Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superslecht nieuws voor alle bezitters van een N8. Nu Symbian dood is, zal de support ongetwijfeld ook snel ophouden, en kunnen we het vergeten dat er nog veel ontwikkelaars apps voor het toestel gaan ontwikkelen. Balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Precies waar ik dus ook bang voor ben...

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik had zelf ook liever Android gezien, hopen dat in ieder geval 2.0 nog komt. Overigens heb ik nog steeds 1.1 niet voorbij zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 21:51

rda

With Nokia’s planned move to Windows Phone as its primary smartphone platform, Symbian becomes a franchise platform, leveraging previous investments to harvest additional value. This strategy recognizes the opportunity to retain and transition the installed base of 200 million Symbian owners. Nokia expects to sell approximately 150 million more Symbian devices in the years to come.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
rda schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:00:
With Nokia’s planned move to Windows Phone as its primary smartphone platform, Symbian becomes a franchise platform, leveraging previous investments to harvest additional value. This strategy recognizes the opportunity to retain and transition the installed base of 200 million Symbian owners. Nokia expects to sell approximately 150 million more Symbian devices in the years to come.
En nu die slide er eens bij pakken. Dan zul je zien dat Nokia geen ene stuiver meer in Symbian zal stoppen. Het enige wat Nokia nog gaat doen, is verder gaan met S40 voor haar standaard mobiele telefoons en Windows Phone als primary OS opzetten. Symbian is echt dood en al begraven, hoogstpersoonlijk door Steven en Steve.

Volgens mij is hier echt geen woord chinees aan: http://www.engadget.com/2011/02/11/rip-symbian/

[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 11-02-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:15:
Ik had gehoopt op Android op de N8 :)
Kunnen ze niet gewoon de bootloader en drivers/technische dingen vrijgeven zodat Android erop kan? Want het zou wel erg jammer zijn als Symbian nu niet meer wordt door ontwikkeld. De N8 was best een dure telefoon en was van plan om er toch wel redelijk lang mee te doen... Qua hardware (mits hij in orde is natuurlijk) is het een mooi toestel. Symbian was voor mijn doeleinden ook goed genoeg, maar Android op de N8 zou natuurlijk nog een stuk fijner zijn.

Nu het einde Symbian is ben ik bang dat er weinig tot geen updates meer zullen komen. En uiteraard dat de applicaties voor Symbian ook steeds minder worden. En de applicaties die er zijn ook minder geupdate zullen worden.
Hopelijk heb ik het mis!

Zou WM7 eigenlijk op de N8 komen? Dan heb je eventueel wel nog de keuze voor een OS wat doorontwikkeld wordt...
XDA kennende zal dat wel. De eerste berichten van een Nokia draaiende WP7 is al gesignaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:34:
Superslecht nieuws voor alle bezitters van een N8. Nu Symbian dood is, zal de support ongetwijfeld ook snel ophouden, en kunnen we het vergeten dat er nog veel ontwikkelaars apps voor het toestel gaan ontwikkelen. Balen!
Die snap ik niet. Er zijn zat Symbian applicaties en zolang er Symbian gebruikers zijn valt er geld te verdienen dus zullen er apps blijven komen.
Het lijkt nu net alsof toestellen als de N8 nu ineens waardeloos zijn geworden, echt flauwekul. Het merendeel van de gebruikers is gewoon dik tevreden met het toestel. Alleen van de klagers lees je de meeste problemen.
Bij technische producten loop je weleens de kans dat iets defect gaat of niet werkt zoals zou moeten. Maar daar heb je garantie voor tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruins3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik weet zeker dat er nog support op ons toestel wordt gegeven. Nokia neemt twee jaar voor de transitie. In die twee jaar verwacht ik nog wel updates voor de N8. Ik denk dat de roadmap m.b.t. de N8 gewoon wordt uitgevoerd. PR2.0 zal er komen en ook PR3.0 met verdere integratie van Qt. Gelukkig word MeeGo niet los gelaten. De N8 kan meeliften op de Qt ontwikkelingen van MeeGo. Daarnaast is S^3 open source en denk ik dat als ze de N8 laten vallen er genoeg custom firmware zal komen (net als op de Samsung i8910 toen het support te wensen over liet).

Wat ik niet begrijp is dat Nokia verder gaat met een platform dat vorig jaar nog niet eens 720p videos kon afspelen. De achterstand op het gebied van usability en multimedia van WP7 ligt zo ver achter bij Symbian (vooral multimedia). Ik ben bang dat Nokia wordt als een soort HTC. Mideocre toestellen die niet te duur zijn, waarbij de nadruk ligt op het OS.
Ik hoop dat ze blijven investeren in de hardware, maar vrees het ergste.

Bye bye Symbian, bye bye Nokia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 uur geleden:

Nokia: Symbian and MeeGo not dead yet, still shipping this year (updated):

http://www.engadget.com/2...blogsmith_inpage_engadget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:33:
4 uur geleden:

Nokia: Symbian and MeeGo not dead yet, still shipping this year (updated):

http://www.engadget.com/2...blogsmith_inpage_engadget
Lees je het artikel ook nog even goed door, helemaal onderaan:
Update: After listening to the Q&A and further presentations, it's clear that Symbian is on its last legs and will be replaced by Windows Phone just as soon as Nokia and Microsoft can make it happen. Commitment to MeeGo has also softened with Elop calling it "an opportunity for learning.
Symbian is echt dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Als je de presentatie hebt bekeken - nieuws: Nokia-ceo: met Android kunnen we ons niet onderscheiden - weet je dat WP7 (en ik moet dan gelijk denken aan Word Perfect bij die naam) het hoofd OS gaat worden. Ook de pers vroeg naar verdere ontwikkeling van Symbian en het antwoord was best duidelijk. WP7 voor de smartphones en Symbian (s40 zei hij geloof ik) voor de budget phones.
Tot dat die Windows telefoons er echt zijn blijft Symbian^3 echt wel ondersteund.
Support en firmware releases blijven echt nog wel komen.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Qt development for Symbian Continues, this means we'll get our updates and good apps.

http://blogs.forum.nokia....to-developers?sf1066337=1

[ Voor 37% gewijzigd door Folkifoon op 11-02-2011 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
bwt schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:56:
Als je de presentatie hebt bekeken - nieuws: Nokia-ceo: met Android kunnen we ons niet onderscheiden - weet je dat WP7 (en ik moet dan gelijk denken aan Word Perfect bij die naam) het hoofd OS gaat worden. Ook de pers vroeg naar verdere ontwikkeling van Symbian en het antwoord was best duidelijk. WP7 voor de smartphones en Symbian (s40 zei hij geloof ik) voor de budget phones.
Tot dat die Windows telefoons er echt zijn blijft Symbian^3 echt wel ondersteund.
Support en firmware releases blijven echt nog wel komen.
Ik vind het wel erg rooskleurig beeld wat je schets, Nokia heeft Symbian dood verklaard. Zie het RD budget waar Symbian niet eens meer in voor komt. Er gaat al een gerucht in de rondte dat Nokia eind 2011 al met een Windows Phone gaat komen. De basis zal gelegd worden op al reeds bestaande hardware. De kans dat ze nog enig geld in Symbian gaan stoppen is echt miniem. Misschien een bugfixje hier en daar, maar bijvoorbeeld serieuze toevoegingen uit S^4 branche kun je nu echt vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Aub de discussie over het Symbian-OS in een apart topic. Dit topic is alleen om de N8 te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
zojuist 1.1 binnengehengeld op mn telefoon. Qua verschil merk ik niks in de browser. Wel het andere kleur toetsenbord en dat je nummers kan bellen in landscape mode. Verder lijkt het alsof alles een stukje sneller draait.

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:56
DeVins schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:56:
zojuist 1.1 binnengehemgeld op mn telefoon. Qua verschil merk ik niks in de browser. Wel het andere kleur toetsenbord en dat je nummers kan bellen in landscape mode. Verder lijkt het alsof alles een stukje sneller draait.
Die kleur zal eerder een andere of vernieuwd thema zijn. Want met een ander thema, niet nokia, krijg je toetsenbord soms ook een andere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Ik loop thuis binnen, hij pakt mijn WLAN meteen op en alles werkt qua apps ( buienradar, NU.nl etc) op mn werk blijf ik error krijgen.. zelfde manier van opzetten.. heh. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:15
Begin er beetje moe van te worden dat ik nog steeds geen PR1.1 kan vinden en tevens kan updaten..., zou dat iets te maken hebben met de berichten die vandaag naar buiten zijn gekomen over Nokia en Microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Hardstyle4Me schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 20:03:
Begin er beetje moe van te worden dat ik nog steeds geen PR1.1 kan vinden en tevens kan updaten..., zou dat iets te maken hebben met de berichten die vandaag naar buiten zijn gekomen over Nokia en Microsoft?
Nee, helemaal niks.

Ze brengen de update gewoon in batches naar buiten. Heb je haast, dan moet je gewoon langs het nokia care centre gaan. Anders gewoon wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:01
Giem schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 20:17:
[...]

Nee, helemaal niks.

Ze brengen de update gewoon in batches naar buiten. Heb je haast, dan moet je gewoon langs het nokia care centre gaan. Anders gewoon wachten.
Mja, maar we zijn nu 1 week verder sinds de eerste toestellen in NL hun update kregen?
Krijg inmiddels ook een beetje de pest in. ;)

Had ik eigenlijk al sinds het bericht dat Nokia zich heeft uitgeleverd aan MS. :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Notaname op 11-02-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
Las net iets over 'dmv phoenix heb ik m'n toestel kunnen updaten' wat doet phoenix? Wat houd het in? En als het een handige tool is valt er dan ook ergens een handleiding te vinden hoe je alles moet doen? had even heel snel gegoogelt (2sec) maar vond nog niet echt iets. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Miki schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:28:
[...]

En nu die slide er eens bij pakken. Dan zul je zien dat Nokia geen ene stuiver meer in Symbian zal stoppen. Het enige wat Nokia nog gaat doen, is verder gaan met S40 voor haar standaard mobiele telefoons en Windows Phone als primary OS opzetten. Symbian is echt dood en al begraven, hoogstpersoonlijk door Steven en Steve.

Volgens mij is hier echt geen woord chinees aan: http://www.engadget.com/2011/02/11/rip-symbian/
Lijkt mij dan dat ze het ook voor de N8 gaan releasen? of zoniet.. zal het niet zo'n vaart lopen met nokia/windows denk ik, wel?

Ik ben wel benieuwd wat er gaat komen nu, zeker aangezien beide vrij groot zijn qua naam en ook qua money :x zeker MS.. of het wordt een super merge of ze falen horrible.. time will tell.

2 gigantische bedrijven gaan samen over tot 1 product, MS met de software Nokia met de hardware.. en ik zie mensen mekkeren over android :+

[ Voor 19% gewijzigd door iNFiNiTY- op 11-02-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 07:58
Hardstyle4Me schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 20:03:
ik kreeg hem ook gister avond pas binnen, blijf proberen zou ik zeggen, zowel met mobil en via Ovi.
Ovi gaf bij mij geen update beschikbaar, maar op mobiel kon ik hem wel downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
Heb een Vodafone branded toestel.. Via OVI Suite kreeg ik niks binnen, gisteravond de 1.0 firmware opnieuw laten installeren en toen erna op de telefoon zelf software update gedraaid, toen stond de 1.1 er wel bij.

Hebben jullie ook als de screensaver op muziekspeler staat, dat de hippe kleurtjes ervan na ongeveer 1 seconde weggaan en je nog maar n klein gekleurd vlakje overhoudt?

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart40
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2021
Giem schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 20:17:
[...]

Nee, helemaal niks.

Bij het Nokia Care centre konden ze vandaag mijn lime-groene N8 ook nog niet updaten. Toch gewoon blijven afwachten lijkt de enige mogelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
Ik vond de klok wat saai overkomen dus ik starten een zoektocht op internet. Kwam de HTC Clock tegen voor Symbian.
HTC clock

En dan gaat het over het klokje incl wereld bol eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
Heb je ook een link naar deze dan? Kan 'm niet zo 1, 2, 3 vinden.

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Hardstyle4Me schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 20:41:
Las net iets over 'dmv phoenix heb ik m'n toestel kunnen updaten' wat doet phoenix? Wat houd het in? En als het een handige tool is valt er dan ook ergens een handleiding te vinden hoe je alles moet doen? had even heel snel gegoogelt (2sec) maar vond nog niet echt iets. :+
http://www.nokian8forum.c...stall-cracked-apps-on-n8/

Succes, kapotte telefoon is eigen schuld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Phoenix is ook handig om gewoon je tel uit te lezen.. al het andere is zeker op eigen risico.. lol :p

** Dit is wel het soort crap dat je krijgt als je stukje bij beetje tel's gaat updaten... mijn tel geeft nog steeds aan dat 11.12 de laatste update is (nokia.nl) dmv de productcode in te voeren.

[ Voor 21% gewijzigd door iNFiNiTY- op 11-02-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
http://mobilecorner.funkr...ck-and-style-in-your.html voor de HTC Clock (kon de site waar ik hem vandaan heb niet meer vinden maar kwam deze tegen en hier valt hij ook te downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrema
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-08 09:04
eindelijk eens een (DESIGN) nokia...

Mooi ding man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan Webjunkie en Pegasus, bedankt voor de reactie over Shazam en Soundhound. Raar dat iemand anders wel die access point kan instellen bij die gratis versie van Shazam en ik niet. Heb het ondertussen al enkele keren van mijn toestel gegooid, inclusief een bestand genaamd shazam.txt in telefoongeheugen C: via bestandsbeheer, en opnieuw geïnstalleerd via Ovi store maar mocht niet baten.
Dus vervolgens Soundhound maar gekocht in Ovi store, maar geeft ook een probleem. Wanneer ik iets zoek, krijgt hij eerst geen verbinding, slaat hij het op in zijn tags om later te zoeken, en als je dan laat zoeken dan vindt hij het pas. Zowel over wi-fi als over 3G. Heeft iemand anders dit ook?
Ik zou dus eens willen weten of hier iemand is die Shazam gekocht heeft en ook het access point niet kan veranderen. Als niemand dit heeft zal ik Shazam ook maar eens kopen, ook omdat Soundhound me wat tegenvalt omdat het niet landscape kan waardoor je dus veel minder van de gevonden titel ziet.
Nog even iets over het recente nieuws van Windows. Ik hoop dat het met windows mogelijk blijft om Ovi maps offline te blijven gebruiken. Weet iemand hier iets meer over? Heb al gelezen dat het geïntegreerd gaat worden in Bing maps. Ik hoop dat dit niet wil zeggen dat het iets gaat worden zoals Google maps, constant over het internet moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Ik moet na updaten naar 1.1 toch ook qwerty-totsenbord in portrait kunnen hebben?
Ik neem aan dat ik dat dan moet instellen... alleen.... waar??? Krijg het niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peerke63nl schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 05:39:
Ik moet na updaten naar 1.1 toch ook qwerty-totsenbord in portrait kunnen hebben?
Ik neem aan dat ik dat dan moet instellen... alleen.... waar??? Krijg het niet gevonden
Dat zal je ook niet vinden, het zit helemaal niet in deze update.
Waarschijnlijk in de volgende update pr2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Eindelijk is de - zakelijke - N8 binnen! Meteen ook maar een 'Vodafone Office Internet' bundel (250 MB) erbij genomen. Alles werkt prima, al vraagt hij me wat te vaak of er verbinding gemaakt mag worden. Wat mij betreft mag dat namelijk ALTIJD.

Zo vraagt de N8 bij het starten van Ovi Maps tweemaal of er verbinding gemaakt mag worden: 'Netwerkverbinding vereist. Toegangspunt voor verbinding opgeven?' Ik antwoord dan met 'JA', waarop ik vreemd genoeg moet kiezen tussen 'Vodafone MMS' en 'Vodafone Office Internet'.

Nu wil ik graag dat hij gewoon verbinding maakt, zonder dat te vragen. Verder verbaas ik me erover dat 'Vodafone MMS' nog ergens in mijn telefoon staat. Ik heb bij mijn weten namelijk alle toegangspunten verwijderd voordat ik de SMS van Vodafone opende.

Bij 'Bestemmingen' staan onder 'Internet' 3 toegangspunten: 2 WLAN's bovenaan en Vodafone Office Internet daaronder. 'Gegevensgebruik (geg.gebr.) in eigen land' staat op 'Automatisch'.

Bij 'Beheerinstellingen' staat onder 'Packet-ggvns' als 'Packet-ggvnsverbinding' 'Wanneer nodig' ingesteld. Het toegangspunt heb ik 'Vodafone Office Internet' genoemd (daar stond eerst namelijk wat anders). Verder is 'snelle toeg. packet-geg.' ingeschakeld.

Heb ik ergens iets gemist of is het verstandig de N8 even te resetten om vervolgens alles opnieuw in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik eerst een harde reset en daarna de software update heb uitgevoerd kan ik Ovi Store niet meer installeren.
Vandaag ben ik naar de Nokia Care Point geweest om mijn toestel te laten updaten. Terplekke heb ik na de update bij NCP gelijk gechecked of de Ovi Store wel geinstalleerd kon worden... Niet dus!!!
Ze vertelden mij dat ze het nog een keer met zouden proberen en hebben ze zonder te vragen met een andere land/taal geinstalleerd. Nu zit ik ook met een toestel met een andere taal.
Het taal standaard taal is nu Engels maar ik kan het wel veranderen in Nederlands. Thuis aangekomen ondekte ik dat Ovi Store weer niet geinstalleerd kan worden! 8)7
HELP word er helemaal gek van. Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gooi gelijk mijn n97 in de plee , moet hebben zal krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 08:55:
[...]

Dat zal je ook niet vinden, het zit helemaal niet in deze update.
Waarschijnlijk in de volgende update pr2.0
Pfffff... heb ik het dan toch verkeerd begrepen... bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
toch maar niet...

[ Voor 94% gewijzigd door peerke63 op 12-02-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amrabed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-02-2012
Hoe krijg je nieuws 24 open met de n8 op het web ?, vraagt namelijk Microsoft'Silverlight*

Heb 'm wel via SPB TV, de vraag is dus puur voor de nieuwsgierigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb Silverlight voor Symbian geinstalleerd maar nog niet getest.
Het is een beta voor S60v50 dus geen idee of het lekker met ^3 werkt.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de N8 sectie op facebook zou er een fw update voor Ovi Maps zijn.. Ik zie hem alleen niet op mijn telefoon..

Ovi Maps staat ook in ovi store, maar vraag me altijd af wat dat dan voor versie is..

Ik doe maps update altijd via ovi suite..

Anyway.. Heeft iemand die update al uitgevoerd en zo ja.. Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:14:
Omdat ik eerst een harde reset en daarna de software update heb uitgevoerd kan ik Ovi Store niet meer installeren.
Vandaag ben ik naar de Nokia Care Point geweest om mijn toestel te laten updaten. Terplekke heb ik na de update bij NCP gelijk gechecked of de Ovi Store wel geinstalleerd kon worden... Niet dus!!!
Ze vertelden mij dat ze het nog een keer met zouden proberen en hebben ze zonder te vragen met een andere land/taal geinstalleerd. Nu zit ik ook met een toestel met een andere taal.
Het taal standaard taal is nu Engels maar ik kan het wel veranderen in Nederlands. Thuis aangekomen ondekte ik dat Ovi Store weer niet geinstalleerd kan worden! 8)7
HELP word er helemaal gek van. Wat kan ik doen?
Dit topic doorlezen, is meerdere malen al verteld hoe dit op te lossen.. En als je van te voren had gelezen over de hard reset, wist je ook dat dit de gevolgen waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-09 08:34
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 08:47:
Volgens de N8 sectie op facebook zou er een fw update voor Ovi Maps zijn.. Ik zie hem alleen niet op mijn telefoon..
.......
Voor zover ik weet is de meest recente versie van Ovi Maps die op Betalabs staat de laatste versie. Ondanks dat het een beta is heb ik nog geen foutjes ontdekt in de 2 maanden dat ik hem al gebruik. Je kunt zelfs je kaarten vanuit Maps bijwerken (wel Wifi gebruiken dan ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ovi maps in de Ovi store was een paar weken terug niet dezelfde als op betalabs (1 versie ouder).
Ik had problemen met de versie van betalabs en heb toen de Ovi store versie geïnstalleerd welke goed werkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat tegen de tijd dat Nokia op WP7 gaat draaien er ook een app voor whatsapp beschikbaar is, want volgens mij is dat nu nog niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:22
Ik vermoed dat WhatsApp eerder beschikbaar zal zijn voor WP7 dan dat de N8 op WP7 draait, mocht het er ooit van komen.

[ Voor 14% gewijzigd door robertwebbe op 13-02-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Ik ga mijn n8 verkopen na het nieuws van nokia-microsoft, Ik heb het niet echt voor windows phone.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 19:54
Is er al iemand met een blauwe N8 die de 1.1 update heeft gekregen?
mafiatounes schreef op zondag 13 februari 2011 @ 11:51:
Ik ga mijn n8 verkopen na het nieuws van nokia-microsoft, Ik heb het niet echt voor windows phone.
wow.. je hebt al W7 op je N8?

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:
Aub de discussie over het Symbian-OS in een apart topic. Dit topic is alleen om de N8 te bespreken.

Ik kan deze niet vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Webjunkie schreef op zondag 13 februari 2011 @ 12:09:
Is er al iemand met een blauwe N8 die de 1.1 update heeft gekregen?

[...]

wow.. je hebt al W7 op je N8?
Waar staat dat dan? Symbian gaat stilletjes aan de deur uit, Ik ga daar geen apps voor ontwikkelen dus ik ga voor een android ;)

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
De e-mailwidget van de N8 valt me wat tegen. Je ziet slechts de laatste 2 mailtjes. Is er een manier om deze widget te vergroten? Ik heb al gekeken naar SPB Mobile Shell, maar volgens mij zit ook daar geen grotere e-mailwidget in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook dat Ovi Sync niet meer goed werkt? Smsjes worden de laatste tijd niet meer gesynct naar de PC. Ook heeft Ovi Sync bij mij willekeurig telefoonnummers en emailadressen door elkaar gehaald. Iedereen had opeens 2 telefoonnummers, steeds een fout nummer van iemand anders in het telefoonboek... Heel irritant dat zelfs de basic functies niet goed werken...

Het heeft voorheen goed gewerkt, ik vermoed dat sinds de laatste update van een paar dagen geleden de problemen zijn begonnen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn agenda op mijn N8 , als ik iets in mijn agenda zet dan blijft dit niet op de datum staan waar ik het neergezet heb , maar het komt allemaal op de datum van vandaag te staan. ( het schuift dus iedere dag mee op ) Waarschijnlijk heb ik iets niet goed staan in de instellingen , maar kan het in dit topic niet vinden en in de gebruiksaanwijzing zie ik hierover ook niets staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Nou dit zou balen zijn. Release schedule van N8 PR1.1 updates per product code. De 059C9X1 staat niet eens in de lijst (zou betekenen dat dit een 'operator' versie is, hetgeen volgens mij niet klopt).

http://discussions.europe...ease-Schedule/td-p/923407

Vraag me nu af wat Belcompany mij heeft verkocht. Naar mijn idee gewoon een 'algemene' versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
PM'etje gehad van een Nokia medewerker op hun forum :

"No, we're not releasing by colour. The priority order is vanilla - country variant - operator variant. I'm checking tomorrow with the software department why certain country variants are not in creation yet. As soon as I have an information I'll update the release schedule list."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:46:
Ik heb een probleem met mijn agenda op mijn N8 , als ik iets in mijn agenda zet dan blijft dit niet op de datum staan waar ik het neergezet heb , maar het komt allemaal op de datum van vandaag te staan. ( het schuift dus iedere dag mee op ) Waarschijnlijk heb ik iets niet goed staan in de instellingen , maar kan het in dit topic niet vinden en in de gebruiksaanwijzing zie ik hierover ook niets staan.
Dit is geen bug in de kalender maar een foutje van jou :)
Wat je waarschijnlijk doet is een taak aan maken. Het probleem met een taak aan maken is dat je deze gereed moet melden in de agenda. Anders schuift hij elke dag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:39:
[...]

Dit is geen bug in de kalender maar een foutje van jou :)
Wat je waarschijnlijk doet is een taak aan maken. Het probleem met een taak aan maken is dat je deze gereed moet melden in de agenda. Anders schuift hij elke dag mee.
Bedankt , mijn agenda probleem is hier mee opgelost. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binks050
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09-2016

Binks050

...6310i, 8910i, 9500, e90, N8

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:45:
Hebben jullie ook dat Ovi Sync niet meer goed werkt? Smsjes worden de laatste tijd niet meer gesynct naar de PC. Ook heeft Ovi Sync bij mij willekeurig telefoonnummers en emailadressen door elkaar gehaald. Iedereen had opeens 2 telefoonnummers, steeds een fout nummer van iemand anders in het telefoonboek... Heel irritant dat zelfs de basic functies niet goed werken...

Het heeft voorheen goed gewerkt, ik vermoed dat sinds de laatste update van een paar dagen geleden de problemen zijn begonnen.
Dit probleem heb ik ook al een keer gehad met sync via Ovi maar dat was al voor de laatste update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 11:28
BoXie schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:31:
PM'etje gehad van een Nokia medewerker op hun forum :

"No, we're not releasing by colour. The priority order is vanilla - country variant - operator variant. I'm checking tomorrow with the software department why certain country variants are not in creation yet. As soon as I have an information I'll update the release schedule list."
Oke dan wachten we nog even in spanning af,
had trouwens wel even een reply geplaatst op het forum daar, wie weet helpt het ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
BoXie schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:08:
Nou dit zou balen zijn. Release schedule van N8 PR1.1 updates per product code. De 059C9X1 staat niet eens in de lijst (zou betekenen dat dit een 'operator' versie is, hetgeen volgens mij niet klopt).

http://discussions.europe...ease-Schedule/td-p/923407

Vraag me nu af wat Belcompany mij heeft verkocht. Naar mijn idee gewoon een 'algemene' versie.
Dat is raar! ik heb dezelfde productcode, en rechtstreeks bij nokia gekocht (daar heeft BC ze ook vandaag vermoed ik).
Dan maar met phoenix aan de slag... >:)

EDIT: Update BESCHIKBAAR voor 059C9X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 07:52
Als Nokia verstandig is/wordt, werden ze niet op één paard, wat ze nog moet bewijzen. Ik denk dat WP7 nooit verder zal komen dat 20% marktaandeel. Daarmee zou het marktaandeel van Nokia nog eens halveren (er zijn ook nog andere fabrikanten met WP7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart40
  • Laatst online: 24-11-2021
Tegen beter weten in toch maar weer eens via *#0000# naar de nieuwe firmware gekeken en warempel, is ie ineens beschikbaar. Productcode 059D3P9 (lime groen)
Haal 'm nu binnen, OTA.

En na een paar minuten staat ie erop. Voor zover ik nu kan zien is alles bewaard gebleven. Geen noodzaak back-up terug te zetten. Blij!! :)

[ Voor 29% gewijzigd door Bart40 op 14-02-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Yep .. heb ook de update voor 059C9X1 binnen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 19:17
Ik heb de update vorige week donderdag geinstalleerd. En merk niet echt grote veranderingen. Dacht in het begin dat hij iets sneller aanvoelde, maar een echt groot verschil is het niet. Heb wel het idee dat de batterijduur iets achteruit gegaan is. Bij 100% gaf Battery Monitor eerst 5 a 6 dagen 'active use' aan. Nu is dat 4 dagen. Hoe dan ook gaat hij nu 2 a 3 dagen mee op de accu. Meestal zit ie gewoon in m'n broekzak en doe ik er weinig mee. Over een hele dag genomen, hooguit 3 kwartier muziek, af en toe beetje browsen in de Ovi Store en dat was het wel :9 niet veel dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er nog wel een PR 2.0 of komt er geen enkele update meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Lees dat linkje dat bramboone post even door ;)

Ontwikkelingen rondom Symbian lopen nog wel even door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
Ik heb de update PR1.1 uitgevoerd. Heb nu alleen maar last van vastlopers. Terwijl ik de telefoon z'n gang liet gaan tijdens het update. Als het zo door blijft gaan toch maar even langs de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:47
hij is nu ook beschikbaar voor de blauwe n 8
productcode 05c9x4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
FastFred schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:49:
Ik heb de update vorige week donderdag geinstalleerd. En merk niet echt grote veranderingen. Dacht in het begin dat hij iets sneller aanvoelde, maar een echt groot verschil is het niet. Heb wel het idee dat de batterijduur iets achteruit gegaan is. Bij 100% gaf Battery Monitor eerst 5 a 6 dagen 'active use' aan. Nu is dat 4 dagen. Hoe dan ook gaat hij nu 2 a 3 dagen mee op de accu. Meestal zit ie gewoon in m'n broekzak en doe ik er weinig mee. Over een hele dag genomen, hooguit 3 kwartier muziek, af en toe beetje browsen in de Ovi Store en dat was het wel :9 niet veel dus
Ik heb hem er net opstaan, maar merk wel verschil, de browser bijvoorbeeld start nu zeker 2x sneller op. menuutjes verschijnen sneller, dus alles weer wat gebruiksvriendelijker. maar zeker geen major dingen maar dat was bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 08:47:

Ovi Maps staat ook in ovi store, maar vraag me altijd af wat dat dan voor versie is..

Ik doe maps update altijd via ovi suite..

Ik heb versie: 00.02.42.2011
Uitgiftedatum: 03.02.2011
Gedownload met de N8, ook andere landen kan ik nu zo binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
Na de update PR1.1 krijg ik telkens camera fout. Dan moet ik vervolgens telefoon opnieuw opstarten vervolgens start ik camera weer op en dan krijg ik weer de zelfde foutmelding. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjankappert
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
Dat er nu ook gebeld kan worden vanuit landscape modus is erg prettig..
Heb autohouder CR-20, en als ik wilde gaan bellen, moest ik de telefoon uit de houder halen.

Pluspuntje dus!

Liep er nog wel eens tegenaan dat ik vieze vingers op m'n camera had als ik een foto wilde
gaan maken..

Heb ik het volgende voor gevonden:
klikkerdeklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Heb zo juist ook de SW update 1.1 uitgevoerd, over the air. Nog tijdens het voltooien van de update krijg ik drie SMSjes binnen van Vodafone:

1) Afzender: Vodafone.
"We zien dat je toestel niet gebruiksklaar is voor internet en MMS. Zometeen ontvang je hiervoor de juiste instellingen. Om gebruik te maken van internet en MMS dien je deze instellingn te accepteren. Volg zorgvuldig de instructies op je toestel".

2) Afzender: Serviceprovider.
Configuratiebericht (met attachment)

3) Afzender: 1501.
Multimediabericht Vodafone (ook met attachment)

Ik heb een unbranded telefoon. Internet doet het gewoon, MMS gebruik ik toch niet. Daarom ben ik nogal huiverig om deze Vodafone instellingen te accepteren. Mijn motto is altijd: If it ain't broke, then don't fix it!

Maar bericht 2 en 3 blijven wel als ongelezen in mijn inbox staan en daarom blijft ook dat envelopje bovenaan mijn screen staan. Ik kan die berichten natuurlijk verwijderen, maar misschien heb ik ze later toch nodig. Als ik die tweeSMS jes open, worden de attachments dan automatisch ook geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
choogen schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:47:
Heb zo juist ook de SW update uitgevoerd, over the air. Nog tijdens het voltooien van de update krijg ik drie SMSjes binnen van Vodafone:

Maar bericht 2 en 3 blijven wel als ongelezen in mijn inbox staan en daarom blijft ook dat envelopje bovenaan mijn screen staan. Ik kan die berichten natuurlijk verwijderen, maar misschien heb ik ze later toch nodig. Als ik die tweeSMS jes open, worden de attachments dan automatisch ook geinstalleerd?
nee hoor, die kun je gewoon openen. pas als je bij opties opslaan kiest worden de instellingen overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

liffey schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:48:
[...]

nee hoor, die kun je gewoon openen. pas als je bij opties opslaan kiest worden de instellingen overgenomen.
Het klopt. Probleem opgelost. Dank je wel, liffey!

[ Voor 3% gewijzigd door choogen op 14-02-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kevo :
Ik heb ook Vodafone. Heb gedaan wat in de reactie van BoXie stond, maar helaas geen resultaat. Vond ook geen MMS.

Reboots heb ik al meerdere keren geprobeerd. Helaas ook zonder resultaat.
Heb jij op een speciale manier gereboot? Ik heb gewoon gereboot en gereboot d.m.v. de knop lang inhouden (de manier die je gebruikt als je toestel vast hangt).

Edit: het is gelukt... Ik moest eerst nog even alle smsjes ontvangen op een andere telefoon. Hierna heb ik de simkaart weer in de N8 kunnen doen en kon de N8 weer smsjes ontvangen.

Kev0 wijzigde dit bericht 10-02-2011 13:58 (24%)

Kan je me zeeggen hoe je dit hebt gedaan, heb hetzelfde probleem met SMS maar krijg het niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
nieuws: MWC: 'Nokia krijgt miljarden voor Windows Phone 7-deal'

Met andere woorden is Nokia omgekocht om over te gaan op WP7.

Zoals ik het zie had Nokia 3 mogelijkheden

Android: markt is al bezet met meer dan voldoende fabrikanten die Android telefoons maken, valt voor Nokia dus weinig meer te halen

WP7: een besturingssysteem dat nogal wat negatieve reclame heeft uit het verleden (Windows Mobile), niet populair is in de mobiele markt en zichzelf van voor af aan opnieuw moet bewijzen

Symbian/Meego: Nokia's eigen besturingssysteem dat volop in ontwikkeling is. Ook wat negatieve reclame uit het verleden heeft, maar zoals ik het zie, heel wat minder dan WP. Symbian^3 is een prima besturingssysteem, het moet alleen de negatieve reclame van oudere Symbian versie's kwijt zien te raken.

En de derde keuze was de goede keus geweest. Mja, wat geld allemaal wel niet kan doen ;w

[ Voor 62% gewijzigd door FastFred op 14-02-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:37:
@Kevo :
Ik heb ook Vodafone. Heb gedaan wat in de reactie van BoXie stond, maar helaas geen resultaat. Vond ook geen MMS.

Reboots heb ik al meerdere keren geprobeerd. Helaas ook zonder resultaat.
Heb jij op een speciale manier gereboot? Ik heb gewoon gereboot en gereboot d.m.v. de knop lang inhouden (de manier die je gebruikt als je toestel vast hangt).

Edit: het is gelukt... Ik moest eerst nog even alle smsjes ontvangen op een andere telefoon. Hierna heb ik de simkaart weer in de N8 kunnen doen en kon de N8 weer smsjes ontvangen.

Kev0 wijzigde dit bericht 10-02-2011 13:58 (24%)

Kan je me zeeggen hoe je dit hebt gedaan, heb hetzelfde probleem met SMS maar krijg het niet opgelost.
Ik heb de simkaart in een andere GSM gedaan en even gewacht totdat alle smsjes daarop binnenkwamen. Vervolgens heb ik hem weer teruggeplaatst in de N8 en toen werkte het wel weer.
Ook heb ik mijn N8 van te voren helemaal gereset en leeggemaakt, ik weet niet of dit nodig is om het probleem op te lossen. Maar als het niet werkt kun je dit ook nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je Kev0.
Nu kan ik in ieder geval weer iets verder met proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Sinds de update is mijn fotobibliotheek leeg.
terwijl de e schijf vol met foto's staat...
wonderlijk.
muziekbibliotheek op dezelfde schijf is wel gewoon gebleven. meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
liffey schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:20:
Sinds de update is mijn fotobibliotheek leeg.
terwijl de e schijf vol met foto's staat...
wonderlijk.
muziekbibliotheek op dezelfde schijf is wel gewoon gebleven. meer mensen hier last van?
Reboot je phone ff ofzo. Dan indexeert hij het vast wel opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
FastFred schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:56:

Android: markt is al bezet met meer dan voldoende fabrikanten die Android telefoons maken, valt voor Nokia dus weinig meer te halen

WP7: een besturingssysteem dat nogal wat negatieve reclame heeft uit het verleden (Windows Mobile), niet populair is in de mobiele markt en zichzelf van voor af aan opnieuw moet bewijzen

Symbian/Meego: Nokia's eigen besturingssysteem dat volop in ontwikkeling is. Ook wat negatieve reclame uit het verleden heeft, maar zoals ik het zie, heel wat minder dan WP. Symbian^3 is een prima besturingssysteem, het moet alleen de negatieve reclame van oudere Symbian versie's kwijt zien te raken.

En de derde keuze was de goede keus geweest. Mja, wat geld allemaal wel niet kan doen ;w
Tjonge jonge, zeuren is ook een vak hé? Laten we gewoon even afwachten wat er gaat komen.
Support voor de huidige modellen blijft gehandhaafd dus geen zorgen. En anders staat niemand je hier in de weg om je N8 op V&A aan te bieden en een Androïd kloon o.i.d. te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Eindelijk kunnen updaten (productcode 059C9X1) OTA, maar als ik mijn telefoon via de pc probeer te updates wordt er geen nieuwe software gevonden. Beetje vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
FastFred schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:56:

Een reactie als dit getuigt dat je niks anders dan Symbian in je leven kent. Symbian komt qua gebruiksvriendelijkheid niet eens in de buurt van Android, laat staan WP7.

WP7 meer negatieve nieuws? Sorry hoor, maar ook symbian op de N8 werd afgezeken terwijl WP7 juist positieve reacties kregen. Symbian bestaat al jaren en WP7 paar maanden. Geeft al aan hoezeer Nokia heeft lopen slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Laatst online: 20-09 14:18
Relief2009 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:20:
[...]

Een reactie als dit getuigt dat je niks anders dan Symbian in je leven kent. Symbian komt qua gebruiksvriendelijkheid niet eens in de buurt van Android, laat staan WP7.

WP7 meer negatieve nieuws? Sorry hoor, maar ook symbian op de N8 werd afgezeken terwijl WP7 juist positieve reacties kregen. Symbian bestaat al jaren en WP7 paar maanden. Geeft al aan hoezeer Nokia heeft lopen slapen.
en waarom kreeg S^3 slechte reviews (m.n. in de US)? oudbollige interface en lastiger te vinden instellingen. al eens gekeken naar dit lijstje:

WP7-specific limitations

No system-wide file manager
No Bluetooth file transfers
No USB mass storage mode
Limited third-party apps availability
No Flash (nor Silverlight) support in the browser
Too dependent on Zune software for file management and syncing
No video calls
New ringtones available only through the Marketplace
Music player lacks equalizer presets
No multitasking
No copy/paste
No DivX/XviD video support (automatic transcoding provided by Zune software)
No sign of free Bing maps Navigation so far
No internet tethering support
No handwriting recognition support

t zal vast wel opgelost worden, maar hierin zitten toch veel nadelen die in symbian niet zitten.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Mijn mening is puur en alleen gebaseerd op de N8, Symbian^3 dus. Dit is zelfs mijn aller eerste Nokia telefoon. Ik kan niks anders zeggen dan dat het prima bevalt. Het voelt niet altijd even soepel aan, maar dat is toch altijd zo met een nieuw besturingssysteem op een telefoon met geen top-off-the-line hardware. Dat hou je altijd.

En als je een telefoon kiest om een besturingssysteem dat er goed uit ziet en niet fatsoenlijk functioneert neem je maar een iPhone, dat is altijd uiterlijk boven functionaliteit.

De geschiedenis van een mobiel Microsoft OS, Windows Mobile dus is ook niet fantastisch. Hoe vaak hoor ik ook nu nog van velen dat Windows Mobile gewoon zwaar ruk was, instabiel en weet ik 't wat al niet meer. Dat Microsoft nu met Windows Phone 7 komt, wil niet zeggen dat iedereen meteen overtuigt is dat dat WEL een stabiel OS is, de herinneringen van Windows Mobile zijn daarvoor nog te vers. Zoals ik al eerder gezegd heb, negatieve reclame verspreid zich niet alleen sneller, het blijft ook langer hangen. Dat geld voor Windows Phone 7 als voor Symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:31
Heeft iemand dit al geprobeerd?
http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=41573.0

een nieuwe homescreen UI: Voyager Homescreen

Edit: ja het is niet zo heel boeiend!

Zijn er nog andere met een sterk verminderde battery life na de update? De telefoon gaat maar 10u mee.
Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

[ Voor 41% gewijzigd door beezze op 14-02-2011 18:44 ]

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn batterij gaat nog steeds 4-5 dagen mee.. Dat was voor de update zo en daarna ook nog steeds..

* netwerk staat bij mij standaard op gsm
* pas als ik wil internetten buiten mijn wifi om,schakel ik over naar g3
* muziek doe ik niet zoveel mee.. Speaker is toch niet best (o.a. doordat ie op de achterkant zit)
* ik internet gemiddeld 30 minuten per dag
* speel af en toe een spelletje (need for speed)
* en verder check ik mail een paar keer per dag.. Hij checkt zelf om de 4 uur.

Ik heb dus nergens last van..

Wat ik wel een beetje vaag vind, is dat de dialer in landscape mode is, maar dat als je een oproep krijgt die oproep niet in landscape is.. (heb ik in de auto vooral last van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 07:52
reyals schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:36:
[...]

zal vast wel opgelost worden, maar hierin zitten toch veel nadelen die in symbian niet zitten.
Een deel wordt niet opgelost maar is een "feature". Ofwel MS blokkeert doelbewust bepaalde mogelijkheden. Onder andere om je te dwingen van Zune gebruik te maken. Synchroniseren met je lokale Outlook is er ook niet bij. Via Exchange, of via een Live-account, of eventueel nog via Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan de ene kant wel bang, dat nu symbian zo goed als dood is, er misschien minder updates zullen komen..

aan de andere kant.. Ze zullen klanten gaan verliezen als ineens de support en updates ophouden..

De E7 komt er ook nog aan en die draait toch ook gewoon op Symbian^3? Daarom geloof ik niet dat de updates niet meer zullen komen.. (of misschien wil het niet geloven) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:18:
Ik ben aan de ene kant wel bang, dat nu symbian zo goed als dood is, er misschien minder updates zullen komen..

aan de andere kant.. Ze zullen klanten gaan verliezen als ineens de support en updates ophouden..

De E7 komt er ook nog aan en die draait toch ook gewoon op Symbian^3? Daarom geloof ik niet dat de updates niet meer zullen komen.. (of misschien wil het niet geloven) ...
Ik ben hier heel simpel in: Als Nokia niet voldoende ondersteuning, lees updates etc levert aan de HUIDIGE klanten met een Symbian telefoon dan lopen die weg, en de meeste daarvan zullen dan nooit meer terugkomen.

Maar kijk maar eens naar het interview van de nieuwe CEO van Nokia, die benadrukt ook dat ze dat niet kunnen maken omdat ze dan hun eigen ondergang zullen veroorzaken.

Ergo: Ik heb er wel vertrouwen in, sterker nog ik geloof dat het aantal updates duidelijk frequenter zal zijn als we gewend waren bij Nokia.

We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
beezze schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:58:

Zijn er nog andere met een sterk verminderde battery life na de update? De telefoon gaat maar 10u mee.
Na de update heb ik juist het idee dat ik er veel lange mee kan.. ik haal nu bij gewoon gebruik bijna 4 dagen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

[...]

en waarom kreeg S^3 slechte reviews (m.n. in de US)? oudbollige interface en lastiger te vinden instellingen. al eens gekeken naar dit lijstje:

WP7-specific limitations

No USB mass storage mode
No video calls
No multitasking
No copy/paste

t zal vast wel opgelost worden, maar hierin zitten toch veel nadelen die in symbian niet zitten.
Volgende maand komt er al een update voor onder andere c/p en multitasking:

http://www.gsmarena.com/o..._next_month-news-2330.php

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

beezze schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:58:

Ja ik heb hm op mn N8 gehad.
het beviel erg goed moet ik zeggen alleen de standaard Home screen had twee widgets (news en twitter) welke je niet kon verwijderen .
Daarom heb ik hm weer verwijderd en hoop ik op een volgende versie waar het beter configureerbaar is.

Op het WP7 verhaal.....ten eerste hoort dat niet in dit topic thuis (is al twee keer voor gewaarschuwd) en ten tweede is het wel grappig dat iedereen al zover in de toekomst kan kijken.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Mobile Documents heeft een update gekregen: http://betalabs.nokia.com/apps/mobile-documents-by-visiarc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

WP7-specific limitations

No USB mass storage mode
No video calls
No multitasking
No copy/paste

Helemaal mee eens _/-\o_
Enkel de UI / UX / Services van Symbian waren "slechter" vergeleken met iOS/Android/WP7. Qua technische features loopt het OS ver vooruit op Phone 7. Ze gaan nu een jaar lang bouwen aan WP7 bij Nokia; terwijl ze net zo goed dat jaar hadden kunnen besteden aan Symbian / MeeGo te verbeteren. Wees maar zuinig op je N8: dit is wsl. een van de laatste Nokia topmodellen met Symbian ooit.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
De brief van KPN mbt de overzetting van mijn nummer van de oude sim kaart naar de nieuwe is volgens mij niet helemaal soepel gegaan. Volgens de brief werd mijn nummer op 14 februari overgezet. Volgens de verkoper van de Phone House zou mijn nummer overgezet zijn als ik niet meer kon bellen en sms'en. Dat kon ik dus de hele dag nog. Kom ik thuis, uurtje of 7. Kijk ik achterop de brief; "de overzetting vind plaats tussen 8:00 en 17:30" en "Op de dag van de overzetting moet de nieuwe sim-kaart in de telefoon zitten"

Dat wist ik dus niet, dus ik heb rond half 8 s'avonds de nieuwe sim-kaart alsnog in de telefoon gedaan. Nu is het nummer dus alsnog overgezet, ik kan bellen en sms'en, zowel verzenden als ontvangen. Ik heb 3 configuratieberichten van KPN gekregen, alle drie heb ik uitgevoerd. En nu werkt mijn internet dus niet meer, als ik verbinding maak met internet via 3G dan zegt hij onderin het scherm "Web: kan bewerking niet uitvoeren"

En tot een half uurtje geleden kreeg ik dan bovenin het scherm de melding "Verbinding mislukt, toegang geweigerd" of iets in die richting, die melding kan ik namelijk niet meer herproduceren.

Alles van Vodafone is uit de telefoon, heb al een reset geprobeerd (10 seconden die knop inhouden en dan 3 keer trillen).

Onder bestemmingen heb ik het volgende

Toegangspunt
- geen

Internet
- WiFi thuis
- WiFi werk
- KPN/Hi Mobiel Internet, deze stond hier standaard al, hier stond eerst dus Vodafone GPRS
- Mobiel Internet (01), deze was er eerst niet, die heb ik gekopieerd van "Geen categorie"

WAP diensten
- geen

Geen categorie
- KPN MMS (01)
- KPN Streaming

Verder staat de browser ingesteld dat hij z'n verbinding uit de map "Internet" haalt, dus de 2 WiFi's en de KPN verbindingen

Heeft iemand hier een oplossing voor, of weet iemand hoe ik die configuratieberichten nog een keer kan ontvangen, die mogelijkheid was er namelijk wel, stond in een van die server berichten van KPN. Maar die heb ik dus allemaal al verwijderd.... :+

EDIT

Configuratie sms heb ik opnieuw laten versturen (sms "ja" naar 1300). Opnieuw 3 stuks ontvangen, eerst alle settings verwijderd, daarna de instellingen uit de configuratieberichten opnieuw opgeslagen. En als ik nu de browser opstart kan ik nog steeds niks, boven in het scherm "verb. mislukt toegang geweigerd" en onderin dus "Web: kan bewerking niet uitvoeren"

EDIT_2:

Via kpn.nl de instellingen ook handmatig geprobeerd, exact gevolgd, maar dat helpt dus ook niet...

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 15-02-2011 09:21 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic