Eerst wil ze hem gebruiken om te lezen na haar knie operatie waar ze wel even zoet mee is qua herstellenVerwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:07:
[...]
Misschien tax free kopen als ze veel aan het reizen is?
M'n pa is huisman geworden
Eerst wil ze hem gebruiken om te lezen na haar knie operatie waar ze wel even zoet mee is qua herstellenVerwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:07:
[...]
Misschien tax free kopen als ze veel aan het reizen is?
Het verschil in prijs viel redelijk mee, ging om iets rond de 10/15 euro. De reden waarom ik US heb gekozen is omdat ze die meteen in voorraad haddentroftnom schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:26:
[...]
Heb je toen nog gekeken of het via Amazon UK in combinatie met borderlinx goedkoper is?
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Nick39 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:04:
[...]
Voorlopig eerst op categorie,maar op zich hoeft er natuurlijk niet teveel beheerd te worden.
Calibre haalt op basis van het isbn nummer de gegevens en de cover op.
Calibre kan ook de metadata inlezen.
Allemaal invoeren zal vermoedelijk niet lukken,maar ik zeg nergens dat dat ook moet.
Beheren in de vorm van lenen/uitlenen gaat niet zoals in een Bibliotheek,maar daar is geen sprake van.
[ Voor 3% gewijzigd door Ridder op 04-01-2011 17:33 ]
Verwijderd
Nee, geen verwarring: ik bedoel zowel een skin als een case. Vind het combineren ervan juist leuk. Zeg zelf, deze Kindle DX ziet er toch een stuk persoonlijker uit:Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 00:04:
[...]
Volgens mij verwar jij de hoesjes en cases/covers voor de Kindle met de skins die ook bij amazon in grote hoeveelheden te koop zijn, die dus als een folieachtig huidje over je kindle zelf getrokken worden waardoor je Kindle juist zonder hoesje er fancy gepimpt uitziet.
Cases en hoezen kan je ook bij amazon zelf gewoon geleverd krijgen via de kopen buiten de usa link.
Die skins (een beetje vergelijkbaar met sticker skins voor reclamebelettering van auto's) kan je in ieder geval niet via de amazon site kopen volgens mij, en daar krijg je het niet voor elkaar om ze hier te krijgen wegens export restricties.
[ Voor 23% gewijzigd door Ridder op 04-01-2011 18:03 ]
Verwijderd
Verwijderd
Drie keer geprobeerd, de kindle werd wel geaccepteerd maar de gekozen skin niet... anyway... was toch voor een collega, want de mijne zit gewoon in het standaard leren hoesje met de elastiek.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:00:
[...]
Nee, geen verwarring: ik bedoel zowel een skin als een case. Vind het combineren ervan juist leuk. Zeg zelf, deze Kindle DX ziet er toch een stuk persoonlijker uit:
[afbeelding]
De skin/sticker als makeover voor een Kindle 2 heb ik gekocht bij www.decalgirl.com en dat gaat prima vanuit NL. Vaag als dat niet via Amazon lukt want daar is de shop-in-a-shop leverancier ...ook decalgirl.com. Een Kindle 3 is in bestelling en zoek daar nog een case en skin voor. Vind deze erg vet: dit mooie draakje. link: www.oberondesign.com.
[afbeelding]
Verwijderd
Het is inderdaad niet duidelijk. Ik heb een Kindle 3 besteld op 1 januari, verzenddatum 29 januari. Wilde alleen later nog een EU-adapter toevoegen aan de bestelling. Kon niet, wel de hele bestelling cancelen via de My Account pagina. Dat is kosteloos want je creditcard wordt pas afgeschreven bij het verzenden. Daarna gelijk gisteren een nieuwe bestelling aangemaakt en tada. verzenddatum 18 januari.Dennis Lammers schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:23:
Mijn levertijd voor de Kindle verandert ook elke dag... alleen wordt t er nou niet duidelijker op... :-P
Staat momenteel als:
Wordt verzonden op: 5-19 januari 2011.
Tja, dat staat er ook precies als je NU een Kindle besteld (1 tot 2 weken levertijd), maar hoe zit het met mensen die zoals ik al eind November hebben besteld? Krijgen die hem dan eerder geleverd of krijgen ze er in één keer 50.000 binnen ofzo en hebben ze ook nog genoeg voor 'real time bestellingen' naast de mensen die al gereserveerd hadden dus?
Verwijderd
Verwijderd
Ik neem aan dat dit soort producten per containerlading tegelijk vanuit China aankomen, dus als ze voorraad krijgen dan zullen ze waarschijnlijk alles wat uitstaat weer kunnen leveren binnen 3 dagen.Dennis Lammers schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:23:
Krijgen die hem dan eerder geleverd of krijgen ze er in één keer 50.000 binnen ofzo en hebben ze ook nog genoeg voor 'real time bestellingen' naast de mensen die al gereserveerd hadden dus?
Kwestie van tijd.... de USA loopt meestal een paar jaar voor op innovaties en gadgets, net als Japan en Korea overigens, waar met name pimping van gadgets booming business isNick39 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:57:
Grappig,ik wist niet eens dat die skins bestonden,ik vind ze nu op andere sites zelfs voor de bebook one... waarom zien ze in Nederland nu weer het nut er niet van in..
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 16:18 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb geen ervaring met inzoomen op een ereader, maar misschien kun je je pdf's in de landscapemode 'op hun kant' draaien?Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:02:
Iemand ervaring met inzoomen op de ereader? ik lees behoorlijk veel ingescande boeken/pdf files en heb momenteel de OYO maar daar kun je alleen het lettertype mee vergroten , wat niet werkt met ingescande teksten.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 19:10 ]
Verwijderd
Op Youtube kun je wel een aantal reviews vinden van pdf gebruiken op een ereader. Ik vind inzoomen waardeloos werken, veel te veel geklik en zet al mijn pdf files zonder plaatsjes gewoon om met Calibre naar mobi-formaat. Dat werkt superfijn.Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:02:
Iemand ervaring met inzoomen op de ereader? ik lees behoorlijk veel ingescande boeken/pdf files en heb momenteel de OYO maar daar kun je alleen het lettertype mee vergroten , wat niet werkt met ingescande teksten.
Calibre doet het heel aardig, maar nog betere resultaten krijg je met Mobipocket Creator. Je krijgt dan ook de 'tussenstap' in HTML die je kan bewerken als het nodig isVerwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:14:
zet al mijn pdf files zonder plaatsjes gewoon om met Calibre naar mobi-formaat. Dat werkt superfijn.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Nu gebruik ik al jaren total commander,vroeger windows commander en een clone van de vroegere dos norton commander,maar hoe doe je dit dan ?Xander1 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:50:
[...]
Het selecteren van bestanden en deze vervolgens naar een editor exporteren gaat heel erg soepeltjes met Total Commander heb ik net uitgevonden.
Verwijderd
Maar doen beide het ook nog goed als de pdf gebaseerd is op ingescande boeken, waarbij de inhoud van de pdf dus niet bestaat uit leesbare tekst, maar uit afbeeldingen van de gescande bladzijden?Ortep schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:15:
[...]
Calibre doet het heel aardig, maar nog betere resultaten krijg je met Mobipocket Creator. Je krijgt dan ook de 'tussenstap' in HTML die je kan bewerken als het nodig is
Als het plaatjes zijn dan is je PDF niets meer dan een 'stapel JPGtjes' En daar kan niemand direkt wat mee. In principe zou je van het boek ook een serie foto's kunnen maken met je telefoon en die bekijken.Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:43:
Maar doen beide het ook nog goed als de pdf gebaseerd is op ingescande boeken, waarbij de inhoud van de pdf dus niet bestaat uit leesbare tekst, maar uit afbeeldingen van de gescande bladzijden?
Of moet je dan eerst met FoxIt het hele boek met OCR laten omzetten in tekst, want dan blijft er niets over van enige opmaak.
[ Voor 14% gewijzigd door Ortep op 06-01-2011 16:16 ]
Verwijderd
Dat bedoel ik dus ook, want als je toch al verplicht OCR moet toepassen om van een stapeltje jpg's reflowbare tekst te maken, waarom zou je het dan alsnog in pdf formaat willen zetten?Ortep schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:11:
[...]
Als het plaatjes zijn dan is je PDF niets meer dan een 'stapel JPGtjes' En daar kan niemand direkt wat mee. In principe zou je van het boek ook een serie foto's kunnen maken met je telefoon en die bekijken.
Natuurlijk moeten er ooit ergens iets van letters van gemaakt worden er is dus altijd een OCR stap nodig. Anders kan je niet reflowen en bv het lettertype on the fly veranderen. Dat zijn nu juist de grote voordelen van een ebook boven een fixed formaat als PDF.
Ik begrijp ook werkelijk niet waraom mensen zo graag overal eerst onhanteerbare PDFs van willen maken voor ze ze verder gaan behandelen. Het is niet de beste methode op eerst een plaatje te maken, daar een PDF van maken en die dan weer uit elkaar halen tot iets dat bruikbaar is. Hoe meer stappen hoe meer kans je hebt dat je OCR de mist in gaat omdat er conversie artefacten in je plaatjes komen.
Verwijderd
Verwijderd
Fraaie skin!!!!Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:56:
Zojuist besteld bij www.gelaskins.com: mijn zelf ontworpen skin!
Nu wordt mijn Kindle 3 helemaal persoonlijk, een uniek stuk!![]()
En begint het lange wachten, nou ja ben benieuwd wie eerder binnen is: de Kindle 3 of de skin...
[afbeelding]
Verwijderd
Yup, met een erg gebruiksvriendelijke toolbox. Een maat van mij heeft nu deze besteld, die zal je denk ik ook wel kunnen waarderen.Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:07:
[...]
Fraaie skin!!!!
Is dat gewoon een kwestie van je eigen graphics uploaden bij die site en afrekenen?
Dat is wel een heel gaaf idee dan, want al wil je de foto van je kids erop hebben dan kan dat dus.
Verwijderd
Yup... zekers.. the Borg QueenVerwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:33:
[...]
Yup, met een erg gebruiksvriendelijke toolbox. Een maat van mij heeft nu deze besteld, die zal je denk ik ook wel kunnen waarderen.![]()
[afbeelding]
Jawel, die is er wel. Google eens op Duokan, een alternatief OS voor Kindle. Die kan in ieder geval onbeveiligde epubs lezen (heb ik getest) en schijnbaar in sommige gevallen ook beveiligde epubs, maar dat heb ik nog niet getest omdat ik even geen geld heb om die eentje aan te schaffenRidder schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:49:
Nog een vraagje:
Er is dus (nog) geen mogelijkheid om epubs op een Kindle te lezen (zonder converteren)?
Verschrikkelijk mooi !!!Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:33:
[...]
Yup, met een erg gebruiksvriendelijke toolbox. Een maat van mij heeft nu deze besteld, die zal je denk ik ook wel kunnen waarderen.![]()
edit: ook custom made!
[afbeelding]
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door DUTCHSPiRiT op 07-01-2011 14:56 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
Inderdaad, ik mis wel een lampje, dat heeft deze jammergenoeg niet. Overigens klik je op de hoes wel makkelijk een licht je vast door het harde materiaal.DUTCHSPiRiT schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:54:
Oeh, heel mooi, dat hoesje van Pad & Quill. Had ik die maar gezien voor ik m'n Kindle-hoesje bestelde.
Van de andere kant, de mijne heeft een lichtje, das ook wel prettig.
[ Voor 16% gewijzigd door Solstice op 07-01-2011 18:06 ]
Verwijderd
De DX loopt niet zo hard als de Kindle 3, dus die hadden ze nog gewoon op voorraad.Solstice schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:56:
Ben zelf net terug uit de USA en heb de Kindle DXG gekocht en gratis va Amazon naar mijn USA addy geshipped. (trial Amzon prime)
Ik wilde perse een groot scherm ivm PDFs.
Niks gemerkt van lange levertijden, maar het was wel zo dat de Kindle 3 de bestseller van Amazon is voor xmas 2010.
Ik heb wel de USA adapter waarv je de USB kabel erin klikt. Volgens mij werkt dat ook op de NL stopcontacten met een USA naar NL stekker verloopstukje.
Of blaas ik de kindle op?
(laad het op via computer 2 be safe anyway.)
Ik heb wel de Case logic bescermhoes voor de DXG, maar die is overbodig geworden door de m-edge hoes.
edit: ik vraag me nog even 1 ding af: Als je de US Kindle hebt, betaal je voor whispernet gebruik in NL?
Ik kan daar geen duidelijk antwoord over vinden. Ik beperk dan wel tot wikipedia en amazon boeken kopen en niet andere rare zaken mee uitvoeren.
Verwijderd
Natuurlijk klopt het wel. De mensen die het eerste betsteld hadden krijgen de eerste uit de container. De mensen die het later besteld hadden krijgen de volgende uit de container. Zo gaan ze door tot de container leeg is. Dat dat op dezelfde dag gebeurt maakt niet uit.Dennis Lammers schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:08:
''Bestellingen worden op volgorde van binnenkomst verzonden, wie eerst besteld heeft profijt'' niet echt passen, aangezien ik vanaf 27 november wacht en straks natuurlijk gewoon een grote container met Kindles binnenkomt, ook voor mensen die dan pas bestellen. Dus voor hetzelfde geld had ik hem nu pas besteld, dan had ik hem even snel in huis.
Verwijderd
Je kunt er zelfs met wat mindere ogen nog A4 gescande PDF's in de normale stand mee lezen, alhoewel de lettertjes dan wel erg klein zijn, maar door de schermtechniek wel retescherp.troftnom schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 09:56:
KindleDX lijkt me ideaal voor PDFs, maar wel duurder en groter.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 17:55 ]
Dan kan je hem net zo goed in het doosje laten waar ie in verzonden wordt,misschien mooi om in op te bergen maar ik ga,niet beledigend bedoeld,mijn ebook reader niet in een veredeld sigarendoosje stoppen om er dan mee te lezen..Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:36:
Wat een verschrikkelijk lelijke skins zeg... Sowieso snap ik het nut van die skins niet, ze beschermen namelijk nauwelijks het plastic , laat staan dat het scherm wordt gedekt tegen druk van buitenaf. Ik ben blij dat ik mijn geld heb uitgegeven aan de Pad & Quill. Kost wel wat (circa 60e), maar dan heb je een onverwoestbaar handgemaakt hoesje van hout en leer, welke je gerust op tafel kan laten liggen in het openbaar.
[afbeelding]
http://www.padandquill.com/the-case-for-kindle.html
Verwijderd
Precies, smaken verschillen en gelukkig maar anders was het erg saai. Deze ereaders zijn juist heel compact en licht van gewicht, daar doet zo'n ontwerp wat mij betreft weer helemaal teniet. Skins zijn voor de fun en een case is voor de bescherming. Deze DIY had ik ook al eens gezien: zelfgemaakt met een echt sigarenkistje en wat vilt. En veel goedkoper!Nick39 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:20:
[...]
Dan kan je hem net zo goed in het doosje laten waar ie in verzonden wordt,misschien mooi om in op te bergen maar ik ga,niet beledigend bedoeld,mijn ebook reader niet in een veredeld sigarendoosje stoppen om er dan mee te lezen..
Het nut van de skins is er niet,maar je kan je reader er mee verfraaien net als jij met je "sigarendoosje" .
Je maakt er in plaats van een algemeen ding,een reader van met een eigen identiteit.
Als jij de jouwe uit het kistje haalt is het gewoon weer een reader die net verzonden is.
Het nut van een skin is dan ook niet zozeer bescherming maar meer een verfraaing,maar zo zie jij je kistje ook.
Er zitten hele mooie skins bij en hele lelijke,waar het om gaat is dat de andere er blij mee is.
Jij bent blij met je sigarendoosje,een ander is blij met zijn plastic velletje,al naar gelang de eigen smaak.
[ Voor 62% gewijzigd door Nick39 op 09-01-2011 16:56 ]
Heb je nog garantie dan.Nick39 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:29:
Dit deed de punt van een flesje "angel" met de Bebook van mijn vriendin.
[afbeelding]
[afbeelding]
It's really really broken... en ja.. ze had een leren beschermcover en ja.. die lag voor het gemak open.. en ja, BOL mag een nieuwe sturen..
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Nee... en bovendien zal dat geen vallende flesjes dekken,dus dat wordt gewoon opnieuw dokken.
Verwijderd
Oei, spijtig. Voordeel is dat je een goede reden hebt voor een nieuwe met een beter Pearl scherm!Nick39 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:29:
Dit deed de punt van een flesje "angel" met de Bebook van mijn vriendin.
[afbeelding]
[afbeelding]
It's really really broken... en ja.. ze had een leren beschermcover en ja.. die lag voor het gemak open.. en ja, BOL mag een nieuwe sturen.. (tegen betaling van onze kant... een ster die een ster veroorzaakt... met kerst had ik er nog in geloofd..)
Helaas.. ze wil gewoon weer een bebook one en dat gaat nog lastig worden want ze worden niet meer gemaakt en zijn uitverkocht.Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:57:
[...]
Oei, spijtig. Voordeel is dat je een goede reden hebt voor een nieuwe met een beter Pearl scherm!
Ze wil de 2010 edition..heb vandaag ff op marktplaats gekeken maar er waren er 3, en een ervan vroeg 200..toedeloe,voor 40 euro meer heb ik een nieuwe ! de andere waren uit 2009 dus dat kan geen 2010 edition zijn... en de sony zonder touch is de 350 maar die is weer 5 inch.. ik had niets over dat sigarenkistje mogen zeggen denk ikzetmolm schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:30:
@Nick39
Op Marktplaats wordt haast elke dag wel een BeBook One aangeboden. Let wel op het verschil tussen de 2009- en 2010-versie (ik weet niet welke je had en welke je wil).
[ Voor 7% gewijzigd door Deezers op 09-01-2011 19:30 ]
Verwijderd
Haha ik lach me hier sufNick39 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:39:
[...]
ik had niets over dat sigarenkistje mogen zeggen denk ik
Aan de deur hoe je niets bij te betalen. Importkosten brengt amazon van tevoren al in rekening. Maar hoe komt het dat jij 130 euro betaald? Mijn order staat voor 150 euro klaar.Dennis Lammers schreef op zondag 09 januari 2011 @ 19:27:
Zo jongens, mijn Kindle 3 Wifi is dan éindelijk echt verzonden.
Zojuist mailtje gehad van Amazon.
Zal mij benieuwen als ik de internationale of gewoon een USA editie krijg opgestuurd en nog moet bijbetalen aan de deur (zo niet, dan voor 130 euro klaar)
(Shipment has left seller facility and is in transit - Jan 09, 2011 9:59:07 AM)
Wachtte al sinds 27 november, dus na wat mailen hoefde ik de verzendkosten niet meer te betalen. Ik ben 165 dollar kwijt.alwinus schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:30:
[...]
Aan de deur hoe je niets bij te betalen. Importkosten brengt amazon van tevoren al in rekening. Maar hoe komt het dat jij 130 euro betaald? Mijn order staat voor 150 euro klaar.
nog nooit gehoord vaan klachtenbeperking? beter 200 mensen op tijd leveren de mensen die nu toch al wachten klagen toch al. dat is helaas zaken doen...Ortep schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:00:
[...]
Natuurlijk klopt het wel. De mensen die het eerste betsteld hadden krijgen de eerste uit de container. De mensen die het later besteld hadden krijgen de volgende uit de container. Zo gaan ze door tot de container leeg is. Dat dat op dezelfde dag gebeurt maakt niet uit.
Als je later besteld zou hebben had je de kans dat 'jouw' Kindle in de volgende container zou zitten en kon je nog langer wachten.
Het zal echt niet gebeuren dat iemand die 14 dagen later dan jij besteld had hem eerder krijgt.
Verwijderd
@JeroenE Ik heb zelf de prs 650 en ik vind het touch heerlijk ( al selecteer ik nog wel eens per ongeluk tekst,maar het gaat om mijn partner en als die eenmaal besloten heeft dat iets,niets is..vergeet het dan maar... ( voornamelijk gebaseerd op mijn 650 beetpakken en dan ook met een vinger op het scherm waarbij ie gaat bladeren,help schrik,dat hoeft niet meer,dat wil ik niet...)alwinus schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:12:
hmm de Bebook Club heeft 8 grijstinten en de Pocketbook heeft er bij plaatjes zestien en bij tekst 4...Weet niet of dat overigens werkt bij alle e-readers. 16 grijstinten in de tekst is ook wat veel misschien
[ Voor 40% gewijzigd door Nick39 op 10-01-2011 13:25 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Ivan4you op 10-01-2011 14:28 ]
Kijk het plaatje bij de post nog eens:Ivan4you schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:26:
@Nick39.Je hebt toch nog garantie op die bebook 2010.Vraag gewoon een nieuw exemplaar.Volgens de Europese regels heb je twee jaar garantie.
[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 10-01-2011 14:59 ]
Ik had de mijne in een record tijd hoor. Toen ik hem bestelde was de levertijd 3 weken maar dat werd doorlopend naar beneden aangapast. Uiteindelijk was het 10 dagen. De grootste vertraging zat in DHL die er op stond alleen overdag te bezorgen. Dat is sneller dan dat sommige (grote)computer zaken hier in Nederland een geheugen stripje afleveren. Ik zit al 14 dagen te wachten op twee 512 stripjes die 'uit voorraad' leverbaar waren. En hier moest ik zelfs nog vooraf met iDeal betalen. Bij Amazon betaalde ik pas per CC op de dag van verzenden. En na een week kreeg ik nog 39 cent terug omdat de euro/dollar prijs iets was aangepast.alwinus schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:41:
US markt word eerder bediend dan de internationale. Heeft blijkbaar geen prio
[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 11-01-2011 11:51 ]
Ik heb besteld op 29 december en verwacht wordt dat ie afgeleverd wordt rond de 24e januari. Dat wist ik meteen en voorlopig blijft dat ook nog staan. Alleen op het moment van bestellen was de US versie (en nu weer) gewoon leverbaar. Maar die sturen ze niet op (en dat bedoelde ik met dat de US markt voorrang heeft). Overigens exact hetzelfde exemplaar minus oplader voor stopcontact. En waarom dat is? converter voor Amerikaanse stekker en klaar is klaraOrtep schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:50:
[...]
Ik had de mijne in een record tijd hoor. Toen ik hem bestelde was de levertijd 3 weken maar dat werd doorlopend naar beneden aangapast. Uiteindelijk was het 10 dagen. De grootste vertraging zat in DHL die er op stond alleen overdag te bezorgen. Dat is sneller dan dat sommige (grote)computer zaken hier in Nederland een geheugen stripje afleveren. Ik zit al 14 dagen te wachten op twee 512 stripjes die 'uit voorraad' leverbaar waren. En hier moest ik zelfs nog vooraf met iDeal betalen. Bij Amazon betaalde ik pas per CC op de dag van verzenden. En na een week kreeg ik nog 39 cent terug omdat de euro/dollar prijs iets was aangepast.
Ik bestel liever bij Amazon dan bij een aantal Nederlandse zaken
Waarschijnlijk zitten de verschillende versies kant en klaar in de doosjes, gesealed en wel. Dus dat zie ze als een ander product. Ik heb trouwens gewoon een versie zonder lader wat dan ook. Alleen een micro USB kabeltje. Past overal op.alwinus schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:20:
Alleen op het moment van bestellen was de US versie (en nu weer) gewoon leverbaar. Maar die sturen ze niet op (en dat bedoelde ik met dat de US markt voorrang heeft). Overigens exact hetzelfde exemplaar minus oplader voor stopcontact. En waarom dat is? converter voor Amerikaanse stekker en klaar is klara
Het maakt niet uit hoor...bij de UK versie zit geen 'extra' tax, maar is hij gewoon duurder omdat daar de BTW al in de prijs zit. Die BTW mag je als een soort sales tax bij de VS versie bijbetalen. Het maakte voor mijn Kindle geloof ik iets van 1-2 Euro uit. Ik weet niet eens meer welke kant op. De verzendkosten zijn ook ongeveer gelijk.Verder via Amazon.co.uk nooit klachten hoor. Altijd prima en snelle service. Alleen jammer dat de kindle's niet vanuit de UK worden verzonden. Scheelt toch importkosten.
Verwijderd
Staat er bij Apeldoorn niet zoiets als customs blablabla?Dennis Lammers schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:30:
Mijn Kindle 3 word door UPS bezorgd.
Alleen vanmorgen was ie in Apeldoorn, en nu weer in de USA?
Rare trackingstatus... hopen dat ik hem morgen heb!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 15:26 ]
Jawel, dat stond er.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:00:
[...]
Staat er bij Apeldoorn niet zoiets als customs blablabla?
Als ie in Koeln is aangekomen wordt hij over het algemeen binnen 24 uur geleverd door UPS.
Verwijderd
Ga er maar vanuit dat ze dat gaat lukken dan, want als het goed is staat Koeln nog vóór Apeldoorn denk ikDennis Lammers schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:24:
[...]
Jawel, dat stond er.
Vooralsnog staat de levertijd op morgen.
Louisville, KY, United States 11/01/2011 4:56 VertrekscanVerwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:27:
[...]
Ga er maar vanuit dat ze dat gaat lukken dan, want als het goed is staat Koeln nog vóór Apeldoorn denk ik
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 15:33 ]
Verwijderd
Geen idee, maar bij eerdere zendingen vanaf amazon was mij ook al opgevallen dat inklaren soms gebeurd op een tijdstip voordat het ding in Keulen aankomt.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:33:
Is dat nieuw dat de inklaring nu gebeurd voor verzending?
Verwijderd
Nou veel leesplezier ermee dan maarDennis Lammers schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:16:
Mijn Kindle is binnen!
Hoefde niks bij te betalen aan UPS, dus ben voor 165 dollar klaar!
De Kindle is eerlijk gezegd nog mooier & slanker als ik had verwacht!
Heb een goede keus gemaakt!
Verwijderd
Je hebt wellicht gelijk, ik heb ook alleen maar verteld dat als iets in Keulen bij UPS aankomt vanaf Amazon dat je dan mag verwachten dat je het binnen 24 uur in huis hebt.WaterFire schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:52:
Ik ben geen moderator, maar er staat bij het reply-window toch duidelijk dat het niet de bedoeling is de bestelstatus te bespreken. Zijn jullie een keer klaar met je Kindles nu alles binnen is?
Ik lees graag dit topic maar wat kan mij het nu schelen als een medetweaker ziet dat zijn reader in Keulen ligt..ervaringen, dat interesseert mij..
Verwijderd
Ze zijn gewoon op, en het wachten is op een nieuwe batch uit China (!). Het zou me niks verbazen als het probleem 'm hierin zit dat de Pearl-schermen niet aan te slepen zijn. Mogelijk heeft Amazon een net iets beter contract met E Ink dan Sony, zodat Amazon alle schermen die geproduceerd worden "inpikt". Sony is dan het slachtoffer van het succes van de Kindle.ChefChocolateball schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:48:
Zijn de Sony 650's altijd al slecht leverbaar geweest? (Overal 2+ weken levertijd) of is de voorraad gewoon op en wachten de winkels op een nieuwe batch uit Japan(?). Wil er 1-tje gaan aanschaffen, maar vraag me af of t ding te krijgen is.
En dit soort berichten zijn dus niet de bedoeling. Lees aub de topicwaarschuwing even door, die staat er niet voor niets._AuToMaTiC_ schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:07:
Die van mij is ook onderweg! De 14e hier als het goed is.
Thanks! Bestel er gewoon 1 bij Bol en wacht dan rustig af.zetmolm schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:49:
[...]
Ze zijn gewoon op, en het wachten is op een nieuwe batch uit China (!). Het zou me niks verbazen als het probleem 'm hierin zit dat de Pearl-schermen niet aan te slepen zijn. Mogelijk heeft Amazon een net iets beter contract met E Ink dan Sony, zodat Amazon alle schermen die geproduceerd worden "inpikt". Sony is dan het slachtoffer van het succes van de Kindle.
Verwijderd
Heb je ook testen gevonden over het stroomverbruik? Ik vind het een erg handige oplossing, maar volgens mij verbruikt zo'n lampje best wat van de accu?Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:42:
handig dat het lichtje gevoed wordt door de Kindle zelf.
[ Voor 19% gewijzigd door alwinus op 13-01-2011 12:00 ]
Als het een ledje is valt dat echt wel mee,ik heb zo'n oplaadbaar lampje van Blokker met 3 leds en die gebruiken een paar milli ampere..Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:52:
[...]
Heb je ook testen gevonden over het stroomverbruik? Ik vind het een erg handige oplossing, maar volgens mij verbruikt zo'n lampje best wat van de accu?
Verwijderd
De laatste firmware van de Kindle 3 heeft de neiging om vast te lopen als je accu minder dan een kwart geladen is. Dit is mij de laatste maand al een keer of twee gebeurd omdat ik hem niet altijd aan de lader hang.alwinus schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:57:
Ook heb ik wat reacties op Amazon.com gelezen over het gebruik van de hoes met ingebouwde lamp. Dat de Kindle rare gebreken vertoonden (vastlopers e.d.) in combinatie met de hoes maar goed in hoeverre dat waar is weet ik niet en ook lang niet iedereen heeft dat. Ik durfde gezien de prijs dat niet aan. Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen als je alles binnen hebt. Ook met name de batterijduur.
Verwijderd
Heb het ook gelezen, die problemen zijn er soms met de hoes zonder licht, ze zijn aan het uitzoeken wat precies de oorzaak is. Deze versie van hoes met lampje heeft geen problemen.alwinus schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:57:
Ook heb ik wat reacties op Amazon.com gelezen over het gebruik van de hoes met ingebouwde lamp. Dat de Kindle rare gebreken vertoonden (vastlopers e.d.) in combinatie met de hoes maar goed in hoeverre dat waar is weet ik niet en ook lang niet iedereen heeft dat. Ik durfde gezien de prijs dat niet aan. Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen als je alles binnen hebt. Ook met name de batterijduur.
edit: Mijn Kindle staat gepland voor verzending (ruime een week eerder dan gepland). Yeuh. Volgende week kan ik dan ook eindelijk mijn ervaringen doorgeven. Alvast wat boeken klaarzetten
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 13:56 ]
Verwijderd
Ik klap de hoes gewoon dubbel met het elastiek eromheen, dan is het een soort leesplankje met de Kindle erop.DUTCHSPiRiT schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:19:
Ik heb zelf de zwarte versie van de hoes en die bevalt prima. Ik haal de Kindle wel regelmatig uit de hoes omdat ik dat prettiger vind wanneer ik hem in één hand vast heb.
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
Volgens mij hebben ze ook een OSX versie van hun software: http://ebookstore.sony.com/download/.Blonde Tux schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:19:
Vandaag ook maar eens een E-reader besteld.
De Sony Reader Pocket PRS350. Zijn er nog wat tips voor gebruik met OSX? Ik neem namelijk aan dat Sony geen OSX programma's heeft.
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
[ Voor 29% gewijzigd door WaterFire op 14-01-2011 16:19 . Reden: typo ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq