Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste
Acties:
  • 193.904 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Laudor schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 20:42:
Ik heb al een keer meegemaakt dat ik bij een webwinkel ineens niet meer mocht kopen omdat ik uit NL kom, als dat bij Amazon gebeurt zit je wel met de gebakken peren. Om die reden zou ik niet snel voor de Kindle gaan.
Waarom is dat een probleem? Je kan er ieder boek wat je waar dan ook vandaan het op zetten. Mogelijk kan je iets niet bij Amazon kopen, maar dan koop jet toch bij Bol of bij weet ik wie?

Omzetten van het ene naar het andere formaat is een kwestie van seconden. En als je een boek nergens mag kopen kan je het ook niet op je Sony zetten omdat je het dan gewoon nooit mag kopen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie het wel of niet hebben van wifi niet zo als een probleem,je weet zelf hoeveel je leest en hoe snel,dus dreigt je voorraadje op te raken dan zet je nieuwe boeken er op.
Een gemiddeld e-book is maximaal 300 kb,laten we de afrondingen even buiten wegen dan gaan er bij 1 GB 3000 boeken op een reader.
Draadloze stroom heb je nog niet,dus kan de reader gelijk even laden als ik boeken er op zet.
Het wel of niet hebben van wifi is voor mij geen criterium om een reader al dan niet te kopen.
Ik ga voor gemak,als ik een reader wil hebben dan koop ik die,maar ik ga er geen maanden op wachten of via een buitenlandse verzendconstructie bestellen.
Dan zit je dus vast aan de in Nederland verkrijgbare merken maar dat vind ik geen ramp, mijn sony 650 bevalt prima,er ligt een asus netbookje in mijn nachtkastje.
Vragen om raad is erg moeilijk omdat iedereen zijn/haar reader gaat aanprijzen.
Ik heb ook nog een prs-505 en een bebook one 2010,en die bevallen me net zo.
Met de 650 lees ik het meest omdat ik zelf mijn boeken scan,zie ik een foutje dan kan ik die markeren met de stylus en eens in de zoveel tijd haal ik met sigil al de gevonden fouten uit het ebook en ben zo een gelukkig mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:01
Jullie herkennen vast mijn probleem wel:

- je hebt al een mooie verzameling (epub) e-books.
- vervolgens krijg je er een andere verzameling bij

Nu wil je beide verzamelingen mergen, zodat de dubbelen eruit gaan. Alleen soms is de naamgeving iets anders, zodat je alsnog met dubbele zit. Calibre wil die er wel uit gooien, maar dan mis je soms andere boeken die dezelfde titel hebben (mij al meerdere keren overkomen).

Heb al wel een java library gevonden die epubs kan lezen waardoor je waarschijnlijk alle info kunt extraheren. Maar voordat ik zoiets zelf maak kijk ik liever even of er al iets is gemaakt.

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Red devil schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 15:19:
Nu wil je beide verzamelingen mergen, zodat de dubbelen eruit gaan. Alleen soms is de naamgeving iets anders, zodat je alsnog met dubbele zit. Calibre wil die er wel uit gooien, maar dan mis je soms andere boeken die dezelfde titel hebben (mij al meerdere keren overkomen).
Ik die het op de 'primitieve' manier.

Ik importeer de nieuwe boeken in een eigen Library in Calibre en via 'manage authors' zorg ik dat de schrijvers van alle boeken kloppen. Voor mij is dat achternaam, voornaam.

Ik maak een extra derde Library aan in Calibre...daar plaats ik de andere twee in

Dan sorteer ik op schrijver en scroll er doorheen. Dan springen de dubbele er snel genoeg uit, tenzij je van een schijver meer dan 30 boeken hebt of zo.

Het lijkt veel werk, maar de schrijvers moest je toch al kloppend maken. Je doet hooguit wat dubbel werk voor de dubbele boeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 18-12-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe echt alles handmatig. Heeeeeeeel veel werk, gebruik ook niet Calibre, maar maak zelf een mappenstructuur in Windows hiervoor (maar dat komt misschien omdat ik in de informatiesector werk en een eigen systeem heb).

Ik download trouwens heel heel zelden collecties omdat er altijd veel troep tussen zit en het altijd heel slecht of helemaal niet geordend is.

Eigenlijk zou er een soort Tag&Rename moeten zijn voor epubs, gat in de markt :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Calibre is een tag&rename programma. Je kunt er ook mee batch-taggen en als je dubbele boeken hebt met verschillende formaten kun je ze samenvoegen. wijzigingen in de metatdata worden direct op de schijf weergegeven. Als je een collectie importeert dan zou ik de tag gewoon even veranderen die aan nieuw geimporteerde boeken wordt meegegeven. Dan kun je die boeken snel ff oproepen met de tag en dan ff doorlopen.

Maar wat betreft collecties troep, klopt helemaal. Ik snap ook niet waar die vandaan komen, blijkbaar mensen met 100'en boeken, alle formaten door elkaar, metadata niet aanwezig, veel dubbelen, ik word al gek van het idee zo een troep op mijn schijf te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Red devil schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 15:19:
Jullie herkennen vast mijn probleem wel:

- je hebt al een mooie verzameling (epub) e-books.
- vervolgens krijg je er een andere verzameling bij

Heb al wel een java library gevonden die epubs kan lezen waardoor je waarschijnlijk alle info kunt extraheren. Maar voordat ik zoiets zelf maak kijk ik liever even of er al iets is gemaakt.

Anyone?
Duplicate Cleaner.
http://www.digitalvolcano.co.uk/content/duplicate-cleaner
Werkt echt perfect,kijkt naar titel,datum,grootte.
Haalt echt alles er uit, zelfs files die expres helemaal anders genoemd had en waarvan ik de grootte had veranderd,werden toch terug gevonden.

" is a useful program to help you organize the contents of your home hard drive or corporate network.

You'd be surprised just how many redundant or duplicate files you could find forgotten in an obscure documents folder. Duplicate Cleaner will deep scan for all types of files - photos, music, films/video, Word documents, PowerPoint presentations, text files - you name it, if it appears twice on your computer then Duplicate Cleaner will find it. Once these files are found you are provided with helper tools to enable you to select which copies to delete or move.These files can be deleted to the recycle bin, moved into an archive elsewhere, or replaced with hardlinks. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:01
Nick39 schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:52:
[...]

Duplicate Cleaner.
http://www.digitalvolcano.co.uk/content/duplicate-cleaner
Werkt echt perfect,kijkt naar titel,datum,grootte.
Haalt echt alles er uit, zelfs files die expres helemaal anders genoemd had en waarvan ik de grootte had veranderd,werden toch terug gevonden.
Supertool Nick! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:38
Ben ik weer :P

Ik heb dus van school een Sony PRS-600 in bruikleen, maar die moet na de kerstvakantie terug. (overigens merk ik die hele vervelende 'waas' nu wel ja)

Inmiddels dus al sinds 27 november een Kindle WiFi besteld die nog niet verzonden is...
Heb veeeeeeeel boeken in EPUB formaat op mijn PC staan (weet niet als ze beveiligd zijn, kan ze gewoon openen op de Sony Reader)...

Nu mijn vraag: Kan de Sony zowel beveiligde als niet-beveiligde EPUBS lezen? Want anders heb ik straks een Kindle en wil ik alles omzetten naar MOBI, maar als de helft beveiligd blijkt en de Kindle dat niet aankan heb ik er niks aan... :P

Anders toch maar een PRS-350 kopen, maar als de Kindle dat wél gewoon kan dan laat ik mijn bestelling staan bij Amazon....

[ Voor 4% gewijzigd door Deezers op 19-12-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis Lammers schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:30:
Ben ik weer :P

Ik heb dus van school een Sony PRS-600 in bruikleen, maar die moet na de kerstvakantie terug. (overigens merk ik die hele vervelende 'waas' nu wel ja)

Inmiddels dus al sinds 27 november een Kindle WiFi besteld die nog niet verzonden is...
Heb veeeeeeeel boeken in EPUB formaat op mijn PC staan (weet niet als ze beveiligd zijn, kan ze gewoon openen op de Sony Reader)...

Nu mijn vraag: Kan de Sony zowel beveiligde als niet-beveiligde EPUBS lezen? Want anders heb ik straks een Kindle en wil ik alles omzetten naar MOBI, maar als de helft beveiligd blijkt en de Kindle dat niet aankan heb ik er niks aan... :P

Anders toch maar een PRS-350 kopen, maar als de Kindle dat wél gewoon kan dan laat ik mijn bestelling staan bij Amazon....
Dennis,

Hier is een simpel trucje voor om te checken.
Installeer even Kindle for Windows en Calibre... voeg de epubs toe in Calbire en kijk of je ze in Calibre kan openen in Kindle for Windows door ze dubbel te klikken.... als je ze daarin kunt openen dan werken ze ook op de Kindle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:15
@Dennis
Dat klinkt niet alsof je de reader met je eigen Adobe ID geautoriseerd hebt, en dan kunnen het dus geen beveiligde ePubs zijn.

Elke reader die beveiligde ePubs kan lezen, kan ook overweg met onbeveiligde. Dat geldt dus ook voor de Sony.

Je kunt alvast Calibre downloaden en installeren op je PC, en de boeken naar Mobi converteren. Heb je ze vast klaarstaan als je Kindle binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Ik gebruik al Calibre voor de Sony die ik nu heb en dat gaat prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Graag gedaan..gebruik hem ook vaak..je staat er versteld van hoeveel dubbele meuk je verzamelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Ik weet niet als het toeval is of niet maar toen ik net naar mijn Kindle bestelstatus keek (geplaatst op 27 nov.) staat er: verwachte verzenddatum : 22 december - 24 januari. Eerder stond daar 18-26 januari 2011. Dus het lijkt er op dat ie mogelijk al deze week wordt verzonden, maar het kan net zo goed pas laatste week van januari zijn... :-P

Iemand waar ie al wel is verzonden die voor mij of na mij heeft besteld? *Kindle 3 WiFi*?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De e-readers waren op bij de Hema, nu zijn ze weer op voorraad en 30 euro duurder opeens ?
Zie http://www.hema.nl/nl-nl/...t.aspx?productid=70400049

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 22:01:
De e-readers waren op bij de Hema, nu zijn ze weer op voorraad en 30 euro duurder opeens ?
Zie http://www.hema.nl/nl-nl/...t.aspx?productid=70400049
Ik zou sowieso afwachten of de beloofde firmware-upgrade ooit komt. Vorig jaar, toen de AKO 'm verkocht, werd er ook van alles beloofd, maar de kopers van toen wachten nog steeds.

Voor hetzelfde geld heb je nu ook een BeBook One '09 Refurbished. Niet het nieuwste van het nieuwste, maar wel een reader die zich bewezen heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door zetmolm op 21-12-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zetmolm schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 22:29:
[...]

Ik zou sowieso afwachten of de beloofde firmware-upgrade ooit komt. Vorig jaar, toen de AKO 'm verkocht, werd er ook van alles beloofd, maar de kopers van toen wachten nog steeds.

Voor hetzelfde geld heb je nu ook een BeBook One '09 Refurbished. Niet het nieuwste van het nieuwste, maar wel een reader die zich bewezen heeft.
Zeker weten,hoewel de prijsstelling van de Bebook's wel hoog ligt, voor de prijs van een 2010 edition heb je ook een sony,maar de oude bebook,ook al is ie minder dan de 2010,is een prima ding en daar zou ik idd eerder voor gaan als de Hema variant,die trouwens ook voor 99 euro bij de block ligt.
De 2010 edition is trouwens "sold out"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zetmolm schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 22:29:
He, dat is een fijne link. Dank je. Ik heb nu een Hanlin V3 (zelfde als de bebook one) en ik heb liever 2 dezelfde readers omdat ik dan niet alles dubbel hoef te converteren en iedereen in huis kan al overweg met mijn reader.

Mooi voor de verlanglijst van december :)

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:34

Tuxie

En WeL nU!

Ook ik heb een tijdje al een kindle 3 in bestelling staan maar bij mij staat de bestelstatus nog steeds op ein januari. Verder is er niks veranderd. Het mapje is inmiddels al wel binnen :+

Verwijderd

Tuxie schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:59:
Ook ik heb een tijdje al een kindle 3 in bestelling staan maar bij mij staat de bestelstatus nog steeds op ein januari. Verder is er niks veranderd. Het mapje is inmiddels al wel binnen :+
Langere levertijd kan kloppen: de Kindles gaan nu als warme broodjes. Amazon verkoopt waarschijnlijk 8 miljoen Kindle's in 2010, veel meer dan was verwacht.
De Kindle is dit jaar een regelrechte verkoophit voor Amazon, er is dus zeker een markt naast de tablet's als de iPad. Want het leek even spannend te worden met al dat tablet geweld.

http://www.businessweek.c...-to-exceed-estimates.html

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Ik zit er ook aan te denken om een Kindle te bestellen.
Heb inmiddels een aardige verzameling ebooks (epub).
Is er geen tooltje om te checken of er DRM op zit?

Heeft het nut om een 3G versie aan te schaffen of werkt dat niet in NL?

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:07
Werkt prima in NL, maar vooral handig als je op reis bent :)

• Deezers
Iemand ervaring met de Archos 70 eReader? 79 eurootjes... geen E-ink scherm zo te zien.... http://www.ereaderstore.n...82/archos-70-ereader.html

Verwijderd

Dennis Lammers schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:02:
Iemand ervaring met de Archos 70 eReader? 79 eurootjes... geen E-ink scherm zo te zien.... http://www.ereaderstore.n...82/archos-70-ereader.html
misschien heb je wat aan deze review, is een duurder model volgens mij, maar ik denk dat de conclusie wel opgaat voor de 70 ereader.

http://www.engadget.com/2...hos-7-home-tablet-review/

Verwijderd

Ridder schreef op donderdag 23 december 2010 @ 18:45:
Is er geen tooltje om te checken of er DRM op zit?

Met Calibre kan je zien of er DRM op zit, als je hem niet in de Calibre reader kan openen is hij DRM beveiligd, kan je hem wel openen dan kan je hem dus ook naar mobi converteren waarmee de Kindle prima uit de voeten kan. Sowieso is Calibre een absolute "muste have" om je reader een beetje makkelijk georganiseerd te houden :P

3G werkt in Nederland alleen voor de Amazon store en wikipedia, de rest van het internet is vanwege roaming kosten (voor rekening van Amazon) geblokkeerd.
Zet je echter je verblijfplaats in je Amazon Kindle account op USA dan werkt internet hier gewoon ook, alleen druist het in tegen de gebruikersvoorwaarden en riskeer je afsluiting van je account of een aanslag op je creditcard voor roaming kosten (die in je overeenkomst genoemd worden als mogelijk te vorderen). ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 20:42 ]

Verwijderd

cnsmr schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:30:
[...]

Werkt prima in NL, maar vooral handig als je op reis bent :)
Werkt alleen voor Amazon en Wikipedia als je als hoofdadres Nederland hebt staan in je account... dus zo prima is dat nu ook weer niet voor algemeen internetten, alleen als je even snel een boek wilt kopen bij Amazon. :X

Overigens als je op reis bent moet je wel je adres in je account omzetten naar dat land, want men kijkt naar je Amazon account en niet naar de provider waar je binnenwipt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Laatst online: 21-05-2019
Vorige week gemerkt dat het scherm van mijn kindle stuk was (dode pixels, pixels die stuque zaten op screensaver afbeelding en dan enkele werkende pixels). Na deze week een paar keer gemailed te hebben eens gebeld naar het international support number (+1 206 266 0927) al waar ik na drie korte vragen (dropped kindle, pressure on kindle, contact with liquids) bevestiging kreeg dat mijn kindle ingeruild mag worden. Meteen een order opgezet, de kindle wordt volgende week geleverd en ik heb een shipping label voor UPS gehad waarmee ik mijn oude kindle moet opsturen. Geen kosten voor mij behalve de telefoonkosten. Ik moet de oude kindle wel binnen 30 dagen terugsturen of ik moet betalen voor de nieuwe.

Nu hoop ik dat volgende week, als mijn nieuwe kindle geleverd word ik thuis ben en dat ik de UPS guy kan overtuigen om het pakketje met mijn oude kindle in mee te nemen, of ik ga nog naar Diegem moeten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
qanar schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:29:
Vorige week gemerkt dat het scherm van mijn kindle stuk was (dode pixels, pixels die stuque zaten op screensaver afbeelding en dan enkele werkende pixels). Na deze week een paar keer gemailed te hebben eens gebeld naar het international support number (+1 206 266 0927) al waar ik na drie korte vragen (dropped kindle, pressure on kindle, contact with liquids) bevestiging kreeg dat mijn kindle ingeruild mag worden. Meteen een order opgezet, de kindle wordt volgende week geleverd en ik heb een shipping label voor UPS gehad waarmee ik mijn oude kindle moet opsturen. Geen kosten voor mij behalve de telefoonkosten. Ik moet de oude kindle wel binnen 30 dagen terugsturen of ik moet betalen voor de nieuwe.

Nu hoop ik dat volgende week, als mijn nieuwe kindle geleverd word ik thuis ben en dat ik de UPS guy kan overtuigen om het pakketje met mijn oude kindle in mee te nemen, of ik ga nog naar Diegem moeten rijden.
Wel raar dat jij meteen een nieuwe Kindle krijgt opgestuurd (wel mooi voor je hoor! :)) en dat ik, net als andere mensen, de Kindle al sinds eind November in bestelling hebben staan, en dat deze nog steeds niet is verzonden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
qanar schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:29:
Vorige week gemerkt dat het scherm van mijn kindle stuk was (dode pixels, pixels die stuque zaten op screensaver afbeelding en dan enkele werkende pixels). Na deze week een paar keer gemailed te hebben eens gebeld naar het international support number (+1 206 266 0927) al waar ik na drie korte vragen (dropped kindle, pressure on kindle, contact with liquids) bevestiging kreeg dat mijn kindle ingeruild mag worden.
En wat had je geantwoord op die vragen? Oftewel, hoe is die van jou stuk geraakt? De onze is ook opeens kaduuk. Lijnen over het scherm en een witte vlek, met een stukje die nog wel werkt. Zit in een hoesje.
Meteen een order opgezet, de kindle wordt volgende week geleverd en ik heb een shipping label voor UPS gehad waarmee ik mijn oude kindle moet opsturen. Geen kosten voor mij behalve de telefoonkosten. Ik moet de oude kindle wel binnen 30 dagen terugsturen of ik moet betalen voor de nieuwe.

je kan toch ook gewoon een afhaalafspraak maken? Hoeft niet speciaal langs te gaan hoor.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

Gisteren toch maar een Kindle 3G besteld en op laten sturen naar vrienden in Tennessee, die hem dan weer hierheen doorsturen...

Bij huidige dollarkoers kost ie ongeveer 145 euro incl.shipping naar TN, dan moet ie alleen nog hierheen.
Hij (of is het "zij"??) wordt uiterlijk 4 januari in TN bezorgd.
Ik ga 8 januari voor een langere periode voor mijn werk naar het buitenland, dus ik ben bang dat ik hem/haar dan nog niet heb....maar andere familieleden zullen er wel raad mee weten.

Ik heb gisteren Calibre geinstalleerd en ook Kindle for Mac.
De geconverteerde epubs (naar mobi) openen netjes in Calibre: geen DRM dus (?).
Converteren gaat niet echt snel en vergt flink wat van de CPU.
In Kindle staan nu een paar boeken die ik op mijn iPhone gezet had, maar ik kan er geen boeken bijzetten??
Dat is dan een kwestie van Kindle aansluiten en ebooks naar Kindle slepen en dan staan ze er volgende keer wel bij???

Ik had een verzameling van zo'n 2600 boeken (epubs) en die waren allemaal in achternaam-voornaam-titel formaat......maar na importeren in Calibre is er van de overzichtelijkheid niet veel meer over.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
kmf schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:40:
En wat had je geantwoord op die vragen? Oftewel, hoe is die van jou stuk geraakt? De onze is ook opeens kaduuk. Lijnen over het scherm en een witte vlek, met een stukje die nog wel werkt. Zit in een hoesje.
Dat was 3 keer nee, klinkt wel als hetzelfde probleem trouwens. Ik heb eigenlijk geen idee waardoor het komt, 's avonds op mijn nachtkastje gelegd en de avond erna wou ik verder lezen en ging hij niet meer.
kmf schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:40:
je kan toch ook gewoon een afhaalafspraak maken? Hoeft niet speciaal langs te gaan hoor.
Ah handig, dat wist ik eigenlijk niet. Toch eens uitzoeken dan.

[ Voor 3% gewijzigd door qanar op 24-12-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoosKik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-05-2023
edit2:
nvm, heb een ander script gevonden, en hiermee heb ik wel de DRM eruit kunnen slopen.
(Boek: 2010 - Zo werden wij wereldkampioen) €6.50 bij Bol.com, gratis bij mij ;) )
[/quote]

Ben benieuwd naar dat andere script. Ik zit met hetzelfde probleem. Mag ik een hint?
Alvast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ridder schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 16:06:
Ik had een verzameling van zo'n 2600 boeken (epubs) en die waren allemaal in achternaam-voornaam-titel formaat......maar na importeren in Calibre is er van de overzichtelijkheid niet veel meer over.... :'(
In welk formaat bedoel je? Het gaat om de meta data en niet om de filenaam. As je meta data goed staat, staat het in Calibre ook goed. Waar je hooguit tegenaan kan lopen is dat hij wel sorteert op achternaam, maar je het als voornaam-achternaam laat zien.

Dus:

1) Karel Arends
2) Adam Stone

Maar dat kan je instellen.

Als dat niet goed stond, of niet consequent in de meta data was zal het er niet beter op worden.
Vergelijk het maar met een MP3 die je 50Cent noemt, maar die in de tag Mozart heeft staan terwijl de muziek eigenlijk van de Golden Earring is.

Als je zeker wet dat de filenaam echt beschrijft wat er in zit kan je ook importeren met de optie dat Calibre zijn meta data gegevens uit de filenaam moet halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Mijn PRS-600 van Sony is compleet vastgelopen.
Hij staat op bladzijde 339 stil en kan niet voor/achteruit worden gebladerd.

Resetten, aan/uitswitchen, via USB verbinden... het heeft allemaal geen zin.
Hij blijft maar staan op pagina 339.

Overigens als ik hem via USB aansluit brand wel het rode oplaadlampje, maar aangezien ik hem gisteravond compleet heb opgeladen is dat niet het probleem...

Moet ik gewoon een paar uur wachten of wat?
Heb al gezocht op internet, meer mensen hebben last van deze vastlopers en bij de een is het zo opgelost en bij de ander niet, die brachten hem terug naar de winkel.

Alleen mijn is geleend van de Mediatheek op school....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
Dennis Lammers schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:28:
[...]

Wel raar dat jij meteen een nieuwe Kindle krijgt opgestuurd (wel mooi voor je hoor! :)) en dat ik, net als andere mensen, de Kindle al sinds eind November in bestelling hebben staan, en dat deze nog steeds niet is verzonden....
Net mijn bestellingen bekeken op amazon.com en de Kindle staat klaar om te shippen rond 18-20/1. Persoon bij klantendienst had zich dus vergist over die meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Heb zo'n e-reader gehad, volgens mij loopt iedereen hier toch tegenaan of niet?

Ik heb de be-book neo.
Zie de SD kaart sleuf.
Ik naar de mediamarkt een sd kaartje gehaald.

Download een boek van bol en kopieer via de digital editions van adobe het gemaakte epub bestand naar het sd kaartje. Niet te openen op de e-reader vanwege de drm beveiliging.

Vind het een heel mooi apparaat maar als je voor het eerst er een boek op moet zetten is het wel wat omslachtig ;)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis Lammers schreef op zondag 26 december 2010 @ 20:20:
Mijn PRS-600 van Sony is compleet vastgelopen.
Hij staat op bladzijde 339 stil en kan niet voor/achteruit worden gebladerd.

Resetten, aan/uitswitchen, via USB verbinden... het heeft allemaal geen zin.
Hij blijft maar staan op pagina 339.

Overigens als ik hem via USB aansluit brand wel het rode oplaadlampje, maar aangezien ik hem gisteravond compleet heb opgeladen is dat niet het probleem...

Moet ik gewoon een paar uur wachten of wat?
Heb al gezocht op internet, meer mensen hebben last van deze vastlopers en bij de een is het zo opgelost en bij de ander niet, die brachten hem terug naar de winkel.

Alleen mijn is geleend van de Mediatheek op school....
Een ander boek opent hij niet ???
Reset knop ingedrukt houden en dan de aan en uit knop 4 seconden op uit houden,dan beiden los laten en kijken of hij opnieuw wil op booten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Wii4all schreef op maandag 27 december 2010 @ 09:42:

Ik heb de be-book neo.
Zie de SD kaart sleuf.

Download een boek van bol en kopieer via de digital editions van adobe het gemaakte epub bestand naar het sd kaartje. Niet te openen op de e-reader vanwege de drm beveiliging.

Vind het een heel mooi apparaat maar als je voor het eerst er een boek op moet zetten is het wel wat omslachtig ;)
Van de bebook weet ik het niet, maar als je op de sony reader biebboeken wilt hebben, moet je deze eerst authoriseren voordat ie de boeken kan lezen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
kmf schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:17:
[...]

Van de bebook weet ik het niet, maar als je op de sony reader biebboeken wilt hebben, moet je deze eerst authoriseren voordat ie de boeken kan lezen.
Ja, dit heb ik ook. Gekochte boeken gaan bij mij dan ook altijd via de sony software (hoewel ik hier liever met een grote boog omheen loop). Ik denk dat er bij de bebook ook wel zoiets zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
@Wii4all
Kijk eens hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Wii4all schreef op maandag 27 december 2010 @ 09:42:

Ik heb de be-book neo.
Zie de SD kaart sleuf.

calibre gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Bedankt voor de tips.

Ik zie al wat er bij mij niet helemaal lekker liep.

Heb een video op i-net gevonden.

Als jeje ebook op de pc aansluit hoort hij hem te herkennen ik dacht dat het gelukt was omdat ik het sdkaartje in de e-reader kon benaderen vanuit mn pc. Ik zag echter de e-reader niet bij de adobe digital editions staan.

Als dat werkt denk ik dat het een stuk beter gaat.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toelis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
Dennis Lammers, probeer de accu er eens uit te halen. Enige minuten er uit laten en er opnieuw indoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

De Kindle schijnt wel redelijk te verkopen.

http://www.nu.nl/gadgets/...t-van-amazoncom-ooit.html

Als ze in dit tempo doorgaan zijn ze in een record tijd de allergrootste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
zag dat bericht, 158 per seconde das toch niet normaal.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Nu.nl heeft de nieuwsrelease van Amazon niet helemaal goed gelezen. Die 158 per seconde slaat niet op de Kindle, maar op het aantal verkopen op Amazon.com over alle productcategorieën heen op hun topdag, 29 november.
Amazon vertelt zelf niet hoeveel Kindles ze verkocht hebben, maar volgens andere bronnen zijn het er zo'n 8 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

zetmolm schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:07:
Amazon vertelt zelf niet hoeveel Kindles ze verkocht hebben, maar volgens andere bronnen zijn het er zo'n 8 miljoen.
Ze zeggen wel dat het het best verkopende item ooit is. Hij is vaker verkocht dan de laatste Harry Potter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Ortep schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:05:
[...]

Ze zeggen wel dat het het best verkopende item ooit is. Hij is vaker verkocht dan de laatste Harry Potter
Klopt. Grote vraag is nu: hoe vaak hebben ze de laatste HP verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Ze hebben mijn Kindle (27 november besteld) nog steeds niet verzonden ondanks dat de levertijd op 24 december stond.... heb maar eens een mailtje gestuurd weer en tot mijn verbazing hebben ze de (hoge) verzendkosten geschrapt als compensatie! :-) Nu komt het totale orderbedrag uit op 165 dollar ipv 190 (nog steeds duurder dan de 139 dollar die Amerikanen betalen maarja..) omgerekend zo'n 125 euro.

Helaas is ie dus nog steeds niet verzonden, maar nu ik hem voor 125 euro krijg, en de goedkoopste in Nederland minimaal 150/175 euro is, wacht ik dus nog maar ff :) 125 euro is wel érg goedkoop voor een e-reader, hedendaags! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:34

Tuxie

En WeL nU!

Hij is pas goedkoop als je de kindle in je handen hebt he ... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 17:42
Dennis Lammers schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:42:nog steeds duurder dan de 139 dollar die Amerikanen betalen maarja..
Daar denk je te makkelijk over, je houdt nu geen rekening met eventuele belastingen die een Amerikaan ook moet betalen als hij zijn bestelling plaatst. Dat het salestax systeem daar anders in elkaar zit wil nog niet zeggen dat een Amerikaan minder betaald. In dit geval betalen we evenveel juist. Er zit alleen verschil in wat de ontvanger aan belastingen (en soms invoerkosten) moet betalen, iets wat door je (lokale) overheid wordt veroorzaakt. Amazon lijkt dus juist geen prijsverschil te maken voor hun buitenlandse klanten wat ik erg netjes van ze vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:04:
[...]

Daar denk je te makkelijk over, je houdt nu geen rekening met eventuele belastingen die een Amerikaan ook moet betalen als hij zijn bestelling plaatst. Dat het salestax systeem daar anders in elkaar zit wil nog niet zeggen dat een Amerikaan minder betaald. In dit geval betalen we evenveel juist. Er zit alleen verschil in wat de ontvanger aan belastingen (en soms invoerkosten) moet betalen, iets wat door je (lokale) overheid wordt veroorzaakt. Amazon lijkt dus juist geen prijsverschil te maken voor hun buitenlandse klanten wat ik erg netjes van ze vind!
Sales tax is gemiddeld 8% in de USA, dus da's nog altijd goedkoper als de 19% BTW die je hier als import tax op je Kindle mag aftikken.
Met een dollarkoers van 1,36 kostte mijn Kindle 3 in euro's inclusief verzending en invoeren 140 euro.

En dat Amazon geen prijsverschil maakt voor internationale klanten is kul, want als je je Kindle binnen Europa wilt kopen bij de co.uk Sarl van Amazon dan is het kreng nog duurder dan dat je hem vanuit de US 0laat komen. Daar rekent men namelijk 139 britse ponden, dus met een koers van 1,25 is dat al duurder dan kompleet ingevoerd en verzonden vanuit de USA.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Sinds gisteren in het bezig van een BeBook Neo. Ik ben positief verast. Het dingetje leest zeer prettig en opzicht gaat het verversen (dus volgende pagina) lekker snel. Wel heeft het beestje soms moeite met het maken van annotaties in een grote pdf file (Reference manual van een PowerPC processor, ongeveer 1600 pagina's) maar verder zoeft het ding door de grote PDF files heen. Voor de rest ondersteund het ding een heleboel formaten.

De mogelijkheden voor zoomen zijn ook prettig (sinds de 1.4 firmware) je kunt nu de text vergroten (dat heet eigenlijk text-reflow) waardoor de text ook netjes terugloopt wanneer de zin breder is dan het scherm. Nadeel daarbij is wel dat eventuele vector images stuk gaan en dat daarvan alleen de tekst overblijft. Als je dan toch moet inzoomen op afbeeldingen dan kun je daarvoor gewoon de zoom functie gebruiken, waarbij de tekst wel buiten het scherm valt en je daarbij moet schuiven. De ereader bewaart ook de positie in al je boeken zodat wanneer je verder wilt lezen je gelijk weer verder kunt lezen waar je gebleven was.

Je kunt er mee internetten maar ik vind internetten op een e-reader nu eigenlijk een beetje onzin. Het enigste wat wel handig is dat je gemakkelijk bij de e-book stores van bol.com e.d. kunt komen en gelijk de e-books naar je ereader kunt downloaden. Daarnaast vind ik het touchscreen maar irritant maar misschien komt dat omdat ik verwent ben met een HTC Desire met een lekker gevoelig touchscreen. Het touchscreen werkt overigens alleen met het bijgeleverde pennetje, niet met je nagels of vingers.

Ik ben er in elk geval zeer content mee, scheelt weer printen omdat ik papier fijner vind lezen dan scherm :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

Dennis Lammers schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:42:
Ze hebben mijn Kindle (27 november besteld) nog steeds niet verzonden ondanks dat de levertijd op 24 december stond.... heb maar eens een mailtje gestuurd weer en tot mijn verbazing hebben ze de (hoge) verzendkosten geschrapt als compensatie! :-) Nu komt het totale orderbedrag uit op 165 dollar ipv 190 (nog steeds duurder dan de 139 dollar die Amerikanen betalen maarja..) omgerekend zo'n 125 euro.

Helaas is ie dus nog steeds niet verzonden, maar nu ik hem voor 125 euro krijg, en de goedkoopste in Nederland minimaal 150/175 euro is, wacht ik dus nog maar ff :) 125 euro is wel érg goedkoop voor een e-reader, hedendaags! :)
Mijn Kindle 3 3G besteld op 24 december en hij is zojuist gearriveerd in TN.
Nu maar hopen dat ze hem snel op de post doen, want 8 januari moet ik voor een tijdje voor werk naar buitenland.

Nu alvast bezig met ebooks categoriseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ridder schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:30:
[...]
Mijn Kindle 3 3G besteld op 24 december en hij is zojuist gearriveerd in TN.
Nu maar hopen dat ze hem snel op de post doen, want 8 januari moet ik voor een tijdje voor werk naar buitenland.

Nu alvast bezig met ebooks categoriseren.
Dat ga je best halen, vanaf het moment dat je hem in Koeln ziet staan in de tracking heb je hem binnen 24 uur in huis. Tot nu toe echt alles van Amazon binnen 3 werkdagen thuisgeleverd gekregen.
Zelfs een echt boek gekocht op kerstavond werd afgelopen maandag netjes afgeleverd door UPS.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, mijn foxit eslick zou 8000 pagerefreshes moeten kunnen halen met een acculading, maar in de praktijk haalt hij er zo'n 2000.
Na wat googlen kwam ik er al snel achter dat het beloofde aantal refreshes eigenlijk nooit wordt gehaald bij ereaders.
Maar ik wil toch ff vragen, hoeveel refreshes halen jullie met je ereader met een volle acculading?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:35:
[...]

Sales tax is gemiddeld 8% in de USA, dus da's nog altijd goedkoper als de 19% BTW die je hier als import tax op je Kindle mag aftikken.

En dat Amazon geen prijsverschil maakt voor internationale klanten is kul, want als je je Kindle binnen Europa wilt kopen bij de co.uk Sarl van Amazon dan is het kreng nog duurder dan dat je hem vanuit de US 0laat komen. Daar rekent men namelijk 139 britse ponden, dus met een koers van 1,25 is dat al duurder dan kompleet ingevoerd en verzonden vanuit de USA.
Zoals ik al zei dus, prijs voor belasting is identiek, dat de belasting in de US lager is (of zelfs afwezig kan zijn bij internetbestellingen) is een keuze van de betreffende overheid.

De Kindle staat op Amazon voor 109 pond, geen 139, komt dus ook heel aardig in de buurt van de 125 euro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

hey gadver. Net besloten een Kindle 3 te bestellen...is de internationale versie pas over 3 / 4 weken weer leverbaar? Damn. Dat is toch wel een partijtje minder :(

edit: maar ik ben niet de enige lees ik al :P

[ Voor 13% gewijzigd door alwinus op 29-12-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 18:47:
Hoi, mijn foxit eslick zou 8000 pagerefreshes moeten kunnen halen met een acculading, maar in de praktijk haalt hij er zo'n 2000.
Na wat googlen kwam ik er al snel achter dat het beloofde aantal refreshes eigenlijk nooit wordt gehaald bij ereaders.
Maar ik wil toch ff vragen, hoeveel refreshes halen jullie met je ereader met een volle acculading?
Die 8000 zijn alleen haalbaar bij een kersverse batterij en ls je ze zo snel mogelijk er door heen springt, dus iedere seconde een nieuwe of zo. Geen tijd om te lezen. Bovendien wordt er vaak eerst een soort 'invers' gedaan om ghosting tegen te gaan. Maar op zich is dat ook een refresh. Dus om van bldz 123 naar 124 te gaan kost het je 2 refreshes. Dat halveer je 8000 al. Bovendien is het zo dat het aanzetten van je reader ook stroom kost, dat kan flink oplopen. Er is iemand die het gemeten heeft en die kwam tot de conclusie dat het opstarten van bv een Cybook netzoveel kost als 15 minuten lezen. Maar dat zijn al snel 50 pagina's of wel 100 refreshes. Ook gebruikt je reader wel degelijk stroom als je leest. Niet veel, maar toch...

Dus met 10 keer starten ben je er al weer 1000 kwijt. Dan zijn er nog maar 8000/2 - 1000 = 3000 over. Daar komt nog bij dat ook het 'actief' zijn van je reader tijdens het lezen ook stroom kost en je bent op je 2000 aangekomen. Ook dingen als door je collectie bladeren of instellingen vervangen kosten refreshes en dus stroom. Of zoiets leuks als even een woord opzoeken in een woordenboek. Daarvoor moet je processor stevig aan het werk.

Die 8000 zijn een maat voor het stroomgebruik van het scherm, niet van de reader. Mijn Cybook werd ongeveer eens per 1-2 weken geladen, mijn Kindle 3 laad ik eigenlijk nooit, die gebruikt zo weinig dat alleen het zo nu en dan toevoegen van boeken al voldoende is om hem werkende te houden. Maar dat zal wat minder worden nu bijna al mijn materiaal er op staat. Misschien ga ik hem dan wel eens in de maand of 5 weken echt laden.

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 29-12-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me wel leuk zo`n ding handig allerlei boeken in handbereik. echter vraag ik me af hoe prettig het is om te lezen van zo`n ding :? kom vast ouderwets over met deze opmerking als tweaker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leest ideaal, zoals als BastiaaN al zegt
Ik ben er in elk geval zeer content mee, scheelt weer printen omdat ik papier fijner vind lezen dan scherm :)
Zeker de nieuwere readers schijnen fijn te lezen vanwege het betere 'contrast'
Maar ook de oudere readers zijn prima. Lees het topic eens door.

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 15:56
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:59:
lijkt me wel leuk zo`n ding handig allerlei boeken in handbereik. echter vraag ik me af hoe prettig het is om te lezen van zo`n ding :? kom vast ouderwets over met deze opmerking als tweaker :+
Als tweaker? Je staat in het e-reader topic 'deel 2' op pagina 79, heb je uberhaupt een post gelezen hier? Een review opgezocht op internet (probeer eens 'e-reader+review')? In een winkel gestaan en zo'n apparaat bekeken? Come on man..

[ Voor 10% gewijzigd door WaterFire op 30-12-2010 09:56 ]

Verwijderd

Ortep schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:43:
[...]

Die 8000 zijn alleen haalbaar bij een kersverse batterij en ls je ze zo snel mogelijk er door heen springt, dus iedere seconde een nieuwe of zo. Geen tijd om te lezen. Bovendien wordt er vaak eerst een soort 'invers' gedaan om ghosting tegen te gaan. Maar op zich is dat ook een refresh. Dus om van bldz 123 naar 124 te gaan kost het je 2 refreshes. Dat halveer je 8000 al. Bovendien is het zo dat het aanzetten van je reader ook stroom kost, dat kan flink oplopen. Er is iemand die het gemeten heeft en die kwam tot de conclusie dat het opstarten van bv een Cybook netzoveel kost als 15 minuten lezen. Maar dat zijn al snel 50 pagina's of wel 100 refreshes. Ook gebruikt je reader wel degelijk stroom als je leest. Niet veel, maar toch...

Dus met 10 keer starten ben je er al weer 1000 kwijt. Dan zijn er nog maar 8000/2 - 1000 = 3000 over. Daar komt nog bij dat ook het 'actief' zijn van je reader tijdens het lezen ook stroom kost en je bent op je 2000 aangekomen. Ook dingen als door je collectie bladeren of instellingen vervangen kosten refreshes en dus stroom. Of zoiets leuks als even een woord opzoeken in een woordenboek. Daarvoor moet je processor stevig aan het werk.

Die 8000 zijn een maat voor het stroomgebruik van het scherm, niet van de reader. Mijn Cybook werd ongeveer eens per 1-2 weken geladen, mijn Kindle 3 laad ik eigenlijk nooit, die gebruikt zo weinig dat alleen het zo nu en dan toevoegen van boeken al voldoende is om hem werkende te houden. Maar dat zal wat minder worden nu bijna al mijn materiaal er op staat. Misschien ga ik hem dan wel eens in de maand of 5 weken echt laden.
Ah, bedankt voor de duidelijke uitleg, ik had dus geen ereader met een halfgebakken accu :)

Verwijderd

Heb net de oyo aangeschaft maar helaas kan ik niet inzoomen alleen de letters vergroten, ik kan de oyo nog terug brengen omdat ik in overleg het apparaat eerst kon uittesten. Weet iemand of er wel een manier is dat je ook kunt inzoomen op de oyo (ik lees veel artikelen die ingescand zijn en dus geen herkenbare letters bevatten)

Ik lees dat het op de kindle volgens mij wel kan alleen vind ik het toch vervelend dat die geen epub ondersteund, is er een andere e reader gebruiker die deze functie wel heeft?

• Xander1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik heb ongeveer 40 duizend eboeken in een map op mijn pc staan.
Deze boeken wil ik indexeren.

Ik zoek een programma dat van alle boeken in de map waar de boeken staan de meta-data (of een deel daarvan) uitleest, en die vervolgens op een prettige manier presenteert.

Reden is dat ik nu uit de bestandsnamen moet afleiden om welk boek het gaat. De bestandsnamen zijn evenwel niet uniform opgebouwd. Dus niet altijd keurig auteurnaam-titelboek.epub, maar ook wel titelboek-auteurnaam.epub. Zo zijn er meerdere varianten.
In de meta data wordt echter een bepaald format afgedwongen, en dus zou een programma dat deze kan lezen welkom zijn.
Ik weet dat Calibre dit kan, maar dan zitten ze meteen in de library, en dat wil ik nu juist niet.
Ik wil ze dus voordat ik ze importeer in Calibre al kunnen sorteren op meta data.
Helemaal mooi zou het zijn als het programma een deel van de meta data zou kunnen gebruiken om een nieuwe bestandsnaam te creëren (zoals MP3TAG dat voor MP3 bestanden kan).

Iemand een idee of een dergelijk programma bestaat ?

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 15:56
Xander1 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:25:
Ik heb ongeveer 40 duizend eboeken in een map op mijn pc staan.
Deze boeken wil ik indexeren.

Ik zoek een programma dat van alle boeken in de map waar de boeken staan de meta-data (of een deel daarvan) uitleest, en die vervolgens op een prettige manier presenteert.

Reden is dat ik nu uit de bestandsnamen moet afleiden om welk boek het gaat. De bestandsnamen zijn evenwel niet uniform opgebouwd. Dus niet altijd keurig auteurnaam-titelboek.epub, maar ook wel titelboek-auteurnaam.epub. Zo zijn er meerdere varianten.
In de meta data wordt echter een bepaald format afgedwongen, en dus zou een programma dat deze kan lezen welkom zijn.
Ik weet dat Calibre dit kan, maar dan zitten ze meteen in de library, en dat wil ik nu juist niet.
Ik wil ze dus voordat ik ze importeer in Calibre al kunnen sorteren op meta data.
Helemaal mooi zou het zijn als het programma een deel van de meta data zou kunnen gebruiken om een nieuwe bestandsnaam te creëren (zoals MP3TAG dat voor MP3 bestanden kan).

Iemand een idee of een dergelijk programma bestaat ?
Wow, 40k..

Ik ken het niet, maar zoek eens op Sigil, mijn/jouw zoekterm "ebook edit metadata' gaf deze terug naast Calibre en het klinkt alsof er mogelijkheden zijn... just my 2 cents..

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Xander1 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:25:
Waarom wil je dat niet? Er verandert helemaal niets in de files...Calibre maakt er een copy van in een normale directory structuur. Hij kiest de meta data die er al in staat. Tenzij je zelf opdracht geeft om de meta data uit de filenaam te halen.
Daarna weet je wat er aan meta data in staat en kan je rustig de zaak aanpassen in je eigen tempo. Wat er dan gebeurt, is dat Calibre die structuur aanpast. Mocht je tevreden zijn kan je exporteren naar een andere directory waarbij je de meta data als bron voor de nieuwe filenamen gebruikt zodat je het precies zo krijgt als dat je het wil. Je gebruik Calibre dan alleen als tool om de metadata op orde te krijgen.

• Xander1
Ik wil dat niet omdat ik niet een bibliotheek met 60K (heb net even grof geteld, zat er dus zonet wat naast) boeken in Calibre wil hebben zitten.
Dan zie ik door de bomen het bos niet meer.

Maar je hebt wel een punt, ik zou alle boeken in Calibre kunnen importeren, evt bewerken (maar dat is met zoveel boeken nauwelijks meer te doen), en ze dan weer exporteren. Dan krijgen ze inderdaad keurig hun eigen naam vanuit de meta data, per auteur in een apart mapje gerangschikt. Dan moet je er nog een slag overheen doen om de fout gespelde namen en onjuist ingevulde meta data op te schonen, ontdubbelen, en dan zou je een aardig beeld moeten hebben.
Niet helemaal wat ik wil, maar in ieder geval heel veel beter dan de gigantische puinbak die het nu is.

Thx, zo had ik het nog niet bekeken !

Laat onverlet dat ik een mp3tag achtig programmaatje zeer zou waarderen.

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:02
Ik weet niet of het is wat je bedoelt, maar misschien is Sigil wel iets: http://code.google.com/p/sigil/ .

• kmf
  • Niet online
Xander1 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:20:
Ik wil dat niet omdat ik niet een bibliotheek met 60K (heb net even grof geteld, zat er dus zonet wat naast) boeken in Calibre wil hebben zitten.
Dan zie ik door de bomen het bos niet meer.

Maar je hebt wel een punt, ik zou alle boeken in Calibre kunnen importeren, evt bewerken (maar dat is met zoveel boeken nauwelijks meer te doen), en ze dan weer exporteren. Dan krijgen ze inderdaad keurig hun eigen naam vanuit de meta data, per auteur in een apart mapje gerangschikt. Dan moet je er nog een slag overheen doen om de fout gespelde namen en onjuist ingevulde meta data op te schonen, ontdubbelen, en dan zou je een aardig beeld moeten hebben.
Niet helemaal wat ik wil, maar in ieder geval heel veel beter dan de gigantische puinbak die het nu is.

Thx, zo had ik het nog niet bekeken !

Laat onverlet dat ik een mp3tag achtig programmaatje zeer zou waarderen.
ik vond calibre juist wel handig om snel te ontdubbelen. Dat doet ie immers al een beetje voor je. Zeker als je batchgewijs doet (bv 500 boeken per keer) (bij dubbele titels vraagt ie of je het toe wilt voegen als 1 titel, of apart)
En als het eenmaal in een lange lijst is gesorteerd, kan je dubbele dingen er zo uit filteren. En vervolgens nog eens via calbire alle metadata laten opzoeken en importeren en je hebt een makkelijke library om te ontdubbelen.

En als je de auteurs/titel in calibre aanpast, past ie ook zijn versie van het boek (incl folder) aan. Vrij makkelijk.

Als ik jou was zal ik eerst eens een grove ontdubbelsessie doen, door gebruik te maken van een duplicate cleaner/finder progje.

[ Voor 3% gewijzigd door kmf op 30-12-2010 16:38 ]

dir /-p /s >dir.txt uitvoeren in de ebook directory schrijft in elk geval een lijst voor je met de naam dir.txt

Ik heb er ook ruim 80.000 en daarvan er nu 600 in calibre zitten..heb dus ook nog ff te gaan...

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Xander1 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:20:
Dan moet je er nog een slag overheen doen om de fout gespelde namen en onjuist ingevulde meta data op te schonen, ontdubbelen, en dan zou je een aardig beeld moeten hebben.
Je kan heel snel schonen...je hebt een optie om auteur namen te managen. Je klikt dan op auteurs en dan als de hele lijst open staan klik je er rechts op. Dan ploeg je daar door heen en je maakt de namen 'netjes' Dat kan je met cut en paste...dan neemt het aantal razend snel af. Alle fout gespelde namen worden dan samen gevoegd. Je hebt nu waarschijnlijk boeken van

W.F. Hermans ( 2 stuks)
Hermans, W.F (3 stuks)
Willem F Hermans (2 stuks)
Hermans, Willem Frederik (5 stuks)

Als je dan de namen normaliseerd dan heb je aan het eind van de actie
Hermans, W.F (12 atuks)

en je hebt maar 3 veranderingen aangebracht.

Het leuke is dat je dan heel eenvoudig per schrijver de boeken nu echt bij elkaar ziet staan en dat het dan ook opvalt als er dubbele zijn.

Dezelfde soort actie kan je uithalen met de tags als Thriller, Thrillers, trillers enz

[ Voor 9% gewijzigd door Ortep op 30-12-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:45
alwinus schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:29:
hey gadver. Net besloten een Kindle 3 te bestellen...is de internationale versie pas over 3 / 4 weken weer leverbaar? Damn. Dat is toch wel een partijtje minder :(
Ik had een Kindle DX besteld en ook verwachte levertijd ergens in februari omdat de internationale versie niet leverbaas was. Aangezien de US versie gewoon op voorraad is een mail gestuurd met de vraag deze toe te sturen, dit zou je ook kunnen proberen.
De eerste reakte was een standaard antwoord, hierop weer gereageerd en ze stuurden een US versie op en deze is inmiddels binnen. (29ste verstuurd, 31ste binnen)

Eerste indruk, super aparaat :D

Ik heb al ruim 3 jaar een Sony PRS-500 vergeleken bij deze is het scherm een wereld van verschil. Het contrast is veel groter, op de oude e-reader zijn de letters meer donkergrijs, op de Kindle DX echt zwart.
Het omslaan van bladzijdes is nu bijna instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

vassago schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:47:
[...]

Ik had een Kindle DX besteld en ook verwachte levertijd ergens in februari omdat de internationale versie niet leverbaas was. Aangezien de US versie gewoon op voorraad is een mail gestuurd met de vraag deze toe te sturen, dit zou je ook kunnen proberen.
De eerste reakte was een standaard antwoord, hierop weer gereageerd en ze stuurden een US versie op en deze is inmiddels binnen. (29ste verstuurd, 31ste binnen)
.....
Goede tip! Meteen gedaan nou ff afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
vassago schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:47:
[...]

Eerste indruk, super aparaat :D

Ik heb al ruim 3 jaar een Sony PRS-500 vergeleken bij deze is het scherm een wereld van verschil. Het contrast is veel groter, op de oude e-reader zijn de letters meer donkergrijs, op de Kindle DX echt zwart.
Het omslaan van bladzijdes is nu bijna instant.
Wat is nu het verschil dan, behalve oplader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:45
doggy1 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 23:16:
Wat is nu het verschil dan, behalve oplader?
Weet ik niet precies, ik zou zeggen niets behalve dat je bij een non-US versie er een oplader bij kan bestellen voor 10 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Nou helaas. Lijkt er niet van te komen. Ook op tweede mail een negatief antwoord. Nog een laatste smeekpoging :P en dan moet ik helaas een paar weekjes extra wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:14:
dir /-p /s >dir.txt uitvoeren in de ebook directory schrijft in elk geval een lijst voor je met de naam dir.txt

Ik heb er ook ruim 80.000 en daarvan er nu 600 in calibre zitten..heb dus ook nog ff te gaan...
Met dat soort aantallen valt toch niet te werken? Onze wetenschappelijke bibliotheek heeft rond de 50.000 publicaties en daar werken 25 man fulltime aan het beheer van die collectie. Hoe wil je nu in je eentje een collectie gaan ordenen en beheren die uit 80.000 exemplaren bestaat?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Pff, dat zijn collecties zeg. Ik vond het al een ramp om mijn MP3's correct te taggen. Nu heb ik daarnaast ook nog een hondertal e-books, maar zulke getallen zie ik binnenkort nog niet verschijnen. Geweldig werk voor de brakkere zondagen.

Overigens merk ik wel dat het koude weer zijn aanslag heeft gepleegd op de accu van mijn e-reader. Er gingen zo twee blokjes af buiten, en toen ik later binnen weer verder ging kreeg ik er weer één van terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder

Ridder

Advanced Moo Device

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 18:20:
[...]

Dat ga je best halen, vanaf het moment dat je hem in Koeln ziet staan in de tracking heb je hem binnen 24 uur in huis. Tot nu toe echt alles van Amazon binnen 3 werkdagen thuisgeleverd gekregen.
Zelfs een echt boek gekocht op kerstavond werd afgelopen maandag netjes afgeleverd door UPS.
De Kindle gaat morgen op de bus vanuit TN....is daar de 30e gearriveerd.
De lederen hoes met verlichting van Amazon is wel gearriveerd hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Ridder schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:40:
[...]

De Kindle gaat morgen op de bus vanuit TN....is daar de 30e gearriveerd.
De lederen hoes met verlichting van Amazon is wel gearriveerd hier.
Heb je serieus 45+ euro betaald voor die hoes? Vind ik wel érg veel geld hoor voor een hoes.
Heb er zelf een van eBay voor 9 dollar, voelt als leer aan, beschermt goed en kan ' naar achteren omgeslagen' worden. dus je kan blijven lezen.

Zet thuis wel een lampje aan als het donker wordt... ;-)

http://cgi.ebay.com/Black...ain_0&hash=item2eb084c7ea

[ Voor 4% gewijzigd door Deezers op 02-01-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:55:
[...]

Met dat soort aantallen valt toch niet te werken? Onze wetenschappelijke bibliotheek heeft rond de 50.000 publicaties en daar werken 25 man fulltime aan het beheer van die collectie. Hoe wil je nu in je eentje een collectie gaan ordenen en beheren die uit 80.000 exemplaren bestaat?
Voorlopig eerst op categorie,maar op zich hoeft er natuurlijk niet teveel beheerd te worden.
Calibre haalt op basis van het isbn nummer de gegevens en de cover op.
Calibre kan ook de metadata inlezen.
Allemaal invoeren zal vermoedelijk niet lukken,maar ik zeg nergens dat dat ook moet.
Beheren in de vorm van lenen/uitlenen gaat niet zoals in een Bibliotheek,maar daar is geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier ook mensen die hun reader een skin hebben gegeven? Zie ze veel op Amerikaanse fora.
Erg cool, vooral de Library vind ik super.

www.decalgirl.com
www.gelaskins.com

Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/6990/48608870.png
Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/4213/85169696.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img813.imageshack.us/img813/5003/75149106.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb nu een Sony PRS-600 maar wil toch iets groters met een beter scherm, de Kindle DX lijkt me wel wat maar wat zijn nog goede E-readers? Het liefst ook met de Pearl techniek die die Kindle gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de Sony PRS-650 alweer ergens in het wild gesignaleerd? De laatste tijd waren ze overal uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander1
Nick39 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:14:

Het selecteren van bestanden en deze vervolgens naar een editor exporteren gaat heel erg soepeltjes met Total Commander heb ik net uitgevonden.
Je kan bij ieder bestand ook het pad er naar toe mee kopiëren. Dan weet je later meteen waar het bestand staat.
Je hoeft geen DOS commando's in te tikken vanaf de command prompt.

Daarna importeer ik ze in Excel, en het 'feestje' kan beginnen !
Doordat in de meeste gevallen de auteur en titel wel door een streepje is gescheiden kan ik ze in Excel bijna allemaal keurig in 2 kolommen krijgen.
Alleen moet ik er dan nog achteraan of in kolom 1 de auteur of titel staat. Zelfde geldt dus voor kolom 2.
Dat kan per boek verschillen. Daar heb ik niks slims voor kunnen verzinnen.

Voor mij is in eerste instantie het belangrijkste dat ik er nu in kan zoeken. En omdat het pad erbij staat heb ik het boek zo te pakken en kan ik het in Calibre importeren.
Da's al een enorme winst !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Bierkameel schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:59:
Ik heb nu een Sony PRS-600 maar wil toch iets groters met een beter scherm, de Kindle DX lijkt me wel wat maar wat zijn nog goede E-readers? Het liefst ook met de Pearl techniek die die Kindle gebruikt.
Grotere readers met Pearl-schermen zijn er (nog) niet. De nieuwe Pocketbook 902 en 903 (9,7") zijn prima readers, en hebben in ieder geval een beter scherm dan jouw PRS-600 (maar dat is niet zo moeilijk).
Asus heeft ook net een grote reader uit, maar die heeft een Sipix-scherm, en dat is weer minder goed dan E Ink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 09:55
Heeft er iemand ervaring met alternatieve besturingssystemen voor de Kindle 3? Ik weet dat er een is van Chinese makelij, die als grote voordeel heeft dat hij epubs kan lezen en beter omgaat met PDF's, ik vraag mij echter af of dit OS (ik weet niet of ik de naam hier mag noemen) ook beveiligde ebooks kan lezen die ik van bol.com of selexyz download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
M'n moeder wil een rode/roze sony 650 bestellen, natuurlijk is die goedkoper in de USA, maar ik kan niet goed vinden hoe het dan met de garantie zit.
Zit er op Sony ebooks internationale garantie? Ze zal er ook wel mee reizen dus is altijd handig voor wat dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:26:
Ze zal er ook wel mee reizen dus is altijd handig voor wat dekking.
Misschien tax free kopen als ze veel aan het reizen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:53
@dutchspirit: nee
@Vandread: normaal gezien heb je hier geen garantie op je product dat gekocht is in de USA
@Bierkameel: wacht op CES, opd it moment heb je de keus tussen amazon dx en amazon dx als je wat groter wilt gaan, en pearl wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:50:
Zijn er hier ook mensen die hun reader een skin hebben gegeven? Zie ze veel op Amerikaanse fora.
Erg cool, vooral de Library vind ik super.

www.decalgirl.com
www.gelaskins.com

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn collega heeft een poging gewaagd zo'n skin te kopen, maar deze zijn niet via de internationale link te kopen en mogen niet worden uitgevoerd... lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bierkameel schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:59:
Bij gebrek aan concurrentie ben ik nog steeds erg happy met mijn Kindle DX, en het enige gemis daarop is WiFi, want deze wordt alleen met 3G geleverd.
Uiteraard is de iPad even groot maar niet vergelijkbaar qua schermtechniek en stroomverbruik, om nog maar te zwijgen over de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Ik heb trouwens laatst een Kindle 3 bestelt via amazon.com, gewoon de US versie met borderlinx.com. Heeft iets van 8 dagen geduurd (had langzame shipping via borderlinx gekozen) en heb intotaal ongeveer 160 euro betaald voor de Wifi versie.

Bij Borderlinx heb ik wel van te voren al de douane kosten/btw moeten betalen overigens. Verzend kosten van Borderlinx waren niet hoog, wel erg goed service!

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:49:
[...]

Mijn collega heeft een poging gewaagd zo'n skin te kopen, maar deze zijn niet via de internationale link te kopen en mogen niet worden uitgevoerd... lijkt het.
Ik heb vanmiddag bij decalgirl.com de Kindle 2 skin Van Gogh - Blossoming Almond Tree besteld. Geen problemen met bestellen, je kunt Nederland gewoon selecteren. Het was alleen erg moeilijk kiezen met zoveel keuze. En met dank aan Google nog een discountcode gevonden, je bent immers Hollander. :P

Voor de inspiratie: Daar trouwens ook hele vette Oberon cases te zien, handgemaakt en van heel dik leer. Oef!
http://www.kindleboards.com/index.php/topic,5755.600.html

Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/7426/232o.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:28:
[...]

Ik heb vanmiddag bij decalgirl.com de Kindle 2 skin Van Gogh - Blossoming Almond Tree besteld. Geen problemen met bestellen, je kunt Nederland gewoon selecteren. Het was alleen erg moeilijk kiezen met zoveel keuze. En met dank aan Google nog een discountcode gevonden, je bent immers Hollander. :P

Voor de inspiratie: Daar trouwens ook hele vette Oberon cases te zien, handgemaakt en van heel dik leer. Oef!
http://www.kindleboards.com/index.php/topic,5755.600.html

[afbeelding]
Volgens mij verwar jij de hoesjes en cases/covers voor de Kindle met de skins die ook bij amazon in grote hoeveelheden te koop zijn, die dus als een folieachtig huidje over je kindle zelf getrokken worden waardoor je Kindle juist zonder hoesje er fancy gepimpt uitziet.
Cases en hoezen kan je ook bij amazon zelf gewoon geleverd krijgen via de kopen buiten de usa link.

Die skins (een beetje vergelijkbaar met sticker skins voor reclamebelettering van auto's) kan je in ieder geval niet via de amazon site kopen volgens mij, en daar krijg je het niet voor elkaar om ze hier te krijgen wegens export restricties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiebbe schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:56:
Ik heb trouwens laatst een Kindle 3 bestelt via amazon.com, gewoon de US versie met borderlinx.com. Heeft iets van 8 dagen geduurd (had langzame shipping via borderlinx gekozen) en heb intotaal ongeveer 160 euro betaald voor de Wifi versie.

Bij Borderlinx heb ik wel van te voren al de douane kosten/btw moeten betalen overigens. Verzend kosten van Borderlinx waren niet hoog, wel erg goed service!
De US en Internationale versie zijn identiek op de laderstekker na die er niet altijd internationaal bij zit.
160 euro voor de kale wifiversie is nog steeds niet slecht, en 8 dagen overleef je ook wel, maar ik had mijn Kindle 3 Wifi voor 140 euro binnen drie dagen thuis direct vanaf Amazon, scheelt toch 20 euro en 5 dagen.
Ook bij Amazon betaal je invoerrechten en vervoer vooraf... dus die 140 euro is all inclusive.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Nou tot 3maal toe geprobeerd een US versie opgestuurd te krijgen. Helaas. Blijkbaar niet de goede persoon getroffen. Overigens staat bij de US versie nu ook een expected shipdate van 7 tot 10 dagen. Dus ach. Wat dat betreft :) Ik moet maar even geduld hebben... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Wiebbe schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:56:

Heb je toen nog gekeken of het via Amazon UK in combinatie met borderlinx goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

met borderlinx vanuit UK lijkt duurder. Als ik alle instellingen invul voor een schatting komt deze uit op 167 euro. Het rare is dat verzending vanuit UK duurder is dan US en er geen verschil is tussen standaard of express verzending vanuit de UK. Ik ga er nog even een mail aan wagen :)
Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor:
-Je bestelstatus
-Ervaringen met winkels
-Garantie-afhandelingen