Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:45
Hallo allemaal,

Sinds het weekend ben ik ook trots bezitter van een N8, al heb ik me weer met hand en tand moeten "verantwoorden" voor het feit geen iphone 4 / galaxy s te hebben gekozen ;).

Eigenlijk tot op de dag van vandaag nog geen problemen ervaren, behalve dat het homescreen soms niet lekker scrolt als je de telefoon een tijdje niet gebruikt hebt. Maar na een paar seconden werkt dit weer naar behoren.

Zit alleen met een probleempje bij het instellen voor gebruik op het WIFI van de Radboud universiteit. Schijnbaar moet ik daar een appart certificaat voor op mijn computer downloaden, dan wat instellingen veranderen, het certificaat ergens op de telefoon "gooien" en dan de instellingen gaan volgen. Maar ik loop vast bij het EAP-TTLS, bij het CA-certificaat staat het door de computer gemaakte bestandje niet in de lijst. Heeft iemand misschien een tip met het instellen van een zulk soort WIFI-internet op symbian ^3?

Hier de handleiding van de RU-site (alleen een handleiding van eerdere symbian versie beschikbaar): http://www.ru.nl/voorzien...s-ru/item_714982/symbian/

Alvast hartstikke bedankt voor eventuele hulp!

N.B. Goed nieuws van Nokia dat er schijnbaar nog veel mooie updates komen voor symbian ^3. Laat eerst die browser maar eens komen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
theonlymarco83 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 23:45:
Hallo allemaal,

Sinds het weekend ben ik ook trots bezitter van een N8, al heb ik me weer met hand en tand moeten "verantwoorden" voor het feit geen iphone 4 / galaxy s te hebben gekozen ;).
Wat heeft bij jou de doorslag gegeven om niet een van die twee toestellen te kiezen? Ik zit namelijk ook te twijfelen (maar dan tussen N8/C6-01 en HTC Gratia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

favorieten opslaan gelukt

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-09 00:15
Hoe?
edit:
toevoegen aan je post met de vraag?

[ Voor 14% gewijzigd door emmerx op 15-12-2010 09:24 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruins3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09-2024
theonlymarco83 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 23:45:
Hallo allemaal,

Eigenlijk tot op de dag van vandaag nog geen problemen ervaren, behalve dat het homescreen soms niet lekker scrolt als je de telefoon een tijdje niet gebruikt hebt. Maar na een paar seconden werkt dit weer naar behoren.

Zit alleen met een probleempje bij het instellen voor gebruik op het WIFI van de Radboud universiteit. Schijnbaar moet ik daar een appart certificaat voor op mijn computer downloaden, dan wat instellingen veranderen, het certificaat ergens op de telefoon "gooien" en dan de instellingen gaan volgen. Maar ik loop vast bij het EAP-TTLS, bij het CA-certificaat staat het door de computer gemaakte bestandje niet in de lijst. Heeft iemand misschien een tip met het instellen van een zulk soort WIFI-internet op symbian ^3?

Hier de handleiding van de RU-site (alleen een handleiding van eerdere symbian versie beschikbaar): http://www.ru.nl/voorzien...s-ru/item_714982/symbian/

Alvast hartstikke bedankt voor eventuele hulp!

N.B. Goed nieuws van Nokia dat er schijnbaar nog veel mooie updates komen voor symbian ^3. Laat eerst die browser maar eens komen!!
Heb je het certificaat aangeklikt toen je het op de telefoon "gooide"? Dit moet je namelijk doen om het te installeren. Vink na aanklikken alle opties aan.
Ik heb zelf problemen met het connecten aan een WPA2 netwerk (al gaat het bij mij om een PEAP netwerk). Dus als het lukt en de telefoon loopt vast weet je waar dit door komt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 21:21
Barock schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:54:
[quote]Barock schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:27:
[...]

Dank, heb hem gedownload en geinstalleerd.
De PC Suite maakt direct als vanouds contact met de telefoon.
Echter, bij synchroniseren blijft hij hangen, "waiting for NokiaN8".
Moet ik nog andere instellingen wijzigen op de telefoon of zo? :?

Edit:
Nu goed aangesloten zowel USB als met Bleutooth, programma synchorniseert naar het blijkt. Maar veranderingen in de telefoon als in Outlook worden NIET doorgevoerd!
Waarom niet? :(

Edit2:
Moet je soms op de N8 een nieuw synchronisatie-profiel instellen? Zo ja, Hoe?
Ik kom er maar niet uit! 8)7
Help, help. OVI Suite is niets!!! :(
Nokia maak PC Suite geschikt voor je TOP MODEL! :-(
Morgen maar weer verder.....
Heb je nu PC Suite of Ovi Suite?

Anyway, je moet wel aangeven, wat je wilt synchroniseren, waarmee je wilt synchroniseren en hoe je wilt synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
pegagus schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:20:
[...]

Heb je nu PC Suite of Ovi Suite?

Anyway, je moet wel aangeven, wat je wilt synchroniseren, waarmee je wilt synchroniseren en hoe je wilt synchroniseren.
Al jaren werk ik met PC Suite. ;)
Maar bij USB verbinding geeft het programma aan: "Your Phone is in file transfer mode and cannot be used with PC Suite. Qiut File Transfer mode from the Phone if you want to use the Phone with PC Suite".
Op de N8 heb ik bij Connectiviteit staan: USB: Nokia Ovi Suite op Actief. Dit kan ook niet gewijzigd worden.
Dus Connected in Non Compatible mode.
Ik weet de oplossing helaas niet, hoe verder? 8)7

Edit:
Nadat ik alle Nokia zaken van de PC had verwijderd (ook het register geschoond) en mijn N8 een hard reset gegeven werkt het nu wel, gelukkig...
Hoop alleen dat de boel niet in de war komt als ik OVI Suite nu instaleer!

[ Voor 13% gewijzigd door Barock op 15-12-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
PC Suite (eventueel) er af en Ovi Suite 3 van Nokia Beta Labs installeren.

Ik heb er weer een mooie app bij: http://nokia-n8-software.smartphoneware.com/timer.php Ideaal als je regelmatig in de keuken het eten staat te bereiden. Kost relatief veel (maar eigenlijk nog niks).Ik heb €7,47 betaald, maar in OviStore is die slechts €2,00 euro, zie ik zojuist. 8)7

De site is iig wel handig om niet door heel veel frut-apps te hoeven scrollen en dan even makkelijk via Ovi Store aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
Bruins3 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:00:
[...]

Heb je het certificaat aangeklikt toen je het op de telefoon "gooide"? Dit moet je namelijk doen om het te installeren. Vink na aanklikken alle opties aan.
Ik heb zelf problemen met het connecten aan een WPA2 netwerk (al gaat het bij mij om een PEAP netwerk). Dus als het lukt en de telefoon loopt vast weet je waar dit door komt :).
Thx, ga het proberen.....had dat nog niet gedaan. 8)7
Batsu schreef op woensdag 15 december 2010 @ 08:36:
[...]

Wat heeft bij jou de doorslag gegeven om niet een van die twee toestellen te kiezen? Ik zit namelijk ook te twijfelen (maar dan tussen N8/C6-01 en HTC Gratia)
Naast het feit geen "eenheidsworst te willen zijn, wat een principekwestie is" wilde ik nokia nog wel een kans geven. Over de N97 mini was ik ook niet echt tevreden, al vond ik hem ook niet waardeloos. De geweldige cameramogelijkheden met xenon, de apps die ik wil zijn ook in OVI beschikbaar, de gadgets zoals de fm transmitter en HDMI-out, de videospeler die haast alles direct "slikt", het niet moeten gebruik maken van itunes (t.o.v. iphone) en vooral de degelijke "feel" van het toestel (t.o.v. galaxy s) waren voor mij een pré.

Andere telefoons hebben wel voordelen qua scherm, al vind ik dat van de nokia bepaald niet slecht....het lijkt af en toe wel of er een soort condensvorming plaats heeft bij een witte achtergrond. De iphone heeft daar weinig last van. En de besturingssystemen android en IOS zijn gewoon gelikter. Maar los van de grotere hoeveelheid apps en de eenvoudigere interface vraag ik me toch zeer af of ze "onder de motorkap" wel veel meer te bieden hebben dan symbian ^3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:56
theonlymarco83 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:22:

Naast het feit geen "eenheidsworst te willen zijn, wat een principekwestie is" wilde ik nokia nog wel een kans geven.
Ik twijfel ook over de aanschaf van een N8 (evt. C7). Heb een iPhone 3GS, een Samsung i8910 (met custom rom) en een Nokia 5800 XM. Voor mij is het niet mee willen lopen met de massa toch ook een belangrijk argument.

Bovendien is er toch ook weer goed nieuws van Nokia: http://www.allaboutphones...aande-Symbianupdates.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
theonlymarco83 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:22:

Naast het feit geen "eenheidsworst te willen zijn, wat een principekwestie is" wilde ik nokia nog wel een kans geven. Over de N97 mini was ik ook niet echt tevreden, al vond ik hem ook niet waardeloos. De geweldige cameramogelijkheden met xenon, de apps die ik wil zijn ook in OVI beschikbaar, de gadgets zoals de fm transmitter en HDMI-out, de videospeler die haast alles direct "slikt", het niet moeten gebruik maken van itunes (t.o.v. iphone) en vooral de degelijke "feel" van het toestel (t.o.v. galaxy s) waren voor mij een pré.

Andere telefoons hebben wel voordelen qua scherm, al vind ik dat van de nokia bepaald niet slecht....het lijkt af en toe wel of er een soort condensvorming plaats heeft bij een witte achtergrond. De iphone heeft daar weinig last van. En de besturingssystemen android en IOS zijn gewoon gelikter. Maar los van de grotere hoeveelheid apps en de eenvoudigere interface vraag ik me toch zeer af of ze "onder de motorkap" wel veel meer te bieden hebben dan symbian ^3.
Ik herken me zeker in je verhaal. Ik heb eigenlijk nooit klachten gehad over de eerdere versies van symbian (heb e50 e51 e65 e66 eghad). Het zal vast niet zo gemakkelijk zijn als de andere OS-en maar goed het is bruikbaar en als je er eenmaal aan gewend bent.
Bij mij speelt de grootte van het toestel ook zeker mee. Zo vind ik de Desire HD mooi, maar gewoon te groot. Daarom zoek ik een telefoon de bescheidener is is formaat, met tot gevolg dat het scherm kleiner zal zijn.
Daarnaast is het OS ook belangrijk en ik twijfel toch tussen een symbian (N8 of C06-01 wat ik een geweldig mooi en "klein" toestel vind) en Android (HTC Legend of HTC Aria welke nog niet te verkrijgen is geloof ik)

EDIT het liefst wil ik dus niet elke avond mijn telefoon aan de lader hoeven te hangen3....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Belrom

Heb precies hetzelfde probleem, heb de software ook al opnieuw geinstaleerd via OVi suite, maar dat haalde ook niets uit, nog steeds die gebroken icoontjes in facebook??????

Ben benieuwd wat de oplossing voor jou is.

Gr Erwin

EDIT: Oplossing reeds gevonden zie 2 posts hieronder

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wil je je toestel niet elke avond aan de lader hangen laat dan android opzij, en ga voor de n8 die ligt perfect in de hand tov de desire hd die elke avond wel aan het stroomsnoer moet.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BelRom schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:28:
Beetje ten einde raad, het toestel werkte naar behoren voor zover ik het reeds in gebruik genomen had, wellicht héél dom om die fabrieksinstellingen terug te zetten (al wetende dat dit op vorige phone bv nokia 6300 enzo geen problemen opleverde, maar ja, geen symbians).
Iemand raad?
Een mail naar nokia support laat op zich wachten ... denk dat ik hier eerder met jullie ervaringen een eventuele oplossing zal kunnen vinden.
Nogmaals dank voor het doornemen van deze post, alle comments welkom.
Heb de oplossing voor het probleem gevonden. De nokia social app opnieuw instaleren (je hoeft de oude niet eerst te verwijderen)

Download hem via deze link http://nmota.messaging.no...ts/Social_1_2_update.sisx

Instaleren via OVI Suite

Toestel zal daarna opnieuw opgestart moeten worden (volg gewoon de aanwijzingen, kind kan de was doen :9 )

En alles word weer gewoon weergegeven en je instellingen/logins staan er ook nog gewoon in.

succes Gr Erwin

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
mafiatounes schreef op woensdag 15 december 2010 @ 17:24:
Wil je je toestel niet elke avond aan de lader hangen laat dan android opzij, en ga voor de n8 die ligt perfect in de hand tov de desire hd die elke avond wel aan het stroomsnoer moet.
Ik blijf geinteresseerd in de legend en gratia, en voor symbian de N8 en C6-01. Wellicht dit weekend eens de keuze maken en toestel kopen. De Gratia is er nog niet denk ik dus dat zal een no-go worden.

Toch teleurstellend dat Android zo je batterij opvreet (al lijk gingerbread daar wel veel beter mee om te gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:44:
[...]

Ik heb deze op mijn N8 geinstalleerd en hij werkt fijlloos.
http://store.ovi.mobi/content/16725
Ik neem even aan dat bij de grote vernieuwing van de software in februari de officiele versie wel beschikbaar zal zijn.
Mij lukt het niet. Ik kan wel de bovenstaande link in de sms openen, maar daarna wil de Ovi Store steeds niet openen ('Ovi Store momenteel niet beschikbaar'.) Jammer. Geen Shazam voor mij...

[ Voor 5% gewijzigd door choogen op 15-12-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

choogen schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:23:
[...]

Mij lukt het niet. Ik kan wel de bovenstaande link in de sms openen, maar daarna wil de Ovi Store steeds niet openen ('Ovi Store momenteel niet beschikbaar'.) Jammer. Geen Shazam voor mij...
Ga naar een Nokia winkel en laat hun hem er in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier ervaring met de digitale pen van Penvision ( http://www.penvision.se/ ) ?
Ik krijg die met geen mogelijkheid draaiend op mijn N8, terwijl die wel probleemloos draait op mijn N82 met exact dezelfde simkaart.
Uiteraard heeft de N82 wel een oudere Symbian versie dan den N8,maar de software zellf laat zich wel installeren.

Ben al wild aan het zoeken op het internet, maar daar is nog zeer weinig over de digitale pen te vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:00:
Iemand hier ervaring met de digitale pen van Penvision ( http://www.penvision.se/ ) ?
Ik krijg die met geen mogelijkheid draaiend op mijn N8, terwijl die wel probleemloos draait op mijn N82 met exact dezelfde simkaart.
Uiteraard heeft de N82 wel een oudere Symbian versie dan den N8,maar de software zellf laat zich wel installeren.

Ben al wild aan het zoeken op het internet, maar daar is nog zeer weinig over de digitale pen te vinden helaas.
De makers van die Penvision een email sturen, heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:21
[...]

Hier het zelfde.. Niet beschikbaar voor de N8.. Met een ander toestel wil hij niet installeren.

Ik heb Shazam support al een e-mail gestuurd, helaas nog geen reactie op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:05:
[...]

De makers van die Penvision een email sturen, heb je dat al geprobeerd?
Strekking van hun antwoord:

"Symbian^3 wordt (nog) niet ondersteund" :(

Daar heb je dus ook al weinig aan. Op een of andere manier krijgt de penpusher software het gewoon niet voor elkaar zijn bestanden te versturen. En aangezien de accu van mijn oude N82 nagenoeg naar god is, wil ik het liefst zo snel mogelijk het op mijn n8 draaiende zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Nieuwe widgets via Nokia Beta Lab:
Nokia Bots
http://betalabs.nokia.com...more_info#Getting_started
Nokia Bots is a collection of add-ons that autonomously learn your personal preferences, and improve user experience with new, customized features and tricks. These add-ons, or Bots, observe how the phone is being used and automatically configure and activate themselves, if customization seems relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

[...]

Ik heb dat met Doodle Jump... Had die op mn 5800 maar krijg 'm met geen mogelijkheid op mijn N8 nu. Enige dat ik krijg is 'downloadfout'.

Roy-O-Rama

• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
weet iemand wanneer whatsapp geupdate wordt en foto/video verzenden mogelijk i s?

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Walkman schreef op zondag 12 december 2010 @ 14:55:
Heb nu nog een Nokia 5800, maar zit er sterk aan te denken om over te stappen naar een Nokia N8. Heb het toestel in m'n handen gehad en het lijkt allemaal een stukje vlotter te werken. Zijn er hier mensen die van de 5800 zijn overgestapt? Wat zijn de ervaringen?

Grootste reden voor mij om voor de N8 te gaan zijn het iets grotere scherm (niet veel, maar toch) en de standaard ondersteuning van divx. Ik gebruik m'n huidige telefoon vooral voor muziek en films en als je dan niet hoeft te converteren scheelt dat toch een hoop. Lees hier en daar verhalen over een wat mindere batterijduur. Lukt het met het toestel om een dag door te komen? Ik laad nu ook dagelijks op, dus als het een hele blijft werken heb ik er geen probleem mee.
Vroeg me af of iemand antwoord heeft op bovenstaande vragen, vooral de batterijduur.

• mafiatounes
  • Niet online
Batsu schreef op woensdag 15 december 2010 @ 18:47:
[...]

Ik blijf geinteresseerd in de legend en gratia, en voor symbian de N8 en C6-01. Wellicht dit weekend eens de keuze maken en toestel kopen. De Gratia is er nog niet denk ik dus dat zal een no-go worden.

Toch teleurstellend dat Android zo je batterij opvreet (al lijk gingerbread daar wel veel beter mee om te gaan)
Ik heb de legend ook een tijdje gehad is een heel goed toestel en is net geupdate naar froyo maar denk dat als je batterijduur belangrijk vindt toch beter af bent bij 1 van de symbian toestellen.. Trouwens alle symbian^3 toestellen krijgen meerdere os updates een stuk of 5 in 2011 om de interface wat gelikter te maken en de browser en keyboards te vervangen.

Ik twijfel of gingerbread wel energiezuiniger is bij niet amoled schermen..

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

Mijn nokia N8 heb ik maandag bij de vodafone care point in den haag laten opsturen nadat de toestel elke keer een "bijna doodervaring" kreeg. Vaak schakelt ie zichzelf uit en start ie weer op. Soms gaat hij niet meer aan en na een tijdje wel (handmatig). Vorige week kon hij een hele dag niet meer aan en de volgende ochtend weer wel.

Hij is nu bij dynafix en hij is in behandeling bij de reparatie repair center. Ik hoop echt dat ik een nieuwe toestel krijg, want dit vind ik te ver gaan voor zo een duur toestel.

Aan de ene kant vind ik het jammer dat mn toestel niet helemaal "dood" gaat, want nu twijfel ik of ik een vervangend toestel krijg...

Master_A

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:38
http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=37124.0

snel vandaag is hero of sparta gratuit!

To Beezze or not to Beezze

• Batsu
mafiatounes schreef op donderdag 16 december 2010 @ 15:39:
[...]

Ik heb de legend ook een tijdje gehad is een heel goed toestel en is net geupdate naar froyo maar denk dat als je batterijduur belangrijk vindt toch beter af bent bij 1 van de symbian toestellen.. Trouwens alle symbian^3 toestellen krijgen meerdere os updates een stuk of 5 in 2011 om de interface wat gelikter te maken en de browser en keyboards te vervangen.

Ik twijfel of gingerbread wel energiezuiniger is bij niet amoled schermen..
Volgens een review van de Nexus S is Gingerbread wel zuiniger.

Ben erg gecharmeerd van nu ook de motorla DEFY... zal nog een lastige keuze worden!!

• beezze
Batsu schreef op donderdag 16 december 2010 @ 16:30:
[...]

Volgens een review van de Nexus S is Gingerbread wel zuiniger.

Ben erg gecharmeerd van nu ook de motorla DEFY... zal nog een lastige keuze worden!!
het is gewoon, als je graag hele goeie foto's wilt maken in de kroeg, dan moet je de N8 nemen.
Als dat voor jou geen prioriteit heeft. Dan zou ik iets anders pakken wat wel écht fijn werkt

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Thanks.
Ik heb hem er op gezet.
Je moet alleen wel exrtra data laden nadat je de game start...hou daar dus rekening mee (wifi ;) )

• Batsu
beezze schreef op donderdag 16 december 2010 @ 16:50:
[...]

het is gewoon, als je graag hele goeie foto's wilt maken in de kroeg, dan moet je de N8 nemen.
Als dat voor jou geen prioriteit heeft. Dan zou ik iets anders pakken wat wel écht fijn werkt
dan zal ik denk ik inderdaad voor iets anders gaan. De meerprijs is het me denk ik niet waard, al is de full metalen behuizing natuurlijk zel erg slick!!

Verwijderd

Ik probeer momenteel uit te zoeken wat die pen allemaal over het net verstuurt. Heb daarvoor connectivityanalyzer geinstalleerd, maar de logger daarvan werkt alleen op de wlan verbinding en geeft maar zeer weinig informatie.
Het blijft me verbazen namelijk dat alles lijkt te werken, (Penpusher sofware installatie, pen connectie met de penpusher, pen file uploaden naar penpusher), maar dat de penpusher software het toch niet voor elkaar krijgt de data over het net te sturen. Zou dus kunnen duiden op een hele simpele instellingsfout in de mobile internet instelling.

Weet iemand of er een proggie is om de mobile internet connectie te monitoren en te loggen wat er allemaal overheen gaat?
Proggie moet dan dus op zowel de N8 als de N82 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

Angry Birds '2' is uit, met Kerst en Halloween thema. Twee euro.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Ik ben mijn USB-datakabel die bij mijn N8 geleverd werdt kwijt. De kabel om je N8 met de computer te verbinden.
Nu wil ik een nieuwe bestellen maar weet ik niet welke aansluiting de kabel moet zijn..want er bestaan 2 verschillende types micro usb connectors namelijk Micro USB-A of Micro USB-B.
Moet het een Micro USB-A of Micro USB-B aansluiting zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door SpitfireNL op 17-12-2010 14:51 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

B

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Nog geen Skype voor de N8? :? Heb hem wel op de N97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpitfireNL schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:49:
Ik ben mijn USB-datakabel die bij mijn N8 geleverd werdt kwijt. De kabel om je N8 met de computer te verbinden.
Nu wil ik een nieuwe bestellen maar weet ik niet welke aansluiting de kabel moet zijn..want er bestaan 2 verschillende types micro usb connectors namelijk Micro USB-A of Micro USB-B.
Moet het een Micro USB-A of Micro USB-B aansluiting zijn?
https://www.telecomteleco...atakabel-ca-179-bulk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Bedankt!.
Maar het hoeft toch niet per sé een van Nokia zelf te zijn? zijn de nokia kabels net iets anders ofzo?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
een usb kabel is een usb kabel ;)

gewoon eentje in hongkong bestellen voor een paar dollarcenten.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.48924

[ Voor 19% gewijzigd door Webjunkie op 17-12-2010 18:38 . Reden: linkje toegevoegd ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

Update van mn telefoon die ik heb laten opsturen wegens spontaan uitgaan:

Reparatie repair center - Afgebroken 17-12-2010 13:11:54
De reparatie is afgebroken ivm een mogelijk niet te repareren defect. Het product is evt. doorgestuurd naar een geautoriseerd extern reparatie centrum voor verdere beoordeling.

Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 17-12-2010 18:57:31
Het product is bij Dynafix Care ontvangen en zal ter reparatie aangeboden worden aan de technische dienst.

Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 17-12-2010 18:57:32
Het product is door Dynafix Care naar de technische dienst verstuurd

Wordt ie nu naar Nokia opgestuurd? Of is het de technische dienst van Dynafix? Heeft iemand hier al ervaring mee gehad?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
iemand enig idee hoe je met spb extra icoon`tjes op het start scherm zet ik weet als ik rechts onder druk dat ik ze kan kiezen maar daar staan niet alle programma s hoe krijg ik daarmeer bij? Ik kan bv wel een foto lijst of nu gadget kiezen maar geen sygic iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van "Nokia Beta Labs". "MAPS" ge-download.
Het werkte niet dacht ik, maar opgelet, op een gegeven moment staat er in beeld: "Op het apparaat afronden". Dat had ik dus even over het hoofd gezien en ik denk meerderen met mij. Toen ik dus op mijn N8 het installeren afmaakte werkte het uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Sooow, ook maar eens de N8 gekocht na alle ellende met de N97. Mis alleen het toetsenbordje heel erg.

Meteen een vraag: Hoe zet ik mijn sms berichten over? Zijn er behoorlijk veel, via 'Overdracht' met Bluetooth werkt het niet, dan loopt hij na een tijdje vast. Backup op een microSD wordt door de N8 niet herkent, waarschijnlijk omdat de N97 het oude Symbian heeft. Inmiddels heb ik op de N8 nieuwe SMSjes gekregen, en in Nokia Ovi staan deze nu perfect gesynchroniseerd. Echter is dat maar 1 richting, nl. vanuit de telefoon naar de PC. Wie weet hoe ik de SMSjes uit Nokia Ovi Suite kan kopiëren naar het toestel?

Backup van de N97 maken met Ovi en terugzetten op de N8 werkt ook niet helemaal lekker met de berichten....

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 05:05:
[...]

De logica dat als iedereen een Ferrari rijdt, jij een Lada kiest, ontgaat mij gelukkig. 8)
Met dit verschil dat de iphone meer in de categorie "Lada" valt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Ik zit met een probleem waar ik niet uit kom. Ik schaam me diep dat ik alleen op dit forum kom om een vraag te stellen, maar ik ben ten einde raad.

Ik wil graag op mijn N8 naar de webcam van 3fm kijken. Ik ga daarvoor naar de mobiele site van 3fm en klik op Kijk live. Het lijkt dan of de stream wordt geopend, maar het blijft hangen op een zwart scherm met een draaiende witte pijl die de indruk wekt dat de stream wordt geladen. Er gebeurt echter verder niets meer het blijft daarop hangen. Mijn zus heeft een N97 en bij haar wordt als ze op Kijk Live klikt de standaard meegeleverde Real Player geopend en de stream afgespeeld.

Ik heb hetzelfde probleem met de Xenozu YouTube player die ik via de Ovi Store heb gedownload. Deze blijft als ik op een Youtube filmpje klik ook hangen op een zwart scherm met een ronddraaiende witte pijl. Volgens mij maakt deze applicatie ook gebruik van Real Player.

Ik heb het hele internet afgezocht naar RealPlayer voor mijn N8, maar kan niets bruikbaars vinden. De enige die ik heb gevonden is deze:
RealNetworks Real Player 2 v2.0.1 [EN-RU] S60v5 S60v3 SynbianOSv9.x Signed (http://forum.mobiles24.com/showthread.php?p=354688)

The Symbian version of RealPlayer allows mobile phones to play Real Audio, Real Video, MP3, 3GP, AMR and other media formats. It is provided as freeware. In newer Symbian devices it can also be used to stream both audio and video content in the form of MP3 (music) and 3GP (videos).

Developper: RealNetworks
Release date: 11.11.2010
Language support: English & Russian
Rlstype: Ported from original ROM of N96
Platform: S60v3 (SymbianOSv9.1-3), S60v5 (SymbianOSv9.4)
[!] App signed by root cert of BiNPDA
Het lukt me echter niet om deze te installeren. Ik krijg steeds de melding dat toegang tot de applicatie niet is toegestaan. In de beschrijving staat met een uitroepteken dat de app is signed. Geen idee wat dit betekent en wat ik met de info moet doen.

Ik heb het volgende geprobeerd:
* App installeren zoals ik het heb gedownload (.sisx)
* App via http://cer.opda.cn/en/ nogmaals voor mijn mobiel 'gesigned'. (.sisx)
* Met siscontents het signature verwijderd en vervolgens geprobeerd die versie te installeren (.sis)
* De versie waaruit ik de signature heb verwijderd nogmaals via cer.opda.cn gesigned (.sisx)

Dit heeft allemaal niet mogen baten. Ik krijg de app niet geïnstalleerd.

Weet iemand een alternatieve app waarmee ik de webcam stream van 3fm.nl kan bekijken op mijn N8? Of weet iemand misschien waar ik een werkende versie van RealPlayer voor mijn N8 kan vinden?

Alvast bedankt!

N.B. Ik heb echt eerst een hele dag internet afgestruind voordat ik heb besloten om dit te posten. Het is dus echt geen gemakzucht van mijn kant. Dit topic volg ik ook al weken en ik ben de oplossing nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
joi-c schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 12:05:
Ik zit met een probleem waar ik niet uit kom. Ik schaam me diep dat ik alleen op dit forum kom om een vraag te stellen, maar ik ben ten einde raad.

Ik wil graag op mijn N8 naar de webcam van 3fm kijken. Ik ga daarvoor naar de mobiele site van 3fm en klik op Kijk live. Het lijkt dan of de stream wordt geopend, maar het blijft hangen op een zwart scherm met een draaiende witte pijl die de indruk wekt dat de stream wordt geladen. Er gebeurt echter verder niets meer het blijft daarop hangen. Mijn zus heeft een N97 en bij haar wordt als ze op Kijk Live klikt de standaard meegeleverde Real Player geopend en de stream afgespeeld.
e Xenozu YouTube player die ik via de Ovi Store heb gedownload. Deze blijft als ik op een Youtube filmpje klik ook hangen op een zwart scherm met een ronddraaiende witte pijl. Volgens mij maakt deze applicatie ook gebruik van Real Player.
3FM bekijken werkt bij mij prima op de N8 i.c.m. telfort. half minuutje wachten en alles verschijnt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
theonlymarco83 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 14:37:
3FM bekijken werkt bij mij prima op de N8 i.c.m. telfort. half minuutje wachten en alles verschijnt hier.
Oh my god! Ik schaam me dood. Ik moest gewoon iets langer wachten... :$
(bij Xenozu YouTube player blijf ik het probleem houden. Daarom dacht ik ook dat dit niet werkte...)

Het beeld is abominabel, maar beter iets dan niets! Super bedankt! d:)b
(ik ben een Serious Request addict en wil zo min mogelijk missen ;) )

Ter info: ik heb N8 met Hi abonnement.

[ Voor 3% gewijzigd door joi-c op 18-12-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
[...]

Ik heb SoundHound op mijn N8 geïnstalleerd. Deze doet eigenlijk hetzelfde als shazam. Je kunt ook gewoon een liedje neuriën en hij vindt het. HIj geeft dan ook links naar video's, het album, artiest informatie. Super App!
http://store.ovi.com/content/5715?clickSource=search

Wat mij betreft een aardig alternatief voor Shazam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
@ joi-c: Soundhound werkt heel goed hier op de n8, ik kreeg shazam maar niet op m'n n8 ook niet via ovi store site n97 kiezen en sturen want de link wordt niet geopend op m'n n8, heel blij met soundhound zoals je zegt je kan zelf neurien en hij herkent het!

[ Voor 4% gewijzigd door mafiatounes op 18-12-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrcosmo schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 23:15:
iemand enig idee hoe je met spb extra icoon`tjes op het start scherm zet ik weet als ik rechts onder druk dat ik ze kan kiezen maar daar staan niet alle programma s hoe krijg ik daarmeer bij? Ik kan bv wel een foto lijst of nu gadget kiezen maar geen sygic iemand die me kan helpen?
Snelkoppeling selecteren, die kan ja dan later gaan benoemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joi-c schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 16:31:
[...]

Ik heb SoundHound op mijn N8 geïnstalleerd. Deze doet eigenlijk hetzelfde als shazam. Je kunt ook gewoon een liedje neuriën en hij vindt het. HIj geeft dan ook links naar video's, het album, artiest informatie. Super App!
http://store.ovi.com/content/5715?clickSource=search

Wat mij betreft een aardig alternatief voor Shazam.
Ik heb ze nu bijde op de N8 staan Shazam gratis en SoundHound €4,50 maar de heeft wel een paar leuke opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]joi-c schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 15:52:
[...]

Oh my god! Ik schaam me dood. Ik moest gewoon iets langer wachten... :$
(bij Xenozu YouTube player blijf ik het probleem houden. Daarom dacht ik ook dat dit niet werkte...)

Het beeld is abominabel, maar beter iets dan niets! Super bedankt! d:)b
(ik ben een Serious Request addict en wil zo min mogelijk missen ;) )

Ter info: ik heb N8 met Hi abonnement.

Ik heb ook een HI abonnement en een youtube die niet of nauwelijks werkte.
Heb toen via , m.google.com een nieuwe gedownload en nu werkt het perfekt. snelle verbinding en mooi groot beeld. Het is even zoeken, maar mij is het ook gelukt en ben nog geen deskundige op dit gebied :)
Staat ook ergens in dit topic.
Alleen een link via facebook opent in de oude versie en wil dus niet.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Ik maak veel gebruik van de YouTube applicatie op mijn N95, zowel over UMTS (Vodafone) als mijn draadloos netwerk. Nu is de kwaliteit van de filmpjes niet al te best. Moet ik me voorstellen dat de N8 dezelfde kwaliteit biedt, maar dan op een groter scherm (en dus NOG onscherpere filmpjes)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poeh schreef op zondag 19 december 2010 @ 10:02:
Ik maak veel gebruik van de YouTube applicatie op mijn N95, zowel over UMTS (Vodafone) als mijn draadloos netwerk. Nu is de kwaliteit van de filmpjes niet al te best. Moet ik me voorstellen dat de N8 dezelfde kwaliteit biedt, maar dan op een groter scherm (en dus NOG onscherpere filmpjes)?
De filmpjes laden niet goed en waren postzegel formaat, maar nu is het goed.
m.google.com en youtube zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Ik heb Skype succesvol geinstalleerd. Chatten gaat prima. Echter, de kwaliteit van de verbinding is abominabel slecht. Zowel ik als mijn gesprekspartner kunnen nauwelijks iets verstaan. Een herinstallatie loste het probleem niet op.

Toen bedacht ik om eens klein providertestje te doen: ik haalde mijn Vodafone abonnements-sim er uit en verving hem door een T-Mobile prepaid kaartje. Wat blijkt? Perfecte verbinding, nu wel. De Vodafone-sim vervormt kennelijk de verbinding. De rotzakken. Als je hetzelfde probleem hebt, weet je nu waar het aan ligt.

(Abonnement is Vodafone Web(1GB)+Bellen(200)+SMS (400) )

[ Voor 4% gewijzigd door choogen op 19-12-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
choogen schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:55:
[...]

Toen bedacht ik om eens klein providertestje te doen: ik haalde mijn Vodafone abonnements-sim er uit en verving hem door een T-Mobile prepaid kaartje. Wat blijkt? Perfecte verbinding, nu wel. De Vodafone-sim vervormt kennelijk de verbinding. De rotzakken. Als je hetzelfde probleem hebt, weet je nu waar het aan ligt.
Dit zou betekenen dat VF daadwerkelijk géén netneutraliteit hanteert, en dat ze hun VoIP-verbod actief afdwingen. Enig idee welke techniek ze daarvoor gebruiken? Gooien/knijpen ze wat poorten dicht of is het deep packet inspection? Als VF inderdaad VoIP actief blokkeert dan bemoeien ze zich blijkbaar met jouw dataverkeer en zetten ze de concurrentie buiten spel.

Bits of freedom zal ook geïnteresseerd zijn in dit feitje, aangezien ze zich sterk maken voor netneutraliteit. Ik zou hun zeker even een kattebelletje geven hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 09:54:
Ik heb ook een HI abonnement en een youtube die niet of nauwelijks werkte.
Heb toen via , m.google.com een nieuwe gedownload en nu werkt het perfekt. snelle verbinding en mooi groot beeld. Het is even zoeken, maar mij is het ook gelukt en ben nog geen deskundige op dit gebied :)
Staat ook ergens in dit topic.
Alleen een link via facebook opent in de oude versie en wil dus niet.
Ik heb inmiddels ook een goed werkende versie van Youtube (goede kwaliteit filmpjes). Xenozu dus niet meer nodig. Thanks!

Weet iemand overigens hoe je de startpagina van 'Hier en Nu' kunt wijzigen. Hij geeft bij mij standaard 'Rijswijk', maar ik zit in Zoetermeer.

[ Voor 21% gewijzigd door joi-c op 19-12-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
choogen schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:55:
[...]
Ik heb Skype succesvol geinstalleerd. Chatten gaat prima. Echter, de kwaliteit van de verbinding is abominabel slecht. Zowel ik als mijn gesprekspartner kunnen nauwelijks iets verstaan. Een herinstallatie loste het probleem niet op.

(Abonnement is Vodafone Web(1GB)+Bellen(200)+SMS (400) )
Zou het misschien te maken kunnen hebben met slechte Vodafone 3G dekking? Als je uberhaupt geen 3G dekking hebt maar GSM dan is VoIP nagenoeg niet mogelijk. Je hebt een redelijk goede 3G verbinding nodig anders loopt de latency uit de hand. Ik zou het ook nog eens testen op andere plekken en vooraf even checken of je goede 3G dekking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer mijn N8 op roaming staat, maakt hij vaak GPS-contact (waarom?). Nu geeft hij iedere keer aan dat de toegang geweigerd wordt. Waarschijnlijk omdat hij dan a-gps contact maakt. Hoe kan ik dit oplossen en waarom zoekt hij iedere keer contact? Lijkt mij batterij vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heb z'n review geupdate vandaag

productreview: Nokia N8 Zwart review door Anoniem: 216437

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalk57
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-05 18:43
Gezocht PrintScreen / ScreenShot programma voor de Nokia N8 zoals b.v. GetPdaScreen voor Windows mobile... Wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Giem schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:07:
[...]

Hier het zelfde.. Niet beschikbaar voor de N8.. Met een ander toestel wil hij niet installeren.

Ik heb Shazam support al een e-mail gestuurd, helaas nog geen reactie op gehad.
Hi there,
Apologies for the delay in getting back to you.
Shazam for the N8 was removed due to development issues but I have been reliably informed that will be available in the OVI Store before the end of the year.

Kind regards,
Lee Coxon
Customer Services

w: www.shazam.com

Duidelijk, hopelijk hebben we voor oud en nieuw dus een goede versie voor de N8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

robertwebbe schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:49:
[...]

Zou het misschien te maken kunnen hebben met slechte Vodafone 3G dekking? Als je uberhaupt geen 3G dekking hebt maar GSM dan is VoIP nagenoeg niet mogelijk. Je hebt een redelijk goede 3G verbinding nodig anders loopt de latency uit de hand. Ik zou het ook nog eens testen op andere plekken en vooraf even checken of je goede 3G dekking hebt.
Dank voor de reactie. Volgens het symbooltje op mijn scherm heb ik wel steeds beschikking over 3G/3,5G. Vanavond heb ik nog zo'n tien keer gebeld naar het Skype Sound/Echo Check nummer. Tot nu toe is het me slechts één keer gelukt om een goede verbinding te krijgen via Vodafone. Met T-Mobile heb ik het slechts 1 keer geprobeerd, maar toen ging het wél in 1 keer goed. Met welke app zou ik de latency kunnen meten? Of hoe kan ik de kwaliteit van het 3G netwerk bij mij thuis bepalen?

EDIT: als ik via Skype of via het wereldbol-icoontje het internet opga, maak ik verbinding via Vodafone GPRS. Is GPRS wellicht te langzaam? Volgens de Vodafone dekkingskaart val ik trouwens wel vrij ruim binnen het HSPA gebied (max. 7,2 Mbps).

[ Voor 13% gewijzigd door choogen op 20-12-2010 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Fuzzillogic schreef op zondag 19 december 2010 @ 14:56:
[...]

Dit zou betekenen dat VF daadwerkelijk géén netneutraliteit hanteert, en dat ze hun VoIP-verbod actief afdwingen. Enig idee welke techniek ze daarvoor gebruiken? Gooien/knijpen ze wat poorten dicht of is het deep packet inspection? Als VF inderdaad VoIP actief blokkeert dan bemoeien ze zich blijkbaar met jouw dataverkeer en zetten ze de concurrentie buiten spel.

Bits of freedom zal ook geïnteresseerd zijn in dit feitje, aangezien ze zich sterk maken voor netneutraliteit. Ik zou hun zeker even een kattebelletje geven hierover.
Kennelijk kneep Vodafone al enige tijd VoIP af: nieuws: Vodafone introduceert voip-abonnement voor mobieltjes
Geen idee of ik met mijn Web+SMS+Bellen abonnement nu technisch in staat zou moeten zijn om te skypen met de N8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
choogen schreef op maandag 20 december 2010 @ 00:44:
[...]
Dank voor de reactie. Volgens het symbooltje op mijn scherm heb ik wel steeds beschikking over 3G/3,5G. Vanavond heb ik nog zo'n tien keer gebeld naar het Skype Sound/Echo Check nummer. Tot nu toe is het me slechts één keer gelukt om een goede verbinding te krijgen via Vodafone. Met T-Mobile heb ik het slechts 1 keer geprobeerd, maar toen ging het wél in 1 keer goed. Met welke app zou ik de latency kunnen meten? Of hoe kan ik de kwaliteit van het 3G netwerk bij mij thuis bepalen?

EDIT: als ik via Skype of via het wereldbol-icoontje het internet opga, maak ik verbinding via Vodafone GPRS. Is GPRS wellicht te langzaam? Volgens de Vodafone dekkingskaart val ik trouwens wel vrij ruim binnen het HSPA gebied (max. 7,2 Mbps).
De snelheid is in de meeste gevallen niet het probleem, voor een telefoongesprek heb je meestal maar een bruto bandbreedte van 64 kbps nodig, in de meeste gevallen haalt GPRS dat nog wel. Als de bandbreedte minder wordt dan zul je merken dat er stukjes wegvallen of vervormt hoorbaar zijn.

De latency (zeg maar de reactiesnelheid) is hier de boosdoener, bij GPRS zit je al snel aan 600ms, bij UMTS 300ms en bij HSPA rond de 100ms. In de praktijk ga je dit merken in de vertraging, het gesprek lijkt long distance te worden en er komen flinke vertragingen in het gesprek.

Helaas is er voor Symbian nog geen Speedtest.net app van Ookla beschikbaar, die is er alleen nog maar voor iOs en Android (dus als je die hebt kun je meten).

De dekkingskaartjes moet je ook met een korreltje zout nemen, dit is in veel gevallen geen binnenshuis dekking. Tegenwoordig zijn de huizen zo goed geisoleerd (gewapend beton en HR++ glas) dat ze ook een steeds betere kooi van Faraday worden.

yalk57 schreef op zondag 19 december 2010 @ 22:44:
Gezocht PrintScreen / ScreenShot programma voor de Nokia N8 zoals b.v. GetPdaScreen voor Windows mobile... Wie?
Ik gebruik ScreenSnap. Vroeger stond die gewoon in de OVI Store maar nu niet meer. Hier kun hem vinden: http://www.smartphoneware...-for-symbian3-product.php

[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 20-12-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Ik heb in het verleden muziek gedownload van de "oude" Nokia Music Store.
Nu heb ik alle nummers op mijn nieuwe N8 gezet. Via Ovi en gesynchroniseerd maar vele nummers kopieert hij niet. Dit zijn de oude gedownloade nummers. Deze zijn beveiligd.
Ik kan ze in Ovi Suite WEL afspelen, maar dus niet op mijn N8.
Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar filmpjes gemaakt met de N8 en ik wil ze nu op de TV afspelen maar hij laat helemaal niks zien op de TV.
HDMI-kabel van TV naar verloopstuk van de N8 en dan naar N8. Ik schakel naar het HDMI-kanaal op TV maar helemaal niks te zien.
Doe ik iets fout? Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
robertwebbe schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:22:
[...]
Helaas is er voor Symbian nog geen Speedtest.net app van Ookla beschikbaar, die is er alleen nog maar voor iOs en Android (dus als je die hebt kun je meten).
Hoe snel mensen toch vergeten :P Ik onderken het voordeel van dedicated apps tov brakke "mobiele" website volledig (ik moet niets hebben van webmail, online tekstverwerkers en meer van dies) maarehh.. het hoeft niet perse een app te zijn eh ;) Er zijn al jaren mobiele versies van de browser-based snelheidstesters, die je gewoon met de browser van je mobiel kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:13:
Ik heb een paar filmpjes gemaakt met de N8 en ik wil ze nu op de TV afspelen maar hij laat helemaal niks zien op de TV.
HDMI-kabel van TV naar verloopstuk van de N8 en dan naar N8. Ik schakel naar het HDMI-kanaal op TV maar helemaal niks te zien.
Heb je bij instellingen gekeken naar de settings voor tv uitvoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:13:
Dit klinkt misschien als veel te voor de hand liggend, maar toch: heb je vooral het USB-mini stekkertje stevig aangedrukt in de N8? Zelf had ik die USB stekker eerst ook niet stevig genoeg aangedrukt (0f was 'ie toch mnder strak komen te zitten door het gepiel met de HDMI-kabel) waardoor er een rare rode vlekken op het scherm van mijn TV verschenen. Na het aandrukken was het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
@ RobertWebbe en andere die er ervaring mee hebben.

Raad je mij aan om een harde reset met format en een clean install te doen?
Want nu weet ik niet zeker of het gezegde "als het niet kapot is moet je het niet repareren" nog van toepassing is.

Omdat ik per 8 januari voor 4 weken lang door thailand ga reizen en mijn N8 dan als mijn primaire foto-toestel zal gaan dienen zou ik graag met een schone N8 op reis willen gaan.

Mijn N8 functioneerd redelijk naar behoren. Alleen ik kan mijn swype geen woorden leren of verwijderen uit zijn woordenboek, die functie werkt niet maar verder kan ik wel gewoon swypen (ik doe en wil alleen engels).
Ook heb ik een aantal themes geprobeerd en andere apps die ik niet meer nodig heb(tja omdat je alles uitprobeerd als hij nieuw is) en daarom overweeg ik een clean install te doen. Ook zodat hij dan hopelijk weer wat sneller is.
Nu zit ik te denken aan alles formatteren en harde reset en dan alles opnieuw installeren en als laatste alleen mijn contacts vanuit mijn ovi account terug zetten. Verder geen andere dingen uit een backup halen omdat ik verse instellingen wil hebben... alle instellingen wil ik helemaal zelf opnieuw invoeren dan.

Ik heb een sim-only van telfort en mijn N8 komt van Nokia af via de officiele website.

Is dit aan te raden? Zijn er nog dingen die ik moet weten, waarvoor ik moet oppassen al wil ik dit gaan doen?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
choogen schreef op maandag 20 december 2010 @ 01:16:
[...]

Kennelijk kneep Vodafone al enige tijd VoIP af: nieuws: Vodafone introduceert voip-abonnement voor mobieltjes
Geen idee of ik met mijn Web+SMS+Bellen abonnement nu technisch in staat zou moeten zijn om te skypen met de N8.
Ja ik heb vodaphone web+sms+bellen. En ik heb een paar pagina's terug best uitgebreid gereviewd hoe mijn N8 het deed met VoIP. Ik heb niet die extra VoIP abbonomment voor 5euro extra. Ik wilde die wel eerst aanzetten maar zonder doet hij het ook prima en de data verbruik is prima te overzien.
Ik had met BEN hiervoor wel vaak een bericht waarbij die zei dat VoIP niet werd ondersteund. Ik heb skype ook al geprobeerd en die deed het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
SpitfireNL schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:17:
@ RobertWebbe en andere die er ervaring mee hebben.

Raad je mij aan om een harde reset met format en een clean install te doen?
Want nu weet ik niet zeker of het gezegde "als het niet kapot is moet je het niet repareren" nog van toepassing is.

Omdat ik per 8 januari voor 4 weken lang door thailand ga reizen en mijn N8 dan als mijn primaire foto-toestel zal gaan dienen zou ik graag met een schone N8 op reis willen gaan.

Mijn N8 functioneerd redelijk naar behoren. Alleen ik kan mijn swype geen woorden leren of verwijderen uit zijn woordenboek, die functie werkt niet maar verder kan ik wel gewoon swypen (ik doe en wil alleen engels).
Ook heb ik een aantal themes geprobeerd en andere apps die ik niet meer nodig heb(tja omdat je alles uitprobeerd als hij nieuw is) en daarom overweeg ik een clean install te doen. Ook zodat hij dan hopelijk weer wat sneller is.
Nu zit ik te denken aan alles formatteren en harde reset en dan alles opnieuw installeren en als laatste alleen mijn contacts vanuit mijn ovi account terug zetten. Verder geen andere dingen uit een backup halen omdat ik verse instellingen wil hebben... alle instellingen wil ik helemaal zelf opnieuw invoeren dan.

Ik heb een sim-only van telfort en mijn N8 komt van Nokia af via de officiele website.

Is dit aan te raden? Zijn er nog dingen die ik moet weten, waarvoor ik moet oppassen al wil ik dit gaan doen?
Doe geen three-finger-salute, want dan kun je langs een servicepunt. Hoe het nu precies met de softwarematige reset zit, weet ik niet. Maar met de three-finger-salute krijgt je qt niet meer geinstalleerd en heb je geen OVI store meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:39:
[...]

Heb je bij instellingen gekeken naar de settings voor tv uitvoer?
Welke instellingen bedoel je; waar kan ik die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

choogen schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:50:
[...]

Dit klinkt misschien als veel te voor de hand liggend, maar toch: heb je vooral het USB-mini stekkertje stevig aangedrukt in de N8? Zelf had ik die USB stekker eerst ook niet stevig genoeg aangedrukt (0f was 'ie toch mnder strak komen te zitten door het gepiel met de HDMI-kabel) waardoor er een rare rode vlekken op het scherm van mijn TV verschenen. Na het aandrukken was het probleem verholpen.
Ik heb het kabeltje echt heel stevig aangedrukt; zat er volgens mij goed in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joi-c schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:08:
[...]

Ik heb inmiddels ook een goed werkende versie van Youtube (goede kwaliteit filmpjes). Xenozu dus niet meer nodig. Thanks!

Weet iemand overigens hoe je de startpagina van 'Hier en Nu' kunt wijzigen. Hij geeft bij mij standaard 'Rijswijk', maar ik zit in Zoetermeer.
Ik vermoed dat je bij Maps eens aangeklik hebt dat je in Rijswijk zat en dat zie hij dan nu als je thuis lokatie. Laat even weten of ik het bij het juiste eind heb.

Ik heb nu nog eens bij mijzelf gekeken en zie nu ook dat hij een dorp aangeeft vlak bij waar wij wonen. Ik kan hem handmatig aanpassen maar bij opnieuw opstarten heeft hij de oude locatie weer.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
pegagus schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:37:
[...]

Doe geen three-finger-salute, want dan kun je langs een servicepunt. Hoe het nu precies met de softwarematige reset zit, weet ik niet. Maar met de three-finger-salute krijgt je qt niet meer geinstalleerd en heb je geen OVI store meer.
Ja maar daar is al een fix voor:
http://dailymobile.se/201...-after-full-reset-format/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy

notorious_roy

It's-a-meeee

Voor iedereen die een eigen blog heeft is dit wel leuk: http://oviappwizard.com

Je kunt daar, via de RSS-feed, een 'app' maken voor in de Ovi Store. Met een paar klikken is het gebeurd! Mijn blog is vandaag approved en te downloaden :D

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Die werkt dus niet voor een three-finger-salute. Wel voor een reset via de codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:31:
[...]

Ik heb het kabeltje echt heel stevig aangedrukt; zat er volgens mij goed in
Aangesloten:
1 - Op de TV - HDMI 1 of HDMI 2.
2 - Het juiste kanaal gekozen AV 1-2-3-of 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ongelijke contactgegevens op de PC en de N8.
Als ik sychroniseer gaan dan de gegevens van de PC naar de N8 of andersom??
Als u het weet dan graag spoedig antwoord. (voor de vacantie!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:42:
Ik heb ongelijke contactgegevens op de PC en de N8.
Als ik sychroniseer gaan dan de gegevens van de PC naar de N8 of andersom??
Als u het weet dan graag spoedig antwoord. (voor de vacantie!)
Kan je aangeven bij de instellingen. Standaard neemt hij de telefoon als leidend. Mocht er op beide plekken wat aangepast zijn, geeft hij een conflikt aan en mag je zelf kiezen welke hij moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
pegagus schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:37:
[...]

Die werkt dus niet voor een three-finger-salute. Wel voor een reset via de codes.
Bedankt! Erg goed om te weten.
Dus dan kan ik denk ik toch beter niks resetten en/of cleanen. Uninstall ik wel alleen een aantal apps om het op te schonen.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:10:
[...]

Aangesloten:
1 - Op de TV - HDMI 1 of HDMI 2.
2 - Het juiste kanaal gekozen AV 1-2-3-of 4
Ik heb op TV ook gekozen voor HDMI dan hoef ik toch niks meer met AV te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag wil ik NRC handelsblad app lezen, krijg ik in beeld HTTP status 404
Verder geen artikelen.
Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en u komt er niets beeld, alleen dat ik het geïnstalleerd heb, gisteren voor het eerst ovi suite bezocht, kandat van invloed zijn geweest? Heb alleen mijn foto's, en adressen gesinchroniseerd verder niet. Telefoon uit en aan gedaan leverde ook geen verandering op.
Zoeken op internet heeft me niets opgeleverd.
Wie heeft dit eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:20:
[...]

Ik heb op TV ook gekozen voor HDMI dan hoef ik toch niks meer met AV te doen?
Mijn video zit op AV 1 en de HDMI kabel op AV 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giem schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:45:
[...]

Kan je aangeven bij de instellingen. Standaard neemt hij de telefoon als leidend. Mocht er op beide plekken wat aangepast zijn, geeft hij een conflikt aan en mag je zelf kiezen welke hij moet gebruiken.
Dank.
Ik heb met de Nokia helpdesk gebeld.
De N8 met OVI verbinden. Als er verschillen zijn tussen de gegevens van OVI (de PC) en de N8 geeft hij dit aan en vink je aan welke je wilt houden. Verder kan je daar ook nieuwe contacten invoeren en bestaande controleren/corrigeren. Daarna Synchroniseren en zijn de gegevens op de pc en de nokia gelijk.
(Niet van belang nu, maar de Nokia is leading)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:43:
[...]

Mijn video zit op AV 1 en de HDMI kabel op AV 2
HDMI zit bij bij op AV1 en Recorder op AV2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
[quote]Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:29:
Hij heb z'n review geupdate vandaag

productreview: Nokia N8 Zwart review door Anoniem: 216437

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:52:

Nog een vraagje; weet iemand of het mogelijk is om de rode autofocus assist light uit te zetten? Het is niet fijn om tijdens, bijvoorbeeld een concert de zanger continue met zo'n K licht in zijn giechel te schijnen :+
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Misschien dat het lukt als je een modus voor veraf selecteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n.vanderzel en Choogen:
Mijn N8 eindelijk via TV filmpjes kunnen afspelen. Jullie bedankt voor de hulp; was inderdaad een kwestie van de verloopplug nog vaster aan te drukken in de N8!

Ik heb nog een vraagje: wie van jullie gebruikt een autohouder en welk type. Heb net op de Nokia site de CR-122 gezien en die lijkt mij wel wat. Iemand tips?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:28:

Ik heb nog een vraagje: wie van jullie gebruikt een autohouder en welk type. Heb net op de Nokia site de CR-122 gezien en die lijkt mij wel wat. Iemand tips?
Ik heb even naar je CR 122 gekeken, maar ben niet zo van de zuignappen, + 18-25 euro vind ik vrij aan de prijs, voor zo'n simpel raamplakkertje. Voor 2 tientjes meer heb je de Brodit Active Holder......( als je nog geen proclip hebt komt daar nog zo'n zelfde bedrag bij )

http://www.pdashop.nl/pro...tive-holder-nokia-n8.html

Schitterend ding.....fijn in gebruik, van rechts naar links inklikken, laadt op via de usbpoort....je kunt hem omdraaien naar landscape en weer terug! Geen spijt van.

Nu ik het er toch over heb, al een paar weken eerder gevraagd, maar geen response.....is er al een APP, zoals Lightson voor de N95/96/97 was....om je backlight continue te laten branden als je telefoon opgeladen wordt, bijv. in deze active holder?!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 10:11 . Reden: tekst iets duidelijker gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op E-bay aan het kijken geweest voor een universele telefoonhouder en ben op deze uitgekomen, de cr-115:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ame=ADME:B:EOIBSA:NL:1123
Een losse dashboardsticker voor de zuignap erbij, en je kan vele telefoons in verschillende auto's bevestigen, voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Ik heb zowel een CR-122 als een Brodit. Brodit heeft bij mij wel de voorkeur, maar een CR-122 doet het ook goed. Wel moet je de handigheid van de CR-122 even door hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg blij met mijn groene N8 alleen lijk ik mijn e-mail niet op de juiste tijd zien te krijgen ik heb mijn upc mail account ingesteld en ik krijg netjes de nieuwe mails te zien alleen klopt de tijd niet die er bij staat die loopt een paar uur voor hoe kan dit?
Pagina: 1 ... 22 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic