Wat dat betreft raad ik je aan de APR binnen te huppen en het zelf te gaan vergelijken. Waar de een bij mat zweert, wil de ander er niks van weten.
Ik had gisteren wat schrik over de reflecties van het glossy beeldscherm toen ik de laptop kocht. De reden is simpel: ik woon in een open loft met zeer veel lichtinval langs de zuidkant. Verder zijn al mijn muren wit. Echter is het beeld perfect bruikbaar, zelf al schijnt de zon binnen. Ik zet mijn scherm voorlopig op 2 balkjes minder dan het max.
De kleuren zijn alvast prachtig.
De kleuren zijn alvast prachtig.
Wat ik begrepen heb van een APR in Utrecht is dat geen enkele winkel in NL een mat scherm heeft staan. Dit omdat ze deze apart moeten gaan bestellen.DaMarcus schreef op zondag 09 mei 2010 @ 19:18:
Wat dat betreft raad ik je aan de APR binnen te huppen en het zelf te gaan vergelijken. Waar de een bij mat zweert, wil de ander er niks van weten.
Juist, daarom weet ik niet wat ik moet kiezen...
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Hoe bedoel je dat nu weerBeroemdheid schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:00:
Beter even wachten en het goed hebben dan een paar jaar spijt
Dat je rustig je tijd moet nemen om een goede keuze te maken, zodat je later geen spijt hebt.
[ Voor 12% gewijzigd door ElNillus op 09-05-2010 20:07 ]
Bijenkorf Amsterdam heeft/had de matte versie staan.
Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!
Ik kan met vrij veel zekerheid zeggen dat er wel degelijk APR's zijn die een MBP met mat scherm hebben staan. Er zijn 2 APR's in Utrecht, misschien bij de andere meer succes?berendhaan schreef op zondag 09 mei 2010 @ 19:55:
[...]
Wat ik begrepen heb van een APR in Utrecht is dat geen enkele winkel in NL een mat scherm heeft staan. Dit omdat ze deze apart moeten gaan bestellen.
Anoniem: 310606
Ik ben ook een gelukkige bezitter van een Macbook Pro 13 inch.
Alleen aangezien ik een overstapper ben, lukt het mij niet verbinding te maken met het internet. Ik heb ADSL internet van Online, voorheen Orange.
Ik heb nu naast Automatisch, Orange en Online als namen voor mijn verbindingen. Is het mogelijk om die 2 laatste te verwijderen waardoor ik alleen Automatisch overhoud? Ik heb geprobeerd ze te verwijderen bijv. door alle informatie te wissen.
Iemand een tip hoe deze 2 verbindingen te verwijderen? En hoe ik probleemloos (draadloos) kan internetten? Zucht... Ik heb nog veel te leren.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Alleen aangezien ik een overstapper ben, lukt het mij niet verbinding te maken met het internet. Ik heb ADSL internet van Online, voorheen Orange.
Ik heb nu naast Automatisch, Orange en Online als namen voor mijn verbindingen. Is het mogelijk om die 2 laatste te verwijderen waardoor ik alleen Automatisch overhoud? Ik heb geprobeerd ze te verwijderen bijv. door alle informatie te wissen.
Iemand een tip hoe deze 2 verbindingen te verwijderen? En hoe ik probleemloos (draadloos) kan internetten? Zucht... Ik heb nog veel te leren.
Zou best kunnen maar woon niet in UtrechtlhoBas schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:24:
[...]
Ik kan met vrij veel zekerheid zeggen dat er wel degelijk APR's zijn die een MBP met mat scherm hebben staan. Er zijn 2 APR's in Utrecht, misschien bij de andere meer succes?
I get it. Dat is mijn enige twijfel nog. HR Mat of glossy...ElNillus schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:07:
[...]
Dat je rustig je tijd moet nemen om een goede keuze te maken, zodat je later geen spijt hebt.Je kunt het later niet veranderen (mat/glossy), dus je moet goed kiezen.
Je kan netwerkverbindingen verwijderen in je Systeemvoorkeuren (Systempreferences) onder het Apple menu. Je vind daar ergens Netwerk (Network). Ik neem aan dat je draadloos heb, dus selecteer Airport en druk op Geavanceerd (Advanced o.i.d.). In de 1e tab zie je de netwerken en kan je ze herordenen, toevoegen of verwijderen.Anoniem: 310606 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:02:
Iemand een tip hoe deze 2 verbindingen te verwijderen? En hoe ik probleemloos (draadloos) kan internetten? Zucht... Ik heb nog veel te leren.![]()
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
Ik moet nog een mini display poort naar vga of dvi adaptor hebben voor mijn mbp (de nieuwste) Is onderstaand verloopstuk dan goed ? Mijn model staat er namelijk niet bij :
http://kabeltje.com/mini-...bel-020-meter-p-1779.html
Of is het mini dvi ? Nee toch ?:
http://kabeltje.com/mini-...adapter-kabel-p-1395.html
http://kabeltje.com/mini-...bel-020-meter-p-1779.html
Of is het mini dvi ? Nee toch ?:
http://kabeltje.com/mini-...adapter-kabel-p-1395.html
Anoniem: 230207
Weet iemand of er nou nog performance isseus zijn met de nieuwe serie icm bootcamp. Heb nu Bad Company 2 er op staan alleen loopt echt voor geen meter. Weet dat het een zwaar spel is maar met alles uit mot ik nog op een rare lage resolutie spelen. Heb overigens de goedkoopste 15 inch
Heb je de Windows 7 drivers geinstalleerd voor je MBP hardware? Op MacRumors.com zijn er namelijk wel meer die BC2 etc gaan spelen op hun nieuwe MBP + bootcamp, alleen vergeten ze drivers te installeren en loopt het voor geen meter.Anoniem: 230207 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 23:30:
Weet iemand of er nou nog performance isseus zijn met de nieuwe serie icm bootcamp. Heb nu Bad Company 2 er op staan alleen loopt echt voor geen meter. Weet dat het een zwaar spel is maar met alles uit mot ik nog op een rare lage resolutie spelen. Heb overigens de goedkoopste 15 inch
Anoniem: 230207
Ja gewoon de Mac CD gedraaid maar las ergens (weet niet meer waar) dat die drivers dus slecht zijn.
Een aantal gebruikers van macrumors hebben nieuwe videodrivers van laptopvideo2go gedownload en geinstalleerd. Dit zijn gemodificeerde drivers van de laatste mobile drivers van nvidia. Aangezien de officiële drivers (nog) geen support hebben voor de grafische chips in de nieuwe macbook pro zou je een driver kunnen proberen. Mischien dat het helptAnoniem: 230207 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 23:41:
Ja gewoon de Mac CD gedraaid maar las ergens (weet niet meer waar) dat die drivers dus slecht zijn.
Heb je het niet over locaties ipv verbindingen? Zo ja, in de drop-down waarmee je de locatie kan wijzigen heb je onderaan "Wijzig locaties..." staan. Als je daarop klikt krijg je een lijst van alle locaties. Klik op een locatie in de lijst en vervolgens op het min-teken om de locatie te verwijderen.Anoniem: 310606 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:02:
Iemand een tip hoe deze 2 verbindingen te verwijderen? En hoe ik probleemloos (draadloos) kan internetten? Zucht... Ik heb nog veel te leren.![]()
@ Macwolf en fanatic_david
Dank jullie wel voor jullie reacties. Heb het al gevonden, de 2 overbodige locaties zijn inmiddels verwijderd. Inderdaad met het 'min' teken. Nu nog draadloos instellen. Nogmaals bedankt voor jullie hulp.
Heb dus de draadloze verbinding nog in te stellen. Iemand ervaring met Online als provider? Gisteren gebeld, maar helaas alleen maar een keuzemenu te horen gekregen. Zij zijn waarschijnlijk alleen doordeweeks geopend. Met een kabeltje heb ik wel verbinding, alleen 'wireless' wil het dus nog niet lukken.
Ik ga vanavond weer bellen, iemand in de tussentijd tips en/of adviezen?
Dank jullie wel voor jullie reacties. Heb het al gevonden, de 2 overbodige locaties zijn inmiddels verwijderd. Inderdaad met het 'min' teken. Nu nog draadloos instellen. Nogmaals bedankt voor jullie hulp.
Heb dus de draadloze verbinding nog in te stellen. Iemand ervaring met Online als provider? Gisteren gebeld, maar helaas alleen maar een keuzemenu te horen gekregen. Zij zijn waarschijnlijk alleen doordeweeks geopend. Met een kabeltje heb ik wel verbinding, alleen 'wireless' wil het dus nog niet lukken.
Gister bij mijn ouders geconnected met Online icm de Thomson modem/router kon ik gewoon draadloos inloggen. Je moet in ieder geval niet inloggen met de pin methode maar gewoon de wpa of wat dan ook key ingeven en klaar.Anoniem: 310606 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:16:
Anoniem: 356377
De handleiding van je router opzoeken, resetten naar fabrieksinstellingen. Vervolgens contact maken (bekabeld / danwel via wireless, SSID van de fabrieksinstellingen) Daarna je beveiliging instellen. Als je bekabeld (via je router) op internet kunt, dan moet het via wireless ook lukken.Anoniem: 310606 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:16:
Mocht dit alles niet lukken... kijk of er een firmware update van je router beschikbaar is bij de producent van je router.
Voor de mensen die nog geinteresseerd zijn in een MBP 2.26GHz/2GB/160GB . Mediamarkt Den Haag doet ze deze week voor 888,- Euro van de hand
Ik had laatst gelezen dat Macbook Pro A1278 geen backlight inverter heeft?
'Stel'
, iemand heeft water op je MacBook laten vallen en alles werkt nog maar het scherm alleen niet, zie wel lettertjes als je goede kijkhoek pakt maar mist backlight wat zou dan de oplossing zijn. Ik denk eerder aan nieuw mainboard ipv led scherm want zie niet in hoe die stuk kan gaan, als water over mainboard gaat.
'Stel'

Thanks ! Weet iemand welk verloopstukje ik moet hebben om deze dvi naar vga om te zetten ? Of kan dat bij deze niet ? wil namelijk nu even met vga werken maar uiteindelijk met dvi dus zou het, het makkelijkst zijn om een dvi naar vga adapter te gebruiken !
Heb t al eerder gemeld, MM roermond had 'm voor 850 euro met 250 GB HD plus cadeaubon van 100 eurofunk80 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:29:
Voor de mensen die nog geinteresseerd zijn in een MBP 2.26GHz/2GB/160GB . Mediamarkt Den Haag doet ze deze week voor 888,- Euro van de hand
Ik wilde even doorgeven (en misschien zijn hier de ervaringen anders) dat mijn ervaring met apple service zeer goed is!!
Pas geleden laten weten dat mijn batterij wel erg snel op 80% health zat en netjes een nieuwe opgestuurd gekregen. Nu begaf 5 dagen na mijn garantie de geheugenbank het en na een klein beetje overtuiging kreeg ik toch een nieuw moederbord. Super! (verwacht ik eigenlijk ook wel van een laptop van zo'n prijs
)
Pas geleden laten weten dat mijn batterij wel erg snel op 80% health zat en netjes een nieuwe opgestuurd gekregen. Nu begaf 5 dagen na mijn garantie de geheugenbank het en na een klein beetje overtuiging kreeg ik toch een nieuw moederbord. Super! (verwacht ik eigenlijk ook wel van een laptop van zo'n prijs
And Bob's your uncle ...
Vraag me af of ik mijn macbook late 2006 kan opladen met de oplader van de nieuwste Macbookpro 15" ?
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Heb zojuist een mini displayport naar dvi adaptor gekocht van Hama. (http://www.hama.de/portal...bySearch*mini+displayport)
Deze werkt prima. Alleen wil ik er tijdelijk een vga monitor op aansluiten. Nu had ik nog geen verloopje van dvi naar vga maar dit werkt dus niet. Ik krijg dan geen beeld. Kan dit uberhoubt wel ? En zo ja, wat zou een goede adapter zijn ? Ik had juist voor de Hama gekozen i.p.v. die van apple omdat deze meer dvi aansluitingen heeft (kruis met 4 vierkantjes, die van apple heeft alleen het kruis en geen 4 vierkantjes)
Deze werkt prima. Alleen wil ik er tijdelijk een vga monitor op aansluiten. Nu had ik nog geen verloopje van dvi naar vga maar dit werkt dus niet. Ik krijg dan geen beeld. Kan dit uberhoubt wel ? En zo ja, wat zou een goede adapter zijn ? Ik had juist voor de Hama gekozen i.p.v. die van apple omdat deze meer dvi aansluitingen heeft (kruis met 4 vierkantjes, die van apple heeft alleen het kruis en geen 4 vierkantjes)
Die hama adapter moet dat niet hebben, aangezien het geen DVI-A (dwz, analoge VGA-signalen) ondersteunt. Waarschijnlijk zit dat er in omdat ze ofwel incompetent zijn ofwel de connectoren aan de andere kant die dat hebben willen ondersteunen. Je hebt er in ieder geval niets aan als je een VGA-scherm wilt aansluiten.
Apple's adapter doet dat wel gewoon goed, die heeft alleen een horizontaal streepje om aan te geven: dit is alleen digitaal. DVI-D heet dat.
Apple's adapter doet dat wel gewoon goed, die heeft alleen een horizontaal streepje om aan te geven: dit is alleen digitaal. DVI-D heet dat.
[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 10-05-2010 15:49 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Is er dan geen mogelijkheid om er toch een vga monitor op te krijgen met deze mini display naar dvi adapter ? Of moet ik dan echt een mini display naar vga adapter kopen ?
Die adapter geeft geen analoge uitvoer, dus nee dat gaat echt niet lukken.
Da's jammer, dan moet ik toch nog maar even een mini displaypoort naar vga adpter halen. Er staat trouwens wel op de verpakking dat het een dvi-i aansluiting is ?!
Ja, fysiek is de aansluiting DVI-I. Daarom die vier extra puntjes en 't kruisje (ipv streepje) dus. Maar nogmaals: er komt geen analoog signaal uit de laptop als er ook een digitaal signaal uit gaat. Dus dat gaat absoluut nooit gebeuren.
Zojuist maar even een mini display naar vga kabel gehaald. Deze werkt wel goed
Heb alleen nog even twee vraagjes. 1) ik wil dat op beide monitors het zelfde komt te staan, clone dus. Hoe zet ik dit goed ? 2) de optimale resolutie voor mijn monitor is 1680 x 1050. Deze staat niet in het lijstje met resoluties. Is er een mannier om die wel op die resolutie te krijgen ?!
Iemand goede plaatjes waar ik het verschil tussen Glossy en Mat goed kan zien?
Ennuh: De schermen zijn kwalitatief gezien toch even goed? Het enige verschil is toch de schittering, of heb ik het nou mis?
Ennuh: De schermen zijn kwalitatief gezien toch even goed? Het enige verschil is toch de schittering, of heb ik het nou mis?
De kleuren zijn een stuk sprekender op een glossy scherm. Persoonlijk heb ik niet of nauwelijks last van schitteringen. En ik vind de alu-bezel van de AG niet mooi (de zwarte glazen rand vind ik veel mooier).
Op foto's kun je het verschil niet goed zien. Vaak zie je op de glossy dan één grote reflectie.
Op foto's kun je het verschil niet goed zien. Vaak zie je op de glossy dan één grote reflectie.
[ Voor 36% gewijzigd door Bosmonster op 10-05-2010 17:16 ]
Anoniem: 255193
Heb sinds vrijdag mijn eerste macbook pro. Ik hou me vrij veel bezig met designen en webdevelopen. Ben nu bezig aan een site, en zit met een raar probleem. Soms wordt de achtergrondkleur verkeerd getoond (anders dan afbeelding). Heb het in firefox en in safari.
Voorbeeld: KLIK
Rechts is dus zoals het moet, achtergrondkleur en afbeelding er boven zijn dezelfde kleur, links is dus verkeerd, achtergrondkleur (onderste) is anders dan de afbeelding (bovenste).
Op windows had ik hier nooit last van.
Hoe komt dit? en valt er iets aan te doen?
Voorbeeld: KLIK
Rechts is dus zoals het moet, achtergrondkleur en afbeelding er boven zijn dezelfde kleur, links is dus verkeerd, achtergrondkleur (onderste) is anders dan de afbeelding (bovenste).
Op windows had ik hier nooit last van.
Hoe komt dit? en valt er iets aan te doen?
Dat komt omdat windows geen fatsoenlijke ondersteuning voor kleurprofielen heeft, en osx wel. De plaatjes die een embedded colour profile hebben worden dus bij 't renderen aangepast aan het display. Maar de achtergrondkleur is gewoon 'deze kleur, klaar', daar valt weinig aan te corrigeren. Dus dan lopen ze uiteindelijk verkeerd. Oplossing is de kleurprofielen uit je plaatjes te slopen.
Zit je wel eens buiten ofzo?Bosmonster schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:14:
De kleuren zijn een stuk sprekender op een glossy scherm. Persoonlijk heb ik niet of nauwelijks last van schitteringen. En ik vind de alu-bezel van de AG niet mooi (de zwarte glazen rand vind ik veel mooier).
Heb net eens beter 'onderzocht' en het is eigenlijk de afbeelding die verkeerd getoond wordt (zoals jij dus eigenlijk zegt). En hoe haal je kleurprofiel uit afbeeldingen?CyBeR schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:22:
Dat komt omdat windows geen fatsoenlijke ondersteuning voor kleurprofielen heeft, en osx wel. De plaatjes die een embedded colour profile hebben worden dus bij 't renderen aangepast aan het display. Maar de achtergrondkleur is gewoon 'deze kleur, klaar', daar valt weinig aan te corrigeren. Dus dan lopen ze uiteindelijk verkeerd. Oplossing is de kleurprofielen uit je plaatjes te slopen.
photoshop save for web komt een aardig eind iig.
Geen probleem. Alle MagSafe adapters kun je gewoon uitwisselen, het opladen duurt alleen langer als je een 'te kleine' adapter gebruikt. Mijn oude (eerste MBP) en nieuwe (MBP i7) adapters zijn beide 85W, uitwisselen werkt daar dus perfect. Erg handig omdat ik een extra adapter heb liggen voor in m'n laptoptas, die kan ik nu gewoon blijven gebruiken.whitehouse schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:39:
Vraag me af of ik mijn macbook late 2006 kan opladen met de oplader van de nieuwste Macbookpro 15" ?
Heb weer even zitten stoeien met de displays en het wekt nu bijna. Heb de clone functie aanstaan en via displayconfigx de juiste resolutie kunnen pakken. Alles wekt dus goed. Alleen als ik de mbp nu dichtklap is het beeld weg. Is het mogelijk dat ik wel beeld blijf houden op de externe monitor als ik de mbo dicht doe ?
Een adapter van 60W gebruiken voor een MacBook Pro 15" kan gewoon en is ook gedocumenteerd, alleen kan de batterij dan niet opgeladen en tegelijk belast worden in dat geval.
Voor de zekerheid gebruik ik de 85W-adapter van m'n nieuwe MacBook Pro niet in combinatie met de MacBook unibody, heb ergens gelezen dat het slecht is voor de batterij in verband met oververhitting.
Voor de zekerheid gebruik ik de 85W-adapter van m'n nieuwe MacBook Pro niet in combinatie met de MacBook unibody, heb ergens gelezen dat het slecht is voor de batterij in verband met oververhitting.
 Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Je post wel heel veel van dit soort korte vragen in dit topic. Probeer je posts enige inhoud mee te geven.
Buiten is imo een scherm met glasplaat beter afleesbaar dan een mat scherm
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Maar ik dacht dat een mat scherm juist voor buiten bedoeld wasHoedje schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:41:
[...]
Je post wel heel veel van dit soort korte vragen in dit topic. Probeer je posts enige inhoud mee te geven.
Buiten is imo een scherm met glasplaat beter afleesbaar dan een mat scherm.
Tja het is moeilijk om die posts verder inhoud te geven. Ik vraag gewoon om een goede vergelijking tussen de twee schermen...
[ Voor 7% gewijzigd door Peter_Aragorn op 10-05-2010 17:44 ]
Heb hetzelfde gehad, nogsteeds eigenlijkNevels schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:32:
Ik had laatst gelezen dat Macbook Pro A1278 geen backlight inverter heeft?
'Stel', iemand heeft water op je MacBook laten vallen en alles werkt nog maar het scherm alleen niet, zie wel lettertjes als je goede kijkhoek pakt maar mist backlight wat zou dan de oplossing zijn. Ik denk eerder aan nieuw mainboard ipv led scherm want zie niet in hoe die stuk kan gaan, als water over mainboard gaat.
Ik kreeg van apple te horen dat me logicboard vervangen moest worden inderdaad, gelukkig dekt mijn inboedel verzekering dat anders is het wel een duur geintje
Kan alleen als je:clonedonkey schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:39:
Heb weer even zitten stoeien met de displays en het wekt nu bijna. Heb de clone functie aanstaan en via displayconfigx de juiste resolutie kunnen pakken. Alles wekt dus goed. Alleen als ik de mbp nu dichtklap is het beeld weg. Is het mogelijk dat ik wel beeld blijf houden op de externe monitor als ik de mbo dicht doe ?
• aan de oplader hangt
• voorzien bent van een extern tobo en muis
Simpelweg dichtklappen en op een toets drukken.
Thanks werkt inderdaad! Nog 1 vraagje. volgens mij blijft de monitor van de mbp nu gewoon aan of niet ? Is dit dan niet erg als je hem dan een paar uur achter elkaar dichtlaat ofzo ?CyBeR schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:44:
[...]
Kan alleen als je:
• aan de oplader hangt
• voorzien bent van een extern tobo en muis
Simpelweg dichtklappen en op een toets drukken.
Neen, als je 'm aanzet terwijl 'ie dichtgeklapt is, dan wordt het interne scherm niet gebruikt.
zou je ook dat linkje naar me toe pmen? ik had hem toevallig opgelagen voor het geval maar toen en reinstall uitgevoerd....ElNillus schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:29:
[...]
We mogen hem niet posten dus ik heb je een PM gestuurd.
@funk80: Bedankt ik heb net de MBP op de kop getikt, er liggen er nu nog slechts 20 te wachten ! Het loopt storm.
888 euro is geen geld voor deze machine.
888 euro is geen geld voor deze machine.
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
Als je je DM even aanzet..Freedom_Fighter schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:57:
[...]
zou je ook dat linkje naar me toe pmen? ik had hem toevallig opgelagen voor het geval maar toen en reinstall uitgevoerd....
^ Wat hij zegt, je moet ff je 'PM ontvangen' aanzetten.Freedom_Fighter schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:57:
[...]
zou je ook dat linkje naar me toe pmen? ik had hem toevallig opgelagen voor het geval maar toen en reinstall uitgevoerd....
[ Voor 27% gewijzigd door ElNillus op 10-05-2010 18:37 ]
is idd opgelost nu, thx!CyBeR schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:33:
photoshop save for web komt een aardig eind iig.
Maar hoe komt het dan eigenlijk dat ik het af en toe niet had?
Niet al je plaatjes hadden kleurprofielen?Anoniem: 255193 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:39:
[...]
is idd opgelost nu, thx!
Maar hoe komt het dan eigenlijk dat ik het af en toe niet had?
excusses , heb dm aangezet maar ben al voorzien van de link, even goed neuzen op google en via andere forums diep graven en voila daar was de linkElNillus schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:36:
[...]
^ Wat hij zegt, je moet ff je 'PM ontvangen' aanzetten.
nope, zelfde afbeeldingen... (moet wel zeggen dat ik vandaag voor het eerst het probleem niet had, daarna toen ik op de trein zat had ik het wel, maar eens ik thuis was had ik het niet meer, dan nog eens gereboot en had het wel)
@ RSD1982 en mho2
Bedankt voor het reageren. Ik ga met jullie tips aan de slag. Weet je trouwens waar je MAC adres staat van je Macbook Pro? Moet namelijk de laptop toevoegen aan 'de toegangscontrolelijst van het basisstation'. Als ik op het Apple logo klik, zie ik niets wat bruikbaar is (ik zit trouwens op mijn mobiel te internetten).
Bedankt voor het reageren. Ik ga met jullie tips aan de slag. Weet je trouwens waar je MAC adres staat van je Macbook Pro? Moet namelijk de laptop toevoegen aan 'de toegangscontrolelijst van het basisstation'. Als ik op het Apple logo klik, zie ik niets wat bruikbaar is (ik zit trouwens op mijn mobiel te internetten).
Terminal openen en ifconfig typen en daarna op de enter drukkenAnoniem: 310606 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:27:
@ RSD1982 en mho2
Is ook in sysprefs te vinden bij network.
En ook te vinden in het "Over deze Mac" scherm (bereikbaar via het Apple menu). Klik op "Meer info..." en je kan allerlei hardware en software info vinden over je Mac.CyBeR schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:52:
Is ook in sysprefs te vinden bij network.
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
Ik zit te twijfelen wat ik zal gaan doen met m'n vakantiegeld. Ik twijfel eigenlijk tussen 2 dingen; of ik koop binnenkort de nieuwe MacBook (die met een beetje geluk binnenkort gaat uitkomen) voor 900 eu, en koop later nog eens een (zelfbouw)PC of laptop voor 1100 euro om op te gamen, of ik koop nu een i7 MBP bij buy4me voor 2000 euro, installeer daar Windows 7 op, en daar dan op gamen. Wat denken de mensen hier, kan ik voor zon 1100 eu een (zelfbouw)pc/laptop aanschaffen die qua gaming prestaties gelijk staat aan de i7 MBP, of kan ik beter nu wat meer uitgeven aan die i7 MBP? Wat is wijsheid? Alle advies wordt op prijs gesteld.:)
DON'T DOOOON'TB.A.L. schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:25:
Ik zit te twijfelen wat ik zal gaan doen met m'n vakantiegeld. Ik twijfel eigenlijk tussen 2 dingen; of ik koop binnenkort de nieuwe MacBook (die met een beetje geluk binnenkort gaat uitkomen) voor 900 eu, en koop later nog eens een (zelfbouw)PC of laptop voor 1100 euro om op te gamen, of ik koop nu een i7 MBP bij buy4me voor 2000 euro, installeer daar Windows 7 op, en daar dan op gamen. Wat denken de mensen hier, kan ik voor zon 1100 eu een (zelfbouw)pc/laptop aanschaffen die qua gaming prestaties gelijk staat aan de i7 MBP, of kan ik beter nu wat meer uitgeven aan die i7 MBP? Wat is wijsheid? Alle advies wordt op prijs gesteld.:)
Ik raad je ten zeerste af om een apple te gebruiken voor gamen. Mijn ervaring met een 15 inch vorige editie is dat hij toch wel erg warm word (apples zijn mooi maar een volledig gestressde 330GT + i7 is gewoon heet). Gamen is goed mogelijk, ik heb nu een 13 inch waar mw2 op medium op kan draaien, vlot maar de volgende generatie games kan ik vergeten (niet voor gekocht dus boeit niet echt)
Al met al kan je voor 1100 een geweldige gamepc maken (zie de BBG guides) en een 13inch Mac erbij voor de mobiliteit.
I don't hate you, I nothing you
Koop dan een MBP en een XBox om te gamen
Kijk, da's nuttige info, thx!ipazza schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:49:
[...]
DON'T DOOOON'T
Ik raad je ten zeerste af om een apple te gebruiken voor gamen. Mijn ervaring met een 15 inch vorige editie is dat hij toch wel erg warm word (apples zijn mooi maar een volledig gestressde 330GT + i7 is gewoon heet). Gamen is goed mogelijk, ik heb nu een 13 inch waar mw2 op medium op kan draaien, vlot maar de volgende generatie games kan ik vergeten (niet voor gekocht dus boeit niet echt)
Al met al kan je voor 1100 een geweldige gamepc maken (zie de BBG guides) en een 13inch Mac erbij voor de mobiliteit.
Ik wil hem eigenlijk vooral gaan gebruiken voor echte PC games, starcraft 2 en diablo 3 die eraan gaan komen zijn de belangrijkste. Als ik de eerste replies zo lees is het dus beter om nu gewoon voor een macbook te gaan en later een pc erbij te halen
[ Voor 30% gewijzigd door B.A.L. op 10-05-2010 21:19 ]
Als ik dat intyp zie ik hele grote groepen gegevens. Dit heb ik van Wiki:peak schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:30:
[...]
Terminal openen en ifconfig typen en daarna op de enter drukken
Het MAC-adres wordt meestal in hexadecimale vorm aangeduid, bijvoorbeeld 00:0C:6E:D2:11:E6
Zo'n getallen/letter reeks zie ik 3x terugkomen, 2x met als titel 'ether' ervoor en 1x 'lladdr'.
Dus wat is nou mijn MAC adres?

Daarom kun je 'm beter even uit sysprefs halenAnoniem: 310606 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:21:
[...]
Als ik dat intyp zie ik hele grote groepen gegevens. Dit heb ik van Wiki:
Het MAC-adres wordt meestal in hexadecimale vorm aangeduid, bijvoorbeeld 00:0C:6E:D2:11:E6
Zo'n getallen/letter reeks zie ik 3x terugkomen, 2x met als titel 'ether' ervoor en 1x 'lladdr'.
Dus wat is nou mijn MAC adres?![]()
Diablo 3 duurt nog minstens een jaar. Daarnaast zijn dat nu juist geen PC games, maar Mac nativeB.A.L. schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:18:
[...]
Kijk, da's nuttige info, thx!
Ik wil hem eigenlijk vooral gaan gebruiken voor echte PC games, starcraft 2 en diablo 3 die eraan gaan komen zijn de belangrijkste. Als ik de eerste replies zo lees is het dus beter om nu gewoon voor een macbook te gaan en later een pc erbij te halen
SC2 gaat echt prima draaien op de nieuwste MacBooks, Blizzard kennende.
[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 10-05-2010 21:28 ]
Netwerkhulpprogramma is nog veel makkelijker, gewoon uit het dropdown lijstje je airport kiezen (of waar je m ook van wilt weten). Zie je meteen je hardwareadres
Ik heb van Online een kaartje voor mijn Online modem gekregen, dat was een aantal jaren terug. Toen heten zij nog Orange. Het kaartje in de modem geplaatst, in het verleden verder zonder problemen draadloos kunnen internetten. Waarschijnlijk heb ik per ongeluk mijn modem gereset of iets dergelijks. Ik krijg nu met geen mogelijkheid draadloos internet op mijn oude Windowslaptop en dus ook niet op mijn Macbook Pro.RSD1982 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:40:
[...]
Gister bij mijn ouders geconnected met Online icm de Thomson modem/router kon ik gewoon draadloos inloggen. Je moet in ieder geval niet inloggen met de pin methode maar gewoon de wpa of wat dan ook key ingeven en klaar.
Ik heb gebeld met de customer service van Online om eerst de draadloze verbinding met de Windowslaptop te herstellen. Daarna om de draadloze verbinding met de Macbook Pro in te stellen. De medewerker heeft mijn probleem niet kunnen verhelpen. Misschien krijg ik nu een nieuwe draadloze modem. Internetten met de kabel is verder geen probleem.
Wel opvallend was dat de medewerker die verder op mij deskundig overkwam, geen verstand heeft van het Apple besturingssysteem, met andere woorden hij kon mij niet vertellen hoe ik een draadloze verbinding in moet stellen bij een Macbook.
Nu dus afwachten of ik een nieuw kastje krijg voor het wireless internetten van Online.
Wat ik eerder heb gemeld, ik ben een overstapper en ben nog helemaal niet bekend met het 'jargon'.Sick Nick schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:31:
[...]
Netwerkhulpprogramma is nog veel makkelijker, gewoon uit het dropdown lijstje je airport kiezen (of waar je m ook van wilt weten). Zie je meteen je hardwareadres
Ehm, ik neem aan dat jullie bedoelen dat ik het MAC adres kan vinden bij 'Netwerk' en vervolgens op 'AirPort' ga staan en vervolgens op 'Geavanceerd' klik. Het MAC adres = AirPort-ID?
Klopt dit?
Druk op command-spatie om het spotlight scherm te openen (of klik op het vergrootglas rechts bovenin). Tik dan netwerkhulpprogramma in, waarschijnlijk is het al de bovenste hit zodra je 'net' hebt getikt.
Via jouw weg kom je er ook, airport-id = mac adres ja. Maar voor dit soort dingen is het netwerkhulpprogramma gemaakt, makkelijker en overzichtelijker zonder bij de lastige instellingen te moeten kijken (het blijft een apple, gebruiksgemak voorop
)
Via jouw weg kom je er ook, airport-id = mac adres ja. Maar voor dit soort dingen is het netwerkhulpprogramma gemaakt, makkelijker en overzichtelijker zonder bij de lastige instellingen te moeten kijken (het blijft een apple, gebruiksgemak voorop
[ Voor 38% gewijzigd door Sick Nick op 10-05-2010 21:46 ]
Ik ben van plan om mijn 6 jaar oude laptop te gaan vervangen voor een nieuwe. Het staat al vast dat ik een MacBook Pro 15" neem.
Laatst zijn de nieuwe MCP uitgekomen met i5 en i7 processoren.
Echter lees ik veel over de hitte van de nieuwe laptops. Zelfs zo erg dat hij nauwelijks op je schoot kan leggen en dat de toetsen zelfs warm worden.
Hoe groot is dit probleem en heeft iemand hier ervaring mee?
Het schijnt pas te gebeuren als je zware programma's gaat draaien zoals het bewerken van video.
Zelf gebruik ik het pakket van Adobe veel (CS4, binnenkort CS5) en dan met name Photoshop, Dreamweaver, Flash en Flex Builder.
Kan iemand zijn ervaringen delen?
Laatst zijn de nieuwe MCP uitgekomen met i5 en i7 processoren.
Echter lees ik veel over de hitte van de nieuwe laptops. Zelfs zo erg dat hij nauwelijks op je schoot kan leggen en dat de toetsen zelfs warm worden.
Hoe groot is dit probleem en heeft iemand hier ervaring mee?
Het schijnt pas te gebeuren als je zware programma's gaat draaien zoals het bewerken van video.
Zelf gebruik ik het pakket van Adobe veel (CS4, binnenkort CS5) en dan met name Photoshop, Dreamweaver, Flash en Flex Builder.
Kan iemand zijn ervaringen delen?
[ Voor 32% gewijzigd door PuddingNL op 10-05-2010 22:29 ]
Doen zoals Sick Nick zegt ofwel een terminal openen via CMD+space, term intikken en in dat terminal window het volgende commando:
ifconfig en1 | grep ether | awk '{print $2}'
In mijn geval geeft dit:
f8:1e:df:e7:ce:ca
Dit is dan ook het MAC-adres van mijn wireless kaart. Vervang en1 door en0 en je krijgt het MAC-adres van jouw gewone netwerkkaart.
ifconfig en1 | grep ether | awk '{print $2}'
In mijn geval geeft dit:
f8:1e:df:e7:ce:ca
Dit is dan ook het MAC-adres van mijn wireless kaart. Vervang en1 door en0 en je krijgt het MAC-adres van jouw gewone netwerkkaart.
Bedankt Sicknick en Ashe voor jullie reacties.
Raad eens, draadloos internetten op de Windowslaptop en momenteel op de Macbook Pro. Wat een genot! Echt niet te geloven, een verademing in vergelijking met Windows, wat een klap geld, en het blijft natuurlijk een groot investeringsbedrag, maar zoals ik er nu mee werk, is het echt elke eurocent waard!
En ik heb het systeem nog niet eens onder de knie.
Bedankt allen voor jullie hulp, nu maar even gaan pielen met de Macbook Pro, eens kijken hoe ver ik kom.
Raad eens, draadloos internetten op de Windowslaptop en momenteel op de Macbook Pro. Wat een genot! Echt niet te geloven, een verademing in vergelijking met Windows, wat een klap geld, en het blijft natuurlijk een groot investeringsbedrag, maar zoals ik er nu mee werk, is het echt elke eurocent waard!
En ik heb het systeem nog niet eens onder de knie.
Bedankt allen voor jullie hulp, nu maar even gaan pielen met de Macbook Pro, eens kijken hoe ver ik kom.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 310606 op 11-05-2010 11:47 ]
Voor de helft van het geld (van de i7 MBP) bouw je een superdeluxe i7 quadcore met whatever in SLI etc, inderdaad de BBG guides bekijken. De i7 in de MBP blijft een dualcore. Echt, laptops zijn geen gamingmachines. Waarom zou je uberhaupt zo hard op een laptop willen gamen?B.A.L. schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:25:
[ Voor 51% gewijzigd door ElNillus op 10-05-2010 23:10 ]
Omdat niet iedereen de meest bleading edge games speelt waarvoor je een gaming rig met een prijskaartje waar je u tegen zegt nodig hebt. Je kunt prima gamen op een MacBook Pro en ieder andere laptop, er zitten alleen wat mitsen en maren aan die je goed in kaart moet brengen. Eigenlijk komt het er op neer dat je gewoon moet kijken naar wat de spellen die jij wilt spelen aan systeemeisen stellen en of deze overeenkomen met die van de laptop die je op het oog hebt. Ervaringen van andere gebruikers die het in de praktijk hebben geprobeerd zijn een welkome aanvulling.
Als gamen je primaire doel is is een laptop gewoon onzin. Is gamen een bijzaak dan is het prima te doen.
Anoniem: 208019
Nou simpel eigenlijk. Als je echt game prestatie wilt hebben, kan je gewoon een i5/i7 quad core @ 4.0 Ghz overclockt kopen. Die is letterlijk 3 keer sneller dan een i7 MBP. En dan nog met een leuke ATI 5850 erbij en je spelt elke spel op maximaal met een resolutie van 1920 x 1200.B.A.L. schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:25:
En dan voor mobiel gebruik, haal je dan een MBP 13 ( de goedkoopste ). Voor 900-1000 euro kan je al een monster desktop PC maken.
Ik vind het een beetje zonde als je 2000 euro gaat uitgeven voor een laptop die een beetje meer game prestatie levert.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 208019 op 10-05-2010 23:39 ]
Daar heb je ook wel weer een punt ja, maar ik wil misschien ook andere spellen erop spelen...Super Street Fighter IV, hopen dat die ook nog eens uit gaat komen voor PC.Bosmonster schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:26:
[...]
Diablo 3 duurt nog minstens een jaar. Daarnaast zijn dat nu juist geen PC games, maar Mac native
SC2 gaat echt prima draaien op de nieuwste MacBooks, Blizzard kennende.
Hehe, nou...monitor komt er ook bij he? Maar je hebt wel een goed punt idd. Ik hoef ook niet per se hard op een laptop te gamen, maar het zou mooi uitkomen als het allebei in 1 kan...maar dat is dus best wel onpraktisch/duur merk ik uit de reacties hier. Thx voor de replies mensen, denk dat ik er wel uit ben, dat gaat dus gewoon de nieuwe MB worden als die uitkomt, en game PC komt later nog weleens.Voor de helft van het geld (van de i7 MBP) bouw je een superdeluxe i7 quadcore met whatever in SLI etc, inderdaad de BBG guides bekijken. De i7 in de MBP blijft een dualcore. Echt, laptops zijn geen gamingmachines. Waarom zou je uberhaupt zo hard op een laptop willen gamen?
Om wellicht meer twijfel te zaaien.B.A.L. schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 00:35:
[...]
Daar heb je ook wel weer een punt ja, maar ik wil misschien ook andere spellen erop spelen...Super Street Fighter IV, hopen dat die ook nog eens uit gaat komen voor PC.
[...]
Hehe, nou...monitor komt er ook bij he? Maar je hebt wel een goed punt idd. Ik hoef ook niet per se hard op een laptop te gamen, maar het zou mooi uitkomen als het allebei in 1 kan...maar dat is dus best wel onpraktisch/duur merk ik uit de reacties hier. Thx voor de replies mensen, denk dat ik er wel uit ben, dat gaat dus gewoon de nieuwe MB worden als die uitkomt, en game PC komt later nog weleens.
Ik heb hier een laptop gehad met dezelfde processor als de MBP 15 i7 620M. Deze draait als je de benchmarks mag geloven beter als de quadcore versie als je m vergelijkt met de 720QM. Hier heb ik prima op kunnen gamen. Probleem was de grafische kaart. Er zat een ATI HD 5470 in en ik weet niet wat de huidige videokaart in de nieuwe MBP doet. Wellicht iets beter. Ik kon prima BFBC2 spelen, Just Cause 2 etc. De nieuwere spellen die nu nog uit moeten komen zullen naar alle waarschijnlijkheid (veel) minder lopen. Ik kon op medium high spelen.
Het is niet zo dat een 85W voeding koste wat kost 85W door je laptop probeert te persen. Die 85W is het maximale dat de voeding kan/wil leveren, als je laptop minder vraagt dan krijgt deze gewoon minder. Die voeding kan je dus perfect aan alle MagSafe laptops hangen. Zelfde met b.v. ook PC voedingen, je kan prima een 800W voeding in een super compact office PCtje met onboard graphics hangen, dan blijft een groot deel van die 800W gewoon onbenut.Voor de zekerheid gebruik ik de 85W-adapter van m'n nieuwe MacBook Pro niet in combinatie met de MacBook unibody, heb ergens gelezen dat het slecht is voor de batterij in verband met oververhitting.
voor gamens kun je beter een Alien ware laptop aanschaffen, zijn ook erg leuke laptops hiervoor bedoeld.
En zoals gezegd Blizzard maakt de games ook voor de mac zodat ze gewoon goed draaien(heb zelf ook diablo3 op mijn lijstje staan) Sims3 (als je dat een game kunt noemen) draait ook erg lekker op mijn 15" i5 instap mbp.
En zoals gezegd Blizzard maakt de games ook voor de mac zodat ze gewoon goed draaien(heb zelf ook diablo3 op mijn lijstje staan) Sims3 (als je dat een game kunt noemen) draait ook erg lekker op mijn 15" i5 instap mbp.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Heb nog even verder gekeken en de MBP-adapter kan inderdaad veilig gebruikt worden op de MB.bartvb schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:41:
[...]
Het is niet zo dat een 85W voeding koste wat kost 85W door je laptop probeert te persen. Die 85W is het maximale dat de voeding kan/wil leveren, als je laptop minder vraagt dan krijgt deze gewoon minder. Die voeding kan je dus perfect aan alle MagSafe laptops hangen. Zelfde met b.v. ook PC voedingen, je kan prima een 800W voeding in een super compact office PCtje met onboard graphics hangen, dan blijft een groot deel van die 800W gewoon onbenut.
Het probleem zit trouwens niet in het geleverde vermogen, maar in de stroomsterkte (laadstroom). De MBP-adapter blijkt zich op dat punt aan te passen, dus dat is prima
 Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Hoi,
Ik heb ook een Macbook Pro besteld.
Nu heb ik een wacom tablet die ik via de COMpoort (serieel) aansloot op mijn windows destop.
Ik wil af en toe de Wacom ook gebruiken op de Mac.
Werkt het dan als ik een Serieel naar usb adapter koop? bijv: http://www.bol.com/nl/p/c...index.html#product_images
Ik hoor graag van jullie
Ik heb ook een Macbook Pro besteld.
Nu heb ik een wacom tablet die ik via de COMpoort (serieel) aansloot op mijn windows destop.
Ik wil af en toe de Wacom ook gebruiken op de Mac.
Werkt het dan als ik een Serieel naar usb adapter koop? bijv: http://www.bol.com/nl/p/c...index.html#product_images
Ik hoor graag van jullie
Anoniem: 358309
Misschien dat ik een MBP ga halen, ik ben student dus ik kan via mijn studie 12% korting krijgen.
Ik heb ook een eigen bedrijf dus als ik het via mijn bedrijf koop kan ik de 19% btw terug krijgen.
Is het mogelijk om een MBP te halen via mijn studie met 12% korting en er daarna nog 19% btw vanaf te trekken?
Ik heb ook een eigen bedrijf dus als ik het via mijn bedrijf koop kan ik de 19% btw terug krijgen.
Is het mogelijk om een MBP te halen via mijn studie met 12% korting en er daarna nog 19% btw vanaf te trekken?
Yay, net mijn MacBook Pro 13" ontvangen. Het is een detail, maar het is echt heerlijk hoe het materiaal aanvoelt van de MacBook Pro behuizing. Blijft ook koel tot nog toe. Werkt lekker.
Even Xcode, Maya en Cinema 4D installeren en kijken hoe doe apps hierop werken.
Even Xcode, Maya en Cinema 4D installeren en kijken hoe doe apps hierop werken.
Nee, officieel niet, want zodra je hem voor je opleiding koopt, koop je hem niet voor je bedrijf en vice versa.Anoniem: 358309 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:59:
Misschien dat ik een MBP ga halen, ik ben student dus ik kan via mijn studie 12% korting krijgen.
Maar je kunt het altijd gewoon doen natuurlijk
[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 11-05-2010 14:11 ]
Ik heb net via airport een WiFi netwerk aangemaakt van uit mijn MBP maar hoe zet ik het uitzenden van dit netwerk weer uit?
Laat maar, het is al uit.. al sla je me dood hoe maar oke..
Laat maar, het is al uit.. al sla je me dood hoe maar oke..
[ Voor 22% gewijzigd door Kapiteiniglo op 11-05-2010 10:58 ]
Scientia potentia est
Moeilijk hè zoeken!Anoniem: 358309 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:59:
Deze exacte vraag is paar pagina's terug ook gesteld.
Zoals daar en hierboven wordt vermeld gaat het feestje niet door.
Mijn gloednieuwe MBP... deuk! Hij zat in mijn aktentas waarvan de schouderband opeens losschoot. Gelukkig zat hij in zijn sleeve, maar nog steeds een deuk op de hoek linksvoor, met name op de casing maar ook heel licht op het deksel. Baal hier enorm van... Gelukkig alleen cosmetische schade. Verzekering dekt het uiteraard niet.
Ik zit te overwegen om hem te verkopen, aan iemand die minder moeite heeft met een klein beetje cosmetische schade. Nieuwprijs 2100 euro, wat zou een redelijke bedrag zijn om ervoor te vragen? MBP 15 inch i7.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik wil em best voor 1200 euro van je kopenDr. Strangelove schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:23:
Mijn gloednieuwe MBP... deuk! Hij zat in mijn aktentas waarvan de schouderband opeens losschoot. Gelukkig zat hij in zijn sleeve, maar nog steeds een deuk op de hoek linksvoor, met name op de casing maar ook heel licht op het deksel. Baal hier enorm van... Gelukkig alleen cosmetische schade. Verzekering dekt het uiteraard niet.
Ik zit te overwegen om hem te verkopen, aan iemand die minder moeite heeft met een klein beetje cosmetische schade. Nieuwprijs 2100 euro, wat zou een redelijke bedrag zijn om ervoor te vragen? MBP 15 inch i7.
Over drie jaar mag je hem daarvoor hebben, krijg je er gratis nog een stel andere deuken bij
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Haha, mijn boodschap van mijn post was dus eigenlijk van; Deuken krijg je er toch wel in en het is zeker kut dat het jou zo snel overkomt, maar om daarvoor gelijk je MBP te gaan verkopen en weinig verlies te verwachten is fantasie.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:33:
Over drie jaar mag je hem daarvoor hebben, krijg je er gratis nog een stel andere deuken bij
Wat voor bedrag had je in gedachte? 100 a 200 euro onder de nieuw prijs?
Anoniem: 358309
Ja want ik heb de hele dag niks beters te doen dan 40 pagina's aan posts door te lezen...peak schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:12:
[...]
Moeilijk hè zoeken!
Deze exacte vraag is paar pagina's terug ook gesteld.
Zoals daar en hierboven wordt vermeld gaat het feestje niet door.
@Bosmonster, bedankt voor het antwoord!
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 358309 op 11-05-2010 13:55 ]
Dit topic is gesloten.