Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 25 Laatste
Acties:
  • 193.908 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

t-town schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:37:
ik zou zeggen, ga het uit testen in de mediamarkt ofzo. Maar als je gewoon papier kan lezen, dan kan je normaal ook gewoon een e-reader lezen.
Dat is mijn gevoel ook, maar gewoon even zekerheid :)
Rukapul schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:19:
[...]
Lijkt met een korte Google zoekopdracht positief uit te vallen: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=99420 . Wellicht dat je het nog even voor het specifieke eInk variant wil checken, maar in principe is dat gewoon een doorontwikkeling.
Ik had het nog niet kunnen vinden, maar zenx. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:33:
[...]

Ik mis de metro..da's wel jammer.. die is wel in PDF formaat van de site te halen,maar niet scheduled (voor zover ik kan zien) en toevoegen kan alleen op css basis.
Even verder kijken dan had je de RSS link gezien:
http://www.metronieuws.nl/rss/

Hiermee kan je een Calibre recipe van maken en heb je de Metro elke ochtend op je reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die de iPad te duur vinden maar wel willen genieten van een fullcolor ervaring voor het lezen van PDF's en dergelijke zou ik ook willen wijzen op de stukken voordeliger gesprijsde Archos 70 Internet Tablet (7 inch) (v.a. 240 euro) en 101 Internet Tablet (10.1 inch) (v.a. 280 euro) die draaien op Googles Android.

Hier vind je het hele topic Archos 70 / 101 internet tablets
---
Weet iemand of je bij Amazon verzendkosten moet betalen? Ik kijk nu bij de Kindle 3 voor International shipment en dan staat erbij "Eligible for FREE Super Saver Shipping". Oke dus ik denk het is gratis, maar als ik de voorwaarden bekijk zie ik dit.
Super Saver Shipping

FREE on Orders $25 and Over (some restrictions apply)

How do I take advantage of FREE Super Saver Shipping?
1. Place at least $25 of eligible Amazon.com products in your Shopping Cart. (Eligible items will say "eligible for FREE Super Saver Shipping ..." next to their price.)
2. Proceed to checkout.
3. Ship your items to a single U.S. address.
4. Select "Group my items into as few shipments as possible" as your shipping preference.
5. Select Super Saver Shipping as your shipping speed. Your order will be delivered within 5-8 business days.
6. Place your order, and enjoy the free shipping!

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:07:
Weet iemand of je bij Amazon verzendkosten moet betalen? Ik kijk nu bij de Kindle 3 voor International shipment en dan staat erbij "Eligible for FREE Super Saver Shipping". Oke dus ik denk het is gratis, maar als ik de voorwaarden bekijk zie ik dit.
Free shipping is alleen binnen de USA, beetje verneukeratief dus dat eligible zijn voor Free shipping, internationaal is het 20 Euro shipping per UPS expresse.
Een Kindle 3 komt dus inclusief shipping en invoerrechten op iets van 156 euro uit (afhankelijk van de koers waarop de dollar wordt verrekend), maar binnen 3 dagen een heel prettig leesplankje per UPS thuis. :P

In mijn bestelling zat ook een leren hoesje van 34,99$ dus kwam ik totaal uit op 184 euro, waarvan 20 euro shipping en handling en 26 euro importtax.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:23:
[...]

Even verder kijken dan had je de RSS link gezien:
http://www.metronieuws.nl/rss/

Hiermee kan je een Calibre recipe van maken en heb je de Metro elke ochtend op je reader.
Die had ik al eerder gezien maar dat is per onderwerp,en niet de hele krant.

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 22-11-2010 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 22 november 2010 @ 08:40:
[...]

Die had ik al eerder gezien maar dat is per onderwerp,en niet de hele krant.
Je kunt meerdere RSS-feeds combineren tot 1 recipe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:43:
[...]

Je kunt meerdere RSS-feeds combineren tot 1 recipe...
Dat weet ik maar bepaald nieuws staat er dan toch helaas niet bij,bedankt voor het meedenken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Rukapul schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:19:
[...]

In het kader van het cadeauseizoen hier ook. Het oog is gevallen op de pricewatch: Sony Reader Pocket Edition PRS-350 (Blauw 5") . Moet wel zeggen dat als je nog nooit zo'n ding echt hebt gebruikt - zoals ik - dat features en grootte behoorlijk arbitrair zijn. Dat een Sony, BeBook of Onyx de voorkeur verdient is op basis van dit topic wel duidelijk (Kindle niet ivm NL content).

Aangezien er eigenlijk maar drie Ebook readers zijn met Wifi die elk zo hun nadeel hebben (BeBook Neo: prijs en (touch)screen, Oyo: algemene kwaliteit, Kindle: Amazon lock-in) denk ik toch maar aan een Sony met alleen USB.

De vraag is of het mogelijk is om min of meer automatisch nieuwe content op zo'n E-book met USB te krijgen? Ik heb hier een Linux server staan met USB aansluiting in de woonkamer waardoor het ideaal zou zijn als ik de E-reader 's avonds aan kan koppelen en er 's ochtends verse content op staat om bij het ontbijt te nuttigen. Is het mogelijk om niet-interactief content op de reader te plaatsen, bijvoorbeeld met Calibre of een andere tool?

Ben er al wel achter dat onze kranten (VK, ED) helaas geen digitale edities in E-book formaat aanbieden. Helaas.

[...]

Lijkt met een korte Google zoekopdracht positief uit te vallen: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=99420 . Wellicht dat je het nog even voor het specifieke eInk variant wil checken, maar in principe is dat gewoon een doorontwikkeling.
Met Calibre kun je inderdaad eenvoudig RSS feeds op je e-book plaatsen (synct dan bij het aansluiten), werkt ideaal. Meer dan eens gebruikt ;) En als ik dit zo hoor lijkt die Sony een goede koop, ben nog steeds erg tevreden met die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag op het werk te horen gekregen dat iedereen een ipad als cadeau krijgt, persoonlijk had ik liever 800 euro bonus aangezien ik ook al vanuit een testgroep een ereader cadeau heb gekregen en die bevalt.

Ik zit nu wat te twijfelen of ik hem gelijk op marktplaats zet of ga houden. Hoe meer ik erover nadenk, hoe minder zinvol ik hem vind. Ik moet allereerst een router kopen (mijn oude router kan mijn 120mbit verbinding niet aan) en wat dan? Internetten doe ik wel op de pc (download voornamelijk), boeken lees ik al op de ereader en dat bevalt wel en mp3's luister ik op de autoradio naast audioboeken.

Enige voordeel dat ik nog heb is dat er stripboeken op gelezen kunnen worden. Nou, wel een echt luxeprobleem. Maar op zich wel grappig dat ze die dingen cadeau gaan geven, vast een bulk korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:02:
Vandaag op het werk te horen gekregen dat iedereen een ipad als cadeau krijgt, persoonlijk had ik liever 800 euro bonus aangezien ik ook al vanuit een testgroep een ereader cadeau heb gekregen en die bevalt.

Ik zit nu wat te twijfelen of ik hem gelijk op marktplaats zet of ga houden. Hoe meer ik erover nadenk, hoe minder zinvol ik hem vind. Ik moet allereerst een router kopen (mijn oude router kan mijn 120mbit verbinding niet aan) en wat dan? Internetten doe ik wel op de pc (download voornamelijk), boeken lees ik al op de ereader en dat bevalt wel en mp3's luister ik op de autoradio naast audioboeken.

Enige voordeel dat ik nog heb is dat er stripboeken op gelezen kunnen worden. Nou, wel een echt luxeprobleem. Maar op zich wel grappig dat ze die dingen cadeau gaan geven, vast een bulk korting?
Toch wel een errug lief kadootje van de baas... *gaat zijn baas ook eens iets influisteren nu*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:29

Tja. Een iPad is natuurlijk wel echt de ultieme gadget. Als je daar een beetje savvy voor bent, zal ik hem zelf lekker houden. Om wat voor versie van de iPad gaat het? Maw hoeveel geld krijg je ervoor? Het geld op een grote hoop gooien vind ik altijd zo zonde, misschien verkopen en een nieuwe TV van kopen of zo?

Wat betreft de iPad als Ereader lijkt hij mij voor boeken minder geschikt. Wel lijkt het me fantastisch om er tijdschriften en kranten op te lezen, wanneer deze interactief worden. De NRC next is er nu ook op de iPad maar dat is basicly gewoon een PDF. Ik ben bijvoorbeeld benieuwd hoe de Wired eruit ziet op de iPad en het initiatief van Murdoch en Jobs die een iPad only krant gaan ontwikkelen voor .99 dollar cent per week, lijkt me ook geweldig. Enfin lekker off topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pelt schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:22:
Het geld op een grote hoop gooien vind ik altijd zo zonde, misschien verkopen en een nieuwe TV van kopen of zo?
Eigenlijk de spijker op zijn kop... voor het geld van een 9.7" iPad, waarop je een beetje kan rondfreubelen op internet en multimedia via Itunes erop mag zetten koop je inderdaad inmiddels een LED TV van dik een meter diagonaal met alles erop en eraan.... om de prijs van een iPad weer een beetje in perspectief te zetten zullen we maar zeggen :P
Het enige verschil is bijna nog dat je de ene in je tas kan stoppen en de andere niet, tenzij je een heeeeel grote tas hebt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verkoop um voor een leuke prijs .. ik heb wel interesse,als die prijs leuk is ;)

Tegenwoordig worden de tabletjes ook steeds goedkoper,al kan je die natuurlijk niet vergelijken met de ipad:
http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=80001165

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:25
Voor de Nook bezitters, 1.5 is uit.

Version 1.5

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25

Pierre

Van nature lui!

@Wobcat

Wat vind je van de pageturn's met de nieuwe firmware _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Pierre op 24-11-2010 17:49 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Ik heb de Nook van mijn moeder geroot om een zoekfunctie in library te hebben, heeft de 1.5 die standaard? Ik las dat er verbeterde zoekfunctie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pelt schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:22:
Tja. Een iPad is natuurlijk wel echt de ultieme gadget. Als je daar een beetje savvy voor bent, zal ik hem zelf lekker houden. Om wat voor versie van de iPad gaat het?
Ik denk dat het de goedkoopste versie gaat worden, er werken hier 300 man namelijk. Maar we krijgen hem pas in mei, ik zie het wel tegen die tijd.

Ik zal toch eerst een router moeten aanschaffen die op mijn 120mbit verbinding past, ik heb nog een oude speedtouch 716i liggen, maar dat gaat het hem niet worden. Goede reden om gelijk een NAS te kopen van het vakantiegeld voor de mediaplayer :P

Ik heb wel wat testen van onze tijdschriften gezien in ipad formaat en dat was echt supervet. Zo mooi, ik kon het amper geloven. Als nu mijn SF Magazine waar ik een abonnement op heb (en dat de helft van de tijd verdwijnt in de post) hierop uitkomt ben ik gelijk om. Voor boeken heb ik denk ik toch liever mijn bebook one. Al is het wel irritant dat mijn vrouw hem nu weer te pakken heeft en dan is hij pas na 22:00 voor mij weer vrij... zucht, nieuwe gadgets zijn ook niet alles.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 21:16 ]

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:14:
[...]

Ik denk dat het de goedkoopste versie gaat worden, er werken hier 300 man namelijk. Maar we krijgen hem pas in mei, ik zie het wel tegen die tijd.
...
Voor boeken heb ik denk ik toch liever mijn bebook one. Al is het wel irritant dat mijn vrouw hem nu weer te pakken heeft en dan is hij pas na 22:00 voor mij weer vrij... zucht, nieuwe gadgets zijn ook niet alles.
Daarom heb ik mijn partner gewoon ook een bebook gegeven,zit ik ook niet tegen haar boeken te kijken want zij is meer in de romantische sfeer terwijl ik misdaad leuker vind en dan open je je boek en geeft ie als laatste boek aan waar zij in is gebleven,maar waar ik ben gebleven....
Daarom hebben we beiden een bebook,en ik nog een sony prs 505 en een 650.
Maar of ik voor mei al niet een I pad gekocht heb weet ik niet, ik zou in elk geval voor het goedkope model gaan,ik hoef geen 3G,wireless is genoeg.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Aan bulk korting wordt niet gedaan door apple, ik denk eerder dat ze hun ICT-budget op moeten maken voor dit jaar en je met ipads een goede belastingvoordeel kan krijgen.

Maar je kan beter even een maandje de iPad gebruikt hebben en dan pas beslissen of je het zinvol vindt. Je zal niet de eerste zijn die na een paar weken helemaal verliefd bent op de mogelijkheden die je nu nog niet inziet. (een router is vrij goedkoop trouwens)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Sjees, ik ben al een tijdje aan het zoeken naar contactgegevens van iemand van openinkpot. ik heb een foxit met een gedeeltelijk werkend scherm (met een barst dus) en wil dat ding naar hun opsturen, kunnen ze in ieder geval hun code ermee testen voor EB600 apparaten...

Weet iemand hoe of waar ik moet zijn? Hier staat dat ze het wel op prijs stellen, maar vervolgens kan ik alleen naar de donatie, maar dat doe ik later, ze hebben er de vorige keer sony's van gekocht the bastards! ;-)

Edit:
laat maar, ik heb al een paar lui gevonden via mobileread.com

[ Voor 7% gewijzigd door Mar2zz op 25-11-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:43
Ik zit er aan te denken om een Kindle te kopen via Amazon.com
Ik ga dan dan voor de WiFi versie en kom uit op ongeveer 140-150 euro inclusief verzending. Klopt dat?

Ik heb toch nog wat vraagjes :)
1. Kan de Kindle .cbr en .pdf files afspelen? (.cbr formaat voor strips als Donald Duck, .pdf voor magazines als Quest) Ik snap dat dit dan zwart/wit wordt omdat de Kindle geen kleur kan afspelen?
2. Als ik via de Kindle store op Amazon.co.uk kijk zijn de boeken daar soms nog goedkoper dan op de .com site. Alleen kan je ze niet bestellen vanuit de UK store omdat alleen UK klanten daar kunnen kopen... is dit toevallig te omzeilen? (voorbeeld: Stieg Larsson's laatste boek voor 10USD of 2,88GBP...)
3. Ik heb begrepen dat je via een applicatie als Calibre e-books op de Kindle kan zetten die je 'elders' hebt verkregen/gedownload, klopt dat? Zoals .epub formaat omzetten naar Amazon Kindles formaat?

Alvast bedankt voor de antwoorden! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Deezers op 27-11-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 12:15
1. Een E Ink reader is niet echt geschikt voor het grafische werk, en dan zeker niet een 6" reader. PDF kan wel op de Kindle, maar magazines lezen wordt geen pretje.
3. Met Calibre kun je alles converteren, behalve als er DRM op zit. En dat is bij gekochte boeken helaas vaak het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Toch maar een Kindle besteld! :)
Alleen wel raar, zowel op de US als op de UK site is ie ''in stock'', maar wij moeten via een internationale pagina op Amazon.com bestellen en daar staat ineens 7 tot 9 weken levertijd.... beetje raar omdat ie op de US en UK site wel meteen leverbaar is....

Ach ja, hoef pas te betalen wanneer ze hem verzonden hebben. Hij kost maximaal 149 euro (heb 190 USD betaald, komt volgens Google uit op 143 euro, Amazon rekende 149 EUR, maar nu dus enkele euro's goedkoper haha. :P)

Heb trouwens niet zo'n absurd dure hoes gekocht voor de Kindle.
Die bestel ik wel op eBay voor maximaal 10 dollar, voor andere apparaten ook gedaan en even goed als de 'originele' hoezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11-2021
Dennis Lammers schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:50:
Die bestel ik wel op eBay voor maximaal 10 dollar, voor andere apparaten ook gedaan en even goed als de 'originele' hoezen :)
Amazon heeft zelf ook hele goede niet-originele hoezen. Ik heb zelf deze net binnen:
http://www.amazon.co.uk/g...003M4QWG2/ref=oss_product

Was 12E kwijt incl. verzending. Ben echt verbaasd over de kwaliteit voor dit geld. Superstevig, goed materiaal en mooi afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

Dennis Lammers schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:50:
Toch maar een Kindle besteld! :)
Alleen wel raar, zowel op de US als op de UK site is ie ''in stock'', maar wij moeten via een internationale pagina op Amazon.com bestellen en daar staat ineens 7 tot 9 weken levertijd.... beetje raar omdat ie op de US en UK site wel meteen leverbaar is....

Ach ja, hoef pas te betalen wanneer ze hem verzonden hebben. Hij kost maximaal 149 euro (heb 190 USD betaald, komt volgens Google uit op 143 euro, Amazon rekende 149 EUR, maar nu dus enkele euro's goedkoper haha. :P)

Hmm dat van die pagina wist ik niet. Je kunt hem dus niet via amazon.co.uk bestellen? Naar mijn idee zou dat dan weer invoerrechten moeten schelen. Of worden ze verzonden vanuit het land van bestemming als je via die speciale pagina bestelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Nee via de Engelse site bestellen kan helaas niet, wordt je doorverwezen naar de .com site.
Heb ze wel even gemaild en ze zeggen dat het verschil tussen de .co.uk en .com versies (die wel op voorraad zijn) dat de internationale editie USB only is... en de levertijd is voorlopig echt 8 weken omdat ie helemaal uitverkocht is...

Nu maar hopen dat het natuurlijk wel eerder binnenkomt, maar ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 17:42
Ik heb destijds de US versie gekocht (per ongeluk) en die werd gewoon bezorgd. Dus als dat nog steeds mogelijk is een betere optie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
troftnom schreef op maandag 29 november 2010 @ 08:46:
Ik heb destijds de US versie gekocht (per ongeluk) en die werd gewoon bezorgd. Dus als dat nog steeds mogelijk is een betere optie dan.
Maar zit daar dan een goede(voor Europa geschikte) oplader bij?of moet je die er ook nog bijkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
De lader kan 220v aan, maar is voorzien van amerikaanse stekker, dus heb je wel een euro converter nodig als je hem wil gebruiken. Maar die internationale versie zit helemaal geen adapter bij blijkbaar, alleen de usb kabel. Dus eigenlijk krijg je meer waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of iemand mijn probleem herkend,en of het de goede plek is
Anders sorry,maar er staat hier zo enorm veel
Ik heb een sony 650 ereader
Echter ik kan de library van hem op de computer niet meer openen
Natuurlijk heb ik hem al tig keer verwijderd en weer opnieuw geinstaleerd
Maar helaas,pndakaas
Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Totdat mijn Kindle binnen is... heb ik gratis een Sony PRS600 geleend bij onze mediatheek op school. Ze hadden helaas geen 650...

Mag hem een maand lenen, dus kan in ieder geval de kerstvakantie doorkomen! :)

Wat is het grote verschil tussen de PRS600 en de Kindle 3 (behalve het direct kunnen lezen van .epub bestanden?) Dan weet ik waar mijn Kindle straks op uitblinkt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis Lammers schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:09:
Wat is het grote verschil tussen de PRS600 en de Kindle 3 (behalve het direct kunnen lezen van .epub bestanden?) Dan weet ik waar mijn Kindle straks op uitblinkt ;-)
Dennis, als je nou eerst zelf ook eens iets uitzoekt, in plaats van je simpele vragen hier maar gewoon neer te plempen. Je zou om te beginnen eens de OP door kunnen nemen, daar staat al voldoende in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 07:47

Shabbaman

Got love?

doggy1 schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:06:
[...]

Maar zit daar dan een goede(voor Europa geschikte) oplader bij?of moet je die er ook nog bijkopen?
Ik kan de oplader van mijn HTC Desire gebruiken om 'm op te laden, maar je zou de Kindle ook via de USB-aansluiting van je computer op moeten kunnen laden. Ik zou die oplader in ieder geval niet samen met die Kindle in de VS bestellen, want je moet dan wel meer verzendkosten betalen. Er zijn wel goedkopere oplossingen (zoals je telefoonoplader dus).

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44
Het nieuwere scherm wat bijvoorbeeld de 650 ook heeft.
Daarbij doordat de Kindle 3 geen touch heeft, heb je ook geen waas over je scherm.
De 3 is ook sneller met bladeren. en volgens mij doet die iets langer met de accu dan de 600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicken
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 08:15
Maar een nieuwe Sony 650 heeft wel touch screen en géén waas. Dat komt omdat ze met infrarood licht werken ipv een extra laagje over het e-ink panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Chicken schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:24:
Maar een nieuwe Sony 650 heeft wel touch screen en géén waas. Dat komt omdat ze met infrarood licht werken ipv een extra laagje over het e-ink panel.
De 650 heeft minder waas dan de 600, maar nog steeds waas tegenover de Kindle3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Sony PRS-600 vanaf de dag dat deze geïntroduceerd werd in Nederland en denk erover om deze te verkopen en over te stappen op de Sony PRS-650 vanwege de verbeterde leesbaarheid. Ik heb er een Sony omslag bij met leeslampje en vraag me af of deze ook op de 650 past. Heeft iemand daar een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:47:
Ik heb de Sony PRS-600 vanaf de dag dat deze geïntroduceerd werd in Nederland en denk erover om deze te verkopen en over te stappen op de Sony PRS-650 vanwege de verbeterde leesbaarheid. Ik heb er een Sony omslag bij met leeslampje en vraag me af of deze ook op de 650 past. Heeft iemand daar een antwoord op?
Dat gaat niet passen. Staat ergens terug in dit topic.
De maat van het apparaat is heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:47:
Nee, zoals Arunia al zegt, ik heb beiden, de pennetjes van de hoes die boven en onder in de 600 gaan,zijn dikker en passen niet in de 650, en de 650 is kleiner dus het past totaal niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Niet online
Wie heeft er ervaring met de Marquant MM1 ?

Niet speciaal een ereader maar heeft wel de mogelijkheid tot het lezen van epubs
(resolutie 800 * 600 VGA??)

AUDIO / VIDEO / FOTO / E-BOOK READER
  • 7" kleuren lcd-scherm
  • tot 16 gb geheugen ( 4 gb ingebouwd, uitbreidbaar tot 16 gb dmv sd-kaarten )
  • ingebouwde krachtige luidspreker
  • 3g automatisch roterende sensor voor het draaien van het scherm
  • usb connectie
  • sd input
  • ingebouwde 2900mah oplaadbare accu ( tot 10 uur spelen !! )
  • audio support: mp3 / wav / ape / ogg / flac
  • video support: xvid-avi / flv at 720p
  • foto support: jpg / gif / png
  • gewicht 340 gram
e-book support: e-pub / pdf / txt
Wordt geleverd incl. Hoofdtelefoon, adapter, usb-kabel, en beschermhoes.

Zag het apparaat bij de MM staan (€ 99,-), echter zonder epub op het apparaat om te testen.
Wel met een PDF maar die laadde erg langzaam.

Ik heb nog geen ereader en weet ook niet of het iets voor me is, vandaar de vraag wie heeft er ervaring mee

(Heb al wel eens met een Sony gespeeld maar vond het bij dat apparaat vreselijk irritant dat bij het verwisselen van bladzijde de pagina even op 'zwart' springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
@Boomsma
Er komen steeds meer van dit soort apparaten op de markt die vlees noch vis zijn. Voor 99 euro kun je niet veel verwachten. Als reader zal hij onder de maat zijn omdat het scherm niet zo goed is. Houd er rekening mee dat hij waarschijnlijk geen DRM ondersteunt zodat je er geen gekochte of uit de bieb geleende boeken op kunt lezen (tenzij je ie boeken eerst bevrijdt), en dat die 10 uur batterijduur ongetwijfeld erg optimistisch is. Houdt er ook rekening mee dat de firmware weleens gemaakt kan zijn door mensen die zelf nooit een boek lezen en dus ook niet snappen wat handig zou zijn.

Als je graag een reader met LCD-scherm wilt, kun je beter voor de PocketBook IQ gaan. Die is wat duurder (EUR 159), maar biedt als reader veel en veel meer waar voor z'n geld. En je kunt zeker zijn van goede ondersteuning en firmware-upgrades.

(Dat op zwart springen van de Sony is een normaal verschijnsel bij E Ink-schermen. In het begin wel irritant, maar de meeste mensen wennen er snel aan. Hersenen passen zich aan. Tien tegen een dat je 't niet eens meer merkt als je een paar boeken gelezen hebt. Net zo min als je bij het lezen van een papieren boek merkt dat de rand van de bladzij door je gezichtsveld gaat wanneer je omslaat.)

[ Voor 6% gewijzigd door zetmolm op 30-11-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Boomsma
Waar ben je naar op zoek? Een e-reader of een tablet.
Als e-reader zul je hier alleen maar mee slechte ervaringen op doen.
Als je een goedkope simpele tablet wil om een beetje mee te spelen, dan is het misschien wel wat, maar ook dat betwijfel ik. Ik vermoed dat je er na verloop van tijd op uitgekeken raakt, vanwege het heel erg hoge 'net-niet'-gehalte.
In dit topic zul je weinig/geen mensen tegenkomen met een dergelijk apparaat, daarvoor zul je waarschijnlijk een eigen topic moeten aanmaken.
Als je echt op zoek ben naar een e-reader, kijk dan eens hier
Uiteindelijk blijf je uitkomen bij de vraag: wat wil je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
@De verschillende tablet vs e-readers

Er zijn gewoon hele grote verschillen:
-e-readers hebben tijd nodig om tussen pagina's te switchen
-e-readers hebben geen backlight, en zijn daarom in de volle zon (zelfs beter) te lezen, in het donker heb je dus een lampje nodig
-e-readers scherms vermoeien daardoor ook niet
-niet alle e-readers hebben een touch screen
-de meeste e-readers zijn ook vooral gemaakt om te readen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je echt niet aan de e-ink wilt, zou ik wachten op de Asus Eee Note EA800:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/wkk9s3.png

Heeft een 8" 1024x768 monochrome lcd (64 grijstinten) zonder backlit, dus niet vermoeiend voor de ogen. Komt rond nieuwjaar uit in Europa. Ik gok op 199 EUR (6999 TWD in Taiwan). Is direct een Wacom tablet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Niet online
Bedankt voor de reacties maar mijn vraag was of er al mensen zijn die de Marquant MM1 hebben en hoe deze bevalt.
Dat het geen top ereader is geloof ik ook wel, maar het is meer dat ik een erader zoek voor erbij (vakantie, etc).

En als voordeel dat het apparaat ook foto's, etc. kan tonen in kleur voor een leuke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al eerder zei, de kans dat je in dit topic mensen aantreft is nihil.
Als je de search gerbruikt had, en gezocht had op Marquant MM1 dan had je al kunnen zien dat jij de eerste bent die dat ding genoemd heeft.
Als ik je zo hoor dan ben je meer op zoek naar een simpel goedkope tablet, en niet naar een e-reader.
Maar je een goedkope e-reader wil voor erbij, voor vakanties e.d. kijk dan eens op marktplaats, daar staan er steeds meer op aangezien de prijzenoorlog nog volop gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Kijk ook even hier:
[Ervaringen] TFT ereaders.
Hier staat wat informatie over TFT ereaders, dus die "color" e-readers die je ziet. Het is rare ontwikkeling op ereader gebied. Deze "Chinese" ereaders gaan eigenlijk verkeerde kant op omdat ze meer nadelen hebben dan voordelen, ondanks dat ze gat in markt proberen te zoeken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
De Autovision AV701 heeft iemand daar ervaring mee, kost maar 99 euro bij verschillende winkels.

http://www.mediamarkt.nl/...1,10101,56542,153121.html

edit: ah, vast hetzelfde als die andere 99,- e-readers... troep dus?

[ Voor 17% gewijzigd door YoshiBignose op 01-12-2010 10:28 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Niet online
Lijkt ook op de Marquant MM1, alleen heeft de laatste zelfs de mogelijkheid tot het tonen van filmpjes (DIVX).
Deze heeft echter 5 lettertype grootte terwijl de MM1 er maar 3 heeft.

Ben benieuwd wat de ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
De Hiteker HDB-107 die bol.com verkoopt is ook zo'n Chinees onding. eReaders heeft een review hiervan geplaatst. Citaat uit de conclusie: "Een serieuze ereader kun je het apparaat niet noemen. Daar is de leeservaring simpelweg te slecht voor." Over het scherm zeggen ze: "Het contrast is niet om over naar huis te schrijven en het beeld is over het algemeen korrelig, doordat je de afzonderlijke pixels op het scherm goed kunt onderscheiden. Verder lijkt het beeld ook licht te trillen, wat zou kunnen storen als je er lang van leest."

Ik denk dat dit geldt voor al die goedkope LCD-readers. Beter kan gewoon niet voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op maandag 29 november 2010 @ 08:46:
Er zit fysiek en softwarematig dan ook geen enkel verschil tussen de US en de International version weet ik van mijn ervaring met de DX van Kindle, die door wat samenvoegen door Amazon van orders per ongeluk in de US versie werd geleverd, maar origineel als international was besteld.
Het (door de Amazon service desk bevestigde) ENIGE verschil is dat er bij de US versie een US aansluiting 110V USB lader/stekker zit en bij de international version niet (alleen het USB kabeltje).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die me met mijn probleem kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Apart, ik heb bij mijn Kindle3 ook de US stekker gekregen en mijn vrouw ook overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:29:
Niemand die me met mijn probleem kan helpen?
Kijk eens op MobileRead, goed kans dat ze daar wel iets weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt,dat ga ik proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:18:
Apart, ik heb bij mijn Kindle3 ook de US stekker gekregen en mijn vrouw ook overigens.
Ik kreeg alleen het usb kabeltje erbij, omdat het een international version was zei men... en in de shop wordt er als je de internationale versie in je karretje stopt ook al gelijk een europese netadapter voorgeschotelt als optie ;)
Bij de USA versie gebeurt dat niet, maar ja, die DX had ik ook international besteld, en daar zat de yankee plug dus wel bij.
Er lijkt dus niet echt een patroon in te zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pocketbook Pro's zijn nu officieel verkrijgbaar!
Heb woensdag een xxx bij
Modbreak:eigen winkel spam! :(
gekocht en hij bevalt heel goed! 8)

[ Voor 21% gewijzigd door zeef op 19-04-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:30:
Heb woensdag een 602 bij www.ebookreaderstore.nl gekocht en hij bevalt heel goed! 8)
Niet gek,met wifi voor 199 euro.
Alleen jammer genoeg geen touch screen zoals mijn sony 650 en ook geen notitie mogelijkheden,die gebruik ik juist nu vaak zodat ik fouten in boeken al lezend kan markeren,en dan met sigil uit het boek haal.
Wifi is natuurlijk leuk voor de dagelijkse krant maar ik heb +1500 ebooks op een kaartje staan dat ik overal kan instoppen dus om boeken over te zetten heb ik de wifi niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:39:
Ik weet niet of iemand mijn probleem herkend,en of het de goede plek is
Anders sorry,maar er staat hier zo enorm veel
Ik heb een sony 650 ereader
Echter ik kan de library van hem op de computer niet meer openen
Natuurlijk heb ik hem al tig keer verwijderd en weer opnieuw geinstaleerd
Maar helaas,pndakaas
Weet iemand raad?
Heb je niet per ongeluk met de partities geknoeid ? (er staan er 2 op de 650)
Je kan de library ook openen met calibre en er boeken heen sturen.
Als dat niet lukt,werkt het wel als je de reader hebt gereset ?
Je kan met Calibre Tags aanmaken,kies voor metadata bewerken in het boek,de naam die je invult bij de tag, is de naam van de library.
Dus alle boeken die je de tagnaam naam Baantjer geeft, verschijnen in de 650 onder de library Baantjer.
Je kan zien welke boeken er in je library aanwezig zijn omdat er dan een vinkje staat.
Handmatig files in de library gaan kopyeren met windows verkenner oid veroorzaakt een defecte database en moet je dus niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Bah, na 2 maanden is het scherm van onze kindle3 gebarsten. Terwijl die altijd in een eigen cover zit.
Nu even kijken of inboedelverzekering daar iets mee kan, of amazon...

maar ondertussen hebben we de sony prs350 gekocht. De kindle3 heeft nu 5-6 weken levertijd.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reaktie ik kies bewust
En volgens mij heb ik niet met de partities geknoeid,want op de andere pc ging het wel goed
Totdat die gisterenavond vastliep,die opent wel alles maar blijft hangen op het overzetten
Wat is dat toch met die softwhare van sony?
Ik heb nu calibre gedownload
Daar boeken ingezet
Ben echt blond,en ouder,dus voor ik met mijn reader zelf knoei,moet ik daar eerst nog iets mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:55:
Bedankt voor je reaktie ik kies bewust
En volgens mij heb ik niet met de partities geknoeid,want op de andere pc ging het wel goed
Totdat die gisterenavond vastliep,die opent wel alles maar blijft hangen op het overzetten
Wat is dat toch met die softwhare van sony?
Ik heb nu calibre gedownload
Daar boeken ingezet
Ben echt blond,en ouder,dus voor ik met mijn reader zelf knoei,moet ik daar eerst nog iets mee doen?
Zeg maar Nick39 ;)
Allereerst de sony software afsluiten.
Dan calibre opstarten ( nieuwste versie via http://calibre-ebook.com/download ) en dan moet ie vanzelf je sony vinden.
Een boek sleep je gewoon naar het calibre scherm toe,welke calibre aan de eigen bibliotheek toevoegt.
(meestal c:\users\username\calibre bibliotheek , in mijn geval dus c:\users\nick\calibre bibliotheek\ )
De boeken die je naar je sony wil sturen kan je het best even bewerken met rechter muisknop: bewerk metadata.
Daar kun je een LABEL invoeren,dat mag elke naam zijn, Calibre onthoudt hem.
De naam die je als LABEL in voert is ook de collectie naam in de reader.
Selecteer de boeken, en kies voor zend naar lezer.

Als dit mis blijft gaan,kan het de oorzaak zijn dat je een wat oudere pc hebt met alleen usb 1.1 of dat je een hub hebt aangesloten met usb 1.1
De prs 650 kan vervelend doen met oudere usb poorten,dus probeer een andere usb poort als je pc wat nieuwer is en bv je een wat oudere hub hebt.
Als je je reader aansluit moet de pc 2 drives detecteren.

Om te resetten druk je de reset knop met een puntig voorwerp in, daarna moet je de aan en uit schakelaar 3 seconden in de aan stand houden en daarna loslaten.
Hierna moet een reset worden uitgevoerd, de usb kabel mag niet verbonden zijn tijdens dit proces.

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 05-12-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Nick39
Ereader is herkend door calibre
Bewerk metadata is gebeurd
En dan krijg ik de vraag,verzend naar hoofdgeheugen
Zit ik op de goede weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextstep
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-03 21:06
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:30:
Heb woensdag een 602 bij www.ebookreaderstore.nl gekocht en hij bevalt heel goed! 8)
Ik zit te denken aan een Pocketbook Pro 902 of 903 en ben daarom benieuwd naar jouw ervaringen:
- met WiFi: loop je de kans dat die de batterij ongewild uitput; zit er time-out op, of kun je hem alleen bewust aan en uit zetten?
- hoe werkt het samen met Calibre? Voorzover ik weet stonden er tot voor kort geen profielen in Calibre voor specifiek deze typen Pocketbook. Maar werkt het goed met een algemeen Pocketbook profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Voor iedereen die net als ik een Kindle Wifi heeft besteld bij Amazon.com en met 5-7 weken levertijd zit...
Ik heb via de Amazon.com site gechat met een medewerker en ik heb hem gevraagd of ze mij niet gewoon een UK of USA editie van de Kindle kunnen sturen (USA of UK versie heeft een oplader en USB poort, de internationale alleen USB).

Ze hebben de Kindle afdeling een mail gestuurd met mijn verzoek, dus hopelijk sturen ze gewoon een andere editie op, zodat ik niet lang meer hoef te wachten. Apparaten zijn gewoon gelijk.

Want de UK en USA Kindles zijn gewoon op voorraad...

[ Voor 5% gewijzigd door Deezers op 06-12-2010 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis Lammers schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:46:
Voor iedereen die net als ik een Kindle Wifi heeft besteld bij Amazon.com en met 5-7 weken levertijd zit...
Ik heb via de Amazon.com site gechat met een medewerker en ik heb hem gevraagd of ze mij niet gewoon een UK of USA editie van de Kindle kunnen sturen (USA of UK versie heeft een oplader en USB poort, de internationale alleen USB).

Ze hebben de Kindle afdeling een mail gestuurd met mijn verzoek, dus hopelijk sturen ze gewoon een andere editie op, zodat ik niet lang meer hoef te wachten. Apparaten zijn gewoon gelijk.

Want de UK en USA Kindles zijn gewoon op voorraad...
Ze zijn inderdaad qua hard/firmware dus exact hetzelfde, op de meegeleverde 110V USB adapter na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nextstep schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:12:
[...]

Ik zit te denken aan een Pocketbook Pro 902 of 903 en ben daarom benieuwd naar jouw ervaringen:
- met WiFi: loop je de kans dat die de batterij ongewild uitput; zit er time-out op, of kun je hem alleen bewust aan en uit zetten?
- hoe werkt het samen met Calibre? Voorzover ik weet stonden er tot voor kort geen profielen in Calibre voor specifiek deze typen Pocketbook. Maar werkt het goed met een algemeen Pocketbook profiel?
- WiFi: De wifi connectie wordt pas aangezet als u gebruik wilt maken van het internet. Bijvoorbeeld bij het opstarten van de Bookland applicatie. Dus de batterij wordt niet ongewild uitgeput.
- Je kunt gewoon een default profiel gebruiken. Dit werkt naar mijn mening perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:57:
Bedankt Nick39
Ereader is herkend door calibre
Bewerk metadata is gebeurd
En dan krijg ik de vraag,verzend naar hoofdgeheugen
Zit ik op de goede weg?
Ja, het hoofdgeheugen is het geheugen dat op de reader zelf zit.
Zodra er geheugen kaartjes geplaatst zijn kan je ook daarheen sturen.
Wel een kant tekening,gebruik de converteer opties van calibre zo min mogelijk want dat kan onbetrouwbare of ongewenste resultaten geven.
Verder kun je dus een complete bibliotheek met beschrijvingen opbouwen,het nadeel van een e-book is dat je niet even de cover kan lezen,maar die info kun je dus bij bv bol.com opzoeken en bij bewerk metadata invullen.
Dan weet je een half jaar later ook nog waar het boek over ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

kmf schreef op zondag 05 december 2010 @ 11:49:
Bah, na 2 maanden is het scherm van onze kindle3 gebarsten. Terwijl die altijd in een eigen cover zit.
Nu even kijken of inboedelverzekering daar iets mee kan, of amazon...

maar ondertussen hebben we de sony prs350 gekocht. De kindle3 heeft nu 5-6 weken levertijd.
Ah, ik zit te twijfelen dussen de 350 en de Kindle3. Hoe bevalt'ie? Is het een beetje leesbaar, die 5"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hot Pixel schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:11:
[...]
Ah, ik zit te twijfelen dussen de 350 en de Kindle3. Hoe bevalt'ie? Is het een beetje leesbaar, die 5"?
Qua scherm niet echt te vergelijken, de 5" vizplex van de PRS350 is veel grijzer dan de 6" pearl van de Kindle 3, en ik heb ze naast elkaar gehad (mijn buuf heeft een 350) en die ene extra inch telt toch wel mee hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:29:
en die ene extra inch telt toch wel mee hoor ;)
Vond buuf dat ook? :P
Ik denk dat de witheid van het scherm op zich niet zoveel uitmaakt. Je merkt pas verschil als je ervaring met beide hebt, of wanneer je ze naast elkaar kan leggen, net als bij het uitkiezen van een nieuwe tv in de winkel.
Dan pas zie je de verschillen, maar daar merk je thuis niks van, althans bij tv's. Ik wilde zelf per se minimaal 6", voornamelijk omdat mij dat fijner leek, en ik heb tot dusver geen klachten (scheelt ook dat de 505 gewoon verrekte goed is :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
De hema heeft nu ook een e-reader te koop staan.
http://www.hema.nl/nl-nl/...t.aspx?productid=70400049
Van wegblijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een Ambiance Digibook zo te zien, kan er niet veel over vinden, zelfs de website van Ambiance geeft geen schermtype aan (vizplex,pearl). Aan de ene kant is het weinig risico voor dat geld, aan de andere kant zou ik zelf liever voor een reader gaan waar meer over bekend is en een grote(re) userbase heeft.
Er zijn hier mensen die hem al besteld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou zo'n Hema reader nu een stuk minder zijn dan een bebook one (oude versie)?

Ik wil graag nog een 2e reader hebben en voor 99 euro... ik wil hem alleen eerst in het echt zien of een review of youtube filmpje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het hoofdgeheugen is het geheugen dat op de reader zelf zit.
Zodra er geheugen kaartjes geplaatst zijn kan je ook daarheen sturen.
Wel een kant tekening,gebruik de converteer opties van calibre zo min mogelijk want dat kan onbetrouwbare of ongewenste resultaten geven.
Verder kun je dus een complete bibliotheek met beschrijvingen opbouwen,het nadeel van een e-book is dat je niet even de cover kan lezen,maar die info kun je dus bij bv bol.com opzoeken en bij bewerk metadata invullen.
Dan weet je een half jaar later ook nog waar het boek over ging.
[/quote]
Je bent echt heel erg bedankt,het loopt nu allemaal geweldig
En het is nu echt genieten van de e-reader,ga er ook een geheugenkaartje bij kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:49:
Je bent echt heel erg bedankt,het loopt nu allemaal geweldig
En het is nu echt genieten van de e-reader,ga er ook een geheugenkaartje bij kopen
Succes, 2 gb kaartjes zijn lekker goedkoop, zo rond de 8 euro en daar passen al snel 2000 boeken op.
Verwijderen kun je ook via calibre doen, pas wel op dat je kiest voor wissen van het device,niet van verwijderen uit de library want dan wis je ze ook van de harddisk.
Geniet ze !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:56:
[...]

Vond buuf dat ook? :P
Ik denk dat de witheid van het scherm op zich niet zoveel uitmaakt. Je merkt pas verschil als je ervaring met beide hebt, of wanneer je ze naast elkaar kan leggen, net als bij het uitkiezen van een nieuwe tv in de winkel.
Dan pas zie je de verschillen, maar daar merk je thuis niks van, althans bij tv's. Ik wilde zelf per se minimaal 6", voornamelijk omdat mij dat fijner leek, en ik heb tot dusver geen klachten (scheelt ook dat de 505 gewoon verrekte goed is :) )
Mijn buuf heeft nog nooit geklaagd :P
Het verschil tussen Vizplex en Pearl is 50% meer contrast, en dat is met name in situaties met heel weinig licht en heel veel licht beter leesbaar ;)
Maar ik heb ze inderdaad naast elkaar gehad met hetzelfde boek geladen, en dan is de Kindle gewoon scherper/helderder/beter leesbaar dan de Sony van de buuf... Maar ja, buuf heeft ook andere aantrekkelijke kwaliteiten die het bekijken meer dan waard zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 22:19

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:10:
Zou zo'n Hema reader nu een stuk minder zijn dan een bebook one (oude versie)?

Ik wil graag nog een 2e reader hebben en voor 99 euro... ik wil hem alleen eerst in het echt zien of een review of youtube filmpje...
Ze schijnen de hardware en software verbeterd te hebben in vergelijking met de AKO versie van eind vorig jaar.

Op de vraag of de HEMA versie verbeterd is...
Geachte heer van Os,

Hartelijk dank voor de getoonde interesse in het Ambiance Digibook de MDB-106.
Dit is een nieuw model en hardware welke over DRM beschikt.
U kunt hem dus zonder problemen aanschaffen.

Met vriendelijke groet,

Ambiance Technology Service Desk
Maar ja, maar eens kijken of ze hem nog in de winkel hebben liggen...

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Yo spikecity,
Weet je zeker dat je een 350 hebt? Want volgens eigenlijk alle bronnen heeft het apparaatje hetzelfde pearl e-ink scherm als de Kindle3. Het font op de kindle is wat anders (vetter/dikker), maar het schermtype is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Hot Pixel schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:11:
[...]

Ik ben niet de hoofdgebruiker, maar de Sony's worden iig als gebruiksvriendelijker ervaren. Ik vind het persoonlijk wat trager dan de kindle qua refresh en font-vergroten. Qua schermkwaliteit is het hetzelfde als de kindle 3 (tenminste, de helft van het scherm van de kindle3 wat nog werkt)

De hoofdgebruiker is wel heel tevreden over de 350, omdat het handzamer en lichter is. Zij leest dan ook alleen leesboeken, dus het schermformaat maakt niets uit. Het touchscreen is echter wat te gevoelig vind zij. Je slaat zo een pagina om. Jammer dat het niet uit te schakelen is.

Het opzoeken van boeken is wel veel makkelijker, omdat je de covers ziet, en alles is goed georganiseerd. Ook mooi dat collecties worden aangemaakt via tags van calibre.
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:29:
[...]
Qua scherm niet echt te vergelijken, de 5" vizplex van de PRS350 is veel grijzer dan de 6" pearl van de Kindle 3, en ik heb ze naast elkaar gehad (mijn buuf heeft een 350) en die ene extra inch telt toch wel mee hoor ;)
De 350 heeft ook pearl. Waarschijnlijk heeft jouw buuf de 300.

[ Voor 19% gewijzigd door kmf op 07-12-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbekassie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:57
Iemand ervaring met deze Archos ereader kan er namelijk niet veel over vinden.

http://www.mediamarkt.nl/...U,10101,56542,158653.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
ribbekassie schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:14:
Iemand ervaring met deze Archos ereader kan er namelijk niet veel over vinden.

http://www.mediamarkt.nl/...U,10101,56542,158653.html
Beeldscherm: TFT. Voor die prijs kan dat geen IPS zijn, dus kijkhoek is zeer slecht voor lezen. Ik neem aan dat voor die prijs er ook geen ambient light sensor en/of een goede accu in zit. Ik zal het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:42:
[...]
De 350 heeft ook pearl. Waarschijnlijk heeft jouw buuf de 300.
Kan, hij is inmiddels een maand of vier oud.
Ik heb het ding pas nog in mijn handen gehad omdat ze hem niet meer aan de gang kreeg ondanks een geladen accu, maar ik vond dat scherm veel minder crispy dan de Kindle 3.
Ook het opstarten en schermafhandeling is een stuk langzamer dan de Kindle voor mijn gevoel.

Maar voor de rest is die Sony een leuk readertje, lekker handzaam alleen voor mij net 1" te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:32:
[...]

Kan, hij is inmiddels een maand of vier oud.
Ik heb het ding pas nog in mijn handen gehad omdat ze hem niet meer aan de gang kreeg ondanks een geladen accu, maar ik vond dat scherm veel minder crispy dan de Kindle 3.
Ook het opstarten en schermafhandeling is een stuk langzamer dan de Kindle voor mijn gevoel.

Maar voor de rest is die Sony een leuk readertje, lekker handzaam alleen voor mij net 1" te klein.
Dan zal het 99% wel een 300 zijn. Volgens mij was de 350 nog niet zo lang beschikbaar in NL. De 300 heeft door z'n touchscreenlaag een heel slecht beeld. De 350 heeft daar geen last meer van.

Het refreshen vind ik idd wel trager aanvoelen. De kindle doet een refresh enkel op de plekken welke gerefreshed moeten worden (bv menu), de sony doet een complete schermrefresh voor zover ik kan zien. En op de achtergrond gaat ie ook wat anders doen nog ook (covers bijwerken).
Het voelt iig trager aan. Ik vraag me af of een firmware update dat oplost.. (de kindle heeft regelmatig updates)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
...
Dan zal het 99% wel een 300 zijn. Volgens mij was de 350 nog niet zo lang beschikbaar in NL. De 300 heeft door z'n touchscreenlaag een heel slecht beeld. De 350 heeft daar geen last meer van.
...
De 300 heeft helemaal geen touchscreen, dus als het een 5" reader van sony met touchscreen is moet het toch de 350 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al die van de hema ergens gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
ATCO schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:27:
[...]

De 300 heeft helemaal geen touchscreen, dus als het een 5" reader van sony met touchscreen is moet het toch de 350 zijn.
Je hebt gelijk. Het was de 600 die touchscreen had.

Maar goed. De 350 heeft dus wel pearl eink. Alleen andere fonts dan de kindle

Voor de volledigheid met screenshots:
http://www.mobiletechrevi...ocket_Edition_PRS-350.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:40:
[...]

Je hebt gelijk. Het was de 600 die touchscreen had.

Maar goed. De 350 heeft dus wel pearl eink. Alleen andere fonts dan de kindle

Voor de volledigheid met screenshots:
http://www.mobiletechrevi...ocket_Edition_PRS-350.htm
Met de laatste hack voor de 350 en de 650 kun je in princiepe elk font gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ATCO schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:27:
[...]

Ik wip vandeweek wel even bij buuf langs, dan weten we het zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:32:
[...]

Ik wip vandeweek wel even bij buuf langs, dan weten we het zeker :P
Vergeet je "stylus" niet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo'n Ambiance Digibook van de Hema.
Wel even wennen, ik ben een Sony gewend, die leende ik af en toe.
Pagina ombladeren gaat langzaam, maar dat went wel, gewoon bij de op
drie na laatste legel al op de pageforward knop drukken.
Op de software is veel aan te merken.

Weet iemand hoe je zo'n ding in linux laat booten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 00:06:
Ik heb zo'n Ambiance Digibook van de Hema.
Wel even wennen, ik ben een Sony gewend, die leende ik af en toe.
Pagina ombladeren gaat langzaam, maar dat went wel, gewoon bij de op
drie na laatste legel al op de pageforward knop drukken.
Op de software is veel aan te merken.

Weet iemand hoe je zo'n ding in linux laat booten ?
je bedoeld dat je er linux op wilt zetten?
Er is een Linuxdistro voor ereaders: OpenInkpot, maar die ondersteund geloof ik maar een paar devices

http://openinkpot.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

openinkpot werkt erg fijn, maar je reader moet het inderaad wel ondersteunen. Ik heb het er weer afgehaald omdat het toch vrij lastig was even snel een boek erop te zetten, met een ftp client kon het wel, maar als je ergens anders was kon je hem niet even snel aan een windows pc koppelen en dat was toch te irritant.

Heb voor mijn Hanlin V3 een aantal firmwares geprobeerd en gebruik nu de bebook one, die zou ik gemiddeld een 7 geven voor gebruik terwijl open inkpot een 9 krijgt, maar het uploaden van docmenten geef ik een 10 bij de bebook one firmware en de openinkpot versie een 3.

Als je nu een linux pc hebt staan is het natuurlijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Helaas staat mijn Kindle 3 nog steeds 'in bestelling' bij Amazon (150 euro)... sinds 27 november.
Wordt half januari 2011 verzonden...

Nou stuitte ik toevallig op de Sony PRS-350... 175 euro, 5 inch scherm, touch screen etc.
Deze is wel op voorraad en ik kan ik bijwijze van spreken morgen al in huis hebben.

Wat lijkt jullie verstandiger en/of slimmer?
Gewoon wachten tot de Kindle 3 half januari binnenkomt (nog een maand zeg maar) of toch maar gaan voor de PRS-350 van Sony.

Op zich heb ik geen haast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De sony prs350 heeft een scherm van 5", dat is kleiner dan de kindle.
Verder heeft de sony ook een stuk minder functionaliteit, als je dat niet uitmaakt kun je natuurlijk ook eens kijken naar de Coolreader Cool-ER, ik zie net in pricewatch dat die prijzen zijn verlaagd naar 129 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:29:
De sony prs350 heeft een scherm van 5", dat is kleiner dan de kindle.
Verder heeft de sony ook een stuk minder functionaliteit, als je dat niet uitmaakt kun je natuurlijk ook eens kijken naar de Coolreader Cool-ER, ik zie net in pricewatch dat die prijzen zijn verlaagd naar 129 euro.
Hoezo heeft deze minder functionaliteit? Je hebt geen wifi/3g maar wel betere pdf support.

De schermen zijn in principe hetzelfde, de sony heeft alleen een touchscreen en de kindle niet. Als je'm graag nu wilt hebben en je kan leven met 5" en geen wifi dan zie ik geen redenen om niet voor de sony te gaan. Voor de volledigheid zal ik er even bijzeggen dat ik inmiddels al een paar maanden tevreden gebruiker ben van de 6" versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:02
Ik heb zelf de Sony PRS-350 en ben daar zeer tevreden over. Degelijk, lekker leesbaar erg gemakkelijk en mooi. Een Kindle vind ik erg beperkt tot Amazon. Ik heb al een keer meegemaakt dat ik bij een webwinkel ineens niet meer mocht kopen omdat ik uit NL kom, als dat bij Amazon gebeurt zit je wel met de gebakken peren. Om die reden zou ik niet snel voor de Kindle gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk maakt het mij weinig uit of een reader wifi heeft, maar er zijn mensen die niet zonder lijken
te kunnen ;)
Mijn eigen foxit eslick bevalt heel goed, geen 3g geen wifi, alleen maar een usbpoort om files over te zetten.
kleiner dan 6" zou ikzelf niet gaan, maar waarschijnlijk is 5" gewoon even wennen en het valt al niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Precieus, voor mij is wifi juist een must geworden. Mocht je engelse ebooks lezen dan is Amazon en zijn Kindle juist een groot voordeel in mijn ogen. Ook voor het lezen van internet articles via Instapaper of Kindlefeeder zitten er voordelen aan. :)

Of je een ebook wel of niet kan kopen bij Amazon (of andere webshop) zal puur liggen aan wat de schrijver/uitgever daarover geregeld hebben.,.
Pagina: 1 ... 19 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor:
-Je bestelstatus
-Ervaringen met winkels
-Garantie-afhandelingen