2'de potje had ik niet meer verwacht, vooral niet na je imba force fields. Dacht echt niet dat ik daar de winst nog zou pakken, maar zealot charge is toch erg sterk.
Waarom is er geen knopje hier om slechte posts aan te geven? Is een automatische idioot filter van Users door Users!
Overigens hoe staat het met de match in de loser bracket? Wil mijn egenstander weten!
Overigens hoe staat het met de match in de loser bracket? Wil mijn egenstander weten!
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Verwijderd
jawel, klik op dePostius schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:37:
Waarom is er geen knopje hier om slechte posts aan te geven? Is een automatische idioot filter van Users door Users!

zekers, ik had nog niet gezien dat het aangepast wasMrVegeta schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:16:
http://binarybeast.com/xSC21005106
Ziet er wel aardig uit dacht ik zo? Beta stop 31, en op 29 spelen we (alle) finales.
het is niet ideaal, maar we hebben niet echt een keus...
Verwijderd
mijn tegenstander was in slaap gevallen, en we kunnen allebei pas morgen weerPostius schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:37:

Verwijderd
Haa , lan cable in mijn laptop gestoken via pc dan wat zitten knoeien en heb internet , ff testen of het sterk genoeg is voor SC2Stalllone schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:39:
[...]
Jazeker, nu moet ik langer wachten tot ik je kan inmakenof andersom
ik lig eruit, maar ik kom terug om jullie allemaal te wreken
tot bij de full release, komende dagen ga ik aan mijn ZvT en ZvP werken!
pro replays kijken tot ik neerval
beta down, aan school werken, daarna op vakantie, en als ik terugkom, weekje rust tot release van het spel EINDELIJK !!!!
dan single player doen, en multi zo lang mogelijk uitstellen, omdat het stikt van de noobs, vrees ik.
beta down, aan school werken, daarna op vakantie, en als ik terugkom, weekje rust tot release van het spel EINDELIJK !!!!
dan single player doen, en multi zo lang mogelijk uitstellen, omdat het stikt van de noobs, vrees ik.
Verwijderd
als het stikt van de noobs, kan jij makkelijk in platinum komen, veel oefenen en ons klaren, toch?Muta schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:18:
ik lig eruit, maar ik kom terug om jullie allemaal te wreken![]()

Aw ik hoopte jou nog tegen te komen nadat ik Jjerome keihard 2-0 heb ingemaakt.Muta schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:18:
ik lig eruit, maar ik kom terug om jullie allemaal te wreken![]()
Ik zie dat knopje nergens moet je daar speciale rechten voor hebben?Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:41:
[...]
jawel, klik op de [afbeelding]
[...]
zekers, ik had nog niet gezien dat het aangepast was
het is niet ideaal, maar we hebben niet echt een keus...
Zojuist met 2-0 gewonnen van Sneek.
Game 1 PvP. mijn leger was net iets groter dan zijn leger, plus ik had een immortal bij. Gevecht in het midden van Kulas Ravine, en daarna doorgetrokken naar zijn basis, waar hij te weinig units over had.
Game 2 PvT. 2 redelijk snelle aanvallen met een hoop marines. 2x hele close battles, waar we allebei 2x bijna onze hele legers verloren. Daarna had ik sneller mij natural dan Sneek kon expanden, en kon ik een expansion deny`en. Sneek bouwde een leger van marines en siege tanks, ik een leger van zealots, collussus en een paar void rays. Groot gevecht waar ik in won, toen had hij te weinig over om het restant van mijn leger af te slaan, en kon ik zijn basis binnen vallen.
En nu is het wachten op de winnaar van Match 12. Zou diegene zich zo snel mogelijk bij mij willen melden, want ik heb eigenlijk alleen morgenavond de hele avond tijd.
Game 1 PvP. mijn leger was net iets groter dan zijn leger, plus ik had een immortal bij. Gevecht in het midden van Kulas Ravine, en daarna doorgetrokken naar zijn basis, waar hij te weinig units over had.
Game 2 PvT. 2 redelijk snelle aanvallen met een hoop marines. 2x hele close battles, waar we allebei 2x bijna onze hele legers verloren. Daarna had ik sneller mij natural dan Sneek kon expanden, en kon ik een expansion deny`en. Sneek bouwde een leger van marines en siege tanks, ik een leger van zealots, collussus en een paar void rays. Groot gevecht waar ik in won, toen had hij te weinig over om het restant van mijn leger af te slaan, en kon ik zijn basis binnen vallen.
En nu is het wachten op de winnaar van Match 12. Zou diegene zich zo snel mogelijk bij mij willen melden, want ik heb eigenlijk alleen morgenavond de hele avond tijd.
[ Voor 10% gewijzigd door Spooof op 18-05-2010 22:00 ]
Verwijderd
Yay m'n eerste games gewonnen (in de loser bracket, naja ill take anything
) Was tegen Silence: 1e game dacht ik tanks, marines, etc een beetje van alles te bouwen, da werkte niet, dus toen geswitched naar marines en die vlammenwerperwagentjes dat ging een stuk beter ^^
vlammenwerperwagentjes...

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
We lopen een beetje achter met de casts maar er zit veel werk in het toernooi zelf en natuurlijk spelen wij ook wat matches ... maar het komt er weer aan
.
Morgen begint de 3e ronde! Woensdag tot en met vrijdag hebben jullie de tijd. Speel zo snel mogelijk de matches, stel het niet uit want misschien ligt er een server uit oid! Sommige matches uit de 2e ronde moeten nog worden gespeeld maar ik heb daar iedereen van op de hoogte gebracht via DM's!
Morgen begint de 3e ronde! Woensdag tot en met vrijdag hebben jullie de tijd. Speel zo snel mogelijk de matches, stel het niet uit want misschien ligt er een server uit oid! Sommige matches uit de 2e ronde moeten nog worden gespeeld maar ik heb daar iedereen van op de hoogte gebracht via DM's!
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
Ja :Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 23:59:
Die andere SC2 thread is dicht? WTf?

Anyways, voor de gene die het interesseren: alle 3 de games van irda - nony staan op youtube bij HD Starcraft...vette games!
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 00:06:
[...]
Ja :![]()
Anyways, voor de gene die het interesseren: alle 3 de games van irda - nony staan op youtube bij HD Starcraft...vette games!
offtopic:
Heb ze net gekeken,
Heb ze net gekeken,
spoiler:
die Hydra drop 
spoiler:
Die Hydra drop was echt pro idd. Maar ik vond die FF block van Nony ook echt pro. Jammer dat hij op dat moment zijn Lair niet kon slopen..
Gisteren ingemaakt door Jjerome/disco. Eerste pot was beslist door dat hij wist dat ik P was en dus dicht bij zijn nexus kon bouwen en ik de choke moest blocken voor potentiële zerg rush en daardoor ver van mijn nexus moest bouwen. Hij had net wat sneller units en door zijn 4-gate kon ik mijn tech voordeel (immortals) er niet uithalen. 2e game was een (lame) reaper rush, super snel en meteen eigenlijk gg.
Afijn, succes Outcast
Afijn, succes Outcast
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik ben bang dat ik er ergens overheen heb gelezen, maar ik vraag het toch maar even:
Zijn alle replay`s ergens op 1 plek beschikbaar? Of alleen de kryptonite league matches via het Blizzboys kanaal op youtube?
Oops al gevonden .. beter zoeken volgende keer
Zijn alle replay`s ergens op 1 plek beschikbaar? Of alleen de kryptonite league matches via het Blizzboys kanaal op youtube?
Oops al gevonden .. beter zoeken volgende keer
Ah thanks. Met commentaar is idd wel leuker om te kijken, voordeel van de normale replays is dan weer dat ik zelf de camera kan besturen en makkelijk kan terugspoelen als ik wat actie misLiasis schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:16:
De replays kan je van de meeste wedstrijden downloaden op binarybeast. Oftewel klik op de links in de TS en klik op een wedstrijd en doe dan view match. Daar kan je de replays downloaden.
Op youtube vind je casts met commentaar. Altijd handig.
[ Voor 59% gewijzigd door Spooof op 19-05-2010 09:26 ]
De replays kan je van de meeste wedstrijden downloaden op binarybeast. Oftewel klik op de links in de TS en klik op een wedstrijd en doe dan view match. Daar kan je de replays downloaden.
Ophis, head honcho of The Casual Reserves, SWTOR guild: http://www.swtor.com/guilds/191045/casual-reserves
Hmm, zulke late tijdstippen zijn niet echt ideaal voor me, om 22:30 nog beginnen aan 3 mogelijke potjes is wat aan de late kant aangezien ik de volgende dag weer om 6u uit me nest moet. Mocht je nu vrijdag nog kunnen in de avond dan doe ik dat liever, anders proberen we het donderdagavond wel.Morphix schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:04:
Nouja.. ik zit met een dode processor waardoor ik doordeweeks een pc heb die niet eens fatsoenlijk kan scrollenDonderdag kan ik naar huis, maar ik heb eerst vrijwilligerswerk te doen dus het is een beetje de vraag hoe laat ik dan thuis ben. Met een beetje geluk ben ik ~22 uur thuis, maar reken er maar op dat het niet eerder dan 22.30 wordt. Zou mooi zijn als dat zou kunnen iig.
En silver is niet heel bijzonder trouwens, ik win of verlies op de opening, lange battles heb ik eigenlijk niet. De strats worden er wel beter op trouwens, dat is soms wel erg cool om mee te maken
Blizzboys, hebben jullie de replays ontvangen van mij en Eylradius? Ik heb ze gemaild naar blizzboys [at] gmail dot com. Ik kan overigens youtube niet checken vanaf mijn werk dus mochten ze er al opstaan dan heb ik niks gezegd.
Het is weer een pvp dus de blizzboys moeten even wat inspiratie vinden om weer een pvp te casten.MrFl0ppY schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:37:
Blizzboys, hebben jullie de replays ontvangen van mij en Eylradius? Ik heb ze gemaild naar blizzboys [at] gmail dot com. Ik kan overigens youtube niet checken vanaf mijn werk dus mochten ze er al opstaan dan heb ik niks gezegd.
PvP is like a 2 dollar hooker, it sucks the life out of you and leaves you with herpes.
Verwijderd
Waarom sta ik 0-2 in de loser bracket tegen browncoat.lampje? Ik heb nog niet tegen deze gespeeld. Ik heb gister alleen tegen encore.nld gespeeld waarvan ik 2-0 verloor. Ik zou dus nog een match moeten spelen in de loser bracket ipv daar een 0-2 verlies te krijgen?
ach zoveel pvp zijn er toch niet? heb nog maar 1 pvp match gespeeld 
btw. http://www.gamer.nl/nieuw...-in-koreaans-gokschandaal
btw. http://www.gamer.nl/nieuw...-in-koreaans-gokschandaal
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Verwijderd
Dat zal wel veel vaker gebeuren denk ik. Het is namelijk erg makkelijk om zoiets te doen in een starcraft potje... veel makkelijker dan bijv voetbal.
Ah, we hebben dit topic tot nieuwe Het Grote SC2 topic gebombardeerd? Mooi 

Maargoed, om toch ook nog even ontopic te blijven. Roxors en ik hebben nog wat problemen om de match in te plannen, eventueel loopt het misschien uit tot vrijdag. Ik hoop dat ik dan ook nog meteen de match voor de volgende ronde kan spelen, maar ik ben vrijdagavond tot maandagochtend weg. In een minder ideaal geval zou ik de ronde daarna (ronde 4?) pas kunnen doen op maandag om vervolgens meteen ook ronde 5 te spelen.
Was idd ook fantastisch. Volgens mij had 'ie 'm makkelijk af kunnen maken maar z'n zealots liepen ongeveer zo rond:m0nk schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:36:
spoiler:Die Hydra drop was echt pro idd. Maar ik vond die FF block van Nony ook echt pro. Jammer dat hij op dat moment zijn Lair niet kon slopen..

spoiler:
Verder was IdrA gewoon veel beter; die Hydra push terwijl tegelijkertijd z'n zerglings omlopen en NonY's base instormen. Geweldig.
Maargoed, om toch ook nog even ontopic te blijven. Roxors en ik hebben nog wat problemen om de match in te plannen, eventueel loopt het misschien uit tot vrijdag. Ik hoop dat ik dan ook nog meteen de match voor de volgende ronde kan spelen, maar ik ben vrijdagavond tot maandagochtend weg. In een minder ideaal geval zou ik de ronde daarna (ronde 4?) pas kunnen doen op maandag om vervolgens meteen ook ronde 5 te spelen.
Noooo waarom uitgerekend om 4 uur. Dan zit ik bij de tandarts. Klaagt daarover!VP. schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:17:
Lemii vs Terminator @ 16:00
Verwijderd
Dat was een goeie 'ik-kan-niet-goed-spelen-smiddags' game! op een punt in g2 had ik gewoon 1200 minerals over..
Edit: ok, dat waren iets meer dan 1200 minerals
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 18:27 ]
Same here. Ik bak er de laatste tijd sowieso niks meer vanVerwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:05:
Dat was een goeie 'ik-kan-niet-goed-spelen-smiddags' game! op een punt in g2 had ik gewoon 1200 minerals over..
Blergh, 1-2 verloren van Xango.
Potje 1 ging alles zoals ik het wou. Had het wat sneller af moeten kunnen maken volgens mij maar toch een goede overwinning.
Potje 2 compleet gefailde rush met zealots, daarna alleen een paar zealots om Xango tegen te houden, die met een beter leger aan kwam zetten, GG.
Potje 3 void ray rush geprobeerd. Werd gescout, toch maar doorgezet. Xango had zijn stalkers al klaar staan, incl blink. Kon niets tegen em doen. Toen viel hij aan en had ik verder geen leger :\ GG.
Nou maar verder ownen in de losers league I guess :\
Potje 1 ging alles zoals ik het wou. Had het wat sneller af moeten kunnen maken volgens mij maar toch een goede overwinning.
Potje 2 compleet gefailde rush met zealots, daarna alleen een paar zealots om Xango tegen te houden, die met een beter leger aan kwam zetten, GG.
Potje 3 void ray rush geprobeerd. Werd gescout, toch maar doorgezet. Xango had zijn stalkers al klaar staan, incl blink. Kon niets tegen em doen. Toen viel hij aan en had ik verder geen leger :\ GG.
Nou maar verder ownen in de losers league I guess :\
Verwijderd
pff, 2-0 verloren van donar helaas
tweede game was een opeenstapeling van fouten aan mijn kant
donar, succes verder in het toernooi
tweede game was een opeenstapeling van fouten aan mijn kant

donar, succes verder in het toernooi
De dubbele twilight council was wel wat jammer
.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
vroeg me al af waarom ik de eerste bouwde, bouw ik er gezellig nog een(die een robotics facility had moeten zijn)

Nee das juist tactiek. Dan ken je namelijk 2 abilities researchen at the same moment. Net als forge, alleen dan charge en blink
Haha net voor de eerste keer een starcraft 2 online potje gewonnen 
Hij was protoss en was aan het turtelen. Ik "rushde" em(was alsnog traag) met marauders en zijn defences waren zo weg.
Hmm misschien word het toch nog leuk (alhoewel ik met starcraft vaak al bij voorbaat aanneem dat ik verlies).
Hij was protoss en was aan het turtelen. Ik "rushde" em(was alsnog traag) met marauders en zijn defences waren zo weg.
Hmm misschien word het toch nog leuk (alhoewel ik met starcraft vaak al bij voorbaat aanneem dat ik verlies).
Dit is het toernooi topic ...
.
gg Encore! Leuke matches! 2-1 voor Monk.
Verwijderd
Hmm er staat 3-0 op binary beastm0nk schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:36:
gg Encore! Leuke matches! 2-1 voor Monk.
juist tegen stalllone gespeeld , gewonnen 2-1 ook
Zolang er maar correct opstaat wie heeft gewonnen vinden wij het prima, niet iedereen meld op welke maps er zijn gespeeld en of het 2-1 of 2-0 is geworden
.
Zo, Defuze en ik hebben ook onze match gespeeld, waarbij het 2 - 1 is geworden voor Defuze. Het was Terran vs Terran en dat vind ik zoiezo al moeilijk. 
Eerste partij, was ik gewoon te langzaam met bouwen. 1,5dag niet gespeeld, was sloom, misklikken, gewoon dom. Hij won netjes met z'n Marines & medivac's. 1 - 0 voor Defuze.
Nu vond ik dat vrij vervelend dus moest het recht trekken. Reaper rush gedaan, die hij nog wel overleefde, maar teveel damage had gedaan aan z'n economie, hij hield het nog even vol, maar gaf het daarna op. 1 - 1
Finale.
Ik zat aardig goed in mijn economie, alleen ging ik mijn leger maken uit Marines & Mauraders, waarbij Defuze ging voor Massa Marines & Medivacs. Paar aanvallen afgeslagen/overleefd, maar hij deed steeds net wat meer damage. Hij stimde de boel nog eens en dat kon mijn troepen niet verdragen. GG. na 2 rondes had ik moeten weten dat hij met marines kwam & ik Helions had moeten bouwen. Dan had ik zo gewonnen. Waarom bouw ik die dan niet
Suc6 Defuze in de volgende match.
Eerste partij, was ik gewoon te langzaam met bouwen. 1,5dag niet gespeeld, was sloom, misklikken, gewoon dom. Hij won netjes met z'n Marines & medivac's. 1 - 0 voor Defuze.
Nu vond ik dat vrij vervelend dus moest het recht trekken. Reaper rush gedaan, die hij nog wel overleefde, maar teveel damage had gedaan aan z'n economie, hij hield het nog even vol, maar gaf het daarna op. 1 - 1
Finale.
Ik zat aardig goed in mijn economie, alleen ging ik mijn leger maken uit Marines & Mauraders, waarbij Defuze ging voor Massa Marines & Medivacs. Paar aanvallen afgeslagen/overleefd, maar hij deed steeds net wat meer damage. Hij stimde de boel nog eens en dat kon mijn troepen niet verdragen. GG. na 2 rondes had ik moeten weten dat hij met marines kwam & ik Helions had moeten bouwen. Dan had ik zo gewonnen. Waarom bouw ik die dan niet

Suc6 Defuze in de volgende match.
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Ik zou zeggen turtlen en get some tanks out
Marines geen schijn van kans.
Verwijderd
idd , maar hij bleef maar marauders en marines spammen zonder medivacs hoe dom is het dan voor my om niet te gaan mass marine met stim en shield en medivacsMorphix schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:36:
Ik zou zeggen turtlen en get some tanks outMarines geen schijn van kans.
waren leuke potjes !
Muanh ge hebt DM niet aanstaan maar wij moeten wel tegen elkaar spelen in de loser bracket, morgen (donderdag) zou het mij in de middag/avond goed uitkomen, ik hoop dat je dit leest en zo ja als je even zou kunnen reageren dan
Dat de echte scrubs Protos spelen?Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:49:
Er zit nog 1 protoss in het toernooi de rest terran bij de scrubs , hmm says enough ?:D
Tot op heden vind ik de tweede pot tussen takenmdown en tdp het meest interessant. Takenmdown die eigenlijk heel veel informatie weggeeft en ook de blizzboys even op de verkeerde voet zet. Vanaf het begin de protoss rushen met marauders. Tegen zerg overigens ook best doeltreffend.
Dat komt omdat je in binary beast kan aangeven wie er heeft gewonnen, maar dan moet je ook nog een score handmatig invullen. Ik ben echter lui en doe dat niet. Echter het moeten wel 3 potjes zijn anders kan ik niet alle replays kwijt, hoewel ik wat achter loop met het uploaden van replays. Komt nog wel.Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:22:
[...]
Hmm er staat 3-0 op binary beast
juist tegen stalllone gespeeld , gewonnen 2-1 ook
Ophis, head honcho of The Casual Reserves, SWTOR guild: http://www.swtor.com/guilds/191045/casual-reserves
Geen ideeVerwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:45:
[...]
idd , maar hij bleef maar marauders en marines spammen zonder medivacs hoe dom is het dan voor my om niet te gaan mass marine met stim en shield en medivacs![]()
waren leuke potjes !
Turtlen en vliegende CC's, says idd enoughVerwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:49:
Er zit nog 1 protoss in het toernooi de rest terran bij de scrubs , hmm says enough ?:D
techlab in het zicht bouwen en vervolgens niet met reapers aankomen.kdijkstra schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 06:51:
Tot op heden vind ik de tweede pot tussen takenmdown en tdp het meest interessant. Takenmdown die eigenlijk heel veel informatie weggeeft en ook de blizzboys even op de verkeerde voet zet. Vanaf het begin de protoss rushen met marauders. Tegen zerg overigens ook best doeltreffend.
tbh was het gwn zeer slechte placement. komt omdat ik mijn scv niet op tijd van mijn mineral line had gehaald. ik had de build misschien 5 keer gedaan dus timing is nog niet op en top. en zoiezo verschilt die timing per map heel erg. en ik wilde mijn rax meteen starten @ 150 minerals zo dat de gas timing nog wel uit komt. mar ach het werkte daar gaat het om.
tegen zerg? ik vind het tegen zerg het minst doeltreffend. lings ownen marauders best wel. tegen terran is het ook geniaal. vooral als ze walling hebben gedaan. dan gaat de rax gewoon kapot of ze zijn genoodzaakt de rax op te tillen wat meteen al gg is.
[ Voor 17% gewijzigd door playlogic op 20-05-2010 08:57 ]
volgens mij boeit die techlab niet zo hoor.. reaper of marauder, de protoss heeft stalkers nodig.. de protoss bouwde volgens mij een 13 gate ofzo? kan het niet helemaal goed zien op de shoutcast en dan ook pas een 15 core oid.. hele basic build waardoor hij net niet op tijd zn stalker eruit kreeg.. de pylon rebuild was wel een big mistake trouwens.. die had ie natuurlijk direct bij zn nexus opnieuw moeten bouwen of bij zn gate en niet pas weet ik hoeveel later want hij had ook genoeg minerals volgens mij.. either way, marauder rush is een pain in zeh aars.
dunno
Kan Darkstone of voxyn me laten weten wanneer ze hun match in de loser bracket afwerken dan kunnen we misschien daarna direkt de match voor de volgende ronde afwerken.
Dank bij voorbaat.
Dank bij voorbaat.
imo volgens mij is het altijd handiger om eerst een zealot te maken. als er een marauder komt kun je mbv de ramp wel verdedigen totdat je een stalker hebt en als er een reaper komt kun je zeal er gewoon achteraan sturen. hij zal em nooit inhalen maar hij moet wel flink bezig om hem in leven te houden waardoor hij misschien wel gaat achterlopen op eco & buildings omdat hij hele tijd met die reaper bezig is. daar komt nog bij dat als je hem bezig houdt is het voor hem ook lastig om probes af te knallen.RoVe schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:22:
volgens mij boeit die techlab niet zo hoor.. reaper of marauder, de protoss heeft stalkers nodig.. de protoss bouwde volgens mij een 13 gate ofzo? kan het niet helemaal goed zien op de shoutcast en dan ook pas een 15 core oid.. hele basic build waardoor hij net niet op tijd zn stalker eruit kreeg.. de pylon rebuild was wel een big mistake trouwens.. die had ie natuurlijk direct bij zn nexus opnieuw moeten bouwen of bij zn gate en niet pas weet ik hoeveel later want hij had ook genoeg minerals volgens mij.. either way, marauder rush is een pain in zeh aars.
kun je wel zien in de 3e game van mij vs lemii. de 1e reaper harras levert niet zo heel veel voor hem op (3-4 probes ofzo?) omdat hij op gegeven moment gewoon met zn basis bezig moet. 2e was wel zwaar pijnlijk maar dat kwam omdat ik mn cybernetics veel te laat maakte. ik dacht hij stuurt vast geen 2e
wat trouwens wel handig was geweest in de marauderrush match was dat de protoss zn scout bij de barracks had laten staan. dan weet je wat er komen gaat en je wint wat tijd omdat datgene wat eruit komt waarschijnlijk meteen je probe zal aanvallen.
ontopic: hopelijk spelen playlogic en ik vanavond onze match
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
die techlab kan wel verschil maken hoor. vooral positie van zijn stalker als hij er al 1 op tijd zou hebben. hij zal em waarschijnlijk in mineral zetten als hij een reaper verwachtRoVe schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:22:
ja maybe, maar kan je dan niet beter meteen een nog snellere marauder pompen? Maar zoals al gezegd was had ie zn scout daar moeten laten staan en de worker aan moeten vallen en nog wat dingen
ook trok ie imo teveel workers uit zn mineralline, maar goed, das altijd lastig in te schatten..
dunno
Wat is Arid Wastes voor map trouwens? Is toch geen 1v1 map?
Waarom zit die in de pool?
Mass marauder krijg ik nog steeds niet goed gecountered als protoss zijnde. Het bouwen van Cannons helpt maar het is altijd een afweging of je niet teveel mins in Cannons aan het steken bent, vooral early game.
Op het moment dat jij 2~4 tanks zou hebben, komt Defuze je al binnen vallen met 20~30 marinesMorphix schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 08:16:
[...]
Geen ideeHeb nog nooit initiatief getoont voor mass marines, (meh, marines). Als ik dat gescout had, zou ik lekker een paar tanks neergezet hebben en wachten tot er iemand voorbij komt lopen. Leger dood, doorpushen met marines en marauders, paar siegetanks erbij en win.
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
2 tot 4 tanks tegen 30 marines? 2 tanks in siege tegen 30 marines? Oo dan mag je marine micro wel insane zijn wil je dat winnen < ervan uitgaand dat die marines natuurlijk meteen op max range kunnen worden beschotenStalllone schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:32:
[...]
Op het moment dat jij 2~4 tanks zou hebben, komt Defuze je al binnen vallen met 20~30 marinesgaan je tanks ook niet zoveel tegen helpen
(hij vloog ze namelijk in mijn basis
).
ja als ze gedropt worden en tanks zitten aan de andere kant vast. ja dan ben je de sjaak. lees niet goed srry
[ Voor 9% gewijzigd door playlogic op 20-05-2010 11:44 ]
Omdat het geen 1vs1 map is... alle maps zijn 4player maps geloof ik.JJerome schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:21:
Wat is Arid Wastes voor map trouwens? Is toch geen 1v1 map?
Maar het is ook weer geen 1v1v1v1 map zoals bv. Kulas Ravine zeg ik uit m'n hoofd, maar echt specifiek een 2v2 map
Ja dat is zo, goed. Er zijn 3 4FFA maps (om het zo te noemen) Lost Temple, Kulus Ravine en Metalopelis (oid). Deze 3 dan maar gewoon herhalen als startmap?
Dat lijkt me beter dan spelen op een map die niemand kent 1v1.MrVegeta schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:49:
Ja dat is zo, goed. Er zijn 3 4FFA maps (om het zo te noemen) Lost Temple, Kulus Ravine en Metalopelis (oid). Deze 3 dan maar gewoon herhalen als startmap?
Arid Wastes krijg ik toch geregeld in 1vs1 potjes dus heb er geen probleem mee dat die in de rotatie zit.
Ok ik heb me vergist, domme belg dat ik ben
Ok ik heb me vergist, domme belg dat ik ben

[ Voor 21% gewijzigd door belgian1 op 20-05-2010 13:41 ]
belg ian1 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:03:
Arid Wastes krijg ik toch geregeld in 1vs1 potjes dus heb er geen probleem mee dat die in de rotatie zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 13:13 ]
Ok heb me vergist, kan niet checken op client want zit op werk.
De naam kwam me bekend voor dus zullen wel custom potjes geweest zijn dan.
Okay de maps zijn gefixed
Ah, drops.. TjaaaStalllone schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:32:
[...]
Op het moment dat jij 2~4 tanks zou hebben, komt Defuze je al binnen vallen met 20~30 marinesgaan je tanks ook niet zoveel tegen helpen
(hij vloog ze namelijk in mijn basis
).

Verwijderd
tanks zijn zeer effectief , maar zolang ik geen verandering zag in je strategie ga ik de mijne niet aanpassenMorphix schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:37:
[...]
Ah, drops.. TjaaaNouja, met een beetje geluk ga ik het de volgende ronde meemaken, we zullen wel zien
btw als iemand tegen een dikke scrub terran wil spelen add fuze.defuze
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 16:02 ]
Verwijderd
TheAngel check even je DM. Ik weet niet 100% zeker of ik vanavond ga redden. Dus graag verzet ik de game naar morgen
Het andere topic is gesloten, dus vraag ik het maar hier.
Ik heb net van een kameraad een beta-key gekregen, maar ben compleet nieuw in dit spel.
Ik ga straks wel een paar potjes met hem spelen, en hij zal me vast en zeker van alles uitleggen maar ik wil me ook graag al een beetje inlezen.
Heeft iemand van jullie een goede beginners guide?
Ik heb net van een kameraad een beta-key gekregen, maar ben compleet nieuw in dit spel.
Ik ga straks wel een paar potjes met hem spelen, en hij zal me vast en zeker van alles uitleggen maar ik wil me ook graag al een beetje inlezen.
Heeft iemand van jullie een goede beginners guide?
Doe dat maar liever niet. Dit is het tournament topic en daar willen we geen algemene SC2 topic van maken, want dan gaat ie dicht.DirkZzZ schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:13:
Het andere topic is gesloten, dus vraag ik het maar hier.
Ok sorry.Soulizer schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:21:
[...]
Doe dat maar liever niet. Dit is het tournament topic en daar willen we geen algemene SC2 topic van maken, want dan gaat ie dicht.

In het gesloten SC2 topic stond de vraag ook al eerder die kan je natuurlijk altijd nog nalezen.
Ik heb Trolando uitgenodigd om 21;00 tegen mij te spelen mochten er spectators willen zijn
.
Apen die blizzboys! Beetje onze replays op 3 en 6 speed afspelen en dan nog eens de verkeerde volgorde aanhouden ook. Game 2 missen jullie.
Verder, tja joh. Als je zoveel Protoss vs Protoss matches hebt waarin alleen maar stalkers/zealots rond lopen dan worden wij daar ook wat simpel van
Verwijderd
idd, schandeMrFl0ppY schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:18:
Apen die blizzboys! Beetje onze replays op 3 en 6 speed afspelen en dan nog eens de verkeerde volgorde aanhouden ook. Game 2 missen jullie.

zie nu pas dat ik tegen donar makkelijk had kunnen (moeten

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 19:40 ]
Hehe klopt ook wel, al vond ik mijn mass zealots wel een leuke counter omdat ik wist dat Eyl voor stalkers zou gaan. Bovendien was game 2 (met DT's) ook wel een leuke afwisseling. De 3e game was een redelijk standaard 4-gate.
ja in mijn folder stond jouw win als game 3 gekenmerkt. Dus we hadden zoiets, ok ze hebben de derde pot voor de lol nog gespeeld 
Mijn excuus! Dit brengt me wel op het volgende punt, als je het mij nou erg gemakkelijk wil maken noem dan je replays als volgt:
BMT <SCRUBS/KRYPTONITE/LSCRUB> - <L/W>RO<zoveel spelers er zijn in de ronde> - <Naam tegenstander> vs <eigen naam> g<gamenummer>.sc2replay
Oftewel BMT SCRUBS - WRO16 Pietje vs Klaasje g1.sc2replay
Of BMT LSCRUB - LRO8 Aap vs Mies g2.sc2replay
Waarbij de eerste <> me wel duidelijk lijken, de l of w is winner of loser en het aantal spelers is het aantal spelers in die ronde, eerste ronde 16 (32 voor scrubs), dan 8 dan 4 etc.
Anyway, Kulas Ravine (10).sc2replay zegt me niet zoveel
Mijn excuus! Dit brengt me wel op het volgende punt, als je het mij nou erg gemakkelijk wil maken noem dan je replays als volgt:
BMT <SCRUBS/KRYPTONITE/LSCRUB> - <L/W>RO<zoveel spelers er zijn in de ronde> - <Naam tegenstander> vs <eigen naam> g<gamenummer>.sc2replay
Oftewel BMT SCRUBS - WRO16 Pietje vs Klaasje g1.sc2replay
Of BMT LSCRUB - LRO8 Aap vs Mies g2.sc2replay
Waarbij de eerste <> me wel duidelijk lijken, de l of w is winner of loser en het aantal spelers is het aantal spelers in die ronde, eerste ronde 16 (32 voor scrubs), dan 8 dan 4 etc.
Anyway, Kulas Ravine (10).sc2replay zegt me niet zoveel
ik wil wel obsen, hopelijk krijg ik jullie te pakken. heb jullie alvast geadd, maar zie jullei nog niet online.MrVegeta schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:10:
Ik heb Trolando uitgenodigd om 21;00 tegen mij te spelen mochten er spectators willen zijn.
muta.shivers als je me wilt uitnodigen
Heb net het eten op en Castle afgekeken, zal eens inloggen en kijken of ik Trolando kan vinden
.
nvm wat hier stond...
[ Voor 84% gewijzigd door hugoy op 20-05-2010 20:47 ]
Xalomon en ik hebben onze partijen zojuist gespeeld

Al met al, Goed gespeeld Xalo!
spoiler: Game 1:
In game 1 spawnde Xalo als Zerg (hij speelt random) op de meest zuidelijke positie op Metalopolis en ik op de meest noordelijke. Ondanks de crossposition deed ik een poging tot Reaper harass. Werkte niet echt aangezien de queen gehakt maakte van dat spelletje. Xalo zette vervolgens rustig zijn expansion op.
Xalo ging meteen in de tegen aanval met zerglings die ik net aan kon tegenhouden met m'n geblokkeerde ramp en enkele in der haast geproduceerde Marines en Marauders. Vervolgens bouwen we allebei onze basis op. Ik ging voor een paar extra barracks aangevuld met een Factory voor Hellions en een Starport voor Medivacs en een expansion.
Ondertussen produceerde Xalo Muta's om mijn mineral line aan te vallen. Ik had de muta's al gezien met een scan dus was enigzins voorbereid met een paar Towers en Marines met Stim.
Terwijl Xalo druk bezig was met de micro van zijn Muta's stuurde ik de Hellions, Marauders en Hellions rochting zijn basis. Even later gevolgd door de Marines.
Daar trof ik een paar Zerglings, Spinecrawlers en Hydralisks aan. Niet in aantallen om bang van te worden dus ik zette door en terwijl zijn laatste Muta door een Tower werd afgeschoten ging zijn expansion eraan en stootte ik door naar zijn main. GG
Xalo ging meteen in de tegen aanval met zerglings die ik net aan kon tegenhouden met m'n geblokkeerde ramp en enkele in der haast geproduceerde Marines en Marauders. Vervolgens bouwen we allebei onze basis op. Ik ging voor een paar extra barracks aangevuld met een Factory voor Hellions en een Starport voor Medivacs en een expansion.
Ondertussen produceerde Xalo Muta's om mijn mineral line aan te vallen. Ik had de muta's al gezien met een scan dus was enigzins voorbereid met een paar Towers en Marines met Stim.
Terwijl Xalo druk bezig was met de micro van zijn Muta's stuurde ik de Hellions, Marauders en Hellions rochting zijn basis. Even later gevolgd door de Marines.
Daar trof ik een paar Zerglings, Spinecrawlers en Hydralisks aan. Niet in aantallen om bang van te worden dus ik zette door en terwijl zijn laatste Muta door een Tower werd afgeschoten ging zijn expansion eraan en stootte ik door naar zijn main. GG

spoiler: Game 2:
Game 2 speelt zich af op Kulas Ravine. Xalo spawnde als Protoss. Nadat ik dat met m'n scout zag besloot ik mijn geplande MMM aan te vullen met Ghosts voor de EMP. Ik speelde echter nogal passief en besloot op een gegeven moment om de rotsen naar m'n highground expansion te slopen zodat ik later makkelijke kon verdedigen daar.
Xalo bleek op dat moment al bij m'n voordeur te staan met een grote groep Stalkers met wat Zealots en Sentries. Ondanks de EMP wist ik dat niet tegen te houden, deels omdat m'n Marauders uit positie waren toen de aanval kwam en deels omdat Xalo een proxy Pylon bij m'n basis had waarmee hij erg snel versterkingen bleef sturen. GG
Xalo bleek op dat moment al bij m'n voordeur te staan met een grote groep Stalkers met wat Zealots en Sentries. Ondanks de EMP wist ik dat niet tegen te houden, deels omdat m'n Marauders uit positie waren toen de aanval kwam en deels omdat Xalo een proxy Pylon bij m'n basis had waarmee hij erg snel versterkingen bleef sturen. GG

spoiler: Game3:
De derde game koos ik voor Incineration Zone. Xalo Spawnde al Terran in de noord-westelijke positie en ik begon in het zuiden. Wederom vatte ik het plan op voor een Reaper harass. Deze keer met een beetje success, er gingen in ieder geval enkele SCV's dood. M'n Reaper Micro is echt afschuwelijk slecht, maar als je het niet probeert leer je het nooit 
Afgezien van enkele dode SCV's leverde de reapers ook wat scouting info op, zo zag ik dat hij voor Marine Marauder + Tanks leek te gaan. Ik koos ervoor hetzelfde te doen en gokte erop dat hij met z'n eerste aanval gewoon langs de weg door het midden zou gaan. Ik had de hele game al m'n scoutende SCV van het begin bij de Xellnaga toren laten staan. Zodra ik twee tanks had stuurde ik deze naar de LoS blockers in het midden en zette ze in Siege mode met de Marines en Marauders en enkele medivacs ervoor. Snel genoeg kwam Xalo eraan met Tanks en de rest van zijn leger. Dankzij het zichtvoordeel werd dit leger volledig in de pan gehakt en kon ik doorstoten naar z'n natural expansion. GG
Afgezien van enkele dode SCV's leverde de reapers ook wat scouting info op, zo zag ik dat hij voor Marine Marauder + Tanks leek te gaan. Ik koos ervoor hetzelfde te doen en gokte erop dat hij met z'n eerste aanval gewoon langs de weg door het midden zou gaan. Ik had de hele game al m'n scoutende SCV van het begin bij de Xellnaga toren laten staan. Zodra ik twee tanks had stuurde ik deze naar de LoS blockers in het midden en zette ze in Siege mode met de Marines en Marauders en enkele medivacs ervoor. Snel genoeg kwam Xalo eraan met Tanks en de rest van zijn leger. Dankzij het zichtvoordeel werd dit leger volledig in de pan gehakt en kon ik doorstoten naar z'n natural expansion. GG

Al met al, Goed gespeeld Xalo!
"The greatest harm can result from the best intentions"
Verwijderd
gewonnen van voxynbelgian1 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:51:
Kan Darkstone of voxyn me laten weten wanneer ze hun match in de loser bracket afwerken dan kunnen we misschien daarna direkt de match voor de volgende ronde afwerken.
Dank bij voorbaat.
mail ik ff door.. done
Eigenlijk ben ik het helemaal met de Blizzboys eensch. Kijk ze moeten zoveel casten en dan pot vol koffie ook nog die gare PvP games. Daar draai jij je toch ook nog een keer voor om. Daarom de perfecte oplossing gewoon sneller afspelen en ff er doorheen raggen, zoals scholieren door het huiswerk doen. Simpel toch en functioneel? Ik zag de humor der wel van in, en ik speel dan ook Toss als primary. Toppie boys!MrVegeta schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:22:
soz. Wij vonden het al erg raar dat we 3 games hadden van jullie en maar 2 hoefden te casten. Blijkbaar is er wat mis gegaan in de communicatie. Sneek heeft die andere match nog wel gekeken en zei dat ie wel leuk was. Dus ik denk dat we dat nog wel gaan doen
.
Verder, tja joh. Als je zoveel Protoss vs Protoss matches hebt waarin alleen maar stalkers/zealots rond lopen dan worden wij daar ook wat simpel van. Het moet ook voor ons leuk blijven toch?
baardmeester en ik gaan zo spelen. phalloz.sporedd als je wil observen.
match 1 begonne
match 1 begonne
[ Voor 11% gewijzigd door Sporedd op 20-05-2010 22:31 ]
Don't trust an atom, they make up everything.
Roxors en ik gaan als het goed is nu onze match doen. Observers sturen een berichtje naar Fivt.nld
Mijn tegenstander speelde random en in de 2e game was hij ProtossVerwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:25:
@shadrin , zijn ghosts wel goed tegen zerg? wat doen ze met hun emp tegen zerg
Maar om je vraag te beantwoorden, Ghost kunnen nuttig zijn tegen Zerg als de Zerg met Infestors aan komt zetten. Aangezien Infestors compleet nutteloos zijn zonder energy kun je met een paar goeie EMP's z'n duurste units buiten spel zetten (niet dat mijn Micro daar goed genoeg voor is
@Xhale: Dankje en ja dat was inderdaad pijnlijk duidelijk. Als je Protoss had gespeeld ipv Random had je een erg goeie kans gemaakt
[ Voor 11% gewijzigd door Shadrin op 20-05-2010 22:58 ]
"The greatest harm can result from the best intentions"
Gefeliciteerd Shadrin, het was wel weer duidelijk dat ik protos wat meer oefen dan de rest :-)
Make a program idiotproof and someone will make a better idiot
Let op:
Vragen naar keys is *niet* toegestaan.
Vragen naar keys is *niet* toegestaan.