Het Kleine Mac Games topic

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Je kan gamen op een Mac?

Dit topic is een poging om gamen op de Mac wat meer aandacht te geven. Voor velen is gamen niet de eerste activiteit waar je aan denkt als je een Mac koopt. Dat is grotendeels terecht: Gamen is altijd een ondergeschoven kindje geweest voor Apple. Dat betekent echter niet dat het niet kan: Er zijn door de jaren heen vele originele games uitgekomen op de Mac, en de meeste grote PC hits hebben ook een release gekregen, helaas vaak wel met een paar jaar vertraging. Nu OSX in al zijn varianten in steeds meer producten aanwezig is en er steeds meer Macs worden verkocht, neemt de interesse voor gamen echter langzaam toe, met de aanstaande release van Steam als voorlopig hoogtepunt. Tijd voor een topic over alles wat met Mac gaming te maken heeft! Classics, nieuwe releases, tips voor goedkope games, geruchten, benchmarks, alles is welkom.

Note: Ik ben geen ervaren topicstarter en ik heb absoluut de skills niet om prachtige topic starts te maken zoals die hier op GoT zoveel te zien zijn. Ik zal echter mijn best doen deze post up-to-date te houden. Als er mensen zijn die eraan willen bijdragen op enige manier dan is dat zeer welkom.

Als je wil gamen, dan koop je toch geen Mac?

Als je een echte gamer bent, dan kan je beter geen Mac kopen. Er zijn veel merken die betere specs aanbieden voor minder geld. Het is zelfs zo dat gamen op een computer langzaam aan het verdwijnen is ten faveure van consoles, die op moment meer keuze bieden tegen fors minder geld.

Waarom dan toch gamen op je Mac? Het kan zijn dat je OSX veel fijner vindt werken dan Windows, of dat je gevallen bent voor het prachtige design of een van de andere redenen die je hebben doen besluiten om een Mac te kopen. Je bent misschien geen hard core gamer, maar iedereen heeft wel eens zin in een spelletje. Het is dan fijn om te weten dat er genoeg mogelijkheden zijn tegenwoordig om zo'n beetje elk Mac of Windows-compatible spel te spelen op je Mac.

Wat speelde je vroeger dan op je Mac?

Deze sectie bevat een aantal games die een belangrijke plek innemen in Mac gaming history.De meesten zijn van origine Mac games, maar sommigen zijn eerst op de PC uitgekomen en werden vervolgens Mac hits.

Hellcats over the Pacific

Hellcats over the Pacific was een revolutionaire flight simulator uit 1993. Het spel was gebaseerd op een uitgekiende engine die, voor die tijd, een hoge framerate wist te produceren in een zeer hoge resolutie (tot 1024x768) en het spel zeer vloeiend liet lopen. Daarnaast was het flight model zeer geavanceerd voor die tijd en kan het zelfs nu nog redelijk mee komen. Simulatoren op de PC zouden er jaren over doen voordat ze het realisme van Hellcats na wisten te bootsen. Het spel had ook verscheidene nieuwigheden zoals triple monitor support. Hellcats was qua varieteit beperkt (slechts 7 missies plus een trainingsmissie) en de expansion Mission over Leyte Gulf voegde daar niet heel veel aan toe maar de gameplay maakte het tot een absolute favoriet bij Mac gamers.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sr78/macgames/Hellcats_bombing_run.png

MYST

Toen MYST in 1994 werd aangekondigd was ik meteen verkocht. Het spel zette een benchmark voor computer graphics en was voor velen (mijzelf incluis) de reden om een CD-ROM drive te kopen. De minimalistische interface (gebaseerd op Apple's HyperCard) en gameplay was in het adventuregenre een breath of fresh air na de dominantie van spellen als King's Quest en Monkey Island waarin je eindeloze hoeveelheden items met elkaar moest combineren. MYST was kinderlijk eenvoudig om te spelen maar de puzzels zaten volwassen in elkaar. Het spel kreeg een hele serie vervolgen, is geport naar zowat elk gameplatform en is nog steeds een van de grootste hits uit de game geschiedenis, met name omdat het meer dan alleen gamers aansprak.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sr78/macgames/myst_main.jpg

Marathon

Marathon werd in 1994 door Bungie uitgebracht onder luid applaus van alle Mac gamers. Dit was ons antwoord op PC gamers die ons de ogen uitstaken met Doom. Marathon was 'the thinking man's Doom'. Het was een fps, maar in tegenstelling tot Doom lag de nadruk bij Marathon niet zozeer op actie (hoewel dat er genoeg in zat) maar meer op suspense en puzzle solving. Ook bevatte het spel een interessante verhaallijn die middels computerterminals verteld werd. Veel aspecten van Marathon zijn later terug te vinden in spellen als Half Life en Bioshock en natuurlijk bungie's eigen HALO serie. Doordat het spel een open platform leverde konden modders en mapmakers er eenvoudig mee aan de slag. De multiplayer was ook een hit, menig universiteitslab werd 's avonds verstoord door een LAN game Marathon.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sr78/macgames/Marathon_1_Screenshot.jpg

Wat kan ik nu krijgen in de winkel?

Deze sectie bevat games die op moment beschikbaar zijn op de Mac. Dit zijn spellen die OSX-native of via Cider draaien op de Mac.

Een paar van de games die aan bod zullen komen:
  • World of Warcraft
  • Race Driver 3
  • Call of Duty 4
  • Star Wars: The Force Unleashed

Wat komt er allemaal aan?

Deze sectie bevat games die aangekondigd zijn of waar geruchten over gaan dat ze uitkomen voor de Mac. De aanstaande release van Steam zorgt ervoor dat we mooie dingen kunnen verwachten op dit gebied.

Half Life 2

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sr78/macgames/half-life2_4.jpg

Portal 2

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sr78/macgames/hl2p04.jpg

Dragon Age Origins

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sr78/macgames/dragon-age-origins-PC.jpg

Rage

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sr78/macgames/34452_Rage2008_shot1_logo_normal.jpg

Diablo III

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sr78/macgames/diablo_3_screenshot1.jpg

StarCraft II

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sr78/macgames/starcraft2-2.jpg

Kan ik ook non-OSX games draaien op mijn Mac?

Dat kan. De eenvoudigste manier is om dit rechtstreeks in Windows via Bootcamp te doen. Daarvoor moet je natuurlijk wel je Mac herstarten. Het voordeel is dat alle Windows-games zonder problemen draaien en snel ook.

Een andere manier is om met VMWare of Parallels aan de slag te gaan. Hiervoor kan je gewoon in OSX blijven, maar niet alle Windows-games draaien goed en de performance van de games die het wel doen is vrij slecht. Voor iets oudere games hoeft dat echter geen probleem te zijn. Met Crossover kan je hetzelfde bereiken, en naar verluid eenvoudiger dan via de VMWare en Parallels.

Verder zijn er voor de Mac veel emulatoren beschikbaar waarmee je oude arcade en console games kan spelen.

Last but not least: Veel pre-OSX Mac games draaien niet langer op de Mac omdat ze een Classic environment nodig hebben, wat niet ondersteund wordt op Intel Macs. Sommige van deze oudere games weigeren ook onder Classic dienst, en nog oudere games weigeren zelfs dienst onder OS9 of OS8. Ook hier kan emulatie uitkomst brengen, maar als je een serieuze Mac gamer bent heb je of koop je gewoon voor een paar tientjes een oude Mac (voor maximale compatibility zou ik voor de snelste PowerMac gaan die System 7.5 nog ondersteunt).

Performance... draaien games wel lekker op mijn Mac?

Gamen haalt het uiterste uit een computer, ook op de Mac. Deze sectie bevat benchmarks van verschillende Macs met verschillende populaire games om de performance goed te kunnen vergelijken. Aangezien ik op moment maar over 1 courante Mac beschik is het erg nuttig om de testresultaten van andere sites en andere GoT-erste te verzamelen hier. Het is mijn bedoeling hier settings en timedemos neer te zetten voor elk spel om te zorgen dat we appels met appels vergelijken. Je kan dan je eigen benchmark draaien en je resultaten laten toevoegen.

Voorlopig zal ik focussen op tests met Call of Duty 4, hopelijk snel gevolgd door wat Valve games :)

Met dank aan Huppol hier alvast een goede indicator:

Counterstrike source
Model: MacBook Pro late 2008 2,53Ghz C2D 9600GT
Geheugen: ?
Resolutie: 1920x1080 (extern scherm)
Settings: alles op medium, shadows op low
Average 100fps, max 140fps, lows 89fps

World of Warcraft

Call of Duty 4
Model: MacBook Pro early 2010, 2,66Ghz i7 330M 512Mb
Geheugen: 2Gb
Resolutie: 1440 x 900 (native)
Settings: alles aan, behalve shadows, AA en AF. Texture settings op high/normal/normal.
Average: 49,6fps. Zelfde settings maar op 1024x768: 69,6 fps. Native res, alle details en settings op max: 20,4 fps.

Gebruik voor het testen van CoD4 de volgende timedemo.

Als je benchmarks wil aanleveren, doe dat dan graag door bovenstaande gegevens zoveel mogelijk aan te leveren. Op die manier kunnen we goed vergelijken. Ik zal de gegevens uiteindelijk in een tabel presenteren zodat het makkelijker lezen is.

Waar kan ik meer lezen?

www.apple.com/games/
www.insidemacgames.com
Wikipedia: Mac gaming

Welke bedrijven maken Mac games?

Blizzard
Aspyr
MacSoft
Ambrosia

[ Voor 45% gewijzigd door Dr. Strangelove op 25-04-2010 23:37 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Misschien even vermelden dat de meeste games wel een Intel processor vereisen! :) Leuk topic, ga ik zeker verder in de gaten houden.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 14:10

Jer0entjeh88

display: grid;

Leuk initiatief! Ben zelf geen fervent gamer maar een spelletje op zijn tijd vind ik altijd leuk. Jammer dat de meeste Mac games cider ports zijn en vaak een stuk minder goed draaien dan op windows.

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
misschien voor een indicatie van performance:

Counterstrike source onder Windows 7 op extern scherm; full HD 21,5'' @ 100fps avg. (140fps top, laagste wat ik gezien heb 89fps)
Settings op alle medium, shadows low. 16 man public server. (vol)

Gaat hier om een macbook pro met 9600GT 512mb (late 2008 @ 2,53)

Ik Game al een tijdje op mijn macbook pro. Nooit problemen.
Spelletjes die ik wel eens speel(de):

- Cod4 (MacOS) (Extern scherm, 21,5" Full HD, settings medium, shadows low)
- WoW (MacOS) (Extern scherm, 21,5" Full HD, Settings medium/high, shadows low)
- Need for Speed:Carbon (Mac OS)
- Counterstrike source (Windows 7 & xp) (zie boven voor meer info)
- Counterstrike 1.6 (win XP) (500+fps >:) )
- Battlefield Heroes (windows xp)
- Operation flashpoint 2 (windows xp) (Extern scherm niet op full hd, maar 1600x....?)
- Resident evil 5 (windows 7)

Al deze spelletjes zonder haperingen gespeeld. Operation flashpoint 2 natuurlijk niet op high :P

[ Voor 12% gewijzigd door Huppol op 20-04-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat Call of Duty 4 op de Mac is. Mooi! :)
Enig idee hoe deze draait op een macbook met 2gb memory?
En is er ook een online multiplayer community?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 09:07

CaDje

Framedrops for life

ik heb zelf eens een simpele test gedaan op m'n macbook pro met CoD 4 onder OSX en onder Windows vista (bootcamp). In Vista is scoort CoD 4 toch zo'n 5 a 10 fps beter dan in OSX.

Ik heb zelf wel eens Gears of War proberen te draaien via vmware fusion, maar dat was meer een diashow. Ik moet eignlijk nog eens kijken hoe goed Settlers 7 draait op m'n macbook, maar ik hoor verhalen dat de performance tegen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:31
Bij Kleine Mac Games moest ik eigenlijk meteen denken aan Plants vs Zombies:

http://www.popcap.com/games/pvz/?p=2
\[PC/Mac] There's a zombie on your lawn! (Plants vs Zombies)

Is goed speelbaar op een wat 'kleinere' Mac en gaat lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ik heb ook een paar leuke kleine Mac-Games. Zoals hierboven al aangegeven wordt, PvZ, een klassieker...

Ook heb je Osmos en World of Goo, allebei aanraders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste games die ik draai op OSX (Macbook Pro 15.4" mid 2009 met een nvidia graka draaien beter onder Windows. Maar dit komt meestal puur omdat ze DirectX optimized zijn, en OpenGL kwa spec een beetje achter ligt. OpenGL ES moet in opkomst komen, en dan alles lekker cross-platform maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 14:43
Vergeet de Monkey Island series niet (Episodes of MI)! Van TellTale geloof ik

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Leuk, veel enthousiaste reacties :)

Wat performance betreft: Het is inderdaad zo dat de windowsversies onder Bootcamp vaak (veel) sneller zijn dan de Mac versies, of die versie nu native of Cider is. Dit hoeft geen issue te zijn; als je WoW met 80fps draait ipv 100 dan zal je daarvoor echt niet naar Bootcamp grijpen om te spelen. In zwaardere spellen kan het echter net het verschil tussen playable framerates en niet playable framerates zijn. Die grens ligt echter voor iedereen ergens anders :)

OT: Ik zal de plaatjes vanavond resizen en op een eigen site hosten.

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-04-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:27
Ik heb pas age of empires 3 in os x gedraait zonder een virtual machine of bootcamp. Was geweldig! Eigenlijk een spel dat werkt op OS X. Hopelijk gaat dat vaker gebeuren nu steeds meer mensen dit besturingssysteem krijgen! :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Het enige spel dat ik op OSX speel is Hordes of Orcs, een zeer simpel maar toch een leuk spel. :)
Hordes of Orcs is a “Tower Defense” game in which you must build walls and lethal towers to defend your village from the Orcs emerging from, what the village elders call, “The Glowing Portal of Really Bad Things That We Should Have Bricked-Up a Long Time Ago.” Sadly, the Portal is un-bricked and the Orcs are very, very hungry. If 20 Orcs make it to your village, you’re toast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:41:
Ik lees dat Call of Duty 4 op de Mac is. Mooi! :)
Enig idee hoe deze draait op een macbook met 2gb memory?
En is er ook een online multiplayer community?
Als mac user speel je gewoon samen met windows users, De community is groooot dus :P
Oja, Battlefield 2142 is misschien ook leuk om een keer te testen.

@topic starter: Css met 4gb DDR3 geheugen :) (top fps was vandaag 240fps met 5 man op server. Maar dat maakt niet veel uit. Average gaat het om :)

En, Wow is native. Maakt dus niet veel uit op welk besturings systeem.
Overigens vondt ik WoW er kleurrijker uitzien op mijn macbook pro (dankzei LED denk ik)

ookmoet ik wel aankaarten dat ik SMC Fan control vaak gebruik, want anders wordt hij zo heet als je gaat gamen.

[ Voor 29% gewijzigd door Huppol op 20-04-2010 19:46 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik speel nog bijna elke dag D1X Rebirth of D2X Rebirth. Zeer goede OpenGL ports van Descent 1 en Descent 2.
Afbeeldingslocatie: http://www.dxx-rebirth.com/images/dxx-show.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik game zelf met CrossOver dit is een soort Wine en gamet zeer soepel. Ik gebruik het zelf voor Silkroad online, maar er worden legio games ondersteund en er is een trial.

Voor iedere game zijn er weer andere punten en het zal niet altijd 100! goed werken, maar als je jouw game werkend krijgt zonder daarvoor te hoeven herstarten is het een test waard niet ?

[ Voor 35% gewijzigd door Herby op 20-04-2010 19:57 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
WoW draait zeker trager op OSX dan onder Bootcamp, zo'n 20%. Helaas is het lastig om een goede benchmark te draaien.

Ik heb wat resultaten voor CoD4 op mijn MBP i7 toegevoegd aan de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

ik speel Quake Live op mn macbook onder OSX, werkt perfect, imo net zo goed als onder windows.

Ik heb geen concrete vergelijking want ik draai windows alleen incidenteel en virtueel op mn macbook.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:46:
WoW draait zeker trager op OSX dan onder Bootcamp, zo'n 20%. Helaas is het lastig om een goede benchmark te draaien.

Ik heb wat resultaten voor CoD4 op mijn MBP i7 toegevoegd aan de startpost.
Ik denk dat als je een Mac hebt met een fatsoenlijke videokaart - dus een MBP of een iMac wat niet het goedkoopste model is dat dat best meevalt.

op de US wow forums staat ook een guide met wat je ongeveer zou moeten verwacthen kwa performance :

http://forums.worldofwarc...?topicId=4028094861&sid=1

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zal Call of Duty Of misschien een andere fps onder OSX op een Macbook late 2008, met 2gb goed draaien? Ik heb namelijk geen MB Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Optical schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:54:
[...]

Ik denk dat als je een Mac hebt met een fatsoenlijke videokaart - dus een MBP of een iMac wat niet het goedkoopste model is dat dat best meevalt.
Meevallen als in speelbaar zijn, tuurlijk. Maar het performanceverschil blijft bestaan.
op de US wow forums staat ook een guide met wat je ongeveer zou moeten verwacthen kwa performance :

http://forums.worldofwarc...?topicId=4028094861&sid=1
Goede link, dank je. Zal ik in de TS neerzetten.
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:58:
Maar zal Call of Duty Of misschien een andere fps onder OSX op een Macbook late 2008, met 2gb goed draaien? Ik heb namelijk geen MB Pro.
Ik hoop dat iemand met een dergelijke Mac een benchmark wil draaien. Ik heb de mijne helaas net verkocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:57
Dat Crossover niet in de TS staat, imho de makkelijkste manier om Windows games op een Mac te spelen zonder te rebooten, werkt via hetzelfde systeem als de meeste Ports (Cider) namelijk Wine, alleen dan veel makkelijker te bedienen en geoptimaliseerd voor games. Niet gratis though.

Performance is daar wel wat minder vaak onder als Windows, maar CS:Source kan ik daarmee bijvoorbeeld op max settings op mn MBP 2008 spelen.

Met Cider-Ports en andere Wine achtige constructies moet je wel rekening houden met het feit dat Punkbuster en vergelijkbaren niet werkt. Dat werkt echt enkel onder Windows.

[ Voor 17% gewijzigd door ZpAz op 21-04-2010 13:23 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Toegevoegd :)

Ik kende het niet, maar om eerlijk te zijn ben ik geen fan van emulatie/virtualisatie omdat het teveel aan performance kost en vaak compatibility issues meebrengt, dus ik heb me er nooit echt in verdiept. Voor veel lichtere en oudere games is het natuurlijk wel een uitkomst! Ik zal het eens testen in CoD4 om te kijken wat de prestaties zijn vergeleken met de OSX versie en Bootcamp.

[ Voor 15% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-04-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:27
ZpAz schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:22:
Dat Crossover niet in de TS staat, imho de makkelijkste manier om Windows games op een Mac te spelen zonder te rebooten, werkt via hetzelfde systeem als de meeste Ports (Cider) namelijk Wine, alleen dan veel makkelijker te bedienen en geoptimaliseerd voor games. Niet gratis though.

Performance is daar wel wat minder vaak onder als Windows, maar CS:Source kan ik daarmee bijvoorbeeld op max settings op mn MBP 2008 spelen.

Met Cider-Ports en andere Wine achtige constructies moet je wel rekening houden met het feit dat Punkbuster en vergelijkbaren niet werkt. Dat werkt echt enkel onder Windows.
Werkt bijvoorbeeld COD modern warfare daar ook mee in co-op mode?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
ik mis unreal tounament 2004 voor de mac, in dit topic. Draait prima op mijn mac pro met een GeForce GT 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik speel counter strike 1,6 via crossover al lange tijd op mijn mac. maar sinds snow leopard, heb ik echt laag ivm met m'n muis.. en niemand weet een oplossing.
Heb dan maar eens bootcamp geinstalleerd. en ik kan zelfs source nu ook spelen.

En op OSX zelf speel(de) ik een tijd Rainbow Six 3 & Age Of Empires 3

ik heb een macbook met intel gma950 chip. Zware games lukken gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
WokeBroke schreef op zondag 25 april 2010 @ 10:49:
ik mis unreal tounament 2004 voor de mac, in dit topic. Draait prima op mijn mac pro met een GeForce GT 120
Ik heb ook niet de ambitie een complete lijst van games op te nemen ;) Maar UT2004 is inderdaad nog steeds een ontzettend goed spel. De eerst UT heb ik met veel plezier op mijn G3 gespeeld, het blijft lekker om te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
WokeBroke schreef op zondag 25 april 2010 @ 10:49:
Als we het hebben over dingen die missen dan zou ik toko's als Blizzard willen nomineren. De toko bij uitstek als je Mac games zoekt. Aspyr is nog zo'n firma die bijv. C&C Generals (Zero Hour) naar de Mac heeft gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Blizzard is al jaren inderdaad een trouwe Mac developer. Aspyr is eigenlijk een bedrijf dat ports van PC en console games naar de Mac doet, net als MacSoft.

Linkjes toegevoegd aan de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:42

Kwastie

Awesomeness

@TS:

Quote uit de announcement van Valve over het gamen op Mac: (http://store.steampowered.com/news/3569/)

"Steam and Valve's library of games including Left 4 Dead 2, Team Fortress 2, Counter-Strike, Portal, and the Half-Life series will be available in April."

Je kunt dus deze games nog toevoegen aan de startpost.

Ik ben trouwens benieuwd of Valve ook bijvoorbeeld Half-life:Source (Half-life 1 op Source-engine) en andere source-engine games gaan re-release.

Zelf ben ik trouwens geen Mac gebruiker, maar ik hoop stiekem dat Valve de Source-engine ook gaat porten naar Linux!

Edit: April?, dat is dus binnen 5 dagen al :o

[ Voor 6% gewijzigd door Kwastie op 26-04-2010 00:04 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Gisteravond heb ik wat timedemos in CoD4 onder Windows 7 bootcamp gedraaid. Dit had ik op mijn 13 inch C2D met 9400M ook gedaan, en toen was het spel onder Bootcamp zo'n 30-40% sneller. Tot mijn verbazing waren de resultaten op mijn i7 MBP vrijwel identiek, minder dan 1 fps verschil bij dezelfde settings. Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0sty
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09-2023
eve-online blijkt ook goed te werken onder mac, maar dan moet je wel een meer recente macbook of macmini hebben. Heb hier een macbook uit 2007 maar daar draait hij niet soepel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 16:10
Wat ik nou niet helemaal begrepen heb van Steam: gaan alle applicaties beschikbaar worden voor OSX? Ik speel nog regelmatig Day Of Defeat:Source maar ik zou dit graag meenemen naar de mac.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Waarschijnlijk aan het begin alleen alle "top-titels". CS:S, DoD:S, HL2 en L4D + 2....

Het mag eindelijk wel eens komen, het was april en het is nu al bijna mei. Zal waarschijnlijk pas in juni of juli komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 16:10
ik vind overigens net op de forums van steampowered.com, een quote van de TF2 blog:
Yesterday, we announced that Steam and all our Source engine games will be coming to the Mac
dus ook DoD komt naar de Mac :)

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de strategie gamers: Defcon

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/games/articles/2007/04/defcon/images/shot1.jpg

Store

Uplink:

Afbeeldingslocatie: http://www.mrcracker.com/wp-content/images/uplink.jpg

Store

More Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:24
Uplink is echt een briljante game! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ambrosia maakt al heel lang hele mooi games :) Ze zijn begonnen met erg fijne updates van arcade classics. Helaas zijn de meeste hiervan niet meer beschikbaar voor OSX, maar bijvoorbeeld Apeiron dus nog wel, een van hun eerste hits (Centipede kloon). Nog steeds een erg verslavend spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
LED-Maniak schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:28:
[...]

Werkt bijvoorbeeld COD modern warfare daar ook mee in co-op mode?
Je draait basicly de Windows versie, zonder 'cheat protection'. Dus als het een server is wat dat accepteerd, lijkt me dat wel.
Met Crossover kan je hetzelfde bereiken, en naar verluid eenvoudiger dan via de VMWare en Parallels.
Crossover is imho wel een heel stuk sneller dan 'emulatie' via een Virtual PC (Vmware oid). De meeste 'OSX games' die tegenwoordig uitkomen werken op exact dezelfde manier, maar dan 'verpakt' door de fabrikant. (COD4, Settlers 7) die werken namelijk via Cider, wat evengoed 'Wine' is als Crossover dat is.

Enkel maakt crossover het wat makkelijker om spellen werkend te krijgen dan 'losse wine'.

[ Voor 45% gewijzigd door ZpAz op 27-04-2010 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt Dragon Age ook uit voor de Mac? W00t!
Ik dacht ook meteen aan de Monkey Island chapters trouwens. Met de laatste Macheist nanobundel gescoord, maar nog niet veel gespeeld.

Machinarium is ook een leuk puzzel/adventure spel voor de Mac.

Dit topic ga ik goed in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik heb gisteren geprobeerd Links 2003 met Crossover aan de praat te krijgen, maar dat lukte niet. Dan maar proberen met VM or Parallels.

Ik heb ook nog wat gebenchmarked onder Bootcamp, maar er is een serieus probleem. De framerates zijn om te huilen. In WoW haal ik slechts 30 fps met dips naar de 25, terwijl de OSX versie 60-80 draait met dips naar 50. Ik heb alleen de bootcamp drivers geinstalleerd, zou ik de laatste nvidia drivers er op moeten zetten of wordt de GPU gethrottled onder Windows ofzo?

[ Voor 57% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-04-2010 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyChipmunk
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-12-2024
Hoe zou dragon age draaien op een imac 20", 2.66 ghz dualcore, 4gb en 9400m?
Ik kan hier niet echt een duidelijk antwoord op vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:16
2 vragen:

Ik heb dragon age al gekocht via steam, moet ik het nu weer kopen op de mac?

Wat is de performance van een hd 4670, ik wil een imac 27 inch kopen en twijfel tussen de core i5 met hd 4850 of de goedkopere c2d 3,02 ghz. De laatste kan ik vooral 2e hands een stuk goedkoper krijgen, maar ik wil wel games als dragon age en diablo 3 kunnen spelen. Nu hoeft het van mij niet op de hoogste resolutie, of hoogste framerate, maar liever wel met zoveel mogelijk toeters en bellen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
TF2 voor Mac heeft 10.6.3 nodig, portal niet.. vreemd.

Heeft iemand Worms 2 / Armageddon / World Party goed werkend op de Mac?

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 06:54
waarom word warcraft 3 niet genoemd? Al moet ik zeggen dat ik die lekker vind spelen op de pc ivm met die muisversnelling op de macs. Met rts vind ik dat nooit zo prettig, maar met andere apps als photoshop, illustrator enzo heb ik er weer geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Tijn89 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 00:16:
waarom word warcraft 3 niet genoemd? Al moet ik zeggen dat ik die lekker vind spelen op de pc ivm met die muisversnelling op de macs. Met rts vind ik dat nooit zo prettig, maar met andere apps als photoshop, illustrator enzo heb ik er weer geen last van...
Ik kon er ook niet aan wennen, en heb toen de oplossing gevonden: usb overdrive :)

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 18-09 15:13
DarkShadow:
Ik heb dragon age al gekocht via steam, moet ik het nu weer kopen op de mac?
Zie Steam officially for mac!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Nou, gisteren Windows 7 64 bit vervangen door Windows XP 32 bit op mijn bootcamp partitie. De performance blijft onder de maat vergeleken met OSX. Erg vreemd. Ik hou het er maar op dat de drivers voor de 330M nog niet goed werken. Jammer dat het niet mogelijk is om de eigen drivers van nVidia te installeren.
Tijn89 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 00:16:
Omdat er zo nog wel een paar honderd spellen zijn die niet genoemd zijn tot nu toe :) Het was niet mijn bedoeling om in de TS een complete lijst van Mac games op te nemen, dat is niet te doen.

Wel zal ik wat maintenance doen en de lijst met game publishers uitbreiden en high-profile recente games updaten. Er is al wel een link naar Blizzard opgenomen in de TS, aangezien Blizzard sinds WCII al zijn games simultaan uitgeeft op de Mac en de PC en natuurlijk een van de allergrootsten is.

[ Voor 58% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-05-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
wacht zelf ook op dragon age, heb hem voor de PS3. speelt goed, ze hebben het redelijk goed gedaan met alle skills etc. maar vind toch pc lekkerder spelen met keys.

Sims 3 ;) draait goed heb alles op max. wel grappig om te spelen.
Rollercoaster blijft ook een leuk spel, je park op poten zetten en je kan achteruit gaan zitten en kijken.

Heb gezien dat WOW ook behoorlijk strak speelt, moet ik misschien ook maar weer eens oppakken dan. Diablo 3 wacht ik op, lijkt me weer een mooie game te worden.

Een andere vraag(heb nog niet zelf gezocht schoot net in me op) zijn er eigenlijk goede Playstation emulators voor de mac?

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1642945/Website%20Share/Quake.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Het stond ook al in het Steam topic:

nieuws: Steam voor Mac gaat 12 mei live

Ik ben eigenaar van HL, HL2 dus ik ben benieuwd :) Goede reden om Half Life weer eens te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Net een paar potjes Red Alert 3 gespeeld. Heerlijk spel en draait goed op Macbook Pro 13" 2010! Niet alles op high, maar medium is vloeiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Zelf heb ik gisteren Bioshock geprobeerd onder OSX op mijn i7 en dat draaide met alles full redelijk goed. Ik had geen fps in beeld maar ik gok zo rond de 30, voor een semi-FPS spel net voldoende. Met een paar sliders iets naar links is het perfect.

QuakeLive is een goeie; op mijn PC crasht hij altijd maar ik zal de Mac versie eens proberen. Perfect voor een quick violent fix.

[ Voor 21% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-05-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1642945/Desktop/counter.jpg

Voor maar 7 euries

[ Voor 160% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Plants vs Zombies is ook een toffe -kleine- game... iemand meer van dit soort games voor de mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zieke collectie! Jullie hebben mij weer uit die zaaie dat op school geholpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realityweb
  • Laatst online: 16-01-2024
Binnenkort dus ook GTA III, GTA VC en GTA SA op de Mac. En hopelijk in de toekomst meer! :D
nieuws: Grand Theft Auto-trilogie komt naar OS X

isthistheshitorwhat

Verwijderd

Werk call of duty 4 vrij soepel op een macbook pro 13" mid 2010
die van 1149 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Jazeker, COD4 draait super. COD:MW2 draait zelfs wel ok onder bootcamp.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
een oude game waarmee ik nog wel veel plezier beleef is Sid Meiers Pirates!. Hij is wel erg repetitief op een gegeven moment maar ik vind dat met het kleine aanbod games op de mac hij best genoemd mag worden :)

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Realityweb schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:53:
Binnenkort dus ook GTA III, GTA VC en GTA SA op de Mac. En hopelijk in de toekomst meer! :D
nieuws: Grand Theft Auto-trilogie komt naar OS X
De laatste tijd worden steeds meer titels aangekondigd voor OS X: tijd om het topic maar weer eens omhoog te schoppen :)

Recent zijn de GTA III-triologie en Assassins Creed Brotherhood uitgekomen en binnenkort ligt Driver: San Francisco ook in de schappen. Deus Ex: Human Revolution wordt ook ontwikkeld voor de Mac en Diablo III en Counter-Strike: Global Offensive staan ook in de planning. Waar zien jullie naar uit? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Zegato op 13-09-2011 10:08 ]

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Is er iemand die Myst V End of Ages aan de praat heeft op OSX Lion ??

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Tip als toevoeging van de TS, Feral Interactive maakt ook spellen voor de Mac (Deus Ex: Revolution, Bioshock etc).

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 18-09 16:28
Feral maakt niks, die port alleen maar voor grotere uitgevers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Vergeet Settlers 7 niet, deze draait ook op OSX :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 18:30
ik speel alleen maar tf2 op mijn mbp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik zit met smart te wachten op Diablo III , uiteraard van Blizzard welke echt als enige knappe releases uitbrengt direct met de lancering van de PC versies. Hulde.

• subrosa
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:16
ik speel ook met plezier HL2 - ik heb alleen erg veel last van 'flikkerende' textures :S
(iMac 2011 27"- 16GB)

Verwijderd

In de OP wordt gesproken over Call of Duty 4 op OSX. Ik heb dit spel een tijd geleden op steam aangeschaft voor windows, maar hierbij wordt nu nog steeds aangegeven dat het spel niet beschikbaar is 'op mijn platform'.

Mis ik nu iets? Zou het spel weer aanraken als ik niet naar bootcamp hoef te switchen.. hoewel dat een goede oplossing lijkt wordt ik dat na een tijdje toch altijd zat ;)

• The Great HooD
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:42:
In de OP wordt gesproken over Call of Duty 4 op OSX. Ik heb dit spel een tijd geleden op steam aangeschaft voor windows, maar hierbij wordt nu nog steeds aangegeven dat het spel niet beschikbaar is 'op mijn platform'.

Mis ik nu iets? Zou het spel weer aanraken als ik niet naar bootcamp hoef te switchen.. hoewel dat een goede oplossing lijkt wordt ik dat na een tijdje toch altijd zat ;)
Call of Duty 4 is inderdaad wel gewoon te spelen op OSX, ware het niet dat Steam deze optie alleen niet aanbied. Misschien kan je kijken op Piratenbaai naar de OSX versie en de CD Key dan gewoon invullen...

• nickdew
  • Nu online
heb ik ook gedaan, heb cod4 orgineel op de PC. Deze key is gewoon te gebruiken op de mac :)

Verwijderd

subrosa schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:11:
ik speel ook met plezier HL2 - ik heb alleen erg veel last van 'flikkerende' textures :S
(iMac 2011 27"- 16GB)
Geen idee of dit je helpt, maar bij het spel moet je even naar options, video, advanced en zet vervolgens wait for sync op enabled.
Dit lost de probleem althans bij mijn iMac 2011 21.5 inch wel op, dacht eerst dat het komt door FileVault2 kwam.

Verwijderd

The Great HooD schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:30:
[...]

Call of Duty 4 is inderdaad wel gewoon te spelen op OSX, ware het niet dat Steam deze optie alleen niet aanbied. Misschien kan je kijken op Piratenbaai naar de OSX versie en de CD Key dan gewoon invullen...
Goed idee; wel jammer dat we wederom zien dat piraterij zichzelf terugbetaald op deze manier :P

• The Great HooD
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:17:
[...]

Goed idee; wel jammer dat we wederom zien dat piraterij zichzelf terugbetaald op deze manier :P
Tsja, zij schieten zichzelf in hun voet. Ze werken het zo zelf in de hand, dat ze dan gaan zaniken op de piraterij vind ik echt hypocriet.

Ik ben er in ieder geval niet rouwig om als ik iets download!

[ Voor 8% gewijzigd door The Great HooD op 14-09-2011 13:29 ]

Verwijderd

nickdew schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:50:
heb ik ook gedaan, heb cod4 orgineel op de PC. Deze key is gewoon te gebruiken op de mac :)
Weet iemand overigens hoe ik mijn CD key van CoD4 uit Steam krijg? Ik heb het spel nu nergens geinstalleerd staan; steam geeft me wel de optie 'CD Key' in de OSX steam client game-library, maar deze geeft al een half uur 'Requesting key..." aan.

Googlen levert verder niks op, het zou toch bijzonder zijn als ik niet bij mn eigen CD key kan? Heb het spel via steam gekocht, dus ook geen fysieke key.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Vraagje aan de gene die de GTA Trilogy for Mac hebben aangekocht.

Hoe zit het met de controller opties ? Spelen jullie simpelweg met muis en toetsenbord, of ondersteund de game bijvoorbeeld de PS3 controller ?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• The Great HooD
GTA is i.c.m. de PS3 controller super te spelen. Het pairen van de controller met de Mac ging ook boven mijn verwachtingen super. Met controller speelt ook veel fijner als met de tobo, zeker op de MacBooks. Dus ja, de controller opties zijn zeker goed in GTA.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ik zie net dat er een heel topic omtrent de GTA Trilogy is.

Staan aardig wat problemen met betrekking tot haperingen vermeldt. Ben benieuwd onder welke resolutie dit gebeuren zich voordoet.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 10:13
Jesus, zie dat veel mensen die Cider ports kopen. Weten jullie wat voor bedrijf dat Transgaming is? Mensen die maandelijks betalen voor Cedega zijn keihard in de steek gelaten en er zijn al jaren geen updates meer. Die broncode is gestolen van WINE en nooit teruggegeven.

• freddyathlon
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Destianto schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:19:
ik zie net dat er een heel topic omtrent de GTA Trilogy is.

Staan aardig wat problemen met betrekking tot haperingen vermeldt. Ben benieuwd onder welke resolutie dit gebeuren zich voordoet.
Op mijn 21.5" 2011 iMac, instapmodel, draait ie helemaal super op de hoogste resolutie.

(OSX Lion 10.7.1)

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 12:16
Misschien toch een idee om TF2 in de TS mee te nemen? Zeker nu hij Free 2 Play is, is dit spel (wat geen idioot hoge systeemeisen heeft) het vermelden wel waard lijkt me.

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 14:23
Muchachooo schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:43:
(wat geen idioot hoge systeemeisen heeft)
Maar toch draait het niet lekker op mijn mbp (i5, 8gb, Momentus XT 7200RPM) op low ook niet, raar.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Komt waarschijnlijk door alle hats, addons en dat soort spul. Die systeemeisen zijn sinds het begin der tijden niet meer geupdate, terwijl er wel veel is bijgekomen wat het spel heeft verzwaard.

• Muchachooo
s1ck schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:52:
[...]

Maar toch draait het niet lekker op mijn mbp (i5, 8gb, Momentus XT 7200RPM) op low ook niet, raar.
Apart, een studiegenoot van me draait hem prima op zijn 2010 MBP 13"...

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 14:23
Muchachooo schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:03:
[...]

Apart, een studiegenoot van me draait hem prima op zijn 2010 MBP 13"...
Misschien komt het omdat ik het op een extern monitor (22") heb gedraaid en resolutie op 1920x1080?

• Muchachooo
Ja, dat had je er niet bij verteld :')

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
CaVeFiSh schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:36:
Vergeet Settlers 7 niet, deze draait ook op OSX :)
Weet je toevallig of dat een beetje draait op de 6490M of heb je dan echt een 6750M voor nodig?

Ik wil een nieuwe 15" kopen maar game eigenlijk zelde alleen zo nu en dan een Anno of settlers game vind ik wel geinig.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Verwijderd

Speel Starcraft II, SPORE en AOE III altijd op m'n MBP 2011 13'', spelen allen heerlijk hoor!

• ZpAz
Donstil schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:50:
[...]

Weet je toevallig of dat een beetje draait op de 6490M of heb je dan echt een 6750M voor nodig?

Ik wil een nieuwe 15" kopen maar game eigenlijk zelde alleen zo nu en dan een Anno of settlers game vind ik wel geinig.
Hier is het prima te doen op medium op een 8600GTM.

Verwijderd

Dit is echt revolutionair: Onlive. Hierdoor kun je spelen op je mac, pc, tablet of gewoon op je tv! Zeker voor de mac is dit de uitkomst, aangezien je nu dus ook pc games kunt 'streamen' naar je mac (Zoals Dirt3, Deus Ex etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 10:13
Ja, alleen is het nog niet in Nederland beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Geen idee of het helemaal in dit topic past maar zijn hier mensen die Vice City onder Parallels (7) werkend krijgen? :) Hier krijg ik doodleuk de melding "cannot find enough available video memory".

Op het internet is er jammer genoeg niet veel over te vinden.
Het herinstalleren van de Parallels Tools heeft geen nut gehad.. Het OS dat ik draai is Windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Problemen horen in een los topic, maar kijk ook 'ns in GTA Triology for Mac :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Ik hoopte op een snelle fix a la 'verander dat eens in het register' :) Het topic waar je naar verwees is niet echt een plaats voor mijn probleem, de GTA Triology for Mac draait op OSX en niet in Windows via Parallels zoals ik het doe :)

Hier verder: [Parallels] Vice City geeft videomemory-fout bij opstarten

[ Voor 17% gewijzigd door filenox op 09-11-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb gisteren FIFA 12 geïnstalleerd op mijn MBA. Valt me niet tegen moet ik zeggen. Als je tevreden bent met iets mindere graphics is het goed te doen.

Heb wel even moeten klooien om mijn XBOX 360 controller aan de praat te krijgen maar dat is uiteindelijk ook gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Een aanradertje van mijn kant. League of Legends voor de Mac. Geheel gratis en erg leuk om te spelen.
Eigenlijk is hij er niet voor Mac maar er zijn mensen zo aardig geweest een hele goede port op te zetten.

www.boompje.net

Daar kan je de laatste downloads vinden. Op dit moment doet hij het nog even niet, i.v.m. een update wat doorgevoerd moet worden, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het binnenkort weer werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Weet iemand hoe je een back-up van je save games kan maken? Ik heb bijvoorbeeld GTA SA uit de Mac App Store en ik verwacht binnenkort een nieuwe ssd in de bus. Maar ik heb geen zin om dat weer opnieuw te beginnen met de game.
Pagina: 1