Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Invisible_man
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 17-07 14:34
quote:
Camacha schreef op donderdag 27 september 2012 @ 05:01:
Wel een klein foutje ontdekt; de spoelen tape-apparaten die je ziet draaien tegen elkaar in :p
Ja dat was mij ook al opgevallen :) Zal wel een generatieverschil zijn tussen ons en de gene die dat ding gemoddeld heeft.

• RoadKill21
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

quote:
Tijgert schreef op donderdag 27 september 2012 @ 02:35:
Wow zeg... Black Mesa is EXACT zoals ik mij Half Life herinnerde! Behalve... het was dus totaal anders dan ik mij herinnerde.

In mijn hoofd was HL Da Bomb en zo goed en mooi en en en.... maar ik startte hem nog eens op nadat ik Black Mesa gezien had en ik moest bijna overgeven...

Vroeger had ik dit al eens met de c64, dat was in mijn herinnering ook veel mooier en gaver en toffer dan dat het bleek te zijn jaren na dato op een emulator, en nu trap ik er weer in.

Wat is BM mooi dan. Het voelt zo natuurijk, zoals het dacht dat HL was, zo is het nu ook :)
Dat is precies hoe ik het ervaren heb, evenals C64.
verder is dat viewbobbing super vervelend, gelukkig kan je het uitzetten...

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• Whisky
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20:15
quote:
RoadKill21 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:52:
[...]

Dat is precies hoe ik het ervaren heb, evenals C64.
verder is dat viewbobbing super vervelend, gelukkig kan je het uitzetten...
Ik vondt die viewbobbing juist iets toevoegen :p
Mensen die al misselijk worden van viewbobbing zullen denk ik nooit goed overweg kunnen met de Oculus Rift VR Bril.

Freedom for everyone..

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 01:11
Ik heb me gisteren ook maar eens gewaagd aan Black Mesa. Destijds heb ik HL1 gemist wegens gebrek aan een fatsoenlijke PC, daarna toch moeite met de gfx dus op een poging na nooit echt opgepakt.
Geweldige mod/game!! Ik heb al heel lang niet gehad dat ik zo'n drang had om verder te willen met een shooter en deze doet dat eindelijk weer eens met me (meteen al zin om hierna weer eens HL2 door te spelen)
Hopelijk verschijnen de laatste levels over niet al te lange tijd
_/-\o_

Mutatie wijzigde deze reactie 28-09-2012 10:59 (16%)

• NickThissen
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:37
Zit nu tegen een helikopter te vechten maar het spel crasht om de haverklap :-( Kom zo nooit verder, na een minuut of 2-3 knalt het spel er elke keer uit. Iemand anders ook last van gehad? Heb het wel vaker gehad zo af en toe willekeurig tussendoor, maar nu echt 5 keer achter elkaar ofzo.

Mijn iRacing profiel

• JediUberknaft
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 27-05 14:57

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Ik niet in ieder geval, echt geen 1 crash of vastloper gehad ofzo.

Verder zou dit van mij wel weer een nieuwe standaard mogen worden voor shooters. Dit is gewoon zo puur genieten. Laat Cod en BF maar lekker hun ouderwets recht toe recht aan knallen zijn, maar er mogen van mij best weer meer shooters komen met deze gameplay. Dit is toch veel meer voor mij weggelegd. Tja, gewoon gamen waar het echt om gaat imo. Het is dat stalker (mijn andere verslaving) er weer even tussen is gekomen, anders had ik BMS nu uitgespeeld. Maar dat bewaar ik voor t weekend. Nogmaals hulde aan de makers, echt knap staaltje werk hoor he !

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16-07 13:15

TommyGun

Stik er maar in!

Same here, geen enkele crash of wat dan ook.

Ben nu bij de 'watermissies' aanbeland... ik haat die grote vissen en ik haat onder water in dit spel! :(

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• superwashandje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22:28

superwashandje

grofheid alom

ik weet niet zeker wat je bedoelt met de "watermissies" maar je hoeft nog niet eens 1 volle clip van je glock in zo'n vis te legen en hij gaat al op zijn ruggetje drijven...ik heb er dan ook geen moeite mee gehad eerlijk gezegd :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16-07 13:15

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
superwashandje schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:08:
ik weet niet zeker wat je bedoelt met de "watermissies" maar je hoeft nog niet eens 1 volle clip van je glock in zo'n vis te legen en hij gaat al op zijn ruggetje drijven...ik heb er dan ook geen moeite mee gehad eerlijk gezegd :)
Apprehension :(

Gaat er meer om dat ik er de creeps van krijg ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 07:14
quote:
Mutatie schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:05:
Ik heb me gisteren ook maar eens gewaagd aan Black Mesa. Destijds heb ik HL1 gemist wegens gebrek aan een fatsoenlijke PC, daarna toch moeite met de gfx dus op een poging na nooit echt opgepakt.
Geweldige mod/game!! Ik heb al heel lang niet gehad dat ik zo'n drang had om verder te willen met een shooter en deze doet dat eindelijk weer eens met me (meteen al zin om hierna weer eens HL2 door te spelen)
Hopelijk verschijnen de laatste levels over niet al te lange tijd
_/-\o_
HL1 gemist en deel 2 wel gedaan? 8)7

Helaas draait alles tegenwoordig om de MP. HL1 heeft ook een MP, maar de SP was in die tijd veel belangrijker. Hoewel ik MP erg verslavend vind, mis ik dit soort games wel. Gewoon een avondje 3 uur spelen en dan nog steeds aan het begin van de game zitten. _/-\o_

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
:? Dat kan toch?? En HL2 is denk ik wel een van mijn meest memorabele PC games!
Des te fijner voor mij dat men zoveel moeite in deze mod heeft gestopt :9~

Multiplayer boeit mij niet trouwens, echt een single player player hier. :Y)

Mutatie wijzigde deze reactie 28-09-2012 15:33 (23%)

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 17-07 12:04
Door BM merk je echt dat shooters tegenwoordig echt makkelijk zijn geworden. Automatisch health regenereren enzo....

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

quote:
TommyGun schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:23:
[...]

Apprehension :(

Gaat er meer om dat ik er de creeps van krijg ;)
haha dat wel inderdaad, als ik er eentje tegenkom is het ook wel zo van: "oh shit, oh shit, snel schieten voordat ie aanvalt! oh shit! aaaaah waar is ie nou heen! oh shit!" :P

superwashandje wijzigde deze reactie 28-09-2012 16:26 (5%)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:20

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
Anduuuh schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:28:
[...]

Ik vondt die viewbobbing juist iets toevoegen :p
Mensen die al misselijk worden van viewbobbing zullen denk ik nooit goed overweg kunnen met de Oculus Rift VR Bril.
Waarom denk je dat?

Bij mij ligt het er trouwens maar net aan hoe het gedaan is. Bij de view bobbing van Minecraft bijvoorbeeld wordt ik wel misselijk, maar bij die van Source heb ik er geen last van.
Volgens mij heeft het ermee te maken of het hele beeld, of alleen je viewmodel schudt.

Compizfox wijzigde deze reactie 28-09-2012 16:58 (7%)

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
bram1984 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:19:
[...]

HL1 gemist en deel 2 wel gedaan? 8)7
Volgens mij komt dat wel vaker voor. Als je nog niet zo oud bent helemaal. Toen HL1 uitkwam was ik 2. Toen HL2 uitkwam was ik 8.

HL1 heb ik nooit echt gespeeld. Alleen het eerste level of zo. Daarna heb ik me voorgenomen te wachten op Black Mesa :P

HL2 wel, uiteraard pas jaren na de release date.

• NickThissen
  • Laatst online: 22:37
quote:
superwashandje schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:26:
[...]

haha dat wel inderdaad, als ik er eentje tegenkom is het ook wel zo van: "oh shit, oh shit, snel schieten voordat ie aanvalt! oh shit! aaaaah waar is ie nou heen! oh shit!" :P
Haha, die vissen zijn focking eng :p Met die kruisboog of wat het ook is krijg je ze in 2 hits neer dus het stelt niks voor, maar gewoon het idee dat je het water in moet duiken waar zo'n ding rond zwemt is al genoeg O-) Schrok me dan ook kapot toen (later in het spel geloof ik) er ineens twee waren, ik verwachtte er wel eentje maar die tweede verraste me toch behoorlijk :o Zat toen ook net iemand mee te kijken over m'n schouder en hij schrok zich ook kapot, heerlijk is dat. Doet me denken aan HL2 episode 2 dacht ik, waar je zo'n giant antlion achter je aan hebt in de grotten. Stukje waar je moet sprinten om hem voor te blijven, je weet datie achter je zit maar je hebt geen idee hoe ver en je durft niet om te kijken, en als je dan omkijkt kijk je recht in z'n smoel en schrik je je alsnog kapot :+

Mijn iRacing profiel

• MsG
  • Laatst online: 17-07 17:48

MsG

Forumzwerver

quote:
Rudolf schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:52:
Door BM merk je echt dat shooters tegenwoordig echt makkelijk zijn geworden. Automatisch health regenereren enzo....
Toch vind ik HL1 en Black Mesa ook niet het toonbeeld van moeilijkheid. Ja je moet regelmatig quicksaven, maar na elke meter kan je ook al weer opladen of vind je weer health packages.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Ik moet zeggen dat ik het toch ook niet extreem moeilijk vind. Af en toe ga ik door iets dat me verrast dood, maar ik heb het idee dat ik met HL2 meer moeite had. Aan de andere kant, ik ben er nog niet doorheen.

Persuader of bytes.

• JediUberknaft

JediUberknaft

quote:
MsG schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:59:
na elke meter kan je ook al weer opladen of vind je weer health packages.
ben ik het toch niet helemaal mee eens hoor. Ik heb toch echt wel momenten gehad dat ik keihard leven nodig had, maar dat ik echt effe doormoest voordat ik healthpacks kon vinden. Laat staan die health generators (shield is sowieso schaarser). Toch best wel zitten zweten zo nu en dan en maar hopen dat ik het zou redden met nog 20% aan health .. Speel hem op zijn hardst, maar dat moet qua packs enzo niet verschillen lijkt me. Viel me wel op, dat je verder in het spel vaak wel op de momenten dat je ze echt nodig had, de generators er meer waren om de hoek.

• LXotico
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 18-03-2015
In 1 woord (x3) WOW....WOW....WOW :D _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ (en nee, niet die MMO |:( )

Ongeloofelijk veel werk en aandacht is er gestoken in deze, zeg maar gerust, remake van het toch al Epische Half-Life. Zoveel mooie referenties en coole sidequests te doen, wapens volledig ge-upgrade (geluid, impact) en alle locaties....kwijl :9~ ......zo het wachten waard.

Het hele weekend me weer lekker ondergedompeld in Black Mesa *O*

LXotico

• Whisky
quote:
LXotico schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:27:
Zoveel mooie referenties en coole sidequests te doen
Ehm... Sidequests?

Freedom for everyone..

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 03:06

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

quote:
MsG schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:59:
[...]

Toch vind ik HL1 en Black Mesa ook niet het toonbeeld van moeilijkheid. Ja je moet regelmatig quicksaven, maar na elke meter kan je ook al weer opladen of vind je weer health packages.
Mwhah de AI heeft heel vaak van die 'aimbot' momenten, waar ze zo idioot accuraat worden dat je weinig terug kan doen :+ . Dat ICM minder healthpacks op hard maakt het wel degelijk moeilijker. (Waar op Easy en soms Normal 2 healthpacks aan een muur hangen, hangt er op hard vaak maar 1).

D4NG3R wijzigde deze reactie 01-10-2012 11:01 (16%)

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

quote:
D4NG3R schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:00:
[...]

Mwhah de AI heeft heel vaak van die 'aimbot' momenten, waar ze zo idioot accuraat worden dat je weinig terug kan doen :+ . Dat ICM minder healthpacks op hard maakt het wel degelijk moeilijker. (Waar op Easy en soms Normal 2 healthpacks aan een muur hangen, hangt er op hard vaak maar 1).
wallhack vooral! the element of surprise bestaat gewoon niet, ze weten toch altijd al dat je er bent en waar je bent. (tenzij het scripted is zoals bv dat stukje in on a rail als je naar die raket toe gaat en in de deuropening 2 soldiers hoort/ziet praten)

• LXotico
quote:
20 blikkies frisdrank drinken, x-aantal headshots met de .357 etc. etc.

LXotico

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

achievements dus :P

• Asgaro
  • Laatst online: 06-07 00:35
Hoe, Steam achievements zijn dus al geïntegreerd in de game? Ik heb gelezen dat Black Mesa bij de eerste 10 games is die Greenlit zijn en die dus officieel in de Steam store mogen verschijnen. Ik had dachtek eens gelezen dat je pas achievements kan hebben als de game dus officieel in de Steam store staat, of dit was toch mijn veronderstelling.

Tot nu toe dus het downloaden v/d game uitgesteld omdat ik echt de ultieme ervaring wil: voor mij is dit met officiele Steam features zoals dus achievements. :)

Strava profile - Steam profile

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 03:06

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Er zitten al achievements in het spel, en ik meende op het steamforum ergens gelezen te hebben dat ze allemaal direct actief worden op Steam zodra BM toegelaten is.

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

dunno of het officiele steam achievements zijn maar er zitten inderdaad al wel achievements in.

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 06:29
heb hem ook net uitgespeeld wat een gave game.
alleen op het laatst werd het een diashow met maar enkele fps, maar schijnen meer mensen last van te hebben.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
superwashandje schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:43:
wallhack vooral! the element of surprise bestaat gewoon niet, ze weten toch altijd al dat je er bent en waar je bent. (tenzij het scripted is zoals bv dat stukje in on a rail als je naar die raket toe gaat en in de deuropening 2 soldiers hoort/ziet praten)
Aan de andere kant hebben ze soms dan weer geen idee dat je er bent, zelfs als je met je zaklamp lekker heen en weer aan het schijnen bent. 'Nope, alles in orde, zal wel niets zijn' ;p

Ik denk dat dat vooral geënt is op zoals het in HL was, zoals wel meer dingen.

Persuader of bytes.

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

ja dat is ook wel weer waar. ach soms is het even een een paar keer extra op quickload drukken maar ik heb me er erg mee vermaakt :)

• LXotico
On a rails blijft toch een fantastisch level.... vooral het uitschakelen van die enorme (tja...wat is het eigenlijk) alien met die vlammenwerpers aan zn handen.

Ik kan me niet herinneren dat ik bij het origineel ook die stekkers in de stopcontacten moest pluggen...me helemaal het schompes gezocht en tig keer gebbq-ed door dat ding }:O 8)7 |:(

Nog steeds: EPISCHE MOD!

LXotico

• Invisible_man
quote:
LXotico schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:07:
On a rails blijft toch een fantastisch level.... vooral het uitschakelen van die enorme (tja...wat is het eigenlijk) alien met die vlammenwerpers aan zn handen.

Ik kan me niet herinneren dat ik bij het origineel ook die stekkers in de stopcontacten moest pluggen...me helemaal het schompes gezocht en tig keer gebbq-ed door dat ding }:O 8)7 |:(

Nee, die stekkers zijn nieuw (die komen uit HL2), in de oude HL moest je in dat stuk (wat Power Up heet, On a Rails komt daarna pas) snel naar links en een schakelaar ofzo omhalen, dat verwachte ik nu ook te moeten doen, maar was dus nu anders.

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

quote:
LXotico schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:07:

a is enkelvoud en rails is meervoud...het is on a rail :+

en die alien is een gargantua :

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Hoe doen jullie dat bij die dam? Die helicopter hoeft maar een paar kogels in je te pompen en je bent dood. Ik ben nu in dat water gesprongen, maar hoe kom ik er weer uit? Die brug breekt af.

En die helicopter kan ik op geen manier neerhalen...

• Bart1983
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 06:43

Bart1983

TF2: [GoT]Netherlands

quote:
Compizfox schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:55:
Hoe doen jullie dat bij die dam? Die helicopter hoeft maar een paar kogels in je te pompen en je bent dood. Ik ben nu in dat water gesprongen, maar hoe kom ik er weer uit? Die brug breekt af.

In het water moet je naar die toren zwemmen waar die brug kapot ging en daar omhoog klimmen en een knop omzetten. Vervolgens weer het water in en door de afvoer verder zwemmen :*)

TF2: [GoT]Netherlands

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:54
quote:
Compizfox schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:55:
In het level daarvoor kan je een experimenteel wapen oppakken, de tau cannon.
Als je die vergeet dan moet die helikopter vermijden, heb je het wapen wel.. dan schiet je hem zo neer.

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
Bart1983 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:57:
[...]

In het water moet je naar die toren zwemmen waar die brug kapot ging en daar omhoog klimmen en een knop omzetten. Vervolgens weer het water in en door de afvoer verder zwemmen :*)
Aha, een knop? Ik doelde ook op zo'n toren waar je omhoog moest klimmen, vanaf daar loopt er een brug naar die dam maar die breekt af.
Ik zal ff zoeken naar een knop dan...
quote:
job schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:08:
[...]

In het level daarvoor kan je een experimenteel wapen oppakken, de tau cannon.
Als je die vergeet dan moet die helikopter vermijden, heb je het wapen wel.. dan schiet je hem zo neer.
Die heb ik, maar het lijkt dat ik de helicopter er niet mee kan raken. Hij reikt niet ver genoeg of zo.

• JediUberknaft

JediUberknaft

Lukt echt wel hoor, ik had hem met een paar rake schotten zo kapot (dan vliegt ie weg ), daarna is de kust vrij en kun je redelijk gemakkelijk t water in (met vissie) en die ladder op ... Zet m op Freeman ! :+

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

gewoon ontwijken is het makkelijkst vond ik :P telkens alleen tevoorschijn komen als ie moet herladen en dan snel weer verder gaan of schuilen hehe

• JediUberknaft

JediUberknaft

quote:
superwashandje schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:57:
gewoon ontwijken is het makkelijkst vond ik :P telkens alleen tevoorschijn komen als ie moet herladen en dan snel weer verder gaan of schuilen hehe
Ook een mogelijkheid ja. Maar ik hou van schieten en dingen kapotmaken :+

offtopic:
jouw avatar btw _/-\o_

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

quote:
JediUberknaft schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:06:
[...]

Ook een mogelijkheid ja. Maar ik hou van schieten en dingen kapotmaken :+

offtopic:
jouw avatar btw _/-\o_
ik ook wel maar ik weet ook wanneer het me te lastig word om te winnen :P en daarbij kan ik half life niet spelen als een normale shooter. ik kan het bijvoorbeeld niet tot nauwelijks hebben als ik te veel geraakt ben door een soldier ofzo dus word het een quick load. of als ik weet dat ik maar 7 kogels nodig heb voor een soldier dan word het een quick load als ik er 10 verschoten heb... ik ben altijd veel te zuinig op mijn health, pak en ammo tijdens half life spellen :D

offtopic:
hehe thanks btw, paint ftw! :P

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Haha, dat ken ik!

Headshot gemist en 50% health kwijt? * quickload doet

EDIT:
En uitgespeeld! :D

Compizfox wijzigde deze reactie 09-10-2012 16:13 (15%)

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 06:47

Damic

Afwezig soms

Een tip van de ontwikkelaars: als je op het einde van Lambda complex al de controllers neer schiet is het f#@**?!g moeilijk om de controller op het einde af te schieten, blijkbaar hangen die levens aan elkaar.

Aan de dam zit trouwens ook een ichy.

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
superwashandje schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 17:06:
ik ook wel maar ik weet ook wanneer het me te lastig word om te winnen :P en daarbij kan ik half life niet spelen als een normale shooter. ik kan het bijvoorbeeld niet tot nauwelijks hebben als ik te veel geraakt ben door een soldier ofzo dus word het een quick load. of als ik weet dat ik maar 7 kogels nodig heb voor een soldier dan word het een quick load als ik er 10 verschoten heb... ik ben altijd veel te zuinig op mijn health, pak en ammo tijdens half life spellen :D
Ik herken dat wel, maar probeer mezelf ook te dwingen om met 30 health en weinig munititie door te spelen. Het gaat eigenlijk altijd goed en het wordt er wel spannender van.

Persuader of bytes.

• Whisky
quote:
Damic schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:51:
Een tip van de ontwikkelaars: als je op het einde van Lambda complex al de controllers neer schiet is het f#@**?!g moeilijk om de controller op het einde af te schieten, blijkbaar hangen die levens aan elkaar.

Aan de dam zit trouwens ook een ichy.
Ik heb er geen een neer geschoten en heb hem toch uit gespeeld :p

spoiler:
alles full health en kogels, zodra de eerste komen, de ladder naar beneden pakken en daar onder zo'n afdakje blijven staan tot de core klaar is, heel snel naar boven en snel de portal in springen. BAM geen een kill hoeven maken 8)

Freedom for everyone..

• NLuna
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 04:59
Hoe kom ik verder jongens :(

Ik snap het niet? Wat je ook doet, ook al probeer je één of ander algoritme te vinden. Je komt maar niet door die drie 'stampers' heen?

Ik ga dus iedere keer dood. Iemand die dit snel weet toevallig, zit helaas al weken vast.. ( de hendel die je om kan halen is het in ieder geval niet, althans er gebeurd niets )

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Gundogan
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17-07 18:40

Gundogan

Rip and tear, until it is done

quote:
NLuna schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:38:
Hoe kom ik verder jongens :(

[afbeelding]

Ik snap het niet? Wat je ook doet, ook al probeer je één of ander algoritme te vinden. Je komt maar niet door die drie 'stampers' heen?

Ik ga dus iedere keer dood. Iemand die dit snel weet toevallig, zit helaas al weken vast.. ( de hendel die je om kan halen is het in ieder geval niet, althans er gebeurd niets )
Zeer precies timen. Vlak er voor bukken, wachten tot de eerste stamper uit het beeld is (niet meteen want dan loop je er tegenaan) en dan rennen hopelijk ben je er dan doorheen. Het is inderdaad een vervelend stukje omdat er tegenaan lopen al een death kan betekenen.

i7 4790K, 16GB, ASUS Z97-K, R9 Fury

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

sv_cheats 1
noclip

:+

Nee serieus, ik had exact hetzelfde probleem. Voor dit soort kunstjes speel ik het spel niet dus daar heb ik mooi doorheen genoclipt.

• NLuna
quote:
Gundogan schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:41:
[...]

Zeer precies timen. Vlak er voor bukken, wachten tot de eerste stamper uit het beeld is (niet meteen want dan loop je er tegenaan) en dan rennen hopelijk ben je er dan doorheen. Het is inderdaad een vervelend stukje omdat er tegenaan lopen al een death kan betekenen.
Goede tip, weet ik in ieder geval dat ik in de goede richting zit! ( zat nog te denken aan grote voorwerpen die ik wellicht mee had moeten nemen om tussen de stampers te klemmen ofzo? )

Thnx
quote:
Compizfox schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:42:
sv_cheats 1
noclip

:+

Nee serieus, ik had exact hetzelfde probleem. Voor dit soort kunstjes speel ik het spel niet dus daar heb ik mooi doorheen genoclipt.
Ook erg handige tip, maar ben zo bang dat ik dit dan vaker ga gebruiken als iets te 'moeilijk' wordt? :') Maar perfect, ga eerst dat van hierboven proberen, en dan misschien wel de no clipping

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• NLuna
UPDATE: Gelukt!! Combo van heel snel sprinten met Shift, en net bij de laatste nog even snel bukken anders raakt ie je, ben nu bij de tweede rij stampers.

:D

• Exclusive501
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 05-12-2017

Exclusive501

Would you kindly?

Volgens mij was het inderdaad gewoon timen en dan volle bak sprinten en eventueel bij de laatste nog even wachten.

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16-07 19:14
Net even voor het eerst gespeeld: echt onwijs vet. Klopt het dat er dingen inzitten die niet in Half life zitten? Ik bedoel de flares die je kunt afsteken en waarmee je alines in de fik kunt zetten. Bovendien gooide ik zo'n flare in een gat waar gas uitkwam, wat resulteerde in een flinke vlam! :D

• Invisible_man
quote:
Menesis schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:10:
Net even voor het eerst gespeeld: echt onwijs vet. Klopt het dat er dingen inzitten die niet in Half life zitten? Ik bedoel de flares die je kunt afsteken en waarmee je alines in de fik kunt zetten. Bovendien gooide ik zo'n flare in een gat waar gas uitkwam, wat resulteerde in een flinke vlam! :D
Dat klopt. Ze hebben een bepaalde artistieke vrijheid aangehouden waardoor de levels enerzijds het vertrouwde design hebben, maar anderzijds wel wat gevulder aanvoelen zoals we tegenwoordig gewent zijn. Sommige levels zijn ook wat ruimer opgezet (bijvoorbeeld het stuk dat je op een bergklif zit) wat destijds waarschijnlijk door beperkingen in de gameengine en computerkracht van de speler niet mogelijk was. Deze mod is dus veel meer dan het recreëren van een bestaand spel met alleen maar wat meer polygonen.

• DeerDitch
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17-07 09:17
Is er trouwens al bekend wanneer Black Mesa op Steam verschijnt? Hij is toch al wel in het GreenLight programma opgenomen...

Iedereen is de eerste paar jaar van zijn leven atheïst!! Helaas kunnen sommige ouders dit niet hebben...

• Asgaro
  • Laatst online: 06-07 00:35
Zo, nog steeds geen nieuws over wanneer deze game officieel naar Steam komt?

Of komt het gewoon helemaal niet naar Steam uiteindelijk? Het antwoord dat je hier ziet, heeft hij bij meerdere mensen gegeven...

Source https://www.facebook.com/BlackMesaDevs

En hier ook geen info... http://steamcommunity.com...ails/discussions/94128543

Asgaro wijzigde deze reactie 27-11-2012 18:12 (13%)

Strava profile - Steam profile

• Floks
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17-07 16:28
Heeft iemand een idee waar ik de video settings kan veranderen? dus de .ini?

heb in het spel de verkeerde resolutie aangegeven (stom) en nu start hij niet meer op.
Kan meerdere config.ini gevonden, maar niet de gene met de video settings

edit:

gevonden

Try to add the dimensions you want at runtime. If you're running it from Steam, right-click Black Mesa and choose Properties. Then click "Set Launch Options". Then add the following to the box:

Code:
-w 1024 -h 768

Floks wijzigde deze reactie 29-11-2012 15:17 (34%)

Floksor

• Wiethoofd
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19-05 16:09
Zou met de omzetting van de source files en mods naar VPK Black Mesa op Steam verschijnen; evenals de vandaag op Steam verschenen Day-Z mod?

Wiethoofds meuk en 'overige'

• Xymox
  • Laatst online: 20:14

Xymox

Determinism rulez !

Voor diegenen die het nieuws hebben gemist.

Black Mesa is nu gratis te spelen. Zie download link en installatie instructies op de website.

www.blackmesasource.com

*** Systeem specs MSI GT72 2QE 461NL ***

• mace
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 16-07 22:27

mace

Sapere Aude

quote:
Xymox schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:31:
Voor diegenen die het nieuws hebben gemist.

Black Mesa is nu gratis te spelen. Zie download link en installatie instructies op de website.

www.blackmesasource.com
Um, behalve als het 2e deel van het spel klaar is, ben je meer dan 2 jaar te laat met dit "nieuws".

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Ik wou zeggen. De mod is sinds release toch al gratis geweest? (en die release is zoals mace zegt al 2 jaar geleden)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17-07 15:50

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

kick:

Nu ook een early acces release op steam.

http://forums.blackmesaso...as-an-early-access-title/
quote:
What's new in the steam release?
The Steam release of Black Mesa includes various fixes, upgrades, and new features compared to Black Mesa's mod release.
Heavily updated single player experience - The Black Mesa singleplayer experience has greatly improved from the mod release; new visuals, new voiceover, updated gameplay encounters, stability changes and more. Xen is not a part of the Steam release of Black Mesa, but it will be included as a free update to the retail title when it is ready.
Black Mesa Multiplayer - Fight with or against your friends, in two game modes (deathmatch and team deathmatch) across six iconic maps from the Half-Life universe: Bounce, Gasworks, Lambdabunker, Stalkyard, Subtransit and Undertow.
Custom Modding Tools - Use the same tools the developers used to create your own mods, modes and maps for Black Mesa and Black Mesa Multiplayer.
Fully integrated Workshop - And then share your work on the fully integrated workshop!
Complete Steam Integration - Collect trading cards, backgrounds, emoticons, achievements, and everything else you would expect out of a Steam integrated game
Why Early Access?
Making a game with the scope and scale of Black Mesa is a massive undertaking. Back in 2012 we made the decision to release what we had completed up to that point, and were blown away by the community’s response, feedback, and improvements to our work. We want to keep that relationship alive and well by using Early Access as a tool for allowing our community to participate in the final phase of Black Mesa’s development.

In addition, our ambitions go beyond the original Xen chapters found in Half-Life. We have a standard of quality that we have to achieve. Early Access allows us to commit resources to bring you the remaining chapters with the quality that you expect.

How is the full version planned to differ from the Early Access version?
The conclusion of the single player campaign, with the addition of the Xen chapters
Final polish on the Earth-based chapters of the single player campaign
More multiplayer maps, both remakes and new layouts
More multiplayer gameplay modes
What is the current state of the Early Access version?
Over 10 hours of single player campaign. Multiplayer deathmatch and team deathmatch with 6 completely re-imagined Half-Life 1 maps on the Source Engine.

Will the game be priced differently during and after Early Access?
Black Mesa will be $19.99 USD during the Early Access phase. The game may go slightly higher once out of Early Access (or we may keep it at $19.99).

How are you planning on involving the Community in your development process?
We intend to work closely with our community as we complete the final portions of Black Mesa. We started out as a modding team aiming to do true justice to a Half-Life: Source port, and we won’t forget our roots.

The Black Mesa game hub and forums will be the primary points of interaction with our users. Many team members regularly browse these areas to discuss ideas with the community, and to show progress on game development. Community feedback will be sorted into groups and taken into account as we develop.

We also support Steam Workshop, and will be watching and encouraging developments there.
De mod release blijft dus bestaan, ze gaan nu verder met de betaalde versie.

+punt nu wel multiplayer.

Asus Zenbook i7 256gb

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:09

Geronimous

Moderator Spielerij
Ik schrok van de prijs voor de early-access Steam-launch! 20 euro!

Ik weet dat de MOD (ook de ge-update versie) gratis beschikbaar blijft, maar zonder continue updates en zonder mutiplayer. Dus toch betalen voor content, en ik vraag me af of Xen wel beschikbaar komt voor de gratis mod... zo niet, dan is het toch meer een soort demo.

Ik was een van de originele opstartende developers van de mod, als level designer. Onze intentie was toch wel dat de mod gratis zou zijn, hoedanook. Maar goed, dat was nog in 2005. Ik wist dat we er lang over zouden gaan doen, want we waren erg ambitieus: ook de multiplayer EN een gloednieuwe co-op modus zouden erbij zitten. Maar 10 jaar ontwikkeling had ik niet verwacht... ik heb het team in 2007 verlaten... van mijn werk is niet veel meer over...

Het team is er desondanks te lang mee bezig geweest naar mijn mening. De graphics zijn inmiddels alweer sterk verouderd. En de bedoeling was juist om Half Life in in volle glorie in een modern jasje te steken. Dat is (bijna) gelukt - het resultaat is erg mooi. Maar wel alweer verouderd.

FT-17 FTW!

• mace
  • Laatst online: 16-07 22:27

mace

Sapere Aude

Maar er is uiteindelijk wel iets gereleased, kun je van EP3 of HL3 niet zeggen. :P

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Ik ben benieuwd hoe dat met Valve geregeld is. Het lijkt me toch dat Black Mesa dusdanig op Half-Life lijkt dat dat juridische problemen oplevert. Zolang je er geen winst mee maakt is dat één ding, maar zodra je er (best wat) geld voor gaat vragen wordt dat wat anders.

Om nog maar te zwijgen van de verdeling over de verschillende partijen die bijgedragen hebben in de loop der jaren. Dat kan alleen maar goed gaan :P

Persuader of bytes.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Al met al heb ik hem maar aangeschaft, maar meer omdat de mod release vrij goed was.

Ik neem aan dat nu ze geld krijgen ze er relatief fulltime mee aan de slag gaan?

Asus Zenbook i7 256gb

• Grompie
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17-07 08:04
quote:
Ghostrider schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 07:36:
Al met al heb ik hem maar aangeschaft, maar meer omdat de mod release vrij goed was.

Ik neem aan dat nu ze geld krijgen ze er relatief fulltime mee aan de slag gaan?
Denk dat het vooral zal afhangen hoeveel mensen de game effectief kopen. Maar verwacht wel dat ze al ver zullen staan met de xen levels want ze gaan die levels toch ook niet eeuwig op zich mogen laten wachten.

Wel een enorme verbetering van het originele game. Ze hebben niet alleen de graphics verbeterd maar ook meer dingen gameplay wise ingestopt die het op een echte game doen lijken. Meer puzzels, Zo was er vroeger een brug kapot als je op een locatie toekwam nu zie je ook hoe ze kapot gaat. Voice acting is ook van een hoog niveau vind ik. Vind het 20€ waard zeker met multiplayer erbij.

Al iemand G-Man tegen gekomen? Je kon hem in half life 1 zien lopen op verschillende plaatsen maar ik vind hem nu nergens terug.

Grompie wijzigde deze reactie 07-05-2015 09:02 (6%)

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:09

Geronimous

Moderator Spielerij
quote:
Grompie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:01:
[...]

Denk dat het vooral zal afhangen hoeveel mensen de game effectief kopen. Maar verwacht wel dat ze al ver zullen staan met de xen levels want ze gaan die levels toch ook niet eeuwig op zich mogen laten wachten.

Wel een enorme verbetering van het originele game. Ze hebben niet alleen de graphics verbeterd maar ook meer dingen gameplay wise ingestopt die het op een echte game doen lijken. Meer puzzels, Zo was er vroeger een brug kapot als je op een locatie toekwam nu zie je ook hoe ze kapot gaat. Voice acting is ook van een hoog niveau vind ik. Vind het 20€ waard zeker met multiplayer erbij.

Al iemand G-Man tegen gekomen? Je kon hem in half life 1 zien lopen op verschillende plaatsen maar ik vind hem nu nergens terug.
G-man is zelfs op meer plekken te zien als in de originele game. Maar in ieder geval op dezelfde plekken.

Xen ben ik zelf ook erg benieuwd naar. Al bij de opstart stond vast dat we van Xen iets bijzonders wilden maken; iedereen was het er unaniem over eens dat het het meest saaie stukje Half-Life was, terwijl het juist het spannendste stuk kon zijn in potentie. Dus dat wilden we rigoreus anders doen. En dat gingen we dus ook niet laten zien in screenshots of developement vooraf ;) Nogmaals, ik ben er niet lang bij geweest, en xen stond ook als laatste puntje op de agenda, maar
spoiler:
ik kan me wel nog de discussie herinneren. We wilden het meer laten aansluiten op Half-Life 2, en dan met mogelijk wat meer context over de Vortigaunts / de mijnen & slaven. Wat Xen voor plek was - de nadruk op aansluiting met de Vortigaunts uit HL2-.

Er was zowieso altijd wel discussie over trouw blijven aan de originele game, en op welke vlakken we er meer van zouden maken. Met de Havoc physics engine van Source waren heel nieuwe puzzels en andere dingen mogelijk bijvoorbeeld. Tot nu toe erg mooi en toch trouw aan het origineel verwerkt. Maar Xen.... dat moest beter. Dus erg benieuwd!

FT-17 FTW!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 10-07 13:14
Even een vraag; ik heb deze game onlangs gekocht en ik dacht dat hij gewoon af was? Klaarblijkelijk niet zo :?

Op zich is de game prima maar soms staan de guards wat te koekeloeren terwijl ik vlak voor hun neus sta. Is dit een bug? Moet ik iets tweaken?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 06:47

Damic

Afwezig soms

Is volgens mij een probleem met de Ai en kun je zelf niet veel aandoen.

Ow ja en ik dacht dat XEN was gereleased

Damic wijzigde deze reactie 31-05-2016 20:54 (23%)

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spam
quote:
Damic schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 20:54:
Is volgens mij een probleem met de Ai en kun je zelf niet veel aandoen.

Ow ja en ik dacht dat XEN was gereleased
Wat betekend dat? XEN?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: december 2001

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

quote:
Spam schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 20:48:
Even een vraag; ik heb deze game onlangs gekocht en ik dacht dat hij gewoon af was? Klaarblijkelijk niet zo :?

Op zich is de game prima maar soms staan de guards wat te koekeloeren terwijl ik vlak voor hun neus sta. Is dit een bug? Moet ik iets tweaken?
De game/mod is early access.

8700K, ROG Hero X, 32GB4166, 1080Ti, 2TB SSD, Enermax 950W, 32"+G903+G910 Nieuwe Specs, Oude Specs, Hele Oude Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Doe eens even niet kicken, ik dacht ook dat Xen klaar was ;)

• Spam
quote:
wagenveld schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:25:
Doe eens even niet kicken, ik dacht ook dat Xen klaar was ;)
Oh wacht XEN!.....ja nu snap ik het

• Steephh
  • Laatst online: 15-07 20:47
quote:
Spam schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 00:08:
[...]

Oh wacht XEN!.....ja nu snap ik het
Xen is een "plaats" waar een aantal levels zich afspelen. Als je de oude Half Life kent, zal het je bekend voorkomen, anders waarschijnlijk niet. ;)

Wat betreft die guards, je kan ze laten volgen / laten praten met de use-key (E toets). Het kan wel zijn als je er teveel mee buurt dat ze dan inderdaad op een gegeven moment voor zich uit gaan staren. :+

_@/'

• Spam
quote:
Steephh schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 00:47:
[...]

Xen is een "plaats" waar een aantal levels zich afspelen. Als je de oude Half Life kent, zal het je bekend voorkomen, anders waarschijnlijk niet. ;)

Wat betreft die guards, je kan ze laten volgen / laten praten met de use-key (E toets). Het kan wel zijn als je er teveel mee buurt dat ze dan inderdaad op een gegeven moment voor zich uit gaan staren. :+
Xen ken ik heel goed. Ik was destijds een van de eerste gelukkige die het spel mocht zien in NL toen ik voor HoogSpel schreef....good times ;)

Ik bedoelde de militairen. Die vallen soms niet aan, wat gewoon slecht is..

• Steephh
  • Laatst online: 15-07 20:47
quote:
Spam schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 07:41:
[...]

Xen ken ik heel goed. Ik was destijds een van de eerste gelukkige die het spel mocht zien in NL toen ik voor HoogSpel schreef....good times ;)

Ik bedoelde de militairen. Die vallen soms niet aan, wat gewoon slecht is..
Oke, dan heb ik niets gezegd.. :9 Lijkt me gaaf man, zo'n tof spel als een van de eersten in NL te mogen zien dan!

_@/'

• Spam
quote:
Steephh schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:13:
[...]

Oke, dan heb ik niets gezegd.. :9 Lijkt me gaaf man, zo'n tof spel als een van de eersten in NL te mogen zien dan!
Ja ik weet nog dat ik van de distributeur destijds het spel als een van de eerste mocht spelen. Voor hem was het vooralsnog de "zoveelste shooter". Na 10 minuten was ik dumbstruck; dit was andere koek!

Jammer dat HoogSpel uiteindelijk over de kop is gegaan; http://gamer.nl/articles/nieuws/hoog-spel-opgeheven/

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

quote:
XEN
We’ve made a lot of progress since December. With the exception of a few places (mainly loading between chapters), Xen is playable from start to finish. The levels have had multiple gameplay passes to get them to where we want them in terms of fun and challenge. While we worked on these iterations, we built art in parallel so we can implement the art as soon as the gameplay gets completely locked down.

We’ve put a lot of effort into some levels to get them ready for outside testing. We look forward to getting feedback and see what we can do to support Xen and Black Mesa, even after we leave Early Access. We want to continue to make the best game for our community, old veterans and new players alike.

In that spirit, here are our latest updates:

PUBLIC BETA
There have been a few major issues with our new renderer. The bugs fought tooth and nail, but we think we have solved most if not all of the major issues. We are preparing a patch for the Public Beta that we will switch to mainline as soon as possible. Here are just a FEW of the big ticket items we fixed for the Public Beta:

-Game crashes on certain Radeon graphics cards
-Shadows and lights not rendering properly on certain Radeon graphics cards
-Fixed full screen blur that was associated with dynamic lights using god rays
-Fixed dynamic shadows flickering as the light cast onto perpendicular surfaces
-Fixed decals flickering in maps

We have a lot of work left to do, and we have decided not to give timelines so that we do not let our community down again; however in the grand scheme of Black Mesa we are VERY close, and we are super excited about delivering our version of Xen!

We hope everyone has a good week, and we will have more info on our beta patch soon.
https://steamcommunity.co...etail/1669022208825253535

Nog even en Xen is er :z

Asus Zenbook i7 256gb

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True