Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 21:21
Swype verschijnt vanzelf als je tekst wilt invoeren, in landscape formaat. In plaats van het normale querty-toetsenbord, krijg je nu een aangepaste swype-versie.

Wat ik me nog wel afvraag: hoe kun je twee keer de zelfde letter swypen? Bv 2x een a, zoals in aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
heb hem eindelijk binnen... n8 wat een TOP ding... alles is gewoon in hoge kwaliteit, fm transmitter erin helemaal ideaal.. ben alleen opzoek naar een album art grabber.. want heb nu veel albums erop met de albumart erin maar hij herkent ze niet ofzo

any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 12:40
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:45:
[...]
HEEL stevig inpluggen????

Had dit probleem met bellen, ik hoorde alles, maar niemand mij.... gewoon ff doorduwen tot stevige "klik"

suc6
Hahaha, wat slecht zeg. Het is inderdaad verholpen, na heel hard drukken dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pegagus schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:50:
Swype verschijnt vanzelf als je tekst wilt invoeren, in landscape formaat. In plaats van het normale querty-toetsenbord, krijg je nu een aangepaste swype-versie.

Wat ik me nog wel afvraag: hoe kun je twee keer de zelfde letter swypen? Bv 2x een a, zoals in aan?
cirkeltje tekenen om de a en naar n

het verlangt enige training

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
GekkeRipper schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:11:
Ik krijg Swype niet aan de praat op mijn N8.

Heb de nieuwste versie gedownload en geïnstalleerd via Ovi Suite. Na de installatie telefoon gereboot. Toen het NL taal pakket geïnstalleerd ook via Ovi Suite.

Heb met de taalinvoer instellingen van de telefoon gespeeld en Swype aan en uit gezet. Heb het ook geprobeerd zonder NL pakket en meerdere malen gereboot.

Als ik mijn telefoon in landscape heb en ik tik ergens om te typen dan komt er gewoon geen toetsenbord naar voren. In portrait wel maar dat is al bekend: dat is het originele keyboard.

Heb Swype nu maar verwijdert, maar wil het wel heel graag gebruiken. Wat doe ik verkeerd?
telefoon na installatie van swype herstart? en daarna na installatie van NL ook herstart? en vooral van belang, het juiste toetsenbord gekozen bij invoer? (QWERTY-minitoetsenb.)

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 21:23:
[...]

cirkeltje tekenen om de a en naar n

het verlangt enige training
NOGMAALS, kijk naar de instellingen.
Naar toepassingen gaan, Swype opzoeken op setting klkken en daar op
Swype - yes
Taalkeuze nederlands.
En vergeet niet opnieuw op te starten.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2010 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Voor de mensen die zelf met beats willen werken is er nu loop van nokia...speciaal voor de n8 en c7
Kijk hier even http://conversations.nokia.com/2010/12/10/loop-can-touch-this/
Loop direct downloaden van Ovi Store

[ Voor 14% gewijzigd door Alternative op 10-12-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkeRipper schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:11:
Ik krijg Swype niet aan de praat op mijn N8.

Heb de nieuwste versie gedownload en geïnstalleerd via Ovi Suite. Na de installatie telefoon gereboot. Toen het NL taal pakket geïnstalleerd ook via Ovi Suite.

Heb met de taalinvoer instellingen van de telefoon gespeeld en Swype aan en uit gezet. Heb het ook geprobeerd zonder NL pakket en meerdere malen gereboot.

Als ik mijn telefoon in landscape heb en ik tik ergens om te typen dan komt er gewoon geen toetsenbord naar voren. In portrait wel maar dat is al bekend: dat is het originele keyboard.

Heb Swype nu maar verwijdert, maar wil het wel heel graag gebruiken. Wat doe ik verkeerd?
Je moet de taal (Dutch) downloadan van onderstaande site!
http://betalabs.nokia.com...ad_and_installation?all=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 23:47

made

.. made by made ..

Ik krijg Swype ook niet aan de praat.
Laat ik het zo zeggen, kan nergens de instellingen qwerty vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

made schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:01:
Ik krijg Swype ook niet aan de praat.
Laat ik het zo zeggen, kan nergens de instellingen qwerty vinden.
Naar de Toepassing Swype gaan en op het Icoontje klikken
Het is echt te vinden hoor...
Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik heb swype nu eindelijk aan de "praat" door uit en aan te zetten werkt het.
Maar als ik nu een nieuwe sms maak en swype wil proberen kan ik alle letters aantikken alleen krijg ik geen woord tekstvoorspelling staat aan. Als ik langer op een letter sta krijg ik gewoon die letter
misschien moet iemand mij uitleggen hoe het werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Woordvoorspelling aanzetten bij de instellingen van Swype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
staat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
Nee ik denk dat swype gewoon nog niet werkt want het ziet er bij mij anders uit als op youtube filmpjes. dus ik vermoed nog steeds geen swype te kunnen installeren :( en ja ik heb mijn phone al opnieuw opgestart *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
mrcosmo schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:26:
Ik heb swype nu eindelijk aan de "praat" door uit en aan te zetten werkt het.
Maar als ik nu een nieuwe sms maak en swype wil proberen kan ik alle letters aantikken alleen krijg ik geen woord tekstvoorspelling staat aan. Als ik langer op een letter sta krijg ik gewoon die letter
misschien moet iemand mij uitleggen hoe het werkt ?
misschien moet je eens over de letters swypen? (ofwel vegen) en niet aantikken.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
Ik veeg me gek maar ik krijg geen woorden :(
ik krijg swype niet aan de praat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
swypeaan de praat krijgen lukte mij gisteren ook niet.
vandaag wel.
ik volgde de volgende stappen:
swype deinstalleren.
Swype installeren uit de ovi store. opnieuw opstarten.
Dan naar http://betalabs.nokia.com...ad_and_installation?all=1
inloggen met je nokia account.
talen opzoeken en dutch installeren. opnieuw opstarten.

En dan doet ie het.
De eerste keer duurt het even voor het juiste toetsenbord start, dit ziet er anders uit dan het gewone toetsenbord.

getest en werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Werkt swype enkel bij het qwerty keyboard? in dat geval werkt hij bij mij en het ziet er veel beter uit + werkt beter dan het standaard qwerty keyboard vind ik.

[ Voor 36% gewijzigd door mafiatounes op 10-12-2010 17:12 ]

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

liffey schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:04:
swypeaan de praat krijgen lukte mij gisteren ook niet.
vandaag wel.
ik volgde de volgende stappen:
swype deinstalleren.
Swype installeren uit de ovi store. opnieuw opstarten.
Dan naar http://betalabs.nokia.com...ad_and_installation?all=1
inloggen met je nokia account.
talen opzoeken en dutch installeren. opnieuw opstarten.

En dan doet ie het.
De eerste keer duurt het even voor het juiste toetsenbord start, dit ziet er anders uit dan het gewone toetsenbord.

getest en werkt prima!
Thnx! Nu doet ie het! Ziet er cool uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:04
Nu werkt het wel. Misschien had ik de verkeerde versie van Swype gedownload, die voor 5th edition. Maar hier heb ik op gewacht, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Ik heb het nog niet gebruikt of geinstalleerd en misschien een domme vraag m.b.t. swype. Maar....

kan ik het ook weer uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peerke63nl schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:34:
Ik heb het nog niet gebruikt of geinstalleerd en misschien een domme vraag m.b.t. swype. Maar....

kan ik het ook weer uitzetten?
Naar de app gaan er op klikken en swype uitschakelen
Daar vind u "Swype Input Method Y/N"

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Beetje jammer van Nokia dat ze in hun N8 tvreclame het toestal in landscape mode laten zien en de homescreens slepen op een manier die het toestel (zonder mobile shell) nog niet kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:21
Nou dan weet ik niet welke N8 jij hebt, maar mijne kan dat gewoon wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 21:37:
[...]

Naar de app gaan er op klikken en swype uitschakelen
Daar vind u "Swype Input Method Y/N"
Nog een gek vraagje, hoe kom ik via swype bij het uitroepteken e.d.? invoegen symbol is zo enorm symbian, dan kan met swype vast sneller! Ik zie hem wel staan op het toetsenbord namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

liffey schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 08:49:
[...]

Nog een gek vraagje, hoe kom ik via swype bij het uitroepteken e.d.? invoegen symbol is zo enorm symbian, dan kan met swype vast sneller! Ik zie hem wel staan op het toetsenbord namelijk.
In Landscsape rechtsboven op de 3 horizontale streepjes klikken en symbool invoegen.

Heb je de Nederlandse versie?
En welke stappen heb je gevolgd.
Er zijn nogal wat problemen mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Er staat me iets van bij dat de ingebouwde navigatie van de N8 (Ovi Maps) de gesproken instructies niet via bluetooth over een carkit kan laten 'lopen'. Iets dat bij mijn Nokia N95 (i.c.m. diverse navigatiesoftware als Garmin en Sygic) probleemloos kan. Is dit bij de N8 inderdaad het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poeh schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 09:41:
Er staat me iets van bij dat de ingebouwde navigatie van de N8 (Ovi Maps) de gesproken instructies niet via bluetooth over een carkit kan laten 'lopen'. Iets dat bij mijn Nokia N95 (i.c.m. diverse navigatiesoftware als Garmin en Sygic) probleemloos kan. Is dit bij de N8 inderdaad het geval?
de N8 bezit een FM-transmitter en als je die aanzet krijg je volgens mij de gesproken instructies van OVI Maps via je autoradio te horen. (nog niet zelf uitgetest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand hoe je F-Secure anti-theft van je N8 kunt verwijderen, afsluiten lukt, maar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 21:51

rda

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 09:16:
[...]

In Landscsape rechtsboven op de 3 horizontale streepjes klikken en symbool invoegen.

Je kunt beter òf de letter waar het leesteken boven staat iets langer ingedrukt houden, of van die letter swypen naar spatie. Veel sneller.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:46:
[...]

de N8 bezit een FM-transmitter en als je die aanzet krijg je volgens mij de gesproken instructies van OVI Maps via je autoradio te horen. (nog niet zelf uitgetest)
Klopt niet. De muziek valt even stil en dan wordt de instructie uitgesproken via de telefoonspeakers. Daarna gaat de muziek verder.

Ik heb sinds net een probleempje. Om de één of andere reden krijg ik mijn oordopjes niet goed meer ingeplugd. Het lijkt wel alsof er in dat gaatje iets uitsteekt waardoor dingen worden geblokkeerd. Het toestel is niet gevallen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Navigatie.
Ik heb de thuislocatie fout ingevoerd hoe kan ik dit corrigeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat klopt.
Volgens de mensen bij nokia betalabs is het iets wat niet meer ondersteund word in de firmware, het heeft dus niets met ovi maps zelf te maken.

Je zou kunnen overwegen om sygic mobile maps te gaan gebruiken, deze gaat namelijk wel via bluetooth audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59
Is dat niet afhankelijk van het gebruikte navigatieprogramma? Bij mijn E71 had ik met Sygic idd ook de meldingen via de radiospeakers maar met Nokia Maps niet.
Ik hoef het absoluut niet via de speakers. Vreselijk irritant als je een lekker muziekje zit te luisteren of een boeiend praatprogamma en zo'n muts tettert er (te vaak) doorheen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Notaname schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:58:
[...]

Is dat niet afhankelijk van het gebruikte navigatieprogramma? Bij mijn E71 had ik met Sygic idd ook de meldingen via de radiospeakers maar met Nokia Maps niet.
Ik hoef het absoluut niet via de speakers. Vreselijk irritant als je een lekker muziekje zit te luisteren of een boeiend praatprogamma en zo'n muts tettert er (te vaak) doorheen. :(
Dit heeft echter wel de minder prettige consequentie dat, indien je de telefoon via bluetooth met je carkit gekoppeld hebt (en dus via de carkit kunt bellen en gebeld kunt worden), je vervolgens IN HET GEHEEL geen gesproken instructies hoort bij gebruik van de Ovi Maps navigatie. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyfrog
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-09 12:58
Poeh schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 15:07:
[...]

Dit heeft echter wel de minder prettige consequentie dat, indien je de telefoon via bluetooth met je carkit gekoppeld hebt (en dus via de carkit kunt bellen en gebeld kunt worden), je vervolgens IN HET GEHEEL geen gesproken instructies hoort bij gebruik van de Ovi Maps navigatie. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn!
nee hoor als je verbonden bent blijft de de navigatie gewoon via je n8 gaan!dus geen onderbroken muziek om de 10meter!vind het zelf juist een pluspunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 13:28:
Navigatie.
Ik heb de thuislocatie fout ingevoerd hoe kan ik dit corrigeren!
Moeilijke vraag blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 09:05

c0burn

Feed your head

Geduld is een schone zaak :/ , daarnaast: zoekt en gij zult vinden:
http://nds1.nokia.com/pho...s_3-0_SR4_No_touch_nl.pdf , pagina 11

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 09:16:
[...]

Dat vindt ik dus geen SWYPE oplossing, moet je 3 keer drukken voor een uitroepteken...
Weet dat dit de symbianoplossing is, maar ik zoek de swypeoplossing. Nog niet gevonden.
alleen op die letter drukken en dan op spatie werkt niet, leuke tip maar niet werkend bij mij
Ja ik heb de nl versie, heb op blz 81 uitgebreid beschreven hoe ik doe aan de praat gekregen , suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
[quote]rda schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 12:11:
[...]

Je kunt beter òf de letter waar het leesteken boven staat iets langer ingedrukt houden, of van die letter swypen naar spatie. Veel sneller.

[...]

Kijk die tips zocht ik, van letter naar spatie swypen geeft bijna altijd een uitroepteken, handig als je hem nodig hebt, langer ingedrukt houden geen meerdere opties, veel sneller dan die gekke 3 balkjes, symboolinvoegen, symbool kiezen en bevestigen.

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c0burn schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 18:08:
[...]

Geduld is een schone zaak :/ , daarnaast: zoekt en gij zult vinden:
http://nds1.nokia.com/pho...s_3-0_SR4_No_touch_nl.pdf , pagina 11
http://nds1.nokia.com/pho...Maps_3-0_SR4_Touch_nl.pdf

Ten eerste bedankt.
Ik had de handleiding geprint maar wat blijkt die jij hier hebt is anders dan de mijne, allebij UITGAVE 1.
Maar duidelijk verschillend.

Klein verschil bij mij staat er geen "No" in de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

liffey schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:37:
[quote]rda schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 12:11:
[...]

[...]

Kijk die tips zocht ik, van letter naar spatie swypen geeft bijna altijd een uitroepteken, handig als je hem nodig hebt, langer ingedrukt houden geen meerdere opties, veel sneller dan die gekke 3 balkjes, symboolinvoegen, symbool kiezen en bevestigen.

thx!
De eerste oplossing kwam van mij, maar deze is veel beter. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even Swypen, ik had alles goed gedaan dacht ik.
Maar toen ik bij de de gedownloaded items keek zag ik 3 keer de Dutch taal-aanvulling. staan.
Ik wilde er twee verwijderen en er op klikte vroeg hij installeren?????
DAT WAS DUS, NOG STEEDS NIET GEBEURD.
Toen alsnog geinstalleerd en nu doet Swype het ook in het nederlands.
(Gelijk maar weer een back-up gemaakt).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook dat het toestel soms opeens de SIM kaart niet meer ziet?
Dit gebeurt willekeurig. De laatste 2 keer was het wel toevallig toen de telefoon aan de lader was (1x USB en de andere keer gewoon). Maar dat is misschien toeval.
Uitzetten, en dan weer aan, en het werkt weer voor een tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 21:35:
Dit gebeurt willekeurig. De laatste 2 keer was het wel toevallig toen de telefoon aan de lader was (1x USB en de andere keer gewoon). Maar dat is misschien toeval.
Nooit gehad - nooit van gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telefooncal
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 12:53

Telefooncal

Tring tring!

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 21:35:
Heel irritant:

Krijg je heel droog zo'n melding

"Plaats simkaart"

of nog ergens zomaar out of the blue:

"Telefoon wordt herstart"

Heb al een keer geflashed, blijf het houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:34

Ad Hox

N/A

Ik heb zojuist een Nokia N8. Allereerst alle updates uitgevoerd, inclusief Ovi Maps.
Als ik nu 'Kaarten' kies, en vervolgens 'Check-in', dan meld ik mijzelf automatisch aan bij Nokia Account met mijn account. So far, so good.

Vervolgens ga ik mijzelf aanmelden bij een social network, in dit geval Facebook. Ik heb hierbij mijn e-mailadres en wachtwoord ingevoerd dat ik ook bij Facebook gebruik. Na het verbinden krijg ik de melding:

De tijd op uw telefoon lijkt onjuist. Stel de tijd goed in en probeer het nog eens

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb GMT +2 Nederland en de tijd staat gewoon goed ingesteld (handmatig gedaan). Mijn Facebook account is gewoon Nederlands.

Voor de rest helemaal tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Telefooncal schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:19:
[...]

Heel irritant:

"Plaats simkaart"

Yep .. ook es gehad ja. 'Plaats simkaart'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben plotseling mijn COMPASS kwijt en hij was nog wel zo lief?
Hij staat ook niet meer bij apps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb nu nog een Nokia 5800, maar zit er sterk aan te denken om over te stappen naar een Nokia N8. Heb het toestel in m'n handen gehad en het lijkt allemaal een stukje vlotter te werken. Zijn er hier mensen die van de 5800 zijn overgestapt? Wat zijn de ervaringen?

Grootste reden voor mij om voor de N8 te gaan zijn het iets grotere scherm (niet veel, maar toch) en de standaard ondersteuning van divx. Ik gebruik m'n huidige telefoon vooral voor muziek en films en als je dan niet hoeft te converteren scheelt dat toch een hoop. Lees hier en daar verhalen over een wat mindere batterijduur. Lukt het met het toestel om een dag door te komen? Ik laad nu ook dagelijks op, dus als het een hele blijft werken heb ik er geen probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ad Hox schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:02:
Ik heb zojuist een Nokia N8. Allereerst alle updates uitgevoerd, inclusief Ovi Maps.
Als ik nu 'Kaarten' kies, en vervolgens 'Check-in', dan meld ik mijzelf automatisch aan bij Nokia Account met mijn account. So far, so good.

Vervolgens ga ik mijzelf aanmelden bij een social network, in dit geval Facebook. Ik heb hierbij mijn e-mailadres en wachtwoord ingevoerd dat ik ook bij Facebook gebruik. Na het verbinden krijg ik de melding:

De tijd op uw telefoon lijkt onjuist. Stel de tijd goed in en probeer het nog eens

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb GMT +2 Nederland en de tijd staat gewoon goed ingesteld (handmatig gedaan). Mijn Facebook account is gewoon Nederlands.

Voor de rest helemaal tevreden :)
De "standaard" tijd, oftewel wintertijd in Nederland is GMT+1, zomertijd is GMT+2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-09 00:15
Er staat me iets van bij dat de ingebouwde navigatie van de N8 (Ovi Maps) de gesproken instructies niet via bluetooth over een carkit kan laten 'lopen'.
Hangt af van wat de bleutooth radio of car kit precies ondersteunt en natuurlijk de gebruikte navigatiesoftware.

Vroeger liepen de geluiden meestal over HFP dat inbrak op radio/cd.
Bij Tomtom op een n73 en een Nokia carkit miste je dan steeds het begin van de aanwijzing en werd je gek omdat de radio vaak werd onderbroken ...

Later werd dat gesplitst in HFP voor telefoongesprekken en A2DP voor audio.
Navigatie ging daarna van HFP naar A2DP.

Bij de N8 i.c.m. met mijn Sony MEX-BT3800 werkt het nu als volgt:
  • telefoongesprekken over HFP breken in op alles dat op de radio speelt: radio, cd, mp3 van de N8
  • mp3 audio gaat over A2DP en via AVRCP kun je <<, >> en pause via de radio ingeven
  • navigatie gaat over de eigen N8 speaker, totdat je audio streamt over A2DP. Dan komt ook de navigatiestem daar doorheen en wordt de audio heel even gedempt
Netjes in deze combinatie is dat als je de N8 muziekspelend uit de auto haalt deze op pauze gaat en niet met het volledige volume over zijn speaker aangaat. Gebeurde bij mijn N95 en N82 wel vaak, heel irritant.

Daarbij is het volume van de N8 stream nu niet afhankelijk van de volume instelling op de N8, die stuurt een vaste spanning uit (-3dB).
Navigatie volume over de eigen N8 speaker is wel afhankelijk van de gebruikersinstelling.

Damengevat werkt het met de N8 beter dan met de N95, al zijn er in de huidige firmware nog wel problemen met de bluetooth stack. Pairing werkt niet altijd (feilloos).

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een dag ben ik eveneens een trotse bezitter van een N8, de eerste indruk van het toestel is goed. Degelijk gebouwd, touchscreen reageert lekker vlot. Wel twee kleine minpuntjes; de presets van de equalizer zijn niet meer te edit-en zoals ik dit gewent was met de N86, heel jammer. Waarom heeft Nokia dit aangepast? Was niet nodig geweest... :'(

Tweede puntje is dat de omschakeling van portrait naar landscape niet altijd lukt, andersom gaat gek genoeg praktisch altijd goed.

Nog een vraagje; weet iemand of het mogelijk is om de rode autofocus assist light uit te zetten? Het is niet fijn om tijdens, bijvoorbeeld een concert de zanger continue met zo'n K licht in zijn giechel te schijnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Heb weer eens iets vreemds.
Op eerste homescreen staan als onderste 2 widgets sociaal enfavo.contacts. In die volgorde van onder naar boven.
Soms wil het gebeuren dat als ik even elders in het toestel bezig ben geweest die widgets opeens omgedraaid staan. Gewisseld van plaats dus... zeg maar...
Geen capitale zonde o.i.d. maar wel curieus lijkt me.
Thema is Midnight Silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Marly schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:58:
[...]

De "standaard" tijd, oftewel wintertijd in Nederland is GMT+1, zomertijd is GMT+2 :)
Vreemd, als ik Nederland kies, dan staat ie standaard op GTM+2..maar ik heb nu 'Automatisch bijwerken' aangevinkt. Ik krijg nu wel een melding, maar Check-in blijft er nu niet op vastlopen.

Thanks!

Nog een vraag: is het achteraf mogelijk om de naam van je Exchange account te wijzigen? Als ik dat nu doe bij Instellingen onder Exchange, dan kan ik alleen het wachtwoord en de gebruikersnaam aanpassen. Alle andere velden die ik aantip, geeft geen actie. Domein kan ik bijvoorbeeld ook niet wijzigen.

Bij Hotmail lukt dit wel zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
*verkeerd topic*

[ Voor 90% gewijzigd door FezzFest op 12-12-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
Iemand al een oplossing voor het screensaver probleem als je spb mobile shell hebt?
telefoon schiet niet meer op screensaver na installeren mobile shel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

Na 2 maanden mijn Nokia N8 te hebben gebruikt ga ik hem vandaag terugbrengen naar de vodafone nokia care point. Hij valt steeds uit en hij is dan dood voor een bepaalde tijd. Normaal ging hij wel aan binnen een uurtje, maar gister heeft hij een hele dag niet gedaan. Ik ben net opgestaan en heb geconstateerd dat hij het nu wel weer doet (3 keer uitgevallen net maar wel direct aangegaan).

Wat ik storend vind, is dat ik niet te maken heb met een telefoon die helemaal dood is zoals bij andere mensen op verschillende andere fora's. Ik vraag me dus ook af of nokia hier niet moeilijk over gaat doen en gewoon zegt dat er niks aan het handje is.

Ik hou jullie op de hoogte.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Pin me er niet op vast, maar het probleem lijkt een slechte verbinding ergens te zijn. Dat sommigen er een beetje meer last van hebben dan anderen is logisch. Verder heb je 2 jaar garantie. Maar ik verwacht eigenlijk wel dat ze hem gewoon omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geinteresseerden die de update nog niet hebben:

Afbeeldingslocatie: http://p.d.ovi.com/p/g/store/1853669/buienradarscreenshot-192x192.jpg?q=*3u347wqNkGkFDkuE1aks*K6YIrZnKfK&c=ovi_store

http://store.ovi.com/content/60178

Vorige week is versie 1.14 van buienradar in de Ovi store gearriveerd.

Update: v1.14
• Nu met update notificatie zodat je altijd de laatste versie hebt.
• Sneeuwradar toegevoegd! Kies Opties - > Sneeuwradar (komt van november tot april in het menu te staan)

Update: v1.12
• Fix voor openstaande netwerkverbinding.
• GPS locatie is nu handmatig in te stellen
• Auto-update is helemaal uit te schakelen

Enjoy!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 10:43
mrcosmo schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:02:
Iemand al een oplossing voor het screensaver probleem als je spb mobile shell hebt?
het lijkt er op dat er teveel in het geheugen staat ofzo, waardoor hij niet op kan/wil starten,
na een herstart van je foon.

wat ik doe als ik mn foon herstart, even wachten en dan alles afsluiten (op spb na),
dan mn foon locken en daar is de screensaver weer, daarna kun je al je apps enzo weer starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Iets vreemds aan de hand, ik heb met twee applicaties iets raars.
Bij zowel HandySafe als TweetsPro verdwijnt het icoontje na een tijdje.
Er blijft bij TweetsPro wel het standaard installatie-icoontje + tekst staan, en bij HandySafe alleen de tekst.
De programma's werken wel gewoon naar behoren.
Raar... zijn er meerder die hier last van hebben? En wat kan de oplossing zijn?
Heb de N8 nu 4 dagen... Top toestel, alleen dit probleempje vind ik hinderlijk en raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:02:

[afbeelding]

• Sneeuwradar toegevoegd! Kies Opties - > Sneeuwradar (komt van november tot april in het menu te staan)

Enjoy!
Is het ook mogelijk om dit soort apps te downen buiten de OVI store om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shazam werkt bij mij niet. Conitnu de foutmelding dat Shazam offline is. Heb de N97 versie geinstalleerd (was een tip hier).
Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Notaname schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:42:
Voor degenen welke er ook van balen dat de N8 alleen gebruikt kan worden in combinatie met OVI-Suite,
via deze link kan je een nieuwe PC-Suite (7.1.30.9) downloaden welke wel uit de voeten kan met de N8: http://www.hotshare.net/en/file/173547-9390202969.html

Firmware updates zal je moeten blijven doen via OVI, evenals OVI Maps etc. maar via PC-Suite werkt de synchronisatie met Outlook in ieder geval weer als vanouds.
Gelukkig verlost van alle OVI 'bloatware'.

Ik is in ieder geval blij. :-)
Wil ik heel graag... dat OVI gebeuren is naar mijn inzien waardeloos!
Alleen bovenstaande link werkt niet (meer).
Ik zal gaan zoeken, of heeft iemand dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

Nou heb mijn N8 laten opsturen door de carepoint (vodafone in den haag). Reden die erbij is gezet: Telefoon valt vaak plotseling uit en kan niet meer worden opgestart. Na een tijdje weer wel.

Ik hoop dat ik een vervanging hiervoor krijg. Krijg bericht van vodafone met een sms als er wat bekend is.

Ik gebruik nu weer mijn nokia 5800 en wat irriteer ik me hier nu aan zeg. Het typen lukt niet meer goed. Dus weer ff wennen.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

regmaster schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:38:
[...]

Is het ook mogelijk om dit soort apps te downen buiten de OVI store om?
In theorie wel (Mits de ontwikkelaar daar toestemming voor geeft en de wgz file downloadbaar maakt vanaf zijn eigen locatie),

Maar in de praktijk hangt er een hele boel statistieken (device, model, type, etc), geolocatie en tracking spul aan de Ovi store vast. Tot Nokia de Ovi store perfectioneert vrees ik dus niet dat dit mogelijk zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:53

Ik dacht dat er een auto update functie in Symbian^3 zou zitten. Ik had verwacht dat als ik Sw-update zou draaien dat ook de updates van de apps erbij zouden staan. Is dat niet het geval dan? Of hebben jullie de versiebeheer niet goed ingeregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op maandag 13 december 2010 @ 17:48:
[...]

Ik dacht dat er een auto update functie in Symbian^3 zou zitten. Ik had verwacht dat als ik Sw-update zou draaien dat ook de updates van de apps erbij zouden staan. Is dat niet het geval dan? Of hebben jullie de versiebeheer niet goed ingeregeld?
Ik hoopte hier ook stiekem op. Maar ik merk er niks van. Programma's lijken niet automatisch geupdate te worden. Ook geen meldingen helaas.
Wel van dingen zoals Social Networks van Nokia, maar dus niet van de rest... Erg jammer! Of hebben wij nu ergens een functie/instelling gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefooncal schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:19:
[...]
Heel irritant:

"Plaats simkaart"

Zeer irritant inderdaad. Dan ligt het in ieder geval waarschijnlijk niet aan onze simkaart. Eerder een probleem dus met het toestel of de N8 in het algemeen.
Hadden jij, en BoXie, dit probleem toevallig ook terwijl de telefoon aan de lader hing? Ik heb het namelijk 2 keer gehad en beide keren hing het toestel aan de lader. Misschien toeval, maar misschien ook niet.

Ik hou het probleem in de gaten. Hopelijk komt het niet vaker voor en zal het worden opgelost met een update of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:23:
[...]

In theorie wel (Mits de ontwikkelaar daar toestemming voor geeft en de wgz file downloadbaar maakt vanaf zijn eigen locatie),

Maar in de praktijk hangt er een hele boel statistieken (device, model, type, etc), geolocatie en tracking spul aan de Ovi store vast. Tot Nokia de Ovi store perfectioneert vrees ik dus niet dat dit mogelijk zal zijn.
Dat is flink balen, ik ben het namelijk niet eens met de privacy policy van de Ovi Store dus ik zie sowieso af van het gebruik ervan. Enfin, dan maar via Opera de mobiele versie opvragen van buienradar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Barock schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:51:
[...]

Heb hem hier voor je geupload: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-MITC8QGFOXHH.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Als ik op een van de homescreens de Muziekspeler toevoeg, komt er de FM speler te staan? Meedere malen geprobeerd, probleem blijft?

Herkend iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

robertwebbe schreef op maandag 13 december 2010 @ 17:48:
[...]

Er zit (nog) geen auto-update in Symbian^3 voor de Ovi store, maar ik neem aan dat als Nokia mee wil blijven draaien dat ze hier snel mee zullen komen. Misschien dat navraag bij Nokia zelf meer zekerheid geeft, in de Ovi store moet je iig precies aangeven welke versie je uploadt, dus ze hebben deze info zeker beschikbaar.

Overigens is dit ook precies de reden dat Buienradar nu zelf een versie update check heeft ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door SchizoDuckie op 13-12-2010 19:42 ]

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:38
Ad Hox schreef op maandag 13 december 2010 @ 18:39:
Als ik op een van de homescreens de Muziekspeler toevoeg, komt er de FM speler te staan? Meedere malen geprobeerd, probleem blijft?

Herkend iemand dit?
Die widget is ook voor fm speler. Dus wanneer (alleen) music player aanstaat geeft ie dat weer. Anders fm speler. De widget doet dus beide (beetje onduidelijk gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:49:
Shazam werkt bij mij niet. Conitnu de foutmelding dat Shazam offline is. Heb de N97 versie geinstalleerd (was een tip hier).
Kan iemand mij helpen?
Kijk eens bij standaard verbinding onder instellingen. Bij mij werkt het prima. Ik vind het de meest mooie app op mijn telefoon.

Helaas lukt het me niet om te betalen. Nu heb ik nog de full-version, maar naar de trial-periode kan ik nog maar 5x per maand taggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023

[afbeelding]

Enjoy!
Matige app, had de oude verwijderd en de nieuwe uit de OVI store gehaald. Opgestart, niks. Helemaal niks doet ie. Plaatsbepaling werkt niet, handmatig een plaats invoeren pakt ie wel maar slaat ie niet op.
Radarbeeld wordt alleen netjes weergegeven in landscape. In portrait is het beeld helemaal vervormd en uitgerekt.
In de tijd die ik heb zitten klooien met de app had ik al 10x Opera Mobile op kunnen starten en naar de mobiele site kunnen gaan.
Die biedt ook nog eens meer functionaliteit (temp. kaart o.a.) en op een naar mijns inziens makkelijkere manier.

Misschien een wat 'ranterig' verhaal maar verwacht wel wat meer van een dedicated app. Overigens niet getest op een N8 maar een N97 Mini.

IMHO is een goed ontwikkelde mobiel site altijd beter dan een app. :)
Voor deze doeleinden althans. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Beanie op 13-12-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Beanie schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:40:
[...]

Matige app, had de oude verwijderd en de nieuwe uit de OVI store gehaald. Opgestart, niks. Helemaal niks doet ie. Plaatsbepaling werkt niet, handmatig een plaats invoeren pakt ie wel maar slaat ie niet op.
Radarbeeld wordt alleen netjes weergegeven in landscape. In portrait is het beeld helemaal vervormd en uitgerekt.
In de tijd die ik heb zitten klooien met de app had ik al 10x Opera Mobile op kunnen starten en naar de mobiele site kunnen gaan.
Die biedt ook nog eens meer functionaliteit (temp. kaart o.a.) en op een naar mijns inziens makkelijkere manier.

Misschien een wat 'ranterig' verhaal maar verwacht wel wat meer van een dedicated app. Overigens niet getest op een N8 maar een N97 Mini.

ik zeg terug naar het n97 forum, u gaat niet langs start >:) ,
goede buienradar, goede weersverwachting.
op de n8 werkt ie prima, laden duurt wel wat lang, binnenshuis, heeft wellicht met de gps te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
liffey schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:12:
[...]
Da's te pijnlijk tegenover een arm N97-slachtoffer ...
op de n8 werkt ie prima, laden duurt wel wat lang, binnenshuis, heeft wellicht met de gps te maken.
Vreemd, want positionering op basis van WLAN ID werkt van alle positioneringsmethoden (GPS, AGPS, cell ID) het snelst bij mij.
Binnen 2 seconden heb ik dan een positie in Maps. Zou de Buienradar app dan geen gebruik maken van de standaard positioneringsvoorkeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:49:
Kan iemand mij helpen?
Ik heb deze op mijn N8 geinstalleerd en hij werkt fijlloos.
http://store.ovi.mobi/content/16725
Ik neem even aan dat bij de grote vernieuwing van de software in februari de officiele versie wel beschikbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Beanie schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:40:
[...]

Volgens mij doet deze Buienradar app hetzelfde en nog meer als alle andere 'dedicated' buienradar apps voor mobiele platformen (android, iphone). Nieuws, weer, radar, gps, file, verwachtingen, etc.

Dat de radarbeelden gestretched worden is logisch zo worden deze kaarten aangeleverd voor deze resolutie, ik heb al gevraagd aan Buienradar of ze de kaarten op een andere manier kunnen croppen maar die mogelijkheid is er (voor nu nog) niet. Anders zou je met een heel weliswaar op de juiste aspect ratio, maar heel klein kaartje zitten, wat ook esthetisch niet echt verantwoord is.

Als je GPS het niet doet kun je nog proberen om platformservices 1.0 te de-installeren, die staat waarschijnlijk ge-installleerd door 1 van je bestaande apps, maar vaak leveren deze ook nog zelf een versie van deze js file mee.

Verder kun je even checken of je gps niet een wel heel erg koude start moet maken binnenshuis. Je kunt de prioriteit van je netwerk (AGPS) omhoog gooien in de settings, dat zou een accuraat genoege fix moeten opleveren, zelfs voor de buien alarm widget.

[ Voor 4% gewijzigd door SchizoDuckie op 13-12-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Navigatie.

Ik kom er niet uit hoe kan ik dit oplossen. Mijn thuislokate ooit fout opgeslagen, ik wil nu de juiste, zoals het scherm ook aangeeft er in krijgen maar het lukt mij voor geen meter.

Hier de handleiding, zegt u het maar.... :

http://nds1.nokia.com/pho...Maps_3-0_SR4_Touch_nl.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Open Maps
Kies de 'baco' linksonder
Kies Navigation
Kies Home Location (3e optie)
Kies Redefine
Kies via history/favourite/from Map ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
SchizoDuckie schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:51:
[...]
Verder kun je even checken of je gps niet een wel heel erg koude start moet maken binnenshuis. Je kunt de prioriteit van je netwerk (AGPS) omhoog gooien in de settings, dat zou een accuraat genoege fix moeten opleveren, zelfs voor de buien alarm widget.
Als je onder Positioning Wi-Fi/Network hebt aangevinkt is de positionering binnen 1 seconde,
mits je natuurlijk in een WLAN netwerk zit. Thuis lijkt me dat logisch ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://betalabs.nokia.com...ountrckr-demo-on-nokia-n8

Dit LIJKT heel interessant. Ik ga duiken, morgen vroeg dag.
Ik hoor wel of het de moeite is. (Een verre neeft van Shazam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
liffey schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:12:
[...]

goede buienradar, goede weersverwachting.
:+
Ahja, tis even uitzitten met de Mini maar komt wel een N8. Heb niks met Android laat staan iOS.
Maar dat terzijde, dacht test de app even en deel m'n bevindingen. Al ligt de zwakke schakel misschien meer bij de N97 dan in de app.
SchizoDuckie schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:51:
[...]

Volgens mij doet deze Buienradar app hetzelfde en nog meer als alle andere 'dedicated' buienradar apps voor mobiele platformen (android, iphone). Nieuws, weer, radar, gps, file, verwachtingen, etc.

Dat de radarbeelden gestretched worden is logisch zo worden deze kaarten aangeleverd voor deze resolutie, ik heb al gevraagd aan Buienradar of ze de kaarten op een andere manier kunnen croppen maar die mogelijkheid is er (voor nu nog) niet. Anders zou je met een heel weliswaar op de juiste aspect ratio, maar heel klein kaartje zitten, wat ook esthetisch niet echt verantwoord is.

Als je GPS het niet doet kun je nog proberen om platformservices 1.0 te de-installeren, die staat waarschijnlijk ge-installleerd door 1 van je bestaande apps, maar vaak leveren deze ook nog zelf een versie van deze js file mee.

GPS fix heb ik met maps wel vrij snel dus lijkt me niet aan te liggen? Anders kun je nog handmatig een plaats invullen maar die werd niet opgeslagen. :?

Misschien niet de juiste plek, maar ik snap nog altijd niet waarom er zoveel dedicated apps voor services die misschien wel beter alleen een zeer goed ontwikkelde mobiele site kunnen maken. Wellicht zeg ik iets stoms en ken ik niet de juiste (lees mooie) apps.

[ Voor 60% gewijzigd door Beanie op 13-12-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Beanie schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:48:
[...]
Misschien niet de juiste plek, maar ik snap nog altijd niet waarom er zoveel dedicated apps voor services die misschien wel beter alleen een zeer goed ontwikkelde mobiele site kunnen maken.
Helemaal gelijk.
Apps zijn handig als je veel en relatief statische data in je applicatie hebt:
Maps kaartmateriaal, Mp3-speler muziek-bestanden, Offline is dan sneller en goedkoper.
Online is handiger als het om veel (grafische) en actuele data gaat:
weersverwachtingen, nieuws met foto's etc

Maar marketing technisch is een App weer heel fijn, want gebruikers raken er aan gewend en zoeken nooit meer iets anders.
Vgl alle mensen die bij dat achterlijke Symbian blijven 'hangen' omdat ze dat gewend zijn (zoals ikzelf), terwijl de GUI en het toetsenbord van mijn iPod touch (3g) echt zoveel beter/natuurlijker werkt.
Ik gebruik de camera en de 'openheid' als excuus ...

[ Voor 4% gewijzigd door emmerx op 13-12-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

[...]

:+
Ahja, tis even uitzitten met de Mini maar komt wel een N8. Heb niks met Android laat staan iOS.
Maar dat terzijde, dacht test de app even en deel m'n bevindingen. Al ligt de zwakke schakel misschien meer bij de N97 dan in de app.

[...]

GPS fix heb ik met maps wel vrij snel dus lijkt me niet aan te liggen? Anders kun je nog handmatig een plaats invullen maar die werd niet opgeslagen. :?
Helaas, de Nokia WRT Kit geeft een developer helaas (nog) geen controle over welke manier van positionering je kunt gebruiken, alleen maar de garantie dat je een set GPS coördinaten en een accuracy kunt krijgen. Native Apps zoals de maps kunnen uiteraard wel direct kiezen welke methode ze prefereren, maar die API is niet ontsloten in de WRT kit.

Als de setting niet opgeslagen wordt is dat een foutje, en komt die gewoon op de buglijst om bij de eerstvolgende bugfixronde z.s.m. gefixed te worden. :)

Voordeel van een app is ook dat je als ontwikkelaar voor een (redelijk) vaststaand iets kunt ontwikkelen. Je hoeft nu niet met elke mogelijke resolutie / combinatie van hardware/software rekening te houden. Totdat HTML5 echt overal z'n tentakels in heeft én klaar is én als standaard geimplementeerd heeft zul je denk ik nog heel veel verschillende ecosystemen naast elkaar zien, en als merk wil je natuurlijk op elk van die systemen aanwezig zijn.

Nogmaals, Niet alle Nokia's zijn gelijk, en als er iets niet werkt wat door de Testing van Sharewire en aparte QA van Nokia heengekomen is, trek dan hier, of via het support e-mail adres even aan de bel, dan wordt het opgelost :)

[ Voor 28% gewijzigd door SchizoDuckie op 14-12-2010 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Barock schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:51:
[...]

Ik heb Ovi Suite 3 beta er op staan en die synchroniseert als de brandweer.

http://betalabs.nokia.com/apps/ovi-suite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emmerx schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:28:
[...]

Open Maps
Kies de 'baco' linksonder
Kies Navigation
Kies Home Location (3e optie)
Kies Redefine
Kies via history/favourite/from Map ...
Bedankt, niet slim dat ik dat niet had gezien! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrcosmo schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:02:
Ik heb het ook gehad, als ik moet gokken hoe ik het heb opgelost, is het het Thema veranderen bvb "Nokia theme Green", N8 uit en inschakelen. (Als je maar van tijd tot tijd een back-up maakt, maar ja dat is een open deur intrappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruins3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09-2024
Allen,
Ook ik heb nu de N8 na 1,5 jaar erg tevreden te zijn geweest met de Samsung I8910 (en daarvoor de Nokia N95) leek mij dit een waardige opvolger. Blij dat ik weer een Nokia heb, waarvan ik weet dat alle problemen m.b.v. firmware updates worden opgelost en fijn dat ik (net als de i8910) daarnaast de mogelijkheid heb om custom firmware te installeren.
Ik heb alleen een probleem dat meer Symbian algemeen is. Op mijn werk hebben we een netwerk met PEAP (MschapV2, AES) beveiliging. Dit netwerk is niet beveiligd met een certificaat, maar als je bijv. een iPhone verbind vraagt de iPhone om het "equifax secure global ebu.." te accepteren.
Het instellen van een iPhone of een Android device gaat door bij login domein\inlognaan in te toetsen en het wachwoord.
Heeft iemand een idee hoe ik het voor elkaar krijg om te verbinden, heb naar mijn idee alle instellingen geprobeerd. Waar ik vooral mee zit zijn de volgende vragen:
Moet ik het certificaar kiezen?
Moet in in de PEAP instellinen de loginnaam en domein invullen?
Moet ik bij de mschap instellingen alleen de loginnaam of domein\loginnaam invullen?
Ik heb alleen bij PEAPV0 "ja" gekozen, klopt dit?

Ik weet dat dit een diep netwerktechnische vraag is, maar hoop dat iemand hier verstand van heeft...
____________________________________________________________________________________

Na veel geploeter toch gelukt (had een zelf gemaakt certificaat nodig)...
Voor andere met zelfde problemen:
Bij PEAP loginnaam en domein invullen
inmschap alleen loginnaam
Alleen PEAPv0 kiezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Bruins3 op 14-12-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
[...]

Misschien niet de juiste plek, maar ik snap nog altijd niet waarom er zoveel dedicated apps voor services die misschien wel beter alleen een zeer goed ontwikkelde mobiele site kunnen maken. Wellicht zeg ik iets stoms en ken ik niet de juiste (lees mooie) apps.
ik vind de webservices ook erg fijn, gebruik die eignelijk vaker, en geeft veel ruimte o pde 3 startschermen, file, weer, ns, tvgids, pathe, nos. Allemaal erg goede mobiele websites, hoef je geen apps voro te hebben, gewoon een goed lijstje favorieten maken en klaar ben je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:28:
[...]

Bedankt, niet slim dat ik dat niet had gezien! 8)7
Dan nog een vraag, hoe sla ik een gebruikt adres op bij mijn favorieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Dank, heb hem gedownload en geinstalleerd.
De PC Suite maakt direct als vanouds contact met de telefoon.
Echter, bij synchroniseren blijft hij hangen, "waiting for NokiaN8".
Moet ik nog andere instellingen wijzigen op de telefoon of zo? :?

Edit:
Nu goed aangesloten zowel USB als met Bleutooth, programma synchorniseert naar het blijkt. Maar veranderingen in de telefoon als in Outlook worden NIET doorgevoerd!
Waarom niet? :(

[ Voor 17% gewijzigd door Barock op 14-12-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruins3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09-2024
Het is mij dus gelukt om op een PEAP netwerk aan te loggen via wifi, alleen loopt mijn N8 continu vast als ik een tijdje verbonden ben. Hebben andere ook dit soort problemen?
Na lang zoeken gevonden dat meer personen dit probleem hebben. Het toestel loopt vast wanneer het verbonden wordt met een WPA2 netwerk. Als je in de WLAN setting power saving aan zet zou dit moeten helpen, al werkt dat bij mij niet.

Op snel op een update! Is er al een niewe datum bekend?

[ Voor 45% gewijzigd door Bruins3 op 14-12-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
emmerx schreef op maandag 13 december 2010 @ 23:44:
[...]

Helemaal gelijk.
Apps zijn handig als je veel en relatief statische data in je applicatie hebt:
Maps kaartmateriaal, Mp3-speler muziek-bestanden, Offline is dan sneller en goedkoper.
Online is handiger als het om veel (grafische) en actuele data gaat:
weersverwachtingen, nieuws met foto's etc

Maar marketing technisch is een App weer heel fijn, want gebruikers raken er aan gewend en zoeken nooit meer iets anders.
Vgl alle mensen die bij dat achterlijke Symbian blijven 'hangen' omdat ze dat gewend zijn (zoals ikzelf), terwijl de GUI en het toetsenbord van mijn iPod touch (3g) echt zoveel beter/natuurlijker werkt.
Ik gebruik de camera en de 'openheid' als excuus ...
Precies, juist dingen die te maken hebben met actuele data zijn IMHO beter als webservice dan als app. Waar het nu wellicht op blijft steken is de niet altijd even goede browse beleving die elk OS heeft waardoor men sneller is geneigd een app te gebruiken.
liffey schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:43:
[...]

ik vind de webservices ook erg fijn, gebruik die eignelijk vaker, en geeft veel ruimte o pde 3 startschermen, file, weer, ns, tvgids, pathe, nos. Allemaal erg goede mobiele websites, hoef je geen apps voro te hebben, gewoon een goed lijstje favorieten maken en klaar ben je!
Je noemt precies de dingen die ik ook veel gebruik. Voor Symbian is het nu wel de browser die het laat afweten om dat ook voor mensen die geen Opera kennen/gebruiken een goed alternatief te laten zijn.

Een factor die natuurlijk meespeelt met de apps, is data verzameling via die dingen. Netwerkprovider en andere gegevens verzamelen de meeste apps wel. Locatie erbij en je hebt weer gegevens die je voor je bedrijf kan gebruiken. Al zal da lang niet bij alle apps gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
[quote]Barock schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:27:
[...]

Edit:
Nu goed aangesloten zowel USB als met Bleutooth, programma synchorniseert naar het blijkt. Maar veranderingen in de telefoon als in Outlook worden NIET doorgevoerd!

Edit2:
Moet je soms op de N8 een nieuw synchronisatie-profiel instellen? Zo ja, Hoe?
Ik kom er maar niet uit! 8)7
Help, help. OVI Suite is niets!!! :(
Nokia maak PC Suite geschikt voor je TOP MODEL! :-(
Morgen maar weer verder.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notaname
Barock schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:27:
[...]

Ik herken je probleem niet. Wel heb ik eerst OVI Suite verwijderd voordat ik PC Suite er op zette.
Daarna OVI weer geïnstalleerd. (voor backup enzo)
Heb je de N8 en je pc gereboot na installatie?

Probeer eens te connecten via 1 van beiden ipv tegelijk via BT en USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelRom
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-08-2014
Hallo,
Ik bezit sinds een 3-tal weken de Nokia N8.
Ik heb deze pas sinds vorige week in gebruik genomen, eerst beetje zitten zoeken enzo en toch gelukt.
Ik wou de phone even terugbrengen naar fabrieksinstellingen om enkel datgene in te stellen wat nodig was.
Dit heb ik via het menu gedaan waar je de keuze hebt, "reset" of "reset data enz" en koos voor dit laatste.
Helaas, bij het heropstarten van de phone kreeg ik de melding: Fout opgetreden! Widget verwijderd!
Geen flauw benul waarover dit gaat want meer info is er niet beschikbaar en dit verdwijnt na enkele seconden.
Al gauw merkte ik op dat op enkele schermen een aantal voorgeinstalleerde snelkoppelingen weg zijn.
Voor de reset werkte mijn sociale netwerken (facebook) keurig.
Na de reset, waarvoor ik in feite dit item post ... wordt ik hélaas geconfronteerd in facebook-scherm met webpagina-iconen (berichten, wall, news) dat deze niet weergegeven worden en er een afbeeldingsicoon die doorgesneden is wordt afgebeeld.
Hetzelfde verschijnsel ongeveer bij de profielfoto's die wel de foto tonen maar erbovenop toch dat afbeeldingsicoontje afgebeeld wordt. Net als in een webpagina op je pc als hij de afbeeldingen niet vinden kan.
Iemand enig idee hoe dit probleem verholpen kan worden?
Ik heb naderhand een gewone reset via het menu geprobeerd, probleem blijft.
Nadien een aan/uit toets 10 seconden ingedrukt houden tot getril, probleem blijft.
Update van aparaat software (met melding: aangeraden), lijkt niet te willen installeren? Blijft in lijstje staan.
Als je op sociale netwerken je selectie maakte kan je vragen te updaten, hier ook gedaan, zegt direct: meest recente update ok.
Beetje ten einde raad, het toestel werkte naar behoren voor zover ik het reeds in gebruik genomen had, wellicht héél dom om die fabrieksinstellingen terug te zetten (al wetende dat dit op vorige phone bv nokia 6300 enzo geen problemen opleverde, maar ja, geen symbians).
Iemand raad?
Een mail naar nokia support laat op zich wachten ... denk dat ik hier eerder met jullie ervaringen een eventuele oplossing zal kunnen vinden.
Nogmaals dank voor het doornemen van deze post, alle comments welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BelRom schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:28:
Hallo,
Ik bezit sinds een 3-tal weken de Nokia N8.
Ik heb deze pas sinds vorige week in gebruik genomen, eerst beetje zitten zoeken enzo en toch gelukt.
Ik wou de phone even terugbrengen naar fabrieksinstellingen om enkel datgene in te stellen wat nodig was.
Dit heb ik via het menu gedaan waar je de keuze hebt, "reset" of "reset data enz" en koos voor dit laatste.
Helaas, bij het heropstarten van de phone kreeg ik de melding: Fout opgetreden! Widget verwijderd!
Geen flauw benul waarover dit gaat want meer info is er niet beschikbaar en dit verdwijnt na enkele seconden.
Al gauw merkte ik op dat op enkele schermen een aantal voorgeinstalleerde snelkoppelingen weg zijn.
Voor de reset werkte mijn sociale netwerken (facebook) keurig.
Na de reset, waarvoor ik in feite dit item post ... wordt ik hélaas geconfronteerd in facebook-scherm met webpagina-iconen (berichten, wall, news) dat deze niet weergegeven worden en er een afbeeldingsicoon die doorgesneden is wordt afgebeeld.
Hetzelfde verschijnsel ongeveer bij de profielfoto's die wel de foto tonen maar erbovenop toch dat afbeeldingsicoontje afgebeeld wordt. Net als in een webpagina op je pc als hij de afbeeldingen niet vinden kan.
Iemand enig idee hoe dit probleem verholpen kan worden?
Ik heb naderhand een gewone reset via het menu geprobeerd, probleem blijft.
Nadien een aan/uit toets 10 seconden ingedrukt houden tot getril, probleem blijft.
Update van aparaat software (met melding: aangeraden), lijkt niet te willen installeren? Blijft in lijstje staan.
Als je op sociale netwerken je selectie maakte kan je vragen te updaten, hier ook gedaan, zegt direct: meest recente update ok.
Beetje ten einde raad, het toestel werkte naar behoren voor zover ik het reeds in gebruik genomen had, wellicht héél dom om die fabrieksinstellingen terug te zetten (al wetende dat dit op vorige phone bv nokia 6300 enzo geen problemen opleverde, maar ja, geen symbians).
Iemand raad?
Een mail naar nokia support laat op zich wachten ... denk dat ik hier eerder met jullie ervaringen een eventuele oplossing zal kunnen vinden.
Nogmaals dank voor het doornemen van deze post, alle comments welkom.
Heel vervelend maar de oplossing is simpel, ga morgen naar een Nokia-repairshop en zij zetten de orginele software gratis terug. Zelf heb ik in het begin de fabrieks instellingen ook wel eens terug gezet en geen problemen gehad. Ook ben ik eens alle apps. kwijt geraakt, ik belde met de helpdesk, werd heel vriendelijk en goed geholpen en de "betaalde" apps werden als service weer naar mij toe ge-SMS-t. en alles kosteloos.
Bel morgen even met 0900 2026055 en het probleem is morgenmiddag weer verleden tijd.
Succes.

(en laat even de afloop weten, groeten Nico)
Pagina: 1 ... 21 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic