Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 321 322 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:07

Nicap

Tsssk....

Wellicht hier iemand een idee over mijn issues:

Gister een Garmin RVR315 radar aangeschaft voor op de speedpedelec. Deze wil ik koppelen met mijn Fenix 8, maar dat wil niet helemaal lukken. Het koppelen lijkt goed te gaan volgens de Fenix, maar de 315 blijft blauw knipperen. Heb beide voorzien van de laatste firmware, maar ook dat mocht niet baten.

Als ik op het horloge kijk zie ik ook netjes staan dat hij verbonden is met de 315. Zet ik de 315 uit, dan laat hij dat ook zien. Zet ik hem weer aan, dan staat er na een paar seconden weer "verbonden".

Maar tijdens het fietsen reageert hij nergens op. Op een gegeven moment gaat hij ook vanzelf weer uit.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gvw18380
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:40
Hathi schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 13:49:
Het is inderdaad de vraag met welke instinct je hem vergelijkt. Instinct 3 solar begint vanaf 399,-, wat denk ik een redelijke vergelijking zou zijn. Maar coros heeft als grote plus de offline kaarten die Garmin bij de instinct helaas nog steeds achterwege laat. Ook bij de allerduurste instinct.
Garmin heeft dan wel weer als voordeel dingen als Garmin Pay en de zaklamp die Coros niet heeft. Dus 1 op 1 vergelijken is lastig.
Ik lees bij DCR dat ook deze Coros bij hem weer consistent lagere waardes geeft voor bijvoorbeeld de VO2 max meting, dat vind ik zelf het grootste nadeel. Zolang het consistent is (en je dus wel verbeteringen of verslechteringen terug ziet) is dat nog niet zo heel erg, maar bij de Garmins lees ik over het algemeen toch dat de VO2 Max meting/berekening heel vaak heel erg in de buurt zit van een echte sportmedische meting. Het blijft een berekening op het horloge, uitgaande van gemiddeldes bij andere atleten, maar Garmin heeft blijkbaar genoeg data van atleten waardoor ze die benadering toch vrij nauwkeurig weten te maken bij de meeste mensen. Dat lijkt bij Coros helaas niet het geval te zijn.
Ik kijk ook uit naar de lancering van de nieuwe Suunto Race 2

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 16:58
Sinds twee nachten is de slaapscore van slag, met het gevolg dat ie te weinig slaap detecteert (gisteren 4u44 en vannacht 3u17). Er vallen gaten in de meting blijkbaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/39TGXwDCyswUSv5FKWP-lCfkk8Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D006CqgVtvfkdJ5HNClOiVf0.png?f=fotoalbum_large

Dit heeft ook effect op de body battery en HRV, waar dezelfde gaten vallen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfdK79jlBebWaViYvAQLzvYNAe8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zdt6WlAPL6Uf50NNZn56bJKd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1F6uuNx0SUsTQomc_FE6B9DBDU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iuTj3mZeTb5O2HLtVlJnTUku.png?f=fotoalbum_large

Verder lijkt alles in orde. Hartslagmeting lijkt gewoon continu door te gaan (zowel normaal als tijdens sporten), geen gekke pieken, dalletjes of niet gemeten periodes. Wel een minimum van 35bpm tijdens die gaten, overdag is de hartslag altijd iets hoger en loopt gewoon door. Geen gekke dalletjes. Ik draag m'n horloge zoals altijd om de pols, niet losser, niet strakker. Er is tussentijds niets gebeurd met het horloge (val, vuil, vocht, etc). Tot en met eergisternacht was er niets aan de hand. Ik heb 'm vanmorgen opnieuw opgestart, in de hoop dat ie komende nacht de meting weer normaal doet.
Zijn er nog andere sensors, behalve de hartslagsensor, die meedoen aan deze metingen?

(Garmin Fenix 6 Pro)

[ Voor 3% gewijzigd door DeCo op 21-08-2025 09:41 ]

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
TheOmen schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:41:
Coros maakt nu ook van een potje vissen een avontuur met hun nieuwe horloge.
https://coros.com/nomad

[...]

Verder wel een interessant horloge met een bak aan features.
[Afbeelding]
$349, maar (nog?) niet in Nederland te krijgen.
Jammer, geen 22mm bandjes. De Nomad gebruikt 24mm en die heb ik uberhaupt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:19
RepareerDroid schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:30:
[...]
Jammer, geen 22mm bandjes. De Nomad gebruikt 24mm en die heb ik uberhaupt niet.
D'r zit er al eentje bij he :+
Afbeeldingslocatie: https://d1teks7lx8pls2.cloudfront.net/filters:quality(90)/fit-in/377x0/coros-v2/images/p942/box_compressed.jpg

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:19
Misschien heeft hij al een stapel 22mm bandjes. Ik heb er zelf ook verschillende die ik regelmatig door wissel afhankelijk van waar ik heen ga en wat ik qua kleding aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:19
stutrecht schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:49:
[...]

Misschien heeft hij al een stapel 22mm bandjes. Ik heb er zelf ook verschillende die ik regelmatig door wissel afhankelijk van waar ik heen ga en wat ik qua kleding aan heb.
Dat denk ik ook, ik gaf daarom ook de :+ mee in mijn reactie

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:52
Ik heb momenteel een Galaxy Watch 7 die ik cadeau kreeg bij een Galaxy S24.

Ik vind de Galaxy Watch (of beter gezegd, Android smartwatches) maar niks. Always-on display is 1 dag batterij. Als ik Always-on uitzet is het 2 dagen.

Ik zoek dus wat anders met langere batterij duur.

Zat te kijken naar een Huawei Watch GT 5. Maar de bijbehorende app is blijkbaar helemaal niet te downloaden in de Google Play store. Dat vind ik echt heel raar.

Tevens is er van de Huewei een zwarte kast en een gewone zilveren kast.
Iemand ervaring met de zwarte en eventueel kras gevoeligheid hiervan bkj dagelijks gebruik? Blijft dit mooi? Of slijt dit zwarte laagje er makkelijk vanaf?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:58
PatrickC schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:53:
Ik kwam nog een leuke Garmin watchface tegen… Chalk it up!
[Afbeelding]

En van dezelfde maker… Sketchify Doodle.
[Afbeelding]
Die is er alleen voor Amoled varianten, wel een leuke voor m'n Enduro gevonden: ChalkAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgN9znlNwnPGEwx6MresWKbSzdU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UCDoatP4hpSHGFHLuTzamnu7.jpg?f=fotoalbum_small
Sketchify Doodle is er nu wel zie ik, ook eens proberen

[ Voor 23% gewijzigd door Frenz64 op 23-08-2025 12:59 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:00
ach, smaken verschillen zullen we maar zeggen :+

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
True, maar het is weer eens wat anders dan al dat strakke vormgegeven data gedreven spul

Die Skechify doodle er nu ook op, maar die is me net ff te rommelig/onduidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Maar dat is voorlopig enkel een siliconen band. Nylon zou pas later komen. Daarnaast heb ik inderdaad al een mooie 22mm collectie en uberhaupt is 24mm vrij zeldzaam. De meeste smartwatches hebben 20mm, 22mm of 26mm. De Instinct 3 bijvoorbeeld heeft 22mm i.c.m. de 45mm kast en springt naar 26mm bandjes voor het grootste 50mm model. Aan de 24mm bandjes voor de Nomad heb je hoogstwaarschijnlijk niets meer als je toe bent aan je volgende smartwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:29
Hopjesvla79 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:57:
ach, smaken verschillen zullen we maar zeggen :+
Ik heb hrt wel vaker benoemd maar Garmin loopt wat mij betreft echt hopeloos achter qua watch faces. Ook op de AMOLED schermen. Maargoed, misschien bewust of staat de techniek het niet toe, ik weet het niet. Toen ik nog Samsung watch les had wist ik vaak niet welke te kiezen, zoveel gave faces. Nu met Garmin val ik altijd terug op 1 van de 3 nog aardige factory watch faces van Garmin zelf.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:22

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb de Forerunner 965, en merk dat sinds de laatste update, de batterijduur een stuk minder lang is. Mensen die dit herkennen?

[ Voor 26% gewijzigd door Steeffoon op 23-08-2025 19:38 ]

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Juancho schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:58:
[...]

Ik heb hrt wel vaker benoemd maar Garmin loopt wat mij betreft echt hopeloos achter qua watch faces. Ook op de AMOLED schermen. Maargoed, misschien bewust of staat de techniek het niet toe, ik weet het niet. Toen ik nog Samsung watch les had wist ik vaak niet welke te kiezen, zoveel gave faces. Nu met Garmin val ik altijd terug op 1 van de 3 nog aardige factory watch faces van Garmin zelf.
Het Data Dash watch face van de Fenix 8 is anders wel een aardige. En iemand heeft het nagemaakt (met extra opties) zodat het ook te gebruiken is op andere Garmin horloges: https://apps.garmin.com/a...d1-4818-a408-889944d80758

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
XWB schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 23:11:
[...]

Het Data Dash watch face van de Fenix 8 is anders wel een aardige. En iemand heeft het nagemaakt (met extra opties) zodat het ook te gebruiken is op andere Garmin horloges: https://apps.garmin.com/a...d1-4818-a408-889944d80758
Nee sorry ik vind dat er allemaal zo kinderlijk uit zien. Misschien heel persoonlijk hoor, maar helemaal niks voor mij. De Garmin store staat overigens vol met dit soort matige watch faces. Ik denk gewoon dat het technisch/grafisch gewoon niet mogelijk is of heel lastig is om iets heel moois te maken.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
@Juancho Welk watch face heb je dan nu in gebruik?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
XWB schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 00:18:
@Juancho Welk watch face heb je dan nu in gebruik?
Zoals in mijn post hierboven staat, kies altijd weer 1 van de 3 standaard opties die Garmin meeleverde op mijn FR365. Die zien er iig prima uit op het AMOLED scherm itt de meuk (sorry, maar dat vind ik echt na vele uren zoeken, scrollen en proberen) vanuit de Garmin store.

Soms kijk ik weer eens in de store, probeer weer wat maar dan denk ik als het eenmaal geïnstalleerd is, wat lelijk eigenlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 24-08-2025 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Probleem met de meeleverde watch faces is dat er nauwelijks data op staat, dus ik snap wel dat mensen uitwijken. Zelf heb ik jarenlang ActiFace gebruikt, en nu dus die Data Dash.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08

charrel

Cortisol4life..

Steeffoon schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:38:
Ik heb de Forerunner 965, en merk dat sinds de laatste update, de batterijduur een stuk minder lang is. Mensen die dit herkennen?
24.12? Al je opnieuw opgestart? Hier geen noemenswaardige verschillen tussen deze en de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:51

HenkS

Da_king alias HenkS

Torgo schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:54:
[...]

Dat is training status.

Training Readyness en Intensity Minutes worden niet geupdate als de data niet van het horloge zelf komt.

Zie bijv: https://forums.garmin.com...-count-in-several-metrics
Ik vind dit dus zo enorm ruk :(
Vreemde is.. ik had hiervoor een garmin marq v1 en als ik ging zwiften en daarna kwam alle data van zwift naar garmin connect dan klopte alle data precies. (Zonder dat ik een activiteit had gestart op mijn horloge). Ik gebruikte overigens een hartslag meter van wahoo om mijn arm die ik koppelde met zwift (niet met mijn garmin).
Dus active minuten , en hartslag en alle data kwam uit zwift in garmin connect en alle data klopt dan.

Nu heb ik een garmin fenix 8 gekocht, gebruik ik diezelfde hartslag meter van wahoo, start ook geen activiteit , zelfde proces en aanpak en nu komt het event van zwift wel goed in garmin connect maar die data wordt dus niet goed gebruikt in garmin.
Dus active minuten worden niet geregistreerd en garmin gaat van mijn hartslag vanuit mijn horloge ipv de data die uit zwift komt van mijn hartslagmeter van wahoo.

Ik vind t heel vreemd waarom dat dit met mijn marq goed ging en met mijn fenix 8 niet (zal overigens niks met het horloge zelf te maken hebben neem ik aan. Omdat data van zwift naar connect gaat en het daar al niet klopt)

Zoals de post die ik hierboven quote is dit dus een bekend iets bij garmin. Maar dit blijkt gewoon zo te werken.

Wat ik nu ga probeten: ik heb een garmin hrm200 hartslag band besteld die ik direct kan toevoegen in connect. En ik vraag mij af als ik nu ga zwiften zonder een activiteit te starten op mijn horloge maar de band staat aan, of het dan wel goed gaat? Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:32
Moet je de Fenix niet als 1e device zetten in connect?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Prulleman schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 08:43:
Moet je de Fenix niet als 1e device zetten in connect?
Staat als 1e en enige device
Maar zie ook de link die ik quote. Garmin blijkt ook zelf aan te geven dat ze (tijdelijk, lees al 2 jaar) niet altijd meer thirt party data goed syncen via zwift. Oplossing is ook een activiteit starten op je horloge, maar dan heb ik kans op dubbele data

Dus ik dacht: ik ga een garmin hrm kopen want dat is geen thirt part data. Alleen ik was benieuwd of iemand weet of dit wel werkt, want ik zag dat ook in dit topic al veel mensen dit issue hadden (als ik zoek op zwift in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
HenkS schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 08:55:
[...]

Staat als 1e en enige device
Maar zie ook de link die ik quote. Garmin blijkt ook zelf aan te geven dat ze (tijdelijk, lees al 2 jaar) niet altijd meer thirt party data goed syncen via zwift. Oplossing is ook een activiteit starten op je horloge, maar dan heb ik kans op dubbele data

Dus ik dacht: ik ga een garmin hrm kopen want dat is geen thirt part data. Alleen ik was benieuwd of iemand weet of dit wel werkt, want ik zag dat ook in dit topic al veel mensen dit issue hadden (als ik zoek op zwift in dit topic)
In de discussie wat je naar verwijst staat dat je de activiteit niet hoeft op te slaan. Dus geen dubbele data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:03
XWB schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 23:11:
Nauwelijks data? Dat ben ik niet met je eens. Er zijn genoeg Garmin wijzerplaten met een groot aantal datavelden. Deze zijn echter wel altijd redelijk opgeruimd ontwerpen en blijven in de basis een wijzerplaat.
Veel opties uit de winkel zijn meer een dashboard dan wijzerplaat en bieden vaak veel meer mogelijkheden qua weergave en geven meer vrijheid in de keuze van data.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:28
Gonadan schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 09:29:
[...]

Nauwelijks data? Dat ben ik niet met je eens. Er zijn genoeg Garmin wijzerplaten met een groot aantal datavelden. Deze zijn echter wel altijd redelijk opgeruimd ontwerpen en blijven in de basis een wijzerplaat.
Veel opties uit de winkel zijn meer een dashboard dan wijzerplaat en bieden vaak veel meer mogelijkheden qua weergave en geven meer vrijheid in de keuze van data.
Dit is een standaard watch face op de Fenix 7 pro. Meer dan genoeg data, iig voor mij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QRdV2sYohLE3Lq6teD55be32XPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J7SutuhgdUMRiRvI6wh8pBWE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door kepler op 24-08-2025 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

La1974 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 09:24:
[...]

In de discussie wat je naar verwijst staat dat je de activiteit niet hoeft op te slaan. Dus geen dubbele data.
Klopt maar ik moet wel een activiteit starten, en voorheen hoefde dat niet. Dus blijft vreemd
Vandaag een testen met die nieuwe hartslagband van garmin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
kepler schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 09:32:
[...]

Dit is een standaard watch face op de Fenix 7 pro. Meer dan genoeg data, iig voor mij

[Afbeelding]
Ik gebruik precies diezelfde maar dan met wijzers. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worker123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:37
Hier idd hetzelfde, was me nog niet opgevallen, maar eergisteren opgeladen en inmiddels al op 71%, horloge is 2 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Gonadan schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 09:29:
[...]

De Forerunner wijzerplaten tonen in elk geval nauwelijks data.

Kijk bijvoorbeeld naar de Forerunner 970, er wordt nauwelijks data weergegeven op de standaard watch faces: https://the5krunner.com/2...orerunner-970-watch-face/

Erger nog, de selectie datavelden zijn beperkt. Zo kan je wel de calorieën weergegeven, maar niet de actieve calorieën.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
XWB schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 11:54:
[...]

Kijk bijvoorbeeld naar de Forerunner 970, er wordt nauwelijks data weergegeven op de standaard watch faces: https://the5krunner.com/2...orerunner-970-watch-face/

Erger nog, de selectie datavelden zijn beperkt. Zo kan je wel de calorieën weergegeven, maar niet de actieve calorieën.
Ik wil op mijn "homescreen" gewoon rust en overzicht. Maar wat er staat moet wel mooi vormgegeven zijn en mooi op het AMOLED scherm getoond worden. In mijn geval wil ik graag de stappen/weer/Bodybattery/eerst volgende agenda punt, batterij %, tijd/datum zien. En je kan op die items klikken voor meer info. Je kan ook andere opties kiezen maar die vind ik niet zo interessant op mijn homescherm.

Met 1 swipe omlaag heb ik dan mapjes gemaakt met zaken die meer diepgaande info geven zoals training, gezondheid, analyses etc. Maar ik snap uiteraard dat het voor iedereen anders werkt. Maar daarom vind ik het wel jammer dat er vanuit externe partijen zo weinig moois komt. Soms lijkt het wel serieus een kleurplaat van een kind. NIet verkeerd bedoeld want die makers stoppen er ook maar tijd in, maar het Garmin systeem staat het blijkbaar niet toe. Heb er wel eens met een ontwikkelaar van Wear OS faces over gehad want zijn werk vond ik erg gaaf en bood precies wat ik zocht. Maar hij gaf al aan dat het gewoon onmogelijk is / te tijdrovend/ingewikkeld om zijn faces ook voor Garmin beschikbaar te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 24-08-2025 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
XWB schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 11:54:
[...]

Dit is nog wel een stap beperkter dan ik gewend ben inderdaad. Al heb ik best lang met de drie cirkelvariant gelopen. Het is ook niet dat je de hele dag op naar al die statistieken zit te loeren
De keuzemogelijkheden in data is inderdaad beperkt, soms vraag ik mij af waarom. Al zijn er ook datatypen die uit een andere API of onderdeel van Garmin komen en daarmee wellicht lastiger qua updates en beperken van stroomverbruik. Want daar zijn de originele ongeëvenaard in.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

charrel schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 07:59:
[...]

24.12? Al je opnieuw opgestart? Hier geen noemenswaardige verschillen tussen deze en de beta.
Yes, die versie inderdaad. Geprobeerd maar maakt geen verschil.

@Worker123 blij dat ik niet de enige ben. Ik hoop dat Garmin snel een update uitrolt, hier is tie al wat ouder, maar dat zou geen verschil mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worker123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:37
Steeffoon schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 14:19:
[...]

Yes, die versie inderdaad. Geprobeerd maar maakt geen verschil.

@Worker123 blij dat ik niet de enige ben. Ik hoop dat Garmin snel een update uitrolt, hier is tie al wat ouder, maar dat zou geen verschil mogen maken.
Ik heb de horloge een reboot gegeven, even kijken of het zo snel blijft gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Juancho schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 12:08:
[...]

Ik wil op mijn "homescreen" gewoon rust en overzicht. Maar wat er staat moet wel mooi vormgegeven zijn en mooi op het AMOLED scherm getoond worden. In mijn geval wil ik graag de stappen/weer/Bodybattery/eerst volgende agenda punt, batterij %, tijd/datum zien. En je kan op die items klikken voor meer info. Je kan ook andere opties kiezen maar die vind ik niet zo interessant op mijn homescherm.

Met 1 swipe omlaag heb ik dan mapjes gemaakt met zaken die meer diepgaande info geven zoals training, gezondheid, analyses etc. Maar ik snap uiteraard dat het voor iedereen anders werkt. Maar daarom vind ik het wel jammer dat er vanuit externe partijen zo weinig moois komt. Soms lijkt het wel serieus een kleurplaat van een kind. NIet verkeerd bedoeld want die makers stoppen er ook maar tijd in, maar het Garmin systeem staat het blijkbaar niet toe. Heb er wel eens met een ontwikkelaar van Wear OS faces over gehad want zijn werk vond ik erg gaaf en bood precies wat ik zocht. Maar hij gaf al aan dat het gewoon onmogelijk is / te tijdrovend/ingewikkeld om zijn faces ook voor Garmin beschikbaar te maken.
Maar op welke manier zou Garmin het dan niet toestaan? Wat er mogelijk is qua doorklikken, ja daar zitten vast beperkingen op (mijn Vivoactive 4 kan uberhaupt dat niet, ik geloof dat sommige nieuwere wel meer opties hebben). Maar als je gewoon kijkt naar het uiterlijk van je watchface dan kan je zover ik weet alles doen wat je wil. Alleen in always-on mode moet hij grotendeels zwart zijn om batterij te sparen.

Als je kijkt bijvoorbeeld bij https://garmin.watchfaceb...watchface-online-builder/, dan kan je qua uiterlijk echt zo ongeveer alles doen. Maar kan je anders eens een voorbeeld geven waar je naar op zoek bent. Want rust en overzicht + dat lijstje dat je noemt heeft mijn watchface ook gewoon. Alleen ik vermoed dat je hem dan ook kinderachtig oid zal vinden. Dus hoe wil jij dat een watchface eruit ziet? Welke WearOS watchfaces vind jij wel aantrekkelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:01
Juancho schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 12:08:
[...]

Ik doe het meestal met deze standaard watchface (4 datavelden vrij instelbaar bovenop op tijd, datum en hartslag)
Ref: garmin 965
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dk0yRgeF5oflO2vwb2TPOoHscSw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i0Ikm4AEwSJTcTptvVVfZzbm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:06
Ik herken dit ook. Ik heb ook een 965. Dit is niet de 1e X na een update. Vaak zie je dat zo’n batterydrain bij de volgende update weer opgelost is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:16
Het kan ook zijn dat bij de update bijvoorbeeld de pulse oxy meter wordt aangezet terwijl die eerst uit stond, dat kost aardig wat energie.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

JaVaWa schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:41:
Het kan ook zijn dat bij de update bijvoorbeeld de pulse oxy meter wordt aangezet terwijl die eerst uit stond, dat kost aardig wat energie.
Heb de klantenservice van Garmin benaderd. Die gaf dat ook direct als mogelijke oorzaak, maar die staat nog steeds op ‘alleen op aanvraag’, dus helaas is dat niet de oplossing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:06
Ik heb het ook gecontroleerd, pulsoxy staat uit. 🙁 de oorzaak moet ergens anders liggen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQz-g49NjqGDGApx6sKZOjsp_Us=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JrzfZemWswd9hxc49XzpHBma.png?f=fotoalbum_large

Garmin is vroeg met de 1 april grap? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JaVaWa
Ach, waarom niet? De markt voor fitnessproducten vertoont een sterk stijgende lijn, en een horloge zonder wijzerplaat (wat dit in essentie is) gebruiken voor een nieuwe doelgroep is een slimme zet.

Mijn GPS-collectie

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:44
Even een vraagje. Heb sinds kort een Garmin Edge 540 bundle gekocht om op mijn gravel bike te monteren.
Nu loop ik al lang met een Garmin horloge (Fenix), vroeger met hartslagband maar sinds een jaartje gewoon op de hartslagmeter van het horloge. Nu zou ik de band die bij de edge kwam (HRM Dual) graag gebruiken bij het fietsen en eventueel het lopen. Koppel ik die dan best met mijn Fenix alleen of kan die aan beide gekoppeld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Laatst online: 21:01

Sherlock

No Shit

Die kan je makkelijk aan beide koppelen.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaVaWa
Maar dan wel via ANT+. Als je Bluetooth gebruikt moet je de koppeling telkens opnieuw maken als je van toestel wisselt. Daar heb je bij ANT+ geen last van, die kun je aan zoveel toestellen koppelen als je wilt en zelfs tegelijkertijd gebruiken.

Mijn GPS-collectie

• Prulleman
ANT+ is inderdaad door meerdere devices gewoon op te pakken. Het "koppelen" is ook niet meer dan het unieke ID van je sensor vastleggen in je garmin, zodat je eigen sensor gebruikt wordt, en niet die van een ander in de buurt.

Maar.... waarom zou je dat willen? start je ook een activiteit op je fenix en je edge? dan zit je weer met dubbele activiteiten... totaal niet handig, en misschien ook wel helemaal verkeerd voor je trainingsload etc.. (hoewel ik het niet doe, dus misschien is gaat garmin daar wel slim mee om..)

anyway... als ik fiets heb ik mijn fenix niet eens om.. de fenix is voor daily health stats (hrv/stress/slaap, ...) en af en toe een wandeling opnemen.. al het fietsen doe ik gewoon met de edge (840). Ik zou niet weten wat ik mis, maar ik weet wel dat ik niet op meerdere devices een activeteit hoef te starten, stoppen, opslaan, en dan met dubbele zit etc.

Strava

• Martiveen
  • Laatst online: 13:16
@Prulleman ik gebruik m'n Fenix met fietsen om m'n hartslag door te geven aan de edge. Zodat ik geen hartslagband hoef te dragen :p Als ik een intensieve training heb waarbij accurate hartslag belangrijk is; Dan doe ik wel een band om.

• JaVaWa
Prulleman schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:56:
Maar.... waarom zou je dat willen? start je ook een activiteit op je fenix en je edge? dan zit je weer met dubbele activiteiten... totaal niet handig, en misschien ook wel helemaal verkeerd voor je trainingsload etc.. (hoewel ik het niet doe, dus misschien is gaat garmin daar wel slim mee om..)
Tegelijk gebruiken is inherent aan de techniek mogelijk, nuttig is het niet. Het aan meerdere apparaten koppelen is echter wel zinvol, dan hoef je dat niet elke keer te doen als je switcht van apparaat en te onthouden waar die het laatst aan was gekoppeld.
Martiveen schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:26:
@Prulleman ik gebruik m'n Fenix met fietsen om m'n hartslag door te geven aan de edge. Zodat ik geen hartslagband hoef te dragen :p Als ik een intensieve training heb waarbij accurate hartslag belangrijk is; Dan doe ik wel een band om.
Dat is eigenlijk andersom, meerdere HRM's aan één apparaat koppelen. Dat werkt ook prima, het toestel gebruikt automatisch de HRM die actief is.
Wat er gebeurt als je zowel de HRM om hebt en de fenix je HR laat doorgeven weet ik niet :P

Mijn GPS-collectie

• Prulleman
ja, dat is een prima usecase, heb ik ook gedaan, maar ik geef toch de voorkeur aan een borstband.. zeker op de MTB is de F6 toch best een zwaar toestel en gaat het (bij mij in ieder geval) wel irriteren op langere ritten. De vraag hier ging specifiek over het gebruik van een borstband, op een fenix en een edge tegelijk..
(en mijn probleem hiermee was, waarom wil je dubbel recorden..)

Strava

• Prulleman
maar ik zie nu ook dat ik de vraag verkeerd heb gelezen, het gaat om de borstband op de edge bij fietsen en op de fenix bij lopen.
het dual recorden is dus helemaal niet van toepassing, excuses voor de verwarring

Strava

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:09
Hoe doe je dat dan? Mijn vriendin moppert dat ze met haar Edge alleen vermogen en snelheid heeft, maar geen hartslag. Ze draagt een Venu en samenvoegen van activiteiten gaat uiteraard niet

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:34
Ik weet niet precies hoe het op de Venu werkt, maar ik kan als activiteit 'deel hartslag' kiezen. Dan toont het horloge zich als hartslag sensor. Als je dan op je Edge zoekt naar een hartslag sensor zou het horloge er bij moeten staan.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:58
ElPaco schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 17:13:
Ik weet niet precies hoe het op de Venu werkt, maar ik kan als activiteit 'deel hartslag' kiezen. Dan toont het horloge zich als hartslag sensor. Als je dan op je Edge zoekt naar een hartslag sensor zou het horloge er bij moeten staan.
Aub!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:09
Top, gefixt!! Vriendin is weer blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:56
Zijn er tips waar je fatsoenlijke 22mm bandjes kan kopen? Prijs/kwaliteit wat redelijk dan.
Ik kan op Ali voor enkele euro's wat bestellen (al eerder gedaan) maar kwalitatief twijfelachtig. Onlangs nog eentje waarbij het pinnetje om bandje mee te lossen gewoon verroest was...

[ Voor 10% gewijzigd door Drwho1 op 29-08-2025 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:07
Die van Ali die ik heb zijn gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43

Wurtul

simon says.....

Ik heb deze onlangs deze aangeschaft omdat mijn bandje aan vervanging toe was. Zeer tevreden. Goede kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:43
Ik heb een aantal van deze 22 mm dual-tone bandjes gekocht bij Amazon voor mijn FR965, gewoon om af en toe eens te kunnen wisselen. Afmetingen, kwaliteit en looks zijn precies hetzelfde als de originele Garmin bandjes. Alleen de prijs niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mooi overzicht van de August 2025 Smartwatch and cycling computer feature updates :
https://www8.garmin.com/w...pdate/2025/August2025.pdf

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nevitable
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:44
PatrickC schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:23:
Mooi overzicht van de August 2025 Smartwatch and cycling computer feature updates :
https://www8.garmin.com/w...pdate/2025/August2025.pdf
Enkel voor de meest recente modellen helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1nevitable schreef op maandag 1 september 2025 @ 06:03:
[...]

Enkel voor de meest recente modellen helaas...
De Fenix 7 Pro en Epix Gen2 Pro kwamen in mei 2023 op de markt, dus nu 2 jaar geleden. Deze horloges krijgen dus nu geen feature updates meer. Ik zou het zelf ook liever anders zien, maar van één kant ook wel begrijpelijk dat Garmin dit doet. Ze ondersteunen deze horloges natuurlijk wel langer als het gaat om security updates en bug fixes.

[ Voor 14% gewijzigd door PatrickC op 01-09-2025 07:21 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Hier zie je de consequentie van de switch van de GUI, alleen de modellen met de nieuwe software hebben de update gehad. Één van de redenen waarom ik toen voor de Enduro 3 gekozen heb, ipv van een tweedehands wat ik normaal gesproken doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Ik geloof dat het niet per se de nieuwe GUI is alswel de nieuwe generatie chips in de horloges die de grens vormen.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:53
Ik ben wel benieuwd hoe lang Garmin die consistentie in de UI blijft aanhouden en of dit dan voor de huidige modellen betekent dat ze wel langer ook feature updates gaan krijgen. Volgens de geruchten kan de Fenix 8 Pro er elk moment aankomen. En de Venu 4 ook. Die zullen ook beiden de nieuwe UI wel gaan krijgen, hoewel ik daar van de Venu 3 nog niet zo zeker van ben. De Vivoactive 6 heeft volgens mij ook nog een eigen UI en deed dus ook niet mee aan die switch. De Venu X1 dan weer wel, maar die heeft ook veel meer echte sport features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gvw18380
Sinds vrijdag heb ik afscheid genomen van mijn Apple Watch SE 2022. Ik had deze al lange tijd en had alle meldingen uitgeschakeld omdat ik geen verlenging van mijn telefoon wilde. Aangezien ik nu in een traject zit waarin gezondheid en beweging centraal staan, ben ik op zoek naar een ander sporthorloge.

Maar eerlijk gezegd, door de overvloed aan keuzes zie ik door de bomen het bos niet meer. Gezondheidsmetingen zijn belangrijk voor mij: slaap, aantal stappen, calorieverbruik, enzovoort. Ik denk ook na over navigatie met kaarten. We wandelen soms in de Ardennen (maximaal 15 km) of fietsen, en dan zou het handig zijn om een GPX-bestand op mijn horloge te kunnen uploaden om te voorkomen dat we verdwalen. Ik twijfel of de breadcrumb-functie hiervoor voldoende is (geen ervaring mee). Ik had ook de Workout-app op mijn Apple Watch, maar ik kon er niet goed mee overweg.

Dit zijn de horloges die ik op het oog heb:

1. **Garmin Forerunner 265**: Klein formaat (polsomtrek 18 cm) en geen kaarten.
2. **Garmin Instinct 3**: Geen touchscreen (zal ik met de knoppen overweg kunnen?) en geen kaarten. Wel een mooi model.
3. **Garmin Forerunner 965**: Heeft alles wat ik wil, maar de prijs wil maar niet zakken (520 euro voor een horloge van 2023).
4. **Amazfit T-Rex 3**: Mooi ontwerp, maar is het een goed horloge?
5. **Polar Grit 2 X Pro en Polar Grit 2**: Leuk, maar is Polar nog steeds een goed merk? Er komt binnenkort nieuws (3/09) over Polar.
6. **Suunto Race 2**: Heeft alles wat ik wil, maar ik twijfel over Suunto.
7. **Suunto Race 1**: Is het nog de moeite om dit te kopen?

Als ik alles vergelijk, lijkt de Apple Watch 10 of 11 alles te bieden wat ik zoek, maar ik twijfel of de metingen accuraat zijn en of ik ooit kan wennen aan de navigatie tijdens het wandelen.

Heeft iemand tips of ervaring met een van deze modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillshade
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-09 17:38
Gvw18380 schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:43:
Sinds vrijdag heb ik afscheid genomen van mijn Apple Watch SE 2022. Ik had deze al lange tijd en had alle meldingen uitgeschakeld omdat ik geen verlenging van mijn telefoon wilde. Aangezien ik nu in een traject zit waarin gezondheid en beweging centraal staan, ben ik op zoek naar een ander sporthorloge.

Maar eerlijk gezegd, door de overvloed aan keuzes zie ik door de bomen het bos niet meer. Gezondheidsmetingen zijn belangrijk voor mij: slaap, aantal stappen, calorieverbruik, enzovoort. Ik denk ook na over navigatie met kaarten. We wandelen soms in de Ardennen (maximaal 15 km) of fietsen, en dan zou het handig zijn om een GPX-bestand op mijn horloge te kunnen uploaden om te voorkomen dat we verdwalen. Ik twijfel of de breadcrumb-functie hiervoor voldoende is (geen ervaring mee). Ik had ook de Workout-app op mijn Apple Watch, maar ik kon er niet goed mee overweg.

2. **Garmin Instinct 3**: Geen touchscreen (zal ik met de knoppen overweg kunnen?) en geen kaarten. Wel een mooi model.
3. **Garmin Forerunner 965**: Heeft alles wat ik wil, maar de prijs wil maar niet zakken (520 euro voor een horloge van 2023).
5. **Polar Grit 2 X Pro en Polar Grit 2**: Leuk, maar is Polar nog steeds een goed merk? Er komt binnenkort nieuws (3/09) over Polar.

Als ik alles vergelijk, lijkt de Apple Watch 10 of 11 alles te bieden wat ik zoek, maar ik twijfel of de metingen accuraat zijn en of ik ooit kan wennen aan de navigatie tijdens het wandelen.

Ik weet niet of het voor veel van de horloges die je noemt geldt, maar sommige Garmin, o.a. forertunner 965, zijn goedkoop te krijgen via ing punten. Er is vast wel iemand in je omgeving die genoeg van die punten heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08

charrel

Cortisol4life..

@Gvw18380 ik had een oude Forerunner 245, in '23 overgestapt op een 965 maar gebruik de touch eigenlijk nooit. Tijdens workouts staat het uit, verder werken de knoppen zo fijn dat ik eigenlijk nog steeds die gewoon gebruik. Kan ook wat zeggen over mijn leeftijd :P
Kaarten is voor mij nu wel een vereiste, gebruik die echt wel vaak. Niet voor loopjes in de buurt maar wel voor hardlopen/ fietsen/ mtb-en/ wandelen op locaties waar ik minder bekend ben. Uiteraard heb je met een 965 niet de nieuwste versies maar bij de ing shop zijn vaak Garmin's erg goed geprijsd. Hier ook via een vriend met 90.000 punten wat punten geleend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar komt je twijfel over de accuraatheid van de metingen van de Apple Watch vandaan? Volgens mij heeft de Apple Watch juist een goede naam als het gaat om accuraatheid? Ik kan echter niet uit eigen ervaring spreken, want heb nooit een AW gehad.

Ik vind de Suunto Race 2 best een interessant horloge. Heb je de recente video’s van DC Rainmaker en Desfit al eens bekeken over dit horloge?

Amazfit zou ik persoonlijk niet aandurven. Daar hoor ik toch wel vaker over problemen mbt accuraatheid.

Heb je Coros al eens bekeken? Want daarvan zie ik geen horloge in jouw lijstje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Bij de Amazfit T Rex 3 valt juist op dat de accuraatheid significant verbeterd is. Die bekende pundits waren het daar over eens, zie ook Quantified Scientist. Software en app zijn alleen nog beneden de maat en tja, je data delen met China? Weet overigens niet of Garmin veel beter is qua privacy, wart dat betreft zou ik eerder voor Polar of Suunto gaan.

Coros zou ik in je overwegingen ook meenemen, Pace 2 of 3 is veel vfm, de duurdere hebben ook kaarten.

Wil je een eco systeem vergelijkbaar met Apple dan is er eigenlijk maar een keuze: Garmin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM

Als het om occasioneel te wandelen of te fietsen is, en je wilt navigatie.. dan denk ik dat de Apple Watch 10 of 11 (september '25) een betere keuze is dan een Garmin.
OK je hebt een third party app nodig zoals WorkOutDoors maar hiermee kan je perfect een GPX track nawandelen.
Bij de Garmins zit je toch onmiddellijk bij de high-end produkten of je moet een ouder toestel nemen zoals de FR965.
Apple Watch 10 (dus ook 11) is qua HR meting wel acuraat, ik heb de AWU2 en ik zie geen verschil qua meting met mijn GPSmap 67i en een Polar Verity Sense optische hartslagmeter om de arm. Qua logging van afstand is de GPSmap 67i en ook mijn FR975 iets accurater, maar dat valt maar op als ik boven de 30km begin te wandelen, want dan spreek ik over 100m verschil. Bij 80 en 100km is dat dan eerder 300m tot 500m, afhankelijk of ik veel in bossen gewandeld heb of niet.
Om te wandelen gebruik ik nu enkel de FR975 maar dit vooral omdat eerder richting de 80 of 100km stap en de AWU2 het voor de 80 net volhoudt (zonder AOD) en voor de 100 net niet (toch niet zonder low battery save zaken af te zetten). Maar wat mij eerder stoort aan de AW is het niet auto pauzeren van een workout tijdens het wandelen. Hij ondersteunt dat enkel voor lopen/fietsen.
Om een idee te geven hoe het zit met de batterij van een gewone AW, mijn oude AW6 heeft het 60km volgehouden weliswaar met AOD uit en zonder navigatie (dat gebeurde toen nog met de GPSmap 67i) , dus de AW10 of 11 moet het zeker bij wandelingen van 15 à 20 km (4u bij normaal wandelen) met navigatie volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gvw18380
Hillshade schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:05:
[...]

Ik weet niet of het voor veel van de horloges die je noemt geldt, maar sommige Garmin, o.a. forertunner 965, zijn goedkoop te krijgen via ing punten. Er is vast wel iemand in je omgeving die genoeg van die punten heeft ;)
Helaas niet mogelijk in België.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Range anxiety bij wandelen in de bossen, lijkt me niet dat je daar op zit te wachten.

En uhhhh FR975? heb ik iets gemist?

[ Voor 19% gewijzigd door Frenz64 op 01-09-2025 16:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaulC

265s is misschien klein, maar 265 is bijna even groot als 965
265 heeft wel navigatie, maar zonder kaart
Op de 265 kan je via o.a. komoot toch navigeren met kaarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gvw18380
PaulC schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:09:
[...]

265s is misschien klein, maar 265 is bijna even groot als 965
265 heeft wel navigatie, maar zonder kaart
Op de 265 kan je via o.a. komoot toch navigeren met kaarten
Bedankt voor de tip.
Via Komoot navigeren ga ik eens bekijken.
Waarschijnlijk dan wel te betalen voor de functie op Komoot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
FR265 is een top ding! 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edozat1
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:20
PatrickC schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:38:
[...]

Waar komt je twijfel over de accuraatheid van de metingen van de Apple Watch vandaan? Volgens mij heeft de Apple Watch juist een goede naam als het gaat om accuraatheid? Ik kan echter niet uit eigen ervaring spreken, want heb nooit een AW gehad.
Voor zover ik weet zijn de sensoren wel accuraat (voor een smartwatch dan, ik weet niet hoe een AW het doet i.v.m. professionele/medische apparatuur), maar zijn de berekeningen en daaruit volgende waarden voor bijvoorbeeld slaapkwaliteit/-cycli, HRV en calorieverbruik discutabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gvw18380 schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:44:
[...]

Bedankt voor de tip.
Via Komoot navigeren ga ik eens bekijken.
Waarschijnlijk dan wel te betalen voor de functie op Komoot?
Je moet dan een Premium Komoot abonnement hebben, welke €65 per jaar kost. Als je dat abonnement alleen voor die navigatie aanschaft, dan kun je volgens mij beter een duurder Garmin horloge kopen welke Topo maps ondersteunt. Je kunt dan ook op je horloge een route laten berekenen, b.v. de kortste route naar huis vanaf een bepaald punt. Dat is volgens mij niet mogelijk met alleen Komoot. Daar zit je denk ik vast aan de route die je naar je horloge hebt geüpload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
PatrickC schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:32:
[...]

Je moet dan een Premium Komoot abonnement hebben, welke €65 per jaar kost. Als je dat abonnement alleen voor die navigatie aanschaft, dan kun je volgens mij beter een duurder Garmin horloge kopen welke Topo maps ondersteunt. Je kunt dan ook op je horloge een route laten berekenen, b.v. de kortste route naar huis vanaf een bepaald punt. Dat is volgens mij niet mogelijk met alleen Komoot. Daar zit je denk ik vast aan de route die je naar je horloge hebt geüpload.
Kan je dan niet gewoon die activiteit stoppen en een nieuwe route inladen?
Gebruikt Komoot dan de GPS van de Garmin of die van de smartphone? M.a.w. draait de route dan gewoon op de smartphone en wordt die geprojecteerd op de Garmin, of draait deze native op de Garmin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RigolleM schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:58:
[...]

Gebruikt Komoot dan de GPS van de Garmin of die van de smartphone? M.a.w. draait de route dan gewoon op de smartphone en wordt die geprojecteerd op de Garmin, of draait deze native op de Garmin?
Ik ga er van uit dat je geen telefoon bij je hebt. Anders kun je net zo goed via je telefoon navigeren. De routes zullen dus allemaal van tevoren van je telefoon naar je horloge moeten zijn gestuurd. Maar… ik neem dit nu even aan… misschien dat er hier iemand een premium Komoot abonnement heeft en het gebruikt voor navigatie op een horloge zonder Garmin topo maps?

Ik zelf gebruik de optie nog wel eens op mijn horloge om vanaf het punt waar ik ben een kortste route te laten maken terug naar mijn startpunt. Dan kan alleen als de kaart van het hele gebied dan op je horloge staat. Met de Topo maps Europa op mijn Epix Gen2 is dat natuurlijk het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulC
RigolleM schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:58:
[...]

Idd icm komoot premium:
Artikeltje erover
https://www.hrdlpn.nl/kom...onturen%20aan%20te%20gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Op deze pagina wordt het een en ander uitgelegd.
https://support.komoot.co...oor-Garmin-komoot-kaarten
O.a. dit…
Een strook van ongeveer 100 meter langs de Tour wordt gedownload en opgeslagen in het geheugen van je apparaat. Als je afwijkt van de geplande tour voorbij de strook van 100 meter en geen internetverbinding hebt, zie je een zwarte achtergrond op je apparaat. Als je Garmin echter verbonden is met je telefoon, worden de kaartgegevens automatisch gedownload terwijl je beweegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
Dus, voor wie wil kan nu een Fenix met MicroLED display kopen: https://www.garmin.com/nl-NL/p/1723221/pn/010-03380-01/

En ook andere Fenix 8 Pro modellen met zowel LTE als satellietcommunicatie voor noodoproepen.

[ Voor 4% gewijzigd door Hathi op 03-09-2025 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 17:00
En Inreach! (vind ik persoonlijk een interessantere feature) . Maar omg wat een prijs ..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Ik ben wel benieuwd hoe dat zit met de abonnementen. Ik vind de combi LTE en inReach ook wel een interessante. Volgens mij hebben ze nog niet alle info op de site staan.
Nog weer 100,- duurder dan de huidige sapphire fenix 8 modellen waren bij aankondiging, plus waarschijnlijk een abo voor de LTE (en inReach?). Veel geld inderdaad..
Behalve die LTE+inReach zie ik ook niets nieuws volgens mij.

Voordeel van MicroLED lijkt alleen de nog hogere helderheid? Batterijduur is flink minder. Ik heb niets te klagen over mn epix pro qua helderheid, dus daar zie ik persoonlijk helemaal geen meerwaarde in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Al 3,5 jaar tevreden met mijn epix2.
Alleen die zaklamp functie zou fijn zijn.
Verder laat leuke features nieuwe fenix8pro tov de mijne, maar zeker nog niet het upgraden waard (vooral die 1200 euro...).
Forerunner 970 op zich ook wel leuk, maar geld eigenlijk hetzelfde voor (wel fijn dat ie iets dunner en lichter is).

Waarom zou je nu eigenlijk voor een fenix8pro kiezen ipv een Forerunner 970? Als je duiken en paar exclusieve sporten niet meetelt?

En bij dit alles laat ik microled buiten beschouwing, te lage batterijduur wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik ben ooit van Garmin (Fenix 6) naar de Apple Watch Ultra (2) gegaan, om later weer terug te gaan naar de Garmin Fenix 8. Ik mistte met name wat sportfeatures (PacePro, daily workout suggestions, div. metrics etc.) en het Connect-platform. Wat ik nog het meest "mis" aan de overstap terug naar Garmin is het niet bereikbaar zijn als de telefoon niet mee is. Dus dat maakt voor mij LTE interessant. Maar puur alleen LTE (en dat ik nu al een Fenix 8 heb) is mij zeker geen 1200 EUR waard. Als daarbij ook nog een abonnementvorm vereist is, pfoe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
€10,- per maand voor de LTE functies: https://www.garmin.com/nl-NL/p/837461/pn/010-D2237-SU/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Laatst online: 16:48
Wow, de 8 Pro is een fraai horloge.
Ik zou m'n Inreach Mini2 thuis kunnen laten/verkopen mbt wandelvakanties.
Alleen die prijs, bijna 2 maal zoveel als m'n huidige 8 via de ING winkel.
En inderdaad, wrs nog abo kosten voor LTE en Inreach.

Voordeel van m'n losse Inreach is, dat ik die iig nog aan broer/neefjes/maten kan uitlenen zonder m'n horloge kwijt te zijn.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vedett.
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:15
Dat is voor inReach, de satellietcommunicatie en SOS-noodberichten. Voor LTE zal toch geen afzonderlijk abonnement nodig zijn buiten dat van je provider?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
Vedett. schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:19:
[...]

Dat is voor inReach, de satellietcommunicatie en SOS-noodberichten. Voor LTE zal toch geen afzonderlijk abonnement nodig zijn buiten dat van je provider?
Nee, zie de onderkant van de tabel. Alle LTE functies zitten inbegrepen bij alle inReach abonnementen.
Garmin werkt niet met een (e)SIM van een provider, maar heeft zijn eigen LTE abonnementen en bij de Fenix 8 Pro combineren ze dat dus met de inReach abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gvw18380
Ik kan een tweedehands Epix Pro 2 kopen voor 400 euro. Deze zou gekocht zijn via Bol in maart. Zou de garantie overdraagbaar zijn?
Tips ivm aankoop tweedehands Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-09 08:02
Wooooooow. >1000 euro voor een horloge en dan ook nog jaarlijks >100 euro af moeten staan. :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Desfit laat alle versies van de Fenix 8 Pro zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Fenix 8 Pro microLED… voor het luttele bedrag van €1999. Garmin is gek geworden!

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 03-09-2025 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Ik denk dat die MicroLED versie meer een showcase model is om te laten zien dat ze de techniek in huis hebben, maar voor dit geld zullen ze vast niet verwachten dat het echt verkoopaantallen gaat realiseren. Belangrijkste voordeel is de veel betere kijkhoek. De helderheid is op de “gewone” Fenix 8 Pro modellen ook nog hoger geworden waardoor dat echt al ruimschoots helder genoeg is.
Kijkhoek vind ik persoonlijk op een horloge niet zo interessant. Heb hem toch niet op always-on staan, dus draai hem toch altijd al naar me toe om het scherm te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DCR legt uitgebreid uit hoe de LTE en satelliet functionaliteit werkt op de nieuwe Fenix 8 Pro en nog een stukje over microLED. Als laatste… scherpe en terechte kritiek op Garmin dat ze de Pro niet in 43mm hebben uitgebracht.

[ Voor 16% gewijzigd door PatrickC op 04-09-2025 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

PatrickC schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:09:
DCR legt uitgebreid uit hoe de LTE en satelliet functionaliteit werkt op de nieuwe Fenix 8 Pro en nog een stukje over microLED. Als laatste… scherpe en terechte kritiek op Garmin dat ze de Pro niet in 43mm hebben uitgebracht.
[YouTube: Garmin Fenix 8 Pro/MicroLED Hands-On Testing: 25 Things You Need to Know!]
Merken komen toch vaak met hun high end dure modellen uit. Is vooral marketing en aandacht. En je hebt ook altijd mensen die dat willen hebben.
Tesla startte ook ooit met hun model s meer dan 100k en zo zie je dit veel bij bepaalde auto merken en andere merken/gadgets... soort aandacht en bewijs wat allemaal kan wn vervolgens komen modellen uit met iets minder functies en kleiner.

• RigolleM
PatrickC schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:09:
[YouTube: Garmin Fenix 8 Pro/MicroLED Hands-On Testing: 25 Things You Need to Know!]
Ik heb 3 zaken onthouden van dit filmpje:
- SOS via sateliet zou gratis moeten zijn (is ook zo bij andere merken)
- 43mm Pro versie ontbreekt
- 2k voor de MicroLED versie die zelfs minder presteert dan de AMOLED versie

Wel lekker vertoeven op La Palma :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
RigolleM schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:21:
[...]

Wel lekker vertoeven op La Palma :+
Zit dat bij die 2k inbegrepen? :+

WoT stats

• retlaw
  • Laatst online: 18:31

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

En de Pro versies van de Fenix 8 zijn ook nog een een stuk dikker geworden. De 47 versie van de Pro is 16 mm. De reguliere amoled versie 13,8 en de solar 15,2. Dat is sowieso een afknapper voor mij.

Battle.net || Strava

Pagina: 1 ... 321 322 Laatste