The birds turned into The Flying Dutchmen!
Updates komen van Nokia, maar de versies voor de provider-branded firmwares moeten goedgekeurd worden door de betreffende provider, daar kun je vaak lang op wachten. Ook komt er soms helemaal geen provider-versie van een bepaalde firmware.FastFred schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:51:
Je krijgt voor zover mij bekend de updates rechtsstreeks van Nokia. Zou bij iedere provider moeten werken. Updates kun je ook binnen slepen via de PC Suite
Dan sla ik die versie bij Mediamarkt over en koop ik wel voor iets meer een unbranded. Bedankt voor je reactie!Marly schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 03:05:
[...]
Updates komen van Nokia, maar de versies voor de provider-branded firmwares moeten goedgekeurd worden door de betreffende provider, daar kun je vaak lang op wachten. Ook komt er soms helemaal geen provider-versie van een bepaalde firmware.
http://betalabs.nokia.com/patsernr1 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:32:
[...]
Wat een geklooi, om nou een beta versie te pakken...zit daar niet echt op te wachten. 3.06 ziet er wel goed uit. Ik wacht nog wel even. Maar hoe krijg jij die versie van Ovi Store?
Ik krijg alleen maar ovi_maps_installer_3.06_10wk50_b03_tb9.2_nocs_beta te pakken. Niet de wk45 versie
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Ja ik heb dat ook wel als het uit mn broek komt. Dit komt volgens mij omdat het in je broek warm is en omdat materiaal van de N8 van aluminium is gemaakt. Want als ik mijn telefoon uit mijn broekzak heb in een niet verwarmde kamer dan voelt hij HEEL ERG koud aan.FastFred schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:45:
Weet niet of het normaal is, of er meer mensen zijn die er last van hebben, maar het viel mij ineens op dat mijn N8 behoorlijk warm aan voelt. Niet de warmte die je verwacht als je hem net uit je broekzak haalt zeg maar
Master_A
Is het mogelijk de kleine biepjes uit te zetten? Heb zitten zoeken, maar kon de instelling daarvoor niet vinden. Daarnaast zat ik in Bestandsbeheer te kijken en zie daar het telefoongeheugen, het kaartje dat er standaard in zit en nog iets, waar niets op staat. Vroeg me af welk geheugen dit is?
Verwijderd
die kleine biepjes: ik vermoed dat je de toetstonen bedoeld: ga naar instellingen - profielen - jouw profiel - toetstonen: uitWalkman schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:49:
Zojuist naar een andere Mediamarkt geweest en daar hadden ze een unbranded toestel, dus heb nu ook eindelijk een N8. Ik kom van een 5800 XM, dus veel is hetzelfde, al is het nog wel even zoeken naar bepaalde instellingen als je ze heel lang niet meer hebt gebruikt.
Is het mogelijk de kleine biepjes uit te zetten? Heb zitten zoeken, maar kon de instelling daarvoor niet vinden. Daarnaast zat ik in Bestandsbeheer te kijken en zie daar het telefoongeheugen, het kaartje dat er standaard in zit en nog iets, waar niets op staat. Vroeg me af welk geheugen dit is?
dat iets waar nog niets opstaat dat heet bij mij "massageheugen" vrij te gebruiken voor wat jij wilt.
Dat waren ze inderdaad. Thanks!Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:01:
[...]
die kleine biepjes: ik vermoed dat je de toetstonen bedoeld: ga naar instellingen - profielen - jouw profiel - toetstonen: uit
dat iets waar nog niets opstaat dat heet bij mij "massageheugen" vrij te gebruiken voor wat jij wilt.
Dacht dat er standaard een SD kaartje van 16 Gb inzat. Had niet door dat dit intern geheugen is en je er dus ook nog een SD kaartje in kan doen. Die van m'n oude telefoon erin gestopt en het is meteen allemaal duidelijk
[ Voor 22% gewijzigd door Walkman op 28-01-2011 14:54 ]
wat voor kleuren hebben ze bij MM? Ook blauw? TnxWalkman schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:49:
Zojuist naar een andere Mediamarkt geweest en daar hadden ze een unbranded toestel, dus heb nu ook eindelijk een N8. Ik kom van een 5800 XM, dus veel is hetzelfde, al is het nog wel even zoeken naar bepaalde instellingen als je ze heel lang niet meer hebt gebruikt.
Geen idee, heb alleen naar de zwarte gevraagd.businka19 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:12:
[...]
wat voor kleuren hebben ze bij MM? Ook blauw? Tnx
Ik heb nog een vraag. Heb de memory kaart van m'n 5800 in de N8 gedaan en hij heeft automatisch de thema's die erop stonden toegevoegd aan de thema's die je kan kiezen. Ze werken echter niet goed om de N8, dus ik heb ze van de memory card verwijderd hopend dat ze ook zouden verdwijnen in het scherm waar de thema's staan. Helaas gebeurde dit niet en ook in dat scherm is het niet mogelijk om thema's te deleten. Hoe haal ik ze weg uit die lijst?
bij geinstalleerde toepassingen?Walkman schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:26:
[...]
Geen idee, heb alleen naar de zwarte gevraagd.
Ik heb nog een vraag. Heb de memory kaart van m'n 5800 in de N8 gedaan en hij heeft automatisch de thema's die erop stonden toegevoegd aan de thema's die je kan kiezen. Ze werken echter niet goed om de N8, dus ik heb ze van de memory card verwijderd hopend dat ze ook zouden verdwijnen in het scherm waar de thema's staan. Helaas gebeurde dit niet en ook in dat scherm is het niet mogelijk om thema's te deleten. Hoe haal ik ze weg uit die lijst?
Dit is dan wel weer grappig, nu zou ik de 2 dagen dan wel moeten halen op normale dagen. ben benieuwd.
http://www.nu.nl/internet...ankzij-nieuw-netwerk.html
[ Voor 12% gewijzigd door liffey op 28-01-2011 20:00 ]
Die is al vrij oud, november vorig jaar dacht ik. Er zijn inmiddels al foto's voorbij gekomen van een verbeterd QWERTY toetsenbord met smallere onderste rijen (Space e.d.) en een beter indeling. Helaas nog wel steeds onder elkaar ipv schuin onder elkaar zoals de andere OS'en.Gutteguttegut schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:11:
Was dit al voorbij gekomen?
http://nokian8portal.com/...-2-software-update-leaks/
[video]
Je moet even het kaartje in een cardreader stoppen, daarna alle mappen verwijderen behalve mappen welke je wilt behouden, zoals Music, video, photo etc... Rest kan allemaal weg. (private map enzo)Walkman schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:26:
[...]
Geen idee, heb alleen naar de zwarte gevraagd.
Verwijderd
Had alleen een beetje een probleem met bellen, paar keer gehad dat ik met de telefoon tegen mijn wang aan de verbinding verbrak. Ben er nu achtergekomen dat je dit kunt voorkomen door met het slideknopje de telefoon te vergrendelen. Vraag me alleen af of dit niet automatisch in te stellen is? Misschien iemand die hier een antwoord op heeft? Alvast bedankt.
Verwijderd
Er zit een sensor op de foon die registreert of je je oor tegen het scherm plaatst. Blijkbaar houd je het toestel niet goed genoeg tegen je oor.Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 14:36:
Vraag me alleen af of dit niet automatisch in te stellen is? Misschien iemand die hier een antwoord op heeft? Alvast bedankt.
Leuk detail, als ik bel met mijn n8 schakelt het scherm vanzelf uit, belt mijn vriendin met mijn foon blijft het scherm aan... misschien te kleine oortjes
Verwijderd
Ik wou een filmpje opslaan via opera hier van tweakers.net (omdat je via opera geen filmpjes kunt kijken).
Is die halverwege krijg ik links bovenin zo'n pop-up verbinding mislukt, toen weer, toen weer, nog een keer, nog eens.
Leek wel een machine geweer, er kwamen oneindig veel pop-up vensters naar beneden. Daarna de telefoon uitgezet en aangezet: meteen hetzelfde gezeik, zelfs onder het aan/uit zetten komt de pop-up.
Nuis die op eens weer weg.. Soms vervalt mijn verbinding en kan ik helemaal geen wifi-spot vinden, terwijl ik nu op het moment toch een stuk of 20-25 vind. (de wifi chip/antenne is heel sterk, maar het signaal is te zwak
@hierboven, dat panorama is echt leuk, mijn vriend kon dat ook op zijn X5800. Ik zovan: 'Ook op 12MP, blijft er teminste wat van de foto over.' Hij knipt redelijk veel weg aan de boven en onderzijde vind ik.
[ Voor 12% gewijzigd door alaintje op 30-01-2011 16:00 ]
Absoluut relatief, relatief absoluut.
WhatsApp, Gravity (voor Twitter), Nimbuzz (msn enzo), Opera mini/Opera MobileWalkman schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:48:
Wat zijn op het moment de must-have apps voor de N8? Heb er zelf dat big screen programma, photo stitcher en snaptu opgezet, maar ziet verder eigenlijk weinig apps die de moeite waard lijken te zijn.
Trouwens, voor de mensen met de C7: Als je de vergrendeling-schuifje naar beneden ingedrukt houdt, gaat het lampje van de flitser branden en kun je 'm als zaklamp gebruiken
[ Voor 19% gewijzigd door Masis op 30-01-2011 16:50 ]
Jammer dat deze functie niet op de n8 werkt, had ik graag gezien.[b]Masis schreef op zondag 30 januari 2011 @ 16:49
Trouwens, voor de mensen met de C7: Als je de vergrendeling-schuifje naar beneden ingedrukt houdt, gaat het lampje van de flitser branden en kun je 'm als zaklamp gebruiken![]()
Aangezien we een xenon-flitser hebben zou dit niet erg handig zijn. Het lampje zal dan kapot gaan.Telefooncal schreef op zondag 30 januari 2011 @ 18:54:
[...]
Jammer dat deze functie niet op de n8 werkt, had ik graag gezien.
Master_A
Met het principe van een xenonflitser ben ik bekend, maar dat mooie rode lampje zou geen kwaad doen.Amiet01 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 19:05:
[...]
Aangezien we een xenon-flitser hebben zou dit niet erg handig zijn. Het lampje zal dan kapot gaan.
Een N8 had wat mij betreft het volgende mogen extra mogen hebben:
speakers:
2 speakers, niet op de achterkant, maar aan de zijkant, zoals de 5800 had...
De plaatsing van de speaker vind ik maar raar, als de telefoon op de bank ligt, hoor ik hem niet eens meer!
Extra LED:
Een felle led aan de bovenkant van het toestel, had een hele oude nokia van me ook en was handig.
(Zeker geen must trouwens, maar omdat het met de xenon niet kan en hierboven er ook over gesproken werd)
Fisiek toetsenbord / mini qwerty:
Ik had liever een toetsenbordje erop gehad, zoals een N97, nou heb je ook wel een C7 welke dat heeft, maar die mist weer zaken welke de N8 weer wel heeft... Dus dat is hem niet geworden. Maargoed, dan vraag ik me weer wel af waarom mijn 5800 wél qwerty in portet mode heeft en de N8, welke zelfs een groter scherm heeft, niet... Ik begreep dat het er wellicht nog aan komt, maar ik vind het ruk dat het ontbreekt. Swypen vind ik handiger als de toetsen niet zo ver uit elkaar liggen, maar ook swype laat het niet zien...
Automatisch aanpassen van helderheid scherm:
Verder mist de optie om het wat mij betreft iritante lichter en donkerder worden van het scherm tijdens het gebruik, uit te schakelen, zonder daar een programma voor te gebruiken welke de hele handel overneemt qua licht.
automatische vergrendeling van de telefoon:
Ook de instelling voor het niet automatisch blokkeren van de telefoon is foetsie? Ik wil graag zelf weten op welk moment ik het ding vergrendel, danwel ontgrendel.
Een gek iets wat op de N97 ook zit, en de N8 dus ook is dat je altijd eerst op die (enige) knop moet drukken, voordat je verder kan... (of de vergrendeling eraf halen)
Op een 5800 kan je de automatische blokkering uitschakelen, tevens is een tikje op het scherm genoeg om het licht aan te zetten van het ding, daarna kan je gewoon werken ermee.
Mappenstructuur:
Ik ben gewend dat programma's netjes in de juiste mappen staan en deze mappen het icoon hebben welke daarbij hoort. Tenminste, mijn CFW's voor de 5800 heb ik zo ingedeeld. Netjes een map Spelletjes met het bekende gamepad icoon, internet icoon met daarin alles wat met internet te maken heeft, etc..
Waarom is dat nou niet doorgevoerd op de N8? Nu is het interneticoon een knop en geen map, dat geldt voor bijna ale iconen, behalve video en tv. Oké, dan moet ik dus weer een CFW maken waarmee dat mogelijk is... Jammer.
-----
Oke, een hoop zaken zal ik wel aan wennen, na een 5800 gehad te hebben, ook bijvoorbeeld het touchscreen. Ik ben zo gewend aan die 5800, gebruikte ook meestal de stylus. Ik ervaar momenteel dat de 5800 eerder makkelijker werkt qua touch. Met de N8 moet ik nogal eens een paar keer proberen, zeker onderin het beeld lijkt het. Knoppen druk ik echt in zeg maar, echter gebeurd er veelal geen ruk. Wellicht ook wennen.
Goede punten?
De rest.
USB OTG is wel cool...
Aangesloten als test:
8gig usbstick: werkt
Cardreader met flashkaartje erin: werkt
Een usb -> PS2 muis en toetsenbord adapter met daar aan een muis en toetsenbord: werkt
Een externe HD: werkt
een VOIP telefoon: werkt (kwam in ieder geval geluid doorheen)
Meer heb ik niet getest met deze functie, dus wat er niet werkt? geen idee.
De FM transmitter werkt, maar prima kan ik het niet noemen. Een simpele FM transmitter welke ik bij dealextreme heb gehaald is ook niet best, maar zeker stukken beter qua geluid. Het geluid is met de N8 transmitter weinig dynamisch, mist een hoop laag en het geluid is erg kruipel. De Dealextreme transmitter geeft een warmer geluid wat dat betreft.
Een leuk detail van de N8: je kan er ook mee bellen en gebeld worden... Dat is eigenlijk jammer, want ik gebruik het toestel voor alles wat het kan, maar bel me niet!!! Ben bezig!!! haha
Waar moet ik dan uit kiezen, massaopslag? Of vind hij dat automatisch uit?
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Die speaker is inderdaad vreselijk, had hiervoor een N97 Mini met dezelfde soort speakers als de 5800. Hoorde ik altijd overgaan e.d. maar de N8 is gewoon drama en dan ook nog eens een van de zwakste trilfuncties.TimothyW schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:01:
....Verhaal over N8...

Gebeld worden is ineens een hit-or-miss gebeuren geworden.
Anyway, vind je die FM-transmitter echt slecht? Vind het geluid behoorlijk goed, muziek komt net zo door als op een CD. Misschien iets minder qua kwaliteit, maar voor het gemiddelde gehoor echt niet hoorbaar/storend.
Dan ga ik nog wat meer testen ermee, ik had de internetradio aangezet met een stream vanuit m'n huis... Met de 5800 gebruikte ik de realplayer, wellicht dat die internet radio app het verziekt.Beanie schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:57:
[...]
Die speaker is inderdaad vreselijk, had hiervoor een N97 Mini met dezelfde soort speakers als de 5800. Hoorde ik altijd overgaan e.d. maar de N8 is gewoon drama en dan ook nog eens een van de zwakste trilfuncties.![]()
Gebeld worden is ineens een hit-or-miss gebeuren geworden.
Anyway, vind je die FM-transmitter echt slecht? Vind het geluid behoorlijk goed, muziek komt net zo door als op een CD. Misschien iets minder qua kwaliteit, maar voor het gemiddelde gehoor echt niet hoorbaar/storend.
http://mynokiablog.com/2011/01/31/why-we-blame-nokia/
Smartphones zijn wat vroeger schoenen waren. Nike Air was de norm en anders hoorde je er niet bij. Hoeveel mensen hun identiteit niet ophangen aan hun telefoon en vervolgens met bovengenoemde non-argumenten komen om Nokia en/of Symbian af te branden. Maar evenzo kom ik ook mensen tegen die vooral geen iPhone willen.Giem schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:54:
Dit kwam ik vanmorgen tegen en wou ik jullie toch niet onthouden:
Persoonlijk ben ik nog steeds zeer content met mijn N8. Het toestel is gewoon heel goed gebouwd, en dat gorilla-glas is gewoon super, evenals de camerafunctie. En ja, sommige dingen kunnen beter. Speakertje is inderdaad wat mager, bluetooth doet het nog niet helemaal lekker en nog zo wat softwaredingetjes. Wat me nog wel het meest stoort, is dat software-updates toch een hoop tijd lijken te kosten. Maar daar is Nokia niet uniek in en de updates komen over het algemeen wel (behalve dan voor de N900).
Klopt, daarin kan nokia een voorbeeld nemen aan ATI. Elke maand, strak een nieuwe driver update.. Soms met veel nieuwe dingen, soms met alleen een paar kleine bugfixes.pegagus schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:18:
[...]
Smartphones zijn wat vroeger schoenen waren. Nike Air was de norm en anders hoorde je er niet bij. Hoeveel mensen hun identiteit niet ophangen aan hun telefoon en vervolgens met bovengenoemde non-argumenten komen om Nokia en/of Symbian af te branden. Maar evenzo kom ik ook mensen tegen die vooral geen iPhone willen.
Persoonlijk ben ik nog steeds zeer content met mijn N8. Het toestel is gewoon heel goed gebouwd, en dat gorilla-glas is gewoon super, evenals de camerafunctie. En ja, sommige dingen kunnen beter. Speakertje is inderdaad wat mager, bluetooth doet het nog niet helemaal lekker en nog zo wat softwaredingetjes. Wat me nog wel het meest stoort, is dat software-updates toch een hoop tijd lijken te kosten. Maar daar is Nokia niet uniek in en de updates komen over het algemeen wel (behalve dan voor de N900).
Nu moet ik daarbij wel de kantekening zetten dat video drivers wel want anders zijn dan een telefoon OS, maar toch.
Op zich kan ik me wel vinden in de punten die aangestipt worden maar ik denk zelf dat de consument daar maling aan heeft. Het opinie stukje is namelijk geschreven vanuit het perspectief van Nokia en niet zo zeer uit het perpectief van de eindgebruiker: lees klant.Giem schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:54:
Dit kwam ik vanmorgen tegen en wou ik jullie toch niet onthouden:
Als klant wil je voor je zuurverdiende centjes een goed werkend toestel. Tot aan de N8 is beeld totaal vernageld door beroerde flagships op de markt te zetten en met veel tamtam verkondigen dat aankomende updates de problemen zouden verdwijnen. Je raad het al, de updates kwamen niet of veel later dan aangekondigd of verholpen maar een deel van problemen.
Nokia heeft met de N8 weer een goed toestel op de markt gezet maar is vergeten de gewijzigde koers ook door te voeren in de support. Waar Apple en Google een redelijk strak ontwikkelingsschema vast houden en daadwerkelijk verbeteringen toevoegen, -lees: de gebruiker het gevoel geven dat ze bediend worden en waar krijgen voor hun geld- moet ik helaas constateren dat de N8 tot op heden het nodige ontbeert.
Er is ooit aangegeven dat de N8 van kleinere updates zou worden voorzien i.p.v. grote updates. Wat is hiermee gebeurd? Je zou het imago wat nu is ontstaan rederlijkerwijs kunnen wegnemen door ASAP kleine updates te pushen. Waar blijft o.a. de nieuwe browser, qwerty portrait keyboard. Maar ook een totale makeover van de agenda en e-mail apps zou geen overbodige luxe zijn. Het duurt allemaal te lang en de comunnicatie naar de klant is beroerd. Google's Gingerbread en Honeycomb zullen in de loop van 2011 mainstream gaan worden en ook Apple zal over een paar maanden weer met veel bombarie de iPhone 41/2 of 5 gaan aankondigen waarbij iOS weer verbeteringen met zich mee zal brengen. Uiteraard zal de marketing roeptoeter verkondigen dat kopers van de iPhone 4 ook van meeprofiteren van de nieuwe iOS versie.
Over de toekomst van Symbian S^3 en de N8 is maar weinig bekend en ook het project Meego is vaag. Waarom...
dat ding is net 3 maanden uit en er zijn al wat update'tjes geweest.
als je de browser, agenda of email appies niks vindt, installeer je gewoon een andere.
we zitten toch ook niet te wachten op te haastige updates die meer problemen geven dan ze oplossen, toch?
[ Voor 28% gewijzigd door Webjunkie op 31-01-2011 11:47 ]
Dit is natuurlijk voor iedereen andersWalkman schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:48:
Wat zijn op het moment de must-have apps voor de N8? Heb er zelf dat big screen programma, photo stitcher en snaptu opgezet, maar ziet verder eigenlijk weinig apps die de moeite waard lijken te zijn.
Zo heb ik o.a. ook nog Buienradar, Internet Radio, SymTorrent, Ip camera player, Sports Tracker, Trapster, Pixepipe en Battery Monitor geinstalleerd.
Zou inderdaad goed kunnen, moet wel zeggen dat er snel ruis optreedt als je een verkeerde positie hebt. Moest em echt onder de radio neerleggen in de auto om goede kwaliteit te ontvangen. Maar dat komt misschien ook doordat ik gewoon op 90.00Mhz aan het zenden was en er op 89.8 een andere zender zat die natuurlijk vele malen sterker door komt dat dat de N8 een signaal kan leveren.TimothyW schreef op zondag 30 januari 2011 @ 23:28:
[...]
Dan ga ik nog wat meer testen ermee, ik had de internetradio aangezet met een stream vanuit m'n huis... Met de 5800 gebruikte ik de realplayer, wellicht dat die internet radio app het verziekt.Ik luister graag naar m'n eigen stream namelijk... Zal eens gewoon wat mp3'tes erop zetten en testen...
Apple is eigenlijk niet te vergelijken met een Nokia of zelfs Samsung. Apple kan alle effort steken in het marketen van die ene telefoon die ze hebben. Nokia daarentegen moet meerdere toestellen in de markt zetten en dan ook de juiste afweging maken dat de ene de andere niet opvreet qua sales. Neemt niet weg dat Nokia het veel beter kan doen met de marketing overigens.Miki schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:28:
[...]
Op zich kan ik me wel vinden in de punten die aangestipt worden maar ik denk zelf dat de consument daar maling aan heeft. Het opinie stukje is namelijk geschreven vanuit het perspectief van Nokia en niet zo zeer uit het perpectief van de eindgebruiker: lees klant.
Als klant wil je voor je zuurverdiende centjes een goed werkend toestel. Tot aan de N8 is beeld totaal vernageld door beroerde flagships op de markt te zetten en met veel tamtam verkondigen dat aankomende updates de problemen zouden verdwijnen. Je raad het al, de updates kwamen niet of veel later dan aangekondigd of verholpen maar een deel van problemen.
Nokia heeft met de N8 weer een goed toestel op de markt gezet maar is vergeten de gewijzigde koers ook door te voeren in de support. Waar Apple en Google een redelijk strak ontwikkelingsschema vast houden en daadwerkelijk verbeteringen toevoegen, -lees: de gebruiker het gevoel geven dat ze bediend worden en waar krijgen voor hun geld- moet ik helaas constateren dat de N8 tot op heden het nodige ontbeert.
Er is ooit aangegeven dat de N8 van kleinere updates zou worden voorzien i.p.v. grote updates. Wat is hiermee gebeurd? Je zou het imago wat nu is ontstaan rederlijkerwijs kunnen wegnemen door ASAP kleine updates te pushen. Waar blijft o.a. de nieuwe browser, qwerty portrait keyboard. Maar ook een totale makeover van de agenda en e-mail apps zou geen overbodige luxe zijn. Het duurt allemaal te lang en de comunnicatie naar de klant is beroerd. Google's Gingerbread en Honeycomb zullen in de loop van 2011 mainstream gaan worden en ook Apple zal over een paar maanden weer met veel bombarie de iPhone 41/2 of 5 gaan aankondigen waarbij iOS weer verbeteringen met zich mee zal brengen. Uiteraard zal de marketing roeptoeter verkondigen dat kopers van de iPhone 4 ook van meeprofiteren van de nieuwe iOS versie.
Over de toekomst van Symbian S^3 en de N8 is maar weinig bekend en ook het project Meego is vaag. Waarom...
Wat betreft de toekomst van de N8 en MeeGo. Mijn vermoeden is dat een hoop van de ontwikkeling van de apps in S3 afhangen van de readiness van Qt/Qt Quick UI components. Het heeft weinig nut een app te herschrijven om het vervolgens 3 maanden later weer te doen.
Qt-Quick Ui components zijn net vandaag in een final stadium terecht gekomen en zullen de komende maanden klaar gemaakt worden voor massa gebruik in Symbian en MeeGo.
Maar dit is slechts een vermoeden dat ik heb.
Wat betreft de kleine updates; die zijn er toch wel geweest? Video update o.a. stabiliteitsupdate en nog een paar kleinigheden.
Ben het trouwens wel eens met je comment over een meer duidelijke roadmap voor ontwikkelingen. Wat er nu ligt is een vernieuwde UI in H1 2011. Dat is alles, zag liever dat ze zeiden: April 2011 dan hebben we dit en dit klaar.
Ja dat is helemaal afwachten.. Komt voor jou telefoon de update nog wel.. of niet meer.. en vaak is het laatste het geval.. zodat je aan de custom firmware moet..pegagus schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:11:
Google brengt met grote regelmaat updates uit. Maar het hangt maar van de fabrikant af of je ze ook krijgt.
Maar heb zo nu en dan een probleempje met het toestel;
Het is inmiddels zo'n 5x gebeurd dat het toestel tijdens een gesprek de verbinding verbreekt met de melding ''verbindings fout'' de andere kant aan de lijn krijgt dan te horen dat de verbinding wegens een technische fout is verbroken.
Meer mensen hier last van?
Ik heb er op het KPN netwerk last van, bij Vodafone en T-Mobile nooit gehad.
Volgens mij heeft het met congestie te maken, je rijdt dan bijvoorbeeld een cell binnen die vol is qua capaciteit. Een ander scenario is (maar dat komt nauwelijks voor) dat de cell waarin je bent vol zit en iemand met prioriteit (bijv. nood diensten) gaat bellen, dan wordt iemand gewoon verbroken.
[ Voor 89% gewijzigd door robertwebbe op 31-01-2011 15:40 ]
Tijdens een gesprek niet maar wel als ik wil bellen. Dit heb ik alleen rondom treinstation gouda. Waarschijnlijk een kleine cel dan.Steve79 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:14:
Ik heb de telefoon inmiddels 2 maanden naar volle tevredenheid in bezit,
Maar heb zo nu en dan een probleempje met het toestel;
Het is inmiddels zo'n 5x gebeurd dat het toestel tijdens een gesprek de verbinding verbreekt met de melding ''verbindings fout'' de andere kant aan de lijn krijgt dan te horen dat de verbinding wegens een technische fout is verbroken.
Meer mensen hier last van?
Ik bel (niet) met t-mobile.
Ik heb het ook...Telfort (dus KPN)robertwebbe schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:30:
@Steve79; welk netwerk?
Volgens mij heeft het met congestie te maken, je rijdt dan bijvoorbeeld een cell binnen die vol is qua capaciteit. Een ander scenario is (maar dat komt nauwelijks voor) dat de cell waarin je bent vol zit en iemand met prioriteit (bijv. nood diensten) gaat bellen, dan wordt iemand gewoon verbroken.
Verwijderd
Nog tips voor een goede email app?Webjunkie schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:45:
wel een beetje overdreven hoor.
als je de browser, agenda of email appies niks vindt, installeer je gewoon een andere.
we zitten toch ook niet te wachten op te haastige updates die meer problemen geven dan ze oplossen, toch?
Verwijderd
Iemand?Caller ID
Menu -> Control panel -> Net settings -> Advanced VoIP settings -> VoIP services -> Sip settings -> Edit -> Public user name
or, equivalently
Menu -> Control panel -> Settings -> Connection -> Sip settings -> Edit -> Public user name
Instead of sip:yourusername@sip.yourprovider.com, enter sip:+358718008000@sip.yourprovider.com, where you use one of the numbers you registered with your betamax service instead of +358718008000. The + sign seems to be optional.
People you call will now see your phone number when you call them!
Important edit: For this to work, you need to verify your number from within the betamax windows application fist! Go to your profile, click on 'Verify now!' besides your number and follow the steps. This works both for landlines and mobile numbers.
Ehmm, ik heb me rotgezocht maar waar doe ik dat "verify now" in de settings??
Wat me trouwens ook is opgevallen is dat ook al staat SIP als default service aan telefoonnummer kiezen via de verkorte kies NIET via SIP verlopen...
EDIT: Heb alles ontvinkt behalve 'integrated GPS' in: Menu/Instellingen/Toepassingsinstellingen/ Positiebepaling/
Positiebep. methoden. De fix (binnenshuis!) duurt nu al meer dan tien minuten....

Is de optie 'Wi-Fi/netwerk' trouwens wel of niet inclusief een normaal telecom-netwerk? In het buitenland maakt dat immers nogal een verschil. Of is die andere optie 'Op basis van netwerk' de enige optie die een telecom netwerk gebruikt?
[ Voor 54% gewijzigd door choogen op 31-01-2011 22:22 ]
Verwijderd
Maar sinds gister is de batterij van me nokia n8 gaan hemelen denk.
Na een volledige lading, is hij na 4 uur totaal leeg.
Geen progje die aan staat, hij staat dan zelfs in de energiespaarstand.
Hij heeft twee maanden goed gewerk, eens in de 4 dagen moest die aan de lader.
Ben er een beetje bang voor dat die terug kan richting de kpn.
Of heeft iemand van dit board ervaring er mee.
Verwijderd
Wel iets meer dan 3 maand volgens mij? Zo ongeveer vanaf april vorig jaar? Of gaat het hier niet om de N8?Webjunkie schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:45:
wel een beetje overdreven hoor.
De n8 lijkt voor jou de beste keuze je hebt hem altijd bij en de kwaliteit is echt heel goed voor een smartphone. Ik heb geen point & shoot camera meer aangezien ik die nooit bij had + de kwaliteit op hetzelfde niveau ligt als de n8 ongeveer dus mijn keuze was snel gemaakt.Tweade schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:09:
Even een vraagje. Momenteel heb ik een N97 mini, maar omdat ik regelmatig wat wil gaan filmen overweg ik de aanschaf van een N8. Inmiddels heb ik de nodige filmpjes bekeken en de kwaliteit lijkt goed, maar ik vroeg me af of het verstandig is een N8 te kopen in plaats van een camcorder. Wat zouden jullie doen? Voordeel van een N8 is dat je 'm altijd bij de hebt, maar je doet natuurlijk wel wat consessies als het gaat om kwaliteit en mogelijkheden.
Multiple pc builds in progress
Nokia moet Qt zo snel mogelijk afkrijgen dit zal de ontwikkeling van Symbian & Maemo of Maego aanzienlijk verbeteren qua apps & qua ui, De end user experience zal aanzienlijk verbeteren.Beanie schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:26:
[...]
Apple is eigenlijk niet te vergelijken met een Nokia of zelfs Samsung. Apple kan alle effort steken in het marketen van die ene telefoon die ze hebben. Nokia daarentegen moet meerdere toestellen in de markt zetten en dan ook de juiste afweging maken dat de ene de andere niet opvreet qua sales. Neemt niet weg dat Nokia het veel beter kan doen met de marketing overigens.
Wat betreft de toekomst van de N8 en MeeGo. Mijn vermoeden is dat een hoop van de ontwikkeling van de apps in S3 afhangen van de readiness van Qt/Qt Quick UI components. Het heeft weinig nut een app te herschrijven om het vervolgens 3 maanden later weer te doen.
Qt-Quick Ui components zijn net vandaag in een final stadium terecht gekomen en zullen de komende maanden klaar gemaakt worden voor massa gebruik in Symbian en MeeGo.
Maar dit is slechts een vermoeden dat ik heb.
Wat betreft de kleine updates; die zijn er toch wel geweest? Video update o.a. stabiliteitsupdate en nog een paar kleinigheden.
Ben het trouwens wel eens met je comment over een meer duidelijke roadmap voor ontwikkelingen. Wat er nu ligt is een vernieuwde UI in H1 2011. Dat is alles, zag liever dat ze zeiden: April 2011 dan hebben we dit en dit klaar.
Er zijn wel enkele updates geweest die de stabiliteit verbeteren, Ik denk dat de meeste Symbian gebruikers nu wachten op de browser en keyboard update het duurt wel een beetje lang

Nee, aankondiging was in april. Launch was in oktober. Sinds april is toen de hele SW omgegooid en verbeterd, dus de feitelijke launch was oktober/november en dus 3 tot 4 maanden.FastFred schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:20:
[...]
Wel iets meer dan 3 maand volgens mij? Zo ongeveer vanaf april vorig jaar? Of gaat het hier niet om de N8?
Automatisch synchroniseren uitschakelenVerwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:08:
Heb ik dat weer. Ik maak gebruik van Vodaphone Internet Basis Blox dit kost 9,50 per maand. Dit moet je zelf iedere keer verlengen. Ik heb dat deze keer vergeten en prompt was er 27 euro van mijn beltegoed afgeboekt. Het commentaar van de provider is dat er steeds wordt gekeken of er mail is, vandaar dat het beltegoed wordt gebruikt. Hoe kan ik voorkomen dat er onbedoeld van het internet gebruik (kosten) wordt gemaakt?
@ hierboven, ow, ik meeste reviews van de N8 die ik tegenkom zijn namelijk van april 2010.
Vandaag trouwens de eerste vastloper gehad. Tijdens internetten, die standaard browser blijft kut. Opera Mini al geprobeerd, maar daar kan ik niet zoomen door te 'pinchen' (zo heet dat toch?) met twee vingers. Andere opties?
Batterij duur is nu zo'n beetje 1,5 tot 2 dagen, afhankelijk van wanneer ik wakker wordt (als ik slaap, staat ie volledig uit)
[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 31-01-2011 23:08 ]
Verwijderd
Ik heb daarbij ook al diverse keren zitten kijken. Ik kom van een N95 en daar was het gewoon mogelijk met de integrated GPS een fix te krijgen, zij het dat het dan natuurlijk wel langer duurde. Maar dan had ik geen datakosten. Op de N8 heb ik het ook met alleen de integrated gps geprobeerd, maar het lukt me niet een fix te krijgen. Heb hem meer dan 20 minuten buiten laten liggen op een gegeven moment, maar nog niet. In principe zou het gewoon moeten kunnen zou ik denken. Net als bij de N95 en de handleiding lijkt er toch ook op te duiden. Ik weet alleen niet hoe. Dus je bent niet de enige die tegen dat punt aanloopt.choogen schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:30:
Stel, je wilt gebruik maken van Ovi Maps in het buitenland, maar zonder roaming-kosten te hoeven te betalen: is het dan voldoende om de N8 in te stellen op de alleen-GSM modus? (3G dus onmogelijk) Kan de telefoon dan desondanks nog je positie bepalen, zonder datakosten te maken? Of is dat niet mogelijk?
EDIT: Heb alles ontvinkt behalve 'integrated GPS' in: Menu/Instellingen/Toepassingsinstellingen/ Positiebepaling/
Positiebep. methoden. De fix (binnenshuis!) duurt nu al meer dan tien minuten....Wat doe ik verkeerd?
Is de optie 'Wi-Fi/netwerk' trouwens wel of niet inclusief een normaal telecom-netwerk? In het buitenland maakt dat immers nogal een verschil. Of is die andere optie 'Op basis van netwerk' de enige optie die een telecom netwerk gebruikt?
je kan ovi maps op 'offline' zetten bij instellingen / internet.choogen schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:30:
Stel, je wilt gebruik maken van Ovi Maps in het buitenland, maar zonder roaming-kosten te hoeven te betalen: is het dan voldoende om de N8 in te stellen op de alleen-GSM modus? (3G dus onmogelijk) Kan de telefoon dan desondanks nog je positie bepalen, zonder datakosten te maken? Of is dat niet mogelijk?
Ik heb er idd op het KPN netwerk last van.robertwebbe schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:30:
@Steve79; welk netwerk?
Alleen is het nog niet tijdens het rijden gebeurd.
Maar hopen dat het incidenten zijn geweest, het kan soms toch lastig zijn .
Daar kan ik het niet echt mee eens zijn... vraag iPhone gebruikers eens naar de wekker, en Google eens op Android en SMS. Eindeloos durende problemen die maar niet opgelost worden. Beide bedrijven geven ook niet echt de indruk dat het ze wat interesseert.Miki schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:28:
Beide genoemde problemen waren echt minor bugs en zeker de sms bug op Android OS was niet direct herproduceerbaar in een lab omgeving. Daarbij is de sms bug is trouwens al gefixed kan ik je meedelen.PowerFlower schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 06:00:
[...]
Daar kan ik het niet echt mee eens zijn... vraag iPhone gebruikers eens naar de wekker, en Google eens op Android en SMS. Eindeloos durende problemen die maar niet opgelost worden. Beide bedrijven geven ook niet echt de indruk dat het ze wat interesseert.
Waar mijn betoog om ging was de verbetering van de user experience en daar slagen Android en iOS echt wel in met hun upgrades, precies het geen wat Nokia vooralsnog laat af weten.
Volgens mij hoef je alleen je gps maar op integrated gps te zetten, overige telefooninstellingen kun je laten voor wat ze zijn.choogen schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:30:
Positiebep. methoden. De fix (binnenshuis!) duurt nu al meer dan tien minuten....Wat doe ik verkeerd?
binnenshuis en zonder assisted gps wordt inderdaad lastig, net als telefoneren in een kelder. heeft niks met de telefoon te maken Sluit alles eens af, start maps buiten op en kijk eens hoe lang het duurt. bij mij minder dan een minuut.
Met assisted gps erbij aan binnen 15 seconde.
even een ander vraagje: ik heb hier ook een c6-01, mooi apparaatje, uitgeklede n8, net zo degelijk en beduidend kleiner. lijkt op exact dezelfde software te draaien. nu heb ik daar sygic opgezet maar tijdens het navigeren gaat ie na 1 minuut op de schermbeveiliger, zou niet moeten zijn en ik heb er met mijn n8 geen last van. Aangezien het c6-01 forum nog erg weinig users heeft post ik de vraag hier maar aangezien het besturingssysteem hetzelfde is. Is dit ergens in te stellen? Is er met de installatie iets misgegaan? moet ik het maar accepteren?/andere software gebruiken?
[ Voor 21% gewijzigd door liffey op 01-02-2011 11:17 ]
Verwijderd
Navigatie werkt perfect, fix duurt tussen de minuut en een paar minuten, afhankelijk van de situatie (hoge gebouwen bv)
Ik heb ook nog een Garmin navigatie, maar mijn voorkeur gaat uit naar de Ovi maps. Dat zegt genoeg denk ik...
Verwijderd
screensaver uitzetten: instellingen - thema's - screensaver - geenliffey schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:49:
[...]
Volgens mij hoef je alleen je gps maar op integrated gps te zetten, overige telefooninstellingen kun je laten voor wat ze zijn.
binnenshuis en zonder assisted gps wordt inderdaad lastig, net als telefoneren in een kelder. heeft niks met de telefoon te maken Sluit alles eens af, start maps buiten op en kijk eens hoe lang het duurt. bij mij minder dan een minuut.
Met assisted gps erbij aan binnen 15 seconde.
even een ander vraagje: ik heb hier ook een c6-01, mooi apparaatje, uitgeklede n8, net zo degelijk en beduidend kleiner. lijkt op exact dezelfde software te draaien. nu heb ik daar sygic opgezet maar tijdens het navigeren gaat ie na 1 minuut op de schermbeveiliger, zou niet moeten zijn en ik heb er met mijn n8 geen last van. Aangezien het c6-01 forum nog erg weinig users heeft post ik de vraag hier maar aangezien het besturingssysteem hetzelfde is. Is dit ergens in te stellen? Is er met de installatie iets misgegaan? moet ik het maar accepteren?/andere software gebruiken?
Symbian^3 is anders een behoorlijke update t.o.v. S60-v5. De major update komt ergens tweede helft van dit jaar.Miki schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:23:
[...]
Beide genoemde problemen waren echt minor bugs en zeker de sms bug op Android OS was niet direct herproduceerbaar in een lab omgeving. Daarbij is de sms bug is trouwens al gefixed kan ik je meedelen.
Waar mijn betoog om ging was de verbetering van de user experience en daar slagen Android en iOS echt wel in met hun upgrades, precies het geen wat Nokia vooralsnog laat af weten.
leuke tip, maar dan gaat ie dus na een minuut volledig op zwart... zelfde probleem, raar want mijn n8 heeft dit probleem niet. ik ga sygic er nog eens opnieuw opzetten.Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:33:
[...]
screensaver uitzetten: instellingen - thema's - screensaver - geen
Verwijderd
Heb je al gekeken naar de instelling van sygic zelf ?liffey schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:27:
[...]
leuke tip, maar dan gaat ie dus na een minuut volledig op zwart... zelfde probleem, raar want mijn n8 heeft dit probleem niet. ik ga sygic er nog eens opnieuw opzetten.
Deze instelling kan je vinden bij: instellingen > geavanceerde instellingen.
Je hebt daar 2 opties, 1.altijd aan of 2.standaardinstellingen gebruiken.
Bij de standaard instelling neemt hij de instelling van de telefoon over.
Je zal dus optie 1 willen.
bingo! thx.Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:35:
[...]
Heb je al gekeken naar de instelling van sygic zelf ?
Deze instelling kan je vinden bij: instellingen > geavanceerde instellingen.
Je hebt daar 2 opties, 1.altijd aan of 2.standaardinstellingen gebruiken.
Bij de standaard instelling neemt hij de instelling van de telefoon over.
Je zal dus optie 1 willen.
wonderlijk dat ie op de n8 standaard op altijd aan installeert en op de c6-01 op standaardinstellingen, anyway, de oplossing staat hier, nogmaals bedankt namens de c6-01 gebruiker (ik ben happy met mijn n8)
Verwijderd
Mijn telefoon was helemaal geupdate, dus vraag mij af welke updates zij hebben toegepast. Nou ik ben benieuwd. Ik hoop dat hij nu ook echt gemaakt is.
Ik heb een branded Vodafone toestel met een Vodafone zakelijk abo.
Ook met mijn T-mobile krijg ik de berichtjes niet binnen.
NB, Goosync weet zeker dat er 3 verzonden zijn.
En wat weten we nu concreet over major update... juist, helemaal niets. H12011 werd namelijk door Stephen Elop genoemd, jij hebt het blijkbaar al over H2 wat je waarschijnlijk ook niet uit je duim gezogen hebt. Dit is ook precies wat ik in mijn betoog heb onderstreept, de hardware is er nu maar software+improvements en dan met name de communicatie erom heen moet echt beter.pegagus schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:52:
[...]
Symbian^3 is anders een behoorlijke update t.o.v. S60-v5. De major update komt ergens tweede helft van dit jaar.
Voorbeeldje: de nieuwe browser(OVI browser, Qt gebasseerd) zou in oktober 2010 uitkomen. Het is nu al februari 2011. Het is te hopen dat de nieuwe browser aangekondigd gaat worden op de MWC.
Aan een wekker heb je niets als je er niet 100% op kunt vertrouwen, en SMS berichten versturen aan de verkeerde mensen, zelfs al gebeurt het maar 1 keer, zou mij wel compleet het vertrouwen in een telefoon doen verliezen. Beide bugs kun je wel "minor" noemen maar ze halen wel het vertrouwen in een telefoon volledig onderuit.Miki schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:23:
Beide genoemde problemen waren echt minor bugs en zeker de sms bug op Android OS was niet direct herproduceerbaar in een lab omgeving. Daarbij is de sms bug is trouwens al gefixed kan ik je meedelen.
Dat de SMS bug gefixed is weet ik, maar wat ik bedoel is dat zowel Apple als Google erg slecht waren in het communiceren wat er aan de hand was, en wat en wanneer ze er aan gingen doen.
iOS heeft een veel betere user experience, maar dat gaat ten koste van de flexibiliteit. (Een bestand via BT verzenden? Dat mag niet want stel dat je niet begrijpt hoe het werkt.) Ik vind dat prima voor mijn iPad, maar mijn telefoon moet een manusje van alles zijn dat ik altijd bij me heb. En voor de updates van Android moet je meestal een nieuwe telefoon kopen.Waar mijn betoog om ging was de verbetering van de user experience en daar slagen Android en iOS echt wel in met hun upgrades, precies het geen wat Nokia vooralsnog laat af weten.
Nadeel van Symbian is dat het nog steeds geen soepel vingerbediend OS is, en dat sommige opties contra-intuïtief ver weg zitten of even wat studie vergen om te begrijpen. Maar dat is het wmb wel zo'n beetje.
Niet om die hele discussie hier aan te zwengelen, maar ik wordt een beetje moe van alle gadgetblogs die elkaar maar nablaten over dat Symbian zo achterhaald is, en iedereen die ze daar dan weer over na gaat praten.
Ben het met je eens die sms bug van android is enkel op de Nexus One en Nexus S verdwenen, Android (Google) is wel snel met updates maar de smartphone fabrikanten niet (remember SE Xperia X10 en nog wat anderen) iOS van apple is wel snel qua updates (makkelijk met een paar toestellen) Maar een wekker is niet een kleinigheidje als je een belangrijke vergadering hebt, Of s'morgens niet op je werk geraakt.PowerFlower schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:33:
[...]
Aan een wekker heb je niets als je er niet 100% op kunt vertrouwen, en SMS berichten versturen aan de verkeerde mensen, zelfs al gebeurt het maar 1 keer, zou mij wel compleet het vertrouwen in een telefoon doen verliezen. Beide bugs kun je wel "minor" noemen maar ze halen wel het vertrouwen in een telefoon volledig onderuit.
Dat de SMS bug gefixed is weet ik, maar wat ik bedoel is dat zowel Apple als Google erg slecht waren in het communiceren wat er aan de hand was, en wat en wanneer ze er aan gingen doen.
[...]
iOS heeft een veel betere user experience, maar dat gaat ten koste van de flexibiliteit. (Een bestand via BT verzenden? Dat mag niet want stel dat je niet begrijpt hoe het werkt.) Ik vind dat prima voor mijn iPad, maar mijn telefoon moet een manusje van alles zijn dat ik altijd bij me heb. En voor de updates van Android moet je meestal een nieuwe telefoon kopen.
Nadeel van Symbian is dat het nog steeds geen soepel vingerbediend OS is, en dat sommige opties contra-intuïtief ver weg zitten of even wat studie vergen om te begrijpen. Maar dat is het wmb wel zo'n beetje.
Niet om die hele discussie hier aan te zwengelen, maar ik wordt een beetje moe van alle gadgetblogs die elkaar maar nablaten over dat Symbian zo achterhaald is, en iedereen die ze daar dan weer over na gaat praten.
Nokia is nu traag omdat het voor het eerst OS updates gaat uitvoeren op bestaande toestellen, Een gewone toestel update is wel snel bij Nokia (Nokia 5800 als voorbeeld)
Die gadget sites zijn meestal amerikaans en Nokia (Symbian) wordt daar precies geboycot door de providers, gadget sites en developers. Dat houdt me niet tegen en ik persoonlijk vindt Symbian beter voor mijn gebruik dan Android of iOS en Symbian zal enkel nog verbeteren nu door de hoge concurrentie, implementatie van Qt en grote aankomende updates.
[ Voor 3% gewijzigd door mafiatounes op 01-02-2011 17:54 ]
PR2.0 ofwel de grote update staat voor zover bekend nog steeds gepland voor H1 2011. Verwachting is een UI demo op MWC launch ergens in Maart, maar dat is afhankelijk van eventuele bugs die nog opkomen.Miki schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:53:
[...]
En wat weten we nu concreet over major update... juist, helemaal niets. H12011 werd namelijk door Stephen Elop genoemd, jij hebt het blijkbaar al over H2 wat je waarschijnlijk ook niet uit je duim gezogen hebt. Dit is ook precies wat ik in mijn betoog heb onderstreept, de hardware is er nu maar software+improvements en dan met name de communicatie erom heen moet echt beter.
Voorbeeldje: de nieuwe browser(OVI browser, Qt gebasseerd) zou in oktober 2010 uitkomen. Het is nu al februari 2011. Het is te hopen dat de nieuwe browser aangekondigd gaat worden op de MWC.
Neemt niet weg dat de communicatie eromheen wel wat beter kan.
Wat betreft die OVI browser in oktober, het kan zijn dat je info over de browser voor S40 (dumbphones) door elkaar haalt. Als oktober beloofd was dan zou dat nog voor de launch van de meeste S3 toestellen zijn en dat was zeker niet het geval. De Qt based browser zou komen samen met split text input in Q2, neem aan dat jij met OVI browser dus de S40 bedoelt zonder het te weten.
En die browser is al wel een tijdje uit.
Ben het wel met je eens op bepaalde punten, maar Nokia heeft wel sinds april 2010 gehad om met Symbian 3 te werken en aan te passen. Je zou zeggen dat een vernieuwde browser en met name betere text input wel had gekund in die tijd. Daarnaast is de ietwat inconsistente UI en sommige verouderde native apps gewoon slecht en een gemiste kans met de launch van het OS.mafiatounes schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:51:
[...]
Ben het met je eens die sms bug van android is enkel op de Nexus One en Nexus S verdwenen, Android (Google) is wel snel met updates maar de smartphone fabrikanten niet (remember SE Xperia X10 en nog wat anderen) iOS van apple is wel snel qua updates (makkelijk met een paar toestellen) Maar een wekker is niet een kleinigheidje als je een belangrijke vergadering hebt, Of s'morgens niet op je werk geraakt.
Nokia is nu traag omdat het voor het eerst OS updates gaat uitvoeren op bestaande toestellen, Een gewone toestel update is wel snel bij Nokia (Nokia 5800 als voorbeeld)
Die gadget sites zijn meestal amerikaans en Nokia (Symbian) wordt daar precies geboycot door de providers, gadget sites en developers. Dat houdt me niet tegen en ik persoonlijk vindt Symbian beter voor mijn gebruik dan Android of iOS en Symbian zal enkel nog verbeteren nu door de hoge concurrentie, implementatie van Qt en grote aankomende updates.
[ Voor 34% gewijzigd door Beanie op 01-02-2011 18:08 ]
Dat is juist nokia had wat sneller moeten zijn maar in ieder geval buiten het toetsenbord en de browser zijn er nog +50 verbeteringen. En het MWC is deze maand van de 14de tot en met de 17de.Beanie schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:06:
[...]
PR2.0 ofwel de grote update staat voor zover bekend nog steeds gepland voor H1 2011. Verwachting is een UI demo op MWC launch ergens in Maart, maar dat is afhankelijk van eventuele bugs die nog opkomen.
Neemt niet weg dat de communicatie eromheen wel wat beter kan.
Wat betreft die OVI browser in oktober, het kan zijn dat je info over de browser voor S40 (dumbphones) door elkaar haalt. Als oktober beloofd was dan zou dat nog voor de launch van de meeste S3 toestellen zijn en dat was zeker niet het geval. De Qt based browser zou komen samen met split text input in Q2, neem aan dat jij met OVI browser dus de S40 bedoelt zonder het te weten.
En die browser is al wel een tijdje uit.
[...]
Ben het wel met je eens op bepaalde punten, maar Nokia heeft wel sinds april 2010 gehad om met Symbian 3 te werken en aan te passen. Je zou zeggen dat een vernieuwde browser en met name betere text input wel had gekund in die tijd. Daarnaast is de ietwat inconsistente UI en sommige verouderde native apps gewoon slecht en een gemiste kans met de launch van het OS.
krijg het niet op mijn n8, geeft steeds installatiefout aan, al in de ovi store ??????mafiatounes schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:02:
Internet radio voor de Symbian^3 toestellen is nu in de Ovi Store http://store.ovi.com/content/75064?clickSource=search
Al eens eerder gedownload op een andere telefoon met hetzelfde account? Ik heb dat namelijk met Doodle Jump. Geen idee hoe hoe ik die nu op m'n N8 krijgamrabed schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:19:
[...]
krijg het niet op mijn n8, geeft steeds installatiefout aan, al in de ovi store ??????
Heb ik ook wel eens gehad ja. Was nadat de internetbrowser was vastgelopen. Ken gebeurenHardstyle4Me schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:02:
Gisteren wou uit het niets de menu knop het niet meer doen. Hij dee niks, geen menu, geen taakbeheer niks. Gelukkig na een restart was het over. Meer mensen daar last van?
Of was dit al langer zo?
Bij mij hetzelfde. Las in het Nokia forum dat er veel meer mensen last van hebben.amrabed schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:19:
[...]
krijg het niet op mijn n8, geeft steeds installatiefout aan, al in de ovi store ??????
Soms helpt het verwijderen van bepaalde apps. o.a. de Social update 1.3 zou er schuldig aan kunnen zijn.
Ik wacht wel af tot er meer duidelijkheid is ipv mijn hele toestel weer leeg te moeten trekken.
Die is voor S40 toestellen. Niet voor S60 of S3. Die browser komt gewoon met een update.Giem schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:11:
Ik zag gisteren wel de ovi browser in de ovi store staan.. Alleen niet beschikbaar voor de N8...
Of was dit al langer zo?
Ik had er al iets over gelezen hier ooit, maar dat kan ik niet terugvinden. Ovi Music gebruiken wil ook niet echt vlotten trouwens, m'n PC hangt elke keer bij het opstarten van dat programma...
[ Voor 42% gewijzigd door notorious_roy op 02-02-2011 13:18 ]
Maar dat laatste is wel een van de makkelijkste oplossingen.. Probeer anders gewoon een ovi suite 3.* die misschien dat die wel wil installeren en opstarten.notorious_roy schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:14:
Heeft iemand enig idee hoe het zit met album covers in de muziekspeler? Soms wordt er wel een cover weergegeven, en soms niet. In sommige mappen zit niet eens een plaatje ?? De covers komen wel allemaal tussen de foto's te staan...
Ik had er al iets over gelezen hier ooit, maar dat kan ik niet terugvinden. Ovi Music gebruiken wil ook niet echt vlotten trouwens, m'n PC hangt elke keer bij het opstarten van dat programma...
Dat schijnt met de mp3-tags te maken hebben. Als daar de titel van het album bij staat, wordt het plaatje automatisch gedownload.notorious_roy schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:14:
Heeft iemand enig idee hoe het zit met album covers in de muziekspeler? Soms wordt er wel een cover weergegeven, en soms niet. In sommige mappen zit niet eens een plaatje ?? De covers komen wel allemaal tussen de foto's te staan...
Heb het gewoon met WMP gedaan en nu staan ze er wel allemaal bij.notorious_roy schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:14:
Inderdaad, dat is waar. Nu ga ik mijn muziek maar even opnieuw taggen. (Helaas werkt het dan nog niet voor alle albumspegagus schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:50:
[...]
Dat schijnt met de mp3-tags te maken hebben. Als daar de titel van het album bij staat, wordt het plaatje automatisch gedownload.

Het overzetten gaat trouwens veel gemakkelijker met verkenner, gewoon slepen en klaar. Geen software voor nodig.
Thnx voor de antwoorden
[ Voor 11% gewijzigd door notorious_roy op 02-02-2011 19:06 ]
Dit zijn de verbeteringen:
http://info.publish.ovi.com/?p=617
Master_A
Jep, heb em vanmorgen bijgewerkt.Amiet01 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:37:
Heeft iemand hier al de ovi store update gekregen naar versie 2.04.00038? Hiervoor moet je de ovi store gewoon openen en als het goed is moet er een pop-up verschijnen (of via de sw-update bij toepassingen). Ik heb helaas geen update met mijn vodafone branded toestel.
Dit zijn de verbeteringen:
http://info.publish.ovi.com/?p=617
Na het opstarten van ovi store werd ie automatisch bijgewerkt.
My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330
Enige wat ik soms lastig vind is dat de verbinding via "mail en java" niet altijd automatisch verbroken wordt indien ik bij voorbeeld naar ovi-store ben geweest en dat programma toch wel goed heb afgesloten ... (lang indrukken menutoets geeft aan dat er geen apps draaien).
Zelfde geldt bijvoorbeeld ook als ik Gravity gebruik en afsluit... verbinding bijft dan open...
Gaat natuurlijk dan ten kostte van accuu-duur
Bij details van de gebruikte verbinding staat dna dat bijvoorbeeld portalmmm en downloads de verbinding nog gebruiken....
Iemand enige ervaring hiermee... of tips?
De PR2.0 better be good. Anders koop ik nooit meer een Nokia.
De Nokia N8 heeft z'n hele goeie kanten en ook bar slechte kanten. Goed: muziek kwaliteit, camera en batterij (3 dagen) Slecht: Rondom vastlopers, toetsenbord super brak, en verouderde interface.
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic