HTC Desire - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste
Acties:
  • 225.821 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Luqq schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:13:
http://www.youtube.com/watch?v=QN6NY5SnoGQ

Hier nog een filmpje, net gemaakt :) Beeld is best goed, en geluid valt me alleszins mee! Ik reed met het raam open, dacht dat hoor je vast niet..maar toch wel! :)
offtopic:
Hoogezand? :) Wanneer heb je die gemaakt? Ken ik jouw toevallig?

edit: Ik ken je inderdaad maar je weet vast nie wie ik ben :P

@BastiaanN

Ik vind het best onduidelijk maar kan ook door camera komen?

[ Voor 16% gewijzigd door Negaiido op 18-04-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
offtopic:
Yep, hoogezand. Vandaag gemaakt, en volgens mij weet ik ook wel wie jij bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Negaiido schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:42:
[...]

@BastiaanN

Ik vind het best onduidelijk maar kan ook door camera komen?
Yep. die heeft nogal moeite met het contrastverschil en de weerspiegeling van het glas helpt ook niet mee. Maar het idee van het filmpje is dat je kunt zien dat het scherm ongeveer evengoed leesbaar is als een standaard lcd scherm :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:43
Net dan mijn telefoon weer is aan de lader gehangen. Had nog 13% over. Hij heeft 1 dag 21 uur en 4 minuten uitgehouden met continu internet aan. Paar smsjes, paar telefoontjes, 3 foto's gemaakt en verder af en toe gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 15:50
Sinds de eerste uitlever datum van Coolblue ook een trotse bezitter van de Desire!

Ik ondervind slechts 1 probleem: zo af en toe kan hij geen data verbinding opzetten. Pas als ik hem even in de vliegtuigmodus zet en daar weer uit haal heeft hij gewoon weer 3G of iets anders en werkt het internet weer. Dit vind ik wel vreemd en ben er nog niet goed achter waar dit van komt. Waarschijnlijk een software bugje.

Overigens een vraag m.b.t. HTC Sync. Dit wil ik graag op mijn werk gebruiken i.c.m. Outlook, maar zoals bij helaas zoveel werkgevers geen installatie rechten... Weet iemand of het mogelijk is om HTC Sync als portable app o.i.d. te gebruiken? Zodat ik niet hoef te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Die Ferrari is aan het einde wel ver weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
Ik heb mijn pop e-mailaccount ingevoerd op de Desire. Nu kijkt hij elk uur of er e-mail is. Maar zodra ik de e-mail thuis opgehaald heb, blijven de mailtjes in de telefoon staan. Met mijn Touch Diamond verdwijen die zodra hij kijkt of er nieuwe mail is en merkt dat er geen mail op de server aanwezig is. Hoe kan je dit aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:29

MazeWing

The plot thickens...

ygma!l schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:28:
Sinds de eerste uitlever datum van Coolblue ook een trotse bezitter van de Desire!

Ik ondervind slechts 1 probleem: zo af en toe kan hij geen data verbinding opzetten. Pas als ik hem even in de vliegtuigmodus zet en daar weer uit haal heeft hij gewoon weer 3G of iets anders en werkt het internet weer. Dit vind ik wel vreemd en ben er nog niet goed achter waar dit van komt. Waarschijnlijk een software bugje.

Overigens een vraag m.b.t. HTC Sync. Dit wil ik graag op mijn werk gebruiken i.c.m. Outlook, maar zoals bij helaas zoveel werkgevers geen installatie rechten... Weet iemand of het mogelijk is om HTC Sync als portable app o.i.d. te gebruiken? Zodat ik niet hoef te installeren?
Dit heb ik met mijn desire icm t-mobile dus ook. Ik kan dan ook niet pingen via het *#*#INFO#*#* menu. Erg vervelend af en toe. Voor de rest bevalt het toestel me prima, alleen jammer dat de kwaliteit van de foto's bij contacten zo laag is (zou een bug moeten zijn heb ik gelezen)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Hebben jullie juicedefender erop staan? Wifi togglen wil ook wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn desire nu een week, maar heb af en toe problemen met het opladen.

Ik heb dan de desire uit staan en aan de oplader hangen, en wacht totdat het lichtje op het toestel groen is. Als ik dan de stekker eruit haal, en na een paar seconden voor de zekerheid nog een keer erin doe, gaat het toestel 3 keer trillen en wil het niet meer aan totdat ik de accu eruit heb gehaald en weer erin doe.

Ik heb dit probleem ook al een keer gehad zonder de oplaadstekker er nog een 2e keer in te doen nadat het toestel aangaf vol te zijn.

Iemand anders die dit ook heeft? en is dit normaal/bug/ hardware fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 21:27
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:46:

Ik heb dan de desire uit staan en aan de oplader hangen, en wacht totdat het lichtje op het toestel groen is. Als ik dan de stekker eruit haal, en na een paar seconden voor de zekerheid nog een keer erin doe, gaat het toestel 3 keer trillen en wil het niet meer aan totdat ik de accu eruit heb gehaald en weer erin doe.

Ik heb dit probleem ook al een keer gehad zonder de oplaadstekker er nog een 2e keer in te doen nadat het toestel aangaf vol te zijn.

Ik zou zeggen, doe niet opnieuw de stekker erin, dat scheelt meteen een groot deel van je zorgen zoals je merkt ;)
Laat het ding gewoon aan staan en zet em op vliegtuigmodus als je niet bereikbaar wil zijn.
En nee, ik heb dit nog niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
MazeWing schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:38:
[...]
Voor de rest bevalt het toestel me prima, alleen jammer dat de kwaliteit van de foto's bij contacten zo laag is (zou een bug moeten zijn heb ik gelezen)
Heb je daar iets meer informatie over? Ik stoor me ook aan de kwaliteit van foto's bij contacten die je handmatig toevoegt. De foto's die hij echter van Facebook pakt, die zijn wel van prima kwaliteit. Erg vreemd... Ik was al aan het zoeken, maar kon er zo gauw niet meer informatie over vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door abalone op 18-04-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yassir020
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-01 22:12
Is MSN inbegrepen in de Desire ? Bij de HD2 is dit namelijk wel zo dacht ik.

[ Voor 40% gewijzigd door Yassir020 op 18-04-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:37
Ik heb nu al twee keer hetzelfde rare probleem gehad: bij het starten van de camera zegt ie dat er geen foto's weggeschreven kunnen worden naar SD wegens 'insufficient file permissions'. Ook gallery kan niets lezen en toont lege thumbnails. Als ik met een file explorer de SD bekijkt dan is de kaart leeg... Na een reboot is alles weer terug bij het oude.

Vanavond ook weer: ik maak een foto, zet de telefoon op standby. Even later wil ik weer een foto maken en kan dat dus ineens niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Yassir020 schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:20:
Is MSN inbegrepen in de Desire ?
Download eBuddy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yassir020
En via de Market kun je het niet downloaden ? MSN ? Anders moet ik maar genoegen nemen met eBuddy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:29

MazeWing

The plot thickens...

abalone schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:12:
[...]

Heb je daar iets meer informatie over? Ik stoor me ook aan de kwaliteit van foto's bij contacten die je handmatig toevoegt. De foto's die hij echter van Facebook pakt, die zijn wel van prima kwaliteit. Erg vreemd... Ik was al aan het zoeken, maar kon er zo gauw niet meer informatie over vinden.
Weet niet meer precies waar ik het zag (volgens mij op een onderdeel van de google sites zelf) maar het kwam op het volgende neer:
- schijnbaar alleen een HTC probleem
- de HTC maakt een tumbnail die hij gebruikt voor het hele kleine fototje bij contacten zelf (als je dus in een contact zit, de foto die je links boven ziet). Hij gebruikt echter deze foto voor alle andere zaken mbt die contact ook. Dus je krijgt een piepkleine tumbnail die helemaal vergroot wordt
- probleem is al vorig jaar gemeld. De Hero zou hier dus volgens mij ook last van moeten hebben

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
MazeWing schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:25:
[...]

Weet niet meer precies waar ik het zag (volgens mij op een onderdeel van de google sites zelf) maar het kwam op het volgende neer:
- de HTC maakt een tumbnail die hij gebruikt voor het hele kleine fototje bij contacten zelf (als je dus in een contact zit, de foto die je links boven ziet). Hij gebruikt echter deze foto voor alle andere zaken mbt die contact ook. Dus je krijgt een piepkleine tumbnail die helemaal vergroot wordt
- probleem is al vorig jaar gemeld. De Hero zou hier dus volgens mij ook last van moeten hebben
Ja, het ziet er inderdaad erg korrelig uit, dus het lijkt inderdaad over een picture met een te lage res. gestretched wordt. Als het een HTC probleem is, dan zal het wel door Sense komen denk ik? Dat wordt dus wachten op een android update voordat dat hersteld is, dan kunnen we nog wel even wachten ben ik bang.

Maar eigenlijk mag ik niet zeuren, want dit is tot nu toe het enige nadeel dat ik heb gevonden aan deze geweldige telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:46:

lampje groen is accu vol.
waarom dan stekker er weer in????? snap ik niet.
telefoon is dan bezig met afsluiten.
tijdens opladen draait toestel in de achtergrond zonder dat het zichtbaar is.
als jij dan stekker eruit en stekker erin doet, snap ik el dat de telefoon in de stres kan raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
Yassir020 schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:23:
[...]

En via de Market kun je het niet downloaden ? MSN ? Anders moet ik maar genoegen nemen met eBuddy.
Ik gebruik eBuddy (werkt prima met MSN), http://www.appbrain.com/app/com.xrath.jmsn is er ook nog (niet geprobeerd) en in Fring zit volgens mij ook MSN ondersteuning.

[ Voor 8% gewijzigd door ParaNoiMia op 18-04-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vandaag heb ik iets geks. Als ik de camera app opstart krijg Ik "unable to save file to sd card due to insufficient file permissions" Ik heb toen mijn foon gereboot en toen deed de camera het weer. Maar nu een paar uur later heb ik weer hetzelfde probleem. Via google vind ik geen oplossingen anders dan probeer eens een andere SD kaart.

/edit: na een reboot doet de camera het weer. Vreemd. Ik hoop dat dit niet steeds terug komt.

[ Voor 12% gewijzigd door zonoskar op 18-04-2010 22:01 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 11:29

L01

zonoskar schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:53:
Vandaag heb ik iets geks. Als ik de camera app opstart krijg Ik "unable to save file to sd card due to insufficient file permissions" Ik heb toen mijn foon gereboot en toen deed de camera het weer. Maar nu een paar uur later heb ik weer hetzelfde probleem. Via google vind ik geen oplossingen anders dan probeer eens een andere SD kaart.
Jaa dat had ik ook vandaag, ook de foto's die ik genomen had kon ik niet meer zien :/

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
L01 schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:58:
[...]

Jaa dat had ik ook vandaag, ook de foto's die ik genomen had kon ik niet meer zien :/
Zoals ik om 21:20 al schreef: ik had *exact* hetzelfde... Vanmiddag om 13:00 en later nog een keer om ongeveer 19:30.

[ Voor 4% gewijzigd door Odie op 18-04-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06-2021
Op dit moment ben ik in het bezit van een iPhone 3G. Overweeg serieus om over te stappen naar een HTC Desire. Nieuwe iPhone brengt niets boeiends imo.

Wat ik niet kan terugvinden in de handleiding en via Google: kun je bij de verschillende scenes ook verschillende beltonen en andere notificatiegeluiden instellen? Dus voor thuis andere bel- en notificatietonen dan op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 18:20
Ik heb nu een mail die als bijlage een pdf en ics bestanden heeft. Als ik nu in de HTC mail kijk dan geef deze maar 1 bijlage aan. Deze wordt als winmail (dat) getoond. Open ik dezelfde mail met de gmail applicatie dan zie ik wel het pdf bestand, hier kan ik nog een voorbeeld van openen, en de ics bestanden. Is het trouwens mogelijk om deze ics bestanden te openen zodat deze afspraken in mijn agenda komen? Mijn eerste vraag is dus of iemand weet waarom het fout gaat met de genoemde bijlages. Een mail met pdf toont hij wel correct. Dus het is net of de HTC mail applicatie een probleem heeft met ics bestanden. Iemand hier ook problemen mee gehad?

edit: ik heb iig http://www.androlib.com/a...-jessies-icsbot-wDtC.aspx gevonden om ics bestanden te kunnen openen en dus toevoegen aan mijn agenda. Alleen vind ik het dus nog raar dat ik ze niet zie in de HTC mail applicatie.
Yassir020 schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:20:
Is MSN inbegrepen in de Desire ? Bij de HD2 is dit namelijk wel zo dacht ik.
Zelf probeer ik nu Meebo uit. Ik irriteer me er aan dat je bij de meeste applicaties weer moet registreren. Ik zie niet in waarom dit nodig is. Chatlogs zouden gewoon op mijn telefoon bij gehouden kunnen worden. Bij Meebo heb je iig geen account nodig om bij de gewenste chat programma's aan te melden.

[ Voor 36% gewijzigd door demolition_man op 18-04-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamezMaster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 14:43
Ben ik nou de enigste die zoveel pech heeft?

Heb vorige week mijn toestel ingeruild vanwege stof onder het scherm, wat eruit kwam te zien als een dode pixel..
Kan morgen weer terug, dit keer zitten er 2 kleine lintjes onder mijn scherm :S was alleen heel goed te zien in zonlicht, maar nu ik het weet zie ik ze uiteraard telkens weer..
Zaterdag waren alle Desire's bij de BC in Amersfoort helaas al weg..

Meer mensen last van spul onder hun scherm? (stof, lintjes?) of heb ik echt gewoon 2x superveel pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
SAICRJMPM schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:36:
Een pc moet je zo af en toe rebooten. Een mobiel ook lijkt me. Ik besluit mijn Desire te rebooten en ik heb nu al 15 minuten lang de tekst "Shutting down..." in beeld. Vindt dit wel erg lang duren.
vaag... eerder vandaag een zelfde verhaal..
bij mij gaat ie echt uit als ik op de knop druk.. en direct..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat lange afsluiten bij sommige lijkt me eerder te liggen aan een brakke background app/proces...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Odiebla schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:33:
[...]

Zoals ik om 21:20 al schreef: ik had *exact* hetzelfde... Vanmiddag om 13:00 en later nog een keer om ongeveer 19:30.
ik heb het ook 1x gehad.. na een reboot niks aan de hand.
wellicht lukt het vaker niet maar zoveel foto's maak ik niet dus ff in de gaten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Yassir020 schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:23:
[...]

Zoek gewoon ff op Messenger... 'k heb Messenger Droid ofzo Werkt perfectos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrunNL
  • Laatst online: 12-07-2013
ik heb een vraag, in outlook en windows live mail heb ik mijn mail onderverdeeld in mappen erg handig, maar deze kan ik niet zien, toevoegen of openen in de standaard mail client van htc! is er een manier om dit in te stellen? of ben ik aangewezen op een app (waar ik met wachtwoorden voorzichtig mee ben)

alvast bedankt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Net mijn htc laten vallen deukje links boven op de hoek baal er echt van laat nooit mijn telefoons vallen altijd super zuinig. Maar ja wat doe ik eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firefighter2 schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:47:
[...]

lampje groen is accu vol.
waarom dan stekker er weer in????? snap ik niet.
telefoon is dan bezig met afsluiten.
tijdens opladen draait toestel in de achtergrond zonder dat het zichtbaar is.
als jij dan stekker eruit en stekker erin doet, snap ik el dat de telefoon in de stres kan raken.
Ik deed het zodat ik dan (als het goed is) nog een keer een groen lampje zag en zeker wist dattie vol was.
Maar ik wist niet dat ie ook weer moest afsluiten daarna en dat dat dan een paar seconden duurt..

iig bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
Phoniac schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:36:
Wat ik niet kan terugvinden in de handleiding en via Google: kun je bij de verschillende scenes ook verschillende beltonen en andere notificatiegeluiden instellen? Dus voor thuis andere bel- en notificatietonen dan op het werk.
Je kan per contactpersoon een andere beltoon instellen, niet voor andere notificaties zoals SMS.

Echter, als je Handcent als SMS applicatie gebruikt, dan kan je het daar wel instellen (zowiezo enorm veel mogelijkheden in Handcent)

[ Voor 13% gewijzigd door ParaNoiMia op 18-04-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yassir020
TheVMaster schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:26:
[...]

Zoek gewoon ff op Messenger... 'k heb Messenger Droid ofzo Werkt perfectos..
Heb zelf nog geen HTC. Vandaar de vraag ;) Maar via de link van ParaNoiMia ( appbrain ) kan ik dus zoeken naar apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeDijk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-04-2024
ParaNoiMia schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:42:
[...]

Je kan per contactpersoon een andere beltoon instellen, niet voor andere notificaties zoals SMS.
Dat was niet echt zijn vraag. ;-)
Het ging om verschillende scenes, en de beltonen, en het antwoord daarop is ja.
Binnen elke scene kan je andere tonen kiezen t.o.v. een andere scene.
Scene "thuis", kan dus anders klinken dan scene "werk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
MazeWing schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:25:
[...]

- de HTC maakt een tumbnail die hij gebruikt voor het hele kleine fototje bij contacten zelf (als je dus in een contact zit, de foto die je links boven ziet). Hij gebruikt echter deze foto voor3 alle andere zaken mbt die contact ook. Dus je krijgt een piepkleine tumbnail die helemaal vergroot wordt
Ik heb er inmiddels wat meer over gevonden. Het blijkt een Android probleem te zijn, niet specifiek htc. Als je een foto aan een contact toevoegt, en htc synced met gmail, dan staan de contact foto op gmail. Maar gmail maakt er lowres. foto's van. Als je dan voor de 2e keer synced, staan de lowres foto's ook op je htc.

Voor meer info, zie : code.google.com/p/android/issues/detail?id=4147

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
hebben jullie ook dat het vinkje automatisch uitgaat bij htc weer? dan vink ik aan dat hij automatisch mag binnenhalen, maar dat doet hij niet, omdat dat vinkje steeds weer niet aangevinkt staat zeg maar...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:22

wontcachme

You catch me? No you wont

Ewivis schreef op maandag 19 april 2010 @ 00:09:
hebben jullie ook dat het vinkje automatisch uitgaat bij htc weer? dan vink ik aan dat hij automatisch mag binnenhalen, maar dat doet hij niet, omdat dat vinkje steeds weer niet aangevinkt staat zeg maar...
jep

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsepiels
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11-2015
abalone schreef op maandag 19 april 2010 @ 00:01:
[...]

Ik heb er inmiddels wat meer over gevonden. Het blijkt een Android probleem te zijn, niet specifiek htc. Als je een foto aan een contact toevoegt, en htc synced met gmail, dan staan de contact foto op gmail. Maar gmail maakt er lowres. foto's van. Als je dan voor de 2e keer synced, staan de lowres foto's ook op je htc.

Voor meer info, zie : code.google.com/p/android/issues/detail?id=4147
Zelfde probleem hier, maar dan na een sync met Outlook 2007. Ik heb alle foto's van mijn vorige SD kaart op de nieuwe gezet en met de hand de foto's vervangen...

Ik had overige hetzelfde probleem met Windows Mobile, en dacht ook dan dat het aan Outlook lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
en hoe krijg ik het voor elkaar om dat vinkje aan te laten?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
janvanduschoten schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:44:
[...]

Morgen kan ik wel een foto posten met beide toestellen naast elkaar. Nog iets specifieks dat je wilt zien ?
Niet persee, het ging me vooral om de grootte van het scherm :) Geloof dat de Desire niet zoveel breder is qua scherm dan de Hero, vooral hoger. Maar ik wacht af op je pics, bedankt alvast!

/edit

Eigenlijk kan ik ook gewoon af met een pic van de Legend naast de Desire, aangezien de Legend hetzelfde formaat scherm heeft als de Hero :+

/edit

Oh, zou je een pic willen doen van beide toestellen tijdens het tikken van een SMSje, dus dwarsop? Lijkt me wel even interresant om te zien hoeveel groter de toesten dan zijn op de Desire \o/

[ Voor 53% gewijzigd door _eXistenZ_ op 19-04-2010 00:45 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Ewivis schreef op maandag 19 april 2010 @ 00:25:
[...]

en hoe krijg ik het voor elkaar om dat vinkje aan te laten?
Als ik dat wist had ik dit probleem niet

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 12:59
ygma!l schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:28:

[...]
Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Wanneer ik bijvoorbeeld iets vanuit de market wil downloaden, dan start de download maar niet. Wanneer ik vervolgens wifi uit- en weer aanzet, begint de download wel te lopen. Het ligt iig niet aan de signaalsterkte, want ik heb het ook wanneer ik 1,5 meter van de accespoint zit.

(Trouwens verder nooit last met draadloos op m'n laptop)

Ik ben er trouwens achter gekomen dat wanneer je een ander geluidje wil voor de timer, je ook met Handcent geluiden kan selecteren (en je dus een stuk meer keuze hebt :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

GamezMaster schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:15:
Ben ik nou de enigste die zoveel pech heeft?

Heb vorige week mijn toestel ingeruild vanwege stof onder het scherm, wat eruit kwam te zien als een dode pixel..
Kan morgen weer terug, dit keer zitten er 2 kleine lintjes onder mijn scherm :S was alleen heel goed te zien in zonlicht, maar nu ik het weet zie ik ze uiteraard telkens weer..
Zaterdag waren alle Desire's bij de BC in Amersfoort helaas al weg..

Meer mensen last van spul onder hun scherm? (stof, lintjes?) of heb ik echt gewoon 2x superveel pech?
Ik heb nergens last van en heb nog geen eentje terug zien komen met jouw problemen in de winkel waar ik werk. Maargoed ik zou het voornamelijk als bad luck bestempelen voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
Nu tijdens mn nachtdienst wilde ik usbtether opstarten, alleen windows 7 64 bit kreeg weer eens de drivers niet geïnstalleerd.... Gelukkig met easytether is het wel gelukt. Maar nog meer mensen waarbij de drivers niet geïnstalleerd kon worden.

Die lijntjes horen gewoon in je scherm. Lopen zeker diagonaal? Die zitten over je hele scherm. Je ziet ze eigenlijk alleen in de zon onder een bepaalde hoek.

[ Voor 24% gewijzigd door 13art op 19-04-2010 03:44 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameete schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:20:
[...]

neehoor, het scherm is groter, maar het toestel zelf is niet zo gek veel groter...

[afbeelding]

[afbeelding]

in hoogte is het wel een heel verschil, maar da's logisch natuurlijk.
[afbeelding]
Nice! Dat wou ik zien. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Gisteren nog even met mijn touchHD zitten spelen, wauw dan valt het verschil in snelheid etc wel weer heel erg op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmbos
  • Laatst online: 21-03 15:03
SAICRJMPM schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:36:
Een pc moet je zo af en toe rebooten. Een mobiel ook lijkt me. Ik besluit mijn Desire te rebooten en ik heb nu al 15 minuten lang de tekst "Shutting down..." in beeld. Vindt dit wel erg lang duren.
Een linux pc hoef je nooit te rebooten, ook niet bij het installeren van applicaties. Bij normaal gebruik is de snelheid ook niet afhankelijk van hoeveel progs je hebt geinstalleerd (ok een beetje, maar niet zo erg als bij windows).

Het blijft daarom vaag dat bij de Desire het afsluiten zo lang duurt en dat er mensen zijn die beweren dat de Desire langszamer afsluit, naarmate hij langer heeft aangestaan. Android heeft toch een dynamisch process kill routine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
fmbos schreef op maandag 19 april 2010 @ 09:47:
[...]
Een linux pc hoef je nooit te rebooten, ook niet bij het installeren van applicaties.
Geklets. Ik kan je zat situaties beschrijven waarin je wel degelijk een shutdown -r wilt of moet doen. Tis een stuk minder dan bij Windows, dat wel. Maar doe alsjeblieft niet alsof linux de heilige graal is, nooit vast loopt, nooit kernel panics geeft en nooit problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Is er eigenlijk een manier om de alt-tekst van afbeeldingen weer te geven? Of voor een "verstopte" [url="op_deze_manier_dus"]URL[/url] eerst te zien waar hij heen linkt? Met andere woorden; een muishover na te bootsen?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Ik ben sinds een korte week in het bezit van een HTC Desire en kom van een iPhone 3GS. Nu vraag ik mij af hoeveel andere oud iPhone gebruikers hier aanwezig zijn en wat ze vinden van de HTC desire tov de iPhone.

Zelf mis ik toch een beetje mijn iPhone (vloeken in de kerk)... Waarom? De Desire mist net even die soepelheid van de iPhone ondanks zijn 1ghz proc. Daarnaast merk ik op dat de volwassenheid in apps bij Apple hoger ligt. Daarom stap ik weer terug naar een iPhone. Voor de geïnteresseerde zie hier

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swoutr schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:34:
Net mijn htc laten vallen deukje links boven op de hoek baal er echt van laat nooit mijn telefoons vallen altijd super zuinig. Maar ja wat doe ik eraan.
ff Ebay checken of ze al losse onderdelen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 01-09 11:48
Over vloeken in de kerk: ik denk dat ik iTunes ga missen als ik de Desire aan zou schaffen.

Wáááát? Ja, iTunes missen. Niet per-ce voor muziek (a hoewel de ratings en playback stats best leuk zijn), maar met name voor de sync en nog belangrijker backup. Wat ik zo prettig aan de iPhone icm iTunes vind is dat mijn SMS berichten, app-settings (lees highscores etc, instellen van een telefoon zelf vind ik juist leuk), fotos, etc, gebackupped worden. Toen ik een tweede iPhone kocht icm overlijden van de eerste, kwam mijn FlightControl highscore gelukkig weer terug (oke, FlightControl haalt de score van het net, maar bijvoorbeeld een takenlijstje die op de telefoon stond, etc).

Hoe zit dat bij de Desire, of misschien iets generieker bij Android?

Ik download apps uit de market, waaronder ongetwijfeld op ten duur ook een paar betaalde apps. Om de een of andere reden raakt mijn telefoon leeg/kwijt/kapot/bla. Moet ik dan de apps opnieuw kopen in de market, of hangt dat samen met mn Google account? In iTunes is het gekoppeld aan je AppleId, en hoef je dus niet 2x te betalen.

Daarnaast dus de settings/storage. SMS berichten, fotos, highscores, takenlijstjes.. Zijn die te recoveren na de zoveelste f*ck-up van mijn kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de HTC Desire krijg je twee applicaties voor je Google mail, namelijk Gmail en Mail. Bij Gmail krijg in één instant gelijk één pop-up als ik iets ontvang in mijn postvak. Mail werkt met pollen. Hoe kan ik Mail ook de mail laten pushen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
renzo4000 schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:13:
Ik ben sinds een korte week in het bezit van een HTC Desire en kom van een iPhone 3GS. Nu vraag ik mij af hoeveel andere oud iPhone gebruikers hier aanwezig zijn en wat ze vinden van de HTC desire tov de iPhone.

Zelf mis ik toch een beetje mijn iPhone (vloeken in de kerk)... Waarom? De Desire mist net even die soepelheid van de iPhone ondanks zijn 1ghz proc. Daarnaast merk ik op dat de volwassenheid in apps bij Apple hoger ligt. Daarom stap ik weer terug naar een iPhone. Voor de geïnteresseerde zie hier
Ben benieuwd wat je bedoelt met "soepelheid". Kan je dit wellicht verder toelichten?

[ Voor 0% gewijzigd door mmedia op 19-04-2010 10:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamezMaster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 14:43
l3art schreef op maandag 19 april 2010 @ 02:48:
Die lijntjes horen gewoon in je scherm. Lopen zeker diagonaal? Die zitten over je hele scherm. Je ziet ze eigenlijk alleen in de zon onder een bepaalde hoek.
Het zijn geen lijntjes, dat die er horen snap ik wel ;)
Het ziet eruit als een soort heel dunne blonde haar (en nee ik ben niet blond haha..)
Maargoed, over 30 min maar weer naar de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Laatst online: 25-03-2024
Heb deze telefoon nu een week en alles werkt prima, behalve 1 ding, het unlocken vanuit standby gaat soms automatisch omdat de power toets en dan menu regelmatig ingedrukt worden in mijn broekzak. Het liefst zet ik deze optie uit.

Heb al gekeken naar alternatieve apps die dit blokkeren maar niet gevonden. Ik kan wel een screen pattern instellen maar liever niet als dat niet hoeft. Weet iemand hier iets op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmedia schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:25:
[...]

Ben benieuwd wat je bedoelt met "soepelheid". Kan je dit wellicht verder toelichten?
Ik neem aan gewoon de snelheid van de UI op de iPhone. Dat is iets wat Android met SenseUI nog steeds nietkan evenaren. Ik hoop en denk overigens dat Cyanogen en andere custom ROMS hier verandering in gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Esiq schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:33:
Heb deze telefoon nu een week en alles werkt prima, behalve 1 ding, het unlocken vanuit standby gaat soms automatisch omdat de power toets en dan menu regelmatig ingedrukt worden in mijn broekzak. Het liefst zet ik deze optie uit.

Heb al gekeken naar alternatieve apps die dit blokkeren maar niet gevonden. Ik kan wel een screen pattern instellen maar liever niet als dat niet hoeft. Weet iemand hier iets op?
with stupid

[ Voor 81% gewijzigd door wontcachme op 19-04-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

Gister ben ik er achter gekomen dat de schermbeveiliging er wel erg makkelijk af gaat. Na een paar uur aan t werk te zijn geweest, keek ik weer eens op mn telefoon en zag ik dat ik op drie verschillende homescreens een widget had verwijderd terwijl ie in mn broekzak zat.... Nou dacht ik dat de telefoon alleen aan kon gaan door de knop aan de bovenkant in te drukken en dan het scherm naar onder te sliden. Dit is echter niet het geval, wanneer de knop aan de bovenkant ingedrukt wordt en daarna de menu-knop is de telefoon ook actief. En twee knoppen indrukken is blijkbaar vlug gebeurd. Mijn vraag: is er een mogelijkheid dat je die toetsen blokkeert en echt alleen via het scherm in de telefoon komt? (het instellen van een unlock patroon helpt natuurlijk prima, maar ik vind het zo omslachtig dat ik dat steeds moet doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
  • Laatst online: 09-09 23:27
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:34:
[...]

Ik neem aan gewoon de snelheid van de UI op de iPhone. Dat is iets wat Android met SenseUI nog steeds nietkan evenaren. Ik hoop en denk overigens dat Cyanogen en andere custom ROMS hier verandering in gaan brengen.
Ik weet niet hoe het zit met de iPhone 3G(S) maar ik heb een eerste generatie iPhone 2G en hoewel Springboard (de UI) best soepel lijkt kost het starten van applicaties een *eeuwigheid*. Bij de Desire gaat dit vrijwel meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:34:
[...]

Like you said ... het werkt op de iPhone allemaal wat sneller en ziet er grafisch gewoon beter uit. Maar Android heeft natuurlijk wel weer wat extra's tov de iPhone waaronder flash, thema's, widgets, etc.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Laatst online: 11-09 13:04
_eXistenZ_ schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:19:
Heb mijn Hero verkocht aan een collega, dus binnenkort ook een Desire \o/ Kan iemand die een Hero heeft gehad foto's maken van een Hero en een Desire naast elkaar? Thanks alot alvast!
Die heb ik al een geplaatst op dit forum:
Cyw00d in "HTC Desire - Deel 2"
Ik heb deze ook nog in het groot :) (zijn verkleind voor tweakers)

[ Voor 7% gewijzigd door Cyw00d op 19-04-2010 11:00 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
renzo4000 schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:13:

Ik vind de Desire veel sneller dan de iPhone 3G die hier ligt, hoe de 3GS presteert tov de Desire weet ik niet. Dat de Appstore van Apple volwassener is is niet heel gek, die bestaat vele jaren. De Androidmarkt komt nu pas op gang. Je zult zien dat deze het komende jaar als een gek begint te roken. Daarbij zullen er andere Android markets komen, ik verwacht met een 'schoner' en geselecteerder aanbod. En dat kan nou juist weer niet op de iPhone: daar ben je beperkt tot de Appstore.

Voor mij is Android veel beter dan iPhone, maar ik kan me heel goed voorstellen dat de iPhone voor een bepaald publiek veel aantrekkelijker is (mijn n00b-moeder zou ik nooit een Android toestel aanraden bv :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRvDijk schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:23:
[..Iphone? Wat is dat?]

Hoe zit dat bij de Desire, of misschien iets generieker bij Android?

Ik download apps uit de market, waaronder ongetwijfeld op ten duur ook een paar betaalde apps. Om de een of andere reden raakt mijn telefoon leeg/kwijt/kapot/bla. Moet ik dan de apps opnieuw kopen in de market, of hangt dat samen met mn Google account? In iTunes is het gekoppeld aan je AppleId, en hoef je dus niet 2x te betalen.

Daarnaast dus de settings/storage. SMS berichten, fotos, highscores, takenlijstjes.. Zijn die te recoveren na de zoveelste f*ck-up van mijn kant?
De Desire heeft een backup-functie die enkele van je generieke instellingen zal opslaan op de sd-kaart. I.e. bladwijzers, persoonlijke instellingen, berichten etc..Na een reset zal je deze dan ook kunnen importeren. Verder zijn er apps in de market die dat ook doen. [ Sprite etc. Zoek maar eens op deze site]

De apss die je koopt zullen altijd ter beschikking zijn.. Worden namelijk gekoppeld aan je g-mail account. Op het moment dat je een reset doet van je toestel zullen deze zichtbaar zijn in de market bij de tab 'downloads'. Er zijn apps die je non-protected apps ook op de sd-kaart opslaan. Bijvoorbeeld Appmonster.

Sommige apps slaan ook een deel van de gegenereerde database op op de sd-kaart. Weet uiteraard niet of dat voor gamez, alle gamez of slechts enkele ook geldt. Misschien dat een ervaringsdeskundige dat kan aangeven.

Op mijn Hero heb ik al 10-talle keren mijn toestel gereset en het her-installeren van zo n 60 apps neemt niet echt langer in beslag dan een klein uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
wph schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:51:
Gister ben ik er achter gekomen dat de schermbeveiliging er wel erg makkelijk af gaat. Na een paar uur aan t werk te zijn geweest, keek ik weer eens op mn telefoon en zag ik dat ik op drie verschillende homescreens een widget had verwijderd terwijl ie in mn broekzak zat.... Nou dacht ik dat de telefoon alleen aan kon gaan door de knop aan de bovenkant in te drukken en dan het scherm naar onder te sliden. Dit is echter niet het geval, wanneer de knop aan de bovenkant ingedrukt wordt en daarna de menu-knop is de telefoon ook actief. En twee knoppen indrukken is blijkbaar vlug gebeurd. Mijn vraag: is er een mogelijkheid dat je die toetsen blokkeert en echt alleen via het scherm in de telefoon komt? (het instellen van een unlock patroon helpt natuurlijk prima, maar ik vind het zo omslachtig dat ik dat steeds moet doen)
Je geeft het antwoord zelf al, maar wil er niet aan omdat de extra stap je een stap teveel is? 8)7

Ik vind de pattern-lock juist 100x genialer dan een pincode lock. Ik swipe het patroon er 10x sneller in dan ik ooit een pincode in zou kunnen toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odiebla schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:09:
[...]

Voor mij is Android veel beter dan iPhone, maar ik kan me heel goed voorstellen dat de iPhone voor een bepaald publiek veel aantrekkelijker is (mijn n00b-moeder zou ik nooit een Android toestel aanraden bv :)).
iPhone is imho voor mensen die 't vooral makkelijk willen hebben, Android voor tweakers die met hun toestel willen rommelen. En rommelen, dat doe ik. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Esiq schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:33:

Weet niet wat jij in je broekzak allemaal aan het doen bent, maar uh, het scherm zal pas unlocken nadat je op de aan/uit-knop hebt gedrukt en je de slide beweging hebt gemaakt op het scherm. Weet niet of je links of rechtsdragend bent. Maar als je linksdragend bent, doe m dan in je rechterbroekzak en andersom.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furbydenooij
  • Laatst online: 01-05 11:17
Odiebla schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:12:
[...]

Je geeft het antwoord zelf al, maar wil er niet aan omdat de extra stap je een stap teveel is? 8)7

Ik vind de pattern-lock juist 100x genialer dan een pincode lock. Ik swipe het patroon er 10x sneller in dan ik ooit een pincode in zou kunnen toetsen.
Van een unlock pattern krijg je wel steeds zo'n veeg op je scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
furbydenooij schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:14:
[...]

Van een unlock pattern krijg je wel weer zo'n constante veeg op je mobiel...
En van het bedienen van je apps an-sich niet? Mijn hemel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furbydenooij
  • Laatst online: 01-05 11:17
Odiebla schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:15:
[...]

En van het bedienen van je apps an-sich niet? Mijn hemel...
Ja vast wel, maar elke veeg minder vind ik meegenomen. En het zou zeker handig zijn als die Home knop niet als unlock wordt gebruikt, dan zal hij vast minder snel in de broekzak unlocken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furbydenooij schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:17:
[...]

Ja vast wel, maar elke veeg minder vind ik meegenomen. En het zou zeker handig zijn als die Home knop niet als unlock wordt gebruikt, dan zal hij vast minder snel in de broekzak unlocken...
Broeken kopen die wat minder strak om je onderlijf zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
furbydenooij schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:17:
[...]

Je homeknop is geen unlock, dat is menu. En als je gewoon een swipe of pincode erop zet is je probleem opgelost. Maar als je dat teveel moeite vindt of dat naar jouw mening je scherm teveel bevuilt dan kan niemand je helpen vrees ik. Hoogstens zou je je handen wat vaker kunnen wassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Laatst online: 25-03-2024
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:14:
[...]

Weet niet wat jij in je broekzak allemaal aan het doen bent, maar uh, het scherm zal pas unlocken nadat je op de aan/uit-knop hebt gedrukt en je de slide beweging hebt gemaakt op het scherm. Weet niet of je links of rechtsdragend bent. Maar als je linksdragend bent, doe m dan in je rechterbroekzak en andersom.. 8)
Haha, ik draag wel die kant op, maar probeer eens power + menu in te drukken, dan hoef je niet te sliden. Het is ook dat ik power + menu combinatie uit wil zetten.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:17
Mogwai82 schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:36:
[...]

Ik zou je ten eerste willen adviseren het speciale Gmail programma te gebruiken.
Dat is al standaard geïnstalleerd op de Desire.
Die haalt ook daadwerkelijk mail op, de standaard mail client doet dat gewoon niet. Waardeloos.

Het is dan wel zo dat "All Contact" (ja ja allemaal!) opduiken als je iemand gaat bellen.
Iedereen die je dus een keer gemaild hebt, en die een telefoonnummer heeft ingesteld komt dan vrolijk voorbij.

Ik heb zelf ook een 2e Gmail (voor marktplaats) en die ga ik denk beheren met K9.
Die contacten hoeven niet door mijn telefoon te spoken.
Ik heb geen enkel probleem met contacten in de gmail app? Bij mij staan bij contacten alsmede telefoonlijst alleen degene die ik verwacht. Ik heb wel eerst (voordat ik mijn telefoon heb geinstalleerd) in gmail alle contacten doorgespit en alleen degenen die ik als contact wilde hebben naar "mijn contacten" verplaatst en aangepast. Daarnaast heb ik van mn 2e gmail (de 1e is een google-apps account) geen contacten gesynct. Wel allebij de accounts dus als gmail op de desire (dus pushmail) en werkt tot nu toe prima :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 01-09 11:48
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:10:
[...]

De Desire heeft een backup-functie die enkele van je generieke instellingen zal opslaan op de sd-kaart. I.e. bladwijzers, persoonlijke instellingen, berichten etc..Na een reset zal je deze dan ook kunnen importeren. Verder zijn er apps in de market die dat ook doen. [ Sprite etc. Zoek maar eens op deze site]

De apss die je koopt zullen altijd ter beschikking zijn.. Worden namelijk gekoppeld aan je g-mail account. Op het moment dat je een reset doet van je toestel zullen deze zichtbaar zijn in de market bij de tab 'downloads'. Er zijn apps die je non-protected apps ook op de sd-kaart opslaan. Bijvoorbeeld Appmonster.

Sommige apps slaan ook een deel van de gegenereerde database op op de sd-kaart. Weet uiteraard niet of dat voor gamez, alle gamez of slechts enkele ook geldt. Misschien dat een ervaringsdeskundige dat kan aangeven.

Op mijn Hero heb ik al 10-talle keren mijn toestel gereset en het her-installeren van zo n 60 apps neemt niet echt langer in beslag dan een klein uurtje.
Thanks voor je antwoord :) Jammer dat het herinstalleren van al die apps maar een uurtje duurt, rommelen met een telefoon is leuk (waarom ik ook graag een keer in de Android wereld wil kijken ipv de iPhone OS wereld).

Nice, SMSjes naar GMail bijvoorbeeld. Daar kan ik zeker wel wat mee op ten duur! Apps die voor jou specifiek zijn (i.e. gekocht en opnieuw downloadbaar) prima! Apps die delen op de SD kaart opslaan, zoals navigatieprogrammas, ook mooi. Verder zal ik app-specifiek moeten kijken wat er wel en niet gebackupt wordt. Nou ja, dat heet 'prutsen' :)

Voordat ik de aanschaf daadwerkelijk ga doen, moet ik even goed door de iPhone zelf heenlopen met wat ik wel en niet ga missen. Mail bijvoorbeeld, hoor hier al dat GMail perfect gaat met de ingebouwde app, maar niet met de Mail app van HTC zelf. Moet even gaan bedenken hoe ik dat dan met die 3 andere IMAP accounts moet gaan doen. Zijn vast ook oplossingen voor. Voor de rest ga ik ff een lijst maken, en bij vragen kom ik wel weer terug!

offtopic:
PS: Hi HeppieBoeddah! Ken ik niet nog uit een HTC TD topic van vroeger? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door DRvDijk op 19-04-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:13:
[...]

iPhone is imho voor mensen die 't vooral makkelijk willen hebben, Android voor tweakers die met hun toestel willen rommelen. En rommelen, dat doe ik. Heerlijk.
Ben ik het niet mee eens. Mijn iPhone had een jailbreak en is daarna behoorlijke tweakable(cydia, winterboard, etc). Ik heb nu nog niet het idee dat Android meer te tweaken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Esiq schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:21:
[...]

Haha, ik draag wel die kant op, maar probeer eens power + menu in te drukken, dan hoef je niet te sliden. Het is ook dat ik power + menu combinatie uit wil zetten.. 8)
:P

Wat jij wilt is er vooralsnog niet. Misschien later als het toestel geroot kan worden en is. Dat er dan devs zijn die dat kunnen ontwikkelen. Tot dan zal je ermee moeten leven. Laat het los, laat het gaan..oemzzzzzssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRvDijk schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:26:
[...]

[...]

dat heet 'prutsen' :)
Dat heet 'tweaken'. Maar ondanks enige beperkingen, is dit toestel zeker een aanrader... ;)

Nog een opmerking over de batterij duur. Na bijna 10 dagen constant aan het rommelen geweest te zijn met het toeststel is de batterij bij normaal dagelijks gebruik goed te noemen. Nu nog 21% over na 2 dagen en 16 uur. Onder normaal gebruik versta ik mijn referentiekaders. Een beetje bellen, wat surfen, mail, es emessen etc.

Het enige wat echt een killer is, is GPS

Offtopic,

Dat was uit het Diamond-topic en Allaboutphones.. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

renzo4000 schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:28:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Mijn iPhone had een jailbreak en is daarna behoorlijke tweakable(cydia, winterboard, etc). Ik heb nu nog niet het idee dat Android meer te tweaken is.
Met de Android kun je redelijk tweaken zonder je garantie de laten verlopen. ;)
(Ja, ik weet dat jailbreaken redelijk safe is)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

renzo4000 schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:28:
[...]

dat is nu omdat het nog een nieuw toestel is. Zodra Modaco met de handleiding komt hoe je kunt rooten, dan kun je er eigenlijk alles mee dat je met een normaal linuxsysteem ook kunt (dus lekker in je terminal lopen rondprakken enzo). Tevens is het dan mogelijk om een andere bootloader te flashen, waarna de custom roms op gang kunnen komen.
Hiervoor had ik een G1 van ebay voordat ie in nederland te krijgen was, en met cyanogenmod kun je een HEEL stuk meer dan de standaard firmware.

Gewoon nog heel even wachten dus, t komt omdat het een nieuw toestel is dat (nog) niet te rooten is, maar dat komt vanzelf.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoek14
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik heb nu sinds een week de Desire, ben er erg content mee...;-)

Maar ik 1 vraagje, als ik de mail open van exchange, zie ik dus de inbox, ikzelf heb een aantal mappen onder de inbox hangen, nu moet ik dus elke keer menu en dan mappen selecteren om naar een bepaalde map tegaan. Kan dit misschien op een andere manier, een instelling die ik over het hoofd gezien heb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

cv8x schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:00:
Ik heb een fotoalbum toegevoegd genaamd "Valencia 2009". Daar staan een aantal foto's in. Nu had ik gehoopt dat deze aparte map ook te zien zou zijn, maar de foto's van die map worden allemaal geplaatst in de map: alle camera-opnames. Dus bij de foto's die ik met het toestel geschoten heb. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik een aparte map krijg met de naam "Valencia 2009"?

Ik heb de map toegevoegd via DCIM (gebruik de desire als diskdrive).
Heeft iemand hier toevallig een antwoord op?

Bvd

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cv8x schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:49:
[...]

Heeft iemand hier toevallig een antwoord op?

Bvd
Ook als je die map in de root van je sd-kaart zet? De foto-app laat alle dirs zien waar afbeeldingen in staan. Kijk ook eens bij de menu-opties in de foto-app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mogwai82
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-08 18:15
jurjen_g schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:22:
[...]

Ik heb geen enkel probleem met contacten in de gmail app? Bij mij staan bij contacten alsmede telefoonlijst alleen degene die ik verwacht. Ik heb wel eerst (voordat ik mijn telefoon heb geinstalleerd) in gmail alle contacten doorgespit en alleen degenen die ik als contact wilde hebben naar "mijn contacten" verplaatst en aangepast. Daarnaast heb ik van mn 2e gmail (de 1e is een google-apps account) geen contacten gesynct. Wel allebij de accounts dus als gmail op de desire (dus pushmail) en werkt tot nu toe prima :?
Het gaat mij erom dat als je wèl contacten wil syncen, de telefoon "All Contacts" synct i.p.v. "My contacts".

Heb net even een 2e gmail-account aan het Gmail programma toegevoegd met 1 persoon (George) in "All Contacts" met telefoonnummer 0612345678
Die duikt na synchronisatie gewoon op als ik wil gaan bellen en op 4 druk voor de namen met een "G".

Tada! helemaal kut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hele weekend op 1 batterij gedaan. Vanaf vrijdag tot aan zondag. Dat is niet verkeerd denk ik zo!
Wifi aan gehad, twidroid ook en af en toe wat browsen/apps installeren.

Ik kon nog langer (dus inc vandaag), maar daar zat ik niet te wachten gezien ik vanmiddag weg moet. You never know! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 20:38
furbydenooij schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:14:
[...]

Van een unlock pattern krijg je wel steeds zo'n veeg op je scherm...
Hahaha, dit is echt geniaal! Een telefoon kopen die je alleen kan bedienen door middel van een touchscreen, en dan je scherm zo min mogelijk willen aanraken?! :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:03:
[...]

Ook als je die map in de root van je sd-kaart zet? De foto-app laat alle dirs zien waar afbeeldingen in staan. Kijk ook eens bij de menu-opties in de foto-app
Thanks, ik zal het vanavond eens proberen.

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Heb de desire nu bijna een week én wat een toestel zeg. Ik kom van de lg gw620...
Op de lg draaide ik mijn favoriete GPS app, nl: IGO. Maar aangezien die niet werkt op de desire ben ik overgestapt op sygic en ik moet zeggen, het bevalt me heel erg. Wat een tweak-mogelijkheden. Igo laat ik direkt links liggen. Alleen al voor de magere distributie van igo, die op niets trekt. Vergeleken met sygic: gewoon te downloaden via website en een heel gemakkelijke installer.
1 punt valt me tegen van de desire: wat een reflectie van de zon in het scherm zeg. Iemand nog last ervan en zou dat eventueel op te lossen zijn met een screenprotector. En HTC mag ook wat sneller met accesoires op de markt komen. Bvb een deftige autohouder met oplaadmogelijkheden en een goede flip-case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:17
Mogwai82 schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:06:
[...]
Het gaat mij erom dat als je wèl contacten wil syncen, de telefoon "All Contacts" synct i.p.v. "My contacts".

Heb net even een 2e gmail-account aan het Gmail programma toegevoegd met 1 persoon (George) in "All Contacts" met telefoonnummer 0612345678
Die duikt na synchronisatie gewoon op als ik wil gaan bellen en op 4 druk voor de namen met een "G".

Tada! helemaal kut!
Ik zie wat je bedoelt; ze worden niet naar contacts gesynct (als ik naar contacten navigeer en lijst weergeef)maar wel naar de telefoonlijst, heel wazig. Ik heb echter geen "niet-mijn contactpersonen met wel-telefoonnummers" dus voor mij niet een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:09:
Het hele weekend op 1 batterij gedaan. Vanaf vrijdag tot aan zondag. Dat is niet verkeerd denk ik zo!
Wifi aan gehad, twidroid ook en af en toe wat browsen/apps installeren.

Ik kon nog langer (dus inc vandaag), maar daar zat ik niet te wachten gezien ik vanmiddag weg moet. You never know! :P
Ik ook! Niet teveel internetten, een belletje gedaan, wifi aan gehad de hele tijd. Vanmorgen nog 12% over. Maar nu (bijna 13:00) is alweer maar 50% over, dus ik ga vanavond niet halen. Ik denk dat het komt omdat ik op mijn werk echt mega slecht bereik heb (T-Mobile) en ook al heb ik alleen GPRS aan staan en wifi, nog trekt het de accu heel snel leeg. Thuis heb ik wel goed bereik.

Dus zaterdag morgen 100% -> maandag morgen 12% opladen en dan een halve dag een halve accu leeg.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
wph schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:51:
Ik zal het je nog sterker vertellen. Het is niet alleen de menu-knop. Een test:
1) Zet het toestel in standby (zwart scherm);
2) Leg je duim (wat ook je dij kan zijn) op het midden van het scherm;
3) Houd de duim erop terwijl je het toestel aanzet dmv power button (je komt nu op het lock-scherm);
4) Draai kleine rondjes met je duim (of beweeg op en neer)... zonder het lock-balkje aan te raken;
5) Binnen enkele seconden ben je binnen en als je niet oppast heb je al wat widgets opgestart;

Het is dus niet altijd het menu knopje wat de boosdoener is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:17
Heb de desire nu momenteel ook een week in gebruik, heb al flink gespeeld met de Android. Wat me sinds gisteren opvalt is dat ik een 'lag' heb wanneer ik door de verschillende homescreens blader met widgets/snelkppelingen. Na een herstart is dit weer vlot, alleen na verloop van tijd komt het weer terug. Kan nog niet exact achterhalen waar dit aan ligt. Iemand die dit nog meer heeft gemerkt?

Ik ga eens proberen wat widgets uit te schakelen, en te kijken of het dan nog voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurgenKnops
  • Laatst online: 08-09 21:19
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:25:
Bij de HTC Desire krijg je twee applicaties voor je Google mail, namelijk Gmail en Mail. Bij Gmail krijg in één instant gelijk één pop-up als ik iets ontvang in mijn postvak. Mail werkt met pollen. Hoe kan ik Mail ook de mail laten pushen?
Open de Mail applicatie. Tik op de knop Menu en kies voor Meer... Kies daar voor Instellingen. Ga naar Verzenden en ontvangen en kies vervolgens Rooster. Bij Piektijden (afhankelijk van de ingestelde piektijden uiteraard) scroll je naar boven en kies je 'Bij binnenkomst van items (push)'. Dit kan desgewenst ook buiten piektijden worden ingesteld.

Ik werk overigens met Exchange, daar werkt het prima mee. Weet niet of de instelling ook beschikbaar is met Imap of Pop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
zonoskar schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:51:
[...]

Ik ook! Niet teveel internetten, een belletje gedaan, wifi aan gehad de hele tijd. Vanmorgen nog 12% over. Maar nu (bijna 13:00) is alweer maar 50% over, dus ik ga vanavond niet halen. Ik denk dat het komt omdat ik op mijn werk echt mega slecht bereik heb (T-Mobile) en ook al heb ik alleen GPRS aan staan en wifi, nog trekt het de accu heel snel leeg. Thuis heb ik wel goed bereik.

Dus zaterdag morgen 100% -> maandag morgen 12% opladen en dan een halve dag een halve accu leeg.
Ben benieuwd wat hij bij mij doet, jij hebt hem al wat langer toch? Ik red nu redelijk makkelijk 1 dag, maar ik zou toch wel graag richting de 2-3 willen gaan.
JurgenKnops schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:06:
[...]

Open de Mail applicatie. Tik op de knop Menu en kies voor Meer... Kies daar voor Instellingen. Ga naar Verzenden en ontvangen en kies vervolgens Rooster. Bij Piektijden (afhankelijk van de ingestelde piektijden uiteraard) scroll je naar boven en kies je 'Bij binnenkomst van items (push)'. Dit kan desgewenst ook buiten piektijden worden ingesteld.

Ik werk overigens met Exchange, daar werkt het prima mee. Weet niet of de instelling ook beschikbaar is met Imap of Pop.
Voor een Gmail account werkt het in ieder geval niet, daar kun je terug tot max 5 minuten :)

[ Voor 31% gewijzigd door J0YR1D3R op 19-04-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3) Houd de duim erop terwijl je het toestel aanzet dmv power button (je komt nu op het lock-scherm);
4) Draai kleine rondjes met je duim (of beweeg op en neer)... zonder het lock-balkje aan te raken;
5) Binnen enkele seconden ben je binnen en als je niet oppast heb je al wat widgets opgestart;

Het is dus niet altijd het menu knopje wat de boosdoener is!
[/quote]

Je hebt gelijk! Goed gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:17

vhal

ಠ_ಠ

Wat mijn opvalt is dat de GPS een trafe fix heeft, meestal heeft deze een gehele straatlengte nodig om uberhaubt een signaal op te kunnen pakken. Zijn er applicaties beschikbaar die dit kunnen verbeteren of is het een kwestie van 'de juiste instellingen'?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:07:
Wow! Hans van Zetten zou zeggen. Moeilijkheidsfactor 3.5, techniek 7.0, uitvoering 9.7. Totaal 237,65 punten. Goed voor een gedeelde eerste plaats met Youri van Gelder..... 8)7
deadsy33 schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:10:
Wat mijn opvalt is dat de GPS een trafe fix heeft, meestal heeft deze een gehele straatlengte nodig om uberhaubt een signaal op te kunnen pakken. Zijn er applicaties beschikbaar die dit kunnen verbeteren of is het een kwestie van 'de juiste instellingen'?
Installeer eens GPS-test of GPS-status. Bij de laatste zit ook een gaaf kompas. Fixes gaan hier bij mij razendsnel. Binnen enkele seconden. Binnen 4hoog/achter.

Laat m ook even aanstaan met die apps. De chipset zal dan ook de GPS-gegevens opslaan zodat je dan later een nog snellere fix zal krijgen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In verband met het roze scherm:

Geachte,

Dank u wel voor uw vraag over de HTC Desire.

Inderdaad is het probleem van het roze scherm bij ons bekend. Op het moment zijn wij nog bezig de oorzaak nader te onderzoeken en we willen niet uw telefoon bij u weghalen totdat we er zeker van zijn een oplossing gevonden te hebben. U kunt uw contact details aan ons doorgeven, en dan zullen we u zo snel mogelijk op de hoogte stellen van een fix. Wij zullen ook notificiates op onze website zetten en op sociale netwerken zoals Facebook of Twitter zodra er meer over bekend is. We begrijpen dat het probleem frustrerend is, en verzekeren u dat er hard wordt gewerkt aan een oplossing.

Met vriendelijke groeten,

Nikki

HTC
Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd.

Voor accessoires mag er in dit topic gepost worden.