN scan uitzetten helpt niet. WLAN connect doodleuk als je dit uitzet op je aangemaakte wlan profiel.
Ook is het absurd dat als ik in menu->instellingen-> connectiviteit -> instellingen -> Geg. gebr. in eigen land/buitenland -> ALTIJD VRAGEN instel, de telefoon alsnog WLAN connectie maakt zonder dat ik iets gevraagd word. HUH?

2) Alleen WLAN gebruiken(menu->instellingen-> connectiviteit -> instellingen -> ALLEEN WLAN
helpt tegen 3G data dat deze niet meer kan connecten ( meld dan toegang mislukt)
WLAN blijft echter connectie zoeken dus ik heb de WLAN toegangs punten maar verwijderd en toen ging WLAN en GPRS geen connectie meer zoeken.

3) Ik heb een passwoord toegevoegd op het 3G Internet profiel((menu->instellingen-> connectiviteit -> instellingen -> netw bestemmingen -> je 3G profiel -> wachtwoord vragen) en is naast het "altijd vragen" een 2e extra beveiliging dat die echt geen connectie moet maken.

Apart is echter wel dat als ik nu wil surfen de telefoon vraagt of deze de internet 3G toegangs punten profiel mag gebruiken voor "altijd" of "alleen deze keer".
Dit vroeg de telefoon hiervoor nooit ( ging gewoon lekker automatisch connectie maken).
ook valt me op dat whatsapp. 3G / GSM triggered om ( lijkt het op ) altijd automatisch toegang te krijgen.
en dit valt lastig te blokkeren. Ook niet als ik dit in de app uitzet behalve dan als ik optie 2) toepas uiteraard.

al met al een onwijze domme telefoon van zo'n eigenlijk prima telefoon en nog schrijnender is dat Nokia er geen bal aan doet om een optie te maken die dit mogelijk maakt. Je wilt gewoon 1 optie hebben die 3G data / GSM data en WLAN voor ALTIJD uitzet en ALLE applicatie overuled dit ook niet te doen, behalve als je dat wilt.

Hopelijk hebben jullie er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Wat wil je nu eigenlijk, gewoon geen internet tijdens roaming. Gebruiken in buitenland: Alleen WLan. Klaar, niks aan de hand.. WLAN betaal je niet voor! Eventueel kan je dat ook uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Giem schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:13:
[...]

Wat wil je nu eigenlijk, gewoon geen internet tijdens roaming. Gebruiken in buitenland: Alleen WLan. Klaar, niks aan de hand.. WLAN betaal je niet voor! Eventueel kan je dat ook uitzetten.
Ja ik was laatst even in Belgie en toen viel me op dat hij elke keer voor data overdracht gewoon netjes vroeg of ik dat wel wou in het buitenland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 17:22
Giem schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:13:
[...]

Je wilt geen hoge data kosten krijgen als je in het buitenland bent en erg zijn enorm veel topics dat mensen gewoon ook in hun eigen land geen 3G willen gebruiken. Deze willen het alleen gebruiken als zij hiervoor toestemming geven. Oplossing is er echter niet altijd voorhanden met een simpele instelling die voor alles werkt

WLAN valt zelft niet uit te zetten als je een profiel hebt aangemaakt.
( op de N8 een wlan profiel voor thuis en ook al wil ik dat die geen connectie maakt doet ie dat toch)
Alleen als ik het profiel weghaal ( geen WLAN gegevens uiteraard meer ) lukt het niet meer.

UPDATE:

ik kom er opeens achter dat als ik nu ga surfen de N8 opeens wel vraagt voor toestemming. Echt vreemd allemaal. whatsapp heb ik er weer opgezet en dit blijkt de boosdoener. Deze start zelfs profielen op die ik niet eens meer heb ( had ik wel maar verwijderd ).

Update 2:

Ik heb bijvoorbeeld KPN MMS en KPN/Hi Mobiel Internet echter onder toegangs punten staat alleen KPN/Hi Mobiel Internet. Ik heb dus deze KPN MMS weer toegevoegd en ook hier wachtwoord vragen aangezet en nu vraagt de telefoon wel toestemming.

ofwel dit is echt een bug dat die een profiel wel heeft en kan gebruiken echter als je hem verwijderd verwijderd die niet de instellingen.

http://discussions.nokia-...a-MMS-profile/td-p/947045

Weird allemaal.

[ Voor 30% gewijzigd door freedzed6 op 15-06-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
SpitfireNL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:47:
....

Staat je telefoon wel op 3G, dit kan je zien bij
instellingen > connectiviteit > Netwer. Als hij hier op GSM staat weet je waar het probleem zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Vraagje: als ik bij thema's - algemeen kijk dan staat er achter sommige thema's een "koffiemok" en achter sommige niet, wat is het verschil en wat betekent die "koffiemok"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
freedzed6 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:28:
[...]

Je wilt geen hoge data kosten krijgen als je in het buitenland bent en erg zijn enorm veel topics dat mensen gewoon ook in hun eigen land geen 3G willen gebruiken. Deze willen het alleen gebruiken als zij hiervoor toestemming geven. Oplossing is er echter niet altijd voorhanden met een simpele instelling die voor alles werkt

( op de N8 een wlan profiel voor thuis en ook al wil ik dat die geen connectie maakt doet ie dat toch)
Alleen als ik het profiel weghaal ( geen WLAN gegevens uiteraard meer ) lukt het niet meer.

UPDATE:

ik kom er opeens achter dat als ik nu ga surfen de N8 opeens wel vraagt voor toestemming. Echt vreemd allemaal. whatsapp heb ik er weer opgezet en dit blijkt de boosdoener. Deze start zelfs profielen op die ik niet eens meer heb ( had ik wel maar verwijderd ).

Update 2:

Ik heb bijvoorbeeld KPN MMS en KPN/Hi Mobiel Internet echter onder toegangs punten staat alleen KPN/Hi Mobiel Internet. Ik heb dus deze KPN MMS weer toegevoegd en ook hier wachtwoord vragen aangezet en nu vraagt de telefoon wel toestemming.

ofwel dit is echt een bug dat die een profiel wel heeft en kan gebruiken echter als je hem verwijderd verwijderd die niet de instellingen.

Weird allemaal.
Maar dan nog de vraag... waarom wil je wlan uit hebben.. daarvoor zijn geen kosten? Dus gewoon alleen wlan. Dan maakt hij alleen een verbinding als hij een openbaar WLan vind of een eigen die je toegevoegd hebt, bijvoorbeeld thuis.

Je kan dit instellen voor je eigen netwerk en voor een andere netwerken (roaming).

Dus ik zie je probleem echt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
kruila schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:45:
Vraagje: als ik bij thema's - algemeen kijk dan staat er achter sommige thema's een "koffiemok" en achter sommige niet, wat is het verschil en wat betekent die "koffiemok"?
Je bedoeld op welk geheugen die staat, intern telefoon (256) intern telefoon (16 gig, "koffiemok"), of op je microSD kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Giem schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:33:
[...]

Je bedoeld op welk geheugen die staat, intern telefoon (256) intern telefoon (16 gig, "koffiemok"), of op je microSD kaartje?
Dat zou kunnen, want bij de "standaard"thema's staat niets en bij de thema's die later heb toegevoegd via ovi-store staat die "koffiemok" en alle extra zaken die installeer doe ik op intern telefoon (16 gig).

Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:15
freedzed6 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:28:
[...]

UPDATE:

Update 2:

Weird allemaal.
Bij mij zorgde Whatsapp ook elke keer voor Wlan en 3G verbinding. Kortom Whatsapp eraf geknald en telefoon reageerde normaal op de ingestelde settings (was wel op een N95 8gb, maar zelfde probleem als jij opschreef).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Yihaaa schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:56:
[...]

Bij mij zorgde Whatsapp ook elke keer voor Wlan en 3G verbinding. Kortom Whatsapp eraf geknald en telefoon reageerde normaal op de ingestelde settings (was wel op een N95 8gb, maar zelfde probleem als jij opschreef).
In Whatsapp kan je uitzetten dat het progje naar wlan zoekt. Dat er constant een dataverbinding open staat is logisch, daar is het programma voor. Met een aantal taskmanager progjes kan je een app "killen", in dit geval wordt Whatsapp afgesloten en moet je deze zelf weer starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
kruila schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:45:
Hehe, die koffiemok is in werkelijkheid interne hdd tekentje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Woudtwe schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:26:
[...]

Ik vindt sowieso dat het afsluiten van een telefoongesprek erg traag is. Ja ik heb het ook dus, maar ook als ik zelf gebeld heb dus hij niet zelf hoeft te vergrendelen.
Jij legt het net zo goed uit, alleen wat duidelijker en in minder woorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik heb nu ruim 8 maanden met alle plezier een N8 die ik in de auto koppel aan mijn carkit. Maar omdat ik de laatste tijd meer trein dan met de auto ga, wilde ik de standaard headset gebruiken die je bij de N8 erbij geleverd krijgt. Maar als ik deze in mijn N8 stop, krijg ik de melding dat de microfoon van de telefoon gebruikt moet worden, ipv de microfoon die in de headset zit. Ik heb in de instellingen zitten vroeten, maar het lukt mij niet om de headset-microfoon aan te zetten. Weet iemand hoe dit ik wel kan doen? Een USB microfoon is geen goed idee, ik zie me al ermee in de trein zitten..........

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 19:54
je moet het stekkertje vd headset er goed induwen.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

@ gesprek afsluiten, een druk op de rode knop versnelt het proces.

Met hemelvaart ben ik een weekend naar het buitenland geweest en heb ik mijn werk sim (Vodafone) verruilt voor een vakantie sim van T-Mobile. Zodra ik de grens over was kreeg ik berichtjes van T-mobile om de settings voor Internet en SMS aan te passen. So far so good.

Echter toen ik weer thuis kwam en ik mijn Vodafone sim er weer in deed was mijn batterij in een mum van tijd leeg.
En dit dus zo elke dag. Het gekke is dat aan het einde van de dag voor ik naar huis ga de batterij nog 100% vol is en in de avond op het Wifi netwerk binnen een paar uur leeg trekt.

Ter info, Internet is geblokkeerd door Vodafone en ik gebruik alle app's op Wifi.
Mijn telefoon wordt behoorlijk heet, waarschijnlijk de batterij.
Met Nimbuzz en Whatsapp aan of uit maakt geen verschil.
Aan de app's is niks gewijzigd, dwz geen updates tov voor het weekend.

Mijn vragen: Kan ik die T-mobile settings weer verwijderen zonder de telefoon naar fabriekssettings terug te zetten?
Hebben jullie nog een idee wat ik kan proberen?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Carfanatic schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:20:
voor de mensen die niet op symbian anna kunnen wachten:
Symbian-Next Lite Theme
Aanrader! Heb het gister geïnstalleerd en doet erg goed!
Thema met "doorzichtige" balken, kleine effecten maar erg mooi met een geschikte achtergrond. Heb tevens het idee dat de telefoon sneller reageert. Maar dat kan ook aan mij liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Nitroglycerine schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:40:
Ik heb nu ruim 8 maanden met alle plezier een N8 die ik in de auto koppel aan mijn carkit. Maar omdat ik de laatste tijd meer trein dan met de auto ga, wilde ik de standaard headset gebruiken die je bij de N8 erbij geleverd krijgt. Maar als ik deze in mijn N8 stop, krijg ik de melding dat de microfoon van de telefoon gebruikt moet worden, ipv de microfoon die in de headset zit. Ik heb in de instellingen zitten vroeten, maar het lukt mij niet om de headset-microfoon aan te zetten. Weet iemand hoe dit ik wel kan doen? Een USB microfoon is geen goed idee, ik zie me al ermee in de trein zitten..........
Is een bekend fenomeen. Zoals vermeld door webjunky - je moet de kop telefoon stekker er echt goed in drukken.
Eerste paar keer is het inderdaad stevig aan drukken om de laatste klik te voelen. Daarna is de mic wel gevonden.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt

bwt

Deze wist ik nog niet
YouTube: ‪Nokia N8 Tip: Change camera resolution with a pinch‬‏

Camera resolutie simpel aanpassen

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Wist ik ook niet.
Vroeg me ook af waarom de weergave soms wijzigt. Iig is het zo lekker simpel op te lossen.
Goeie tip.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig, dat was een van de eerste dingen die ik ontdekte, ik zou het alleen een snelle verandering van de beeldverhouding noemen en niet zozeer een resolutie verandering (ook al verandert die wel maar resolutie staat los van de beeldverhouding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 09:51

c0burn

Feed your head

Op de N8 staat de beeldverhouding niet geheel los van de resolutie: 12MP maakt foto's in 4:3 en 9MP in 16:9

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Twitter / Hardik Patel
twitter.com
I just had a word with nokiaCC Manager, he says tht #SymbianAnna coming in 2nd week of July and he was sure abt it ☺ Let see Cc @nkumar_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c0burn schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:51:
Op de N8 staat de beeldverhouding niet geheel los van de resolutie: 12MP maakt foto's in 4:3 en 9MP in 16:9
Klopt, op de N8 wel maar an sich staan deze 2 zaken los van elkaar (op veel digitale camera's kun je de beeldverhouding veranderen zonder dat de resolutie wijzigt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt

bwt

Als je bij de 12 MP de onder en bovenkant weg haalt dan houd je 9 MP over.
Dan mag je wel zeggen dat de resolutie het zelfde is maar het aantal pixels is minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:28:
[...]

Klopt, op de N8 wel maar an sich staan deze 2 zaken los van elkaar (op veel digitale camera's kun je de beeldverhouding veranderen zonder dat de resolutie wijzigt).
Dat lijkt me sterk. Als je de hoogte of de breedte van de foto aanpast zullen ook het aantal pixels veranderen lijkt me zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Woudtwe schreef op zondag 19 juni 2011 @ 00:55:
[...]

Dat lijkt me sterk. Als je de hoogte of de breedte van de foto aanpast zullen ook het aantal pixels veranderen lijkt me zo
Het totaal aantal natuurlijk wel, maar het gaat om het aantal pixels per vierkante cm... En die zal dan niet afnemen als ik de bovenstaande opmerkingen zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 24-09 10:54

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Ik laat hem gewoon op 12mp staan. Een crop maak ik thuis wel in Aperture :)

Ben overigens net 4 dagen op een tocht in de bergen geweest, en toen kon ik natuurlijk niet rekenen op de N8 als camera. (Overigens alle apps gewoon uitgezet, internet uit, 3G uit, en had vier dagen meestal geen bereik, dus de batterij was nog vrijwel vol toen ik aankwam.) Maar, had dus maar mijn Casio Exilim meegenomen voor de foto's. Wat me nu opvalt: de foto's van de N8 zijn *veel* beter dan die van de Exilim.

Dus als ik nou een extra batterij mee had kunnen nemen voor de N8 :P Voor m'n Sony Ericssons had ik een handige reislader, waar je de telefoon ook in kon opladen met penlights, is er zoiets voor Nokia of gewoon de usb lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier nog die last hebben van drop calls?ik denk dat het komt door het touchscreen want soms voel ik dan een vibratie aan mijn oor en even daarna is het gedaan met het gesprek...erg jammer dat nokia er niet in slaagt deftige software op hun toestellen te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:10
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:57:
Zijn er hier nog die last hebben van drop calls?ik denk dat het komt door het touchscreen want soms voel ik dan een vibratie aan mijn oor en even daarna is het gedaan met het gesprek...erg jammer dat nokia er niet in slaagt deftige software op hun toestellen te zetten.
Helaas herken ik dit. Ook gaat ie wel eens in de 'wachtstand'. De sensor werkt dus niet voldoende!

Hoop dat het met Anna verholpen wordt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
PowerFlower schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:34:
Ik laat hem gewoon op 12mp staan. Een crop maak ik thuis wel in Aperture :)

Ben overigens net 4 dagen op een tocht in de bergen geweest, en toen kon ik natuurlijk niet rekenen op de N8 als camera. (Overigens alle apps gewoon uitgezet, internet uit, 3G uit, en had vier dagen meestal geen bereik, dus de batterij was nog vrijwel vol toen ik aankwam.) Maar, had dus maar mijn Casio Exilim meegenomen voor de foto's. Wat me nu opvalt: de foto's van de N8 zijn *veel* beter dan die van de Exilim.

Dus als ik nou een extra batterij mee had kunnen nemen voor de N8 :P Voor m'n Sony Ericssons had ik een handige reislader, waar je de telefoon ook in kon opladen met penlights, is er zoiets voor Nokia of gewoon de usb lader?
Zoiets bedoel je? http://www.dealextreme.co...with-phone-adapters-53689

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paulus73 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:07:
[...]

Helaas herken ik dit. Ook gaat ie wel eens in de 'wachtstand'. De sensor werkt dus niet voldoende!

Hoop dat het met Anna verholpen wordt!!
Ok,duidelijk dan...echt zo een zonde want hardwarematig vind ik het een goed toestel,ik heb 2 gsm's nodig en de de N8 werkt dus broederlijk langs een iPhone...maar ik vrees dat de N8 niet lang gaat blijven als het zo blijft. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Ja, maar dan voor penlights ipv dat je een tweede oplaadbare accu meeneemt... voordeel van penlights is dat je die in geval van nood vaak wel even ergens kunt kopen. Als je je noodaccu niet opgeladen hebt, ben je nog steeds nergens ;)

Ik had dus voor mijn Sony Ericcson deze:

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/lifestyle/news/sonyeric/micro_travel_charger_2_cmt60_c.jpg

Die werkt zowel op het lichtnet, als op batterijen (je kunt er twee kwijt in het groene gedeelte). Ideaal, maar werkt natuurlijk niet op een N8 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-09 22:46
Het was nog niet helemaal de bedoeling, maar sinds gisteren trotse bezitter van een zilveren N8. Ik had een ander toestel verkocht en kon voor dat bedrag + 90 euro een 4 maanden oude N8 kopen op marktplaats. Twijfelde vanwege niet onverdeelde verhalen en de niet verwisselbare batterij. Maar eerste indruk is zeer goed. Forse vooruitgang t.o.v. 5800XM en Samsmung i8910.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:29
PowerFlower schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:34:
Ik heb een ladertje met daarin zonnecellen en een 1000mAh accu om energie op te slaan als buffer.
Werkt echt perfect (zeker als je de GPS de hele dag aan hebt staan), mits je lekker weer hebt op vakantie...

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Probleem bij is meestal niet vakantie, maar werk. Ik zit nogal eens bij verschillende kantoren, en in verschillende landen. Vorige week was ik bijv. in Zwitserland, en in het kantoor daar trok mijn batterij echt in een halve dag leeg -- afaik vooral wegens continu switchen tussen providers en 3g naar edge en weer terug... Zoveel deed ik er verder niet mee. Bij een andere klus gaat hij juist weer rustig twee dagen mee :X

Maar goed, zonnecellen zijn dan niet handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 18:19
Hebben meer mensen hier last van de "ongeldige servernaam" melding? Kan thuis geen connectie maken met WLAN. Heb van alles geprobeerd(handmatig ip,dns enz.) Heb hiervoor een N86 gehad en ook die kon geen connectie maken. Schijnt aan de speedtouch modem te liggen..... |:(

Is hier al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Achmedd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:13:
Hebben meer mensen hier last van de "ongeldige servernaam" melding? Kan thuis geen connectie maken met WLAN. Heb van alles geprobeerd(handmatig ip,dns enz.) Heb hiervoor een N86 gehad en ook die kon geen connectie maken. Schijnt aan de speedtouch modem te liggen..... |:(

Ander modem/accespoint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 11:28
er is een update van whatsapp...

probleem met de verdwenen favorites is bij mij opgelost
en las dat het ook iets met improved security - encrytpion problems sending messages heeft aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Giem schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:19:
[...]

Ander modem/accespoint?
Ik vrees dat dat de enige oplossing is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt

bwt

Ashaman schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:22:
er is een update van whatsapp...

probleem met de verdwenen favorites is bij mij opgelost
en las dat het ook iets met improved security - encrytpion problems sending messages heeft aangepast
Heb het er nu een paar dagen op staan. Maar nog niet al te veel mee getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
  • Laatst online: 06-08 09:27
Carfanatic schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:20:
voor de mensen die niet op symbian anna kunnen wachten:
[afbeelding]
Symbian-Next Lite Theme
Wat een ontzettende lelijke kinderachtige logo's krijg je hiermee.. Nokia gaat met Anna toch niet Android achterna met zn onoverzichtelijke structuur en flowerpower thema's?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
edit*

[ Voor 77% gewijzigd door Reaper.JA2 op 20-06-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila

Misschien MAC-filtering aan staan? Ik zou toch alle instellingen van je router eens nakijken, misschien toch iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:34
MaPzel schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:09:
[...]

Wat een ontzettende lelijke kinderachtige logo's krijg je hiermee.. Nokia gaat met Anna toch niet Android achterna met zn onoverzichtelijke structuur en flowerpower thema's?! 8)7
Dit thema komt voor 90% overeen met het Anna-thema. En om je vraag te beantwoorden: Ja dit zijn inderdaad de icons die in Anna terechtkomen. Ik vind ze persoonlijk wél best mooi! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
kruila schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:11:
[...]

Misschien MAC-filtering aan staan? Ik zou toch alle instellingen van je router eens nakijken, misschien toch iets over het hoofd gezien?
Schijnt echt aan specifieke modems te liggen. Een beetje googlen laat al zien dat diverse mensen met dezelfde modem(speedtouch 706) dit probleem ook hebben. Kan opgelost worden door dieper in de instellingen te kunnen, helaas heeft Online dit vrijwel onmogelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalk57
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-05 18:43
Hebben meer mensen hier last van de "ongeldige servernaam" melding? .....
Hier heb ik ook "last" van bij "openbare" WiFi routers zoals in hotels en bv een Fon router. De router is niet beveiligd, maar als je met een laptop de browser start kom je eerst op een pagina waar je je moet aanmelden.
Met mijn N8 krijg ik deze aanmeld pagina niet, maar daarvoor in de plaats "ongeldige servernaam" als ik een pagina oproep.
Ik ben er nog niet achter hoe ik met de N8 (automatich) op de aanmeld pagina kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Xghost schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:15:
[...]

Dit thema komt voor 90% overeen met het Anna-thema. En om je vraag te beantwoorden: Ja dit zijn inderdaad de icons die in Anna terechtkomen. Ik vind ze persoonlijk wél best mooi! :)
Ik vind ze ook mooi. Maar ook in Anna kun je vast wel weer voor een old school theme kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
De anna update komt pas eind augustus :(
Zie hier (officieel bericht op nokia conversations)

[ Voor 16% gewijzigd door Alternative op 21-06-2011 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Alternative schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 08:07:
De berichtgeving is weer typisch nokia:
laat, geen harde datum, releases lang van te voren melden. n9 bijvoorbeeld, prachtige presentatie, maar geen enkele indicatie mbt levering. kan zomaar 8 maanden duren.

Mijn speakertje doet het inmiddels weer brak, resoneert mee met de stem van nader, geeft een krakerig geluid. Wordt dus voor de tweede keer opsturen naar zweden. Maar ja dat doe ik na mijn vakantie. heb ik in ieder geval wifi en een camera en sms telefoon bij me...
Na mijn debalcle met de n97 baal ik hier toch wel behoorlijk van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Hmm. Geen enkel toestel is perfect voor mij (gelukkig maar?). Voordat ik mijn N8 aanschafte, wist ik wat de tekortkomingen waren: geen symbian progje voor Toodledo en Evernote. Maar ik heb nu al een tijdje gezocht naar alternatieven, maar ik vind ze niet. Wie kan me helpen?

Ik zoek dus een to do lijstje én een notes lijstje die te synchroniseren zijn met een webdienst.

<edit>

Ik ontdek net Ntodo in Ovistore. Ga ik proberen en dan lijkt het to do deel opgelost. http://store.ovi.com/content/113918

</edit>

[ Voor 16% gewijzigd door coenox op 21-06-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

coenox schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:15:
Hmm. Geen enkel toestel is perfect voor mij (gelukkig maar?). Voordat ik mijn N8 aanschafte, wist ik wat de tekortkomingen waren: geen symbian progje voor Toodledo en Evernote. Maar ik heb nu al een tijdje gezocht naar alternatieven, maar ik vind ze niet. Wie kan me helpen?

Ik zoek dus een to do lijstje én een notes lijstje die te synchroniseren zijn met een webdienst.

<edit>

Ik ontdek net Ntodo in Ovistore. Ga ik proberen en dan lijkt het to do deel opgelost. http://store.ovi.com/content/113918

</edit>
Misschien dat Upvise iets voor je is?

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Alternative schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 08:07:
De berichten die er onder staan geven wel aan hoe er over gedacht wordt. Nu hopen dat ze zich daar eens wat van aan gaan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:22
Augustus pas, helaas.
Ze zullen vast luisteren, maar daar gaan wij niks van merken ben ik bang. Ik blijf het een slechte zaak vinden, ze houden klanten wel aan het lijntje zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Laatst online: 09:55
Woudtwe schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:57:
[...]

De berichten die er onder staan geven wel aan hoe er over gedacht wordt. Nu hopen dat ze zich daar eens wat van aan gaan trekken.
Wellicht als je gewoon naar een NSP gaat en je toestel opnieuw laat flashen ze er Anna op flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Woudtwe schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:57:
[...]

N8 ligt laatste 2 weken weer veilig in zijn doos, te wachten op Anna (ergens in augustus, jaar onbekend) en ik moet zeggen dat leven sinds die tijd een stuk sneller en kleurrijker is. Grotendeels is dat te danken aan de processor en het scherm van SGS2, die btw sinds release in mei reeds 8 updates heeft gehad (KE1/KE2/KE7/KE8/KF1/KF3/KF4/KF2). But hey, die van Symbian hebben veel mooiere namen...

[ Voor 0% gewijzigd door businka19 op 21-06-2011 16:12 . Reden: grammar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

yalk57 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:59:
[...]

Hier heb ik ook "last" van bij "openbare" WiFi routers zoals in hotels en bv een Fon router. De router is niet beveiligd, maar als je met een laptop de browser start kom je eerst op een pagina waar je je moet aanmelden.
Met mijn N8 krijg ik deze aanmeld pagina niet, maar daarvoor in de plaats "ongeldige servernaam" als ik een pagina oproep.
Ik ben er nog niet achter hoe ik met de N8 (automatich) op de aanmeld pagina kom...
Als je met de "verbonden met" knop gaat browsen krijg je wel een aanmeldscherm...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Wat een heerlijk toestel die n9:
http://www.developer.noki...ages/getting_started.html
http://www.engadget.com/2011/06/21/nokia-n9-first-hands-on/ (video)

Specs:

Nokia N9
Display - 3.9" AMOLED display with curved glass, 16M colors, 854 x 480 pixels screen resolution
Memory - 16GB/64GB, 1GB RAM
Connectivity - A-GPS, Compass, WLAN 802.11 abgn, micro USB, BT 2.1, NFC
Audio - MP3 player, 3.5 mm audio jack, Supported codecs: mp3, AAC, AAC+, eAAC+, WMA, FLAC.
Video - Video recording and playback up to 720P, H.263, H.264, MPEG-4, WMV 9, Matroska
Camera - 8 Megapixel AF camera with Carl Zeiss optics, dual-LED flash, wide-angle lens

Wat ik echt niet begrijp is dat Nokia vanaf juli nieuwe n8's gaat voorzien van Anna, en dat bestaande gebruikers pas eind augustus de update krijgen....schande voor de trouwe, vaak innovaters / early adopters...

---edit----
heb wat foto's en filmpjes gezien die doro de n9 zijn gemaakt, valt toch wel tegen ivg met de n8
het meego besturingssysteem ziet er wel erg gelikt uit, zal straks ook wel deels gebruikt worden voor
de windows phone 7

[ Voor 12% gewijzigd door Folkifoon op 22-06-2011 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Folkifoon schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:24:

Specs:

Nokia N9
Display - 3.9" AMOLED display with curved glass, 16M colors, 854 x 480 pixels screen resolution
Audio - MP3 player, 3.5 mm audio jack, Supported codecs: mp3, AAC, AAC+, eAAC+, WMA, FLAC.
Video - Video recording and playback up to 720P, H.263, H.264, MPEG-4, WMV 9, Matroska
Camera - 8 Megapixel AF camera with Carl Zeiss optics, dual-LED flash, wide-angle lens

Wat ik echt niet begrijp is dat Nokia vanaf juli nieuwe n8's gaat voorzien van Anna, en dat bestaande gebruikers pas eind augustus de update krijgen....schande voor de trouwe, vaak innovaters / early adopters...
geen xenon flits, en geen hdmi, geen usb on the go.
wordt hem niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel stoer dat de N9 FLAC aan boord heeft. Ben benieuwd of we dat ook nog in Symbian gaan zien. Ik heb mijn N8 gisteren, op verzoek van Nokia, afgegeven bij een Care Point. Ik had op onverklaarbare wijze twee krassen in mijn scherm, toch vreemd met gorillaglass.

Na een klaagtweet op Twitter kreeg ik ineens de vraag van Nokia het probleem uit te leggen. Moet zeggen dat ik dat wel echt een staaltje van goede klantenservice vind.

Overigens heb ik nog een probleem aangekaart. Tijdens het luisteren van muziek hoor ik, als het scherm aan is, in de stille passages een ratelend geluid. Schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn. Heeft iemand daar hier ook last van? En zo ja, is daar wat aan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwakman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:38
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:17:
Wel stoer dat de N9 FLAC aan boord heeft. Ben benieuwd of we dat ook nog in Symbian gaan zien. Ik heb mijn N8 gisteren, op verzoek van Nokia, afgegeven bij een Care Point. Ik had op onverklaarbare wijze twee krassen in mijn scherm, toch vreemd met gorillaglass.
Ik heb ook 2 onverklaarbare krassen in mijn E7 scherm. Laat ons weten hoe het afloopt, dan breng ik mijn toestel ook bij het Care Point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt

bwt

lutj schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:27:
[...]

Wellicht als je gewoon naar een NSP gaat en je toestel opnieuw laat flashen ze er Anna op flashen...
De 2x dat ik dat heb laten doen was het een versie ouder dan wat ik al had.
2 versies onder de nieuwste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Folkifoon schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:24:

Specs:

Nokia N9

---edit----
heb wat foto's en filmpjes gezien die doro de n9 zijn gemaakt, valt toch wel tegen ivg met de n8
het meego besturingssysteem ziet er wel erg gelikt uit, zal straks ook wel deels gebruikt worden voor
de windows phone 7
Wat een lelijk, vierkant doosje, bah.

En @ Anna gedoe: wat slecht. De E7 draait, heb ik begrepen, al wel op Anna. Het enigste dat aangepast moest worden was de camera app om die met de bochel op de N8 te laten omgaan. How on earth moet dat zo ontiegelijk lang duren?

EDIT: trouwens, Augustus klinkt heel ver weg, maar is nog maar 1,5 maand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De E7 heeft de Anna update ook nog niet, wel de nieuwe E6, die net uitgekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Ik ozu nokia graag een email sturen, dat deel van de site doet het hier net niet (kom wel achter emailadressen in andere europese landen...
Kan iemand mij het contact emailadres van nokia nederland sturen?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
Ik heb laatst nog een mail aan dit adres gestuurd over mijn reparatie, dat werkte toen.

ContactCentre(punt]Europe[at}nokia{punt]com

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
DitisKees schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:36:
Ik heb laatst nog een mail aan dit adres gestuurd over mijn reparatie, dat werkte toen.

thx, helaas een auto reply met als antwoord een link naar de website en dat ik een ask nokia form moet invullen op de website. Nederlandse deel doet het dus niet.

[ Voor 23% gewijzigd door liffey op 22-06-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Laatst online: 09:55
liffey schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:52:
[...]

thx, helaas een auto reply met als antwoord een link naar de website en dat ik een ask nokia form moet invullen op de website. Nederlandse deel doet het dus niet.
Via facebook! Werkt erg snel http://www.facebook.com/#!/NokiaNederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DitisKees schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:36:

Met Firefox werkt het niet.. IE wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:52
bwt schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:17:
[...]

De 2x dat ik dat heb laten doen was het een versie ouder dan wat ik al had.
2 versies onder de nieuwste.
Care points kunnnen geen oudere SW erop flashen dan dat er op stond hoor. Phoenix zal dan gewoon een foutmelding geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
thx, ik word inmiddels via twitter geholpen. gewoon een mailtje lijkt me echter ook wel handig, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Laatst online: 16-05 08:34
Kalua schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:11:
[...]

Care points kunnnen geen oudere SW erop flashen dan dat er op stond hoor. Phoenix zal dan gewoon een foutmelding geven.
Natuurlijk wel...
'Wij' kunnen dat niet zonder apparatuur, maar een carepoint heeft daar de materialen wel voor.
Pagina: 1 ... 46 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic