Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:52
pegagus schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:25:
[...]
Kun je er ook een kookwekkerfunctie inbouwen? Die mis ik namelijk.
Die functie vind ik nog wel redelijk in huidige Clock applicatie: gewoon een New Alarm instellen (not repeated) op het tijdstip dat je eitje kookt. Soort countdown functie.

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telefooncal
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:47

Telefooncal

Tring tring!

pegagus schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:32:
[...]

De mogelijkheid om OVI te installeren is er wel, maar dan mist QT. En die is ook wel weer te vinden, maar dan mist die weer PIPS. En daar stopt het.

Ik vermoed zo dat de software-update die de introductie van de N8 met een maand heeft vertraagd, de Ovi Store 2.0 betrof. Daar zijn achteraf dus wat bestanden toegevoegd, die niet in de firmware zitten en niet op één of andere server staan. Met de volgende firmware zal het er wel bij zitten, maar dat duurt me te lang. Vanmiddag naar een Care Point gebeld. De persoon in kwestie moest de software nog downloaden. Halverwege de week moest ik maar een langs komen. :-( Op zich werkt alles, maar ik kan geen app toevoegen.
Ik heb mijn telefoon geflashed met custom firmware van HX en kwam toen het zelfde probleem tegen.
Toen heb ik de QT geinstaleerd, OVI store gedownload op mijn pc en op mijn telefoon gezet. Store geinstaleerd en alles doet het weer :)

http://hx-custom-roms-for...read&postID=3527#post3527
Daar heb ik destijds de oplossing neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer via hun Website vragen te stellen aan de Klantenservice van Nokia, telefonisch of per mail.
Als je daar inlogt moet je je land selecteren. Nederland dus, maar als ik dan verder ga is die keuze al weer verdwenen. Ik heb het gevoel dat Nokia zo de deur aardig dicht houd.
Hoe kan ik in contact komen met hun helpdesk?

http://www.nokia.nl/support/contact-o1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
pegagus schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:32:
[...]

De mogelijkheid om OVI te installeren is er wel, maar dan mist QT. En die is ook wel weer te vinden, maar dan mist die weer PIPS. En daar stopt het.

Ik vermoed zo dat de software-update die de introductie van de N8 met een maand heeft vertraagd, de Ovi Store 2.0 betrof. Daar zijn achteraf dus wat bestanden toegevoegd, die niet in de firmware zitten en niet op één of andere server staan. Met de volgende firmware zal het er wel bij zitten, maar dat duurt me te lang. Vanmiddag naar een Care Point gebeld. De persoon in kwestie moest de software nog downloaden. Halverwege de week moest ik maar een langs komen. :-( Op zich werkt alles, maar ik kan geen app toevoegen.
probeer het eens met deze maagdelijke backup http://rapidshare.com/files/424576870/N8_2010-10-08.nbu uit deze post van robbertwebbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:41
Backup had ik zelf gemaakt en teruggezet. Dat gaat dus niet werken. Blijkbaar wordt met een harde reset alles gewist en vanuit een rom opnieuw geïnstalleerd. Ik vrees dat een custom-rom dan ook niet gaat werken (al kan ik het natuurlijk wel proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Telefooncal schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:15:
[...]

Ik heb mijn telefoon geflashed met custom firmware van HX en kwam toen het zelfde probleem tegen.
Toen heb ik de QT geinstaleerd, OVI store gedownload op mijn pc en op mijn telefoon gezet. Store geinstaleerd en alles doet het weer :)

http://hx-custom-roms-for...read&postID=3527#post3527
Daar heb ik destijds de oplossing neergezet.
Ook deze gevolgd, maar hij blijft een fout geven. QT krijg ik nu wel geinstalleerd, maar niet OVI store. Gek genoeg werkt een trhee-finger-salute nu ook niet meer. Gereset via de codes van Robbert Webbe, waarbij ik in plaats 12345 mijn pincode moet invoeren, maar ook dat biedt geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

vapo_chiller

Evga Untouchables Addicted

QT 4.6 of QT4.7 geinstalleerd ?

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-09 21:36
Ik heb sinds gister ook de Nokia N8. Tot nu toe bevalt hij prima, ook de tekst invoer (had het erger verwacht ivm het commentaar hier vandaan). Touchscreen werkt naar mijn idee lekker snel. Foto's zijn goed voor een gemiddelde gebruiker.

Ik heb alleen 1 min puntje: Ik kon via 1300 (kpn) de internet instellingen automatisch niet ophalen omdat het toestel nog niet bekent was bij hun. Vervolgens moest ik het allemaal met de hand invoeren, hier was ik minder over te spreken.

Tot nu toe werkt alles voor de rest naar behoren.

P.S. ik had gelezen dat je de oplader van de N8 beter eerst bij een andere telefoon kan gebruiken ivm dood gaan van de N8. Dit heb ik gedaan, ik heb er mee m'n Nokia E71 op geladen en vervolgens savonds m'n N8 er mee opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

dat van instellingen is normaal he omdat dit model nog redelijk nieuw is.

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
  • Laatst online: 23-10-2021
waarom zou dat aan de lader liggen.
Ik laad heel veel soorten accu's van allerlei types maar zolang de lader geschikt is voor het type accu dan kun je die gewoon gebruiken.
lijkt me een beetje onzin verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
4.6. Eerst ook webkit 2.1 uit qt 4.7, maar dat werkte niet, dus toen 4.6 er overheen gezet. Maar maakt allemaal niets uit. Behalve een foutmelding wordt ik verder ook niets wijzer waarom het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
@ Velga,

Ik had het ergens gelezen, en dacht probeer het gewoon. Wie niet waagt wie niet wint.

Maar ik snap de verhalen over de accu niet helemaal?
Vanacht opgeladen:
- watchapp heletijd aan
- +/-3uur mp3 luisteren
- af en toe foto schieten
- best veel smsen
- Angry Birds voor +/- 2uur gespeeld

En batterij nog op 100% Zou dat door de energie spaarstand komen waar hij op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Hardstyle4Me schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:05:
@ Velga,

Ik had het ergens gelezen, en dacht probeer het gewoon. Wie niet waagt wie niet wint.

Maar ik snap de verhalen over de accu niet helemaal?
Vanacht opgeladen:
- watchapp heletijd aan
- +/-3uur mp3 luisteren
- af en toe foto schieten
- best veel smsen
- Angry Birds voor +/- 2uur gespeeld

En batterij nog op 100% Zou dat door de energie spaarstand komen waar hij op staat?
Nope, je accu indicator is gewoon niet nauwkeurig, zal vanavond waarschijnlijk direct op 50% springen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:06
Een maand of wat geleden gingen er op youtube filmpjes rond met special effects gemaakt met de N8. Het zou gaan om FX studio. Ik kan deze app nergens vinden. Weet iemand waar deze app te krijgen is? Ik zie het niet op de N8 zelf staan en via google word ik ook niks wijzer. Het gaat om de mogelijkheid om bijv. een alien uit iemand te laten kruipen etc.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

Telfordia schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:45:
Een maand of wat geleden gingen er op youtube filmpjes rond met special effects gemaakt met de N8. Het zou gaan om FX studio. Ik kan deze app nergens vinden. Weet iemand waar deze app te krijgen is? Ik zie het niet op de N8 zelf staan en via google word ik ook niks wijzer. Het gaat om de mogelijkheid om bijv. een alien uit iemand te laten kruipen etc.
Wordt nog aan gewerkt.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf problemen houden met één erg irritant ding:

Email: wanneer ik een email binnen krijg op mijn N8 dan lees ik hem natuurlijk. Daarna is hij gemarkeerd als "gelezen". Wanneer daarna de email weer opnieuw gesynchroniseerd wordt staat hij weer gemarkeerd als "ongelezen". Heel irritant!

Ik heb gekeken in mijn webmail en daar staan alle mailtjes gemarkeerd als "gelezen". Bij instellingen staat bij "Status E-mail gelezen" de instelling "synchr. naar server". Deze instelling omzetten helpt niet.

Iemand een idee?

Edit: nog irritanter is dat hij dit bij het ene mailtje wel doet en bij een andere weer niet. Zeer inconsequent.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.kpn.nl/1300.
Daar kan je je telefoon nummer invoeren, en krijg je de juiste instellingen naar je foon toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typisch, wanneer ik de terugkerende "ongelezen" email stuk voor stuk aanmerk als "gelezen" blijft hij het wel onthouden.

Nog meer mensen problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

NOPE GEEN LAST MEE? HOTMAIL? GMAIL EN TELENET MAIL? GEEN PROBLEEM MEE

Waar k wel probleem mee heb is dat ik phoneix software niet aant werk krijg ondanks alles wat k probeer.

"install nokia dongle" melding krijg k continu wat k ook doe, welke usb driver of diego k ook probeer.

Zonder Phoenix kan k me custom firmware niet op N8 flashen.

Mobile shell werkt leuk, nice app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Leuke Telegraaf app nu in de Ovi Store. Had ik nog niet eerder gezien. Heeft wel wat weg van de iPhone versie. Met name omdat er geen sluit-knop is ;) Onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een paar simpele vraagjes over de nokia n8 waar ik gewoon niet uit kom.

Ik heb als eerste heel veel moeite met smsjes sturen.
Als ik een smsje verstuur duur het minstends 2 minuten voordat hij verzonden is.
Ook krijgt mijn ontvanger de smsjes heel vaak dubbel binnen.
Weten jullie wat ik hier aan kan doen.

Weten jullie ook wanneer de hyves applicatie er op kan.

Alvast bedankt.

Jorieke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
hallo ,

ik ben van plan om de N8 aan te schaffen komende dagen. ik kom af van de htc legend en main reason is eigelijk het opnemen van multimedia gewoon klote is op deze toestellen... raden jullie me een n8 aan? of moet ik wachten op een verbeterd toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

n8 is leuk toestel hoor.

natuurlijk de kinderfoutjes worden nog weg gewerkt met updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de trial versie van spb mobile shell gedownload. Zeer leuk, hier heb je blijkbaar ook de mogelijkheid om je achtergrond verlichting in verschillende sterktes in te stellen. Heb dit eens op het sterkste gezet, en het deed even pijn aan mijn ogen. Wat een verschil, het scherm wordt prachtig. Ineens wordt fotos en filmpjes kijken en al de rest nog een stuk aangenamer. Zoals het er nu uit ziet kan het gerust op tegen het super amoled van samsung of dat van de iphone. Wanneer ik uit de shell ga gaat het terug op gewone verlichting en is het dus veel donkerder en dus ook minder mooi. Het jammere is dus dat je dit niet in het gewone menu van de N8 kan instellen. Waarom niet? Als het voor het batterij verbruik is wil ik wel zelf kunnen kiezen om hem wel of niet een keer extra aan de lader te hangen. Moet ik nu echt nog eens 30 € uitgeven wanneer deze trial versie afloopt gewoon om mijn achtergrond verlichting sterker te kunnen zetten? Of weet iemand hier een andere oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam er vannacht achter dat de schermverlichting in locked toestand blijft branden als je een ongelezen berichtje hebt. Het scherm is wel zwart, maar het is (in het donker) duidelijk zichtbaar dat het scherm verlicht wordt.

Ik ga er vanuit dat het een softwareglitch is, dus dan zouden jullie daar ook last van moeten hebben. Iemand die het wil controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu wederom het probleem dat de verlichting niet uitspringt. Dus nu blijft de telefoon continue branden, weliswaar in het energiebesparende dimlicht. Een aantal keren opstarten heeft niet mogen helpen. Ik heb geen ongelezen berichtjes staan of gemiste oproepen...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
Als ik de energie bespaarstand aan heb staan, valt gewoon m'n scherm verlichting uit. Maar als ik energie bespaarstand uit zet, zie ik de heletijd m'n scherm branden met de digitale klok op de achtergrond. Als ik hem weg leg en 2u later weer pak brand hij nog. Appart al zeg ik het zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Hardstyle4Me schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:37:
Als ik de energie bespaarstand aan heb staan, valt gewoon m'n scherm verlichting uit. Maar als ik energie bespaarstand uit zet, zie ik de heletijd m'n scherm branden met de digitale klok op de achtergrond. Als ik hem weg leg en 2u later weer pak brand hij nog. Appart al zeg ik het zelf
Dat is logisch als de screensaver aanstaat. Hier was veel vraag naar bij de n97 (deze kon dit niet).
Bij instellingen> thema's> screensaver
kun je een andere screensaver kiezen, of geen, dan wordt je scherm gewoon zwart, ook beter voor je energiehuishouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
businka19 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:51:
[...]

Nope, je accu indicator is gewoon niet nauwkeurig, zal vanavond waarschijnlijk direct op 50% springen
denk dat ie eerst op 70% springt.
Daarna pas op 50%, dan 40% en dan gaat het rap naar 20% en leeg.
Maar met dit gebruik na een dag op 70% komen is natuurlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan er niets mee maar de meer deskundigen mogelijk wel!

http://www.downloadsumo.com/Symbian/Utilities

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de handleiding voor het navigatiesysteem

http://nds1.nokia.com/pho...Maps_3-0_SR4_Touch_nl.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

sygic mobile maps werkt op N8 zonder probleem.

de 2010 versie met maps van heel europa, ziet er goed uit.

Waar ik jullie mss even attent op wil maken, of ook wil vragen wie dit heeft :

k heb twee micro sd kaarjtes vo gsm

scandisk 8gb
transcend 16gb

de transcend werkt niet in me gsm en gsm begint te flippen langsalle kanten, format duurt ook enorm lang en ook daarna gsm flipt.

scandisk kaartje 8gb erin, en gsm werkt goed zonder enig probleem.

nog iemand verschillende geheuegen kaartjes kunnen testen in de N8 ?

Vanavond test ik verschillende 4gb versie van transcend en scandisk die k nog heb liggen.
kijken of het 16gb is wat t em doet, of het merk transcend.

in N900 en op pc werken deze kaartjes zonder probleem.

@ Nimbam : check PM

op spaarstand : idd, zet deze uit bij sms, gemiste oproep blijft je verlichting aan, ook met screensaver.
ik zet spaarstand op, en licht gaat uit bij mij na de ingestelde tijd van slaap dim licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binks050
  • Laatst online: 30-09-2016

Binks050

...6310i, 8910i, 9500, e90, N8

vapo_chiller schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:10:
k heb twee micro sd kaarjtes vo gsm

scandisk 8gb
transcend 16gb

de transcend werkt niet in me gsm en gsm begint te flippen langsalle kanten, format duurt ook enorm lang en ook daarna gsm flipt.

scandisk kaartje 8gb erin, en gsm werkt goed zonder enig probleem.

Vanavond test ik verschillende 4gb versie van transcend en scandisk die k nog heb liggen.
kijken of het 16gb is wat t em doet, of het merk transcend.
Ik heb er nu een Sandisk 8gb in en die werkt prima :) Het is wel een HC (high capacity) dus dat zou het verschil kunnen zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Binks050 op 24-11-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
moeten applicaties nog steeds "ge-signed" worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Laatst online: 12:52
vapo_chiller schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:10:
Heb verschillende Sandisk kaartjes getest met de N8, onderstaande werken prima met afspelen muziek en HD-video, is natuurlijk wel iets trager dan het interne geheugen van de N8:
2 GB microSD
4 GB microSDHC class2
8 GB microSDHC class2
16 GB microSDHC class2
16 GB microSDHC class4
32 GB microSDHC class2
Ook deze kaartjes (2-16GB) in een USB-kaartlezer en dan in de USB-poort van de N8 werkten prima.

16GB microSDHC class4 van Kingston werkte niet goed, maar deed het ook niet 100% in de laptop kaartlezer. Meer kaarten heb ik nog niet kunnen proberen.

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

bij mij lijkt t alsof de transcend niet zo graag gewilt zijn in me N8.

raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-09 23:42
Krast het scherm feitelijk makkelijk?
Mijn huidige 5800 staat er vol mee (door de stylus), ik hoop dat het glazen scherm wat beter is?

Ik twijfel overigens sterk tussen de N8 en de C7, niet voor de meerprijs, maar het design van de C7 valt me veel beter (en hij ziet er iets beter liggen in de hand uit).
De uitstekende camera en de grafische chip doen me dan weer neigen naar de N8...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
DenHond schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:59:
Krast het scherm feitelijk makkelijk?
Mijn huidige 5800 staat er vol mee (door de stylus), ik hoop dat het glazen scherm wat beter is?

Ik twijfel overigens sterk tussen de N8 en de C7, niet voor de meerprijs, maar het design van de C7 valt me veel beter (en hij ziet er iets beter liggen in de hand uit).
De uitstekende camera en de grafische chip doen me dan weer neigen naar de N8...
Dat is een onderwerp waar ik vrij duidelijk over kan zijn:
TOP!
nu bijna 2 maanden in mijn bezit, en er zit nog geen krasje op.
Ben ik er voorzichtig mee? Ja natuurlijk, is een apparaat van 450 euro...
Gebruik ik een screenprotector? Nee, ook al heb ik hem wel gekocht, ligt hier nog ongebruikt in de kast.
Gebruik ik een hoesje? Nee en ja. Nee, over het algemeen niet, gaat gewoon mijn broekzak ik en uit en mijn tas in en uit. Ja soms als ik langer wegga of ik heb meeneem in een tas met veel overige spullen.
Heb ik vergelijkingsmateriaal? Ja natuurlijk, dit is heus niet mijn eerste mobiel. n97, n82, n73 en nog wat ouder spul. N8 heeft verreweg het aller beste scherm. Jou 5800 zal vergelijkbaar zijn met de n97 qua scherm, en die vond ik echt RUK.

[ Voor 10% gewijzigd door liffey op 24-11-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:54
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 00:38:
[...]
Ik heb als eerste heel veel moeite met smsjes sturen.
Als ik een smsje verstuur duur het minstends 2 minuten voordat hij verzonden is.
Ook krijgt mijn ontvanger de smsjes heel vaak dubbel binnen.
Weten jullie wat ik hier aan kan doen.
Welke operator heb je?
Heb je wellicht iets veranderd aan de SMS instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^Ik heb hetzelfde probleem. SMSjes belanden in een soort loop. Erg irritant, ik ben al m'n tegoed al kwijt deze maand.. Kost zakken met geld. Nu ben ik benieuwd of dit de schuld van Vodafone is, of van de N8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telefooncal
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:47

Telefooncal

Tring tring!

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:10:
^Ik heb hetzelfde probleem. SMSjes belanden in een soort loop. Erg irritant, ik ben al m'n tegoed al kwijt deze maand.. Kost zakken met geld. Nu ben ik benieuwd of dit de schuld van Vodafone is, of van de N8.
Waarschijnlijk ligt dit aan een instellings fout, probeer eerst de fabrieksinstellingen te herstellen en vervolgens de instellingen van je provider op te vragen.

[ Voor 0% gewijzigd door Telefooncal op 24-11-2010 22:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Laatst online: 15-04-2021
Na 3 weken hier mijn bevindingen:
scherm=
voordeel: degelijk en super scherp(foto's)
nadeel: vieze vingers op het scherm(sjah ik heb nog nooit een andere touch gehad )

Baterij:=acceptabel (gamen,bluetooth navigatie en internet is 1,5 dag)

software:symbian is teveel zoeken echter installeer spb mobile en je hebt een perfect menu.

Het is gewoon een super goede telefoon

oja weet iemand hoe je de spb mobile shell als opstartscherm meteen kunt instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrcosmo schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:10:
Na 3 weken hier mijn bevindingen:
scherm=
voordeel: degelijk en super scherp(foto's)
nadeel: vieze vingers op het scherm(sjah ik heb nog nooit een andere touch gehad )

Baterij:=acceptabel (gamen,bluetooth navigatie en internet is 1,5 dag)

software:symbian is teveel zoeken echter installeer spb mobile en je hebt een perfect menu.

Het is gewoon een super goede telefoon

oja weet iemand hoe je de spb mobile shell als opstartscherm meteen kunt instellen?
Die start bij mij na enkele ogenblikken vanzelf op!
Dan zie je dus het balkje onderin het scherm werken en daar is hij.

Verwijderd

Telefooncal schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:01:
[...]

Waarschijnlijk ligt dit aan een instellings fout, probeer eerst de fabrieksinstellingen te herstellen en vervolgens de instellingen van je provider op te vragen.
Oke dit wil ik zeker proberen.
Maar ik zal gelijk zeggen dat ik geen expert ben met deze telefoon.
Als ik dit nu ga doen wat ben ik dan allemaal kwijt. Heb er namelijk zelf al aardig wat opgezet.
Applicaties, muziek, foto's. Raak ik dit dan allemaal ook kwijt.

En zo niet ga ik dit gelijk doen maar hoe doe ik dit

Bedankt

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

flashen van gsm met custom firmware gaat ook goed, net gedaan.

ovi store en QT opnieuw geinstalleerd, even synchen, en kan morgen weer leuk verder.

info : in flash programma kun je ook tunen, van display backlight enz......

Mss morgen eens even mee spelen, thanks to HyperX

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:16:
[...]

Die start bij mij na enkele ogenblikken vanzelf op!
Dan zie je dus het balkje onderin het scherm werken en daar is hij.
Bij mij start shell niet vanzelf op... Zitten nog we een aantal verbeterpunten in shell

- email preview (niet alleen aantal ongelezen mailtjes)
- whatsapp komt niet naar voorgrond bij nieuw bericht
- in landscape staan mijn snelkoppelingen door elkaar heen

En hoe fiijn werkt typen op het portrait-qwerty toetsenbord van de Opera browser! Hoe lastig is het om dit ook even te fixen voor de telefoon zelf...

En het hoeft toch ook geen weken te duren om de NL taal achter Swype te hangen...Ik vind het echt bizar hoe nauwkeurig swype werkt...zelfs als je voor de grap een lastig engels woord snel en niet te nauwkeuring swyped staat het 9 van de 10 keer goed gespeld.

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

k had deze middag een software update op de gsm, heb t gedaan via 3g,

update was meer stabiliteit van software programma's.

Het enigste probleem dat ik ervaar nu is dat ik niet kan synchen met ovi op pc.

heb al verschillende forums afgeneust en oplossingen gezien ma ze hielpen allemaal niet bij mij van MTP driver (multimedia transport protocol) , opnieuw geflashed, ovi opnieuw geinstalleerd, QT ook.

hopelijk snel nieuwe update van N8

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 15:38
En HIERR de nieuwe Beta versie van de Ovi Suite (3.0 Beta)

To Beezze or not to Beezze

• liffey
gram501 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:18:
moeten applicaties nog steeds "ge-signed" worden?
Ik ben nog niks tegengekomen wat ik moest signen.

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

beezze schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:36:
En HIERR de nieuwe Beta versie van de Ovi Suite (3.0 Beta)
nice very nice, direct proberen

• RoadRunnerRik
Vandaag iets raars op gevallen aan m'n Nokia N8 die ik 3 dagen heb. Hij werd warm, heel warm en ik dee er niks mee en stond ook niks aan. Hij stond in energie spaarstand en internet stond ook uit. Meer mensen last van? +/- kleine 10min later was hij weer normale temp.

• DenHond
Vandaag mijn N8 gekocht, toch irritant hoe die verkopers je steeds andere dataplannen ed willen aansmeren... hebben die daar comissieloon op ofzo?

Enige 'nadeel' dat ik aan ondervind is dat de menuknop nogal moeilijk bereikbaar is als je hem gebruikt met 1 hand. Voor de rest is het wat zoeken naar alles, maar het went snel...

Nog snel de software updaten en hopen dat dat de batterij de avond nog overleefd...

Edit: Ik kan geen verbinding maken met mijn thuisnetwerk om een of andere reden. Als ik klik op verbinding maken met mijn draadloze router krijg ik steeds 'Wlan verbinding niet gevonden'. Er staat nochtans zelfs geen beveiliging op...
Op mijn buurman zijn netwerk geraak ik nochtans moeiteloos...

[ Voor 26% gewijzigd door DenHond op 25-11-2010 20:28 ]

• robertwebbe
Wellicht een Thomson router? Vermoedelijk want Nokia en Thomson lijken al jaren ruzie te hebben aan wie het nu ligt. Beide kampen claimen vermoedelijk dat de hele wereld werkt behalve de ander en het daarom maar ook door de ander opgelost moet worden...

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 07:58
Vorige week eindelijk het toestell ontvangen, maar zo te zien heb ik een toestell van de slechte batch.
gister ging telefoon uit en wou niet meer starten, na half uur aan en uit drukken ging die aan.
maar vannacht ging die van zelf uit en niet meer aan.
ook het laden lapmpje brandt niet meer als ik deze aan de lader hang.
dus zo te zien helemaal Dood!

zijn er nog meer die hier last van hebben?

• DenHond
robertwebbe schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:37:
Wellicht een Thomson router? Vermoedelijk want Nokia en Thomson lijken al jaren ruzie te hebben aan wie het nu ligt. Beide kampen claimen vermoedelijk dat de hele wereld werkt behalve de ander en het daarom maar ook door de ander opgelost moet worden...
Het is een philips router...

[ Voor 95% gewijzigd door DenHond op 25-11-2010 20:45 ]

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

soheilmd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:44:
Vorige week eindelijk het toestell ontvangen, maar zo te zien heb ik een toestell van de slechte batch.
gister ging telefoon uit en wou niet meer starten, na half uur aan en uit drukken ging die aan.
maar vannacht ging die van zelf uit en niet meer aan.
ook het laden lapmpje brandt niet meer als ik deze aan de lader hang.
dus zo te zien helemaal Dood!

zijn er nog meer die hier last van hebben?
slechte batch, slechte batch, zo beginnen de verkeerde geruchten.

Flash je gsm eens gewoon met de originele firmware en zal het probleem waarschijnlijk opgelost zijn.
Ik had ook wqt problemen, even geflashed en voila alles werkt zoals het moet.

Trouwens heb gisteren ene nieuwtje tegengekomen dat al sje je gsm reset, dat de QT librarie beschadigt kan worden en daarom je gsm begint te flippen.

Voordeel van te flashen, duurt 30sec, en al je data, muziek, contacts enz blijven op hun plaats.
Moet alleen even met browser naar ovi shop gaan en ovi opnieuw installeren in je gsm.

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

vapo_chiller schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:43:
[...]

Flash je gsm eens gewoon met de originele firmware en zal het probleem waarschijnlijk opgelost zijn.

Trouwens heb gisteren ene nieuwtje tegengekomen dat al sje je gsm reset, dat de QT librarie beschadigt kan worden en daarom je gsm begint te flippen.

Voordeel van te flashen, duurt 30sec, en al je data, muziek, contacts enz blijven op hun plaats.
Moet alleen even met browser naar ovi shop gaan en ovi opnieuw installeren in je gsm.
Is die van soheilmd geflasht met een custom firmware? Ik heb namelijk die van mij ook geflasht met een custom firmware en ik heb ook last van en spontaan vastlopen van de telefoon. En dat ik hem een tijdje (plus minus 5 minuten) niet meer kan aandoen. Of soms gaat ie meteen aan. Dit heb ik vooral als ik de telefoon aan het opladen ben en dat ik dan bezig ben op de telefoon.

Dus volgens jou moet ik de originele firmware erop doen en dan werkt ie zoals het moet? Heb mijn telefoon in de Vodafone winkel gekocht en de vodafone firmware vind ik echt NIET TE DOEN.

Ik wilde mijn telefoon niet opsturen omdat ik dacht dat ze dan zouden zeggen dat er niks met het toestel aan de hand is omdat hij nie helemaal dood is.

Master_A

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:18
DenHond schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:00:
Vandaag mijn N8 gekocht, toch irritant hoe die verkopers je steeds andere dataplannen ed willen aansmeren... hebben die daar comissieloon op ofzo?

Enige 'nadeel' dat ik aan ondervind is dat de menuknop nogal moeilijk bereikbaar is als je hem gebruikt met 1 hand. Voor de rest is het wat zoeken naar alles, maar het went snel...

Nog snel de software updaten en hopen dat dat de batterij de avond nog overleefd...

Edit: Ik kan geen verbinding maken met mijn thuisnetwerk om een of andere reden. Als ik klik op verbinding maken met mijn draadloze router krijg ik steeds 'Wlan verbinding niet gevonden'. Er staat nochtans zelfs geen beveiliging op...
Op mijn buurman zijn netwerk geraak ik nochtans moeiteloos...
Oplossing voor de knop, ik ken je probleem namelijk, is gewoon je menu toets op een van je homescreens zetten. Dat had ik ook al op mijn 5800 en dat bevalt stukken beter.

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 07:58
vapo_chiller schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:43:
[...]

Het zijn geen geruchten het is inmiddels bevestigd door nokia dat een serie N8 problemen heeft.
zie: http://www.techzine.nl/ni...-problemen-met-de-n8.html
nee ik heb niets aan telefoon gedaan.
wat reflashen betrefft, PC ziet hem niet eens

[ Voor 27% gewijzigd door soheilmd op 25-11-2010 23:12 ]

Verwijderd

Kent er iemand een goed programma om openstreetmap kaarten offline te gebruiken met de interne gps? Om te gebruiken waar ovi maps geen gedetailleerde kaarten heeft. Hoeft niet perse stembegeleiding bij. Gewoon dat ik kaarten van openstreetmap kan opslaan en daar op kan zien waar ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

sygic mobile gps gebruik ik alleen.

vind dit meer als voldoende, gebruik k als volwaardige gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

soheilmd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:07:
[...]

Het zijn geen geruchten het is inmiddels bevestigd door nokia dat een serie N8 problemen heeft.
zie: http://www.techzine.nl/ni...-problemen-met-de-n8.html
nee ik heb niets aan telefoon gedaan.
wat reflashen betrefft, PC ziet hem niet eens
klein aantal, en jij moet er zo ene zijn?
als t zo is, pech, maar dode N8 kunnen eventueel nog tot leven gebracht worden door een reflash.

Zie Phoenix ded phone flash.

zal morgen een screenshot ervan opzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Interessante review van iemand, van wie ik al meerdere (kritische, maar eerlijke) reviews gelezen heb, deze persoon bekijkt (gelukkig!) niet alles door een Apple-bril, hij heeft toestellen van vrijwel ale bekende merken in bezit (gehad), dus is ook geen blinde fanboy van een of ander merk :
.
deel 1: http://forums.ixplora.com/index.php?showtopic=19155

deel 2 : http://forums.ixplora.com/index.php?showtopic=19190

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
Giem schreef op donderdag 25 november 2010 @ 22:59:
[...]

Oplossing voor de knop, ik ken je probleem namelijk, is gewoon je menu toets op een van je homescreens zetten. Dat had ik ook al op mijn 5800 en dat bevalt stukken beter.
Mijn wlan scan knop staat al op een van mijn honescreens.
Ik heb trouwens ook een 5800 gehad en daar heb ik nagenoeg nooit problemen mee gehad ivm met wifi/wlan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
zit te denken om deze http://www.ibood.com/nl/n...et_Mini_SD_en_SD_Adapter/

te bestellenvoor extra geheugen in mijn nokian n8, iemand ervaring/goede deal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@mrcosmo: Moet je hier even kijken naar de shop reviews
http://tweakers.net/shopreview/7861/ibood.html

[ Voor 38% gewijzigd door M.E.Amrani op 26-11-2010 09:36 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Laatst online: 20-09 14:18
mrcosmo schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 07:19:
zit te denken om deze http://www.ibood.com/nl/n...et_Mini_SD_en_SD_Adapter/

te bestellenvoor extra geheugen in mijn nokian n8, iemand ervaring/goede deal ?
en takeMS is nou niet echt de beste kwaliteit kaart.

al eens op http://www.dataio.nl/shop...id=83&Itemid=53&TreeId=26 gekeken?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
welke zouden jullie voor de n8 kiezen uit deze lijst ?

http://www.mnm-computers....ro-sdhc-c-45_635_173.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Laatst online: 20-09 14:18
bij voorkeur altijd met een zo hoog mogelijke snelheid (class).

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
reyals schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:34:
[...]
bij voorkeur altijd met een zo hoog mogelijke snelheid (class).
En een van het merk sandisk... de sandisks hebben naar ervaring in het verleden bewezen beter compatibel te zijn en een class 2 van sandisk in de praktijk even snel is als een class 4 van een ander merk...heeft vooral impact als je het hebt over de kaartjes met meer GB's (16/32gb)
Ik zit dit onderwerp zelf ook al een tijdje aandachtig te volgen omdat ik een 32gb kaartje zoek. Er is in dit topic ergens een post van iemand een paar pagina's terug die alle sandisk kaartjes met success heeft getest in de N8.

EDIT: deze post bedoel ik.
emmerx schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:30:
[...]

Heb verschillende Sandisk kaartjes getest met de N8, onderstaande werken prima met afspelen muziek en HD-video, is natuurlijk wel iets trager dan het interne geheugen van de N8:
2 GB microSD
4 GB microSDHC class2
8 GB microSDHC class2
16 GB microSDHC class2
16 GB microSDHC class4
32 GB microSDHC class2
Ook deze kaartjes (2-16GB) in een USB-kaartlezer en dan in de USB-poort van de N8 werkten prima.

16GB microSDHC class4 van Kingston werkte niet goed, maar deed het ook niet 100% in de laptop kaartlezer. Meer kaarten heb ik nog niet kunnen proberen.

[ Voor 33% gewijzigd door SpitfireNL op 26-11-2010 14:02 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

IKZELF HEB KAARTJES VAN TRANSCEND EN SCANDISK

transcend geeft problemen en scandisk niet.

voor gsm blijf k bij scandisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
vapo_chiller schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:55:
IKZELF HEB KAARTJES VAN TRANSCEND EN SCANDISK

transcend geeft problemen en scandisk niet.

voor gsm blijf k bij scandisk
Het is Sandisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Laatst online: 10-04-2022
er is nu ook nederlands met straatnamen beschikbaar voor ovi maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga van Amsterdam naar Rotterdam.
Ik ga zoeken en de hij heeft de route berekend.
1 Hoe sla ik deze route op bij de favorieten?
(ik kom iedere keer op mijn vertrekpunt terecht)
2 En hoe haal ik items weer weg uit de favorieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternative schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:57:
er is nu ook nederlands met straatnamen beschikbaar voor ovi maps
Ik wilde deze installeren maar hij staat nog niet op de OVI site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:16:
Ik ga van Amsterdam naar Rotterdam.
Ik ga zoeken en de hij heeft de route berekend.
1 Hoe sla ik deze route op bij de favorieten?
(ik kom iedere keer op mijn vertrekpunt terecht)
2 En hoe haal ik items weer weg uit de favorieten?
met ovi.com

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
  • Laatst online: 23-10-2021
hoe krijg ik een ontvangstbevestigingssignaal of zoiets bij een verstuurde sms of ander bericht?

Staat niet in de handleiding.
iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

is bij elka nokia hetzelfde, ga na berichten, en daar instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Bij het KPN netwerk zal dat niet gaan werken, dan moet je *0# voor ieder bericht typen (wordt automatisch gefilterd bij de geadresseerde). Als het bericht dan is afgeleverd dan krijg je een gratis SMS bericht terug (dus geen statusmelding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waarom mijn logboek na 1 dag alles automatisch wist? terwijl deze standaard op 30 dagen staat.. best wel beetje irritant eigenlijk..

voor de rest een prima toestel die aan al mijn verwachtingen voldoet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Hoi

Ik heb ook en lichtgevend scherm met wat vlekken er op... indien ik de gsm aan de lader heb liggen.
Als ie niet aan de lader ligt is het scherm gewoon zwart als ie op schermbeveiliging gaat.

Dat lichtgevend is dan niet volledige sterkte hoor... maar wel zichtbaar dus... als of er mat-glas overheen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus niet alleen met de mobiel maar samen met de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de N8; nog niet veel ingesteld.
Batterij gaat eerste keer 2 dagen mee.
Wat adviseren jullie om zeker te installeren op de N8?
Routeplanner? Buienradar?
Hoe kun je zien dat je internet-verbinding open staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

SPD Mobile Shell, angry birds, galaxy on fire zijn aanraders om te installeren.
internet verbinding zie je door wifi logo bovenin of 3G/gprs logo dat er een data connectie is.

Kunt t zo instellen, dat hij t gebruikt wanneer je email open en automatisch refreshed, of dat hij op regelmatige ingestelde tijstippen zelf refresh doet, of je zet op handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dank je. SPD zet ik er zeker op. Spelletjes hou ik (nog) niet van.
Andere toepassingen die iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:10:
Ok, dank je. SPD zet ik er zeker op. Spelletjes hou ik (nog) niet van.
Andere toepassingen die iemand weet?
"SPD Mobile Shell" dus want dat is een hele verbetering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peerke63nl schreef op zondag 28 november 2010 @ 00:05:
Hoi

Ik heb ook en lichtgevend scherm met wat vlekken er op... indien ik de gsm aan de lader heb liggen.
Als ie niet aan de lader ligt is het scherm gewoon zwart als ie op schermbeveiliging gaat.

Dat lichtgevend is dan niet volledige sterkte hoor... maar wel zichtbaar dus... als of er mat-glas overheen ligt.
Ja dit heb ik ook. Een soort vlekkerige grijs. Maar het is niet zichtbaar in standby modus, dan is ie mooi zwart gewoon. Ik heb het trouwens ook wel eens als ie niet aan de lader ligt, net als een soort hele korte paarse verzadiging van alle kleuren op het scherm als ik hem unlock.

Verder nog steeds grote problemen met het verzenden van SMSjes. Naar bepaalde contacten rekent ie smsjes gewoon dubbel of driedubbel. En vaak verzend hij ze niet eens. Misschien ligt het aan Vodafone.. Als ik de fabrieksinstellingen herstel, ben ik dan alles kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@chrissnow: WhatsApp is een absolute must-have. Daarmee kun je pingen. Het zal je waarschijnlijk verbazen hoeveel mensen uit jouw telefoonboek al WhatsApp gebruiken om te pingen!

WhatsApp is gratis te vinden in de OVI store.

[ Voor 22% gewijzigd door robertwebbe op 28-11-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb nu wel een probleem: mijn bel/ringtone gaat maar heel zacht over; belvolume bij profiel al op maximaal staan maar je hoort hem nauwelijks. Iemand die daar wat op weet.
Ga whatsapp installeren.
Bedankt voor alle tips.
Mooi forum dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zondag 28 november 2010 @ 18:49:
@chrissnow: WhatsApp is een absolute must-have. Daarmee kun je pingen. Het zal je waarschijnlijk verbazen hoeveel mensen uit jouw telefoonboek al WhatsApp gebruiken om te pingen!

WhatsApp is gratis te vinden in de OVI store.
Is er al bekend wanneer 'wij' de echte versie WhatsApp krijgen? Ik begreep dat dit een beta versie is en niet alle functionaliteiten bezit, zoals geluid/foto verzenden?

Maar je hebt gelijk......super!! app!!

Overigens net terug uit Duitsland. Kneep hem even vlak voor ik de grens over ging, ' zou de N8 de hele internet verbinding eruit gooien? ' vroeg ik mij af

En jawel! godzijdank:

met deze instelling:

Instellingen-->Connectiviteit->Instellingen--> geg.gebruik bij roaming: Alleen WLAN

ging de verbinding eruit bij de grens. Zelf had ik al de widgets offline gebracht, in startscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:01:
Ik heb net de N8; nog niet veel ingesteld.
Batterij gaat eerste keer 2 dagen mee.
Wat adviseren jullie om zeker te installeren op de N8?
Routeplanner? Buienradar?
Hoe kun je zien dat je internet-verbinding open staat?
ovi daily asp, om leuke nieuwe apps te spotten.
snaptu ideaal voor de voetbaltussenstanden. (lekker championsleaguae kijken, en af en toe de andere 7 wedstrijden zien als tussenstand.
sportstracker, kun je je wandeling of fietsrit terugkijken op googlemaps, met snelheid, en topsnelheid erbij.
pixelpipe voor uploaden foto's op je blog of social netwerk.
sygis mc guider, erg fijn navigatieprogramma, fijner dan nokia maps, al is dat ook heel aardig.

even wat geks van mijn kant:
Ik heb geregeld dat ik in social iets aan het typen ben, of soms een sms, en dat ik dan op verzend druk dat dan de muziekspeler opeens opstart... Getypte is verdwenen en aplicatie die ik open had is afgesloten.
Vervelend... meer mensen last van een 'spontaan' openende muziekbibliotheek? Kan goed leven met de overige 'onhandigheden' in de software, wordt wel opgelost, maar deze vind ik niet zo fijn.

[ Voor 21% gewijzigd door liffey op 29-11-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
liffey schreef op maandag 29 november 2010 @ 09:20:
[...]
sportstracker, kun je je wandeling of fietsrit terugkijken op googlemaps, met snelheid, en topsnelheid erbij.
Werkt dit via het internet of hoe kan ik mij dat voorstellen ? kan mij geen beeld schetsen hoe dat in zijn werking gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Jeffrey88 schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:50:
[...]

Werkt dit via het internet of hoe kan ik mij dat voorstellen ? kan mij geen beeld schetsen hoe dat in zijn werking gaat.
uiteraard, hij bepaalt positie (gps), legt deze opde kaart vast (via internet) en berekend dan snelheid e.d. en maakt met donkerblauw een streepje van je route. Erg handig! ALs je altijd hetzelfde rondje rent of fietst dan kan hij de tijden ook vergelijken meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 15:38
liffey schreef op maandag 29 november 2010 @ 09:20:
even wat geks van mijn kant:
Ik heb geregeld dat ik in social iets aan het typen ben, of soms een sms, en dat ik dan op verzend druk dat dan de muziekspeler opeens opstart... Getypte is verdwenen en aplicatie die ik open had is afgesloten.
Vervelend... meer mensen last van een 'spontaan' openende muziekbibliotheek? Kan goed leven met de overige 'onhandigheden' in de software, wordt wel opgelost, maar deze vind ik niet zo fijn.
Ja ik heb precies hetzelfde! heel sporadisch gebeurt dit. Maar wel écht iritant. Heb er ook nog geen oplossing voor. Ook nog niet echt naar gezocht.

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik e-mail ontvang met een pdf-bijlage krijg ik deze niet geopend. Het programma geeft wel aan de opties: bijlage openen of opslaan, maar in beide gevallen wordt het bestand niet gedownload.
Adobe werkt wel op het toestel want eerder heb ik al pdf bestanden via bluetooth ontvangen en geopend.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
beezze schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:23:
[...]

Ja ik heb precies hetzelfde! heel sporadisch gebeurt dit. Maar wel écht iritant. Heb er ook nog geen oplossing voor. Ook nog niet echt naar gezocht.
Wel echt gek dus! ook bij mij is het soms, en dus niet logisch, anders kun je het reproduceren en naar nokia sturen, nu is het lastig vast te leggen.
Ik heb het sinds een dag of 10. De 6 weken daarvoor nooit gehad.
Hopelijk iets kleins wat met een firmwarerelease de wereld uit wordt geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:14
liffey schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:52:
[...]

uiteraard, hij bepaalt positie (gps), legt deze opde kaart vast (via internet) en berekend dan snelheid e.d. en maakt met donkerblauw een streepje van je route. Erg handig! ALs je altijd hetzelfde rondje rent of fietst dan kan hij de tijden ook vergelijken meen ik.
Voor alleen het vastleggen van de route die je hebt gelopen of gefietst heb je geen internet nodig tijdens het sporten, dit gaat puur op GPS (voor A-GPS is wel internet nodig, maar dat heeft met de positiebepaling nodig, maar dat kun je uitzetten). Je kunt op deze manier niet de kaart zien, alleen de blauwe streep, tenzij je de kaart van het gebied al op je telefoon hebt staan. Dit deed ik ook op mijn 5800.

Alleen om later de route te uploaden naar een site oid. is internet nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Paulus73 op 29-11-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Paulus73 schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:19:
[...]

Voor alleen het vastleggen van de route die je hebt gelopen of gefietst heb je geen internet nodig tijdens het sporten, dit gaat puur op GPS (voor A-GPS is wel internet nodig, maar dat heeft met de positiebepaling nodig, maar dat kun je uitzetten). Je kunt op deze manier niet de kaart zien, alleen de blauwe streep, tenzij je de kaart van het gebied al op je telefoon hebt staan. Dit deed ik ook op mijn 5800.

Alleen om later de route te uploaden naar een site oid. is internet nodig.
Ah dat wist ik niet, en van welke kaarten maakt hij dan gebruik? google maps kan geen kaarten offline hebben toch? Of gebruikt het programma de kaarten van nokia?
Pagina: 1 ... 18 ... 92 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic