Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:16
Staat je tijdzone instelling misschien verkeerd ingesteld?
Menu > Instellingen > Telefoon > Tijd en datum > Tijdzone > GMT +1:00 Nederland
Als je het niet kunt wijzigen dan staat Automatisch tijdaanpassing (de onderste) instelling aan, zet deze dan Uit en probeer het opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Wie heeft Worldmate aan de praat gekregen op zijn/haar N8?
Volgens de site is er nog geen voor de N8:

https://www.worldmate.com/downloadcenter/choose_platform.php

Ik kan het wel installeren, maar wanneer ik het programma opstart moet je de licentieverklaring of zo accepteren, maar daar kan je niet bijkomen! :S
Al iemand anders dit gelukt? Ik ga vrijdag op reis, en dit programma wil wel werkende hebben, anders ben ik genoodzaakt om mijn "oude" N97 mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:15
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:28:
Ik heb nog een vraagje: wie van jullie gebruikt een autohouder en welk type. Heb net op de Nokia site de CR-122 gezien en die lijkt mij wel wat. Iemand tips?
Werkt super ...

emmerx in "Nokia N8"

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robert,
Bedankt hij dat het nu weer goed de tijdzone stond op afghanistan....
Groet,
Michael
robertwebbe schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:54:
Staat je tijdzone instelling misschien verkeerd ingesteld?
Menu > Instellingen > Telefoon > Tijd en datum > Tijdzone > GMT +1:00 Nederland
Als je het niet kunt wijzigen dan staat Automatisch tijdaanpassing (de onderste) instelling aan, zet deze dan Uit en probeer het opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Barock schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:59:
Wie heeft Worldmate aan de praat gekregen op zijn/haar N8?
Volgens de site is er nog geen voor de N8:

https://www.worldmate.com/downloadcenter/choose_platform.php

Ik kan het wel installeren, maar wanneer ik het programma opstart moet je de licentieverklaring of zo accepteren, maar daar kan je niet bijkomen! :S
Al iemand anders dit gelukt? Ik ga vrijdag op reis, en dit programma wil wel werkende hebben, anders ben ik genoodzaakt om mijn "oude" N97 mee te nemen.
Voor de N8 heb je ook World Traveler (van Psiloc).. Ken je die al?
http://www.google.nl/url?...XvunRiOEfn-zGMYzvb2d9J2_A
Doet volgens mij bijna(ongeveer) hetzelfde als World Mate

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

SpitfireNL schreef:
Voor de N8 heb je ook World Traveler (van Psiloc).. Ken je die al?
http://www.google.nl/url?...XvunRiOEfn-zGMYzvb2d9J2_A
Doet volgens mij bijna (ongeveer) hetzelfde als World Mate
Of haal World Traveler via Ovi Store: http://store.ovi.com/content/5199

[ Voor 4% gewijzigd door choogen op 22-12-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie vraag, al het toestel afdrukt op het moment dat de AF licht brand is de foto verknalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pegagus schreef op woensdag 22 december 2010 @ 07:17:
Misschien dat het lukt als je een modus voor veraf selecteert?
Dat werkt inderdaad (landscape modus) maar ik had gehoopt op een andere mogelijkheid/ tweak zodat ook andere scene modus opties mogelijk zijn...

Wat ik ook jammer vind is dat de telefoon niet de laatst gebruikte camera settings onthoud.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 21:46 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:28:
Ik heb nog een vraagje: wie van jullie gebruikt een autohouder en welk type. Heb net op de Nokia site de CR-122 gezien en die lijkt mij wel wat. Iemand tips?
Ik gebruik de CR-122 icm een brodit clip. Ik heb de zuignap losgeschroefd en heb in de brodit clip 2 gaten geboord waarin de 2 uitstekende delen op de kogelkop precies passen. Staat super netjes.
Heb altijd Brodit houders gehad, maar die was er nog niet voor de N8 toen ik mn telefoon kocht.

Nadeel van Brodit houders vind ik dat ze krasjes zouden kunnen maken, en die Nokia houder is van rubbers voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pegagus schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:36:
[...]

Ik heb maar eens even een ander geluid laten horen.
Ik heb je voorbeeld maar even gevolgt, wat een azijnpisser daar zeg (uitzonderingen daar gelaten) :(

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Via de volgende link heb ik een niet-officiële versie van de Internet-radio app van Nokia geinstalleerd. Ontvangst is bij mij niet echt goed te noemen, maar misschien dat het bij anderen beter werkt. Het verschilt ook een beetje per zender. Je kunt theoretisch o.a. KinkFM en BNR ontvangen. Ben wel benieuwd hoe 'ie het bij jullie doet.

YouTube: Nokia N8 Internet Radio App With Download Link

EDIT: het werkt nu wel vrij goed. Had de energiesparstand aan staan en daarom geen 3G 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door choogen op 23-12-2010 10:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 22:04:
[...]

Ik gebruik de CR-122 icm een brodit clip. Ik heb de zuignap losgeschroefd en heb in de brodit clip 2 gaten geboord waarin de 2 uitstekende delen op de kogelkop precies passen. Staat super netjes.
Heb altijd Brodit houders gehad, maar die was er nog niet voor de N8 toen ik mn telefoon kocht.

Nadeel van Brodit houders vind ik dat ze krasjes zouden kunnen maken, en die Nokia houder is van rubbers voorzien.
De Brodithouder voor de N8 maakt geen krasjes hoor. Zitten viltjes op de juiste plekken!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/splittel/brodit.jpg

Afbeelding:
bron: Coolblue B.V./Brodit

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 01:43 ]

Verwijderd

:( Ik heb gefimd maar ook met alle voorzichtigheid, een te veel onvast beeld.
WIE WEET EEN SOORT VAN 3POOT OM DE N8 OP TE FIXEREN?

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:41
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 04:39:
Je kunt eens kijken naar de Gorillapod Mobile. Ik weet niet of het zuignapsysteem goed werkt, maar andere producten uit de serie zijn erg goed.

Verwijderd

Ik wil voor het eerst foto'e en video's overzetten naar mijn pc, maar de USB-kabel doet helemaal niks. Telefoon reageert niet en OVI suite ziet ook geen telefoon. Weet iemand wat dit kan zijn.
Ik zie de bui al hangen dat ik hem op moet late sturen maar dan ben ik hem weken kwijt.
Ik kan dus ook geen backup maken; aantal filmpjes van mijn zoontje ben ik dan kwijt...
BALEN!!!!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 11:14 ]

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:11:
Ik wil voor het eerst foto'e en video's overzetten naar mijn pc, maar de USB-kabel doet helemaal niks. Telefoon reageert niet en OVI suite ziet ook geen telefoon. Weet iemand wat dit kan zijn.
Ik zie de bui al hangen dat ik hem op moet late sturen maar dan ben ik hem weken kwijt.
Ik kan dus ook geen backup maken; aantal filmpjes van mijn zoontje ben ik dan kwijt...
BALEN!!!!
Welke versie van ovi gebruik je? De bijgeleverde op cd? Deze dan verwijderen en de nieuwste versie downloaden van de site van nokia.
Al andere poorten geprobeerd? Wel eerst software geinstalleerd voordat je de n8 aansloot?

DaveD

Verwijderd

DaveD1109 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:44:
[...]

Welke versie van ovi gebruik je? De bijgeleverde op cd? Deze dan verwijderen en de nieuwste versie downloaden van de site van nokia.
Al andere poorten geprobeerd? Wel eerst software geinstalleerd voordat je de n8 aansloot?
Ik heb de nieuwste versie van OVI gedownload en daarna aangesloten. Nokia reageert ook niet; doet gewoon niks als je de usb kabel aansluit dus opladen ook niet. Ik gebruik versie 3.0.0.284.
N8 moet zelf toch ook reageren?
USB-kable kun je ook best veel bewegen als hij aangesloten is; is dat ook normaal?

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:56:
[...]

Ik heb de nieuwste versie van OVI gedownload en daarna aangesloten. Nokia reageert ook niet; doet gewoon niks als je de usb kabel aansluit dus opladen ook niet. Ik gebruik versie 3.0.0.284.
N8 moet zelf toch ook reageren?
USB-kable kun je ook best veel bewegen als hij aangesloten is; is dat ook normaal?
Geen zorgen, je zou om de gegevens te behouden altijd een overdracht via bluetooth kunnen doen. Of eventueel alle filmpjes overzetten naar de geheugenkaart.

Verwijderd

Masis schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:25:
[...]

Geen zorgen, je zou om de gegevens te behouden altijd een overdracht via bluetooth kunnen doen. Of eventueel alle filmpjes overzetten naar de geheugenkaart.
op een XP machine herkent hij de N8 meteen en installeert software en kan ik hem in de Explorer gewoon openen. Windows 7 probleem???

Verwijderd

BALEN!!!!
Waarom niet even snel naar een Nokia-repairshop bij je in de buurt, dan weet je direct wat het probleem is.
Of dat het helemaal geen probleem is!
Succes

(Ziet "Mijn computer" wel dat er een apparaat is aangekoppeld?)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 14:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:01:
[...]

Waarom niet even snel naar een Nokia-repairshop bij je in de buurt, dan weet je direct wat het probleem is.
Of dat het helemaal geen probleem is!
Succes

(Ziet "Mijn computer" wel dat er een apparaat is aangekoppeld?)
Het vervelende is dat er in de buurt geen Noki-repairshop zit. Dichtsbijzijnde van woonadres is 25 km verder en er wordt veel sneeuw verwacht...
Hij is nu aan het backuppen via Bluetooth dus als het goed is ben ik in ieder geval niks kwijt.
Heb ik voor Windows7 extra drivers nodig voor de N8?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:10:
[...]

Het vervelende is dat er in de buurt geen Noki-repairshop zit. Dichtsbijzijnde van woonadres is 25 km verder en er wordt veel sneeuw verwacht...
Hij is nu aan het backuppen via Bluetooth dus als het goed is ben ik in ieder geval niks kwijt.
Heb ik voor Windows7 extra drivers nodig voor de N8?
NEE

Verwijderd

BALEN!!!!
via het 'Apparaatbeheer' alle USB-apparaten weg gooien. Als de PC dan opnieuw wordt gestart, dan wordt de hele USB-omgeving weer netjes gemaakt en waarschijnlijk ziet windows dan ook je N8.

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 21:21
Het is wel een N8, hè. Je kunt er dus ook gewoon een USB-stick aanhangen. Als die het niet doet, weet je zeker dat de usb-poort defect is. Voor een USB-stick moet je het verloopkabeltje hebben met de rechthoekige micro-usb-kant.

• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 04:39:
ik krijg deze week hopelijk nog een tripod voor de n8 voor 7,5 euro via ebay.. ik zal een fototjé posten als ik hem heb

Verwijderd

Weet vast wel iemand; welk model Nokia kan ik het beste kiezen om de NS Reisplanner Extra te installeren (N8 is nog niet bekend)?

• KJTDominicus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik heb ook een N8 (inmiddels mijn 2e) bij de eerste ook vaak rebooten en als ik hem aan de lader of USB deed zei hij: plaats sim-kaart.
nu bij mijn nieuwe ging het een dag goed, nu weer ellende!!!!!!
ook blijft hij nu vaker hangen en gaat pas weer aan naar een aantal minuten.

weet iemand de oplossing voor de sim-kaart melding?? toch erg irritant als je elke keer als je hem aan de lader doet of aan de usb dat je het toestel daarna uit en aan moet zetten (vaak na 2x pas goed).

ligt het zeker weten niet aan de sim-kaart? (T-mobile)
ook als ik de contactpersonen kopieren van de tel naar de sim-kaart geeft hij die melding halverwege!!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:35:
[...]

via het 'Apparaatbeheer' alle USB-apparaten weg gooien. Als de PC dan opnieuw wordt gestart, dan wordt de hele USB-omgeving weer netjes gemaakt en waarschijnlijk ziet windows dan ook je N8.
Dit heeft geholpen; gelukkig. Doet het nu goeg. Bedankt!

Verwijderd

Ik heb 3 mailaccounts op mijn N8 draaien en het ophalen/synchroniseren verloopt prima maarrrrrrrrrrrr........
Ik kon 'm eerst instellen op 5min,dat vind ik voor 1 zakelijke mailaccount nogal belangrijk omdat ik daar de hele dag door mail op ontvang die ik snel wil/moet beantwoorden.
Op mijn N97 kon ik de tijd van synchroniseren voor iedere account apart instellen maar op de N8 niet.
Ik zette de andere account op 1uur en toen stond mijn andere account ook gelijk op 1uur.
Die wilde ik terugzetten op 5 min maar dat gaat niet meer,die hele optie is verdwenen!!!!
Als ik 'm op snelste zet haalt hij ieder 15min mail op en dat vind ik te lang.
Iemand enig idee hoe dat ik die 5min instelling terug kan krijgen?
Ik heb alle accounts al verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar die 5min optie krijg ik niet meer terug.

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:55:
[...]

Ik vermoed dat je bij Maps eens aangeklik hebt dat je in Rijswijk zat en dat zie hij dan nu als je thuis lokatie. Laat even weten of ik het bij het juiste eind heb.

Ik heb nu nog eens bij mijzelf gekeken en zie nu ook dat hij een dorp aangeeft vlak bij waar wij wonen. Ik kan hem handmatig aanpassen maar bij opnieuw opstarten heeft hij de oude locatie weer.
Ik had het gelijk bij de eerste keer openen al dat het verkeerd stond. Maar goed, kennelijk is er niets aan te doen. Dank je wel voor je reactie!

• joi-c
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:21:
Weet vast wel iemand; welk model Nokia kan ik het beste kiezen om de NS Reisplanner Extra te installeren (N8 is nog niet bekend)?
http://dwl.nsreispocket.n...CcGnA4GU?anon=1&devlist=1

De mobiele site van de ns werkt overigens ook prima. Onthoudt ook 'favoriete reizen'. Ik gebruik die dagelijks. Ook voor de buienradar en file informatie heb ik gewoon linkjes in mijn favorieten.

[ Voor 23% gewijzigd door joi-c op 23-12-2010 21:07 ]

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

KJTDominicus schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:54:
Ik heb ook een N8 (inmiddels mijn 2e) bij de eerste ook vaak rebooten en als ik hem aan de lader of USB deed zei hij: plaats sim-kaart.
Hoi. Hing je 1e telefoon ook zoals nu? Zo ja, mag ik vragen hoe je hebt geregeld dat je een 2e toestel hebt gekregen. Ik vind het wel absurd dat je 2e toestel ook vaak hangt en na een aantal minuten weer aangaat.

Dat heb ik namelijk ook en daarom heb ik mn toestel laten opsturen naar Dynafix. Nu ligt ie bij Nokia en ik krijg pas na 1 januari weer een update wat betreft mn toestel.

Master_A

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:20:
Ik heb 3 mailaccounts op mijn N8 draaien en het ophalen/synchroniseren verloopt prima maarrrrrrrrrrrr........
Ik kon 'm eerst instellen op 5min,dat vind ik voor 1 zakelijke mailaccount nogal belangrijk omdat ik daar de hele dag door mail op ontvang die ik snel wil/moet beantwoorden.
Je gebruikt nog POP3 ofzo? Niet doen, archaïsch en onpraktisch. IMAP over SSL/TLS is the way to go. Dan heb je meteen "push"-e-mail (waar BB-gebruikers zo prat op gaan en voor betalen :')). Zelfs m'n N95 komt dan binnen enkele seconde met een melding van nieuwe e-mail.

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:56:
[...]

Je gebruikt nog POP3 ofzo? Niet doen, archaïsch en onpraktisch. IMAP over SSL/TLS is the way to go. Dan heb je meteen "push"-e-mail (waar BB-gebruikers zo prat op gaan en voor betalen :')). Zelfs m'n N95 komt dan binnen enkele seconde met een melding van nieuwe e-mail.
Ik heb imap over ssl maar dan nog komt het niet sneller.
Hij gaat pas om de 15min synchroniseren.

Zou het met mail for exchange sneller gaan?

Verwijderd

joi-c schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:03:
[...]

http://dwl.nsreispocket.n...CcGnA4GU?anon=1&devlist=1

De mobiele site van de ns werkt overigens ook prima. Onthoudt ook 'favoriete reizen'. Ik gebruik die dagelijks. Ook voor de buienradar en file informatie heb ik gewoon linkjes in mijn favorieten.
Error
The maximum number of downloads for this link has been reached. SMS 'NS' to 5522 to receive a new download.

Dat is nog wel te fixen maar welk model Nokia heb je gekozen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij duurt de GPS-fix toch zeker een minuut. Vindt ik eigenlijk te lang duren. Hoe is dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59
.

[ Voor 98% gewijzigd door Notaname op 24-12-2010 10:14 . Reden: Geen quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 23:44:
[...]

Error
The maximum number of downloads for this link has been reached. SMS 'NS' to 5522 to receive a new download.

Precies mijn probleem. (dacht overigens in eerste instantie dat je fysiek 'welke Nokia' bedoelde) ;)
De Java versie doet het iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KJTDominicus schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:54:

weet iemand de oplossing voor de sim-kaart melding?? toch erg irritant als je elke keer als je hem aan de lader doet of aan de usb dat je het toestel daarna uit en aan moet zetten (vaak na 2x pas goed).
Had dit probleem ook. Alleen zei hij spontaan: plaats sim. Contact gehad met de klantenservice en zij gaven mij de volgende oplossing. Ik moest een code intypen zodat de telefoon helemaal reboot en alles opnieuw installeert. Probleem is nu opgelost. Helaas heb ik de code weggegooid.
Iets van *#7370# dacht ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:13
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:06:
Bij mij duurt de GPS-fix toch zeker een minuut. Vindt ik eigenlijk te lang duren. Hoe is dat bij jullie?
Ligt er aan... soms binnen 5 sec, soms wel 2 min. Maar meestal binnen 10 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giem schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:51:
[...]

Ligt er aan... soms binnen 5 sec, soms wel 2 min. Maar meestal binnen 10 sec.
Wat voor instellingen heb je daarvoor ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Voor de mensen die het nog niet wisten. Whatsapp heeft een update gekregen. Hij ondersteund nu het verzenden van multimediaberichten en locatie delen. Chatinterface is wat veranderd.

Te downloaden:
http://www.whatsapp.com/nokia

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 23:44:
[...]

Error

Het was een link naar een lijst van mobiele telefoons waarvoor de ns xtra applicatie beschikbaar is. Ik dacht dat je wilde weten welk toestel de app ondersteunde.

Ik heb een Nokia N8 en ga zelf via Web naar de mobiele site van NS. Ik download dus geen app, maar vraag online de treininfo op. Werkt prima.

De link naar de mobiele site : http://m.ns.nl/planner.action (deze gebruik ik op mijn n8) Deze online versie onthoudt ook je 'favoriete' reizen.

[ Voor 58% gewijzigd door joi-c op 24-12-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHeys
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09-2011
Het is al eens eerder gemeld op dit forum, maar ik heb nog geen duidelijke oplossing of verklaring gezien: als ik mijn telefoon lock blijft sinds vanmorgen het scherm gewoon branden, wel verschijnt er een sleuteltje in beeld en reageert het scherm niet meer op aanrakingen, maar het energieverbruik is hierdoor wel erg groot. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeHeys schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:27:
Het is al eens eerder gemeld op dit forum, maar ik heb nog geen duidelijke oplossing of verklaring gezien: als ik mijn telefoon lock blijft sinds vanmorgen het scherm gewoon branden, wel verschijnt er een sleuteltje in beeld en reageert het scherm niet meer op aanrakingen, maar het energieverbruik is hierdoor wel erg groot. Iemand een idee?
Vermoedelijk staan er een of meer apps op actief. Even de menuknop ingedrukt houden en kijken wat er nog open staat. (laat even weten of het klopt) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joi-c schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:25:
[...]

Het was een link naar een lijst van mobiele telefoons waarvoor de ns xtra applicatie beschikbaar is. Ik dacht dat je wilde weten welk toestel de app ondersteunde.

Ik heb een Nokia N8 en ga zelf via Web naar de mobiele site van NS. Ik download dus geen app, maar vraag online de treininfo op. Werkt prima.

De link naar de mobiele site : http://m.ns.nl/planner.action (deze gebruik ik op mijn n8) Deze online versie onthoudt ook je 'favoriete' reizen.
Ik ben bekend met de mobiele site maar ik vond de app net ff wat prettiger werken, misschien moet ik maar een andere touch screen nokia versie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit al een tijdje met de N8 te spelen en ik heb in mijn ogen een zware tekortkoming ontdekt, die overigens niet echt nieuw is, de N86 had dit ook al (bij een simpel pop/ smtp mail account)

Op het moment dat je geen mail in je inbox hebt zitten kun je de sent, outbox en drafts niet meer bereiken; je krijgt alleen de optie "folders" te zien die tot niets leidt....

Met andere woorden, als je een lange email in je drafts hebt staan moet je wachten totdat er een mailtje binnenkomt voordat je verder kunt met je draft omdat je er anders domweg niet bij komt. |:(

Zelfde geldt als je een verzonden mailje nog eens wilt nalezen ... :-(

Dat is toch niet te geloven :? Dit is een van de meest simpele dingen en al zo oud als de weg naar Rome qua applicaties of ben ik nu gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
Amiet01 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:11:
Voor de mensen die het nog niet wisten. Whatsapp heeft een update gekregen. Hij ondersteund nu het verzenden van multimediaberichten en locatie delen. Chatinterface is wat veranderd.

Te downloaden:
http://www.whatsapp.com/nokia
thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 16:17
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:35:
[...]

Had dit probleem ook. Alleen zei hij spontaan: plaats sim. Contact gehad met de klantenservice en zij gaven mij de volgende oplossing. Ik moest een code intypen zodat de telefoon helemaal reboot en alles opnieuw installeert. Probleem is nu opgelost. Helaas heb ik de code weggegooid.
Iets van *#7370# dacht ik.....
Dan staat je telefoon weer in fabrieks instellingen.
Dus eerst even een backup maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 16:17
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:20:
Op mijn N97 kon ik de tijd van synchroniseren voor iedere account apart instellen maar op de N8 niet.
Ik zette de andere account op 1uur en toen stond mijn andere account ook gelijk op 1uur.
Die wilde ik terugzetten op 5 min maar dat gaat niet meer,die hele optie is verdwenen!!!!
Als ik 'm op snelste zet haalt hij ieder 15min mail op en dat vind ik te lang.
Iemand enig idee hoe dat ik die 5min instelling terug kan krijgen?
Ik heb alle accounts al verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar die 5min optie krijg ik niet meer terug.
Ik heb hotmail, pop 3, imap, gmail en mail for exchange en allen kun je instellen hoor.
Denk dat je nog beter naar de instellingen moet kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 00:06:
Zit al een tijdje met de N8 te spelen en ik heb in mijn ogen een zware tekortkoming ontdekt, die overigens niet echt nieuw is, de N86 had dit ook al (bij een simpel pop/ smtp mail account)

Op het moment dat je geen mail in je inbox hebt zitten kun je de sent, outbox en drafts niet meer bereiken; je krijgt alleen de optie "folders" te zien die tot niets leidt....

Met andere woorden, als je een lange email in je drafts hebt staan moet je wachten totdat er een mailtje binnenkomt voordat je verder kunt met je draft omdat je er anders domweg niet bij komt. |:(

In navolging van het bovenstaande; is er iemand die een goede email client kan aanbevelen die dit probleem niet heeft? Het liefst eentje met een widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 00:06:

Dat is toch niet te geloven :? Dit is een van de meest simpele dingen en al zo oud als de weg naar Rome qua applicaties of ben ik nu gek?
Even een mailtje naar jezelf sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 15:16:
[...]

Even een mailtje naar jezelf sturen...
Ja, dat had ik ook al bedacht maar het is toch van de zotte dat dat nodig is 8)7

Je folders zouden te allen tijde beschikbaar moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoadXY schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 10:07:
[...]

Ik heb hotmail, pop 3, imap, gmail en mail for exchange en allen kun je instellen hoor.
Denk dat je nog beter naar de instellingen moet kijken...
Ja die heb ik ook allemaal maar ik krijg voor MFE steeds een foutmelding.
Het gaat om een domein wat ik bij Strato heb.
Ben al met de helpdesk aan het mailen geweest maar dan krijg ik een antwoord voor pop3,smtp en imap maar dan kom ik niet verder dan die 15min. :(

Dat je je verzonden mail niet ziet vind ik ook waardeloos.
De mail op de N97 werkte beter.

Hang 'm maar aan m'n Netbook als ik aan het werk ben via BT,is wel niet snel maar voor e-mail en mobiele pagina's oproepen gaat dat nog wel.
Kan het ook via USB doen,is wel sneller maar dan moet ik steeds die kabel loshalen als ik met mijn telefoon ad wandel ga.

Hoop wel dat Nokia hier wat aan gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHeys
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09-2011
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:06:
[...]

Vermoedelijk staan er een of meer apps op actief. Even de menuknop ingedrukt houden en kijken wat er nog open staat. (laat even weten of het klopt) :)
Nee, er stond niets open. Na een keer of acht reboorten werkte het opeens weer. Hetblijft dus een raadsel :? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die er last van hebben dat als je met je laptop via je N8 het www op gaat dat de verbinding steeds verbroken wordt?
Ik heb al naar de instellingen zitten kijken maar kan daar niets ontdekken.
De verbinding valt eruit bij bluetooth en usb via Ovi Suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
was even aan het lezen op het deside hd forum. (die batterij is echt brak!)
best een goed toestel die n8 :-)
vriend van me heeft de gewone desire. maakt af en toe foto. gewoon om te janken.
steeds blijer met mijn degelijke hardware :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
liffey schreef op zondag 26 december 2010 @ 21:31:
vriend van me heeft de gewone desire. maakt af en toe foto. gewoon om te janken.
Mensen blijven steeds meer willen, willen dat hun mobieltjes steeds meer kunnen. Maar dat dat ten koste van batterijduur gaat ho maar... daar staan ze niet bij stil.
Het wordt tijd dat er meer verschillende power sources beschikbaar komen voor het gebruik in mobieltjes.
De standaard mAh Li-Ion batterijen kunnen het allemaal niet meer aan... waar blijven die brandstof cellen nou!!!??

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
liffey schreef op zondag 26 december 2010 @ 21:31:
Dat is dus appels met peren vergelijken :F

Het grotere scherm van de HD zorgt er al voor dat er meer energie wordt onttrokken aan de batterij. Daarnaast staat Android er om bekend om veelvuldig contact te maken met het internet op de achtergrond(synch). Mijn eigen Nexus One en Iphone 3G kunnen makkelijk 3 dagen lang mee als ik maar toggle tussen 2G en 3G verbinding zodra ik het nodig heb. Maar ja waarom zou ik, als ik op me werk of in de auto mijn toestel kan bijladen. Ik zie het probleem niet zo, het lijkt me veel erger dat de software van de N8 nog steeds om te janken blijft. Waar blijft nou die fatsoenlijke browser of een mail client zonder bugs? Niet om lullig te doen, maar het mag toch wel eens tijd worden dat ze het serieus gaan oppakken inplaats van allerlei loze beloften.

Het is niet voor het eerst dat er problemen zijn met de mail client van het Symbian OS om maar eens een deur in te trappen.

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 26-12-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Miki schreef op zondag 26 december 2010 @ 23:24:
[...]

Dat is dus appels met peren vergelijken :F

Het grotere scherm van de HD zorgt er al voor dat er meer energie wordt onttrokken aan de batterij. Daarnaast staat Android er om bekend om veelvuldig contact te maken met het internet op de achtergrond(synch). Mijn eigen Nexus One en Iphone 3G kunnen makkelijk 3 dagen lang mee als ik maar toggle tussen 2G en 3G verbinding zodra ik het nodig heb. Maar ja waarom zou ik, als ik op me werk of in de auto mijn toestel kan bijladen. Ik zie het probleem niet zo, het lijkt me veel erger dat de software van de N8 nog steeds om te janken blijft. Waar blijft nou die fatsoenlijke browser of een mail client zonder bugs? Niet om lullig te doen, maar het mag toch wel eens tijd worden dat ze het serieus gaan oppakken inplaats van allerlei loze beloften.

Het is niet voor het eerst dat er problemen zijn met de mail client van het Symbian OS om maar eens een deur in te trappen.
Is dat dan niet een designfout dat grotere scherm? Als je immers weet dat een groter scherm meer stroom trekt stop je er toch een grotere accu in? Fail bij HTC lijkt me dan?

Mijn N97 kan ook prima 6 dagen mee als ik 3G in z'n geheel uitschakel, maar wie doet dat nu? Lijkt me dat je uit moet gaan van het OS die goed omgaat met verbindingen leggen en nodeloos 3G gebruik voorkomt. Of Symbian dit goed doet weet ik niet zeker, maar zal wel iets goed gaan aangezien batterijduur doorgaan beter is dan andere toestellen.

Mailclient heb je gelijk in, al heb ik die van Symbian 3 nog niet zelf kunnen proberen, maar die van v5 is gewoon niks waard. Browser heb je ook wel een punt, maar daar heb je in principe een alternatief voor al is dat niet zoals het zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Beanie schreef op zondag 26 december 2010 @ 23:31:
[...]

Is dat dan niet een designfout dat grotere scherm? Als je immers weet dat een groter scherm meer stroom trekt stop je er toch een grotere accu in? Fail bij HTC lijkt me dan?

Mijn N97 kan ook prima 6 dagen mee als ik 3G in z'n geheel uitschakel, maar wie doet dat nu? Lijkt me dat je uit moet gaan van het OS die goed omgaat met verbindingen leggen en nodeloos 3G gebruik voorkomt. Of Symbian dit goed doet weet ik niet zeker, maar zal wel iets goed gaan aangezien batterijduur doorgaan beter is dan andere toestellen.

Mailclient heb je gelijk in, al heb ik die van Symbian 3 nog niet zelf kunnen proberen, maar die van v5 is gewoon niks waard. Browser heb je ook wel een punt, maar daar heb je in principe een alternatief voor al is dat niet zoals het zou moeten zijn.
Ik zou niet zo stellig kunnen beweren dat het een fail is, toestel moet ook betaalbaar blijven. De mainstream batterijen op dit moment zijn toch allemaal rond de 1400mAh dus het ligt voor de hand dat er zo'n batterij in gestopt wordt. HTC en trouwens iedere gezonde fabrikant gaan geen speciale batterij ontwikkelen voor 1 type toestel.
Wat trouwens erg leuke ontwikkeling is, is het gebruik van (AMO)LED schermen en donkere GUI ontwerpen van diverse fabrikanten. Zwart hoeft namelijk niet opgelicht te worden en dat betekent stroombesparing. Als je nu Gingerbread UI er bijvoorbeeld bij pakt dan zie je dat alles in het zwart is opgetrokken. Het zal me niets verbazen als andere fabrikanten mee gaan in deze trent.
Uiteindelijk zullen smartphones beter omgaan met batterijen maar de huidige situatie, welk merk je ook neemt is bij intensief gebruik toch echt rond een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

DeHeys schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:27:
SPB herinstalleren hielp bij mij

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Miki schreef op zondag 26 december 2010 @ 23:54:
[...]

Ik zou niet zo stellig kunnen beweren dat het een fail is, toestel moet ook betaalbaar blijven. De mainstream batterijen op dit moment zijn toch allemaal rond de 1400mAh dus het ligt voor de hand dat er zo'n batterij in gestopt wordt. HTC en trouwens iedere gezonde fabrikant gaan geen speciale batterij ontwikkelen voor 1 type toestel.
Wat trouwens erg leuke ontwikkeling is, is het gebruik van (AMO)LED schermen en donkere GUI ontwerpen van diverse fabrikanten. Zwart hoeft namelijk niet opgelicht te worden en dat betekent stroombesparing. Als je nu Gingerbread UI er bijvoorbeeld bij pakt dan zie je dat alles in het zwart is opgetrokken. Het zal me niets verbazen als andere fabrikanten mee gaan in deze trent.
Uiteindelijk zullen smartphones beter omgaan met batterijen maar de huidige situatie, welk merk je ook neemt is bij intensief gebruik toch echt rond een dag.
Mja, een fail is het wellicht niet direct. Maar met de race naar grotere schermen en betere performance wordt een vitaal punt vergeten. De batterij.
Een 4.3 en groter scherm is voor een telefoon overkill, dat is niet meer 'pocketable' dan zit je al meer in een soort mini-tablet sector. Dan kan er dus een betere batterij in, lijkt me niet dat een toestel enorm duurder zal maken?

Wat betreft een zwarte UI, dat heeft Nokia zover ik weet al jaren al heeft dat pas nut sinds dit jaar nu ze AMOLED schermen gebruiken.

Waar fabrikanten en OS bouwers meer over na zouden moeten denken is het optimaliseren. Leuk al die nieuwe features en dikke hardware maar voor de bruikbaarheid is het verre van ideaal. Dat je geen 7 dagen op een batterij kan doen is logisch maar minder dan een dag is gewoon niet acceptabel. Dit geldt voor ieder merk, de een wellicht wat meer dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Barock schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:27:
Ik heb in het verleden muziek gedownload van de "oude" Nokia Music Store.
Nu heb ik alle nummers op mijn nieuwe N8 gezet. Via Ovi en gesynchroniseerd maar vele nummers kopieert hij niet. Dit zijn de oude gedownloade nummers. Deze zijn beveiligd.
Ik kan ze in Ovi Suite WEL afspelen, maar dus niet op mijn N8.
Hoe kan ik dit oplossen?
Wellicht wat laat met mijn antwoord, maar ik had ook eens wat muziek "gekocht" (met mijn bon bij mijn 5800) en die kon ik door vanaf mijn N8 naar de winkel te gaan en aan te melden opnieuw downloaden. Ik had ze nog niet naar mijn telefoon gekopieerd of met OVI geprobeerd te synchroniseren trouwens. Mijn gekochte albums staan daar blijkbaar nog bekend als gekocht door mij en nu staan ze weer op mijn telefoon!

Verder mis ik de zoekfunctie in de huidige Muziekspeler. Iemand een goed alternatief hiervoor? Of gewoon wachten op de update van het volgende kwartaal?

[ Voor 18% gewijzigd door Paulus73 op 27-12-2010 11:07 . Reden: Meer info toegevoegd / eigen vraag gesteld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Zo brak is de batterij nou ook weer niet van de desire hd, ik kom ongeveer een 16/20u mee toe dit bij redelijk intensief gebruik over 3(.5)G en wifi:

google contacts sync
google agenda sync
gmail sync
hotmail sync
twitter sync
facebook sync + chat

schermhelderheid op 60%
20min google maps gebruik
wat whatssap gedurende de dag
wat smsjes gemiddeld 10
af en toe een game of twee

Ik ga eerlijk zijn in het begin had ik schrik voor de combinatie 1230mah batterij & 4.3 inch lcd scherm maar ik vind het best goed meevallen als hij maar elke dag aan de lader kan. Ik heb wel mn lader overal mee in mn laptoptas + een autolader want als je de dhd als enige toestel gebruikt heb je toch wel schrik om zonder stroom te vallen als je hem echt nodig hebt.

De n8 kan wel langer zonder stroom bij mij op het moment een 40/48u dan moet hij aan de stekker.

Gingerbread is meer geoptimaliseerd voor (s)amoled schermen door meer zwart te gebruiken denk dat er niet veel winst bij de (s)lcd schermen wordt gehaald maar dat zien we nog wel in de toekomst.

[ Voor 23% gewijzigd door mafiatounes op 27-12-2010 11:47 ]

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik ben nog op zoek naar een goede kwaliteit USB microfoon voor de N8 zodat ik bijvoorbeeld interviews kan doen. De McCrypt UM20 werkte helaas niet, vermoedelijk omdat er actieve electronica in zit die meer dan (maximaal toegestane) 8 mA vraagt. De Samson Q1U heeft in de specs staan dat die minder dan 30 mA gebruikt dus die zal ook niet werken denk ik. Tweaker Notaname berichtte eerder dat de Logitech USB desktop mic wel werkte (Notaname in "Nokia N8"), dit is zo'n typisch passief ding maar niet geschikt voor interviews. Heeft iemand hier ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

robertwebbe schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:31:
Ik ben nog op zoek naar een goede kwaliteit USB microfoon voor de N8 zodat ik bijvoorbeeld interviews kan doen. De McCrypt UM20 werkte helaas niet, vermoedelijk omdat er actieve electronica in zit die meer dan (maximaal toegestane) 8 mA vraagt. De Samson Q1U heeft in de specs staan dat die minder dan 30 mA gebruikt dus die zal ook niet werken denk ik. Tweaker Notaname berichtte eerder dat de Logitech USB desktop mic wel werkte (Notaname in "Nokia N8"), dit is zo'n typisch passief ding maar niet geschikt voor interviews. Heeft iemand hier ervaring?
Misschien zo'n conferenceding met bluetooth? Ik denk dat daar meer keuze in is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Marzman schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:33:
[...]
Misschien zo'n conferenceding met bluetooth? Ik denk dat daar meer keuze in is.
Dat werkt helaas niet samen met de video recorder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
mafiatounes schreef op maandag 27 december 2010 @ 11:38:
Zo brak is de batterij nou ook weer niet van de desire hd, ik kom ongeveer een 16/20u mee toe dit bij redelijk intensief gebruik over 3(.5)G en wifi:

google contacts sync
google agenda sync
gmail sync
hotmail sync
twitter sync
facebook sync + chat

schermhelderheid op 60%
20min google maps gebruik
wat whatssap gedurende de dag
wat smsjes gemiddeld 10
af en toe een game of twee

Ik ga eerlijk zijn in het begin had ik schrik voor de combinatie 1230mah batterij & 4.3 inch lcd scherm maar ik vind het best goed meevallen als hij maar elke dag aan de lader kan. Ik heb wel mn lader overal mee in mn laptoptas + een autolader want als je de dhd als enige toestel gebruikt heb je toch wel schrik om zonder stroom te vallen als je hem echt nodig hebt.

De n8 kan wel langer zonder stroom bij mij op het moment een 40/48u dan moet hij aan de stekker.

Gingerbread is meer geoptimaliseerd voor (s)amoled schermen door meer zwart te gebruiken denk dat er niet veel winst bij de (s)lcd schermen wordt gehaald maar dat zien we nog wel in de toekomst.
Tikje off-topic, maar toch :P

Heb nu sinds een dikke week battery monitor op m'n Nokia. Best geinig om te zien wat je daadwerkelijke energieverbuik is, nadeel is wel dat je bewuster doorhebt hoe snel je je batterij weer moet laden. Nu doe ik er net krap aan 2 dagen mee (Veel internet gebruik, weinig bellen, af en toe spelletje, geen email sync, wel GPS apps)

Moet er dus niet aan denken dat die tijd nog eens gehalveerd wordt tot slechts een dag of nog minder dan dat. En heb je een 4,3" scherm echt nodig? 3,2" van de meeste Nokia's is net te klein, maar de 3,5" van de recente lijn (N8, C7) lijkt voldoende al zou een iets hogere resolutie geen kwaad kunnen met web browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Beanie schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:11:
[...]

Tikje off-topic, maar toch :P

Heb nu sinds een dikke week battery monitor op m'n Nokia. Best geinig om te zien wat je daadwerkelijke energieverbuik is, nadeel is wel dat je bewuster doorhebt hoe snel je je batterij weer moet laden. Nu doe ik er net krap aan 2 dagen mee (Veel internet gebruik, weinig bellen, af en toe spelletje, geen email sync, wel GPS apps)

Moet er dus niet aan denken dat die tijd nog eens gehalveerd wordt tot slechts een dag of nog minder dan dat. En heb je een 4,3" scherm echt nodig? 3,2" van de meeste Nokia's is net te klein, maar de 3,5" van de recente lijn (N8, C7) lijkt voldoende al zou een iets hogere resolutie geen kwaad kunnen met web browsen.
De E7 heb je vast wel eens bekeken, die heeft een 4" :)
http://www.nokia.nl/ontde...en/nokia-e7/specificaties

Anyway, als je synch aan zou zetten voor o.a. mail, agenda en contactpersonen dan zul je merken dat je batterij aanmerkelijk sneller leeg is dan nu het geval is. Ik denk dat je dan net aan 1,5 dag haalt. Je moet immers wel eerlijk gaan vergelijken.
robertwebbe schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:31:
Ik denk dat je dat niet dat je het gaat lukken om een membraam microfoon te vinden die met zulke lage waardes werkt. USB on the Go standaard is helaas niet backwards compatible aan USB standaard. Misschien dat je via een usb multi adapter(sweex e.d. +/- €5) voorzien van stroom je zo'n microfoon kan doorlussen naar je N8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Mn toestel is door Dynafix naar Nokia opgestuurd omdat het toestel niet meer aanging (failure boot zoals het mij werd vertelt). Ik moet rekening mee houden dat er pas over 2 weken een retourdatum bekend is vanuit Nokia. Dat is dus in totaal 6 - 7 weken mn telefoon niet hebben gehad. Kan ik daarvoor mss verhaal gaan halen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Miki schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:52:
[...]

De E7 heb je vast wel eens bekeken, die heeft een 4" :)
http://www.nokia.nl/ontde...en/nokia-e7/specificaties

Anyway, als je synch aan zou zetten voor o.a. mail, agenda en contactpersonen dan zul je merken dat je batterij aanmerkelijk sneller leeg is dan nu het geval is. Ik denk dat je dan net aan 1,5 dag haalt. Je moet immers wel eerlijk gaan vergelijken.
Klopt helemaal, eerlijk vergelijk is het niet helemaal zonder email sync. Met bijvoorbeeld WhatsApp erbij haalde ik 1,5 dag. Maar WhatsApp werkt niet top voor Symbian, die houdt de 3G verbinding continue open, opzich vergelijkbaar met Syncen. Desondanks, 1,5 dag is net aan mee te leven. Sommige toestelen (bv. DHD of SGS) waarmee mensen slechts 20 uur halen dat is toch niet praktisch meer? Wellicht dat de E7 eenzelfde lot is beschoren, time will tell. Punt is gewoon dat er momenteel een te grote focus ligt op betere hardware maar de basis wordt achtergelaten.
Doet me een beetje denken aan de tijd van voor de Li-ion batterijen, meer specs (relatief) en batterijduur werd steeds minder. Met de komst van de Li-ion batterij toen werd het in een klap beter, dat is wat nu ook weer eens zou moeten gebeuren. Of grotere capaciteit met een gelijk volume zou ook al leuk zijn.
Amiet01 schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:15:
Mn toestel is door Dynafix naar Nokia opgestuurd omdat het toestel niet meer aanging (failure boot zoals het mij werd vertelt). Ik moet rekening mee houden dat er pas over 2 weken een retourdatum bekend is vanuit Nokia. Dat is dus in totaal 6 - 7 weken mn telefoon niet hebben gehad. Kan ik daarvoor mss verhaal gaan halen?
Weinig kans om verhaal te halen lijkt me, Nokia doet wat ze in de garantie voorwaarden stelt. Weet niet of er in die voorwaarden een termijn staat maar anders ben je nergens. Ze voldoen immers aan hun verplichting en zijn niet nalatig noch in gebreke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Vandaag heb ik even gespeeld met een fotoprinter aan de Nokia N8, er zit standaard PictBridge op het toestel. Gewoon even de micro USB kabel er tussen en printen maar. Zie hier een filmpje dat ik er van gemaakt hebt:

YouTube: Nokia N8 foto printen via PictBridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
robertwebbe schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:22:
Vandaag heb ik even gespeeld met een fotoprinter aan de Nokia N8, er zit standaard PictBridge op het toestel. Gewoon even de micro USB kabel er tussen en printen maar. Zie hier een filmpje dat ik er van gemaakt hebt:

Gaaf dat dit kan, maar vergeet er niet bij te vertellen dat de printer ook PictBrigde dient te ondersteunen ;)

Ps. ik snap dat je voor Belcompany werkt maar moet het zo "overdone" in beeld?

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 27-12-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Tussen 0:10 en 0:13 vermeld ik toch "Beide apparaten beschikken over PictBridge"?

offtopic:
De concurrentie pikt ook alles van internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
robertwebbe schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:56:
Tussen 0:10 en 0:13 vermeld ik toch "Beide apparaten beschikken over PictBridge"?

offtopic:
De concurrentie pikt ook alles van internet...
My bad, ik zit hier achter een computer zonder geluid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
robertwebbe schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:22:

Gaaf, weet niet in hoeverre de meeste printers PictBridge ondersteunen, maar het is toch geinig dat dit out of the box gewoon werkt. Jammer dat dit wederom niet door Nokia wordt aangeprezen als een voordeel van de N8. Juist gezien multimedia (foto's) zo'n hot item is bij de N8.

Off-topic: Hoe staat het met beschikbaarheid van de Zilveren N8? Kan hem nergens vinden namelijk, is dat vanuit Nokia of winkelspecifiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Beanie schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:45:
[...]

Gaaf, weet niet in hoeverre de meeste printers PictBridge ondersteunen, maar het is toch geinig dat dit out of the box gewoon werkt. Jammer dat dit wederom niet door Nokia wordt aangeprezen als een voordeel van de N8. Juist gezien multimedia (foto's) zo'n hot item is bij de N8.
Dat het niet wordt aangeprezen is omdat Nokia die feature al jaren heeft. De N95 kan ook via bluetooth direct naar een printer sturen. Werkt gewoon, ondanks dat ik gewoon een oud, normaal bluetooth-stickje in de printer propte ipv de dure "officiële" stick :D

Frappant wel dat bij de nieuwere OSsen zoals iOS en Android dit soort features maar al te vaak ontbreken. Wellicht dat Nokia er inderdaad goed aan doet om de uitgebreide feature-set eens wat meer onder de aandacht te brengen.
Then again, hoewel dit soort features voor de consument gemaakt zijn zal het bij de gemiddelde consument no way opkomen dat je je telefoon of fotocamera direct aan de printer kunt koppelen. Laat staan via bluetooth. Wat dat betreft "denkt" de gemiddelde consument behoorlijk primitief en/of heeft geen kennis van de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Fuzzillogic schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:56:
[...]

Dat het niet wordt aangeprezen is omdat Nokia die feature al jaren heeft. De N95 kan ook via bluetooth direct naar een printer sturen. Werkt gewoon, ondanks dat ik gewoon een oud, normaal bluetooth-stickje in de printer propte ipv de dure "officiële" stick :D

Frappant wel dat bij de nieuwere OSsen zoals iOS en Android dit soort features maar al te vaak ontbreken. Wellicht dat Nokia er inderdaad goed aan doet om de uitgebreide feature-set eens wat meer onder de aandacht te brengen.
Then again, hoewel dit soort features voor de consument gemaakt zijn zal het bij de gemiddelde consument no way opkomen dat je je telefoon of fotocamera direct aan de printer kunt koppelen. Laat staan via bluetooth. Wat dat betreft "denkt" de gemiddelde consument behoorlijk primitief en/of heeft geen kennis van de mogelijkheden.
Wist niet dat het er al jaren in zat. :)
Hoe dan ook, via bluetooth is al net een stap extra met een bluetooth stickje die niet iedereen heeft. Nu kun je gewoon je verloop USBOTG kabel erbij pakken. USB kabel van de printer even uit de PC halen en je Nokia eraan hangen en klaar.

Wat ik eerder al zei, juist het doel en de beoogde positie van Nokia (Multimedia e.d.) met de N8 maakt deze functie nu zo mooi. Als ze het nog iets eleganter kunnen implementeren (menu > opties > menu e.d.) dan is het best een feature die een hoop aanspreekt.

En dat andere OS'en het niet hebben zegt wel iets voor Symbian, het is gewoon een erg compleet OS dat veel functionaliteit herbergt out of the box. Helaas wordt het wat teniet gedaan door een outdated UI/UX.

[ Voor 6% gewijzigd door Beanie op 27-12-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Beanie schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:04:
[...]

Wist niet dat het er al jaren in zat. :)
Hoe dan ook, via bluetooth is al net een stap extra met een bluetooth stickje die niet iedereen heeft. Nu kun je gewoon je verloop USBOTG kabel erbij pakken. USB kabel van de printer even uit de PC halen en je Nokia eraan hangen en klaar.
Ligt aan de printer. De duurdere modelletjes hebben het ingebouwd. Bij de printer waar ik het probeerde was het een optie.
Wat ik eerder al zei, juist het doel en de beoogde positie van Nokia (Multimedia e.d.) met de N8 maakt deze functie nu zo mooi. Als ze het nog iets eleganter kunnen implementeren (menu > opties > menu e.d.) dan is het best een feature die een hoop aanspreekt.

En dat andere OS'en het niet hebben zegt wel iets voor Symbian, het is gewoon een erg compleet OS dat veel functionaliteit herbergt out of the box. Helaas wordt het wat teniet gedaan door een outdated UI/UX.
Mijn ervaring is dat veel niet-techneuten niet gaan experimenteren met hun gadgets. Ze gebruiken dat wat ze kennen of anderen hebben zien doen, and that's it. Het komt niet in hen op om te zien wat die andere menuopties zoal te bieden hebben. Als ze al iets nieuws voor elkaar proberen te krijgen dan strandt de poging al snel op "ik weet niet hoe dat moet". Ieder zijn ding, ik wil daar niet teveel kritiek op geven en ik snap best dat niet iedereen over de know-how en ervaring beschikt die je toch nodig hebt om het onderste uit de kan te halen.

Apple en Google zien dat blijkbaar ook en richten zich daarop. Maar vanuit een techneut gezien is het vooral een dumbing-down van de smartphones. Mogelijkheden worden versimpeld om het eenvoudiger te maken. Wat dan wel weer heel jammer is, is dat "men" (reviewers, gebruikers) juist iOS en Android als state of the art beschouwd. GUI-wize gezien hebben ze wellicht gelijk, maar qua features is Symbian nog steeds sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Beanie schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:04:
[...]
Nu kun je gewoon je verloop USBOTG kabel erbij pakken. USB kabel van de printer even uit de PC halen en je Nokia eraan hangen en klaar.
Ik probeerde eerst ook via de USB OTG maar dan werkt het niet, je moet juist de gewone micro USB kabel gebruiken. Blijkbaar is de N8 de slave (of client) en de printer de master (of de host).

En inderdaad, de manier om het via bluetooth te doen is inderdaad 2 stappen en dan snappen gewone mensen het niet meer. Een kabeltje is lekker simpel, zeker als die ook nog eens standaard wordt meegeleverd. Volgens mij hebben 8 van de 10 fotoprinters PictBridge gezien het al een oude standaard is.

De volgende generatie is toch weer draadloos, dan gaat die via wifi aan je router. Technisch is dat al wel mogelijk maar nog niet volwassen genoeg om een fotoprinter draadloos aan je N8 te koppelen. Als je op dat idee komt dan kun je inderdaad de tussenstap met een bluetooth stick gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Fuzzillogic schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:45:
Mijn ervaring is dat veel niet-techneuten niet gaan experimenteren met hun gadgets. Ze gebruiken dat wat ze kennen of anderen hebben zien doen, and that's it. Het komt niet in hen op om te zien wat die andere menuopties zoal te bieden hebben. Als ze al iets nieuws voor elkaar proberen te krijgen dan strandt de poging al snel op "ik weet niet hoe dat moet". Ieder zijn ding, ik wil daar niet teveel kritiek op geven en ik snap best dat niet iedereen over de know-how en ervaring beschikt die je toch nodig hebt om het onderste uit de kan te halen.

Apple en Google zien dat blijkbaar ook en richten zich daarop. Maar vanuit een techneut gezien is het vooral een dumbing-down van de smartphones. Mogelijkheden worden versimpeld om het eenvoudiger te maken. Wat dan wel weer heel jammer is, is dat "men" (reviewers, gebruikers) juist iOS en Android als state of the art beschouwd. GUI-wize gezien hebben ze wellicht gelijk, maar qua features is Symbian nog steeds sterk.
Het is wel redelijk bekend dat Nokia een engineering bedrijf is waar Google of Apple zich meer richt op de consument bieden wat ie gebruikt. Nokia heeft altijd al zoveel mogelijk in een telefoon gestopt zonder het kenbaar te maken of makkelijk te gebruiken, maar de functionaliteit is er wel.
Juist daarom is het zo jammer dat de hedendaagse 'tech' blogs zo makkelijk een OS afschrijven om hoe het eruit ziet. Uiteraard is gebruiksgemak belangrijk, maar functionaliteit is ook heel wat waard.
Maar goed, dat is ietwat afdwalen van het topic. Hoop dat Nokia met de verwachte FW update in Jan/Feb het gebruiksgemak een stuk weet op te schroeven zodat het ook voor de blogs weer een aantrekkelijk merk wordt.
robertwebbe schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:46:
[...]

Ik probeerde eerst ook via de USB OTG maar dan werkt het niet, je moet juist de gewone micro USB kabel gebruiken. Blijkbaar is de N8 de slave (of client) en de printer de master (of de host).

En inderdaad, de manier om het via bluetooth te doen is inderdaad 2 stappen en dan snappen gewone mensen het niet meer. Een kabeltje is lekker simpel, zeker als die ook nog eens standaard wordt meegeleverd. Volgens mij hebben 8 van de 10 fotoprinters PictBridge gezien het al een oude standaard is.

De volgende generatie is toch weer draadloos, dan gaat die via wifi aan je router. Technisch is dat al wel mogelijk maar nog niet volwassen genoeg om een fotoprinter draadloos aan je N8 te koppelen. Als je op dat idee komt dan kun je inderdaad de tussenstap met een bluetooth stick gebruiken.
Ok, ander kabeltje dus. Hoe dan ook, nog steeds erg makkelijk te begrijpen voor de meesten en je krijgt het erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb ook een filmpje gemaakt over de Nokia N8 en de Nokia CU-14A DVB-H headset, het werkt prima met Mobiel TV kijken van KPN. Je hebt er wel een KPN abonnement voor nodig en de Mobiel TV toevoeging a 9 euro per maand. Maar daarvoor kun je onbeperkt TV kijken:

YouTube: Mobiele tv op Nokia N8

[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 28-12-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:13
ziet er goed uit best goed uit dat mobiele tv op de N8
nu nog een Ovi music Unlimited versie
dan zou ik hem zeker aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar je de social network (Facebook/ Twitter) app kan downloaden? Ik heb het toestel gereset en de app komt wel terug maar de widget is verdwenen en als ik op facebook inlog dan zijn de links naar de diverse afbeeldingen verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
bladestar5314 schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:18:
ziet er goed uit best goed uit dat mobiele tv op de N8
nu nog een Ovi music Unlimited versie
dan zou ik hem zeker aanschaffen
Ik heb er nu al OVI Unlimited op zitten, het blijkt dat je een Unlimited account eens in de 3 maanden mag overzetten naar een ander IMEI nummer. En ik had er nog een actief van een X6 op mijn OVI account. Wel cool dat je dan onbeperkt muziek mag downloaden. Ik kijk meestal even bij de free reccord shop nieuw is en download dan de hele cd even.

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:24:
Weet iemand waar je de social network (Facebook/ Twitter) app kan downloaden? Ik heb het toestel gereset en de app komt wel terug maar de widget is verdwenen en als ik op facebook inlog dan zijn de links naar de diverse afbeeldingen verdwenen...
Zie robertwebbe in "Nokia N8"

[ Voor 42% gewijzigd door robertwebbe op 27-12-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik gechecked:
- Na een harde reset kun je (afhankelijk van de softwareversie) een aantal zaken kwijt zijn:
* de demo content die pre-installed was op het toestel (web-tv widgets, Tron Legacy filmpje, Dolby 5.1 demo, etc.). Onderstaand vind je een backup file waarmee je het Tron filmpje het het Dolby filmpje kunt terug zetten m.b.v. de Ovi Suite:
http://rapidshare.com/files/424576870/N8_2010-10-08.nbu.
Misschien een gekke vraag maar hoe/ wat doe ik met de nbu file? Voorheen herkende de PC suite dat type files maar de N8 wordt niet door de PC suite ondersteund en de OVI suite herkent de file niet...
* OVI Social
Kijk via Menu > Toepassingen > Sw-update of je een update kunt installeren. Daarna werkt alles weer.
Wel SW updates maar daar social networking zat daar niet bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
robertwebbe schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:01:
Ik heb ook een filmpje gemaakt over de Nokia N8 en de Nokia DVB-H headset, het werkt prima met Mobiel TV kijken van KPN. Je hebt er wel een KPN abonnement voor nodig en de Mobiel TV toevoeging a 9 euro per maand. Maar daarvoor kun je onbeperkt TV kijken:

YouTube: Mobiele tv op Nokia N8
Ik heb zelf een slingbox (kost 150 e), hiermee kan je met o.a. een telefoon, laptop of tablet inloggen (wifi of mobiel internet) op de mediabox van bijvoorbeeld upc. Dan heb je alle zenders die je thuis ook hebt, dus bijv.ook Eredivisie live.
Voor de E72 had ik de app gekocht, alleen voor de nwe symbian is deze er (nog) niet.
Ik kan de s60 versie wel installeren op de N8, maar ik krijg bepaalde velden niet ingevuld. Is het mogelijk om software met emulators compatible te krijgen?
Afbeeldingslocatie: http://www.centro-italiano.org/uploads/image/Slingbox/slingbox.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb ook een Slingbox (Solo) en dat gaat niet werken op de N8. Op het forum van Slingmedia zie je ook dat talloze mensen zich hierover beklagen maar dat de algemene teneur is dat er geen update meer uit zal komen voor Symbian. De reden hiervoor is dat Nokia in de US bij lange niet zo populair is als in Europa en dat de ontwikkel afdeling hun tijd liever besteed aan andere (Amerikaans) populaire platformen zoals iOS, Android, Windows Phone 7, BlackBerry en Palm OS.

Ik heb wel een truuk voor je om de velden ingevuld te krijgen; sluit een USB muis met scrollwiel aan op de USB OTG en dan kun je naar de velden toescrollen. Alleen is het mij nog niet gelukt om TV te kijken, ik denk dat dat samenhang met de laatste update in de Slingbox zelf, tegenwoordig kun je met meer bandbreedte TV kijken en sinds die update werkt de Symbian client niet meer.

Als je je geroepen voelt, zet een petitie op. Met social media kun je tegenwoordig veel bereiken.

@Proenski; dan wordt het denk ik toch nog even wachten op PR1.1. Het zou niet zo lang meer moeten duren.

[ Voor 7% gewijzigd door robertwebbe op 28-12-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:13
trouwens die music unlimited voor de n8 is al leverbaar
http://shop.nokia.nl/weba..._10505_10110_-19_90000712

wat ik alleen niet van Nokia begrijp is waarom ze nooit twee versie tegelijk van een toestel uitbrengen
gewoon een plain versie en een music unlimited variant ipv dat je 2 a 3 maanden moet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Heeft te maken met schaarste, productiecapaciteit en de verwachte vraag. Aangezien OVI Music Unlimited niet een dienst is waar masaal om wordt gevraagd kreeg die versie een lagere prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Paulus73 schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:55:
[...]
Verder mis ik de zoekfunctie in de huidige Muziekspeler. Iemand een goed alternatief hiervoor? Of gewoon wachten op de update van het volgende kwartaal?
Heb nog geen player gevonden met zoekfunctie, is toch wel een gemis. Houdt me aanbevolen voor tips.

Tijdens mijn zoektocht wel Tunewiki tegengekomen (via Ovi-store). Is wel leuk omdat het de songteksten van je bibiotheek kan weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
robertwebbe schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:44:
Ik heb ook een Slingbox (Solo) en dat gaat niet werken op de N8. Op het forum van Slingmedia zie je ook dat talloze mensen zich hierover beklagen maar dat de algemene teneur is dat er geen update meer uit zal komen voor Symbian. De reden hiervoor is dat Nokia in de US bij lange niet zo populair is als in Europa en dat de ontwikkel afdeling hun tijd liever besteed aan andere (Amerikaans) populaire platformen zoals iOS, Android, Windows Phone 7, BlackBerry en Palm OS.
....
Robert ik was de topic starter op dat forum (Folkert) over de N8. Mijn draadje werd gesloten omdat je blijkbaar daar niet mag discussieren over toekomstige versies van de slingplayer. Nogal kinderachtig. Ik had de truc van de muis al gelezen, ga het toch maar proberen.
Ik heb voor 100 euro de Gpad G10 gekocht, een 7 inch android 2.1 tablet. Hierop heb ik de android slingplayer geinstalleerd en dat werkt top. Maar ik zou het heel graag op de n8 zien want die heb ik immers altijd bij mij.

Het is waar dat de makers meer tijd besteden aan Iphone en Android, misschien is het toch een verkeerde keuze geweest van Nokia om door te gaan met een eigen besturingssysteem. Goede kans dat er in de toekomst nog wel een mogelijkheid komt om het toestel te flashen en Android erop te zetten.

---edit---
Ik heb een muis aangesloten, kan nu wel wat velden invullen maar niet de radiobutton veranderen (inloggen met id of via ipadres) of onderaan aanvinken dat ik het admin wachtwoord wil gebruiken.
Een keyboard aansluiten lukt niet, Robert kan je dat bevestigen?

[ Voor 8% gewijzigd door Folkifoon op 28-12-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn wifi thuisnetwerk heb ik een 64 karakter lang wachtwoord. Is het mogelijk om dit op één of andere manier te knippen/plakken op het moment dat ik probeer ik te loggen via mijn N8?
Of zit er niks anders op dan het hele wachtwoord eenmalig compleet over te typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:07:
Voor mijn wifi thuisnetwerk heb ik een 64 karakter lang wachtwoord. Is het mogelijk om dit op één of andere manier te knippen/plakken op het moment dat ik probeer ik te loggen via mijn N8?
Of zit er niks anders op dan het hele wachtwoord eenmalig compleet over te typen?
Je kan het wachtwoord naar je eigen emailadres sturen en daar knippen en dan plakken. Of je maakt een tekstbestandje die je op de telefoon zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Folkifoon schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:12:
[...]
Een keyboard aansluiten lukt niet, Robert kan je dat bevestigen?
Heb je misschien een bluetooth keyboard? Die werkte wel bij mij.
YouTube: Nokia N8 connected to a Bluetooth qwerty keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Nee die heb ik niet ligggen, en ik verwacht ook niet dat het programma gaat werken op dit moment. Het is jammer want de N8 is uitermate geschikt om tv op te kijken, beter dan de e72 en daarop was het ook al prima te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Folkifoon schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:09:
[...]

Je kan het wachtwoord naar je eigen emailadres sturen en daar knippen en dan plakken. Of je maakt een tekstbestandje die je op de telefoon zet.
Het probleem zit hem erin dat in het veld waar je wachtwoord moet worden ingegeven, geen optie "plakken" beschikbaar is....
Of kijk ik niet ver genoeg? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:44:

@Proenski; dan wordt het denk ik toch nog even wachten op PR1.1. Het zou niet zo lang meer moeten duren.
Of dat de oplossing brengt wachten we maar even af maar tot die tijd:

http://discussions.europe...ne-after-reset/m-p/815739

Werkte bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:36
Ik heb het idee dat m'n N8 de laatste tijd steeds langzamer word. Komt dat omdat ik telkens nieuwe dingen erop zet en als het niks is weer verwijdert (in willekeurige volgorde) En ook DayHand Input (qwerty toetsenbord in portraid) geïnstalleerd heb en 2 weken later weer verwijdert heb?

En met langzamer bedoel ik met alles langzamer en niet een paar dingen.
Pagina: 1 ... 23 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic