*knip* offtopic
[ Voor 93% gewijzigd door pven op 01-02-2011 10:09 ]
[ Voor 93% gewijzigd door pven op 01-02-2011 10:09 ]
Ja, toch gewoon een account aanmaken, maar dat hoeft niet met je echte naamWaterFire schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:53:
- Het aanmaken van collections kan alleen nadat het device geregistreerd is bij Amazon. Ik weet wel zeker dat ik daar nooit een boek zal aanschaffen dus eigenlijk vind ik dat overbodig. Bestaat er een workaround voor?
Ja, de eerste paar keer gaat hij sneller leeg, dat werd eerder in dit topic al uitgelegd als een 'zelflerende' batterij indicator die de eerste paar keer te laag aangeeft. En de batterij moet volgens mij even 'inwerken'.WaterFire schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:53:
- Na de eerste keer laden stond het batterij icoontje binnen no time op de helft. Kan ik dat ophangen aan gespeel in de eerste week en zal dat na een paar keer laden en meer 'gewoon lezen' wel beter gaan?
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 11:27 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
cute pdf writer gebruiken.pven schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:30:
Sinds kort heb ik mijn eerste ereader: pricewatch: MyBeBook BeBook Club (Wit 6") (gekocht toen deze 149 euro kostte bij bol).
Ik ben er dik tevreden mee. Het leest zeer prettig en het gebruikt spreekt ook voor zich. Wel is het jammer dat je iedere keer een klik hoort als je de toets indrukt om naar de volgende pagina te gaan, maar goed: ik wilde geen extra geld uitgeven aan een touchsceen.Zelfs het lezen van gescande PDFjes gaat best goed, alhoewel het scrollen met het keypad dan weer wat minder is.
Kortom: ik ben er erg blij mee.
[ Voor 4% gewijzigd door pven op 01-02-2011 10:10 ]
[ Voor 89% gewijzigd door pven op 31-01-2011 15:07 ]
Die heb ik toevallig geïnstalleerd staan. 'Print' je dan de PDF uit als een nieuwe PDF zonder er verder iets aan in te stellen? Uiteraard heb ik even bij de opties van CutePDF gekeken, maar die zijn er niet.Nick39 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:51:
[...]
cute pdf writer gebruiken.
Dit installeert zich als een printer waarna je een pdf heel fijn kan re-scalen voor een e-reader.
Ik heb gewoon een printer options bij de eigenschappen waar je het "boekformaat" kan instellen en dan schrijft ie een nieuwe pdf op dat formaat.pven schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:09:
[...]
Die heb ik toevallig geïnstalleerd staan. 'Print' je dan de PDF uit als een nieuwe PDF zonder er verder iets aan in te stellen? Uiteraard heb ik even bij de opties van CutePDF gekeken, maar die zijn er niet.
[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 31-01-2011 16:34 ]
Verwijderd
Als je even terug had gelezen had je het zo kunnen weten.Hansvd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:12:
Weet iemand hier of de Kindle onbeveiligde epub bestanden ondersteunt? En hoe lang duurt het verzenden vanuit Amerika?
Verwijderd
Lees de startpost, dat geeft een goed overzicht naar alle mogelijkheden van de Kindle's. Gratis omzetten kan via het gratis Calibre of door te mailen naar je Amazon account. Verzenden duurt 2-3 dagen, mits op voorraad.Hansvd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:12:
Weet iemand hier of de Kindle onbeveiligde epub bestanden ondersteunt? En hoe lang duurt het verzenden vanuit Amerika?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 21:10 ]
Het is nog vroeg, maar hoe kan een eBook nou niet op voorraad zijn? Het is een digitaal bestand of mis ik iets?Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:00:
[...]
Verzenden duurt 2-3 dagen, mits op voorraad.
Volgens mij gaat dat over 'En hoe lang duurt het verzenden vanuit Amerika?'.Tweety1 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:00:
[...]
Het is nog vroeg, maar hoe kan een eBook nou niet op voorraad zijn? Het is een digitaal bestand of mis ik iets?
Dan nog.. versturen naar je account zou toch seconden werk moeten zijn of bedoelen we het versturen van de Kindle vanuit Amerika? Dan snap ik hem welpven schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:10:
[...]
Volgens mij gaat dat over 'En hoe lang duurt het verzenden vanuit Amerika?'.
De bedoeling is dat je de reader in het hoesje kunt gebruiken, en ook kunt vervoeren. Maar of dat met de aangeboden covers ook goed kan... Mijn eerste opwelling zou zijn niet te kopen bij een leverancier die zo dom is niet de binnenkant te tonen, maar ja, dan blijft er bitter weinig over. Waarom snappen die webwinkeliers nou toch niet dat een mogelijke koper meer wil zien dan alleen die leuke buitenkant? Ik zou toch echt willen weten hoe de reader in de hoes bevestigd wordt - kan ie er niet uitvallen, lijkt het een beetje duurzaam? Als je een specifieke op het oog hebt zou ik de leverancier op z'n minst om een foto van het binnenwerk vragen.Ik ben naar een soort cover aan het kijken voor mijn BeBook Club. Op verschillende sites zie ik dingen zoals dit, maar ik kan nergens vinden wat nou de bedoeling is. Gebruik je deze cover alleen als je hem vervoert of is het idee dat je de ereader in de cover laat zitten terwijl je hem gebruikt? (Ik kan geen foto's vinden van een opengeklapte cover.)
[ Voor 35% gewijzigd door pven op 02-02-2011 09:34 ]
ik heb ook zo'n hoesje voor mijn be-book.pven schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:30:
^ mee eens.
Op de site van BeBook staan overigens soortgelijke foto's, daar heb ik dus ook niet veel aan. (Ik zal eens met wat webshops gaan mailen.)
Ah: ik heb een foto gevonden. Dat ziet er nou niet echt handig uit.
Burp
Ik heb een dergelijk hoesje bij mijn eerste sony gehad, ik heb een stukje klittenband in de binnenkant genaaid (de zachte kant) en een contra stukje met de weerhaakjes aan de buitenkant.zetmolm schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:40:
Dat het hoesje de 'poortjes' niet bedekt is nu juist 'as designed': dan kun je de poortjes ook gebruiken zonder de reader uit het hoesje te halen.
Bij mijn Onyx Boox is een hoesje geleverd waar je de reader van bovenaf in schuift. Prima ding, maar enige nadeel is dat als je het geheel ondersteboven houdt, de reader eruit kan glijden. Met die bevestiging met elastieken zoals op de foto kan dat gelukkig niet. Hoe duurzaam die elastieken zijn (gaat de rek er niet uit? is de bevestiging aan het nepleer stevig genoeg?) kun je op de foto natuurlijk niet zien.
Geen verkeerde prijs trouwens, 14,95 euro voor die Gecko cover.
[ Voor 9% gewijzigd door AdnanKananda op 02-02-2011 16:12 ]
Beslist niet wat je zoekt maar mijn zoon is timmerman, hij heeft een blokje hout onder 45 graden gezaagd en onderop een deel gewoon recht gelaten.doggy1 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:45:
Ik ben benieuwd of er al ervaringen zijn met de covers voor Kindle 3, waarmee je de Kindle rechtop kan zetten en dus met losse handen kan lezen.
zoals deze bv https://www.amazon.de/Tuf...F8&qid=1296645254&sr=8-17
[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 03-02-2011 23:04 ]
Zoals vermeld zijn het vooral de pageturns die je accuduur bepalen, en natuurlijk de extra dingen zoals wifi. En theoretische nummers zijn in dit geval erg theoretischDennis Lammers schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 17:08:
En weer binnen 2 weken gaf mijn Kindle WiFi aan dat de batterij 'empty' was en opgeladen dient te worden voordat ik weer kan gaan lezen. Ditmaal laad ik hem niet via de computer op, maar via mijn HTC oplader icm de Kindle USB kabel... kijken als dat beter gaat.
Nog steeds download ik elke dag een item van 3-4MB naar mijn Kindle via WiFI (en zet het daarna meteen weer uit) en lees ik dagelijks een krant (Telegraaf) en natuurlijk gewoon een boek (2-4 uur per dag)
Dit is de derde keer dat ik mijn Kindle oplaad, maar de 4 weken haal ik voorlopig nog niet...
Ik met mijn sony 650 ook niet hoor.. 2 weken maximaal.. en dan zou ie alleen stroom gebruiken bij een page wissel,nou regelmatig leg ik hem weg met nog 3 streepjes om dan de volgende dag te zien dat er nog 2 streepjes zijn... en dan lees ik maar 1 uurtje in bed 's avonds..Dennis Lammers schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 17:08:
En weer binnen 2 weken gaf mijn Kindle WiFi aan dat de batterij 'empty' was en opgeladen dient te worden voordat ik weer kan gaan lezen. Ditmaal laad ik hem niet via de computer op, maar via mijn HTC oplader icm de Kindle USB kabel... kijken als dat beter gaat.
Nog steeds download ik elke dag een item van 3-4MB naar mijn Kindle via WiFI (en zet het daarna meteen weer uit) en lees ik dagelijks een krant (Telegraaf) en natuurlijk gewoon een boek (2-4 uur per dag)
Dit is de derde keer dat ik mijn Kindle oplaad, maar de 4 weken haal ik voorlopig nog niet...
Nee, het scherm gebruikt alleen stroom bij een paginawisseling. Maar er zitten nog meer onderdelen in je reader die stroom blijven gebruiken zolang je reader niet helemaal uit staat, zoals de processor.Nick39 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 12:50:
[...]
l.. en dan zou ie alleen stroom gebruiken bij een page wissel
Verwijderd
Niet waarzetmolm schreef op zondag 06 februari 2011 @ 14:15:
Nee, het scherm gebruikt alleen stroom bij een paginawisseling. Maar er zitten nog meer onderdelen in je reader die stroom blijven gebruiken zolang je reader niet helemaal uit staat, zoals de processor.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 14:35 ]
[ Voor 4% gewijzigd door zetmolm op 06-02-2011 16:22 . Reden: Link naar bron toegevoegd ]
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 19:24 ]
Long Battery Life - Up to a Month
Battery Life of Up to One Month
A single charge lasts up to one month with wireless off. Keep wireless always on and it lasts for up to 3 weeks. Battery life will vary based on wireless usage, such as shopping the Kindle Store, web browsing, and downloading content.
Gekocht en binnen. Prima ding, vooral voor dat geld!zetmolm schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:40:
Dat het hoesje de 'poortjes' niet bedekt is nu juist 'as designed': dan kun je de poortjes ook gebruiken zonder de reader uit het hoesje te halen.
Bij mijn Onyx Boox is een hoesje geleverd waar je de reader van bovenaf in schuift. Prima ding, maar enige nadeel is dat als je het geheel ondersteboven houdt, de reader eruit kan glijden. Met die bevestiging met elastieken zoals op de foto kan dat gelukkig niet. Hoe duurzaam die elastieken zijn (gaat de rek er niet uit? is de bevestiging aan het nepleer stevig genoeg?) kun je op de foto natuurlijk niet zien.
Geen verkeerde prijs trouwens, 14,95 euro voor die Gecko cover.
Verwijderd
Jotas+ is niet bedoeld voor de Bebook One 2009! Voor de 2009-editie heb je de normale Jotas fimware nodig, zonder toevoeging. |
VERSIONS 'jotas + "
For readers of Jinke, models Hanlin V3 +, V3 + Lbook, Papyre 6.1 Issue 2, etc.
WARNING: CHECK BEFORE the upgrade version of the reader (hold OK to start to see that version, along with the other features of the reader)
jotas2 +
- New base firmware from Jinke official January 18, 2011.
- Also compatible with plates and upgrade program 2.2 and 2.3.
- Skin Jinke library.
- JMOD of CoolReader to date September 11, 2010.
jotas1 + r5
ONLY readers with the program update 1.20
First release:
- Start and configured entirely in Spanish.
- Skin Lbook library.
- Read books with different pulse programs using "short" or "long" from the library (skin of Lbook).
- New thread around the menus and Spanish translations.
- JMOD the last CoolReader of Buggins, to date June 30, 2010.
___Silabeo Brand new and real, OpenOffice style.
___Muchos Dictionaries, hyphenation and included: Spanish, Catalan, Galician, English, French, German, Russian, etc.
___Grandes Design changes and internal operating structure.
___Diseñado Especially to enable very large load of books.
___Varios Modes including quick reopening of books.
___Functions Improved search.
___Apertura Of books in. CHM CoolReader now.
- Allows you to load and test new CR or libraries from the / lib of its hard drive or SD card.
- Local and various changes, improvements and surprises.
Review 1:
- Added skin of Jinke library to choose from, besides the existing Lbook skin.
- Updated to last CoolReader dated July 9, 2010.
- Small changes and corrections.
Revision 2:
- New additional way to open the books. This is the classic CoolReader March (the
included in the release jotas5). The access way is to use the long push from the skin of
Lbook, with the short press or other modern skins CoolReader follows.
- Fixed issue with the "+" and "-" the side to change the font size.
- New setting to turn on and off the covers of books by default.
- Changed the way are some styles and text books.
- Up to 9 degrees different from the font size settings (if the source allows it).
- Internal changes to improve the modes of rapid reopening of books.
- Updated to last CoolReader dated July 16, 2010.
Revision 3:
- Updated to last CoolReader dated August 28, 2010.
- Significant adjustments and improvements in the way of rapid reopening of books.
- Fixes and improvements in the handling of CSS.
- Improvements in the mode dial and select text.
- Accented letters added to the virtual keyboards Spanish.
- Search the improved dictionary.
- Spanish Dictionary and included.
- Small changes and details.
Review 4:
- New Feature TTS (text to speech in English) for books in PDF, EPUB and TXT.
- CoolReader updated date September 11, 2010.
- Small details.
Review 5:
- Again the happy key "+" and "-" the side .
- Scripts undue titles and single words.
- Finding new words in the dictionary corrected.
- Minor changes in CSS.
- Centered text keypad lock.
- One touch to the translations.
- New! Now with complete translations in Catalan and checked.
- New! Now with the revised sources, some new, others with more contrast.
VERSIONS 'jotas -"
For readers of Jinke, Hanlin models V5, V5 Lbook, Papyre 5.1, etc.
WARNING: USE ONLY if the reader has the version 1.20 update program (hold OK to start to see that version, along with the other features of the reader)
jotas1- r4
First release:
- Start and configured entirely in Spanish.
- Skin Lbook library.
- Read books with different pulse programs using "short" or "long" from the library (skin of Lbook).
- Updated the Adobe programs (ADE), Xpdf, DJVU (Tigers) and Lit to the latest versions.
- New thread around the menus and Spanish translations.
- JMOD the last CoolReader of Buggins, to date June 30, 2010.
___Silabeo Brand new and real, OpenOffice style.
___Muchos Dictionaries, hyphenation and included: Spanish, Catalan, Galician, English, French, German, Russian, etc.
___Grandes Design changes and internal operating structure.
___Diseñado Especially to enable very large load of books.
___Varios Modes including quick reopening of books.
___Functions Improved search.
___Apertura Of books in. CHM CoolReader now.
- Allows you to load and test new CR or libraries from the / lib of its hard drive or SD card.
- Local and various changes, improvements and surprises.
Review 1:
- Added skins library and EZ Reader Jinke to choose from, besides the existing Lbook skin.
- Updated to last CoolReader dated July 9, 2010.
- Small changes and corrections.
Revision 2:
- New additional way to open the books. This is the classic CoolReader March (the
included in the release jotas5). The access way is to use the long push from the skin of
Lbook, with the short press or other modern skins CoolReader follows.
- New setting to turn on and off the covers of books by default.
- Changed the way are some styles and text books.
- Up to 9 degrees different from the font size settings (if the source allows it).
- Internal changes to improve the modes of rapid reopening of books.
- Updated to last CoolReader dated July 16, 2010.
Revision 3:
- Updated to last CoolReader dated August 28, 2010.
- Significant adjustments and improvements in the way of rapid reopening of books.
- Fixes and improvements in the handling of CSS.
- Improvements in the mode dial and select text.
- Accented letters added to the virtual keyboards Spanish.
- Search the improved dictionary.
- Spanish Dictionary and included.
- Small changes and details.
Review 4:
- CoolReader updated date September 11, 2010.
- The screen is blank now to lock the keypad to all skins.
- Scripts undue titles and single words.
- Finding new words in the dictionary corrected.
- Minor changes in CSS.
- Centered text keypad lock.
- One touch to the translations.
- New! Now with complete translations in Catalan and checked.
- New! Now with the revised sources, some new, others with more contrast.
[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2011 12:55 ]
Je moet voor het flashen een bepaalde knop volgorde ingedrukt houden en dan de reader inschakelen.pven schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:57:
Ik zie dat er nieuwe firmware voor de BeBook Club uit is. In die versie worden wat irritante bugs gefixed.Wel jammer dat de firmware op een SD-kaart moet worden gezet (voor installatie) en blijkbaar niet op het interne geheugen kan.
[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 06-02-2011 22:49 . Reden: Duidelijker gemaakt ]
Mee eens hoor, maar dat kost me weer ietsjes meer werk (en ik ben luiNick39 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 22:38:
[...]
Een SD kaartje ligt overal wel,het werkt ook met een micro of mini SD in zo'n adapter.
Verwijderd
Maar wel even een waarschuwing...flashen is altijd voor eigen risico.Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:04:
Mijn ervaring met de Jotas+ firmware is tot dusver positief. De Jotas2+ versie is niet bijster interessant omdat het niets toevoegt aan de standaard firmware van Bebook. Jotas1+ (revisie 5) daarentegen werkt bijzonder prettig. Nogmaals, Jotas1+ is alleen geschikt voor readers met update-software 1.20!
[ Voor 40% gewijzigd door Nick39 op 14-02-2011 11:42 ]
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2011 12:41 ]
Ik twijfelde omdat je waarschuwt dat de Jotas 1+ voor versie 1.20 was, die dus niet in de 2010 readers zit.Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 11:56:
Nick, de Jotas+ versies zijn voor v3+ readers (dus o.a. de Bebook One 2010) en de Jotas versies zonder toevoeging voor v3 readers (dus o.a. de Bebook One 2009). Ik heb in het begin duidelijk gemaakt dat het om firmware voor de 2010-versie gaat. Dat was ook juist het grote nieuws want alternatieven voor de 2009-versie waren er allang.
*edit*
Ik heb voor de zekerheid een extra waarschuwing geplaatst in de originele post.
[ Voor 0% gewijzigd door DUTCHSPiRiT op 14-02-2011 11:23 . Reden: fout in tag ]
Verwijderd
Let wel op dat dit een beta versie is; early preview. Er kunnen dus nog bugs inzitten. Wil je dat niet wacht dan op de stable versie.DUTCHSPiRiT schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:21:
Ook de Kindle heeft nieuwe firmware, die echter nog niet over the air verspreid wordt maar wel te downloaden is. Zie ook de Kindle Gebruikersgroep.
Nieuw zijn 'echte paginanummers', publieke notities, 'before you go-rating' en wat mij betreft de belangrijkste, verbeterde layout voor kranten en magazines.
Verwijderd
Kan je met die jotas firmware de bebook nog benaderen via de windows verkenner of krijg je dan die lunux indeling en moet je er boeken heen sturen via een ftp programmaatje?Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:04:
Mijn ervaring met de Jotas+ firmware is tot dusver positief.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2011 16:17 ]
Ja, maar alleen bij boeken die er voor gemaakt zijn en 'onzichtbaar' tijdens het normale lezen. Je moet ze opvragen via een menu.DUTCHSPiRiT schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:21:
Nieuw zijn 'echte paginanummers', publieke notities, 'before you go-rating' en wat mij betreft de belangrijkste, verbeterde layout voor kranten en magazines.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Het heeft weinig met ePub te maken. Mobi kan dat ook en natuurlijk PRC en AWZ, de verwante formatenzetmolm schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:42:
@pven
Daar heeft een fatsoenlijke epub nou een inhoudsopgave voor. Maar ja, niet iedere epub is fatsoenlijk, niet ieder e-boek is een epub, en als je epubs met FBReader leest op je Bebook zie je ook in de Inhoudsopgave geen paginanummers.
Natuurlijk 'kan' je wel vooruit bladeren, maar 'wil' je het niet omdat het voor je gevoel te veel tijd kost.
[ Voor 53% gewijzigd door Ortep op 15-02-2011 04:07 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
De sony laat onderaan zien op welke bladzijde je bent,hoeveel er in totaal zijn,je kan zeggen spring een X aantal bladzijdes vooruit en weer terug.pven schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:14:
Wat ik tot nu toe als nadeel bij alle eReaders ervaar die ik aan heb geraakt: je kan niet 'even' vooruit bladeren om te kijken uit hoeveel pagina's het hoofdstuk nog bestaat. Dit is tot nu toe het enige wat me stoort aan mijn BeBook.
[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 15-02-2011 11:04 ]
[ Voor 5% gewijzigd door zetmolm op 15-02-2011 11:10 ]
Wat je ook doet, betaal niks vooruit aan Borders. De algemene verwachting is dat het bedrijf waarschijnlijk vandaag nog z'n faillissement gaat aanvragen. Dan zou je je geld kwijt kunnen zijn.SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:01:
Ik keek effe op borders.com en zag daar een Kobo voor $99,99, lijkt me niet duur?! En als ik het goed begrijp is dit de tweede versie toch, vanwege Wifi?
http://www.borders.com/on...diaView_kobowifi-features
Ik zie in de search wel mensen met een Kobo maar heeft iemand deze versie ook al?
Verwijderd
Dat is schijnbaar nuttig en gewenst. Ik "ken" iemand die recensies e.d. schrijft, en die is verplicht om te refereren naar de echte paginanummers, anders wordt de recensie niet goed gekeurd.Kindle is adding “real page numbers.” Rather than simply numbering the pages as they appear on the Kindle screen, Amazon says it will make sure the page numbers correspond directly to the print addition.
iBooks lost dat op door "xx pages left in this chapter", wel handig moet ik je zeggenpven schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:14:
Wat ik tot nu toe als nadeel bij alle eReaders ervaar die ik aan heb geraakt: je kan niet 'even' vooruit bladeren om te kijken uit hoeveel pagina's het hoofdstuk nog bestaat. Dit is tot nu toe het enige wat me stoort aan mijn BeBook.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Bedankt voor de waarschuwing!zetmolm schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:08:
[...]
Wat je ook doet, betaal niks vooruit aan Borders. De algemene verwachting is dat het bedrijf waarschijnlijk vandaag nog z'n faillissement gaat aanvragen. Dan zou je je geld kwijt kunnen zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-02-2011 13:28 ]
En je kan snel vooruit spoelen door de bladzijden zonder refresh tussen bladzijdenpven schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:14:
Heb je zelf boeken op je Nook geplaatst (die zie je namelijk niet in de CoverFlow) alleen de boeken die je aankoopt via B&N zie je daarin.leosand schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:01:
ik weet niet goed of ik hier een vraag mag droppen over de Nook ereader.
3 weken geleden bestel en nu binnen.... dus ik helemaal blij alleen ik krijg het preview cover album van mijn boeken niet te zien.
ik heb niet de optie show cover art heb al even lopen zoeken lees googlen maar ik kan niets er van vinden.
heeft iemand een idee?
verder tot nu toe top product alleen nog even wennen aan flikkeren van scherm als je pagina's bekijkt.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ja zelf geplaatst in de map b&n . dat is dan wel een dompertje maar las wel ergens dat je iets met calibre kunt doen om je epub aan te passen met een cover erin maar dat snap ik nog niet helemaalPierre61 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:14:
[...]
Heb je zelf boeken op je Nook geplaatst (die zie je namelijk niet in de CoverFlow) alleen de boeken die je aankoopt via B&N zie je daarin.
Heb je trouwens de Nook Color of de Nook B&W, die heb ik zelf en bevalt prima, er is ook een nieuwe firmware die je kan downloaden via Wifi.
Op zich een terechte waarschuwing, maar de Amerikaanse Chapter 11 is nog geen failissement, meer surseance van betaling. Borders krijgt nu even bescherming van crediteuren, maar kan ondertussen nog wel even door.zetmolm schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:08:
[...]Wat je ook doet, betaal niks vooruit aan Borders. De algemene verwachting is dat het bedrijf waarschijnlijk vandaag nog z'n faillissement gaat aanvragen. Dan zou je je geld kwijt kunnen zijn.
Ja ze gaan nou, met ingang van komende zaterdag, 1/3 van alle winkels sluiten, 6000 banen weg. Zal toch wel even duren voordat duidelijk is of de reorganisatie een succes is lijkt me. Blijkbaar is Borders vooral in zwaar weer gekomen omdat ze in 2001 hun internetwinkel van de hand hebben gedaan aan Amazon, hun "nieuwe" huidige internetwinkel geeft maar een enkele procent van de omzet en dat is niet meer van deze tijd. Hoe dan ook neem ik aan dat inkrimpen van hun activiteiten niet ten koste gaat van hun verkoop via internet, dat zou dom zijn.xahmol schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:48:
[...]
Op zich een terechte waarschuwing, maar de Amerikaanse Chapter 11 is nog geen failissement, meer surseance van betaling. Borders krijgt nu even bescherming van crediteuren, maar kan ondertussen nog wel even door.
Zou dus inderdaad voorzichtig zijn, maar je bent niet meteen je geld kwijt igv een Chapter 11. Dat gebeurd pas als de reorganisatie mislukt en ze echt falliet gaan.
Voeg de optie wifi er bij en ik vind de sony de beste van alle die ik geprobeerd heb,mijn enige bezwaar is, omdat ze alles zo klein maken allemaal weet ik niet goed hoe ik de reader vast moet houden,hoe ik hem ook beetpak ik dek altijd een stukje scherm af.Cyleo schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:51:
[...]
En je kan snel vooruit spoelen door de bladzijden zonder refresh tussen bladzijdenMaar paginanummering onderin van de Sony gebruik ik het meest. Vind het echt erg fijn werken en als proef op de som de interface maar eens aan mijn moeder gegeven. Toen ze eenmaal gewend was aan de vertraging door het e-ink scherm kon ze binnen een paar minuten door de boeken navigeren. Kudo's voor Sony daarvoor (de DVD speler is voor haar nog een stap te ver om even het niveau aan te geven)
Verwijderd
Ik gebruik de oplader van mijn Iphone. Ik ken iemand die gebruikt de oplader van zijn HTC Desire HD. Dus als je nog wat hebt liggen...grote kans dat het bruikbaar isVerwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:25:
Wat voor een USB Power Adapter/Charger gebruiken jullie voor de Kindle? Gewoon die van MyCom aanschaffen van 10 euro? (Best nog duur trouwens.)
Ik heb de hoes van sony, die klap ik om waardoor een verdikking ontstaat en hier pak ik hem dan vast met mijn duim op de volgende knopNick39 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:10:
[...]
Voeg de optie wifi er bij en ik vind de sony de beste van alle die ik geprobeerd heb,mijn enige bezwaar is, omdat ze alles zo klein maken allemaal weet ik niet goed hoe ik de reader vast moet houden,hoe ik hem ook beetpak ik dek altijd een stukje scherm af.
Uiteindelijk dus een cover gekockt alleen om de reader daar aan vast te houden.
Serieus al eens met het idee gespeeld om er aan de achterkant maar een zuignap op te plakken.
Hou hou je zo'n ding nou lekker comfortabel vast ??
Iedere oplader doet het. Ik heb er eentje van 2.48 Euro van DealExteme.com Thuis bezorgd vanuit China voor dat bedrag.Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:25:
Wat voor een USB Power Adapter/Charger gebruiken jullie voor de Kindle? Gewoon die van MyCom aanschaffen van 10 euro? (Best nog duur trouwens.)
Doe ik ook,maar zonder die hoes is ie eigenlijk niet "houdbaar". (de 650 dan) qua design best mooi maar je hebt nergens een randje dat meer dan een cm is..Cyleo schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:45:
[...]
Ik heb de hoes van sony, die klap ik om waardoor een verdikking ontstaat en hier pak ik hem dan vast met mijn duim op de volgende knop
Klopt, het enige wat je dan kan doen is hem omhelzen met één hand als je voldoende grote handen hebt (en dat heb ik). En anders met 2 handen vasthouden met je duimen omhoog erlangs, dit vind ik zelf het comfortabelst. Maar het klopt wel dat ik denk dat design hier belangrijk was, ik vind'm dan ook verreweg de mooiste e-readerNick39 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:58:
[...]
Doe ik ook,maar zonder die hoes is ie eigenlijk niet "houdbaar". (de 650 dan) qua design best mooi maar je hebt nergens een randje dat meer dan een cm is..
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 21:15 ]
Sony heeft al sinds jaar en dag een reputatie van bizarre software die gekke en afwijkende dingen doet. Ze installeerden zelfs rootkits. En niet per ongeluk, maar expres.Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:06:
Dat snap ik niet van een product van Sony, hoe kan een onervaren gebruiker hier nu mee uit de voeten?
Gelukkig hebben we Calibre nog...
[ Voor 14% gewijzigd door Ortep op 19-02-2011 05:55 ]
Ze installeerden inderdaad een rootkit om illegaal kopieeren te voorkomen maar die was zo gemaakt dat het bij andere merken ook niet meer ging.Ortep schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 05:54:
[...]
Sony heeft al sinds jaar en dag een reputatie van bizarre software die gekke en afwijkende dingen doet. Ze installeerden zelfs rootkits. En niet per ongeluk, maar expres.
Hun Minidisk spelers waren prima, maar de software sloopte ongeveer je PC en dat was hetzelfde met een paar andere dingen die ik van Sony had.
Het is een van de redenen dat ik tegenwoordig niet eens kijk naar een Sony product.
[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 19-02-2011 11:48 ]
De resolutie van je scherm kan je niet aanpassen, wel de letter grote maar dat kan op iedere reader. Ik heb ook een b&w wifi, ben er erg tevreden over super ding.leosand schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:41:
[...]
Ja zelf geplaatst in de map b&n . dat is dan wel een dompertje maar las wel ergens dat je iets met calibre kunt doen om je epub aan te passen met een cover erin maar dat snap ik nog niet helemaal
en heb niet de color maar de nook b&w wifi.
via store in vs gekocht.
en over dat geflikker van dat scherm blijkt dat je resolutie kan aanpassen en dat het dan minder word maar dat moet ik nog ff uittesten.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dan doe je jezelf in mijn opinie wel te kort. Ik heb lang rondgekeken en de Sony was de enige die in de meeste punten aan mijn wensen voldeed:Ortep schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 05:54:
[...]
Sony heeft al sinds jaar en dag een reputatie van bizarre software die gekke en afwijkende dingen doet. Ze installeerden zelfs rootkits. En niet per ongeluk, maar expres.
Hun Minidisk spelers waren prima, maar de software sloopte ongeveer je PC en dat was hetzelfde met een paar andere dingen die ik van Sony had.
Het is een van de redenen dat ik tegenwoordig niet eens kijk naar een Sony product.
In jou geval, met DRM boeken is het Sony Reader installeren > boeken erop zetten > niet meer automatisch op laten starten/verwijderen > Calibre gebruiken voor alle DRM vrije boeken.Vandread schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 15:09:
De sony 650 is eindelijk aangekomen, in januari besteld, vanavond ben ik bij m'n vaders (moeders in ziekenhuis, voor wie de reader is). Als ik zo lees is de juiste methode:
- sony reader installeren
- calibre installeren
- sony reader niet meer automagisch laten opstarten
- boeken laden? (ze had 10 boeken besteld bij Bol)
Ben benieuwd of het beetje jofel gaat.
Nu nog een sandy bridge laptop en ze is weer future proof
Of de plugin gebruiken voor Calibre.. helaas kreeg ik vandaag alleen het hoesje voor mijn 2e 650..vandaag een beetje in de stad wezen kijken hier maar er zijn echt weinig fatsoenlijke e-readers te koop momenteel... alleen de 350 van sony ligt overal nog...Cyleo schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 15:51:
[...]
In jou geval, met DRM boeken is het Sony Reader installeren > boeken erop zetten > niet meer automatisch op laten starten/verwijderen > Calibre gebruiken voor alle DRM vrije boeken.
Mee eens, zag bij Selexyz er een aantal liggen, inclusief een samsung, maar er was er geen een bij die mij aanstond. Ik ga waarschijnlijk voor de Kindle 3 via amazon.Nick39 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 17:54:
[...]
Of de plugin gebruiken voor Calibre.. helaas kreeg ik vandaag alleen het hoesje voor mijn 2e 650..vandaag een beetje in de stad wezen kijken hier maar er zijn echt weinig fatsoenlijke e-readers te koop momenteel... alleen de 350 van sony ligt overal nog...
Verwijderd
Is het niet eenvoudiger om de drm eraf te halen na koop en dan erop te zetten? Heb je de sony software ook niet nodig. Of gaat dat niet zo makkelijk als ik denk?Cyleo schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 15:51:
In jou geval, met DRM boeken is het Sony Reader installeren > boeken erop zetten > niet meer automatisch op laten starten/verwijderen > Calibre gebruiken voor alle DRM vrije boeken.
Er is inderdaad helemaal niks, bij de Mediamarkt in Leeuwarden en de BCC ernaast was helemaal niks, lege planken! Bij de Dixons heb ik de 350 gekocht, wel een mooi apparaatje hoor. De techniek heeft in 2 jaar tijd niet stilgestaan. Eigenlijk wil ik er nu ook eentje, maar via het werk had ik al een Bebook en die doet het nog prima.Nick39 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 17:54:
maar er zijn echt weinig fatsoenlijke e-readers te koop momenteel... alleen de 350 van sony ligt overal nog...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 21:51 ]
Verwijderd
Ik heb nu ook een Sony en bebook, maar hoe regel je dat met calibre? Moet ik dan een nieuwe database aanmaken voor de andere reader? Of gaat dat automatisch goed met het erop zetten van rss dingetjes enzo? Of raakt hij dan in de war?Nick39 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 10:54:
Ik heb de Sony software uit de startup gehaald en gebruik alleen calibre,ook omdat ik meerdere readers van een ander merk heb,calibre kijkt daar niet naar om maar Sony doet het (uiteraard) niet op de Bebook.
Nee, geen nieuwe database, hij weet welke reader je er hebt aangehangen. Er hoeft bijna niets te worden aangepast behalve als je ePub gebruikt. Dat ziet er vaak anders uit op een andere reader. Vandaar dat hij het moet weten. Als je alles naar Mobi zet gaat het helemaal goed, dat ziet er altijd hetzelfde uit op een paar hele kleine verschillen na. Maar ik geloof niet dat de Sony dat aan kan.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:54:
[...]
Ik heb nu ook een Sony en bebook, maar hoe regel je dat met calibre? Moet ik dan een nieuwe database aanmaken voor de andere reader? Of gaat dat automatisch goed met het erop zetten van rss dingetjes enzo? Of raakt hij dan in de war?
[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 20-02-2011 02:03 ]
ok vraagje hoe verander je letter grote dan? kan ik niet vinden...Pierre61 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 12:27:
[...]
De resolutie van je scherm kan je niet aanpassen, wel de letter grote maar dat kan op iedere reader. Ik heb ook een b&w wifi, ben er erg tevreden over super ding.
Alles wat je noemt behalve het touch screen zit ook in de Kindle plus het feit dat hij het veel robuustere Mobi systeem gebruikt. Tel daarbij op dat hij wifi heeft en een fors end goedkoper is en je weet waarom ik een Kindle kocht.Cyleo schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:15:
[...]
Dan doe je jezelf in mijn opinie wel te kort. Ik heb lang rondgekeken en de Sony was de enige die in de meeste punten aan mijn wensen voldeed:
-doc/pdf ondersteuning, zo goed mogelijk
-notities kunnen maken, liefst met touchscreen
-stevig ontwerp
-nieuwe e-ink technologie
[ Voor 22% gewijzigd door Ortep op 20-02-2011 06:53 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 20-02-2011 11:15 ]
Ik zag inderdaad dat het kon toen ik mij aan het orienteren was, maar dit verhaal productreview: Amazon Kindle DX 3G (Zwart 9.7") review door Panoleon schrok mij af, daar ik het veel pdf's en docs doorkijk voor mijn studie.Ortep schreef op zondag 20 februari 2011 @ 06:26:
[...]
Alles wat je noemt behalve het touch screen zit ook in de Kindle plus het feit dat hij het veel robuustere Mobi systeem gebruikt. Tel daarbij op dat hij wifi heeft en een fors end goedkoper is en je weet waarom ik een Kindle kocht.
Het is niet mijn eerste reader maar de 3e, dus ik wist precies wat ik wel en niet nodig had
Mogelijk is Sony iets beter met PDF maar PDFjes zijn geen eBooken en dus maakt het me niets uit. Het Wifi systeemm zorgt er trouwens voor dat ik een PDF naar mijn Kindle kan zenden die daar keurig netjes professioneel geconverteerd door Amazon op aan komt als een Mobi
De coverflow van de Nook kan je niet aanpassen, behalve als je de Nook softroot. Verder kan je met Calibre boeken uploaden in je Nook (DRM vrij) en die kan de cover het boek mee uploaden, alleen zie je die dus niet in de coverflow.leosand schreef op zondag 20 februari 2011 @ 02:04:
[...]
ok vraagje hoe verander je letter grote dan? kan ik niet vinden...
en heb jij wel voorelkaar gekregen dat je eigenboeken met cover kan zien?
verder idd een mooie ereader
Verwijderd
Dat is wel een heel slechte review van iemand die zich weinig heeft verdiept in alle mogelijkheden van de Kindle DX. Tja, Word moet je converteren, E-readers zijn nog niet zo mainstream als men zou willen. Kwestie van tijd.Cyleo schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:13:
[...]
Ik zag inderdaad dat het kon toen ik mij aan het orienteren was, maar dit verhaal productreview: Amazon Kindle DX 3G (Zwart 9.7") review door Panoleon schrok mij af, daar ik het veel pdf's en docs doorkijk voor mijn studie.
ok thanks voor tips/hulpPierre61 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:53:
[...]
De coverflow van de Nook kan je niet aanpassen, behalve als je de Nook softroot. Verder kan je met Calibre boeken uploaden in je Nook (DRM vrij) en die kan de cover het boek mee uploaden, alleen zie je die dus niet in de coverflow.
Op pagina 122 van de handleiding kan je lezen hoe je de grote van het lettertype kan aanpassen.
Let wel ff op de laatste link is een directe download naar de PDF van de handleiding.
Succes
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 13:02 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq