psychoclown schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:49:
[...]
Nier geheel onbelangrijk, 55fhr van spirit

Overigens werken die extra skills niet zo he.. die 5 extra punten zijn geen extra punten want je moet al 94 zijn wil je je char skillwise af hebben.
[...]
Duidelijk de eerste optie want dan heb je nog 3 extra skills wat gelijk staat aan 1k dmg per skill

Overigens moet je rekenen op 2x 5-5 rbf want een Coh is het beste armor voor een lightsorc.
Laat ik voorop stellen dat ik het qua robuustheid zeker een goed verhaal vind, en het is ook zeker een goede optie. Maar toch heb ik het idee dat de onderbouwing nog niet sluitend/overtuigend is.
Eerst het damage oogpunt, mijn belangrijkste reden om de infinity zelf te willen dragen(die ik overigens nog lang niet heb, maar dat terzijde), is lightning immunes. Lightning immunes zijn de enige immunes waar je serieus iets tegen kunt doen. Maar om die monster ook nog een beetje fatsoenlijk te kunnen slopen moet je de resist serieus kunnen terugbrengen. Voor overige monsters wordt het pas inefficient als je onder de -100 resist komt.
Lightning immunes: Breaken van immunity kan met LR curses en conviction beide werken met 20% efficiency, dus een lvl 13 conviction is -90% resist, effectief dus 90/5=18%. je kunt dus immunity breaken bij monsters tot 117% resist lightning. Daarna heeft zo'n monster nog steeds 99% resist lightning. Dan doe je dus 1% van je normale damage, dat schiet niet op. Daarna zul je dus met andere lower resist aan moeten komen.
Van kid jansen: griffon + eschuta geeft al max -20/+35, dus 3x 5-5 rbf en je zit al op -35/+50
Netto resist is dan 99%-35%=64% resist lightning, damage houdt dan nog niet echt over. Bij infinity vasthouden heeft datzelfde monster 99%-85%=14% resist lighting. Het verschil is dan een factor 2,38 in damage, corrigeer dat voor het verschil in skills en je doet tegen lightning resist mobs ongeveer 2 keer zoveel damage. Die monsters waren het lastigst en zijn hiermee ineens redelijk te doen(inschatting).
Tegen overige monsters verlies ik damage ten opzichte van iemand met +skills e.d., maar het is niet drastisch. Veel lastige hoeken(CS) hebben veel mobs met redelijk hoge lightning resist (25-75%). Daarvan gaat dan af conviction, en de lower resist van infinity/griffons etc. conviction was 90+85(waarvan ik de facets zou overslaan als ik eerlijk ben, maar dat terzijde). Tot 75% resist lightning werkt de setup 100% effectief, daarna mis ik een deel, maar dat is niet gelijk drastisch.
Andere voordelen die ik zie zijn, minder afhankelijk van je merc qua damage, merc dood boeit niet gelijk qua damage. Dus die kan je wellicht beter outfitten om te tanken waarmee 'jij' ook wint aan survivability (reaper's toll, tomb reaver, kelpie, zijn beter voor merc tanken dan infinity).
Ja je geeft op het gebied van fcr/fhr/res/skills het een en ander op. De vraag is welk deel daarvan erg is, en welk deel oplosbaar. Je zult waarschijnlijk blijven hangen op 78FCR breakpoint(1 lager dan 117, die overigens met magefist erbij nog haalbaar is ook), FHR is iets dat met charms voor een groot deel is op te lossen, en 60% is dan snel haalbaar, zeker als er met boots/gloves/belt een beetje wordt gespeeld.
Kortom, het is zeker niet zo dat ik wil beweren dat zelf infinity vasthouden veel beter is, maar het is zeker wel een variant die ook voordelen heeft, zeker tegen lightning immunes(waar het me voornamelijk om gaat).
Make it fool proof and someone will make a better fool.