Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Woei.. dat maakt mn dag weer goed!
Verwijderd
Heel irritant, die gebrekkige communicatie.

Verwijderd
Het is nog de 12e, en waar Valve vandaan komt is het op dit moment zo'n half 11 's ochtend... Nog tijd zat dus.Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:29:
Typisch Valve.. Eerst een persbericht naar buiten brengen dat er iets op de 12e uitkomt en het vervolgens gewoon _niet_ uitbrengen.
Heel irritant, die gebrekkige communicatie.
Verwijderd
Ik ben het in ieder geval nog niet vergeten:
http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=770231

Alleen is geen van mijn games beschikbaar voor mijn platform

[ Voor 49% gewijzigd door Spike_wolf op 12-05-2010 20:07 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Homey — Critics are those without skills to create.
Verwijderd

CSS en L4D2 doen het in ieder geval nog niet.
Portal wil hier ook nietlochpatje schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:09:
Ik heb geen Beta account maar ben wel zojuist ingelogden ben nu Portal aan het downloaden.
CSS en L4D2 doen het in ieder geval nog niet.
Humankind… be both.
"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam
Misschien omdat dat komt omdat ik Portal al had voor Windows.
Bij mij staat TF2 trouwens ook niet meer in mijn lijst
[spuit 11 modus dus] was al bekend
Portal wil bij mij ook niet overigens...
[ Voor 19% gewijzigd door El_BingO op 12-05-2010 20:19 ]
Die komt ook pas later uit alleen is niet bekend wanneer dus dat kan vandaag nog zijn of over een tijdje pas.El_BingO schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:18:
Hey, heb net de client gedownload via bovenstaande url, en kan wel inloggen, maar hij zegt bv bij CS:Source: 'Counterstrike: Source is currently not available on your platform'.
//edit hm nog niks te downloaden dus.
[ Voor 13% gewijzigd door Giant87 op 12-05-2010 20:27 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Welke games kan jij allemaal al installeren?Herko_ter_Horst schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:25:
Ik kan inloggen, een aantal games die ik al voor de PC had ook op m'n Mac installeren, maar de store is nog niet open, zo te zien (krijg nog de MacBeta pagina).
Ik heb alle Valve games maar kan alleen portal en die kan ik helaas niet spelen want krijg onderstaande melding dan

Ik heb een lijstje met 18 games als ik mijn complete lijst filter op "Mac Games". Hierbij staan Portal (nu aan het downloaden) en Torchlight (werkt perfect, ook op m'n niet al te krachtige MacBook Air) maar ook Brink, World of Goo, 5 episodes van Sam & Max, 5 episodes van Tales of Monkey Island en nog wat oudere LucasArts point-and-click adventures (nog niet allemaal geprobeerd).lochpatje schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:32:
[...]
Welke games kan jij allemaal al installeren?
Ik heb alle Valve games maar kan alleen portal en die kan ik helaas niet spelen want krijg onderstaande melding dan
[afbeelding]
Same here. Geen idee waar het aan ligt.BloodDragon schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:35:
ben ik de enige waarbij de steam client gewoon steeds vast loopt? Ik start hem op voor de eerste keer, hij gaat een update van 33 MB downloaden, pakt hem uit en vervolgens gebeurd er niks meer. Opnieuw opstarten heeft dan ook geen effect. Al een paar keer geprobeerd (alle app data verwijderd en dan gaat hij de update weer downloaden), maar telkens hetzelfde resultaat, niks...
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Nog geen store, enkel Portal en eigen games dmv key.
[ Voor 30% gewijzigd door ZpAz op 12-05-2010 21:00 ]
Verwijderd
Net even de demo van Torchlight gespeeld en dat ging in elk geval goed.
[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 12-05-2010 21:08 ]
Homey — Critics are those without skills to create.
Volgens mij is Portal nu gratis voor iedereen te spelenFrietsaus schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:08:
Ik had begrepen dat er van Valve zelf alleen Portal komt vandaag? Nou die heb ik niet dus voor mij valt er niet zoveel te doen.Ik wacht dan maar af tot Left 4 Dead en Left 4 Dead 2 beschikbaar zijn.
Net even de demo van Torchlight gespeeld en dat ging in elk geval goed.
[ Voor 80% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 12-05-2010 21:24 ]
Edit: maar ik krijg hem nog steeds niet gestart

[ Voor 49% gewijzigd door sroebert op 12-05-2010 21:46 ]
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Elke woensdag brengt Valve meer games van zich naar de Mac.Kettrick schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:59:
jammer dat mijn idee om weer CS te gaan spelen gaat mislukken, ik zie het helaas nog niet voor de mac staan. Dacht get wel ergens gezien te hebben, maar helaas.
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
En ja, gratis portal, niet verkeerd van Valve!

Verwijderd
Daar klopt inderdaad geen ruk van. Hij gaf hier aan 1.8MB/s terwijl iStat Pro 380KB/s aangafVerwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 23:52:
Hij werd hier uiteindelijk ook nog wel wat sneller, na een tijdje rond de 200KB/s gezeten te hebben steeg hij.. Ik vermoed toch dat er iets niet goed zit met die snelheid meting, anders downloadde ik zojuist met 5,5MB/s met een 25mbit abo.

Verwijderd
Hehe.Good Fella schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 23:56:
[...]
Daar klopt inderdaad geen ruk van. Hij gaf hier aan 1.8MB/s terwijl iStat Pro 380KB/s aangaf
Edit: en dit werkt inderdaad

[ Voor 5% gewijzigd door sroebert op 13-05-2010 00:18 ]
Thanx valve!
Gratis portal tot 24 mei
Voor Mac en PC (allebei gratis tot 24 mei)
edit:
Nog geen 10 minuten portal downloaden en....
Steam application quit unexpectedly
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Process: steam [45575] Path: /Applications/Steam.app/Contents/MacOS/osx32/steam Identifier: com.valvesoftware.steam Version: ??? (1.0) Code Type: X86 (Native) Parent Process: bash [45551] Date/Time: 2010-05-13 03:15:00.271 +0200 OS Version: Mac OS X 10.6.3 (10D573) Report Version: 6 Interval Since Last Report: 426045 sec Crashes Since Last Report: 5 Per-App Interval Since Last Report: 465 sec Per-App Crashes Since Last Report: 1 Anonymous UUID: 7D49D474-DB9E-4EA6-8437-17F9843F6F3E Exception Type: EXC_BAD_ACCESS (SIGBUS) Exception Codes: KERN_PROTECTION_FAILURE at 0x00000000005204d0 Crashed Thread: 2 *hoop troep* |
Begint al goed...
Ondanks de startproblemen vind ik het geweldig dat valve dit doet voor ons Unix/Apple fanboys
[ Voor 85% gewijzigd door Gamebuster op 13-05-2010 03:24 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
dat stond hier alGamebuster schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 03:09:
http://store.steampowered.com/freeportal/
Gratis portal tot 24 mei
Voor Mac en PC (allebei gratis tot 24 mei)
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Ik heb geprobeerd Portal te downloaden in de Steam App maar er gebeurt niet zoveel. Ik heb een nieuwe account gemaakt (ben geen gamer en nooit geweest), heb op Free Portal geklikt en toen op de rode knop, dan krijg ik een leeg lijstvenster te zien, maar geen download verder.
hele nacht niet gedaan en nu eens op 'Library' geklikt en toen pas gezien dat ik daar nog op install moest klikken
Komt er ook een Tweakers Mac Steamserver?
*staat echt een hoofdletter
[ Voor 22% gewijzigd door Wilf op 13-05-2010 09:19 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Volgens mij maakt hij gewoon een map Steam Content aan in je Applications folder.Magic schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 10:56:
Weet iemand waar steam de programmabestanden van bijvoorbeeld portal opslaat? Ik wil die graag uit mijn time machine backup excluden.
Steam maakte bij mij overigens ook een map Applications aan in mijn Home folder, met daarin een snelkoppeling naar Portal. Niet echt hoe het hoort, een Application folder in je Home folder

Werken die niet tegenwoordig met de steamcloud?Magic schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 10:56:
Weet iemand waar steam de programmabestanden van bijvoorbeeld portal opslaat? Ik wil die graag uit mijn time machine backup excluden.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Niet erg netjes imho.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Zou je ook kunnen doen om de map ergens anders op je systeem te gooien.
Mocht je de map in Documenten willen laten staan en daar verbergen, kun je chflags hidden gebruiken. Terugdraaien met chflags nohidden.
Deed hij bij mij ook, maar hij staat wel opeens bij je library, vanaf daar kun je 'm dan downloaden.lowfi schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:39:
Ik krijg portal niet eens gedownload. Ik ram op de rode knop maar vervolgens krijg ik een blank screen. Heb het gisteren geprobeerd en ook vanmorgen. Zelfde resultaat.
Maar ehm om even op mijn andere vraag terug te komen (ik ben nieuw in online game land): is er een server oid die de Mac Tweakers gaan gebruiken zodat we tegen elkaar kunnen Portalen e.d.?
Je moet naar My Games gaan. Links staat dan Portal en vanuit daar downloaden.
Ik kan je wel een tip meegeven::: tis geen zak aan!
Fijn dat Steam nu ook voor de Mac is, heb hier lang voor moeten wachten.
Ben ook zeer benieuwd wanneer games als Half Life (2), Counter Strike (Source) en Team Fortress (2) beschikbaar worden gesteld.
Thanks! Heb hem nu verplaatst naar de Application/Games map, waar die hoortlhoBas schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:57:
Ik heb m'n Steam-map verplaatst: een symlink aangemaakt (terminal, ln -s) en de map vanuit Documenten naar een externe schijf gegooid. Vervolgens de symlink verborgen met SetFile -P -a V. (hat-tip) Werkt prima!
Zou je ook kunnen doen om de map ergens anders op je systeem te gooien.
Mocht je de map in Documenten willen laten staan en daar verbergen, kun je chflags hidden gebruiken. Terugdraaien met chflags nohidden.
Haalt nu rond de 1 mb/s

Continue Anyway
[ Voor 10% gewijzigd door Crazymonkey op 13-05-2010 14:23 ]
Volgens mij redelijk "meh"
Je GPU zal de bottleneck zijn. Wat heb je er in zitten?lowfi schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:29:
Ik haal 29fps met een i7 iMac. 1920x1080 verder standaard settings.
Vanochtend Portal maar eens gedownload. 2 uur later had ik em al weer uitgespeeld. Beetje jammer dat er nog niets anders fatsoenlijks is te krijgen. L4D zou vele uren aan speel plezier kunnen brengen.
[ Voor 27% gewijzigd door Moe_Szyslak op 13-05-2010 14:35 ]
Probeer anders Torchlight eens. Staat garant voor vele uurtjes plezier, mits je actie-rpg's kunt verdragen natuurlijkMoe_Szyslak schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:34:
[...]
Je GPU zal de bottleneck zijn. Wat heb je er in zitten?
Vanochtend Portal maar eens gedownload. 2 uur later had ik em al weer uitgespeeld. Beetje jammer dat er nog niets anders fatsoenlijks is te krijgen. L4D zou vele uren aan speel plezier kunnen brengen.
Er zijn trouwens al 63 games beschikbaar, dat is meer dan ik ooit voor mn macje gezien heb
http://store.steampowered.com/browse/mac
Dan heb je niet goed gekeken, want in de Apple Store staan er al 67Sorbo schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 15:16:
Er zijn trouwens al 63 games beschikbaar, dat is meer dan ik ooit voor mn macje gezien heb
Maar verder heb je helemaal gelijk: 63 launch games + alles games die al zijn aangekondigd = smullen voor de Mac
Nou nog een nieuwe Mac Pro met een beetje game-vriendelijke GPU en m'n laatste PC (m'n game-PC) kan definitief de deur uit

[ Voor 26% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 13-05-2010 15:26 ]
Verwijderd
Ik ben ook niet onder de indruk. Op m'n MBP kon ik Portal op hoge settings draaien zonder problemen onder Windows, onder Mac OS X gaat dat niet lukken..lowfi schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:29:
Ik haal 29fps met een i7 iMac. 1920x1080 verder standaard settings.
mmm, dat zou daar toch beter op moeten draaien dan dat. Althans, dat zou ik verwachten. Misschien vergt alles nog enige optimalisatie.lowfi schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:57:
radeon 4850
Ach, ik ben al lang blij dat we iets hebben

Leuk om je even mee te vermaken.
Neemt niet weg dat het allemaal wel moet kunnen, UT draait hier super, native resolutie.
Humankind… be both.
Valve heeft duidelijk nog wat te versleutelen voordat alles lekker loopt. Slaat toch nergens op dat een snellere kaart slechtere prestaties neer zet?
Ow, en lowfi? Heb je misschien Vsync aan staan?
[ Voor 9% gewijzigd door Moe_Szyslak op 13-05-2010 19:04 ]
Daar zitten idd nog wat problemen, je kan de game nu niet nog een keer kopen voor de mac. Denk dat Valve daar nog wel met een update komt dat de windows bundle ook toegang verschaft tot de mac versie desnood tegen wat extra betaling.Red Nalie schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 23:59:
Nu heb ik van het weekend die Civilization IV bundle gekocht voor een prikkie die nu als Mac bundle in de store staat; Maar als ik bij mn games kijk kan ik hem niet downloaden omdat ie niet voor mijn platform is
In eerste instantie het probleem dat hij wil dat de app op een case-insensitive filesystem draait. Dat heb ik verholpen door een disk image (dmg) te maken die read/write is en dus case-insensitive.
Nu start te app wel op maar stopt hij onmiddelijk met werken. Hij wil updates doen maar zegt dat ik niet online ben : 'Steam needs to be online to update. Please confirm your network connection and try again'
Ik heb ook deze truuk uitgehaald maar dat is bij mij niet de oplossing:
Using Steam on a case sensitive file system on Mac systems :
Create a disk image using Disk utility (non-sensitive filesystem)
Double click the image to mount it
Copy Steam.app on the disk image
Fire Terminal.app, and type
mkdir /Volumes/<YourImageName>/Steam
ln -s /Volumes/<YourImageName>/Steam Library/Application\ Support/Steam
mkdir /Volumes/<YourImageName>/Steam\ Content
ln -s /Volumes/<YourImageName>/Steam\ Content Documents/Steam\ Content
Launch Steam.app from the disk image, you're done !
This tip is brought to you by cedric (at) gatay (dot) fr
update:
mijn disk image was te klein. Ik heb er nu 1 gemaakt van 3GB en nu werkt het wel. ff kijken hoe ik nu portal download maar ben al stukken verder dus.
[ Voor 7% gewijzigd door Aapzak op 13-05-2010 20:53 ]
PSN ID: Aapzak
heb ik meteen mijn Hack Pro
[ Voor 32% gewijzigd door DeluxZ op 13-05-2010 19:54 ]
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Steam for mac heeft me trouwens de bevestiging gegeven van wat ik stiekem al wist, namelijk dat een 9400 in een 13" laptop dikke poep is qua framerate. Verder dan het voornoemde World of Goo ga ik dus nog maar even niet, dus de wingamebak mag lekker blijven staan.
Welles
@Wilf: portal helemaal uitgespeeld met alleen een trackpad (was te lui om mijn razer deathadder te pakken
Nog niet kunnen spelen maar ik neem aan dat het werkt.
Launching containers into space
Ja met een 5.53 GHz draait ie wel soepel jadrie schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 01:21:
@hierboven: bij mij draait ie soepel hoor, ik heb een macbook pro 13" 5.53
Met mijn 2.4 GHz Alu Macbook Pro en de 9600M GT krijg ik iets van 40 fps, dit terwijl als ik Portal via bootcamp draai, ik toch meer richting de 70 fps ga, is toch nogal een verschil. Hopelijk wordt het nog beter met updates, anders vraag ik me af of Countrer-Strike: Source online wel te spelen valt, meestal gaat daar de fps nog wel wat verder omlaag, zeker als er rook bij komt kijken
Torchlight is alleen niet echt lekker speelbaar met trackpad, dus daar moet ik wel echt even voor gaan zitten.
Wel heerlijk om een lekkere hack-'n-slash te hebben op de Mac!
edit:
wanneer je de application startup settings aanpast en "-windowed" (zonder quotes) toevoegt, en binnen Portal zelf weer naar fullscreen switcht, werkt het weer. Renderbugje?
[ Voor 34% gewijzigd door Whieee op 14-05-2010 12:21 ]
Launching containers into space
en dat al 3 dagen.
3 dagen? Hij is voor nederlanders nog geen 2 dagen beschikbaarlagalas schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 12:50:
Allemaal leuk en aardig maar zou leuker zijn als ik nog een spel kan spellen.
[afbeelding]
en dat al 3 dagen.
Overigens heb ik die melding zelf nog nooit gehad, zelfs niet rond spitsuur (8:00 savonds ofzo).
Dit is bij mij opgelost door steam een keer opnieuw te starten, er werd ook direct een update geinstalleerd.lagalas schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 12:50:
Allemaal leuk en aardig maar zou leuker zijn als ik nog een spel kan spellen.
[afbeelding]
en dat al 3 dagen.
Alleen nu blijft mijn beeld zwart in portal, de optie met "-windowed" lijkt ook niet te helpen.
[ Voor 11% gewijzigd door Chopper_Rob op 14-05-2010 18:24 ]
Nu zie ik echter een groot verschil tussen mijn ps3 en deze mac versie, als ik op mijn ps3 speel kan ik namelijk in een portal zien wat er aan de andere kant zit, maar op de mac zie ik alleen maar zwart..
Hoort dit, of hoor ik gewoon de andere kant te kunnen zien? In de instellingen kan ik het niet vinden, alles op hoog gehad dacht ik.
Ik bezit de 2,53Ghz april 2010, 256Mb 330m MacbookPro
http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1265578
Hmm ik heb nu ook zwarte portals, voorheen nooit problemen mee gehad. Window optie werkt helaas ook niet.Chopper_Rob schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 18:18:
[...]
Dit is bij mij opgelost door steam een keer opnieuw te starten, er werd ook direct een update geinstalleerd.
Alleen nu blijft mijn beeld zwart in portal, de optie met "-windowed" lijkt ook niet te helpen.
nee dat werkte niet heb portal nu op nieuw geïnstalleerd nu doet die het wel.Chopper_Rob schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 18:18:
[...]
Dit is bij mij opgelost door steam een keer opnieuw te starten, er werd ook direct een update geinstalleerd.
Dit topic is gesloten.