Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalk57
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-05 18:43
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:57:
[...]
Ik heb even naar je CR 122 gekeken, maar ben niet zo van de zuignappen, + 18-25 euro vind ik vrij aan de prijs, voor zo'n simpel raamplakkertje. Voor 2 tientjes meer heb je de Brodit Active Holder......( als je nog geen proclip hebt komt daar nog zo'n zelfde bedrag bij )

Schitterend ding.....fijn in gebruik, van rechts naar links inklikken, laadt op via de usbpoort....je kunt hem omdraaien naar landscape en weer terug! Geen spijt van.
De Brodit houder laad dus op via de usb poort. Geeft dit wel voldoende power en korte laadtijd? Mijn N8 loopt leeg bij intensief gebruik aan de pc enkel aangesloten via usb ...
Dit is bij de Carcomm cradle beter geregeld (...?). Maar ja, nog altijd niet leverbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalk57
Op YouTube een compact bluetooth keyboard met mousepad gezien voor gebruik van de N8 aan de buis. Wie weet welk gadget dit is ?
Dit is de MWK02 [Bluetooth] van Riitek.
Nog een review.
Alternatieven voor keyboard met mousepad of trackball ?

[ Voor 26% gewijzigd door yalk57 op 28-12-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een trail van profimail op mijn N8 gezet ivm met de problemen met de mail.
Dat werkt als een raket,een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of (en zo ja hoe, want mij lukt het niet) je een g-mail pop3 (NIET via browser) (NIET imap) account kunt synchroniseren op je N8 via e-mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalk57
Dit is de wireless (RF) uitvoering! Ik weet niet of dit gaat werken icm de N8...
Dealextreme heeft niet de bluetooth uitvoering. Hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yalk57 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:36:
[...]

Dit is de wireless (RF) uitvoering! Ik weet niet of dit gaat werken icm de N8...
Had ik inderdaad niet op gelet dat het RF was, mea culpa.
Maar het doet me goed te zien dat ze in de garage je Google weer aan de gang hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yalk57 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:36:
[...]

Word hier met RF niet gewoon bluetooth bedoeld? Die werkt toch ook op 2.4 GHz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:37:
[...]

Of dat de oplossing brengt wachten we maar even af maar tot die tijd:

http://discussions.europe...ne-after-reset/m-p/815739

Werkte bij mij :)
N.a.v. bovenstaande maar een van het bovenstaande maar besloten tot een hele schone installatie zoals door Robbert omschreven:

robertwebbe in "Nokia N8"

En helaas hierna krijg ik de widget niet meer aan de praat, het lijkt erop alsof ergens op de mass memory of of op de geheugenkaart er toch iets wordt achtergelaten wat een update mogelijk maakt die verdwijnt met het formateren...

Overigens komt de Social app na de formats wel tevoorschijn bij de software updates zoals eveneens door Robert aangegeven echter de widget krijg ik vooralsnog niet terug :'(

Ik blijf nog even stoeien... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:23:
Weet iemand of (en zo ja hoe, want mij lukt het niet) je een g-mail pop3 (NIET via browser) (NIET imap) account kunt synchroniseren op je N8 via e-mail?
Volgens mij gaat gmail via imap en niet via pop3. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z_Jr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-04-2022
Hallo allemaal,

Sinds een week probeer ik Angry Birds Seasons en nog iets anders te downloaden, beide moet voor betaald worden. Maar het wil maar niet lukken, ik krijg de HELE tijd een downloadfout. Ik heb zelf al vaker wat gekocht van Ovi Store en dat verliep gewoon vlekkeloos, maar niet met dit. Heeft iemand een oplossing of een idee waarom ik steeds een "downloadfout" krijg bij het binnenhalen van die apps?
Behoorlijk frustrerend wetende dat je er betaald voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 23:03:
[...]

Overigens komt de Social app na de formats wel tevoorschijn bij de software updates zoals eveneens door Robert aangegeven echter de widget krijg ik vooralsnog niet terug :'(

Ik blijf nog even stoeien... :/
Voorlopig heb ik dit maar even opgelost door Social_1_1.update.sisx te installeren na een harde reset (zonder sim, weet niet of dit uitmaakt maar goed).

Social_1_2 laat zich niet installeren, ook niet via de SW update... Er schijnen sowieso veel problemen met deze versie te zijn dus ik doe het wel even met de oudere versie en ik hoop dat dit wordt meegenomen met de release van PR 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:16

Amiet01

Master_A

Nokia heeft een nieuw toestel opgestuurd naar Dynafix Care, omdat ik problemen ondervond met spontaan uitgaan en het af en toe niet kunnen opstarten van het toestel. Morgen wordt mijn toesten geleverd bij Vodafone in Den Haag. In totaal heeft het precies 3 weken geduurd. Veel sneller dan de indicatie die Dynafix me gaf (2e week van januari). Best een goeie service vind ik, maar dat zijn ze ook wel verplicht.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds problemen om de N8 op mijn Computer aan te sluiten. Vaak herkent hij niks. Wanneer ik alle USB-poorten weggooi and weer laat detecteren doet hij het soms wel en vaak niet.
Iemand anders nog tips???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik word een steeds gelukkiger mens. Vanmiddag een powerpoint presentatie, via QuickOffice, gegeven vanaf de N8 (via HDMI). Jaloerse en onbegrijpende blikken van collega's met iPhones en Adroïd telefoons, die deze functionaliteiten ontberen en zich afvroegen of dat allemaal uit de N8 kwam. Helemaal erg werd het toen ik nog even een HD Divx'je afspeelde van de K1 finale, fullscreen met geluid.
Op een aantal schoonheidsfoutjes na, OVI zooi en wat instellingen, is Nokia weer volledig terug in het smartphone gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:01:
Ik heb nog steeds problemen om de N8 op mijn Computer aan te sluiten. Vaak herkent hij niks. Wanneer ik alle USB-poorten weggooi and weer laat detecteren doet hij het soms wel en vaak niet.
Iemand anders nog tips???
Dit doet mij denken aan (ingestelde) energiebeperkingen van de usb.

Ga naar http://www.computeridee.nl/faqman.jsp?rubriek=1620685 en zoek in het faqman-archief op:
usb energie, daar worden wat oplossingen/work-arounds gegeven.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip, maar ik kom er nog steeds niet uit, 2 uur zitten tobben en van alles geprobeerd.

Kun je iets specifieker zijn wat ik moet doen en in welke volgorde?

Alvast bedankt

O ja: iedereen prettige jaarwisseling en een gezond 2011!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:43:
[...]

Bedankt voor de tip, maar ik kom er nog steeds niet uit, 2 uur zitten tobben en van alles geprobeerd.

Kun je iets specifieker zijn wat ik moet doen en in welke volgorde?

Alvast bedankt

O ja: iedereen prettige jaarwisseling en een gezond 2011!
Kies
1. nieuwe mailbox > starten
2. onders optie, "Andere"
3. vul een verzonnen mail in met een wachtwoord, bijv. q@abcdefg.nl wachtwoord 12345
4. kies pop/imap
5. vul de gmail pop gegevens in (waarvan ik eerder een link gaf)
6. WEIGER dan de servicevoorwaarden en kies ja
7. de mailbox wordt aangemaakt

• regmaster
  • Niet online
Grappig. Maar documenten bevinden zich dan in een cloud omgeving? Moet je zeker ook al je mail via de Nokia of Visiarc servers laten lopen? Lijkt me voor zakelijke toepassing, vanuit het oogpunt van informatiebeveiliging, niet erg praktisch en zelfs ongewenst.

[ Voor 3% gewijzigd door regmaster op 30-12-2010 11:30 ]

Verwijderd

Folkifoon schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:41:
[...]

Kies
1. nieuwe mailbox > starten
2. onders optie, "Andere"
3. vul een verzonnen mail in met een wachtwoord, bijv. q@abcdefg.nl wachtwoord 12345
4. kies pop/imap
5. vul de gmail pop gegevens in (waarvan ik eerder een link gaf)
6. WEIGER dan de servicevoorwaarden en kies ja
7. de mailbox wordt aangemaakt
Bedankt!!! Het is eindelijk gelukt.

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08 08:11
Weet iemand een "zaklamp" app voor de N8 die wel gebruikt maakt van de flitser?

Heb de Q torch app getest, maar die licht alleen het display op en daar heb je niet echt heel veel aan.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
twister00004 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:55:
Weet iemand een "zaklamp" app voor de N8 die wel gebruikt maakt van de flitser?

Heb de Q torch app getest, maar die licht alleen het display op en daar heb je niet echt heel veel aan.
lijkt me een beetje lastig gaan met een xenon flitser. een led kan continu branden een xenon lamp niet. (vandaar ook geen videolight)

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

Iedereen die gedoe heeft met zijn mailinstellingen kan misschien Mobile Documents proberen?

http://betalabs.nokia.com/apps/mobile-documents-by-visiarc

Ik ben het zelf nog even aan het proberen, maar mail openen met een PDF erin gaat stukken sneller dan via gewone mail/Adobe combinatie!

Roy-O-Rama

Verwijderd

Amiet01 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:54:
Nokia heeft een nieuw toestel opgestuurd naar Dynafix Care, omdat ik problemen ondervond met spontaan uitgaan en het af en toe niet kunnen opstarten van het toestel. Morgen wordt mijn toesten geleverd bij Vodafone in Den Haag. In totaal heeft het precies 3 weken geduurd. Veel sneller dan de indicatie die Dynafix me gaf (2e week van januari). Best een goeie service vind ik, maar dat zijn ze ook wel verplicht.
Ik heb mijn N8 ook "mogen" opsturen met dezelfde problemen.

Bij mij duurde het wel langer. 23 november is het toestel aangemeld en verzonden en ik heb 'm op 27 december pas teruggekregen. Een nieuwe dan wel te verstaan. Vind ik best wel lang duren voor een omruilactie!

Verwijderd

notorious_roy schreef op donderdag 30 december 2010 @ 13:53:
Iedereen die gedoe heeft met zijn mailinstellingen kan misschien Mobile Documents proberen?

Ik ben het zelf nog even aan het proberen, maar mail openen met een PDF erin gaat stukken sneller dan via gewone mail/Adobe combinatie!
En hoe werkt het als je kijkt naar de 'mailclient' functie? Goede vervanger voor de standaard Nokia mail client? Of voor het mobile gmail programma?
Het filmpje ziet er in ieder geval goed uit, ik denk dat ik het ook eens snel ga proberen.

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:37:
[...]

Ik heb mijn N8 ook "mogen" opsturen met dezelfde problemen.

Bij mij duurde het wel langer. 23 november is het toestel aangemeld en verzonden en ik heb 'm op 27 december pas teruggekregen. Een nieuwe dan wel te verstaan. Vind ik best wel lang duren voor een omruilactie!
Heb mn nieuwe toestel vandaag ontvangen. Ik kreeg al vroeg in de ochtend een sms dat mijn toestel is aangekomen. Alles erop geinstalleerd en vooralsnog geen problemen geconstateerd.

Ik vind het erg jammer dat hotmail nog niet wordt ondersteund door de nieuwe emailprogramma. Kan iemand een foto van de notificatie die je krijgt als je een nieuwe email krijgt hier posten?

Master_A

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb wat problemen met de muziekspeler in de n8, als ik alle muziek verwijder en mijn muziek bibliotheek vernieuw blijven al de album arts er gewoon in staan (ook als ik muziek opnieuw toevoeg zie ik de arts van enkele gewiste liedjes die blijven staan) heel raar is dit heb de volledige muziekmap gewist maar dat heeft niet geholpen heeft er iemand een oplossing hiervoor?

Multiple pc builds in progress

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
mafiatounes schreef op donderdag 30 december 2010 @ 18:31:
Ik heb wat problemen met de muziekspeler in de n8, als ik alle muziek verwijder en mijn muziek bibliotheek vernieuw blijven al de album arts er gewoon in staan (ook als ik muziek opnieuw toevoeg zie ik de arts van enkele gewiste liedjes die blijven staan) heel raar is dit heb de volledige muziekmap gewist maar dat heeft niet geholpen heeft er iemand een oplossing hiervoor?
Bij mij was de muziekspeler ook wat traag toen ik albums had toegevoegd.. hij had er zo'n 30 minuten tot een uur voor nodig om alle album art op het scherm te toveren, en heb ik meerdere malen mijn N8 uit en aan gezet in die wachttijd.
Misschien moet je het meer tijd geven?

- Mijn PC -

• mafiatounes
  • Niet online
@ SpitfireNL: Ja dat dacht ik ook eerst maar het is al sinds gisteren en ze gaan gewoon ni weg is raar denk dat het een bug is... maar wil mn toestel niet hard resetten anders krijg ik problemen met Qt en ovi store.

Verwijderd

yalk57 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:18:
[...]

De Brodit houder laad dus op via de usb poort. Geeft dit wel voldoende power en korte laadtijd? Mijn N8 loopt leeg bij intensief gebruik aan de pc enkel aangesloten via usb ...
Dit is bij de Carcomm cradle beter geregeld (...?). Maar ja, nog altijd niet leverbaar...
Het opladen van de N8 via de usb duurt iets langer dan gewoon via 220 V, maar ik zit anderhalf uur per dag in de auto en is altijd helemaal vol, als ik uit stap!

Ook als je navigeert, wint het laden het van het gebruik van stroom ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redeker
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-05 22:20
yalk57 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:32:
Op YouTube een compact bluetooth keyboard met mousepad gezien voor gebruik van de N8 aan de buis. Wie weet welk gadget dit is ?
Dit is de MWK02 [Bluetooth] van Riitek.
Nog een review.
Alternatieven voor keyboard met mousepad of trackball ?
M'n Trust draadloos keyboard werkt prima, als je de ontvanger aan de usb-ingang hangt:

http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=14909

en dan je tv via hdmi aansluiten :P

12x 315Wp GCL mono 10gr op zuid SMA SB 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon

Volgens mij zijn er problemen doordat teveel mensen dit willen gebruiken, hij blijft bij mij "checking username" doen.
Ff later opnieuw proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Folkifoon schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:50:
[...]

Volgens mij zijn er problemen doordat teveel mensen dit willen gebruiken, hij blijft bij mij "checking username" doen.
Ff later opnieuw proberen...
Nee is een bug. Staat op dezelfde site ook vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Bij mij is de display vernacheld. Als het programma vanuit de background komt is de weergave wel correct.
Heb er ook een bugmelding van gemaakt.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
redeker schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:40:
[...]

M'n Trust draadloos keyboard werkt prima, als je de ontvanger aan de usb-ingang hangt:

http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=14909

en dan je tv via hdmi aansluiten :P
De grap is dat de N8 dan gewoon een soort super media speler/phone is. Internetten, bellen, muziek en films afspelen. En dat allemaal vanaf de bank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
moet nog even uitvinden hoe alles werkt, maar daar waarvoor ik m gehaald heb doet hij prima. Nu nog ff uitzoeken hoe ik er een externe microfoon op krijg

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:44
Ik ben ook nog op zoek. Probleem is alleen dat de USB OTG maximaal 8 mA kan leveren. De meeste microfoons die je voor dit doel gebruikt gebruiken als snel 20-30 mA en die geven een foutmelding. Alleen die hele simpele desktop microfoontjes (met een navenante kwaliteit) werken omdat er geen actieve componenten in zitten. Ik hoop dat jij er een vindt, dan hoor ik het graag!

[ Voor 26% gewijzigd door robertwebbe op 31-12-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Hoe kan je de datateller (Toepassingen/Instrumenten/Logboek/Gegeventeller) weer op nul zetten?
Als ik druk op de knop 'Teller op nul' dan krijg ik de melding: "Kan tellers niet op nul zettten bij actieve packet-gegevensverbinding". Met andere woorden, hoe wijzig ik dan deze actieve packetgegevensverbinding?

Dat ik de teller aan het begin van de maand op nul kan zetten is van belang voor het niet overschrijden van mijn datalimiet.

NB: Widgets al staan in offline modus en ik heb geen apps open staan. Oook overschakelenn van 3G-modus naar GSM-modus helpt niet.

[ Voor 12% gewijzigd door choogen op 01-01-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

choogen schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 11:35:
Hoe kan je de datateller (Toepassingen/Instrumenten/Logboek/Gegeventeller) weer op nul zetten?
Als ik druk op de knop 'Teller op nul' dan krijg ik de melding: "Kan tellers niet op nul zettten bij actieve packet-gegevensverbinding". Met andere woorden, hoe wijzig ik dan deze actieve packetgegevensverbinding?

Dat ik de teller aan het begin van de maand op nul kan zetten is van belang voor het niet overschrijden van mijn datalimiet.

NB: Widgets al staan in offline modus en ik heb geen apps open staan. Oook overschakelenn van 3G-modus naar GSM-modus helpt niet.
Als je de knop onder het scherm ingedrukt houdt krijg je de (nog) actieve toepassingen, krijg je misschien daar nog iets te zien wat gebruik maakt van de packetgegevensverbinding?

Heb net zelf de teller op nul gezet (op de wijze die jij hierboven beschrijft) en dat lukt zonder enige moeite, dus is er "stiekem" toch nog een toepassing bij jou die een dataverbinding onderhoudt. Anders zou je de N8 uit kunnen zetten, ff wachten, weer opnieuw aanzetten en dan opnieuw proberen de tellers op nul te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Je kunt ook de powerknop aan de bovenkant indrukken, kies vervolgens het offline profiel en reset dan je teller. Vergeet niet je profiel terug te zetten naar algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Dank aan Robbert Webbe en Bram Boone. In de offline-modus is het me gelukt om de gegevensteller op nul te krijgen..

Toch raar dat mijn N8 kennelijk inderdaad nog een dataverbinding onderhoudt, terwijl er bij het ingedrukt houden van de menu knop geen openstaande apps verschijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag het me al een tijdje af; is er een speciale reden waarom Nokia voor een ander soort USB aansluiting/ kabeltje heeft gekozen dan bij de N86?

Nu heb je een verloopje nodig, terwijl dat voorheen niet nodig was en om de grootte van het stekertje zal het 'm niet te doen zijn geweest want die zijn nagenoeg even groot....

Wie-oh-wie weet dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telefooncal
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:00

Telefooncal

Tring tring!

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met een andere USB aansluiting, zat er op de n86 een volle usb aansluiting op? De n8 heeft namelijk wel de zelfde aansluiting als mijn oude n82.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefooncal schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:30:
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met een andere USB aansluiting, zat er op de n86 een volle usb aansluiting op? De n8 heeft namelijk wel de zelfde aansluiting als mijn oude n82.
Geen volle USB maar wat volgens mij heet het een USB mini, type B. Op de N8 zit een type A

De N86 kon je via de USB ook opladen, ik weet niet of dat met de N8 ook kan (moet het juiste kabeltje nog kopen)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2011 17:03 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 12:16
choogen schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 14:14:
Toch raar dat mijn N8 kennelijk inderdaad nog een dataverbinding onderhoudt, terwijl er bij het ingedrukt houden van de menu knop geen openstaande apps verschijnen...
Waarschijnlijk widgets op (één van) de startschermen die verbinding maken voor updates, of een mailaccount.
Die zie je -uiteraard- niet bij je takenoverzicht.

De USB kabel van de n82/86/97 doet bij mij het prima met de N8: opladen en dataverbinding.
Alleen de N8 USB-to-go past niet op de n82/97...

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ten eerste de beste wensen voor 2011!

Ik heb sinds donderdag een Nokia N8 gekocht bij BC en ben op het eerste gezicht erg tevreden! Alleen mijn volumetoets zit erg losjes! Ik weet niet of er meer mensen daar last mee hebben. Mijn schoonvader heeft ook een N8 alleen die heeft dat probleem niet...
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjudoi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 14:36
Hallo allemaal en natuurlijk de allerbeste wensen :)

Stiekem loop ik hier al even rond maar heb nooit echt actief meegedaan... ;)
Sinds een paar dagen heb ik een N8 en ben er als Nokia-groupie erg blij mee. Helaas zijn er wel enkele kleine foutjes opgemerkt. Ik heb bijna dit hele topic al doorgesnuffeld maar niet iets tegen gekomen waar ik iets mee kan. Dat ligt waarschijnlijk aan mij, ik ben niet zo technisch onderlegd als de meeste hier. Althans, daar lijkt het wel op.

Als ik via het basisscherm op 'bellen' druk en ik wil dat weer afbreken en ik druk rechtsonder op 'terug' krijg ik de melding: plaats SIM. Dit is niet weg te krijgen, behalve als ik het beeldscherm even vergrendel met het knopje aan de zijkant en vervolgens weer ontgrendel. Hij springt dan weer automatisch terug op het basisscherm. Is dit een typische kinderziekte die er na een eerste update weer uit is of hebben jullie hier een andere reden voor kunnen ontdekken?

Tevens valt het mij op de de menu-knop links onder het beeldscherm niet altijd werk. Het lijkt dan alsof je het menu niet kunt openen. Dit kan echter wel via een 'omweg' door 'open toepassingen' te selecteren. Echter lijkt mij dit niet de bedoeling. Klopt dit of zit ik er naast?

Verder ben ik nog zoekende met instellingen betreffende internet/W-LAN etc, maar daar ga ik me eerst wel even in verdiepen voordat ik om hulp roep.

Grts

[ Voor 11% gewijzigd door bjudoi op 01-01-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amrabed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-02-2012
Hallo,

De beste wensen voor 2011.

Ik ben ook een maand of wat in het bezit van de n8, ben zeer tevreden met dit toestel.

Alleen kom ik niet uit met de istellingen van de Camera, had in het begin bij het openen van de fotocamera beeld over het volledige scherm nu krijg ik beeld met zwarte balken aan de rechter en de linker kant (een 4:3 formaat als je dit vergelijkt met de tv), mijn vraag is dus ook hoe krijg ik het beeld van de foto/camera weer scherm vullend ? (16:9 om die vergelijking weer temaken).

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amrabed schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 21:05:
mijn vraag is dus ook hoe krijg ik het beeld van de foto/camera weer scherm vullend ? (16:9 om die vergelijking weer temaken).
Grote van de foto's terug naar 9mp, waarschijnlijk heb je hier 12 van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amrabed schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 21:05:

Alleen kom ik niet uit met de istellingen van de Camera, had in het begin bij het openen van de fotocamera beeld over het volledige scherm nu krijg ik beeld met zwarte balken aan de rechter en de linker kant (een 4:3 formaat als je dit vergelijkt met de tv), mijn vraag is dus ook hoe krijg ik het beeld van de foto/camera weer scherm vullend ? (16:9 om die vergelijking weer temaken).
Kijk even bij de settings van de camera

de 16:9 verhouding krijg je als de camera op 9 megapixels staat, de 4:3 als ie op 12 megapixels is ingesteld. Je kunt dit ook heel snel switchen door "pinch to zoom" als de camera geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amrabed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-02-2012
@legalap & Proenski,

-THNX- had ik inderdaad veranderd naar 12mp, het is nu verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 15:57:
Ik vraag het me al een tijdje af; is er een speciale reden waarom Nokia voor een ander soort USB aansluiting/ kabeltje heeft gekozen dan bij de N86?

Nu heb je een verloopje nodig, terwijl dat voorheen niet nodig was en om de grootte van het stekertje zal het 'm niet te doen zijn geweest want die zijn nagenoeg even groot....

Wie-oh-wie weet dit?
De N8 heeft USB On-The-Go en daar is een andere aansluiting voor. Je kunt er ook gewone micro USB in steken maar die heeft een pootje minder en heeft dus minder functionaliteit, je kunt dan alleen opladen en dataverbindingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
robertwebbe schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:50:
[...]

De N8 heeft USB On-The-Go en daar is een andere aansluiting voor. Je kunt er ook gewone micro USB in steken maar die heeft een pootje minder en heeft dus minder functionaliteit, je kunt dan alleen opladen en dataverbindingen maken.
Klopt helemaal, dat extra pootje is nodig voor USB-OTG om uit te kunnen lezen wat voor een device er aan de N8 hangt als ik mij goed heb ingelezen.

Meer info: Wikipedia: Universal Serial Bus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:50:
[...]

Even voor de goede orde; dit is niet het eveneens bijgeleverde USB kabeltje want dat is een mini en geen micro, toch? En waarom is dat ene mini kabeltje eigenlijk meegeleverd als ie toch niet op de phone past :? .

Tjeezus, wat een gedoe 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 00:10 . Reden: oe... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 12:52

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 23:40:
[...]

Even voor de goede orde; dit is niet het eveneens bijgeleverde USB kabeltje want dat is een mini en geen micro, toch? En waarom is dat ene mini kabeltje eigenlijk meegeleverd als ie toch niet op de phone past :? .

Tjeezus, wat een gedoe 8)7
Probeer eens is duidelijk uit te leggen wat jouw probleem is?

En alvorens dit proberen uit te leggen, kijk even wat het verschil is tussen MiniUSB en MicroUSB.

Afbeeldingslocatie: http://www.usb-mobile-charger.com/wp-content/uploads/2009/07/mini-micro-usb-connector.jpg

En dat ding bovenop is een MiniHDMI, dat heeft dus niets met de USB aansluting te maken. (en waarom ze daar dan niet voor MicroHDMI hebben gekozen is mij weer een raadsel, maarja...)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
De N8 zou met deze kabeltjes geleverd moeten zijn en heeft geen mini usb

Nokia Datakabel CA-179 (Micro-usb naar usb-man) aansluiting zijkant links
Nokia Adapterkabel voor HDMI CA-157 (Mini-hdmi naar hdmi) aansluiting bovenaan de n8
Nokia Adapterkabel voor USB OTG CA-156 (Micro-usb naar usb-vrouwtje) aansluiting zijkant links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke codes kennen we nog meer?
*#06# = Serienummer
*#0000# = Versie
*101# = Beltegoed

Google:

http://www.programmerworld.net/articles/tips/nokia_codes.php

http://allaboutphones.nl/forum/nokia-codes-lijst-t1808.html

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op zondag 02 januari 2011 @ 01:42:
[...]

Probeer eens is duidelijk uit te leggen wat jouw probleem is?

En alvorens dit proberen uit te leggen, kijk even wat het verschil is tussen MiniUSB en MicroUSB.

En dat ding bovenop is een MiniHDMI, dat heeft dus niets met de USB aansluting te maken. (en waarom ze daar dan niet voor MicroHDMI hebben gekozen is mij weer een raadsel, maarja...)
Ah, sorry ik vat 'm al. De verwarring ontstond bij mij door de afgeschuinde hoeken van de microUSB kabeltjes waardoor ik dacht dat ze incompatible waren... :o My bad :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:23
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:02:
[...]

Geen volle USB maar wat volgens mij heet het een USB mini, type B. Op de N8 zit een type A

De N86 kon je via de USB ook opladen, ik weet niet of dat met de N8 ook kan (moet het juiste kabeltje nog kopen)
Ja opladen kan gewoon met de N8 via usb.. is hier ook wel vaker genoemd. Kan gewoon met elk micro usb kabeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

USB stick werkt prima op de PC echter zodra ik deze aan de N8 hang geeft ie aan dat ie corrupt is en dat je 'm moet formateren. Nu al met 2 verschillende stickies gehad. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Meer mensen die er last van hebben dat als de N8 op het conversatiescherm staat en overgaat op de automatische toetsblokkering dat dan het deblokkeer knopje aan de bovenkant pas na een keer of 5 werkt en de N8 ontgrendeld?

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ik heb op dit moment een Bose MIE2 maar die heeft een ingebouwde microfoon. Als ik de oordopjes direct aansluit op de Nokia N8 krijg je heel lelijk geluid en een soort storing geluid. Als ik het knopje van de microfoon indrukt dan komt er geluid huid wat er normaal uit moet komen. Ik heb een verloopstukje (3,5 mm male to female) en als ik mn oordopjes daarop eerst aansluit en het verloopstukje op mn N8 dan is het geluid ook perfect. Alleen wat ik dan jammer vind, is dat de kabel veel te lang wordt. Ik heb dus eergister een 3,5 mm male to female verloopstukje gekocht die 4 cm is maar helaas geeft ie daar ook een storingssignaal.

Ik heb het nu opgelost door een klemmetje de microfoon ingedrukt te houden. Hiervoor had ik een AKG ook met een microfoontje en die gedroeg zich precies hetzelfde op mijn Nokia 5800 als op de N8.

Heeft iemand dit probleem ook en zo ja, hoe heb je dit verholpen? (de beste oplossing vond ik toch het verloopstukje van 4 cm, maar helaas doet hij het hier op de één of ander manier niet goed...ook al is ie in principe hetzelfde als de lange verloopstuk waarbij de oordopjes het wel doen)

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:47
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:24:
USB stick werkt prima op de PC echter zodra ik deze aan de N8 hang geeft ie aan dat ie corrupt is en dat je 'm moet formateren. Nu al met 2 verschillende stickies gehad. Meer mensen last van?
Het heeft niet zo zeer met je stick te maken maar eerder met de N8. Het probleem gaat schuil in de interne controller van je USB stick. Ik heb zo'n donker bruin vermoeden dat de N8 te weinig stroom verlevert(zie beperking van 8mA) waardoor je stick over de zeik gaat. Nogmaals, USB-OTG is geen USB, ik durf te wedden dat als je een wat andere usb stick neemt, bijvoorbeeld eentje uit de 512mb-1gb generatie dat deze het bijna allemaal zullen doen. Vanaf 4gb zal het problematischer gaan worden, vooral de snellere usb sticks en die met grotere capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
Heb zelf een 8GB stickie die perfect werkt, ook met video etc. vanaf de stick.

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:47
DeVins schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:00:
Heb zelf een 8GB stickie die perfect werkt, ook met video etc. vanaf de stick.
Ik beweer ook niet dat het niet zou werken of niet soms? Het is afhankelijk van de controller die in de usb stick zit. Wat echter met enige zekerheid te melden is dat grotere en snelle sticks meer stroom verbruiken, ik heb er zelf bijv. 1 die 32mA verbruikt en dus nooit zal werken op de N8. De kans dat zo'n grotere of snellere.stick gaat werken is vele malen kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De code *101# heeft niets te maken met de N8 of welke andere telefoon dan ook, deze code is providerafhankelijk en werkt alleen bij prepaid simkaarten van KPN en Vodafone, niet bij een abo en niet bij T-Mobile.

Wel is er voor Symbian toestellen (zowel Nokia als Sony Ericsson) nog de code *#92702689# (ezelsbruggetje *#war0anty#) voor de zgn. lifetimer, deze geeft de totale beltijd weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
Miki schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:50:
[...]

Ik beweer ook niet dat het niet zou werken of niet soms? Het is afhankelijk van de controller die in de usb stick zit. Wat echter met enige zekerheid te melden is dat grotere en snelle sticks meer stroom verbruiken, ik heb er zelf bijv. 1 die 32mA verbruikt en dus nooit zal werken op de N8. De kans dat zo'n grotere of snellere.stick gaat werken is vele malen kleiner.
Zit er nog een oliebol dwars? Sorry hoor. :) Hoorde nog een stukje tekst achteraan wat niet meekwam.

Om terug te komen op mijn vorige vraag, niemand die problemen ondervind met automatische toetsblokkering en het deblokkeren vanuit het conversatiemenu? Soms komt ie heel even van de blokkering af maar vliegt ie meteen weer terug.

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
ik lees eigenlijk overal dat de N8 tot maximaal 200mAh aan kan op d'USB..

http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

[ Voor 46% gewijzigd door Webjunkie op 03-01-2011 05:14 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Het verwijderen van Fring zou het probleem oplossen. Bij mij helaas niet, maar voor een aantal gebruikers was dat het probleem, een conflict tussen de twee programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john n
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-11-2022
Hallo,

Ik heb 2 vragen over de camera van de n8. Mij valt op dat bewegende beelden snel 'storen'. Hoe kan de de sluitertijd verkorten? Daarnaast valt mij op dat de standaardinstelling 9MP is. Heeft dit een reden?
Bvd voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
9MP is 16:9 netzo als bijna alle nieuwe monitors en televisies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas,

N8 is hier gisteren uitgevallen en niet meer aan de praat gekregen. Zucht.
Nokia service point heeft hem nu opgestuurd. Eens kijken hoe lang dat gaat duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
john n schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:32:
Hallo,

Ik heb 2 vragen over de camera van de n8. Mij valt op dat bewegende beelden snel 'storen'. Hoe kan de de sluitertijd verkorten? Daarnaast valt mij op dat de standaardinstelling 9MP is. Heeft dit een reden?
Bvd voor de hulp
Vraag 1: Je kan in de camera app bij scene modus de sport modus selecteren dit zou de sluitertijd moeten verkorten, (er is wel een maar) deze instelling wordt niet opgeslagen na het afsluiten en terug opstarten van de camera + je de flitser doet het niet met deze instelling.

Vraag 2: Denk niet dat het een reden heeft misschien omdat er veel mensen de foto's op een 16:9 ratio beeldscherm (pc, tv) bekijken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
na een tijdje spelen moet ik zeggen dat ik erg blij ben met de N8.
persoonlijk vind ik hem veel beter dan de galaxy S van m'n vrouw en het is echt een waardige opvolger voor m'n N82.

paar min puntjes toch.

1. de verjaardagen van je contacten komen niet in je agenda (moet je een app, best birthday, voor kopen)
2. mail voor exchange mailt niet :)
3. ovi store houdt niet bij of er updates zijn voor je geinstalleerde apps
4. je kan maar 1 google kalender in je agenda krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Webjunkie schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 01:32:
4. je kan maar 1 google kalender in je agenda krijgen.
Google calendar is een bekend probleem met de nokia telefoons.Heeft een beetje te maken met de opbouw van Nokia's agendasysteem.
Aan de andere kant werkt het standaard (volgens mij) ook niet met andere niet-Android telefoons. Maar daar kan ik me in vergissen.

Oplossingen zijn Nuevasync, waarmee je via mail for exchange werkt. En Googasync, wat een los programma is. Niet bekend of het ook met de N8 werkt.
Beiden zijn betaald, maar ik gebruik op dit moment nuevasync op mijn 5800, wat vrij goed werkt. Kan ook meer dan alleen je agenda synchroniseren.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas, mijn 2de N8 is overleden, ook weer na 2 weken foutloos gebruik. maar weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:05
Opvallend dat het hardwareprobleem nog steeds de kop op steekt. Zou er zoveel tijd zitten tussen de productie van onderdelen en de uiteindelijke uitlevering van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:28
pegagus schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:27:
Opvallend dat het hardwareprobleem nog steeds de kop op steekt. Zou er zoveel tijd zitten tussen de productie van onderdelen en de uiteindelijke uitlevering van de telefoon?
Ik vraag mezelf af of het altijd hardwareproblemen zijn of misschien een bepaalde applicatie welke het OS van het toestel over de kling jaagt.
Omdat ik in diverse fora toch wel vaak lees dat dezelfde personen meermaals tegen dezelfde problemen aan lopen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om standaard de "rode ogen reductie" aan te zetten bij de flitser?

Nog iets bekend over de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
mensen die SPB Mobile shell gekocht hebben... is het de 30 euro waard? ik ben er over aan het twijfelen om te kopen, 30 euro voor wat software is niet niks natuurlijk... kunnen jullie me wat voor en nadelen opnoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
Na vrijwel het gehele topic gelezen te hebben, ben ik sinds vandaag ook de trotse bezitter van een N8. Bezig om alles in te stellen. Dat gaat tot zover goed. Ik gebruik echter een applicatie die ik niet goed aan de praat krijg. Het is een mobiele vogelgids, met teksten, foto's en geluiden van vogels. De gids bestaat uit een reeks html bestanden met daarin verwijzingen naar de foto's (jpg) en geluiden (mp3). Nu kan ik de mp3's separaat wel afspelen, maar als ik vanuit het bestand voor een bepaalde soort op de link naar het mp3 bestand klik, dan werkt dat niet. Op de E71 werkte dit wel. Iemand suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notaname schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:59:
[...]

Ik vraag mezelf af of het altijd hardwareproblemen zijn of misschien een bepaalde applicatie welke het OS van het toestel over de kling jaagt.
Omdat ik in diverse fora toch wel vaak lees dat dezelfde personen meermaals tegen dezelfde problemen aan lopen......
Mobile-review.com heeft een redelijk uitgebreid onderzoek gedaan, en het lijkt toch echt een hardwareprobleem te zijn. Het zou samenhangen met temperatuur en een goedkoop soort printplaat:

http://www.mobile-review.com/articles/2010/n8-brak-en.shtml

Let wel, dit is niet door Nokia bevestigd. Het artikel baseert zich alleen op eigen bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:38

GG85

.......

Is er iemand die de "Sociaal" app van Nokia voor me heeft? Heb deze aan het begin verwijderd maar nu ik Facebook heb vind ik hem wel pretrig om te hebben. Alleen kun je hem niet los in de Ovi store vinden.

Wat vinden jullie trouwens van de HX Custom roms camera hack die je de mogelijkheid geeft op ipv de standaard 85% jpeg quality van je foto's de compressie aan te passen naar 97% (foto's +/-4MB ipv 2MB) of zelf 100% (foto's van 11MB(!)) en tegelijkertijd je de mogelikheid geeft om te filmen met 30fps ipv 25fps?
Ik ben er zelf er content mee, wel een gedoe om de sis files te signen maar dat is het zeker waard. Enige nadeel is dat de teller niet meer lekker loopt tijdens het recorden van video's maar dat is een kleinigheidje.

oh ja: http://hx-custom-roms.com/n8_goodies vor meer info.

[ Voor 59% gewijzigd door GG85 op 04-01-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:28
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:14:
[...]

Mobile-review.com heeft een redelijk uitgebreid onderzoek gedaan, en het lijkt toch echt een hardwareprobleem te zijn. Het zou samenhangen met temperatuur en een goedkoop soort printplaat:

http://www.mobile-review.com/articles/2010/n8-brak-en.shtml

Let wel, dit is niet door Nokia bevestigd. Het artikel baseert zich alleen op eigen bevindingen.
Wow, dat is een heftig verhaal. :?
Dunne printplaat en milieuvriendelijk solderen zonder lood waardoor contacten los kunnen laten bij hoge temperaturen / schokken / torsie etc.

Nou dat worden gekruiste vingers dat ie het maar vol mag houden. Overigens vindt ik het nog geen ramp om een toestel te moeten opsturen maar je krijgt zelden je eigen toestel terug. Meestal een refurbished geval van een ander.
Ben je zelf zuinig geweest op je toestel met screenprotector en hoesje, moet je maar afwachten wat er voor gekrast geval terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notaname schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:59:
[...]

denk het niet. Ik had er alleen MFE, Nu.nl en teletekst opgezet. Voor de rest was hij nog maagdelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notaname schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:20:
[...]

Dunne printplaat en milieuvriendelijk solderen zonder lood waardoor contacten los kunnen laten bij hoge temperaturen / schokken / torsie etc.
Het enige dat ik weet is zonder lood solderen al jaren praktijk is, niet alleen bij mobiele telefoons maar eigenlijk in elk type apparatuur (audio, tv's etc) waar printplaten e.d. worden gebruikt...

Het doet me denken aan asbest hetgeen een stigma heeft. Echter asbest is een ijzersterke natuurvezel en de vervanging is een mindere imitatie van het orgineel en minder bestand tegen extreme omstandigheden (en hoe schadelijk de imitatie is voor de gezondheid zal de tijd nog moeten leren... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Notaname schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:20:
[...]

Nou dat worden gekruiste vingers dat ie het maar vol mag houden. Overigens vindt ik het nog geen ramp om een toestel te moeten opsturen maar je krijgt zelden je eigen toestel terug. Meestal een refurbished geval van een ander.
Ben je zelf zuinig geweest op je toestel met screenprotector en hoesje, moet je maar afwachten wat er voor gekrast geval terugkomt.
Vergeet niet wie dat schrijft, Eldar Murtazin. De man staat nu niet bepaald bekend om z'n liefde voor Nokia, meer voor z'n haat jegens Nokia.
Hoe dan ook, de eerste batch van N8's zal zeker de kans hebben kapot te gaan. Maar neem toch wel aan dat die fouten in de productielijn inmiddels niet meer bestaan zeker gezien het relatief kleine wijzigingen zijn aan het proces.
Daarbij; op verschillende Nokia fora bestaan wel topics over het probleem, incluseif polls wie problemen heeft en wie niet. Die polls neigen veelal naar geen problemen met een failure rate van 2 op 25-30. Nog steeds erg hoog, maar zoals ook hier op tweakers is te lezen krijg je wel gewoon een andere als die van jou kapot is.
:+
Dat zal me wat wezen als dat zo is, zeker ook met de smsjes en nummers van een ander erin. Eventueel nog wat compromitterend beeldmateriaal erbij. :P

EDIT: Nieuwe FW (1.1 naar verluidt) schijnt beschikbaar te komen met 1 tot 2 weken. Beta testers hebben die versie in elk geval al wel gekregen. Gaat een gerucht dat de update gaat om algehele stabiliteit, snelheid verbeteringen, kleine UI update niks groots, en belangrijk punt; update van de camera SW zodat er minder compressie in zit,

[ Voor 9% gewijzigd door Beanie op 05-01-2011 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02-2023
Ik heb gisteren na weken wachten eindelijk mijn N8 binnen gekregen (leveringsproblemen Vodafone)
S'avonds een beetje aan het pielen geweest je weet wel een paar fimpjes en foto's schieten.
Na een uurtje spelen de wekker van de N8 gezet en vanmorgen mijzelf verslapen omdat de wekker niet is afgegaan!
De telefoon was uit gegaan en je raad het al met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Deze gaat dus retour!
Ik had gehoopt dat ik door de lange levertijd ( 6 weken) een nieuwe batch zou krijgen waar dit probleem opgelost zou zijn. Helaas.
Wel een kick toestel als hij het doet trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nb0287 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 07:22:
Ik heb gisteren na weken wachten eindelijk mijn N8 binnen gekregen (leveringsproblemen Vodafone)
S'avonds een beetje aan het pielen geweest je weet wel een paar fimpjes en foto's schieten.
Na een uurtje spelen de wekker van de N8 gezet en vanmorgen mijzelf verslapen omdat de wekker niet is afgegaan!
De telefoon was uit gegaan en je raad het al met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Deze gaat dus retour!
Ik had gehoopt dat ik door de lange levertijd ( 6 weken) een nieuwe batch zou krijgen waar dit probleem opgelost zou zijn. Helaas.
Wel een kick toestel als hij het doet trouwens ;)
bekend probleem dus. Ik heb de mijne teruggebracht en hoorde dat zo'n 60% van de toestellen terugkwam. Lijkt herhaling van de N97. Zou het dan toch waar zijn: de N van niet kopen......

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Als je het probleem niet hebt, heb je een geweldig toestel. Die status zal de N97 nooit meer halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHeys
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09-2011
serdadu schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:33:
mensen die SPB Mobile shell gekocht hebben... is het de 30 euro waard? ik ben er over aan het twijfelen om te kopen, 30 euro voor wat software is niet niks natuurlijk... kunnen jullie me wat voor en nadelen opnoemen?
Ik gebruik de shell al een poosje, ziet er mooi uit, werkt snel en je hebt tien schermen tot je beschikking. Nadeel is dat het menu volledig door elkaar wordt gegooid als je het toestel naa landscape draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 21:51

rda

EDIT: Nieuwe FW (1.1 naar verluidt) schijnt beschikbaar te komen met 1 tot 2 weken. Beta testers hebben die versie in elk geval al wel gekregen. Gaat een gerucht dat de update gaat om algehele stabiliteit, snelheid verbeteringen, kleine UI update niks groots, en belangrijk punt; update van de camera SW zodat er minder compressie in zit,
Volgens mynokiablog komt 1.1 rond 13 januari uit, en 2.0 ergens in februari. Waarbij 1.1 niet heel veel nieuws zal brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Betere bluetooth-support voor audio-devices zou niet gek zijn. Dat deed mijn N82 beter. Ik kan nu niet pairen met Parrot of Sennheiser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pegagus schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:10:
Betere bluetooth-support voor audio-devices zou niet gek zijn. Dat deed mijn N82 beter. Ik kan nu niet pairen met Parrot of Sennheiser.
Pairen met parrot gaat zonder problemen hier hoor. (parrot ck3100 met firmware 4.23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

cool app, vanavond thuis eens uitproberen op de tv met de wiimote

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

bwt schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:02:
[...]

cool app, vanavond thuis eens uitproberen op de tv met de wiimote
Het werkt verrassend goed. Ik wist niet eens dat je een Wiimote kon koppelen...

Overigens hoop ik toch echt op een update voor .mkv bestanden zodat we ook x264 kunnen draaien. Alle series die ik kijk zijn op die manier gecodeerd.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Weet iemand of je een ps3 controller de big screen applicatie kan bedienen? Verder is het echt een topapp!

Master_A

Pagina: 1 ... 24 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic