Fire69 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:34:
Toen ik naar mijn FocalPrice-account ging kijken, merkte ik trouwens wel iets vervelender...
In de zending waar de BT-headset in zat, zaten blijkbaar nog andere spullen (die absoluut geen namaak waren!)
Nu vrees ik dus dat ze gewoon het ganse pakket in beslag hebben genomen en ik die spullen ook kwijt ben!!
Dit is een briefje dat voor de andere partij de makkelijkste weg zoekt en jouw rechten evt. gemakshalve terzijde schuift. Als je voor jouw rechten wilt opkomen zou ik het volgende doen.
Ik zou eerst contact opnemen met FP en ze hierover informeren en ze vragen om het aankoopbedrag terug te storten (zie volgende alinea). ZIJ hebben de fout gemaakt door een product aan te bieden waarvan de beschrijving niet overeenkomt met het geleverde. Dat zou wel eens wanprestatie kunnen zijn en grond voor de ontbinding van de koopovereenkomst.
Vraag wel eerst aan die Baker & McKenzie of je de rest van je bestelling alsnog geleverd krijgt of niet. Zo niet dan moet je FP om het gehele bedrag vragen. Wijs ze er eventueel op dat je niet noodzakelijkerwijs binnen de door hun eenzijdig opgegeven deadline zult kunnen reageren en dat je je het recht voorbehoud om die periode langer te maken. Tenzij zij kunnen aantonen dat er een wettelijke basis is voor die deadline. Die zou gelegen kunnen zijn in de genoemde artikel 11. Je kunt evt. proberen eerst zelf de tekst daarvan te vinden. Kijk ook of er een manier is vastgelegd om die periode(s) te verlengen.
Wijs FP ook op de huidig opgegeven(!) deadline. Een door jou ondertekende verklaring dat je het product bij hun gekocht hebt zal naar alle waarschijnlijkheid gebruikt kunnen worden als bewijsmateriaal in een eventuele zaak tegen FP. Zeg ze dat als je het geld (zonodig van de gehele bestelling) terug hebt vóór het verstrijken van de deadline dat je dan geen reden meer hebt om op de brief te reageren. Dus geen evt. belastende verklaring tegen FP. Vraag is met hoeveel van dit soort akkefietjes ze te maken hebben en hoe 'onder de indruk' ze zijn van dit soort acties door firma's tegen fake producten. De enige manier om daar achter te komen is ze het bovenstaande berichten en kijken hoe ze reageren.
Als ze negatief of niet reageren dan zou ik die vragenlijst als volgt invullen.
Bij vraag 1 "inbreukmakende" doorstrepen en dan JA antwoorden of als alternatief NEE en bij de vervolgvraag "gekocht door" "door" doorstrepen en vervangen door "voor" en dan de naam invullen (wel eerst even overleggen met die betreffende persoon).
Vraag 2 gewoon invullen.
Vraag 3 NEE antwoorden.
Vraag 4 JA antwoorden maar er onder toevoegen: "Mits overtuigend bewijs dat artikel daadwerkelijk inbreuk maakt aan mij wordt overlegd en uitsluitend nadat de resterende goederen van de bestelling in het pakket alsnog volledig intact, compleet en volledig functioneel aan mij afgeleverd zijn."
Vooral hiermee laat je merken dat je verwacht dat ze ook jouw belangen serieus moeten nemen en dat je niet voornemens bent jouw belangen even achteloos terzijde te laten schuiven.
Tevens zou je kunnen toevoegen: "Tevens verwacht ik van de firma Nokia ter compensatie van mijn ongemak, tijd en moeite een aanbod te krijgen om hetzelfde originele artikel tegen een in passende verhouding staande gereduceerde prijs aan te schaffen ter vervanging van het in beslag genomen artikel."
Als je de rest van de artikelen krijgt en de staat van de producten is dusdanig dat de voorwaarden van FP je het recht geven om de producten te retourneren dan staat die weg je evt. ook open.
Kijk maar wat je doet. Ben wel benieuwd hoe het zou lopen als je het zo doet.
[
Voor 4% gewijzigd door
CaptJackSparrow op 23-10-2010 11:49
]