Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste
Acties:
  • 193.896 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*knip* offtopic

[ Voor 93% gewijzigd door pven op 01-02-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:56
Nu een tijdje met de Kindle3 gespeeld te hebben vraag ik mij af of anderen ervaringen hebben met onderstaande:

- Het aanmaken van collections kan alleen nadat het device geregistreerd is bij Amazon. Ik weet wel zeker dat ik daar nooit een boek zal aanschaffen dus eigenlijk vind ik dat overbodig. Bestaat er een workaround voor?

- Mijn vriendin houdt vol dat als ze de kindle opent, dat het boek dan af en toe weer op pagina 1 staat. Als ik zeg 'laat eens zien' gaat het natuurlijk prima, maar ze is niet gek. Is dit iets wat mensen hier herkennen?

- Na de eerste keer laden stond het batterij icoontje binnen no time op de helft. Kan ik dat ophangen aan gespeel in de eerste week en zal dat na een paar keer laden en meer 'gewoon lezen' wel beter gaan?

Verder een werelds apparaat voor dat geld. Beeldkwaliteit misschien zelfs beter dan de Sony 650 ook al hebben ze hetzelfde scherm. Bij covers zie je op de Sony wat meer kartelrandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
WaterFire schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:53:
- Het aanmaken van collections kan alleen nadat het device geregistreerd is bij Amazon. Ik weet wel zeker dat ik daar nooit een boek zal aanschaffen dus eigenlijk vind ik dat overbodig. Bestaat er een workaround voor?
Ja, toch gewoon een account aanmaken, maar dat hoeft niet met je echte naam :) Dat account wordt namelijk gebruikt om je 'profiel' op te slaan, voor als je meerdere Kindles hebt (of de Kindle app op andere apparaten gebruikt). Toen ik mijn Kindle 2 samen met mijn iPhone gebruikte was dat super handig, dan synchroniseert hij bijvoorbeeld waar je gebleven bent in een boek tussen meerdere apparaten. Dus hoewel het niet echt handig is dat dat online wordt opgeslagen, is er wel een goede reden voor.

Je hoeft geen betaalmethode aan je account toe te voegen dus je hoeft ze niet je credit card te geven. Dus als je ze helemaal niks aan informatie wil geven dan maak je het gewoon aan onder een nickname met een vals adres e.d. Zelfde verhaal als met een AH Bonus kaart en dat soort dingen :)
WaterFire schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:53:
- Na de eerste keer laden stond het batterij icoontje binnen no time op de helft. Kan ik dat ophangen aan gespeel in de eerste week en zal dat na een paar keer laden en meer 'gewoon lezen' wel beter gaan?
Ja, de eerste paar keer gaat hij sneller leeg, dat werd eerder in dit topic al uitgelegd als een 'zelflerende' batterij indicator die de eerste paar keer te laag aangeeft. En de batterij moet volgens mij even 'inwerken'.

Ik had in elk geval dezelfde ervaring, na de eerste paar keren opladen ging hij steeds langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Waterfire

Je Kindle is al automatisch geregistreerd op jouw naam tenzij je bij het bestellen hebt aangegeven dat het een gift is. Pas als je met wifi verbinding met internet hebt gemaakt staan de registration details ook op je Kindle. Volgens mij kun je altijd collections aanmaken als je op een titel gaat staan en dan selectie rechts doet, new collection. Registratie is zonder meer een aanrader want je kunt ook gratis boeken aanschaffen bij Amazon en ze hebben ook heel, heel veel boeken voor belachelijk lage prijzen. Een schande dat dat hier in Nederland nog steeds niet mogelijk is! Stelletje angsthazen die NL-uitgevers, zo krijg je mensen juist vanzelf naar de piratensites. [/einde zijsprong] Boeken die je er zelf hebt opgezet met Calibre worden trouwens niet gesynct met Amazon.

Dat steeds terugspringen naar pagina 1 ken ik niet, probeer eens of dat ook gebeurd met een paar andere boeken of reset de Kindle naar factory settings. Over de batterij is hier al het nodige geschreven, die moet soms even fijntunen, zelf heb ik er geen last van met mijn ook net nieuwe Kindle 3.
Wel bijzonder dat de Kindle 3 een beter beeld geeft dan de Sony 650, klinkt dat Sony nog even huiswerk moet doen met een software update.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds kort heb ik mijn eerste ereader: pricewatch: MyBeBook BeBook Club (Wit 6") (gekocht toen deze 149 euro kostte bij bol).

Ik ben er dik tevreden mee. Het leest zeer prettig en het gebruikt spreekt ook voor zich. Wel is het jammer dat je iedere keer een klik hoort als je de toets indrukt om naar de volgende pagina te gaan, maar goed: ik wilde geen extra geld uitgeven aan een touchsceen. ;) Zelfs het lezen van gescande PDFjes gaat best goed, alhoewel het scrollen met het keypad dan weer wat minder is.

Kortom: ik ben er erg blij mee. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pven schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:30:
Sinds kort heb ik mijn eerste ereader: pricewatch: MyBeBook BeBook Club (Wit 6") (gekocht toen deze 149 euro kostte bij bol).

Ik ben er dik tevreden mee. Het leest zeer prettig en het gebruikt spreekt ook voor zich. Wel is het jammer dat je iedere keer een klik hoort als je de toets indrukt om naar de volgende pagina te gaan, maar goed: ik wilde geen extra geld uitgeven aan een touchsceen. ;) Zelfs het lezen van gescande PDFjes gaat best goed, alhoewel het scrollen met het keypad dan weer wat minder is.

Kortom: ik ben er erg blij mee. :)
cute pdf writer gebruiken.
Dit installeert zich als een printer waarna je een pdf heel fijn kan re-scalen voor een e-reader.

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 01-02-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*weg* daar is dit forum niet voor bedoeld

[ Voor 89% gewijzigd door pven op 31-01-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nick39 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:51:
[...]

cute pdf writer gebruiken.
Dit installeert zich als een printer waarna je een pdf heel fijn kan re-scalen voor een e-reader.
Die heb ik toevallig geïnstalleerd staan. 'Print' je dan de PDF uit als een nieuwe PDF zonder er verder iets aan in te stellen? Uiteraard heb ik even bij de opties van CutePDF gekeken, maar die zijn er niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pven schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:09:
[...]

Die heb ik toevallig geïnstalleerd staan. 'Print' je dan de PDF uit als een nieuwe PDF zonder er verder iets aan in te stellen? Uiteraard heb ik even bij de opties van CutePDF gekeken, maar die zijn er niet. :)
Ik heb gewoon een printer options bij de eigenschappen waar je het "boekformaat" kan instellen en dan schrijft ie een nieuwe pdf op dat formaat.
(rechtermuis, voorkeurs instellingen voor afdrukken, geavanceerd,papierformaat)
Ik weet alleen niet zo welke maat bv een B1 (JIS) of een ISO B1 is,maar dat kun je allemaal daar instellen. (moet me eens gaan verdiepen in de boekmaten...)

[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 31-01-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ik heb dat ook een poosje gebruikt, zeker omdat veel van mijn studieboeken alleen als djvu verkrijgbaar zijn. Wil ze niet telkens meeslepen als ik in de trein zit naar mijn werk (zijn toch een paar kilo, denk aan het formaat telefoonboek).
Moet zeggen dat dit toch niet echt ideaal werkt, grafieken zijn soms half, en je moet er meestal voor kiezen om deze pagina's een kwartslag te draaien en je reader dus ook. Ik zou er niet uit kunnen studeren, maar voor het even doorlezen in de trein werkt het als een trein (see what i did there?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2022
Weet iemand hier of de Kindle onbeveiligde epub bestanden ondersteunt? En hoe lang duurt het verzenden vanuit Amerika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hansvd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:12:
Weet iemand hier of de Kindle onbeveiligde epub bestanden ondersteunt? En hoe lang duurt het verzenden vanuit Amerika?
Als je even terug had gelezen had je het zo kunnen weten.

1. Nee, niet direct, wel als je ze omzet met bijvoorbeeld Calibre naar .mobi/.azw (kan volledige automatisch)
2. Verschilt, soms 1 week, soms 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hansvd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:12:
Lees de startpost, dat geeft een goed overzicht naar alle mogelijkheden van de Kindle's. Gratis omzetten kan via het gratis Calibre of door te mailen naar je Amazon account. Verzenden duurt 2-3 dagen, mits op voorraad.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:00:
[...]
Verzenden duurt 2-3 dagen, mits op voorraad.
Het is nog vroeg, maar hoe kan een eBook nou niet op voorraad zijn? Het is een digitaal bestand of mis ik iets? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Tweety1 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:00:
[...]

Het is nog vroeg, maar hoe kan een eBook nou niet op voorraad zijn? Het is een digitaal bestand of mis ik iets? :?
Volgens mij gaat dat over 'En hoe lang duurt het verzenden vanuit Amerika?'. ;)

Ik ben naar een soort cover aan het kijken voor mijn BeBook Club. Op verschillende sites zie ik dingen zoals dit, maar ik kan nergens vinden wat nou de bedoeling is. Gebruik je deze cover alleen als je hem vervoert of is het idee dat je de ereader in de cover laat zitten terwijl je hem gebruikt? (Ik kan geen foto's vinden van een opengeklapte cover.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
pven schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:10:
[...]

Volgens mij gaat dat over 'En hoe lang duurt het verzenden vanuit Amerika?'. ;)
Dan nog.. versturen naar je account zou toch seconden werk moeten zijn of bedoelen we het versturen van de Kindle vanuit Amerika? Dan snap ik hem wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:06
Ik ben naar een soort cover aan het kijken voor mijn BeBook Club. Op verschillende sites zie ik dingen zoals dit, maar ik kan nergens vinden wat nou de bedoeling is. Gebruik je deze cover alleen als je hem vervoert of is het idee dat je de ereader in de cover laat zitten terwijl je hem gebruikt? (Ik kan geen foto's vinden van een opengeklapte cover.)
De bedoeling is dat je de reader in het hoesje kunt gebruiken, en ook kunt vervoeren. Maar of dat met de aangeboden covers ook goed kan... Mijn eerste opwelling zou zijn niet te kopen bij een leverancier die zo dom is niet de binnenkant te tonen, maar ja, dan blijft er bitter weinig over. Waarom snappen die webwinkeliers nou toch niet dat een mogelijke koper meer wil zien dan alleen die leuke buitenkant? Ik zou toch echt willen weten hoe de reader in de hoes bevestigd wordt - kan ie er niet uitvallen, lijkt het een beetje duurzaam? Als je een specifieke op het oog hebt zou ik de leverancier op z'n minst om een foto van het binnenwerk vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
^ mee eens. :)

Op de site van BeBook staan overigens soortgelijke foto's, daar heb ik dus ook niet veel aan. (Ik zal eens met wat webshops gaan mailen.)

Ah: ik heb een foto gevonden. Dat ziet er nou niet echt handig uit. :/

[ Voor 35% gewijzigd door pven op 02-02-2011 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
pven schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:30:
^ mee eens. :)

Op de site van BeBook staan overigens soortgelijke foto's, daar heb ik dus ook niet veel aan. (Ik zal eens met wat webshops gaan mailen.)

Ah: ik heb een foto gevonden. Dat ziet er nou niet echt handig uit. :/
ik heb ook zo'n hoesje voor mijn be-book.
Op zich bevalt het wel goed.
Nadeel is wel dat het hoesje aan boven en onderkant open is, waardoor er volgens mij wel vuil in je 'poortjes' kan komen.

Je kan tijdens het lezen het hoesje helemaal omklappen zodat je gewoon geen flappen of wat dan ook hebt.
Ik lees eigenlijk altijd met die hoes.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Dat het hoesje de 'poortjes' niet bedekt is nu juist 'as designed': dan kun je de poortjes ook gebruiken zonder de reader uit het hoesje te halen.

Bij mijn Onyx Boox is een hoesje geleverd waar je de reader van bovenaf in schuift. Prima ding, maar enige nadeel is dat als je het geheel ondersteboven houdt, de reader eruit kan glijden. Met die bevestiging met elastieken zoals op de foto kan dat gelukkig niet. Hoe duurzaam die elastieken zijn (gaat de rek er niet uit? is de bevestiging aan het nepleer stevig genoeg?) kun je op de foto natuurlijk niet zien.

Geen verkeerde prijs trouwens, 14,95 euro voor die Gecko cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Ik ben benieuwd of er al ervaringen zijn met de covers voor Kindle 3, waarmee je de Kindle rechtop kan zetten en dus met losse handen kan lezen.
zoals deze bv https://www.amazon.de/Tuf...F8&qid=1296645254&sr=8-17

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zetmolm schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:40:
Dat het hoesje de 'poortjes' niet bedekt is nu juist 'as designed': dan kun je de poortjes ook gebruiken zonder de reader uit het hoesje te halen.

Bij mijn Onyx Boox is een hoesje geleverd waar je de reader van bovenaf in schuift. Prima ding, maar enige nadeel is dat als je het geheel ondersteboven houdt, de reader eruit kan glijden. Met die bevestiging met elastieken zoals op de foto kan dat gelukkig niet. Hoe duurzaam die elastieken zijn (gaat de rek er niet uit? is de bevestiging aan het nepleer stevig genoeg?) kun je op de foto natuurlijk niet zien.

Ik heb een dergelijk hoesje bij mijn eerste sony gehad, ik heb een stukje klittenband in de binnenkant genaaid (de zachte kant) en een contra stukje met de weerhaakjes aan de buitenkant.
Dat stukje klittenband sla ik dus over de reader heen aan de bovenkant en druk het op die weerhaakjes.
Zo dient het stukje klittenband dus als een los maakbaar bandje dat er voor zorgt dat de reader er niet uit kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05-2023
Vandaag stuitte ik op een bericht over de Asus Eee Note EA800.

Ik ben zelf op zoek naar een apparaat waarmee ik aantekeningen kan maken tijdens colleges, maar ook boeken mee kan lezen. Het formaat (8") lijkt me prima. Het lijkt me alleen handiger om ook over een fatsoenlijk on-screen toetsenbord te beschikken. Hoewel er lovende woorden worden gerept over de responsiviteit van het Wacom-scherm van dit apparaat, lijkt het mij toch handiger om aantekeningen digitaal uit te typen.

Aangezien nog maar één iemand een paar maanden geleden iets over de Asus Eee Note heeft gepost hier, vraag ik me af: zijn er mensen die deze reader/tablet hebben gevolgd? Of als iemand tips heeft voor alternatieven, zijn die ook altijd welkom (ik ben op de hoogte van de Notion Ink Adam)!

EDIT: het lijkt erop dat de Asus Eee Reader DR900 wat meer in de richting van mijn wensen komt.

[ Voor 9% gewijzigd door AdnanKananda op 02-02-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
doggy1 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:45:
Ik ben benieuwd of er al ervaringen zijn met de covers voor Kindle 3, waarmee je de Kindle rechtop kan zetten en dus met losse handen kan lezen.
zoals deze bv https://www.amazon.de/Tuf...F8&qid=1296645254&sr=8-17
Beslist niet wat je zoekt maar mijn zoon is timmerman, hij heeft een blokje hout onder 45 graden gezaagd en onderop een deel gewoon recht gelaten.
Elke ebook reader past daar op,heerlijk in bed lezen,het valt niet zo maar om.. zal eens kijken of ik er een foto van kan maken...
https://picasaweb.google....-Nntrmlzw?feat=directlink

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 03-02-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij zoon moet later ook timmerman worden of automonteur. Daar heb je wat aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tipje voor mensen die zich vervelen en een stylus kunnen gebruiken op hun reader, scan eens wat kruiswoordraadsels in, sudoku's of hoe je die dingen noemt (heb ze nooit gesnapt) dan kun je onderweg ook puzzelen.
Gewoon sigil openen, plaatje van de puzzel laden,saven als epub en u kunt aan de slag.Calibre maakt er voor andere readers ook wat van,lachen zo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
En weer binnen 2 weken gaf mijn Kindle WiFi aan dat de batterij 'empty' was en opgeladen dient te worden voordat ik weer kan gaan lezen. Ditmaal laad ik hem niet via de computer op, maar via mijn HTC oplader icm de Kindle USB kabel... kijken als dat beter gaat.

Nog steeds download ik elke dag een item van 3-4MB naar mijn Kindle via WiFI (en zet het daarna meteen weer uit) en lees ik dagelijks een krant (Telegraaf) en natuurlijk gewoon een boek (2-4 uur per dag)

Dit is de derde keer dat ik mijn Kindle oplaad, maar de 4 weken haal ik voorlopig nog niet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:42
Dat is ook maar een maximum dat ze aangeven. ;)
Zo te zien gebruik je hem behoorlijk veel, lijkt me een prima accuduur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Dennis Lammers schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 17:08:
En weer binnen 2 weken gaf mijn Kindle WiFi aan dat de batterij 'empty' was en opgeladen dient te worden voordat ik weer kan gaan lezen. Ditmaal laad ik hem niet via de computer op, maar via mijn HTC oplader icm de Kindle USB kabel... kijken als dat beter gaat.

Nog steeds download ik elke dag een item van 3-4MB naar mijn Kindle via WiFI (en zet het daarna meteen weer uit) en lees ik dagelijks een krant (Telegraaf) en natuurlijk gewoon een boek (2-4 uur per dag)

Dit is de derde keer dat ik mijn Kindle oplaad, maar de 4 weken haal ik voorlopig nog niet... :)
Zoals vermeld zijn het vooral de pageturns die je accuduur bepalen, en natuurlijk de extra dingen zoals wifi. En theoretische nummers zijn in dit geval erg theoretisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis Lammers schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 17:08:

Ik met mijn sony 650 ook niet hoor.. 2 weken maximaal.. en dan zou ie alleen stroom gebruiken bij een page wissel,nou regelmatig leg ik hem weg met nog 3 streepjes om dan de volgende dag te zien dat er nog 2 streepjes zijn... en dan lees ik maar 1 uurtje in bed 's avonds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Nick39 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 12:50:
[...]

l.. en dan zou ie alleen stroom gebruiken bij een page wissel
Nee, het scherm gebruikt alleen stroom bij een paginawisseling. Maar er zitten nog meer onderdelen in je reader die stroom blijven gebruiken zolang je reader niet helemaal uit staat, zoals de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zetmolm schreef op zondag 06 februari 2011 @ 14:15:
Nee, het scherm gebruikt alleen stroom bij een paginawisseling. Maar er zitten nog meer onderdelen in je reader die stroom blijven gebruiken zolang je reader niet helemaal uit staat, zoals de processor.
Niet waar

Sommige ereaders hebben een klokje ingebouwd, maar that's it. De hardware doet verder niks als je hem niet aanraakt.

Als je elke dag 1 a 2 uur leest laad je hem gewoon elke week even op. De duur die de fabrikanten opgeven klopt niet, daar zit het probleem. Maar het opladen gaat razendsnel bij ereaders, het is niet dat hij urenlang aan de stroom moet.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
@snoeki
Er zal toch echt een proces moeten lopen dat checkt of je 'm aanraakt. Hoe dit geïmplementeerd is verschilt natuurlijk per reader. De ene zal dat efficiënter doen dan de andere.

Een tijdje geleden schreef de Russische vertegenwoordiger van Onyx het volgende op 'n Russisch forum over het stroomverbruik van de Onyx Boox:

De batterij moet 10000 pagina's meegaan op de A60S [te vergelijken met de BeBook Club], als je txt leest en 1 pagina per 10 seconden omslaat en het apparaat niet uitschakelt. Complexere formaten vergroten de belasting van de processor en dus het stroomverbruik. Als de reader ingeschakeld blijft, gebruiken de processor en het geheugen stroom, en wel iets meer dan andere e-readers (met minder krachtige processoren). Dat is de prijs die je betaalt voor snelle werking. In de slaapstand wordt ook stroom verbruikt (ongeveer half zo veel), en daarom adviseer ik de reader volledig uit te schakelen als je klaar bent met lezen.
De A60 [ongeveer de BeBook Neo] heeft een touchscreen, waardoor het stroomverbruik toeneemt. De batterij moet onder dezelfde omstandigheden 8000 pagina's halen. Wi-Fi, muziek en werken met complexe formaten verminderen de batterijduur.

[ Voor 4% gewijzigd door zetmolm op 06-02-2011 16:22 . Reden: Link naar bron toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dennis Lammers

Dat lijkt dan prima binnen de specs te vallen die Amazon opgeeft voor de levensduur van een batterijlading. Zeker als je elke dag 3-4 MB met Wifi download, en kranten leest, die vaak veel meer pageturns / klikken betekenen als een gewoon boek.

Ik heb mijn Kindle 3 nu sinds ca. half januari en na direct vol te hebben geladen nog steeds niet opnieuw hoeven op te laden. Lees ca. elke dag 1-2 uur met altijd wifi uit en alleen boeken. Gebruik daarbij ook regelmatig de Amazon lederen cover met verlichting, die verbruikt dus heel weinig van de batterij van de Kindle. :)

Als je het toch niet vertrouwd, mail Amazon. Dan weet je het zeker.

Battery Life
With Kindle's long battery life, you can read your Kindle device for up to 10 days with wireless on. Turn wireless off and read for up to one month. Battery life will vary based on wireless usage, such as shopping the Kindle Store and downloading content.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Dat is de marketing kreet voor de 3G/Wifi versie, voor de Kindle 3 met alleen wifi staat er het volgende:
Long Battery Life - Up to a Month

Battery Life of Up to One Month
A single charge lasts up to one month with wireless off. Keep wireless always on and it lasts for up to 3 weeks. Battery life will vary based on wireless usage, such as shopping the Kindle Store, web browsing, and downloading content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
zetmolm schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:40:

Gekocht en binnen. Prima ding, vooral voor dat geld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat de devvers de Bebook One 2010 en de andere Jinke v3+ readers niet zijn vergeten want er is eindelijk modded firmware beschikbaar! Check de jotas+ versies op het Spaanse ereader-forum. Is dus wel in het Spaans maar gelukkig kan Chrome dat hier allemaal prima vertalen.

Jotas+ is niet bedoeld voor de Bebook One 2009!

Voor de 2009-editie heb je de normale Jotas fimware nodig, zonder toevoeging.

Heb de vertaling van Google Chrome hieronder geplakt. Hier zijn de directe downloadlinks naar beide Jotas+ versies:

Download jotas2 + (MegaUpload) [niet echt modded, meer soort onofficiële update van stock rom]
Download jotas1 + r5 (MegaUpload) [met Coolreader voor sneller bladeren en meer functies]

!!! Jotas1 + versies zijn alleen geschikt voor v3+ readers met update software 1.20 !!!

Bebook Mini gebruikers kunnen nu ook in hun handjes klappen met de eerste modded firmware voor hun ereader. Een vertaling van de Spaanse changelog staat onderaan deze post.

Download jotas1 - r4 (MegaUpload) [voor v5-readers waaronder de Bebook Mini]
VERSIONS 'jotas + "
For readers of Jinke, models Hanlin V3 +, V3 + Lbook, Papyre 6.1 Issue 2, etc.

WARNING: CHECK BEFORE the upgrade version of the reader (hold OK to start to see that version, along with the other features of the reader)

jotas2 +

- New base firmware from Jinke official January 18, 2011.
- Also compatible with plates and upgrade program 2.2 and 2.3.
- Skin Jinke library.
- JMOD of CoolReader to date September 11, 2010.

jotas1 + r5
ONLY readers with the program update 1.20

First release:
- Start and configured entirely in Spanish.
- Skin Lbook library.
- Read books with different pulse programs using "short" or "long" from the library (skin of Lbook).
- New thread around the menus and Spanish translations.
- JMOD the last CoolReader of Buggins, to date June 30, 2010.
___Silabeo Brand new and real, OpenOffice style.
___Muchos Dictionaries, hyphenation and included: Spanish, Catalan, Galician, English, French, German, Russian, etc.
___Grandes Design changes and internal operating structure.
___Diseñado Especially to enable very large load of books.
___Varios Modes including quick reopening of books.
___Functions Improved search.
___Apertura Of books in. CHM CoolReader now.
- Allows you to load and test new CR or libraries from the / lib of its hard drive or SD card.
- Local and various changes, improvements and surprises.

Review 1:
- Added skin of Jinke library to choose from, besides the existing Lbook skin.
- Updated to last CoolReader dated July 9, 2010.
- Small changes and corrections.

Revision 2:
- New additional way to open the books. This is the classic CoolReader March (the
included in the release jotas5). The access way is to use the long push from the skin of
Lbook, with the short press or other modern skins CoolReader follows.
- Fixed issue with the "+" and "-" the side to change the font size.
- New setting to turn on and off the covers of books by default.
- Changed the way are some styles and text books.
- Up to 9 degrees different from the font size settings (if the source allows it).
- Internal changes to improve the modes of rapid reopening of books.
- Updated to last CoolReader dated July 16, 2010.

Revision 3:
- Updated to last CoolReader dated August 28, 2010.
- Significant adjustments and improvements in the way of rapid reopening of books.
- Fixes and improvements in the handling of CSS.
- Improvements in the mode dial and select text.
- Accented letters added to the virtual keyboards Spanish.
- Search the improved dictionary.
- Spanish Dictionary and included.
- Small changes and details.

Review 4:
- New Feature TTS (text to speech in English) for books in PDF, EPUB and TXT.
- CoolReader updated date September 11, 2010.
- Small details.

Review 5:
- Again the happy key "+" and "-" the side .
- Scripts undue titles and single words.
- Finding new words in the dictionary corrected.
- Minor changes in CSS.
- Centered text keypad lock.
- One touch to the translations.
- New! Now with complete translations in Catalan and checked.
- New! Now with the revised sources, some new, others with more contrast.
VERSIONS 'jotas -"
For readers of Jinke, Hanlin models V5, V5 Lbook, Papyre 5.1, etc.

WARNING: USE ONLY if the reader has the version 1.20 update program (hold OK to start to see that version, along with the other features of the reader)

jotas1- r4

First release:
- Start and configured entirely in Spanish.
- Skin Lbook library.
- Read books with different pulse programs using "short" or "long" from the library (skin of Lbook).
- Updated the Adobe programs (ADE), Xpdf, DJVU (Tigers) and Lit to the latest versions.
- New thread around the menus and Spanish translations.
- JMOD the last CoolReader of Buggins, to date June 30, 2010.
___Silabeo Brand new and real, OpenOffice style.
___Muchos Dictionaries, hyphenation and included: Spanish, Catalan, Galician, English, French, German, Russian, etc.
___Grandes Design changes and internal operating structure.
___Diseñado Especially to enable very large load of books.
___Varios Modes including quick reopening of books.
___Functions Improved search.
___Apertura Of books in. CHM CoolReader now.
- Allows you to load and test new CR or libraries from the / lib of its hard drive or SD card.
- Local and various changes, improvements and surprises.

Review 1:
- Added skins library and EZ Reader Jinke to choose from, besides the existing Lbook skin.
- Updated to last CoolReader dated July 9, 2010.
- Small changes and corrections.

Revision 2:
- New additional way to open the books. This is the classic CoolReader March (the
included in the release jotas5). The access way is to use the long push from the skin of
Lbook, with the short press or other modern skins CoolReader follows.
- New setting to turn on and off the covers of books by default.
- Changed the way are some styles and text books.
- Up to 9 degrees different from the font size settings (if the source allows it).
- Internal changes to improve the modes of rapid reopening of books.
- Updated to last CoolReader dated July 16, 2010.

Revision 3:
- Updated to last CoolReader dated August 28, 2010.
- Significant adjustments and improvements in the way of rapid reopening of books.
- Fixes and improvements in the handling of CSS.
- Improvements in the mode dial and select text.
- Accented letters added to the virtual keyboards Spanish.
- Search the improved dictionary.
- Spanish Dictionary and included.
- Small changes and details.

Review 4:
- CoolReader updated date September 11, 2010.
- The screen is blank now to lock the keypad to all skins.
- Scripts undue titles and single words.
- Finding new words in the dictionary corrected.
- Minor changes in CSS.
- Centered text keypad lock.
- One touch to the translations.
- New! Now with complete translations in Catalan and checked.
- New! Now with the revised sources, some new, others with more contrast.

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik zie dat er nieuwe firmware voor de BeBook Club uit is. In die versie worden wat irritante bugs gefixed. :) Wel jammer dat de firmware op een SD-kaart moet worden gezet (voor installatie) en blijkbaar niet op het interne geheugen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pven schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:57:
Ik zie dat er nieuwe firmware voor de BeBook Club uit is. In die versie worden wat irritante bugs gefixed. :) Wel jammer dat de firmware op een SD-kaart moet worden gezet (voor installatie) en blijkbaar niet op het interne geheugen kan.
Je moet voor het flashen een bepaalde knop volgorde ingedrukt houden en dan de reader inschakelen.
Dan laadt de reader de firmware van de kaart,hij kan niet lezen en tegelijk de firmware overschrijven vanaf dezelfde drive.
Na flashen staat ie in het hoofdgeheugen en kan de SD kaart er uit.
Je flasht dus vanaf de kaart naar het hoofdgeheugen,dit is met de andere bebooks ook zo.
Officieel zou een 2 GB kaart nodig zijn,maar een 4 of 8 doet het ook, 16 heb ik niet.
Een SD kaartje ligt overal wel,het werkt ook met een micro of mini SD in zo'n adapter.

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 06-02-2011 22:49 . Reden: Duidelijker gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nick39 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 22:38:
[...]

Een SD kaartje ligt overal wel,het werkt ook met een micro of mini SD in zo'n adapter.
Mee eens hoor, maar dat kost me weer ietsjes meer werk (en ik ben lui ;)). Maar ... gisteravond was mijn boek vergeten op welke pagina ik was gebleven, dat is dan toch niet zo handig. Vanavond ga ik dus maar eens de firmware bijwerken, kan geen kwaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met de Jotas+ firmware is tot dusver positief. De Jotas2+ versie is niet bijster interessant omdat het niets toevoegt aan de standaard firmware van Bebook. Jotas1+ (revisie 5) daarentegen werkt bijzonder prettig. Nogmaals, Jotas1+ is alleen geschikt voor readers met update-software 1.20! Je kunt kiezen tussen de standaard Bebook layout en de LBook layout. De laatste ziet er iets gelikter uit en de bestandsinfo is duidelijker en met icoontjes voor het type (epub, mobi, pdf, txt etc). Kies je een boek door het bijbehorende cijfer lang ingedrukt te houden dan krijg je een popup menu midden in het scherm (in de stijl van een memobriefje) waarbij je kunt kiezen tussen openen, kopiëren en verwijderen. Kies je voor openen dan wordt de nieuwe Coolreader software gestart. Deze lezer bladert bijzonder snel en de instellingen zijn behoorlijk uitgebreid. De zoomfunctie werkt bijzonder handig want na indrukken van het vergrootglas krijg je een vier pagina's tellende lijst met lettergroottes. Eenmaal ingesteld onthoudt hij de grootte ook voor andere boeken. Tevens kun je nu in- en uitzoomen met de plus- en minknoppen aan de zijkant van de reader. Tijdens het lezen staat bovenaan het scherm een regel met info waar je bent in het boek inclusief batterij-icoontje. Handig voor het overzicht. Het aantal pagina's neemt toe naarmate je verder inzoomt dus pagina-nummers zijn niet absoluut meer.

Iets dat helaas (nog) niet werkt, is het instellen van de schermverversing. Standaard wordt bij bladeren telkens het hele scherm ververst maar dit kun je in Coolreader veranderen naar "volledig verversen elke x keer" waarbij het aantal naar wens valt in te stellen. Helaas heeft dit geen effect: het scherm blijft steeds volledig verversen en de instelling valt hier ook steeds op terug. Zou leuk zijn als het werkt want het scheelt dan toch weer wat accuduur.

Persoonlijk vind ik Coolreader fijn werken en dit programma mag wat mij betreft de standaard worden. Dus kort drukken voor Coolreader en lang drukken voor de standaard reader. Ik ga eens kijken of dit aan te passen valt. Hoe dan ook is de Bebook er nu toch wel flink op vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:04:
Mijn ervaring met de Jotas+ firmware is tot dusver positief. De Jotas2+ versie is niet bijster interessant omdat het niets toevoegt aan de standaard firmware van Bebook. Jotas1+ (revisie 5) daarentegen werkt bijzonder prettig. Nogmaals, Jotas1+ is alleen geschikt voor readers met update-software 1.20!
Maar wel even een waarschuwing...flashen is altijd voor eigen risico.
Als je pech hebt brick je je toestel en er is geen emergency.

[ Voor 40% gewijzigd door Nick39 op 14-02-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick, de Jotas+ versies zijn voor v3+ readers (dus o.a. de Bebook One 2010) en de Jotas versies zonder toevoeging voor v3 readers (dus o.a. de Bebook One 2009). Ik heb in het begin duidelijk gemaakt dat het om firmware voor de 2010-versie gaat. Dat was ook juist het grote nieuws want alternatieven voor de 2009-versie waren er allang. :)

*edit*
Ik heb voor de zekerheid een extra waarschuwing geplaatst in de originele post.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 11:56:
Nick, de Jotas+ versies zijn voor v3+ readers (dus o.a. de Bebook One 2010) en de Jotas versies zonder toevoeging voor v3 readers (dus o.a. de Bebook One 2009). Ik heb in het begin duidelijk gemaakt dat het om firmware voor de 2010-versie gaat. Dat was ook juist het grote nieuws want alternatieven voor de 2009-versie waren er allang. :)

*edit*
Ik heb voor de zekerheid een extra waarschuwing geplaatst in de originele post.
Ik twijfelde omdat je waarschuwt dat de Jotas 1+ voor versie 1.20 was, die dus niet in de 2010 readers zit.
Maar maak eens wat screenshots.. het is jammer dat niemand zich echt in Nederland er mee bezig houdt, jotas is spaans, voor de sony 650 is Russisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 09:55
Ook de Kindle heeft nieuwe firmware, die echter nog niet over the air verspreid wordt maar wel te downloaden is. Zie ook de Kindle Gebruikersgroep.
Nieuw zijn 'echte paginanummers', publieke notities, 'before you go-rating' en wat mij betreft de belangrijkste, verbeterde layout voor kranten en magazines.

[ Voor 0% gewijzigd door DUTCHSPiRiT op 14-02-2011 11:23 . Reden: fout in tag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
En voor een directe link naar download page: http://www.amazon.com/gp/...kindlelg?nodeId=200529700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
Thanks voor de aanvulling. Overigens kun je de 3.1 firmware beter niet installeren als je ook screensaver hacks of bijvoorbeeld duokan wil installeren, die zijn niet compatible met 3.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DUTCHSPiRiT schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:21:
Ook de Kindle heeft nieuwe firmware, die echter nog niet over the air verspreid wordt maar wel te downloaden is. Zie ook de Kindle Gebruikersgroep.
Nieuw zijn 'echte paginanummers', publieke notities, 'before you go-rating' en wat mij betreft de belangrijkste, verbeterde layout voor kranten en magazines.
Let wel op dat dit een beta versie is; early preview. Er kunnen dus nog bugs inzitten. Wil je dat niet wacht dan op de stable versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:04:
Mijn ervaring met de Jotas+ firmware is tot dusver positief.
Kan je met die jotas firmware de bebook nog benaderen via de windows verkenner of krijg je dan die lunux indeling en moet je er boeken heen sturen via een ftp programmaatje?

Ik heb een tijd wat firmwares getest, maar eigenlijk ben ik wel tevreden over de bebook one firmware (op mijn hanlin v3). Maar ik wil het wel proberen, maar zit dus even met bovenstaande vraag.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

DUTCHSPiRiT schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:21:
Ja, maar alleen bij boeken die er voor gemaakt zijn en 'onzichtbaar' tijdens het normale lezen. Je moet ze opvragen via een menu.

Conclusie: Je gaat er op achteruit, want de locations zijn ook niet meer zichtbaar.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
Hmm, ik dacht dat het een keuze was om locations wel of niet te zien. Ik wacht hoe dan ook nog even met de update, hoewel die verbeterde layout voor kranten wel echt een pluspunt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHoek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06-2022
Ik heb alweer een tijdje ( 2 a drie weken) de nieuwe e-reader van Bookeen, de Bookeen cybook orizon.
Ik heb het idee dat het niet zo een heel populair merk is onder de e-readers, terwijl ik het echt een uitstekend apparaat vind. Heerlijk dun en licht, leest fijn.

Zijn er meer tweakers met deze reader en wat vinden jullie ervan? Ik ben bezig om wat mooie foto's te schieten voor een reviewtje, als ik eraan toekom zal ik ze hier ook even neerzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Wat ik tot nu toe als nadeel bij alle eReaders ervaar die ik aan heb geraakt: je kan niet 'even' vooruit bladeren om te kijken uit hoeveel pagina's het hoofdstuk nog bestaat. Dit is tot nu toe het enige wat me stoort aan mijn BeBook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
@pven
Daar heeft een fatsoenlijke epub nou een inhoudsopgave voor. Maar ja, niet iedere epub is fatsoenlijk, niet ieder e-boek is een epub, en als je epubs met FBReader leest op je Bebook zie je ook in de Inhoudsopgave geen paginanummers.

Natuurlijk 'kan' je wel vooruit bladeren, maar 'wil' je het niet omdat het voor je gevoel te veel tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

zetmolm schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:42:
@pven
Daar heeft een fatsoenlijke epub nou een inhoudsopgave voor. Maar ja, niet iedere epub is fatsoenlijk, niet ieder e-boek is een epub, en als je epubs met FBReader leest op je Bebook zie je ook in de Inhoudsopgave geen paginanummers.

Natuurlijk 'kan' je wel vooruit bladeren, maar 'wil' je het niet omdat het voor je gevoel te veel tijd kost.
Het heeft weinig met ePub te maken. Mobi kan dat ook en natuurlijk PRC en AWZ, de verwante formaten

Een Kindle laat je bv ook zien hoe lang je hoofdstuk nog is. In de progressiebalk staan stipjes die de hoofdstukken aangeven.

Pagina nummers zijn dingen die je hard moet coderen in een boek. Dat wordt door Amazon met zijn boeken wel gedaan (Mobi dus) . Ze gebruiken daarvoor de pagina's die in een papieren versie van het boek staan. Maar dat heeft in principe helemaal niets te maken met de bladzijden zoals je ze in je reader ervaart. Eigenlijk is het gewoon de location die ze eerst gebruikten maar dan minder systematisch. Een location is gewoon 128 karakters. Het levert grote getallen op maar ook grote precisie. Handiger zou zijn iets van 1024 karacters. Dat lijkt aardig op een pagina vol tekst.

Als je ze gaat uitrekenen als 'page turns' dan zijn ze voor iedereen anders. Dan is het afhankelijk van je letter type en grootte.

Dat is dus een zinloze bezigheid omdat wat je vandaag als pagina 123 ziet morgen misschien wel 145 is omdat je dan in de schemer zit te lezen en een grotere letter hebt gekozen. En dan maakt het ook uit of je voor of achteruit bladert.

Maar eigenlijk zijn het overblijfselen van een papieren boek en min of meer zinloos in een eBook. Ze zijn ook zinloos in de leesrollen die we hadden voordat we boeken met bladzijden hadden.

Het enige echt zinnige systeem is voor een boek is: Hoofdstuk 12, Alinea 13

[ Voor 53% gewijzigd door Ortep op 15-02-2011 04:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik keek effe op borders.com en zag daar een Kobo voor $99,99, lijkt me niet duur?! En als ik het goed begrijp is dit de tweede versie toch, vanwege Wifi?

http://www.borders.com/on...diaView_kobowifi-features

Ik zie in de search wel mensen met een Kobo maar heeft iemand deze versie ook al?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pven schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:14:
Wat ik tot nu toe als nadeel bij alle eReaders ervaar die ik aan heb geraakt: je kan niet 'even' vooruit bladeren om te kijken uit hoeveel pagina's het hoofdstuk nog bestaat. Dit is tot nu toe het enige wat me stoort aan mijn BeBook. :)
De sony laat onderaan zien op welke bladzijde je bent,hoeveel er in totaal zijn,je kan zeggen spring een X aantal bladzijdes vooruit en weer terug.
Maar je kan dus ook zien: nog 10 blz en het boek is uit.
Dat had de 600 al en de 650 ook...
Gebruik je de labels in calibre dan kun je in combinatie met de series tag boeken in de volgorde zitten die ze moeten hebben,en zie je op de sony een sterretje door de boektitel staan met "new" dus je kan exact zien welk boek je al gelezen hebt.
In Calibre zelf kun je je eigen colom maken,dat heb ik gedaan met de titel gelezen, daar kan je dan als veld waarde ja of nee aan geven zodat je ook in calibre bij kunt houden welk boek je al gelezen hebt.
Ik maak mijn ebooks zo dat elk hoofdstuk ook een link is, dus klik je op het hoofdstuk met je vinger dan gaat ie daar naar toe.
Als extra voer ik ook een gewone index in voor de niet touch schreen via de toc tabel in de epub,zodat ook deze mensen heen en weer kunnen springen.

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 15-02-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Veel leesprogramma's genereren een nummer dat we voor het gemak 'paginanummer' noemen. Zo maakt bijv. ADE een pagina van elke 1024 bytes in de gezipte versie van het bestand. Die nummers gebruikt ADE dan ook weer in de Inhoudsopgave. Je kunt op de BeBook zien op welke 'pagina' je bent, je kunt in de Inhoudsopgave zien waar het volgende hoofdstuk begint, en dus kun je inschatten hoe lang de rest van het huidige hoofdstuk nog is. Dat is alles wat ik wilde uitleggen.

Ik heb het niet precies nageteld, maar zo te zien hanteert de FBreader-implementatie op mijn Onyx Boox (=BeBook Neo) blokken van 1024 tekens als 'pagina's'. Maar dat programma laat de nummers niet zien in de Inhoudsopgave, dus kun je niet direct zien hoe ver je nog te gaan hebt tot het volgende hoofdstuk.

Verder helemaal met Ortep eens dat paginanummers zinloos zijn in een eBook. Maar we zijn er met z'n allen zo aan gewend, dat zelfs Amazon ervoor gezwicht is en ze weer invoert op de Kindle.

'Hoofdstuk 12, Alinea 13' is niet echt betrouwbaar. Met name bij gescande en ge-OCR-de boeken zie je dat alinea-overgangen in de e-versie vaak anders zijn dan in de p-versie, en ook afhankelijk van de smaak van de scanner. De locations, of die nu 128 of 1024 tekens zijn, zijn eigenlijk veel betrouwbaarder. De manier van ADE is echter niet betrouwbaar, omdat die afhangt van de mate van compressie van de epub; als je 'm uitpakt en met andere settings opnieuw zipt, heb je opeens een andere paginanummering.

Een percentage ('ik ben op 37,23% van het boek') zou ook een redelijk betrouwbare plaatsaanduiding zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door zetmolm op 15-02-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:01:
Ik keek effe op borders.com en zag daar een Kobo voor $99,99, lijkt me niet duur?! En als ik het goed begrijp is dit de tweede versie toch, vanwege Wifi?

http://www.borders.com/on...diaView_kobowifi-features

Ik zie in de search wel mensen met een Kobo maar heeft iemand deze versie ook al?
Wat je ook doet, betaal niks vooruit aan Borders. De algemene verwachting is dat het bedrijf waarschijnlijk vandaag nog z'n faillissement gaat aanvragen. Dan zou je je geld kwijt kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het eerst ook een gemis dat je wat lastig kan zien of het hoofdstuk al ten einde is en of ik aan het einde van het boek ben (dit laatste is bij sommige firmwares eenvoudiger te zien dan bij andere).

Maar het leest eigenlijk wel fijn zonder dat je dit weet. Net als een film kijken zonder dat je weet waar die over gaat. Het heeft wel wat. Ik stoor me er nu niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat betreft de paginanummers. Het verschil van de kindle is dat ze de ECHTE paginanummers willen gebruiken
Kindle is adding “real page numbers.” Rather than simply numbering the pages as they appear on the Kindle screen, Amazon says it will make sure the page numbers correspond directly to the print addition.
Dat is schijnbaar nuttig en gewenst. Ik "ken" iemand die recensies e.d. schrijft, en die is verplicht om te refereren naar de echte paginanummers, anders wordt de recensie niet goed gekeurd.
(hoe ze dat gaan doen bij boeken die alleen als ebook zijn verschenen...? en verschillende drukken?)
iBooks lost dat op door "xx pages left in this chapter", wel handig moet ik je zeggen :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

zetmolm schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:08:
[...]

Wat je ook doet, betaal niks vooruit aan Borders. De algemene verwachting is dat het bedrijf waarschijnlijk vandaag nog z'n faillissement gaat aanvragen. Dan zou je je geld kwijt kunnen zijn.
Bedankt voor de waarschuwing! :o Dat is zonde. Had die Kobo2 wel willen hebben voor deze prijs denk ik.

Link naar bericht over Borders in zwaar weer

[ Voor 13% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-02-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Laatst online: 15-09 10:53
ik weet niet goed of ik hier een vraag mag droppen over de Nook ereader.
3 weken geleden bestel en nu binnen.... dus ik helemaal blij alleen ik krijg het preview cover album van mijn boeken niet te zien.
ik heb niet de optie show cover art heb al even lopen zoeken lees googlen maar ik kan niets er van vinden.
heeft iemand een idee?
verder tot nu toe top product alleen nog even wennen aan flikkeren van scherm als je pagina's bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
En je kan snel vooruit spoelen door de bladzijden zonder refresh tussen bladzijden ;) Maar paginanummering onderin van de Sony gebruik ik het meest. Vind het echt erg fijn werken en als proef op de som de interface maar eens aan mijn moeder gegeven. Toen ze eenmaal gewend was aan de vertraging door het e-ink scherm kon ze binnen een paar minuten door de boeken navigeren. Kudo's voor Sony daarvoor (de DVD speler is voor haar nog een stap te ver om even het niveau aan te geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:eigen winkel spam! :(

[ Voor 85% gewijzigd door zeef op 19-04-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

leosand schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:01:
ik weet niet goed of ik hier een vraag mag droppen over de Nook ereader.
3 weken geleden bestel en nu binnen.... dus ik helemaal blij alleen ik krijg het preview cover album van mijn boeken niet te zien.
ik heb niet de optie show cover art heb al even lopen zoeken lees googlen maar ik kan niets er van vinden.
heeft iemand een idee?
verder tot nu toe top product alleen nog even wennen aan flikkeren van scherm als je pagina's bekijkt.
Heb je zelf boeken op je Nook geplaatst (die zie je namelijk niet in de CoverFlow) alleen de boeken die je aankoopt via B&N zie je daarin.

Heb je trouwens de Nook Color of de Nook B&W, die heb ik zelf en bevalt prima, er is ook een nieuwe firmware die je kan downloaden via Wifi.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• leosand
Pierre61 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:14:
[...]

Heb je zelf boeken op je Nook geplaatst (die zie je namelijk niet in de CoverFlow) alleen de boeken die je aankoopt via B&N zie je daarin.

Heb je trouwens de Nook Color of de Nook B&W, die heb ik zelf en bevalt prima, er is ook een nieuwe firmware die je kan downloaden via Wifi.
Ja zelf geplaatst in de map b&n . dat is dan wel een dompertje maar las wel ergens dat je iets met calibre kunt doen om je epub aan te passen met een cover erin maar dat snap ik nog niet helemaal
en heb niet de color maar de nook b&w wifi.
via store in vs gekocht.
en over dat geflikker van dat scherm blijkt dat je resolutie kan aanpassen en dat het dan minder word maar dat moet ik nog ff uittesten.

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
zetmolm schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:08:
[...]Wat je ook doet, betaal niks vooruit aan Borders. De algemene verwachting is dat het bedrijf waarschijnlijk vandaag nog z'n faillissement gaat aanvragen. Dan zou je je geld kwijt kunnen zijn.
Op zich een terechte waarschuwing, maar de Amerikaanse Chapter 11 is nog geen failissement, meer surseance van betaling. Borders krijgt nu even bescherming van crediteuren, maar kan ondertussen nog wel even door.

Zou dus inderdaad voorzichtig zijn, maar je bent niet meteen je geld kwijt igv een Chapter 11. Dat gebeurd pas als de reorganisatie mislukt en ze echt falliet gaan.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

xahmol schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:48:
[...]

Op zich een terechte waarschuwing, maar de Amerikaanse Chapter 11 is nog geen failissement, meer surseance van betaling. Borders krijgt nu even bescherming van crediteuren, maar kan ondertussen nog wel even door.

Zou dus inderdaad voorzichtig zijn, maar je bent niet meteen je geld kwijt igv een Chapter 11. Dat gebeurd pas als de reorganisatie mislukt en ze echt falliet gaan.
Ja ze gaan nou, met ingang van komende zaterdag, 1/3 van alle winkels sluiten, 6000 banen weg. Zal toch wel even duren voordat duidelijk is of de reorganisatie een succes is lijkt me. Blijkbaar is Borders vooral in zwaar weer gekomen omdat ze in 2001 hun internetwinkel van de hand hebben gedaan aan Amazon, hun "nieuwe" huidige internetwinkel geeft maar een enkele procent van de omzet en dat is niet meer van deze tijd. Hoe dan ook neem ik aan dat inkrimpen van hun activiteiten niet ten koste gaat van hun verkoop via internet, dat zou dom zijn.

On-topic, heeft iemand die Kobo versie 2, met Wifi? Is het een verbetering t.o.v. versie 1 als het aankomt op bv pfd-docs lezen? Hoe wordt het scherm ervaren tov andere ereaders?

Verwijderd

edit

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 11:27 ]

Cyleo schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:51:
[...]

En je kan snel vooruit spoelen door de bladzijden zonder refresh tussen bladzijden ;) Maar paginanummering onderin van de Sony gebruik ik het meest. Vind het echt erg fijn werken en als proef op de som de interface maar eens aan mijn moeder gegeven. Toen ze eenmaal gewend was aan de vertraging door het e-ink scherm kon ze binnen een paar minuten door de boeken navigeren. Kudo's voor Sony daarvoor (de DVD speler is voor haar nog een stap te ver om even het niveau aan te geven)
Voeg de optie wifi er bij en ik vind de sony de beste van alle die ik geprobeerd heb,mijn enige bezwaar is, omdat ze alles zo klein maken allemaal weet ik niet goed hoe ik de reader vast moet houden,hoe ik hem ook beetpak ik dek altijd een stukje scherm af.
Uiteindelijk dus een cover gekockt alleen om de reader daar aan vast te houden.
Serieus al eens met het idee gespeeld om er aan de achterkant maar een zuignap op te plakken.
Hou hou je zo'n ding nou lekker comfortabel vast ??

Verwijderd

Wat voor een USB Power Adapter/Charger gebruiken jullie voor de Kindle? Gewoon die van MyCom aanschaffen van 10 euro? (Best nog duur trouwens.)

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:25:
Wat voor een USB Power Adapter/Charger gebruiken jullie voor de Kindle? Gewoon die van MyCom aanschaffen van 10 euro? (Best nog duur trouwens.)
Ik gebruik de oplader van mijn Iphone. Ik ken iemand die gebruikt de oplader van zijn HTC Desire HD. Dus als je nog wat hebt liggen...grote kans dat het bruikbaar is :)

• Cyleo
Nick39 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:10:
[...]

Voeg de optie wifi er bij en ik vind de sony de beste van alle die ik geprobeerd heb,mijn enige bezwaar is, omdat ze alles zo klein maken allemaal weet ik niet goed hoe ik de reader vast moet houden,hoe ik hem ook beetpak ik dek altijd een stukje scherm af.
Uiteindelijk dus een cover gekockt alleen om de reader daar aan vast te houden.
Serieus al eens met het idee gespeeld om er aan de achterkant maar een zuignap op te plakken.
Hou hou je zo'n ding nou lekker comfortabel vast ??
Ik heb de hoes van sony, die klap ik om waardoor een verdikking ontstaat en hier pak ik hem dan vast met mijn duim op de volgende knop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:25:
Iedere oplader doet het. Ik heb er eentje van 2.48 Euro van DealExteme.com Thuis bezorgd vanuit China voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:45:
[...]

Ik heb de hoes van sony, die klap ik om waardoor een verdikking ontstaat en hier pak ik hem dan vast met mijn duim op de volgende knop ;)
Doe ik ook,maar zonder die hoes is ie eigenlijk niet "houdbaar". (de 650 dan) qua design best mooi maar je hebt nergens een randje dat meer dan een cm is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Nick39 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:58:
[...]

Doe ik ook,maar zonder die hoes is ie eigenlijk niet "houdbaar". (de 650 dan) qua design best mooi maar je hebt nergens een randje dat meer dan een cm is..
Klopt, het enige wat je dan kan doen is hem omhelzen met één hand als je voldoende grote handen hebt (en dat heb ik). En anders met 2 handen vasthouden met je duimen omhoog erlangs, dit vind ik zelf het comfortabelst. Maar het klopt wel dat ik denk dat design hier belangrijk was, ik vind'm dan ook verreweg de mooiste e-reader :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn vrouw als cadeau een sony 350 gekocht met hoes erbij en voor mijzelf een belkin lampje voor mijn good old hanlin v3 (bebook one).

Verschil in snelheid is wel te merken zeg. De software op de Sony kreeg ik trouwens niet goed op mijn pc. Steeds vreemde foutmeldingen over de windows installer. Na een download van de Amerikaanse site de software aan de praat gekregen.

Dat snap ik niet van een product van Sony, hoe kan een onervaren gebruiker hier nu mee uit de voeten?

Gelukkig hebben we Calibre nog...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:06:
Dat snap ik niet van een product van Sony, hoe kan een onervaren gebruiker hier nu mee uit de voeten?

Gelukkig hebben we Calibre nog...
Sony heeft al sinds jaar en dag een reputatie van bizarre software die gekke en afwijkende dingen doet. Ze installeerden zelfs rootkits. En niet per ongeluk, maar expres.

Hun Minidisk spelers waren prima, maar de software sloopte ongeveer je PC en dat was hetzelfde met een paar andere dingen die ik van Sony had.

Het is een van de redenen dat ik tegenwoordig niet eens kijk naar een Sony product.

[ Voor 14% gewijzigd door Ortep op 19-02-2011 05:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:50
Geen enkel probleem gehad met installeren software van Sony. Niet echt een geweldig programma trouwens. Je hebt het alleen nodig als je boeken met Adobe DRM wilt lezen. Calibre is veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ortep schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 05:54:
[...]

Sony heeft al sinds jaar en dag een reputatie van bizarre software die gekke en afwijkende dingen doet. Ze installeerden zelfs rootkits. En niet per ongeluk, maar expres.

Hun Minidisk spelers waren prima, maar de software sloopte ongeveer je PC en dat was hetzelfde met een paar andere dingen die ik van Sony had.

Het is een van de redenen dat ik tegenwoordig niet eens kijk naar een Sony product.
Ze installeerden inderdaad een rootkit om illegaal kopieeren te voorkomen maar die was zo gemaakt dat het bij andere merken ook niet meer ging.
Dat gaat natuurlijk veel en veel te ver maar ik ga er geen Sony producten voor boycotten.
Sterker,ik heb een tweede 650 besteld en ga de 505 te koop aan bieden.
( V&A aangeboden: Sony PRS-505 zilver )
Op zich installeert de sony reader software prima maar het voegt niets toe aan calibre,sterker nog...
Ik heb de Sony software uit de startup gehaald en gebruik alleen calibre,ook omdat ik meerdere readers van een ander merk heb,calibre kijkt daar niet naar om maar Sony doet het (uiteraard) niet op de Bebook.

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 19-02-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

leosand schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:41:
[...]

Ja zelf geplaatst in de map b&n . dat is dan wel een dompertje maar las wel ergens dat je iets met calibre kunt doen om je epub aan te passen met een cover erin maar dat snap ik nog niet helemaal
en heb niet de color maar de nook b&w wifi.
via store in vs gekocht.
en over dat geflikker van dat scherm blijkt dat je resolutie kan aanpassen en dat het dan minder word maar dat moet ik nog ff uittesten.
De resolutie van je scherm kan je niet aanpassen, wel de letter grote maar dat kan op iedere reader. Ik heb ook een b&w wifi, ben er erg tevreden over super ding.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ortep schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 05:54:
[...]

Dan doe je jezelf in mijn opinie wel te kort. Ik heb lang rondgekeken en de Sony was de enige die in de meeste punten aan mijn wensen voldeed:
-doc/pdf ondersteuning, zo goed mogelijk
-notities kunnen maken, liefst met touchscreen
-stevig ontwerp
-nieuwe e-ink technologie

Dat de pc-software van sony crap is zonder meer waar. Dat heb ik ook al in mijn review aangegeven, maar gelukkig zijn hier vaak genoeg goede alternatieven voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
De sony 650 is eindelijk aangekomen, in januari besteld, vanavond ben ik bij m'n vaders (moeders in ziekenhuis, voor wie de reader is). Als ik zo lees is de juiste methode:
- sony reader installeren
- calibre installeren
- sony reader niet meer automagisch laten opstarten
- boeken laden? (ze had 10 boeken besteld bij Bol)
Ben benieuwd of het beetje jofel gaat.

Nu nog een sandy bridge laptop en ze is weer future proof :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Vandread schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 15:09:
De sony 650 is eindelijk aangekomen, in januari besteld, vanavond ben ik bij m'n vaders (moeders in ziekenhuis, voor wie de reader is). Als ik zo lees is de juiste methode:
- sony reader installeren
- calibre installeren
- sony reader niet meer automagisch laten opstarten
- boeken laden? (ze had 10 boeken besteld bij Bol)
Ben benieuwd of het beetje jofel gaat.

Nu nog een sandy bridge laptop en ze is weer future proof :+
In jou geval, met DRM boeken is het Sony Reader installeren > boeken erop zetten > niet meer automatisch op laten starten/verwijderen > Calibre gebruiken voor alle DRM vrije boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 15:51:
[...]

In jou geval, met DRM boeken is het Sony Reader installeren > boeken erop zetten > niet meer automatisch op laten starten/verwijderen > Calibre gebruiken voor alle DRM vrije boeken.
Of de plugin gebruiken voor Calibre.. helaas kreeg ik vandaag alleen het hoesje voor mijn 2e 650..vandaag een beetje in de stad wezen kijken hier maar er zijn echt weinig fatsoenlijke e-readers te koop momenteel... alleen de 350 van sony ligt overal nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:44
Nick39 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 17:54:
[...]

Of de plugin gebruiken voor Calibre.. helaas kreeg ik vandaag alleen het hoesje voor mijn 2e 650..vandaag een beetje in de stad wezen kijken hier maar er zijn echt weinig fatsoenlijke e-readers te koop momenteel... alleen de 350 van sony ligt overal nog...
Mee eens, zag bij Selexyz er een aantal liggen, inclusief een samsung, maar er was er geen een bij die mij aanstond. Ik ga waarschijnlijk voor de Kindle 3 via amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 15:51:
Is het niet eenvoudiger om de drm eraf te halen na koop en dan erop te zetten? Heb je de sony software ook niet nodig. Of gaat dat niet zo makkelijk als ik denk?
Nick39 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 17:54:
maar er zijn echt weinig fatsoenlijke e-readers te koop momenteel... alleen de 350 van sony ligt overal nog...
Er is inderdaad helemaal niks, bij de Mediamarkt in Leeuwarden en de BCC ernaast was helemaal niks, lege planken! Bij de Dixons heb ik de 350 gekocht, wel een mooi apparaatje hoor. De techniek heeft in 2 jaar tijd niet stilgestaan. Eigenlijk wil ik er nu ook eentje, maar via het werk had ik al een Bebook en die doet het nog prima.

Ik vind alleen die accessoires zo gigantisch duur, 30 euro minimaal voor een hoesje bijvoorbeeld (heb die er wel gelijk bijgekocht, maar bij mijn bebook zat die er gratis bij, maar dat doet dat merk nu ook al niet meer begreep ik).

Zelf heb ik een Belkin lampje gekocht (ook al 25 euro), maar die is wel heel fijn. Mijn action leeslampjes gingen steeds kapot.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 10:54:
Ik heb de Sony software uit de startup gehaald en gebruik alleen calibre,ook omdat ik meerdere readers van een ander merk heb,calibre kijkt daar niet naar om maar Sony doet het (uiteraard) niet op de Bebook.
Ik heb nu ook een Sony en bebook, maar hoe regel je dat met calibre? Moet ik dan een nieuwe database aanmaken voor de andere reader? Of gaat dat automatisch goed met het erop zetten van rss dingetjes enzo? Of raakt hij dan in de war?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:54:
[...]

Ik heb nu ook een Sony en bebook, maar hoe regel je dat met calibre? Moet ik dan een nieuwe database aanmaken voor de andere reader? Of gaat dat automatisch goed met het erop zetten van rss dingetjes enzo? Of raakt hij dan in de war?
Nee, geen nieuwe database, hij weet welke reader je er hebt aangehangen. Er hoeft bijna niets te worden aangepast behalve als je ePub gebruikt. Dat ziet er vaak anders uit op een andere reader. Vandaar dat hij het moet weten. Als je alles naar Mobi zet gaat het helemaal goed, dat ziet er altijd hetzelfde uit op een paar hele kleine verschillen na. Maar ik geloof niet dat de Sony dat aan kan.

Ik heb hier 2 verschillende readers, Kindle, BeBook readers en het is nooit een probleem. Maar ik blijf dan ook bij Mobi. Ook mijn oude Cybook was er heel tevreden mee.

Het was voor mij een van de overwegingen om een Kindle te kopen. Die kan tenminste Mobi,PRC en AZW aan

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 20-02-2011 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
Pierre61 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 12:27:
[...]

De resolutie van je scherm kan je niet aanpassen, wel de letter grote maar dat kan op iedere reader. Ik heb ook een b&w wifi, ben er erg tevreden over super ding.
ok vraagje hoe verander je letter grote dan? kan ik niet vinden...
en heb jij wel voorelkaar gekregen dat je eigenboeken met cover kan zien?
verder idd een mooie ereader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Cyleo schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:15:
[...]

Dan doe je jezelf in mijn opinie wel te kort. Ik heb lang rondgekeken en de Sony was de enige die in de meeste punten aan mijn wensen voldeed:
-doc/pdf ondersteuning, zo goed mogelijk
-notities kunnen maken, liefst met touchscreen
-stevig ontwerp
-nieuwe e-ink technologie
Alles wat je noemt behalve het touch screen zit ook in de Kindle plus het feit dat hij het veel robuustere Mobi systeem gebruikt. Tel daarbij op dat hij wifi heeft en een fors end goedkoper is en je weet waarom ik een Kindle kocht.

Het is niet mijn eerste reader maar de 3e, dus ik wist precies wat ik wel en niet nodig had
Mogelijk is Sony iets beter met PDF maar PDFjes zijn geen eBooken en dus maakt het me niets uit. Het Wifi systeemm zorgt er trouwens voor dat ik een PDF naar mijn Kindle kan zenden die daar keurig netjes professioneel geconverteerd door Amazon op aan komt als een Mobi

[ Voor 22% gewijzigd door Ortep op 20-02-2011 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn issue hier is dat op de 3 readers er epub wordt gebruikt.
Ik edit elke epub en haal door calibre er in gezette tags er uit.
Als ik naar een andere reader zou overstappen die geen epub kan gebruiken moet ik alle epubs (duizenden) om gaan zetten of boeken in 2 formaten gaan lezen.
Ik ben niet te benauwd om via internet te bestellen (hoewel ik daar de nodige horror verhalen over vertellen) maar wil gewoon bij een defect terug kunnen gaan naar een winkel.
Verder gebruik ik Calibre uitsluitend als database en om de boeken naar de diverse readers te sturen.
Ook synchroniseer ik de ebooks tussen de readers.
Mobi zet ik om via Sigil...
Een goed gemaakt ebook past op elke reader,helaas zwerft er nogal wat via word en een plugin gemaakte epub troep over het net die je dus eerst moet gaan slopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 20-02-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ortep schreef op zondag 20 februari 2011 @ 06:26:
[...]

Alles wat je noemt behalve het touch screen zit ook in de Kindle plus het feit dat hij het veel robuustere Mobi systeem gebruikt. Tel daarbij op dat hij wifi heeft en een fors end goedkoper is en je weet waarom ik een Kindle kocht.

Het is niet mijn eerste reader maar de 3e, dus ik wist precies wat ik wel en niet nodig had
Mogelijk is Sony iets beter met PDF maar PDFjes zijn geen eBooken en dus maakt het me niets uit. Het Wifi systeemm zorgt er trouwens voor dat ik een PDF naar mijn Kindle kan zenden die daar keurig netjes professioneel geconverteerd door Amazon op aan komt als een Mobi
Ik zag inderdaad dat het kon toen ik mij aan het orienteren was, maar dit verhaal productreview: Amazon Kindle DX 3G (Zwart 9.7") review door Panoleon schrok mij af, daar ik het veel pdf's en docs doorkijk voor mijn studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

leosand schreef op zondag 20 februari 2011 @ 02:04:
[...]

ok vraagje hoe verander je letter grote dan? kan ik niet vinden...
en heb jij wel voorelkaar gekregen dat je eigenboeken met cover kan zien?
verder idd een mooie ereader
De coverflow van de Nook kan je niet aanpassen, behalve als je de Nook softroot. Verder kan je met Calibre boeken uploaden in je Nook (DRM vrij) en die kan de cover het boek mee uploaden, alleen zie je die dus niet in de coverflow.

Op pagina 122 van de handleiding kan je lezen hoe je de grote van het lettertype kan aanpassen.
Let wel ff op de laatste link is een directe download naar de PDF van de handleiding.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:13:
[...]

Ik zag inderdaad dat het kon toen ik mij aan het orienteren was, maar dit verhaal productreview: Amazon Kindle DX 3G (Zwart 9.7") review door Panoleon schrok mij af, daar ik het veel pdf's en docs doorkijk voor mijn studie.
Dat is wel een heel slechte review van iemand die zich weinig heeft verdiept in alle mogelijkheden van de Kindle DX. Tja, Word moet je converteren, E-readers zijn nog niet zo mainstream als men zou willen. Kwestie van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anguilla
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 09:27
Even melden.
Het blijkt dat de lader van mijn nieuwe samsung b2710 perfekt werkt met de sony 650. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
Pierre61 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:53:
[...]

De coverflow van de Nook kan je niet aanpassen, behalve als je de Nook softroot. Verder kan je met Calibre boeken uploaden in je Nook (DRM vrij) en die kan de cover het boek mee uploaden, alleen zie je die dus niet in de coverflow.

Op pagina 122 van de handleiding kan je lezen hoe je de grote van het lettertype kan aanpassen.
Let wel ff op de laatste link is een directe download naar de PDF van de handleiding.

Succes
ok thanks voor tips/hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu bezig deze firmware op mijn hanlin v3 (bebook one) te zetten:

http://translate.googleus...K0iMiFSWXzhyfuf9XQ#599456

Ik post zo bevindingen

Edit: werkt prima, handige optie ten opzichte van bebook one firmware: sorteren in het menu is mogelijk. Dat is toch wel verrekte handig en ik snap niet waarom dat met de originele firmware niet kan.

Verder vind ik er weinig bijzonders aan, beter dan de bebook one firmware, maar niet bijzonder.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 13:02 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor:
-Je bestelstatus
-Ervaringen met winkels
-Garantie-afhandelingen