Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• nalufrank
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 07-04 13:34
Mede-auteur:
  • Wiethoofd
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 06-04 22:41

Wiethoofd

http://www.blackmesasource.com/img/logo-trans.png

Black Mesa Trailer

Inhoudsopgave
Introductie

Black Mesa is a re-creation of the game Half-Life, utilizing the Source engine. Black Mesa will let you re-visit the world that started the Half-Life continuum.

Black Mesa (formerly Black Mesa: Source) is a Half-Life 2 total conversion remaking VALVe Software's award-winning PC game, Half-Life. Utilizing the Source engine, Black Mesa will reintroduce the player as Doctor Gordon Freeman, along with the original cast of memorable characters and environments seen in Half-Life. Black Mesa was built and founded on the basis that Half-Life: Source was inadequate as the Source engine port of Half-Life, regardless of the intentions of VALVe Software. As such, Black Mesa was founded to fully reconstruct the Half-Life universe utilizing Source to its fullest potential in terms of art detail, level sizes and code features. This total conversion will not require Half-Life: Source to play - only a copy of any Source Engine game installed on Steam.

Releasedatum: 14 September 2012.
Systeemeisen PC

Black Mesa is een MOD voor HL2 en dus zijn de specificaties exact aan de eisen van HL2.

Black Mesa is een Half-Life 2 Modificatie en zal gratis voor de PC verschijnen.

Minimaal:
Processor: 1.7 GHz Processor
Geheugen: 512MB RAM
Grafische kaart: DirectX® 8.1 level Graphics Card (Requires support for SSE)
Grafisch geheugen: 256MB
Besturingssysteem: Windows® Vista/XP/2000
Vrije schijfruimte: 4,5GB

Aanbevolen:
Processor: Pentium 4 processor (3.0GHz, or better)
Geheugen: 1GB
Grafische kaart: DirectX® 9 level Graphics Card
Grafisch geheugen: 512MB
Besturingssysteem: Windows® Vista/XP/2000
Vrije schijfruimte: 4,5GB
Screenshots

http://blackmesasource.com/media/thumbs/c0a0_release12_001.jpg http://blackmesasource.com/media/thumbs/c1a0_release11_001.jpg http://blackmesasource.com/media/thumbs/c2a5_release12_005.jpg
Handige Links

Officiële Black Mesa Website
Black Mesa Forums
Black Mesa Youtube Channel
Black Mesa Steam Community Group
Black Mesa op Twitter

Ik ben nog druk bezig, maar hier is in ieder geval al iets..
Ik ben niet zo goed in de opmaak UBB, mocht je willen helpen? Graag!

[Voor 255% gewijzigd door nalufrank op 11-09-2012 22:49]

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

• Wiethoofd
Je kunt op z'n minst in de TS alvast neerzetten wat het is met een linkje naar www.blackmesasource.com Opmaak kan je lenen van [Multi] Half-Life 2: Episode One & Episode Two - Deel 17 en mocht je er niet uitkomen kan je me wel toevoegen als mede-auteur

Volgens mij klopt je titel trouwens niet, Black Mesa Source is geen HL2 mod, het is een HL1 remake op de source engine ;)

[Voor 19% gewijzigd door Wiethoofd op 26-04-2010 14:46]

Wiethoofds meuk en 'overige'

• nalufrank
quote:
Wiethoofd schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:45:
Je kunt op z'n minst in de TS alvast neerzetten wat het is met een linkje naar www.blackmesasource.com Opmaak kan je lenen van [Multi] Half-Life 2: Episode One & Episode Two - Deel 17 en mocht je er niet uitkomen kan je me wel toevoegen als mede-auteur

Volgens mij klopt je titel trouwens niet, Black Mesa Source is geen HL2 mod, het is een HL1 remake op de source engine ;)
Volgensmij wel, althans ze noemen het zelf wel een "Half-Life 2 Modification" maar goed, bij deze heb ik je toegevoegd aan de auteurs! Bedankt! _/-\o_

• Wiethoofd
quote:
CherandarGuard schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:00:
Er is toch al een HL: Source? Wat is hier dan nog de meerwaarde van?
HL: Source is een letterlijke kopie van HL1 naar de source engine, geen nieuwe textures, geen nieuwe lighting, geen HDR, alleen de engine is nieuw. Zie trouwens ook de BS wiki daarover: http://wiki.blackmesasour...Black_Mesa:_About_the_Mod
quote:
Black Mesa was built and founded on the basis that Half-Life: Source was inadequate as the Source engine port of Half-Life, regardless of the intentions of Valve Software. As such, Black Mesa was founded to fully reconstruct the Half-Life universe utilizing Source to its fullest potential in terms of art detail, level sizes and code features. It should be noted that the project is being built from the ground up and is not a simple port of Half Life maps and models into the Source Engine.

• nalufrank
quote:
MsG schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:32:
Ik ben alleen wel bang dat Valve zodra deze uitkomt ineens het eigendom oid claimt, aangezien ze gewoon toegeven een soort van half-life 1 qua verhaal kopieren.
Hier zullen ze geen problemen mee krijgen. Ze zetten overal netjes neer dat de gebruikte onderdelen en logo's eigendom zijn van valve en steam enz. Ook accepteren ze geen donaties/geld en kost de mod uiteindelijk niks omdat hun de source engine gebruiken om de game mee te ontwikkelen.

• Wiethoofd
quote:
MsG schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:32:
Ik ben alleen wel bang dat Valve zodra deze uitkomt ineens het eigendom oid claimt, aangezien ze gewoon toegeven een soort van half-life 1 qua verhaal kopieren.
Valve heeft al wel voor elkaar gekregen dat het 'source' uit de naam gehaald is, de mod heet dus nu Black Mesa waar dit voorheen Black Mesa Source was. Het is dat de mod gratis verspreid wordt anders heeft Valve helemaal een punt om bezwaar aan te tekenen.

• nalufrank
quote:
The Zep Man schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:44:
Is deze vaporware nog steeds niet uit? Oh, wacht... 'vapor'... ;)

Ben al een lange tijd geleden gestopt met het wachten op deze mod. Er zijn te veel valse beloftes gedaan en er wordt te weinig voortgang geboekt naar een release toe. En begin helemaal niet over een release date, want ontwikkelaars gaan daar tegenwoordig van schuimbekken. :/

Het idee achter de mod (net als het idee achter Duke Nukem Forever) is goed. Echter merk ik het vanzelf wel als het daadwerkelijk verschijnt.
Ik geef je eigenlijk groot gelijk, van wachten wordt je alleen maar gek 8)7
Wel verteld 1 van de developers dat bij de chapter "Anomalous Materials" kleine 'grappige' stukken zijn toegevoegd.
quote:
Originally Posted by Katana View Post
There are some scenes added in the Anomalous Materials chapter between the tram and test chamber (I won't go into specifics) that are kinda humorous. I worked on a bunch of them, and I like how they turned out.

• nalufrank
Tja, ze hebben de deadline van eind 2009 nét gemist. En het zal dus niet zo heel lang meer duren..

Daarbij is eigenlijk alleen maar goed dat ze er misschien langer mee bezig zijn. Beter een goed afgewerkte game dan een game vol met bugs en fouten. Ze hebben ook al de co-op functie laten vallen vanwege de vele bugs.

• Wiethoofd
quote:
MsG schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:23:
Ik zou misschien zelfs liever zien dat deze van Valve wordt, met de belofte dat hij bijvoorbeeld maar 10 of 15 euro wordt. Waarschijnlijk duurt het nu ook al zolang omdat het allemaal vrijwillig is en niks kost en niks oplevert.
Dan gaat BM dus in hetzelfde straatje vallen als EP3, wachten totdat we een ons wegen en in de tussentijd ons lekker maken met concept art en teasers :P

Zodra BM uit is keurig een verse 64-bit windows install, dan BM en daarna HL2 en alle episodes met de FakeFactory Cinematic Mod, should be fun

• Wiethoofd
de source-engine is alleen een engine, voeg de juiste textures toe en je hebt een compleet nieuwe game. Left4Dead, L4D2, TF2, de eerder genoemde Cinematic Mod en HL2 EP2 zien er allemaal goed uit én zijn speelbaar op alle typen hardware. Dat er geen DX10 of 11 gebruikt wordt is volgens mij geen gemis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nalufrank
quote:
The Zep Man schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:43:
[...]
'Net'? Vijf maanden is geen 'net'.
Het duurt inderdaad wat lang.. maar onthoud wel dat dit ontwikkeld wordt door studentjes rond de 24 jaar in hun vrije tijd..

• nalufrank
quote:
CapTVK schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:52:
Vergeet dat deze mod al zo'n beetje in ontwikkeling is sinds de release van HL2 eind 2004. Dat is zelfs voor een mod best lang.
Natuurlijk is 6 jaar wel erg lang ja. En daar balen veel mensen van :P. Maar je moet het eigenlijk niet zien als een 'mod' omdat ze zelf de hele game opnieuw bouwen. Het is dus niet zo dat ze ff nieuwe textures maken en models. Alle HL1 levels zijn helemaal redesigned. Mensen die de stemmen opnieuw hebben ingesproken enzo. En dat doen ze dus naast hun school in hun vrije tijd. En dan verdienen ze er ook nog eens niks aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nalufrank
quote:
Odysseus253 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:47:
[...]

Daar begin ik niet aan, ik heb het 2 jaar geleden weer geïnstalleerd en gespeeld, maar het viel me toen zo tegen, dat ik halverwege maar ben gestopt om die "goede herinnering" die ik aan het spel had, niet te verpesten.
De reden dat het zo tegenviel was uiteraard de graphics....
Daar heb ik geen last van gehad. Hem hem succesvol 2 x uitgespeeld.. tussen die 2 keer zat ruim 3,5 jaar..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nalufrank
Zie www.blackmesasource.com voor een update! Er is gisteren een officiele facebook pagina gepost via hun twitter account waar ze al bijna 3 jaar geleden niks meer op hebben gepost. De developers zijn actief geworden richting de social media. Dit is btw geen 1 april grap...

• Wiethoofd
quote:
CapTVK schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:32:
Zou graag eens een interview met de Cinematic Mod voor HL2 willen zien. Die heeft wel een hoop voor elkaar gekregen.
http://cinematicmod.com heeft ook een contactformulier, kan je direct in contact komen met FakeFactory zelf ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nalufrank
Gaat snel zo, gemiddeld 5~10 likes per minuut. Ook heeft een vrij grote game website uit zweden hier een artikel over gemaakt: http://www.fz.se/artiklar...esa-las-upp-nytt-material Helpt natuurlijk ook om die 20k likes te krijgen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nalufrank
Ik zie het ja! "502 Bad Gateway" Volgens mij zijn ze niet zoveel bezoekers gewend ofzo :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiethoofd
Leuke header:
quote:
Using username "bmesaroot".
Last login: Sat Jun 9 14:47:46 2012 from local.blackmesa.com
[bmesaroot@local.blackmesa.com]# mediaupdater -debug
Welcome to the Black Mesa media updater
Current Mode: Debug Mode

---------------------------------------------

facebook_page = 'http://www.facebook.com/BlackMesaDevs';
facebook_likes = grabFBlikes(facebook_page);
renderFBbutton(facebook_page);

<facebook like-knopje>
if (facebook_likes >= '20,000') {
unzip brand_new_media_2012.zip -d /website/media
render('media_update_ver');
} else {

render('current_media');
Rendering 'current media' Black Mesa Website.........

<hier nog de website>
website finished rendering...
} end of line;
Maar even screenshotje voor het archief :P
Black Mesa: Source website (10-06-2012)

• Wiethoofd
quote:
Wel handig om dan even een stemlinkje te geven :>

• nalufrank
Ze hebben Greenlit status op Greenlight gekregen! :D Hij zal dus uiteindelijk door Valve op steam gezet worden een dezer dagen. Denk niet voor de release van 14 Sept. Maar zal straks uiteraard beter zijn ivm updates ect.

• Wiethoofd
Is er niet iets mogelijk in je autoexec.cfg of userconfig.cfg van GM zoals dit: bind SPACE "+jump; +duck"
(of de aliassen variant: alias +crouch_jump "+jump; +duck"; alias -crouch_jump "-duck; -jump"; bind space +crouch_jump)

Ach, met WASD is bijna elke shooter en crouch jumpen prima te doen :P

• Wiethoofd
Rone, die hele wait in je bind is onnodig, en mijn versie met aliassen heeft ook de crouched blijven tijdens de jump :>

* Wiethoofd zit met TF2 commands te klooien, die voor elke sourcegame bijna weer hetzelfde zijn :P

Die slomo wel eens proberen :P

@ NickThissen, grenades en tripmines al beschikbaar?

• Wiethoofd
quote:
mace schreef op maandag 17 september 2012 @ 00:06:
ik kwam moeilijk van de ladders af!
Dat hebben ze dus netjes geport vanaf GoldSrc HL1? (/me wacht totdat de mod op steam komt, meteen achievement hunten en wat bugs laten fixen en om meteen HL3 d'r achteraan te kunnen spelen :>)

• Wiethoofd
@crashoverride, Ik heb laatst de HL: Source gespeeld, en daarin bewegen die boxen ook al, ach, het is te doen :>

• Wiethoofd
quote:
Damic schreef op maandag 17 september 2012 @ 22:36:
@hypertony: wrs eruit gesloopt omdat de engine power te kort komt :(
Wat! De source-engine en niet krachtig genoeg zijn, tsk

/fanboymodus

• Wiethoofd
Is er een autoexec.cfg of een userconfig.cfg te maken waarin je de console commands om je prefs die je uitschakelt in te zetten? Bij het opstarten van een source-game worden die .cfg's automatisch ingelezen...

* Wiethoofd moet de boel ook maar eens downloaden :P

• Wiethoofd
Valve Store shipt gewoon naar Europa hoor. * Wiethoofd heeft z'n Archimedes + boek etc. gewoon via DHL gekregen

• Wiethoofd
Zou met de omzetting van de source files en mods naar VPK Black Mesa op Steam verschijnen; evenals de vandaag op Steam verschenen Day-Z mod?

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True