HTC Desire - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 23 Laatste
Acties:
  • 225.847 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odiebla schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:43:
[...]

Niet, voor zover ik kan zien ondersteunt Sense geen landscape.
Seriously? Ook niet op een andere manier? Hoe type je dan in vredesnaam lekker namen in op het toetsenbord? Dat is dan toch hartstikke klein? Ik was nav reviews etc heel enthousiast over deze foon, maar op deze fiets zakt dat enthousiasme toch echt zeer snel... Ben blij dat ik hem een tijdje voordat mijn abo afloopt in huis heb zodat ik er even mee kan spelen en echt een goede inschatting kan maken, anders stuur ik hem binnen 7 dagen zeker terug. Allemaal rare beperkingen hoor voor iets wat zo de lucht in geprezen wordt. Als OS5 niet zo brak was op de BB storm zou ik bijna voor de storm 2 gaan als ik dat zo hoor... Geen landscape. Geen apps zonder creditcard. Geen krasvast scherm.

????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamezMaster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 14:43
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:40:
[...]

Seriously? Ook niet op een andere manier? Hoe type je dan in vredesnaam lekker namen in op het toetsenbord? Dat is dan toch hartstikke klein? Ik was nav reviews etc heel enthousiast over deze foon, maar op deze fiets zakt dat enthousiasme toch echt zeer snel... Ben blij dat ik hem een tijdje voordat mijn abo afloopt in huis heb zodat ik er even mee kan spelen en echt een goede inschatting kan maken, anders stuur ik hem binnen 7 dagen zeker terug. Allemaal rare beperkingen hoor voor iets wat zo de lucht in geprezen wordt. Als OS5 niet zo brak was op de BB storm zou ik bijna voor de storm 2 gaan als ik dat zo hoor... Geen landscape. Geen apps zonder creditcard. Geen krasvast scherm.

????
Bij sms'jes typen etc. kan dit natuurlijk wel.
Bij de homescreens niet. dit zijn gewoon de schermen die je ziet als je je telefoon aandoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

cv8x schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:41:
Ik heb 2 mappen met afbeeldingen toegevoegd. Als ik deze foto's ga bekijken (horizontaal) dan zie ik bij elke foto aan de linker- en rechterkant een zwarte balk. Bij zelfgeschoten foto's met het toestel is heel het scherm bedekt met de foto (wat ik ook wil). Waar zou dit aan kunnen liggen?
Iemand een idee toevallig?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij ondersteunt wel landscape maar niet vanuit het beginscherm zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:10
@Discussie over niet willen toegeven aan bankwezen m.b.t. de creditcard:

Heb het al eerder gezegd maar neem dan gewoon Wirecard (virtuele creditcard). Dat is op PREPAID basis en kan je dus nooit schulden opleveren. Je maakt gewoon een bedrag over met een SEPA overboeking en dat bedrag (-1 euro) staat binnen 2 dagen op je virtuele creditcard.

Heb het al uitvoerig getest gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gersompie schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:01:

Heb het al eerder gezegd maar neem dan gewoon Wirecard (virtuele creditcard). Dat is op PREPAID basis en kan je dus nooit schulden opleveren. Je maakt gewoon een bedrag over met een SEPA overboeking en dat bedrag (-1 euro) staat binnen 2 dagen op je virtuele creditcard.

Heb het al uitvoerig getest gisteren.
Excuus, helemaal vergeten je te bedanken denk ik.... :/
Dan gaan we dat eerst eens in huis halen. Wat is een redelijk bedrag om er op te zetten for starters?
Moet ik denken aan 1 of 2 euro per app gemiddeld, of meer aan 10 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• militair90
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-07 19:20

militair90

sure we can f*uck it up

ik wil er ook een :*) _/-\o_

wat is dan de beste provider qua support, ik lees dat mensen bij vodaphone en kpn soms moeite hebben met verbinding, en dat dat tog beter geregeld is bij t-mobile.

zou iemand mij kunner vertellen over ervaringen/ergernissen?

zit er aan te denken om hem bij kpn te halen bij een nieuw abbonement.

'' I'f you're going throuh a hell, keep on going '' Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 22:35

aKra

Intentionally left blank.

-TheNose- schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:46:
Sinds een paar dagen gaat mijn notificatielampje niet meer branden bij ehm notificaties. :P
Opties al aan en uit gezet, softreset, maar geen verschil. Wel irritant. Ik dacht dat meerderen hier last van hadden en vraag me dus af of ze dat hebben op kunnen lossen.
Hier ook last van, ik krijg alleen maar een oranje lampje bij opladen, voor de rest niks...
Stukfruit schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:04:
[...]

Maar ik heb hem wel gebruikt :>

[...]

Juice Defender. Ik was de naam even kwijt ;)
Zeg, was jij het trouwens niet die ergens iemand beschuldigde van mierenneuken? O-)

[...]

Ik heb geen live wallpapers draaien en gebruik nog even geen facebook/twitter/bla/onzin-spul, dus daar wordt volgens mij ook weinig mee gedaan. Verder eigenlijk alleen het standaardspul :)
Ik kende het hele programma'tje niet, dus ik was benieuwd wat het is, dus niet mierenneukkerigbedoeltenzo :+

Overigens nog iets anders, wat mij opvalt bij dat 'Accugebruik' programma die in Android 2.1 zit gebakken, die geeft alleen paar 'systeem' verbruikers weer, maar NIKS over de programma's die het verstoken zoals in Android 1.6 (op mijn HTC Magic). Is dit nieuw, of is dit fail of iets anders?!

[ Voor 11% gewijzigd door aKra op 21-04-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenmm
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-08 20:50
Hallo, ben reeds enkele dagen met dit fantastische toestel aan t spelen :)

Echter kom ik nu op n probleempje, ik heb diverse MP3's en enkele leuke HTC ringtones op de SD-kaart gezet. Allemaal in de root van de SD-kaar, zoals uitgelegd staat op pag.33 (punt 4) vd manual. Vervolgens open ik de muziekspeler en daar staan dan ook de ringtones tussen en dat wil ik niet :F

Weet iemand hier n oplossing voor? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 08:07
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:15:
Ik gebruik WIFI met wpa2 (telfort modem). Het komt regelmatig voor dat ik in een applicatie zit en dat er wordt aangegeven dat er geen verbinding is (youtube bv).

Als ik vervolgens naar de browser ga en tweakers.net intoets krijg ik wel de site (met nieuwe posts). Ook kan ik WIFI in en uitschakelen, daarna doet de applicatie het meestal ook.

Kan het zijn dat WIFI in slaapstand zit en dat sommige applicaties hem er niet uit halen?

Hebben meer mensen hier last van?
Hier heb ik ook last van, heb al met de beveiliging zitten spelen maar dat heeft geen effect.
Sowieso een brak modem als je het mij vraagt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:31
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:36:
[...]
:{ Heel Amerika en 10% van de NL bevolking welke dit jaar met incassobureaus in aanraking is geweest?
Heel amerika is wat geld-lenen vol-KOMEN van de pot gerukt (nouja, niet alleen wat geld lenen betreft, ik kan nog wel meer gekke dingen uit de US of A noemen). Maar wat wil je, met zo'n voorbeeld van de regering. En die 10% van nederland schuif ik inderdaad net zo hard in datzelfde hokje...
En dat is nou niet echt de bedoeling van de zo opgehemelde "vrije markt" lijkt me. Niet veel "vrijs" aan kiezen tussen CC of niks...... Alleen dat zou al reden genoeg moeten zijn voor, zeker een bedrijf als Google, om de ruimere mogelijkheden te benutten.
Dit heeft niets met vrije markt te maken. Android is wat dat betreft nou juist het toonbeeld van vrije markt. je HOEFT je apps niet in de Android markt te kopen, je mag ze ook direct bij de developer kopen, of in de Vodafone App markt, of die van T-Mobile, of die van mij, of...

Google heeft voor haar markt nou eenmaal de keuze gemaakt om het afrekenen via CC te laten gaan. Voor de iTunes store geld het zelfde, alleen heb je daar de keuze uit CC of Click & Buy (wat dan wel weer ideal ondersteunt), wederom geen Paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:40:
[...]

Seriously? Ook niet op een andere manier? Hoe type je dan in vredesnaam lekker namen in op het toetsenbord?
Sorry, ik zeg het verkeerd. De homescreens van Sense ondersteunen voor zover ik weet geen landscape. De meeste Apps die bij Sense horen (bv de mailclient) doen dat gewoon wel, met bijbehorend groot keyboard...
Ik was nav reviews etc heel enthousiast over deze foon, maar op deze fiets zakt dat enthousiasme toch echt zeer snel... Ben blij dat ik hem een tijdje voordat mijn abo afloopt in huis heb zodat ik er even mee kan spelen en echt een goede inschatting kan maken, anders stuur ik hem binnen 7 dagen zeker terug. Allemaal rare beperkingen hoor voor iets wat zo de lucht in geprezen wordt. Als OS5 niet zo brak was op de BB storm zou ik bijna voor de storm 2 gaan als ik dat zo hoor... Geen landscape. Geen apps zonder creditcard. Geen krasvast scherm.

????
Ga vooral even spelen met het toestel, pas wel op dat het uitpakken (=zegel verbreken en/of uit het plastic halen) waarschijnlijk je recht op retour ernstig beperkt. Ga desnoods bij een mediamarkt kijken, daar kun je ze vasthouden en ermee spelen...

Overall is het een mooi toestel en werkt hij erg fijn. Hou in je hoofd dat Android nog niet helemaal volwassen is, evenals de Apps die momenteel te krijgen zijn. Dat zal het komende jaar alleen maar beter gaan worden nu hele massa's developers zich op de immens groeiende Android markt zal storten. Maar verwacht geen 'af' product zoals de iPhone. Maar ook een iPhone heeft z'n nare kanten en tot op heden heb ik geen spijt dat ik voor Android heb gekozen (m'n partner heeft een iPhone 3G), ik kom van Symbian (N E51).

Is de Desire het perfecte toestel? Geen idee. Kunnen er dingen beter? Absoluut. Is het fijn speelgoed? You bet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Gersompie schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:01:

Toch nog effe zeiken hoor :)

Absoluut een goed alternatief voor hen die geen 'normale' CC willen, maar je kunt zo net zo makkelijk schulden maken. De meeste mensen hebben namelijk gewoon een kredietfaciliteit op hun betaalrekening (het zogenaamde rood staan). Met 0 euro op je rekening en vervolgens een overboeking van 500 euro naar Wirecard en hoppa: schuld.

Of leen desnoods 500 euro van je buurman en boek dat over naar Wirecard...

Ik wil maar zeggen: schulden worden gemaakt door de mensen, niet door het medium. En nou stop ik met zeiken hierover, er zijn nog zoveel andere dingen om over te mekkeren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:22:
[...]
Moet ik denken aan 1 of 2 euro per app gemiddeld, of meer aan 10 euro?
Dat kan je zelf bekijken:

www.appbrain.com

Gemiddeld kosten tooltjes je 99 cent, usefull programma's misschien enkele euro's, games kunnen oplopen naar bv een tien euro/dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
ik volg al een paar weken dit topic maar een goede tip om toch de afbeeldingen aan de mp3's te koppelen kwam ik niet tegen.. er wordt wel over gepraat maar ik kom er niet verder mee.
iemand een tip? ik heb al geprutst met tags door winamp het automatisch te laten doen maar niets lukt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Cubed Player heeft een optie om automatisch album art te downloaden. Of dat embedded plaatjes worden in de mp3 files weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07
@tjaeuhm
Probeer eens TuneWiki app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjaeuhm schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:55:
ik volg al een paar weken dit topic maar een goede tip om toch de afbeeldingen aan de mp3's te koppelen kwam ik niet tegen.. er wordt wel over gepraat maar ik kom er niet verder mee.
iemand een tip? ik heb al geprutst met tags door winamp het automatisch te laten doen maar niets lukt ;-)
Albumartgrabber. Om nog even mee te doen in de CC discussie. Is een payed app...gnagnagna

Afbeeldingslocatie: http://nl.androlib.com/appscreenmax/jnDC.u.cs.png Afbeeldingslocatie: http://nl.androlib.com/appscreenmax/jnDB.u.cs.png

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Dit topic is niet bedoeld voor softwarediscussie, zie daarvoor elders in ABM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:19:
[modbreak]Dit topic is niet bedoeld voor softwarediscussie, zie daarvoor elders in ABM.[/]
Ja sorry. Je hebt gewoon gelijk. Kan je mijn reply moven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

maak er een kort bericht van want k heb teveel gedronken in t cafe net, maar terugkomende op de discussie over creditcards en paypal en alles:

http://www.androidplanet....plicaties-mogelijk-maken/

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 22:27
bsmpower schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:02:
[...]

Wat bij mij goed heeft geholpen:
1. Douchen zodat de doucheruimte vol "stoom" staat. Hierdoor krijg je minder snel haren/stof onder de protector.
2. Screenprotector uitpakken en vanaf de boven of onderkant van het scherm beginnen met plaatsen
3. De screenprotector langzaam over het scherm leggen met de hulp van een bankpasje zodat je geen lucht tussen de protector en het scherm krijgt.

Succes!
Je zegt dus dat je de screenprotector in een doucheruimte moet aanbrengen waar 't kletsnat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:03

13art

Moderator Mobile
Je moet het ook niet onder de douche zelf doen natuurlijk ;)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Hmm ben nu gelukkig uit mezelf wakker geworden, en heb t toestel nog aan de lader, maar het klok programma stond wel ineens aan in te branden op het scherm.. Niet echt, want de positie van de klok verandert continu, maar mijn punt is dat de klok app zelf het toestel wakker maakt als je hem vanuit die app in slaap zet (uit knop).
l3art schreef op donderdag 22 april 2010 @ 02:47:
Je moet het ook niet onder de douche zelf doen natuurlijk ;)
Plakken van je screen protector bedoel je neem ik aan :p

[ Voor 34% gewijzigd door DRvDijk op 22-04-2010 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Laatst online: 18-09 13:38
Iemand het koppelen van de HTC desire met een Honda Insight (ingebouwde bluetooth) bouwjaar 2010 al aan de praat gekregen?

Op de Honda site met compatible telefoons staat de Desire er nog niet bij. Maar misschien heeft iemand het al werkend. De telefoon ziet de auto wel, alleen bij het daadwerkelijk pairen gaat het mis.

Wat ik gedaan heb:
- Phone setup geroepen
- Pair geroepen
- 4 x 'Zero' geroepen
- Op telefoon aangezet dat het apparaat gevonden kan worden
- Scannen op telefoon , hierna wordt honda hvt ook gevonden
bij het daadwerkelijk pairen gaat het mis. Hij loopt dan vast, en na een tijdje zegt de auto ook 'timeout'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lubbertkramer schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:12:
[...]

Even zoeken had je antwoord gegeven, ik had dit probleem namelijk ook, maar heb met hulp van wat mede tweakers dit weten op te lossen, VF zelf komt niet met de oplossing, maar je moet zorgen dat je 1 APN hebt met de volgende gegevens:

- Name: Vodafone NL
- APN: live.vodafone.com
- Proxy: 192.168.251.150
- Port: 8799
- Username: vodafone
- Password: vodafone
- Server: <not set>
- MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
- MMS proxy: 192.168.251.150
- MMS port: 8799
- MMS protocol: WAP 2.0
- MCC: 204
- MNC: 04
- Authentication type: PAP
- APN type:
Bedankt voor je reactie! Ik heb gezocht in dit forum en ook in alle andere die ik over dit onderwerp kon vinden...Feit blijft dat het bij mij (en vele anderen) nog steeds niet werkt! Vodafone heeft het nu doorgezet naar de 2e lijn, dus we wachten af...

Over het probleem dat de friendstream maar updates van 1 contact van flickr weergeeft heb ik htc gemaild...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:32:
[...]

Ik zou de thread even moeten zoeken, maar hier loopt een hele mooie thread over met mensen die weten hoe een en ander werkt. Vocht is niet de schuld, het feit dat de pcb niet goed gereinigd is na productie is de reden van corrosie. De PCB en de banen zijn immers geheel bedekt met een mooie niet geleidende, niet corrosieve laag. Heel leuk dat we jaren lang door de telefoonreparateurs in ons aarsje genomen zijn op een belachelijke manier, maar het wordt tijd dat dat eens gaat veranderen. Als het nu om een product gaat wat net op de markt is, oke, misschien kan het dan niet helemaal goed tegen spatwater etc. Prima. Maar dingen die op zo'n grote schaal gemaakt worden en zoveel worden gebruikt en aan temperatuurwisseling en dus condensatie onderhevig zijn moeten daar gewoon tegen kunnen. En als ze goed gereinigd zijn, kunnen ze dat ook. Als ze niet goed gereinigd zijn, kunnen ze dat niet. En helaas komt dat heul veul voor.... En dat zou niet ons probleem moeten zijn.

Maar lekker blijven slikken met zn allen... erg verstandig. En die reparateur die er geld mee verdient en de provider die niets hoeft te betalen als jij de kosten draagt kunnen we prima vertrouwen...
ik heb in een heel juridisch conflict gezeten met de BC over vocht in m'n telefoon, uiteindelijk wel gewonnen maar voordat je idd je recht hebt :(

@odiebla, gebruik je edit knop 's. 4 posts onder elkaar met een tussenpozen van een paar minuten is echt not done.

ik snap niet waar het hele 'het desire scherm kan niet krassen' vandaan komt, uiteraard krast dat net zo hard als ieder ander plastic scherm, met een screenprotector beschadig je dan de protector, die trek je er na een jaar af en je plakt er een nieuwe op, da's een stuk goedkoper dan een nieuw ruitje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

hars73 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:25:
[...]

Tja of de Focus intern hetzelfde systeem gebruikt weet ik niet. Ik zou eigenlijk ergens een Desire moeten kunnen testen in de Fiesta..
Toevallig iemand die in Assen of Hoogeveen woont en die zijn of haar Desire in combinatie met onze Ford Fiesta zou willen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
hars73 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:06:
[...]

Toevallig iemand die in Assen of Hoogeveen woont en die zijn of haar Desire in combinatie met onze Ford Fiesta zou willen testen?
Wat wil je weten ik rij zelf een fiesta model 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 20:40
Ik krijg het niet voor elkaar om draaiende toepassingen te sluiten. Op Google krijg ik alleen informatie over het afsluiten van abonnementen en op GoT heb ik het in het laatste topic niet echt kunnen vinden. Hoe sluit ik de toepassingen af, ik heb het idee dat dit de batterijduur gigantisch verkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aros
  • Laatst online: 29-08 12:17
Aros schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:50:
[...]

In dat geval ga ik geen task killer meer gebruiken. Zal eens kijken hoe dat verloopt.

Verder heb ik WiFi, GPS, Bluetooth uit en op dit moment zelfs auto-sync uit. Ik heb bij mijn batterij-vebruik gekeken. Die staat nu op 58%: 5u 58minutes sinds losgekoppeld. Het verbruik is als volgt:
  • Mobiel stand-by: 40%
  • Telefoon inactief: 41%
  • Android-systeem 8%
  • Spraakoproepen: 6%
  • Weergave: 3%
  • Telefoon: 2%
Dit zijn opvallend getallen aangezien de inactiviteit zoveel stroomverbruik ineemt.
Nog even een update. Gisteravond heb ik mijn telefoon om 23:00 van de lader afgehaald omdat de accu om 20:00 al leeg was. Om 23:00 zat de accu dus op 100%. Dus heb ik alles uitgezet (wifi, gps, bluetooth, sync) en Juice Defender geinstalleerd. De hele nacht stond de telefoon op stand-by. Vanochtend om 8 uur was de accu nog maar op 45%. Dit betekent dat de accu, door inactiviteit ontzettend snel leeg gaat. Kan dit een defecte accu zijn?

Verder heb ik qua services niks raars draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
shameete schreef op donderdag 22 april 2010 @ 08:43:
ik snap niet waar het hele 'het desire scherm kan niet krassen' vandaan komt, uiteraard krast dat net zo hard als ieder ander plastic scherm, met een screenprotector beschadig je dan de protector, die trek je er na een jaar af en je plakt er een nieuwe op, da's een stuk goedkoper dan een nieuw ruitje :)
Dan heb je zeker nog niet de Milestone in je handen gehad. Ook een captive scherm, maar daar moet je echt je best doen wil je daar krassen op maken (staat zelfs een filmpje op youtube waarop iemand zijn best doet om er krassen op te krijgen met sleutels). Maar dat is van Gorilla Glass gemaakt. Maar dat terzijde, want ik geloof niet dat de Desire dat heeft. Daarom is mijn screenprotector ook onderweg.

Dacht eerst nog aan een Mofi Case, maar denk dat ik met een goede screenprotector een heel eind kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07
BBotman schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:33:
Ik krijg het niet voor elkaar om draaiende toepassingen te sluiten. Op Google krijg ik alleen informatie over het afsluiten van abonnementen en op GoT heb ik het in het laatste topic niet echt kunnen vinden. Hoe sluit ik de toepassingen af, ik heb het idee dat dit de batterijduur gigantisch verkort.
Hoi,

Dat doet het niet. Kijk eens in het topic over taskkillers, daar staat uitgelegd waarom het geen zin heeft toepassingen te sluiten. Soms wil je het wel kunnen zien, wat er draait. Kijk dan bij instellingen - toepassingen - actieve services

Daar kún je ze ook sluiten.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu sinds vorige week vrijdag in bezit.

In principe een top telefoon, maar op sommige puntjes niet echt wat je van een toestel als deze zou verwachten..
De problemen die ik tegenkom zijn;

- Batterij is snel leeg, bij normaal gebruik haal ik 24-30 uur maar aangezien je veel met deze telefoon kan doen haal ik nu max 18 uur.
Hierbij haalt hij dan wel elke 5 min. mail op zit ik ongeveer 45 min. op internet en speel ik vaak eens een spelletje of app.
Wifi gebruik ik niet aangezien je dan nog minder met de telefoon kan doen en met HSPDA of 3G kun je ook goed internetten op je telefoon.
In principe allemaal nog niet eens zo heel erg, als je je telefoon 's nachts maar niet vergeet op te laden.
Geen handige telefoon voor mee op vakantie dus.

- Ik vind het mobiele internet desondanks niet goed werken.
om de dag ongeveer stopt het mobiele internet ermee.
Dit ligt niet aan het netwerk want na een restart heb ik HSPDA ontvangst en werkt alles weer supersnel.
Ook valt het mij op dat de telefoon soms vaak wisselt van HSPDA naar 3G en dan naar GPRS en weer terug.
Afgelopen maandag kon ik overigens niet eens bellen, pas na een restart deed hij dit weer.

- Wat ook irritand is is dat je perse je contacten op je telefoon moet kopiëren wil je personen in de favorieten widget plaatsen.
Wanneer je zoals mij je contacten op je sim wil blijven behouden, heb je dus alle mensen dubbel in je contactenlijst staan.

- Wat mij ook opvalt is dat veel apps die op andere android telefoons goed werken (zelfs op 3e wereld telefoons van Samsung) bij de Desire vaak vastlopen of gewoon niet werken.

Jammer dat dit voorvalt bij een telefoon die zo wordt aangeprezen, het kan natuurlijk zijn dat HTC/Google hier nog updates voor uit brengt maar op het moment stoort het toch wel..
Toch moet ik zeggen dat Android er verder goed uit ziet en soepel werkt, ondanks deze probleempjes heb ik geen spijt van mijn keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
shadownetwork schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:15:
[...]

Brando maakt schermbeschermers. Heb er nu ééntje over mijn huidige telefoon (X1) en die zie je en merk je niet ;) (En dat voor omgerekend 9 euro o.i.d. uit hong kong, rechtstreeks bij brando, via winkels in nederland betaal je 2x zoveel).
Welke neem je dan? De UltraClear? En dan de Nexus One versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Fasterinside op 22-04-2010 09:53 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Bij toeval net een stomme fout in de agenda van de Desire tegen gekomen.
De weeknummers kloppen niet. Neem de huidige week. We zitten nu in week 16. Maar zet de kalender in de Desire maar eens op week weergave. Links bovenin staat dan week 17....

Best irritant. En zou ook niet weten hoe het op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

TWFpa2Vs schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:30:
[...]
Wat wil je weten ik rij zelf een fiesta model 2009.
En heb je in jouw Fiesta de ingebouwde bluetooth optie?

Wat ik graag zou willen weten is of de Desire het goed doet in combinatie met deze bluetooth carkit.
- Kan ik probleemloos gesprekken starten en gesprekken ontvangen?
- Wordt het telefoonboek vanuit de telefoon naar de Fiesta verzonden zodat ik ze kan bellen vanuit de carkit?
- Zo ja, wordt het telefoonboek alleen met telefoonnummers overgezonden of komen ook gewoon netjes de namen erbij?
- Werkt de voicedialing die je kunt gebruiken dmv 'store name' en 'dial name'? Hierbij wordt in de carkit dus een naam en nummer opgeslagen en wordt via bluetooth het nummer naar de telefoon gezonden en gebeld.
- Zijn er verder nog problemen die jou bekend zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:47
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:44:

- Batterij is snel leeg, bij normaal gebruik haal ik 24-30 uur maar aangezien je veel met deze telefoon kan doen haal ik nu max 18 uur.
Hierbij haalt hij dan wel elke 5 min. mail op zit ik ongeveer 45 min. op internet en speel ik vaak eens een spelletje of app.
Wifi gebruik ik niet aangezien je dan nog minder met de telefoon kan doen en met HSPDA of 3G kun je ook goed internetten op je telefoon.
In principe allemaal nog niet eens zo heel erg, als je je telefoon 's nachts maar niet vergeet op te laden.
Ik kan eigenlijk geen enkele high-end telefoon die langer met de batterij doet, je laptop moet je in principe toch elke dag opladen? Als je op vakantie gaat kun je eventueel 3G enz. uitzetten wat dan ook ervoor zorgt dat de batterij langer meegaat.
Dit ligt niet aan het netwerk want na een restart heb ik HSPDA ontvangst en werkt alles weer supersnel.
Ook valt het mij op dat de telefoon soms vaak wisselt van HSPDA naar 3G en dan naar GPRS en weer terug.
Afgelopen maandag kon ik overigens niet eens bellen, pas na een restart deed hij dit weer.
Ikzelf ondervind geen enkel probleem met het ontvangen van HSPDA en 3G, heb mijn toestel al enkele dagen aanstaan en constant verbinding gehad.
- Wat ook irritand is is dat je perse je contacten op je telefoon moet kopiëren wil je personen in de favorieten widget plaatsen.
Wanneer je zoals mij je contacten op je sim wil blijven behouden, heb je dus alle mensen dubbel in je contactenlijst staan.
Is er een reden voor dat je ze graag op je SIM hebt willen staan? Je kunt eventueel Google Contacts gebruiken om ze te synchroniseren. Contacen op je SIM hebben staan is eigenlijk niet meer van deze tijd :P
- Wat mij ook opvalt is dat veel apps die op andere android telefoons goed werken (zelfs op 3e wereld telefoons van Samsung) bij de Desire vaak vastlopen of gewoon niet werken.
Kun je wat voorbeelden noemen? Heb op HTC Peep nog geen enkele applicatie gezien die crashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aros
  • Laatst online: 29-08 12:17
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:44:
Ik heb hem nu sinds vorige week vrijdag in bezit.

In principe een top telefoon, maar op sommige puntjes niet echt wat je van een toestel als deze zou verwachten..
De problemen die ik tegenkom zijn;

Jammer dat dit voorvalt bij een telefoon die zo wordt aangeprezen, het kan natuurlijk zijn dat HTC/Google hier nog updates voor uit brengt maar op het moment stoort het toch wel..
Toch moet ik zeggen dat Android er verder goed uit ziet en soepel werkt, ondanks deze probleempjes heb ik geen spijt van mijn keuze!
Dataverbinding stopt er bij mij af en toe ook mee. Dit is op te lossen door Vliegtuigmodus aan en weer uit te zetten. Een herstart is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000

DarkSide

theres no place like ::1

l3art schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:50:
De weeknummers kloppen niet. Neem de huidige week. We zitten nu in week 16. Maar zet de kalender in de Desire maar eens op week weergave. Links bovenin staat dan week 17....

Idd maar als de week begint op zondag is het wel week 16.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwR
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-07-2024

AwR

DarkSide schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:55:
[...]

Lees dit artikel even over weeknummers, geeft een aardige indruk van de 'problemen' rondom weeknummers.

ps.: in de settings van de kalender kun je de First day of week instellen, als je deze op Zondag instel is het week 16. Dit probleem doet zich overigens ook voor in de Engelse Outlook, etc...

[ Voor 21% gewijzigd door AwR op 22-04-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het scherm van de desire(net als de de nexus) van glas. En ja dat materiaal is nu eenmaal krasvaster dan plastic screenprotecter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 01-09 11:48
AwR schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:03:
[...]

Lees dit artikel even over weeknummers, geeft een aardige indruk van de 'problemen' rondom weeknummers.
Jup, de Desire doet het dus fout dit jaar, tenzij ze een software update erdoor gooien.
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:03:
Volgens mij is het scherm van de desire(net als de de nexus) van glas. En ja dat materiaal is nu eenmaal krasvaster dan plastic screenprotecter
Toch zal een screenprotector de eerste klap opvangen. Al krast de protector sneller, als de boosdoener van de kras ook het glas gekrast zou kunnen hebben ben je blij dat er een plastic laagje opzat. Maar over screenprotectors enzo hebben we dacht ik een apart topic voor, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwR

AwR

[quote]DRvDijk schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:06:
[...]

Jup, de Desire doet het dus fout dit jaar, tenzij ze een software update erdoor gooien.

[...]

In de settings van de calendar kun je de First day of week instellen, daarmee krijg je week 16 (volgend jaar wel weer checken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
AwR schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:03:
[...]

ps.: in de settings van de kalender kun je de First day of week instellen, als je deze op Zondag instel is het week 16. Dit probleem doet zich overigens ook voor in de Engelse Outlook, etc...
[...]

Lang artikel, net even te lang om aandachtig door te lezen als je net uit de nachtdienst komt, maar goed basis van artikel is duidelijk.
Als je hem op zondag zet is het inderdaad wel weer week 16. Persoonlijk vind ik het irritant.... Want altijd gewend om de week op maandag te beginnen. Geheid dat ik nu fouten ga maken bij het maken van afspraken. Dat ik dan denk dat het om maandag gaat maar dat blijkt het zondag te zijn.
Dan maar proberen te onthouden dan het een weeknummer minder moet zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn contacten op mijn Sim staan omdat dat makkelijker is wanneer ik mijn sim in een andere telefoon doe..

Ik snap het ook wel met de batterij, ik wil een cradle aanschaffen zodat de telefoon opgeladen word wanneer ik achter de PC zit..

Programma's die bij mij vastlopen zijn vooral de hyves en nu.nl app..
Maar verder lees je vaak in de comments van apps in de market dat ze niet werken op een desire, terwijl ze wel op andere telefoons werken.

Ik zit trouwens bij Hi.. Dus kan aan die combinatie liggen met netwerk maar had er op mijn E71 nooit last van eigenlijk..

Het kan zijn dat HTC dit soort dingetjes nog wegwerkt in een nieuwe update..
Dit zijn trouwens wel de enige slechte dingen die ik over de telefoon kan bedenken, voor de rest is het een super toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Laatst online: 18-09 13:38
hars73 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:06:
[...]

Ik woon in Hoogeveen, ben wel benieuwd of ie het in een Fiesta wel doet. Mijn Honda Insight krijg ik niet gepaired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:39
Joshua schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:53:
[...]

Ik kan eigenlijk geen enkele high-end telefoon die langer met de batterij doet, je laptop moet je in principe toch elke dag opladen? Als je op vakantie gaat kun je eventueel 3G enz. uitzetten wat dan ook ervoor zorgt dat de batterij langer meegaat.
Mijn ervaring met de Tytn II is dat hij in Nederland met continu internet toch eigenlijk iedere avond aan de lader ging. (hij zou 1,5 dag uit kunnen houden denk ik, met geluk 2). Maar zodra ik op vakantie was en internet uitging hield hij het toch zeker 4 a 5 dagen vol zonder te laden.
Daarnaast denk ik dat het een groot verschil maakt of je van push gebruik maakt of je mail om de 5minuten laat checken. Met push gaat je telefoon niet kijken of er mail is, maar komt in actie zodra hij bericht krijgt dat er mail is. Kost naar mijn idee toch minder stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijn1985 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:16:
[...]

Mijn ervaring met de Tytn II is dat hij in Nederland met continu internet toch eigenlijk iedere avond aan de lader ging. (hij zou 1,5 dag uit kunnen houden denk ik, met geluk 2). Maar zodra ik op vakantie was en internet uitging hield hij het toch zeker 4 a 5 dagen vol zonder te laden.
Daarnaast denk ik dat het een groot verschil maakt of je van push gebruik maakt of je mail om de 5minuten laat checken. Met push gaat je telefoon niet kijken of er mail is, maar komt in actie zodra hij bericht krijgt dat er mail is. Kost naar mijn idee toch minder stroom.
Klopt, maar aangezien je met pop geen pushmail mogelijk is naar mijn weten heb ik niet echt een andere keuze..
Om nou speciaal daarvoor een gmail account aan te maken is ook weer zoiets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

mbb26 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:16:
[...]
Ik woon in Hoogeveen, ben wel benieuwd of ie het in een Fiesta wel doet. Mijn Honda Insight krijg ik niet gepaired.
Ik wacht nog even de reactie van af van Prologic. Kijken of hij kan vertellen wat het wel en niet doet. En anders moet ik de Fiesta van mijn vrouw maar een keer meenemen (ik werk in Hoogeveen, woon in Assen) om eventueel met jouw Desire te testen.

Hieronder twee links naar twee forums waarin staat dat ie het doet met de Fiesta.. maar wat dan wel en niet precies staat er niet bij (ja iets met een adresboek die niet wordt overgezet).. Ik heb de vraag daar ook gesteld.
http://www.fordownersclub...pic=11766&hl=desire&st=15
http://www.avforums.com/f...icle-compatibility-3.html

[ Voor 12% gewijzigd door hars73 op 22-04-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Wat werkt in de fiesta met de desire:

Adresboek: Ja (helaas alle google contacts bij mij)(achternaam voornaam sortering)
Voicedial : Nee (dit werkt alleen met nokia :S)
Audio BT: Nee (Werkte wel perfect met een parrot)
Beltoon over radio: Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
l3art schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:50:

bij mij staat anders gewoon week w16, welke agenda ik ook pak (pc sync, of de gesycnte google calender)
[...]

bij mij begint de week gewoon normaal op maandag en toch geeft ie week 16 aan, en als ik m'n toestel op engelstalig zet dan wordt ie week 15, 17 is mij nog niet gelukt.
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:03:
neehoor, is gewoon van plastic. :)

overigens heb ik het idee dat m'n batterij het veel langer uithoud nadat ik 'm gewoon helemaal leeg heb laten lopen, dus totdat het toestel zichzelf uitschakelt...
het apparaat is vanaf 06:45 van de lader af en staat nu op 80 %, terwijl ie van de week rond dit tijdstip rond de 65% stond.

[ Voor 49% gewijzigd door Shanquish op 22-04-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
De calender begint bij mij bij maandag en geeft gewoon week 16 aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:37
Gebruikt een 16GB kaartje meer batterij dan bijvoorbeeld het standaard 4GB kaartje? Scheelt het eventueel ook of het kaartje vol of leeg is met data? Ik heb net een 16 GB kaartje erin gestoken, en vroeg het mij zo ineens af.

Mij weeknummer is trouwens ook 16, en de week begint ook op maandag.

[ Voor 13% gewijzigd door janvanduschoten op 22-04-2010 11:09 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Je kan inderdaad zelf instellen wanneer je week begint, standaard op 'zondag' gelaten en bij mij geeft hij ook W15 aan (deze week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:15:
[...]
Programma's die bij mij vastlopen zijn vooral de hyves en nu.nl app..
Maar verder lees je vaak in de comments van apps in de market dat ze niet werken op een desire, terwijl ze wel op andere telefoons werken.
[...]
Daar noem je er ook twee :P De Nu.nl app is (op alle platformen overigens) behoorlijk brak en als je de comments op de Market bij de Hyves app mag geloven is het ook niet veel soeps.

Zelf heb ik nog geen echte crashes gehad. Ik geloof dat de browser er een keer mee stopte, maar toen zat ik in een keer veel tabs te openen met allemaal Flash dingen erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Beekhouse schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:58:
Huh dat is vreemd..... :S
Ten minste wel bij mij ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamezMaster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 14:43
shameete schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:53:
............

neehoor, is gewoon van plastic. :)
Vrijwel overalwaar ik zoek vind ik dit verhaal ;)

Screen is made up of 3 layers. Top is a glass protective layer. Second is the touch sensitive layer followed by the AMOLED. The review was probably referencing the casing of the handset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 08:42
Ik heb mijn Desire op Nederlands ingesteld, en ik kan mijn blokkeren-scherm achtergrond niet aanpassen.. Een maat van me heeft een Legend, in het engels en hij heeft deze optie wel..

Kunnen jullie wel de achtergrond van het blokkeren scherm apart van de 'bureaublad' achtegrond aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hakkow schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:22:
[...]

Kunnen jullie wel de achtergrond van het blokkeren scherm apart van de 'bureaublad' achtegrond aanpassen?
Out of the box lukt dat niet meer. Bij de Hero kon dat ook nog, bij de Desire dus niet. Laat het los, laat het gaan..oemszzzzzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 08:42
dan ga ik me daar niet meer druk om maken inderdaad.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Beekhouse schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:58:
Dan heb jij hem vast ingesteld op Netherlands (Netherlands)
Ik had hem op English (Netherlands) en dan klopt het weeknummer niet. Bij Netherlands (Netherlands) klopt het wel weer.....

vreemd vreemd vreemd.

Ik heb HTC al ingelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Waar zou je dat kunnen wijzigen dan, ik kan het niet zo snel vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Menu -> Settings -> Language and Keyboard
aKra schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:11:
Je kan inderdaad zelf instellen wanneer je week begint, standaard op 'zondag' gelaten en bij mij geeft hij ook W15 aan (deze week).
Week 15 is dan weer een week te laat :S

[ Voor 77% gewijzigd door 13art op 22-04-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Kan alleen voor Nederlands of Engels kiezen, niet voor beiden zeg maar... Engels en dan Nederlandse instellingen ;)

Wacht wel op de patch/update/upgrade etc. 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door aKra op 22-04-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
*weg* en ik pas je berichten aan zoals ik dat wil ...

Lees Het algemeen beleid eens door, daar staat in dat we dit soort gedrag niet willen.

[ Voor 80% gewijzigd door pven op 22-04-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:32:
[...]
[..]

Ik heb HTC al ingelicht.
Zou zelf niet kunnen bedenken waarom HTC hier iets aan zou moeten doen. Het begin van de week ligt opgesloten in onze Joods-christelijke historie als ik het zo allemaal lees. In principe wijken wij dus erg af van de standaard... :+

http://aladin.bibliotheek.nl/aladin_detail.asp?qpid=54243

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Huh dus jij kan niet kiezen uit:
Netherlands (Netherlands)
Netherlands (Luxembourgh)
English (Netherlands)
English (Luxemburg)
Francais (Pays-Bas)
Francais (Luxembourgh)
Deutch (Niederlande)
Deutch (Luxemburg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Als je dan een 'Nederlandse' ondersteuning aan je Agenda geeft doe het dan ook meteen goed zou ik zeggen Heppieboeddah :+
l3art schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:46:
Huh dus jij kan niet kiezen uit:
Netherlands (Netherlands)
Netherlands (Luxembourgh)
English (Netherlands)
English (Luxemburg)
Francais (Pays-Bas)
Francais (Luxembourgh)
Deutch (Niederlande)
Deutch (Luxemburg)
Neen :(

[ Voor 58% gewijzigd door aKra op 22-04-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:45:
[...]

Zou zelf niet kunnen bedenken waarom HTC hier iets aan zou moeten doen. Het begin van de week ligt opgesloten in onze Joods-christelijke historie als ik het zo allemaal lees. In principe wijken wij dus erg af van de standaard... :+

http://aladin.bibliotheek.nl/aladin_detail.asp?qpid=54243
Dat kan wel wezen, maar dan is het vreemd dat bij de verschillende land instellingen (Netherlands-Nederlands vs Nederland-Engels) dat dat verschil maakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 13:27
Even een vraagje aan de mensen bij wie er al stof onder het scherm zit: hebben jullie hem al teruggestuurd, of zijn jullie dat uberhaupt nog van plan?

Bij mij zit er ook al wat stof onder. Opzich ben ik niet het type dat zich ook maar een beetje druk maak om zoiets, maar als er na pakweg een weekje al wat stof onder zit, dan kan ik me voorstellen dat het na een jaar redelijk vervelend begint te worden.

Wat is nu het verstandigste, over een tijdje contact opnemen of ze nu al meteen inlichten? Aangezien het niet om een fysieke winkel gaat maar om GSMweb ligt de drempel wat hoger met opsturen etc :)

Oh enne, wordt dit dan gefixed of wordt je hele toestel dan vervangen?

Redelijk overdreven post dit, maar wil er nu wel eens het fijne van weten

[ Voor 6% gewijzigd door thamm op 22-04-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:47:
Als je dan een 'Nederlandse' ondersteuning aan je Agenda geeft doe het dan ook meteen goed zou ik zeggen Heppieboeddah :+

[...]
Ik heb er geen last van, mijn agenda doet het prima.

Maar zou het kunnen dat dat engels us-english is?!

Dan klopt het namelijk, dat de week niet juist goed weergegeven wordt.

In amerika begint de week gebruikelijk op zondag.. ;)

Kan jij echt niet bij instellingen/Taal en toetsenbord/landinstellingen/landinstelling selecteren kiezen voor ander indeling? Vreemd! Zit in de retail Désiré [ :P ]die ik heb er gewoon op. Misschien je toestel eens naar factory-restore resetten.

Edit/

Zou het kunnen dat degenen met de week-problemen tijdens de eerste keer opstarten hebben gekozen voor English(Netherlands} i.p.v. Nederlands(nederland)? Zou het kunnen verklaren.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwR

AwR

L.S.

Bij het vullen van m'n google calendar (vanaf m'n pc) merk ik dat veel items niet worden gesynced met de Desire.
Ik heb alle sync-mogelijkheden van de Desire gestart en uitgevoerd, slechts een deel van de afspraken wordt op de Desire getoond.
Enige remedie lijkt (vanaf de pc):
- opnieuw openen van een afspraak
- verwijderen vinkjes bij 'invite others' en 'see guest list'
- opnieuw bewaren
- Desire syncen

Nu verschijnt de aangepast afspraak wel in de calendar van de Disire.
Heel vervelend en erg onbetrouwbaar allemaal :-( :-(

Heeft iemand ander ook dit verschijnsel? Is er iets aan te doen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Mijn keuze menu voor talen:
Nederlands
English
Français
Deutsch

Kan misschien te maken hebben met de Vodafone ROM?!

Overigens Heppieboeddah, bij de first install kan ik me niet herinneren dat ik daarvoor heb moeten kiezen. In elk geval zou het keuze menu exact het zelfde zijn als ik dat nu zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
kan iemand van jullie checken of het volgende een bug is? als je een nieuw smsje start en je drukt dan op de aan balk en typt hier de eerste letters van een naam in. krijg je dan ook iedereen dubbel?

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_02KpkMMsE88/S9AlUYljeUI/AAAAAAAABM0/SSzzEY9PmBI/s640/device.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:02:
Zou het kunnen dat degenen met de week-problemen tijdens de eerste keer opstarten hebben gekozen voor English(Netherlands} i.p.v. Nederlands(nederland)? Zou het kunnen verklaren.
Zou kunnen, maar goed je kan dat dus veranderen bij de instellingen, dus dan zou het weer niet uit moeten maken. Nou ja ik heb mn toestel nu maar op Nederlands (Nederlands) staan. Dan is het in ieder geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
  • Laatst online: 18-09 07:14
TWFpa2Vs schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:31:
kan iemand van jullie checken of het volgende een bug is? als je een nieuw smsje start en je drukt dan op de aan balk en typt hier de eerste letters van een naam in. krijg je dan ook iedereen dubbel?

[afbeelding]
Heb ik ook. Heb je 2 mobiele nummers van 'Vincent'? Want je hebt de keuze uit 2x mobiel, een email versturen... Ik vind het niet storend, het geeft eigenlijk meer keuze wat je wilt gaan doen, een smsje of een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:31:
Mijn keuze menu voor talen:
Nederlands
English
Français
Deutsch

Kan misschien te maken hebben met de Vodafone ROM?!

Overigens Heppieboeddah, bij de first install kan ik me niet herinneren dat ik daarvoor heb moeten kiezen. In elk gevla zou het keuze menu exact het zelfde zijn als ik dat nu zie.
Zou best kunnen dat het aan de rom ligt. Als het een Viodafone-branded is, is die kans wel erg groot dat zij dat eruit gesloopt hebben. Zou je er de WWE op kunnen/moeten zetten. Volgens mij zwerft die ergens rond op het XDA-forum. Wees er wel voorzichtig mee. Je kan je toestel bricken..en dan heb je helemaal niets meer.
Mr.Myst schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:47:
[...]

Heb ik ook. Heb je 2 mobiele nummers van 'Vincent'? Want je hebt de keuze uit 2x mobiel, een email versturen... Ik vind het niet storend, het geeft eigenlijk meer keuze wat je wilt gaan doen, een smsje of een mailtje sturen.
Staan ze ook dubbel in je contactenlijst? Bij contacten/menu/weergeven kan je aangeven welke contacten je wel en niet wil zien.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ik vind het niet nodig om naar WWE te gaan op dit moment, maar bedankt voor de tip ;)

En mbt. de contacten, ik zie ze niet meer dubbel in mijn contactenlijst (inderdaad door het aan te passen) maar als ik een SMS stuur staan ze er nog allemaal in. Heb het iets kunnen verminderen door met ChompSMS aan te geven dat ik alleen mobiele nummers wil zien in die lijst, maar dat lost het nog niet op. Iemand wordt nu alsnog meerdere keren vermeld... Facebook nummer, SIM kaart nummer, GMail contact nummer en het nummer in de telefoon zelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Staan ze ook dubbel in je contactenlijst? Bij contacten/menu/weergeven kan je aangeven welke contacten je wel en niet wil zien.
Nee heb sync uitgezet alle contactpersonen verwijderd en geimporteerd naar het telefoongeheugen vanaf een backup van de SD-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:10:
[...]

Nee heb sync uitgezet alle contactpersonen verwijderd en geimporteerd naar het telefoongeheugen vanaf een backup van de SD-kaart.
Je zou de contacten kunnen koppelen en onder één naam archiveren. Zie vanaf blz 57 van de NLD-handleiding.

Contactgegevens samenvoegen
Voeg dubbele contacten op uw telefoon samen om rommel en verwarring te vermijden. Als dezelfde contactpersoon zichtbaar is in uw telefoon-, Google- en Facebook-accounts, kunt u de contactgegevens samenvoegen.

Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

cv8x schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:41:
Ik heb 2 mappen met afbeeldingen toegevoegd. Als ik deze foto's ga bekijken (horizontaal) dan zie ik bij elke foto aan de linker- en rechterkant een zwarte balk. Bij zelfgeschoten foto's met het toestel is heel het scherm bedekt met de foto (wat ik ook wil). Waar zou dit aan kunnen liggen?
Iemand een idee??? :?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 13:02
De Desire neesmt standaard widescreen foto's (5:3). Waarschijnlijk zijn de foto's die jij hebt toegevoed in een andere verhouding (4:3)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb iets vaags met mijn Desire. Ik doe een transactie bij de ING, dus krijg ik een SMS met de TAN code. Prima, SMS krijg ik, geen probleem. Alleen staat er een naam bij van een Facebook contact. Het lijkt erop dat ie steeds dat Facebook contact pakt als ie de SMS niet kan thuisbrengen. Ik kreeg het eerder toen ik 'instellingen' naar 1300 SMSde om de Vodafone internet instellingen te krijgen. Ik kreeg toen een antwoord terug dat mijn telefoon niet ondersteund werd, van datzelfde Facebook contact. Zogenaamd dan...

Iemand enig idee hoe dit tot stand komt en hoe ik het 'normaal' kan krijgen?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:25:
[...]

Je zou de contacten kunnen koppelen en onder één naam archiveren. Zie vanaf blz 57 van de NLD-handleiding.

Contactgegevens samenvoegen
Voeg dubbele contacten op uw telefoon samen om rommel en verwarring te vermijden. Als dezelfde contactpersoon zichtbaar is in uw telefoon-, Google- en Facebook-accounts, kunt u de contactgegevens samenvoegen.
Ik heb geen dubbele contacten, de enige contacten die ik heb staan in mijn telefoon. Ik sync niet met google of andere sites op dit moment.

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_02KpkMMsE88/S9A2VZ61YzI/AAAAAAAABNU/Z0PkamYTtC0/s640/device.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

bertalizer schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:39:
[...]

De Desire neesmt standaard widescreen foto's (5:3). Waarschijnlijk zijn de foto's die jij hebt toegevoed in een andere verhouding (4:3)?
Hmm daar zou het aan kunnen liggen. Het vreemde is dat de iPhone (vloeken in de kerk ;)) deze foto's wel over het gehele scherm liet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scherm van IPhone is ook kleiner...

Hoe dan ook... Als je volledig scherm weergave zou hebben mis je dus delen van de afbeelding of de afbeelding wordt uit zijn verband getrokken. Dat wil je niet dus die zwarte balken aan de zijkanten is de beste oplossing.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:57:
Scherm van IPhone is ook kleiner...

Hoe dan ook... Als je volledig scherm weergave zou hebben mis je dus delen van de afbeelding of de afbeelding wordt uit zijn verband getrokken. Dat wil je niet dus die zwarte balken aan de zijkanten is de beste oplossing.
Inderdaad, Ik dacht dat ze gelijkwaardig waren qua grootte...

Iig bedankt voor je reactie.

[ Voor 3% gewijzigd door cv8x op 22-04-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oranje Banaan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 10:31
Gisteren mijn Desire binnen gekregen. Werkt perfect! Alleen wil ik weten of er iemand een goede back-up tool weet voor de Desire? Een collega heeft G-backup. Dit werkt echt mooi, SMS. MMS, oproep informatie, gemaakte foto's etc worden direct doorgestuurd naar het GMail adres. Echter is deze applicatie niet te vinden in de market. voor de Desire (Collega heeft een Hero dacht ik). Weet iemand een applicatie met vergelijkbare functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apps zijn niet aan een toestel gekoppeld maar aan een besturingssysteem. Dus als die Hero op Android draait zou de app gewoon te vinden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Lees het topic eens door, dan zie je dat copyprotected apps nog niet op de Desire te vinden zijn omdat google de fingerprint v/d Desire nog niet goedgekeurd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
  • Laatst online: 18-09 07:14
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:58:

Ik heb ze er niet dubbel in staan. Had ik eerst wel, maar heb dat direct gewijzigd. Voor mij is er overigens niets aan de hand. :)

Wanneer je iemands naam in typt, bij het telefoonboek, of als afzender bij een bericht, krijg je gewoon alle opties te zien van dat bepaalde contact. Dus of je nu wilt sms'en of mailen, je ziet alle info van een contact.
(Mijns inziens alleen maar fijn :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oranje Banaan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 10:31
TheRookie schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:06:
Lees het topic eens door, dan zie je dat copyprotected apps nog niet op de Desire te vinden zijn omdat google de fingerprint v/d Desire nog niet goedgekeurd heeft.
Bedankt voor het antwoord, maar weet iemand ook een alternatieve applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oranje Banaan schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:11:
[...]

Bedankt voor het antwoord, maar weet iemand ook een alternatieve applicatie?
Past deze vraag niet beter in deze topic? Android Software & Discussie - Deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Had ik eindelijk de keuze gemaakt om voor de Desire te gaan.. kom ik er net achter dat je hem moet rooten (en dat die root er dus niet is) om er zelf handmatig software op te kunnen zetten. Ik kan dus nu niet zo even software handmatig via de verkenner installeren en draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:42:
Ik heb iets vaags met mijn Desire. Ik doe een transactie bij de ING, dus krijg ik een SMS met de TAN code. Prima, SMS krijg ik, geen probleem. Alleen staat er een naam bij van een Facebook contact. Het lijkt erop dat ie steeds dat Facebook contact pakt als ie de SMS niet kan thuisbrengen. Ik kreeg het eerder toen ik 'instellingen' naar 1300 SMSde om de Vodafone internet instellingen te krijgen. Ik kreeg toen een antwoord terug dat mijn telefoon niet ondersteund werd, van datzelfde Facebook contact. Zogenaamd dan...

Iemand enig idee hoe dit tot stand komt en hoe ik het 'normaal' kan krijgen?
Is al meer voorbij gekomen in dit topic (en het vorige deel) en het is een bug, niet op te lossen voor zover ik weet.
hars73 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:55:
Had ik eindelijk de keuze gemaakt om voor de Desire te gaan.. kom ik er net achter dat je hem moet rooten (en dat die root er dus niet is) om er zelf handmatig software op te kunnen zetten. Ik kan dus nu niet zo even software handmatig via de verkenner installeren en draaien?
Je kunt prima software installeren, heb je geen root voor nodig. Wat je niet kan doen zijn aanpassing ann/van het OS, dus geen eigen ROM of bijvoorbeeld de UI aanpassen van je huidige ROM.

[ Voor 25% gewijzigd door Fly-guy op 22-04-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Fly-guy schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:57:
[...]
Je kunt prima software installeren, heb je geen root voor nodig. Wat je niet kan doen zijn aanpassing ann/van het OS, dus geen eigen ROM of bijvoorbeeld de UI aanpassen van je huidige ROM.
Ook software die je, zeg maar, niet via de 'standaard wegen' hebt gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
hars73 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:01:
[...]

We gaan je niet helpen met het installeren van warez. Daarnaast kun je met Google prima vinden op welke manier je applicaties op een Android-toestel kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
hars73 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:01:
[...]

Als je, zoals in 't geval van de Desire, bepaalde software niet in de Market kan vinden, heb je altijd nog de mogelijkheid om de .apk te downloaden en vanaf je SD-kaart te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
dubbele contacten komen doordat ze waarschijnlijk gekoppeld zijn met facebook.
bij de contactpersonen de koppeling uitschakelen heeft voor mij het probleem opgelost.

groeten marc
Pagina: 1 ... 9 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd.

Voor accessoires mag er in dit topic gepost worden.