Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
FastFred schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 08:55:
De brief van KPN mbt de overzetting van mijn nummer van de oude sim kaart naar de nieuwe is volgens mij niet helemaal soepel gegaan. Volgens de brief werd mijn nummer op 14 februari overgezet. Volgens de verkoper van de Phone House zou mijn nummer overgezet zijn als ik niet meer kon bellen en sms'en. Dat kon ik dus de hele dag nog. Kom ik thuis, uurtje of 7. Kijk ik achterop de brief; "de overzetting vind plaats tussen 8:00 en 17:30" en "Op de dag van de overzetting moet de nieuwe sim-kaart in de telefoon zitten"

Dat wist ik dus niet, dus ik heb rond half 8 s'avonds de nieuwe sim-kaart alsnog in de telefoon gedaan. Nu is het nummer dus alsnog overgezet, ik kan bellen en sms'en, zowel verzenden als ontvangen. Ik heb 3 configuratieberichten van KPN gekregen, alle drie heb ik uitgevoerd. En nu werkt mijn internet dus niet meer, als ik verbinding maak met internet via 3G dan zegt hij onderin het scherm "Web: kan bewerking niet uitvoeren"

En tot een half uurtje geleden kreeg ik dan bovenin het scherm de melding "Verbinding mislukt, toegang geweigerd" of iets in die richting, die melding kan ik namelijk niet meer herproduceren.

Alles van Vodafone is uit de telefoon, heb al een reset geprobeerd (10 seconden die knop inhouden en dan 3 keer trillen).

Onder bestemmingen heb ik het volgende

Toegangspunt
- geen

Internet
- WiFi thuis
- WiFi werk
- KPN/Hi Mobiel Internet, deze stond hier standaard al, hier stond eerst dus Vodafone GPRS
- Mobiel Internet (01), deze was er eerst niet, die heb ik gekopieerd van "Geen categorie"

WAP diensten
- geen

Geen categorie
- KPN MMS (01)
- KPN Streaming

Verder staat de browser ingesteld dat hij z'n verbinding uit de map "Internet" haalt, dus de 2 WiFi's en de KPN verbindingen

Heeft iemand hier een oplossing voor, of weet iemand hoe ik die configuratieberichten nog een keer kan ontvangen, die mogelijkheid was er namelijk wel, stond in een van die server berichten van KPN. Maar die heb ik dus allemaal al verwijderd.... :+
Wat een lang verhaal.
contact opnemen met kpn?
website kpn bezoeken en zoeken op instellingen mobiel internet?
google proberen: http://qelp.kpn.com/

klinkt niet als een n8 probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:11
Ja klopt, maar denk misschien zijn er meer mensen met een N8 icm KPN en hebben dit probleem gehad.

Handmatige instellingen heb ik al geprobeerd, zo'n tutorial van hun website (zie EDIT_2 vorige post).

Als niemand hier de juiste settings weet dan doe ik ff een mail naar kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

FastFred schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:55:
Mijn mening is puur en alleen gebaseerd op de N8, Symbian^3 dus. Dit is zelfs mijn aller eerste Nokia telefoon. Ik kan niks anders zeggen dan dat het prima bevalt. Het voelt niet altijd even soepel aan, maar dat is toch altijd zo met een nieuw besturingssysteem op een telefoon met geen top-off-the-line hardware. Dat hou je altijd.

En als je een telefoon kiest om een besturingssysteem dat er goed uit ziet en niet fatsoenlijk functioneert neem je maar een iPhone, dat is altijd uiterlijk boven functionaliteit.

De geschiedenis van een mobiel Microsoft OS, Windows Mobile dus is ook niet fantastisch. Hoe vaak hoor ik ook nu nog van velen dat Windows Mobile gewoon zwaar ruk was, instabiel en weet ik 't wat al niet meer. Dat Microsoft nu met Windows Phone 7 komt, wil niet zeggen dat iedereen meteen overtuigt is dat dat WEL een stabiel OS is, de herinneringen van Windows Mobile zijn daarvoor nog te vers. Zoals ik al eerder gezegd heb, negatieve reclame verspreid zich niet alleen sneller, het blijft ook langer hangen. Dat geld voor Windows Phone 7 als voor Symbian.
Ikzelf vindt de nieuwe S^3 prima, ik heb mijn iphone de deur uit gedaan en mijn N8 doet er op geen enlele manier aan onder.

Ik kan nog steeds niet op mijn werk gebruik maken van de WLAN.. hij geeft boven aan ''verbonden met'' maar geen enkele app werkt en hij geeft aan ongeldige server.. terwijl hij wel het netwerk automatisch oppakt e.d -- ga ik nu naar huis pakt hij hem thuis weer op en dan werkt PERFECT..

Ik heb al meerdere keren het toegangspunt van mij werk verwijderd, opnieuw toegevoegd etc. mocht niet baten.

Iemand een idee?

[ Voor 13% gewijzigd door iNFiNiTY- op 15-02-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:46
iNFiNiTY- schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:05:
[...]

Ik kan nog steeds niet op mijn werk gebruik maken van de WLAN.. hij geeft boven aan ''verbonden met'' maar geen enkele app werkt en hij geeft aan ongeldige server.. terwijl hij wel het netwerk automatisch oppakt e.d -- ga ik nu naar huis pakt hij hem thuis weer op en dan werkt PERFECT..

Ik heb al meerdere keren het toegangspunt van mij werk verwijderd, opnieuw toegevoegd etc. mocht niet baten.

Iemand een idee?
Je zou toch denken aan een beveiliging in de router op je werk zoals MAC filtering oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Notaname schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:50:
[...]

Je zou toch denken aan een beveiliging in de router op je werk zoals MAC filtering oid.
Configuratie

Interface ingeschakeld: Ja
Fysiek adres: 00:1D:68:DB:87:BC
Netwerknaam (SSID): vonDutch
Interfacetype: 802.11b
Huidige snelheid: 11 Mbps
Band: 2.4G Hz

Beveiliging

Nieuwe apparaten toestaan: Nieuwe stations zijn toegestaan (automatisch)
Beveiligingsmodus: WEP

Ik kan alles aanpassen in de router, maar ik zie nergens iets dat niet klopt.. met mijn N82 kon ik gewoon meeliften op het wLAN zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruins3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09-2024
FastFred schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:56:
nieuws: MWC: 'Nokia krijgt miljarden voor Windows Phone 7-deal'

Met andere woorden is Nokia omgekocht om over te gaan op WP7.

Zoals ik het zie had Nokia 3 mogelijkheden

Android: markt is al bezet met meer dan voldoende fabrikanten die Android telefoons maken, valt voor Nokia dus weinig meer te halen

WP7: een besturingssysteem dat nogal wat negatieve reclame heeft uit het verleden (Windows Mobile), niet populair is in de mobiele markt en zichzelf van voor af aan opnieuw moet bewijzen

Symbian/Meego: Nokia's eigen besturingssysteem dat volop in ontwikkeling is. Ook wat negatieve reclame uit het verleden heeft, maar zoals ik het zie, heel wat minder dan WP. Symbian^3 is een prima besturingssysteem, het moet alleen de negatieve reclame van oudere Symbian versie's kwijt zien te raken.

En de derde keuze was de goede keus geweest. Mja, wat geld allemaal wel niet kan doen ;w
Nokia moest dit doen, had geen andere keuze. Moody's (internationale kredietwaardigheid beoordelaar) wilde Nokia afwaarderen als er geen financiële verbetering kwam.
De consequenties hier van is dat geldschieters minder geneigd zijn om te investeren, wat weer tot minder innovatiebudget leidt.
Het was dus de keuze tussen Microsoft, Google of Apple (drie bedrijven met >10 miljard in kas). Hierbij viel natuurlijk apple direct af (heeft al eigen hardware).
Vermoedelijk had Microsoft de beste deal voor Nokia.

Ik had ook liever een verdere ontwikkeling van Symbian met Qt gezien, maar dat was de ondergang van Nokia geweest.
Geen investeerders = geen geld = geen innovatie in Nokia's unique selling point, de hardware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Vandaag deze mail gekregen:

"Dear Symbian Signed service user,

The Symbian Signed signing services are to be migrated and taken up by Nokia Corporation. Symbian Foundation will transition from a non-profit organization to a licensing entity, which
means there will be changes in the terms and conditions of the Symbian Signed service.

In the context of this transition and providing the signing services by Nokia, new service terms and privacy policy shall apply to your use of the Symbian Signed services. To continue your
use of the services, you need to accept the new terms by 28th of February 2011. You can do this by logging into your account at Symbian Signed web site, and accepting the new service terms
and privacy policy. If you do not accept the new terms by 28th of February 2011 you will not be able to use the Symbian Signed service.

As a result of accepting the new service terms and privacy policy, Symbian Foundation will send personal data to Nokia Corporation.

This concerns your registration data (such as first name, last name and country of residence), and data which you have submitted to Symbian Signed in connection with your application (such
as specifications, certificates, UIDs and any information associated with UIDs). The data is transferred so that Nokia Corporation can provide you with the Symbian Signed services. If you
make any changes to such data, the changes will be visible also in the context of the Symbian Signed services. Your data and settings will be processed by Nokia Corporation in future.

To continue your use of Symbian Signed services, please accept the terms and the transfer of the data prior to 28th of February, 2011.

If you do not indicate anything prior to this date, we will consider you not applicable for migration and you will not be able to continue to use the Symbian Signed services.

Regards, Symbian Signed team"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 21:51

rda

Mobile documents werkt bij mij niet? Ik heb mijn hotmail account gewoon ingesteld, maar de mail wordt niet opgehaald. Zowel de mail die in al mijn inbox zit, als de binnenkomende mailtjes vind ik niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:47
liffey schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:06:
[...]

Wat een lang verhaal.
contact opnemen met kpn?
website kpn bezoeken en zoeken op instellingen mobiel internet?
google proberen: http://qelp.kpn.com/

klinkt niet als een n8 probleem.
Ik zou toch de handmatige settings doen via the KPN website. Geloof dat die voor MMS (nog) niet beschikbaar is, maar je kunt de settings voor KPN MMS van Mobiel Internet overnemen, moet je wel zorgen dat KPN MMS als toegangspunt voor MMS gedefinieerd is.

Bij mij werkte de settings die je via SMS krijgt ook niet. Handmatig werkte wel. Ik heb KPN Streaming niet (niet nodig volgens mij) en alleen Mobiel Internet en Wifi accesspoints onder Internet en Mail & Java onder WAP-diensten. Laatste is niet echt nodig, maar er schijnen programma's te zien die hun toegangspunt onder Wap-diensten zoeken (niet 100% volgens de Symbian standaard).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
loekf2 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:09:
[...]

Ik zou toch de handmatige settings doen via the KPN website. Geloof dat die voor MMS (nog) niet beschikbaar is, maar je kunt de settings voor KPN MMS van Mobiel Internet overnemen, moet je wel zorgen dat KPN MMS als toegangspunt voor MMS gedefinieerd is.

Bij mij werkte de settings die je via SMS krijgt ook niet. Handmatig werkte wel. Ik heb KPN Streaming niet (niet nodig volgens mij) en alleen Mobiel Internet en Wifi accesspoints onder Internet en Mail & Java onder WAP-diensten. Laatste is niet echt nodig, maar er schijnen programma's te zien die hun toegangspunt onder Wap-diensten zoeken (niet 100% volgens de Symbian standaard).
De handmatige settings heb ik geprobeerd vanuit de tutorial op de kpn website, maar dat werkt dus ook niet, geeft hetzelfde resultaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 11:28
FastFred schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:20:
[...]

De handmatige settings heb ik geprobeerd vanuit de tutorial op de kpn website, maar dat werkt dus ook niet, geeft hetzelfde resultaat :(
heb zelf kpn/hi

m'n vorige provider was t-mobile en af en toe zie ik ook dat mn verbinding mislukt.
dit komt bij mij omdat ergens nog een t-mobile mms instelling staat (weet niet waar die staat en of hoe te verwijderen)

maar heb je al geprobeert om alles weg te halen wat je nu hebt staan, dus ook de instellingen van je wifi
en dan alleen de instelling van mobiel internet (die van kpn) er in te zetten... ?

als het dan wel werkt zou ik alleen je twee wifi settings er nog in zetten en de rest leeg laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Ik heb ook hi met extra snel internet, en heb er totaal geen problemen mee.
Alle instellingen staan gewoon standaard (worden automatisch herken en geinstalleerd)
Als ik ze verwijder en de smsjes (3stuks) laat toesturen werkt ook alles gewoon.
Mail en java gebruik ik helemaal niet (nergens voor nodig (gehad))

Heeft iemand na een hard reset de ovi store alweer aan het werk gekregen ?
De pagina's waar ook ik naar verwees,...werken bij mij dus niet.
Ook met qt 4.7 niet....maar dan installeerd die tenminste wel de nodige c open libs.
Heb ovi store niet echt nodig,...maar staat toch beter op me home screen ;)

Toch gek dat bij de een dit niet werkt, en bij de ander dat niet....en vizaversa :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ashaman schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:58:
[...]

heb zelf kpn/hi

m'n vorige provider was t-mobile en af en toe zie ik ook dat mn verbinding mislukt.
dit komt bij mij omdat ergens nog een t-mobile mms instelling staat (weet niet waar die staat en of hoe te verwijderen)

maar heb je al geprobeert om alles weg te halen wat je nu hebt staan, dus ook de instellingen van je wifi
en dan alleen de instelling van mobiel internet (die van kpn) er in te zetten... ?

als het dan wel werkt zou ik alleen je twee wifi settings er nog in zetten en de rest leeg laten
Heb nu alle verbindingen er uit geknikkerd onder Bestemmingen, de instellingen handmatig ingevoerd ( via de tutorial ) voor de 2e keer dus. En nog werkt het niet.

Ik ga nu naar huis, probeer vanavond nog wel het een en ander, klantenservice is bij KPN tot 22:00 bereikbaar volgens de website, mooi is dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
FastFred schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:38:
[...]

Heb nu alle verbindingen er uit geknikkerd onder Bestemmingen, de instellingen handmatig ingevoerd ( via de tutorial ) voor de 2e keer dus. En nog werkt het niet.

Ik ga nu naar huis, probeer vanavond nog wel het een en ander, klantenservice is bij KPN tot 22:00 bereikbaar volgens de website, mooi is dat :)
Als de handel niet werkt kan je beter even langs een hi store gaan.
Die stellen de boel gelijk voor je in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
  • Laatst online: 22-09 11:28
Alternative schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:44:
[...]

dat is waarschijnlijk wel de beste optie....

er is trouwens ook ergens een log waarin je internet verkeer staat (kan 'm niet zo snel vinden),
misschien dat je daar kunt zien wat hij voor verbinding probeert te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Zegt het voort !!!!

http://nokiaplanb.com *O*

[ Voor 15% gewijzigd door Notaname op 15-02-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Alternative schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:44:
[...]

Denk dat ik dat maar eens ga proberen dan. Volgende probleem, ik woon in een gat met 6 straten, waar hebben we hier de dichtsbijzijnde Hi winkel zitten :P EDIT: argh, dichtsbijzijnde Hi/KPN winkel zit of in Winterswijk of in Doetinchem, W'wijk is half uurtje fietsen, Doetinchem is kwartiertje fietsen en half uur met de bus :(

@ hierboven: Service Temporarily Unavailable

fail 8)7

Al heb ik wel een idee waar het over gaat, Nokia overhalen terug te vallen op Symbian en Microsoft de vinger geven? Dat gaat je toch niet lukken, Nokia krijgt dik betaald om over te gaan op Windows Phone en daar zien ze echt niet maar zo vanaf

[ Voor 38% gewijzigd door FastFred op 15-02-2011 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg wifi op mijn werk ook niet aan de praat.. Ik werk op een school en leerlingen met een Iphone, Samsung, Blackberry or whatever zijn binnen 1 seconde op het wifi netwerk van de school, maar ik (als leraar ;-) kom er met mijn N8 niet op.. (krijg niet eens de mogelijkheid om in te loggen met gebruikersnaam en wachtwoord)

Ben al bij ICT langsgeweest, maar die weten ook niet hoe je een N8 op het netwerk krijgt.

als ik google zie ik dat ik iets moet veranderen in certificaat oid.. Het is een wpa(2) netwerk? Ik heb werkelijk geen idee.. Iemand een tip?

Als ik het wifi netwerk instel als toegangspunt en kies voor verbinden, zegt ie steeds verbinding mislukt..

Op blz 84,85 van dit N8thread staat wel iets, maar daar kom ik ook niet uit..

Dus.. Iemand ideetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik weet niet of ik hier in het goede forum zit, maar heeft iemand toevallig ervaring met de Nokia N8 in combinatie met een af-fabriek carkit van VW of Skoda? Ik heb een ingebouwde carkit uit 2009 en vraag me af of de N8 hier wel mee kan werken. Beiden beschikken over het Rsap protocol, maar zowel Nokia alsook importeur Pon durven niet voluit te zeggen dat de combinatie gaat werken.

Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op pagina 101 van de handleiding staat "Geg.gebruik bij roaming altijd vragen". Ik wil dit toepassen maar ik zal wel iets over het hoofd zien want ik kan het het niet vinden. Kan iemand alle stappen aub voor mij op een rijtje zetten. Dank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:56:
Hallo,

Ik weet niet of ik hier in het goede forum zit, maar heeft iemand toevallig ervaring met de Nokia N8 in combinatie met een af-fabriek carkit van VW of Skoda? Ik heb een ingebouwde carkit uit 2009 en vraag me af of de N8 hier wel mee kan werken. Beiden beschikken over het Rsap protocol, maar zowel Nokia alsook importeur Pon durven niet voluit te zeggen dat de combinatie gaat werken.

Iemand ervaring?
Heb je zelf al wat geprobeerd ?
doe dat eerst eens voor je hier een vraag neer gooid.
als je problemen heb of krijgt kan je hier het probleem voorleggen,....en dan kunnen we kijken voor je.
We hebben geen glazen bol waar alle antwoorden in staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternative schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:02:
[...]

Heb je zelf al wat geprobeerd ?
doe dat eerst eens voor je hier een vraag neer gooid.
als je problemen heb of krijgt kan je hier het probleem voorleggen,....en dan kunnen we kijken voor je.
We hebben geen glazen bol waar alle antwoorden in staan ;)
Grrr, alsof ik vandaag de vraag verzonnen heb....... Grrr, alsof ik al niet via een aantal andere wegen achter het antwoord heb proberen te komen :(

Ik kan natuurlijk eerst een N8 aanschaffen en dan tot de conclusie komen dat het niet werkt met de carkit in mijn auto. Daar ga ik dan heel erg van balen! Ik ben van plan een paar jaar met een nieuwe telefoon te gaan doen en ook mijn auto met carkit moet nog een paar jaar mee.

Daarom probeer ik er, voordat ik een N8 ga aanschaffen, achter te komen of het werkt met mijn carkit. Informeren bij Nokia, informeren bij de importeur (via de voordeur en via via ook via de achterdeur), via autoforums en uiteindelijk ook hier. Hoezo vraag neergooien? Ik zoek geen glazen bol, ik hoop dat er iemand is die de ervaring heeft. Is ervaringen uitwisselen niet het doel?
Een telefoon zonder Rsap werkt sowieso niet (dus eigenlijk vallen alle Android en Apple telefoons al af). Maar ook niet iedere Nokia schijnt te werken met de VAG carkit.
Als ik een N8 zou hebben, of als ik iemand zou kennen met een N8, geloof me, dan had ik dit allang getest en had ik niemand lastig gevallen met mijn vraag.
Maar misschien zit ik hier toch niet bij het juiste forum, dan bij voorbaat mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@fastfred:
Onder Instellingen - Connectiviteit - Instellingen heb ik "gegevensgebruik in eigen land" op automatisch gezet. In eerste instantie stond dat op alleen eigen netwerk of wlan. Vodafone werkte toen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:33:
@fastfred:
Onder Instellingen - Connectiviteit - Instellingen heb ik "gegevensgebruik in eigen land" op automatisch gezet. In eerste instantie stond dat op alleen eigen netwerk of wlan. Vodafone werkte toen ook niet.
_/-\o_

Hij verbindt nu wel, maar gaat een stuk een beetje langzamer als met Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Mja, trager abonnement? Verder van de mast af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend mijn N8 naar The Phonehouse in Haarlem gebracht om hem opnieuw te laten flashen.
Dit na eerdere problemen met de social app en de verdwenen "share on facebook" knop bij foto's.
Als ik nieuwere versies van de social app wilde installeren kreeg ik de melding "kan niet installeren"
Gisteren OTA de firmware geupdate en geprobeerd de app weer te installeren, echter verscheen de melding opnieuw.
Vanmiddag werd ik teruggebeld door de Nokia reparateur en hij vertelde me dat bij het opnieuw flashen de social app er niet op staat. Ik had de mogelijkheid hem op te laten sturen of zelf proberen de app opnieuw te installeren, omdat zei dit niet mogen doen. Hij had wel de moeite genomen op internet naar een oplossing te zoeken. Wat ik nu ga proberen is de truc met versie voor versie updaten.
Als dit niet lukt stuur ik m alsnog op.
In elk geval topservice van dit servicepoint!

Overigens zat er ook een vertegenwoordiger van Nokia in de winkel welke zeer geintresseerd was in mijn probleem. Hij vertelde me dat in de nieuwe update die al in maart (als ik het me goed herinner) komt PR2.0 zit met qwerty in portrait en tekst invoer waarbij je de applicatie in beeld houd.
Goed nieuws!

Ik zal nog ff posten als ik weet hoe het verder afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:52
Ik had hem al gelezen. Als het niet serieus was, is het op het hilarische af. Eerste actie: ontsla Elop. Uit het verhaal valt iig wel op te maken dat er nog wel andere mogelijkheden zijn om op korte termijn tot significante verbetering van de producten en de cijfers zijn. Het verbaast me nog steeds dat Elop binnen 3 maanden tijd zo'n deal heeft kunnen sluiten met MS. Het kan bijna niet anders dan dat hij vanaf dag 1 van plan was alle bestaande software bij Nokia terzijde te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Notaname schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 00:01:
Mja, trager abonnement? Verder van de mast af?
Ik zat gewoon thuis toen ik het uitteste, en er staat een telefonie mast ongeveer 700 meter van ons huis af (met 2 huizenblokken ertussen ongeveer, en een groot stuk weiland/bomen). Lijkt me dat KPN en Vodafone gewoon van de zelfde masten gebruik maken. Snelheidsverschil is niet groot, maar vooral de eerste keer was het wel te merken dat het iets langzamer ging

Sowiezo onwijs tof dat het nu werkt, godzijdank :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:56:
Op pagina 101 van de handleiding staat "Geg.gebruik bij roaming altijd vragen". Ik wil dit toepassen maar ik zal wel iets over het hoofd zien want ik kan het het niet vinden. Kan iemand alle stappen aub voor mij op een rijtje zetten. Dank...
Zie het antwoord van 156gta

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
EDIT voor mijn vorige post. De standaard startpagina van KPN is gewoon onwijs traag/groot. Nu ingesteld op Google, gaat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Hallo,

Iemand ervaring?
Eerste Bluetooth stack van N8 was waardeloos, maar met de update PR1.1 werkt de N8 met vrijwel al mijn Bluetooth devices (gps, car kits, OBD-readers, koptelefoons, medische apparatuur etc).

Ik heb laatst kunnen pairen met een Passat carkit, maar weet niet uit welk jaar dat ding was.

In het slechtste geval koop je later toch gewoon een DIN-radio met BT? Ik heb ook die grote console uit mijn dashboard gesloopt en koop nu iedere 2 jaar het nieuwste van het nieuwste. Veel goedkoper, ondersteunt meer (HFP vs A2DP, AVRCP, USB etc) en betere integratiemogelijkheden.

Zo pauzeert de muziekspeler van mijn N8 vanzelf als ik hem loskoppel van mijn Sony MEX BT2800 en is het volume van het afspelen over de radio niet afhankelijk van de volumeinstelling op de N8.
Was op de 2 jaar oudere 2600 nog wel zo: stapte ik gehaast uit de auto met een muzeikspeler op vol volume ...

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:33:
@fastfred:
ik heb niet eens ''in eigen land'' alleen in thuisnetwerk en die staat op alleen WLAN en dat werkt thuis.. maar niet op mijn werk. pff

bij verbindings beheer staat het wlan netwerk waar ik op zit (werk) en er loop een tellertje ontvangen/verzenden maar bij status staat Verb. (niet act.) :S maar rechts boven sta ik wel als ''verbonden met wlan werk'' ik snap er niks meer van en ik ben toch best bijdehand. Het is trouwens een THOMSON ST780 (KPN zakelijk adsl) kan het daaraan liggen?

[ Voor 26% gewijzigd door iNFiNiTY- op 16-02-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 00:49:
...Dit na eerdere problemen met de social app ...

Overigens zat er ook een vertegenwoordiger van Nokia in de winkel welke zeer geintresseerd was in mijn probleem. Hij vertelde me dat in de nieuwe update die al in maart (als ik het me goed herinner) komt PR2.0 zit met qwerty in portrait en tekst invoer waarbij je de applicatie in beeld houd.
Goed nieuws!
Ik heb 1.1 erop gezet na een harde reset..ik kreeg ook een aantal keer de melding dat de Social App niet kon worden geinstalleerd, maar na een paar keer proberen is het wel gelukt.

Dat 2.0 een qwerty toetsenbord heeft is bekend, er zijn al diverse (http://n8geeks.com/nokia-n8-pr-2-leaked)
video's te vinden waarop 2.0 is te zien. Ook kunnen de homescreens heen en weer worden gesleept zoals op een iphone zonder hiervoor extra software te installeren.

Hier nog een aardige interview van Edgadget met Stephen Elop
http://www.engadget.com/2...hen-elop-talks-microsoft/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 00:49:
Ik zal nog ff posten als ik weet hoe het verder afloopt.
Vanmorgen toestel opgehaald. Via Toepassingen > SW update staat social app wel bij de updates, maar kan niet installeren.
Vervolgens succesvol deze stappen doorlopen:
Re: Nokia Social 1.3 "Unable to Install" [ Edited ]
Options
25-Jan-2011 10:28 PM - last edited on 25-Jan-2011 10:45 PM

Crazy stuff but I got it to finally update. I don't know what was necessary and what wasn't but here's the procedure I followed.

1. Uninstalled Social App
2. Downloaded Social 1.1 on pc using http://nmota.messaging.no...ts/Social_1_1_update.sisx
3. transferred to N8 and installed
4. rebooted when prompted.
5. placed widget on homescreen
6. opened social from widget
7. entered facebook credentials when prompted
8. hit "exit" rather than "update"
9. downloaded social 1.2 on pc using
http://nmota.messaging.no...s/Social_1_​2_update.sisx
10. transferred to N8 and installed
11. rebooted when prompted
12. downloaded social 1.3 on pc using http://nmota.messaging.no...ts/Social_1_3_update.sisx
13. Installed and it now works

Bron: http://discussions.europe.nokia.com
Overigens moet je ff googlen naar de 1.3 versie, want die link is dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:31
Zonder iets gedaan te hebben gaat mijn batterij weer zoals voor de PR1.1 update 24+ uur mee.
Meteen na de update ging die een week lang alleen maar 10u mee.
Ben benieuwd of de batterij nog meer omhoog zal gaan.
Wat ik wel heb gedaan in die week was om hem steeds helemaal leeg te laten lopen en dan pas aan de lader te hangen.

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 02:28
FastFred schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:52:
[...]

Ik zat gewoon thuis toen ik het uitteste, en er staat een telefonie mast ongeveer 700 meter van ons huis af (met 2 huizenblokken ertussen ongeveer, en een groot stuk weiland/bomen). Lijkt me dat KPN en Vodafone gewoon van de zelfde masten gebruik maken. Snelheidsverschil is niet groot, maar vooral de eerste keer was het wel te merken dat het iets langzamer ging

Sowiezo onwijs tof dat het nu werkt, godzijdank :D
Nee Vodafone KPN en T-Mobile hebben alledrie andere netwerken. Anders zou er ook niet zo'n verschil in bereik zitten. Het zou wel kunnen dat ze allebei een mast hebben hangen in die telefonie mast, maar dat hoeft dus niet.

Ohja, is het niet 156gtadank? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:36:
[...]

Bron: http://discussions.europe.nokia.com
Overigens moet je ff googlen naar de 1.3 versie, want die link is dood.
http://www.4shared.com/ge...B5A7D067C0260398596.dc278

1.3 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met deze 1.3 versie is het gelukt. Na deinstalleren Social lukte installeren van vs 1.1 en 1.2 niet. Bij beide files kreeg ik: updatefout. Direct installeren vs ging probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
Alternative schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:10:
Ik heb ook hi met extra snel internet, en heb er totaal geen problemen mee.
Alle instellingen staan gewoon standaard (worden automatisch herken en geinstalleerd)
Als ik ze verwijder en de smsjes (3stuks) laat toesturen werkt ook alles gewoon.
Mail en java gebruik ik helemaal niet (nergens voor nodig (gehad))
Ik heb precies hetzelfde (n8 met HI en xtra snel). Kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen mail en java en mobiel internet (die bij mij onder WAP staat). Mijn n8 pakt buiten het bereik van WLAN altijd mail en java, en geen mobiel internet.

[ Voor 22% gewijzigd door robkrekel op 16-02-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Laatst online: 20-09 14:18
robkrekel schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:01:
[...]
Ik heb precies hetzelfde (n8 met HI en xtra snel). Kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen mail en java en mobiel internet (die bij mij onder WAP staat). Mijn n8 pakt buiten het bereik van WLAN altijd mail en java, en geen mobiel internet.
dan moet je de prioriteit anders instellen (mobiel internet op 2 ipv 3)

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iNFiNiTY- schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:22:
[...]

ik heb niet eens ''in eigen land'' alleen in thuisnetwerk en die staat op alleen WLAN en dat werkt thuis.. maar niet op mijn werk. pff

bij verbindings beheer staat het wlan netwerk waar ik op zit (werk) en er loop een tellertje ontvangen/verzenden maar bij status staat Verb. (niet act.) :S maar rechts boven sta ik wel als ''verbonden met wlan werk'' ik snap er niks meer van en ik ben toch best bijdehand. Het is trouwens een THOMSON ST780 (KPN zakelijk adsl) kan het daaraan liggen?
Je hebt je probleem gevonden ;)
Speedtouch/thomsom routers en nokia hebben een probleem met elkaar.
Nokia zegt dat het probleem bij thomson zit omdat ze wel op andere routers werken en Thomson zegt precies het tegenovergestelde omdat andere telefoons wel op hun router werken 8)7

Ik heb hetzelfde probleem op de zaak, hij verbind wel met de router maar kom niet op het net.

Heb er al eerder op google naar gezocht en er is genoeg te vinden over hetzelfde probleem.
Er staan ook wel wat oplossingen voor diverse thomson routers, maar heeft bij mij nooit gewerkt.

Zou zeggen leef je uit op google en miss staat er voor jouw type router wel een werkende oplossing

succes ;)

Edit: Mocht je een oplossing vinden hoor ik het graag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robkrekel schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:01:
[...]
Zo staat het standaard bij mij ook (ook KPN) Bij mijn vorige tel ook trouwens (n96)

Had er ook al eens naar gekeken en leek mij nogal onlogisch, maar ja alles werkt prima zoals het staat.

Had het toen de tijd wel eens omgewisseld, maar toen kreeg ik steeds vragen over welke verbinding ik wilde gebruiken zodra ik de browser opende. Heb het toen snel weer terug gezet.

grtz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Na mijn update zijn de quickoffice en adobe reader niet geupgraded. Weet iemand hier meer over?

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beezze schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:30:
Zonder iets gedaan te hebben gaat mijn batterij weer zoals voor de PR1.1 update 24+ uur mee.
Meteen na de update ging die een week lang alleen maar 10u mee.
Ben benieuwd of de batterij nog meer omhoog zal gaan.
Wat ik wel heb gedaan in die week was om hem steeds helemaal leeg te laten lopen en dan pas aan de lader te hangen.
Mijn batterij s-morgens nog geladen s-avonds ook nagenoeg leeg. Ik heb nu het mail binnen halen op 2 keer per dag gezet en weerberichten er af gehaald (ivm updaten). Maar ik hoop dat de mijne ook weer de geest krijgt. Vreemd geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Misschien heeft iemand een oplossing voor mijn 'probleem'?

Een paar weken terug heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering in Ovi Maps de Nederlandse stemmen welke de straatnamen voorlazen verwijderd met het idee dat ik deze via Ovi Suite weer terug kon zetten.
Helaas wordt daar alleen "Nederlands - vrouw" en "Nederlands man" aangeboden. "Nederlands - met straatnamen" staat daar niet meer tussen.

Iemand enig idee hoe ik deze alsnog terug kan halen?

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:41:
[...]

Mijn batterij s-morgens nog geladen s-avonds ook nagenoeg leeg. Ik heb nu het mail binnen halen op 2 keer per dag gezet en weerberichten er af gehaald (ivm updaten). Maar ik hoop dat de mijne ook weer de geest krijgt. Vreemd geval.
Ik ervaar geen verschil sinds de update maat 4 tot 5 dagen zoals zommigen heir halen red ik noooit, dan moet ik in coma liggen denk ik.
whatsapp draait sowieso de hele dag en ook de mail komt continue binnen. daarnaast mp3 luisteren en wat fileinfo oid oppikken via de browser.
dan is ie om 22.00 uur op 50%. Vind ik prima.

• pegagus
Notaname schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:57:
Misschien heeft iemand een oplossing voor mijn 'probleem'?

Een paar weken terug heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering in Ovi Maps de Nederlandse stemmen welke de straatnamen voorlazen verwijderd met het idee dat ik deze via Ovi Suite weer terug kon zetten.
Helaas wordt daar alleen "Nederlands - vrouw" en "Nederlands man" aangeboden. "Nederlands - met straatnamen" staat daar niet meer tussen.

Iemand enig idee hoe ik deze alsnog terug kan halen?
Was die niet beta? Dus even zoeken in betalabs.nokia.com.

• reyals
  • Laatst online: 20-09 14:18
pegagus schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:45:
[...]

doet het ook gewoon met de ovi store versie.

tis alleen even spelen met de te gebruiken verbinding. moet namelijk wel via 3g online gaan om ze te zien te krijgen (zat zelf ook al te kloten op m'n n97 mini, waarbij mobiel internet onder de bestemming internet stond samen met mijn wifi)

dus mobiel internet verplaatst naar wap-diensten, vervolgens in maps aangegeven dat wap gebruikt moet worden. paar keer afsluiten en starten en ineens waren ze weer terug

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Verwijderd

Na de update naar pr1.1 heb ik problemen met de email.

Ik heb 3 mail boxen (alle 3 pop), voor de update werd de mail netjes opgehaald op de door mij ingestelde interval.
Na de update haalt hij helemaal niet meer automatisch mail op.

Ook valt het mij op dat als ik een mail box open gaat de telefoon direct mail ophalen en verbreekt dan daarna direct de verbinding. Voor de update bleef de verbinding gewoon actief tot ik de mail had afgesloten. nu moet hij dus voor elke mailbox apart verbinding gaan maken.

Iemand met het zelfde probleem en/of oplossing ??

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Gutteguttegut schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:32:
[...]
Welke heb je gekocht? (linkje?)
Ik had zelf deze gevonden maar nog geen gebruikers ervaringen kunnen vinden.
bwt schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:46:
[...]

Ik heb em besteld.
Als het binnen is als ik wel wat laten zien.
Zo, na 3 weken statief binnen. (vers van de pers)
Zat verpakt in een kleine bubbeltjes plastic envelope.
Heeft me in totaal € 7,09 gekost

Afbeeldingslocatie: http://www.berryth.nl/media/tweakers/standaard1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.berryth.nl/media/tweakers/standaard2.jpg

Beugeltje klemt best strak en er zit rubber onder, boven en in de zijkant.
't is wel (stevig) plastic. Maar ach, wat wil je voor 7 euro.

De HDR app heb ik al en die maakt best aardige foto's
Nu alleen nog een time-lapse app. Die was in eens weg uit de ovi store. Ook een andere beta app was ineens weg.
TimeLapse app is weer terug: http://store.ovi.com/content/68898

[ Voor 18% gewijzigd door bwt op 17-02-2011 11:06 ]

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
bwt schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:50:

De HDR app heb ik al en die maakt best aardige foto's
Welke HDR app gebruik je en heb je een voorbeeld van hoe het er uit ziet?

• bwt

bwt

HDR uit de ovi store : http://store.ovi.com/content/93802
Er staan 2 versies - mijn linkje is de nieuwste. (die ik heb)
Kan nu ff geen foto pakken omdat ie bezig is met een testje time lapse.
HDR foto komt er nog aan.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

• Notaname
pegagus schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:45:
[...]

Ik weet het niet. Kan het ook niet meer vinden daar. :'(

Misschien dat iemand die "Nederlands met straatnamen" nog wel op zijn N8 heeft staan mij het mapje met bestanden zou willen mailen? (als dit verzoek mag)

Mass memory (E:) cities/diskcache/voices/dutch_tts/

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

bwt schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:05:
HDR uit de ovi store : http://store.ovi.com/content/93802
Er staan 2 versies - mijn linkje is de nieuwste. (die ik heb)
Kan nu ff geen foto pakken omdat ie bezig is met een testje time lapse.
HDR foto komt er nog aan.
Als dat deze is laat ik hm mooi in de store staan ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Hallo,

Iemand ervaring?
Ja, ik heb een VW Golf 5 met de af-fabriek carkit en RNS510. De carkit werkt prima samen met de N8 (net zoals het met m'n e71 deed). Gewoon externe sim aanzetten in de bluetooth instellingen, zichtbaar zetten en installeren.
Bedenk wel dat je in een redelijk grote "kooi" zit, en behoorlijk veel achtergrondgeluiden hebt, dus het is niet altijd goed te verstaan voor de ontvanger.

Hier kon uw advertentie staan

• bwt

bwt

Gutteguttegut schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:24:
[...]
Als dat deze is laat ik hm mooi in de store staan ;)
Dat is hem wel. Ben ook nog niet helemaal happy er mee - is inderdaad overpriced voor wat ie doet.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Er is trouwens een nieuwe versie van Bubbles.
Ik kan zo snel geen changlog vinden maar alleen de volgende melding:
(Updated February 16, 2011. We recommend upgrading to this version if you have installed the original version during February 4-10, 2011.)

Verwijderd

Nitroglycerine schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:31:
[...]

Ja, ik heb een VW Golf 5 met de af-fabriek carkit en RNS510. De carkit werkt prima samen met de N8 (net zoals het met m'n e71 deed). Gewoon externe sim aanzetten in de bluetooth instellingen, zichtbaar zetten en installeren.
Bedenk wel dat je in een redelijk grote "kooi" zit, en behoorlijk veel achtergrondgeluiden hebt, dus het is niet altijd goed te verstaan voor de ontvanger.
Super! Precies het antwoord waar ik op hoopte. Thanks!

Verwijderd

Hoe kom ik aan die nieuwe Bubbles versie?

• Bart40
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2021
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:52:
Hoe kom ik aan die nieuwe Bubbles versie?
Via Nokia Betalabs: http://betalabs.nokia.com/apps/nokia-bubbles Wel eerste inloggen en dan naar Download&Installation gaan. Nu alleen core beschikbaar, van de uitgebreide versie is de nieuwe er nog niet.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

En ik lees wat probleempjes bij de reacties.
Ik wacht het nog een paar dagen af.

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 21:12
er is een kleine update beschikbaar
Nokia DAB radio
Mobileboxpro

• bwt

bwt

HDR testjes met mijn N8
plaatjes klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://www.berryth.nl/media/tweakers/img6hdr.jpg
Over de top - max/minimale settings

Afbeeldingslocatie: http://www.berryth.nl/media/tweakers/img7hdr.jpg
Iets nettere settings

origineel

Timelapse test door de software zelf aan elkaar geplakt
YouTube: 1e poging timelapse

De individuele foto's met virtualdub aan elkaar geplakt.
YouTube: 2e poging timelapse

[ Voor 19% gewijzigd door bwt op 17-02-2011 17:12 . Reden: plaatjes klikbaar - origineel er bij ]

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:09
Moet zeggen dat ik die HDR foto's echt slechter vind dan wat de camera er normaal zelf van maakt.

Zeker ook de kleuren, het wordt een grauwe overbelichte waas/blubber.

• bwt

bwt

Giem schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:47:
Moet zeggen dat ik die HDR foto's echt slechter vind dan wat de camera er normaal zelf van maakt.

Zeker ook de kleuren, het wordt een grauwe overbelichte waas/blubber.
Heb het origineel er bij gezet

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:58
bladestar5314 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:29:
er is een kleine update beschikbaar
Nokia DAB radio
Mobileboxpro
Heeft iemand de Mobileboxpro al succesvol weten te installeren? Ik krijg alleen foutmeldingen...

• Arjan81
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:18

Arjan81

Rotterdam

Hebben er nog mensen tips voor een goede auto houder / lader voor de N8.

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:48:
[...]

Heeft iemand de Mobileboxpro al succesvol weten te installeren? Ik krijg alleen foutmeldingen...
Ja ik heb hem normaal kunnen installeren.
Heb t even bekeken en direct weer van telefoon verwijdert.
Het lijkt mij om een betaalde service te gaan, wat iets met voice berichten doet.

vind het een beetje vreemd dat nokia app's gaat pushen via software updates.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 19:00 ]

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

iemand al de update gehad icm t mobile?

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
En ... met update 1.1 van FW al weer problemen met synchroniseren van Agenda-items met Outlook 2010 :P

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:38
Ik heb gister een geheugen error gekregen (werk geheugen vol) Whatsapp, internet en gravity stonden aan meer niet. (PR1.1 heb ik) en ook last van rondom rebooten, zeer lastig tijdens het internetten en dingen downloaden.

• bwt

bwt

Hardstyle4Me schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:22:
Ik heb gister een geheugen error gekregen (werk geheugen vol) Whatsapp, internet en gravity stonden aan meer niet. (PR1.1 heb ik) en ook last van rondom rebooten, zeer lastig tijdens het internetten en dingen downloaden.
Ik merk ook al dat mijn geheugen snel vol loopt.
Dit was al voor PR1.1. Ik vermoed bubbles of mobile documents bij mij.
Mobile documents heb ik de nieuwe versie van. Hopelijk komt bubbles snel met de extra complete versie.
Kan ik weer verder testen.

Verwijderd

ik heb een vraag en misschien is ie al eerder langs geweest, maar ik stel hem maar nog een keer dan in dat geval.
ik heb onlangs een n8 gekocht en ben er heel blij mee.. ik gebruik hem voornamelijjk om mee te bellen en foto's mee te maken. ik heb geen internet in m'n abbonement, dus internet er alleen mee als ik wlan verbinding heb.
nu vroeg ik me af hoe dat dan zit als ik de ovi maps wil gebruiken. moet ik dan wel via internet van m'n provider navigeren? heb in de opties al offline gezet, maar hij blijft telkens als ik ovi maps aanzet 2x vragen of ik online wil... als ik wlan verbinding heb kan hij me wel positioneren, maar als ik geen verbinding heb dan niet meer..
moet ik eerst meer kaarten downloaden? of doe ik toch echt iets verkeerds, oof toch internet betalen via m'n provider?

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Arjan81 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:54:
Hebben er nog mensen tips voor een goede auto houder / lader voor de N8.
Eerder in dit topic staat een linkje naar een eBay houder welke ik heb aangeschaft en die bevalt mij erg goed.
Ik heb hm nu in twee verschillende auto's gebruikt.
Een auto lader kun je overal scoren, ik heb er 1 van Hama.

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:56
bwt schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:43:
HDR testjes met mijn N8
plaatjes klikbaar
[afbeelding]
Over de top - max/minimale settings

[afbeelding]
Iets nettere settings

origineel

Timelapse test door de software zelf aan elkaar geplakt
YouTube: 1e poging timelapse

De individuele foto's met virtualdub aan elkaar geplakt.
YouTube: 2e poging timelapse
Offtopic, maar damn....Hoogeveldt staat bijna op die foto ;).

On topic: Waren er nog meer mensen waarbij er in de browser bij het intypen van tekst telkens twee ipv een spatie wordt weergegeven? En heeft iemand hier misschien nog een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Mobileboxpro heb ik niet via ovi suite ter beschikking wat voor applicatie is het juist? Heb wel net een update van Asphalt 5 gekregen via ovi suite.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:58:
ik heb een vraag en misschien is ie al eerder langs geweest, maar ik stel hem maar nog een keer dan in dat geval.
ik heb onlangs een n8 gekocht en ben er heel blij mee.. ik gebruik hem voornamelijjk om mee te bellen en foto's mee te maken. ik heb geen internet in m'n abbonement, dus internet er alleen mee als ik wlan verbinding heb.
nu vroeg ik me af hoe dat dan zit als ik de ovi maps wil gebruiken. moet ik dan wel via internet van m'n provider navigeren? heb in de opties al offline gezet, maar hij blijft telkens als ik ovi maps aanzet 2x vragen of ik online wil... als ik wlan verbinding heb kan hij me wel positioneren, maar als ik geen verbinding heb dan niet meer..
moet ik eerst meer kaarten downloaden? of doe ik toch echt iets verkeerds, oof toch internet betalen via m'n provider?
Zonder internet kan het vinden van de gps-positie tot 10 minuten duren. Maar het moet zonder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 15:06
Ik heb Mobilieboxpro wel geinstalleerd, maar het programma nog niet werkend gekregen. Werkt dit soms alleen bij t-mobile klanten? Ik wordt naar een website verwezen als ik het programma op start, maar op die site kan ik er niks van maken wat ik nou moet doen.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booziewoozie
  • Laatst online: 16-09 15:49
Ik heb de 1.1 update gedaan en nu ontvang ik geen smsjes meer,
de berichtencentrale verwijderd en nogmaals erin gezet (vodafone: +316540881000)
en de voorkeursverbinding staat op GSM/3G.
Maar werkt nog steeds niet.
iemand dit probleem ook gehad of tips?

edit : inderdaad opgelost, had erover heen gelezen |:(
SIM in andere tel, sms van vodafone verwijderd en harde reset.

[ Voor 27% gewijzigd door Booziewoozie op 18-02-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Booziewoozie schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:44:
Ik heb de 1.1 update gedaan en nu ontvang ik geen smsjes meer,
de berichtencentrale verwijderd en nogmaals erin gezet (vodafone: +316540881000)
en de voorkeursverbinding staat op GSM/3G.
Maar werkt nog steeds niet.
iemand dit probleem ook gehad of tips?
Ja , bekend probleempje.
Hint: *zoekt en gij zult vinden*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Gelukkig, de baas is tevreden met de N8! Navigatie is super, evenals de camera.

Alleen zijn sommige foto's wat 'mistig', terwijl er toch goede lichtomstandigheden zijn. Andere foto's zijn daarentegen wel helder.

Ik heb hier wat mistige foto's geupload. Misschien dat jullie er een verklaring voor hebben?

http://www.flickr.com/photos/58366688@N08/

Zoals je ziet, zijn de tulpen wel mooi helder gefotografeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Telfordia schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:43:
Ik heb Mobilieboxpro wel geinstalleerd, maar het programma nog niet werkend gekregen. Werkt dit soms alleen bij t-mobile klanten? Ik wordt naar een website verwezen als ik het programma op start, maar op die site kan ik er niks van maken wat ik nou moet doen.
T mobile klanten krijgen niet eens de 1.1 update! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:47
Sinds deze week last van:

- Vastlopers. Scherm gaat op zwart. Ding is SOMS met geen mogelijkheid weer aan te krijgen. Soms wel . Het gebeurt vrij random.

- Spontane reboots.

Dit schijnt een bekend probleem te zijn. Op de Nokia forums lopen er meer mensen over te klagen. Oplossing is nog niet echt in zicht, laat staat dat Nokia het erkent. De meeste mensen die hun N8 bij een Nokia Care centrum aanbieden krijgen keurig hun N8 weer terug met gereflashte SW, en na een tijdje begint het probleem opnieuwe.

Schijnt ook voor te komen bij de C7.

Ik ben al bijna zover op het ding af te schrijven, want van de week terwijl ik in de auto zat en het ding af en toe uit ging terwijl je Ovi Maps draait gaf toch wel veel frustratie.

Iemand meer dit soort gezeur ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hier geen last van hoor, alles werkt prima :)

Iemand trouwens nog een alternatieve browser? De standaardbrowser werkt prima, maar wil eens wat anders proberen. Opera Mini heb ik al gehad maar daar mee ik kan ik niet 'pinch zoomen'

[ Voor 67% gewijzigd door FastFred op 18-02-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poeh schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:08:
Gelukkig, de baas is tevreden met de N8! Navigatie is super, evenals de camera.

Alleen zijn sommige foto's wat 'mistig', terwijl er toch goede lichtomstandigheden zijn. Andere foto's zijn daarentegen wel helder.

Ik heb hier wat mistige foto's geupload. Misschien dat jullie er een verklaring voor hebben?

http://www.flickr.com/photos/58366688@N08/

Zoals je ziet, zijn de tulpen wel mooi helder gefotografeerd.
Misschien is de oplossing/oorzaak wel simpeler als je denkt: een lens van een mobieltje wordt nogal gauw smerig/stoffig doordat je hem zo in je zak doet. Even terug staat een reactie van iemand die daar een prima oplossing voor heeft: een pen met een kwastje en een koolstofborsteltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:09
theonlymarco83 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:09:
[...]

Offtopic, maar damn....Hoogeveldt staat bijna op die foto ;).

On topic: Waren er nog meer mensen waarbij er in de browser bij het intypen van tekst telkens twee ipv een spatie wordt weergegeven? En heeft iemand hier misschien nog een oplossing voor?
Ja, facebook app deed dat ook. Met pr1.1 is dat bij mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telefooncal
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 18:17

Telefooncal

Tring tring!

FastFred schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:05:
Hier geen last van hoor, alles werkt prima :)

Iemand trouwens nog een alternatieve browser? De standaardbrowser werkt prima, maar wil eens wat anders proberen. Opera Mini heb ik al gehad maar daar mee ik kan ik niet 'pinch zoomen'
http://store.ovi.com/content/20975
De opera mobile vind ik zelf fijn, gebruik hem als standaardbrowser.
De opera mobile verschilt wel enigszins met de mini versie, misschien het proberen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:56
Giem schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:01:
[...]

Ja, facebook app deed dat ook. Met pr1.1 is dat bij mij opgelost.
Thx, werkt nu prima na update idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
De Qt met webkit & html 5 geshowt op het MWC http://dailymobile.se/201...bile-world-congress-2011/

[ Voor 3% gewijzigd door mafiatounes op 18-02-2011 17:35 ]

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:13:
[...]

Misschien is de oplossing/oorzaak wel simpeler als je denkt: een lens van een mobieltje wordt nogal gauw smerig/stoffig doordat je hem zo in je zak doet. Even terug staat een reactie van iemand die daar een prima oplossing voor heeft: een pen met een kwastje en een koolstofborsteltje.
Foto's die eerder of later die dag zijn gemaakt zijn wel goed gelukt (niet 'mistig'). Ik vermoed dat het te maken heeft met lichtinval, maar de drie foto's zijn elk vanuit een andere hoek geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Wellicht wat condens door temp-veranderingen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier iemand last met het inzoomen bij de fotos? Voor de update ging het scherm op zwart wanneer ik inzoomde op een gemaakte foto, ook bij eerdere gemaakte fotos. Wanneer ik opnieuw dubbeltikte op het scherm, om uit te zoomen dus, was de volledige foto terug te zien, maar wanneer ik iets wilde inzoomen zodat hij het ingezoomde deel moest verscherpen, ging het scherm gewoon op zwart. Zowel in fotobrowser als in bestandsbeheer. Heb net de update PR1.1 uitgevoerd, en het scherm gaat nu niet meer op zwart, maar het ingezoomde deel blijft gewoon onscherp. Ik kan dan zelfs bewegen over de foto, links rechts enz, terwijl alles onscherp blijft. Hij stelt dus niet meer scherp. Pas wanneer ik er uit ga en meer dan een minuut wacht, stelt hij wel terug scherp bij het inzoomen. Maar wanneer ik het toestel uit zet, dan weer aan, gaat het weer niet, pas als ik terug meer dan een minuut wacht. Heb al eens geprobeerd om na het opnieuw aanzetten gewoon 5 minuten te wachten, maar dan lukt het ook niet. Ik moet echt nadat ik het toestel aanzet eerst naar fotos gaan, even inzoomen, lukt niet, meer dan een minuut wachten, en dan lukt het wel. Voorlopig toch, hoop dat dit niet erger wordt en dat hij gewoon helemaal niet meer scherper stelt bij inzoomen fotos. Is toch vervelend als je even de kwaliteit van de 12mp lens eens wil tonen.
Iemand ook dit probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loekf2 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:17:
Sinds deze week last van:

- Vastlopers. Scherm gaat op zwart. Ding is SOMS met geen mogelijkheid weer aan te krijgen. Soms wel . Het gebeurt vrij random.

- Spontane reboots.

Dit schijnt een bekend probleem te zijn. Op de Nokia forums lopen er meer mensen over te klagen. Oplossing is nog niet echt in zicht, laat staat dat Nokia het erkent. De meeste mensen die hun N8 bij een Nokia Care centrum aanbieden krijgen keurig hun N8 weer terug met gereflashte SW, en na een tijdje begint het probleem opnieuwe.

Schijnt ook voor te komen bij de C7.

Ik ben al bijna zover op het ding af te schrijven, want van de week terwijl ik in de auto zat en het ding af en toe uit ging terwijl je Ovi Maps draait gaf toch wel veel frustratie.

Iemand meer dit soort gezeur ?
Het hele storingsverhaal van je telefoon overkwam mij ook. Ik heb zelf 3 x Sw Flash gekregen van Nokia care center (geen oplossing, ze voeren dit standaard uit) daarna is de telefoon uiteindelijk opgestuurd naar Teleplan? (in ieder geval is er maar 1 centraal punt in Nederland waar er aan de Nokia N8 "gesleuteld"mag worden). Kreeg de telefoon terug met nieuw binnenwerk (andere imei maar wel dezelfde buitenkant).
Storingsomschrijving op de werkbon: Voedingsprobleem. Nu doet mijn telefoon het probleemloos.
Dring aan op directe verzending naar het centrale reparatiepunt en geef aan dat de SW flash absoluut niks uithaald. Blijven inleveren ... na 3x gaat je telfoon sowieso naar het centrale punt en word open geschroefd.
Ik heb mijn HI telefoon 5 November ontvangen en uiteindelijk halverwege Januari pas volledig gerepareerd teruggekregen. (3 x weggebracht waarbij de laatste x de telefoon al 3x reboote aan de balie, dus de baliemedewerker zag het zelf gebeuren.

Succes en sterkte in deze zware dagen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:34
iNFiNiTY- schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:27:
iemand al de update gehad icm t mobile?
Dat niet, maar als ze bij T-Mobile niets veranderd hebben aan hun werkwijze kan het nog wel even duren. Bij mijn 5800 duurde het vaak 2 tot 3 maanden (soms langer) voordat de update kwam. Check anders het forum van T-Mobile zelf. Daar kun je die info soms ook vinden. Ik kan er niet meer bij, ben er inmiddels weg en heb nu een un-branded N8 (vooral vanwege mijn ervaringen met T-Mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:56
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 07:50:
[...]

(in ieder geval is er maar 1 centraal punt in Nederland waar er aan de Nokia N8 "gesleuteld"mag worden).
Alle mechanische reparaties worden door Nokia zelf uitgevoerd, dus niet door Teleplan of Dynafix. Ik geloof dat ze naar belgië gaan en bijna alles wordt standaard omgeruild voor een nieuw binnenwerk(dus nieuw exemplaar eigenlijk). NSP's en andere reparatie bedrijven mogen van Nokia het toestel niet openmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Poeh schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 21:22:
[...]

Foto's die eerder of later die dag zijn gemaakt zijn wel goed gelukt (niet 'mistig'). Ik vermoed dat het te maken heeft met lichtinval, maar de drie foto's zijn elk vanuit een andere hoek geschoten.
Het glas voor de lens wordt erg snel vies ik heb dezelfde waas soms over mn fotos. Gelukkig is het goed te zien meteen na het maken van de foto en kan ik het dus meteen oplossen.
Maar volgens mij kan het ook door licht inval komen (nog niet goed getest) soort van "lens flare".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 02:28
Je moet net niet in ovimaps zoeken, maar bij je gps instellingen. Ik weet zo niet precues meer waar. Maar misschien vind je het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PR2.0 eind maart / begin april???

weer wat geruchten: http://mynokiablog.com/20...rly-april-some-changelog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:34
Instellingen => Toepassingsinstellingen => Positiebep.methoden: Als je geen data wil gebruiken alleen Integrated GPS aanvinken.

OVI Maps gebruikt zelf ook data voor weerberichten, fileinfo updates e.d., dat moet je evt. ook uitzetten.
En zoals eerder aangegeven, met alleen de integrated GPS kan een fix wel langer duren, naar buiten gaan helpt ook ;).

[ Voor 58% gewijzigd door Paulus73 op 20-02-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Weet iemand of Ovi Maps de file-info ook daadwerkelijk gebruikt in de gekozen routes? Of is het enkel ter informatie?
Pagina: 1 ... 35 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic