Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 25 Laatste
Acties:
  • 193.897 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WaterFire schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:16:
@spikecity: Ik bedoelde jou niet persoonlijk met je antwoord over track/trace in Keulen, maar als je de laatste paar pagina's terugleest is het wel heel bont met de persoonlijke 'updates' van een aantal gebruikers. Dat was mijn punt.. Hopelijk begint de ellende niet weer nu de Sony 650 slecht leverbaar is ;)
Ok, zullen we het dan maar niet over de levertijd van de 650 gaan hebben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:10
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:29:
[...]

Ok, zullen we het dan maar niet over de levertijd van de 650 gaan hebben? :P
Nou, eigenlijk wel :-)
Ze vertelden mij bij de Dixons dat er een constructiefout was en dat er daarom tot half februari geen PRS650's meer worden geleverd en alle die zich in Nederland bevonden zijn teruggestuurd.
Ik mag toch hopen dat hij een productiefout bedoelde, weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 12:06
Als er echt een constructiefout was, zouden veel mensen op forums daarover klagen, maar dat gebeurt niet.
Het ligt meer voor de hand dat Sony een tekort aan Pearl-schermen heeft. Door het succes van de Kindle slokt Amazon de hele productie op. Amazon is een betere (veel grotere) klant voor E Ink en krijgt daarom voorrang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag dat op de Bebook support page nu ook de broncode staat van de Bebook One 2010 firmware. Dit moet het toch wel heel makkelijk maken om custom firmwares te ontwikkelen. Helaas kon ik er nog niet eentje vinden. Kwestie van tijd hoop ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
zetmolm schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 00:16:
Als er echt een constructiefout was, zouden veel mensen op forums daarover klagen, maar dat gebeurt niet.
Het ligt meer voor de hand dat Sony een tekort aan Pearl-schermen heeft. Door het succes van de Kindle slokt Amazon de hele productie op. Amazon is een betere (veel grotere) klant voor E Ink en krijgt daarom voorrang.
Ik heb nog niets gemerkt van een constructiefout, dus dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Overigens vraagt ook mijn 650 niet om de sony software, dus ik ga er vanuit dat dit bij elke zo is (gebruik ook altijd calibre).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:10
zetmolm schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 00:16:
Ik had al zo'n vermoeden. Om tegenwoordig betrouwbare informatie te krijgen in een winkel.... Geef mij maar Tweakers.net!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 08:05:
Zag dat op de Bebook support page nu ook de broncode staat van de Bebook One 2010 firmware. Dit moet het toch wel heel makkelijk maken om custom firmwares te ontwikkelen. Helaas kon ik er nog niet eentje vinden. Kwestie van tijd hoop ik.
De laatste firmware staat er ook..van december... daarna is het afgelopen denk ik met deze reader..
Cyleo schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 12:55:
[...]

Ik heb nog niets gemerkt van een constructiefout, dus dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Overigens vraagt ook mijn 650 niet om de sony software, dus ik ga er vanuit dat dit bij elke zo is (gebruik ook altijd calibre).
Het is wel zo dat sony een driver installeert die zodra de sony wordt waargenomen automatisch de sony software start, dus die service heb ik gekilled.
Misschien dat toekomstige updates er wel mee kunnen worden opgehaald,als die er komen.
De 600 is nog wel leverbaar,maar da's eigenlijk een missertje.

[ Voor 36% gewijzigd door Nick39 op 16-01-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes, de Kindle 3 is binnen! :7 En een stuk sneller dan bij de bestelling werd aangegeven, dat zou pas eind januari zijn. Apart was dat Amazon de lederen cover een dag eerder heeft verzonden dan de Kindle 3:

"We thought you'd like to know that we shipped this portion of your order separately to give you quicker service."
Rare jongens die Amerikanen, een leeg hoesje eerst sturen en een dag later pas de Kindle. En per verschillende koeriers, DHL en UPS. UPS een dag op achterstand en vandaag met een uur verschil op de stoep, met als winnaar... UPS! Wat zijn die gasten rap, vrijdag verstuurd uit de US en maandagochtend geleverd, daar kan TNT wat van leren. Uiteindelijk geen extra verzendkosten, zelfs wat goedkoper geworden.

Eerste indrukken van de Kindle 3: bijzonder mooi afgewerkt, en wat klein, wat licht! We hebben ook een Kindle 2 als vergelijkingsmateriaal en wat vooral opvalt is het mooie scherm en de snelheid van de menu's. Het scherm geeft veel meer contrast: lichtere/wittere en geen groenige achtergrond en nu echt diep zwarte letters. Ook nieuw is dat je de regelafstand en lettertypes kunt wijzigen, er gaat zo meer tekst op het scherm. Het doet nu veel meer lijken op een papieren paperback. De Amazon lederen cover met lampje is ook top, de kleur Burned orange is exact de kleur van een basketbal! We gaan er niet mee gooien maar las op het amazon forum meerdere berichten van sukkels die hun Kindle laten donderen op een tegelvloer, scherm kaduuk, Amazon bellen, toegeven dat ze hem hebben laten vallen en kosteloos een nieuwe toegestuurd krijgen. Daar moet die tegen kunnen volgens Amazon en anders doen wij daar niet moeilijk over. Nou, dat is pas echt een wereldservice! _/-\o_

Zo, en nu eens fijn gaan lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Zo, ook mijn kindle 3 is binnen (7 tot 10 dagen eerder dan gepland dus alleen maar goed :) ). Het is mijn eerste e-reader dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Maar ik had het gevoel dat met het Pearl scherm een e-reader pas naar mijn zin zou zijn. En dat is ook zo. Het contrast is echt super. Wat ook erg meevalt is het gewicht. Het is echt superlicht!

Navigeren gaat prima. Ik heb er via calibre al een paar boeken opgezet. Calibre herkent de Kindle direct en niet de boeken die ik heb in epub formaat worden meteen geconverteerd (uiteraard zonder drm). Wifi is ook een fluitje van een cent. Snel ingesteld. Browsen door de Kindle store gaat ook snel genoeg al wat aardig goedkope boeken tegengekomen (lees veel engels)

De eerste indrukken zijn meer dan positief. Voor 150 euro is dit een prachtapparaat! Nu verder spelen (lezen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
Ook hier de Kindle3 ontvangen, heerlijk apparaatje vergeleken met mijn oude Sony PRS-600. Wat een geweldig scherm, het contrast is echt geweldig!

Het enige wat mij een beetje stoort zijn de pagina-blader knoppen aan beide zijden van de Kindle3. Daardoor heb ik minder grip om de Kindle vast te houden aan de zijkanten, het zal een kwestie van wennen zijn.

Verder ben ik zeer tevreden met deze reader. Nog even een hoesje besteld op eBay, die van Amazone zijn veel te duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

[b][message=35384337,noline]Het enige wat mij een beetje stoort zijn de pagina-blader knoppen aan beide zijden van de Kindle3. Daardoor heb ik minder grip om de Kindle vast te houden aan de zijkanten, het zal een kwestie van wennen zijn.
Het is inderdaad een kwestie van wennen. Ik had eerst een Cybook en daar gebruikte ik de 5-way controller voor bladeren. Ik zat bij mijn Kindle steeds mis te klikken. Maar nu ik er aan gewend ben denk ik: Hoe heb ik ooit zonder die zijknoppen kunnen lezen. Ik heb hem op mijn hand liggen en mijn duim ondersteund de zijkant. Precies bij die knop. Een minimale beweging van mijn duim zorgt voor de volgende pagina.
Verder ben ik zeer tevreden met deze reader. Nog even een hoesje besteld op eBay, die van Amazone zijn veel te duur!
Ik vond het hoesje ook duur, maar als je ze tegelijk met de Kindle besteld heb je maar één keer verzendkosten. Dus dat moet je bij een goedkoper hoesje er wel weer bij optellen.

Het verschil was (voor mij) maar een paar euro. Dus heb ik het originele hoesje genomen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Nick39 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:15:
[...]

De laatste firmware staat er ook..van december... daarna is het afgelopen denk ik met deze reader..

[...]

Het is wel zo dat sony een driver installeert die zodra de sony wordt waargenomen automatisch de sony software start, dus die service heb ik gekilled.
Misschien dat toekomstige updates er wel mee kunnen worden opgehaald,als die er komen.
De 600 is nog wel leverbaar,maar da's eigenlijk een missertje.
Ik zou inderdaad de 600 niet meer bestellen. Had verleden week de mogelijkheid om ze even naast elkaar te leggen en de 650 is toch echt duidelijk een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvalks schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:01:
Het enige wat mij een beetje stoort zijn de pagina-blader knoppen aan beide zijden van de Kindle3. Daardoor heb ik minder grip om de Kindle vast te houden aan de zijkanten, het zal een kwestie van wennen zijn.
Nadeel is bovendien dat de knoppen naar de buitenkant toe klikken en heel stil en licht werken, waardoor je bij overpakken inderdaad ongewild door je boek bladert. Dit in tegenstelling tot de Kindle DX die alleen rechts bladerknoppen heeft die bovendien naar binnen toe klikken en iets zwaarder dan de Kindle 3 knoppen, waardoor je bij het pakken van de reader aan de rand minder snel ongewild bladert.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Zo mijn Sony 350 is binnen. Lekker klein dingetje. Bewust voor gekozen aangezien hij het meeste gebruikt zal worden tijdens het reizen in bus/trein.

Calibre is een geweldig programma, herkende het meteen en synct echt top. Voelt alleen niet erg responsief op OSX, maar op Linux is het goed te doen.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46
Ik merk vaak dat mijn kindle 3 in mijn tas automatisch aan gaat.
Denk dat het schuifje toch dan ergens tegen aan zit. Hij zit wel in een originele hoes/map. Voor de rest niet storend, maar viel me op dat het al meerdere keren gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:22:
[...]

Ik zou inderdaad de 600 niet meer bestellen. Had verleden week de mogelijkheid om ze even naast elkaar te leggen en de 650 is toch echt duidelijk een verbetering.
Heb ze beiden gehad, dwz de 600 eerst gekocht, later de 650 gehad op proef, 5 minuten naast elkaar en de 600 stond op marktplaats, de 650 ligt binnen handbereik,naast de 505 en de bebook one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:10

Tuxie

En WeL nU!

Zo, mijn Kindle is nu ook binnen. Werkelijk waar geweldig scherm en goede refreshrate :Y Veel beter dan al die andere brakke dingen die ik tot nu toe gezien heb.....

1 Ding waar ik me aan irriteer, geen custom zoom levels voor .PDF, maar standaard 150% / 200% etc. Heeft iemand al ervaring met de alternatieve firmware Duokan? PDF, DOC en EPUB lezen op je Kindle en het schijnt ook PDF reflow te hebben......
http://flip.netzbeben.de/...e-with-english-gui-today/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:56
@Blonde Tux
Gisteren met mijn vriendin een youtube vergelijkingreview bekeken tussen de 350 en 650.
Zo naast elkaar liggend in beeld (nee, de readers jongens.. :)) was onze reactie dat de 350 véél te klein is vergeleken met de 650. Maar hoe leest het nu echt? Moet je voor je gevoel veel/snel pagina's omslaan? De fonts zijn hetzelfde dus het is puur hoeveel tekst er op past, dat heb ik al gezien..
We moeten nog langs een Dixonsachtig iets om zelf te kijken, dat wel..

[ Voor 11% gewijzigd door WaterFire op 19-01-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 09:55
Tuxie, ja, daar heb ik ervaring mee. Epubs lezen gaat probleemloos, maar DRM-beveiligde epubs schijnt dan weer niet te gaan, heb dat zelf nog niet kunnen testen. PDF's lezen gaat beter dan met de originele software en reflow werkt niet onaardig. Probeer het eens, installatie is niet ingewikkeld en als het niets is heb je het er binnen een minuut weer afgeflikkerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Waterfire: Zelf las ik altijd gewoon pocketboekjes (zwarte beertjes resp), dus je kan het daar mee vergelijken eigenlijk. Zelf lees ik ook snel, dus ik sla al gauw een pagina om, maar dat is ook zo met de pocketboekjes.

Zelf vindt ik het zeer prettig lezen, zelfs met het lettertype op Small ingesteld. Maar zoals bij vele readers, je kan het gewoon instellen naar jouw voorkeuren.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
WaterFire schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:05:
@Blonde Tux
Gisteren met mijn vriendin een youtube vergelijkingreview bekeken tussen de 350 en 650.
Zo naast elkaar liggend in beeld (nee, de readers jongens.. :)) was onze reactie dat de 350 véél te klein is vergeleken met de 650. Maar hoe leest het nu echt? Moet je voor je gevoel veel/snel pagina's omslaan? De fonts zijn hetzelfde dus het is puur hoeveel tekst er op past, dat heb ik al gezien..
We moeten nog langs een Dixonsachtig iets om zelf te kijken, dat wel..
Ik heb zelf al een hele tijd de 350 en ik vind het een prachtig ding! Geen rare onnodige fratsen gewoon een reader om mee te lezen en meer niet. (inmiddels wel weer wat verouderd maar ik kan nog steeds alles ermee lezen dus ik ga nog geen Kindle kopen... hoewel het wel verleidelijk is.... Must resist!) Ik vind het een erg fijn ding en aan het kleine formaat valt te wennen, het heeft z'n voor en nadelen.

Ik heb de 650 helaas nog niet in me handen gehad. Maar als ik alle verhalen mag geloven is het een fijne reader en heb je niet meer last van het touchscreen (zoals bij de 600) Misschien is bij de mediamarkt langs gaan om ze even vast te houden en te vergelijken? Of in jouw geval de Dixon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:01
Ook ik heb de Kindle 3 besteld en hij zal waarschijnlijk volgende week wel binnen komen. Nu ben ik nog aan het zoeken naar een geschikte cover, maar ik weet niet of het aan mij ligt of niet.....ik kan namelijk geen aparte covers bestellen. Zowel op Amazon.com als op Amazon.de heb ik het geprobeerd. Hij geeft dan een foutmelding dat ik niet kan bestellen. Ik zoek dus iets goedkoops zoals:

voorbeeld 1

of

voorbeeld 2

Wie-o-wie kan mij helpen? :)

Edit: dit is namelijk de foutregel die ik krijg

Dieser Artikel kann leider nicht an den von Ihnen gewünschten Ort versandt werden. Sie können entweder die Versandadresse ändern oder den Artikel aus Ihrer Bestellung löschen, indem Sie die Stückzahl auf 0 setzen und anschließend auf "Aktualisieren" klicken. Erfahren Sie mehr

[ Voor 17% gewijzigd door Neurd op 19-01-2011 23:43 ]

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb antwoord van Bebook over het vervangen van het sterretjes scherm, het kost 125 euro.. zit er nog over na te denken wat te doen,ik heb de aankoop al gedaan,dan dat geld er nog bovenop...
aan de andere kant heb je er geen nieuwe reader voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Naar ik weet hebben de 350 en 650 dezelfde resolutie. Dus als je geen problemen hebt met kleine letters zou dit hetzelfde moeten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nick39 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:29:
Heb antwoord van Bebook over het vervangen van het sterretjes scherm, het kost 125 euro.. zit er nog over na te denken wat te doen,ik heb de aankoop al gedaan,dan dat geld er nog bovenop...
aan de andere kant heb je er geen nieuwe reader voor..
Voor 125 heb je geen nieuwe, maar voor nog geen 2 tientjes meer heb je een nieuwe Kindle met een scherm van de nieuwe generatie. Compleet met nieuwe batterij, en een nieuwe garantie. Geen oude gerepareerde reader waarvan je niet weet wat er volgende maand aan kapot gaat..

Hij is ook iets lichter dan de Bebook. Ik heb ze hier alletwee. Het Kindle scherm is duidelijk beter.

Binnen een paar dagen netjes thuisbezorgd.

Ik ga de Bebook ook niet weg doen om hem te vervangen door een Kindle, maar als hij kapot is denk ik er nog geen seconde over na. Of iemand moet hem natuurlijk voor een mooi bedrag willen over nemen. Dan bestel ik zo weer een Kindle :)

[ Voor 13% gewijzigd door Ortep op 20-01-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ortep schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:21:
[...]

Voor 125 heb je geen nieuwe, maar voor nog geen 2 tientjes meer heb je een nieuwe Kindle met een scherm van de nieuwe generatie. Compleet met nieuwe batterij, en een nieuwe garantie. Geen oude gerepareerde reader waarvan je niet weet wat er volgende maand aan kapot gaat..
Hij was pas 4 maanden oud of zo... over de kindle zelf kan ik niet oordelen,maar ik denk dat er bijna 10 bladzijdes in dit topic gaan over het weer verzetten van de verzend datum en noem maar op,daar heb ik ook niet zoveel zin in eerlijk gezegd, en als ik alle epub's weer moet gaan omzetten,brrr moet er niet aan denken... werd ie gewoon normaal in Nederland verkocht dan was het een hele andere zaak denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nick39 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:57:
[...]
over de kindle zelf kan ik niet oordelen,maar ik denk dat er bijna 10 bladzijdes in dit topic gaan over het weer verzetten van de verzend datum en noem maar op,daar heb ik ook niet zoveel zin in eerlijk gezegd, en als ik alle epub's weer moet gaan omzetten,brrr moet er niet aan denken... werd ie gewoon normaal in Nederland verkocht dan was het een hele andere zaak denk ik..
Tja...ik had hem binnen een paar dagen. Alleen de mensen die klagen zie je hier natuurlijk. Ik denk dat ze met de feestdagen overspoeld waren door orders. Het is net een mooi prijsje voor een redelijk luxe kerstgeschenk. Ze leveren nu gewoon weer uit.

Ik heb aanzienlijk langer zitten wachten op een stripje geheugen van Azerty, bijna 2 weken en die zeiden dat ze die op voorraad hadden en hem de volgende dag zouden opsturen. Jaja...ik heb liever met Amazon van doen. Die reageren tenminste ook snel op mail als je ze aanschrijft.

Epubs omzetten? Daar hoef je toch niet over na te denken? Als je een Kindle aansluit op Calibre ziet die vanzelf dat daar Mobi/AZW heen moet. Dat gebeurt transparant. Het kan hooguit even duren voor er een paar 100 boeken op staan.

Ik heb trouwens bij ons het hele ePub probleem opgelost bij ons. De Bebook heeft geen enkel probleem met Mobi...dus alles staat in Mobi. Ik heb ook de ePub versies van boeken, maar dat is doffe ellende. Dat ziet er op iedere reader weer anders uit. Leesbaar op de BeBook, niet leesbaar op de Cybook, en weer heel anders op Calibre of in iedere combinatie er van.
Er is in principe niets mis met ePub..maar het moet nog een jaar o f3 verder ontwikkelen voordat iedereen ook hetzelfde er mee doet. Voorlopig heeft het weinig of geen voordelen tov Mobi, maar wel veel nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:57:
[...]

Hij was pas 4 maanden oud of zo... over de kindle zelf kan ik niet oordelen,maar ik denk dat er bijna 10 bladzijdes in dit topic gaan over het weer verzetten van de verzend datum en noem maar op,daar heb ik ook niet zoveel zin in eerlijk gezegd, en als ik alle epub's weer moet gaan omzetten,brrr moet er niet aan denken... werd ie gewoon normaal in Nederland verkocht dan was het een hele andere zaak denk ik..
De Kindle 3 voor Nederland is op dit moment op voorraad. Als je vandaag besteld heb je deze waarschijnlijk maandag in huis. Ze hebben er na de kerstdagen waarschijnlijk een paar miljoen van die dingen gemaakt. :) En je hebt 30 dagen retourgarantie mocht die niet bevallen maar dat kan ik mij nauwelijks voorstellen want het is een dijk van een reader. Wat mij betreft met stip op 1 voor 150 euro all in. Ik heb die van mij nu een aantal dagen in gebruik en het is voor het eerst dat ik echt denk dat ik een gewone paperback aan het lezen ben. Dat heb ik niet eerder met een ereader gehad.

Maar ik ga je natuurlijk niet pushen, het is jouw keuze! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Mijn moeder wil er ook een :) Dus gisterenavond ook een kindle voor haar besteld. Dollarkoers is alweer iets gezakt. Dus nu voor 147 euro all in ;) De order wordt nu klaar gemaakt. Ik verwacht dat de reader vandaag nog verzonden wordt. Maandag of dinsdag heeft ze dan weer in huis.

En heb ook alle boeken in epub maar calibre zet dit automatisch om naar mobi voor de Kindle. Appeltje eitje. Ik vind het veruit de beste reader die voor dat geld te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:40
12 januari mijn Kindle ontvangen.
Toen volledig opgeladen.

En vandaag gaf de Kindle aan dat de batterij bijna op was en ik 'm moest opladen?
Ik gebruik WiFi 2 maal per dag, 2x 30 seconde om een nieuw bestand op te halen van 4MB ofzo.
Maar de WiFi zet ik altijd meteen uit nadat het item binnen is.
Dat is dus 10 dagen geleden, 2x per dag, 20x in totaal wat via WiFi opgehaald (verstuurd vanuit Calibre e-mail functie). Daarna meteen WiFi elke keer uitgezet.

Mag hopen dat ie deze keer wat langer meegaat, want die 4 weken, of 3 (met WiFi gebruik) volgens Amazon haal ik dan dus niet...:P

(wel lees ik elke dag de Telegraaf en NRC op mijn Kindle, en daar moet je VAAK de bladzijde omslaan, gemiddeld 3x per artikel en sowieso elke krantenpagina een paar keer) Maar kan het daar dan aan liggen?

Hoeveel 'bladzijdes' hoor je om te kunnen slaan met WiFi uit?

[ Voor 19% gewijzigd door Deezers op 21-01-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:25
Wifi is een enorme belasting voor je Kindle! Ik houd het met mijn Kindle 2 ongeveer anderhalve week vol, en dat is intensief 7 uur per dag lezen. Ik gebruik dan ook geen 3G/WIFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dennis Lammers schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:57:
12 januari mijn Kindle ontvangen.
Toen volledig opgeladen.

Mag hopen dat ie deze keer wat langer meegaat, want die 4 weken, of 3 (met WiFi gebruik) volgens Amazon haal ik dan dus niet...:P
Ik haal het met gemak, maar:
(wel lees ik elke dag de Telegraaf en NRC op mijn Kindle, en daar moet je VAAK de bladzijde omslaan, gemiddeld 3x per artikel en sowieso elke krantenpagina een paar keer) Maar kan het daar dan aan liggen

Maar kan het daar dan aan liggen?

Hoeveel 'bladzijdes' hoor je om te kunnen slaan met WiFi uit?
Bladzijdes omslaan is hier al uitgebreid besproken. Het zijn er 7000 als je het zo snel mogelijk doet. Maar daarbij moet je wel rekening houden met het volgende: Er zit een soort invers op, een bladzijde wordt eerst negatief gemaakt en dan pas ververst, dat levert een mooier beeld op. Maar dan zij dat dus twee wisselingen, nog maar 3500 over dus. Bij mijn Cybook kon ik het uitschekelen, dat leverde meer leestijd op, maar ook 'ghostng' waarbij het leek of de oude tekst nog vaag op de achtegrond stond.
Maar ook dingen als door de inhoudsopgave lopen kosten bladwisselingen. Iedere verandering op je scherm kost een wisseling.
En opstarten na uitschakelen kosten ook stroom. Het is dus gunstiger om 5 uur achter elkaar te lezen in één boek dan om verspreidt over de dag 10 keer 5 minuten door een krant te bladeren. Ga maar na: Je hebt aan het einde van het lezen een pagina in beeld. Die gaat op de screen saver, dat zijn twee wisselingen, daarna gaat hij weer af als je hem opstart, maar dat zijn er ook weer twee, totaal al 4. Dus 10 keer iets lezen vanuit rust kost je 40 wisselingen. En dan heb ik niet meegerekend dat het wakkerworden zelf ook stroom kost. Hij moet immers op dat moment extra dingen voor je doen..

Maar zeker bij een net met informatie geladen Kindle speelt nog iets anders mee, alles wat nieuw is wordt geindexeerd. Er zit immers een zoek functie op. En dat indexeren vreet stroom, op dat moment loopt immers de processor op volle kracht.. Als je een Kindle in één keer bv 500-600 boeken geeft, is hij de volgende dag leeg. Of je nu leest of niet. Het wordt dan ook aanbevolen om hem dan aan de lader te laten hangen of om niet meer dan 50-100 boeken tegelijk te laden. Jij laadt blijkbaar met grote regelmaat wat en dat helpt niet echt.

En officieel mag het niet echt uitmaken, maar ik heb gemerkt dat de eerste laad/ontlaad cyclus van batterijen vaak wat onduidelijk is. Het lijkt wel of de electronica eerst een keer gezien moet hebbenw at nu echt vol en echt leeg is voor hij de juiste dingen aangeeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 22-01-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Voor degenen met een Sony Reader account en een Android (2.2+) /iOS telefoon is er vanaf nu de Reader app te krijgen. Linkje naar appbrain voor Android: http://www.appbrain.com/a...m.sony.drbd.mobile.reader
Voor iOS word nog gewacht op toestemming.

Bij mij doet hij het nog niet (staat niet in market, misschien nog US only?), en ironisch genoeg draaien alle toestellen van SE op 2.1 :P Maar voor de mensen die hun account actief gebruiken leek mij dit wel een geschikte link hier ;)

@batterij: Goed verhaal Ortep! Heb zelf met alle apperatuur hetzelfde meegemaakt. In principe zou je de huidige generatie batterijen moeten kunnen op en ontladen wanneer je wilt, maar heb al vaak genoeg gezien dat er nog best wat capaciteit over was en hij uitging, of andersom, dat dingen plotseling uitvielen zonder af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:42
Informatief Ortep, na de eerst (paar) keer ging bij mij in ieder geval de accu ook langer mee. Nu zet ik wifi thuis niet eens meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Cyleo schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:14:
In principe zou je de huidige generatie batterijen moeten kunnen op en ontladen wanneer je wilt, maar heb al vaak genoeg gezien dat er nog best wat capaciteit over was en hij uitging, of andersom, dat dingen plotseling uitvielen zonder af te sluiten.
Ik denk ook dat het 'probleem' niet in de accu zit, maar in de electronica die je vertelt wat de laadtoestand van die accu is. Die is zelflerend, maar staat in het begin vaak wat voorzichtig afgesteld zodat je nooit plotseling in de problemen komt. Dat is verstandig van de fabrikant anders krijgen ze doorlopend klachten dat er nog 30% in de accu zat en nu doet hij het niet meer. Je kan beter beginnen met op een geschatte 50% af te schakelen. En dan in de gaten houden wat er nog in die accu kan bij de lading. De volgende keer kan je dan zeggen: Hij kon met 50% van de capaciteit worden bijgeladen, dus was hij lang niet leeg. Laten we deze keer maar op een geschatte 75% afschakelen. Na nog een paar van die stapjes heeft hij het kunstje door

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:14:
Voor degenen met een Sony Reader account en een Android (2.2+) /iOS telefoon is er vanaf nu de Reader app te krijgen. Linkje naar appbrain voor Android: http://www.appbrain.com/a...m.sony.drbd.mobile.reader
Voor iOS word nog gewacht op toestemming.
Wat bedoel je hier precies mee... Aldiko en Wordplayer zijn ook 2 gratis android apps waarmee je vanuit calibre je boeken op je android kunt zetten en synchroniseren.
Of begrijp ik de bedoeling nu verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Nick39 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 17:30:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee... Aldiko en Wordplayer zijn ook 2 gratis android apps waarmee je vanuit calibre je boeken op je android kunt zetten en synchroniseren.
Of begrijp ik de bedoeling nu verkeerd ?
Je kan de via de Reader software gekochte boeken er ook op zetten (beschermde). Dat is nieuw volgens mij (correct me if i'm wrong ;) ) Overigens zie ik niet in waarom je dat zou doen, want Calibre werkt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:50:
[...]

Je kan de via de Reader software gekochte boeken er ook op zetten (beschermde). Dat is nieuw volgens mij (correct me if i'm wrong ;) ) Overigens zie ik niet in waarom je dat zou doen, want Calibre werkt veel beter.
Ok dat is inderdaad wel nieuw maar zie eerlijk gezegd het nut er niet enorm van in om met welke applicatie ook dingen op mijn foon te zetten hoewel het misschien handig is voor op android gebaseerde tablets... ik heb alleen nog nooit een e-book gekocht omdat ik uit princiepe het niet vind kloppen,een normaal boek of een normale cd/dvd kan ik aan iedereen uitlenen,waarom zou ik dan een beveiligd boek downloaden,natuurlijk kan ik de drm er afhalen maar ik vind het princiepe niet kloppen.
Ja je kan het boek kopyeren, maar dat kan ik met een cd ook,die kan ik ook rippen.
Overdreven gezien kan ik mijn jas,mijn sokken,mijn tv,alles aan iedereen weg geven behalve een e-book,dat vind ik een verwerpelijk princiepe dat ik boycot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Bedankt voor de batterij uitleg! :)
Erg verhelderend.

Hoe maken jullie trouwens je Kindle scherm schoon?
Ik maak een washandje een héél klein beetje vochtig, maak het scherm schoon en droog het af met een theedoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Nick39 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 08:44:
[...]
ik heb alleen nog nooit een e-book gekocht omdat ik uit princiepe het niet vind kloppen,een normaal boek of een normale cd/dvd kan ik aan iedereen uitlenen,waarom zou ik dan een beveiligd boek downloaden,natuurlijk kan ik de drm er afhalen maar ik vind het princiepe niet kloppen.
Komt wel, Amazon doet het nu al in de US, al zal de uitgever hier wel weer de beperkende factor zijn of het wel of niet mogelijk is op een titel. Maar bij de Kindle kun je boeken twee weken uitlenen, in die tijd kan je ze zelf niet lezen, maar een ander dus wel. Vind het mooi om te zien dat dit toch gerealiseerd wordt, had er een hard hoofd in.

http://www.amazon.com/gp/...nd?nodeId=200549320&#find

[ Voor 6% gewijzigd door troftnom op 23-01-2011 12:45 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 10:52
Samen met mijn vriendin heb ik gekeken naar een ereader, we waren aan het twijfelen tussen de Sony's 350 en 650.

Uiteindelijk toch gekozen voor de 350. Deze is groot zat voor lezen en makkelijk mee te nemen. De 650 vonden we alle bij wat zwaar in de hand na 10 minuten vasthouden(wij zijn niet zo sterk:P).

In oktober dus de 350 aangeschaft en gelijk flink wat boeken/pdf's er op gegooid.
Hij wordt nog steeds elke dag gebruikt voor ongeveer 30~50 pagina's per dag.
Volgens de batterij status(max. 4 streepjes) hoeven we voorlopig nog niet op te laden want hij zit nog op 3 streepjes :D
Als dit zo door gaat gok ik dat we heb pas weer hoeven op te laden rond de tijd dat we hem gekocht hebben.
Super zuinig de 350 en hij leest ook super fijn, zelf bij weinig licht!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dennis Lammers schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:28:
Hoe maken jullie trouwens je Kindle scherm schoon?
Eigenlijk maar zelden, het is geen aanraakscherm dus je zit niet snel met vette vingers. Maar als het moet neem ik een microvezel doekje. Ik maak hem nat, wring hem uit en dan wrijf ik er mee over het scherm. Die dingen kosten 1.99 de 3 of zo bij de supermarkt. Je kan er ook prima het hele huis mee schoonmaken of de binnenkant van de ramen van de auto. >:)

Helemaal niets speciaals dus. Het scherm is ook niet echt kwetsbaar aan de buitenkant

[ Voor 9% gewijzigd door Ortep op 23-01-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Komende week heb ik tentamens, dus ben deze en komende week volop aan het leren. Maar nu merk ik pas echt hoe vervelend ik studieboeken 'op gewoon papier' vind lezen. Wil ze veel liever lezen op mijn Kindle, maar helaas zijn de boeken niet verkrijgbaar als PDF ofzo... :(

Kan mezelf véél beter concentreren als ik lees op de Kindle dan 'het gewone boek'... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
De internationale kindle wordt geleverd met een USB kabeltje om hem bijvoorbeeld op te laden via je laptop. Kan ik hem ook rechtstreeks aansluiten op het lichtnet mbv de stekker die ik gebruik voor het opladen van de iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Yep, dat moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Neurd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:17:
De internationale kindle wordt geleverd met een USB kabeltje om hem bijvoorbeeld op te laden via je laptop. Kan ik hem ook rechtstreeks aansluiten op het lichtnet mbv de stekker die ik gebruik voor het opladen van de iphone?
Doe ik zelf ook en dat werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu nog een reader waarbij je spelfouten met de reader zelf kan corrigeren en dan zou ik helemaal tevreden zijn.
Iemand deze al gezien :?
V&A gevraagd: Sony prs-650 zwart of zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sony PRS-650 is momenteel zeer slecht te krijgen. Ik heb er zelf zo'n 3 a 4 weken terug per toeval een aantal zien liggen bij de Mediamarkt (Breda) toen ik wat tussen de andere e-reader dozen zat te snuffelen. Uiteraard meteen 1 meegenomen. :9 Afgelopen week lag er geen een meer, maar ze hadden nog wel een demonstratiemodel staan.
Denk dat je er geluk mee moet hebben. Had er zelf ook al weken tevergeefs naar gezocht en de hoop al opgegeven lol. Sommige boekwinkels willen ze ook nog wel eens verkopen zonder dat de klanten er van op de hoogte zijn. Dus er is een kans dat zij er nog wel hebben.

Wel apart trouwens dat die beschermhoezen (met lampje) momenteel ook nergens te krijgen zijn. Dat er een tekort aan E Ink Pearl schermen is, verklaart dat de e-reader nergens te krijgen is, maar om dan ook meteen de accessoires niet meer te verkopen.. blijft jammer.

Eerder in deze thread werd al het een en ander vermeld over de accuduur van de Kindle. Hoe zit dat bij de Sony? Ik vind dat hij best snel leegloopt. Hij moet hier wel 1 keer in de week a 1,5 week worden opgeladen. Moet er wel bij zeggen dat hij zeer veel gebruikt wordt door mijn vader die helemaal verslaafd is geworden aan het lezen vanaf zo'n reader. En dat voor iemand die redelijk sceptisch was voordat zo'n ding in huis kwam. :D
Een indicatie: hij staat altijd gewoon aan / standby en er wordt afhankelijk van de dag wel 4 a 6 uur (of meer) actief op gelezen. Nu is het niet zo erg om het apparaat even zo'n 3 uur aan de pc te hangen via usb-kabel (of zo'n 2 uur via de normale stekker), maar had verwacht dat het apparaat langer te gebruiken zou zijn.
Misschien dat rommelen met de instellingen van de reader zelf of het aantal boeken dat er op zit ook invloed uitoefent op de accuduur.

edit: Voor de liefhebber; de zilveren versie van de Sony PRS-650 is, op het moment van typen, weer gewoon via Sony's officiele site te bestellen: http://www.sony.nl/product/rd-reader-ebook/prs-650

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:29:

edit: Voor de liefhebber; de zilveren versie van de Sony PRS-650 is, op het moment van typen, weer gewoon via Sony's officiele site te bestellen: http://www.sony.nl/product/rd-reader-ebook/prs-650
Helaas niet,net gebeld met Sony Nederland,het nummer komt bij online bestellen op de site,en hij is niet leverbaar, de info op de site is niet correct.

Voor de rest moet je de Sony, en eigenlijk elke reader,qua batterij niet beoordelen op gebruiksduur maar op page omslagen.
Iemand die snel leest,zal veel meer pagina's "omslaan" als iemand die langzaam leest.
En juist dat bladzijde omslaan kost stroom.
De bebook is bv zuiniger als je hem helemaal uit zet omdat dan de interne klok ook niet doorloopt,met als gevolg dat je hem weer gelijk moet zetten als je hem weer aan zet.
En de battery low aanduiding van de Sony komt vrij snel maar daarna kan ik er nog zeker een uur of 5 mee doorlezen.
Ik denk dat zoals jij het schetst,elke dag een uur of 4 lezen,bladeren,standby laten, anderhalve week best netjes is en dat je het lezen met een dag kan verlengen door de waarschuwing te negeren.
Als de reader niet meer reageert en de laatste bladzijde laat zien of spontaan uit gaat is het uiteraard zaak om te gaan laden.

[ Voor 48% gewijzigd door Nick39 op 24-01-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de informatie wat betreft gebruiksduur. Zo had ik er nog niet naar gekeken. Het is bij nader inzien ook wel logisch zoals jij het zegt, aangezien het verversen van het scherm doormiddel van de 'bladzijde omslaan', menu bekijken, etc. stroom kost.
Zal hem voortaan in gebruik nemen totdat hij volledig leeg is in plaats van hem bij 1 streepje weer aan de lader te hangen. Neem aan dat het op langer termijn ook beter is voor de accu in plaats van hem op te laden als er nog stroom in zit.
Overigens was de tijdsduur geen punt van kritiek, maar meer een observatie. Kreeg de indruk uit veel reviews dat de apparaten in het algemeen langer mee konden gaan, maar daar is vast onder 'ideale' omstandigheden en ook zonder specifiek gebruik en verversingen van het scherm te belichten.

Wel vervelend dat de informatie op de Sony site niet correct is. Ik had voordat ik de URL postte gekeken naar de andere kleuren en daarbij stond wel dat ze niet leverbaar waren. Aangezien de zilveren variant wel op 'nu verkrijgbaar' staat dacht ik dat het wel een leuke tip zou zijn. Jammer dat het niet het geval is.
Zo te zien hebben ze het voor de zilveren variant nog niet aangepast, want er staat nog steeds dat hij leverbaar is. Hopelijk is het apparaat gauw weer op voorraad zodat iedereen, die dit model wilt hebben, er een kan kopen. Het blijft een topapparaat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01
@Nick39.De klok van de bebook one loopt wel verder wanneer deze volledig is uitgeschakeld hoor.Is met een van de firmware,s opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ivan4you schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:26:
@Nick39.De klok van de bebook one loopt wel verder wanneer deze voledig is uitgeschakeld hoor.Is met een van de firmware,s opgelost.
Apart,die van mijn 2010 edition doet dat dus echt niet,met de firmware van december 2010 er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:07:
Bedankt voor de informatie wat betreft gebruiksduur....
Om het nog ingewikkelder te maken,sommige apparaten "blanken" eerst het scherm voordat ze de volgende bladzijde laten zien, dit om "ghosting" waarbij wazig de vorige pagina nog even blijft staan,te voorkomen.
Dan telt elke "bladering" gelijk voor 2 handelingen,het scherm is dan wel heel mooi schoon maar je halveert het batterijgebruik.
Hopelijk is het apparaat gauw weer op voorraad zodat iedereen, die dit model wilt hebben, er een kan kopen. Het blijft een topapparaat! :)
De volgens mij of in Limburg of in Belgie zittende mevrouw vertelde dat ze over 2 weken een partij zilveren konden leveren en dat de page daar alvast op was aangepast zodat bestellingen gelijk uitgeleverd konden worden,ze bouwen dus als het ware een lijst van gegadigden op en gaan leveren zodra ze er zijn,maar het wekt inderdaad de indruk dat ze er al zijn.
Dit ter kennisgeving omdat het niet de bedoeling is om over bestelstatussen te posten,maar dit is algemene info denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Nick39 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:04:
[...]

Om het nog ingewikkelder te maken,sommige apparaten "blanken" eerst het scherm voordat ze de volgende bladzijde laten zien, dit om "ghosting" waarbij wazig de vorige pagina nog even blijft staan,te voorkomen.
Dan telt elke "bladering" gelijk voor 2 handelingen,het scherm is dan wel heel mooi schoon maar je halveert het batterijgebruik.

[...]
En dat doet de Sony dan ook ;) Op zich vind ik de accuduur goed, al merk ik wel dat met pdf'jes hij het zwaarder heeft en dat ook effect heeft op de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
alwinus schreef op zondag 23 januari 2011 @ 23:04:
[...]

Doe ik zelf ook en dat werkt prima!
Dank jullie wel!
Is dit trouwens van toepassing op elk produkt dat opgeladen kan worden middels een USB (een dualshock 3 voor playstation bijvoorbeeld) zonder dat de boel ontploft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neurd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:50:
[...]

[...]

Dank jullie wel!
Is dit trouwens van toepassing op elk produkt dat opgeladen kan worden middels een USB (een dualshock 3 voor playstation bijvoorbeeld) zonder dat de boel ontploft? :)
Zolang het apparaat wat je wilt laten via de usb kabel niet specifiek de laderkant gaat identificeren (zoals bij sommige Samsung telefoons) dan kan je een USB apparaat op elke USB bron laden, wellicht alleen niet op micro USB vanwege de mindere stroomafgave van dit soort USB.
Uit een normale grote USB plug zou je theoretisch tot 500 mA bij 5V kunnen trekken.
De zgn 230V-> USB aansluiting pluggen zijn uiteraard specifiek gemaakt als lader/voeding van USB apparaten die via USB hun stroomvoorziening krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:39:
[...]wellicht alleen niet op micro USB vanwege de mindere stroomafgave van dit soort USB.
:? Wat bedoel je hier eigenlijk mee?
Nog nooit van gehoord, voordat je iemand ongerust gaat maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Neurd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:50:
[...]

[...]

Dank jullie wel!
Een aantal pagina's terug was hierover een discussie. Conclusie was dat enkele kabels wel geschikt waren om de 650 op te laden, dit zal ook wel voor enkele andere readers gelden. Voorwaarde hiervoor is dat draden op de goede manier zijn aangesloten, zoals dit ook gebeurd bij enkele mobiele telefoons en andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:28:
[...]

Een aantal pagina's terug was hierover een discussie. Conclusie was dat enkele kabels wel geschikt waren om de 650 op te laden, dit zal ook wel voor enkele andere readers gelden. Voorwaarde hiervoor is dat draden op de goede manier zijn aangesloten, zoals dit ook gebeurd bij enkele mobiele telefoons en andere apparaten.
Het heeft ook te maken met de bedrading in de adapter,want een "goede" draad doet het in de ene adapter wel en de andere adapter niet.
Een goede adapter is afgevlakt en gestabiliseert, dat wil zeggen,zowel belast als onbelast komt er dezelfde spanning uit,verder hebben de HTC adapters bv diodes in de adapter zodat de stroom niet terug kan de lader in, bijkomend voordeel is dat het ebook als het ware niet terug naar binnen kan kijken.
Bovendien zit er in de HTC een chipje aangesloten op de poorten waar normaal het USB data signaal over heen gaat die in de universele lader niet zit.
De universele lader geeft het ebook het idee je hangt aan een usb poort en je wacht op info en krijgt stroom,omdat ie info verwacht kan je niet lezen.
De HTC lader geeft geen signaal op de datapoort,alleen spanning op de spanningskant,daardoor herkent de reader hem als lader ipv usb poort en gaat laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Kindle 2 is inmiddels zeer rap verkocht via Marktplaats voor een mooie prijs. Nu je eenmaal bent gewend aan de KIndle 3 is de keuze snel gemaakt ook al was het onze tweede reader en de nieuwe koper is er gelukkig erg blij mee!

Hier nog een leuk filmpje voor iedereen die nieuwsgierig is naar wat er nu eigenlijk in een ereader voor elektronica in gaat. De Kindle 3 teardown. Het commentaar van deze Aussie is informatief en z'n enthousiasme is erg aanstekelijk met Oooh oooooohh check it out, isn't this pornographic! Bij het zien van de binnenkant haha!

Afbeeldingslocatie: http://img541.imageshack.us/img541/3542/33959138.png
http://www.eevblog.com/20...e-3-3ggsmwifi-6-teardown/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:36:
[...]

:? Wat bedoel je hier eigenlijk mee?
Nog nooit van gehoord, voordat je iemand ongerust gaat maken....
Je hebt USB aansluitingen in een aantal vormen, waarvan de bekendste en oudste de platte stekker is met hierin parallel vier contact stripjes.
Je hebt daarnaas mini usb, een soort bootvormig stekkertje van metaal, bekend van onder andere kleine portable harddiskjes, en tot slot micro usb, een nog kleiner platter metaal stekkertje wat onder andere op de laatste generaties smart phones te vinden is.

Laat me je gerust stellen dat Mini en Micro USB alleen aan de apparaatzijde zitten en nooit aan de PC/lader zijde (bij mijn weten), dus dat je elk via USB ladend apparaat altijd via de meest robuuste oerversie van USB kan laden. De Kindle hebben mini USB als ingang, maar laden vanaf een gewone USB stekker aansluiting in je PC of een stopcontact lader met USB.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee vraagjes:
  1. Waarom de Kindle kopen als het ding je zoveel beperkingen oplegt? (weinig formaten, winkelen bij Amazon, en, las ik laatst, zelfs de mogelijkheid voor Amazon om jouw gekochte te verwijderen / aan te passen)
  2. Wat is het verschil tussen de Bebook Club en de Bebook One 2010? Los van de accu en de prijs kan ik weinig verschil ontdekken.
Die E-ink Pearl techniek klinkt wel goed, maar ik wil wel wat vrijheid en flexibiliteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
1) Omdat je nog steeds alle formaten op de kindle kan zetten, enkel even omzetten.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:20:
Twee vraagjes:
• Waarom de Kindle kopen als het ding je zoveel beperkingen oplegt? (weinig formaten, winkelen bij Amazon, en, las ik laatst, zelfs de mogelijkheid voor Amazon om jouw gekochte te verwijderen / aan te passen)

Die E-ink Pearl techniek klinkt wel goed, maar ik wil wel wat vrijheid en flexibiliteit hebben.
Het aantal beperkingen valt heel erg mee, alleen DRM epub gaat niet op de Kindle, maar in combinatie met Calibre is kopen en downloaden van boeken van andere winkels dan Amazon geen enkel probleem (tenzij ge DRM-t). Het is gewoon een kwestie van tijdens het uploaden naar je Kindle automatisch laten converteren naar mobi format... je merkt er niets van.

Waarom dan wel kopen? Nog steeds een heel goede reader met de laatste scherm techniek en licht en compact voor de beste prijs? Kwalitatief gelijkwaardige andere merken zijn vele tientallen euro's duurder namelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Twee vraagjes:
  1. Waarom de Kindle kopen als het ding je zoveel beperkingen oplegt? (weinig formaten, winkelen bij Amazon, en, las ik laatst, zelfs de mogelijkheid voor Amazon om jouw gekochte te verwijderen / aan te passen)
  2. Wat is het verschil tussen de Bebook Club en de Bebook One 2010? Los van de accu en de prijs kan ik weinig verschil ontdekken.
1. Ik gebruik Calibre en omzeil, heel eenvoudig, alle beperkingen. Epubs worden automtisch omgezet en voor beheer van je boeken is het ook nog eens perfect. Helaas zit je soms dan nog met DRM als je ergens anders een epub koopt. Maar ook dat is eenvoudig weg te halen. Helaas nog niet binnen Calibre maar goed. Amazon kan het verwijderen maar heb een backup op de comp. Succes aan amazon. Daarnaast heb ik wifi niet aanstaan :)

2. Geen idee wat het verschil is. Volgens mij is de 2010 versie niet meer verkrijgbaar?

En tja als de Pearl techniek wil zit je vast aan de 150 euro kostende Kindle 3 of de Sony 650 die toch alweer 229 kost (maar wel een touchscreen die ik overigens niet mis. Het is toch dat ik er alleen maar boeken mee lees ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Wat is de meest geschikte reader voor de studie?

Ik lees amper boeken maar steeds vaker heb ik PDF's van syllabi en lesboeken en bij desk research kom je op internet ook vaak PDF's tegen.

Wat ik dus zoek is een reader die gericht is op makkelijk doorspitten van pagina's. Handig bookmarks kunnen raadplegen, een goede zoekfunctie, aantekeningen kunnen maken en belangrijkste; weinig gezeur met DRM - ik moet gewoon elke pdf e.d. er op kunnen laden zonder dat deze getekend of whatever moet zijn. Ik heb wat rondgezocht maar kan zo niet vinden hoe dit geregeld is.

Is voor een windows pc en moet dus iets doorgaans als usb hebben.

Voorkeur voor Wifi en/of 3g met mailfunctie. Andere voorkeuren indien dat bestaat:
- kunnen bekijken van powerpoint presentaties
- goede woordenboek functie met ondersteuning voor Spaans (dit vind ik best belangrijk dus kan doorslaggevend zijn als er 1 is die dit bied)
- tekstverwerker
- Goede weergave afbeeldingen, vooral dat met grafieken e.d. je de grijstinten duidelijk kan onderscheiden zodat je weet welke lijn of staaf wat weergeeft.

Voor onder de 300 euro

Eventueel bereid nog enkele maanden te wachten als er een dergelijke reader met kleur-ondersteuning komt, dan voor onder de 400 euro. Komt dit er nu echt aan binnenkort of blijft het voorlopig enkel bij prototypes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Aan je wensenlijst te zien moet je eerder richting een tablet gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Twee vraagjes:
De BeBook Club en BeBook One 2010 hebben behalve het labeltje BeBook helemaal niks met elkaar te maken. Komen uit verschillende fabrieken. Verschillen: de Club is een stuk nieuwer, en daarmee sneller. De BeBook One is helemaal uitontwikkeld, maar voor de Club komt nog regelmatig nieuwe, verbeterde firmware uit. Een verschil is ook de wijze van bediening. De One gebruikt nummertoetsen om door de menu's te gaan, de Club een joystick-achtige knop. Belangrijkste verschil: de One is niet meer (nieuw) te koop, de Club nog wel. Belangrijkste overeenkomst: ze hebben hetzelfde soort E Ink-scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
troftnom schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:00:
Aan je wensenlijst te zien moet je eerder richting een tablet gaan denken.
Hm wellicht. Echter is de e-ink tech voor mij doorslaggevend. Ik wil juist af van het lezen van PDFs op een LCD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de snelle reacties.
Dat calibre ziet er erg goed uit, ik denk dat dat de problemen met bestandsformaten inderdaad wel aardig kan verhelpen.

..wat wel jammer is, want nu ben ik weer terug bij af, gezien ook de andere e-readers weer een optie zijn.
Dus, ga ik voor een "open" apparaat met een technisch inferieur scherm, of verkoop ik mijn ziel aan Amazon/Sony/??? voor een meer gesloten apparaat met betere techniek? Hmmz, de queeste gaat door..

Calibre blijkt dus een gratis open source win/mac/linux app te zijn. Nice! Ik ben ook een beetje verliefd op die site, en de broncode daarvan, mmm.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb een kindle 3, fijne reader die ook erg licht en dun is. Hij leest prettig en ik kan mijn boeken er op kwijt. Voor de 150 euro is het eigenlijk wel een goede keuze. Ik lees zelf gewoon boeken maar ook pdf kan hij nog best goed aan.

Voor het normale ereaden lijkt het me de beste keuze, al kan de sony ook wel prettig zijn met het touchscreen, als je dat nodig hebt.

Je kunt open formaten juist prima kwijt op de kindle 3 hoor, het gaat juist om de gesloten epub bijvoorbeeld die niet werken.

[ Voor 14% gewijzigd door Nutral op 26-01-2011 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Kost het de Kindle 3 meer stroom als je WiFi de hele tijd laat aanstaan of WiFi enkel en alleen aan/uitzet wanneer je een nieuw boek binnenhaalt (1x per dag de krant?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis Lammers schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:00:
Kost het de Kindle 3 meer stroom als je WiFi de hele tijd laat aanstaan of WiFi enkel en alleen aan/uitzet wanneer je een nieuw boek binnenhaalt (1x per dag de krant?)
Da's duidelijk,de hele dag aanlaten kost meer stroom,ook al haalt ie niets binnen dan pollt ie wel met je draadloze netwerk.
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 00:47:

Thanks voor de snelle reacties.
Dat calibre ziet er erg goed uit, ik denk dat dat de problemen met bestandsformaten inderdaad wel aardig kan verhelpen.

..wat wel jammer is, want nu ben ik weer terug bij af, gezien ook de andere e-readers weer een optie zijn.
Dus, ga ik voor een "open" apparaat met een technisch inferieur scherm, of verkoop ik mijn ziel aan Amazon/Sony/??? voor een meer gesloten apparaat met betere techniek? Hmmz, de queeste gaat door..

Calibre blijkt dus een gratis open source win/mac/linux app te zijn. Nice! Ik ben ook een beetje verliefd op die site, en de broncode daarvan, mmm.. :9
Je verkoopt je ziel nergens aan.
Alleen beveiligde ebooks zijn "merkgebonden" in de vorm dat e-pub wat meer europees gericht is en het zonder omzetting niet doet op de Kindle ( en dat omzetten gaat niet door de beveiliging)
Maar dan gaat het alleen om beveiligde epubs,die je vrij gemakkelijk van de beveiliging kan ontdoen en dan in elke reader kunt gebruiken,omgezet of niet.
Per dag verschijnen er 20 boeken of meer,onbeveiligd op usenet,welke je als ze epub zijn zo op de Sony kan zetten en kan omzetten voor kindle.
Ik heb er duizenden van, ze worden soms per bulk van 3000 tegelijk op usenet gezet.
Voor de Kindle weet ik het niet want daar heb ik me niet in verdiept maar voor alle Sony modellen, incl de 650 bestaan open source software,hacks en zijn diverse partijen actief bezig met het ontwikkelen van updates er op...

[ Voor 66% gewijzigd door Nick39 op 26-01-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:23:
Hier nog een leuk filmpje voor iedereen die nieuwsgierig is naar wat er nu eigenlijk in een ereader voor elektronica in gaat. De Kindle 3 teardown. Het commentaar van deze Aussie is informatief en z'n enthousiasme is erg aanstekelijk met Oooh oooooohh check it out, isn't this pornographic! Bij het zien van de binnenkant haha!

[afbeelding]
http://www.eevblog.com/20...e-3-3ggsmwifi-6-teardown/
Mja.. het is ook een hoop "i think" en "its possible that.." en het e-ink scherm krijg je niet te zien,deze Aussie durft duidelijk het printplaatje er niet vanaf te halen,,, de Jtag connectors moet je er zelf maar op solderen.
Ik begrijp best dat ie uit zijn dak gaat,het design is mooi en zeker niet goedkoop,maar als review zelf zou ik op zijn hoogst een 5 geven,,hij leest wat voor wat op de chips staat,laat en passant zien dat ie hem verkeerd heeft open gemaakt,maar verder dan het optillen van wat blikken plaatjes komt ie niet.
"oh this is the wifi antenna" jah dude, dat staat er met koeienletters naast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Nick39 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:09:
[...]

Da's duidelijk,de hele dag aanlaten kost meer stroom,ook al haalt ie niets binnen dan pollt ie wel met je draadloze netwerk.

[...]

Voor de Kindle weet ik het niet want daar heb ik me niet in verdiept maar voor alle Sony modellen, incl de 650 bestaan open source software,hacks en zijn diverse partijen actief bezig met het ontwikkelen van updates er op...
Ook voor de Kindle 3 is er Duokan OS3 beschikbaar die epub kan lezen (zonder DRM). Ik geloof dat dit OS naast die van de Kindle draait zodat je makkelijk tussen de twee kan switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
alwinus schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:40:
[...]

1. Ik gebruik Calibre en omzeil, heel eenvoudig, alle beperkingen. Epubs worden automtisch omgezet en voor beheer van je boeken is het ook nog eens perfect. Helaas zit je soms dan nog met DRM als je ergens anders een epub koopt. Maar ook dat is eenvoudig weg te halen. Helaas nog niet binnen Calibre maar goed.
Dat kan ook binnen Calibre d.m.v. een plugin. Ik koop gewoon drm-beveiligde Nederlandstalige epubs bij selexyz, haal die binnen op mijn computer, importeer ze in Calibre die ze op mijn Kindle zet, zonder extra handelingen. Was in het begin ook een beetje huiverig voor de beperkingen, maar nu ik eenmaal heb uitgevonden hoe het werkt gaat het bijna net zo vlot als boeken direct uit de Amazon-store kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

hmmm...dat wist ik nog niet van die plugin...ff zoeken

gevonden :) Beter!

[ Voor 16% gewijzigd door alwinus op 26-01-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:55:
[...]

Mja.. het is ook een hoop "i think" en "its possible that.." en het e-ink scherm krijg je niet te zien,deze Aussie durft duidelijk het printplaatje er niet vanaf te halen,,, de Jtag connectors moet je er zelf maar op solderen.
Ik begrijp best dat ie uit zijn dak gaat,het design is mooi en zeker niet goedkoop,maar als review zelf zou ik op zijn hoogst een 5 geven,,hij leest wat voor wat op de chips staat,laat en passant zien dat ie hem verkeerd heeft open gemaakt,maar verder dan het optillen van wat blikken plaatjes komt ie niet.
"oh this is the wifi antenna" jah dude, dat staat er met koeienletters naast...
Die video is dan ook niet bedoeld als review. maar om te laten zien wat er niet allemaal in gaat. Eevblog is zo'n typisch blog voor de echte elektronica techneuten die vooral gaan kwijlen van partnumbers en efficiency over een aarding, printbaan, etc. Ik heb zelf ooit nog eens elektronica gestudeerd en kan dit nog altijd wel waarderen. Dat zijn ook tweakers! :) Het Eevblog.com en zijn forum zijn soms gewoon leerzaam, zoals zijn laatste blog item over wat is nu eigenlijk battery capacity.

Voor de echte slachtfoto's is ifixit.com het betere werk. Ze hebben een Kindle 3 nog niet onder handen genomen maar wel een Kindle 2. Aan het e-ink is weinig te zien, wel opvallend dat er totaal geen bescherming voor hoeft. En ook hier weer rijen met partnumbers. >:)

Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/8027/kmjtsjryqlo1wmtdhuge.jpg
www.ifixit.com/Teardown/Amazon-Kindle-2-Teardown/624/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:27:
[...]
Aan het e-ink is weinig te zien, wel opvallend dat er totaal geen bescherming voor hoeft.
Nou het zou wel beter zijn, de verhalen op internet staan vol van mensen die na een kleine val of botsing hun scherm hebben gebroken. Ze schijnen best kwetsbaar te zijn.

Ik denk dat Amazon er toch geen beschermingslaag voor heeft gedaan vanwege het gewicht, de scherpte en natuurlijk is het ook niet vreselijk voor ze dat iemand af en toe een ongelukje heeft zodat hij een nieuwe kan gaan kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ziel verkocht! ;)
Ben toch maar voor de Kindle 3 gegaan. De prijs en specs, in combinatie met software als calibre en evt. Duokan OS3, hebben de doorslag gegeven.

Wel jammer dat er op Amazon.com zo weinig hoezen voor Nederland beschikbaar zijn, maargoed, maar even verder speuren. Desnoods maak ik zelf een hoes.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 21:03 . Reden: Oberon Design is eerder al genoemd, incl plaatjes. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Dennis Lammers schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:00:
Ik laat wifi altijd aanstaan op mijn Kindle 3 omdat ik veel gebruik maak van Whispersync (s'nachts lees ik op mijn iPad, in het OV op mijn telefoon). Batterijduur is nog steeds ruim voldoende voor mijn gebruik. Wifi zal ook niet altijd actief zijn, mag aannemen dat terwijl je leest er niet vaak gesynced wordt. Nieuwe boeken/content ophalen gebeurt zo te zien alleen als je naar het hoofdscherm gaat, niet terwijl je een boek aan het lezen bent. Als Whispersync vervolgens alleen zijn werk doet als je je Kindle uitzet of hij vanzelf in standbye gaat dan hoeft dat ook niet veel energie te kosten. Kortom, hij loopt echt niet als een dolle leeg als je hem aan laat staan. Maar als je geen reden hebt om hem aan te laten staan zou ik hem wel gewoon uitzetten uiteraard.

[ Voor 15% gewijzigd door troftnom op 26-01-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
DUTCHSPiRiT schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:59:
[...]
Dat kan ook binnen Calibre d.m.v. een plugin.
Dat van die plugin kende ik ook nog niet terwijl die dus al een paar maanden bestaat (meteen ff gegoogled, natuurlijk). Goeie tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog_Martin schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:40:
[...]

Hm wellicht. Echter is de e-ink tech voor mij doorslaggevend. Ik wil juist af van het lezen van PDFs op een LCD scherm.
Notion Ink Adam met PixelQI scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
Tweety1 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 07:42:
Dat van die plugin kende ik ook nog niet terwijl die dus al een paar maanden bestaat (meteen ff gegoogled, natuurlijk). Goeie tip _/-\o_
Ja ben er ook pas net een weekje achter. Vind het wel prettig, beter dan lopen klooien met pythonscripts waar ik geen verstand van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:56
Vanmorgen de Kindle3 binnengekregen, naast mijn Sony 650 die ik al even heb. Beide hebben een Pearl scherm, dus daar valt weinig op te vergelijken. Wel is de Kindle een stuk dunner en voelt (hierdoor) wat breekbaar aan. Gebruik van fonts is op de Kindle uitgebreider.
Minpunt (zonder het nog in detail uitgezocht te hebben): De collecties die naar de Sony gaan komen niet op de Kindle terecht. Wellicht een kolom toevoegen aan het overzichtsscherm in Calibre.

Hij is nu vanuit Calibre alle boeken aan het converteren en uploaden, maar voor mijn gevoel doe ik iets niet goed en maak ik een denkfout.
Als ik op beide readers dezelfde boeken wil hebben staan, kan ik dan net zo goed 1 library aanhouden? Ik heb nu via een export van de 650 en import in een nieuwe library dus twee identieke sets boeken, in gedachten vanwege het ontbreken van Epub op de Kindle, wat voor 95% op de Sony staat.
Maar gezien de automatische conversie, kan ik dan gewoon een (epub-)boek toevoegen, uploaden naar de ene, en daarna nog eens naar de andere vanuit dezelfde library? Scheelt dubbel onderhoud..ik weet het, probeer het eens, maar ik hoor nu aan het werk te zijn.. :)

[ Voor 11% gewijzigd door WaterFire op 27-01-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
DUTCHSPiRiT schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:59:
[...]

Dat kan ook binnen Calibre d.m.v. een plugin. Ik koop gewoon drm-beveiligde Nederlandstalige epubs bij selexyz, haal die binnen op mijn computer, importeer ze in Calibre die ze op mijn Kindle zet, zonder extra handelingen. Was in het begin ook een beetje huiverig voor de beperkingen, maar nu ik eenmaal heb uitgevonden hoe het werkt gaat het bijna net zo vlot als boeken direct uit de Amazon-store kopen.
hoe heet die plugin dan?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WaterFire schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:13:
Vanmorgen de Kindle3 binnengekregen, naast mijn Sony 650 die ik al even heb. Beide hebben een Pearl scherm, dus daar valt weinig op te vergelijken. Wel is de Kindle een stuk dunner en voelt (hierdoor) wat breekbaar aan. Gebruik van fonts is op de Kindle uitgebreider.
Minpunt (zonder het nog in detail uitgezocht te hebben): De collecties die naar de Sony gaan komen niet op de Kindle terecht. Wellicht een kolom toevoegen aan het overzichtsscherm in Calibre.

Hij is nu vanuit Calibre alle boeken aan het converteren en uploaden, maar voor mijn gevoel doe ik iets niet goed en maak ik een denkfout.
Als ik op beide readers dezelfde boeken wil hebben staan, kan ik dan net zo goed 1 library aanhouden? Ik heb nu via een export van de 650 en import in een nieuwe library dus twee identieke sets boeken, in gedachten vanwege het ontbreken van Epub op de Kindle, wat voor 95% op de Sony staat.
Maar gezien de automatische conversie, kan ik dan gewoon een (epub-)boek toevoegen, uploaden naar de ene, en daarna nog eens naar de andere vanuit dezelfde library? Scheelt dubbel onderhoud..ik weet het, probeer het eens, maar ik hoor nu aan het werk te zijn.. :)
Je kunt gewoon 1 library aanhouden, per titel item zijn meerdere formats mogelijk: epub, mobi, pdf, etc. Calibre maakt hier geen aparte titels voor aan. Bij het uploaden naar de Kindle pakt Calibre zelf het goede format mobi of maakt het aan als het nog niet bestaat. Ik converteer eigenlijk alleen bij het uploaden en niet de hele library in 1 keer, voordeel is dat je dan steeds converteert met de allernieuwste versie van Calibre met eventuele verbeteringen in het conversieprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
kmf schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:40:
[...]

hoe heet die plugin dan?
FF googlen :) . Je komt uit op een forum waar je je voor moet registeren om de files te zien. Heb het zelf nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
Ik hoefde me nergens voor te registreren. Dit is een beetje een schimmig gebied, ik gebruik de plugins alleen voor boeken die ik heb gekocht maar ik kan me zo ook voorstellen dat ze voor minder legale dingen gebruikt worden, dus ik ga hier niet zo op het forum een webadres of naam neerzetten, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
DUTCHSPiRiT schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:20:
Ik hoefde me nergens voor te registreren. Dit is een beetje een schimmig gebied, ik gebruik de plugins alleen voor boeken die ik heb gekocht maar ik kan me zo ook voorstellen dat ze voor minder legale dingen gebruikt worden, dus ik ga hier niet zo op het forum een webadres of naam neerzetten, sorry.
Ik denk dat je post wordt ge-edit door de moderator als je dat soort info hier gaat posten. Het forum dat ik als 1ste tegen kwam, moest je je voor registreren, maar ik neem aan dat je ze ook op andere forums kan terugvinden. Lang leve google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Tweety1 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:01:
[...]

FF googlen :) . Je komt uit op een forum waar je je voor moet registeren om de files te zien. Heb het zelf nog niet gedaan.
Oh, het is een DRM-removal plugin? Ik dacht dat Calibre een officieel plugin heeft gemaakt welke zoals met TXTR een DRM-bestand kan "omkatten" voor een andere reader.
Dat is trouwens een legale wijze. Je kan namelijk gewoon biebboeken lenen en dan met txtr deze lezen op de txtr-app op de ipad.
Het is best wel een gedoe, dus als dat automatisch kan...

(drm removal kan ik zelf al een tijdje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:27:
[...]

Die video is dan ook niet bedoeld als review. maar om te laten zien wat er niet allemaal in gaat. >:)

[afbeelding]
www.ifixit.com/Teardown/Amazon-Kindle-2-Teardown/624/1
Vind het toch even informatiever hoewel ik eerlijk gezegd me meer had voorgesteld bij het scherm,meerdere lagen of zo,ik heb wel schematische beelden gezien van de opbouw van zo'n scherm maar misschien moet ik mijn kapotte bebook maar eens even onder de microscoop leggen.

@Zetmolm,je info over de bebook one klopt niet helemaal,er is vorige maand nog weer nieuwe firmware geplaatst voor de one en op een mailtje of ze nog leverbaar zijn:
Beste Nick,

Bedankt voor je e-mail. Wij hebben navraag gedaan bij onze distributeur en de BeBook One is nog wel leverbaar voor derde partijen (onze eigen voorraad is wel totaal op) Het hangt dus van Bol.com af of zij een nieuwe order plaatsen.

Wij raden je in deze dan ook aan om contact met Bol.com op te nemen en navraag te doen naar de levertijd.

Een reparatie blijft een goede optie aangezien het meest kostbare deel van de reader (het scherm) vervangen wordt. Het grootste gedeelte van de kostprijs van een nieuwe reader wordt veroorzaakt door de relatief dure e-ink schermen.

Met vriendelijke groet,

BeBook Support Team

Ze zijn er dus nog wel,Levertijd Bol enige werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
@Nick39
Bedankt voor je correctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nick39

Als je het zelf aandurft om je e-ink scherm te vervangen: http://www.alibaba.com/tr...celog=detail__direct_0914

Alibaba.com is HET grote Asian portal naar de originele fabrikanten. Als je het partnummer van je BeBook scherm kunt achterhalen kun je wellicht daar zelf goedkoop een nieuw e-ink scherm kopen en je e-reader repareren. Soms zijn de minimum hoeveelheden niet echt fijn maar je kunt soms per stuk afnemen / een quotation vragen. Ben zeer benieuwd naar je eventuele ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:31:
@Nick39

Als je het zelf aandurft om je e-ink scherm te vervangen: http://www.alibaba.com/tr...celog=detail__direct_0914

Alibaba.com is HET grote Asian portal naar de originele fabrikanten. Als je het partnummer van je BeBook scherm kunt achterhalen kun je wellicht daar zelf goedkoop een nieuw e-ink scherm kopen en je e-reader repareren. Soms zijn de minimum hoeveelheden niet echt fijn maar je kunt soms per stuk afnemen / een quotation vragen. Ben zeer benieuwd naar je eventuele ervaringen!
Ik durf het wel aan maar hij is van mijn partner... overigens zijn alle schroefjes afgesealed dus.. dwz de schroefjes zitten achter gesmolten plastic en van wat ik op het internet heb gezien zijn het van die schroefjes die je er wel in,maar niet uit kan halen.
Ik heb een nieuwe bebook one besteld via een andere winkel en die inmiddels ook binnen,maar ik kan het niet uitstaan dat daar dus nu zo'n kapot ding ligt,weggooien wil ik hem ook niet maar face it,zelfs de bebook 2010 is ondertussen wel de langzaamste van de langzaamste.
Zelfs mijn sony 505 is sneller... zolang ik maar geen e-ink lek krijg vind ik het goed >:) ik heb niet zoveel centjes als BP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we een ipad en een ereader hebben blijkt na een tijd dat we de ipad niet eens gebruiken. Een laptop is fijner voor internetten en voor het lezen hebben we liever de bebook one (niet eens de 2010 versie). Bij het lezen vinden we het in de praktijk toch belangrijker dat het apparaat niet te zwaar is en die ipad is niet bepaald licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37
Vanmiddag een Ereader gehaald voor mijn vriendin. Het betreft de Bebook Club. Totaal prijs was 158 euro bij de BCC! Daar gold gelukkig de BTW actie op e-readers. Mooi apparaat en lekker snel

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* dit neigt te veel naar patsen met warez

[ Voor 89% gewijzigd door pven op 01-02-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Gewoon kopen he, dat kan altijd los...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Laatst online: 20:08
Heb ook een e-book gekocht, de Sony prs-350 tot nu toe erg tevreden mee :)
Heb gekozen voor een 5" omdat deze precies in mijn binnenzak van mijn jas past, ideaal omdat ik veel met het openbaar vervoer reis.
Pagina: 1 ... 22 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor:
-Je bestelstatus
-Ervaringen met winkels
-Garantie-afhandelingen