Even Google'n en het blijkt een veel gebruikte e-mail.Versteegrob schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:59:
Kwam via marktplaats ene Richard Vidin tegen maar een super aantrekkelijk voorstel wat ik bijna niet kan geloven. Hij komt in de mail goed over
[...]
Me verstand zegt gelijk niet doen, deze deal is te goed.
Alleen dat google betalen, is dat echt zo veilig als deze man zegt ?
Denk niet dat ik een fijn gevoel hier aan over hou of zeggen jullie het is zo veilig, doen !
Ja Dulse, goeie maar had toch al besloten om het niet te doen. Veels te goedkoop maar zijn er nog andere bedrijven in Duitsland dan gravis.de ?
euh....in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5" meld je dat je 'm al besteld hebt? Waarom dan nu deze vraag?Versteegrob schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:04:
Ja Dulse, goeie maar had toch al besloten om het niet te doen. Veels te goedkoop maar zijn er nog andere bedrijven in Duitsland dan gravis.de ?
Echt heh, dat mensen zelfs nog vragen of een aanbieding "kan"...
Waarom zou iemand 400 euro voor een 32GB iPad vragen als hij er ook 200 euro meer voor kan krijgen?
Enige inspanning die hem die 200 euro extra kost is een "6" in plaats van een "4" intikken als hij de prijs invoert.
Waarom zou iemand 400 euro voor een 32GB iPad vragen als hij er ook 200 euro meer voor kan krijgen?
Enige inspanning die hem die 200 euro extra kost is een "6" in plaats van een "4" intikken als hij de prijs invoert.

Haters everywhere but I don’t really care
Had hem al in me winkelmandje staan maar toen ik wou betalen was die niet meer op voorraad, helaas.bvsteyn schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:46:
[...]
euh....in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5" meld je dat je 'm al besteld hebt? Waarom dan nu deze vraag?
Verwijderd
Een goede indicator is te kijken hoelang iemand al op marktplaats actief is. Meestal is dat niet meer dan een dag of zo, daaraan kan je al concluderen dat er iets niet goed zit. Een gemiddelde marktplaatsverkoper heeft al jaren een account namelijk.
Heb m'n iPad vanmiddag opgehaald bij Gravis in aachen.
Ik kwam aan, vroeg of ze ze op vooraad hadden (op de site stond van wel). Maar ze gaven nee als antwoord. Toen ik er achteraan vertelde dat ik een reservering had, hadden ze ze opeens wel op voorraad.
Getypt vanaf m'n iPad 32gb Wifi
Ot, had daar ook een proefmodel iPhone 4 in mijn handen, maar vond deze tegenvallen tegen over mijn verwachtingen, dus hou het op mijn HTC desire.
Ik kwam aan, vroeg of ze ze op vooraad hadden (op de site stond van wel). Maar ze gaven nee als antwoord. Toen ik er achteraan vertelde dat ik een reservering had, hadden ze ze opeens wel op voorraad.
Ot, had daar ook een proefmodel iPhone 4 in mijn handen, maar vond deze tegenvallen tegen over mijn verwachtingen, dus hou het op mijn HTC desire.
Verwijderd
Even over die oplichter, al zal ik dat wel niet mogen zeggen want ik heb er geen verstand van schijnt, Google Checkout is GEEN escrow service en garandeert dus geen geld terug bij niet ontvangen of een baksteen ontvangen.
Verwijderd
http://www.siliconrepubli...eptember-release-date-for
Zou het waar zijn en de release datum toch zwaar verplaatst zijn?
Zou het waar zijn en de release datum toch zwaar verplaatst zijn?
Zou me niets verbazen als het wordt uitgesteld als je ziet dat er in landen waar die al wel te koop is zware tekorten zijn..... Maar je kunt hem altijd gewoon in duitsland kopen voor dezelfde prijs als waarvoor doe straks in Nederland in de winkel ligt.
Je hebt zelfs gewoon garantie.
Typ nu heerlijk op mijn 32gb 3G maandag besteld bij gravis online en donderdag al geleverd
Je hebt zelfs gewoon garantie.
Typ nu heerlijk op mijn 32gb 3G maandag besteld bij gravis online en donderdag al geleverd
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
Het zou kunnen dat hij uitgesteld wordt, maar dan zal het niet zijn omdat hij "moeilijk te maken is", aangezien Apple recent nog heeft gemeld dat ze de productie hebben opgeschroefd.
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Weer uitgesteld ? Pfffffff dan maar naar Duitsland toe
Verwijderd
Op het moment is het slechts een gerucht dat niet door Apple bevestigd is.Versteegrob schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 00:57:
Weer uitgesteld ? Pfffffff dan maar naar Duitsland toe
Grappig, ik heb die ook gister gehaald voor m'n pa, even gereserveerd vlak van te vorenBlck schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 22:15:
Heb m'n iPad vanmiddag opgehaald bij Gravis in aachen.
Die iPhone 4 ook even in mijn handen gehad, ik was net erg onder de indruk
Nothing to see here
Omdat mijn Duits niet zo goed is, kunnen ze Engels bij Gravis ? Zal toch wel
Woon in Apeldoorn, heb even snel gekeken maar Essen ligt toch het dichts in de buurt.
Laatste vraag, wil de Ipad via mijn bedrijf kopen alleen kan je ook de BTW aftrekken van een product buiten Nederland ?
Woon in Apeldoorn, heb even snel gekeken maar Essen ligt toch het dichts in de buurt.
Laatste vraag, wil de Ipad via mijn bedrijf kopen alleen kan je ook de BTW aftrekken van een product buiten Nederland ?
Verwijderd
Dat krijg je er toch nog wel uit in het Duits? "Ich mochte gerne die iPad kaufen"?Versteegrob schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 08:43:
Omdat mijn Duits niet zo goed is, kunnen ze Engels bij Gravis ? Zal toch wel
Hehe moet lukken ja, beetje improviseren. Laat maandag wel weten of ik de Ipad hebben kunnen kopen
Dat is geen extra inspanning, aangezien je de 4 niet intikt maar de 6.matthijst schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:49:
Enige inspanning die hem die 200 euro extra kost is een "6" in plaats van een "4" intikken als hij de prijs invoert.![]()
![]()
Wat is de gedachten van Apple dat ze geen wereld wijde release doen ? Of Europa tegelijk ?
Met grote nieuwe producten is dit toch vrij gebruikelijk. Snap niet waarom ze in Duitsland een tijdje de Ipad hebben en wij in onzekerheid zitten te wachten.
Met grote nieuwe producten is dit toch vrij gebruikelijk. Snap niet waarom ze in Duitsland een tijdje de Ipad hebben en wij in onzekerheid zitten te wachten.
Verwijderd
Producten die je daar koopt en invoert in NL, daar betaal je nogmaals 19% BTW over en die kun je wel terug vragen.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 09:24:
[...]
Dat krijg je er toch nog wel uit in het Duits? "Ich mochte gerne die iPad kaufen"?
Dus €500 in Duitsland, betekend €500 exclusief in nederland, ALS je hem zakelijk aanschaft.
Voorraad tekort! Is toch niet zo lastig te begrijpen? Dat ding verkocht in de eerste weken als een tiet. Elke 3 seconden werd er 1 iPad verkocht. Als je als producent dit niet had verwacht dan wordt het heel lastig om hier tegenop te produceren en alles een beetje op voorraad te krijgen.Versteegrob schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 10:28:
Wat is de gedachten van Apple dat ze geen wereld wijde release doen ? Of Europa tegelijk ?
Het zou helemaal vervelend zijn als ze een releasedate geven en op die dag er maar 5 per winkel beschikbaar zijn. Dit was bijvoorbeeld het geval bij de iPhone 3G, de destijds nieuwe alu Wireless Keyboard en recent bij de Magic Mouse. Het duurde meer dan 3 maanden om die producten een beetje op voorraad te krijgen. Misschien is het makkelijk praten voor mij omdat ik er 1 tje heb sinds de US release, maar het lijkt mij verstandiger als ze het gewoon in 1 keer goed doen.
Just my 2 cents...
Het probleem is gewoon dat de vraag veel hoger is dan verwacht. Dit is de eerste generatie van een product in een vrijwel dode markt (tablets). Dus het is begrijpelijk dat het dan lastig is in te schatten. Volgens de geruchten is de productie flink omhoog geschroefd...Versteegrob schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 10:28:
Wat BurkaN zegt
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Voorraad tekort ? Meestal reserveren ze een X aantal per land. dat lijkt mij een eerlijke manier. De Ipad worden dan continu aangeleverd maar dit is gewoon kut. Apple heeft wel vaker aan kunstmatige schaarste gedaan
Maar ga niet meer klagen, ga naar Duitsland
Maar ga niet meer klagen, ga naar Duitsland
ik denk dat het puur marketingtechnisch is. Maak een product schaars en de hele wereld wil het hebben. Net als met de Wii...
Ja, en ondertussen zien men andere tablets voorbij, en men wil toch wel graag een tablet, daarom introduceer je het hier 2 tot 3 maand later... nee, erg waarschijnlijk.
Gisteren een iPad opgehaald in Bielefeld. Vrijdag zag ik dat ze de 16GB Wifi versie hadden dus snel één besteld via telefoon. Zaterdag kunnen ophalen in de prachtige winkel in Bielefeld. Daar hadden ze zaterdag nog voldoende iPad's op voorraad. Mocht je er nog één willen moet je het daar even proberen.
Ik heb hem opgehaald wat zeker een aanrader is, neem gelijk je vriendin mee want Bielefeld is een Walhalla voor hun om te winkelen
Tip voor de mensen die hem zakelijk willen aanschaffen, in het weekend is het niet mogelijk om een 0% BTW factuur te krijgen, omdat dit via het hoofdkantoor gaat die gesloten is in het weekend. (Die controleren het BTW nummer enz.)
Ik heb hem opgehaald wat zeker een aanrader is, neem gelijk je vriendin mee want Bielefeld is een Walhalla voor hun om te winkelen
Tip voor de mensen die hem zakelijk willen aanschaffen, in het weekend is het niet mogelijk om een 0% BTW factuur te krijgen, omdat dit via het hoofdkantoor gaat die gesloten is in het weekend. (Die controleren het BTW nummer enz.)
zojuist een iPad Wifi 3G 16BG besteld bij Gravis.de . Momenteel is hij niet op voorraad, ik benieuwd hoe snel alles verloopt
Als je die zo besteld (niet op voorraad) moet je dan wel gelijk afrekenen?Petje72 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 11:25:
zojuist een iPad Wifi 3G 16BG besteld bij Gravis.de . Momenteel is hij niet op voorraad, ik benieuwd hoe snel alles verloopt
Samsung S23 Ultra 256GB
Jawvexeltweakers schreef op zondag 11 juli 2010 @ 11:49:
[...]
Als je die zo besteld (niet op voorraad) moet je dan wel gelijk afrekenen?
Hoe werkt dit precies ? Ga hem morgen ophalen en wil het via mijn bedrijf doen zodat ik de BTW terug kan krijgen maar dit kan toch niet met buitenlandse bonnen.c0sje schreef op zondag 11 juli 2010 @ 08:23:
Gisteren een iPad opgehaald in Bielefeld. Vrijdag zag ik dat ze de 16GB Wifi versie hadden dus snel één besteld via telefoon. Zaterdag kunnen ophalen in de prachtige winkel in Bielefeld. Daar hadden ze zaterdag nog voldoende iPad's op voorraad. Mocht je er nog één willen moet je het daar even proberen.
<sorry verkeerd topic>
[ Voor 93% gewijzigd door Dieter op 11-07-2010 19:25 ]
Je geeft je eigen btw-identificatienummer op. Dat wordt door de verkoper gecontroleerd ("geverifieerd') en op de nota gezet, waar dan tegen 0% UST (umsatzsteuer=Duitse btw) geleverd wordt. Hij verricht dan een intracommunautaire levering aan jou.Versteegrob schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:23:
[...]
Hoe werkt dit precies ? Ga hem morgen ophalen en wil het via mijn bedrijf doen zodat ik de BTW terug kan krijgen maar dit kan toch niet met buitenlandse bonnen.
In je aangifte BTW over dat tijdvak vermeld je een intracommunautaire verwerving voor het bedrag op de factuur, en berekent dan zelf 19%. Als je een ondernemer bent met aftrekrecht, kun je diezelfde btw weer als voorbelasting aftrekken (mits zakelijk gebruik van de iPad!).
Ergo: in Duitsland 0%, en in NL +19% en -19% = 0
Samsung S23 Ultra 256GB
Helemaal correct. Ik kon echter geen 0% btw factuur krijgen, omdat dit via het hoofdkantoor moest lopen en het was weekend dus die was dicht. Nu moet ik dus in Nederland aangifte doen en dan krijg ik het bedrag alsnog terug. http://www.belastingdienst.nl/eubtw2010/wvexeltweakers schreef op zondag 11 juli 2010 @ 14:31:
[...]
Je geeft je eigen btw-identificatienummer op. Dat wordt door de verkoper gecontroleerd ("geverifieerd') en op de nota gezet, waar dan tegen 0% UST (umsatzsteuer=Duitse btw) geleverd wordt. Hij verricht dan een intracommunautaire levering aan jou.
In je aangifte BTW over dat tijdvak vermeld je een intracommunautaire verwerving voor het bedrag op de factuur, en berekent dan zelf 19%. Als je een ondernemer bent met aftrekrecht, kun je diezelfde btw weer als voorbelasting aftrekken (mits zakelijk gebruik van de iPad!).
Ergo: in Duitsland 0%, en in NL +19% en -19% = 0
[ Voor 4% gewijzigd door c0sje op 11-07-2010 15:33 ]
Een kennis van ons ging vandaag naar detroit toe, en komt donderdag weer terug. En die zou een 32gb WiFi model meebrengen voor mij. (hopen dat ze hem hebben). Weet iemand hoe het zit met de belasting in Nederland, moet je invoerrechten betalen als hij hem in zijn handbagage stopt?.
1 seconde zoeken via Google:pimios schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:43:
Een kennis van ons ging vandaag naar detroit toe, en komt donderdag weer terug. En die zou een 32gb WiFi model meebrengen voor mij. (hopen dat ze hem hebben). Weet iemand hoe het zit met de belasting in Nederland, moet je invoerrechten betalen als hij hem in zijn handbagage stopt?.
Reist u Nederland in vanuit een niet-EU-land (een land dat geen lid is van de Europese Unie)? Dan mag u de volgende goederen meenemen zonder belastingen te betalen:
uw gebruikelijke normale reizigersbagage
een beperkte hoeveelheid alcoholhoudende drank en sigaretten (bijvoorbeeld 1 liter gedistilleerde drank en 200 sigaretten)
andere goederen met een waarde van maximaal € 430
het vervoermiddel waarmee u reist (op een enkel geval na)
http://douane.nl/particul...e/reizigersbagage-05.html
PSN: TDBtje
Net de Ipad gehaald in Essen, de 32GB WIFI, had hem gereserveerd en hij was nu alweer uitverkocht
Verwijderd
Nee, wel als hij in je linker jaszak zit.pimios schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:43:
Sorry hoor, maar op dit forum worden mensen regelmatig terecht gewezen als ze een vraag stellen waar uit af te lezen valt dat ze geen enkele moeite doen/gedaan hebben om het antwoord eerst zelf eens op te snorren.
Dit geldt duidelijk ook voor jou, nooit van Google gehoord?
Hier heb ik gelezen dat betaling bij Gravis (Duitsland) via creditcard niet werd geaccepteerd, ook online niet.
En heeft iemand al eens met creditcard via Paypal bij Gravis betaald? Kan dat wel?
En heeft iemand al eens met creditcard via Paypal bij Gravis betaald? Kan dat wel?
Samsung S23 Ultra 256GB
Ja ik.wvexeltweakers schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:54:
Hier heb ik gelezen dat betaling bij Gravis (Duitsland) via creditcard niet werd geaccepteerd, ook online niet.
Via paypal met creditcard gaat wel
Dat is heel mooi.
Ging jouw uitlevering snel?
Mijn bestelling stond op oranje (Geringer Bestand), wat volgens mij inhoudt dat er een beperkt aantal beschikbaar is.
Samsung S23 Ultra 256GB
Die van mij dinsdag besteld en vrijdag geleverd.wvexeltweakers schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:46:
[...]
Dat is heel mooi.
Ging jouw uitlevering snel?
Mijn bestelling stond op oranje (Geringer Bestand), wat volgens mij inhoudt dat er een beperkt aantal beschikbaar is.
Geringer bestand dan hebben ze er nog op voorraad, dus ik zou maar snel zijn.
Ter info, twee weken geleden bij Gravis Münster 2 iPads besteld. Afgelopen vrijdag kreeg ik een berichtje dat ze afgehaald konden worden. Zo gezegd zo gedaan en typ nu dit berichtje vanaf de iPad. Ik moet zeggen, het overtreft al mijn verwachtingen 
Het is dus goed mogelijk om de iPad te bemachtigen en dankzij dit topic had ik de site van Gravis gevonden. Thanks!
Het is dus goed mogelijk om de iPad te bemachtigen en dankzij dit topic had ik de site van Gravis gevonden. Thanks!
Zojuist een 32GB iPad WiFi laten reserveren bij Gravis Dusseldorf ze hadden ze op voorraad maar eigenlijk reserveren ze voor 1 dag, ik ga de iPad vrijdag ophalen dan moest ik nog even bellen of ze de iPad nog vast hadden gehouden ben benieuwd
|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
http://www.standaard.be/a...ikelid=792SPVRK&word=ipadiPad op 23 juli in België
De iPad zal hoogstwaarschijnlijk vanaf 23juli te koop zijn in België. Dat zeggen betrouwbare bronnen. Apple wil die datum niet bevestigen, maar ontkent evenmin. 'De officiële mededeling over de lanceerdatum zal niet lang meer op zich laten wachten', zegt de woordvoerder. Er zouden minstens tienduizend exemplaren gereserveerd worden voor België.
Naar de komst van het nieuwste Apple-toestel wordt met veel belangstelling uitgekeken. Het is in het buitenland al een grote hit. De Standaard heeft zoals bekend een speciale app ontwikkeld om de krant op de iPad te kunnen lezen. Die toepassing zal een dezer dagen in de app-store van Apple te koop zijn.
Ik heb gisteravond de iPad ook besteld bij Gravis.de
De 16Gb Wifi versie. Er stond wel bij "In Kürze verfügbar". Waarschijnlijk moet ik er dus nog ff op wachten, maar ik heb geduld.
Betaald met Paypal - Creditcard, zonder problemen.
De 16Gb Wifi versie. Er stond wel bij "In Kürze verfügbar". Waarschijnlijk moet ik er dus nog ff op wachten, maar ik heb geduld.
Betaald met Paypal - Creditcard, zonder problemen.
PSN ID: robhoeben
ik kan mijn bestelde ipad vanaf vandaag ophalen in dusseldorf (werd gebeld vandaag dat hij tot de 18e vastgehouden wordt, hoewel ik dit niet zeker weet; mijn Duits is zeer slecht
), maar alle gereduceerde treintickets zijn pas van volgende week beschikbaar. 38 euro leek me wel wat, maar 84 euro vind ik wat zonde. Hoe groot is de kans dat de ipad volgende week al uitkomt?
en kan ik misschien last minute een ice trein opvullen? op de hispeed site van ice staat niks daarover, maar het lijkt me dat een trein gevuld moet worden? misschien bellen oid? iemand ervaring hiermee?
ik vind het lastig, waarschijnlijk is de ipad wekenlang uitverkocht in nederland, of zal dat meevallen?
en kan ik misschien last minute een ice trein opvullen? op de hispeed site van ice staat niks daarover, maar het lijkt me dat een trein gevuld moet worden? misschien bellen oid? iemand ervaring hiermee?
ik vind het lastig, waarschijnlijk is de ipad wekenlang uitverkocht in nederland, of zal dat meevallen?
Verwijderd
@pimios Heeft wel een punt, al zou je de ipad in je handbagage hebben, zou je kunnen aankaarten dat je de iPad al had voordat je naar USA ging. Als je de verpakking etc weggooid, kunnen ze nooit aantonen dat je hem niet al had. Dan moet je er natuurlijk niet 10 in je bagage hebben.
Is het niet zo dat douane a.d.h.v. het serie-nummer kan zien of je hem in USA hebt gekocht?
Ik heb het ook gedaan.. In de handbagage gedaan met doos en al..
Aangezien wij vaak als Nederlandse ploeg reizen in uniform laten ze ons toch wel door..
Vlieg max. 10x per jaar en nog nooit problemen gehad..
Maar ik kan je wel vertellen dat het zweet tussen mn bilnaad zat toen ik door de douane ging..
Aangezien wij vaak als Nederlandse ploeg reizen in uniform laten ze ons toch wel door..
Vlieg max. 10x per jaar en nog nooit problemen gehad..
Maar ik kan je wel vertellen dat het zweet tussen mn bilnaad zat toen ik door de douane ging..
Zweten ? Wat kan je gebeuren ? Dat je wat geld moet bij moet leggen, zo spannend is dat toch niet. Maar mensen lees mijn bericht van De Standaard, zij zeggen dat die 21 juli uit komt.
Verwijderd
In de Nederlandse Apple Store staat nu een Engelstalig iPad-blokje met de knop "Buy now". Voorheen was dit een Nederlandstalig iPad-blokje met "Meer informatie".
http://www.apple.com/nl/ipad/ staat nu ook "Verkrijgbaar vanaf juli"Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:51:
[...]
In de Nederlandse Apple Store staat nu een Engelstalig iPad-blokje met de knop "Buy now". Voorheen was dit een Nederlandstalig iPad-blokje met "Meer informatie".
deze mededeling staat er al aantal weken op, nog even geduld dus.GS2K1 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:52:
[...]
http://www.apple.com/nl/ipad/ staat nu ook "Verkrijgbaar vanaf juli"
The difference between men and boys is the size of their toys
Pas op. De douane heeft omgekeerde bewijslast.Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:28:
@pimios Heeft wel een punt, al zou je de ipad in je handbagage hebben, zou je kunnen aankaarten dat je de iPad al had voordat je naar USA ging. Als je de verpakking etc weggooid, kunnen ze nooit aantonen dat je hem niet al had. Dan moet je er natuurlijk niet 10 in je bagage hebben.
Jij moet aantonen dat het zo is, de douane niet!
Dus wanneer zij beweren dat je het daar hebt gekocht, dan zal jij met bewijs moeten komen om dat te weerleggen.
Verwijderd
Ik vind het merkwaardig dat er een aantal Nederlandstalige websites uitspraken doen over de leverdatum van de iPad in Nederland. Het lijkt mij dat dit puur koffiedik kijken is, aangezien - naar mijn weten - de enige mensen die iets weten van de leverdatum, Apple US is. Het lijkt me zelfs waarschijnlijk dat Apple Benelux nog geen idee heeft.
Daarnaast is het betreurenswaardig dat er nog steeds Nederlandse firma's zijn die iPads verkopen tegen (veel) te hoge prijzen.
Ik heb maar een 16GB WiFi uit Duitsland op laten sturen, ik hoop deze binnen een week te ontvangen. Het zou wel erg toevallig zijn dat de Nederlandse versie tegelijkertijd verkrijgbaar is als ik mijn iPad ontvang
Daarnaast is het betreurenswaardig dat er nog steeds Nederlandse firma's zijn die iPads verkopen tegen (veel) te hoge prijzen.
Ik heb maar een 16GB WiFi uit Duitsland op laten sturen, ik hoop deze binnen een week te ontvangen. Het zou wel erg toevallig zijn dat de Nederlandse versie tegelijkertijd verkrijgbaar is als ik mijn iPad ontvang
Verwijderd
Hoi, ik ga vrijdag om een iPad 16 GB Wi-Fi in Aachen. Ik heb echter nog een paar vraagjes, ik hoop dat iemand ze kan en wil beantwoorden.
Is het echt nodig om het te reserveren of is hij meestal wel op voorraad?
Hoe zit het met de garantie van de iPad als ik heb in Duitsland koop, waar moet ik dan heen als er iets mis mee is?
Klopt het dat er geen oordopjes bij zitten?
De prijs is toch iets meer dan € 499,- door de belasting? Wat is het precies?
Met vriendelijke groet,
Bart
Hoe zit het met de garantie van de iPad als ik heb in Duitsland koop, waar moet ik dan heen als er iets mis mee is?
Met vriendelijke groet,
Bart
Net in munchen een Ipad gehaald in de apple store, ze hadden hier nog 16 en 64gb modellen. Reserveren was niet mogelijk dus ben er maar gewoon naar toe gereden, was in de buurt voor werk nl. Prijs is gewoon gelijk aan de prijs op de webstore, daarnaast heb je wereldwijde garantie, dus je kan event. overal terrecht.
mijn vrouw is nu in Houston voor werk en gaat een 3G scoren hoop ik. Nog tips waar ik niet aan mocht denken om haar mee te geven? Ik bedoel, een 3G simlockvrij zou gewoon beschikbaar zijn daar volgens de Applestore
Jpjedi schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:50:
mijn vrouw is nu in Houston voor werk en gaat een 3G scoren hoop ik. Nog tips waar ik niet aan mocht denken om haar mee te geven? Ik bedoel, een 3G simlockvrij zou gewoon beschikbaar zijn daar volgens de Applestore
zucht: lezen jullie dit topic niet doorVerwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:13:
Hoi, ik ga vrijdag om een iPad 16 GB Wi-Fi in Aachen. Ik heb echter nog een paar vraagjes, ik hoop dat iemand ze kan en wil beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Bart

Alle antwoorden staan hier in dit topic/forum. Een beetje moeite doen en je vindt de antwoorden waarvan jullie voorgangers het uitzoekwerk hebben gedaan.
Verwijderd
Reserveren is in DE een must, wil je zeker zijn van één. Ik heb tig Duitse winkels gemailed, niemand had ook maar iets. Ook wist vrijwel niemand mij te vertellen wanneer ze op voorraad waren, aangezien Apple productieproblemen/vertraging schijnt te hebben. (volgens een v/d winkels, ik houd het maar gewoon op ondercapaciteit, teveel vraag).Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:13:
Dit zal waarschijnlijk Duitsland zijn.Hoe zit het met de garantie van de iPad als ik heb in Duitsland koop, waar moet ik dan heen als er iets mis mee is?
Dat klopt.Klopt het dat er geen oordopjes bij zitten?
Naar mijn ervaring is de prijs gewoon €499,-De prijs is toch iets meer dan € 499,- door de belasting? Wat is het precies?
Lezen! Ik heb het topic globaal gelezen en vraag enkel om zaken die ik over het hoofd zou hebben gezien.iPatrick schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:56:
[...]
[...]
zucht: lezen jullie dit topic niet door![]()
Alle antwoorden staan hier in dit topic/forum. Een beetje moeite doen en je vindt de antwoorden waarvan jullie voorgangers het uitzoekwerk hebben gedaan.
Sorry maar ik heb echt betere dingen te doen dan 67 pagina's door te spitten plus dat ik een actuele discussie handiger vind waar anderen ook weer wat aan hebben.
Verwijderd
Ik wil er vrijdag om gaan, is het reëel om te hopen dat ze er nog hebben?
Heb vanavond al wel wat winkels gemaild of er de mogelijkheid is om er een te reserveren, ik hoop morgen wat van ze te horen!
Ben best zenuwachtig of ik hem op tijd ga hebben, ik ga nl over een week op vakantie.....
Heb vanavond al wel wat winkels gemaild of er de mogelijkheid is om er een te reserveren, ik hoop morgen wat van ze te horen!
Ben best zenuwachtig of ik hem op tijd ga hebben, ik ga nl over een week op vakantie.....
Ik heb een paar weken geleden ong. 7 winkels gemailed en kreeg van 2 winkels terug dat ik hem op kon halen.Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:09:
[...]
Reserveren is in DE een must, wil je zeker zijn van één. Ik heb tig Duitse winkels gemailed, niemand had ook maar iets. Ook wist vrijwel niemand mij te vertellen wanneer ze op voorraad waren, aangezien Apple productieproblemen/vertraging schijnt te hebben. (volgens een v/d winkels, ik houd het maar gewoon op ondercapaciteit, teveel vraag).
Zodra de iPad hier uit is kan je gewoon hier je garantie claimen.Dit zal waarschijnlijk Duitsland zijn.
Klopt.Naar mijn ervaring is de prijs gewoon €499,-
Alle winkels mailen ? Je kan gewoon naar de site van Gravis.de gaan
Hier selecteer je het product wat je wilt, nu kan je kijken in welke winkels het product aanwezig is, mailtje sturen en je kan hem ophalen. Zo heb ik het gedaan. Had afgelopen gekeken voor de 32GB WIFI en die was bij 5 winkels aan de grens aanwezig
Hier selecteer je het product wat je wilt, nu kan je kijken in welke winkels het product aanwezig is, mailtje sturen en je kan hem ophalen. Zo heb ik het gedaan. Had afgelopen gekeken voor de 32GB WIFI en die was bij 5 winkels aan de grens aanwezig
Verwijderd
Nu nog alleen kijken hoe en wanneer ik hem op ga halen, zit de hele week al meer dan 4 uur in de auto

Zodra je het apparaat in handen hebt ben je al die reistijd al lang weer vergeten....Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:38:
Hoorde net een voicemail bericht van Gravis dat mijn iPad 32Gb + 3G binnen is.
Nu nog alleen kijken hoe en wanneer ik hem op ga halen, zit de hele week al meer dan 4 uur in de auto
Pas op..volgens mij houden ze 'm maar een beperkt aantal dagen vast voor je!
Verwijderd
Tot de 20e inderdaad, dus ik moet zaterdag die kant op.bvsteyn schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:40:
[...]
Zodra je het apparaat in handen hebt ben je al die reistijd al lang weer vergeten....![]()
Pas op..volgens mij houden ze 'm maar een beperkt aantal dagen vast voor je!
Zou je kunnen zeggen bij welke shop? Mediamarkt?Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 23:31:
Gereserveerd, ga er morgen om
Bedankt!
EDIT: iPad in huis!
[ Voor 5% gewijzigd door Ratjetoe92 op 16-07-2010 14:41 ]
Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!
Mijn iPad (16Gb, Wifi) die ik dinsdagavond heb besteld wordt vandaag opgestuurd. (Ik kreeg net een email van gravis.de)
Een stuk sneller dan ik verwacht had, gezien de schaarste. Met een beetje geluk heb ik em dus morgen al in huis.
Een stuk sneller dan ik verwacht had, gezien de schaarste. Met een beetje geluk heb ik em dus morgen al in huis.
Kan je brij Gravis.de ook gewoon online bestellen en naar een NL adres laten opsturen, of moet je dit expliciet per e-mail doen? Wat is nu uiteindelijk de meest handige manier voor de meeste mensen gebleken? Bestellen per e-mail lijkt me voorn een lastige betalingssituatie zorgen, of ervaren mensen dit anders bij Gravis?robhoeben schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:48:
Mijn iPad (16Gb, Wifi) die ik dinsdagavond heb besteld wordt vandaag opgestuurd. (Ik kreeg net een email van gravis.de)
Ik zie dat hier iedereen 'm op gaat halen vlak over de grens. Als het werkt, ga ik er gelijk eentje bestellen ter verzending uiteraard
Mijn Duits is ook niet meer wat het geweest is, dus ik kan op de site niet zoveel vinden over lever voorwaarden en betalingsmogelijkheden (Alleen creditcard logo's zie ik staan)
[ Voor 27% gewijzigd door mauwz op 16-07-2010 15:03 ]
Ik heb de iPad gewoon via de webshop van Gravis besteld.
Afleveradres is in Nederland, kost 19 euro voor de verzending.
Betaald via Paypal - Creditcard.
Werkt perfect.
Afleveradres is in Nederland, kost 19 euro voor de verzending.
Betaald via Paypal - Creditcard.
Werkt perfect.
Mocht je willen bestellen bij Gravis via de online store:
Aldus de email van vandaag.we are still waiting for the iPad. We received another delivery from apple but just the following modells.
Apple iPad Wi-Fi 16 GB 113903
Apple iPad Wi-Fi 32 GB 113904
Apple iPad Wi-Fi 64 GB 113905
Apple iPad 3G + Wi-Fi 64 GB 113908
Mit freundlichen Gruessen
Verwijderd
Op de site staat nog geen info dat ze leverbaar zijn.headout schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 16:25:
[...]
Aldus de email van vandaag.
Wat is de levertijd als de ipads op voorraad zijn bij gravis?
3 dagenVerwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 16:33:
[...]
Op de site staat nog geen info dat ze leverbaar zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door H5550 op 16-07-2010 17:23 ]
Verwijderd
+1 het is niet te doen om 68 pagina's door te lopen, en dan zeker nog de andere delen ook. We zijn niet allemaal nerds. En ik ben blij voor je dat iemand anders wel gewoon antwoord heeft gegeven op je vragen.Jpjedi schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:18:
.... Sorry maar ik heb echt betere dingen te doen dan 67 pagina's door te spitten plus dat ik een actuele
discussie handiger vind waar anderen ook weer wat aan hebben.
Verwijderd
Ik ben er gedeeltelijk mee eens, je kunt ook gewoon de quicksearch gebruiken met het zoeken binnenin dit topic. Sorry maar sommige mensen zijn gewoon ERG lui.Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 21:18:
[...]
+1 het is niet te doen om 68 pagina's door te lopen, en dan zeker nog de andere delen ook. We zijn niet allemaal nerds. En ik ben blij voor je dat iemand anders wel gewoon antwoord heeft gegeven op je vragen.
Klopt. Net bericht gehad dat mijn 64/3G verstuurd is.headout schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 16:25:
[...]
Aldus de email van vandaag.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Ik heb de mijne dinsdag om 09:00 uur besteld (voorraad oranje, beperkt leverbaar) en hij is vandaag vrijdag om 14:00 uur afgeleverd. Dus bij mij ook 3 dagen. Alleen de status op mijn account staat nog steeds op "Bestellt" dus daar kon ik niet op afgaan....Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 16:33:
[...]
Op de site staat nog geen info dat ze leverbaar zijn.
Samsung S23 Ultra 256GB
Gister naar Düsseldorf geweest en een iPad wifi 32gb gekocht met booq sleeve.
Dit is getikt vanaf de iPad wat een fantastisch ding!
|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
ik heb er vandaag een gescoord, mocht toch kiezen uit de 32 gb 3g en de 64 3g. uiteraard maar de 64 gekozenovertones schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 12:27:
Ik heb mijn iPad bij Gravis in de Online Shop gekauft gekocht. Op de samenvatting stond "inkl. 1 GRAVIS digital Starterkit No. 1 Nur bei Kauf eines iPad". Dat was dus kennelijk een bonuskado.
Alleen: gisteren heb ik mijn pakket ontvangen, zat er enkel de iPad in...
Zijn er hier die ook bij Gravis hebben besteld/ gekocht, en die wel zo'n GRAVIS digital Starterkit No. 1 hebben ontvangen?
Zo ja: wat is dat precies??
Alleen: gisteren heb ik mijn pakket ontvangen, zat er enkel de iPad in...
Zijn er hier die ook bij Gravis hebben besteld/ gekocht, en die wel zo'n GRAVIS digital Starterkit No. 1 hebben ontvangen?
Samsung S23 Ultra 256GB
Ik wacht even tot vrijdag, eerste foto's van de Ipads in leverdozen bij de Nederlandse stores zijn al opgedoken. Hopende er het aankomende weekend een te scoren in NL.overtones schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 12:27:
Heb ik er ook niet bijgekregen.wvexeltweakers schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 23:02:
Ik heb mijn iPad bij Gravis in de Online Shop gekauft gekocht. Op de samenvatting stond "inkl. 1 GRAVIS digital Starterkit No. 1 Nur bei Kauf eines iPad". Dat was dus kennelijk een bonuskado.
Alleen: gisteren heb ik mijn pakket ontvangen, zat er enkel de iPad in...![]()
Maar het waren volgens mij kortingsbonnen van Gravis.de.
Ik heb maar een mail naar de Support gestuurd. Dan geven ze maar een kortingscode voor bestelling via de site.H5550 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 08:01:
[...]
Heb ik er ook niet bijgekregen.
't Is ook voor de iPad-koper crisis, toch?
Samsung S23 Ultra 256GB
Pakketje met een kortingsbon idd, 5 euro ofzo dacht ik.H5550 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 08:01:
[...]
Heb ik er ook niet bijgekregen.
Haters everywhere but I don’t really care
ik heb net mijn 32gb ipad opgehaald in arnhem bij iemand die er 2 had meegenomen aardige vent alles keurig en netjes gewoon via marktplaats
Ik ga volgende week naar Londen. Weet iemand of de iPad daar ook gewoon in de winkels voorradig is? Bijv. bij de Apple Store, of zijn er ook andere winkels waar die verkocht wordt?
En evt. andere dingen waar ik op moet letten als ik een iPad in de UK wil kopen? (behalve de andere stekker).
En evt. andere dingen waar ik op moet letten als ik een iPad in de UK wil kopen? (behalve de andere stekker).
Zo te zien is Gravis wel een zeer goede media shop in Duitsland. Ik zal mijn ipad er binnekort ook maar even bestellen:) hoe zit het eigenlijk met de taal mogelijkheden van de ipad? Eerlijk gezegd vind ik mijn iPhone in het Nederlands toch stiekem wel erg handig. Kan ik een ipad van Gravis ook in het Nederlands configureren?
Zodra je hem aansluit op i-tunes doet die dat automatisch instellen op Nederlands.mauwz schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:26:
Zo te zien is Gravis wel een zeer goede media shop in Duitsland. Ik zal mijn ipad er binnekort ook maar even bestellen:) hoe zit het eigenlijk met de taal mogelijkheden van de ipad? Eerlijk gezegd vind ik mijn iPhone in het Nederlands toch stiekem wel erg handig. Kan ik een ipad van Gravis ook in het Nederlands configureren?
En vergeet ook de parkeer mogelijkheden niet. Voor Gravis klanten is er een parkeerplaats achter de winkel. Je moet een soort steegje in naast de winkel. Via een trap loop je zo de winkel in. Ze zitten eigenlijk midden in het centrum. Zijn ook tot 8 uur 's avonds open, alleen zaterdag niet.mauwz schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:26:
Zorg alleen voor voldoende cash. Pinnen werkt (waarschijnlijk) niet, ook als je een NL pinpas met EMV chip hebt. Creditcard is ook twijfelachtig.
Zit een Commerzbank een paar 100 meter verderop, maar volgens mij kun je maar 500 euro / dag uit een buitenlandse flappentap halen.
Ik moest er een 2x heen, omdat ik in al mijn wijsheid dacht te kunnen pinnen of met een creditcard te kunnen betalen.
[ Voor 21% gewijzigd door loekf2 op 18-07-2010 17:53 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Alleen NL apps zijn er nog amper te vinden. Misschien behalve die van de NRC.H5550 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:42:
[...]
Zodra je hem aansluit op i-tunes doet die dat automatisch instellen op Nederlands.
Echter ik raad niet aan om met NRC een NL krant te lezen. Beter is om PressReader te installeren. Na installeren 7 downloads gratis. Daarna 0.99 USD / krant of bv. 9.99 voor een maand (= 31 downloads). Qua NL kranten hebben ze alleen NRC en Volkskrant.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Verwijderd
Afgelopen vrijdag een 32 gig 3g iPad besteld bij Gravis, toen ze nog op voorraad waren (3 uur 's nachts). Meteen betaald via PayPal, ben benieuwd hoelang het gaat duren!
Vorige week zondag een 16GB WiFi iPad bij Gravis besteld, betaald met PayPal en op laten sturen naar NL. Als het goed is komt hij morgen binnen. Morgen even lekker ermee kloten. 
Update: hij is binnen hoor
nu iPad software aan het updaten
Update: hij is binnen hoor
[ Voor 17% gewijzigd door Leeuw88 op 19-07-2010 14:12 . Reden: iPad ontvangen ]
In Houston is de levertijd 3-10 werkdagen. Mijn vrouw heeft een 32gb 3G besteld en nu maar hopen dat ze net leveren voor ze zaterdag terugreist.
Afgelopen zaterdag de iPad WiFi 64GB besteld bij Gravis. Heb vanmorgen nog wat over een weer zitten mailen over dat mijn BTW nummer wel geldig is alleen de bedrijfsnaam niet (die is leeg) bij de validatie. Heeft iemand hier ervaring met het importeren vanuit een ander land op een bedrijf?
Heb je de bedrijfsnaam volgens de KvK inschrijving opgegeven? Ik neem aan dat deze naam bij de Belastingdienst op dezelfde manier bekend is, want hier vanuit ben je aangemerkt als btw-ondernemer.
Wellicht even een uittreksel van de KvK meesturen met je btw-nummer bijgevoegd. Normaal gesproken hebben ze hier genoeg aan.
Wellicht even een uittreksel van de KvK meesturen met je btw-nummer bijgevoegd. Normaal gesproken hebben ze hier genoeg aan.
[ Voor 3% gewijzigd door mauwz op 19-07-2010 13:16 ]
Dankje, heb zojuist de gegevens doorgestuurd. Hopelijk lukt het nu wel.mauwz schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:16:
Heb je de bedrijfsnaam volgens de KvK inschrijving opgegeven? Ik neem aan dat deze naam bij de Belastingdienst op dezelfde manier bekend is, want hier vanuit ben je aangemerkt als btw-ondernemer.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in [iPad] importeren : De levertijden.
Plaats GEEN herleidbare track & trace links of plaatjes in dit topic. Je pakje zou hiermee onderschept kunnen worden door derden.
Let op of je post niet beter past in [iPad] importeren : De levertijden.
Plaats GEEN herleidbare track & trace links of plaatjes in dit topic. Je pakje zou hiermee onderschept kunnen worden door derden.