[iPad] importeren deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste
Acties:
  • 162.727 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06 15:23
Ik ga in april naar Amerika en wil daar een iPad 2 scoren, echter zie ik het nu goed? Heeft een iPad 2 3G een simlock? :?
Select the model that corresponds with the carrier you'd like to use for 3G service. The iPad you choose is configured to work only with one carrier.
Van de website.

[ Voor 43% gewijzigd door virtualJac op 05-03-2011 13:14 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:20
Alleen het Verizon model.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06 15:23
Dus als ik de AT&T versie koop zit ik goed? Dan kan mijn Vodafone kaart erin?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Als het goed is wel.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367196

Mijn vader zijn baas zit volgend weekend in NY. Als hij daar in de 5th Av. Apple Store een iPad 2 16GB Wi-Fi White meeneemt en naar mij verstuurt met FedEx heb ik toch geen problemen? Het bedrag zit dan onder 430 euro. Wat is de beste manier om de iPad te verzenden....FedEx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:00
Anoniem: 367196 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 18:03:
Mijn vader zijn baas zit volgend weekend in NY. Als hij daar in de 5th Av. Apple Store een iPad 2 16GB Wi-Fi White meeneemt en naar mij verstuurt met FedEx heb ik toch geen problemen? Het bedrag zit dan onder 430 euro. Wat is de beste manier om de iPad te verzenden....FedEx?
Jawel, want dan gelden andere douanetarieven. Alleen als de baas van je pa hem zelf over de grens meeneemt kan je tot een bedrag van 430 importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354477

Iemand al een nieuwtje welke prijzen Evan gaat rekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 10:35
Ben je hier 100% zeker van dat alleen de verizon 3g een sim lock heeft?
Je kan dus de at&t daar kopen en in Nederland perfect gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-06 23:56

Erw

Wat word de prijs van de Ipad2 dan in Europa?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:34

Lulukai

God's gift to women

Anoniem: 354477 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 21:18:
Iemand al een nieuwtje welke prijzen Evan gaat rekenen?
Dat is toch de moeite niet? Een maandje later zijn ze hier te koop.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Erw schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 22:34:
Wat word de prijs van de Ipad2 dan in Europa?
Reken maar gerust op 500 euro.
Dollarprijzen worden praktisch altijd 1/1 omgezet.
Was bij de iPad 1 ook zo, dus zou niet weten, waarom het nu anders zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ruyckske schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 22:45:
[...]

Dat is toch de moeite niet? Een maandje later zijn ze hier te koop.
Maandje? nog geen 2 weken... 11 maart is de ipad2 uit in amerika. Op 25 maart in europa...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de FedEx kan je hem 11dagen eerder hebben. Vrijdag 11maart in de VS versturen met Fedex betekend Maandag 14maart in Nederland. Lijkt me een hoop moeite voor 11dagen, zo fet is de upgrade nou ook weer niet 8)7 .

Voor mij dit keer daarom geen reden hem uit de VS te halen.
Mits Apple zich natuurlijk houd aan de release in Europa. Die schuiven ze net zo makkelijk gewoon door zoals we al vaker hebben gezien.

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 06-03-2011 01:16 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Donstil schreef op zondag 06 maart 2011 @ 01:14:
Met de FedEx kan je hem 11dagen eerder hebben. Vrijdag 11maart in de VS versturen met Fedex betekend Maandag 14maart in Nederland. Lijkt me een hoop moeite voor 11dagen, zo fet is de upgrade nou ook weer niet 8)7 .
Sowieso, als volwassene kan je je toch wel twee weekjes inhouden? Dat moest vroeger voor Sinterklaas immers ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 172410 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 01:20:
[...]

Sowieso, als volwassene kan je je toch wel twee weekjes inhouden? Dat moest vroeger voor Sinterklaas immers ook.
Ik wel (daarom haal ik hem ook niet uit de VS) maar sommige willen dat kennelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 00:51
scatman schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 22:28:
[...]

Ben je hier 100% zeker van dat alleen de verizon 3g een sim lock heeft?
Je kan dus de at&t daar kopen en in Nederland perfect gebruiken?
Volgens mij gaat het niet om een simlock, maar om de gebruikte netwerktechnologie. Verizon gebruikt CDMA en AT&T gebruikt UMTS. Een Verizon model zal wel geen simlock hebben, maar je hebt er hier niks aan wegens het ontbreken van een CDMA netwerk. Ga voor de AT&T versie dus. Daar kan ook nog wel een simlock op zitten trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
PhilipsFan schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:30:
[...]

Volgens mij gaat het niet om een simlock, maar om de gebruikte netwerktechnologie. Verizon gebruikt CDMA en AT&T gebruikt UMTS. Een Verizon model zal wel geen simlock hebben, maar je hebt er hier niks aan wegens het ontbreken van een CDMA netwerk. Ga voor de AT&T versie dus. Daar kan ook nog wel een simlock op zitten trouwens...
Sterker nog, CDMA telefoons hebben geen SIMs, SIMs horen bij de GSM technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:22
Stel je koopt een iPad 2 in de states. Je blijft keurig onder de 480 430 euro dus mag je hem netjes mee naar Nederland nemen zonder iets te betalen bij de douane.
Nu ga je een tijdje later weer naar de states en neem je iPad 2 mee. Aldaar besluit je nog een iPad 2 te kopen. Je reist weer naar Nederland en bij de douane word je bagage onderzocht. Deze mensen zien je twee iPads en zeggen dat je boven de 480 430 euro bent gekomen dus je moet betalen.
Maar ja, je bent onder de 480 430 euro gebleven want de eerste iPad heb je een vorige keer meegenomen, hoe bewijs je dat? Of hoe pak je dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Aankoopbewijs meenemen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 10:07
chippie777 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:09:
Stel je koopt een iPad 2 in de states. Je blijft keurig onder de 480 euro dus mag je hem netjes mee naar Nederland nemen zonder iets te betalen bij de douane.
Nu ga je een tijdje later weer naar de states en neem je iPad 2 mee. Aldaar besluit je nog een iPad 2 te kopen. Je reist weer naar Nederland en bij de douane word je bagage onderzocht. Deze mensen zien je twee iPads en zeggen dat je boven de 480 euro bent gekomen dus je moet betalen.
Maar ja, je bent onder de 480 euro gebleven want de eerste iPad heb je een vorige keer meegenomen, hoe bewijs je dat? Of hoe pak je dit aan?
Ik heb datzelfde probleem, vriend neemt hem volgend weekend mee en deze zomer ga ik zelf naar de VS. Voor de zekerheid dus bonnetje mee, want in twee keer mag het dus wel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Nu online
het is toch 430 euro en niet 480 euro waar je onder moet blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 10:07
timwijn schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:29:
het is toch 430 euro en niet 480 euro waar je onder moet blijven?
Correct. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:08

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb voor mijn vakantie even alles actueel gemaakt en bijgewerkt, ook heb ik wat meer info opgezocht:

Ik reis vanuit een niet-EU-land naar Nederland

bron: Douane.nl

Reist u Nederland in vanuit een niet-EU-land (een land dat geen lid is van de Europese Unie)? Dan mag u de volgende goederen meenemen zonder belastingen te betalen:

• uw gebruikelijke normale reizigersbagage
• een beperkte hoeveelheid alcoholhoudende drank en sigaretten (bijvoorbeeld 1 liter gedistilleerde drank en 200 sigaretten)
• andere goederen met een waarde van maximaal € 430
• het vervoermiddel waarmee u reist (op een enkel geval na)

Totale waarde van de andere goederen mag maximaal zijn: € 430
De waarde van 1 artikel mag niet worden gesplitst over meer personen. Als u dus 1 artikel meeneemt met een waarde van meer dan € 430, dan moet u over het hele bedrag belasting betalen.

Voorbeelden:

• U koopt een iPad van € 500. U moet over het volledige bedrag belasting betalen.
• U koopt een iPad van € 400 en een toetsenbord van € 55. Het totaalbedrag is € 455. U hoeft alleen belasting te betalen over het toetsenbord

iPad2 importeren vanuit New York

Als je zelf op vakantie gaat naar New York kun je misschien wel in die gave Apple store een iPad scoren. Bedenk je dat alle prijzen in Amerika nog exclusief 'sales tax' zijn. Hieronder zijn ze alvast meegerekend.

Op basis van XE.com (8 maart 2011) en de plaatselijke sales tax
WiFi modellen
KosteniPad2 16 GB Wi-FiiPad2 32GB Wi-FiiPad2 64GB Wi-Fi
Aanschaf$ 499$ 599 $ 699
Tax$ 19,96 $ 23,96 $ 27,96
Totaal $$ 518,96 $ 622,96 $ 726,96
Totaal € € 372,62 € 447,24 € 521,90

3g modellen
KosteniPad2 16 GB 3giPad2 32GB 3giPad2 64GB 3g
Aanschaf$ 629$ 729$ 829
Tax$ 25,16 $ 29,16 $ 33,16
Totaal $$ 654,16 $ 758,16 $ 862,16
Totaal € € 469,47 € 544,10 € 618,74

De euro prijzen zijn berekend met een Dollarkoers van 0,717.

Stel nou dat je een iPad 16gb WiFi meeneemt en netjes aangeeft, dan kost dit je niks extra's (en heb je dus een goedkope iPad). Maar als je nou lekker luxe wilt doen en de 64gb 3g neemt, dan betaal je 618,74 + 19% = € 736. Stiekem geen aangifte doen bij de douane is af te raden, als ze je er uit pakken dan kost het je een hoop geld extra... Nog steeds is deze iPad goedkoper dan hier in Nederland!

Een klein tabelletje maar weer:
iPad importeren inclusief alles (BTW, TAX New York etc)
.iPad2 16 GBiPad2 32GBiPad2 64GB
WiFi€ 372,62 (- € 126,38)€ 532,22 (- € 66,78)€ 621,06 (- € 77,94)
3G€ 558,67 (- € 40,33)€ 647,48 (- € 51,52)€ 736,30 (- € 62,70)

Vooral de 16gb WiFi is erg aantrekkelijk, het scheelt bijna 127 euro met het EU model (zolang je onder de 430 euro grens p.p. blijft!!!). Maar ook het topmodel 64gb WiFi is 78 euro minder. Bij de 3g 64gb valt nog 63 euro winst te halen. Daar kun je toch aardig wat iTunes gift-cards voor kopen :) (wat heel aantrekkelijk is, dan kun je films en series kopen/huren met je iPad/AppleTV)

Mobiel Internet tijdens je vakantie

De iPad2 3g is als het goed is (was bij de iPad1 3g) simlock vrij. Neem een AT&T model (Verizon werkt niet in Nederland) en vraag of ze hem even kunnen activeren zodat je meteen kunt spelen.

Er zijn een paar mogelijkheden om in Amerika online te gaan. Veel hotels bieden al WiFi (sommigen gratis). AT&T bied ook WiFi (10.000 hotspots) en 3g. WiFi kost je $ 3,99 per sessie. Kijk op de AT&T site voor meer informatie: http://www.att.com/gen/general?pid=5949. Er zijn ook bergen gratis WiFi's, bv van McDonalds (elk NY restaurant heeft free WiFi)

3g kan natuurlijk ook. AT&T heeft een prima aanbod maar let op: het is niet prepaid, dus je moet direct het stopzetten anders kom je in de problemen. Het gaat per 30 dagen en verlengt automatisch. Je krijgt wel 2gb gratis! Ook krijg je toegang tot AT&T's WiFi netwerk. http://www.att.com/shop/wireless/devices/ipad.jsp

Laatste tips

Een iPad 1 16gb WiFi kost nieuw in Amerika (inclusief TAX) €281! (zolang de voorraad strekt).

[ Voor 8% gewijzigd door sebastius op 08-03-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Gelden deze prijzen ook voor als ik hem uit het buitenland naar mij laat zenden?

[ Voor 75% gewijzigd door Jackson6 op 08-03-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Niet helemaal, daar komen shipping + btw over de shipping nog bij. En de grens van 430 euro geld dan niet, die is lager: 22 euro maar... Dus dan is de WiFi 16gb een stuk duurder... Reken maar uit:

(iPad basisprijs * Salestax + shipping) * 1,19 + inklaringskosten (waren bij mij iets van 25 euro dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
sebastius schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:50:
Niet helemaal, daar komen shipping + btw over de shipping nog bij. En de grens van 430 euro geld dan niet, die is lager: 22 euro maar... Dus dan is de WiFi 16gb een stuk duurder... Reken maar uit:

(iPad basisprijs * Salestax + shipping) * 1,19 + inklaringskosten (waren bij mij iets van 25 euro dacht ik)
Ik vind het ook teveel gedoe, ik wil alleen zeker weten dat mediamarkt hem gaat verkopen op de 25e, dan hoef ik hem niet uit het buitenland te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Jackson6 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:53:
[...]

Ik vind het ook teveel gedoe, ik wil alleen zeker weten dat mediamarkt hem gaat verkopen op de 25e, dan hoef ik hem niet uit het buitenland te halen.
Hier in NL kopen is goedkoper dan importeren via de post. Het is alleen goedkoper als je hem gaat halen (maar ja dat kost natuurlijk ook wat ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sebastius schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:26:
3g kan natuurlijk ook. AT&T heeft een prima aanbod maar let op: het is niet prepaid, dus je moet direct het stopzetten anders kom je in de problemen. Het gaat per 30 dagen en verlengt automatisch. Je krijgt wel 2gb gratis! Ook krijg je toegang tot AT&T's WiFi netwerk. http://www.att.com/shop/wireless/devices/ipad.jsp
Ik probeer elk jaar een maandje naar de VS te gaan.
Dit jaar heb ik daar voor het eerst met een 3G iPad gebruik gemaakt van het AT&T netwerk.

Werkte echt geweldig. Was idd iets van $25 a $30,- en werkte super. Vrijwel overal had ik 3G dekking en het was echt geweldig om niet afhankelijk te zijn van een hotel Wifi netwerk.
Deze zijn vaak nog langzamer dan vol bereik 3G :D
Jackson6 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:53:
[...]

Ja het is een hoop moeite en voor die 14 dagen eerder (met de UPS/Fedex eraf heb je hem dan ongeveer 10dagen eerder)

Jammer dat bestellen op Apple.nl nog niet mogelijk is.
Winkels af op de 25ste heb ik weinig vertrouwen in (aangezien ik moet werken tot 1730)

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 08-03-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-06 23:22
Een hoop moeite ? hm dat vind ik wel meevallen hoor, alleen je betaald iets meer en je moet een verkoper vinden die te vertrouwen is en geen belachelijke prijzen rekent. Al met al is het misschien wel meer moeite om hem de 25e in Nederland zelf ergens te kopen. En misschien wordt de launch hier wel weer uitgesteld vanwege de grote vraag in de VS, is ook niet uitgesloten denk ik.

En ik wil ook best wel wat moeite doen om hem 10 dagen eerder te hebben maar dat is natuurlijk verschillend per persoon. In ieder geval heb ik het nu zo geregeld dat er Zaterdag vanuit Los Angeles een 64GB 3G Wit en leren Smart Cover zwart naar me worden verstuurd met FedEx Int. Priority :) En achteraf geen BTW kosten gelukkig, anders had ik hem ook wel in NL gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Nu online
bbouws schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:13:
Een hoop moeite ? hm dat vind ik wel meevallen hoor, alleen je betaald iets meer en je moet een verkoper vinden die te vertrouwen is en geen belachelijke prijzen rekent. Al met al is het misschien wel meer moeite om hem de 25e in Nederland zelf ergens te kopen. En misschien wordt de launch hier wel weer uitgesteld vanwege de grote vraag in de VS, is ook niet uitgesloten denk ik.

En ik wil ook best wel wat moeite doen om hem 10 dagen eerder te hebben maar dat is natuurlijk verschillend per persoon. In ieder geval heb ik het nu zo geregeld dat er Zaterdag vanuit Los Angeles een 64GB 3G Wit en leren Smart Cover zwart naar me worden verstuurd met FedEx Int. Priority :) En achteraf geen BTW kosten gelukkig, anders had ik hem ook wel in NL gehaald.
Voor welke prijs heb je em dan?
En hoezo geen BTW kosten achteraf? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:58
bbouws schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:13:
En achteraf geen BTW kosten gelukkig, anders had ik hem ook wel in NL gehaald.
Huh, je betaalt toch altijd BTW, tenzij het minder dan 20 euro is.
Neem toch aan dat je als waardeaangifte niet $20 hebt opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Het is een NLer die in LA zit en voorheen al 26 iPads heeft geëxporteerd met FedEx en UPS. Hij doet het eigenlijk zoals Evan het vorig jaar deed maar dan op een 'veiligere' manier. Wat hij doet is de iPad, boekjes en stroomadapter zonder doos versturen als gift met waarde $75, zeer goed ingepakt uiteraard. De doos zelf stuurt hij met reguliere post na en krijg k dan na 3-4 weken thuis. Deze manier heeft altijd goed gewerkt en er is nog nooit een pakje van hem onderschept. Ook niet vorig jaar toen er heel veel waren die importeerde uit de VS en schiphol er extra op lette.

Het pakket is maar verzekerd voor $75 dollar maar ik heb wel vertrouwen in FedEx shipping van 110 euro, vorig jaar ging het eigenlijk precies hetzelfde met Evan en dat beviel uitstekend. Overigens heb ik na 4 dagen nog steeds niks gehoord van Evan, anderen wel toevallig ?

En mocht het fout gaan en ik niks ontvang is er nog PayPal kopersbescherming wat tegenwoordig ook van toepassing is op aankopen buiten eBay en Marktplaats om.

Overigens betaal ik 950 euro totaal. dus voor de 64GB 3G iPad 2, Smart cover leather en priority fedex shipping.

[ Voor 5% gewijzigd door Benny op 08-03-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Laatst online: 06-06 08:29
timwijn schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:14:
[...]

Voor welke prijs heb je em dan?
En hoezo geen BTW kosten achteraf? ;)
nou wat natuurlijk mogelijk is, dat meneer iemand in La heeft zitten die hem haalt en verstuurd in een andere doos met daarop gift geschreven?

laat maar hij had al gereageerd :)

[ Voor 6% gewijzigd door leosand op 08-03-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:49
sebastius schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:50:

Je hoeft geen salestax te betalen bij export.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
bbouws schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:29:
En mocht het fout gaan en ik niks ontvang is er nog PayPal kopersbescherming wat tegenwoordig ook van toepassing is op aankopen buiten eBay en Marktplaats om.
Ben benieuwd wat Paypal doet als hij een verzendbewijs heeft, maar jij geen iPad krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
matthijst schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:49:
[...]

Ben benieuwd wat Paypal doet als hij een verzendbewijs heeft, maar jij geen iPad krijgt.
Dan ben ik wel de lul denk ik :p aangezien het als $75 gift wordt verzonden.

Maar ik heb zeer goede ervaring met FedEx en ik vertrouw erop dat als ik 110 euro betaal voor volgens mij de duurste service die ze bieden, dat mijn pakje gewoon netjes aankomt. Ik neem een heel klein risico, de een durft het aan, de ander niet.

edit: ik denk dat ik het met creditcard ga betalen, dan ben ik nog veiliger volgens mij

[ Voor 7% gewijzigd door Benny op 08-03-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Overigens betaal ik 950 euro totaal. dus voor de 64GB 3G iPad 2, Smart cover leather en priority fedex shipping.
Vorig jaar had ik dit begrepen, toen er een paar maanden tussen de release in de VS en NL zat, maar nu betaal je meer dan als je twee weken later in NL zal gaan betalen voor deze set... Is die 100 euro die dit extra kost dat nou echt waard?

[ Voor 10% gewijzigd door FL!PNEUS op 08-03-2011 16:40 ]

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Laatst online: 20:34

Lulukai

God's gift to women

bbouws schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:05:
[...]

Dan ben ik wel de lul denk ik :p aangezien het als $75 gift wordt verzonden.

Maar ik heb zeer goede ervaring met FedEx en ik vertrouw erop dat als ik 110 euro betaal voor volgens mij de duurste service die ze bieden, dat mijn pakje gewoon netjes aankomt. Ik neem een heel klein risico, de een durft het aan, de ander niet.

edit: ik denk dat ik het met creditcard ga betalen, dan ben ik nog veiliger volgens mij
Beetje klein van je, je wilt douanekosten vermijden en je vraagt aan de verkoper om $75 gift erop te zetten. Maar als vervolgens je pakketje niet zou aankomen of verloren gaan, wil je er wel voor zorgen dat hij voor alle kosten moet opdraaien en dat jij zeker geen risico loopt. Verder vind ik 950 euro absoluut geen goede deal.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
FL!PNEUS schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:39:
[...]

Vorig jaar had ik dit begrepen, toen er een paar maanden tussen de release in de VS en NL zat, maar nu betaal je meer dan als je twee weken later in NL zal gaan betalen voor deze set... Is die 100 euro die dit extra kost dat nou echt waard?
Voor de meeste niet, voor mij wel.
ruyckske schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:40:
[...]

Beetje klein van je, je wilt douanekosten vermijden en je vraagt aan de verkoper om $75 gift erop te zetten. Maar als vervolgens je pakketje niet zou aankomen of verloren gaan, wil je er wel voor zorgen dat hij voor alle kosten moet opdraaien en dat jij zeker geen risico loopt. Verder vind ik 950 euro absoluut geen goede deal.
Ik heb nergens om gevraagd, dit is gewoon hoe hij al een jaar lang iPads verkoopt aan NLers. Dus als het kwijt raakt of wat dan ook moet hij voor de kosten opdraaien, dan moet hij maar gewoon de werkelijke waarde op het pakket zetten zodat het volledig verzekerd is..

En ik haal hem niet uit de VS omdat het zo'n goede deal is, puur en alleen om hem eerder te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
bbouws schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:44:
Ik heb nergens om gevraagd, dit is gewoon hoe hij al een jaar lang iPads verkoopt aan NLers. Dus als het kwijt raakt of wat dan ook moet hij voor de kosten opdraaien, dan moet hij maar gewoon de werkelijke waarde op het pakket zetten zodat het volledig verzekerd is..
Haha, wat een gelul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Waarom nou weer zo beginnen :?

Hij kiest ervoor om zulke dure spullen onverzekerd op te sturen en hij snapt ook wel dat hij dan verantwoordelijk is als er iets misgaat met de zending (beschadiging, vermissing etc.). Nogmaals dit is zijn initiatief, hij heeft er goede ervaringen mee en als hij het zo wil doen vind ik dat prima. Maar hij weet dat hij voor de kosten op moet draaien als het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Nu online
bbouws schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:11:
[...]

Waarom nou weer zo beginnen :?

Hij kiest ervoor om zulke dure spullen onverzekerd op te sturen en hij snapt ook wel dat hij dan verantwoordelijk is als er iets misgaat met de zending (beschadiging, vermissing etc.). Nogmaals dit is zijn initiatief, hij heeft er goede ervaringen mee en als hij het zo wil doen vind ik dat prima. Maar hij weet dat hij voor de kosten op moet draaien als het fout gaat.
Als het je waard is moet je het gewoon doen :)!
Vind het altijd wel knap om te zien dat mensen dat aandurven, ik ben altijd bang voor gezeik met douane, dingen die niet aankomen etc..

btw matthijst post dan niks, raar gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
timwijn schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:20:
[...
btw matthijst post dan niks, raar gedoe.
hoezo, ik vind het gewoon dom gelul: vooraf weet je dat je als er een lagere waarde wordt opgegeven een risico loopt als het pakket kwijt raakt. Je kiest er bewust voor om toch zo te bestellen en de belasting te ontduiken... Maar als het pakketje dan overhoopt niet aankomt wel via Paypal of creditcard het volledige aankoopbedrag opeisen bij de verkoper, zodat de verkoper zijn geld kwijt is omdat je zelf te beroerd bent de waarde naar waarheid in te vullen? En dan een suf excuus als: dat moet de verkoper maar regelen... Ich habe es nicht gewusst....
Gelul is dan nog zacht uitgedrukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
matthijst schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:45:
[...]

hoezo, ik vind het gewoon dom gelul: vooraf weet je dat je als er een lagere waarde wordt opgegeven een risico loopt als het pakket kwijt raakt. Je kiest er bewust voor om toch zo te bestellen en de belasting te ontduiken... Maar als het pakketje dan overhoopt niet aankomt wel via Paypal of creditcard het volledige aankoopbedrag opeisen bij de verkoper, zodat de verkoper zijn geld kwijt is omdat je zelf te beroerd bent de waarde naar waarheid in te vullen? En dan een suf excuus als: dat moet de verkoper maar regelen... Ich habe es nicht gewusst....
Gelul is dan nog zacht uitgedrukt...
"vooraf weet je dat je als er een lagere waarde wordt opgegeven een risico loopt als het pakket kwijt raakt."

Ik loop geen risico, de verkoper. Hij verstuurd het onder lagere waarde. Ik niet.

"Je kiest er bewust voor om toch zo te bestellen en de belasting te ontduiken..."

Ik kies niet, de verkoper maakt in dit geval de keuze om het zo te doen. Zo heeft hij het altijd gedaan en is altijd goed gegaan. Waarom? Omdat het inclusief BTW niet interessant is om te kopen, of hij maakt misschien 20 euro winst.

Dit is ZIJN manier van verkopen en opsturen.. en zoals ik al zei is hij op de hoogte van het feit dat hij verantwoordelijk is als het fout gaat.

"En dan een suf excuus als: dat moet de verkoper maar regelen... "

Excuus of gewoon zoals het is ? De verkoper moet zorgen dat het product bij mij aankomt, hij kiest zelf voor de manier van verzenden etc. Ik als koper betaal hem een bedrag voor 2 producten en verzending, ik mag van de koper verwachten dat die onbeschadigd bij mij aankomen.

Maar goed, laten we hier maar over ophouden.. hoe ik het regel met de verkoper is aan mij en niet belangrijk voor jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
bbouws schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:55:
"Je kiest er bewust voor om toch zo te bestellen en de belasting te ontduiken..."
Ik kies niet, de verkoper maakt in dit geval de keuze om het zo te doen.
Noem het hoe je het noemen wilt: jij kiest ervoor om bewuste niet de juiste waarde op te (laten) geven.
Of in ieder geval om zelf geen aangifte te doen...

Hele gebeuren vorig jaar gemist met Evan zeker? Die deed hetzelfde en toen konden een hoop mensen gewoon BTW betalen (die ze later bij Evan gingen claimen).

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 08-03-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Gast, wij waren de allereerste die bij Evan de iPad kochten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
matthijst schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:04:
[...]

Noem het hoe je het noemen wilt: jij kiest ervoor om bewuste niet de juiste waarde op te (laten) geven.
Of in ieder geval om zelf geen aangifte te doen...

Hele gebeuren vorig jaar gemist met Evan zeker? Die deed hetzelfde en toen konden een hoop mensen gewoon BTW betalen (die ze later bij Evan gingen claimen).
Voor hetzelfde geldt had ik niet eens geweten hoe hij het verzend. Stel ik ben een leek en wil de iPad 2 zo snel mogelijk hebben, hoe maakt mij niet uit. Ik heb iemand gevonden in de VS die ze verkoopt, ik betaal hem 950 euro. klaar. meer weet ik niet. Als het pakket dan niet aankomt omdat het kwijt is geraakt door FedEx dan is de verkoper toch echt verantwoordelijk omdat hij het verzonden heeft als gift waardoor het niet is verzekerd. Ik wist daar als koper niks vanaf.

En ja ik weet wat er is gebeurt rond Evan, ik was 1 van de eerste, zo niet de eerste die bij hem kocht.. Dat was duidelijk ook Evan's verantwoordelijkheid aangezien hij adverteerde met een all-in prijs. Zoals ik al zei, deze verkoper verzend zonder originele doos in een andere kleinere verpakking waardoor het niet meteen te herkennen is als iPad. Evan was eigenlijk gewoon dom bezig en viel te verwachten dat de douane ze zou pakken.

[ Voor 25% gewijzigd door Benny op 08-03-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Rivanov schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:09:
Gast, wij waren de allereerste die bij Evan de iPad kochten..
Dan is het des te suffer om een zwetsverhaal over wie verantwoordelijk is voor invoerkosten op te hangen 8)7
Voor hetzelfde geldt had ik niet eens geweten hoe hij het verzend.
Punt is dat je het wel weet, maar toch met een zwetsverhaal komt... Dat je geen btw wilt betalen is je goed recht, maar zeg dat dan gewoon en kom niet met allerlei verhalen om je kromme bestelmethodes recht te praten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
matthijst schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:24:
[...]

Dan is het des te suffer om een zwetsverhaal over wie verantwoordelijk is voor invoerkosten op te hangen 8)7

[...]

Punt is dat je het wel weet, maar toch met een zwetsverhaal komt... Dat je geen btw wilt betalen is je goed recht, maar zeg dat dan gewoon en kom niet met allerlei verhalen om je kromme bestelmethodes recht te praten :O
Oh, was dat nog niet duidelijk dan ? bij deze dan: ik wil geen BTW betalen. En weet je wat echt chill is ? Deze verkoper verzend het als gift in een andere verpakking zodat ik idd geen BTW hoef te betalen ! |:(

'Zwetsverhaal'.. ? ik zeg gewoon hoe het is, hoe de verkoper het wilt doen. Ik vroeg me alleen af wie er verantwoordelijk is mocht het onverzekerde pakket zoek raken. En dat is dus de verkoper ben ik al achter, want voor hetzelfde geldt wist ik niet eens hoe hij het zou verzenden.. zoals ik al zei.

Kromme bestelmethodes hahah, dit is gewoon hoe die gast zijn product verkoopt, klaar. Jij noemt het krom omdat hij het als gift verstuurd waardoor er geen BTW betaald hoeft te worden door de koper. Ik noem het slim, want hij heeft een goede winstmarge en ik zit niet met BTW kosten achteraf. Je weet toch zelf ook wel hoeveel mensen de 'gift' methode gebruiken om geld te besparen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
bbouws schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:38:
[...]

Oh, was dat nog niet duidelijk dan ? bij deze dan: ik wil geen BTW betalen. En weet je wat echt chill is ? Deze verkoper verzend het als gift in een andere verpakking zodat ik idd geen BTW hoef te betalen ! |:(

'Zwetsverhaal'.. ? ik zeg gewoon hoe het is, hoe de verkoper het wilt doen. Ik vroeg me alleen af wie er verantwoordelijk is mocht het onverzekerde pakket zoek raken. En dat is dus de verkoper ben ik al achter, want voor hetzelfde geldt wist ik niet eens hoe hij het zou verzenden.. zoals ik al zei.

Kromme bestelmethodes hahah, dit is gewoon hoe die gast zijn product verkoopt, klaar. Jij noemt het krom omdat hij het als gift verstuurd waardoor er geen BTW betaald hoeft te worden door de koper. Ik noem het slim, want hij heeft een goede winstmarge en ik zit niet met BTW kosten achteraf. Je weet toch zelf ook wel hoeveel mensen de 'gift' methode gebruiken om geld te besparen ?
Wat zijn de iPad 2 prijzen dan bij evan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Dat weet niemand. Want hij laat al paar dagen niets meer van zich weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
hm jammer het gaat niet door, de paypal van de verkoper is geblokkeerd omdat er te veel geld binnenkwam in een te korte tijd, zijn account is 21 dagen geblokkeerd en paypal gaat onderzoek doen naar frauduleuze activiteiten.. hij kon dus helaas geen nieuwe orders meer aannemen..

ziet er naar uit dat het toch wachten wordt tot de 25e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Bij welke Nederlandse internetshop heb je de meeste kans dat ze ook daadwerkelijk op de releasedatum je Ipad2 kunnen versturen? Ik wil de 16Gb+3G white.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Nu online
bbouws schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:28:
hm jammer het gaat niet door, de paypal van de verkoper is geblokkeerd omdat er te veel geld binnenkwam in een te korte tijd, zijn account is 21 dagen geblokkeerd en paypal gaat onderzoek doen naar frauduleuze activiteiten.. hij kon dus helaas geen nieuwe orders meer aannemen..

ziet er naar uit dat het toch wachten wordt tot de 25e.
Jij had nog niks overgemaakt :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Geen één. Zelfs m'n contactpersoon binnen Apple kan ons (als bedrijf zijnde) niet verzekeren van iPad's op release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
timwijn schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:52:
[...]

Jij had nog niks overgemaakt :)?
Jammer genoeg niet :( omdat ik zo lang twijfelde over kopersbescherming enzo.. ik had gewoon meteen moeten betalen , wat baal ik hier van zeg

[ Voor 16% gewijzigd door Benny op 08-03-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

bbouws schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:38:
[...]

wist ik niet eens hoe hij het zou verzenden.. zoals ik al zei.
Er is ook nog zoiets als redelijkheid en billijkheid. Voor die prijs mag je aannemen dat er ergens op bezuinigd wordt en het is aan jouw om te vragen waar dat dan gebeurd.

Maar om over verkoopvoorwaarden te gaan spreken heeft weinig zin voor een transactie via e-mail en paypal met iemand aan de andere kant van de wereld. Je hebt mazzel als hij meewerkt, en als hij dat niet doet is er niks wat je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Nu online
bbouws schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:54:
[...]

Jammer genoeg niet :( omdat ik zo lang twijfelde over kopersbescherming enzo.. ik had gewoon meteen moeten betalen , wat baal ik hier van zeg
Haha niet doen! Gewoon even wachten, misschien doet zich nog een kans voor en anders gewoon paraat staan de 25e. Is dan niet anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Jongens, laten we wel wezen, importeren is (behalve als je zelf gaat en wat mee terug neemt) totaal niet meer nuttig. Het kost gewoon klauwen met geld voor een paar dagen winst (wat ook niet gegarandeerd is met die trage douane van ons landje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Ben momenteel in de US en ben van plan vrijdag een poging te wagen om een iPad 2 te bemachtigen.

Nu heb ik helaas mijn CC thuis vergeten, heb wel mijn ABN wereldpas bij me, kan ik daarmee gewoon betalen in de Apple store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nee. Alleen CC geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Gewoon cash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:01
Woonachtig in België, ga ik over enkelen weken naar VS. Mijn terug reis gaat via Detroit --> Amsterdam --> Brussel.

Als ik een Ipad koop moet ik die ook aangeven in Nederland en daarop belastingen betalen als het bedrag hoger is dan 430euro. Ik verblijf dus niet in NL, voor mij is dit een transit.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:09

Coach4All

I'm a Coach 4 All

FloRadix schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:38:
Woonachtig in België, ga ik over enkelen weken naar VS. Mijn terug reis gaat via Detroit --> Amsterdam --> Brussel.

Als ik een Ipad koop moet ik die ook aangeven in Nederland en daarop belastingen betalen als het bedrag hoger is dan 430euro. Ik verblijf dus niet in NL, voor mij is dit een transit.

Iemand enig idee?
Je bent hier dan toch alleen in transit, je gaat niet door de douane NL in....

Nee dus, het bedrag van €430 telt niet voor jou. (Voor jou telt het bedrag wat je mee mag nemen BE in.)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Als je vliegt van a'dam naar brussel. De Belgische douane heeft een mooie folder gemaakt: http://fiscus.fgov.be/int...zens/files/goede_reis.pdf . Hieruit blijkt dat de BE grens hetzelfde is als die van Nederland, dus € 430 . Eigenlijk ook logisch, het zijn denk ik EU regels.

[ Voor 10% gewijzigd door sebastius op 09-03-2011 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:01
bedankt, Sebastius & Coach4all !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 02-06 13:25
Weet iemand wat de btw grens is in de UK? Die van mij gaat straks waarschijnlijk van de US via de UK naar NL namelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Nu online
Scidd0w schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:20:
Weet iemand wat de btw grens is in de UK? Die van mij gaat straks waarschijnlijk van de US via de UK naar NL namelijk. ;)
Eerste info klopt niet, hier de juiste:

You can bring in other goods worth up to £390 without having to pay tax and/or duty.

Bron: http://www.hmrc.gov.uk/customs/arriving/arrivingnoneu.htm

Is momenteel $632.

En van UK naar NL hoef je geen heffing te betalen toch? Dus kan je nog een uitgebreidere iPad meenemen dan een 16gb wifi only :)

[ Voor 91% gewijzigd door timwijn op 09-03-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Hoop dat ze dat accepteren (vorig jaar deden ze dat ook een tijd niet bij de iPad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timwijn schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:42:
[...]

Eerste info klopt niet, hier de juiste:

You can bring in other goods worth up to £390 without having to pay tax and/or duty.

Bron: http://www.hmrc.gov.uk/customs/arriving/arrivingnoneu.htm

Is momenteel $632.

En van UK naar NL hoef je geen heffing te betalen toch? Dus kan je nog een uitgebreidere iPad meenemen dan een 16gb wifi only :)
Volgensmij werkt dit niet zo. Op het moment dat je NL binnen komt moet je officieel aangifte doen van goederen gekocht buiten de EU met een waarde van meer dan €430,-

Een tussenstop in de UK maakt dus weinig uit.
(toestellen uit de UK hebben trouwens zover ik weet geen controle op BTW producten dus dat is wel weer handig.)

Edit: Als je vanuit een ander continent naar Europa vliegt via de UK ga je waarschijnlijk in de UK de grens niet eens over. Daardoor gelden er dus geen invoerregels en gebeurt dat pas op Schiphol (wanneer je Nederland in komt)

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 09-03-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321635

Als ik het dus goed begrijp en mijn ouders een ipad 2 meenemen vanuit amerika die 499 dollar kost (360 euro) hoef ik daar verder geen invoerkosten over te betalen? Dit geldt pas vanaf 430 euro dat je invoerkosten moet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die via de douane op Schiphol de grens over gaat betaald tot €430 geen btw (totaal niet per product).

Jij betaald dit dus sowieso niet maar je ouders. Zei gaan immers de grens over.

Edit: staat in dit topic al een paar keer vermeld. Beetje zelf zoeken kan geen kwaad.
Is in minder dan 5minuten op de site van de douane te vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 09-03-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 02-06 13:25
Bedankt voor de info mensen! Ik kon het niet goed vinden zelf.
Donstil schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:48:
[...]
Edit: Als je vanuit een ander continent naar Europa vliegt via de UK ga je waarschijnlijk in de UK de grens niet eens over. Daardoor gelden er dus geen invoerregels en gebeurt dat pas op Schiphol (wanneer je Nederland in komt)
In mijn geval wel. Een engelse collega neemt er een mee vanuit de US. Maar hij gaat eerst naar de UK en komt een week later pas naar NL. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:00
Ik ga zelf eind april naar NYC en ben misschien van plan om daar een iPad mee te nemen, ik heb een overstap op London Heathrow, zelf ben ik dit tegengekomen op de website van Heathrow:
http://www.heathrowairpor...VgnVCM200000357e120a____/

Vooral dit stukje tekst: "You will pass through security screening at this point. If you are a non-UK resident and have goods to declare to H M Customs, please use the telephone prior to Security to contact a member of staff."

Wat betekend dit nu echt? Waar passeer je in dit geval de douane, in UK omdat je daar de EU binnenkomt en dan doorvliegt binnen Europa of in Amsterdam waar je reis eindigt maar je bent al in de EU en krijgt geen controle meer (als ik het goed heb, kreeg ik ook niet vanaf Stansted -> Eindhoven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399108

Ikzelf woon hier in in Amerika. Ik ben hier in de zomer van 2009 heen verhuist. Ik heb ervaring met het versturen van de iPad1 naar Nederland. Dus ik denk laat ik het hier dan ook meer even aanbieden. Ik kan vanaf 11 Maart (misschien een dag eerder, er zit hier namelijk een winkel die de meeste new-releases altijd iets eerder verkoopt) opsturen. Ik doe dit persoonlijk niet om een grote winst te maken, maar ik moet er natuurlijk wel iets aan over houden. Ik heb zelf nog geen prijs vastgesteld, maar als je interesse hebt kun je me altijd even een berichtje sturen met daarin hoeveel je er wilt, voor welke prijs etc. De aankoopprijs en verzending moeten daarin natuurlijk wel verrekend zijn. Met de iPad 1 heb ik in 19 van de 25 zending geen invoerrechten hoeven te betalen door de cadeau en waarde methode. Dit betekend niet dat het in elk geval zo is, maar 19 uit 25 is een mooi percentage. Ik heb ook referenties van mensen die een iPad 1 hebben gekocht bij me, en al m'n gegevens zijn te verkrijgen mocht je interesse hebben.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321635 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:01:
Als ik het dus goed begrijp en mijn ouders een ipad 2 meenemen vanuit amerika die 499 dollar kost (360 euro) hoef ik daar verder geen invoerkosten over te betalen? Dit geldt pas vanaf 430 euro dat je invoerkosten moet betalen?
De kosten van je iPad zullen geen 360 euro worden, maar 390euro (als de iPad wordt gekocht in NY). Er komt bovenop de 499dollar namelijk nog een tax percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raimon89 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 01:16:
Ben momenteel in de US en ben van plan vrijdag een poging te wagen om een iPad 2 te bemachtigen.

Nu heb ik helaas mijn CC thuis vergeten, heb wel mijn ABN wereldpas bij me, kan ik daarmee gewoon betalen in de Apple store?
Je kan sowieso met cash en CC betalen, volgens mij werken sommige nederlandse bankpasjes ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de berekening nog eens opnieuw gedaan en ga waarschijnlijk toch voor een USA model.

De kosten lopen namelijk niet zo op als ik had verwacht.

iPad 64gb 3G $878,- (inclusief SalesTax Florida)
Kosten doorsturen DHL (2~3Dagen zending) $65,-
Btw over het geheel (19% aan de deur) $179,-

Totaal $1122,17

$1122,17 is met de koers van vandaag 811,11 Euro.

Kost me dan 11,- om niet 10dagen te wachten. Lijkt me een perfecte deal.
Met de auto kan ik niet eens naar de winkel rijden voor 11,- :D
(zeker niet als ik het parkeren enz ook zou rekenen)

Enige probleem is dan me Nederlandse CC in de Amerikaanse AppleStore. Dat wil wel eens (ook vaak niet) voor problemen zorgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 09-03-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321635

Anoniem: 399108 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:04:
[...]

De kosten van je iPad zullen geen 360 euro worden, maar 390euro (als de iPad wordt gekocht in NY). Er komt bovenop de 499dollar namelijk nog een tax percentage.
Ik wil hem in florida laten kopen. Als ik het goed heb geldt daar een percentage van 6%, dit zou betekenen
381,60 euro voor de 16GB Wifi. En dan gelden er geen invoerkosten en geen belastingkosten hier in NL.
Dus dat zou betekenen, een "voordeel" van 120 euro ongeveer waarvan ik dan nog een europese stekker wil kopen, zodat ik niet met het amerikaanse verloopstuk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donstil schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:01:
Ik heb de berekening nog eens opnieuw gedaan en ga waarschijnlijk toch voor een USA model.

De kosten lopen namelijk niet zo op als ik had verwacht.

iPad 64gb 3G $878,- (inclusief SalesTax Florida)
Kosten doorsturen DHL (2~3Dagen zending) $65,-
Btw over het geheel (19% aan de deur) $179,-

Totaal $1122,17

$1122,17 is met de koers van vandaag 811,11 Euro.

Kost me dan 11,- om niet 10dagen te wachten. Lijkt me een perfecte deal.
Met de auto kan ik niet eens naar de winkel rijden voor 11,- :D
(zeker niet als ik het parkeren enz ook zou rekenen)

Enige probleem is dan me Nederlandse CC in de Amerikaanse AppleStore. Dat wil wel eens (ook vaak niet) voor problemen zorgen.
Weet je zeker dat de kosten met DHL zo laag zijn? Ik kan me herinneren dat ik het via DHL een stuk duurder had. Maar ik kan het mis hebben, just wondering hoe je aan die prijs bent gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321635 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:07:
[...]

Ik wil hem in florida laten kopen. Als ik het goed heb geldt daar een percentage van 6%, dit zou betekenen
381,60 euro voor de 16GB Wifi. En dan gelden er geen invoerkosten en geen belastingkosten hier in NL.
Dus dat zou betekenen, een "voordeel" van 120 euro ongeveer waarvan ik dan nog een europese stekker wil kopen, zodat ik niet met het amerikaanse verloopstuk zit.
Okay got it. Overigens snap ik de zorg van iedereen over de invoerkosten, maar ik ben zelf meerdere keren naar Nederland gekomen met in de US gekochte spullen voor een waarde over 1000euro per keer, en ben zelf nog nooit aangehouden of iets dergelijks. Met de meeste vluchten uit de US kan je nadat je je koffers hebt gepakt gewoon doorlopen en lekker naar huis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 399108 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:22:
[...]

Weet je zeker dat de kosten met DHL zo laag zijn? Ik kan me herinneren dat ik het via DHL een stuk duurder had. Maar ik kan het mis hebben, just wondering hoe je aan die prijs bent gekomen.
Prijs die ze rekenen bij het bedrijf waar ik altijd mee werk.
Je betaald ook kosten voor je lidmaatschap dus waarschijnlijk daarom.

Prijs is tot 2kg. Zou het pakketje onder de 0,5kg blijven is het zelfs $40,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donstil schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:35:
[...]

Prijs die ze rekenen bij het bedrijf waar ik altijd mee werk.
Je betaald ook kosten voor je lidmaatschap dus waarschijnlijk daarom.

Prijs is tot 2kg. Zou het pakketje onder de 0,5kg blijven is het zelfs $40,-
Oh okay, snap het! Goede deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Anoniem: 399108 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:41:
[...]

Je kan sowieso met cash en CC betalen, volgens mij werken sommige nederlandse bankpasjes ook.
Thanks voor de info. Ik twijfel sowieso nog of ik op de 11e moet gaan naar de lokale Apple Store/BestBuy of dat ik hem via de online store met de CC van een Amerikaans familielid ga bestellen (moet hij wel binnenkomen voor de 19e, dan ga ik terug naar NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raimon89 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:55:
[...]

Thanks voor de info. Ik twijfel sowieso nog of ik op de 11e moet gaan naar de lokale Apple Store/BestBuy of dat ik hem via de online store met de CC van een Amerikaans familielid ga bestellen (moet hij wel binnenkomen voor de 19e, dan ga ik terug naar NL).
Mijn advies is Bestbuy. Heb je niet al dat gedoe wat je in de apple store altijd hebt en het is een stuk minder druk. Bij bestbuy kan je ook sowieso met cash betalen (eerst even langs een ATM) en bij Bestbuy is de kans om te betalen met je bankpas nog groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Anoniem: 399108 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:59:
[...]

Mijn advies is Bestbuy. Heb je niet al dat gedoe wat je in de apple store altijd hebt en het is een stuk minder druk. Bij bestbuy kan je ook sowieso met cash betalen (eerst even langs een ATM) en bij Bestbuy is de kans om te betalen met je bankpas nog groter.
Ga ik doen, Bestbuy ligt hier toch in de straat. Hopelijk krijgen ze een beetje voorraad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Nu online
Hoe zit het met garantie als je hem bij een bestbuy uit Amerika haalt?
En @hierboven hoezo gedoe als je hem uit een Apple store haalt?
(Heb het forum even doorgekeken, maar kon hier zo specifiek niet een antwoord op vinden.)

[ Voor 17% gewijzigd door timwijn op 09-03-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Voor zover ik weet heb je op het apparaat zelf één jaar fabrieksgarantie, in welke winkel je hem ook koopt.

Met gedoe in de Apple store bedoelt hij waarschijnlijk het hysterische gedoe rondom de launch van een nieuw product. Voor een BestBuy is het een deel van het assortiment, bij een Apple store draait alles momenteel om de iPad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Nu online
Raimon89 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:17:
Voor zover ik weet heb je op het apparaat zelf één jaar fabrieksgarantie, in welke winkel je hem ook koopt.

Met gedoe in de Apple store bedoelt hij waarschijnlijk het hysterische gedoe rondom de launch van een nieuw product. Voor een BestBuy is het een deel van het assortiment, bij een Apple store draait alles momenteel om de iPad 2.
Ja oke, maar 1 jaar fabrieksgarantie, bij wie moet je dan aankloppen als hij bij een best buy is gekocht?
Bij een Apple store heb je gewoon wereldwijde garantie en zou ik toch ook naar bijv. een maxme kunnen gaan, omdat die officieel reseller is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
timwijn schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:25:
[...]

Ja oke, maar 1 jaar fabrieksgarantie, bij wie moet je dan aankloppen als hij bij een best buy is gekocht?
Bij een Apple store heb je gewoon wereldwijde garantie en zou ik toch ook naar bijv. een maxme kunnen gaan, omdat die officieel reseller is?
Volgens mij kun je bij dezelfde winkels aankloppen als wanneer je hem bij een Apple store koopt, aangezien BestBuy ook een official reseller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

timwijn schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:11:
Hoe zit het met garantie als je hem bij een bestbuy uit Amerika haalt?
En @hierboven hoezo gedoe als je hem uit een Apple store haalt?
(Heb het forum even doorgekeken, maar kon hier zo specifiek niet een antwoord op vinden.)
Van wat ik heb te horen gekregen is de bon van bestbuy ook geldig om bijvoorbeeld mee te nemen naar een andere apple store (zit er 1 in amsterdam of niet?) en andere winkels. Waar het namelijk om gaat is het nummer van je iPad etc, de bon is niet het belangrijkste. Correct me if Im wrong.

Wat ik bedoelde met het gedoe bij de apple store is inderdaad dat het daar altijd super druk is. Ik ga regelmatig langs bij een Apple store in een plaatsje waar je nooit toeristen zult zien, maar toch is het er elke keer weer helemaal vol. Ook moest ik bij de apple store verschillende dingen tekenen etc terwijl ik bij bestbuy een apple product zo kan afrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Anoniem: 399108 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 00:25:
[...]

Van wat ik heb te horen gekregen is de bon van bestbuy ook geldig om bijvoorbeeld mee te nemen naar een andere apple store (zit er 1 in amsterdam of niet?) en andere winkels. Waar het namelijk om gaat is het nummer van je iPad etc, de bon is niet het belangrijkste. Correct me if Im wrong.

Wat ik bedoelde met het gedoe bij de apple store is inderdaad dat het daar altijd super druk is. Ik ga regelmatig langs bij een Apple store in een plaatsje waar je nooit toeristen zult zien, maar toch is het er elke keer weer helemaal vol. Ook moest ik bij de apple store verschillende dingen tekenen etc terwijl ik bij bestbuy een apple product zo kan afrekenen.
Klopt, gaat om het serienummer van de iPad zelf en het moment waarop je hem registreert op iTunes, een bon is niet eens nodig geloof ik.

Ik zit momenteel in Texas, dus van toerisme heb ik ook niet heel veel last maar ook hier is normaliter gekte bij de Apple stores. Ik ga dus maar naar een Bestbuy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raimon89 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 00:52:
[...]

Klopt, gaat om het serienummer van de iPad zelf en het moment waarop je hem registreert op iTunes, een bon is niet eens nodig geloof ik.

Ik zit momenteel in Texas, dus van toerisme heb ik ook niet heel veel last maar ook hier is normaliter gekte bij de Apple stores. Ik ga dus maar naar een Bestbuy.
Klopt inderdaad. Je zit in Texas? Wat toevallig, daar woon ik dus! Waar zit je precies? Zakentrip of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Anoniem: 399108 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 01:52:
[...]

Klopt inderdaad. Je zit in Texas? Wat toevallig, daar woon ik dus! Waar zit je precies? Zakentrip of iets dergelijks?
Ik had al zo'n vermoeden naar aanleiding van je naam haha.
Zit in San Antonio, de ouders van mijn vriendin wonen hier, handig als vakantieadres dus! :)
Waar woon jij?

[ Voor 8% gewijzigd door RDMA op 10-03-2011 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Een mooie iPad 2 review voor de wannahaves: http://www.engadget.com/2011/03/09/ipad-2-review/
It might frustrate the competition to hear this, but it needs to be said: the iPad 2 isn't just the best tablet on the market, it feels like the only tablet on the market. As much as we'd like to say that something like the Xoom has threatened Apple's presence in this space, it's difficult (if not impossible) to do that. Is the iPad 2 a perfect product? Absolutely not. The cameras are severely lacking, the screen -- while extremely high quality -- is touting last year's spec, and its operating system still has significant annoyances, like the aggravating pop-up notifications. At a price point of $499, and lots of options after that (like more storage and models that work on both Verizon's and AT&T's 3G networks), there's little to argue about in the way of price, and in terms of usability, apps like GarageBand prove that we haven't even scratched the surface of what the iPad can do.

For owners of the previous generation, we don't think Apple's put a fire under you to upgrade. Unless you absolutely need cameras on your tablet, you've still got a solid piece of gear that reaps plenty of the benefits of the latest OS and apps. For those of you who haven't yet made the leap, feel free to take a deep breath and dive in -- the iPad 2 is as good as it gets right now. And it's really quite good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Aangezien ik van plan ben om de iPad 2 uit Amerika te halen, was ik al druk aan het kijken over hoe ik dat het beste kon doen. Via Ebay enzo geniet niet mijn voorkeur, dus kwam ik een beetje uit bij Myus.com of Borderlinx. Hiervan heeft Borderlinx de voorkeur, omdat die een maandelijks abbonement heeft en gewoon per pakket betaal. Als ik in de toekomst zie dat ik het vaker ga gebruiken, kan ik altijd nog myus overwegen.

Nu wilde ik ook alvast een account aanmaken bij Apple, zodat ik morgen alleen maar hoefde in te loggen en kon betalen. Alleen zit ik met een probleem, bij account gegevens moet ik natuurlijk het adres opgeven van mezelf (ivm creditcard betaling) en als adres moet ik dan het adres van borderlinx gebruiken. Alleen zet Apple mijn account automatisch al op Amerika en is het niet mogelijk om aan te geven dat mijn woonadres in Nederland is en dat het verzenden naar een amerikaans adres moet gaan. Gaat dit morgen voor een probleem geven bij de cc maatschappij en moet het land dus perse Nederland zijn of kan ik gewoon mijn eigen adres ingeven en Amerika maar gewoon op Amerika laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Mijn iPad 2 64GB 3G wit wordt morgen verzonden :) ALS de rijen bij Apple Stores niet te gek zijn en het model wat ik wil hebben niet is uitverkocht. Ik lees verhalen dat de 64GB 3G versie het minst goed verkrijgbaar zal zijn, maar misschien valt het allemaal wel mee.. Toch heb ik zo'n vermoeden dat het morgen storm gaat lopen in de US.

Edit: ik bedoel wordt zaterdag verzonden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Benny op 10-03-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Eppo © schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:13:
Aangezien ik van plan ben om de iPad 2 uit Amerika te halen, was ik al druk aan het kijken over hoe ik dat het beste kon doen. Via Ebay enzo geniet niet mijn voorkeur, dus kwam ik een beetje uit bij Myus.com of Borderlinx. Hiervan heeft Borderlinx de voorkeur, omdat die een maandelijks abbonement heeft en gewoon per pakket betaal. Als ik in de toekomst zie dat ik het vaker ga gebruiken, kan ik altijd nog myus overwegen.

Nu wilde ik ook alvast een account aanmaken bij Apple, zodat ik morgen alleen maar hoefde in te loggen en kon betalen. Alleen zit ik met een probleem, bij account gegevens moet ik natuurlijk het adres opgeven van mezelf (ivm creditcard betaling) en als adres moet ik dan het adres van borderlinx gebruiken. Alleen zet Apple mijn account automatisch al op Amerika en is het niet mogelijk om aan te geven dat mijn woonadres in Nederland is en dat het verzenden naar een amerikaans adres moet gaan. Gaat dit morgen voor een probleem geven bij de cc maatschappij en moet het land dus perse Nederland zijn of kan ik gewoon mijn eigen adres ingeven en Amerika maar gewoon op Amerika laten staan?
Dat gaat problemen opleveren, je billing adres moet overeenkomen met je creditcard informatie. Als bij je billing adres Amerika staat en je hebt een creditcard gelinkt aan je Nederlandse woonadres dan gaat het niet lukken (spreek uit ervaring, vorig jaar hetzelfde gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
bbouws schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:30:
Mijn iPad 2 64GB 3G wit wordt morgen verzonden :) ALS de rijen bij Apple Stores niet te gek zijn en het model wat ik wil hebben niet is uitverkocht. Ik lees verhalen dat de 64GB 3G versie het minst goed verkrijgbaar zal zijn, maar misschien valt het allemaal wel mee.. Toch heb ik zo'n vermoeden dat het morgen storm gaat lopen in de US.
Ben ook benieuwd hoe het morgen gaat zijn, mijn eerste launch in de VS. :)
Mocht er hier interesse zijn dan ben ik eventueel bereid om nog een extra exemplaar te kopen, die zou ik dan kunnen versturen als je niet kunt wachten of je kunt hem op de 20e komen ophalen in NL. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Raimon89 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:35:
[...]

Ben ook benieuwd hoe het morgen gaat zijn, mijn eerste launch in de VS. :)
Mocht er hier interesse zijn dan ben ik eventueel bereid om nog een extra exemplaar te kopen, die zou ik dan kunnen versturen als je niet kunt wachten of je kunt hem op de 20e komen ophalen in NL. :)
Ga je hem bij een Apple Store halen ?
Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in [iPad] importeren : De levertijden.

Plaats GEEN herleidbare track & trace links of plaatjes in dit topic. Je pakje zou hiermee onderschept kunnen worden door derden.