Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook 059C640 en heb deze vandaag mogen updaten. Omdat ik met een schoon toestel wilde beginnen heb ik eerst een hard reset uitgevoerd... nou kan ik o.a. Ovi Store niet meer installeren.
Ik heb een email verstuurd naar Nokia. Hun reactie is dat ik beter naar een Nokia Care center kan gaan om de software opnieuw te laten installeren. Het is volgens hun het enige oplossing op dit moment :| .
Het toestel zelf flashen met Phoenix heb ik nog nooit gedaan en het ik wil niet met een baksteen eindigen.
Ik hoop dat deze probleem met PR 2.0 wordt opgelost. Of moeten we elke keer na een harde reset naar de NC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 19:54
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:41:
Weet hier iemand of je met de betaalde versie van Shazam het access point kan veranderen? Met mijn trial versie zit ik namelijk op mijn wi-fi en kan dat in de instellingen nergens veranderen naar 3G dus kan het enkel thuis bij mijn wi-fi gebruiken. Of weet er iemand of dit bij Soundhound mogelijk is? Dan koop ik die in plaats van Shazam.
mijn soundhound werkt ook onderweg.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mail in mail for exchange (gmail) kan ik nu ook beantwoorden via mijn N8 na de FWupdate van vanmorgen,

059C640 (Telfort abo toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

FOTA had niets te melden
OVI had niets te melden
Nokia Software Updater kreeg het wel voor elkaar.

http://twitpic.com/3y151y

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 20:15
En ik zit nog steeds te wachten met m'n 059C9X1 product code... Iemand enig idee wanneer hij voor mij ook beschikbaar komt? BTW toestel komt uit een BC winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:14

Ad Hox

N/A

Hier idem, ook via BC..geduldig wachten dan maar :) Zo bijzonder is die update nou ook weer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:14:
Sinds vandaag sprint de screensaver niet meer aan. De grote klok werkte tot nu toe altijd. Nu gaat alleen het scherm op slot (sleuteltje bovenin het scherm) en blift het scherm branden. Er draaien verrder geen programma's op achtergrond. Weet iemand wat er fout kan zijn?
Toevallig de SPB shell geinstalleerd? Zo ja, herinstalleren

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hier ook 059C9X1 van een BC winkel ;)
Still waiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Apart trouwens. Ze releasen fw updates per kleur. De 059C640 (zwart) heeft wel al een update. De 059c9x1 niet (zilver). Beiden de Country Netherlands variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
dan kan ik met m'n blauwe dus nog wel een maandje wachten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hen een 059c640 met een update (013.016) van 177 mb!!! Hoe kan dit zo groot zijn????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry.. Ik reageerde eerst alvorens te lezen.. Doe ik wel vaker als ik moe ben ;-)

Anyway.. Blijft vreemd dat de ene telefoon een complete firmware update krijgt en de andere telefoon slechts een updatetje van 7 mb..

Ik neem aan dat hier een bepaalde gedachte achter zit..

Ik snap hem alleen nog niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amrabed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-02-2012
Ik krijg internet radio nog steeds niet geinstalleerd, ook niet met de nieuwe FW 177mb .NL versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 07:52
Vanmiddag Nokia Situations geinstalleerd. Wel geinige app. Eens kijken of dat gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:20
Heb net ook mijn N8 met productcode 059C640 geüpdate. Gelijk daarna een zachte en harde reset gedaan. Dit omdat mijn telefoon vervuild was en trager geworden door gare apps.

Hij voelt nu zonder ook maar iets geïnstalleerd te hebben een stuk sneller aan :) In de loop der dagen maar eens wat apps één voor één installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amrabed
  • Laatst online: 25-02-2012
Hoe voer je de ''zachte'' reset uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie nog smsjes (kunnen) ontvangen sinds PR1.1?
Ik vond het erg stil geworden, dus heb ik even met een andere GSM naar mijn N8 gesmst. Blijkt dat mijn N8 geen smsjes meer ontvangt. Verzenden gaat wel goed.
Ik heb mijn toestel eens een soft-reset gegeven, maar zonder resultaat.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 15:28
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:02:
Meerdere sms ontvangen sinds mijn update. Hier geen probleem dus.

Inbox te vol?

[ Voor 3% gewijzigd door emmerx op 09-02-2011 23:11 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
emmerx schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:11:
[...]

Inbox te vol?
Hier ook wat smsjes ontvangen, momenteel 1716 berichten in de inbox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emmerx schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:11:
[...]

Inbox te vol?
Sinds de reset is de inbox helemaal leeg. Voor de reset waren het zo'n 1448 in de Inbox. Ik denk dus niet dat dat het probleem is. Helaas eigenlijk, dan was het opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:07
BoXie schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:08:
Hier ook 059C9X1 van een BC winkel ;)
Still waiting.
Hier net zo..

Contact gehad met nokia, die zeggen als je niet wil wachten langs een care point gaan, zetten die het er voor je op...

Twijfel, morgen langs gaan... of nog even wachten.

Verwijderd

Product code 596C640
Woensdagavond was hij er. Klaar is Kees.

http://www.mobilyz.com/ni...oftware-voor-n8-c7-c6-01/

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 03:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:58:
sorry.. Ik reageerde eerst alvorens te lezen.. Doe ik wel vaker als ik moe ben ;-)

Anyway.. Blijft vreemd dat de ene telefoon een complete firmware update krijgt en de andere telefoon slechts een updatetje van 7 mb..

Ik neem aan dat hier een bepaalde gedachte achter zit..

Ik snap hem alleen nog niet ;-)
De 7mb is OTA, dus gewoon op de telefoon.
Als je de update met ovi suite doet krijg je complete firmware.

Resultaat is hetzelfde.

Verwijderd

Voor de nokia N8 zijn er ongeveer 950 product codes, op dit moment zijn er nog maar 310 codes te updaten.
nog even wachten dus.

Blijft wel vreemd dat er voor de diverse kleuren verschillende versies zijn. de software op een zilver is toch het zelfde als op een blauwe lijkt mij.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 05:57 ]

• pegagus
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:41:
Weet hier iemand of je met de betaalde versie van Shazam het access point kan veranderen? Met mijn trial versie zit ik namelijk op mijn wi-fi en kan dat in de instellingen nergens veranderen naar 3G dus kan het enkel thuis bij mijn wi-fi gebruiken. Of weet er iemand of dit bij Soundhound mogelijk is? Dan koop ik die in plaats van Shazam.
Ik heb ook de gratis versie, maar bij mij is het gewoon aan te passen:

opties>instellingen>standaardverbinding Daar staan bij mij alle mogelijke verbindingen.

Overigens kan ik gewoon sms-jes ontvangen. Bluetooth werk nu wel met de Parrot CK3000, maar helaas nog steeds niet met de Sennheiser VMX 100.

• Arjan81
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:30

Arjan81

Rotterdam

Gisteren mijn N8 met productcode 059C640 ook naar PR 1.1 geupdate via OVI suite. Alles werkt prima. Geen data verloren. Smsen werkt. Bubbles draait nog steeds ok.

Gekocht bij BC het is de dark grey version.

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7

• joi-c
  • Niet online
Ik heb een dark grey versie gekocht via de Nokia site met productcode 059C640. Ik heb de update gisteren via Ovi suite binnengehaald en geïnstalleerd. (177MB) Alles is probleemloos verlopen. Niets kwijtgeraakt en alles werkt nog prima. Ik heb sindsdien ook al meerdere telefoontjes en sms-jes ontvangen.

• BoXie
Ik vond het erg stil geworden, dus heb ik even met een andere GSM naar mijn N8 gesmst. Blijkt dat mijn N8 geen smsjes meer ontvangt. Verzenden gaat wel goed.

Iemand enig idee?
Ja ... kijk eens in je normale INBOX ipv je Conversations Inbox. Waarschijnlijk hangt hij op een MMS . Is een bug. Verwijder de MMS en je krijgt weer sms'jes.

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 22:01
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 05:53:
Voor de nokia N8 zijn er ongeveer 950 product codes, op dit moment zijn er nog maar 310 codes te updaten.
nog even wachten dus.

Blijft wel vreemd dat er voor de diverse kleuren verschillende versies zijn. de software op een zilver is toch het zelfde als op een blauwe lijkt mij.
Hoezo vreemd? Je schrijft zelf dat er 950 product codes zijn. De servers van Nokia kunnen vermoedelijk ivm hun capaciteit niet in alle landen alle kleuren tegelijk een update aanbieden. Dat doen ze gefaseerd. Ik denk dat de blauwe/orange/groene modellen samen qua aantal kleiner is en dat de zilveren uitvoering. Mogelijk dat ze die voor het laatste bewaard hebben? :'(

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 19:17
Mijn 059C640 geeft ook een update weer, waar bij staat: 'werk bij met uw pc'

Helaas het kabeltje niet bij de hand en heb geen Ovi Suite op de pc hier staan. Dus moet ff wachten tot vanavond :(

Hopelijk gaat alles goed

• Giem
FastFred schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:54:
Mijn 059C640 geeft ook een update weer, waar bij staat: 'werk bij met uw pc'

Helaas het kabeltje niet bij de hand en heb geen Ovi Suite op de pc hier staan. Dus moet ff wachten tot vanavond :(

Hopelijk gaat alles goed
Jij kan al updaten, ik ben nog steeds aan het wachten..

• FastFred
Ik zie trouwens nergens 1.1 staan ofzo. Telefoon geeft alleen 013.016 aan als versienummer

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:31

Iemand enig idee?
Ja! ik heb dat ook!
Heb jij toevallig ook Vodaphone?! dit is wel écht ontzettend vervelend..

Wie heeft dit nog meer?

To Beezze or not to Beezze

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
nog even wachten dus.

Nee hoor bij verschillende kleuren toestellen zitten over het algemeen verschillende thema's in de firmware

• iNFiNiTY-
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

nog even wachten dus.

Ik vindt het ook vreemd,

http://www.a2phone.com/no...0-rm-596-euro-013016-v200

Ik heb een 059D4X2 N8 (dark grey) ontploft als ik deze FW erop zou zetten? het zijn toch allemaal (RM-596) modellen van de N8 of..

• Ashaman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 11:28
Masis schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:20:
[...]

Hier ook wat smsjes ontvangen, momenteel 1716 berichten in de inbox...
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:23:
[...]

Sinds de reset is de inbox helemaal leeg. Voor de rest waren het zo'n 1448 in de Inbox. Ik denk dus niet dat dat het probleem is. Helaas eigenlijk, dan was het opgelost..
Nou ik jullie aantal zo zie staan herinner ik me weer een vraag die ik heb over de instelling aantal opgeslagen berichten, deze heb ik op de maximale 999 staan.

Maar jullie hebben een aantal dat hoger is dan deze 999 berichten,
moet ik deze anders instellen of.... ?

• beezze
Ashaman schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:44:
[...]

[...]

Nou ik jullie aantal zo zie staan herinner ik me weer een vraag die ik heb over de instelling aantal opgeslagen berichten, deze heb ik op de maximale 999 staan.

Maar jullie hebben een aantal dat hoger is dan deze 999 berichten,
moet ik deze anders instellen of.... ?
Dat getal heeft volgens mij te maken met het opslaan van uitgaande berichten. En hoe dan ook, mocht je inbox vol zitten dan zou die dit aan geven.
Nu is het zo dat na de PR1.1 update gewoon helemaal niks meer wordt ontvangen.
Ik heb ook net gekeken en het ligt inderdaad niet aan de provider, want als ik mijn simkaart in mijn oude telefoon stop krijg ik ze binnen.

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 22:01
iNFiNiTY- schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:22:
[...]

Ik vindt het ook vreemd,

http://www.a2phone.com/no...0-rm-596-euro-013016-v200

Ik heb een 059D4X2 N8 (dark grey) ontploft als ik deze FW erop zou zetten? het zijn toch allemaal (RM-596) modellen van de N8 of..
Of malware op je toestel/computer? Ik zou nooit zoiets van een externe partij afnemen.
Het is natuurlijk puur ongeduld/nieuwsgierigheid waar iedereen hier mee bezig is.
Net alsof we maanden lang een onbruikbaar toestel hebben gehad. :+

En straks de deceptie dat er (zichtbaar) nagenoeg niets is veranderd. In het begin roept iedereen "hij lijkt sneller en vloeiender te werken" terwijl dat meestal cognitief is. Bij het kleine update-je van een paar weken terug waren er in eerste instantie ook mensen die hem sneller vonden terwijl het waarschijnlijk alleen een testbestand is geweest. :D

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Notaname schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:03:
[...]

Of malware op je toestel/computer? Ik zou nooit zoiets van een externe partij afnemen.
Het is natuurlijk puur ongeduld/nieuwsgierigheid waar iedereen hier mee bezig is.
Net alsof we maanden lang een onbruikbaar toestel hebben gehad. :+

En straks de deceptie dat er (zichtbaar) nagenoeg niets is veranderd. In het begin roept iedereen "hij lijkt sneller en vloeiender te werken" terwijl dat meestal cognitief is. Bij het kleine update-je van een paar weken terug waren er in eerste instantie ook mensen die hem sneller vonden terwijl het waarschijnlijk alleen een testbestand is geweest. :D
Neuj :D

Hij is supersnel met diverse apps installed, veel muziek erop fotos filmpjes en nergens last van, mail werkt ook perfect etc. etc. Dus ik denk niet dat ik opeens op water loop met de update.

Maar ik vindt nieuwe FW altijd wel grappig :D

+ hun hebben het en (wij, ik) niet :( !

Ik wil het ook! :+

** Die file ga ik ook niet downloaden, was meer als pointer.. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door iNFiNiTY- op 10-02-2011 12:09 ]

• Ashaman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 11:28
beezze schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:58:
[...]

Dat getal heeft volgens mij te maken met het opslaan van uitgaande berichten. En hoe dan ook, mocht je inbox vol zitten dan zou die dit aan geven.
Nu is het zo dat na de PR1.1 update gewoon helemaal niks meer wordt ontvangen.
Ik heb ook net gekeken en het ligt inderdaad niet aan de provider, want als ik mijn simkaart in mijn oude telefoon stop krijg ik ze binnen.
Oke...

Reactie van Boxie gezien en geprobeert ?
BoXie schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:44:
[...]

Ja ... kijk eens in je normale INBOX ipv je Conversations Inbox. Waarschijnlijk hangt hij op een MMS . Is een bug. Verwijder de MMS en je krijgt weer sms'jes.
...

• beezze
Ashaman schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:08:
[...]

Oke...

Reactie van Boxie gezien en geprobeert ?

[...]

...
Nee had ik nog niet gezien maar daar lag het niet aan.
Ik heb het opgelost.
Bij mij moest ik gewoon 8sec reboot doen na de update. Echt stom dat ik dat nog niet had geprobeerd maar het heeft dus geholpen!

tnx

Verwijderd

beezze schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:12:
[...]

Ja! ik heb dat ook!

Wie heeft dit nog meer?
Ik heb ook Vodafone. Heb gedaan wat in de reactie van BoXie stond, maar helaas geen resultaat. Vond ook geen MMS.

Reboots heb ik al meerdere keren geprobeerd. Helaas ook zonder resultaat.
Heb jij op een speciale manier gereboot? Ik heb gewoon gereboot en gereboot d.m.v. de knop lang inhouden (de manier die je gebruikt als je toestel vast hangt).

Edit: het is gelukt... Ik moest eerst nog even alle smsjes ontvangen op een andere telefoon. Hierna heb ik de simkaart weer in de N8 kunnen doen en kon de N8 weer smsjes ontvangen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 13:58 ]

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

FastFred schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:06:
Ik zie trouwens nergens 1.1 staan ofzo. Telefoon geeft alleen 013.016 aan als versienummer
check de link en bovenaan het plaatje. - de oude versie had release PR1.0 staan - mijn versie geeft nu aan 1.1

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

• henkus_donor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-11-2024

henkus_donor

bla is bla

Volg dit forum al een tijd en heb sinds 2 weken ook de N8 binnen.

Heb de volgende versie:

Release PR1.0
Software versie 011.012
Productcode: 059C9X1
Type: RM-596
Datum software versie: 2010-09-18
Aangepaste versie: 011.012.229.01
Datum aangepaste versie: 2010-09-21
Laatste update: Niet bijgewerkt
Browserversie 7.2

Echt een top ding maar zoals al vaak genoeg is gezegd met een aantal kleine bugs.
Een van deze bugs heb ik 1 keer langs zien komen in dit topic maar niemand had er op gereageerd:

Iedere dag wordt mijn logboek (gebelde, ontvangen, gemiste oproepen) geleegd....kortom ik kan gewoon niet meer zien wie ik bijvoorbeeld gisteren allemaal gebeld heb.
Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik heb al een oplossing zien staan maar hier kom ik niet helemaal uit (met name het dik gedrukte stukje....waar vind ik die logs?)

I had the same problem a week ago and eventually I found out why it happened. When I was at a friends home I added her router to my wifi-list. For some reason which I do not understand my phone then tried to connect to her router once every minute. It did this for seven seconds every minute even though it was at the fifth place in connection priorities and I had no programs or widgets or anything that really needed and Internet connection. Even though I was not even near her router it tried to connect but it was not visible that it tried.

This made the battery drain a bit faster than usual and the browser would sometimes not find my own wlan (likely because it was busy trying to connect to hers). When I looked at the second tab in the log program I noticed this. (The tab where you can find all data transfers, calls, sms, GPRS connections etc). That "total" log was filled up with attempts to connect to her router. I suppose this "total" log got filled up and that the call log therefor only held about 24 hours of calls regardless of the settings.

I solved it by deleting her router in Settings -> Connectivity -> Settings -> Destinations -> Internet. I suppose it doesn't matter but her router is a D-link DIR 600.

After that the log works as expected so it must be some bug in the N8 firmware.

bron: http://www.nokiausers.net...a-n8/38139-call-logs.html

Wellicht dat iemand hier een antwoord op heeft :)

Verwijderd

beezze schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:12:
[...]

Ja! ik heb dat ook!

Wie heeft dit nog meer?
Na de up-date (gisteravond) net een SMS-je van Vodafone gehad betreffende gemaakte kosten

• feanor_silmaril
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01 18:03
De pr1.1 "as we speak" aan het installeren.
Ben zwaar benieuwd of ik er iets van merk want ik vindt de N8 snel/stabiel genoeg.

:9~ Voor iedereen die zie afvraagt of de N8 een USB dac kan aansturen? >:)
JA :9~ :9~ :9~ _/-\o_ _/-\o_
Ik heb een Fiio E7 (met wolfson dac) aangesloten met de USB OTG kabel en de N8 herkent hem als koptelefoon.
Op deze manier bypass je dus de N8 zijn interne audioverwerking elektronica, met als resultaat "Hifi heaven".
De N8 klink op zichzelf niet slecht maar toch weer iets minder dan bv een Sandisk Sansa (neurtrale EQ)
(De Iphone 3/4 klink ook minder dan een Sansa)

Ik ben écht geen Hifi gast met oren die van 5 Hz tot 20 Khz gaan, maar ik hoor een groot verschil.
Het lijkt wel of er een sluier is weggenomen en of het audiobeeld breder en dieper is geworden.
Ook mijn Hifi Man re-zero's komen beter uit de verf.
Just my 2cents.

• Webjunkie
henkus_donor schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:12:

Iedere dag wordt mijn logboek (gebelde, ontvangen, gemiste oproepen) geleegd....kortom ik kan gewoon niet meer zien wie ik bijvoorbeeld gisteren allemaal gebeld heb.
als je in je logboek zit, opties > instellingen > duur logboek > 30 dagen

• henkus_donor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-11-2024

henkus_donor

bla is bla

Webjunkie schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:44:
[...]

als je in je logboek zit, opties > instellingen > duur logboek > 30 dagen
Ja....heb ik meerdere malen opnieuw zo (want zo stond het altijd al) ingesteld, waarna ook nog ge-reboot, maar het mag helaas niet baten.....

EDIT:
Aha onder toepassingen --> instrumenten --> logboek
Hier is het meer gedetailleerde logboek te vinden. Hier heb ik maar even alles eruit gegooid. Na 10 sec. alweer meteen 10 logjes omdat hij connectie wilde maken met acces points die helemaal niet in bereik zijn. Nu maar even alle (WLAN) acces points verwijderd en nou maar afwachten of morgen mijn gebelde nummers nog in het gewone logboek staan....

[ Voor 37% gewijzigd door henkus_donor op 10-02-2011 15:05 ]

• FastFred
bwt schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:02:
[...]

check de link en bovenaan het plaatje. - de oude versie had release PR1.0 staan - mijn versie geeft nu aan 1.1
Godallemensennogaantoezeg, leer eens lezen, in het schermpje van de update software van de telefoon zelf staat 013.016, ik zie nergens 1.1 staan

Nvm, was inderdaad niet helemaal duidelijk geformuleerd :9

@ henkus, bij mij staat ie op 30 dagen ingesteld, maar ik kan alles nog gewoon terug kijken ;) Hier dus geen last van

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 10-02-2011 16:01 ]

Verwijderd

Mijn vraag is kunnen we nu na de update naar PR1.1 wel veilig een harde reset uitvoeren?
Volgens deze site is dat wel zo http://www.allaboutsymbia...a_N8C7C6-01_PR_11_upd.php
Ik heb vlak voor de update een harde reset uitgevoerd en daarna geupdate. Met het gevolg dat Ovi Store weg is.
Ook na de update heb ik een harde reset gedaan maar geen resultaat.

• ecb1
  • Laatst online: 24-09 02:19
Ik heb een C7 en zojuist pr 1.1 binnengehaald via OTA, maar nu zijn de datum en tijd veranderd.
Op zich niks ernstigs, maar toch kan het zijn dat de firmware-update niet helemaal goed is verlopen. Ik wilde de update daarom nog es uitvoeren via Nokia Software Updater op de pc en voorheen kreeg ik dat ook als optie te zien, maar nu ineens niet. (Ook via OVI-suite overigens niet mogelijk.)
Kan ik die update anders nog ergens via internet downloaden om 'm te herinstalleren? Heb het al gegoogled, maar kwam geen apart bestand tegen om te downloaden.

Edit: ik kom nu via Google een melding tegen dat als je de update via OTA doet, je daarna niet meer de mogelijkheid in NSU te zien zou krijgen om diezelfde update te herinstalleren. Zou alleen kunnen als je de oorspronkelijke update al via NSU had gedaan. Iemand daar idd ervaring mee?

Vind het wel vreemd dat ik die update nu dan op geen enkele manier meer zou kunnen herinstalleren.

Iemand een oplossing (zonder naar een Care Point te hoeven gaan)?

[ Voor 45% gewijzigd door ecb1 op 10-02-2011 18:16 ]

Verwijderd

Ik heb de n8 nu al sinds eind november en ben er erg happy mee! Ondanks het feit dat sommige leuke en handige apps gewoon niet beschikbaar zijn voor Symbian 3 (Brother printen, Evernote, Dropbox). Dus een overstap van Symbian naar Android door Nokia zou ik persoonlijk niet erg vinden! Hoewel Nokia al met Microsoft aan het praten is las ik zojuist.
Mijn issue van vandaag is het volgende:
Met goede hoop heb ik een lange tijd net als iedereen op het forum hier op 1.1 gewacht. Nu is ie beschikbaar (productcode 059c640) maar wil hij niet installeren via OVI. Ik krijg een foutcode 12017. Iemand hier toevallig met hetzelfde probleem? Heb de diverse fora al afgestruind maar niemand kan een oplossing bieden. Via de NSU werkt het overigens ook niet en op de n8 zelf geeft hij aan dat ik via de pc dien te updaten 8)7

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
Ik heb m'n branded vodafone N8 naar 1.1 geflashed met Phoenix, ging prima...

ik heb daar 0599761 voor gebruikt, aangezien ik een donkergrijze heb...
Het nummer welke er in mijn telefoon staat was er niet en is branded vodafone type, liever dan een normale euro2...

[ Voor 55% gewijzigd door TimothyW op 10-02-2011 17:50 ]

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 21:51

rda

Vmenu, voor een soort van iPhone layout in het menu, net als de homepages opzij vegen. Voor de liefhebbers. Bij het installeren wordt er aangegeven dat de telefoon niet ondersteund wordt. Gewoon doorgaan. Wel aardig gedaan.

http://gallery.mobile9.com/f/1138742/

Overigens ook nog geen update. Vind ik geen ramp, maar ik hoop dat ik bij PR 2.0 toch wel wat meer voor aan de lijst sta.

Verwijderd

Weten jullie hoe je google search moet installeren? Ik krijg een link naar me toe gestuurd die ik moet openen, vervolgens kom ik op m.google.com en dan zou daar moeten staan dat ik de search app kan downloaden, maar ik krijg een standaard beeld met links waar ik niks aan heb en dus geen link om de app te downloaden. Dat terwijl het op hun site staat dat de app wel voor Symbian te downloaden is. Het gaat mij hier vooral om de voice search, zijn dr anderen die dat al wel op de foon hebben kunnen zetten?

• FastFred
Bij mij is hij momenteel aan het backuppen, gekozen voor alles backuppen, niet moeten doen. Selectief backuppen was een idee geweest. Dit duurt lang...

Daarna de update installeren..

EDIT: for fucks sake. Hij is al mijn muziek aan 't backuppen :')

Het hele boeltje geannuleerd en nu zelf gekozen wat ie moet backuppen, gaat toch een stukkie sneller

[ Voor 32% gewijzigd door FastFred op 10-02-2011 21:47 ]

Verwijderd

FastFred schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:42:
Bij mij is hij momenteel aan het backuppen, gekozen voor alles backuppen, niet moeten doen. Selectief backuppen was een idee geweest. Dit duurt lang...

Daarna de update installeren..

EDIT: for fucks sake. Hij is al mijn muziek aan 't backuppen :')

Het hele boeltje geannuleerd en nu zelf gekozen wat ie moet backuppen, gaat toch een stukkie sneller
Je doet je naam eer aan ;)

• FastFred
En dan te bedenken dat ik niet eens Fred heet :')

Hij is ondertussen klaar met updaten. Voor zover ik kan zien werkt alles. Datum en tijd is ook het zelfde gebleven, alleen het thema was teruggezet naar standaard. Geen hard reset oid uitgevoerd, lijkt me nu ook niet nodig nog. Werkt prima! Ik ga er even mee spelen om te zien of het bevalt

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Voor de liefhebbers alvast een paar screenshots van PR 2.0: http://thenokiablog.com/2...ait-keyboard-new-browser/.

En wat meer details over PR 1.1 (wat is er zoal verbeterd?): http://www.allaboutsymbia...a_N8C7C6-01_PR_11_upd.php

[ Voor 34% gewijzigd door Poeh op 10-02-2011 22:55 ]

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:42
Een tijd geleden heb ik hier iets gelezen over het upgraden van de camera. Ik heb het halve forum al doorzocht, maar kan het niet meer vinden. Iemand die de link oid nog heeft?

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

wolterious schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:14:
Een tijd geleden heb ik hier iets gelezen over het upgraden van de camera. Ik heb het halve forum al doorzocht, maar kan het niet meer vinden. Iemand die de link oid nog heeft?
Dat ben ik nog niet tegen gekomen en ik volg het topic toch al een tijdje.
Weet je zeker dat het de N8 was?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• wolterious
Het was absoluut hier, het ging erom dat de kwaliteit van films en foto's werden verbeterd. Ik zit nog steeds te zoeken, maar kan t echt niet vinden.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

wolterious schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:29:
Het was absoluut hier, het ging erom dat de kwaliteit van films en foto's werden verbeterd. Ik zit nog steeds te zoeken, maar kan t echt niet vinden.
Oh, je bedoeld de sklchan mod ver 4.0 :)
Dat was een post van mij -> Gutteguttegut in "Nokia N8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:43:
Ik heb ook 059C640 en heb deze vandaag mogen updaten. Omdat ik met een schoon toestel wilde beginnen heb ik eerst een hard reset uitgevoerd... nou kan ik o.a. Ovi Store niet meer installeren.
Ik heb een email verstuurd naar Nokia. Hun reactie is dat ik beter naar een Nokia Care center kan gaan om de software opnieuw te laten installeren. Het is volgens hun het enige oplossing op dit moment :| .
Het toestel zelf flashen met Phoenix heb ik nog nooit gedaan en het ik wil niet met een baksteen eindigen.
Ik hoop dat deze probleem met PR 2.0 wordt opgelost. Of moeten we elke keer na een harde reset naar de NC?
phoenix is een piece of cookie, was er huiverig voor, overwonnen en inmiddels al vele N8's van vrienden onder handen genomen, iedereen happy en up to date, harde resets en even flashen, allemaal zo gefixt!
aanrader dus.

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Iemand trouwens die MMS bij Telfort aan het werk heeft gekregen? Wil bij mij niet werken, nieuwe instellingen opgevraagd bij telfort, maar die werken ook niet. Als ik op ophalen druk krijg ik daarna gewoon een leeg zwart scherm...??

Installatie van update ging trouwens prima, maar kies inderdaad vooral niet voor standaardbackup als je veel muziek op je foon hebt staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Ik heb nog de "oude" Fw... voorafgaand aan PR1.1
Nu heb ik he volgende probleem

Ik wil mijn N8 met Ovi-suite sync wat betreft agenda en taken en contacts nar Outlook 2010 toe.
Alles lijkt goed te erverlopen maar als ik Outlook open... staat er vrijwel niets in..... op 2 verjaardagen na....

Iemand enige suggestie wara ik naar moet kijken?

Wat betrft updaten naar nieuwe FW:
Bij apparaat-beheer op de N8 staat er geen update beschikbaar en bij SW-update staat er wél een update voor n8-00 Apparaatsoftware... met daaronder gemeld:

"werk bij met uw pc"....
misschien dat daar het verschil zit tussen of je kan update OTA of via OVI-Suite

[ Voor 6% gewijzigd door peerke63 op 11-02-2011 01:11 . Reden: aanvullinkje :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 07:58
Heren ik denk dat we een nieuwe bug hebben, sinds de update heb ik het volgende probleem: als ik naar fotos ga en een van de zelfgemaakte fotos open en dan inzoom, wordt de foto niet meer scherp gesteld! Gedownloade fotos wil die wel scherp stellen, maar zelf gemaakte niet, kunnen jullie dat bevestigen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
@soheilmd...
ik heb net de update gedraaid... en levert bij mij geen problemen op zoals door jou omschreven....

Ik heb dan wél weer een probleem dat de bluetoothverbinding tussen laptop en N8 niet meer wil lukken.
Toestel wél zichtbaar. Maar binnen Ovi-suite meteen de melding dat er een probleem is met de autorisatie van de bluetooth-verbinding

[ Voor 51% gewijzigd door peerke63 op 11-02-2011 04:23 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peerke63nl schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 01:00:
Ik heb nog de "oude" Fw... voorafgaand aan PR1.1
Nu heb ik he volgende probleem

Ik wil mijn N8 met Ovi-suite sync wat betreft agenda en taken en contacts nar Outlook 2010 toe.
Alles lijkt goed te erverlopen maar als ik Outlook open... staat er vrijwel niets in..... op 2 verjaardagen na....

Iemand enige suggestie wara ik naar moet kijken?

Wat betrft updaten naar nieuwe FW:
Bij apparaat-beheer op de N8 staat er geen update beschikbaar en bij SW-update staat er wél een update voor n8-00 Apparaatsoftware... met daaronder gemeld:

"werk bij met uw pc"....
misschien dat daar het verschil zit tussen of je kan update OTA of via OVI-Suite
http://www.mobilyz.com/ni...oftware-voor-n8-c7-c6-01/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Zijn er ook mensen die hun toestel zonder een simkaart erin hebben kunnen updaten?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:22
@soheilmd en @peerke53nl; hebben jullie je toestel al een keer uit- en aangezet? Het blijft de magische oplossing voor veel problemen die op stroom werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
soheilmd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 03:43:
Heren ik denk dat we een nieuwe bug hebben, sinds de update heb ik het volgende probleem: als ik naar fotos ga en een van de zelfgemaakte fotos open en dan inzoom, wordt de foto niet meer scherp gesteld! Gedownloade fotos wil die wel scherp stellen, maar zelf gemaakte niet, kunnen jullie dat bevestigen??
Yep, zelfde probleem. De verschaling van het beeld werkt niet goed. Op mijn laptop ziet het er wel weer goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
Oh, je bedoeld de sklchan mod ver 4.0 :)
Juist ja, die bedoelde ik, thx! Vanavond maar eens mee spelen.
Ik dacht dat je post veel verder terug stond. Na lang scrollen toch maar even gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

pegagus schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:07:
[...]Yep, zelfde probleem. De verschaling van het beeld werkt niet goed. Op mijn laptop ziet het er wel weer goed uit.
Hier geen last van na de update.
wolterious schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:09:
[...]
Juist ja, die bedoelde ik, thx! Vanavond maar eens mee spelen.
Ik dacht dat je post veel verder terug stond. Na lang scrollen toch maar even gepost.
Ik heb het een tijdje gedraait maar vond toch wat kleine bugs dus heb het weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 24-09 10:54

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Crap. Heb de N8 bij Vodafone telefonisch besteld (verlenging), dacht dat het de dark grey was. Wilde eigenlijk gewoon de zilveren, maar die was niet op voorraad. Nu blijkt het alleen de zwarte te zijn -- en die is afaik echt zwart... Is al onderweg dus niet meer te veranderen.

Schijn hem ook niet even in een Voda winkel te kunnen ruilen helaas. Oh well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ongemerkt een programma gaan downloaden met de naam: SLFSKeynote. Nu is mijn vodafone downloadblok van 250 MB opgevreten en is het downloaden gestopt en geeft het scherm aan: (43%) 136 MB.
Nokia-helpdesk kon dit programma niet en kon mij niet helpen en adviseer mij naar Nokia Care Point te gaan maar omdat de deskundige daar vandaag vrij is hoop ik hier het antwoord te krijgen. (als ik nu downloaden doorzet gaat het dan ook van mijn downloadblok af of gaat het dan via mijn Balkin-netwerk?)
Op google kan ik niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:49:
Ik ben ongemerkt een programma gaan downloaden met de naam: SLFSKeynote. Nu is mijn vodafone downloadblok van 250 MB opgevreten en is het downloaden gestopt en geeft het scherm aan: (43%) 136 MB.
Nokia-helpdesk kon dit programma niet en kon mij niet helpen en adviseer mij naar Nokia Care Point te gaan maar omdat de deskundige daar vandaag vrij is hoop ik hier het antwoord te krijgen. (als ik nu downloaden doorzet gaat het dan ook van mijn downloadblok af of gaat het dan via mijn Balkin-netwerk?)
Op google kan ik niets vinden.
Kwestie van download hervatten met een wifiverbinding, dan gaat het niet van je vodafone databundel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groot nieuws van Nokia?

Under the proposed partnership:
- Nokia would adopt Windows Phone as its principal smartphone strategy, innovating on top of the platform in areas such as imaging, where Nokia is a market leader.
- Nokia would help drive the future of Windows Phone. Nokia would contribute its expertise on hardware design, language support, and help bring Windows Phone to a larger range of price points, market segments and geographies.
- Nokia and Microsoft would closely collaborate on joint marketing initiatives and a shared development roadmap to align on the future evolution of mobile products.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Groot nieuws wel, maar ik vrees dat het ten koste gaat van Symbian (en daarmee ook de N8). Nu maar hopen dat MeeGo ooit nog wat wordt. Anders is het exit Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
pegagus schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:24:
Groot nieuws wel, maar ik vrees dat het ten koste gaat van Symbian (en daarmee ook de N8). Nu maar hopen dat MeeGo ooit nog wat wordt. Anders is het exit Nokia.
WP wordt hun standaard OS. Dus MeeGo is hiermee dood, als ook Symbian.. Zojuist nog maar eens bevestigd in de persconferentie. Zal geleidelijk gaan.. maar het is wel over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Ik kan niet begrijpen dat je je complete bedrijfsvoering ophangt aan een OS dat:

1) zichzelf nog moet bewijzen
2) veel minder functioneel is dan wat je hebt
3) veel restrictiever is dan wat je hebt
4) uit is om het verzamelen van persoonlijke data van de gebruiker door derden

Ik vind het een gigantisch zwaktebod van een CEO die nog maar net bezig is. Nokia lijkt wel met Elop het paard van Troje binnengehaald te hebben. Is Nokia nu werkelijk niet in staat om zelf de focus te richten op wat gebruiker verwacht en daar naar te handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Ik zit met een probleempje,

WLAN thuis geen probleem.. ik connect automatisch en alles werkt..

Nu op mijn werk de WLAN.. ik connect hij staat op verbonden.. maar ik krijg de melding: ''ongeldige servernaam''

Er staat trouwens wel bij beheer:

status Verb. (niet actief) ? maar hij is wel verbonden.. ik snap er niks van.

[ Voor 21% gewijzigd door iNFiNiTY- op 11-02-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Ow en over Nokia / Windows .. prettig nieuws mits ze S^3 niet laten vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
Zijn er andere die ook hebben gemerkt dat na de update PR1.1 hun batterij leven HARD achteruit is gegaan! ik had dit ook al na het installeren van de Slkchan mod. Toen toch maar verwijderd..
Maar nu heb ik het dus ook met de update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
PowerFlower schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:38:
Crap. Heb de N8 bij Vodafone telefonisch besteld (verlenging), dacht dat het de dark grey was. Wilde eigenlijk gewoon de zilveren, maar die was niet op voorraad. Nu blijkt het alleen de zwarte te zijn -- en die is afaik echt zwart... Is al onderweg dus niet meer te veranderen.

Schijn hem ook niet even in een Voda winkel te kunnen ruilen helaas. Oh well.
dat noem ik juist geluk bij het ongeluk, black is beautiful :P
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:57:
Groot nieuws van Nokia?

Under the proposed partnership:
- Nokia would adopt Windows Phone as its principal smartphone strategy, innovating on top of the platform in areas such as imaging, where Nokia is a market leader.
- Nokia would help drive the future of Windows Phone. Nokia would contribute its expertise on hardware design, language support, and help bring Windows Phone to a larger range of price points, market segments and geographies.
- Nokia and Microsoft would closely collaborate on joint marketing initiatives and a shared development roadmap to align on the future evolution of mobile products.
Drastic times require drastic measures. En gelukkig stelt Nokia die niet meer uit.

[ Voor 0% gewijzigd door businka19 op 11-02-2011 12:25 . Reden: zinsbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beezze schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:54:
Zijn er andere die ook hebben gemerkt dat na de update PR1.1 hun batterij leven HARD achteruit is gegaan! ik had dit ook al na het installeren van de Slkchan mod. Toen toch maar verwijderd..
Maar nu heb ik het dus ook met de update!
Dat leek mij ook maar hoe kan dat als er niets aanstaat en de N8 op de screensaver staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
soheilmd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 03:43:
Las ergens op internet dat die met bubbles te maken zou kunnen hebben!?

En zucht......symbian ^3 RIP.....geen goed nieuws voor onze N8. Allez...support zal nog wel een jaartje of twee blijven....en ook portrait qwerty komt er in de toekomst vast nog wel eens aan...maar veel meer investeren in symbian zullen ze vast niet. En dan over gaan naar WP; werd van al dat nokia-gebash altijd redelijk pissig. Maar nu lijk ik over 10 maanden toch ook nokia te moeten gaan verlaten na een dikke tien jaar (met één foutief uitstapje naar die bagger postbank siemens). WP.....ziet er gewoon niet eens uit, heeft allemaal beperkingen en kan het nu meer dan symbian, heeft het geen bagger marktaandeel? Naja, misschien dat een miljoen amerikanen het nu gaan gebruiken, maar 100 miljoen europeanen nu niet meer....*just my thoughts*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr 11 feb 2011, 10:50
Nokia omarmt Microsoft's Windows Phone 7 LONDEN - De Finse mobieltjesfabrikant Nokia en softwaregigant Microsoft gaan intensief samenwerken. Dat hebben de ondernemingen vrijdag gezamenlijk bekendgemaakt.

Nokia maakt voortaan gebruik van het Windows Phone 7 besturingssysteem van Microsoft voor mobiele telefoons. Het Finse concern en de softwaregigant gaan ook nauw samenwerken om nieuwe mobiele producten te ontwikkelen en in de markt te zetten. Verder zullen de smartphones van Nokia gebruikmaken van de zoekmachine Bing van Microsoft.

De samenwerking maakt deel uit van de nieuwe strategie van Nokia-topman Stephen Elop. Hij zei onlangs dat het concern in een crisis verkeert.

Nokia ondervindt hevige concurrentie op de smartphonemarkt van de iPhone van Apple en telefoons die draaien op Android, het besturingssysteem voor smartphones van Google. De telefoons van Nokia draaien nu op het eigen besturingssysteem Symbian, dat niet concurrerend genoeg is.

Beleggers zijn vooralsnog niet overtuigd van de samenwerking tussen Nokia en Microsoft. Het aandeel Nokia verloor in de ochtendhandel 10 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
pegagus schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:41:
Ik kan niet begrijpen dat je je complete bedrijfsvoering ophangt aan een OS dat:

Ik vind het een gigantisch zwaktebod van een CEO die nog maar net bezig is. Nokia lijkt wel met Elop het paard van Troje binnengehaald te hebben. Is Nokia nu werkelijk niet in staat om zelf de focus te richten op wat gebruiker verwacht en daar naar te handelen?
Dat dus.

Dat ze overgaan op een ander OS is logisch. Want Symbian heeft door de oudere instabiele versie's gewoon gigantische imago schade opgelopen. Symbian 3 draait op mijn N8 echter prima. Doet wat hij moet doen, zonder gezeur. Al mis ik zo af en toe wel functies/instellingen (opstartgeluid uitschakelen, of betalen voor Shazam, waar TrackID op mijn SE telefoon gewoon gratis was). De wereld moet nog ontdekken dat Symbian niet meer het brakke OS is dat het ooit geweest is. En dat duurt ff. Negatieve reclame gaat immers sneller als positieve reclame.

Dat ze over gaan op Windows Phone vind ik prima, zolang ze daarnaast Symbian toestellen blijven maken. Want Windows Phone heeft net zoals Symbian, nogal wat imago schade uit het verleden.

EDIT
Beleggers zijn vooralsnog niet overtuigd van de samenwerking tussen Nokia en Microsoft. Het aandeel Nokia verloor in de ochtendhandel 10 procent.
Dat zegt toch al genoeg? Dat gaat alleen nog maar verder zakken :')

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 11-02-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
pegagus schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:41:

Dat dus... ik snap het echt niet..
iNFiNiTY- schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:53:
Ow en over Nokia / Windows .. prettig nieuws mits ze S^3 niet laten vallen..
Dat gaat dus WEL weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Giem schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:54:
[...]

Dat dus... ik snap het echt niet..

[...]

Dat gaat dus WEL weg..
Dan is het klote nieuws :p

Ik zit nog steeds me een WLAN issue.. niemand? thuis geen probleem op mijn werk.. toeganspunt gezet etc. etc. geen verbinding. (wel verbonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 07:58
pegagus schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:07:
[...]

Yep, zelfde probleem. De verschaling van het beeld werkt niet goed. Op mijn laptop ziet het er wel weer goed uit.
heel vreemd, maar van ochtend doet ie het!!!
ik had gister na het update ook direkt gereboot maat het probleem was niet verholpen, maar vanochtend op eens wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
wlan sleutel een keer opnieuw invoeren en nog eens proberen ;)

Kan trouwens ook zijn dat ze wifi verbindingen met telefoons dichtgetimmerd hebben of dat er ergens een server is die specifieke instellingen nodig heeft?

[ Voor 56% gewijzigd door FastFred op 11-02-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gehoopt op Android op de N8 :)
Kunnen ze niet gewoon de bootloader en drivers/technische dingen vrijgeven zodat Android erop kan? Want het zou wel erg jammer zijn als Symbian nu niet meer wordt door ontwikkeld. De N8 was best een dure telefoon en was van plan om er toch wel redelijk lang mee te doen... Qua hardware (mits hij in orde is natuurlijk) is het een mooi toestel. Symbian was voor mijn doeleinden ook goed genoeg, maar Android op de N8 zou natuurlijk nog een stuk fijner zijn.

Nu het einde Symbian is ben ik bang dat er weinig tot geen updates meer zullen komen. En uiteraard dat de applicaties voor Symbian ook steeds minder worden. En de applicaties die er zijn ook minder geupdate zullen worden.
Hopelijk heb ik het mis!

Zou WM7 eigenlijk op de N8 komen? Dan heb je eventueel wel nog de keuze voor een OS wat doorontwikkeld wordt...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

FastFred schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:14:
wlan sleutel een keer opnieuw invoeren en nog eens proberen ;)

Kan trouwens ook zijn dat ze wifi verbindingen met telefoons dichtgetimmerd hebben of dat er ergens een server is die specifieke instellingen nodig heeft?
tig keer gedaan, ook verwijderd en opnieuw toegevoegd e.d bij mijn thuis werkte het meteen.. hier staat hij op VERBONDEN maar ik kan nergens verbinding mee maken..

hij geeft steeds aan ongeldige server naam met mn N82 kan ik zo op dezelfde WLAN browsen e.d zonder probs.

[ Voor 10% gewijzigd door iNFiNiTY- op 11-02-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:24:
[...]

Dat leek mij ook maar hoe kan dat als er niets aanstaat en de N8 op de screensaver staat?
ja ik denk dat nu alles "soepeler" gaat omdat ze de processor sneller laten draaien ofzo? Ik snap echt niet waarom anders m'n batterij nu niks meer waard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 21:51

rda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

''Together, we see the opportunity, and we have the will, the resources and the drive to succeed.''

Zo is het.. maar nu nog waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:11
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:15:
Ik had gehoopt op Android op de N8 :)
Kunnen ze niet gewoon de bootloader en drivers/technische dingen vrijgeven zodat Android erop kan? Want het zou wel erg jammer zijn als Symbian nu niet meer wordt door ontwikkeld. De N8 was best een dure telefoon en was van plan om er toch wel redelijk lang mee te doen... Qua hardware (mits hij in orde is natuurlijk) is het een mooi toestel. Symbian was voor mijn doeleinden ook goed genoeg, maar Android op de N8 zou natuurlijk nog een stuk fijner zijn.

Nu het einde Symbian is ben ik bang dat er weinig tot geen updates meer zullen komen. En uiteraard dat de applicaties voor Symbian ook steeds minder worden. En de applicaties die er zijn ook minder geupdate zullen worden.
Hopelijk heb ik het mis!

Zou WM7 eigenlijk op de N8 komen? Dan heb je eventueel wel nog de keuze voor een OS wat doorontwikkeld wordt...
Het einde voor Symbian is inderdaad nabij: http://www.engadget.com/2011/02/11/rip-symbian/
Symbian zal worden uit gefaseerd door Nokia om volledig over te stappen op Windows Phone OS. Ik hoop voor jullie dat Nokia nog updates gaat uitbrengen, sterkte ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Laatst online: 27-10-2024
Dus 1.1 was de laatste update? Lekker dan.. Zit je met een dure telefoon waar ik ook nog een tijd mee wil gaan doen en wordt naar alle waarschijnlijkheid niet meer geupdate dus... :(

antihipsteralliance

Pagina: 1 ... 33 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic