Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• kipneck
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:26
een jaar later, laatste twitter bericht is ook van meer dan een jaar geleden.

hoe staat het tegenwoordig met deze mod?

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:47

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Volgensmij werken ze daar met valve tijden oid :Y) .

Misschien wachten ze wel op EP3 :D .

• mace
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 01:04

mace

Sapere Aude

~vaporware~

• CapTVK
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
(overleden)
Altijd als deze thread opduikt denk ik dat de release uit is. ;)

Maar volgens mij hebben ze daar een soort afspraak gemaakt met Valve dat Black Mesa in combinatie met ep3 uitkomt.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

• pkopf
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09-12-2019
De kwalificatie vaporware is wel erg stellig, maar het is wel jammer dat de voortgang er uit is bij de groep. Ze hebben zich klaarblijkelijk wat verslikt op de hoeveelheid werk. Hierbij hebben ze ook een paar tegenslagen gehad, o.a. doordat er wat interne strubbelingen waren, zo lijkt het.

Als je echter het forum van blackmesa een beetje in de gaten houdt, zie je dat er nog steeds wordt gewerkt. Ook in de wiki kun je recente ontwikkelingen volgen http://www.wiki.blackmesasource.com/Special:NewFiles

In dit draadje is tussen de rants en trolls de voortgang op te maken in de posts van Raminator (lead developer):
http://forums.blackmesasource.com/showthread.php?t=3&

Zelf zeggen ze nog steeds dat ze 'on target' zijn...ik vind het knap, na ze zoveel jaren en zoveel gezeik uit de 'fanbase' over hun hobby-project nog steeds de energie op kunnen brengen om er mee verder te gaan. Het zijn immers nog steeds fans van het origineel die in hun vrije tijd aan een TC werken.

wild mutant space hamsters

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 00:39

Compizfox

I use Arch, btw

Ik ben bang dat het eigenlijk niet meer uit gaat komen als Valve het project niet overneemt.

Ik kan me nog herinneren dat ze hadden belooft om te releasen voor 1 januari 2010 ofzo... Of was dat zelfs 2009?

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• superwashandje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21-02 17:29

superwashandje

grofheid alom

quote:
kipneck schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:54:
een jaar later, laatste twitter bericht is ook van meer dan een jaar geleden.

hoe staat het tegenwoordig met deze mod?
jonguh! ik dacht dat ie uit was!

ze hebben zelf echter al aangegeven ergens op hun forum dat ze geen updates meer zouden laten zien en geen datum meer zullen noemen omdat dit teveel verwachtingen en gezeik zou creëren (verwachtingen vooraf en gezeik achteraf als iets niet gehaald is)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nalufrank
  • Laatst online: 30-01 15:25
Zie www.blackmesasource.com voor een update! Er is gisteren een officiele facebook pagina gepost via hun twitter account waar ze al bijna 3 jaar geleden niks meer op hebben gepost. De developers zijn actief geworden richting de social media. Dit is btw geen 1 april grap...

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Toevallig 1 april? :z

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Er is een facebookpagina en ze hebben wat forum signatures gepost???

Whooptee-fucking-doo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-02 09:53
waarom is de ontwikkeling hier uberhaupt voor gestopt, als ik die trailer zie wat ze allemaal al hebben, en hoe groots het werd aangepakt, van het een op en het andere moment kwam er niks meer naar buiten ofwat? heb er wel eens over gelezen paar jaar geleden... Jammer

MBPR 15” 2018 | iPhone X 64GB | Xbox woutertjuuuh | steam bubureijers

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Ja idd, het twitter-account heeft ook weer wat gepost sinds 2 jaar ofzo.

Je zou bijna denken dat er weer wat vooruitgang inzit... :P

• Whisky
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22-02 08:10
Ik volg het nieuws rondom BM niet eens meer. Ik wacht al sinds 2006!

Ik merk/zie vanzelf wel wanneer hij wordt ge-released...

Freedom for everyone..

• Asskicker
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22-01 18:47
quote:
Anduuuh schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:48:
Ik volg het nieuws rondom BM niet eens meer. Ik wacht al sinds 2006!

Ik merk/zie vanzelf wel wanneer hij wordt ge-released...
If ever :-(

• Whisky
quote:
Daarom. Mij maakt het niet eens meer uit. Als het er komt dan is dat een leuk extraatje.
Zo niet, jammer dan.

Je kunt wel blijven hopen dat hij bijna uitkomt maar dan wordt je toch iedere keer teleur gesteld.

Whisky wijzigde deze reactie 03-04-2012 15:59 (6%)

Freedom for everyone..

• D4NG3R
  • Laatst online: 23:47

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

quote:
Het lijkt mij persoonlijk stug dat ze het hele project opeens droppen. Waarschijnlijk zijn er voldoende modders die dit gerust in hun vrije tijd willen doen. Mits er voldoende animo is natuurlijk (Mappers, Modellers, lui die goed zijn met Textures, audio etc).

Ook durf ik er om te wedden dat valve er echt wel bij springt als de hele mod op word geheven. Ditzelfde hebben ze ook gedaan bij gmod (En door de financiele middelen van valve is deze dus ook erg succesvol geworden.

D4NG3R wijzigde deze reactie 03-04-2012 16:39 (10%)

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21-02 15:42

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Een quote van een reactie van de facebook pagina:
quote:
Thomas Evans Holt Every time I see something on this mod I feel like I'm being trolled by the "development" staff.
Kan ik mij _volledig_ in vinden.

Asus Zenbook i7 256gb

• JimZzter
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 22:09
haha ik had even stille hoop dat er misschien een klein aankondigingetje zou komen voor deze game, zodra ik dit topic zag.. helaas!!!... 8)7 7(8)7

• JimZzter
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 22:09
:) al blijf ik toch stiekem wachten hierop, ondanks dat het Eeeeerrrrgggggg lang duurt

• ErikRo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-02 20:12
Ik denk dat er bijna niemand meer over is om aan te werken. In het begin hadden ze aanmeldingen maar net als met zoveel andere dingen denken ze na een half jaar de lol is er af ik ga wat anders doen en dan werk je ineens nog maar met 10 man ipv 150. En zie dan maar eens vooruitgang te boeken.

het zou wel leuk zijn als ze eens stukken gingen finishen er lijkt geen vooruitgang meer in te zitten.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22-02 14:38

Geronimous

Moderator Spielerij
Ik heb vanaf het begin, de opstart in 2004, tot in 2006 meegewerkt aan de MOD als leveldesigner. Al zal er vrij weinig meer van mijn werk te vinden zijn in de mod aangezien mijn werk toen is overgenomen door een ander (ik werkte aan het hoofdstuk 'Lamba Core').

Zover ik weet en nog contact heb met enkele oudgedienden (de mod valt al een tijdje onder nieuw 'bestuur'), zijn ze er nog altijd aan bezig. Maar ik heb zelf ook de indruk dat het maar traag vordert. De trailer van eind 2008 kondigde een release aan in 2009, en dat is ook alweer drie jaar achter de rug (!).
Maar gezien de duur van inmiddels 7 jaar (we begonnen 'officieel' aan de MOD 1 januari 2005) twijfel ik hard of de MOD ooit uit zal komen.
An de andere kant: Valve had zelf ook 5 jaar nodig voor HL2, en het devteam heeft zowat alle models, textures, maps, voice-overs, geluiden en muziek van scratch overgedaan. Naast de singleplayer en multiplayer zou er ook een co-op komen. Ik kan nu alleen maar denken dat het wellicht iets te ambitieus is geweest allemaal. Ik zou ervoor hebben gekozen de SP eerst af te maken, en als er animo voor was geweest, een co-op en MP uitbreiding hebben ontwikkeld. Maar goed, ik heb het team al vroeg verlaten omdat ik het veel te druk met andere zaken kreeg... :(

Geronimous wijzigde deze reactie 07-04-2012 22:16 (4%)

FT-17 FTW!

• Asskicker
I just thought I'd drop this here.

De Black Mesa devs hebben altijd gezegd dat de game gaat releasen 2 weken na de soundtrack.
Gisteren ofzo is deze website online gekomen: http://www.joelnielsen.com/bms/

En toen heeft iemand deze mail gestuurd

http://dl.dropbox.com/u/2692549/itsreallyhappeningBIG.png

:9~ :9~ :9~

Asskicker wijzigde deze reactie 15-04-2012 16:28 (35%)

• kipneck
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:26
ze zijn ook ineens uit het niets weer dingen op facebook gaan plaatsen, niet dat ik op facebook kom maar dat staat op twitter.

• kaziebo
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 03-01 14:05

kaziebo

Monkey's are the source!

Oh oh, gaan we het dan echt meemaken? Ik hoop het echt van harte. Als het ze echt lukt dan heb ik diep respect _/-\o_ voor de staff. Al die jaren de energie erin steken en al het gezeik op de koop toe nemen.

De signalen lijken nu wel een stuk sterker.

It is only when a mosquito lands on your testicles that you realize, there is always a way to solve problems without using violence.

• mace

mace

Sapere Aude

Sterke(re) signalen idd maar eerst zien, dan geloven.

• ZeroNine
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15-02 20:39
Ik hoop het in ieder geval, deze titel verdiend een hedendaagse remake.

• kaziebo
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 03-01 14:05

kaziebo

Monkey's are the source!

Ben nu op youtube de fanmade video's aan het bekijken. Daar zitten echt hele mooie tussen, zoals: YouTube: Half-Life: Singularity Collapse (short film)

Verlangen stijgt alleen maar. Ben Joel Nielsen maar gaan volgen via Twitter :|

edit: :? Enige en laatste bericht is van 10 maart 2011.

kaziebo wijzigde deze reactie 23-04-2012 13:08 (9%)

It is only when a mosquito lands on your testicles that you realize, there is always a way to solve problems without using violence.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Asskicker
http://www.rockpapershotg...black-mesa-source-part-1/

Check back tomorrow for part two, wherein we discuss how far along Black Mesa is now and when – admittedly on relative terms – we might finally get to play it.

PLAY IT

Acties:
  • 0Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

hoppa, nieuwe info! gaaf hoor ik had de hoop (zo te zien terecht) nog niet opgegeven. wat me wel zorgen baart is het stukje wat ook onder in de reacties genoemd word:
quote:
We had parts of the game that were done at that time in that they had recreated Half-Life fairly identically and we began to realize how that wasn enough and how we had a lot longer to go.
en:
quote:
It can be very difficult to balance between staying true to the original and making it somewhat palatable to modern gamers. We are constantly trying to find ways to maintain challenge while simultaneously lowering frustration and confusion. We don want to be hand-holding, but at the same time we are very cognizant of the much lower threshold of patience people have with games now a days. Things aren how they used to be. There are lots of games they could be playing, and if ours is annoying them enough they'll just shut it off and never come back.
ik weet dat je eigenlijk niet mag klagen maar so fucking what? het was toch bedoeld als een recreation? niet als een nieuw spel! en hoe moeilijk was half life nou? echt niet zo moeilijk hoor...om het dan voor de jonge spelers die niets gewend zijn aan te passen lijkt me toch wel jammer eerlijk gezegd.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Asskicker
Ja, ik had ook liever gewoon een remake gehad met updated levels, textures en models... Geen andere/eenvoudigere gameplay. Straks stoppen ze er nog cover gameplay in. :+

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22-02 14:38

Geronimous

Moderator Spielerij
quote:
This project started as a “Half-life HD” of sorts, but it’s really grown into more of a re-imagining of Half-life with an emphasis on using what we as an industry have learned in the last decade. I feel that there could potentially have been a much more robust and fun experience if, from the very beginning, we had put more of a focus on “New, fun experience that is evocative of Half-Life” and less “Half-life HD”. It has confused our design approach and structure over the years, I think.
http://www.rockpapershotg...ack-mesa-source-part-two/

Zegt genoeg denk ik. Al heb ik zelf al gemerkt dat dit de grootste discussie was - al vanaf het begin. Maken we een nieuwe game of HL: HD? Meer en meer dingen werden opnieuw aangepakt, en de discussies gingen vaak over het trouw blijven aan het origineel of een eigen visie ontwikkelen. Uiteindelijk is het dus het laatste geworden, en daar ben ik niet rouwig om, denk ik. Maar het verklaart wel waarom het zo lang duurt.

FT-17 FTW!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Wat ik vooral leer uit dit interview is dat men zich nogal verkeken heeft of op een aantal zaken en pas in de loop van tijd besefte wat er eigenlijk gedaan moest worden. Ook organisatorisch als je met meerdere mensen aan de slag gaat. Zoals ik het lees had niemand van de project leiders maar enig besef wat dat inhield. Ik neem aan/hoop dat het een mooie les is geweest voor iedereen die er wat dieper inzat.

Ik zie eigenlijk heel weinig over de geschiedenis en achtergrond van de project leaders/developers en of ze ervaring hadden bij andere grote community projecten (e.a Open Source).

Zou graag eens een interview met de Cinematic Mod voor HL2 willen zien. Die heeft wel een hoop voor elkaar gekregen.

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

quote:
CapTVK schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:32:
Wat ik vooral leer uit dit interview is dat men zich nogal verkeken heeft of op een aantal zaken en pas in de loop van tijd besefte wat er eigenlijk gedaan moest worden.
Dat gaat natuurlijk erg vaak zo bij modprojecten waarbij men, zoals vaak, meer enthousiasme dan kennis heeft. Specifieke kennis als modeling e.d. gaat meestal nog wel, maar zaken die wat minder obvious zijn zijn vaak lastig. Mensen die dat kunnen hebben vaak wel genoeg andere dingen te doen.

Camacha wijzigde deze reactie 10-05-2012 17:53 (19%)

Persuader of bytes.

• Wiethoofd
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 02-02 16:53
quote:
Zou graag eens een interview met de Cinematic Mod voor HL2 willen zien. Die heeft wel een hoop voor elkaar gekregen.
http://cinematicmod.com heeft ook een contactformulier, kan je direct in contact komen met FakeFactory zelf ;)

Wiethoofds meuk en 'overige'

• Asgaro
  • Laatst online: 23:53
Deel 2 van het interview is er!

Repost :F

Asgaro wijzigde deze reactie 10-05-2012 19:49 (7%)

Strava profile - Steam profile

• Asgaro
quote:
Jeroenimoes schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:31:
[...]

Zegt genoeg denk ik. Al heb ik zelf al gemerkt dat dit de grootste discussie was - al vanaf het begin. Maken we een nieuwe game of HL: HD? Meer en meer dingen werden opnieuw aangepakt, en de discussies gingen vaak over het trouw blijven aan het origineel of een eigen visie ontwikkelen. Uiteindelijk is het dus het laatste geworden, en daar ben ik niet rouwig om, denk ik. Maar het verklaart wel waarom het zo lang duurt.
Bij eender welk project in het inderdaad van bij het begin nodig om alle richtlijnen en doel perfect vast te leggen. Als je later in een development proces nog bepaalde grootschalige dingen gaat wijzigen, kan dit snel foutlopen (bv. sommigen die de moed verliezen, of iets niet zien zitten).
Klinkt allemaal logisch, maar toch blijft het gebeuren...

Ik heb het een maand of twee geleden hier op GoT meegemaakt:
Een klein aantal mensen kwamen met het idee om in Battlefield 3 een soort race filmpje te maken. Het oorspronkelijk idee was om puur eens te racen. Maar al snel kwam men met idee om er een echt filmpje van te maken, met alles erop en eraan. En hoe meer mensen wilden deelnemen (zaten aan 30 à 40 mensen op gegeven ogenblik), hoe meer ideeën er kwamen, maar ook hoe sneller het fout kon lopen als er geen echt doel was.
Topic (27 pagina's) is hier: Battlefield 3 GOT RACE !
Het is allemaal wat uit de hand gelopen, en uiteindelijk is er nooit een filmpje samengesteld. (zie ook de allerlaatste posts)

Moraal van het verhaal: zelfs een mooi filmpje maken is al niet eenvoudig (kijk maar naar het massaal aantal vragen in bovengenoemd topic). Laat staan een mod dus... :)

Achja, al doende leert men, zou ik zeggen. :) Die mannen van Black Mesa zullen nu wel al veel ervaringen rijker zijn. Dat merk je ook aan het feit dat ze nu er stilletjes aan doorwerken, zonder kostbare tijd te steken in hypen.

Asgaro wijzigde deze reactie 10-05-2012 20:04 (5%)

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
Asgaro schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:00:
Bij eender welk project in het inderdaad van bij het begin nodig om alle richtlijnen en doel perfect vast te leggen. Als je later in een development proces nog bepaalde grootschalige dingen gaat wijzigen, kan dit snel foutlopen (bv. sommigen die de moed verliezen, of iets niet zien zitten).
Klinkt allemaal logisch, maar toch blijft het gebeuren...
Dat hangt toch van je uiteindelijke markt en doel af. In de richting waar ik zit proberen ze je dat juist af te leren. Je moet wel doelen en termijnen hebben, maar exact weten waar je aan het einde moet zijn is nu juist niet de bedoeling. Maar goed, dat zijn wel individuelere projecten (tot 5-6 man) en het gaat dan ook om het creatieve proces. Als je van tevoren al vaststelt waar je aan het einde gaat zijn help je dat proces in sommige gevallen goeddeels om zeep.

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Asskicker
quote:
Die heeft dat volledig alleen gedaan, dus veel organiseren zit daar niet echt in. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:26
Ah, Black Mesa heeft weer een excuus om niet uit te komen. :>

Had liever dat ze het bij een remake hadden gehouden dan dat ze te sterk hun eigen visie doordrukken. Met Half-Life was niets mis qua gameplay.

Er wordt gepraat over dat hedendaagse gamers minder geduld zouden hebben. Wat kunnen we dan verwachten? Half-Life CoD-stijl? Regenerende health en maximaal twee wapens om mee te sleuren? Een veel meer gehaast gevoel en maar 4 uur gameplay? :/ De metro/het ondergrondse deel voelde eindeloos in de originele Half-Life en dat was geweldig. En dat verfrissende gevoel als je een paar medkits vond terwijl je health nog minder dan een kwart was? Niets mis mee.

Een aparte visie kan goed zijn, maar sloop niet de dingen uit Half-Life die het juist zo goed maakte. Het melancholische gevoel en misschien de lage snelheid van het spel horen er gewoon bij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20-02 09:02
quote:
Een aparte visie kan goed zijn, maar sloop niet de dingen uit Half-Life die het juist zo goed maakte.
I totally agree!! Ik had ook gehoopt op een 'gewone' remake met Source textures.

Maar toch ben ik erg benieuwd naar wat ze ervan gemaakt hebben...

Iedereen is de eerste paar jaar van zijn leven atheïst!! Helaas kunnen sommige ouders dit niet hebben...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whisky
quote:
DeerDitch schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:56:
[...]
Maar toch ben ik erg benieuwd naar wat ze ervan gemaakt hebben...
Zijn we dat niet allemaal een beetje onderhand? 8)7

Freedom for everyone..

• DeerDitch
quote:
Anduuuh schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:35:
[...]

Zijn we dat niet allemaal een beetje onderhand? 8)7
Tsss... Captain Obvious!! :) :)

Iedereen is de eerste paar jaar van zijn leven atheïst!! Helaas kunnen sommige ouders dit niet hebben...

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Nu online
Elke keer als dit topic in m'n active topics staat slaat m'n hart een slag over. Zou het? Zou het echt? Nee godver, weer iemand die niks te melden heeft :p

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Whisky
quote:
MrAngry schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:36:
Elke keer als dit topic in m'n active topics staat slaat m'n hart een slag over. Zou het? Zou het echt? Nee godver, weer iemand die niks te melden heeft :p
haha ik wilde het ook al zeggen!

Freedom for everyone..

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Zijn we er al?

Zijn we er al?

Zijn we er... :Z

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15-02 01:18
komt een dezer dagen, nieuwe content aan:
"When the Black Mesa facebook page hits 20,000 likes we'll be posting some exciting new media! Care to help?" http://blackmesasource.com/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22-02 14:44
Pfffff, we zullen zien. Meteen maar even op het Like knopje gedrukt, wie weet wordt het wat!

Hot Wheels filmpjes ][ D3200 - 35/1.8G 4real!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
"Is het nog ver grote smurf?" :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik heb geen smoelenboek en als ik het wel had gehad had ik nog niet op dat knopje gedrukt. Eerst zien, dan geloven. :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nalufrank
Gaat snel zo, gemiddeld 5~10 likes per minuut. Ook heeft een vrij grote game website uit zweden hier een artikel over gemaakt: http://www.fz.se/artiklar...esa-las-upp-nytt-material Helpt natuurlijk ook om die 20k likes te krijgen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

blackmesasource.com ligt eruit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nalufrank
Ik zie het ja! "502 Bad Gateway" Volgens mij zijn ze niet zoveel bezoekers gewend ofzo :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 02-02 16:53
Leuke header:
quote:
Using username "bmesaroot".
Last login: Sat Jun 9 14:47:46 2012 from local.blackmesa.com
[bmesaroot@local.blackmesa.com]# mediaupdater -debug
Welcome to the Black Mesa media updater
Current Mode: Debug Mode

---------------------------------------------

facebook_page = 'http://www.facebook.com/BlackMesaDevs';
facebook_likes = grabFBlikes(facebook_page);
renderFBbutton(facebook_page);

<facebook like-knopje>
if (facebook_likes >= '20,000') {
unzip brand_new_media_2012.zip -d /website/media
render('media_update_ver');
} else {

render('current_media');
Rendering 'current media' Black Mesa Website.........

<hier nog de website>
website finished rendering...
} end of line;
Maar even screenshotje voor het archief :P

Wiethoofds meuk en 'overige'

• Ditmar
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21-02 14:48
En we zitten op 19720 and counting! Nog even wachten dus :).

Edit:

20k!

http://www.facebook.com/m...10024&type=3&l=ea8acec8ee

Thank you all so much, it's really great to have your support! With your help we have now kicked off our social-media campaign towards our first release! You can expect more updates from us in the near future. Today we are sharing this fantastic batch of screenshots that really gives you the first glimpse into the gameplay of Black Mesa. This is just the beginning. We have more in store for you in the near future! Hold on to your lab coats!

Ditmar wijzigde deze reactie 11-06-2012 13:26 (84%)

• Asgaro
quote:
Ditmar schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:01:
En we zitten op 19720 and counting! Nog even wachten dus :).

Edit:

20k!

http://www.facebook.com/m...10024&type=3&l=ea8acec8ee

Thank you all so much, it's really great to have your support! With your help we have now kicked off our social-media campaign towards our first release! You can expect more updates from us in the near future. Today we are sharing this fantastic batch of screenshots that really gives you the first glimpse into the gameplay of Black Mesa. This is just the beginning. We have more in store for you in the near future! Hold on to your lab coats!
ITS ALLIIIIIIIIIIIIIIIVE _/-\o_ oOo

• Yonni
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22-02 14:44
En nu mogen we weer 1 jaar en 4 maanden wachten tot de uiteindelijke release! Jeuj!

*wil niet te hoopvol zijn

Hot Wheels filmpjes ][ D3200 - 35/1.8G 4real!

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Ik zal al ergens op facebook in die comments staan: "I'm really looking forward to 2009 when I can play this mod" :P
Uiteraard gisteren gepost :+

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Ik krijg het idee dat ze dit à la triple-A release willen gaan hypen. Opzoepen met die zut, na al die jaren mag je het wel gewoon online plempen.

Persuader of bytes.

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

exciting! de gepubliceerde screenshots nog niet zozeer maar wel dat het er dus blijkbaar echt aan zit te komen nu. Anders zouden ze niet weer beginnen met een hype zo opbouwen lijkt me. Morgen de soundtrack release en dan over twee weekjes weer naar black mesa?...

• JediUberknaft
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 24-10-2019

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Goed nieuws ! Ik heb er wel vertrouwen in dat er wat gaat komen binnekort. Na die interviews gelezen te hebben tijdje terug, zullen ze (hopelijk) niet weer dezelfde fout maken .. Maar goed, we wachten af .. kan er nog wel bij ..

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21-02 15:42

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Nieuwe screenshots word ik niet echt warm van, dit hadden ze véél eerder moeten uitgeven.

Asus Zenbook i7 256gb

• mace

mace

Sapere Aude

De grunt ziet er wel goed uit maar de rest niet echt super.

• Asgaro
quote:
CapTVK schreef op zondag 10 juni 2012 @ 15:49:
"Is het nog ver grote smurf?" :+
"We zijn er biiijjjjnaaa, we zijn er biiiijjjnaa, maar nog niet he-le-maal! We zijn er biiijjjnnnaa, we zijn er biiijjjnaa, maar nog niet hé-le-maal!"

(Weet niet of dit liedje bekend is in Nederland, maar in België wordt dit door de jeugd tijdens busritten gezongen >:) )

• Whisky
quote:
Asgaro schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:07:
[...]

(Weet niet of dit liedje bekend is in Nederland, maar in België wordt dit door de jeugd tijdens busritten gezongen >:) )
Ik dacht het tegenovergestelde juist >:)

*EDIT*

Of het ligt eraan dat ik dicht bij de Belgische grens woon (Roosendaal) dat ik dat liedje ken, maar volgens mij kent heel NL het!

Whisky wijzigde deze reactie 13-06-2012 14:25 (20%)

Freedom for everyone..

• Compi_56
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12-05-2015
Een gameplay video van Black Mesa Source :)

Bron: Valve Time

YouTube: ValveTime Exclusive - Black Mesa: Source Gameplay

Ziet er goed uit hopelijk komt het samen uit met EP3 of HL3 nu met de Source 2 engine (in code SFM).

• Whisky
quote:
Compi_56 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:20:

Ziet er goed uit hopelijk komt het samen uit met EP3 of HL3 nu met de Source 2 engine (in code SFM).
Ik wilde hem net gaan posten! ziet er idd goed uit!

Freedom for everyone..

• Asgaro
quote:
Compi_56 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:20:

• Whisky
Ik kwam ook deze tegen..

En deze.

*EDIT*

Raminator (lead developer) heeft op het forum van BM gereageerd met het volgende:

(originele post)
quote:
There have been too many posts for me to reply to individually, but I'll go over the basic points I've seen crop up a bunch of times. I'll try to address everything as transparently as I can, because there's a lot of misinformation floating around.

Is this a leak? Was it released intentionally?
We had always been planning to release gameplay video(s) as part of the social media campaign, and we'd always hinted as such. Unfortunately, we ran into some difficulties while we were wrapping up the build (including several severe FPS drops and crashes) that delayed our plans for the media campaign and any gameplay videos. Once we got those sorted, we started to try to figure out what we could show off; the video that was posted to YouTube was a rough first cut outlining some possible action.

Someone showed someone else something they shouldn't have, and that someone else decided to share that something with the internet. And here we are today. Bottom line is that sooner or later, you were going to see what you saw; that's why we haven't tried to cover everything up or get it taken down. There's no conspiracy, we don't have any ulterior motives.

How old is the build of the game?
The build featured in the video is between four and five weeks old. The art assets, level design, lighting, sound effects and music, voice acting, weapons, gameplay mechanics, etc. are all basically final. You won't be seeing very many changes between what's in the video and what's in the final product.

Is the music actually in-game?
The music in the second half in the video is the actual song from the level, it hasn't been overlaid afterwards. It syncs up well with the action because it's been designed to; the song was specifically written for this area. The audio quality of the YouTube video doesn't do it justice though, and it sounds like the game's music volume was turned up too high while the video was recorded.

Why are there iron-sights in the game?
You can look down the sights of the .357 for a slight zoom and increase in accuracy at the expense of your rate of fire. It was a mechanic that was present in Half-Life: Deathmatch, but we've brought it into the singleplayer to help solidify the weapon's role. We've added an option to the main menu to completely disable that functionality, as a result of the feedback we've received from the video.

The .357 and crossbow are the only weapons that you can use the sights on, and they're for decent gameplay reasons. We aren't casualising or consolifying the mod; you don't have regenerating health, there aren't chest-high walls, you won't get strawberry jam on the screen when you're hurt, etc.

Why does everything look like crap?
The compression YouTube applies has blurred and darkened everything, even at 720p settings. You lose a lot of stuff like the scanlines on the HUD, the stars twinkling in the sky, the moonlight illuminating the launch pad and the hologram illuminating the control bunker, any real texture detail, outdoor characters, etc. I've got the original video at 1080p, and everything looks fine.

Why is the voice acting so bad?
Everything is intentional; the soldiers are meant to sound like over-the-top movie bad guys. We're not interested in trying to get you to empathise with the enemies.

Will this affect the plans for further media or the release?
It has, we're actually going to be moving some things forward. Time has never been on our side.
Dus.. ik denk dat we niet meer zo lang hoeven te wachten! :D

Whisky wijzigde deze reactie 07-08-2012 13:35 (122%)

Freedom for everyone..

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Toen ik het topic in mijn post history zag staan dacht ik dat het vast weer iemand was die zat te klagen dat het lang duurt. Maar er is eindelijk weer iets!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Dat dacht ik dus ook ... Maar dit is goed nieuws !! Kicke om wat eerste gameplay beelden te zien, maar eigenlijk wil ik verder niks zien. Gewoon dattie er is en we hem zelf kunnen ervaren ! _/-\o_

• Whisky
quote:
JediUberknaft schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 16:13:
Dat dacht ik dus ook ... Maar dit is goed nieuws !! Kicke om wat eerste gameplay beelden te zien, maar eigenlijk wil ik verder niks zien. Gewoon dattie er is en we hem zelf kunnen ervaren ! _/-\o_
True! Gelukkig hebben ze niet al te veel ge-"spoiled" in de video!

*EDIT*

De video is offline gehaald door Raminator.
En Valvetime was er niet zo blij mee (zie hier)

Overigens een betere kwaliteit (1080p) video, ben benieuwd hoe land deze het vol houd.

Whisky wijzigde deze reactie 08-08-2012 03:22 (28%)

Freedom for everyone..

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:26
quote:
Anduuuh schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 16:26:
Overigens een betere kwaliteit (1080p) video, ben benieuwd hoe land deze het vol houd.

[video]
1:48 in die video: waarom geen gibs? Het is niet alsof de mod vrij is van bloed. :| Niet dat ik perse rondvliegende ledematen en ingewanden nodig heb, maar het resultaat van C4 is zodanig onrealistisch dat het stoort.

The Zep Man wijzigde deze reactie 10-08-2012 00:05 (16%)

• Amanoo
  • Laatst online: 17:51

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Vast nog een van de paar dingen die nog geïmplementeerd moeten worden.

• Whisky
Interview met het Black Mesa Team, hij komt er dan toch echt aan! :9~

klik!

Freedom for everyone..

• JediUberknaft

JediUberknaft

Wilde m ook al net plaatse :-) ... Zeker ook de facebook page van BLack Mesa jij ?? ;)

• Whisky
quote:
JediUberknaft schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:16:
Wilde m ook al net plaatse :-) ... Zeker ook de facebook page van BLack Mesa jij ?? ;)
Klopt, ik zag hem daar ook staan :P

Freedom for everyone..

• Grompie
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-02 08:36
http://www.blackmesasource.com/ This is a red letter day...

• Asskicker
Het is dan eindelijk zo ver! :D
quote:
We're freaking out over here! It is so exciting to share this news with you!

You can now Download the Black Mesa Soundtrack, courtesy of our very own Joel Nielsen, at the very generous price of whatever you want! Enjoy and share!
In the near future you'll see our Website, Wiki and Forums all taken down temporarily for renovations.
On September 14th you will see the first release of Black Mesa! This will include our re-envisioning of Half-Life all the way up to Lambda Core. We believe this is a great way to provide a complete-feeling 8-10 hour experience with a solid ending, make our fans happy and help us make the best overall game possible.

We are still working hard on Xen and BMDM, but instead of making you wait we are giving you Black Mesa as soon as it's ready! We're doing our best to help bring the immense vision of this project into reality, and we are very excited for what the future brings!

High-Fives Yo,
Carlos Montero - Project Leader

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

holy shit yes! morgen even 2 daagjes vrij zien te plannen van het werk over 12 dagen. op zich wel jammer dat xen nog niet af is maar het eerste gedeelte is al gaaf genoeg!

oops double post

superwashandje wijzigde deze reactie 02-09-2012 12:29 (10%)

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

holy shit yes! morgen even 2 daagjes vrij zien te plannen van het werk over 12 dagen. op zich wel jammer dat xen nog niet af is maar het eerste gedeelte is al gaaf genoeg!

zoals op het BMforum: party time!

• Whisky
Wow! Dat is goed nieuws! Ik had liever gewoon gewacht tot het compleet af was, maar goed. Ik mag niet klagen!

Freedom for everyone..

• JediUberknaft

JediUberknaft

Supervet nieuws dit !!!! Wow, ik kan nie w88 tot ik hem kan spelen, heeel erg tof lijkt het me !! _/-\o_ _/-\o_

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Maar blijkbaar heeft de mod maar 14 chapters terwijl er in het oorspronkelijke spel 18 zitten?
Hoezo deze keuze?

• Exclusive501
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 05-12-2017

Exclusive501

Would you kindly?

De mod heeft ook nu 18 chapters maar de laatste 4 chapters zijn nog niet af. Deze zullen dus later uitkomen ;)

• mace

mace

Sapere Aude

Eerst zien dan geloven. :P

• Whisky
Een klein tabje rechts boven de homepage onthult een aantal pdf files!

Klik!

Freedom for everyone..

• DeerDitch
quote:
Anduuuh schreef op zondag 02 september 2012 @ 19:16:
Een klein tabje rechts boven de homepage onthult een aantal pdf files!

Klik!
Haha cool! Vraag mezelf af of ze dit ism Valve hebben gemaakt. Niet dat er nou zoveel onthullende dingen in staan, maar toch...

• Whisky
quote:
DeerDitch schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:29:
[...]

Haha cool! Vraag mezelf af of ze dit ism Valve hebben gemaakt. Niet dat er nou zoveel onthullende dingen in staan, maar toch...
Ik denk eerder dat dit een soort voor stukje is, een inleiding naar het spel..
Iets wat valve nooit heeft gedaan bij Half-Life 1, alleen een kleien voice inleiding van de omroep mevrouw ;)

Freedom for everyone..

• ErikRo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-02 20:12
Kijk dat is nog eens leuk nieuws, benieuwd of de vervolgdelen bleu shift enzo ook nog eens gaan upgraden of het echt helemaal voor gezien houden

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21-02 16:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

dit komt mooi uit in mijn vrije dagen

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

quote:
ErikRo schreef op maandag 03 september 2012 @ 17:09:
Kijk dat is nog eens leuk nieuws, benieuwd of de vervolgdelen bleu shift enzo ook nog eens gaan upgraden of het echt helemaal voor gezien houden
Misschien komen die nog over 7 jaar :+

• d33n
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 05-02 16:01
HL2 is nu te koop op steam voor 3,06!

• JediUberknaft

JediUberknaft

• Asskicker
quote:
Amanoo schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:16:
[...]

Misschien komen die nog over 7 jaar :+
Die zijn al in ontwikkeling door andere teams (die tevens ook samen werken, om resources te sharen):
http://www.moddb.com/mods/operation-black-mesa
http://www.moddb.com/mods/guardduty

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

oeh gaaf, daar wist ik nog neits van, ondanks dat ik black mesa al jaar en dag in de gaten heb gehouden.

• mace

mace

Sapere Aude

Ha, 14 september komt het uit, op mijn verjaardag! :D

• Asskicker
http://forums.blackmesaso...php?p=480698&postcount=12

Xen wordt dus "een spel op zichzelf", een uitgebreidere versie van de Half-Life Xen.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

quote:
Asskicker schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:26:
http://forums.blackmesaso...php?p=480698&postcount=12

Xen wordt dus "een spel op zichzelf", een uitgebreidere versie van de Half-Life Xen.
Bijzondere keuze...
* Amanoo disapproves but has to deal with it

• Whisky
quote:
Amanoo schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:16:
[...]

Bijzondere keuze...
* Amanoo disapproves but has to deal with it
Had het idd liever als een geheel gezien..
Beetje jammer vindt ik persoonlijk.

Freedom for everyone..

• Asgaro
quote:
Fellow Scientists,

We have gotten a lot of remarks, questions and demands that we get Black Mesa on Steam. In the past, the answer has always been the same..."It's not our decision!" Well, it still isn't our decision. But now it's yours.

Black Mesa is now on the Steam Greenlight service. YOU can now be a part of helping get the game on Steam. Not only through your votes but through your help in getting all your friends and peers to vote for Black Mesa!

The more votes we get, the closer we will be to not only getting the game on Steam, but getting Steam integration. This doesn't just mean easier installation and updates for everyone, but it means a host of other advantages such as Achievement Tracking, Stat tracking, Steam Cloud, (eventual) Matchmaking services, Steam Community features, and a host of other useful things.

In short, it will help us make Black Mesa more awesome for you guys! So get out there and help us do this!
Dus allemaal via Steam stemmen. :)

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True