Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Mwa... misschien handig voor mensen om te weten als ze een snelle download plek willen hebben ipv. dat iedereen als een gek het overal vandaan trekt? Gewoon even een heads up van een HL2:BMS fan hier die op een legale manier hier mensen probeert te voorzien van de zelfde mod waar we allemaal van houden?Ventieldopje schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 22:54:
[mbr]Lees even de modbreak.[/]
Die modbreak staat trouwens een aantal pagina's er voor, die had ik toevallig niet gelezen

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
d:)b
Even een stukje gecapped wat ik wel een leuk stukje vond
Denk dat ik Opposing Force en Blue Shift er maar gelijk achteraan pak na deze
[ Voor 25% gewijzigd door Baiko op 15-09-2012 03:08 ]
Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB
1 correctie: je kunt de map het beste 'BMS' noemen - als je hem anders noemt dan heb je kans dat diverse teksten missen. Zie ook http://forums.blackmesasource.com/showthread.php?t=12876Frits Flits schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:42:
[...]
In de map 'sourcemods' (bijv. C:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps\SourceMods\) maak je een map met 'Black Mesa'. De inhoud van de 7z gooi je daarin. Vervolgens restart je Steam en staat hij tussen games. Je moet wel de 'Source SDK Base 2007' hebben geïnstalleerd.
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Ik dacht dat je ook kon ADS'en.Baiko schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 03:01:
[video]
Even een stukje gecapped wat ik wel een leuk stukje vondMja verder niet veel speciaals ofzo, vind de muziek bij sommige stukken echt geweldig passen. Dit stuk vond ik erg leuk, maar wil verder geen spoilers laten zien.
Denk dat ik Opposing Force en Blue Shift er maar gelijk achteraan pak na deze
neh, is de belichting op deze afstand.Frits Flits schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:16:
[...]
Zitten er nou verticale strepen over hun hoofden?
wie herkend deze?

ik ben blij dat de mod widescreen-gaming ondersteund. maakt de herbeleving nog net iets intenser.
[ Voor 10% gewijzigd door JJ Le Funk op 15-09-2012 11:04 ]
d:)b
klopt inderdaad, mijn chapter titles enzo worden nu ook weergegeven. nu net bij blast pitBrainstorm schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:57:
[...]
1 correctie: je kunt de map het beste 'BMS' noemen - als je hem anders noemt dan heb je kans dat diverse teksten missen. Zie ook http://forums.blackmesasource.com/showthread.php?t=12876
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Heb hem ook even op http gezet:MrJayMan schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 01:34:
ik heb nu 787 keer 3.07gb geseed. laat m nog wel even draaien vannacht om mn gamersplicht te voldoen.
http://rw-racing.nl/got/BlackMesa.zip
Gbit NL
Heb zo'n 350GB geseed gister
[ Voor 5% gewijzigd door Tortelli op 15-09-2012 14:01 ]
Haha lachen, mooi opgemerkt.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
[ Voor 19% gewijzigd door NTAuthority op 15-09-2012 15:23 ]
Ik heb de SDK2007 in de steam directory staan, maar aangezien mijn steam schijf zowat vol is, kan ik de inhoud van BM niet meer kwijt op die schijf.
Ik weet dat hij de HL2 exe in de SDK2007 gebruikt, maar van daar uit kan ik hem niet zomaar opstarten en ook niet vanuit steam de SDK2007, want dan krijg je de stresstest.
Edit, heb het al gevonden:
http://forums.blackmesasource.com/showthread.php?t=12618
Voor wie met hetzelfde kampt.
[ Voor 12% gewijzigd door edward2 op 15-09-2012 18:27 ]
Niet op voorraad.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
http://forums.blackmesasource.com/showthread.php?t=12534
THANKS
Lol, wilde net precies hetzelfde gaan posten.. Heb hem aangezet, maar op de weg terug crashed het spel constantD4NG3R schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 18:35:
Hmmm ik heb een probleem: Ik ben net langs het stuk met die gigantische tentakels. En ik probeer een gigantische ventilator aan te zetten. However, als ik dit doe crashed m'n spel...
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
[ Voor 15% gewijzigd door Spollie op 15-09-2012 19:20 ]
Je moet voor dat stuk 2 dingen doen:Angeloonie schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 18:45:
[...]
Lol, wilde net precies hetzelfde gaan posten.. Heb hem aangezet, maar op de weg terug crashed het spel constant
1 - Generator aanzetten
2 - Ventilator aanzetten
Doe het in die volgorde en dan crashed je spel niet
De generator vind je als je bij de tentakels helemaal naar beneden gaat en daar het hout voor de deur weg slaat.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
[ Voor 3% gewijzigd door jmk op 15-09-2012 20:28 ]
Yippie kayak, other buckets!
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
Dat is niet correct. Nog nooit via steam een spel gekocht. En toch kon ik die SDK gratis downloaden en gebruiken.D4NG3R schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:31:
En om de Source SDK te installeren moet je eerst een Source spel gekocht hebben. Het maakt niet uit welke, en voor 15 eurocent heb je TF2 alweer gekocht (goedkoopste item in de shop). Maar die is weer 13GB groot
Anderhalf jaar of wat terug was het een eis (Voordat TF2 gratis werd). Anders kon je de SDK niet downloaden. Aangezien ik er verder niet op let nam ik aan dat dit nog steeds het geval was.Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 21:51:
[...]
Dat is niet correct. Nog nooit via steam een spel gekocht. En toch kon ik die SDK gratis downloaden en gebruiken.
[ Voor 93% gewijzigd door jmk op 15-09-2012 22:06 ]
Ik ben weer weg!
[ Voor 16% gewijzigd door Format-C op 15-09-2012 22:10 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Het valt me op dat tegenstanders veel beter richten dan in het origneel.
[ Voor 67% gewijzigd door BHR op 15-09-2012 23:04 . Reden: ik faal in imagelinken :( ]
No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator
Wat is er zo easter-eggerig aan danBHR schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:19:
Nog een nieuwe easteregg? http://steamcommunity.com...filedetails/?id=96369383/
Het valt me op dat tegenstanders veel beter richten dan in het origneel.
Enneh: Fix de link :< .
[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 15-09-2012 22:53 ]
Ik heb Black Mesa net afgerond en vind hem erg goed. De mariniers en de helicopter zijn pittige tegenstanders, omdat deze zo snel op je aanwezigheid reageren. De rest is goed te doen. De game voelt een stuk levendiger aan dan hl1. Ik ben in de eerste levels alleen een beetje wezen rondlopen om te kijken en luisteren wat iedereen doet.
Ik heb alleen Barney niet gevonden (of niet opgemerkt).
No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator
Staat in je Steam Librarygrote_oever schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 23:24:
Misschien een domme vraag, maar na de installatie starte het spel automatisch op. Nu heb ik hem afgesloten, maar ik zou echt niet weten hoe ik het spel moet opstarten. Zie nergens een executable staan.
Niet
Verwijderd
Wanneer je Steam opnieuw start moet ie ertussen staan.grote_oever schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 23:34:
[...]
NietKan het te maken hebben dat ik hem op een andere HD geïnstalleerd heb dan ik steam heb staan?
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Hier ben ik het 100% mee eens. Deze mod laat zien dat sfeer en gameplay icm opzwepende muziek mooier kan zijn dan fancy graphics.Shodan schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 22:21:
Bizar dat dit gewoon zo tof nog is, met source engine! Waarom willen we in godsnaam crysis 3 graphics??Zeer veel lof voor de makers!
Meesterlijke game.
HL (1 en 2) heb ik altijd al de mooiste game ervaring gevonden. Geweldig gewoon.
(Edit; die games samen met Fallout en Elder Scrolls.)
[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 16-09-2012 00:03 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
had ik gister ook inderdaad. nadat je de installatiemap overzet naar de steamapps/sourcemods map moet ie bij je steam lijst staan. Als je de map dan ook nog BMS noemt doen ook de titels hetgrote_oever schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 23:24:
Misschien een domme vraag, maar na de installatie starte het spel automatisch op. Nu heb ik hem afgesloten, maar ik zou echt niet weten hoe ik het spel moet opstarten. Zie nergens een executable staan.
Wel even Steam herstarten nadat je dit gedaan hebtsuperwashandje schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 23:58:
[...]
had ik gister ook inderdaad. nadat je de installatiemap overzet naar de steamapps/sourcemods map moet ie bij je steam lijst staan. Als je de map dan ook nog BMS noemt doen ook de titels het
Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB
Dit is toch zoals een FPS bedoeld is.
Vind het trouwens ook grafisch heel aardig uitgewerkt, op de polucount na, is het beslist niet lelijk. En er zijn veel extra models, bv de suitoplader, echt in 3d uitgewerkt
Niet op voorraad.
Shodan schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 22:21:
Bizar dat dit gewoon zo tof nog is, met source engine! Waarom willen we in godsnaam crysis 3 graphics??Zeer veel lof voor de makers!

Zie de game overigens ook in steam nadat ik hem in steamdir heb gekopieerd. tnx
[ Voor 11% gewijzigd door grote_oever op 16-09-2012 00:42 ]
D4NG3R schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:07:
[...]
Je moet voor dat stuk 2 dingen doen:
1 - Generator aanzetten
2 - Ventilator aanzetten
Doe het in die volgorde en dan crashed je spel niet.
De generator vind je als je bij de tentakels helemaal naar beneden gaat en daar het hout voor de deur weg slaat.
Die generator kan ik dus niet vinden. Ik ben al voorbij die tentakels via een geblokkeerde deur met hout, maar ik heb geen generator gezien onderweg...
Oplossing: alle kratten/pallets slopen voordat je de fan aanzet..

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 16-09-2012 00:53 ]
Ach is het zo simpel ja? Ik ben de chapter even opnieuw begonnen en heb gedaan wat ik al zeiAngeloonie schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:41:
[...]
Die generator kan ik dus niet vinden. Ik ben al voorbij die tentakels via een geblokkeerde deur met hout, maar ik heb geen generator gezien onderweg...
Oplossing: alle kratten/pallets slopen voordat je de fan aanzet..
In het begin als je in die kar zit kom je langs hem heen. Hij staat bij een deur te bonken om naar binnen te worden gelatenBHR schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 23:04:
Ik heb alleen Barney niet gevonden (of niet opgemerkt).
Screenshotje uit het origineel:

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 16-09-2012 01:02 ]
* D4NG3R mag geen dubbelposts maken.
* D4NG3R mag geen dubbelposts maken.
[ Voor 86% gewijzigd door D4NG3R op 16-09-2012 01:02 ]
Verwijderd
Nog maar wat andere dingen ook deïnstalleren.
Edit: heu, waarom is het in het Nederlands? Daar heb ik niet om gevraagd en ik kan het zo zeker niet spelen, omdat ik anders kramp krijg in mijn kromme tenen.
Edit edit: de taal van Steam veranderen helpt. Geen idee waarom die op Nederlands stond, want ook daar heb ik zeker niet om gevraagd.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2012 02:27 ]
Het stukje is anders dan bij Half-Life. Daar pak je een shotgun op en moet je weer terug, waar dan een deur wordt opengebroken door een zombie.
Verwijderd

Nice!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=kIfOjkB17BA]
Als je op de plek zit waar ik denk dat je zit moet je een klein stukje terug lopen naar een kantoor dat onder water staat en waar het water op zijn beurt weer onder stroom staat. Je zou dan door een raam naar binnen moeten kunnen gaan en vervolgens zonder de grond te raken verder kunnen komen.Compizfox schreef op zondag 16 september 2012 @ 02:34:
Ik zit nu vast. Het is bij dat stukje waar je de Magnum oppakt. Ik kan geen weg vinden om verder te komen.
Het stukje is anders dan bij Half-Life. Daar pak je een shotgun op en moet je weer terug, waar dan een deur wordt opengebroken door een zombie.
Verwijderd
Het enige dat ik een beetje raar vind is dat ik me nog twee puzzels/delen herinner van toen ik way back HL gespeeld heb en ik die niet herken in wat ik nu zie. Iets met een ventilator waar je moest komen door een duct en een rivier met slijmerige meuk en zo'n langetongbeestgeval er boven.
Of ben ik oorspronkelijk dan toch verder gekomen dan ik dacht? Ik meende dat dat helemaal in het begin te vinden was.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2012 06:38 ]
Zoals je op dit filmpje ook ziet op 5:30.:
Maar het lukt voor geen meter. De kasten zijn bij mij ook verdwenen!
Is er een een no-clip cheat? Weet iemand hoe je de console moet openen?
Ik geef je niet de oplossing, maar denk alsof het een nieuw spel is.jmk schreef op zondag 16 september 2012 @ 10:36:
Ik zit vast. Volgens mij echt een error. Ik heb net mijn crowbar gepakt en wil nu door dat gat springen naar de gang toe.
Zoals je op dit filmpje ook ziet op 5:30.:
[video]
Maar het lukt voor geen meter. De kasten zijn bij mij ook verdwenen!
Is er een een no-clip cheat? Weet iemand hoe je de console moet openen?
Niet elk ding is 1-op-1 geconverteerd. Deze scene is ook niet exact zoals het in Half-Life 1 was.
Zoek en Gij zult vinden
Anyway:
console (bij keyboard controls onder advanced kan je het aanzetten en dan kan je het openen met ~):
sv_cheats 1
noclip
Fly, you fools!
[ Voor 8% gewijzigd door Gundogan op 16-09-2012 10:56 ]
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
(of de aliassen variant: alias +crouch_jump "+jump; +duck"; alias -crouch_jump "-duck; -jump"; bind space +crouch_jump)
Ach, met WASD is bijna elke shooter en crouch jumpen prima te doen
Serieus? Hmmm.. Kan best zijn dat ik er na jaren aan gewend ben dat te doen in shootersjmk schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:39:
Ok bedankt voor de tip. Ik vind alleen Ctrl+Space+W een hele lastige combinatie om te maken met mijn vingers.
Ik ben al een heel stuk verderExclusive501 schreef op zondag 16 september 2012 @ 03:07:
[...]
Als je op de plek zit waar ik denk dat je zit moet je een klein stukje terug lopen naar een kantoor dat onder water staat en waar het water op zijn beurt weer onder stroom staat. Je zou dan door een raam naar binnen moeten kunnen gaan en vervolgens zonder de grond te raken verder kunnen komen.
Ah, heb het antwoord al gevonden in dit filmpje (rond 7:00) YouTube: Black Mesa Source Full Walkthrough Chapter 3 - Part 1 - Office Complex
Alleen in Black Mesa heb ik er wel problemen mee. Volgens mij komt dat doordat als je tegen een kist aanstaat je niet kan springen. Je moet er een paar centimeter vanaf staan anders kom je simpelweg niet omhoog.D4NG3R schreef op zondag 16 september 2012 @ 13:31:
[...]
Serieus? Hmmm.. Kan best zijn dat ik er na jaren aan gewend ben dat te doen in shootersmaar ik heb er nooit moeite mee gehad om die combo te maken.
[ Voor 24% gewijzigd door Compizfox op 16-09-2012 13:37 ]
Verwijderd
Heb er ook wat problemen mee inderdaad. Black Mesa is aardig groot. Ben nu net voorbij de blast pit.jmk schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:39:
Ok bedankt voor de tip. Ik vind alleen Ctrl+Space+W een hele lastige combinatie om te maken met mijn vingers.
Yep, dat werkt nog steeds. Zo deed ik dit ook al in Half-Life, vooral in de Deathmatch-tijden. Glorieus.Wiethoofd schreef op zondag 16 september 2012 @ 12:58:
Is er niet iets mogelijk in je autoexec.cfg of userconfig.cfg van GM zoals dit: bind SPACE "+jump; +duck"
(of de aliassen variant: alias +crouch_jump "+jump; +duck"; alias -crouch_jump "-duck; -jump"; bind space +crouch_jump)
Ach, met WASD is bijna elke shooter en crouch jumpen prima te doen
Maar goed, dat kan inderdaad met de volgende console commands:
alias +lj "+duck; wait; +jump" alias -lj "-jump; wait; -duck" bind space +lj
Daarmee kun je longjumpen met één toets. En als je de toets ingedrukt houdt zul je je benen ook ingetrokken houden tijdens je sprong. Dubbel handig dus.
Heerlijk om weer met een console te kunnen knutselen. Zo zie je dat tegenwoordig niet veel meer in spellen, of ik ben gewoon sentimenteel. Voor wie het spel heeft uitgespeeld en wat lol wil hebben; probeer dit eens:
sv_cheats 1 alias +slomo "host_timescale 0.1" alias -slomo "host_timescale 1.0" bind <key> +slomo

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

* Wiethoofd zit met TF2 commands te klooien, die voor elke sourcegame bijna weer hetzelfde zijn
Die slomo wel eens proberen
@ NickThissen, grenades en tripmines al beschikbaar?
Ja... granaten allemaal omhoog gegooid maar lijkt niet echt nut te hebben. Tripmines zijn nutteloos want ik kom met de lift omhoog, waar zou ik ze dan moeten plaatsen?Wiethoofd schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:10:
@ NickThissen, grenades en tripmines al beschikbaar?
Verwijderd
Let ook op de bug dat auto aim altijd weer aanspringt bij het opstarten het spel.Noctonix schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:54:
Ik vindt het zo jammer dat je door dit spel heen vliegt.. ik heb speciaal hiervoor de originele HL1 gespeeld.. Misschien moet ik hem dan toch op HARD Zetten
Enige bug die ik echt had was dat ik het spel verder moest laden terwijl ik in die kleine accesstunnel in de Lambda core zat, toen zat ik onderwater in de wand geclipped.
Maar voor een side-project van een groep fans zeker een erg goed resultaat. Mocht ook wel na zo lang. Het was het wachten in ieder geval zeker waard
Verwijderd
Raar, daar had ik geen last van. Overigens kan je ze nog raken als ze al springenTower410 schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:50:
Ben nu ongeveer net over de helft geloof ik. Is inderdaad erg mooi geworden, maar je merkt soms inderdaad dat het niet helemaal perfect is. Zo heb je die lift die schuin naar beneden gaat en waar allemaal headcrabs naar beneden springen, normaal niet zo moeilijk maar ik raakte 3/4 van mijn health kwijt omdat de headcrabs in de lift glitchten en ik ze dus niet kon zien tot ze naar me toe sprongen.
Ja uiteindelijk had ik ze ook wel allemaal dood, maar als er vier tegelijk om je heen zitten weet je ook niet waar ze vandaan gaan komen dus dan doen ze toch wel aardig wat damageVerwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:51:
[...]
Raar, daar had ik geen last van. Overigens kan je ze nog raken als ze al springen
Ik weet in welk stukje je zit. Ergens in het begin van Power Up, ik ben er nu namelijk net voorbij.NickThissen schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:02:
Ben ik nou gewoon zo slecht of hoe zit datZit echt compleet vast nu, zelfs op medium difficulty (ik weiger easy te gebruiken
), heb net twee fans aangezet ofzoiets, waardoor ik nu met een lift een stukje omhoog kan. De lift komt omlaag en er staan al 2 soldaten op, en zodra ik de lift omhoog pak staan daar nog eens 5-6 man me op te wachten. Nergens iets om achter te schuilen (ik sta gewoon op die lift) en ik word van 5 kanten beschoten
Ik kom er echt niet voorbij, krijg er hoogstens 2 dood, shotgun of magnum lijken het meest effectief maar alsnog hebben ze vaak 2-3 schoten nodig, zoveel tijd heb ik niet als ik door 5 man omsingeld ben... Ik heb zelfs al andere wegen gezocht dan de lift maar volgens mij zijn die er niet...?
Maar zo heel moeilijk is het toch niet? Ik was 100% health voordat de lift naar beneden kwam. Na een paar keer proberen (quicksaves!) kreeg ik het voor elkaar om meteen zodra ze in m'n zicht waren headshots te maken met de shotgun op de 2 soldaten op de lift. Toen had ik nog 70% over.
Op de lift gaan staan, Magnum gereed houden, en weer headshots maken op de 3 man die boven staan.
Dan moet het wel lukken. Ik speel ook op medium btw.
Als je headshots maakt met de Magnum is het instakill. Dat geldt ook voor de shotgun op point blank. Daarnaast had ik maar 3 man boven staan. Weet je zeker dat je op Medium speelt en niet op Hard of zo?
[ Voor 93% gewijzigd door Compizfox op 16-09-2012 23:51 ]
Dat hebben ze dus netjes geport vanaf GoldSrc HL1? (/me wacht totdat de mod op steam komt, meteen achievement hunten en wat bugs laten fixen en om meteen HL3 d'r achteraan te kunnen spelenmace schreef op maandag 17 september 2012 @ 00:06:
ik kwam moeilijk van de ladders af!
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Het zijn inderdaad twee mod's, echter is Gmod een stand alone. Als Valve het BM Team aan zal nemen, dan zal dit puur voor hun eigen ontwikkeling's team zijn die aan HL werkt.MazeWing schreef op maandag 17 september 2012 @ 00:17:
Het zal mij in iedergeval niets verbazen als Valve in de toekomst Black Mesa zal overnemen en zoals bijvoorbeeld Gary's Mod in hun eigen catalogus stoppen.
Ik zie ze niet nog een vervolg maken voor BM, wellicht 2 conversies van Opposing force en Blue shift. Maar dit lijkt mij sterk aangezien er al twee teams aan bezig zijn..
Terugkomend op de ladders:
Dit vondt ik persoonlijk al niet fijn werken in HL en nu ook niet in BM.mace schreef op maandag 17 september 2012 @ 00:06:ik kwam moeilijk van de ladders af!
Je zit er aan vast gelijmd en als je op een kleine afgrond bent schiet je er met gemak zo in..
Met de ladders heb ik ook aardig wat ruzie gehad in BM, vooral als je er scheef op af komt wordt de ladder niet altijd goed gepakt wat meerdere keren tot dodelijke valpartijen heeft geleid bij mij. Uiteindelijk er achter gekomen dat je met use een ladder vast kan pakken en ook weer los kan laten, maar voor het vastpakken moet je er nog wel eerst goed voor gaan staan.Noctonix schreef op maandag 17 september 2012 @ 07:58:
Terugkomend op de ladders:
[...]
Dit vondt ik persoonlijk al niet fijn werken in HL en nu ook niet in BM.
Je zit er aan vast gelijmd en als je op een kleine afgrond bent schiet je er met gemak zo in..
Ben al met al wel positief verast door deze mod. Juist dat ze niet alles één op één overgenomen hebben, maar ook deels met een hedendaags oogpunt gerecreëerd hebben maakt dat het toch nog vernieuwend is na al tig keer de oude HL gespeeld te hebben. Vooral dat ze bepaalde levels wat ruimer opgezet hebben is een goede keuze geweest. Bijvoorbeeld het klif-level na de dam, dat kwam in het origineel nooit echt uit de verf naar mijn mening, maar is nu erg mooi geworden.
Ja ze hebben dat soort dingen idd overgenomen volgens mij. De physics zijn ook HL1-achtig, want als je in de tram in het begin springt, dan gaat de tram naar voren en blijf jij in de lucht hangen zeg maar, net zoals Goldsource dus.Wiethoofd schreef op maandag 17 september 2012 @ 00:13:
[...]
Dat hebben ze dus netjes geport vanaf GoldSrc HL1? (/me wacht totdat de mod op steam komt, meteen achievement hunten en wat bugs laten fixen en om meteen HL3 d'r achteraan te kunnen spelen)
Nee, dat is allemaal ook gewoon zo in de Source Engine.mace schreef op maandag 17 september 2012 @ 10:48:
[...]
Ja ze hebben dat soort dingen idd overgenomen volgens mij. De physics zijn ook HL1-achtig, want als je in de tram in het begin springt, dan gaat de tram naar voren en blijf jij in de lucht hangen zeg maar, net zoals Goldsource dus.
Probleem op dit moment is, dat ie op zo juist tot drie keer toe op exact hetzelfde punt crasht -.- Ik ga het dadelijk nog wel eens proberen maar ik wordt er een beetje moedeloos van. Ik ben nu bezig met de reactor in het lamba complex, cooler nummertje 1.
Vanaf medium is hij inderdaad vrij pittig, doet je beseffen dat shooters vroeger echt wel moeilijker warenNickThissen schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:02:
Ben ik nou gewoon zo slecht of hoe zit datZit echt compleet vast nu, zelfs op medium difficulty (ik weiger easy te gebruiken
), heb net twee fans aangezet ofzoiets, waardoor ik nu met een lift een stukje omhoog kan. De lift komt omlaag en er staan al 2 soldaten op, en zodra ik de lift omhoog pak staan daar nog eens 5-6 man me op te wachten. Nergens iets om achter te schuilen (ik sta gewoon op die lift) en ik word van 5 kanten beschoten
Ik kom er echt niet voorbij, krijg er hoogstens 2 dood, shotgun of magnum lijken het meest effectief maar alsnog hebben ze vaak 2-3 schoten nodig, zoveel tijd heb ik niet als ik door 5 man omsingeld ben... Ik heb zelfs al andere wegen gezocht dan de lift maar volgens mij zijn die er niet...?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Direct rechts het water in springen en die big ass vis 2 keer raken met de tranquilizer gun!Boeboe schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:38:
[...]
Zit nu net in het stuk waar die helicopter over de waterdam vliegt.
pistol dusNoctonix schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:23:
[...]
Direct rechts het water in springen en die big ass vis 2 keer raken met de tranquilizer gun!
Die heli kan je trouwens weg laten vliegen door hem 3x te raken met een volle lading van dat kannon (Dat laser-achtige ding, ik ben de naam even kwijt).
Alleen bepaalde stukjes zijn wel "lastiger" geworden door de nieuwe engine...
Neem dat stukje waar je via die container naar de overkant moet springen, vroeger waren het statische objecten, nu slingeren ze als je er op springt
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Ik hou wel van spellen waarbij je zonder uitleg in puzzels gegooid wordt. In het treinstuk echt 5 minuten lopen kloten met het stuk waar je over het water moet maar de stroom er af is. Toen ik eenmaal doorhad wat ik moest doen was het een "like duh :P" momentje. Dat maakt het leuk, in tegenstelling tot al die games waar je met grote pijlen oid uitgelegd krijgt wat je moet doen.
Verwijderd
Misschien heb ik nog niet genoeg doorgespeeld, maar ik vond het juist makkelijker dan HL2.Boeboe schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:38:
Vanaf medium is hij inderdaad vrij pittig, doet je beseffen dat shooters vroeger echt wel moeilijker waren. Zit nu net in het stuk waar die helicopter over de waterdam vliegt. Save often...

Het is inderdaad te doen, maar de Source engine gaat er wat rottig mee om als je probeert te lopen of springen op iets wat beweegt. Ik heb op dat punt op elke doos weer even snel gequicksaved. Ben er te vaak dood gegaanWiethoofd schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:42:
@crashoverride, Ik heb laatst de HL: Source gespeeld, en daarin bewegen die boxen ook al, ach, het is te doen
[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 17-09-2012 15:46 ]
Lol @ 0:37Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:57:
een cinematic gemaakt van de eerste minuten van Black mesa, enjoy
[video]
Laat de slowchat en meldingen betreft of je aan het downloaden bent en met welke snelheid achterwege.