Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 322 323 Laatste
Acties:

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

PatrickC schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:30:
Bij toestellen en apps staat bij mij alleen het horloge. Ook op de website, alleen het horloge. Waarschijnlijk werkt dit alleen als je hartslagband van Garmin is? Want ik gebruik een Polar Verity Sense icm met met Epix Gen2.
Ik gebruik al jaren een band van Garmin in combinatie met mijn FR245M, eerst de HRM-RUN en nu de HRM200, maar ook ik heb nog nooit de band terugzien komen bij een activiteit.

Net als @Stefke krijg ik wel altijd de melding dat er een externe sensor verbonden is.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:57
Tweakers heeft de Venu 4 nu ook op de frontpage vermeld.

Zitten zeker wel interessante features tussen. Het zou zelfs een upgrade zijn t.o.v. mijn huidige fenix 7X (maar dat ga ik niet doen).

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
karazz schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:01:

Zitten zeker wel interessante features tussen. Het zou zelfs een upgrade zijn t.o.v. mijn huidige fenix 7X (maar dat ga ik niet doen).
Ligt eraan welke je hebt. De 7X heeft een solar Sapphire die al een led lamp en multiband heeft maar volgens mij had de normale 7 of 7x dat niet. Alleen de heartratesrnsor en de extra iteratie in software met dingen als evening report oid is dan leuk

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 10:42
Ik moet zeggen... Ik zou vroeger -vanuit mijn achtergrond )altijd blindelings gegaan zijn voor de Forerunnerreeks. Dat verandert bij deze Venu 4 nu wel... Dit geeft de FR 570 nog weinig bestaansrecht vind ik zelf.
minimaLL schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:33:
Ik moet zeggen... Ik zou vroeger -vanuit mijn achtergrond )altijd blindelings gegaan zijn voor de Forerunnerreeks. Dat verandert bij deze Venu 4 nu wel... Dit geeft de FR 570 nog weinig bestaansrecht vind ik zelf.
Alleen als je gehecht bent aan de 5-button layout van een Forerunner, dan is de FR570 nog interessant. Voor de rest biedt deze Venu 4 meer voor hetzelfde geld.

Wat ik niet snap is dat Garmin nu €100 boven de nieuwe Apple Watch Series 11 gaat zitten. De Venu was toch altijd de Apple Watch tegenhanger van Garmin. Met de Venu X1 lijken ze meer te willen concurreren met de Apple Watch Ultra en daar zijn ze juist €100 goedkoper dan Apple. Dus heeft Garmin nu eigenlijk geen tegenhanger van de ‘standaard’ Apple Watch meer, behalve de oudere Venu 3 of vivoactive 6, maar die laatste heeft minder functies aan boord (prijs rond de €450).

DCR gaat hier aan het einde van onderstaande video ook verder op in.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:45
DCR gaat alleen wel uit van de USA dollar prijzen. Die zijn momenteel gelijk aan de EU prijzen, maar dat was eerder niet. De Venu 3 was bij introductie (september 2023) in Europa al €499,- dus is in de EU maar €50,- duurder geworden.
Blijft dat het een prijsstijging is en dat de standaard Apple Watch goedkoper is, maar toch vind ik 50,- duurder in 2 jaar tijd en voor zo veel extra functies eigenlijk zo gek nog niet.
De Venu 3 heeft ook al de nieuwste generatie sensoren, dus kan wat dat betreft nog prima concurreren met de standaard Apple Watch. De zaklamp van de venu 4 heeft de Apple Watch ook niet, dus ergens snap ik het nog wel dat Garmin de Venu 4 wat hoger in durft te zetten. De Vivoactive 6 heb je al voor 279,- momenteel, dus daar hebben ze ook in het lagere prijssegment een prima horloge staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:47
Een jaartje wachten en je kan deze met meer korting krijgen. Wil het nieuwste van het nieuwste dan betaal je meestal de hoofdprijs.

Dat geldt overigens ook voor hardloopschoenen etc. Wanneer het volgende model uit is, kun je het oude model met veel korting verkrijgen

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 15:48
PatrickC schreef op donderdag 18 september 2025 @ 09:02:
[...]

Alleen als je gehecht bent aan de 5-button layout van een Forerunner, dan is de FR570 nog interessant. Voor de rest biedt deze Venu 4 meer voor hetzelfde geld.

Wat ik niet snap is dat Garmin nu €100 boven de nieuwe Apple Watch Series 11 gaat zitten. De Venu was toch altijd de Apple Watch tegenhanger van Garmin. Met de Venu X1 lijken ze meer te willen concurreren met de Apple Watch Ultra en daar zijn ze juist €100 goedkoper dan Apple. Dus heeft Garmin nu eigenlijk geen tegenhanger van de ‘standaard’ Apple Watch meer, behalve de oudere Venu 3 of vivoactive 6, maar die laatste heeft minder functies aan boord (prijs rond de €450).

[YouTube: Garmin Venu 4 Hands-On: Huge Upgrades Worth It?]
> 80% van de EU smartphonemarkt is Android, en vermits de Apple watch nooit zal werken op Android is het zelfs geen optie of keuze voor die grote groep en is die 100€ irrelevant.
En de Apple gebruikers die een Garmin overwegen doen dat meestal uit sportgerelateerde overwegingen (of willen een batterij die langer dan 1 a 2 dagen meegaat)
De 570 heeft nog wel andere features en metrics behalve 5 knoppen...

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 15:51
Ben op zoek naar een sporthorloge met als doel een triatlon te doen. Dus zwemmen, fietsen en hardlopen is belangrijk. Muziek (spotify) is optioneel maar niet noodzakelijk (kan ook gewoon telefoon meenemen tijdens hardlopen en fietsen).

Ik ga geen gebruik maken van het horloge buiten de activiteiten (zwemmen, fietsen en hardlopen) om. Dus geen slaap tracken of hartslag overdag tracken. Zelfs voor het fietsen maak ik eerder gebruik van mijn wielren data ipv het horloge want heb hier al eerder in geïnvesteerd.

Horloge wordt dus voornamelijk voor hardlopen en zwemmen gebruikt en GPS moet wel goed zijn. Route voor hardlopen is tevens optioneel daar ik max 10km rondjes ga rennen en ik de meeste routes hier in de buurt goed ken.

Budget: 250 - 400 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 16:54
Advies? : wachten op de Pixelwatch 4. Excellente tracking, 2-4 dgn batterij. Hyperintegratie met Android.
Wordt sowieso mijn keuze.
Garmin benaderd de apple watch nog niet in de verste verte, of je met séc vooral willen sporten. Maar dan zit je dus helaas in het Ios van apple..
Vooral voor het sporten zit je bij Garmin met het voordeel van de lange batterijduur en de digitale trainingsomgeving. Wil je alléén sporten pak de de amazfit helio strap, maar dan ook geen schermpje dus. Excellente tracking, véél beter dan Garmin (niet GPS, die is bij Garmin ook goed).

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• Hathi
PaulC schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:29:
[...]

> 80% van de EU smartphonemarkt is Android, en vermits de Apple watch nooit zal werken op Android is het zelfs geen optie of keuze voor die grote groep en is die 100€ irrelevant.
En de Apple gebruikers die een Garmin overwegen doen dat meestal uit sportgerelateerde overwegingen (of willen een batterij die langer dan 1 a 2 dagen meegaat)
Volgens statcounter zit Apple in Europa op 34% momenteel. Blijft alsnog 66% voor wie een Apple Watch geen optie is natuurlijk, maar er zijn ook Android smartwatches in de prijsklasse rond de 450,- natuurlijk waar Garmin met deze Venu mee probeert te concurreren.

Welke features en metrics heeft de FR570 nog dan die de Venu 4 niet heeft? Ik zie volgens mij alleen wat hele specifieke zwemfuncties als verschil. Verder is de Venu 4 bijna een kopie van de FR570 qua functies.
PaulC schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:29:
[...]

Goed argument. Als iPhone gebruiker had ik me even niet gerealiseerd dat een Apple watch inderdaad niet werkt icm een Android telefoon.

Wat betreft het verschillen tussen een Venu 4 en FR570… welke features en metrics heeft een FR570 dan die de Venu 4 niet heeft? Volgens DCR: “ It’s literally a Forerunner 570 with ECG, a Flashlight, and a few lost buttons.”.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 15:48
PatrickC schreef op donderdag 18 september 2025 @ 13:30:
[...]

Goed argument. Als iPhone gebruiker had ik me even niet gerealiseerd dat een Apple watch inderdaad niet werkt icm een Android telefoon.

Wat betreft het verschillen tussen een Venu 4 en FR570… welke features en metrics heeft een FR570 dan die de Venu 4 niet heeft? Volgens DCR: “ It’s literally a Forerunner 570 with ECG, a Flashlight, and a few lost buttons.”.
Je hebt gelijk, ik dacht dat er meer verschil was ivm uitgebreide metrics (zoals training load, max hartslag, lactaat ed.)
En als de venu 4 aan dezelfde prijs als de 570 komt, prijzen ze de 570 niet zelf uit de markt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PaulC schreef op donderdag 18 september 2025 @ 15:12:
[...]

Je hebt gelijk, ik dacht dat er meer verschil was ivm uitgebreide metrics (zoals training load, max hartslag, lactaat ed.)
En als de venu 4 aan dezelfde prijs als de 570 komt, prijzen ze de 570 niet zelf uit de markt ?
Ik snapte destijds de positionering van de 570 ook al niet. Deze had als opvolger van de 265 zo’n €100 goedkoper moeten zijn, want het gat naar de 165 is enorm. De 265 zit daar nog wel tussen, maar is van een generatie ouder natuurlijk. Wellicht dat de 165 nog een opvolger gaat krijgen die dat gat dan opvult, maar met deze Venu 4 is de 570 ‘overbodig’ geworden (alhoewel ik de 3 extra knoppen van de Forerunner wel zou missen waarschijnlijk).

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:00
Nieuwe Garmin, instinct 3 supernova collectie: https://www.garmin.com/nl-NL/p/1316397/pn/010-02936-01/

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik heb al jaren een FR645. Ondertussen loop ik niet veel meer hard, maar ik gebruik hem nog wel om wanderlingen te tracken. De laatste tijd gebeurd er heel vaak dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYdWO-qA7QNjJvVnK1c8k0BUf0U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNUbnfbSMKegtBKkFLPmAjQe.jpg?f=fotoalbum_large
Na een willekeurige tijd lijkt mijn hartslag weg te vallen en gaat een beetje rond de 50-60 hangen. Niets helpt: bandje strakker doen, sensor schoonmaken, wandeling stoppen/herstarten, etc.: allemaal geen effect. Ik kan me niet herinneren dat ik dit vroeger ook had. Iemand een verklaring of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
N.a.v. de eerdere discussie over de Venu 4 en FR570… Chase The Summit vraagt zich hetzelfde af en komt tot vergelijkbare conclusies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stiggy schreef op donderdag 18 september 2025 @ 21:37:
Ik heb al jaren een FR645. Ondertussen loop ik niet veel meer hard, maar ik gebruik hem nog wel om wanderlingen te tracken. De laatste tijd gebeurd er heel vaak dit:
[Afbeelding]
Na een willekeurige tijd lijkt mijn hartslag weg te vallen en gaat een beetje rond de 50-60 hangen. Niets helpt: bandje strakker doen, sensor schoonmaken, wandeling stoppen/herstarten, etc.: allemaal geen effect. Ik kan me niet herinneren dat ik dit vroeger ook had. Iemand een verklaring of tips?
Lijkt een soort cadence lock, maar dan op de helft van je pasfrequentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Nu online
PatrickC schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 00:17:
[...]

Lijkt een soort cadence lock, maar dan op de helft van je pasfrequentie?
Waar zou dat door kunnen komen? Software bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stiggy schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:21:
[...]

Cadence lock is normaal geen software bug. Ik heb er zelf ook last van op mijn Epix Gen2 en ben daarom een hartslagband (Polar Verity Sense) gaan gebruiken. Maar een cadence lock is normaal wel op je hele pasfrequentie (in mijn geval rond de 180 met hardlopen). Of je ook een cadance lock kunt hebben op de helft van je pasfrequentie bij wandelen (b.v. 110/2=55) weet ik niet, maar dergelijke ‘sprongen’ in je hartslagmeting zie je wel meestal door een cadence lock.

Wat je zou kunnen proberen:
1. Het horloge iets hoger op de onderarm dragen.
2. Het horloge aan de binnenkant van je pols dragen, dus met de sensor aan de binnenkant.
3. Het horloge aan de andere pols dragen.
4. Een externe hartslagband gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Nu online
Thanks @PatrickC! Andere pols had ik ook al eens geprobeerd, maar binnenkant nog niet. Ik kan me niet herinneren dat ik er vroeger ook last van had, dus ik vermoed dat het door een software update gekomen is.

Ik dacht ook dat cadence lock vooral bij hardlopen optreed. Externe hartslagband ga ik natuurlijk niet doen voor een wandelingetje. Misschien eens tijd om naar zo’n mooie Fenix 8 te gaan… 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunderfury
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:50
Stiggy schreef op donderdag 18 september 2025 @ 21:37:
[Afbeelding]
Ik heb een fr955 en moet zeggen dat ik de laatste maanden ook bijzonder onzinnige hartslagdata krijg. Ik gebruik hem tegenwoordig enkel nog zonder hartslagband voor woon-werkverkeer op de fiets. Maar dat is echt om te huilen, met momenten komt de data op de hele rit niet boven de 90 bpm uit terwijl ik toch best stevig doortrap. Andere dagen lijkt hij ver voorbij de 150 bpm te schieten zelfs op rustige stukken.
Dat doet me ook enorm twijfelen aan de overige datakwaliteit zoals HRV en stressscores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stiggy schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:21:
[...]

Inherent aan de techniek... Ohr werkt door analyse van licht intensiteit/weerkaatsing als gevolg van het pompen van bloed door je aderen (wat dus representatief is voor je hartslag).

Maar met hardlopen heeft het neerkomen van je voeten (en dus impact op ie lichaam, polsen, etc) hier ook invloed op en de sensor ziet alleen de fluctuaties, niet de oorzaak.

Door het horloge strakker te doen, of hoger op je arm, kan dit soms verholpen worden maar blijft een lastig iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Nu online
m0ridin schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:13:
[...]

Inherent aan de techniek... Ohr werkt door analyse van licht intensiteit/weerkaatsing als gevolg van het pompen van bloed door je aderen (wat dus representatief is voor je hartslag).

Maar met hardlopen heeft het neerkomen van je voeten (en dus impact op ie lichaam, polsen, etc) hier ook invloed op en de sensor ziet alleen de fluctuaties, niet de oorzaak.

Door het horloge strakker te doen, of hoger op je arm, kan dit soms verholpen worden maar blijft een lastig iets.
Maar het treed op bij wandelen, niet hardlopen. Dus weinig impact / schokbewegingen. En voorheen deed hij het goed, iets moet dus de trigger geweest zijn waardoor hij ineens slechter is gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stiggy schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:53:
Thanks @PatrickC! Andere pols had ik ook al eens geprobeerd, maar binnenkant nog niet. Ik kan me niet herinneren dat ik er vroeger ook last van had, dus ik vermoed dat het door een software update gekomen is.

Ik dacht ook dat cadence lock vooral bij hardlopen optreed. Externe hartslagband ga ik natuurlijk niet doen voor een wandelingetje. Misschien eens tijd om naar zo’n mooie Fenix 8 te gaan… 😊
Maar volgens mijn heeft de 645 al 3 jaar geen software update meer gehad, dus dan zou het probleem er al veel langer geweest moeten zijn. Heb je al eens een factory reset geprobeerd?

Klopt dat cadence lock vooral bij hardlopen voorkomt. Mijn suggestie van de externe hartslagband was natuurlijk voor een keertje uit te proberen of het dan wel goed gaat. Zo ja, dan is er wellicht een probleem met je sensor op het horloge. Hoe oud is het horloge eigenlijk? Ik heb ‘m ook zo’n 4 jaar gebruikt, maar inmiddels al weer dik 3 jaar een Epix gen2.

• Stiggy
  • Nu online
Mijn 645 is ongeveer 5 jaar oud. Ik dacht dat ik dit jaar nog wel eens een sw update gehad had, maar dat kan ook wel alleen een gps update geweest zijn. Factory reset is ook wel een goede, zal ik ook eens gaan proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stiggy schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 12:37:
Mijn 645 is ongeveer 5 jaar oud. Ik dacht dat ik dit jaar nog wel eens een sw update gehad had, maar dat kan ook wel alleen een gps update geweest zijn. Factory reset is ook wel een goede, zal ik ook eens gaan proberen!
Ik heb het nog even nagezocht, maar laatste update was 3 jaar geleden.
https://forums.garmin.com...software-update-available

• RunnerVM
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 20-09 22:32
Goedenavond. Ik ben gek op hardlopen en ben op zoek naar een goed hardloophorloge. Mijn huidige horloge houdt momenteel niet eens meer 1 volledige training vol in gps modus zonder uit te vallen, dus dit horloge is nodig aan vervanging toe. Ik heb het horloge in de afgelopen maanden telkens proberen te repareren en op te lappen, maar nu begint het horloge het toch echt te begeven. Ik heb de hele zomer onderzoek gedaan naar welk horloge ik graag zou willen, en ben uitgekomen op de Garmin Forerunner 570. Ik ben namelijk slechtziend en vindt de ingebouwde speaker een groot voordeel, zodat ik audiofeedback kan krijgen tijdens het rennen zonder mijn telefoon te hoeven gebruiken (of een koptelefoon te dragen, want dat doe ik ook liever niet). Begin van de zomer bood een kennis mij een kortingscode van 30% aan voor Garmin. Zonder dit aanbod had ik nooit naar de Forerunner 570 gekeken vanwege de prijs, maar nu ben ik wel vrij vastbesloten van deze keuze. Maar die kennis kwam er net achter dat hij mij geen korting kan geven op dit model. Daarom ben ik nu heel hard op zoek naar manieren om dit model toch voor in ieder geval minder dan 500 euro te kunnen kopen. Dit blijkt echter erg lastig te zijn. Er zijn wel verschillende sites die ook allemaal kortingscodes aanbieden, maar vaak werken deze codes niet. Andere opties zijn (zoals kortingscodes verdienen met de Optimity app) zijn niet beschikbaar in Europa. Weet iemand of er manieren zijn om korting te krijgen op de Garmin Forerunner 570? Heeft iemand tips of adviezen voor mij?
Alvast enorm bedankt voor de hulp!! Nog een hele fijne avond!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:39

Beyond

Dussssss.......

RunnerVM schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 22:32:
Goedenavond. Ik ben gek op hardlopen en ben op zoek naar een goed hardloophorloge. Mijn huidige horloge houdt momenteel niet eens meer 1 volledige training vol in gps modus zonder uit te vallen, dus dit horloge is nodig aan vervanging toe. Ik heb het horloge in de afgelopen maanden telkens proberen te repareren en op te lappen, maar nu begint het horloge het toch echt te begeven. Ik heb de hele zomer onderzoek gedaan naar welk horloge ik graag zou willen, en ben uitgekomen op de Garmin Forerunner 570. Ik ben namelijk slechtziend en vindt de ingebouwde speaker een groot voordeel, zodat ik audiofeedback kan krijgen tijdens het rennen zonder mijn telefoon te hoeven gebruiken (of een koptelefoon te dragen, want dat doe ik ook liever niet). Begin van de zomer bood een kennis mij een kortingscode van 30% aan voor Garmin. Zonder dit aanbod had ik nooit naar de Forerunner 570 gekeken vanwege de prijs, maar nu ben ik wel vrij vastbesloten van deze keuze. Maar die kennis kwam er net achter dat hij mij geen korting kan geven op dit model. Daarom ben ik nu heel hard op zoek naar manieren om dit model toch voor in ieder geval minder dan 500 euro te kunnen kopen. Dit blijkt echter erg lastig te zijn. Er zijn wel verschillende sites die ook allemaal kortingscodes aanbieden, maar vaak werken deze codes niet. Andere opties zijn (zoals kortingscodes verdienen met de Optimity app) zijn niet beschikbaar in Europa. Weet iemand of er manieren zijn om korting te krijgen op de Garmin Forerunner 570? Heeft iemand tips of adviezen voor mij?
Wellicht even contact opnemen met Michel van GPSInruil.nl

Via de ING rentewinkel is ook nog een 965 te koop voor < 500 euro. Helaas zie ik daar de 570 niet tussen staan.

Bij vanbon-sport.nl 503 euro

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
PatrickC schreef op donderdag 18 september 2025 @ 09:02:
[...]

[YouTube: Garmin Venu 4 Hands-On: Huge Upgrades Worth It?]
Ik snap niet waarom Garmin de derde knop op de Venu 4 heeft weggehaald. Die gebruik ik erg vaak op mijn Venu 2 Plus, als snelkoppeling naar Garmin Pay en naar muziek. Onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:21
Is de Venu niet meer voor dames? Bedoel ik verder niet verkeerd maar dat dacht ik altijd en las ik ook toen ik destijds voor m'n vriendin een Garmin aan het zoeken was. En voor vrouwen is dat de meer elegante optie, dus snap ik de keuze wel om zo min mogelijk knoppen, toeters en bellen te hebben en een wat strakkere look.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
Juancho schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:21:
Is de Venu niet meer voor dames? Bedoel ik verder niet verkeerd maar dat dacht ik altijd en las ik ook toen ik destijds voor m'n vriendin een Garmin aan het zoeken was. En voor vrouwen is dat de meer elegante optie, dus snap ik de keuze wel om zo min mogelijk knoppen, toeters en bellen te hebben en een wat strakkere look.
nee hoor. De Lily, dat is echt een damesmodel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:47
RunnerVM schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 22:32:
De Forerunner is een prima horloge. Heeft veel aan boord van de duurdere. Ca 5 dagen doe ik er mee, en ik loop toch in die 5 dagen drie keer.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:21
Mijn Forerunner 265 gaat zo 10 dagen mee
Ik loop ook 3x hard incl offline Spotify aan. Daarnaast nog een paar uur tracken op de tennisbaan en soms wat wandelsessies en de watch gaan aan bij het draaien van de pols. Draag het ding 24/7, echt een top batterij!

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 21-09-2025 10:47 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Juancho schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:21:
De Venu was één van de eerste horloges van Garmin die met een S versie uitkwam en in wat meer vrouwelijke kleurtjes. Maar als je de 45mm pakt in b.v. Slate, dan vind ik daar weinig vrouwelijks aan. Door de RVS behuizing is de Venu 4 zelfs nog wat robuuster en zwaarder dan de vergelijkbare plastic FR570.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s40zbNKEc9lm4RNyg54pb_KlLcg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f0MzQsk0V9DflMfVMCxFXuqs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RoD schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:16:
[...]

Ik snap niet waarom Garmin de derde knop op de Venu 4 heeft weggehaald. Die gebruik ik erg vaak op mijn Venu 2 Plus, als snelkoppeling naar Garmin Pay en naar muziek. Onbegrijpelijk.
Ze zullen ruimte hebben willen besparen voor andere zaken denk ik, want een button inleveren is gewoon functionaliteit inleveren. Ik heb ooit een Garmin vivoactive HR gehad, welke een touchscreen en 2 fysieke buttons had. Toen Garmin daar een vivoactive 3 opvolger voor uitbracht, zat daar zelfs maar één fysieke button op. Gevolg… rondetijden klokken op het horloge moest via het touchscreen |:(. Dat was echt een design fout. De vivoactive 4 had ‘gewoon’ weer 2 buttons en daar is het bij gebleven bij de vivoactive 5 en 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Omdat touchscreen en primair een lifestyle serie, gok ik. Daarmee wordt ie weer wat 'netter' qua uiterlijk en goedkoper om te maken.

Garmin is goed in het scheiden van series door hardware en software features. Koop maar een forerunner als het je om de sporty zaken en bijbehorende makkelijke bediening gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Die keuze zal Garmin inderdaad gemaakt hebben om de FR570 niet compleet overbodig te maken. Wil je voldoende knoppen (ik zou persoonlijk ook niet meer zonder kunnen denk ik) dan kan je beter naar een Forerunner kijken. Wil je toch per se ECG en de zaklamp in combinatie met voldoende knoppen, dan hebben ze daar de 970 voor.
Technisch was het ongetwijfeld wel mogelijk geweest om de Venu 4 te voorzien van extra knoppen, maar Garmin is nou eenmaal een groot commercieel beursgenoteerd bedrijf en door op deze manier wat verschil aan te brengen in de modellen zullen ze gewoon meer winst kunnen maken. Het helaas niet anders. Wat meer concurrentie zou goed zijn, maar op een of andere manier blijf ik toch altijd heel snel weer bij een Garmin uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bundin schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:48:
Omdat touchscreen en primair een lifestyle serie, gok ik. Daarmee wordt ie weer wat 'netter' qua uiterlijk en goedkoper om te maken.

Garmin is goed in het scheiden van series door hardware en software features. Koop maar een forerunner als het je om de sporty zaken en bijbehorende makkelijke bediening gaat.
Maar dit doen ze dus niet op consistente wijze. Die derde knop is destijds toegevoegd, en nu wordt hij weer weggehaald. Dat heeft verder weinig te maken met de 5 knoppen van de Forerunners.

Ik ben niet toe aan een nieuw horloge, maar dit zou wel een dealbreaker zijn geweest om te upgraden, als ik mijn derde knop verlies.
Pagina: 1 ... 322 323 Laatste