Toon posts:

Steam officially for mac!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 28.002 views

• Huppol
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 30-10 15:41
Steam is inmiddels te downloaden op http://steampowered.com

----- Oude bericht -----

Beste Tweakerts,

Steam is officieel aangekondigd voor mac.
Valve Software today officially announced that it is bringing its Steam game distribution platform, as well as its own library of games, to Mac OS X next month.

Steam and Valve's library of games including Left 4 Dead 2, Team Fortress 2, Counter-Strike, Portal, and the Half-Life series will be available in April.

"As we transition from entertainment as a product to entertainment as a service, customers and developers need open, high-quality Internet clients," said Gabe Newell, President of Valve. "The Mac is a great platform for entertainment services."
Valve also confirmed reports that it will offer its forthcoming Portal 2 game as a simultaneous release for Mac and Windows.
Bron 1 (macrumors)
Bron 2 (Valve)

Games die gespeeld kunnen gaan worden op Mac:
Counterstrike
Half life series
Team Fortress 2
Left 4 Dead 2
Portal
Portal 2

- Portal 2 zal zelfs tegelijk voor mac als voor windows beschikbaar komen.
- Games die aangeschaft worden kunnen zowel op windows als op mac gespeeld worden.
- Het komt erop neer dat Steam en de Source engine overgezet worden naar Mac.
- Ze verwachten steam volgende maand al voor mac.
Also included in the announcement is the addition of a new "Steam Play" feature for Steam, allowing purchasers of either the Mac or PC versions of Valve's games to play on the other system free of charge. Third-party game developers distributing through Steam are also widely expected to take advantage of the feature.
Ik kan in ieder geval niet wachten, nu is een van de laatste argumenten om voor windows te gaan ook weg :+
Als Valve het doet, zullen er misschien meer gaan volgen!?

[Voor 11% gewijzigd door Huppol op 17-05-2010 13:35. Reden: Typo & layout]

• Cena
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15-08-2010
Ik ben geen Mac gebruiker, maar is dat lijstje niet wat klein om mee te beginnen? Ik denk dat als Apple / Valve dit tot een succes wil maken, dat ze er beter aan doen om meer spellen te ondersteunen in het begin.

En zodra er meer games beschikbaar worden, dan ga ik er ook is overna denken om de overstap te maken naar een Macbook Pro.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:06

Touchdomex

Meisje!

Cena schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:17:
Ik ben geen Mac gebruiker, maar is dat lijstje niet wat klein om mee te beginnen? Ik denk dat als Apple / Valve dit tot een succes wil maken, dat ze er beter aan doen om meer spellen te ondersteunen in het begin.

En zodra er meer games beschikbaar worden, dan ga ik er ook is overna denken om de overstap te maken naar een Macbook Pro.
Alle games moeten worden herschreven en toevallig zijn die standaard Valve games netter in elkaar gezet om crossplatform te werken dan anderen :) Vind het voorlopig al een fijn lijstjes. Hopenlijk is de preformance enigzins te pruimen...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• ZpAz
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:03
Touchdomex schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:21:
[...]

Alle games moeten worden herschreven en toevallig zijn die standaard Valve games netter in elkaar gezet om crossplatform te werken dan anderen :) Vind het voorlopig al een fijn lijstjes. Hopenlijk is de preformance enigzins te pruimen...
Aan de andere kant, heb ik het gevoel dat er gewoon Cider (aka wine in-een-package) voor de games wordt gebruikt, en dan kan je alsnog bijvoorbeeld niet online spelen, omdat punkbuster dan niet werkt.

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

• ReCreator
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Cena schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:17:
Ik ben geen Mac gebruiker, maar is dat lijstje niet wat klein om mee te beginnen?
Dit zijn zowat alle spellen van Valve zelf. Dat is niet bepaald een klein lijstje ;)
Dat steam daarnaast nog tientallen zoniet honderden third-party games in hun lijst heeft is niet aan Valve om te porten naar de Mac. Ik ben impressed en denk dat het een groot succes wordt!

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:12

Snake

Los Angeles, CA, USA

Touchdomex schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:21:
[...]

Herschreven is veel gezegd he :) DirextX features moeten worden omgezet naar OpenGL, true on that, maar voor de rest zou (ik zeg ZOU) die C++ code gewoon moeten compileren op Mac, mits er niet gebruikt wordt gemaakt van Windows specifieke headers :)

Wat wel leuk is: nu is er voor developers een degelijk platform beschikbaar om games te distribueren naar de Mac toe.

[Voor 8% gewijzigd door Snake op 09-03-2010 07:13]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Huppol
ZpAz schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:33:
[...]

Aan de andere kant, heb ik het gevoel dat er gewoon Cider (aka wine in-een-package) voor de games wordt gebruikt, en dan kan je alsnog bijvoorbeeld niet online spelen, omdat punkbuster dan niet werkt.
Ik weet niet of het ook in 1 van de bronnen stond die ik erbij gezet heb: Maar wat ik ook nog gelezen heb, is dat het wel de bedoeling is dat er gewoon zonder enig probleem Cross platform gespeeld kan worden (pc - mac).
Dus dut betekend dat er gewoon online gespeeld kan worden.

Ik ga er ook van uit dat ze het er niet met een simpele Cider port vanaf gaan brengen, aangezien ze Portal 2 ook tegelijk naar de mac brengen. Wij moeten straks ook gewoon de volle pond betalen voor de spelletjes, dus dan lijkt me het niet dat we een buggy product krijgen.

Maarja, we zullen zien. Volgende maand is het zover. Alle spellen die in het lijstje staan, heb ik gelukkig al op een steam account (die inmiddels al meer dan een jaar niet gebruikt is). Maar ik ga ze toch allemaal lekker installeren :D

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sowieso Valve kennende zullen ze een heel mooi en compleet product afleveren :)

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:08

Catch22

Oval chainring fetisjist

Ja, en dat zou ik ook van Steam verwachten!

onee, toch niet. De introductie van Steam op windows was ook een ramp. Maargoed, dit is wel een positieve ontwikkeling verder.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Catch22 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:07:
Ja, en dat zou ik ook van Steam verwachten!

onee, toch niet. De introductie van Steam op windows was ook een ramp. Maargoed, dit is wel een positieve ontwikkeling verder.
Ja maar als je kijkt waar ze nu staan?

• Tijn89
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 17:48
Hier zit ik al een tijdje op te wachten. Na blizzard een tweede grote hard-core game-leverancier op de mac's. Ook chil dat ze je het spel niet nog een keer laten kopen voor het macplatform.

@Cena: Als je een beetje realistisch bent, dan vind je dat een groot lijstje. Praktisch alle games van Valve. Valve gaat natuurlijk niet de games herschrijven van andere studio's, ze hebben de weg al geplaveid door de source-engine en het steamplatform te porten.

• Denzeltje
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Alle spellen die werken op de Source engine zijn iig geen cider port.
Valve heeft de Source code (dont mind the phun) herschreven voor mac (met OpenGL erbij).

Ik denk eerlijk gezegt wel dat ze wachten op 10.6.3 voordat ze dit uitbrengen i.v.m. OpenGL 3.0

• Huppol
Dat is geen probleem. Want 10.6.3 wordt momenteel al getest door developpers. En zal hoogst waarschijnlijk voor de release van steam al uitkomen.

• Spike_wolf
  • Registratie: maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Genius Or Madman?.. You Decide

:D *O*
Het is lang geleden dat ik echt games gespeeld heb, en heb het altijd jammer gevonden dat de HL games niet ondersteund werden door OSX..
Maar zo te zien kan ik binnenkort weer eens Portal en HL2 Eps gaan spelen :D als ik tijd vrij heb :/

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
It's time to roll the dice...
Star Wars Awakens | Instagram | Shapeways

• Shinji
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online
Kan eindelijk de bootcamp partitie van mijn macbook af. Heb nu nog windows draaien voor de Half Life serie en Team Fortress 2 maar dat kan dan fijn onder OSX.

• SpaceK33z
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 30-11 14:24

SpaceK33z

Webdeveloper

Dit is zo goed nieuws he. Zo is er straks nog maar één reden om geen Mac te kopen: de prijs.
Ik hoop echt dat meer games daarna snel volgen en dat Mac een volwaardig game platform wordt :). Kan ik ook eindelijk dat verneukte Windows 7 van m'n iMac verwijderen.

• mindcrash
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ben benieuwd hoe ze omgaan met fans die vrijwel alles van Valve al voor Windows hebben gekocht. Kunnen die zometeen gewoon de games met OS X binaries downloaden via Steam in OS X of moet iedereen ook nog even gaan betalen voor de OS X varianten?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Frietsaus
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
In het persbericht staat geloof ik dat als je de Valve games al bezit dat je kostenloos de Mac versie kan downloaden. 3rd party developers mogen zelf bepalen of ze daar aan meedoen.

• Darkstar
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07-11-2019
Dat zou wel een heel erg mooie zet zijn van Valve. Ik heb zelf nog ergens een account onder het stof zitten met Counterstrike en Portal, zou wel mooi zijn dat ik die ineens op m'n Mac zou kunnen spelen zonder extra te moeten betalen!

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• anass_12
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 28-07-2017
Naar mijn weten is een mac niet gemaakt om erop te gamen??

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

anass_12 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:56:
Naar mijn weten is een mac niet gemaakt om erop te gamen?
Wat maakt een computer dat hij niet gemaakt is om op te gamen?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

Daedalus schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 23:03:
[...]
Grafische kaart in veel Macbooks, Mini's en iMac's begint het al ;) :) Standaard onboard kaarten zoals de 9400M zijn gewoon niet snel....

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• anass_12
  • Laatst online: 28-07-2017
Daedalus schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 23:03:
[...]
Ik heb een boek over Steve Jobs gelezen en hij zegt dat macs alleen gemaakt worden voor persoonlijke en zakelijke dingen zoals muziek, video's (kijken en bewerken), typen, internet.... Dus niet om te gamen. Wie wil gamen op een pc, moet een game pc aanschaffen

• bobsquad
  • Registratie: maart 2008
  • Niet online
Touchdomex schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 23:07:
[...]

Grafische kaart in veel Macbooks, Mini's en iMac's begint het al ;) :) Standaard onboard kaarten zoals de 9400M zijn gewoon niet snel....
Nu haal je de Mac zelf er niet bij die prima om te gamen is. Er zijn ook genoeg Windows/Linux draaiende PC's die niet "genoeg" zijn om een game te spelen om het zo maar te noemen. Totaal non argument en mochten er veel meer grafische games komen voor de mac dan zullen die videokaarten ook wel geüpdate worden. De behoefte voor grafisch geweld is nou niet echt nodig op een mac.

Ik ben in ieder geval blij dat deze stap nu gezet is en dat ik over een maandje een x aantal games meer kan spelen op de mac (ook al doe ik dat vrij weinig, games spelen).

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

[...]

Maar daar kun je opzich prima mee gamen. En als je wat meer nodig hebt kun je in het geval kiezen voor een HD4670 of een HD4850. De hardcore gamer zal het niet aanspreken, maar buiten dat is er een hele grote groep mensen die hier prima mee uit de voeten kan.

Goed, in dat opzicht is een Mac niet gemaakt om te gamen, maar in dat geval zijn alleen de consoles gemaakt om te gamen. Dat een Mac niet gemaakt niet gemaakt zou zijn om te gamen, wil nog niet zeggen dat het niet kan.
anass_12 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 23:14:
[...]

Ik heb een boek over Steve Jobs gelezen en hij zegt dat macs alleen gemaakt worden voor persoonlijke en zakelijke dingen zoals muziek, video's (kijken en bewerken), typen, internet.... Dus niet om te gamen. Wie wil gamen op een pc, moet een game pc aanschaffen
Wat opzich ook wel waar is, maar dat maakt niet dat je niet kunt gamen op een Mac. Apple heeft er nl. wel een halve site aan Mac games en Mac games hardware gewijd.

[Voor 29% gewijzigd door Daedalus op 09-03-2010 23:21]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:17

MsG

Forumzwerver

[...]

Nou blijkbaar kan het tegenwoordig toch. Wat is je punt? Of zie je liever dat Steve Jobs zijn persoonlijke mening doordrukt in de vorm van een softwarebeperking zoals helaas bij de iPhone?

[Voor 50% gewijzigd door MsG op 09-03-2010 23:18]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• JackBol
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Je kan prima gamen op een mac.

Zo heb je Chess, maar ook simcity etc voor de Mac. ;)

Maar alle gekheid op een stokje, 3D gamen kon tot voorkort niet lekker op een Mac.
Maar wat heb je nodig voor 3D gamen:

1: snelle CPU
2: veel geheugen
3: 3d libraries
4: 3d offloading processor (GPU)

Punt 1 en 2: zijn helemaal geen probleem meer op een mac.
Punt 3: word getackelt in SL 10.6.3
Punt 4: een nieuwe iMac word tegenwoordig al standaard met Radeon HD 4670 geleverd, dus ook geen probleem meer

Dus op de Mac kan tegenwoordig makkelijk gegamed worden! En Valve is gewoon de eerste die deze stap maakt en deze nieuwe markt aanboord!

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

• Huppol
[...]

I lolled !

Ik speel World of warcraft gewoon op mijn macbook pro met een 9400M. Terwijl ik ook een 512mb 9600GT erin heb zitten, maar het is de moeite niet waard om die aan te zetten, want met de 9400 loopt het ook vlekkeloos.

Oja, had ik al gezegd dat ik Cod4 ook gewoon speel met de 9400M?
En anders zet ik gewoon een keer wel mijn 9600GT 512mb aan.
Het is namelijk zo, dat als ik bootcamp draai; ik rustig 100fps haal met counterstrike source en team fortress 2.

Eerst maar eens de feiten op een rijtje zetten voordat je zulke dingen zegt.

• Vagabonding
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Huppol schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:01:
[...]

I lolled !

Ik speel World of warcraft gewoon op mijn macbook pro met een 9400M. Terwijl ik ook een 512mb 9600GT erin heb zitten, maar het is de moeite niet waard om die aan te zetten, want met de 9400 loopt het ook vlekkeloos.
Je kan moeilijk stellen dat een 9400M snel is. Mijn 8600M GT in mijn MBP is al gauw 50% sneller dan een 9400M en heeft duidelijk moeite met WoW met een resolutie van 1280 bij 800. In 25M raids en steden als Dalaran dropt de framerate makkelijk onder de 10fps. Dat noem ik niet bepaald vlekkeloos.
Het is namelijk zo, dat als ik bootcamp draai; ik rustig 100fps haal met counterstrike source en team fortress 2.
Die twee games zijn behoorlijk oud. Elke moderne videokaart van €50 haalt daar 100 fps uit. :P
De feiten zijn dat Apple de hoofdprijs vraagt voor vorige generatie componenten. Voorbeelden zijn de 4850 aanbieden in een iMac en C2D bij een MBP. In mijn optiek kan je dat niet maken, bij een "Premium" product verwacht je gewoon "Premium" onderdelen oftewel ik verwacht waar voor mijn geld. Ik hoor de afgelopen jaren al dat Apple games serieus gaat nemen, maar ik wacht nog steeds op de daden. Ik zit er dan ook goed over na te denken wat ik met mijn bijna drie jaar oude MBP doe. Oorspronkelijk was het idee om een nieuwe MBP aan te schaffen, maar op hardware gebied lijkt er op dat ze achterblijven en het wel goed vinden. Spijtig, want ik wil wel graag een nieuwe kopen, maar niet met deze componenten/prijzen. :/

• Darkstar
  • Laatst online: 07-11-2019
Games zijn dan ook de enigste reden waarom er een 'zwaardere' videokaart in een Mac zou moeten zitten, even de grafische mensen buiten beschouwing gelaten.
Apple heeft nooit de focus willen leggen daarop, misschien dat ze in de toekomst die mening gaan herzien. Ik heb met mijn 9400M nog nooit het gevoel gehad dat deze niet voldeed, maar ik game dan ook niet op de Mac.

MacBook Gaming series anyone? :+

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• Huppol
Pinata schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:30:
[...]

Je kan moeilijk stellen dat een 9400M snel is. Mijn 8600M GT in mijn MBP is al gauw 50% sneller dan een 9400M en heeft duidelijk moeite met WoW met een resolutie van 1280 bij 800. In 25M raids en steden als Dalaran dropt de framerate makkelijk onder de 10fps. Dat noem ik niet bepaald vlekkeloos.

........
Ik zou je macbook maar eens na laten kijken dan. Want geloof mij, ik speel altijd met mijn 9400 aan. Heb de settings op high, behalve een aantal dingen als shadows op low. native resolutie (1440x900). En ik kan rustig in dalaran lopen met 15-20fps. Natuurlijk lagged hij wel even net na het laden, maar dat is met de 9600gt ook.
En buiten dalaran haal ik rond de 30/ 50. In raids let ik niet echt op de fps, maar geloof mij dat ik daar nergens last van heb.

**edit** over die prijzen en de huidige hardware ben ik het zeker met je eens. Wat ik helemaal belachelijk vind is de mac pro. Die is helemaal veeeeeel te duur voor wat je krijgt.

Om het nog sterker te maken, neem ik tijdens raids ook nog wel eens filmpjes op met de ingebouwde recorder.

[Voor 8% gewijzigd door Huppol op 10-03-2010 12:20]

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Ik heb een iMac 20" van begin 2009 (de goedkoopste :P) en daar kan ik prima op gamen hoor. De echt heavy spellen gaan dan weer niet (zoals GTA IV), maar ik kan Red Faction: Guerilla, COD MW2, Far Cry 2 toch goed spelen zonder lags.

• Frietsaus
  • Niet online
Gelukkig zijn Valve's Source games niet zo zwaar dus die gaan wel leuk draaien op de NVIDIA 9400M. :) Niet vergeten dat we in eerste instantie enkel Source games krijgen (waar ik overigens HEEL blij mee ben). De zwaardere games zullen vast later wel volgen, maar het mag duidelijk zijn, wie goed wil gamen moet toch kijken naar een stevige iMac of een Mac(Book) Pro.

[Voor 62% gewijzigd door Frietsaus op 10-03-2010 13:28]

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

Huppol schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:01:
[...]

I lolled !

De 9400M was in verhouding tot mijn 7600GS!(welliswaar draaide de 7600GS met Windows/Linux :+ Maar de 9400M Draaide op OSX) echt serieus traag. Ik had belachelijk veel lag in verhouding tot een 7600GS in simpele games als World of Goo en Unreal Tournament. Ook andere dingen die iets meer van mijn grafische vermogen vroegen waren de prestaties van de 9400M gewoon minder. Beter dan de standaard intel onboards :) Maar wat mij betreft mag er in de standaard iMac en Mini wel iets meer grafisch geweld!

In jou situatie kan het prima :) Maar ga er niet vanuit dat iedere Apple 2 grafische kaarten heeft. De standaard modellen die NU geleverd worden met een grafische kaart is een 9400M. Welke in verhouding tot andere kaarten belachelijk traag is.

• Huppol
Touchdomex schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:32:
[...]
.........
....

In jou situatie kan het prima :) Maar ga er niet vanuit dat iedere Apple 2 grafische kaarten heeft. De standaard modellen die NU geleverd worden met een grafische kaart is een 9400M. Welke in verhouding tot andere kaarten belachelijk traag is.
Ja, ik begrijp wat jullie bedoelen. Maar zoals Frietsaus al zei; De source games gaan prima lopen op een 9400M. Het is ook zeker geen snelle kaart, maar wat ik probeer te zeggen, is gewoon dat hij het wel aan kan. Met mijn voorbeeld van WoW en CoD bedoel ik maar te zeggen, dat het makkelijk kan; en de source engine vraagt niet (veel) meer grafische rekenkracht dan WoW of CoD4.

Overigens hoop ik dat Counterstrike 1.6 (half-life engine) ook overgezet gaat worden naar mac. Die vind ik namelijk nog vetter als Counterstrike Source :D

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

Huppol schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:00:
[...]

Ja, ik begrijp wat jullie bedoelen. Maar zoals Frietsaus al zei; De source games gaan prima lopen op een 9400M. Het is ook zeker geen snelle kaart, maar wat ik probeer te zeggen, is gewoon dat hij het wel aan kan. Met mijn voorbeeld van WoW en CoD bedoel ik maar te zeggen, dat het makkelijk kan; en de source engine vraagt niet (veel) meer grafische rekenkracht dan WoW of CoD4.

Overigens hoop ik dat Counterstrike 1.6 (half-life engine) ook overgezet gaat worden naar mac. Die vind ik namelijk nog vetter als Counterstrike Source :D
Mwah op dit moment is het platform niet geschikt voor gaming imho. Er moet nog genoeg veranderen voordat het echt werkt.

Maar het is een belachelijk mooie stap in de juiste richting! Nu hopen dat genoeg 3e party ontwikkelaars zich hier ook mee gaan bemoeien :) Vooral van de independent spellen lijkt het mij een prachtig systeem.

• Tijn89
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 17:48
[...]

Lijkt mij een uit zijn verband getrokken quote, want sinds waneer is gamen niet persoonlijk, als muziek en video (entertainment) dat wel zijn... Daarbij zijn er al vanaf het begin van de mac games voor gemaakt en daarbij technisch zitten de mac's beter in elkaar dan de gemiddelde pc die voor dezelfde prijs over de toonbank gaat.

Daarbij is Valve een ontwikkelaar die niet alleen voor de high end gamer ontwikkeld, maar juist wil dat mensen die een pc van 2 jaar geleden hebben het spel nog kunnen spelen. Dus die 9400m zit denk wel goed :)

• Erwin_Br
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 17:38
Mooi zo. Kan m'n 8800 GT ook in OS X aan het werk zetten. De kaart is onderhand 3 jaar oud, maar ik draai met gemak games als Mass Effect 2 met alle instellingen op max. Hoezo niet gamen op een Mac? ;)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online
In het MBP topic heb ik al mijn mening verkondigd over gaming performance onder OSX. Daar waren de meningen fors verdeeld over hoe goed de huidige Apple hardware presteert met games. 'Speelbaar' is een begrip dat voor iedereen wat anders betekent. Ik heb zelf vrij hoge standaarden omdat ik al jaren op de PC game, maar voor een meer casual gamer gelden andere standaarden. Echter: Een simpele benchmark is voldoende om het begrip 'speelbaar' te omzeilen en gewoon de keiharde data te laten zien zodat iedereen voor zichzelf kan bepalen of een bepaalde Mac aan zijn gaming-eisen voldoet. Met de release van Steam krijgt OSX in elk geval de software om zich te profileren, maar hoe zit het met de prestaties?

Mijn voorstel: Het starten van een topic voor Mac gaming benchmarks. We stellen een overzicht op met een beperkt aantal verschillende soorten games (OpenGL native, Cider, Source, etc.) en we testen onze eigen Macs op verschillende resoluties en quality settings. Op die manier kunnen we elkaar en toekomstige Mac-gebruikers helpen bij het maken van hun keuze. Zonder de discussie in het MBP topic opnieuw te starten zou ik ook willen testen op dezelfde game onder Bootcamp om het performance verschil daarmee inzichtelijk te maken, maar dat is secundair.

Meningen?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Anoniem: 156876
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
Ik denk niet dat dat heel erg veel nut heeft. Mensen die een Mac aanschaffen kijken over het algemeen niet echt naar de Game-performance, aangezien dat niet hetgeen is waar hij voor gebruikt wordt over het algemeen. Als je echt veel wilt gamen, dan kan je beter een PC of een PS3 kopen. Maar de mensen die een Mac gebruiken voor andere dingen en af en toe eens een spelletje willen doen, daar is dit een erg mooi vooruitzicht voor. De prestaties zullen wel oké zijn als je een niet te oud model hebt. Ga er van uit dat mijn Macbook de spellen die er in eerste instantie uit komen wel goed te draaien moeten zijn, de sommige daarvan draaide al wel goed op m'n oude Asus van 4 jaar terug ofzo. :+

• Kerelvent
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 05-01-2012
Het is geinig, en in de toekomst kan het natuurlijk meer dan dat worden. Heb nog een stoffige Steam account, kan ik lekker meteen aan de gang. Heb dat al eens geprobeerd via mijn weer snel verwijderde bootcamp, ging qua Half Life 2 en de addons best prima, Team Fortress 2 ging ook behoorlijk lekker. Het grootste nadeel met Steam via bootcamp is natuurlijk (naast dat je windows moet gebruiken) dat je geen snel potje CS danwel TF kan doen. Nu dus wel, en deze games zien er in principe best aardig uit met gemiddelde graphics. Ik wacht met smart.

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Anoniem: 156876 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:43:
Ik denk niet dat dat heel erg veel nut heeft. Mensen die een Mac aanschaffen kijken over het algemeen niet echt naar de Game-performance, aangezien dat niet hetgeen is waar hij voor gebruikt wordt over het algemeen. Als je echt veel wilt gamen, dan kan je beter een PC of een PS3 kopen. Maar de mensen die een Mac gebruiken voor andere dingen en af en toe eens een spelletje willen doen, daar is dit een erg mooi vooruitzicht voor. De prestaties zullen wel oké zijn als je een niet te oud model hebt. Ga er van uit dat mijn Macbook de spellen die er in eerste instantie uit komen wel goed te draaien moeten zijn, de sommige daarvan draaide al wel goed op m'n oude Asus van 4 jaar terug ofzo. :+
Ik zou het liefst mijn PC helemaal wegdoen. Dan wil ik alleen niet teveel aan performance inleveren. Steam, OpenGL 3 en allerlei andere beloftes maken dit misschien wel mogelijk maar ik zie het liever uitgedrukt in benchmarks dan in opmerkingen als 'MW2 loopt prima op mijn 9400M'.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Het is interesant voor de ontwikkelaars, ze moeten geen distributeur zoeken voor hun Mac versie van hun spel waardoor potentieel er meer games worden uitgebracht voor Mac.

De kans dat met fisieke persing van schijfjes geld verloren wordt is veel hoger dan die met digitale distributie!

• martijn007
  • Laatst online: 11:55
Erg goede zaak wij mij betreft. Niet dat ik erg veel game, maar zou het wel leuk vinden als bijvoorbeeld ook CS 1.6 beschikbaar komt. Die game kan ik namelijk nog prima draaien op mijn Macbook met GMA 950 ;) HL2 kan ook nog net maar wil je eigenlijk niet zo spelen...

Misschien/hopelijk komt Apple als dit aanslaat ook wel sneller met nieuwere videokaarten in hun systemen. Het is natuurlijk een beetje het kip-ei-verhaal. Zolang Apple niet de nieuwste videokaarten beschikbaar stelt zullen de gameontwikkelaars ook geen games maken en zolang er geen games beschikbaar zijn heeft het voor Apple ook niet veel zin om die videokaarten in te bouwen. Met andere woorden goede eerste stap... Nu zijn Apple en de overige ontwikkelaars aanzet.

Apple is aan het groeien qua marktaandeel en ik denk dat er veel mensen wel overwillen naar een Mac maar ook af en toe een game willen spelen. Deze mensen hebben nu zoiets van er zijn geen games en de hardware is eigenlijk niet goed genoeg... dus ik blijf bij mijn PC (PS3/Xbox). Als dit stapje voor stapje gaat veranderen dan zie ik het marktaandeel nog meer stijgen.

• daansmit
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 24-11 10:28
Dit is zeker een goede en grote stap!
Er zijn 2 dingen die ik tot nu toe nog niet (goed) kon doen op m'n mac als webdeveloper.
Dat is browser-compatibility testen, en een fatsoenlijk potje gamen.
Windows emulator lost het eerste probleem (grotendeels) op.
En nu dan ook eindelijk brede ondersteuning voor games.

Ik had ook op geen betere partij kunnen hopen om deze grote stap te zetten!
Toch een dikke kans dat het marktaandeel hierdoor aardig zal gaan stijgen.

Go Steam!

• N1ckk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 03-12 08:08

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

COUNTERSTRIKEE!!!!! :DDDDD

Sorry voor deze uitbarsting :p

• pina
  • Nu online
benieuwd of mijn huidige steam-keys op pc ook zullen werken op mac

• inztigator
  • Laatst online: 23-11 13:34
pina schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:33:
Idem, maar ik vrees er een beetje voor..

• Kerelvent
pina schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:33:
Als je daarmee bedoelt of de games die je via steam voor je pc hebt gekocht, het ook op de mac gaan doen zonder extra kosten of fratsen, ik denk het wel. Uit de TS:
- Games die aangeschaft worden kunnen zowel op windows als op mac gespeeld worden.
Natuurlijk wel enkel wanneer er een mac-compatible versie van het gekochte spel bestaat.

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:40

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb de opmerking nog niet voorbij zien komen, en misschien denk ik te simpel, maar betekent dit ook dat het technisch gezien snel op Linux uitgebracht kan worden? Dit heeft dezelfde 'achtergrond' als MacOS, en momenteel moet ik mijn Steam spul dus in WINE draaien...

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Ik denk dat voordat het voor Linux uitkomt, er wel op z'n minst een jaar verstreken is. Er is simpelweg te weinig vraag naar. Valve heeft ook nog niet aangegeven bezig te zijn met een Linux variant. Erg jammer, maar ALS het een keer komt, denk ik dat het aandeel van Linux flink stijgt.
Dit was destijds mijn enige reden om niet volledig over te stappen naar Linux

• martijn007
  • Laatst online: 11:55
Kerelvent schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:18:
[...]

Als je daarmee bedoelt of de games die je via steam voor je pc hebt gekocht, het ook op de mac gaan doen zonder extra kosten of fratsen, ik denk het wel. Uit de TS:

[...]

Natuurlijk wel enkel wanneer er een mac-compatible versie van het gekochte spel bestaat.
En als de developer gebruik maakt van Steam Play. Valve zal dit wel doen met hun games, maar het is natuurlijk de vraag of andere ontwikkelaars dit ook zullen doen.
... we have added a new feature, called Steam Play, which allows customers who purchase the product for the Mac or Windows to play on the other platform free of charge. For example, Steam Play, in combination with the Steam Cloud, allows a gamer playing on their work PC to go home and pick up playing the same game at the same point on their home Mac. We expect most developers and publishers to take advantage of Steam Play.
bron: http://store.steampowered.com/news/3569/

• lhoBas
  • Laatst online: 03-12 14:15
Inschrijvingen voor de beta staan open: http://store.steampowered.com/macbeta/

• Moe_Szyslak
  • Laatst online: 07-05 18:09
Gisteren gedaan :Y Benieuwt hoe lang we nog moeten gaan wachten.

• t1mmy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 02-12 14:27
Gedaan! Top :D

• Viccers
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:08
Heb me ook ingeschreven... ben benieuwd! Zou wel mooi zijn als ik al mijn Valve games kan spelen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Great HooD
  • Laatst online: 13-09-2014
Wanneer komt het, I need to play CS:S!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Ingeschreven hier. Denk dat het nog wel een maandje duurt voordat de mac client uitkomt en langzaam aan spellen worden toegevoegd die speelbaar zijn.

Zoals meerderen hoop ik natuurlijk op CS and L4D and L4D2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geqxon
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10-04-2010
Ben benieuwd wat mijn GMA950 er van gaat bakken. Ik zal de resultaten van Garry's Mod binnenkort posten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 02-12 14:27
Al wat meer bekend? Ik heb me ingeschreven maar verder nog niks gehoord

• Kerelvent
Ook raar, we zitten al een dikke week in het beloofde april, maar ik zie nog helemaal nergens een duidelijke datum. Ook heeft blijkbaar nog niemand over de beta gehoord, dat wordt dan al met al wel een beetje kortdag. Steam zou in april uitkomen, en als ze dan binnen een week of drie ook nog eerst de beta er doorheen willen rammen...

• thaan
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 04-12 14:56
Niet dat ik heel veel game, maar zou het wel leuk vinden als mijn oude steam games ook op mijn Mac kunnen draaien. Die Beta mag nou wel eens komen, ze laten de mensen die zich hebben ingeschreven helemaal niks weten.

• lhoBas
  • Laatst online: 03-12 14:15
Ik blijf van de oneliners met links: http://developer.valvesoftware.com/wiki/Valve_Time

• inztigator
  • Laatst online: 23-11 13:34

• The Great HooD
Damn, het schiet ook niet op he, wanneer gaan ze nou eens die shit uitbrengen...
Het is nu midden april, het zal wel begin juni worden vrees ik...

• Moe_Szyslak
The Great HooD schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:07:
Damn, het schiet ook niet op he, wanneer gaan ze nou eens die shit uitbrengen...
Het is nu midden april, het zal wel begin juni worden vrees ik...
Uitgaande van "Valve time": 30 April 11:59 PDT :P

Ze hebben trouwens inmiddels ook eindelijke eens hun website een hoognodige nieuwe look gegeven.

[Voor 13% gewijzigd door Moe_Szyslak op 14-04-2010 17:30]

• The Great HooD
30 April, als die deze maand nog uitkomt vind ik het ok, maar ik wilde toch wel wat eerder knallen :D

• Moe_Szyslak
Ik had op 1 april 00:01 gehoopt :P

• The Great HooD
Ja iedereen had wel zo vroeg gehoopt, alleen jammer genoeg hebben we te maken met Valve...

• Huppol
Ze hebben nog tot het einde van deze maand. Ik ben wel echt benieuwd wanneer hij daadwerkelijk komt. Om het forum van macrumors.com claimt iemand dat er een Beta verspreid is over een aantal grote sites en dergelijke (denk aan Gamespot, Engadget etc..)
Dezelfde persoon zei ook dat er binnenkort meer beta's verspreid worden.

• bobsquad
  • Niet online
je kon je iig wel aanmelden voor een beta tot op heden nog niks gehoord. Dit toch tot enige zorg aangezien we nu al halverwege de maand zijn en nog steeds geen beta kunnen installeren en geen mail gehad daarover.

Ik denk toch echt dat het pas 29-30 april dat we gebruik kunnen maken van de Mac clients en een x aantal spellen kunne spelen. Alsnog blijf ik hopen dat dit eventueel eerder zal zijn.

• Frietsaus
  • Niet online
Het lijkt er op dat de closed beta is gestart, ga er maar vanuit dat als je nu nog geen bericht hebt gehad dat je niet bent toegelaten. ;)

• kaassouffle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

bron?

• Frietsaus
  • Niet online
- http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=900907
- http://store.steampowered.com/macbeta/welcome/
- De client "Steam.dmg" is te downloaden vanaf de bekende websites
- De client is niet bruikbaar als je niet in de beta zit, met een omweg kun je de client wel starten (zie Mac Rumors topic) maar je kunt niets downloaden etc.

[Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 21-04-2010 21:17]

• kaassouffle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ha nice.. met de eerste beelden: http://www.macstories.net...enshots-of-steam-for-mac/

Maar da's dus een closed beta.. dan zal het wel weer lang duren voordat echt de final versie uitkomt.. pff

• Frietsaus
  • Niet online
Ik denk dat het maar een korte beta is, want voor zover ik weet is ons nog wel beloofd dat we in april de final zouden krijgen.

• Denzeltje
  • Niet online
Frietsaus schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:55:
Ik denk dat het maar een korte beta is, want voor zover ik weet is ons nog wel beloofd dat we in april de final zouden krijgen.
Mischien moet je nog maar eens kijken naar the Valve Time.

Portal is op dit moment te spelen op de mac, mits je in de beta zit.

• nicxz
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 14:39
12 mei is de releasedatum die naar buiten is gebracht. (bron @ gamasutra)

Als ik het goed lees geldt ( voor de valve games) dat als je een PC versie van een spel hebt, je ook een licentie voor het spel op de mac krijgt.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:23

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

nicxz schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 08:15:
Als ik het goed lees geldt ( voor de valve games) dat als je een PC versie van een spel hebt, je ook een licentie voor het spel op de mac krijgt.
Dat klopt, dat is één van de eerste dingen die Valve heeft aangekondigd voor de Mac versie.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Siparti
  • Laatst online: 23-06-2018
Nog één week, Maccers!

• SneakyChipmunk
  • Laatst online: 11-09 14:20
ja, ik ben zeer benieuwd hoe het gaat werken!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lochpatje
  • Laatst online: 21:21
Pfff nog maar 2 daagjes!
Heb eergisteren om in te komen maar eens WoW geïnstalleerd :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12:54
lochpatje schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:11:
Pfff nog maar 2 daagjes!
Heb eergisteren om in te komen maar eens WoW geïnstalleerd :P
Om in de mood te komen voor Steam games, ga je WoW spelen? :+

Ryzen 5600X-RTX3070 Gamebak // iPhone 12 Pro // HP Elitebook 830 G7
2021 Ford Fiesta ST-Line MHEV // 2017 BMW R1200R

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lochpatje
BioHazard schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:12:
[...]

Om in de mood te komen voor Steam games, ga je WoW spelen? :+
Ja heb nog niet zo heel lang een iMac en had geen andere game die ik erop kon spelen dus ik moest wat he :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 03-11 17:59
MetroidPrime schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:56:
[...]

Dat klopt, dat is één van de eerste dingen die Valve heeft aangekondigd voor de Mac versie.
Maar ja... moet er wel een Mac versie van dat spel zijn natuurlijk :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:23

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Bosmonster schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:14:
[...]

Maar ja... moet er wel een Mac versie van dat spel zijn natuurlijk :+
Maar Valve heeft al toegezegd van al hun spellen een Mac versie te gaan uitbrengen.

[Voor 3% gewijzigd door MetroidPrime op 10-05-2010 19:12]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bosmonster
Ja dat is mooi. Nu de rest nog, dan kan ik gewoon Dragon Age spelen op mn MacBook :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marapuru
  • Laatst online: 04-12 09:26
Is die Gamasutra bron al nagekeken? Kan op de Steam/Valve website namelijk niets vinden over die releasedatum.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lochpatje
mrmali schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:04:
Is die Gamasutra bron al nagekeken? Kan op de Steam/Valve website namelijk niets vinden over die releasedatum.
Op het forum van steam staat het er wel een aantal keer aangegeven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marapuru
Zojuist even rond zitten neuzen op de steam forums. Daar plaatste iemand de site macsteam.net, daar worden relevante Mac-Steam nieuwsberichten geplaatst!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Laatst online: 21:10
Duurt wel lang dat wachten op officiele release van steam voor mac, vind het lang duren nadat het aangekondigd was. Lees overal steeds berichten ja het komt nu echt, maar vooralsnog is er nergens iets te bekennen

[Voor 29% gewijzigd door lubbertkramer op 11-05-2010 17:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bosmonster
http://store.steampowered.com/news/3808/

En dat post je een paar uur voor de release :P

edit: hoewel het is in de VS ietsje vroeger natuurlijk.

[Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 11-05-2010 21:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 04-12 15:54

Hoite

Goed verhaal

Bosmonster schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:46:
http://store.steampowered.com/news/3808/

En dat post je een paar uur voor de release :P

edit: hoewel het is in de VS ietsje vroeger natuurlijk.
Gewoon een dag..

Maar inderdaad bestwel laat om het aan te kondigen als nieuwsbericht.

Lekker kort.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 04-12 09:51

Kettrick

Rantmeister!

Ik heb in een grijs verleden nog counterstrike gespeeld, en met de komst van steam naar osx lijkt het me wel grappig om dat weer op te pakken >:)

Ik heb even gezocht in de steam store, maar ik ben door alle verschillende versies de draad wat kwijt, welke versie van CS wordt tegenwoordig veel gespeeld ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VeeGee
  • Laatst online: 14:59
Kettrick schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:50:
Ik heb in een grijs verleden nog counterstrike gespeeld, en met de komst van steam naar osx lijkt het me wel grappig om dat weer op te pakken >:)

Ik heb even gezocht in de steam store, maar ik ben door alle verschillende versies de draad wat kwijt, welke versie van CS wordt tegenwoordig veel gespeeld ?
1.6 nog steeds, maar Source is toch leuker imo, 1,6 is qua graphics flink verouderd, maar beiden zijn nog steeds erg populair.

• The Great HooD
Where it is?

• VeeGee
  • Laatst online: 14:59
Het is nog geen 12 mei in de USA, je zal nog wel even geduld moeten hebben vandaag denk ik.

• marapuru
Valve heeft zijn hoofdkantoor in Seattle
In Seattle is de tijdzone UTC -8, aangezien we in Nederland met UTC +1 leven is het daar dus 9 uur eerder.
Klopt dat wel ivm DST? Het is daar nu dus 00.30, aangezien Valve zijn updates normaal gesproken na 14.00 uitbrengt (UTC -8) zal Steam vanavond dus pas laat gereleased worden. (bron)

Maar het zou natuurlijk ook kunnen dat ze Steam op verschillende tijden lanceren met regio download restricties. Wat natuurlijk weer 'illegale' verspreiding in de hand werkt. Nee, ik denk dat we tot vanavond laat moeten wachten.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

mrmali schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:30:
Valve heeft zijn hoofdkantoor in Seattle
In Seattle is de tijdzone UTC -8, aangezien we in Nederland met UTC +1 leven is het daar dus 9 uur eerder.
Klopt dat wel ivm DST? Het is daar nu dus 00.30, aangezien Valve zijn updates normaal gesproken na 14.00 uitbrengt (UTC -8) zal Steam vanavond dus pas laat gereleased worden. (bron)

Maar het zou natuurlijk ook kunnen dat ze Steam op verschillende tijden lanceren met regio download restricties. Wat natuurlijk weer 'illegale' verspreiding in de hand werkt. Nee, ik denk dat we tot vanavond laat moeten wachten.
Aangezien zij 3 weken vroeger op zomeruur gaan als ons is er DAN een uur minder verschil. Maar nu zitten wij ook al op zomeruur, dus :) 9 uur. Correctemundo.

• The Great HooD
Kut, maarja beter vandaag laat dan nooit...
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee