• nalufrank
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-03 10:13
Mede-auteur:
  • Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-02 18:35

Wiethoofd

http://www.blackmesasource.com/img/logo-trans.png

Black Mesa Trailer

Inhoudsopgave
Introductie

Black Mesa is a re-creation of the game Half-Life, utilizing the Source engine. Black Mesa will let you re-visit the world that started the Half-Life continuum.

Black Mesa (formerly Black Mesa: Source) is a Half-Life 2 total conversion remaking VALVe Software's award-winning PC game, Half-Life. Utilizing the Source engine, Black Mesa will reintroduce the player as Doctor Gordon Freeman, along with the original cast of memorable characters and environments seen in Half-Life. Black Mesa was built and founded on the basis that Half-Life: Source was inadequate as the Source engine port of Half-Life, regardless of the intentions of VALVe Software. As such, Black Mesa was founded to fully reconstruct the Half-Life universe utilizing Source to its fullest potential in terms of art detail, level sizes and code features. This total conversion will not require Half-Life: Source to play - only a copy of any Source Engine game installed on Steam.

Releasedatum: 14 September 2012.
Systeemeisen PC

Black Mesa is een MOD voor HL2 en dus zijn de specificaties exact aan de eisen van HL2.

Black Mesa is een Half-Life 2 Modificatie en zal gratis voor de PC verschijnen.

Minimaal:
Processor: 1.7 GHz Processor
Geheugen: 512MB RAM
Grafische kaart: DirectX® 8.1 level Graphics Card (Requires support for SSE)
Grafisch geheugen: 256MB
Besturingssysteem: Windows® Vista/XP/2000
Vrije schijfruimte: 4,5GB

Aanbevolen:
Processor: Pentium 4 processor (3.0GHz, or better)
Geheugen: 1GB
Grafische kaart: DirectX® 9 level Graphics Card
Grafisch geheugen: 512MB
Besturingssysteem: Windows® Vista/XP/2000
Vrije schijfruimte: 4,5GB
Screenshots

http://blackmesasource.com/media/thumbs/c0a0_release12_001.jpg http://blackmesasource.com/media/thumbs/c1a0_release11_001.jpg http://blackmesasource.com/media/thumbs/c2a5_release12_005.jpg
Handige Links

Officiële Black Mesa Website
Black Mesa Forums
Black Mesa Youtube Channel
Black Mesa Steam Community Group
Black Mesa op Twitter

Ik ben nog druk bezig, maar hier is in ieder geval al iets..
Ik ben niet zo goed in de opmaak UBB, mocht je willen helpen? Graag!

[Voor 255% gewijzigd door nalufrank op 11-09-2012 22:49]

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

Anoniem: 348550

deze ga ik volgen !

Anoniem: 299068

Ja, ik vraag me af wanneer deze uit gaat komen!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:12

mace

Sapere Aude

Ik vraag mij al 2 jaar af wanneer deze gaat uitkomen, volgens mij nooit. :+

• Wiethoofd
Je kunt op z'n minst in de TS alvast neerzetten wat het is met een linkje naar www.blackmesasource.com Opmaak kan je lenen van [Multi] Half-Life 2: Episode One & Episode Two - Deel 17 en mocht je er niet uitkomen kan je me wel toevoegen als mede-auteur

Volgens mij klopt je titel trouwens niet, Black Mesa Source is geen HL2 mod, het is een HL1 remake op de source engine ;)

[Voor 19% gewijzigd door Wiethoofd op 26-04-2010 14:46]

Wiethoofds meuk en 'overige'

• nalufrank
Wiethoofd schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:45:
Je kunt op z'n minst in de TS alvast neerzetten wat het is met een linkje naar www.blackmesasource.com Opmaak kan je lenen van [Multi] Half-Life 2: Episode One & Episode Two - Deel 17 en mocht je er niet uitkomen kan je me wel toevoegen als mede-auteur

Volgens mij klopt je titel trouwens niet, Black Mesa Source is geen HL2 mod, het is een HL1 remake op de source engine ;)
Volgensmij wel, althans ze noemen het zelf wel een "Half-Life 2 Modification" maar goed, bij deze heb ik je toegevoegd aan de auteurs! Bedankt! _/-\o_

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Er is toch al een HL: Source? Wat is hier dan nog de meerwaarde van?

• Wiethoofd
CherandarGuard schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:00:
HL: Source is een letterlijke kopie van HL1 naar de source engine, geen nieuwe textures, geen nieuwe lighting, geen HDR, alleen de engine is nieuw. Zie trouwens ook de BS wiki daarover: http://wiki.blackmesasour...Black_Mesa:_About_the_Mod
Black Mesa was built and founded on the basis that Half-Life: Source was inadequate as the Source engine port of Half-Life, regardless of the intentions of Valve Software. As such, Black Mesa was founded to fully reconstruct the Half-Life universe utilizing Source to its fullest potential in terms of art detail, level sizes and code features. It should be noted that the project is being built from the ground up and is not a simple port of Half Life maps and models into the Source Engine.

• mace

mace

Sapere Aude

CherandarGuard schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:00:
Zoals wiethoofd al zegt, maar heb je HL:Source wel eens gespeeld? Als je het hebt over geen meerwaarde hebben.... :X

BM:Source is een complete remake van HL1, en lijkt erop een totaal vernieuwde ervaring te worden.

Ik kan iig al niet wachten, maarja, ik zal wel moeten want het lijkt alsof dat ding nooit uitkomt. :+

Misschien kunnen ze hem beter Half-Life:Forever noemen ofzo :P

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:38

MsG

Forumzwerver

Ik ben alleen wel bang dat Valve zodra deze uitkomt ineens het eigendom oid claimt, aangezien ze gewoon toegeven een soort van half-life 1 qua verhaal kopieren.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Hm, dat zou dan wel interessant zijn. behoorlijk ambitieus wel.
Zo te zien was men oorspronkelijk van plan eind '09 te releasen, maar is dat nu opgeschoven naar 'soon'.
Nou ja, ze hoeven zich in ieder geval op dit moment nog niet druk te maken over engine migraties, zoals het DNF team.

• nalufrank
MsG schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:32:
Ik ben alleen wel bang dat Valve zodra deze uitkomt ineens het eigendom oid claimt, aangezien ze gewoon toegeven een soort van half-life 1 qua verhaal kopieren.
Hier zullen ze geen problemen mee krijgen. Ze zetten overal netjes neer dat de gebruikte onderdelen en logo's eigendom zijn van valve en steam enz. Ook accepteren ze geen donaties/geld en kost de mod uiteindelijk niks omdat hun de source engine gebruiken om de game mee te ontwikkelen.

• mace

mace

Sapere Aude

Mja, andere mods gebruiken ook alle models, maps, geluiden, whatever en dat is ook geen probleem.
Ook van die mods zoals SMOD die alleen wat veranderen "gebruiken" al het eigendom van Valve.

Anoniem: 155467

-

[Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 155467 op 13-12-2015 18:00]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:52
mace schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:45:
Ik vraag mij al 2 jaar af wanneer deze gaat uitkomen, volgens mij nooit. :+
2 jaar? Ik wacht al 2 jaar op episode 3.
Black mesa source is al in ontwikkeling sinds 2004, en ik denk dat ik al "wacht" sinds 2005.

[Voor 7% gewijzigd door job op 26-04-2010 15:49]

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ja precies hetzelfde hier, wacht ook al eeuwig. Ik moest wel lachen toen ik de titel zag staan, dat dit nou pas gepost wordt. :P

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
"Never forget 10/23/07"

• Wiethoofd
MsG schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:32:
Valve heeft al wel voor elkaar gekregen dat het 'source' uit de naam gehaald is, de mod heet dus nu Black Mesa waar dit voorheen Black Mesa Source was. Het is dat de mod gratis verspreid wordt anders heeft Valve helemaal een punt om bezwaar aan te tekenen.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:24
Is deze vaporware nog steeds niet uit? Oh, wacht... 'vapor'... ;)

Ben al een lange tijd geleden gestopt met het wachten op deze mod. Er zijn te veel valse beloftes gedaan en er wordt te weinig voortgang geboekt naar een release toe. En begin helemaal niet over een release date, want ontwikkelaars gaan daar tegenwoordig van schuimbekken. :/

Het idee achter de mod (net als het idee achter Duke Nukem Forever) is goed. Echter merk ik het vanzelf wel als het daadwerkelijk verschijnt.

• nalufrank
The Zep Man schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:44:
Is deze vaporware nog steeds niet uit? Oh, wacht... 'vapor'... ;)

Ben al een lange tijd geleden gestopt met het wachten op deze mod. Er zijn te veel valse beloftes gedaan en er wordt te weinig voortgang geboekt naar een release toe. En begin helemaal niet over een release date, want ontwikkelaars gaan daar tegenwoordig van schuimbekken. :/

Het idee achter de mod (net als het idee achter Duke Nukem Forever) is goed. Echter merk ik het vanzelf wel als het daadwerkelijk verschijnt.
Ik geef je eigenlijk groot gelijk, van wachten wordt je alleen maar gek 8)7
Wel verteld 1 van de developers dat bij de chapter "Anomalous Materials" kleine 'grappige' stukken zijn toegevoegd.
Originally Posted by Katana View Post
There are some scenes added in the Anomalous Materials chapter between the tram and test chamber (I won't go into specifics) that are kinda humorous. I worked on a bunch of them, and I like how they turned out.

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-03 21:21

superwashandje

grofheid alom

ik zit inderdaad ook al minstens 3 jaar te wachten....misschien/ik hoop dat ik tegen de tijd dat ie uitkomt al wel een eyefinity setup heb staan dus wat dat betreft mag het nog wel even duren (dan kan ik wat langer sparen) :P en de "done when its done" approach pakt zo te zien wel goed uit (het duurt alleen verrekte lang).

[Voor 5% gewijzigd door superwashandje op 28-04-2010 10:53]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• nalufrank
Tja, ze hebben de deadline van eind 2009 nét gemist. En het zal dus niet zo heel lang meer duren..

Daarbij is eigenlijk alleen maar goed dat ze er misschien langer mee bezig zijn. Beter een goed afgewerkte game dan een game vol met bugs en fouten. Ze hebben ook al de co-op functie laten vallen vanwege de vele bugs.

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10-2022
nalufrank schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:02:

Daarbij is eigenlijk alleen maar goed dat ze er misschien langer mee bezig zijn. Beter een goed afgewerkte game dan een game vol met bugs en fouten. Ze hebben ook al de co-op functie laten vallen vanwege de vele bugs.
Daar hoop ik ook op. Tot die tijd check ik trouw de tweets van de Black Mesa Devs: http://twitter.com/BlackMesaDevs (niet dat daar veel nieuws staat) en volg ik Freeman's Mind om de HL koorts af en toe wat te stillen.

wild mutant space hamsters

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:38

MsG

Forumzwerver

Ik zou misschien zelfs liever zien dat deze van Valve wordt, met de belofte dat hij bijvoorbeeld maar 10 of 15 euro wordt. Waarschijnlijk duurt het nu ook al zolang omdat het allemaal vrijwillig is en niks kost en niks oplevert.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Wiethoofd
MsG schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:23:
Ik zou misschien zelfs liever zien dat deze van Valve wordt, met de belofte dat hij bijvoorbeeld maar 10 of 15 euro wordt. Waarschijnlijk duurt het nu ook al zolang omdat het allemaal vrijwillig is en niks kost en niks oplevert.
Dan gaat BM dus in hetzelfde straatje vallen als EP3, wachten totdat we een ons wegen en in de tussentijd ons lekker maken met concept art en teasers :P

Zodra BM uit is keurig een verse 64-bit windows install, dan BM en daarna HL2 en alle episodes met de FakeFactory Cinematic Mod, should be fun

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik vrees dat de mod nooit uit gaat komen hoewel ik er wel erg op hoop. Tegenwoordig is de source engine al weer redelijk achterhaald (vergeleken met CryEngine 2/3 en Frostbite Engine) dus ik ben bang dat het toch een beetje een teleurstelling gaat worden. In 2005 zou het helemaal de bom geweest zijn maar nu wordt het denk ik snel ondergesneeuwd door nieuwere games.

• Wiethoofd
de source-engine is alleen een engine, voeg de juiste textures toe en je hebt een compleet nieuwe game. Left4Dead, L4D2, TF2, de eerder genoemde Cinematic Mod en HL2 EP2 zien er allemaal goed uit én zijn speelbaar op alle typen hardware. Dat er geen DX10 of 11 gebruikt wordt is volgens mij geen gemis.

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-07-2022

JediUberknaft

May Da Force B With You !

I agree, en HL weer spelen maar dan met deze graphics lijkt me alleen al de moeite waard om deze mod te spelen. Ziet er in ieder geval imo prima uit !! En de Cinematic mod maakt HL2 ook echt stukken mooier. En zeg nou eerlijk, HL2 doet qua gameplay en sfeer nog steeds absoluut niet onder aan menig game dat nu uit is. En eerlijk gezegd vind ik de game (vanilla) nog steeds er prima uitzien. Niet alles hoeft in 1x na Crysis, het Crysis graphics gehalte te hebben ook toch ? De gameplay is dik in orde. Maar, ik ben erg benieuwd naar de mod, lijkt me namelijk wel supervet. Tja ... ik wacht wel tot ik lees dattie uit is :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-03 23:44
Hij bestaad iedergeval wel, heb hier nog ergens op me pc de leaked alpha versie staan, maarja die was ook idd al in 2006 geleaked, word beedje zelfde verhaal als EP3.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Zep Man
nalufrank schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:02:
Tja, ze hebben de deadline van eind 2009 nét gemist. En het zal dus niet zo heel lang meer duren..
'Net'? Vijf maanden is geen 'net'.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nalufrank
The Zep Man schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:43:
[...]
'Net'? Vijf maanden is geen 'net'.
Het duurt inderdaad wat lang.. maar onthoud wel dat dit ontwikkeld wordt door studentjes rond de 24 jaar in hun vrije tijd..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Vergeet dat deze mod al zo'n beetje in ontwikkeling is sinds de release van HL2 eind 2004. Dat is zelfs voor een mod best lang.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

• nalufrank
CapTVK schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:52:
Vergeet dat deze mod al zo'n beetje in ontwikkeling is sinds de release van HL2 eind 2004. Dat is zelfs voor een mod best lang.
Natuurlijk is 6 jaar wel erg lang ja. En daar balen veel mensen van :P. Maar je moet het eigenlijk niet zien als een 'mod' omdat ze zelf de hele game opnieuw bouwen. Het is dus niet zo dat ze ff nieuwe textures maken en models. Alle HL1 levels zijn helemaal redesigned. Mensen die de stemmen opnieuw hebben ingesproken enzo. En dat doen ze dus naast hun school in hun vrije tijd. En dan verdienen ze er ook nog eens niks aan.

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Iedere keer als ik een trailer oid zie(van hl1) bedenk ik me eigelijk dat ik stiekem toch wel een beetje teleurgesteld was in halflife 2. Eerst 30 minuten waren fantastisch daarna was het rap bergafwaarts met als dieptepunt de eindscene(WAAR DE FUCK WAS MIJN BOSS BATTLE?!?!?!).

Nu vond ik die Xen worlds in HL1 ook niet echt geweldig maar de rest van het spel was brilliant, nooit meer zon shooter ervaring gehad, het was echt een avontuur om te ontsnappen geweldig gewoon.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• mace

mace

Sapere Aude

HL2 was briljant, waar heb je het over? :?

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
mace schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:13:
HL2 was briljant, waar heb je het over? :?
Ja idd, de sfeer, muziek, omgeving, enemies en met name het briljante verhaal (Staat Valve bekend om als het om de HL series gaat) maakte dat HL2 het opvolgen van een van de beste games ooit gemaakt waard is :D

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

• JediUberknaft

JediUberknaft

agreeee. Het was een briljant spel. Heerlijke sfeer, mooie graphics (voor die tijd zeker en nu met de mod ook nog zeer goed te doen). Wat heb ik daar van genoten ! Staat ook standaard op mijn pc installed voor als ik weer effe in de HL sfeer wil rond dwalen. Weinig tot niks op te merken op het spel eigenlijk. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Zep Man
Cornelisjuh schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:43:
[...]

Ja idd, de sfeer, muziek, omgeving, enemies en met name het briljante verhaal (Staat Valve bekend om als het om de HL series gaat) maakte dat HL2 het opvolgen van een van de beste games ooit gemaakt waard is :D
Het verhaal van de Half-Life serie is eigenlijk niet echt heel bijzonder. Wat het juist zo goed maakt is de manier waarop het verteld wordt: het enige dat je in Half-Life hebt zijn je (virtuele) ogen om de wereld te ervaren, voor de rest niets: geen cinematic camera's of andere afleidingen waardoor de speler zich niet meer 'in the flesh' van Gordon Freeman voelt.

Half-Life is één van de weinige hedendaagse series waarin je de hoofdrolspeler 'bent' in plaats van 'speelt'. Gordon Freeman voert namelijk als spelkarakter zelf echt niets uit. Nog beter: Gordon Freeman heeft eigenlijk geen karakter (buiten dat hij kennelijk nogal stil is ;) ). Zijn hele 'zijn' wordt gespeeld en gedeeltelijk gekozen door de speler.
JediUberknaft schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:33:
agreeee. Het was een briljant spel. Heerlijke sfeer, mooie graphics (voor die tijd zeker en nu met de mod ook nog zeer goed te doen). Wat heb ik daar van genoten ! Staat ook standaard op mijn pc installed voor als ik weer effe in de HL sfeer wil rond dwalen. Weinig tot niks op te merken op het spel eigenlijk. ;)
Je moet eens Freeman's Mind zien om de Half-Life sfeer op een alternatieve manier te proeven. ;)

[Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 07-05-2010 09:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Zal ik eens doen :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Cornelisjuh schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:43:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, ik vind hlf 2 plus de episodes nog steeds een onovertroffen shooter ervaring. Beter dan COD en MW en alles bij elkaar. Maar Het was voor mij persoonlijk net wat minder magisch dan HL1 waar het precies aanligt weet ik niet. Ik denk gedeeltelijk omdat hl1 voor zijn tijd net wat revolutionairder was en hl2 meer evolutie.En het einde was wel echt CRAP. Beetje bolletjes pompen.....zzzz, vond ik de eindbaas bij HL1 net wat indrukwekkender ;).

Overigens is die Thought of gordon freeman website redelijk geniaal

[Voor 7% gewijzigd door Postius op 07-05-2010 15:01]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 17:22
.

[Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 17:11]

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:28
Man, duurt lang zeg, ik zou er bijna HL1 origineel weer van gaan installeren :)

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-02 08:25

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

MrAngry schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:59:
Man, duurt lang zeg, ik zou er bijna HL1 origineel weer van gaan installeren :)
Daar begin ik niet aan, ik heb het 2 jaar geleden weer geïnstalleerd en gespeeld, maar het viel me toen zo tegen, dat ik halverwege maar ben gestopt om die "goede herinnering" die ik aan het spel had, niet te verpesten.
De reden dat het zo tegenviel was uiteraard de graphics....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nalufrank
Odysseus253 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:47:
[...]

Daar begin ik niet aan, ik heb het 2 jaar geleden weer geïnstalleerd en gespeeld, maar het viel me toen zo tegen, dat ik halverwege maar ben gestopt om die "goede herinnering" die ik aan het spel had, niet te verpesten.
De reden dat het zo tegenviel was uiteraard de graphics....
Daar heb ik geen last van gehad. Hem hem succesvol 2 x uitgespeeld.. tussen die 2 keer zat ruim 3,5 jaar..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

same here,

niet te gek lang geleden weer eens uitgespeeld. Nou ik heb er zeker wel weer van genoten hoor :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 17:22
.

[Voor 108% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 17:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-03 16:56

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je rushed er inderdaad sneller doorheen. Maar algemeen speel ik graag dingen opnieuw uit :) Zeker Half Life 1 & 2, het is een stuk langer als je denkt!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 348550

duurt een eeuwigheid voor deze uitkomt ;(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

ja heh ! pfff .... lijkt me wel erg vet deze mod. Ben superbenieuwd. Als we hem ooit nog mogen spelen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Het zou mij behoorlijk verbazen als deze nog voor het najaar uitkomt. En ik denk zelfs niet dat hij dit jaar uitkomt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sharpp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-03 17:56
Lijkt echt eeuwen te duren dit. :/ Eind 2008 kwam de official trailer uit. Toen zag het er al aardig goed uit. 2009 hebben zij niet gehaald en nu is het al halverwege 2010.

Steam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Diocletianus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-03 14:54
Ik heb altijd het probleem gehad bij Half-Life 1 (en vrijwel alle andere shooters uit die tijd) dat ik last kreeg van duizeligheid en koppijn bij het spelen, waardoor de ervaring altijd wat minder prettig was. :N

Toch zou ik het nog graag een keer weer spelen, en met name daarom keek ik (en kijk ik nog steeds) uit naar Black Mesa: Source. Het duurt inderdaad wel erg lang, maar in tegenstelling tot Valve met Episode Three laten ze in elk geval nog wel met enige regelmaat iets zien zodat je weet dat ze er nog mee bezig zijn...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:13

Compizfox

Bait for wenchmarks

Diocletianus schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:35:
Ik heb altijd het probleem gehad bij Half-Life 1 (en vrijwel alle andere shooters uit die tijd) dat ik last kreeg van duizeligheid en koppijn bij het spelen, waardoor de ervaring altijd wat minder prettig was. :N
Herkenbaar. Alleen helemaal geen last van gehad bij HL2. Bij Portal vanzelfsprekend wel :p

Ik heb het extreem erg bij de Quake port voor de Wii. Die kan ik nog geen 5 minuten spelen en ik ben kotsmisselijk... :r

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik werd na een half uurtje Half-Life 2 laatst ook misselijk :{ Gek genoeg had ik dat bij Half-Life 1 niet. Bij
Crysis & Bad Company 2 ook geen last van. Toch ga ik Black Mesa zeker proberen als ie er eindelijk is, ik heb jaren op mn werk een background gehad van Black Mesa, ik gok vanaf 2006 of 2007 zoiets.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Ik heb toendertijd HL1 vrijwel gelijk uitgezet, ik vond het een kutspel :p Ik was toen Quake gewend en de eerste puzzel (iets met een fan) frustreerde me dusdanig dat ik er al snel klaar mee was. Toen ik er eenmaal doorheen was werd ik opgevreten door zo'n plafondgeval, toen was het afgelopen :p

Ik mis soms toch wat kennis van het verhaal bij het spelen van deel 2, dus dit zou een mooie tussenstap zijn. Moet het wel uitkomen uitereraard :)

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• L3n-M3n
  • Laatst online: 26-02 20:51
Diocletianus schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:35:
Grappig dat je het zegt. Ik heb dat dus alleen gehad bij Half-Life 2 in dat stuk dat je met die boot moet. Ik zat zo in het spel, dat ik dacht dat ik gewoon zee ziek was geworden. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

L3n-M3n schreef op zondag 06 juni 2010 @ 04:10:
Grappig dat je het zegt. Ik heb dat dus alleen gehad bij Half-Life 2 in dat stuk dat je met die boot moet. Ik zat zo in het spel, dat ik dacht dat ik gewoon zee ziek was geworden. :P
Ik moest even Googlen voordat ik snapte welke boot je nou bedoelde :p

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Een maat van me wordt dus ook ziek bij het spelen van HL1 & 2 ... Waar komt dat dan toch door ? Hoor het regelmatig over HL, en in veel mindere mate bij andere spellen. Hij kan dus vrijwel elk ander spel spelen zonder problemen, maar HL2 wordt ie ziek van ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-02 10:07

Xenomorphh

Soep met Ballen

JediUberknaft schreef op zondag 06 juni 2010 @ 09:23:
Een maat van me wordt dus ook ziek bij het spelen van HL1 & 2 ... Waar komt dat dan toch door ? Hoor het regelmatig over HL, en in veel mindere mate bij andere spellen. Hij kan dus vrijwel elk ander spel spelen zonder problemen, maar HL2 wordt ie ziek van ;)
Ik heb het bij BC2 singleplayer.. Is denk ik door het lopen, hoe het beeld schud oid.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik denk dat het bij iedereen anders is. Mijn lijstje :p:

Quake 1: Wel
HL1: Niet
HL2: Niet
Portal: Wel
BF2: Niet
BFH: Niet
BFBC2: Niet
Crysis: Niet

Zomaar even een lijstje dus. Gelukkig heb ik het met de meeste games niet...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 77587

JediUberknaft schreef op zondag 06 juni 2010 @ 09:23:
Ja komt door het "bobbing" effect van het lopen; dat beetje op en neer gaan van het beeld, het is in feite een soort effect van als je zeeziek wordt.
Weet het niet meer zeker maar dacht dat er vroeger een console command voor was om het uit te zetten, dacht bij quake of halflife het heeft geen idee maar vast wel te vinden.

edit:
voor quake 3 is het er inderdaad;
cg_bobup / cg_bobroll / cg_bobpitch - These 3 settings are used to create a more realistic walk or run for your character. For example, when you are slowly walking in a crouch position, you will shuffle side to side to give your character more realistic movement. The default for all settings is 0.0025 but I prefer to turn these settings to 0 as its gives a more fluid movement and prevents possible motion sickness

voor hl2 wordt alleen een fov van 90 aangeraden (standaard is 75 graad blikveld wat tot tunnel visie leidt)

[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 77587 op 06-06-2010 12:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
default_fov 90 moet je in de console typen. Als het goed is word je niet meer misselijk!
Het was een vreemde ervaring dat ik van het gamen misselijk en hoofdpijn kreeg..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sharpp
  • Laatst online: 23-03 17:56
Na +- 30 minuten werd ik altijd misselijk/draaierig als ik GTA San Andreas op de console speelde. Dit was meteen ook mijn laatste console game.

Op de pc heb ik hier gelukkig nooit last van gehad. :)

Steam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Zep Man
vinpower schreef op zondag 06 juni 2010 @ 12:13:
default_fov 90 moet je in de console typen. Als het goed is word je niet meer misselijk!
Het was een vreemde ervaring dat ik van het gamen misselijk en hoofdpijn kreeg..
Je weet dat je dit ook zonder console kan instellen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

The Zep Man schreef op maandag 07 juni 2010 @ 09:09:
[...]
Je weet dat je dit ook zonder console kan instellen?
Fov 270 is leuk :Y EyeFinity voor mensen zonder EyeFinity :)

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

vinpower schreef op zondag 06 juni 2010 @ 12:13:
Hey dat zal ik eens zeggen tegen die maat van me. Kijken of het helpt !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Wat is de standaard FOV voor halflife dan? Toen ik Team Fortress 2 van 75 naar 90 zette moest ik eerst even wennen maa het is toch wel erg prettig, vooral als je breedbeeld hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 17:17
Is er al weer wat bekend over HL2:BM? Want ik zit er al zo'n 2 jaar op te wachten :P

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-03 16:09

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

WHEN WILL BLACK MESA BE RELEASED?

We have always gone for a "when it's done" approach.
Schiet lekker op dus.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ze zouden het toch eigenlijk al releasen op 1 januari 2010 toch? Ze zijn wel iets te laat :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:31
Compizfox schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:25:
Ze zouden het toch eigenlijk al releasen op 1 januari 2010 toch? Ze zijn wel iets te laat :p
De laatste post die ik gelezen heb van één van de developers was deze op 23 juni:
If we continue hitting milestones at our current rate of progress, Black Mesa will be released within the next twelve months regardless of whether we meet our internal deadline..

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

YouTube: Kanaal van BlackMesaSourceMedia

Ze hebben in ieder geval nog wat kleinvermaak op youtube.

Asus Zenbook i7 256gb

• The Zep Man
FragileM64 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:34:
De laatste post die ik gelezen heb van één van de developers was deze op 23 juni:
Wat niet zegt dat de mod daadwerkelijk in de komende 12 maanden wordt vrijgegeven.

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08-2021

neliz

GIGABYTE Man

Trollen doen we maar ergens anders in ieder geval niet op tweakers..

[Voor 83% gewijzigd door psychoclown op 08-07-2010 22:46]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Anoniem: 30795

Hij vond hem gewoon te eng maar zei dat hij er ziek van werd :P

• JediUberknaft

JediUberknaft

:+ :+

ook een mogelijkheid, hehe ... Hij is tenslotte maar 41 8)

[Voor 26% gewijzigd door JediUberknaft op 16-07-2010 18:11]

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Updates...? Anyone?

• The Zep Man
Het laatste officiële nieuws, uit maart, is dat de ontwikkeling van co-op gestaakt is en dat deze multiplayer mode niet in de mod zal zitten, noch ontwikkeld zal worden door het Black Mesa team.

Zie de time line.

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-03 08:24
The Zep Man schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 15:36:
[...]
Het laatste officiële nieuws, uit maart, is dat de ontwikkeling van co-op gestaakt is en dat deze multiplayer mode niet in de mod zal zitten, noch ontwikkeld zal worden door het Black Mesa team.

Zie de time line.
Tja dat verklaart waarom het allemaal zo lang duurt. Als ze een beetje slim waren geweest hadden ze eerst gewoon aan de singleplayer gewerkt en gereleased en daarna pas aan coop of deathmatch e.d.

• Jabz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10-2018
ik wacht hier nu al zo lang op. pff

:(

schiet ook niet echt op zo te zien

• Hirio
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-03 14:53

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:52
Of een post van 5 maanden terug nou wat zegt. Ik weet het niet.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tja, dat zeiden ze vorig jaar ook al. Ik heb er niet veel vertrouwen meer in.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Compizfox schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 18:15:
Tja, dat zeiden ze vorig jaar ook al. Ik heb er niet veel vertrouwen meer in.
Miepert :>

Volgens mij was dat gewoon een subtiele hint dat ze alle zeurders zelfmoord wilden laten plegen o.i.d. O-)

Persuader of bytes.

Anoniem: 390132

getver deze brengt nogal een pakje nostalgie voor me mee. Ik begin spontaan te denken aan 2002-2003 toen ik echt begon met computergames, en het begon allemaal met half-life natuurlijk. herinner me nog goed de cd box met half life, cs1.5 (geen steamtoestanden), team fortress, blue shift en weet niet of ik er nog eentje oversla. Allessinds goede herinneringen! Wil ik gerust wel eens herleven in een nieuwe engine

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Camacha schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 19:45:
[...]

Miepert :>

Volgens mij was dat gewoon een subtiele hint dat ze alle zeurders zelfmoord wilden laten plegen o.i.d. O-)
Ik zei het je toch :>

• TRASH_LORD
  • Laatst online: 08-03 14:53
Anoniem: 390132 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:38:
getver deze brengt nogal een pakje nostalgie voor me mee. Ik begin spontaan te denken aan 2002-2003 toen ik echt begon met computergames, en het begon allemaal met half-life natuurlijk. herinner me nog goed de cd box met half life, cs1.5 (geen steamtoestanden), team fortress, blue shift en weet niet of ik er nog eentje oversla. Allessinds goede herinneringen! Wil ik gerust wel eens herleven in een nieuwe engine
En niet te vergeten HL Opposing Force :)

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Duurt echt veelste lang met deze mod imho. Media op de website is ook al tijden niet geupdate, forums en twitter zie ik het eea nieuw maar van mij mogen ze het wel eens opleveren.

Ben bang dat wanneer het eenmaal uitkomt alles wederom vrij verouderd is :(

Asus Zenbook i7 256gb

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik vind dat ze het gewoon vrij moeten geven onder GPL of zo. Ze hebben er blijkbaar zelf niet genoeg tijd voor; ik weet zeker dat het wel door anderen wordt opgepakt.

Maar ik kijk er wel erg naar uit...

[Voor 11% gewijzigd door Compizfox op 07-01-2011 23:15]

• mace

mace

Sapere Aude

Ze wachten gewoon op de release van Episode 3. :+

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Lol ja, om de engine daarvan te kunnen gebruiken :+

Of ze hebben de klok gelijk gezet met Valve time :+

[Voor 33% gewijzigd door Compizfox op 07-01-2011 23:15]

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb hier ook wel eens naar zitten kijken, en ik denk niet dat het nog uitkomt eerlijk gezegd. Ik zou het wel leuk vinden om te spelen, heb HL1 nooit gespeeld, dus dit zou ideaal zijn.

Ben overigens nu lekker HL2 aan het replayen, heb een week geleden ook Episode 1 en 2 gekocht dus die kan ik er mooi achteraan spelen. Heerlijk spel.

• RikkieDee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-04-2020
Ik ben zelf pas afgelopen jaar met half life 2 begonnen en meteen de 2 episodes erachteraan. Hij stond al een paar jaar op mijn to play lijstje, maar nooit aan toe gekomen. Sindsdien ben ik gegrepen door dat spel. Ik hoop echt dat deze mod snel het levenslicht gaat zien. En dat Valve eindelijk eens met iets nieuws komt op half life gebied. Portal 2 lijkt me ook wel vet, hoop dat als hij uit is ze weer hard verder gaan met een opvolger in de half life reeks. Die andere games mogen ze voor mij nog even laten liggen.

LR AWD/Pearl White/Black/Aero/TH

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Thomasthomas schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:57:
Heb hier ook wel eens naar zitten kijken, en ik denk niet dat het nog uitkomt eerlijk gezegd.
Waarom niet? Jij denkt dat ze jaren aan iets werken met redelijk opgezette websites en weet ik wat en er dan zomaar mee ophouden?

Grappig wat wachten met mensen doet :p

Persuader of bytes.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ze geven het vast niet op. Maar ik denk wel dat er iets aan de hand is (ontwikkelaars hebben er geen tijd meer voor, het ligt stil...) aangezien ze een jaar geleden al hebben beloofd dat het uit zo komen (op 1-1-2010)

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Compizfox schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:00:
Ze geven het vast niet op. Maar ik denk wel dat er iets aan de hand is (ontwikkelaars hebben er geen tijd meer voor, het ligt stil...) aangezien ze een jaar geleden al hebben beloofd dat het uit zo komen (op 1-1-2010)
Het kan zijn dat er wat aan de hand is inderdaad. Het kan ook zijn dat het bijna klaar is en dat ze daarom geen status update geven en geen 'release date' aankondigen, want als ze het dan weer niet redden..

• DDR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 10:20
Zal deze eerder komen dan de nieuwe Duke ? :D De trailer geeft iig al aan dat het een goede game gaat worden, dat het gratis kan is mij dan een raadsel.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Het zal me niets verbazen als het wordt opgekocht door Valve als het klaar is. Net zoals met CS gebeurd is.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

DDR schreef op zondag 23 januari 2011 @ 09:58:
dat het gratis kan is mij dan een raadsel.
Tenzij ze het inderdaad aan valve willen verkopen, mogen ze het helemaal niet anders dan gratis doen. Bedenk je wel dat het een source-mod is (al is het qua inhoud natuurlijk een volwaardige game) dus je hebt je wel aan de voorwaarden voor source-mods te houden, die mogen niet zomaar commercieel verspreid worden.

[Voor 11% gewijzigd door bwerg op 23-01-2011 11:18]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

The final 12-minute cut of Half-Life 2 fan film Beyond Black Mesa is now live.

[Voor 34% gewijzigd door Odysseus253 op 24-01-2011 08:46]

• YVG
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03-2020
DDR schreef op zondag 23 januari 2011 @ 09:58:
De trailer geeft iig al aan dat het een goede game gaat worden, dat het gratis kan is mij dan een raadsel.
Het is een initiatief van HL fans. Die net zoals ik teleurgesteld waren in de HL source versie zoals valve het in eerste instantie aanbod. HL draaiende op de source engine maar met alle oude textures enz. Er was dus eigenlijk niets veranderd.

Alles wat ze aan de mod doen doen ze in hun vrije tijd. En doordat ze in de loop der tijd zo'n grote aanhang hebben gekregen (waaronder waarschijnlijk een aantal professionals uit de game industrie) hebben ze de mod naar een vrij hoog niveau kunnen tillen.

Ik zou het ook niet meer dan terecht vinden als Valve ze alsnog een fikse vergoeding zou geven en het spel gratis zou aanbieden als de nieuwe HL source versie.
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Let op:
Laat de slowchat en meldingen betreft of je aan het downloaden bent en met welke snelheid achterwege.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee