Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 337 338 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Apollyon
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 16:34
Hathi schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 18:00:
En ook dat kan gewoon icm Garmin Pay. Als je je pinpas blokkeert dan werkt de Garmin Pay “kopie” van die pinpas ook niet meer.
Ik snap het nu beter. Garmin Pay is geen echte kopie maar als het ware gekoppeld aan de fysieke bankpas. Als de fysieke bankpas geblokkeerd wordt dan werkt de gekoppelde Garmin Pay ook niet meer.
Bij sommige banken kun je bij verlies (tijdelijk) alleen het contactloos betalen uitschakelen. Dan blijft de pinpas gewoon werken en kun je nog wel betalen en inloggen bij je bank maar werkt de gekoppelde Garmin Pay horloge niet meer om te betalen.

Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie

• Apollyon
JaVaWa schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 21:19:
Als je betaalt met je pinpas moet je je pincode invoeren op een apparaat waarvan jij niet zeker weet dat je pincode doorgestuurd wordt naar onverlaten. Nu hoef je bij draadloos betalen niet altijd je pincode in te vullen, maar wel af en toe en/of wanneer je een groter bedrag moet pinnen.
Met Garmin Pay vul jij je pincode bij voorkeur in op een moment dat niemand kan meekijken. De code blijft geldig zolang je het horloge om hebt (is gekoppeld aan de HR sensor)
Ik snap het. Dank je voor de uitleg!

• Apollyon
Hathi schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 21:20:
Nee, je pinpas heeft toch ook geen internetverbinding nodig?
Als ik het goed snap heb je voor (tijdelijk) blokkeren wel internet nodig. In de Garmin Connect app kun je kiezen voor: Portemonnee buiten werking stellen of Portemonnee verwijderen. Beide opties updaten iets in de Garmin Pay service maar daarvoor moet je telefoon wel een internetverbinding hebben. Als er geen internet is dan kun je dus beter met je bank bellen om de pas direct te laten blokkeren.

• Apollyon
JaVaWa schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 21:20:
[...]

Bij het betalen heb je telefoon en internetverbinding niet nodig.
Ik snap dat er geen internetverbinding nodig is om te kunnen betalen. Sorry voor de verwarring. ik bedoelde dat er internet nodig is voor de Garmin Connect app optie om de kaart in Garmin Pay te blokkeren.

• Apollyon
Gonadan schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 22:35:
In theorie klopt het, maar toch kom je incidenteel in een situatie waar het contactloze niet lekker werkt. Met een pas kan je hem dan nog invoeren, met een horloge ben je de sjaak.
Denk bijvoorbeeld aan een parkeerautomaat of zelfbediening tankstation.

Het gebeurt echter zo weinig dat ik me daar geen zorgen om maak. Gewone betaalautomaten werken feilloos.
Een zelfbediening tankstation snap ik wel. Die reserveren een bedrag voor je mag tanken. Een parkeerautomaat is een Garmin Pay use-case die ik wel zou willen gebruiken. Jammer als dat niet kan.

• Apollyon
kepler schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 07:32:
Ik heb laatst een sporttest gedaan, en Garmin zat er echt flink naast... Dus zou daar niet teveel op vertrouwen.
Gebriuk je de hartslagmeting in het horloge of een borstband? Maakt dat nog verschil denk je?

• FbdJ
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16:26
kepler schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 10:27:
[...]

Als je echt op zones/hartslag wil trainen dan is er grote kans dat de zones die Garmin bepaalt niet goed genoeg zijn. Ik weet het niet meer precies, maar Garmin zat er volgens mij ruim 10 slagen naast in vergelijking met mijn sporttest. Dat is behoorlijk veel voor als je echt op hartslag wil trainen.

Het kan natuurlijk zo zijn dat het bij andere mensen wel goed uitkomt. Er zijn ook wat testjes die je zelf kan doen om te bepalen of het een beetje klopt.

En als je gewoon lekker wil lopen kan je het idd prima indicatief gebruiken, zolang je maar beseft dat het in principe maar een (educated) guess is natuurlijk.
Hoor wel vaker dat een HR strap het best is... op de borst. Je lijkt veel van alle metrics af te weten. Enig idee of er een goede 101 is wat betreft running/Garmin metrics?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:13
Apollyon schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 12:17:
[...]

Ik snap dat er geen internetverbinding nodig is om te kunnen betalen. Sorry voor de verwarring. ik bedoelde dat er internet nodig is voor de Garmin Connect app optie om de kaart in Garmin Pay te blokkeren.
Nee dan bel je je bank en laat je die je pas blokkeren net zoals je met je fysieke pas zou doen. Het is gewoon een virtuele kopie van hetzelfde.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:13
Apollyon schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 12:20:
[...]

Een zelfbediening tankstation snap ik wel. Die reserveren een bedrag voor je mag tanken. Een parkeerautomaat is een Garmin Pay use-case die ik wel zou willen gebruiken. Jammer als dat niet kan.
Het kan wel, maar bij dergelijke automaten is het contactloze deel nog wel eens stuk. Ook voor de fysieke pas zou contactloos dan niet werken maar een fysieke pas kan je dan vaak nog insteken als alternatief. Een horloge niet.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:13
Gonadan schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 13:52:
[...]

Nee dan bel je je bank en laat je die je pas blokkeren net zoals je met je fysieke pas zou doen. Het is gewoon een virtuele kopie van hetzelfde.
Zelf blokkeren via de app van je bank is nog sneller

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:20
Net na 13 jaar afscheid genomen van m’n Garmin Oregon. Gebruikte m al een tijdje niet meer omdat ik genoeg heb aan m’n Fenix 8.

Had de Oregon m’n kinderen meegegeven op hun kanotocht in Zweden. Ze hadden m niet nodig, maar goed ook, ik pak m net aan, druk de aan uit knop in , vloep weg… hele rubber vergaan, mag na 13 jaar, haha….

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 13:32
Apollyon schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 12:23:
[...]

Gebriuk je de hartslagmeting in het horloge of een borstband? Maakt dat nog verschil denk je?
Ja dat schijnt wel verschil uit te kunnen maken. En dan vooral als je (korte) doet, want dan is je horloge wat trager.

Bij de sporttest liep mijn horloge wel 1 op 1 met de borstband van de test.

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 13:32
FbdJ schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 12:40:
[...]

Hoor wel vaker dat een HR strap het best is... op de borst. Je lijkt veel van alle metrics af te weten. Enig idee of er een goede 101 is wat betreft running/Garmin metrics?
Eerlijk gezegd doe ik het meeste op ervaring. Heb veel online gelezen en weinig boeken gelezen, behalve Uphill Athlete.

Kom anders eens buurten in het hardloop topic, mensen met meer kennis die je kunnen helpen daar!

kepler in "Hardlopen - deel 9"

• FbdJ
kepler schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 17:17:
[...]

Eerlijk gezegd doe ik het meeste op ervaring. Heb veel online gelezen en weinig boeken gelezen, behalve Uphill Athlete.

Kom anders eens buurten in het hardloop topic, mensen met meer kennis die je kunnen helpen daar!

kepler in "Hardlopen - deel 9"
Ha! Ik zat in mijn hoofd toen ik mijn vorige bericht schreef: zou tof zijn als er een hardloop topic is, neeh te sportief dacht ik 🤣. Dankjewel 😇

• Spuugvuur
  • Laatst online: 22:07
FbdJ schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 18:23:
[...]

Ha! Ik zat in mijn hoofd toen ik mijn vorige bericht schreef: zou tof zijn als er een hardloop topic is, neeh te sportief dacht ik 🤣. Dankjewel 😇
Nee hoor, iedereen is welkom in het Hardlopen topic. Eerlijk gezegd echt een leuke groep mensen daar met allerlei niveaus, startend en ervaren, gefocust op lange afstand (100km+) of juist marathons etc. Trailhardlopers en weglopers (pun intended, we lopen allemaal weg van onze problemen :+ ), er is van alles wel wat daar :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 00:36
Maf gedoe weer... op mijn fenix7 wilde ik de 2026.11 maps updaten. Ik heb nodig, benelux, DLD en Noorwegen. Omdat Garmin in al hun wijsheid Noorwegen bij Oost Europa heeft geplaatst, had ik dus west, centraal én oost nodig. Maar kennelijk past het niet meer bij een upgrade?? (Ik heb nog gechecked of er spotify lijsten gesynced stonden maar nee) Dus nu maar een notificatie in mijn agenda dat ik voor vakantie niet vergeet om Noorwegen bij te plaatsen. (aanpassen kan alleen via garmin express, niet OTA)

Gekke is ook dat mijn Garmin Edge 530 een update kreeg, en dan is het gewoon heel europa en dan past het schijnbaar wel? Zijn die topoactive kaarten voor een edge zoveel minder gedetailleerd of zo?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:42
Heb je de glas versie of de sapphire versie van de Fenix 7? Als ik me niet vergis had de versie zonder sapphire minder opslagruimte, 16GB i.p.v. 32GB. Heel EU van de 2026.11 topoactive is al zo’n 14GB.

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:38
De Garmin Edge 530 heeft ook maar 16 GB, en de kaart is in principe gelijk. Die bestaat echter wel uit meerdere delen: de drie regio's (10,3 GB), het hoogtemodel (1,3 GB) en het bestand dat alleen voor het zoeken van een adres wordt gebruikt (2,1 GB).
Kun je bij de 530 zoeken op adres? Volgens de handleiding niet, dus is dat laatste bestand overbodig.

Mijn GPS-collectie

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:41
In de "Ondertussen in de kosmos" podcast (wetenschaps podcast v/d Volkskrant) nu een leuke aflevering over het tracken van gezondheidsdata via wearables en hoe zinnig / nauwkeurig dat is (spoiler: niet }> ).

• ron322
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21-08 15:02
Begrijp het nu goed dat je handmatig je maps up-to-date moet houden via Express? (fenix)
edit:
en hoe zie je wat de huidige versie is vs nieuwst beschikbare versie?

[ Voor 33% gewijzigd door ron322 op 19-08-2026 11:17 ]

JaVaWa schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:06:
De Garmin Edge 530 heeft ook maar 16 GB, en de kaart is in principe gelijk. Die bestaat echter wel uit meerdere delen: de drie regio's (10,3 GB), het hoogtemodel (1,3 GB) en het bestand dat alleen voor het zoeken van een adres wordt gebruikt (2,1 GB).
Kun je bij de 530 zoeken op adres? Volgens de handleiding niet, dus is dat laatste bestand overbodig.
Weet niet, maar kan me voorstellen dat voor fietsen (edge) er minder wegen geschikt/nodig zijn dan voor hardlopen/wandelen... Dus idd minder gedetailleerd en data?
ron322 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 11:14:
Begrijp het nu goed dat je handmatig je maps up-to-date moet houden via Express? (fenix)
edit:
en hoe zie je wat de huidige versie is vs nieuwst beschikbare versie?
Kan volgens mij ook wel via wifi maar duurt dan retelang, ik doe het idd ook gewoon maar via garmin express. En tenzij express geen nieuwe versie aangeeft IS de huidige versie de nieuwste voor zover ik weet...

[ Voor 31% gewijzigd door m0ridin op 19-08-2026 12:47 ]

• Stiggy
Apollyon schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 20:43:
[...]

Heeft halibren van het elektronische kompas jou geholpen? Ik heb de kaart vast op het noorden gezet. De kaart flipt dan niet en het horloge hoeft de kaart niet continu opnieuw te renderen. Herberekenen van de route werkt bij mij wel als ik naar een waypoint navigeer.
[...]
Heeft even geduurd maar eindelijk kunnen proberen. Nee, maakt niet veel uit.

Daarna zelfde testje gedaan om vanaf midden park terug naar beginpunt te navigeren en te vergelijken met Apple en Google maps.

Valt op dat Google maps ook wat meer flipt dan Apple maps, die laatste houdt het beeld wat rustiger. Beide zijn het eens over de kortste route terug (klopt ook).

Misschien doe ik wel wat fout, wat de Garmin geeft echt rare routes of ik snap het niet.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5vdf61BoyFmw8ayWvCqUwcSQyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yONRa3Cp8m4k8EaCr9r4zubG.jpg?f=fotoalbum_largeHier loop ik via een lang breed pad richting uitgang park. Garmin geeft al de hele tijd aan dat ik om moet draaien, de andere kant in moet en dan over 622m links (toch?) De resterende afstand loopt wel af als ik stug door loop. Wat die ETA moet zijn begrijp ik ook niet. 1min27? No way! 1u27? Ja als ik de Garmin aanwijzigingen volg misschien 😄. Horloge staat op “koers boven” overigens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9dz1raZrWsYq7zuF3jJs0lrw_8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qBXfrEJu84dYJSBUvszHUxFE.png?f=fotoalbum_large Dit is de echte situatie: ik ben bijna het park uit en moet links en dan rechts.

En over gedetailleerde kaarten gesproken: Apple Maps wist nog een geheim paadje met hek de parkeerplaats op 😄. Dat heb ik nog niet op andere maps gezien, ook niet op Openstreetmaps.

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Stiggy schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:13:
[...]

Wat die ETA moet zijn begrijp ik ook niet. 1min27? No way! 1u27? Ja als ik de Garmin aanwijzigingen volg misschien 😄. Horloge staat op “koers boven” overigens.
ETA = estimated time of arrival, dus de klok tijd als je aankomt. Hoe lang het dan nog duurt hangt af van hoe laat je deze foto nam.

• Stiggy
nietorigineel schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:40:
[...]

ETA = estimated time of arrival, dus de klok tijd als je aankomt. Hoe lang het dan nog duurt hangt af van hoe laat je deze foto nam.
Ja duh, dat weet ik. (Beter lezen Stiggy) Resterende tijd kan nooit kloppen (onduidelijk omdat er geen eenheid bij staat). 1.2km in 1min27, dan zou ik bijna 50 km/h moeten lopen! Da’s een stevig wandeltempo zal ik maar zeggen 😄. En als het 1u27 is dan moet kan ik 0,83km/h gaan. Kruipen?

(Realistische ETA staat op het Apple Maps screenshot)

[ Voor 11% gewijzigd door Stiggy op 19-08-2026 16:19 ]

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-08 07:47
Stiggy schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:53:
[...]

Ja duh, dat weet ik. Punt is dat het nooit kan kloppen (en er geen eenheid bij staat). 1.2km in 1min27, dan zou ik bijna 50 km/h moeten lopen! Da’s een stevig wandeltempo zal ik maar zeggen 😄. En als het 1u27 is dan moet kan ik 0,83km/h gaan. Kruipen?

(Realistische ETA staat op het Apple Maps screenshot)
Aankomst om 13:27 misschien (maar dan in een 12 uur weergave)? Weet niet hoe laat die foto genomen is?
Je wijzigde je bericht al zie ik, dus denk inderdaad wat je zelf ook zegt qua aankomsttijd. Maar Garmin schat je wat langzamer in :)

[ Voor 11% gewijzigd door jeroenvdnberg op 19-08-2026 15:58 ]

• Stiggy
jeroenvdnberg schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:56:
[...]

Aankomst om 13:27 misschien (maar dan in een 12 uur weergave)? Weet niet hoe laat die foto genomen is?
Je wijzigde je bericht al zie ik, dus denk inderdaad wat je zelf ook zegt qua aankomsttijd. Maar Garmin schat je wat langzamer in :)
Ah ja, dat zou kunnen natuurlijk! Stupid me. Op het verkeerde been gezet door een 12-uurs weergave zonder AM/PM (niet handig).

Maar snap nog niet hoe hij dat kan denken als hij tegelijkertijd vind dat ik de andere kant op moet 😄

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:09
m0ridin schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 12:45:
[...]

Weet niet, maar kan me voorstellen dat voor fietsen (edge) er minder wegen geschikt/nodig zijn dan voor hardlopen/wandelen... Dus idd minder gedetailleerd en data?
Ik heb op mijn Edge 1040 en Forerunner 970 op allebei de TopoActive kaart staan. Op de Edge is het Western Europe, op de FR is het Europe, beide versie 2026.11.

Is tijdje geleden dat ik met de Edge nog genavigeerd heb, maar op de FR zien de kaarten er hetzelfde uit als op de Edge. Op de Forerunner kan ik ook als activiteit 'Road bike' kiezen, dus ik hoop ook dat hij mij dan niet via wandelpaden stuurt, dus daarom ben ik zeker dat de kaarten identiek zijn.

• Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14:23
m0ridin schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 12:45:
[...]

[...]

Kan volgens mij ook wel via wifi maar duurt dan retelang, ik doe het idd ook gewoon maar via garmin express. En tenzij express geen nieuwe versie aangeeft IS de huidige versie de nieuwste voor zover ik weet...
Waarom geen openstreet maps er op gezet? Kan gewoon via Finder (explorer) en zijn betere kaarten dan die van Garmin. Tenminste, zoiets staat me bij.
Sinds een weekje tijdens hardlopen de Coros Pace 4 om de pols. (De AWU 3 gaat mee in de broekzak voor muziek) Wel 1 erg klein schermpje, maar mijn ogen passen zich aan. Kan alles goed lezen. Misschien omdat het een old-scherm is.
Qua nauwkeurigheid met lopen durf ik nog niets te zeggen. Maar vanochtend in 50 minuten een lieve 221,61 km geroeid! Hahaha. Kom daar maar eens om bij 1 Garmin. Lees meerdere verhalen dat hij ook met loopband problemen heeft. Afijn, het gaat om calorieverbranding en dat gebeurt ook zonder watch. Apple Watch ziet het trouwens niet als beweging, dus om mijn ringen vol te krijgen word ik gedwongen om een extra wandeling of zoals vandaag een hardloopje te doen. Want de ringen zullen 1 jr elke dag vol zijn. Dan zien we wel weer verder. (waar een mens zich wel niet door laat leiden!)
Hazalnootpuur schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:43:
[...]

Waarom geen openstreet maps er op gezet? Kan gewoon via Finder (explorer) en zijn betere kaarten dan die van Garmin. Tenminste, zoiets staat me bij.
Sinds een weekje tijdens hardlopen de Coros Pace 4 om de pols. (De AWU 3 gaat mee in de broekzak voor muziek) Wel 1 erg klein schermpje, maar mijn ogen passen zich aan. Kan alles goed lezen. Misschien omdat het een old-scherm is.
Qua nauwkeurigheid met lopen durf ik nog niets te zeggen. Maar vanochtend in 50 minuten een lieve 221,61 km geroeid! Hahaha. Kom daar maar eens om bij 1 Garmin. Lees meerdere verhalen dat hij ook met loopband problemen heeft. Afijn, het gaat om calorieverbranding en dat gebeurt ook zonder watch. Apple Watch ziet het trouwens niet als beweging, dus om mijn ringen vol te krijgen word ik gedwongen om een extra wandeling of zoals vandaag een hardloopje te doen. Want de ringen zullen 1 jr elke dag vol zijn. Dan zien we wel weer verder. (waar een mens zich wel niet door laat leiden!)
Mwah, 1 of 2 keer geprobeerd maar was niet onder de indruk verder... Voelde niet perse beter dan Garmin. Verder ook lelijker en als ik het me goed herinner kun je dan ook niet op namen zoeken ed voor nagivatie...

Ook qua snelheid maakte het niet uit (dacht misschien dat een lokalere/kleinere NL kaart wat vlotter reageert dan zo'n hele west europa, maar dat bleek ook niet).

Maar ach, zal t vast nog wel een keertje proberen weer eens binnenkort.

• Hazalnootpuur
m0ridin schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 16:04:
[...]

Mwah, 1 of 2 keer geprobeerd maar was niet onder de indruk verder... Voelde niet perse beter dan Garmin. Verder ook lelijker en als ik het me goed herinner kun je dan ook niet op namen zoeken ed voor nagivatie...

Ook qua snelheid maakte het niet uit (dacht misschien dat een lokalere/kleinere NL kaart wat vlotter reageert dan zo'n hele west europa, maar dat bleek ook niet).

Maar ach, zal t vast nog wel een keertje proberen weer eens binnenkort.
Ging mij meer over het updaten van Garmin maps. Dat probleem heb je niet als je Open street map gebruikt. (maar wellicht beter op iemand anders kunnen reageren) Daarnaast is OSM wel veel mooier hoor. Man, das echt genieten met lopen :D

• JaVaWa
De TopoActive kaarten van Garmin zijn gemaakt met de data van Openstreetmap.

Mijn GPS-collectie

• JaVaWa
m0ridin schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 16:04:
Er zijn tal van OSM-gebaseerde kaarten verkrijgbaar, de ene mooier dan de andere. Je kunt ze ook naar wens aanpassen. Wat het zoeken betreft: meestal bevatten ze wel adressen, sommige niet. Als je de verkeerde kiest kun je inderdaad niet zoeken, maar dat is dus niet altijd zo.

Mijn GPS-collectie

• x280
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-08 08:41
Ik heb een aantal jaren geleden een Apple Watch series 7 gekocht, voor iets van een paar tientjes per maand. Na een tijdje was die afbetaald en helemaal van mij.

Nu ben ik aan het kijken voor een Garmin Fenix, maar ik zie die eigenlijk nergens bij een (telefoon) abonnement. Iemand een idee waar ik die eventueel kan krijgen bij een (telefoon) abonnement? Ik zie bij o.a. vodafone en odido alleen Apple en Samsung smartwatches.

• Spuugvuur
  • Laatst online: 22:07
Garmin zal niet interessant zijn voor providers, de Google en Apple wearables meer als ze een 5G verbinding hebben met esim, want dat is extra omzet.

Bij Garmin kun je wel een abonnement erbij nemen, via Garmin, maar dat is geenszins te vergelijken. Het is niet zoals een esim dat je er meteen mee kan bellen, Spotify kan streamen, etc. Volgens mij is het echt beperkt tot Garmin dingen: bij nood een bericht uitsturen en familie/vrienden die je locatie kunnen zien bij activiteiten.

Daar verdienen providers dus ook niets aan. Als Garmin dan nog telefoons verkocht zouden ze zelf misschien wat bedenken, maar dat doen ze ook niet.

Wel een tip, de FR970 heb ik via ING Rentepunten opgepikt voor 500 euro. Dat is grotendeels een Fenix 8 47mm, zij het met een kunststofbehuizing (lekker licht!) en het meegeleverde bandje is niet QuickFit (je kan wel QuickFit bandjes krijgen, 22mm). Uiteraard zijn er meer verschillen, zo heb je ook geen duikactiviteiten ed. Maar als je dat niet van plan bent, kon ik het voor mezelf eigenlijk niet verantwoorden om een Fenix te kopen. De FR970 is ook wat dunner, maar de extra dikte gebruikt de Fenix voor een betere accuduur. Maar goed, dat mag geen naam hebben als je van een Apple Watch komt.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Apollyon
FbdJ schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:26:
Nylon is sowieso minder gevoelig. Ademt goed en voert zweet beter af. Contact via de garmin site support knop.
Ik schrok mij een hoedje hoe duur de Garmin polsbandjes zijn. Hoeveel kostte jouw Nylon bandje? Op de Garmin is er weinig keuze in het aanbod van 20 mm QuickFit polsbandjes.

Een nylon QuickFit bandje kost €149,-
https://www.garmin.com/nl-NL/p/pn/010-12876-00/

Een leren QuickFit bandje kost ook €149,- (geen keuze qua kleur of stijl)

Er is nog wel een Ultrafit bandje die goedkoper is €39,-

Gaat het Ultrafit bandje passen op een Garmin Fenix 8 43mm of kan daar alleen een bandje met QuickFit aansluiting op?

• Hambjorger
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:53
Ik heb de Fenix 8 van 51mm en gebruik hierbij de 26mm ultrafit

• JaVaWa
Apollyon schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 15:29:
Gaat het Ultrafit bandje passen op een Garmin Fenix 8 43mm
Ja, dat past zolang je de juiste breedte kiest.
Maar goed, je zit echt niet vast aan Garmin als je een ander polsbandje wilt. Er is keuze genoeg...

Mijn GPS-collectie

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:36
€150 euro voor een bandje? Koekoek...

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB

• FbdJ
Apollyon schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 15:29:
[...]

Ik schrok mij een hoedje hoe duur de Garmin polsbandjes zijn. Hoeveel kostte jouw Nylon bandje? Op de Garmin is er weinig keuze in het aanbod van 20 mm QuickFit polsbandjes.

Een nylon QuickFit bandje kost €149,-

Een leren QuickFit bandje kost ook €149,- (geen keuze qua kleur of stijl)

Er is nog wel een Ultrafit bandje die goedkoper is €39,-

Gaat het Ultrafit bandje passen op een Garmin Fenix 8 43mm of kan daar alleen een bandje met QuickFit aansluiting op?
DIe van mij was kosteloos.

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-08 09:51
Gewoon lekker bij ome Ali enzo bestellen, komen toch uitdezelfde fabriek van daar.

• JaVaWa
x280 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 21:48:
Ik heb een aantal jaren geleden een Apple Watch series 7 gekocht, voor iets van een paar tientjes per maand. Na een tijdje was die afbetaald en helemaal van mij.

Nu ben ik aan het kijken voor een Garmin Fenix, maar ik zie die eigenlijk nergens bij een (telefoon) abonnement. Iemand een idee waar ik die eventueel kan krijgen bij een (telefoon) abonnement? Ik zie bij o.a. vodafone en odido alleen Apple en Samsung smartwatches.
Je kunt er ook ouderwets voor sparen? Is goedkoper dan op afbetaling….

Mijn GPS-collectie

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:42
Locolau schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 09:28:
Gewoon lekker bij ome Ali enzo bestellen, komen toch uitdezelfde fabriek van daar.
Dat waag ik te betwijfelen. Zeker die met het quickfit systeem van Garmin pik ik de namaak Ali bandjes er zo tussenuit. Niet dat ze per se slecht zijn, maar de kwaliteit is echt wel anders dan de originele van Garmin zelf. Maar gezien het enorme prijsverschil gebruik ik af en toe ook wel eens Ali bandjes.

• Hazalnootpuur
Hathi schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:23:
[...]

Dat waag ik te betwijfelen. Zeker die met het quickfit systeem van Garmin pik ik de namaak Ali bandjes er zo tussenuit. Niet dat ze per se slecht zijn, maar de kwaliteit is echt wel anders dan de originele van Garmin zelf. Maar gezien het enorme prijsverschil gebruik ik af en toe ook wel eens Ali bandjes.
Die van mijn Apple Watch Ultra 3 van Ome Ali hebben dezelfde kwaliteit als de originele. Ik wou per sé het eerste generatie bandje (zwart grijs met oranje touch), maar die was origineel niet meer te verkrijgen. 2 stuks besteld voor euro 9,98 (en dat was incl verzending!) Gebruik nog steeds de 1ste. Draag hem elke dag, ook met hardlopen. Nul slijtage. Das dan toch beter dan de euro 90,- die die bij Apple kost.

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-08 09:51
[...]

Gebruik al jaren die niet van Garmin zelf, lekker ook met Apple designs en werken allemaal nog prima. Is er nog nooit eentje afgevlogen of kapot gegaan. :)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:09
Als je een quick fit bandje van Ali pakt... Pas op met zweet een zeewater.. de veertjes waren bij mij zo ver verroest dat het mechanisme helemaal vast zat. En bij doorduwen verpulverde. De orginele quick fit roest niet

Strava

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 00:36
[...]

Ik heb destijds een supernette Ali clone gekocht, rvs overigens voor de fenix 7, werkelijk perfect bandje. Sluit perfect, geen scherpe haakjes/randjes, geen enkele roest en belangrijker ook; geen irritatie! Want Garmin's eigen silicon bandjes geven erg veel uitslag op mijn huid. Was niet de goedkoopste, maar 25 eur was het me zeker waard.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• x280
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-08 08:41
JaVaWa schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:23:
[...]

Je kunt er ook ouderwets voor sparen? Is goedkoper dan op afbetaling….
Bij apple en samsung betaal je evenveel. Of je nou direct betaald of in 24 termijnen.

Bij telefoons zit het meestal ook zo.

• Apollyon
Stiggy schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:13:
Heeft even geduurd maar eindelijk kunnen proberen. Nee, maakt niet veel uit.
Jammer dat het niet veel uitmaakt.
Valt op dat Google maps ook wat meer flipt dan Apple maps, die laatste houdt het beeld wat rustiger. Beide zijn het eens over de kortste route terug (klopt ook).
Ik heb helemaal geen last van flippen op mijn Garmin Fenix 8. Ik heb de kaart vast gezet met noord boven. Wandel of fiets je als de Garmin kaart flopt?
Misschien doe ik wel wat fout, wat de Garmin geeft echt rare routes of ik snap het niet.
Ik heb dat ook gemerkt. Soms is de route suggestie heel gek. Ik heb wel gemerkt dat er verschil zit tussen routes afhankelijk van hoe je de navigatie start. Een wandel of fiets activiteit geeft andere routes. Ik denk ook dat Google en Apple betere route algoritmes (in de cloud) hebben dan een Garmin horloge (on device).
Horloge staat op “koers boven” overigens.
Ik heb ook "noord boven" en dan moet de kaart niet opnieuw renderen als je een beetje bbeweegt. Is de kaart misschien heel ver ingezoomd?

• Apollyon
Heeft iemand al de €100,- cashback al terug gestort gekregen? Het is bijna een maand geleden en ik heb nog niets ontvangen. De actie loop 31 augustus af.

• Stiggy
@Apollyon : ik wandel als de kaart flipt en ben inderdaad redelijk ver ingezoomd. En in een park met wat bomen wat de GPS wel kan beïnvloeden. Als je er eenmaal een flink tempo in hebt dan flipt hij niet meer.

Begrijpelijk dat Google of Apple in de cloud betere routeberekeningen kunnen doen, maar het gaat hier wel om een wandelstukje van een paar km terug naar het startpunt. Als de Garmin daar geen normale route kan berekenen dat ga ik hem in de Alpen op een bergroute niet erg vertrouwen.

Ik heb de €100 cashback terug gehad. Gaat op de Franse slag en duurt even. Ik had ook een €100 cashback van Michelin banden die ook gestort is. Nu ik nog eens goed kijk staat er bij beide stortingen <nr>/GARMIN. Wie weet heb ik de cashback van het horloge 2x gekregen? Het bedrag wordt gestort door QUAMPLIFY ACTIVITATION zonder verdere toelichting.

• Apollyon
Stiggy schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 14:18:
@Apollyon : ik wandel als de kaart flipt en ben inderdaad redelijk ver ingezoomd. En in een park met wat bomen wat de GPS wel kan beïnvloeden. Als je er eenmaal een flink tempo in hebt dan flipt hij niet meer.
Ik vind ver inzoomen zelf niet heel handig. Voor jou zal ik het binnenkort ook eens in een bos proberen met de kaart ver ingezoomd. Misschien doet mijn Fenix 8 het flippen ook.
Begrijpelijk dat Google of Apple in de cloud betere routeberekeningen kunnen doen, maar het gaat hier wel om een wandelstukje van een paar km terug naar het startpunt. Als de Garmin daar geen normale route kan berekenen dat ga ik hem in de Alpen op een bergroute niet erg vertrouwen.
Ik snap je helemaal. Het is mij ook opgevallen. Maar het verschilt nogal hoe je de ruote laat berekenen. Hoe start je het navigeren? Vanaf de kaart of vanuit een wandel activiteit? Navigeer je naar een GPS coordinaat of een locatie uit een lijst?
Ik heb de €100 cashback terug gehad. Gaat op de Franse slag en duurt even. Ik had ook een €100 cashback van Michelin banden die ook gestort is. Nu ik nog eens goed kijk staat er bij beide stortingen <nr>/GARMIN. Wie weet heb ik de cashback van het horloge 2x gekregen? Het bedrag wordt gestort door QUAMPLIFY ACTIVITATION zonder verdere toelichting.
Hoe lang heeft het bij jou geduurd voor het geld werd teruggestort? Ik wacht nu bijna een maand.

• Stiggy
Ik wandel een stukje en kies dan terug navigeren naar startpunt (met route berekenen, geen Trackback).

Terugstorten heeft ongeveer 1,5 maand geduurd.

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:00

Flipm0de

geen

Zijn alle Garmin horloges nu weg bij de ing winkel?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:35

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh v153.216 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

• JaVaWa
blavlaa schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 19:21:
[...]

Waarschijnlijk ruimte maken voor de nieuwe.
Denk het niet, er stond wel meer in dan alleen de fenix modellen. Nu staat er -buiten een kortingsbon- helemaal niets meer van Garmin in.

Mijn GPS-collectie

Pagina: 1 ... 337 338 Laatste