Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:55:
Bedankt voor je reaktie ik kies bewust
En volgens mij heb ik niet met de partities geknoeid,want op de andere pc ging het wel goed
Totdat die gisterenavond vastliep,die opent wel alles maar blijft hangen op het overzetten
Wat is dat toch met die softwhare van sony?
Ik heb nu calibre gedownload
Daar boeken ingezet
Ben echt blond,en ouder,dus voor ik met mijn reader zelf knoei,moet ik daar eerst nog iets mee doen?
Zeg maar Nick39
Allereerst de sony software afsluiten.
Dan calibre opstarten ( nieuwste versie via
http://calibre-ebook.com/download ) en dan moet ie vanzelf je sony vinden.
Een boek sleep je gewoon naar het calibre scherm toe,welke calibre aan de eigen bibliotheek toevoegt.
(meestal c:\users\username\calibre bibliotheek , in mijn geval dus c:\users\nick\calibre bibliotheek\ )
De boeken die je naar je sony wil sturen kan je het best even bewerken met rechter muisknop: bewerk metadata.
Daar kun je een LABEL invoeren,dat mag elke naam zijn, Calibre onthoudt hem.
De naam die je als LABEL in voert is ook de collectie naam in de reader.
Selecteer de boeken, en kies voor zend naar lezer.
Als dit mis blijft gaan,kan het de oorzaak zijn dat je een wat oudere pc hebt met alleen usb 1.1 of dat je een hub hebt aangesloten met usb 1.1
De prs 650 kan vervelend doen met oudere usb poorten,dus probeer een andere usb poort als je pc wat nieuwer is en bv je een wat oudere hub hebt.
Als je je reader aansluit moet de pc 2 drives detecteren.
Om te resetten druk je de reset knop met een puntig voorwerp in, daarna moet je de aan en uit schakelaar 3 seconden in de aan stand houden en daarna loslaten.
Hierna moet een reset worden uitgevoerd, de usb kabel mag niet verbonden zijn tijdens dit proces.
[
Voor 5% gewijzigd door
Nick39 op 05-12-2010 17:07
]