De OVI kaarten kun je ook gewoon online bekijken: http://maps.ovi.com/#|52.373|4.893|7629|0|0
SportsTracker maakt gebruik van de interne (of evt. externe) GPS en de OVI Maps kaarten die je al hebt gedownload. Is dus volledig offline als je AGPS uitzet en je de kaarten van het gebeied waar je in gaat rennen al in je telefoongeheugen hebt staan.liffey schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:31:
[...]
Ah dat wist ik niet, en van welke kaarten maakt hij dan gebruik? google maps kan geen kaarten offline hebben toch? Of gebruikt het programma de kaarten van nokia?
Draadloos laden op onze Zon
Is er een werkende app voor de nokia N8 van NS? Ik heb de versie geinstalleerd die op de nokia 5800 werkt, maar hij doet het niet op de N8.
Nog een tip: Download F-secure vanuit de store. Als je telefoon wordt gestolen en de simkaart wordt verwisselt, dan moet degene die hem heeft gestolen een beveiligingscode invoeren (die jij dus hebt ingesteld). Je krijgt ook meteen een sms op een vertrouwde mobiele nummer (van je broer ofzo) dat de simkaart is verwisselt. Dat smsje is afkomstig van de dief. Er wordt namelijk automatisch een sms verstuurd vanaf zijn/haar simkaart naar de vertrouwde mobiele nummer.
Ook kan je een sms versturen naar die telefoonnummer zodat je de locatie van de telefoon kan zien. De gps wordt namelijk automatisch ingeschakeld op de gestolen N8, en de locatie wordt verstuurd naar de vertrouwde mobiele nummer.
Genoeg info hierover....echt een must have!
Nog een tip: Download F-secure vanuit de store. Als je telefoon wordt gestolen en de simkaart wordt verwisselt, dan moet degene die hem heeft gestolen een beveiligingscode invoeren (die jij dus hebt ingesteld). Je krijgt ook meteen een sms op een vertrouwde mobiele nummer (van je broer ofzo) dat de simkaart is verwisselt. Dat smsje is afkomstig van de dief. Er wordt namelijk automatisch een sms verstuurd vanaf zijn/haar simkaart naar de vertrouwde mobiele nummer.
Ook kan je een sms versturen naar die telefoonnummer zodat je de locatie van de telefoon kan zien. De gps wordt namelijk automatisch ingeschakeld op de gestolen N8, en de locatie wordt verstuurd naar de vertrouwde mobiele nummer.
Master_A
Wat ik een erg leuke optie op de N8 vind, is nummer bellen. Via de knop bellen, linksonder kun je voor elke letter de toets aanraken waar die letter op staat. Niet voor bv de z 4x de 9, maar gewoon 1x. Het toestel laat vervolgens zelf de corresponderende namen zien.
Morgen eens kijken of de iphones van mijn collega's dat ook kunnen.
Feitelijk T9 dus, maar dan voor je adressenlijst.
[ Voor 7% gewijzigd door pegagus op 29-11-2010 20:18 ]
@Amiet01 track & protect is ook een goed programma daarmee kun je ook eventueel fotos maken van de dief
en de gps locatie aanzetten
http://www.trackandprotect.com/
En hoe zit het als de dief een harde/zachte reset doet?Amiet01 schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:53:
Is er een werkende app voor de nokia N8 van NS? Ik heb de versie geinstalleerd die op de nokia 5800 werkt, maar hij doet het niet op de N8.
Trouwens, ik erger me in de music player aan dat wanneer ik door mijn library ga, hij direct een album begint te spelen als ik alleen door de nummers van een album wil bladeren. Ook mis ik de optie, zoals op bv ipod, om gewoon een simpele lijst artiesten te kunnen bladeren. Is dit er wel gewoon en kijk ik er overheen, of is er een music app die dat kan?
Ook ik heb de N8 besteld. Ben de N97 goed zat. Ik lees dat er veel mensen zijn die van de N97 overgestapt zijn naar de N8. Hoe zit het met typen, is het vervelend om te typen zonder 'onze vertrouwde toetsenbordje'? Is nl. het enige waar ik een beetje tegenop zie...
Ja maar daar moet je wel 9 euries vooor betalen. Deze is gratis...alleen weet ik niet voor hoe lang. Of is het voor altijd gratis? Ik zie wel dat als je de virus protecter wilt inschakelen, dat je dan wel daarvoor moet betalen....bladestar5314 schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:19:
@Amiet01 track & protect is ook een goed programma daarmee kun je ook eventueel fotos maken van de dief
Master_A
Goeie vraag....alleen kan ik daar geen antwoord op geven. Misschien toch maar hopen dat de dief niet zo iemand is die weet hoe je een hard reset kan doen?IronFist schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:01:
[...]
En hoe zit het als de dief een harde/zachte reset doet?
Master_A
Je kunt de telefoon sowieso op afstand locken dmv een smsje. Dit kun je instellen via instellingen>telefoon>telefoonbeheer>beveiliging>telefoon en sim-kaart. Daar kun je ook naast de pincode een algehele telefoonlock instellen.
Periodic stuurt ook een SMS als SIMkaart veranderd. Tevens zendt die app om de zoveel tijd de locatie (zelf in te stellen). Kost niets.
Inderdaad. Dat werkt perfect.rda schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 00:02:
Je kunt de telefoon sowieso op afstand locken dmv een smsje. Dit kun je instellen via instellingen>telefoon>telefoonbeheer>beveiliging>telefoon en sim-kaart. Daar kun je ook naast de pincode een algehele telefoonlock instellen.
Je kan niet zoals bij F-Secure je data op afstand wissen maar dat lijkt mij niet echt belangrijk als je de belangrijke zaken in het interne geheugen plaatst.
SD kaartje met mp3's is nog het minste probleem als die in handen van een crimineel valt.
Je kan ook je toestel niet lokaliseren maar wat moet je daar mee? Ga je hem zelf zoeken? De politie gaat echt niet achter jouw N8 aan hoor.
Verder vertraagde F-Secure mijn toestel behoorlijk!
Ik heb zojuist een 8gb aan foto's en muziek erop "gegooid" werkt perfect met de usb stick 
nu heb ik alleen een hele grote directory met foto's kan dit ook anders? mijn vingers zijn nameljik moe van het scrollen
als je bv een ander achtergrond foto wilt moet je 10min scrollen dit lijkt me niet de bedoeling.
dit geldt overigens ook voor muziek voordat ik het liedje heb gevonden uit alle albums ben ik 5min verder.
of is er betere software hiervoor? of doe ik iets fout ?
nu heb ik alleen een hele grote directory met foto's kan dit ook anders? mijn vingers zijn nameljik moe van het scrollen
als je bv een ander achtergrond foto wilt moet je 10min scrollen dit lijkt me niet de bedoeling.
dit geldt overigens ook voor muziek voordat ik het liedje heb gevonden uit alle albums ben ik 5min verder.
klopt het staat op je telefoon.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:47:
Ik wilde deze installeren maar hij staat nog niet op de OVI site?
als je in ovimaps gebruik wil maken van nederlands met straatnamen.
moet je eerst een keer online gaan met je navigatie,...vervolgens zou die in je lijst moeten staan bij je ovimaps.
Ps. ik maak gebruik van ovimaps 3.06
[ Voor 6% gewijzigd door Alternative op 30-11-2010 14:00 ]
Wat betreft de foto's zou je albums kunnen maken. Kan met S60 ook dus met S3 ook lijkt me. Wat betreft muziek; deelt ie dat niet automatisch in artiest e.d.?mrcosmo schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:53:
Ik heb zojuist een 8gb aan foto's en muziek erop "gegooid" werkt perfect met de usb stick
Zojuist even gecheckt: iphone 4 gebruikers moeten nog contacten zoeken zoals ik dat deed op mijn Nokia N82 van drie jaar oud.pegagus schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:40:
Wat ik een erg leuke optie op de N8 vind, is nummer bellen. Via de knop bellen, linksonder kun je voor elke letter de toets aanraken waar die letter op staat. Niet voor bv de z 4x de 9, maar gewoon 1x. Het toestel laat vervolgens zelf de corresponderende namen zien.

En voor foto's kun je gewoon albums aanmaken. Vervolgens foto's markeren en kopiëren naar het betreffende album
[ Voor 8% gewijzigd door pegagus op 30-11-2010 14:38 ]
De HTC's met android kunnen dat ook gewoon hoor.pegagus schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:34:
[...]
Zojuist even gecheckt: iphone 4 gebruikers moeten nog contacten zoeken zoals ik dat deed op mijn Nokia N82 van drie jaar oud.
En voor foto's kun je gewoon albums aanmaken. Vervolgens foto's markeren en kopiëren naar het betreffende album
Als het goed is ordent de n8 je muziek op artiest en albummrcosmo schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:53:
Als deze tags goed staan dan scroll je zo door de albums heen. 5 minuten scrollen lijkt me dan erg lang.
als je met je vinger het blakje rechts oppakt en je sleept die naar beneden dan zie je de beginletters via het alfabet voorbij schuiven.
Binnen 3 seconden zit je bij de s.
foto's: foto's taggen in albums. ordenen kost tijd dat is logisch. je kunt wle snel meerdere foto's een vinkje geven en deze dan tegelijk in een album stoppen.
Verwijderd
Bedankt, ik zie dat voor voetgangers nu ook de nederlandse versie er op staat.Alternative schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:40:
[...]
klopt het staat op je telefoon.![]()
moet je eerst een keer online gaan met je navigatie,...vervolgens zou die in je lijst moeten staan bij je ovimaps.
Ps. ik maak gebruik van ovimaps 3.06
Ik heb een progje gevonden dat je een Portrait Qwerty toetsenbord geeft. Tis ff lastig installeren (omdat het Chinees is) maar t werkt wel.
Het heet Baidu Input Portrait Qwerty v1.02(2) For Symbian^3
Het heet Baidu Input Portrait Qwerty v1.02(2) For Symbian^3
Ik heb Nokia Maps inmiddels geupdate naar versie 3.06 maar ik krijg de Nederlandse stembegeleiding niet in beeld. :-sVerwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:45:
[...]
Bedankt, ik zie dat voor voetgangers nu ook de nederlandse versie er op staat.
Neem aan dat je die moet zien in Ovi Suite bij "Talen voor gesproken begeleiding"?
Daar is alleen Nederlands Man en Vrouw te zien.
In "Kaarten" op mijn toestel staat geen Nederlands.
Weet iemand of er een maximum is voor de bijlage van emails die N8 wil binnenhalen.
Ik verwacht een mailtje met een foto van 2,8MB groot... maar ziet er naar uit dat N8 'm niet wil binnenhalen. Hoewel ik wel de foto als bijlage met juiste grootte zie. Kan de foto niet opslaan of openen.
Benieuwd....
Ben verde errrrug tevreden over het toestel !!!
Ik verwacht een mailtje met een foto van 2,8MB groot... maar ziet er naar uit dat N8 'm niet wil binnenhalen. Hoewel ik wel de foto als bijlage met juiste grootte zie. Kan de foto niet opslaan of openen.
Benieuwd....
Ben verde errrrug tevreden over het toestel !!!
Lees mijn post nog eens een keerNotaname schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:18:
[...]
Ik heb Nokia Maps inmiddels geupdate naar versie 3.06 maar ik krijg de Nederlandse stembegeleiding niet in beeld. :-s
Neem aan dat je die moet zien in Ovi Suite bij "Talen voor gesproken begeleiding"?
Daar is alleen Nederlands Man en Vrouw te zien.
In "Kaarten" op mijn toestel staat geen Nederlands.
Je moet dus eerst een keer je navigatie starten.klopt het staat op je telefoon.
Dan je navigatie uitzetten,.....en als je dan opnieuw opstart zou die er bij moeten staan.
Ik heb inmiddels al 3 toestellen van nederlands met straatnamen voorzien...het zou jou dus ook moeten lukken.
Het zou trouwens ook gewoon met 3.04 moeten werken.
De taal file is overgens niet hardcoded....daarom deze lastige stap....maar daar heeft een echte tweaker geen probleem mee
Ik haal wel gewoon bijlages binnen van bijv.10 foto's die ieder 2,2mb groot zijn.. duurt alleen soms wel 10 seconden voordat de download echt startpeerke63nl schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:36:
Weet iemand of er een maximum is voor de bijlage van emails die N8 wil binnenhalen.
.....
@IronFist @Amiet01
voor een (hard) reset moeten ze toch eerst je telefoon aanzetten.
iets wat niet wil nadat jij je telefoon heb gelocked...of nadat hun het toestel uit hebben gezet en (vervolgens) de chip hebben gewisseld....wat een slimme dief zou doen.
f-secure en track and protect zijn leuk....maar kosten geld (voor alle mogelijkheden) tewijl je toestel de meeste dingen standaard al kan.
oke, slimme jongens komen daar wel door....maar de doorsnee gebruik heeft er geen idee van
voor een (hard) reset moeten ze toch eerst je telefoon aanzetten.
iets wat niet wil nadat jij je telefoon heb gelocked...of nadat hun het toestel uit hebben gezet en (vervolgens) de chip hebben gewisseld....wat een slimme dief zou doen.
f-secure en track and protect zijn leuk....maar kosten geld (voor alle mogelijkheden) tewijl je toestel de meeste dingen standaard al kan.
oke, slimme jongens komen daar wel door....maar de doorsnee gebruik heeft er geen idee van
voor de mensen die gek zijn op muziek heeft beta labs nog wel een leuke app soundtrckr
info op betalabs:
Love radio? Sick of hearing the same “Greatest Hits” over and over again? Do you want to control your music? Then check out Soundtrckr - you’ll get free and easy access to more than 8 million songs, plus tons of social and location-based features to help you discover and share music that you can’t find anywhere else.
■Listen to more than 8 million fully licensed songs - any artist, any genre, anytime
■Create and share personal radio stations
■Play music with friends in real time
■Search your city for popular music and people with similar taste
■Share your favorite stations on social networks
info op betalabs:
Love radio? Sick of hearing the same “Greatest Hits” over and over again? Do you want to control your music? Then check out Soundtrckr - you’ll get free and easy access to more than 8 million songs, plus tons of social and location-based features to help you discover and share music that you can’t find anywhere else.
■Listen to more than 8 million fully licensed songs - any artist, any genre, anytime
■Create and share personal radio stations
■Play music with friends in real time
■Search your city for popular music and people with similar taste
■Share your favorite stations on social networks
Is er iemand met Telfort waarbij de Youtube applicatie wel werkt? Ik krijg bij het opstarten de melding "roamen" (dat heeft te maken met t KPN netwerk denk ik) en vervolgens "fout, verbindingsprobleem. Kan niet starten, je kunt niet zoeken of video's afspelen".
Bij Menu>verbinding wijzigen heb ik ook alles al geprobeerd.
Het is Youtube versie 2.4.4.
misschien een proxy probleem ?Folkifoon schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:27:
Is er iemand met Telfort waarbij de Youtube applicatie wel werkt? Ik krijg bij het opstarten de melding "roamen" (dat heeft te maken met t KPN netwerk denk ik) en vervolgens "fout, verbindingsprobleem. Kan niet starten, je kunt niet zoeken of video's afspelen".
kijk eens of je een proxy heb staan,...en verwijder deze dan
lees het forum nu een tijdje met veel plezier dankzij alle goeie tips maar zit met een probleem bij ovi maps!als ik wel navigeren van uit contact personen moet ik altijd de 2 letters van de postcode verwijderen voor ie het adres vind!is dit een bekend probleem?met sygic is dit niet!alleen gaat die weer over bluetooth wat niet fijn is
Als ik kijk bij bestemmingen > internet > telefort zie ik ik bij de geav. instellingen:Alternative schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:56:
[...]
misschien een proxy probleem ?
kijk eens of je een proxy heb staan,...en verwijder deze dan
proxyserveradres geen, proxypoortnummer 0
Mmmm... is dat dan een instelling of gewoon een foutje van mijn toestel??SpitfireNL schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:58:
[...]
Ik haal wel gewoon bijlages binnen van bijv.10 foto's die ieder 2,2mb groot zijn.. duurt alleen soms wel 10 seconden voordat de download echt start
Maak je gebruik van de widget, en werkt die wel als je gebruik maakt van wifi ?Folkifoon schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:45:
[...]
Als ik kijk bij bestemmingen > internet > telefort zie ik ik bij de geav. instellingen:
proxyserveradres geen, proxypoortnummer 0
Probeer het eens via de site http://m.youtube.com/
[ Voor 6% gewijzigd door Alternative op 30-11-2010 23:55 ]
Verwijderd
Oei, ik heb mijn toestel terug gezet op fabrieksinstelling maar nu blijft het scherm aan staan.
Hij moet na enkele seconden op de screensaver springen met alleen klokje en datum.
Wat doe ik fout?
Hij moet na enkele seconden op de screensaver springen met alleen klokje en datum.
Wat doe ik fout?
Verwijderd
Nu 4 uur later ben ik er zelf achter gekomen, ik heb gister de App."Silver Clock" binnengehaald, deze zat blijkbaar de andere klok dwars. Ik heb hem verwijderd en nu doet hij weer wat hij moet doen. Ik heb nog al eens meer een probleem gehad met een aangeboden App. Dat was een "Thema" en toen waren de tekst-invoervelden onleesbaar geworden, grijs op grijs. Dus oppassen met Apps.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 04:12:
Oei, ik heb mijn toestel terug gezet op fabrieksinstelling maar nu blijft het scherm aan staan.
Wat doe ik fout?
m.youtbue.com crasht in de nokia browser bij het openen van een video, in Opera krijgt hij geen verbinding.Alternative schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:50:
[...]
Maak je gebruik van de widget, en werkt die wel als je gebruik maakt van wifi ?
Probeer het eens via de site http://m.youtube.com/
Bedoel je met de Youtube widget de applicatie of is er echt een widget voor Youtube. (Widget is als een applicatie ook functionaliteit heeft op de homescreens, zoals de buienradar widget)>
Heb zojusit op de telefoon 2 nieuwe folders gemaakt en de foto's in de map gelinked.
Begrijp ik het goed dat je dus eigelijk alle foto's folder hebt en vervolgens daar alle foto's 1voor 1 aanvinkt en dan link aan folder moet doen? veel werk toch? als ik de foto uit de folder verwijder is deze dan uit alle foto;s ook? als ik de foto uit alle foto's verwijder is deze namelijk wel weg uit de gelinkte folder. hoe kun je snel alle foto's aanvinken? en is er een mogelijkheid om de achtergrond foto alleen uit een gelinkte folder te kiezen? moet nu 5min scrollen voordat ik bij de laatste datum foto's ben(niet handig) waarom kun je niet gewoon folders maken en daar via de de pc alle foto's inzetten en klaar? daarna bij achtergrond veranderen kiezen voor die folder. of mis ik iets?
Begrijp ik het goed dat je dus eigelijk alle foto's folder hebt en vervolgens daar alle foto's 1voor 1 aanvinkt en dan link aan folder moet doen? veel werk toch? als ik de foto uit de folder verwijder is deze dan uit alle foto;s ook? als ik de foto uit alle foto's verwijder is deze namelijk wel weg uit de gelinkte folder. hoe kun je snel alle foto's aanvinken? en is er een mogelijkheid om de achtergrond foto alleen uit een gelinkte folder te kiezen? moet nu 5min scrollen voordat ik bij de laatste datum foto's ben(niet handig) waarom kun je niet gewoon folders maken en daar via de de pc alle foto's inzetten en klaar? daarna bij achtergrond veranderen kiezen voor die folder. of mis ik iets?
Telfort klanten met het data roaming probleem kunnen via de klantenservice een nieuwe SIM aanvragen waarbij dat niet meer het geval is.Folkifoon schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:27:
Dan zou youtube via wifi toch gewoon moeten werkenrobertwebbe schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:58:
[...]
Telfort klanten met het data roaming probleem kunnen via de klantenservice een nieuwe SIM aanvragen waarbij dat niet meer het geval is.

Robert bedankt voor de tip, ik heb meteen een nieuwe simkaart aangevraagd. Komen deze problemen vaker voor bij Telfort? Ik kan namelijk wel gewoon bellen, surfen/appen/mailen/spotify gaan ook goed.robertwebbe schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:58:
[...]
Telfort klanten met het data roaming probleem kunnen via de klantenservice een nieuwe SIM aanvragen waarbij dat niet meer het geval is.
Als ik de kaart binnen heb laat ik weten of t heeft geholpen!
In de Youtube applicatie kan ik geen wifi selecteren, via de browser wel maar dat gaat inderdaad ook niet goed. Normaal zou ik in dit soort gevallen een hard reset + firmware opnieuw installaren doen, maar ik wacht liever even tot de nieuwe firmware er is.Alternative schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:22:
[...]
Dan zou youtube via wifi toch gewoon moeten werken
Staan bij jouw de internet verbindingen wel goed ?Folkifoon schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:23:
[...]
In de Youtube applicatie kan ik geen wifi selecteren, via de browser wel maar dat gaat inderdaad ook niet goed. Normaal zou ik in dit soort gevallen een hard reset + firmware opnieuw installaren doen, maar ik wacht liever even tot de nieuwe firmware er is.
Wifi op prio 1 onder internet en internet als standaard ?
Ik heb me wifi op prio 1 staan,...en als ik thuis ben pakt de youtube app automatisch me wifi voor verbinding...no problem
Er is weer een update voor je sociale netwerken widget.
Hij loopt nou automatisch door je post (screens)...dus niet meer zelf naar boven of onder scrollen
zal wel extra van je batterij snoepen
info:
nokia's Social networking application for its Symbian^3 devices (so far, the Nokia N8 and Nokia C7) has been updated to version 1.2.
The most notable update is the ability to upload and share images and videos to social networks (Twitter and Facebook) directly from the Photos and Camera applications.
Additionally, the overall UI of the application has been improved, with easier finger touch interaction and the use of larger font sizes (thankfully).
Also updated is the homescreen widget and the process to link social network profiles to entries in the Contacts application.
for more information please visit 'all about symbian' site.
Hij loopt nou automatisch door je post (screens)...dus niet meer zelf naar boven of onder scrollen
info:
nokia's Social networking application for its Symbian^3 devices (so far, the Nokia N8 and Nokia C7) has been updated to version 1.2.
The most notable update is the ability to upload and share images and videos to social networks (Twitter and Facebook) directly from the Photos and Camera applications.
Additionally, the overall UI of the application has been improved, with easier finger touch interaction and the use of larger font sizes (thankfully).
Also updated is the homescreen widget and the process to link social network profiles to entries in the Contacts application.
for more information please visit 'all about symbian' site.
[ Voor 76% gewijzigd door Alternative op 01-12-2010 14:54 . Reden: small comment ]
Ja dit staat goed, wifi boven Telfort en dan nog lukt het niet... Ik heb trouwens momenteel helemaal geen bereik meer...misschien iets fout gegaan bij de mevrouw die de nieuwe simkaart heeft aangevraagd, al heeft een collega met T-Mobile vandaag ook 2 uur zonder bereik gezeten....Alternative schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:52:
[...]
Staan bij jouw de internet verbindingen wel goed ?
Wifi op prio 1 onder internet en internet als standaard ?
Ik heb me wifi op prio 1 staan,...en als ik thuis ben pakt de youtube app automatisch me wifi voor verbinding...no problem
---> edit: nieuws: KPN kampt met storing op mobiel netwerk
Dit was bij de vorige update al met het automatisch scrollen...of update je het nu pasAlternative schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:46:
Er is weer een update voor je sociale netwerken widget.
[ Voor 6% gewijzigd door Folkifoon op 01-12-2010 14:52 ]
nieuwe update naar versie 1.2 
misschien wel....had hem niet eerder iig
misschien wel....had hem niet eerder iig
[ Voor 39% gewijzigd door Alternative op 01-12-2010 14:55 ]
Verwijderd
Nog maals mijn vraag:
vanuit mijn e-mail krijg ik geen bijlages geopend, zoals pdf bestanden. Hoe kan ik dat oplossen?
Als ik de betreffende bijlage aanklik, krijg ik wel de opties, openen / opslaan. Maar in geen van beide gevallen kan ik de bijlage openen...
Wie helpt?
vanuit mijn e-mail krijg ik geen bijlages geopend, zoals pdf bestanden. Hoe kan ik dat oplossen?
Als ik de betreffende bijlage aanklik, krijg ik wel de opties, openen / opslaan. Maar in geen van beide gevallen kan ik de bijlage openen...
Wie helpt?
Voor mensen die niet willen wachten totdat OwnVoice navigation beschikbaar komt voor de N8.
Je kunt de bv Afrikaanse stemmen zelf opnieuw opnemen.
Zoek in cities/diskcache/voices/ naar -in dit geval- het afrikaanse bestand.
Open de lua bestanden.
Hierin vind je de verwijzingen naar de geluidsbestanden
["EXIT_ROUNDABOUT"] = {"g5ext_000_alt_e", "g5ext_000_alt"}, -- take the exit
Dit zijn gewoon WAV-bestanden, hernoemen naar .wav
en dan opnieuw inspreken (door eigen kinderen, Sinterklaas, schoonmoeder etc).
wav-extensie verwijderen voordat je weer kopieert naar de N8
Dan overschrijven op de oorpsronkelijke locatie en rijden maar.
Alle bestanden is wel veel werk, maar paar leuke kan al een leuk resultaat geven.
"Ik denk dat we zo links moeten; nee volgens mij toch rechts, euh ,even denken, links ik weet het zeker! Oh nee, we hadden toch rechts gemoeten .."
Je kunt de bv Afrikaanse stemmen zelf opnieuw opnemen.
Zoek in cities/diskcache/voices/ naar -in dit geval- het afrikaanse bestand.
Open de lua bestanden.
Hierin vind je de verwijzingen naar de geluidsbestanden
["EXIT_ROUNDABOUT"] = {"g5ext_000_alt_e", "g5ext_000_alt"}, -- take the exit
Dit zijn gewoon WAV-bestanden, hernoemen naar .wav
en dan opnieuw inspreken (door eigen kinderen, Sinterklaas, schoonmoeder etc).
wav-extensie verwijderen voordat je weer kopieert naar de N8
Dan overschrijven op de oorpsronkelijke locatie en rijden maar.
Alle bestanden is wel veel werk, maar paar leuke kan al een leuk resultaat geven.
"Ik denk dat we zo links moeten; nee volgens mij toch rechts, euh ,even denken, links ik weet het zeker! Oh nee, we hadden toch rechts gemoeten .."
Mijn Bluetooth Qstarz GPS devices Q1000eX (5Hz logger) en 818XT (10Hz) doen het niet goed op de N8.
Pairen lukt alleen in de lage frequentie stand (1Hz voor bv navigatie), op hogere frequenties werkt het soms; meestal niet. Opnieuw gebruik maken van de GPS betekent ook opnieuw pairen, wat op den duur behoorlijk irritant wordt. Meer mensen hier last van (bij bv RaceChrono)?
Lijkt te zitten in de N8 firmware bluetooth stack. Ik las op andere fora al berichten dat Nokia wil dat mensen voor Maps alleen gebruik kunnen maken van de interne GPS en ondersteuning voor externe bluetooth devices uitfaseert.
Ik ken een dergelijk strategie -geld willen verdienen aan 'gecertificeerde' randapparatuur- alleen van Apple en dat was juist de reden dat ik alsnog voor het open Symbian (en Android) gekozen heb.
Met andere Bluetooth apparatuur merk ik ook problemen met pairen. Hopen dat het in een volgende firmware opgelost is.
Anders is Symbian toch niet zo open als beweerd wordt en gloort Android.
Pairen lukt alleen in de lage frequentie stand (1Hz voor bv navigatie), op hogere frequenties werkt het soms; meestal niet. Opnieuw gebruik maken van de GPS betekent ook opnieuw pairen, wat op den duur behoorlijk irritant wordt. Meer mensen hier last van (bij bv RaceChrono)?
Lijkt te zitten in de N8 firmware bluetooth stack. Ik las op andere fora al berichten dat Nokia wil dat mensen voor Maps alleen gebruik kunnen maken van de interne GPS en ondersteuning voor externe bluetooth devices uitfaseert.
Ik ken een dergelijk strategie -geld willen verdienen aan 'gecertificeerde' randapparatuur- alleen van Apple en dat was juist de reden dat ik alsnog voor het open Symbian (en Android) gekozen heb.
Met andere Bluetooth apparatuur merk ik ook problemen met pairen. Hopen dat het in een volgende firmware opgelost is.
Anders is Symbian toch niet zo open als beweerd wordt en gloort Android.
PDF openen werkt bij mij met standaard firmware, geen extra software geïnstalleerd.
Attachement kan ik meteen openen, maar ook opslaan op bv E: en vanuit bestandsbeheer openen door klikken op het bestand.
Kijk anders of je Adobe PDF Reader staat in Applications | Office
Anders firmware opnieuw installeren...
Attachement kan ik meteen openen, maar ook opslaan op bv E: en vanuit bestandsbeheer openen door klikken op het bestand.
Kijk anders of je Adobe PDF Reader staat in Applications | Office
Anders firmware opnieuw installeren...
In de Contactenlijst komt 'van de Heuvel' bij de v te staan, ipv bij de H van Heuvel. Idem dito voor 'ten Cate', bij de t van ten. Op mijn N82 ging dit wel in één keer goed. Iemand een slimme oplossing?
Contacten > Instellingen > naamweergave > Voorn. achternaam 
Sorry, maar zojuist even geprobeerd met achternaam voor en het klopt wat je zegt, dus wat je kan proberen is de voornaam eerst, anders de tussenvoegels weglaten?
Sorry, maar zojuist even geprobeerd met achternaam voor en het klopt wat je zegt, dus wat je kan proberen is de voornaam eerst, anders de tussenvoegels weglaten?
Als je de tussenvoegsels in Middle name (van den) zet sorteert hij prima op de achternaam (Heuvel).choogen schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:45:
In de Contactenlijst komt 'van de Heuvel' bij de v te staan, ipv bij de H van Heuvel. Idem dito voor 'ten Cate', bij de t van ten. Op mijn N82 ging dit wel in één keer goed. Iemand een slimme oplossing?
Synchronisatie met Outlook werkt dan ook gewoon goed.
Zie net dat Own Voice navigation voor Symbian gewoon -weer- in de OVI store staat!emmerx schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:54:
Voor mensen die niet willen wachten totdat OwnVoice navigation beschikbaar komt voor de N8.
Procedure werkt snel (5 minuten) en gemakkelijk.
Misschien heb ik een maandagochtend model ontvangen maar ik heb de N8 van schrik direct retour gestuurd. Wat een slechte telefoon vind ik dit. Traag, traag en nog eens traag, kwam mij heel erg over als de N73 van destijds.
Verder kon ik geen eigen instellingen regelen met mail, ik gebruik secure IMAP en secure SMTP van DDS, maar forget it geen instelling mogelijk. Snel de C6-00 uit de verkoop getrokken want die doet tenminste precies wat ik wil.
De hardware van de N8 is wel ubermooi, maar ja als de software slecht werkt is het alleen maar een veel te dure camera. Jammer, maar dat gaat het niet worden.
Verder kon ik geen eigen instellingen regelen met mail, ik gebruik secure IMAP en secure SMTP van DDS, maar forget it geen instelling mogelijk. Snel de C6-00 uit de verkoop getrokken want die doet tenminste precies wat ik wil.
De hardware van de N8 is wel ubermooi, maar ja als de software slecht werkt is het alleen maar een veel te dure camera. Jammer, maar dat gaat het niet worden.
Verwijderd
Even omruilen en je bent weer een gelukkig mens.regmaster schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:09:
Misschien heb ik een maandagochtend model ontvangen maar ik heb de N8 van schrik direct retour gestuurd. Wat een slechte telefoon vind ik dit. Traag, traag en nog eens traag, kwam mij heel erg over als de N73 van destijds.
Een zeer tevreden gebruiker en dat al van af 31 oktober
Ik vergis me, met de N82 had ik waarschijnlijk toch ook voornaam-achternaam. Heb dat nu maar ingesteld.Telefooncal schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:48:
Contacten > Instellingen > naamweergave > Voorn. achternaam
Bedankt! Ik ga dit ook proberen.emmerx schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:25
Als je de tussenvoegsels in Middle name (van den) zet sorteert hij prima op de achternaam (Heuvel). Synchronisatie met Outlook werkt dan ook gewoon goed.
[ Voor 23% gewijzigd door choogen op 01-12-2010 21:18 ]
Betreffende dit bericht: nieuws: Netwerktechniek Nokia moet accuduur iPhone verlengen
Als ik mijn N8 niet gebruik, zie ik een logootje met een onderbroken 3g-verbinding. Zodra ik verbinding maak met het internet via 3g verandert het logo in een ononderbroken verbinding. Blijkens het bericht is de N8 iig voorzien van nfcs. Ik heb het idee dat mijn N8 dus die slaapstand al gebruikt. Provider en netwerk is T-Mobile. Iemand die hier meer van weet?
Als ik mijn N8 niet gebruik, zie ik een logootje met een onderbroken 3g-verbinding. Zodra ik verbinding maak met het internet via 3g verandert het logo in een ononderbroken verbinding. Blijkens het bericht is de N8 iig voorzien van nfcs. Ik heb het idee dat mijn N8 dus die slaapstand al gebruikt. Provider en netwerk is T-Mobile. Iemand die hier meer van weet?
Verwijderd
Ik heb wat aan de instelling van de positiebepaling gerommeld.
Wie kan mij vetellen wat de juiste instelling is?
Nu:
geen vinkje Assisted GPS
wel vinkje Integrated GPS
geen vinkje Bluetooth GPS
wel vinkje Wi-Fi/netwerk
wel vinkje Op bsis van netwerk
Ik heb een prepaid toestel en een Internet abbonement van 9,50 euro
Wie kan mij vetellen wat de juiste instelling is?
Nu:
geen vinkje Assisted GPS
wel vinkje Integrated GPS
geen vinkje Bluetooth GPS
wel vinkje Wi-Fi/netwerk
wel vinkje Op bsis van netwerk
Ik heb een prepaid toestel en een Internet abbonement van 9,50 euro
@emmerx; Er zit in de huidige versie nog bugs in de bluetooth implementatie. Hopelijk zijn die in PR1.2 er uit en gaan je GPS apparaten wel werken.
@pegasus; Wat je ziet doen Nokia's al jaren, dat is eigenlijk gewoon een soort "idle state", de verbinding blijft wel bestaan. In de nieuwe techniek wordt, voor zover ik begrepen heb, de verbinding echt gesloten en wordt er via een netwerk commando de verbinding weer tot stand gebracht indien nodig. Je conclusie lijkt me niet te kloppen.
@n.vanderzel; Ik zou Assisted GPS ook nog aanzetten als je toch onbeperkt mobiel internet hebt. Dat zorgt er voor dat er telkens als je GPS gebruikt een klein beetje data wordt gedownload (ong. 15 kB) waardoor de plaatsbepaling aanzienlijk sneller berekend kan worden. In plaats van 2-3 minuten duurt het dan vaak nog maar 20-30 seconden.
@pegasus; Wat je ziet doen Nokia's al jaren, dat is eigenlijk gewoon een soort "idle state", de verbinding blijft wel bestaan. In de nieuwe techniek wordt, voor zover ik begrepen heb, de verbinding echt gesloten en wordt er via een netwerk commando de verbinding weer tot stand gebracht indien nodig. Je conclusie lijkt me niet te kloppen.
@n.vanderzel; Ik zou Assisted GPS ook nog aanzetten als je toch onbeperkt mobiel internet hebt. Dat zorgt er voor dat er telkens als je GPS gebruikt een klein beetje data wordt gedownload (ong. 15 kB) waardoor de plaatsbepaling aanzienlijk sneller berekend kan worden. In plaats van 2-3 minuten duurt het dan vaak nog maar 20-30 seconden.
Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat een 'andere' N8 mij ineens wel de gelegenheid geeft om mail handmatig in te stellen. Zo te zien zit het gewoon niet in de interface terwijl een simpele C6-00 dat gewoon wel kan. Verder viel mij de beperkte mogelijkheden op om bijvoorbeeld WLAN gewoon uit te kunnen zetten, zoals op andere telefoons een functie WLAN off.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:41:
[...]
Even omruilen en je bent weer een gelukkig mens.
Een zeer tevreden gebruiker en dat al van af 31 oktober
De N8 komt mij nu over als een model uit de C serie met vooral de nadruk op social media, welke ik niet gebruik. Even de E7 maar afwachten, en anders is het einde Nokia voor mij.
Als je bij email "overige" kiest kan je toch kiezen tussen imap/pop etc...regmaster schreef op donderdag 02 december 2010 @ 08:29:
[...]
Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat een 'andere' N8 mij ineens wel de gelegenheid geeft om mail handmatig in te stellen. Zo te zien zit het gewoon niet in de interface terwijl een simpele C6-00 dat gewoon wel kan. Verder viel mij de beperkte mogelijkheden op om bijvoorbeeld WLAN gewoon uit te kunnen zetten, zoals op andere telefoons een functie WLAN off.
De N8 komt mij nu over als een model uit de C serie met vooral de nadruk op social media, welke ik niet gebruik. Even de E7 maar afwachten, en anders is het einde Nokia voor mij.
De Wlan kan je met widget uitzetten: WLAN-scan uit
Ik vermoed dat je de handdoek wel erg snel in de ring hebt gegooid, ik heb mijzelf een maand gegeven na de E72 en ben (als Swype Nederlands er is) helemaal tevreden. Dit wordt met de komende softwareupdate(s) alleen maar beter.
Ik adviseer ook meteen SPB Moible Shell te installeren (zie eerdere posts) dit geeft een soepelere bediening van 10 homescreens!
10 homescreens? het zet er 5 maar goed kan iemand mij vertellen hoe je snel een andere foto als achtergrond kan instellen zonder door al je foto;s te scrollen? ik wil gewoon in mappen kijken ?
verder is de n8 TOP e-mail etc werkt perfect mensen die negatief zijn koop dan een iphone en ga met apple trouwen.
verder is de n8 TOP e-mail etc werkt perfect mensen die negatief zijn koop dan een iphone en ga met apple trouwen.
Het is zwaar balen. Speciaal voor mijn vakantie in Australie heb ik de Nokia N8 aangeschaft, mede vanwege de navigatie. Het ding een week voor de vakantie binnen, werkte vlekkeloos.
Ben nu in Sydney en gisteravond wilde ik mijn e-mail instellen, waarna het ding ineens uitviel. Opgestart, was het ding hard gereset. Ik kon mijn foto's niet meer benaderen via het icoon "Foto's", het ding gaf aan dat er geen foto's waren. Wel via bestandsbeheer kon ik de foto's terugvinden.
Hierna vliegensvlug een backup gemaakt, wat ook lukte. Ik heb daarna nog via het ding ge-tetherd op mijn laptop en toen viel ie ineens uit. Toen kon ik hem proberen aan te zetten, alleen het enige knopje onder het scherm brandde, voor de rest deed ie niks. Vanmorgen geprobeerd op te laden en aan te doen, maar doet helemaal niks meer.
Uiteraard heb ik de reset geprobeerd met de camera knop, volume knop, menu knop en kort de aan/uit toets ingedrukt te houden, maar het ding doet helemaal niks. Als ik m nu aan de USB kabel leg, zie ik een lampje knipperen bij de ingang van de USB op het toestel.
Wie kan mij hiermee helpen of weet een goede, goedkopere oplossing dan mijn oplossing? Is er software om het ding weer uit zijn winterslaap te halen? Enige oplossing die ik namelijk zie is een andere Nokia N8 halen, daarmee navigeren en terug in Nederland een Nokia N8 verkopen. Echt zwaar balen, moet nog bijna 4 weken door Australie crossen en het is zo frustrerend als ik geen goede navigatie heb. Hiervoor altijd Nokia gebruikt, maar eigenlijk weinig problemen (alleen de N900, daarvoor probleemloos van de N-serie Nokia N73, N82, N85, N86 en N96 gebruikt).
Ben nu in Sydney en gisteravond wilde ik mijn e-mail instellen, waarna het ding ineens uitviel. Opgestart, was het ding hard gereset. Ik kon mijn foto's niet meer benaderen via het icoon "Foto's", het ding gaf aan dat er geen foto's waren. Wel via bestandsbeheer kon ik de foto's terugvinden.
Hierna vliegensvlug een backup gemaakt, wat ook lukte. Ik heb daarna nog via het ding ge-tetherd op mijn laptop en toen viel ie ineens uit. Toen kon ik hem proberen aan te zetten, alleen het enige knopje onder het scherm brandde, voor de rest deed ie niks. Vanmorgen geprobeerd op te laden en aan te doen, maar doet helemaal niks meer.
Uiteraard heb ik de reset geprobeerd met de camera knop, volume knop, menu knop en kort de aan/uit toets ingedrukt te houden, maar het ding doet helemaal niks. Als ik m nu aan de USB kabel leg, zie ik een lampje knipperen bij de ingang van de USB op het toestel.
Wie kan mij hiermee helpen of weet een goede, goedkopere oplossing dan mijn oplossing? Is er software om het ding weer uit zijn winterslaap te halen? Enige oplossing die ik namelijk zie is een andere Nokia N8 halen, daarmee navigeren en terug in Nederland een Nokia N8 verkopen. Echt zwaar balen, moet nog bijna 4 weken door Australie crossen en het is zo frustrerend als ik geen goede navigatie heb. Hiervoor altijd Nokia gebruikt, maar eigenlijk weinig problemen (alleen de N900, daarvoor probleemloos van de N-serie Nokia N73, N82, N85, N86 en N96 gebruikt).
[ Voor 5% gewijzigd door Le0032 op 02-12-2010 09:22 ]
De keuze bij overige om imap ed. in te stellen is niet voorbij gekomen. Alleen username en wachtwoord en vervolgens wordt de mailbox automatisch aangemaakt zonder enige optie tot aanpassing. In het mailbox overzicht bood de optie instellingen ook geen server instellingen of überhaupt een geavanceerde instelling. Het kan een gebrek geweest zijn aan dit toestel maar dan zou de optie aanwezig geweest moeten zijn.Folkifoon schreef op donderdag 02 december 2010 @ 08:54:
[...]
Als je bij email "overige" kiest kan je toch kiezen tussen imap/pop etc...
De Wlan kan je met widget uitzetten: WLAN-scan uit
Ik vermoed dat je de handdoek wel erg snel in de ring hebt gegooid, ik heb mijzelf een maand gegeven na de E72 en ben (als Swype Nederlands er is) helemaal tevreden. Dit wordt met de komende softwareupdate(s) alleen maar beter.
Ik adviseer ook meteen SPB Moible Shell te installeren (zie eerdere posts) dit geeft een soepelere bediening van 10 homescreens!
Ik geef een toestel van ruim 500 euro nog geen uur als het 'out of the box' niet doet wat het zou moeten doen. Ik gebruik al jaren Symbian toestellen van Nokia dus ik weet wat een dergelijk toestel zou moeten kunnen. De C6-00 werkte tenslotte ook direct 'out of the box'. Wellicht leg ik de lat heel erg hoog maar dat mag ook wel voor dat geld, vind ik.
Hoe bedoel je gaat Sygic over Bluetooth?Externe muis?crazyfrog schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:17:
lees het forum nu een tijdje met veel plezier dankzij alle goeie tips maar zit met een probleem bij ovi maps!als ik wel navigeren van uit contact personen moet ik altijd de 2 letters van de postcode verwijderen voor ie het adres vind!is dit een bekend probleem?met sygic is dit niet!alleen gaat die weer over bluetooth wat niet fijn is
Duidelijk gevalletje "ongeduld".regmaster schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:51:
[...]
De keuze bij overige om imap ed. in te stellen is niet voorbij gekomen. Alleen username en wachtwoord en vervolgens wordt de mailbox automatisch aangemaakt zonder enige optie tot aanpassing. In het mailbox overzicht bood de optie instellingen ook geen server instellingen of überhaupt een geavanceerde instelling. Het kan een gebrek geweest zijn aan dit toestel maar dan zou de optie aanwezig geweest moeten zijn.
Ik geef een toestel van ruim 500 euro nog geen uur als het 'out of the box' niet doet wat het zou moeten doen. Ik gebruik al jaren Symbian toestellen van Nokia dus ik weet wat een dergelijk toestel zou moeten kunnen. De C6-00 werkte tenslotte ook direct 'out of the box'. Wellicht leg ik de lat heel erg hoog maar dat mag ook wel voor dat geld, vind ik.
Het lijkt mij behoorlijk stug dat jouw N8 andere software heeft als die van ons.
Die keuze staat toch echt bij de mailinstellingen.
Opties -> Nieuwe Mailbox -> Starten -> Gebr.naam/ww invullen -> Kiezen voor Mail for Exchange of POP/IMAP en vervolgens kan je daar 'de duvel en zijn ouwe moer' invullen.
bedoel het geluid gaat over de auto radio
Nope, 1e deel klopt maar na het invullen van password werd er, zonder verdere opties, direct contact gemaakt en werd er een mailbox aangemaakt. Ik begin nu een beetje te vermoeden dat het hier om een exemplarisch probleem gaat.Toestel is al terug dus ik kan het niet verder meer testen.Notaname schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:00:
[...]
Duidelijk gevalletje "ongeduld".
Het lijkt mij behoorlijk stug dat jouw N8 andere software heeft als die van ons.
Die keuze staat toch echt bij de mailinstellingen.![]()
Opties -> Nieuwe Mailbox -> Starten -> Gebr.naam/ww invullen -> Kiezen voor Mail for Exchange of POP/IMAP en vervolgens kan je daar 'de duvel en zijn ouwe moer' invullen.
Dat had ik bij mijn e72 ook, de oplossing daarvoor is even een mailadres verzinnen en wachtwoord, bijv.regmaster schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:20:
[...]
Nope, 1e deel klopt maar na het invullen van password werd er, zonder verdere opties, direct contact gemaakt en werd er een mailbox aangemaakt. Ik begin nu een beetje te vermoeden dat het hier om een exemplarisch probleem gaat.Toestel is al terug dus ik kan het niet verder meer testen.
qqqqqqqqqqqq@adadasoodaod.nl met als wacthwoord qwqwq
Deze vindt hij dan niet (wow een wonder) en dan krijg je wel de optie imap/pop
Yep bij Shell heb je 2x 5 homescreens, namelijk de Lifestyle Layout en de Professional Layout.mrcosmo schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:10:
10 homescreens? het zet er 5 maar goed kan iemand mij vertellen hoe je snel een andere foto als achtergrond kan instellen zonder door al je foto;s te scrollen? ik wil gewoon in mappen kijken ?
Je kan switchen door over het scherm naar boven of naar onder te sliden.
Je kan deze instellingen wijzgen via het icoontje rechts onderin > instellingen > Paginatelling Prof. of Lifestyle layout op 5 zetten en Inschakelen Layouts:BEIDEN.
Heb jij niet last van de productie problemen die er met de N8 geweest zijn?Le0032 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:19:
Het is zwaar balen. Speciaal voor mijn vakantie in Australie heb ik de Nokia N8 aangeschaft, mede vanwege de navigatie. Het ding een week voor de vakantie binnen, werkte vlekkeloos.
nieuws: Nokia geeft productieprobleem N8 toe
Nokia heeft toegegeven dat er een productieprobleem is geweest met zijn smartphone N8. Toestellen schakelen zichzelf uit en kunnen niet meer worden opgestart. Het toestel in de koelkast leggen bleek bij sommige exemplaren te helpen.
n54 power!
Als ik bij spb instel dat ik ik beide schermen wil(prof en lifestyle) wil en allebei 5 heb ik inderdaad naar recht toe 5 schermen maar naar boven toe maar 1 scherm? iemand een oplossing?
btw hoe maken jullie je scherm schoon van vieze vingers?
Meestal afvegen aan mijn mouw of broek.mrcosmo schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:59:
Als het echt te vet wordt spuit ik een beetje glassex op een punt van de theedoek en wrijf hem daar mee schoon.
Ik heb er overigens een Brando screenprotector op zitten. Als ik het e.e.a. zo'n beetje lees lijkt deze vrij nutteloos. Zeker i.c.m. mijn Noreve hoesje.
Maar liever iets teveel bescherming dan tekort. Op mijn N71 had ik een druppel secondenlijm laten vallen en heb daar een jaar tegenaan zitten staren.
@Le0032; Waarschijnlijk komt er volgende week een update van de firmware beschikbaar (productrelease 1.2), dit is een bugfix van de huidige PR1.1 versie, Als het goed is wordt er dan een flinke lijst bugs weggepoetst. Als je in de gelegenheid bent om ergens de update te kunnen doen adviseer ik je dit te doen.
ah zo...dan zal het wel iets van N8 zijn, Sygic op mijn Satio gaat gewoon via speakers van de telefoon, BT wordt gebruikt voor de muziekcrazyfrog schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:04:
bedoel het geluid gaat over de auto radio
verdwijnt de email bug voor gmail?robertwebbe schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:01:
@Le0032; Waarschijnlijk komt er volgende week een update van de firmware beschikbaar (productrelease 1.2), dit is een bugfix van de huidige PR1.1 versie, Als het goed is wordt er dan een flinke lijst bugs weggepoetst. Als je in de gelegenheid bent om ergens de update te kunnen doen adviseer ik je dit te doen.
even terug komend op spb shell.
Weet iemand hoe je nieuwe programma's bv angry birds kunt toevoegen aan de groep widgets? zodat je die ook kunt toevoegen op het start scherm ?
Weet iemand hoe je nieuwe programma's bv angry birds kunt toevoegen aan de groep widgets? zodat je die ook kunt toevoegen op het start scherm ?
Geen idee. Tegenwoordig worden er geen releasenotes meer verstrekt. Alleen worden nieuwe functionaliteiten beschreven. Je zult het zelf moeten testen.
Wat een informatierobertwebbe schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:01:
Kan ik evt dit zelf doen met een laptop of moet ik naar een Nokia Service Centre? En kan dat zomaar, een NL toestel in aussie laten updaten e.d.? Heeft t wel zin, want t lijkt een hardwareprobleem. Mocht het al kunnen, dan nog is het alsnog vrij k*t, want een NSP zit niet echt dichtbij Sydney...
[ Voor 6% gewijzigd door Le0032 op 02-12-2010 13:59 ]
Heeft er iemand al een idee wat de nieuwe functionaliteiten worden die mogelijk in de firmware update zitten?
Verwijderd
@Robbert Webbe, op mijn N8 staat productrelease 1.0 en als ik een update doe dan "zegt Nokia": geen updates beschikbaar (Heb Telfort abo).
Enig idee?
Enig idee?
Ik heb anders nog steeds PR1.0 en geen update beschikbaar
edit.
Neem aan dat er Software versie bedoeld wordt....daarvan heb ik wel 011.012
Er is ook een nieuwe update voor ovimaps 3.06 beta
info
■New! Download street maps directly to your device! A new feature called “Update” on the main menu which allows you download Street Maps directly (via WiFi) to your phone without a PC!
■New! My Position and Search are now integrated (now called Map). When accessed, it will show your last map view
■New! Back button in Favourites
■New! Long tap functionality to delete & rename collections & routes
■New! Pop up for first time use – to inform user to download new map data (when upgrading 3.04 > 3.06 for the first time)
■New! Improved behaviours of transit lines settings in map toolbox (no more grey out)
■New! Compass calibration hint
■New! Refreshed place details information view

edit.
Neem aan dat er Software versie bedoeld wordt....daarvan heb ik wel 011.012

Er is ook een nieuwe update voor ovimaps 3.06 beta
info
■New! Download street maps directly to your device! A new feature called “Update” on the main menu which allows you download Street Maps directly (via WiFi) to your phone without a PC!
■New! My Position and Search are now integrated (now called Map). When accessed, it will show your last map view
■New! Back button in Favourites
■New! Long tap functionality to delete & rename collections & routes
■New! Pop up for first time use – to inform user to download new map data (when upgrading 3.04 > 3.06 for the first time)
■New! Improved behaviours of transit lines settings in map toolbox (no more grey out)
■New! Compass calibration hint
■New! Refreshed place details information view
[ Voor 131% gewijzigd door Alternative op 02-12-2010 14:32 . Reden: info toegevoegd ]
Verwijderd
@Robbert Webbe, op mijn N8 staat productrelease 1.0 en als ik een update doe dan "zegt Nokia": geen updates beschikbaar (Heb Telfort abo).
Enig idee?
Enig idee?
Verwijderd
sorry, per ongeluk 2 keer geplaatst, weet niet hoe ik de 2e keer moet wissen.Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:50:
Enig idee?
Er zit z'n mooie edit knop boven je eigen post....probeer die eensVerwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:53:
[...]
sorry, per ongeluk 2 keer geplaatst, weet niet hoe ik de 2e keer moet wissen.
En dan verwijder je de tekst gewoon, of vervang het door de tekst 'dubbel post'
Verwijderd
Mag ik vragen waarom niet gewoon zo een plastic beschermingsvelletje voor je mobiel in elkaar flanst,scheelt een hoop vegen,vetheid en irritatie.Notaname schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:37:
Meestal afvegen aan mijn mouw of broek.![]()
Als het echt te vet wordt spuit ik een beetje glassex op een punt van de theedoek en wrijf hem daar mee schoon.
Ik heb er overigens een Brando screenprotector op zitten. Als ik het e.e.a. zo'n beetje lees lijkt deze vrij nutteloos. Zeker i.c.m. mijn Noreve hoesje.
Maar liever iets teveel bescherming dan tekort. Op mijn N71 had ik een druppel secondenlijm laten vallen en heb daar een jaar tegenaan zitten staren.

Op z'n vellentje komen ook gewoon vegen en vettigheid hoorVerwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:07:
[...]
Mag ik vragen waarom niet gewoon zo een plastic beschermingsvelletje voor je mobiel in elkaar flanst,scheelt een hoop vegen,vetheid en irritatie.
Gewoon om de zoveel tijd even een brillendoekje erlangs en klaar is kees, of mrcosmoin dit geval
tja, ik heet wel geen robert webbe, maar hij schrijft toch duidelijk dat er volgende week een update komt.Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:50:
Enig idee?
De verse melk die volgende week wordt gemolken ligt nu ook nog niet in de winkel
En je kan niet lezen ookliffey schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:45:
[...]
tja, ik heet wel geen robert webbe, maar hij schrijft toch duidelijk dat er volgende week een update komt.
De verse melk die volgende week wordt gemolken ligt nu ook nog niet in de winkel
Als je dit stukje van robertwebbe leest heeft hij het hier over PR1.1 ...vandaar zijn vraag
Zullen we nu gewoon proberen elkaar te helpen ipv afzeiken
scherm ingedrukt houden, dan zie je rechts onderin een plus teken > snelkoppeling > programma's > angrybirdsmrcosmo schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:28:
even terug komend op spb shell.
voila
Verwijderd
Links-boven op mijn schermpje staat direct naast het laddertje van de ontvangst. "Zoeken".
Waar zoekt hij naar? Ik kan gewoon op Internet!
Waar zoekt hij naar? Ik kan gewoon op Internet!
Verwijderd
Ik heb een internet-contract bij Vodafone (9,50 euro per 30 dagen). Nu moet je dat zelf maandelijks verlengen, wat ik merwaardig vind. Maar ja ik had dat niet gedaan en gister ging er plotseling 4,50 en 5,50 van mijn prepaid af!!!!! Ik geschrokken gebeld, had ik wat fout met mijn instellingen gedaan? Nee dus.
Ik heb direct weer verlengt en tot mijn verrasing kreeg ik een SMS-je dat de 10,00 euro was terug geboekt!
IS DAT EVEN SERVICE
Ik heb direct weer verlengt en tot mijn verrasing kreeg ik een SMS-je dat de 10,00 euro was terug geboekt!
IS DAT EVEN SERVICE
Ik gebruik trouwens ondertussen een tijdje Nokia battery monitor en die geeft een puur betere indicatie. Je kan hem gewoon als widget toevoegen en dat heeft ie het percentage lading aan en de tijd die hij het nog volhoud met je huidige gebruik. Dit laatste werkt iets minder precies maar het percentage bevalt wel goed!
Voor degenen die willen genieten van een maximaal heldere scherm (voor bijv het bekijken van een film) heb ik een (omslachtige) tip.
Installeer de app "Qtorch". Zet deze app aan en laat het op de achtergrond draaien. Scherm is nu op z'n helderst en zal niet dimmen als het wat donkerder wordt
Installeer de app "Qtorch". Zet deze app aan en laat het op de achtergrond draaien. Scherm is nu op z'n helderst en zal niet dimmen als het wat donkerder wordt
[quote]Alternative schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:52:
[...]
[quote]
okidoki
[...]
[quote]
okidoki
[ Voor 4% gewijzigd door liffey op 02-12-2010 21:46 ]
Verwijderd
Ja je kan hier een aantal gegevens instellen maar nog steeds niet wat ik zou willen.Notaname schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:00:
[...]
Duidelijk gevalletje "ongeduld".
Die keuze staat toch echt bij de mailinstellingen.![]()
Je kan wel een uitgaande server adres invullen maar hiervoor kan je geen user en password invullen, en ik wil voor mijn uitgaande mail een andere server instellen dan voor mijn inkomende mail.
Hierdoor blijft de mail via de servers van nokia (nkemconn05.nokia.prod.oz.com) gaan en dat is nou net iets wat ik niet wil.
Bij User authentication onder Advanced Options bij Outgoing mail kun je echt kiezen:Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 00:41:
[...]
Je kan wel een uitgaande server adres invullen maar hiervoor kan je geen user en password invullen, en ik wil voor mijn uitgaande mail een andere server instellen dan voor mijn inkomende mail.
Hierdoor blijft de mail via de servers van nokia (nkemconn05.nokia.prod.oz.com) gaan en dat is nou net iets wat ik niet wil.
-None
-Same as for incoming
-User authentication
Als je de laatste kiest kun je gewoon een username en password invullen.
Ik verstuur mijn email niet via de Nokia mailservers, maar via die van Telfort.
Dat is natuurlijk nauwelijks veiliger, wel sneller.
Die Nokia mail-dienst is heel handig voor mensen die zich niet willen verdiepen in de -nodeloos ingewikkelde- techniek noch de gevolgen voor de privacy (daar gaat Neelie gelukkig wel wat aan doen).
Ook als je het ingewikkeld vindt is het wellicht ook beter gebruik te maken van deze Nokia-diensten.
Die de N8 voor veel gebruikers dichter in de buurt laat komen van de iPhone qua gebruiksgemak.
Verwijderd
hm das vreemd ik kan de optie "advanced options" en "user authentication" helemaal niet vinden.emmerx schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 01:30:
[...]
Bij User authentication onder Advanced Options bij Outgoing mail kun je echt kiezen:
-None
-Same as for incoming
-User authentication
Als je de laatste kiest kun je gewoon een username en password invullen.
Ik verstuur mijn email niet via de Nokia mailservers, maar via die van Telfort.
Dat is natuurlijk nauwelijks veiliger, wel sneller.
Verwijderd
Onderstaand heb ik ontvangen van Vodafone.Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:23:
Ik heb een internet-contract bij Vodafone (9,50 euro per 30 dagen). Nu moet je dat zelf maandelijks verlengen, wat ik merwaardig vind. Maar ja ik had dat niet gedaan en gister ging er plotseling 4,50 en 5,50 van mijn prepaid af!!!!! Ik geschrokken gebeld, had ik wat fout met mijn instellingen gedaan? Nee dus.
IS DAT EVEN SERVICE
----------------------------------------------------------
03-12-2010 Ons antwoord
Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw reactie.
Ik heb u eenmalig alle kosten gecrediteerd. Ik raad u aan om de Zorgeloos Internet BloX de volgende keer op tijd te activeren. Dit om onnodige kosten tegen te gaan.
Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Met vriendelijke groet,
Loes Knapen
Vodafone Klantenservice
Verwijderd
vanochtend had ik bericht op mijn telefoon voor een aantal belangrijke updates (Belgisch netwerk), maar nu ik weer op mijn nederlands netwerk zit krijg ik ze niet meer te zien. Strange...........
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 09:10 ]
Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic