Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ik heb nog een kabel van mijn 5800, maar die werkt op een af andere manier niet. Kun je het nog ergens instellen om die te gebruiken? Ik dacht dat dat niet nodig was, op mijn 5800 werd de kabel als TV-out herkend.Gutteguttegut schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:47:
Tip: de Nokia CA-75U analoge tv-out kabel (paar euro op eBay) werkt ook prima mocht je geen HDMI op je tv hebben.
Kijk eens in het TV menu.Paulus73 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:08:
[...]
Ik heb nog een kabel van mijn 5800, maar die werkt op een af andere manier niet. Kun je het nog ergens instellen om die te gebruiken? Ik dacht dat dat niet nodig was, op mijn 5800 werd de kabel als TV-out herkend.
Instellingen -> Telefoon -> Accessoires -> Tv-uitvoer.
Iemand hier al ervaring mee?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=yxOVOY9KLbU]
[ Voor 9% gewijzigd door Gutteguttegut op 23-01-2011 19:46 ]
Niet versturen in de zin van: de e-mail applicatie crasht en je wordt terug gegooid naar het homescreen? Of is dit, zoals Robert Webbe eerder al aangaf richting mij, een foutje in mijn toestel?beezze schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:25:
[...]
Ja, maar het is toch een bekend probleem op de n8 dat bij gmail via MFE je geen berichten kan sturen.
Het gebeurde alleen als ik verbinding maakte met een Wifi hotspot waarvoor je op een landingsite komt waar je een vinkje moet zetten om voorwaarden te accepteren. De telefoon geeft vervolgens een melding in de trant van "verbinding gemaakt, programma blijft open op de achtergrond". Inderdaad, internet werkte prima.
Echter, zodra ik buiten bereik van het netwerk liep ging het mis. Ik kon de telefoon niet meer ontgrendelen en als ik ergens mee bezig was op het moment dat ik buiten bereik liep dan ging het ook niet lekker. Veel liep vast en zelfs uitschakelen lukte niet meer, het witte scherm met Nokia erop bleef eeuwig in beeld. Na zo'n 'reset' ging alles weer prima, zolang de telefoon maar niet automatisch zich weer met dat netwerk wilde verbinden.
Ik moest dus iedere keer voordat ik weg ging de verbinding verbreken en deze uit de bestemmingen verwijderen.
Het ging niet bij alle wifi hotspots waarvoor acceptatie nodig is mis, soms werd gewoon netjes de verbinding verloren zonder problemen.
Overigens zijn er in NYC zeer veel nep wifi hotspots. Deze hebben algemene namen als Google of ~free public wifi~. Dit had ik 1 keer niet in de gaten en direct bij verbinding crashte de telefoon. Ik vermoed dat deze netwerken je telefoon willen hijacken om deze automatisch met een duur telefoonnummer te laten bellen waarvan zij de eigenaar zijn.
Heeft iemand dit probleem eerder gehad? Waar kan het aan liggen? Misschien komt het doordat ik dus 1 keer verbonden heb met zo'n nep/oplichters wifi hotspot?
Server staat (standaard) ingesteld op Nokia.
?
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Daar had ik al gekeken, daar staat alleen iets in over de beeldkwaliteit helaas en het formaat van het scherm niets over de output methoden en de diverse kabels.Gutteguttegut schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:21:
[...]
Kijk eens in het TV menu.
Instellingen -> Telefoon -> Accessoires -> Tv-uitvoer.
[ Voor 11% gewijzigd door Paulus73 op 23-01-2011 21:56 ]
Gebruik je wel de CA-75U?Paulus73 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:50:
[...]
Daar had ik al gekeken, daar staat alleen iets in over de beeldkwaliteit helaas en het formaat van het scherm niets over de output methoden en de diverse kabels.
Ik had die op eBay besteld voor mn vader zn Galaxy S.
Verwijderd
Ik ben nog steeds aan het stoeien met SIP en heb hier nog enkele vragen over:beezze schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:04:
[...]
Heb jij bij Codecs alleen G729 aanstaan? alle andere codecs verwijderen.
Bij mij duurt het ook "iets" langer maar zeker geen minuut.
En heb je ook er ook voor gezorgd dat AWCDMA aan staat?
Hoe weet ik welke codecs aanstaan? Ik zie een lijstje met een bepaalde volgorde (1 t/m 7) en die volgorde kan ik veranderen maar ik weet niet of ze aanstaan of niet.
AWCDMA komt in elk geval niet in dat lijstje voor.
Maar ik heb nog steeds last van crashes alhoewel dat niet zo erg is, gewoon 6-10 seconden power button inhouden 3 x trillen en hij staat weer uit en dan weer aanzetten, gelukkig start die lekker snel op!
Absoluut relatief, relatief absoluut.
nee hij zegt "unable to perform operation".GekkeRipper schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:47:
[...]
Niet versturen in de zin van: de e-mail applicatie crasht en je wordt terug gegooid naar het homescreen? Of is dit, zoals Robert Webbe eerder al aangaf richting mij, een foutje in mijn toestel?
En het lijkt alsof dit gewoon echt een algemeen probleem te zijn? Op internet kan ik niemand vinden die zegt dat hij gmail e-mails kan versturen via MFE. Zelfs in reviews klagen ze er over.
Dus ik snap niet wat robbertwebbe zegt.
To Beezze or not to Beezze
Afgelopen vrijdag de N8 besteld voor ons bedrijf. Alle ZAKELIJKE N8's zijn in ieder geval non-branded. Ik weet helaas niet of dat ook voor de particuliere markt geldt.PowerFlower schreef op maandag 24 januari 2011 @ 00:38:
Aan mensen hier die de N8 icm Vodafone hebben: is de Vodafone versie branded? (En zo ja... is dat makkelijk weer weg te krijgen, zoals bij de Vivaz?)
WiFi/3G is lastig in te stellen, iedere keer als ik de verbinding met WiFi verbrak, ging hij automatisch weer verbinden, dit heb ik ondertussen goed staan en werkt soepel
12Megapixel is minder scherpe foto, ook 9Megapixel is niet van denderende kwaliteit. Mijn K850i met 5Megapixel Cybershot deed het beter en scherper, kleuren vond ik ook wat echter overkomen. Die lens was dan ook 4 keer groter als die van de N8
Muziekspeler is beetje slecht, ik heb niet de mogelijkheid om alleen alle nummers van een bepaalde artiest af te spelen, gaat alleen per album (iemand daar een oplossing voor?)
E-mail (hotmail) was makkelijk in te stellen, programma had genoeg aan alleen mijn adres en wachtwoord
Meegeleverde in-ear dopjes zijn kut, doen pijn (nooit eerder in-ears gehad, oorzaak?), en het geluid is lang niet zo goed als de meegeleverde dopjes van mijn K850i. Het geluid is niet vol, niet stevig, heeft gewoon geen fatsoenlijke bass.
De browser mankeert niks aan, het typen in landscape (qwerty dus) is even wennen (ook met sms'en), nooit eerder touch gehad namelijk. Opera Mini al geprobeerd, toetsen zijn kleiner, staan schuin onder elkaar en typt fijner, echter met Opera Mini kan ik niet zoomen door middel van m'n vingers (was zo'n fancy naam voor volgens mij, ff vergeten)
Accu vind ik een beetje tegenvallen, vorige K850i had 930maH en ging 4 tot 5 dagen mee. Dan lijkt me een accu van 1200maH (toch?) dat die het toch wel beter moet doen. Ik heb hem nu iedere nacht aan de lader liggen (is ook gewoon met minder dan een uur vol, heel fijn is dat)
Iedere keer als ik hem weer wegstop in m'n broekzak, sluit ik alle op de achtergrond draaiende software uit, dat is wat vervelend, maar het went wel, en het scheelt in geheugen en accu duur, die toch wat matig is.
De plaatsing van de 3,5mm jack is wat stom. In landscape mode is het lastig typen omdat het stekkertje zo ontiegelijk lang is
En ook de N8 heeft een deathgrip, maak maar eens verbinding met een WiFi netwerk, en bekijk de details van de verbinding. Hou dan de bovenkant van het toestel vast en let op de signaalsterkte
Al met al een prima telefoon, maar er is zeker ruimte voor verbetering
[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 24-01-2011 09:19 ]
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Ik wilde ook weer zo'n middenklasser, maar dan kom je dus op Samsung Star of Samsung Wave uit enzo, en die zien er niet uit.
Dus dan blijft er weinig keus over.
--update---
Ziet er naar uit dat het volgende maand gaat worden...zucht
http://mynokiablog.com/20...mined-pr1-1-due-february/
[ Voor 68% gewijzigd door Folkifoon op 24-01-2011 13:34 ]
Draagcomfort van de meegeleverde head set is inderdaad niet top. Ik heb rubberdopjes van mijn Sennheiser overgezet en dan is het probleem opgelost. Zit dus in die witdoorzichtige dopjes.FastFred schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:14:
Meegeleverde in-ear dopjes zijn kut, doen pijn (nooit eerder in-ears gehad, oorzaak?), en het geluid is lang niet zo goed als de meegeleverde dopjes van mijn K850i. Het geluid is niet vol, niet stevig, heeft gewoon geen fatsoenlijke bass.
Al met al een prima telefoon, maar er is zeker ruimte voor verbetering
Bas is dan trouwens ook iets beter....
Ruimte voor verbetering is er vast nog vele jaren, zeker zolang je letters en nummers moet intoetsen op zo'n priegel keybaord terwijl spreken zoveel efficiënter is .....
Draadloos laden op onze Zon
ik heb een particuliere N8 en die is branded (ookal ga VF vooraf aan dat het niet zo was). Ik heb inmiddels door een Nokia care point de originele nokia software er op laten zetten. Maar volgens mij blijft hij dan nog branded want ik las ergens dat dat gekoppeld is aan je productcode. Het enige nadeel is dus nu dat ik de updates wat later binnen krijg maar dat maakt me niet zo veel uit want hij werkt verder prima ...Poeh schreef op maandag 24 januari 2011 @ 08:42:
[...]
Afgelopen vrijdag de N8 besteld voor ons bedrijf. Alle ZAKELIJKE N8's zijn in ieder geval non-branded. Ik weet helaas niet of dat ook voor de particuliere markt geldt.
Ik heb een vodafone abbo afgeslotion via Belcompany. Dus ik kreegde telefoon van Belcompany en deze was niet brandedBinks050 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:19:
[...]
ik heb een particuliere N8 en die is branded (ookal ga VF vooraf aan dat het niet zo was). Ik heb inmiddels door een Nokia care point de originele nokia software er op laten zetten. Maar volgens mij blijft hij dan nog branded want ik las ergens dat dat gekoppeld is aan je productcode. Het enige nadeel is dus nu dat ik de updates wat later binnen krijg maar dat maakt me niet zo veel uit want hij werkt verder prima ...
Verwijderd
Lekker belangrijk! Wat wil je hiermee zeggen?! Gaat iedereen nou vertellen of hij/zij een branded/niet branded telefoon heeft? Waar deze gekocht is enzo?beezze schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:04:
[...]
Ik heb een vodafone abbo afgeslotion via Belcompany. Dus ik kreegde telefoon van Belcompany en deze was niet branded
Stop met die onzin posts!
Ik heb mijn N8 bij een vodafone winkel gehaald. Hij is vodafone branded. Ik heb mn toestel dezelfde dag nog geflasht mbv phoenix naar de originele nederlandse firmware. Helaas verandert dit de productcode niet waardoor je updates laat binnen krijgt. Dit maak ik nu mee met de app 1.0 update (nog steeds niet binnen en ik verwacht hem ook niet meer). Als PR1.1 uitkomt zal dit ook langer duren voor de Vodafone toestellen, omdat vodafone altijd een eigen firmware heeft en dit moet eerst goedgekeurd worden.PowerFlower schreef op maandag 24 januari 2011 @ 00:38:
Aan mensen hier die de N8 icm Vodafone hebben: is de Vodafone versie branded? (En zo ja... is dat makkelijk weer weg te krijgen, zoals bij de Vivaz?)
Als PR1.1 uitkomt zal ik daarom mijn toestel direct weer flashen met de originele nederlandse firmware die PR1.1 bevat (die komt natuurlijk wel uit op dezelfde dag dat PR1.1 uitkomt)
Hoop je hierbij genoeg info te hebben gegeven.
Master_A
Verwijderd
Ze willen hier helemaal niets mee zeggen, maar geven gewoon antwoord op een vraag die in dit forum werd gesteld.Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:42:
[...]
Lekker belangrijk! Wat wil je hiermee zeggen?! Gaat iedereen nou vertellen of hij/zij een branded/niet branded telefoon heeft? Waar deze gekocht is enzo?
Stop met die onzin posts!
Misschien eerst lezen en dan reageren ?
Uit de FAQ:
Why can't I set up my Microsoft Exchange email account?
We use Microsoft EWS (Exchange Web Services), which means that we support Exchange 2007 and 2010. Exchange Activesync is under development, which means that we soon will support Microsoft Exchange 2003 too.
(If you have EWS enabled and still have problems we'd love to hear from you, just send an email to support@mobiledocuments.com.)
Ik heb em besteld.Gutteguttegut schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:32:
[...]
Welke heb je gekocht? (linkje?)
Ik had zelf deze gevonden maar nog geen gebruikers ervaringen kunnen vinden.
Als het binnen is als ik wel wat laten zien.
My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330
Ik heb hm nog niet besteld maar ben wel benieuwd naar je ervaringenbwt schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:46:
[...]Ik heb em besteld.
Als het binnen is als ik wel wat laten zien.
Ik heb wel het volgende besteld:
Black Silicone Skin Case Cover For Nokia N8
Car Air Vent Mount Holder For Nokia N8
Eens kijken of het wat is
Heb dezelfde, prima passende bescherming voor momenten dat je iets minder voorzichtig bent met je N8.Gutteguttegut schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:28:
[...]
Black Silicone Skin Case Cover For Nokia N8
Eens kijken of het wat is
Hij wordt er wel erg dik van, dus ik heb aan de achterkant het stuk voor de cameraverdikking weggesneden.
Enige dat slecht past is de USB-opening, ook even bijsnijden ...
Draadloos laden op onze Zon
Het is een rss-reader. Heel overzichtelijk en soepel:
http://betalabs.nokia.com/apps/nokia-reader
Master_A
Als ik WhatsApp (incl. Loggerserver en ProcMgrServer) kill gaat mn batterij echt veel langer mee.
Hier baal ik behoorlijk van omdat ik WhatsApp echt heel veel gebruik.
Op mn E72 haalde ik wel een dag met WhatsApp open maar met mn N8 is het na een halve dag afgelopen.
En dan gebruik ik mn N8 verder bijna niet.
Verwijderd
Dan moet je het bescherm plasticje eraf halen, dat scheelt een stuk!FastFred schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:14:
12Megapixel is minder scherpe foto, ook 9Megapixel is niet van denderende kwaliteit. Mijn K850i met 5Megapixel Cybershot deed het beter en scherper, kleuren vond ik ook wat echter overkomen. Die lens was dan ook 4 keer groter als die van de N8
Ik vnid eigenlijk het OS na een paar dagen wat zwaar aanvoelen..
Mijn telefoon is nu 3 x in 5 dagen vastgelopen ofzo? Valt nog wel mee vind ik.
Op het begin meer dan nu, komt door het overmatig gebruik op het begin denk ik
Alles uitzoeken, niks afsluiten. Waar kun je een ander toetsenbord downloaden?
Want eigenlijk is het scherm nét te klein voor het landscape toetsenbord. De letters zitten onderelkaar wat ik erg vervelend vind!, maar typ ik een site in bij opera, krijg ik dus een heel chill toetsenbord. Waar kun je toetsenborden downloaden, nergens in ovi store te downloaden, waar ik heb gezocht teminste.
btw die rubbercase hierboven, kun je die echt zo bestellen? voor $1,50 ?
Vriend van mij heeft zo'n hard plastic hoesje, ook wel mooi maar rubber lijkt mij er wat strakken uit zien.
[ Voor 12% gewijzigd door alaintje op 24-01-2011 19:19 ]
Ja die kun je echt bestellen voor dat kleine bedrag.alaintje schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:17:
btw die rubbercase hierboven, kun je die echt zo bestellen? voor $1,50 ?
Houd er alleen wel rekening mee dat het uit Azië komt en je met PayPal moet betalen en de levertijd nogal kan oplopen.
Voor het eerst podcasts gedownload werkt prima!
Als je geen branded toestel wilt moet je gewoon bij een onafhankelijke winkel je telefoon kopen. Het kan natuurlijk ook bij je provider maar dan heb je meer kans op branded software. Bij aankoop van mijn telefoon let ik hier tegenwoordig wel op.
HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7
Ja die heb ik, als ik deze inplug krijg ik de melding 'standaardaccessoire: hoofdtelefoon. Microfoon van telefoon gebruiken'. Welke melding krijg jij als je deze kabel plaatst?Gutteguttegut schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:05:
[...]
Gebruik je wel de CA-75U?
Ik had die op eBay besteld voor mn vader zn Galaxy S.
[ Voor 6% gewijzigd door Paulus73 op 25-01-2011 08:02 ]
Die krijg ik ook maar daarna gewoon beeld op tv.Paulus73 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 08:01:
[...]
Ja die heb ik, als ik deze inplug krijg ik de melding 'standaardaccessoire: hoofdtelefoon. Microfoon van telefoon gebruiken'. Welke melding krijg jij als je deze kabel plaatst?
Ik was in november in Suriname en daar was het ook telkens vastlopers met de N8. Terwijl ik voordien in Nederland nergens last van had was het toestel daar praktisch onbruikbaar. Ik gebruikte daar geen public wifi maar EDGE. Mijn eigen vermoeden was dat het te maken zou hebben met het trage EDGE netwerk (enkele kílobit/sec) en dat door time-outs de problemen ontstonden. Zodra ik terug was in Nederland werkte het toestel weer zoals vanouds, zonder problemen.GekkeRipper schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:56:
Ik was enkele weken geleden in New York en daar heb ik voor het eerst mijn N8 moeten 'resetten' d.m.v. de powerknop 8 seconden ingedrukt te houden en te wachten op de 3 trillingen. Helaas heb ik dit heel veel moeten doen. Enkele dagen later merkte ik waar dit aan lag.
Het gebeurde alleen als ik verbinding maakte met een Wifi hotspot waarvoor je op een landingsite komt waar je een vinkje moet zetten om voorwaarden te accepteren. De telefoon geeft vervolgens een melding in de trant van "verbinding gemaakt, programma blijft open op de achtergrond". Inderdaad, internet werkte prima.
Echter, zodra ik buiten bereik van het netwerk liep ging het mis. Ik kon de telefoon niet meer ontgrendelen en als ik ergens mee bezig was op het moment dat ik buiten bereik liep dan ging het ook niet lekker. Veel liep vast en zelfs uitschakelen lukte niet meer, het witte scherm met Nokia erop bleef eeuwig in beeld. Na zo'n 'reset' ging alles weer prima, zolang de telefoon maar niet automatisch zich weer met dat netwerk wilde verbinden.
Ik moest dus iedere keer voordat ik weg ging de verbinding verbreken en deze uit de bestemmingen verwijderen.
Het ging niet bij alle wifi hotspots waarvoor acceptatie nodig is mis, soms werd gewoon netjes de verbinding verloren zonder problemen.
Overigens zijn er in NYC zeer veel nep wifi hotspots. Deze hebben algemene namen als Google of ~free public wifi~. Dit had ik 1 keer niet in de gaten en direct bij verbinding crashte de telefoon. Ik vermoed dat deze netwerken je telefoon willen hijacken om deze automatisch met een duur telefoonnummer te laten bellen waarvan zij de eigenaar zijn.
Heeft iemand dit probleem eerder gehad? Waar kan het aan liggen? Misschien komt het doordat ik dus 1 keer verbonden heb met zo'n nep/oplichters wifi hotspot?
Een collega van me heeft zijn N8 ook mee genomen naar het buitenland en hij ervaarde ook al veel vastlopers. Het lijkt dus te maken te hebben met roaming. Aangezien we dit nu bij meerdere mensen geconstateerd hebben lijkt het me waarschijnlijk dat dit wel een bekend probleem moet zijn bij Nokia. Laten we hopen dat het in PR1.1 opgelost gaat worden. Als het goed is zou die begin februari beschikbaar moeten zijn, dan kan ik dat mooi testen op de 3GSM beurs in Barcelona op 15 februari.
Enige plasticje dat er nog op zit, zit over het scherm. De rest is er uiteraard al af.Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:41:
[...]
Dan moet je het bescherm plasticje eraf halen, dat scheelt een stuk!
Gister op de computer 2 foto's naast elkaar gehouden, eentje met de K850i (5mp Cybershot met xenon flitser) en een foto met de N8 (ingesteld op 9mp, omdat 12mp kut foto's maakt). En echt veel verschil is er niet, alleen dat de K850i geen bewegende beelden kan fotograferen, dan krijg je dus een waas. Maar qua scherpte en kleur enzo, eigenlijk hetzelfde.
Gister trouwens ook iets vreemds toen de batterij volledig geladen was, koppelde ik 'm los van de computer. Sloeg de computer volledig vast, HDD lampje brande continue en het hele systeem reageerde onwijs traag, sloot ik de telefoon weer aan, werd het iets minder, nog steeds niet helemaal weg. Koppelde ik de telefoon weer los, weer het zelfde, complete vastloper....
Ik gebruik niet de Nokia PC software, of die Ovi suite, Windows 7 herkent de telefoon automatisch al als Nokia N8-00, voegt zelfs een exact kloppend plaatje toe. Kan er verder alles mee
[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 25-01-2011 10:37 ]
Haal die er ook maar af. Na dik twee maanden nog altijd 100% krasvrij glas. En zonder hoesje of iets, gewoon in mijn broekzak. Alleen hele kleine krasje op de rand naast het glas en een wat grotere hap uit de bovenkant (waar ik geen verklaring voor heb).FastFred schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:30:
[...]
Enige plasticje dat er nog op zit, zit over het scherm. De rest is er uiteraard al af.
Even voor de record...ik zit al 3 weken in thailand in het verre zuiden met mijn nederlandse N8 met een thaise simcard met unlimited internet er op. Al ongeveer 20 verschillende wlan/wifis gebruikt en werkt allemaal erg goed.robertwebbe schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:53:
[...]
Ik was in november in Suriname en daar was het ook telkens vastlopers met de N8. Terwijl ik voordien in Nederland nergens last van had was het toestel daar praktisch onbruikbaar. Ik gebruikte daar geen public wifi maar EDGE. Mijn eigen vermoeden was dat het te maken zou hebben met het trage EDGE netwerk (enkele kílobit/sec) en dat door time-outs de problemen ontstonden. Zodra ik terug was in Nederland werkte het toestel weer zoals vanouds, zonder problemen.
Een collega van me heeft zijn N8 ook mee genomen naar het buitenland en hij ervaarde ook al veel vastlopers. Het lijkt dus te maken te hebben met roaming. Aangezien we dit nu bij meerdere mensen gecons..........
In thailand gebruiken ze gprs en alleen 3g in bangkok... Ik heb nog overal goed bereik met gprs (van dtac company)
email, internet, bellen, zelfs een keer voip call gemaakt via een lokale wifispot, werkt allemaal perfect. En nooit vastlopers.
Ik kreeg trouwens net een persbericht van Nokia binnen waarin stond dat games het meest gedownload worden vanaf de OVI Store.
• de spelletjes stimuleren de verkoopcijfers van de Ovi Store: 62 procent van alle betaalde downloads zijn spelletjes zoals Angry Birds;
• de Britten zijn de grootste afnemer van mobiele spelletjes met 13,3 procent van alle gamedownloads op de nieuwe Symbian-toestellen. Daarna volgen India (10 procent), Italië (7,7 procent), Duitsland (6,6 procent), China (5,5 procent) en Rusland (5,2 procent);
• Need for Speed Shift HD is het meest gedownloade spel op de nieuwe Symbian-toestellen, gevolgd door Angry Birds Lite, Marble Maze Classic en Galaxy On Fire. De complete versie van Angry Birds is eveneens de meest gedownloade betaalde app in de Ovi Store;
• de categorie ‘Arcade’ is het meest populair, gevolgd door de categorieën ‘Actie’, ‘Puzzel’, ‘Sport’ en ‘Strategie’.
In het persbericht staan ook wat leuke lijstjes met top 10's (gratis & betaald). Mocht je van spelletjes houden dan is dit wellicht een leuke tip lijst.
Verwijderd
NOKIA N8
There have been news about FW updates from around the world, i guess it is based on the Product Codes.
Few more days and then everyone else will have the PR1.1 FW update.
Is er een dual sim optie mogelijk met deze telefoon?
Als je plaatje op deze site mag geloven, wil ik hem wel hebben.iNFiNiTY- schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:15:
Ik vindt het wel jammer dat er nu weer over een N9 wordt gesproken, net net zo gewend aan mn N8!
Is er een dual sim optie mogelijk met deze telefoon?
Ik mis het fysieke toetsenbord van de N97 enorm...
http://www.allaboutphones...-GHzprocessor-hebben.html
Hebben, zeker! maar ik heb voor mijn N8 gewoon betaald, wordt een beetje dure hobby zoBarock schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:40:
[...]
Als je plaatje op deze site mag geloven, wil ik hem wel hebben.
Ik mis het fysieke toetsenbord van de N97 enorm...
http://www.allaboutphones...-GHzprocessor-hebben.html

[ Voor 15% gewijzigd door robertwebbe op 25-01-2011 17:25 ]
Ik zie hem ook ja!notorious_roy schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:14:
Sociaal 1.3 is uit, vraag om te updaten gaat vanzelf als je de app nu opstart.
even updaten
Verwijderd
Inmiddels reageert de server van Nokia maar er zijn geen updates (?) terwijl er een toch een video update versie 13.015 van ongeveer 1mb moet zijn.Mandrake466 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:00:
Ik krijg de melding 'server not responding' als ik de software wil updaten via wifi.
Server staat (standaard) ingesteld op Nokia.
?
Toestel is niet branded.
[ Voor 12% gewijzigd door Mandrake466 op 25-01-2011 20:46 ]
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Niks. Schijnt een bewust keuze te zijn. Robbert Webbe heeft een aantal pagina's terug (december ergens, denk ik) al eens één en ander uitgelegd.Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:55:
Ik gebruik normaal altijd Sygic als navigatie en dat gaat perfect over de autospeaker. Nu wilde ik eens de navigatie van Nokia gebruiken en die berekent wel de route maar hij gaat niet over de autospeaker. Wat doe ik fout?
Thanks!notorious_roy schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:14:
Uhm, ik geloof dat het punt eerder was "welke flagship telefoon van Nokia wordt je volgende en wanneer komt die".robertwebbe schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:17:
De N9 is niet de opvolger van de N8. De N8 draait op Symbian en de N9 op MeeGo. MeeGo kun je zien als de opvolger van Maemo dus het zou eerder de opvolger van de N900 zijn.
Maar, de N9 -- als die inderdaad een slide keyboard heeft zoals de E7 -- wordt niet mijn volgende telefoon, aangezien daar nooit de ruimte voor een goede camera in zit. En dat vind ik een stuk belangrijker dan het keyboard.
Ik heb ook nog geen enkele beschikbare update. Unbranded, Duits.Mandrake466 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:22:
[...]
Inmiddels reageert de server van Nokia maar er zijn geen updates (?) terwijl er een toch een video update versie 13.015 van ongeveer 1mb moet zijn.
Toestel is niet branded.
Ik ga er vanuit dat de grote updates voor alle toestellen beschikbaar komen en deze kleinere updates daar dan ook inzitten. Het is helaas niet anders (of ik moet bij 2Call gaan klagen dat ik een Duits model heb gekregen ipv Nederlands maar dat is me teveel moeite nu ik alles helemaal ingesteld heb enzo).
Verwijderd
Naizz! Kan m alleen niet installeren. Had dit ook met de hier gepostte 1.2 versie. Nu geprobeerd eerst te uninstallen, maar dat hielp ook niet. FF wachten tot de fw update en dan clean install.notorious_roy schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:14:
Verwijderd
Ook ik heb heel veel problemen met Social; of er een verband is weet ik niet maar ik heb wat met SIP zitten rommelen en daarmee het toestel aan/ uit gehad en daardoor werd ik uitgelogd uit de FB widget. Als ik nu wil inloggen zegt ie dat ik een update moet installeren echter deze mislukt keer op keer.Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:14:
[...]
Naizz! Kan m alleen niet installeren. Had dit ook met de hier gepostte 1.2 versie. Nu geprobeerd eerst te uninstallen, maar dat hielp ook niet. FF wachten tot de fw update en dan clean install.
Hoewel de N8 an sich erg bevalt verbaas ik me toch elke keer weer over dit soort bugs, als je dit al bugs kunt noemen; essentiele onderdelen werken gewoon domweg niet (meer)
Smartphones? my arse

Verwijderd
Verwijderd
Update van het SIP front:beezze schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:04:
[...]
Heb jij bij Codecs alleen G729 aanstaan? alle andere codecs verwijderen.
Bij mij duurt het ook "iets" langer maar zeker geen minuut.
En heb je ook er ook voor gezorgd dat AWCDMA aan staat?
AWCDMA staat nu aan, ik het van G729 het nr 1 protocol gemaakt (en alle andere laten staan, dus niet verwijderd; waarom zou je?) en tot nu toe lijkt het goed te werken.
Wel kwam ik nog iets eigenaardigs tegen; ik heb de instellingen gemaakt terwijl ik verbonden was met mijn (WIFI) thuisnetwerk en alles was ok. Echter zodra ik buiten het netwerk kwam werkte SIP niet meer. Daarop heb ik mijn mobiele netwerk op nr. 1 gezet in de network destinations en dat lijkt te werken.
Schiet mij maar lek waarom, omdat je in de SIP instellingen alleen maar kunt aangeven "via internet" verbonden te zijn zonder dat je een specifieke connectie kunt aangeven.
Robbert Webbe, kom er maar in...
Nu werkt mijn Mobile Documents gelukkig wel, daar was het mij om te doen.
Ik krijg nu ook eindelijk alle updates te zien (bijv. social en videoplayer), alleen als ik deze probeer te installeren komt er ook bij mij te staan mislukt.
heb je dit geprobeerd:Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:12:
[...]
Update van het SIP front:
AWCDMA staat nu aan, ik het van G729 het nr 1 protocol gemaakt (en alle andere laten staan, dus niet verwijderd; waarom zou je?) en tot nu toe lijkt het goed te werken.
Wel kwam ik nog iets eigenaardigs tegen; ik heb de instellingen gemaakt terwijl ik verbonden was met mijn (WIFI) thuisnetwerk en alles was ok. Echter zodra ik buiten het netwerk kwam werkte SIP niet meer. Daarop heb ik mijn mobiele netwerk op nr. 1 gezet in de network destinations en dat lijkt te werken.
Schiet mij maar lek waarom, omdat je in de SIP instellingen alleen maar kunt aangeven "via internet" verbonden te zijn zonder dat je een specifieke connectie kunt aangeven.
Robbert Webbe, kom er maar in...
Create your SIP profile
Settings / Connectivity / Admin Settings / Sip Settings / New Sip Profile
Name your Profile something you like, such as 'VOIP' - this will be the name it shows up under contacts. For example if you named it 'VOIP' when under a contact it will display as 'VOIP Call'. For a typical install see the bottom of this page. Set the Transport Type to UDP if calls are not working over 3G !
Verwijderd
Tijdens het opladen terwijl me n8 uitstond is hij blijkbaar vastgelopen. Ik krijg hem met geen mogenlijkheid aan.
Ik zie nu dus alleen een scherm met een oplaadbalkje bovenin en ik moet naar me werk bellen....
Hoe ontkoppel ik de accu
Power knop 8-10 sec. ingedrukt houden.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:18:
Ik heb nog wel een mooie:
Tijdens het opladen terwijl me n8 uitstond is hij blijkbaar vastgelopen. Ik krijg hem met geen mogenlijkheid aan.
Ik zie nu dus alleen een scherm met een oplaadbalkje bovenin en ik moet naar me werk bellen....
Hoe ontkoppel ik de accu, niet dus.
Daarmee zou je het toestel hard uitzetten. (net zoals je dat met een computer kunt doen)
My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330
Als je te weinig draait gaat die niet open, als je teveel draait dan draai je de schroefjes stuk.
Dit komt omdat er nog geen nieuwe update uit is.FastFred schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:21:
Mijn telefoon net even laten checken op updates via WiFi hier thuis maar hij vind niks, zegt dat alles up to date is?
Althans, niet de aangekondigde grote firmware update.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Ook af en toe speakers gebruikt, 's nachts van 1 tot 8 in offline gestaan en meestal van 8 tot 5 mp-3 aan(ookal heb ik de dopjes niet in, staat gewoon aan). na 5 uur springt wifi aan tot 1 uur 's nachts in de offline modus dus:
12 uur wifi+ 15 uur mp3+ whatsapp 23 uur+fring 23 uur+allemaal zooi.
EN mijn accu staat nu al uren(met de mp-3 nog steeds aan
Yeah right. Maar het is dus goed te doen zonder 1 of 2 dagen op te laden, gewoon je tellie op offline zetten en alle apps sluiten, haal je de 3x24 uur echt wel denk ik!
Maar ik zoek nog steesd een ander toetsenbord, iemand aanraders?
En hoe krijg je de wekker op alleen trillen -.- ?
Bedankt,
edit:/ oja niet te vergeten. 60 % van de tijd heeft energie besparing aangestaan, ik weet niet wat dit doet, maar ik heb er geen last van. Alleen dat de tril-functie dan uitstaat!?
[ Voor 14% gewijzigd door alaintje op 26-01-2011 17:43 ]
Maar als je energiebesparing aan hebt, staat die uit, alles. Dat wist ik eerst niet dus ik al half schelden dat die niet trilde tegen mijn vrienden
En die piep voordat die uitgaat, als de baterij leeg is, lekker onnozel?
Verwijderd
Dit zijn de instelling zoals voor de N86 door Robbert Webbe zijn gepost, en die heb ik aangehouden±beezze schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 00:48:
[...]
heb je dit geprobeerd:
Create your SIP profile
Settings / Connectivity / Admin Settings / Sip Settings / New Sip Profile
Name your Profile something you like, such as 'VOIP' - this will be the name it shows up under contacts. For example if you named it 'VOIP' when under a contact it will display as 'VOIP Call'. For a typical install see the bottom of this page. Set the Transport Type to UDP if calls are not working over 3G !
> Proxyserver
Proxyserveradres: sip:sip.voipbuster.com
Beveiligingsdomein: voipbuster.com
Gebruikersnaam: {je voipbuster accountnaam} {zonder @voipbuster.com!}
Wachtwoord: {je voipbuster wachtwoord}
Vrije routing toegestaan: Ja
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060
> Registrarserver
Registrarserveradres: sip:sip.voipbuster.com
Beveiligingsdomein: voipbuster.com
Gebruikersnaam: {je voipbuster accountnaam} {zonder @voipbuster.com!}
Wachtwoord: {je voipbuster wachtwoord}
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060
Verwijderd
Huhh! Ik kan niet vinden waar!alaintje schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:09:
Die kun je op 3 niveau's instellen.

Mijn vorige telefoon begon om de 5 minuten even keihard te trillen als de accu bijna leeg wasalaintje schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:09:
Die kun je op 3 niveau's instellen.
Maar als je energiebesparing aan hebt, staat die uit, alles. Dat wist ik eerst niet dus ik al half schelden dat die niet trilde tegen mijn vrienden.
En die piep voordat die uitgaat, als de baterij leeg is, lekker onnozel?
Maar je mag wel ff vertellen waar ik dat tril niveau in stel?
Trouwens, ik ben nu zelf ff opzoek naar dat tril functie niveau setting. Maar ik heb m'n accu bijna leeg, en dan locked ie zo af en toe wel eens, terwijl ik nog gewoon met de telefoon bezig ben. En hij is ook wat langzamer als ie bijna leeg is.
Hij is al sinds aankoop nog nooit helemaal leeg geweest, altijd bij 20% ongeveer opgeladen, ik ga hem nu gewoon even helemaal leeg laten lopen
[ Voor 26% gewijzigd door FastFred op 26-01-2011 19:03 ]
Dat is het niveau waarop hij trilt als je het scherm aanrakt

Maar het lijk wel alsof hier verschil in zit
En aangezien de tel al niet zo stabiel is, wil ik het er neit minder op maken.
Wat is signen? En het portrait nummerachtig toetsenbord vind ik ideal, met t9.
Oké voor het eerst is het wennen en mijn verdommes dialect toevoegen, geen een woord lijkt op het nederlands, maar duits. Heb denk ik nu al 100 woorden toegevoegd.
Hij kon de woorden: "haije", "neej", "waal". enzovoorts allemaal niet
Schiet niet echt op, maar je kunt toch gewoon via de n8 een bestandje downloaden(op de n8 zelf) en die isntalleert dat dan meteen, zo was het althans bij ebuddy.
Welkom in de wereld van Symbianalaintje schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:14:
JA, daar heb ik dus niks aan, ik wil graag mijn garantie behouden.
En aangezien de tel al niet zo stabiel is, wil ik het er neit minder op maken.
Wat is signen? En het portrait nummerachtig toetsenbord vind ik ideal, met t9.
Oké voor het eerst is het wennen en mijn verdommes dialect toevoegen, geen een woord lijkt op het nederlands, maar duits. Heb denk ik nu al 100 woorden toegevoegd.
Hij kon de woorden: "haije", "neej", "waal". enzovoorts allemaal niet.
Schiet niet echt op, maar je kunt toch gewoon via de n8 een bestandje downloaden(op de n8 zelf) en die isntalleert dat dan meteen, zo was het althans bij ebuddy.
Ik heb nu trouwens de N8 mod (ver.4) erop staan en het scrollen met de standaard internet browser gaat echt een stuk beter.
Daarnaast neemt mn camera nu op met 30 beeldjes per seconde ipv 25 (dus iets vloeiender beeld...als het goed is, moet het nog goed testen).
En hebben mn foto's minder compressie dus een hogere kwaliteit (moet ik ook nog even goed testen).
En zo zijn er nog een paar tweaks, ik heb ze trouwens niet allemaal geselecteerd.
http://www.mobilecowboys.nl/entertainment/13788
Nog niet helemaal bug vrij zo te lezen.Woudtwe schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 23:23:
Voor de liefhebber is er een HTC Sense thema gemaakt voor de N8:
http://www.mobilecowboys.nl/entertainment/13788
Verwijderd
Die heb ik vorige week nog gebruikt...dus....crazyfrog schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:05:
waar kun je nog signen van aplicaties?de site http://cer.opda.cn/en/?module=index plat of weg?
Hoe zit het met de updates op T-Mobile branded toestellen? Media Markt heeft op het moment de 19% eraf dagen en is hij maar 377 euro. Het feit dat ze branded (wel unlocked) zijn weerhoudt me er echter van om 'm aan te schaffen als ik daardoor lang op updates moet wachten. Moet nog kijken of er geen winkels zijn die het prijsmatchen en ze unbranded verkopen, maar aangezien de Mediamarkt vlakbij is eerst m'n vraag over firmware updates.
Walkman schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 18:13:
Zat even te twijfelen of deze post nu hier of in het levertijden topic moest, maar aangezien het om firmware gaat is dit denk ik de juiste plek
Hoe zit het met de updates op T-Mobile branded toestellen? Media Markt heeft op het moment de 19% eraf dagen en is hij maar 377 euro. Het feit dat ze branded (wel unlocked) zijn weerhoudt me er echter van om 'm aan te schaffen als ik daardoor lang op updates moet wachten. Moet nog kijken of er geen winkels zijn die het prijsmatchen en ze unbranded verkopen, maar aangezien de Mediamarkt vlakbij is eerst m'n vraag over firmware updates.
Merk ik hier ook inderdaad dat de batterij na verloop van tijd beter wordt. Of dit komt omdat ik de eerste paar dagen continue met 't ding heb lopen spelen, en hij nu vaker uren achter mekaar in m'n broekzak zit zonder dat ik er wat mee doeVerwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:38:
Ik moet zeggen dat de batterij prestaties alleen maar beter worden... Moet niet uitmaken met de huidige batterijen maar ik denk dus dan toch N8 zelf steeds beter omgaat met het batterij verbruik. Ben van 18 uur in het begin nu toch gegaan naar 34 uur... Raar... (Doe de zelfde dingen incl. whatsapp)
Eerste 4 dagen moest hij iedere nacht aan de lader, omdat ie aan 't eind van de dag nog op 20% zat ofzo.
Nu zit ik nog op 100%
Ik zet m'n telefoon s'nachts trouwens uit, altijd nog gedaan
[ Voor 73% gewijzigd door FastFred op 27-01-2011 19:53 ]
Verwijderd
Ehmm, ik heb me rotgezocht maar waar doe ik dat "verify now" in de settings??Caller ID
Menu -> Control panel -> Net settings -> Advanced VoIP settings -> VoIP services -> Sip settings -> Edit -> Public user name
or, equivalently
Menu -> Control panel -> Settings -> Connection -> Sip settings -> Edit -> Public user name
Instead of sip:yourusername@sip.yourprovider.com, enter sip:+358718008000@sip.yourprovider.com, where you use one of the numbers you registered with your betamax service instead of +358718008000. The + sign seems to be optional.
People you call will now see your phone number when you call them!
Important edit: For this to work, you need to verify your number from within the betamax windows application fist! Go to your profile, click on 'Verify now!' besides your number and follow the steps. This works both for landlines and mobile numbers.
Hier versie 3.04 gevonden. Gelukkig, kan ik weer gewoon navigeren. Ik ben benieuwd naar andere ervaringenpatsernr1 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:46:
Wie heeft er ook last van Ovi Maps 3.06 die erg slecht presteert? Eergisteren geupdate...dacht al we lgoed zitten. Maar krijg vaak een zwart scherm, daarna komt ie weer door. Maar drukken op keuzes heeft een erg lange lag. Ook gaat het navigeren niet zo als het hoort en slaat de app gewoon af....scherm freeze van startscherm. Erg vervelend. Kan ik nog terug naar versie 3.04?
[ Voor 4% gewijzigd door patsernr1 op 27-01-2011 22:27 ]
Ik had ook problemen met de laatste 3.06 10wk50 (geloof ik).patsernr1 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:46:
Wie heeft er ook last van Ovi Maps 3.06 die erg slecht presteert? Eergisteren geupdate...dacht al we lgoed zitten. Maar krijg vaak een zwart scherm, daarna komt ie weer door. Maar drukken op keuzes heeft een erg lange lag. Ook gaat het navigeren niet zo als het hoort en slaat de app gewoon af....scherm freeze van startscherm. Erg vervelend. Kan ik nog terug naar versie 3.04?
Ik heb uit de OVI store 3.06 10wk46 b01 gehaald en deze werkt prima bij mij.
Wat een geklooi, om nou een beta versie te pakken...zit daar niet echt op te wachten. 3.06 ziet er wel goed uit. Ik wacht nog wel even. Maar hoe krijg jij die versie van Ovi Store?Gutteguttegut schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:18:
[...]
Ik had ook problemen met de laatste 3.06 10wk50 (geloof ik).
Ik heb uit de OVI store 3.06 10wk46 b01 gehaald en deze werkt prima bij mij.
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic