HTC Desire - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 23 Laatste
Acties:
  • 225.856 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
wontcachme schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:19:
[...]

Ik heb mijn telefoon vannacht met 83% naast mijn bed gelegd (alles uit inclusief dataconnecties (3G, hdspa, edge), maar kon wel bellen + smsen) en met wifi constant aan. Toen ik wakker werd 9 uur later zat ik op 80%. Enigste wat synced bij mij is het weer elke 3 uur. Verder alles uit.
Heb je dan ook geen e-mail sync lopen die nacht?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las in dit forum dat er meer mensen zijn die stof achter het scherm hebben. Nu vraag ik mij af of dit steeds meer wordt? Heb zelf ook stof achter het scherm en een klein haartje net niet in de weg van mij scherm gelukkig! Vraag mij toch af of dit van fabriek uit komt of dat het door gebruik dus alleen maar meer kan gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem9elf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 19:27
Hoe kan ik direct de tijd en datum op mijn desire zien zonder mn scherm te unlocken? Is hier een screensaver ofzo voor in de desire??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al dagen op zoek naar een nederlandse nieuwswidget. Nu.nl ofzo... is die er een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:31:
Ik ben al dagen op zoek naar een nederlandse nieuwswidget. Nu.nl ofzo... is die er een?
Je hebt toch een RSS widget waar je in kunt hangen wat je wilt?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 20:05:
[...]

vaag hoor... ik haal mijn telefoon om 8 uur uit de lader(ochtend). Overdag zit ik op internet met wifi aan speel een spelletje af en toe, ik gebruik een taskkiller, ik installeer/ deinstalleer veel apps... ect ect ect. Maar om 9 uur in de avond is mij batterij 60 %! en kan die makkelijk door tot de volgende ochtend....
Mag ik vragen welke taskkiller jij gebruikt? Gebruik zelf momenteel Juice Defender en daar haal ik redelijke
resultaten mee, echter is het niets vergeleken met de jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 15:41

wontcachme

You catch me? No you wont

DennusB schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:20:
[...]

Heb je dan ook geen e-mail sync lopen die nacht?
Nee. Email heb ik op handmatig syncen. Verder gebruik ik geen taskkiller

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aros
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-08 12:17
DennusB schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:35:
[...]

Nee normaal staan wifi & GPS ook uit, en knalt m'n accu van 100% naar 0% in 1 nachtje.
Heel vaag, en dat terwijl ik echt geen gekke apps op m'n telefoon heb staan.
Snap er niks van :?
Dat heb ik dus ook. Minstens 50% battery drain in 8 uren standby. Daar ben ik nu momenteel mee aan het testen. Ik heb de gegevensverbinding helemaal uitgezet, nu is de telefoon al anderhalfuur van de lader en is hij nog steeds 100% vol. Lijkt erop dat er op de achtergrond dingen gebeuren met de gegevensverbinding als deze aan staat.

Ik heb ergens gelezen dat bij de HTC Hero mail applicatie van HTC een fout zit in het ophalen van grote inboxes. Ik heb zo'n 3000+ mails op mijn mailserver staan opgeslagen bij mijn eigen domein. Misschien dat hier iets fout gaat. Hier ga ik mee experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09-2024
-Deze vraag is vast al gesteld, maar heb heel deel 3 doorgelezen en kon het niet vinden-

Als je een foto bij een contactpersoon zet en deze synced daarna met gmail dan krijg je een zeer lage resolutie foto terug, is hier een trucje voor om dit te omzeilen?

Overigens ben ik verder zeer tevreden over de Desire, heb hiervoor een iPhone 3G en een Bold 9700 gehad maar deze telefoon overstijgt alle concurrentie op dit moment feilloos, hij is zo snel, en Android is zo intuïtief!!

Vind alleen de accuduur echt teleurstellend! Haal net aan 1 dag, heb al vele dingen geprobeerd; Toggle settings, wifi niet constant aan, geen live wallpaper, twitter updates handmatig ipv automatisch, GPS uit enz enz maar ik haal net aan het eind van de dag.. Ik gebruik hem nu ongeveer een week en hoop dat dat nog wat verbeterd maar mijn ervaring is dat de accuduur niet verbeterd na de eerste paar dagen..

Dus mocht iemand nog wat tips hebben voor de accuduur dan hoor ik dat graag, maar volgens mij ervaart bijna iedereen hetzelfde hiermee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
Galactus schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:38:
[...]
Mag ik vragen welke taskkiller jij gebruikt? Gebruik zelf momenteel Juice Defender en daar haal ik redelijke
resultaten mee, echter is het niets vergeleken met de jouwe.
Hoe bedoel je, redelijke resultaten? Heb je metingen gedaan waarbij je één voor één tasks hebt afgesloten en batterij metingen hebt gedaan. Zoja welke tasks killen zorgt voor de redelijke resultaten? Ben reuze benieuwd naar de getallen!
(Oja, heb nog een vraagje uitstaan over email in software forum :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianNL schreef op zondag 25 april 2010 @ 10:27:
[...]

Dit is nieuw voor mij! Ben Windows Mobile gewend, en daar had je maar 2 functies ook, aan of uit. Ga dit eens testen, bedankt :)
Nee hoor, WiMo had dit ook. Het probleem was dat het in het programma ingebakken moest zitten om GPS na positiebepaling ook weer uit te schakelen. Bij Android is het waarschijnlijk beter geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09-2024
Qli-max schreef op zondag 25 april 2010 @ 14:08:
[...]

Hoe bedoel je, redelijke resultaten? Heb je metingen gedaan waarbij je één voor één tasks hebt afgesloten en batterij metingen hebt gedaan. Zoja welke tasks killen zorgt voor de redelijke resultaten? Ben reuze benieuwd naar de getallen!
(Oja, heb nog een vraagje uitstaan over email in software forum :) )
Nee sorry, zo'n uitgebreid onderzoek was het niet :P
Ik heb gekeken naar m'n batterij duur met en zonder Juice Defender. Zonder hield ik het rond de 8/9 uur uit met
een volle lading, hierbij speelde ik zo nu een dan een spelletje, zo nu en dan op internet en sync ik elke 30 min
m'n mail/twitter.

Met Juice Defender geinstalleerd kan ik echter 20 uur vooruit met een volle accu.
Juice Defender sluit echter geen applicaties af, maar beperkt het verbruik door wifi/apn/sync aan en uit te zetten.

Misschien dat ik met een goede taskkiller er naast nog meer uit m'n accu zou kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
Kan iemand mij helpen met Juice Defender; ik heb lang geprobeerd zonder want las er verschillende meningen over..

Heb het net geinstalleerd, maar klopt het dat mail niet meer gepushed word?

Ik heb 2 mail accounts draaien:

1 Exchange adres
1 Gmail adres

Exchange staat op handmatig ingesteld buiten piektijden (weekend dus) dus daar is niks mis mee

Maar Gmail staat gewoon standaard, maar daar komt nu al 15 minuten niks op binnen terwijl ik wel een testmailtje heb verstuurd, klopt het dat er dan iets verkeerd staat in de instellingen?

Thnx in advance ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Vraag over de agenda:

De agenda lijkt standaard herinneringen te geven, ook bij afspraken waar geen herinneringen bij ingesteld staan. Heel vervelend dat hij dan meldingen geeft. Ik kan dat ook niet uitzetten. Als ik bij Agenda --> Menu --> Meer --> Instellingen --> Instellingen voor herinneringen zie ik niks om de herinneringen uit te zetten...

Wat zie ik over het hoofd?

[ Voor 4% gewijzigd door Alexander6501 op 25-04-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 19:30:
[...]

Wat uStream betreft: die is nog niet geschikt voor Android 2.1. Voor zover ik weet is dat beeld bij alle 2.1-devices fucked up. Een werkend alternatief is Qik.
Sorry voor het late antwoord maar bedankt! Dan weet ik dat ook weer. :)
eBuddy probleem is overigens ook opgelost. Heb het schijnbaar verholpen door een simpele reboot (lol).
Batterij doet het ook goed. Is nu al bijna 48 uur aan en batterij is nog op 80-90%. Waarbij ongeveer 1/3 batterij ten koste ging van Wi-Fi. Met een klein beetje internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Odiebla schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:28:
[...]
Niet om lullig te doen, maar die security policy zit niet voor niets op je Exchange server. Een poging om die te omzeilen kan nog wel eens tegen je bedrijfsbeleid zijn en voor problemen zorgen als 'men' er achter komt. Ik zou het in ieder geval niet waarderen als mijn collega's veiligheidsmaatregelen die ik implementeer gaan omzeilen, of het nou irritant is of niet. Er zijn zat bedrijven waar je een serieuze reprimande kan krijgen voor dit soort grapjes...
Ik heb de gesture als lock. Dat vind ik zat. Steeds dat ding intikken op een apparaat zonder toetsenbord blijft köt. En als ik een reprimande krijg (wat ik waag te betwijfelen) is dat mijn zaak.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:40:
[...]

Sorry voor het late antwoord maar bedankt! Dan weet ik dat ook weer. :)
eBuddy probleem is overigens ook opgelost. Heb het schijnbaar verholpen door een simpele reboot (lol).
Batterij doet het ook goed. Is nu al bijna 48 uur aan en batterij is nog op 80-90%. Waarbij ongeveer 1/3 batterij ten koste ging van Wi-Fi. Met een klein beetje internet.
WTF ... je hebt 48 uur niet opgeladen en je zit nog tussen de 80% en 90%? :D Dat is wel heeeuuul goed. :o

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op zondag 25 april 2010 @ 16:07:
[...]

WTF ... je hebt 48 uur niet opgeladen en je zit nog tussen de 80% en 90%? :D Dat is wel heeeuuul goed. :o
Ja ongeveer dan en heb hem niet héél actief gebruikt hea. Wel een beetje kloten met apps enzo, paar kleine SMS'jes, maar niet veel boeiends. Heb nu overigens (bij AccuStatus) nog 7 balkjes, dus hij zat toenet waarschijnlijk zat ik het op het randje van 80% dan. Wat ik alsnog erg netjes vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
Hallo,

Heb sinds 3 dagen de Desire. Mijn vorige GSM was een Nokia 1600 (die ik nu bij het Museum der Antieke Technologie heb ingeleverd) dus het hele smartphonegebeuren is nieuw voor me.

Probleem: geen internet via T-Mobile gegevens verbinding terwijl ik web n walk heb die ook al geactiveerd is.

Wifi via mijn Router is geen probleem.
Voor zover ik na ben gegaan (met behulp van dit forum) staan alle instellingen prima en dit zou sowieso standaard het geval moeten zijn geloof ik. Ik heb geen poorten oid geconfigureerd.

Kan het zijn dat mijn SIM kaart te antiek is of zie ik iets anders over het hoofd?

Alvast bedankt.

[ Voor 14% gewijzigd door Shao Kahn op 25-04-2010 16:49 . Reden: herformulatie vraagstelling ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

nee. gsm = gprs en wcdma = 3g (hdspa). Dus die op auto laten staatn voor het snelste internet

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 06:35

Phydomir

Dennis

Ik ben net iets vreemds tegen gekomen op mijn desire wat ik volgens mij nog niet ben tegen gekomen in dit topic. Ik was bezig een nieuw contact persoon toe te voegen op de desire. Aangezien ik in gmail al mijn contacten heb staan selecteer ik dan een nieuw google contact. Nadat ik alles heb ingevuld (incl. e-mail en verjaardag) en opgeslagen staat deze contact persoon netjes in het lijstje. Echter, zodra google gaat synchoniseren (wat op auto staat) verdwijnt die contactpersoon.
Daarna heb ik een contactpersoon aangemaakt met alleen een naam en telefoonnummer en toen bleef hij er wel in staan en kwam hij ook online bij mijn gmail te staan.
Tevens merkte ik dit bij het aanpassen van de naam van een contact persoon. Die stond na synchronisatie ook weer op de oude naam.

Ik heb het vermoeden dat dit komt door een soort van master/slave sync instelling alleen kan ik zowel op mijn telefoon als op de gmail site nergens de instellingen hiervoor vinden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
wontcachme schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:19:
[...]

Ik heb mijn telefoon vannacht met 83% naast mijn bed gelegd (alles uit inclusief dataconnecties (3G, hdspa, edge), maar kon wel bellen + smsen) en met wifi constant aan. Toen ik wakker werd 9 uur later zat ik op 80%. Enigste wat synced bij mij is het weer elke 3 uur. Verder alles uit.
ik vink het automatisch ophalen van weer aan bij htc sense(homescherm), maar als ik dan weer ga kijken volgende keer is het vinkje weer uitgevinkt... iemand idee hoe dat komt?? hoe heb jij geregeld dat het wel werkt? ik moet het steeds handmatig doen, irritant...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Shao Kahn schreef op zondag 25 april 2010 @ 16:39:
Hallo,
Probleem: geen internet via T-Mobile gegevens verbinding terwijl ik web n walk heb die ook al geactiveerd is.
Voor zover ik na ben gegaan (met behulp van dit forum) staan alle instellingen prima en dit zou sowieso standaard het geval moeten zijn geloof ik. Ik heb geen poorten oid geconfigureerd.
Kan het zijn dat mijn SIM kaart te antiek is of zie ik iets anders over het hoofd?
Alvast bedankt.
Heb je nog nooit dataverbinding gehad of is het plots opgetreden (aangezien je de tel al 3 dagen hebt). Ik heb er namelijk op dit moment plots last van (al een uurtje of 2) dat de dataverbinding verdwenen is. Had juice defender geinstalleerd maar nooit aangezet en al weer verwijderd. Verder APNdroid uitstaan en alles qua verbindingen gecontroleerd. Snap er niks van 8)7 . Wie kan ons helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aros
Aros schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:43:
[...]

Dat heb ik dus ook. Minstens 50% battery drain in 8 uren standby. Daar ben ik nu momenteel mee aan het testen. Ik heb de gegevensverbinding helemaal uitgezet, nu is de telefoon al anderhalfuur van de lader en is hij nog steeds 100% vol. Lijkt erop dat er op de achtergrond dingen gebeuren met de gegevensverbinding als deze aan staat.

Ik heb ergens gelezen dat bij de HTC Hero mail applicatie van HTC een fout zit in het ophalen van grote inboxes. Ik heb zo'n 3000+ mails op mijn mailserver staan opgeslagen bij mijn eigen domein. Misschien dat hier iets fout gaat. Hier ga ik mee experimenteren.
Update: Het lijkt erop dat inderdaad de mail applicatie de battery enorm draint. Die heb ik nu uitstaan, gegevensverbinding staat aan en de accu gaat nu een stuk langer mee. Staat nu op 86% na 5 uren nadat ik wat via WiFi heb zitten browsen en wat heb zitten gamen.

Geen idee wat de mail applicatie precies doet. Misschien dat ie alle mails probeert te downloaden? Lijkt me gek, maar hij zit wel als een gek iets te doen als het aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24

13art

Moderator Mobile
Dino_V schreef op zondag 25 april 2010 @ 14:02:
-Deze vraag is vast al gesteld, maar heb heel deel 3 doorgelezen en kon het niet vinden-

Als je een foto bij een contactpersoon zet en deze synced daarna met gmail dan krijg je een zeer lage resolutie foto terug, is hier een trucje voor om dit te omzeilen..
Ja die is er wel. Staat op xda-dev in general topic van de Desire

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik experimenteerde wat met MP4.

1080p speelt de Desire niet af. Je hoort wel het geluid, maar het beeldscherm blijft zwart. Zo ook 720p, dus ik vermoed dat alle resoluties - hoger dan 800 breed - niet worden afgespeeld (hij scaled kennelijk niet down).

Bij coderen op 800x480 (beelschermgrootte van de Desire) is een videostream van 600kbps voldoende om goede kwaliteit te halen (2pass). Geluid doe ik niets speciaals mee (ofwel stereo 128kbps op AAC of MP3). Dat vergt wel wat gedoe in het programma wat ik altijd gebruikte (Mp4ForHD v2.9c). Dan blijft de file size redelijk binnen de perken.

Als file size minder belangrijk is, zijn er ook eenvoudige oplossingen: EncodeHD vergt niet veel meer dan:
• profiel kiezen (Nexus One, die heeft dezelfde specificaties als de Desire)
• files erin droppen
• output dir kiezen
• start klikken

Nadeel is dat de file size wat groter dan nodig is. Ik kom rond de 650/700 Mb bij een gemiddelde film. Dan kan net vervelend zijn als je een pak films mee wil nemen op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 16:17
Io merk nu als ik een bericht wil sturen en naar contacten ga, zie ik alle contacten van: sim, gmail, telefoon en facebook.

In mijn contacten heb ik enkel gmail als zichtbare contacten.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen.
Btw. Contacten die overeen komen zijn al gelinked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Hallo,
Alvast bedankt.
Quote mezelf:
Heb je nog nooit dataverbinding gehad of is het plots opgetreden (aangezien je de tel al 3 dagen hebt). Ik heb er namelijk op dit moment plots last van (al een uurtje of 2) dat de dataverbinding verdwenen is. Had juice defender geinstalleerd maar nooit aangezet en al weer verwijderd. Verder APNdroid uitstaan en alles qua verbindingen gecontroleerd. Snap er niks van |:( . Wie kan ons helpen...

Edit: Werkt weer, rebooten alleen werkte niet, vervolgens uitgezet, sim kaart eruit, zonder sim aangezet, uitgezet, sim kaart erin, aangezet en tadaa: weer gewoon hspa/3g 8)7 Geen verklaring behalve dat blijkbaar de sim niet goed werd uitgelezen ofzo...(sim is btw 6 maanden jong)

Edit: @ Shao Kahn: Ik weet niet of het aan de oudheid van een sim kan liggen, heb je niet een reserve tel waarmee je even kunt kijken of je data verbinding krijgt, check verder echt goed al je instellingen (met name apps zoals juicedefender en APNdroid etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Aros schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:36:
[...]

Update: Het lijkt erop dat inderdaad de mail applicatie de battery enorm draint. Die heb ik nu uitstaan, gegevensverbinding staat aan en de accu gaat nu een stuk langer mee. Staat nu op 86% na 5 uren nadat ik wat via WiFi heb zitten browsen en wat heb zitten gamen.

Geen idee wat de mail applicatie precies doet. Misschien dat ie alle mails probeert te downloaden? Lijkt me gek, maar hij zit wel als een gek iets te doen als het aanstaat.
Dat zou gek zijn, want dan zou ik in NetCounter m'n dataverbruik enorm moeten zien stijgen.
En dat doet het niet :( Dus ik neem aan dat hij dan niks download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 14:55
Herkennen sommigen het volgende probleem: dat soms (random?) zomaar de telefoonnummers van één van je contacten verdwijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewivis schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:09:
[...]

ik vink het automatisch ophalen van weer aan bij htc sense(homescherm), maar als ik dan weer ga kijken volgende keer is het vinkje weer uitgevinkt... iemand idee hoe dat komt?? hoe heb jij geregeld dat het wel werkt? ik moet het steeds handmatig doen, irritant...
Ik heb precies hetzelfde probleem!! Iemand alsjeblieft een oplossing voor dit probleem.. het irriteerd me mateloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 15:01
Ewivis schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:09:
[...]

Dat probleem had ik inderdaad ook. Even de Desire opnieuw opgestart en daarna werk het vinkje wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

je moet naar menu>instellingen>accounts en synchornisatie>en dan de bovenste twee vinkjes aanvinken (eigenlijk één ervan, maar ik weet niet meer precies welke)

[ Voor 53% gewijzigd door wontcachme op 25-04-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De digitale klok/weerwidget van HTC Desire op de homescreen, is dat te exporteren of ergens te downloaden voor een ander androidtoestel met 1.5 aan boord?

- Ik heb diverse scenes zie ik, in scene 2 heb ik van die piepkleine knopjes om wifi of bluetooth aan te zetten, maar ik vind de analoge klok niets, in scene 1 is er een digitale klok met een weerwidget erin (ruitenwisser, wolken die voorbij varen) maar daar is er geen miniknopje voor wifi en bluetooth. Ik heb al gekeken bij widgets, bij snelkoppelingen en bij programmas maar ik vind niets om die 2 knopjes toe te voegen aan scene 1?

- De nieuwswidget laat alleen engelse nieuwssites zien, ik wil nederlandse nieuwssites, hoe doe ik dit?

- Is de homescreen van internet te veranderen naar een ander startpagina (staat momenteel op htc.com of zo)

Is er een post, een plek, een howto van iemand die zijn HTC Desire heeft ontleed qua instellingen en software en welke geadviseerd wordt om te gebruiken op de Desire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

OMG. De helft staat al eerder genoemd. ff zoeken dus.

wifi knopjes enzo: Widgets>energiebeheer of widgets>instellinge

startpagina: internet>menu>meer>instellingen>startpagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recemonster
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 17:36
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:48:
- Is de homescreen van internet te veranderen naar een ander startpagina (staat momenteel op htc.com of zo)
start internet -> menu knopje -> meer -> instellingen -> startpagina instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, k heb afgelopen week soort gelijks gehad, had n kaartje uit dutchtone tijd, T mob. gebeld, bleek 3 G niet te ondersteunen, heb n nieuw kaartje gekregen.....
Hallo,

Heb sinds 3 dagen de Desire. Mijn vorige GSM was een Nokia 1600 (die ik nu bij het Museum der Antieke Technologie heb ingeleverd) dus het hele smartphonegebeuren is nieuw voor me.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:16
Phydomir schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:06:
Ik ben net iets vreemds tegen gekomen op mijn desire wat ik volgens mij nog niet ben tegen gekomen in dit topic. Ik was bezig een nieuw contact persoon toe te voegen op de desire. Aangezien ik in gmail al mijn contacten heb staan selecteer ik dan een nieuw google contact. Nadat ik alles heb ingevuld (incl. e-mail en verjaardag) en opgeslagen staat deze contact persoon netjes in het lijstje. Echter, zodra google gaat synchoniseren (wat op auto staat) verdwijnt die contactpersoon.
Daarna heb ik een contactpersoon aangemaakt met alleen een naam en telefoonnummer en toen bleef hij er wel in staan en kwam hij ook online bij mijn gmail te staan.
Tevens merkte ik dit bij het aanpassen van de naam van een contact persoon. Die stond na synchronisatie ook weer op de oude naam.

Ik heb het vermoeden dat dit komt door een soort van master/slave sync instelling alleen kan ik zowel op mijn telefoon als op de gmail site nergens de instellingen hiervoor vinden.
Dit probleem is volgens mij al een paar keer gemeld. Het toevoegen van verjaardagen op je telefoon zorgt voor problemen. Oftewel de contact wordt niet naar gmail gesynchroniseerd en wel weer verwijderd van je telefoon.
Heel irritant en dus iets waar je (voorlopig) rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Odiebla schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:28:
[...]

Ik zou het in ieder geval niet waarderen als mijn collega's veiligheidsmaatregelen die ik implementeer gaan omzeilen, of het nou irritant is of niet. Er zijn zat bedrijven waar je een serieuze reprimande kan krijgen voor dit soort grapjes...
geheel terzijde, maar als ik veiligheidsmaatregelen implementeer en die zouden te omzeilen zijn dan krijg ík een reprimande, niet de gebruiker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 08:48
Mijn desire zien mijn jabra bt2020 niet. De pc ziet hem wel dus hij staat in pair modus??

Het is me gelukt. De desire laten zoeken op het moment dat je de jabra aanzet dan vind hij hem.

En dan werkt alles ook ok

[ Voor 41% gewijzigd door Btje op 25-04-2010 21:48 ]

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
MikeOO schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:38:
[...]

Dat probleem had ik inderdaad ook. Even de Desire opnieuw opgestart en daarna werk het vinkje wel weer.
Uuuh, dat werkt bij mij niet hoor.... :'(

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
De nieuwswidget laat alleen engelse nieuwssites zien, ik wil nederlandse nieuwssites, hoe doe ik dit?
Gewoon op feeds toevoegen drukken en dan kun je zoeken naar bijvoorbeeld nos, spitsnieuws, tweakers etc. Verder kun je de voorgeprogrammeerde feeds ingedrukt houden en dan kan je ze verwijderen etc. Dit wijst verder neem ik aan voor zich....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
l3art schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:46:
[...]

Ja die is er wel. Staat op xda-dev in general topic van de Desire
Thnx voor het "helpen" ;)

Voor mensen met hetzelfde probleem; foto's die na het toevoegen aan een contactpersoon een lage resolutie hebben..

Zet de sync met Google contacts uit. (Instellingen, Synchronisatie, Google, Sync contacten uitvinken).

Maaaaaaaar kan iemand me alsnog even helpen met dat Juice defender?

Nadat ik het geïnstalleerd heb krijg ik geen mails meer binnen in Gmail via push, doe ik dan iets verkeerd in de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las in dit forum dat er meer mensen zijn die stof achter het scherm hebben. Nu vraag ik mij af of dit steeds meer wordt? Heb zelf ook stof achter het scherm en een klein haartje net niet in de weg van mij scherm gelukkig! Vraag mij toch af of dit van fabriek uit komt of dat het door gebruik dus alleen maar meer kan gaan worden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

DennusB schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 18:51:
[...]

Nee, minder battery life = kortere accutijd, en daar gaat het toch om ;)
Ik heb zelf ook last van een razendsnelle ontladingstijd van m'n accu. Als ik hem om 07:15 van de lader staat hij om 14:00 in het oranje.
Ik draai 1 Push-Mail account, MessageNow, TvGids en nog wat andere kleine dingetjes.
Ik snap er geen reet meer van :( Hoe ga ik dit fixen?
Heb je dit al eens gelezen? gday in "HTC Desire - Deel 3"

En wat voor Desire heb je? Vodafone? T-Mobile? Generic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 13:01
De digitale klok/weerwidget van HTC Desire op de homescreen, is dat te exporteren of ergens te downloaden voor een ander androidtoestel met 1.5 aan boord.
Afbeeldingslocatie: http://www.hgeert.be/snap.png

Zoek achter weather & toggle widget in de market.
En eens je het hebt kan je in het programma bij clock skin preferences > clock skin downloader "clock-default.zip downloaden, eens je dat gedaan hebt kan je "install clock skin from sd card" kiezen en clock-default.zip installeren, dan heb je precies dezelfde als mij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

DennusB schreef op zondag 25 april 2010 @ 10:52:
Ben ergens achter gekomen gister. Normaal als ik m'n Desire naast m'n bed leg s'nachts met 3G aan dan is hij de ochtend erna leeg.
Vannacht heb ik hem weer neergelegt, maar dit keer met 3G/WIFI & GPS uit. Nog geen eens 1% was verbruikt van de accu.
Is 3G de boosdoener dan in dit verhaal ? :X
Kun je eens proberen om je 3G-verbinding aan te laten maar om de Agenda-app te killen met een taskmanager en 'm opnieuw te starten? Wellicht heb jij ook het probleem dat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Alexander6501 schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:15:
Vraag over de agenda:

De agenda lijkt standaard herinneringen te geven, ook bij afspraken waar geen herinneringen bij ingesteld staan. Heel vervelend dat hij dan meldingen geeft. Ik kan dat ook niet uitzetten. Als ik bij Agenda --> Menu --> Meer --> Instellingen --> Instellingen voor herinneringen zie ik niks om de herinneringen uit te zetten...

Wat zie ik over het hoofd?
Ik heb hetzelfde probleem, nu moet ik elke keer als ik een afspraak maak sowieso een herinnering uitzetten. Ook kan ik geen dagen zien in de agenda, alleen een datum.

Opzich allemaal geen ramp, maar ik vind het allemaal net-niet af zegmaar. Zo ook dat als ik het vinkje van weer-updates aan zet dat die dat niet onthoud enzo (iemand al een oplossing trouwens?)

En ook heel veel vertaal-issues, als ik bijvoorbeeld het volume bijstel van een gesprek of ik nou zelf bel of gebeld wordt staat altijd volume inkomende oproep. En als je van een iPhone af komt ben je dat soort dingen toch eigenlijk niet gewend.

Al zijn dit wel allemaal ding(en/etjes) die makkelijk via software updates verholpen kunnen worden en dat had de iPhone ook op grote schaal. Al heb ik persoonlijk op dat vlak meer vertrouwen in een bedrijf als Apple die zowel de hardware als de software uitbrengt dan HTC die voornamelijk de hardware voor zn rekening neemt.

EDIT: Klopt het dat ik de Uitzending Gemist app niet kan vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aros
DennusB schreef op zondag 25 april 2010 @ 18:20:
[...]

Dat zou gek zijn, want dan zou ik in NetCounter m'n dataverbruik enorm moeten zien stijgen.
En dat doet het niet :( Dus ik neem aan dat hij dan niks download?
Zelf heb ik NetCounter niet geinstalleerd, dus zou het niet weten. Wel weet ik dat het killen van het periodiek mail checken het probleem verhelpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Is het eigenlijk mogelijk om je useraccount voor de google market te wijzigen? Op de een of andere manier post ik altijd mijn comments met de user "benchMarc" (kan me al niet meer herinneren dat ik dit zo in heb gesteld), maar ik wil graag met een ander gmail account op de market. Ik heb een 2e gmail account waarmee ik op Gtalk zit en voornamelijk veel mail. Dat 2e account staat ook gewoon netjes bij de lijst met accounts bij settings van de telefoon. Ik kan het "benchMarc" account echter nergens meer terugvinden.
Heb al flink rondgezocht op fora, maar ik ben er nog niet wijs van geworden. Of kan het misschien gewoon niet? Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat je zoiets schijnbaar instelt bij de 1e keer booten van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

benchMarc schreef op zondag 25 april 2010 @ 22:01:
Is het eigenlijk mogelijk om je useraccount voor de google market te wijzigen? Op de een of andere manier post ik altijd mijn comments met de user "benchMarc" (kan me al niet meer herinneren dat ik dit zo in heb gesteld), maar ik wil graag met een ander gmail account op de market. Ik heb een 2e gmail account waarmee ik op Gtalk zit en voornamelijk veel mail. Dat 2e account staat ook gewoon netjes bij de lijst met accounts bij settings van de telefoon. Ik kan het "benchMarc" account echter nergens meer terugvinden.
Heb al flink rondgezocht op fora, maar ik ben er nog niet wijs van geworden. Of kan het misschien gewoon niet? Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat je zoiets schijnbaar instelt bij de 1e keer booten van je telefoon.
Misschien dat deze tip helpt, hoewel ze het niet specifiek over de market hebben lijkt het me wel gewoon werken, anders helaas een factory reset ja.

[ Voor 63% gewijzigd door JoetjeF op 25-04-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 06:35

Phydomir

Dennis

krijn1985 schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:09:
[...]

Dit probleem is volgens mij al een paar keer gemeld. Het toevoegen van verjaardagen op je telefoon zorgt voor problemen. Oftewel de contact wordt niet naar gmail gesynchroniseerd en wel weer verwijderd van je telefoon.
Heel irritant en dus iets waar je (voorlopig) rekening mee moet houden.
Aha. Was het nog niet tegen gekomen. Maar wel handig om te weten.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hgeert schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:13:
[...]

[afbeelding]

Zoek achter weather & toggle widget in de market.
En eens je het hebt kan je in het programma bij clock skin preferences > clock skin downloader "clock-default.zip downloaden, eens je dat gedaan hebt kan je "install clock skin from sd card" kiezen en clock-default.zip installeren, dan heb je precies dezelfde als mij.....
Is ook al betaalversie, terwijl ik geen mastercard of visa heb. Ik had gehoopt dat dit gratis zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
gday schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:11:
[...]

Heb je dit al eens gelezen? gday in "HTC Desire - Deel 3"

En wat voor Desire heb je? Vodafone? T-Mobile? Generic?
Dat ga ik morgen even doorlezen.
Ik heb geen branded toestel, los gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Heeft iemand een idee hoe ik in bij de foto's en video's een bepaalde map kan verbergen zodat ie daar niet direct zichtbaar is? Of anders eventueel de thumbnail van de betreffende map kan aanpassen? Want hoe wordt die thumbnail eigenlijk bepaald. Tis niet het eerste bestand (alfabetisch) die in de map staat. Maar het is ook niet perse het laatste bestand wat je in die map hebt geplaatst volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

hars73 schreef op zondag 25 april 2010 @ 23:03:
Heeft iemand een idee hoe ik in bij de foto's en video's een bepaalde map kan verbergen zodat ie daar niet direct zichtbaar is? Of anders eventueel de thumbnail van de betreffende map kan aanpassen? Want hoe wordt die thumbnail eigenlijk bepaald. Tis niet het eerste bestand (alfabetisch) die in de map staat. Maar het is ook niet perse het laatste bestand wat je in die map hebt geplaatst volgens mij.
ff zoeken in dit topic naar .nodata. Ik denk dat je dat bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Of .nomedia

Maar weet iemand waar ik de Uitzending Gemist app kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Geweldig! Dat werkt inderdaad..

Wel even uitkijken.. als je dat .nomedia bestand aanmaakt is daarna alles wat in die map stond verdwenen! Gewoon weg! Was in mijn geval geen probleem, maar als je zelf geen backup hebt...
Als je eerst de .nomedia aanmaakt en daarna bestanden toevoegt is het geen probleem.
Zie ook hier: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=3692

Heb daarna Astro File Manager gedownload om toch een verkenner te hebben naar de map. Leuke verkenner is dat, handig!

[ Voor 62% gewijzigd door hars73 op 25-04-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:47
shameete schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:23:
[...]

geheel terzijde, maar als ik veiligheidsmaatregelen implementeer en die zouden te omzeilen zijn dan krijg ík een reprimande, niet de gebruiker ;)
Wat jij wil, gewoon niet aanzetten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qli-max schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:33:
[...]

Gewoon op feeds toevoegen drukken en dan kun je zoeken naar bijvoorbeeld nos, spitsnieuws, tweakers etc. Verder kun je de voorgeprogrammeerde feeds ingedrukt houden en dan kan je ze verwijderen etc. Dit wijst verder neem ik aan voor zich....
Het wijst redelijk voor zich uit maar toch kan ik er uren over blijven struikelen. Nu heb ik bijv spitsnieuws toegevoegd, dat ging een paar keren fout maar het is gelukt. Nu voeg ik tweakers.net toe en hij blijft spitsnieuws weergeven, klik ik erop dan staat er feeds weergeven en klik ik op alle en dan zie ik een ander soort venster die schijnbaar de RSSfeed van tweakers.net weergeeft. Spitsnieuws is dan weer foetsie? Die nieuwsfeeds gaat toch door elkaar of naast elkaar of hoe moet ik het zien.

Ik zit al 1 uur te priegelen en te veranderen en uit te proberen en ben nu redelijk moe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:37
Heb 'm sinds zaterdag ook, log gekocht bij smartphoneshop. Wat een topding :o

Echt een enorme vooruitgang vanaf de HTC Diamond. Hij staat ondertussen al vol apps en games, en heb ook deze besteld: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ame=ADME:B:EOIBSA:NL:1123.

Een stuk mooier en goedkoper dan die houders die ze in nederland verkopen :). Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 17:43:
[...]

Dan zou ik juist nu die factory-restore doen. Vooral omdat je m pas sinds gisteren hebt. Zou mij niets verbazen dat je misschien een slechte eerste boot hebt gehad, en dat er wat fout zit. Maar goed, laat ons je eventuele oplossing weten., Altijd handig voor mensen met hetzelfde probleem die de 'search' gebruiken.. ;)
Om hier weer even op terug te komen, ik heb een hard reset gedaan en direct na het opstarten de settings handmatig ingevoerd. Toch blijft het probleem zich voordoen (hotmail synct niet, krijg alleen 1 vage mail met de tekst "Expired news letter mail"). Vaag, misschien ligt het aan mijn hotmail account, heb microsoft er maar overgemaild...

Trouwens, ik zou graag de nu.nl applicatie op mijn toestel zetten, echter kan ik deze niet in de market vinden. Is deze eruit gehaald? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 22:27
Weet iemand hoe ik mijn exchange mail moet instellen van mijn adres van school?

Ik heb dit al geprobeerd:

Confgs:

email: mijnemail@student.vu.nl

serveradress: m.outlook.com / db2prd0102.outlook.com

Domain: http://webmail.vu.nl/

username: mijnemail@student.vu.nl

[ Voor 3% gewijzigd door deimos op 26-04-2010 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 15:29
Ik heb het toestel nu een paar weken in bezit en loop tegen de volgende punten op.

Wanneer ik een gesprek begin komt er vaak een krakend geluid uit de oor speaker. Dit gekraak verdwijnt vervolgens wel.

Ander punt is dat de de trackpad niet lekker werkt. Bewegingen in de breedte gaan goed maar naar boven/beneden reageert erg slecht.

Zijn er meer mensen met bovenstaande problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:56

Ibex

^^ met stom.

kenkreutzer schreef op maandag 26 april 2010 @ 01:11:
Weet iemand hoe ik mijn exchange mail moet instellen van mijn adres van school?
Probeer als username gewoon eens het gedeelte voor de @.
WhiteAss schreef op maandag 26 april 2010 @ 07:19:
Ik heb het toestel nu een paar weken in bezit en loop tegen de volgende punten op.

Wanneer ik een gesprek begin komt er vaak een krakend geluid uit de oor speaker. Dit gekraak verdwijnt vervolgens wel.

Ander punt is dat de de trackpad niet lekker werkt. Bewegingen in de breedte gaan goed maar naar boven/beneden reageert erg slecht.

Zijn er meer mensen met bovenstaande problemen?
Van deze zaken heb ik geen last. Misschien eens kijken of er nergens stofjes in/tussenzitten?

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vannacht iets raars meegemaakt.

Om 1 uur 's nachts was mijn desire op 50% van de batterij. Toen ik wakker werd om 7 uur stond hij op 8%.

WiFi, G3, GSM het stond echt allemaal uit. Ik heb echt geen idee hoe hij in 1 nachtje 42% van zijn lading is kwijt geraakt. :?

Ook stom, ik kon natuurlijk kijken bij accugebruik wat het meest verbruikte. Helaas niet gedaan. Kan alleen bij JuicePlotter zien dat hij een kwartiertje zeer langzaam ontlaadde. Tot op een bepaald punt, namelijk precies bij 40%. Vanaf de 40% verliest hij 10% van zijn lading in 1 uur tijd. Dit bleef maar doorgaan.

10% per uur in een nacht wanneer mijn telefoon op slaapstand staat zonder GSM, 3G, WiFi? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Crasht de market bij jullie ook zo vaak, vooral je ver naar beneden in een lijst scrolt?

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

aKra schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 13:04:
Ik gebruik nu JuicePlotter drie dagen en je ziet zoveel diversiteit waardoor de batterij leeg gaat. Ook vreemd om te zien dat hij 's nachts tijdens het opladen 100% aanraakt en dan na een uur/twee uur weer begint te ontladen. Dan bij 90% aangekomen gaat hij weer verder met laden en dat herhaalt hij dan nog één keer.
Ik heb nu JuicePlotter draaien en ik zag vannacht ook hetzelfde gedrag inderdaad:

Afbeeldingslocatie: http://img.yoki.org/discharge.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 15:52
na wat research eindelijk gevonden hoe je "zonder" (behalve astro of pc) je eigen ringtone's/alarm/smstoon kan gebruiken.

maak op je sdcard in de map media/audio de volgende mappen aan (zonder " "):
"alarms" voor het alarm wat afgaat voor bijvoorbeeld de wekker
"notification" voor inkomende berichten
"ringtones" voor vanzelfsprekend de ringtones

via astro krijg je dan de volgende 3 mappen
"/sdcard/media/audio/alarms"
"/sdcard/media/audio/notifications"
"/sdcard/media/audio/ringtones"

plak hierin de liedjes die je wil gebruiken.

succes en veel plezier gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
gday schreef op maandag 26 april 2010 @ 08:50:
[...]
Ik heb nu JuicePlotter draaien en ik zag vannacht ook hetzelfde gedrag inderdaad:
Jday, heb je ook juicedefender draaiend? Ik heb daar namelijk grote problemen mee en vroeg me af of het aan vodafone rom ligt (gisteren dacht ik dat het aan de sim lag maar dat is niet zo). Eenmaal juicedefender geïnstalleerd doet de data verbinding het helemaal niet meer, zet ik juicedefender uit en herstel ik handmatig de APN instellingen gebeurd er niks, verwijder ik juicedefender en herstel ik handmatig de APN instellingen gebeurd er niks, verwijder ik juicedefender en start ik hem weer op, dan doet de dataverbinding het weer.
Thnx, was er nog niet mee bezig geweest maar scheelt me weer uitzoekwerk in de toekomst :)

[ Voor 12% gewijzigd door Qli-max op 26-04-2010 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 15:38

RgR

Nickalicious schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:17:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, nu moet ik elke keer als ik een afspraak maak sowieso een herinnering uitzetten. Ook kan ik geen dagen zien in de agenda, alleen een datum.
[...]
Als je geen dagen ziet in de agenda, moet je de notatie even aanpassen. Dit kan bij:
Instellingen - Datum en tijd - Datumnotatie selecteren.

Als je daar kiest voor bijvoorbeeld vr, 31 dec. 2010 dan wordt de datum ook op die manier in je agenda weergegeven.

[ Voor 12% gewijzigd door RgR op 26-04-2010 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Was dit al bekend bij jullie????
Toets dit maar eens in in je telefoonscherm: *#*#4636#*#*

Zeker voor de mensen die onverklaarbaar energieverbruik hebben kan het handig zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door 13art op 26-04-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:28:

Zeker voor de mensen die onverklaarbaar energieverbruik hebben kan het handig zijn.
Wat doet het?

Ik ga niet zo maar codes invoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 15:44
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:32:
[...]

Wat doet het?

Kijk hier eens :z

[ Voor 18% gewijzigd door Moning2 op 26-04-2010 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Wat voor geheugenkaartjes gebruikt iedereen hier eigenlijk? Gewoon het standaard 4GB kaartje wat erbij zat? Of zijn er ook al mensen die grotere kaartjes hebben gekocht? Zo ja, welk merk en type kaartje en werkt ie goed?

En als je de inhoud van het oude kaartje 1 op 1 kopieert naar het nieuwe kaartje werkt alles dan nog zoals ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:35

AJM

hars73 schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:44:
Wat voor geheugenkaartjes gebruikt iedereen hier eigenlijk? Gewoon het standaard 4GB kaartje wat erbij zat? Of zijn er ook al mensen die grotere kaartjes hebben gekocht? Zo ja, welk merk en type kaartje en werkt ie goed?
Ik heb een 16gb class 6 kaartje van Peak erin zitten: http://www.hardware.info/...k_Class_6_MicroSDHC_16GB/

Werkt prima, alleen bij de muziek applicatie kan het laden van grote bestanden (livesets) soms wat langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Qli-max schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:09:
[...]

Jday, heb je ook juicedefender draaiend? Ik heb daar namelijk grote problemen mee en vroeg me af of het aan vodafone rom ligt (gisteren dacht ik dat het aan de sim lag maar dat is niet zo). Eenmaal juicedefender geïnstalleerd doet de data verbinding het helemaal niet meer, zet ik juicedefender uit en herstel ik handmatig de APN instellingen gebeurd er niks, verwijder ik juicedefender en herstel ik handmatig de APN instellingen gebeurd er niks, verwijder ik juicedefender en start ik hem weer op, dan doet de dataverbinding het weer.
Nee, ik gebruik JuiceDefender niet. Dat heeft verder ook niet te maken met het ontladingsprobleem denk ik, of wel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

AJM schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:55:
[...]

Ik heb een 16gb class 6 kaartje van Peak erin zitten: http://www.hardware.info/...k_Class_6_MicroSDHC_16GB/

Werkt prima, alleen bij de muziek applicatie kan het laden van grote bestanden (livesets) soms wat langer duren.
Okee.. en de inhoud van het 4GB kaartje gewoon gekopieerd naar die nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
gday schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:06:
[...]
Nee, ik gebruik JuiceDefender niet. Dat heeft verder ook niet te maken met het ontladingsprobleem denk ik, of wel? :)
Nope dat niet, maar vroeg het me even af, want is irritant. Verplaats het wel even naar software :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:10
Deem schreef op maandag 26 april 2010 @ 08:44:
Crasht de market bij jullie ook zo vaak, vooral je ver naar beneden in een lijst scrolt?
Ja, dit heb ik ook idd. De market vind ik niet erg stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 00:05

Nakebod

Nope.

l3art schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:28:

Kan je makkelijker komen als je Battery Left hebt geïnstalleerd :)
Dan heb je een knop History.
Het scherm zag er al zo bekend uit, moest ff denken waar ik die eerder had gezien.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:32:
[...]

Wat doet het?

Beetje vertrouwen in je mede tweakers zou geen kwaad kunnen ;)
Ach kijk nou :F 8)7 :o

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 26-04-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Nakebod schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:22:
[...]

Kan je makkelijker komen als je Battery Left hebt geïnstalleerd :)
Dan heb je een knop History.
Het scherm zag er al zo bekend uit, moest ff denken waar ik die eerder had gezien.
Ja of Spare part, heeft nog iets meer opties (dit alles al een keer langs geweest in dit forum btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
gday schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 14:26:
[...]

Firmwareversie: 2.1-update1
Kernel-versie: 2.6.29-3cb3dfbf htc-kernel@and18-2 #1
Build-nummer: 1.15.161.4 CL155070 release-keys
Softwarenummer: 1.15.161.4

Als andere mensen met een Vodafone-ROM hier geen last van hebben ga ik toch maar eens terug naar de winkel om 'm om te laten ruilen.
Geen Vodafone ROM, maar ik heb wel last gehad van een Calendar app die evenveel 'patrially awake time' opeist als de Android System. Na de Calendar app 1 keer gekilled te hebben (via Settings > Applications > Manage Applications > Calendar > Force stop) is dat probleem over.
Phydomir schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:06:

Ik denk dat dit komt doordat je het emailadres wat je invult bij het nieuwe contact al bestaat in je Google contacts. Je kunt dacht ik niet 2 contacten hebben met hetzelfde emailadres.
hars73 schreef op zondag 25 april 2010 @ 23:26:
[...]

Geweldig! Dat werkt inderdaad..

Wel even uitkijken.. als je dat .nomedia bestand aanmaakt is daarna alles wat in die map stond verdwenen! Gewoon weg! Was in mijn geval geen probleem, maar als je zelf geen backup hebt...
Als je eerst de .nomedia aanmaakt en daarna bestanden toevoegt is het geen probleem.
Zie ook hier: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=3692

Heb daarna Astro File Manager gedownload om toch een verkenner te hebben naar de map. Leuke verkenner is dat, handig!
DRvDijk in "HTC Desire - Deel 3". Het is mij nog niet gelukt bestanden te laten verdwijnen met de .nomedia truc, zelfs als ik het expres probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

DRvDijk schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:29:
[...]
DRvDijk in "HTC Desire - Deel 3". Het is mij nog niet gelukt bestanden te laten verdwijnen met de .nomedia truc, zelfs als ik het expres probeer.
Bij mij gister dus wel.. direct de eerste keer. Heb het wel via een beschrijving gedaan die ik ergens op internet vond.

- In een nieuwe map staan mediabestanden (MP4 in mijn geval)
- Via de commandline (CMD) een copy con commando naar .nomedia en die afbreken met CTRL-Z

Kwam er later achter dat het ook gewoon met notepad had gekund, maar misschien veroorzaakt alleen bovenstaande methode het verdwijnen van bestanden, heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

DRvDijk schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:29:
[...]

Geen Vodafone ROM, maar ik heb wel last gehad van een Calendar app die evenveel 'patrially awake time' opeist als de Android System. Na de Calendar app 1 keer gekilled te hebben (via Settings > Applications > Manage Applications > Calendar > Force stop) is dat probleem over.
Ook niet als je daarna weer reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:56
Gister avond mijn telefoon om 23:00u uitgezet, toen kwam de melding afsluiten op het scherm te staan... Toen ik vanmorgen om 08:00u opstond, stond er nog altijd afsluiten in beeld... Wist dat het afsluiten soms lang kon duren... Maar zo lang... Toen heb ik de batterij er maar uitgetrokken. Hopen dat er snel een fix komt voor het lange afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 22:27
[quote]Ibex schreef op maandag 26 april 2010 @ 07:49:
[...]

Probeer als username gewoon eens het gedeelte voor de @.

Hmm werkt ook niet.

Iemand anders die hier zijn active sync gelukt is in te stellen?

Dit staat er in de handleiding van de mail die ik wil syncen:

"Setting Up Your Mobile Phone for Exchange ActiveSync

To set up your mobile phone to access your e-mail using Exchange ActiveSync, you'll need the Exchange ActiveSync server name as well as your user name and password. Your user name is your e-mail address, for example tony@contoso.com. The Exchange ActiveSync server name is m.outlook.com. Your domain name is the portion of your e-mail address to the right of the at (@) symbol, for example contoso.com."

Maar mijn gebruikersnaam is anders dan mijn email adres. Ik heb echter alle combinaties al geprobeerd, maar niks blijft te werken. Kan het zijn dat de activesync van de desire gewoon nog niet goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zal toch iets specifieks voor jou tel zijn. Een programma oid. Desondanks moet er natuurlijk wel een fix komen. Maar bij mij is hij binnen een minuut altijd afgesloten...

Waar ik me wel wat aan erger, zoals velen hier, is gebrek aan ruimte. Het lijkt zoveel, maar als er eenmaal een navigatie programma is geïnstalleerd dan is het al snel gedaan met de ruimte. Heb nu nog maar iets meer dan 20mb over, terwijl ik nog lang niet alle programma's die ik op de Milestone had, heb geïnstalleerd. Dat Sense vreet echt geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 15:01
Razer schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:18:
Gister avond mijn telefoon om 23:00u uitgezet, toen kwam de melding afsluiten op het scherm te staan... Toen ik vanmorgen om 08:00u opstond, stond er nog altijd afsluiten in beeld... Wist dat het afsluiten soms lang kon duren... Maar zo lang... Toen heb ik de batterij er maar uitgetrokken. Hopen dat er snel een fix komt voor het lange afsluiten.
Dit zal inderdaad aan bepaalde software liggen. Die van mij is altijd binnen een 5 seconden uit en heb er toch veel programma's op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:56
MikeOO schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:27:
[...]

Dit zal inderdaad aan bepaalde software liggen. Die van mij is altijd binnen een 5 seconden uit en heb er toch veel programma's op staan.
Nou heb een factory reset gedaan week geleden, en niks speciaal geïnstalleerd... En zodra de telefoon paar dagen aanstaat duurt het afsluiten echt elke keer veel te lang. Niet dat ik het zo erg vind, maar soms is het beetje onhandig. En heb normaal iets tegen zomaar de batterij er uittrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
gday schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:18:
[...]

Ook niet als je daarna weer reboot?
Een 10 minuutjes geleden gereboot, tot nu toe heeft de calendar app 41 seconde partial wake veroorzaakt, alsmede de Android System. Ik zet m nu weer even standby, en kijk over een half uurtje nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dujardinn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02-2021
Het valt mij op dat mijn Desire alleen compatibel is mijn z'n eigen headset (3.5mm) en die is crap.
Mijn nokia headset (3.5mm), mijn Sony inear headset en mijn Philips inear headset werken alle 3 niet (3.5mm) :(.

Net naar HTC gebeld en ze kunnen mij alleen garanderen dat HTC merk headsets altijd werken op de desire.
Op pdashop (coolblue) staat een lijst met headsets die volgens hun compatibele is echter die htc gast aan de telefoon kon mij niet garanderen dat die lijst ook daadwerkelijk klopt en dat het gaat werken.
Heeft iemand een andere oplossing dan in de winkel ze daadwerkelijk gaan uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 14:08
Razer schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:46:
[...]

Nou heb een factory reset gedaan week geleden, en niks speciaal geïnstalleerd... En zodra de telefoon paar dagen aanstaat duurt het afsluiten echt elke keer veel te lang. Niet dat ik het zo erg vind, maar soms is het beetje onhandig. En heb normaal iets tegen zomaar de batterij er uittrekken.
Heb ook een keertje gehad dat ie er meer dan een uur over deed. Volgens mij is (een deel van dit probleem) dat ie niet verder gaat met afsluiten als ie in 'standby' gaat. Mogelijk ook afhankelijk hoever hij is in het afsluit proces. Mijn geval was namelijk:
Telefoon afsluiten > duurde lang > ging automatisch op 'standby' > uur later wilde ik de telefoon weer aanzetten > nog steeds bezig met afsluiten > toen binnen 1 minuut uit.
Dujardinn schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:56:
Het valt mij op dat mijn Desire alleen compatibel is mijn z'n eigen headset (3.5mm) en die is crap.
Mijn nokia headset (3.5mm), mijn Sony inear headset en mijn Philips inear headset werken alle 3 niet (3.5mm) :(.
Elke 3.5mm headset zou toch moeten werken? Ok, niet het skippen naar het volgende nummer of telefoneren. Maar muziek luisteren toch wel?

[ Voor 21% gewijzigd door FabianNL op 26-04-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:35

AJM

hars73 schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:15:
[...]

Okee.. en de inhoud van het 4GB kaartje gewoon gekopieerd naar die nieuwe?
Ik heb het 4gb kaartje nooit gebruikt eigenlijk, had vooraf al dat 16gb kaartje gekocht en meteen in de Desire gestopt :)

[ Voor 5% gewijzigd door AJM op 26-04-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Dujardinn schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:56:
Mijn Sennheiser oordopjes deden het anders perfect. Ook als Radioantenne.

[ Voor 33% gewijzigd door Deem op 26-04-2010 12:01 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
DRvDijk schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:53:
[...]

Een 10 minuutjes geleden gereboot, tot nu toe heeft de calendar app 41 seconde partial wake veroorzaakt, alsmede de Android System. Ik zet m nu weer even standby, en kijk over een half uurtje nog eens.
Nu 20 minuten later staat de Calendar app nog steeds op 41 seconde. Probleem is bij mij dus nu weg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Deem schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:00:
[...]

Mijn Sennheiser oordopjes deden het anders perfect. Ook als Radioantenne.
Jep, mijn jvc-dopjes doen het ook perfect. Geen problemen mee :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 21:34
DRvDijk schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:10:
[...]

Nu 20 minuten later staat de Calendar app nog steeds op 41 seconde. Probleem is bij mij dus nu weg :?
Dat dacht ik ook.
Maar vannacht heeft ie weer 5 uur en 48 minuten stroom staan trekken! :-(
Heb toch wel behoefte aan een vergelijkend warenonderzoek, waarom zijn er mensen met deze problemen?

Mogelijke oorzaken
- Ik heb synchronisatie met drie Google agenda's
- Exchange synchronisatie, maar die staat alleen op weekdagen tussen 7.30 en 19.30 aan, zou dus geen verklaring zijn voor vannacht. Hoewel ik ook zag dat Twitter vannacht geupdate had om 1.31, terwijl die op handmatig staat. (Of slaapwandel ik tegenwoordig).
- Ik gebruik geen taskkiller (wel System op m'n telefoon, maar gebuik de taskkiller daarvan niet)
- Calendar widget op 1 van m'n homescreens, in de variant dat ik op volledig scherm m'n komende afspraken zie.
- Een bepaalde app die de Agenda opstart en awake laat... (CallTrack heb ik wel, maar pas sinds dit weekend)?

Iemand herkenning?

[ Voor 7% gewijzigd door NRG-81 op 26-04-2010 12:35 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

DRvDijk schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:53:
[...]

Dan is bij jou het probleem dus blijkbaar niet teruggekomen!

Pagina: 1 ... 14 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd.

Voor accessoires mag er in dit topic gepost worden.