Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 10) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 35 Laatste
Acties:
  • 626.346 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik denk dat je echt heel blij moet zijn met die 2200 euro. Zeker omdat je in enschede werkt. Ik verwacht een salaris rond de 2000 dat hij je aanbied. Verder wat MrFloppy zegt :). Investeren in je toekomst is erg belangrijk en kan je enorme stappen in je salaris opleveren over een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO beheer ICT Niv. 3
Certificaten: geen noemenswaardige ben momenteel bezig met een MCTS 70-680 cursus/e-learning
Werkervaring: 3.5 Jaar
Werkgever: Een School
Huidige functie: Servicedesk Medewerker
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 7 Vastgestelde dagen, daarnaast +- 332 uur die ik kan opnemen
13/14e maand of winstuitkering: 13e Maand
Laptop: Geen
GSM: Geen
Leaseauto: Geen
Werkweek: 40u, waarvan 36 betaald en de andere 4 naar de opneembare uren
Pensioenregeling:Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: Nederland
Reistijd: +/- 20 Minuten fietsen
Maand salaris (bruto): +/- 1950,-
----------------------------

Netto: Geen klagen denk ik zo

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

41 opneembare dagen :o ? nice! 4 niet-verplichte werkuren per week :p
Nog mogelijkheden tot groeien daar? Misschien naar systeembeheer ofzo ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Mijn contract bij mijn huidige werknemen houdt eind deze maand op dus ik ben aan het zoeken naar een andere baan. Nou kwam het volgende op mijn pad:

Leeftijd: 30
Opleiding(en): HBO Interactieve Media
Certificaten: Nee
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Narrowcasting
Huidige functie: 'Projectmanager 2.0' (projectmanager / aansturen contentafdeling / ontwikkelen en bedenken van concepten voor klanten en doorontwikkelen + bouwen van de website.)

Vakantiedagen: 21
13/14e maand of winstuitkering: Vage winstuitkering
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Niks
Land: NL
Regio: Noord Holland
Reistijd: 20 minuten

Maand salaris (bruto): 1900 op basis van 32 uur.

Heb een tegenbod gedaan, maar kreeg te horen dat ze echt niet meer geld hadden.
Lekker laten varen en wat anders zoeken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2375 (op basis van 40 urige werkweek), op een leeftijd van 30, met HBO?
Je hebt ook geen leasebak erbij, minimale vakantiedagen.. In de randstand?
Als ze je wat anders kunnen bieden (opleidingsperspectief) of het is gewoon een ontzettend leuk bedrijf, dan moet je even kijken. Maar dit salaris vind ik voor een HBO'er vrij laag (op jouw leeftijd).

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Leeftijd:37
Opleiding(en):HAVO
Certificaten:Diverse CMS Certificaten
Werkervaring:12 jaar
Werkgever:Groot Full Servince InternetBureau
Huidige functie: Senior Software Engineer

Vakantiegeld:Ja
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Laptop: Ja, indien gewenst
GSM: Vergoeding voor Internet of GSM kosten.
Leaseauto: Standaard mogelijkheden
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Fietsenplan, mogelijkheden tot kopen verkopen van vakantie dagen
Regio: Ik Amsterdam, voorts ook in andere steden
Reistijd: 20 minuten lopen ;)

Maand salaris (bruto): 3150 bruto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:00:
41 opneembare dagen :o ? nice! 4 niet-verplichte werkuren per week :p
Nog mogelijkheden tot groeien daar? Misschien naar systeembeheer ofzo ?
En dat is gelijk iets wat dan weer tegenvalt daar. Die mogelijkheden zijn er niet echt in de directe toekomst. (Het directe zou nog kunnen zijn dat ik meer specifieke taken van sys/netwerk beheer oppak. Momenteel ben ik al verantwoordelijk voor mappen beheer/rechten(applicaties/printers) en aanmaken gebruikers accounts e.d. wie weet wat daar nog bij kan.)

Ik zit te denken om eventueel verder te leren (deeltijd HBO oid) om zover mogelijk te raken en als ik ermee klaar ben dat er wellicht weer wat doorschuif ruimte is.

[ Voor 17% gewijzigd door whyz op 20-04-2010 18:19 ]

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:44
mierenfokker schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:12:
Ik denk dat je echt heel blij moet zijn met die 2200 euro. Zeker omdat je in enschede werkt. Ik verwacht een salaris rond de 2000 dat hij je aanbied. Verder wat MrFloppy zegt :). Investeren in je toekomst is erg belangrijk en kan je enorme stappen in je salaris opleveren over een paar jaar.
Inderdaad, en niet vergeten dat de huizen in Enschede haast wel gratis lijken vergeleken bij de randstad. Met dat salaris kun je hier al een aardig appartementje kopen. Moet je in de randstad eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Misschien is het een hele persoonlijke vraag, maar wat heb je voor je 29e gedaan?

[ Voor 69% gewijzigd door flashin op 20-04-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Hoe kom je aan 29ste? Hij is 37 met 12 jaar werkervaring, dan is dat toch 25? Of zie ik iets over het hoofd?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:24:
2375 (op basis van 40 urige werkweek), op een leeftijd van 30, met HBO?
Je hebt ook geen leasebak erbij, minimale vakantiedagen.. In de randstand?
Als ze je wat anders kunnen bieden (opleidingsperspectief) of het is gewoon een ontzettend leuk bedrijf, dan moet je even kijken. Maar dit salaris vind ik voor een HBO'er vrij laag (op jouw leeftijd).
Ze weten dat mijn huidige contract gauw afloopt, dus ik denk dat ze hopen dat ik alles maar zomaar accepteer.
Weet wel dat het een leuk bedrijf is met leuke mensen, aangezien ik er een aantal jaar geleden al heb gewerkt.
Dat is dan wel een pluspuntje. Maar goed, denk dat ik toch wel verder ga zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment loop ik mijn externe stage. De planning is dat ik over twee jaar klaar ben met mijn studie Bedrijfskundige Informatica (Saxion Deventer). Hoe ik het nu kan inschatten spreekt een consultant functie mij erg aan.

Nu zijn er een hoop certificaten handig voor deze tak van de ICT ( Prince2 foundations, ITIL foundations etc.) heeft er iemand ervaring met het behalen van deze certificaten tijdens zijn/haar studie?
moet je deze zelf betalen? Of worden ze vergoed aangezien je al college geld betaald?

En welke certificaten zijn erg handig als (startend consultant)? Zelf ben ik geneigd naar Prince2 Foundations.

Mvg,

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Hoewel je vraag hier niet echt op zijn plaats is.
Met een HBO BI begin je denk ik niet in een rol als consultant. Sowieso waarin consultant worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Zelf betalen, ja. Het zijn externe organisaties die de toetsing afnemen.
Nuttig, ja, maar de waarde is er vooral wanneer het meer is dan alleen boek leren. Ga je alleen het boek leren, laat dan de certificering lekker zitten en neem in je CV op dat je er kennis van hebt. Vervolgens mag je werkgever je certificering betalen.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black!
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 14:33
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:04:
...
Nu zijn er een hoop certificaten handig voor deze tak van de ICT ( Prince2 foundations, ITIL foundations etc.) heeft er iemand ervaring met het behalen van deze certificaten tijdens zijn/haar studie?
moet je deze zelf betalen? Of worden ze vergoed aangezien je al college geld betaald?
...
Deze zijn meestal niet inbegrepen bij je collegegeld en zul je dus zelf moeten betalen. Vaak krijg je wel korting als je het examen via je onderwijsinstelling afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:07:
Met een HBO BI begin je denk ik niet in een rol als consultant. Sowieso waarin consultant worden?
Ik heb de zoek functie wel even gebruikt, maar kon daar ook geen logische keuze vinden! excuus!
Ik snap dat je niet direct als senior consultant aan de slag kan gaan maar junior consultant is wellicht wel bereikbaar toch?

ERP-consultant of informatie analist/business analist zijn toch wel functies die mij aanspreken.
Testert schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:15:
Zelf betalen, ja. Het zijn externe organisaties die de toetsing afnemen.
Nuttig, ja, maar de waarde is er vooral wanneer het meer is dan alleen boek leren. Ga je alleen het boek leren, laat dan de certificering lekker zitten en neem in je CV op dat je er kennis van hebt. Vervolgens mag je werkgever je certificering betalen.
Ik snap dat dit soort dingen vooral een meerwaarde hebben als je het ook in de praktijk toe past in plaats van de theorie uit een boek leren. Maar het vergroot je kans op leuke baan straks wel, maar niet zo aanzienlijk dat het echt de moeite waard is?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
TrailBlazer schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:07:
Waarom niet? Bij uitstek een geschikte opleiding om junior consultant te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
battler schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:24:
Hoe kom je aan 29ste? Hij is 37 met 12 jaar werkervaring, dan is dat toch 25? Of zie ik iets over het hoofd?
Idd ;)
In 1997 begon ik voor het eerst in de IT, daarvoor heb ik van alles en nog wat gedaan, veel industrieel uitzendwerk zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
MrFl0ppY schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:00:
2000-2200 zou ik meer op inzetten, gezien de leeftijd en plaats. Natuurlijk ook sterk afhankelijk van de secundaire voorwaarden en de opties die je krijgt voor trainingen etc. Bieden ze 1800 met veel vrije dagen, groot opleidingsbudget en goede toekomstperspectieven moet je denk ik ook niet ontevreden zijn. Staar je niet teveel blind op het brutoloon.
Voor dat bedrag wat jij noemt mag er wel een leaseauto bij... 1800 is echt meer een MBO salaris...
2000-2200 met leaseauto.
En ik zou zonder leaseauto toch echt inzetten op 2300-2500.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:07:
Ik denk met 21 jaar echt geen 2300 tot 2500 hoor.
Hij heeft gewoon HBO gedaan hoor.
Eriksk schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:12:
Eigenlijk ben ik het ook wel eens met dfrenner. Dacht dat de consultancy bedrijven rond de 2200-2300 zitten incl. lease auto, meestal gekoppeld met een opleidingstraject.
Klopt. 3 jaar geleden (alweer ;) ) ging ik solliciteren als schoolverlater en werd mij bij 3 verschillende bedrijven een leaseauto rond de 700 euro per maand geboden en een salaris van 2000-2200 euro per maand. Zonder leaseauto mag dat eigenlijk minimaal 2500 euro zijn, maar goed in de praktijk werkt dat iets anders.

Maar dit is dus ondertussen ook al 3 jaar geleden.
Ken. schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:11:
Mijn contract bij mijn huidige werknemen houdt eind deze maand op dus ik ben aan het zoeken naar een andere baan. Nou kwam het volgende op mijn pad:

Opleiding(en): HBO Interactieve Media
Certificaten: Nee
Werkgever: Narrowcasting
Huidige functie: 'Projectmanager 2.0' (projectmanager / aansturen contentafdeling / ontwikkelen en bedenken van concepten voor klanten en doorontwikkelen + bouwen van de website.)

Vakantiedagen: 21
13/14e maand of winstuitkering: Vage winstuitkering
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Niks
Regio: Noord Holland
Reistijd: 20 minuten

Maand salaris (bruto): 1900 op basis van 32 uur.

Heb een tegenbod gedaan, maar kreeg te horen dat ze echt niet meer geld hadden.
Lekker laten varen en wat anders zoeken toch?
Ik zou inderdaad verder zoeken, tenzij geld geen enkele rol speelt en je de baan zelf het einde vind...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Mee eens, daarnaast zijn zaken als geen pensioen of spaarloonregeling ook niet echt handig. Loon is denk ik nog niet eens heel laag, maar ik weet niet precies wat je functie inhoud qua zwaarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
dfrenner schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:46:
[...]

Klopt. 3 jaar geleden (alweer ;) ) ging ik solliciteren als schoolverlater en werd mij bij 3 verschillende bedrijven een leaseauto rond de 700 euro per maand geboden en een salaris van 2000-2200 euro per maand. Zonder leaseauto mag dat eigenlijk minimaal 2500 euro zijn, maar goed in de praktijk werkt dat iets anders.

[...]
2007 was nog de supertijd. Tijden veranderen, er is nog steeds "crisis" bij de werkgevers he. Ik denk dat ik het bij het rechte eind zal hebben. Ben benieuwd wat je aangeboden krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
dfrenner schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:46:
[...]

[...]

Mijn werkgever biedt dit volgens mij nog steeds voor starters, dus het is nog mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:28
Opleiding(en): HAVO, onafgerond HBO Informatica
Certificaten: ITIL, PRINCE2
Werkgever: Laboratorium
Huidige functie: Service Desk
Relevante werkervaring: 2 Jaar

Vakantiedagen: 25+4
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto*: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Kilometervergoeding 30ct per km, 1000 euro/40 uur voor opleidingen
Regio: Noort-Brabant
Reistijd**: 30 minuten, auto

Maand salaris (bruto):
2425,-

Volgens mij heb ik hier niet over te klagen. Ik ben een jaartje gedetacheerd geweest en de klant wilde mij graag in dienst dus ik had wel wat te eisen maar toch. Merk wel dat een grote bek in de onderhandelingen enorm scheelt.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 27
Opleiding(en): WO
Certificaten: Prince2 Foundation
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Multinational
Huidige functie: IT Project/Programma mgt Support

Vakantiedagen: 38
13/14e maand of winstuitkering:13e maand
Leaseauto*: Nee, benzinegeld is kostendekkend.
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling: Volledig betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €70 onkostenvergoeding
Reistijd**: 45 min

Maand salaris (bruto): € 2900

============================

Nieuwe functie

Opleiding(en): WO
Certificaten: Prince2 Foundation
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Klein IT Consultancy kantoor
Huidige functie: IT Project Manager

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Mogelijke winstuitkering €1500-€2000 per jaar
Leaseauto*: € 800, 35.000km, 4 jaar, incl. branstof.
Pensioenregeling: 40% voor werknemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:€ 160 onkostenvergoeding
Regio: Heel Nederland
Reistijd**: 1 tot 1,5 uur

Maand salaris (bruto): € 3800

Conclusie:
(-) 12 vakantiedagen minder, geen standaard 13e maand en nu meebetalen aan eigen pensioen.
(+) Hoger bruto inkomen, goede leaseregeling, optie op winstuitkering.

Maar vooral meer verantwoordelijkheid, uitdagendere functie, meer training, volop groeimogelijkheden (hoop ik :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Leeftijd: 18
Opleiding(en): MBO-3 Medewerker Beheer ICT
Certificaten: MCDST
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: Grote detacheerder
Huidige functie: Heldesk ;)

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Zakelijk
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 50 euro onkostenvergoeding, collectieve ziektekosten, 50 euro bruto loonstijging per behaald certificaat
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: Uurtje

Maand salaris (bruto): 1100

Dit is een aanbod, is dit marktconform? Dacht zelf aan 1400...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Laatst online: 03-09 19:51

pinodambini

Dr. Z. Vago

Vindt dat er karig. Als student krijgt op je op een Servicedesk (skilled) meestal al rond de 12 euro per uur. Zijn wel 4 jaar ouder, maar is toch een aardig verschil.

Ik zou als ik jou was een tegenbod doen van 1500, wellicht dat er dan rond de 1300-1400 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met 18 is het minimumloon heel anders. Er is niet veel ervaring, servicedesk is behoorlijk onderaan de ICT-ladder en de economie is niet top. Ik zou meer kijken naar zaken als opleidingsmogelijkheden, groeimogelijkheden en flexibiliteit.

Als ik een nieuwe servicedeskmedewerker zocht, met geadverteerd 1100 die gaat vertellen dat het 1500 moet zijn, dan moet er wel een heel bijzonder verhaal komen - en als dat er komt is het al vrijwel zeker dat diegene beter ergens anders dan op servicedesk zou zitten. Komt dat verhaal er niet, dan is het neeeext. Het is niet alsof het moeilijk is mensen te vinden op dit moment...

Staar je in deze tijden niet blind op salaris. Zeker nu moet je inzetten op groei en ontwikkeling ipv een hoog startsalaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO-4 Systeembeheer, bezig met OU Informatica
Certificaten: Paar Cisco dingen, CRM
Werkgever: Eigen bedrijf, zelfstandige
Huidige functie: IT Consultant

Vakantiegeld: nvt
Vakantiedagen: nvt
13/14e maand of winstuitkering: nvt
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: nee
Werkweek: gemiddeld 24 uur
Pensioenregeling: nvt
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nvt
Regio: Amsterdam
Reistijd: Gemiddeld 30 minuten

Maand salaris (bruto): 4000-6000 (gem)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik wou het eerst niet geloven op die leeftijd met een MBO opleiding maar met een eigen bedrijf klopt het weer.

Hoe lang zit je al bij de OU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
LauPro, mooi, maar wat moet er allemaal af van die bruto als jonge zelfstandige?

En hoe kom je als 23 jarige aan klanten? Of werk je voor 1 à 2 klanten in verkapte loondienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ongeveer de helft gaat er vanaf denk ik zo. En nee geen verkapte loondienst :P . Heb ongeveer 5 grote klanten waar ik 80% van mijn omzet mee behaal en voor de rest allemaal kleintjes.

Klanten krijg je door goed werk af te leveren! Dan word je vanzelf opnieuw gevraagd...

Bij de OU nu een jaartje, loopt prima, doe veel zelf e.d..

En dan nog de opmerking dat ik doorgaans altijd in de middag afspreek met klanten en dus nooit in de spits hoef te reizen (soms keertje vrijdagmiddag terug).

Imo kan je prima lekker verdienen in de IT, als je maar de juiste mentaliteit hebt. Overigens kies ik er bewust voor om niet 'fulltime' te werken want dan ga ik alleen maar meer belasting betalen. Dan kan ik beter gewoon leuke projecten zoeken die niet altijd evengoed facturabel zijn maar waar ik wel helemaal mijn ei in kwijt kan.

[ Voor 44% gewijzigd door LauPro op 22-04-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Jeoh schreef op donderdag 22 april 2010 @ 19:06:
Leeftijd: 18
Opleiding(en): MBO-3 Medewerker Beheer ICT
Certificaten: MCDST
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: Grote detacheerder
Huidige functie: Heldesk ;)

GSM: Zakelijk
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 50 euro onkostenvergoeding, collectieve ziektekosten, 50 euro bruto loonstijging per behaald certificaat
Reistijd: Uurtje

Maand salaris (bruto): 1100

Dit is een aanbod, is dit marktconform? Dacht zelf aan 1400...
Volgens mij verdiende ik net zoveel of meer toen ik 20 was en in de supermarkt werkte (7 jaar geleden). Ik heb wel eens stagaires 'geholpen' op het werk, die ook mbo-3 hadden. Eerlijk gezegd heb ik daar niet zoveel mee,... vind het kennisniveau slecht. Je bent nog jong, waarom ga je niet voor niveau 4 (ff jaartje doorbijten) en daarna wellicht HBO.

Is het Peak-IT? Als je ervoor kiest, ga voor die certificeringen! 1 à 2 elke maand moet te doen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
LauPro schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:54:
Ongeveer de helft gaat er vanaf denk ik zo. En nee geen verkapte loondienst :P . Heb ongeveer 5 grote klanten waar ik 80% van mijn omzet mee behaal en voor de rest allemaal kleintjes.
In welk gebied binnen de IT zit je? Ontwikkeling? Beheer? Infra? ...?
Klanten krijg je door goed werk af te leveren! Dan word je vanzelf opnieuw gevraagd...
Absoluut. Als zelfstandige ben je je eigen merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seal74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05-2021
Leeftijd:35
Opleiding(en):MBO Medewerker Beheer Informatiesystemen
Certificaten:Dynamics AX Development 1 + 2
Werkervaring:12 Jaar
Huidige functie:Software Developer

Vakantiegeld:8%
13/14e maand of winstuitkering:13e maand + 1/2 maand bij inlevering ADV
Laptop:Nee
GSM:Nee
Leaseauto:Nee
Werkweek:40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:T-Tag van de zaak + 160 euro reiskostenvergoeding
Land:NL
Regio:Zeeland
Reistijd:30 min

Maand salaris (bruto):2500

Mijn CV op monster gezet en inmiddels 8 reacties gehad. Volgende week op 1e gesprek, Ik heb echter nog geen enkel idee wat ik moet gaan vragen qua salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Je bent 35 en hebt 12 jaar ervaring in de IT. Ergens in die tijd ben je overgestapt van IT beheer op MBO niveau naar IT ontwikkeling wat qua functieinhoud waarschijnlijk op HBO niveau ligt.

Positief in je profiel is dat je Dynamix AX doet. Dat is binnen de Microsoft wereld een van de gevraagde specialismen.
Negatief in je profiel is dat je "slechts" enkele certificaten hebt op het gebied van development. Een wat uitgebreider studietraject (bv MCPD certificering bestaande uit een aantal MCTS modules) zou het makkelijker maken om je HBO werk- en denkniveau aan te tonen bij een sollicitatie. Dat moet je zeker overwegen met het oog op de toekomst. Misschien kun bij een sollicitatie inzetten op studiemogelijkheden.

Voor je salaris als software ontwikkelaar is vooral van belang wanneer je de stap van beheer naar ontwikkeling hebt gezet, en hoeveel van de periode voor die stap je als relevante werkervaring kan verkopen. Bij wijze van ruwe schatting, denk ik dat 2800 a 3100 + leaseauto haalbaar is, of ongeveer 3300 tot 3600 zonder auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seal74 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 08:52:
Leeftijd:35
Opleiding(en):MBO Medewerker Beheer Informatiesystemen
Certificaten:Dynamics AX Development 1 + 2
Werkervaring:12 Jaar
Huidige functie:Software Developer

Vakantiegeld:8%
13/14e maand of winstuitkering:13e maand + 1/2 maand bij inlevering ADV
Laptop:Nee
GSM:Nee
Leaseauto:Nee
Werkweek:40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:T-Tag van de zaak + 160 euro reiskostenvergoeding
Land:NL
Regio:Zeeland
Reistijd:30 min

Maand salaris (bruto):2500

Mijn CV op monster gezet en inmiddels 8 reacties gehad. Volgende week op 1e gesprek, Ik heb echter nog geen enkel idee wat ik moet gaan vragen qua salaris.
Ik weet niet hoe lang je al ontwikkelt, maar als het meer dan een jaar is, is echt karig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:36:
[...]

Ik weet niet hoe lang je al ontwikkelt, maar als het meer dan een jaar is, is echt karig!
Mha, vergeet niet dat het Zeeland is he! Maar op die leeftijd kan er idd nog wel iets boven op, of een lease auto ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seal74
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:36:
[...]

Ik ben nu ongeveer 10 jaar ontwikkelaar. 7 jaar VB6, 2 jaar VB.NET, 1 maand AX, 1 jaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dan bestaat je CV hoofdzakelijk uit development.

Omdat je alleen een MBO diploma hebt en voor development functies vaak HBO wordt gevraagd, denk ik dat certificering erg in je voordeel zou werken.

Verder zou ik van VB.NET het stapje zetten naar C#.NET. Zo groot is die stap niet, en het zal je een hoop erkenning opleveren als software engineer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seal74
t_captain schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:23:
Dan bestaat je CV hoofdzakelijk uit development.

Omdat je alleen een MBO diploma hebt en voor development functies vaak HBO wordt gevraagd, denk ik dat certificering erg in je voordeel zou werken.

Verder zou ik van VB.NET het stapje zetten naar C#.NET. Zo groot is die stap niet, en het zal je een hoop erkenning opleveren als software engineer.
Dank je voor de tip ik zal het zeker doen. Het probleem is dat ik altijd in VB minded omgevingen heb gewerkt. De werkgever had geen plannen richting C#. Ik ben inmiddels thuis al een aantal thuis projectjes aan het vertalen naar C#.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pderaaij
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-08 20:16
Van de week is het contract getekend en ben ik na 6 jaar geen eigen ondernemer meer. Dit is het resultaat:

Leeftijd: 24
Opleiding(en): Propedeuse HBO informatica
Certificaten: PRINCE2, ITIL, ASL, BiSL, Div. EXIN certificaten
Werkervaring: 7 jaar als developer, waarvan 6 jaar als zelfstandig ondernemer
Werkgever: Lokaal webontwikkelingsbedrijf, 13 medewerkers
Huidige functie: Webdeveloper PHP

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto*: nee
Werkweek: 40
Pensioenregeling: 2/3 mee betaald, 100% nabestaandenpensioen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: lunch van bedrijf, opleidingsbudget van 1000,-
Regio: Den Haag / Rotterdam
Reistijd**: 10 minuten, woon-werk verkeer word vergoed.

Maand salaris (bruto): 2500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:43:
[...]

Mha, vergeet niet dat het Zeeland is he! Maar op die leeftijd kan er idd nog wel iets boven op, of een lease auto ?
+10 jaar ervaring. 3000 is meer de goede richting op. 10 jaar ervaring weegt meer dan een HBO papiertje.
t_captain schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:23:

Dat is gewoon een kwestie van syntax veranderen. Moet niet veel werk zijn, als je al bekend bent in het framework.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:31

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:06:
[...]

+10 jaar ervaring. 3000 is meer de goede richting op. 10 jaar ervaring weegt meer dan een HBO papiertje.
vergis je niet in wat een woonplaats betekent voor salaris. Hij werkt in zeeland. Ik heb een tijd in limburg gewerkt en hier is het salaris gewoon aanzienlijk lager dan als je in Eindhoven/Nijmegen/Amsterdam zit (hier heb ik ook gewerkt).

In die regio's is het ook goedkoper wonen, dus in feite maakt het weinig uit. Maar het kan zeker een paar honderd euro per maand schelen waar je woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:06:
Dat ligt er geheel aan wat voor een ervaring dat allemaal is. Als iemand gewoon de hele tijd heeft stilgezeten dan zal dat niet veel betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
@pdraaij, ben je zeker dat reiskosten vergoed worden? Volgens mij mag een bedrijf het alleen vergoeden als je meer als 10km moet reizen, en gezien de 10 minuten reistijd lijkt me dat niet het geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
HenkS schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:37:
[...]

vergis je niet in wat een woonplaats betekent voor salaris. Hij werkt in zeeland. Ik heb een tijd in limburg gewerkt en hier is het salaris gewoon aanzienlijk lager dan als je in Eindhoven/Nijmegen/Amsterdam zit (hier heb ik ook gewerkt).

In die regio's is het ook goedkoper wonen, dus in feite maakt het weinig uit. Maar het kan zeker een paar honderd euro per maand schelen waar je woont.
Klopt, daarnaast is het aanbod van IT banen in de "provincie" ook lager, het bedrijf waar ik werk heeft destijds juist om die reden een vestiging in Hoorn opgezet omdat het voor veel mensen uit die regio erg interessant is om niet elke dag 2 uur in de file naar Amsterdam te staan, daarnaast zijn de huisvestingskosten natuurlijk ook nog eens lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pderaaij
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-08 20:16
@raptorix

Ik zal het nagaan, maar dacht het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@raptorix, dat was vroeger:)

Ten eerste mag een bedrijf alles vergoeden wat ze willen. Als ze boven de fiscale grenzen zitten moeten ze alleen loonbelasting inhouden over het deel van de vergoeding dat boven de grens ligt.

Tegenwoordig mag je reiskosten netto vergoeden:
1. openbaar vervoer, tegen werkelijke kosten
of
2. maakt niet uit hoe je reist, tegen 19 cent per kilometer vergoeding

Als je bijvoorbeeld 25 cent/km vergoedt, is dat 19 cent netto en 6 bruto. Per saldo houdt de werknemer er dus 22 a 23 cent van over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:53
Opleiding(en): MBO niv 4
Certificaten: MCSA 2K3, VCP 310, VCP 410, CCNA, CCDA, CCNP (op Tshoot na)
Werkervaring: 10
Werkgever: Rijk
Huidige functie: Senior Systeembeheerder
Vakantiedagen: ?
Werkweek: 36
Pensioenregeling: ?
Reistijd: 45
Maand salaris (bruto): 2750

In de nabije toekomst wil me carriere voortzetten als (Cisco)netwerkbeheerder. Ik heb reeds een hoop kennis op gedaan en zal hier en daar opgehaald moeten worden toch vroeg ik me af wat verdient een beginnend netwerkbeheerder (rekening houdende met de bovenstaande info)? Of is het raadzaam om eerst een stap naar systeem/netwerkbeheerder te doen (rekening houdende met mijn huidige salaris)?

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het ligt er beetje aan hoeveel en waar je ervaring hebt opgedaan in networking. De markt is niet ideaal op het moment en voor 36 uur is het niet heel slecht denk ik. Ik denk wel dat je zo rond de 3000 uit kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Ben net begonnen bij bedrijf als IT verantwoordelijke (enige IT'er) voor belgische afdeling en ik heb al meer dan 2750 (als ik rekening houd met netto extras) terwijl het uiteindelijk niet meer is dan printers, programma's, beetje hardware en kabels, beamers etc maar moet wel zeggen dat het een goed bedrijf is, mauwen over niks.

Belgie en Nederland zullen wel verschillen maar merk laatste maanden een serieuze verbetering in de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
TrailBlazer schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 17:03:
Het ligt er beetje aan hoeveel en waar je ervaring hebt opgedaan in networking. De markt is niet ideaal op het moment en voor 36 uur is het niet heel slecht denk ik. Ik denk wel dat je zo rond de 3000 uit kan komen.
Werkervaring als netwerkerbeheerder heb ik nauwelijks maar het is al een aardige geruststelling dat mijn salaris er niet op achteruit gaat. Overigens had ik een teruggang in salaris ook nog wel voor lief genomen mits het niet in de honderden euro 's gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Als je nog weinig ervaring hebt en mag beginnen als senior, gewoon ff aanzien en opslag vragen, bedrijf is altijd toegeeflijker als ze zeker weten dat je weet waar je mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Graviton12 schreef op zondag 25 april 2010 @ 18:03:
Als je nog weinig ervaring hebt en mag beginnen als senior, gewoon ff aanzien en opslag vragen, bedrijf is altijd toegeeflijker als ze zeker weten dat je weet waar je mee bezig bent.
Het probleem is dat ik op zoek ben naar een andere werkgever en tevens een andere functie wil gaan betrekken als netwerkbeheerder. Bij dezelfde werkgever op een andere functie solliciteren is over het algemeen makkelijker aangezien je jezelf al reeds hebt bewezen.

Na het behalen van mijn CCNP zal ik eens actief op zoek gaan naar een nieuwe werkgever en dan zal moeten blijken wat ik waard ben O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 11-09 16:50
MrFX schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 16:58:
Opleiding(en): MBO niv 4
Certificaten: MCSA 2K3, VCP 310, VCP 410, CCNA, CCDA, CCNP (op Tshoot na)
Werkervaring: 10
Werkgever: Rijk
Huidige functie: Senior Systeembeheerder
Vakantiedagen: ?
Werkweek: 36
Pensioenregeling: ?
Reistijd: 45
Maand salaris (bruto): 2750

In de nabije toekomst wil me carriere voortzetten als (Cisco)netwerkbeheerder. Ik heb reeds een hoop kennis op gedaan en zal hier en daar opgehaald moeten worden toch vroeg ik me af wat verdient een beginnend netwerkbeheerder (rekening houdende met de bovenstaande info)? Of is het raadzaam om eerst een stap naar systeem/netwerkbeheerder te doen (rekening houdende met mijn huidige salaris)?
Rond de 3500 euro p/m zeker met deze cerificeringen en vooral je 10 jaar werk ervaring ( In IT neem ik aan) en je leeftijd. Ja men betaald ook voor je levens ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unknown Alien schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:37:
[...]

Rond de 3500 euro p/m zeker met deze cerificeringen en vooral je 10 jaar werk ervaring ( In IT neem ik aan) en je leeftijd. Ja men betaald ook voor je levens ervaring.
idd, en mocht je nou ook nog je CCIE halen, dan ben je echt veel waard.

Maar met CCNP en wat ervaring, kan je makkelijk 3500 - 4000 + lease pakken bij een infra toko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 12:49
Ik heb een aanbod gehad, zit nu nog op school (2e jaar HBO BE met al 2 minors op zak, gaat om een traject wat "versneld afstuderen heet") maar krijg dit aangeboden om mijn laatste minor te doen en eventueel nog een jaar stage. Het gaat om een plek binnen een Business Application Team. Echter gaat dit niet om het programmeren maar meer als adviseur en schakel tussen financiele afdeling (die rapporteert aan het moeder bedrijf) en de programmeurs. Wordt dus vooral "Learning on the job"

Leeftijd: 20
Opleiding(en): bezig met HBO BE
Certificaten: geen
Werkervaring: geen
Werkgever: Consultancy bedrijf
Huidige functie: junior consultant

Pensioenregeling: standaard 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 0.45 ct/ km
Regio: Utrecht
Reistijd**: rond de 160 km heen en terug (N-H naar Utrecht)

Maand salaris (bruto): 2000 incl. vakantiegeld

Nu werd mij verteld dat ik wel beter kan krijgen, maar hier twijfel ik dus aan. Mij lijkt het een prima aanbod, zeker als ik mijn stage ook kan doen bij hun.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Pas je salaris even aan naar per maand, is overzichtelijker.
Je bent 20 met geen diploma/certificaat of werkervaring. Prijs jezelf gelukkig ;) Uiteraard kan je altijd verder kijken maar besef ook hoe groen je eigen gras is.

[ Voor 94% gewijzigd door battler op 26-04-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:56:
[...]

idd, en mocht je nou ook nog je CCIE halen, dan ben je echt veel waard.

Maar met CCNP en wat ervaring, kan je makkelijk 3500 - 4000 + lease pakken bij een infra toko
Kijk eens aan dan worden al die studie dagen/weken/maanden toch nog eens beloond _/-\o_
Het behalen van mijn CCIE is een van de doelen die wil bewerkstelligen de komende jaren. Ten eerste omdat ik er passie voor heb en ten tweede omdat ik een hbo studie niet zie zitten om hogerop te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 12:49
battler schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:26:
Pas je salaris even aan naar per maand, is overzichtelijker.
Je bent 20 met geen diploma/certificaat of werkervaring. Prijs jezelf gelukkig ;) Uiteraard kan je altijd verder kijken maar besef ook hoe groen je eigen gras is.
Ja daar dacht ik ook al aan, ben ook bij verschillende accountantskantoren geweest en die geven allemaal 2200 a 2300 bruto per maand voor 40 uur.

Weet iemand zo 1,2,3 wat je overhoudt van de 0,45 ct. per kilometer?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

MrFX schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:36:
[...]

Kijk eens aan dan worden al die studie dagen/weken/maanden toch nog eens beloond _/-\o_
Het behalen van mijn CCIE is een van de doelen die wil bewerkstelligen de komende jaren. Ten eerste omdat ik er passie voor heb en ten tweede omdat ik een hbo studie niet zie zitten om hogerop te komen.
waarom zie je een HBO studie niet zitten? Ik vond persoonlijk mijn HBO studie een stuk eenvoudiger dan mijn CCIE studie. CCIE is serieus hard werken kan ik je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
TrailBlazer schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:49:
[...]

waarom zie je een HBO studie niet zitten? Ik vond persoonlijk mijn HBO studie een stuk eenvoudiger dan mijn CCIE studie. CCIE is serieus hard werken kan ik je zeggen.
Daar zit het hem nu precies in. Een CCIE certificaat is toonaangevend certificaat betreft networking kennis. Over het algemeen is dit meer waard dan een HBO papiertje in networking business. Daarnaast is het toepassinggebied van de kennis die je op gedaan procentueel gezien groter in vergelijking tot een HBO certificaat.

Daarnaast spelen ook andere zaken mee, zo heb je tijdens je HBO studie toch wel een aantal zaken waar je mindere interesse voor hebt. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een studie waar je passie ligt je en voor 100% voor wil gaan. Dingen die je liggen en waar je een drive hebt gaan gewoon een stuk makkelijker dan saaie stof door nemen.

Concluderende zie ik een HBO in achtneming van de bovenstaande gegevens als verloren tijd (don 't get me wrong maar een HBO certificaat is wel degelijk een aanvulling maar ik zie het anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Ik denk ook dat je op CCIE gebied dingen hebt die je minder interesseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
KillaZ schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:38:
Weet iemand zo 1,2,3 wat je overhoudt van de 0,45 ct. per kilometer?
Mijn gok is 19 ct belastingvrij en over de rest gewoon inkomstenbelasting, dus whatever daarvoor het tarief is waar je onder valt. Dus zeg 32 cent ofzoiets (zonder rekenmachine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
CCIE _O_ zijn niet veel mensen in NL die gecertificeert zijn op dat niveau. En met 10 jaar werk ervaring en ervan uit gaan dat je de Engelse taal ( Anders kan je CCIE niet doen ) goed beheerst ga dan meteen voor een US bedrijf werken. Krijg je tenminste nog goeie knaken voor je kennis. Mijn persoonlijke ervaring is dat NL bedrijven anzienlijk minder betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Naar schatting zijn er zo'n 250 CCIE'ers in NL. Er is iemand geweest in dit topic die op zijn 25ste uit mijn hoofd CCIE was en zijn salaris heeft geplaatst. Daaruit kan je opmaken dat USA meer betaald maar daar zitten uiteraard ook wat nadelen aan vast. Ik denk niet dat je CCIE wordt puur vanwege het salaris, dit is voor mij in ieder geval te weinig motivatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 15:46
Wat CCIE betreft zie je daar ook een trend ontstaan; bedrijven vinden dat best wel grappig dat jij CCIE bent maar als je alleen CCIE R&S hebt en er is een andere sollicitant die bijvoorbeeld CCNP en CCVP heeft dan vinden ze die andere sollicitant toch aantrekkelijker omdat hij breeder inzetbaar is en meestal voor net een paar knaken minder.

Nou is het een "trend" noemen misschien een beetje te ver maar dit heb ik van 2 account managers van 2 verschillende detacheringbureau's die CCIE's minder makkelijk weg kunnen zetten als vroegah.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Geheel offtopic: Is er al een Design Architect in Nederland?

[ Voor 11% gewijzigd door battler op 27-04-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 15:46
battler schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:39:
Geheel offtopic: Is er al een Design Architect in Nederland?
Ook wel een beetje offtopic maar...

Loopt er bij ons een rond die eind dit jaar op gaat voor de examencommissie.
Die man heeft echt een Cisco familie; hij heeft alle certificaten, zijn dochter (nee geen pics) en zoon hebben 3x CCIE.

(sorry, zit niet op te letten dacht dat ik in Cisco topic zat te posten :X)

[ Voor 8% gewijzigd door Uberprutser op 27-04-2010 11:53 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Unknown Alien schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:14:
CCIE _O_ zijn niet veel mensen in NL die gecertificeert zijn op dat niveau. En met 10 jaar werk ervaring en ervan uit gaan dat je de Engelse taal ( Anders kan je CCIE niet doen ) goed beheerst ga dan meteen voor een US bedrijf werken. Krijg je tenminste nog goeie knaken voor je kennis. Mijn persoonlijke ervaring is dat NL bedrijven anzienlijk minder betalen.
Het is natuurlijk mooi dat er een leuk salaris aan het CCIE certificaat hangt alleen geld is niet alles. Zo zijn zaken zoals studie, opleidingsmogelijkheden en persoonlijke groei zeer belangrijk voor me daarnaast spelen zaken als een leuke werkomgeving natuurlijk ook een rol. Zoals het spreekwoord luid Bij de buren is het gras altijd groener..

Anyway ik heb nog een lange weg te gaan 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

battler schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:23:
Naar schatting zijn er zo'n 250 CCIE'ers in NL. Er is iemand geweest in dit topic die op zijn 25ste uit mijn hoofd CCIE was en zijn salaris heeft geplaatst. Daaruit kan je opmaken dat USA meer betaald maar daar zitten uiteraard ook wat nadelen aan vast. Ik denk niet dat je CCIE wordt puur vanwege het salaris, dit is voor mij in ieder geval te weinig motivatie.
http://www.cisco.com/web/...fied_ccies/worldwide.html
210 dus in Nederland

Salaris US en NL vergelijken is natuurlijk volkomen zinloos zonder naar het totaal plaatje te kijken van belastingen en premies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Opleiding(en): WO Technische Bestuurskunde
Werkervaring: 0,5 jaar. Daarvoor wat freelanceervaring in testen en BPM
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Informatieadviseur

Vakantiegeld: Ja
13/14e maand of winstuitkering: Ja
Werkweek: 36 uur (40 + ADV)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Veel budget voor opleiding
Reistijd: +/- 40 minuten met OV

Maand salaris (bruto): 2682,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
TrailBlazer schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:07:
[...]

http://www.cisco.com/web/...fied_ccies/worldwide.html
210 dus in Nederland

Salaris US en NL vergelijken is natuurlijk volkomen zinloos zonder naar het totaal plaatje te kijken van belastingen en premies.
Vet! Super coole link :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
MrFX schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:42:
[...]

Het is natuurlijk mooi dat er een leuk salaris aan het CCIE certificaat hangt alleen geld is niet alles. Zo zijn zaken zoals studie, opleidingsmogelijkheden en persoonlijke groei zeer belangrijk voor me daarnaast spelen zaken als een leuke werkomgeving natuurlijk ook een rol. Zoals het spreekwoord luid Bij de buren is het gras altijd groener..

Anyway ik heb nog een lange weg te gaan 7(8)7
Nou als ik voor netwerk beheer zou gaan en dan richting CCIE of Architect niveau dan zou ik echt zeker wel voor een US bedrijf willen werken. Die zijn vaak groter en werken wereldwijd. Hebben een groter budget dus je kan veel meer dingen doen. NL bedrijven zijn er een paar van die groter zijn. Philips is bv een goeie werkgever. Of Shell Zijn toch van origine NLs??? Nou moet je he twel willen om bv voor al de kantoren in EMEA verantwoordelijk te willen zijn. Kan me niet voorstellen dat je met dergelijke certificering alleen netwerk support wilt gaan doen :+
Uhhh de belasting en premie die ik elke maand moet betalen is het zelfde voor iemand ( met hetzelfde loon) die voor een NL bedrijf werkt hoor.
Als ik nu voor een NL bedrijf zou gaan werken dan zou ik zeker 1500E p/m minder gaan verdienen. Nou vind ik toch wel de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Unknown Alien schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:59:
[...]

Nou als ik voor netwerk beheer zou gaan en dan richting CCIE of Architect niveau dan zou ik echt zeker wel voor een US bedrijf willen werken. Die zijn vaak groter en werken wereldwijd. Hebben een groter budget dus je kan veel meer dingen doen. NL bedrijven zijn er een paar van die groter zijn. Philips is bv een goeie werkgever. Of Shell Zijn toch van origine NLs??? Nou moet je he twel willen om bv voor al de kantoren in EMEA verantwoordelijk te willen zijn. Kan me niet voorstellen dat je met dergelijke certificering alleen netwerk support wilt gaan doen :+
Goh laten die nou allebei hun IT geoutsourced hebben :p Ik werk zelf voor een bedrijf wat een flink aantal CCIE'ers in dienst heeft en reken maar dat er genoeg CCIE waardige klussen in NL zijn. Als CCIE'er ben je ook echt niet meer 100% met techniek bezig. Als ik mazzel heb haal ik de 50% Dagelijks beheer wordt ook niet meer vanuit NL gedaan maar lekker vanuit India omdat dat inderdaad niet zo spannend is.
[...]

Uhhh de belasting en premie die ik elke maand moet betalen is het zelfde voor iemand ( met hetzelfde loon) die voor een NL bedrijf werkt hoor.
Als ik nu voor een NL bedrijf zou gaan werken dan zou ik zeker 1500E p/m minder gaan verdienen. Nou vind ik toch wel de moeite.
Ik ging er vanuit dat je in de US ging werken vandaar. Verder ken ik een aantal mensen die in Nederland voor AT&T werken en ik betwijfel of die inderdaad zoveel beter betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
AT&T is overgenomen door telespectrum. Nouja Oracle betaald ook schraal om eerlijk te zijn. Ik heb daar 1.5 jaar gewerkt, maar dat was omdat PeopelSoft was overgenomen dor (H)Oracle. Mjahh zelf bij mijn vorige werkgever Hyperion had ik een avarage loon 3300 p/m en ik ging ergenas anders solliciteren ( Oracle had Hyperion ook over genomen het zat me niet mee. EN ik wil nooit meer voor Oracle werken afschuwlijke toko ) En ik ahd me loonstrook bij me als ik solli gesprek had en meerdere NL bedrijven wilde me dat al niet eens betalen. En nu ik hier werk ook een US bedrijf heb ik zelfs €1050 p/m erbij. En ik ben geeneens CCNP :p zou ik ook niet willen ook.

Ik neem me woorden dan wel terug en hou het bij persoonlijke voorkeur om voor een internationaal bedrijf te werken.
De diversitijd van het internationaal werken, reizen met andere culturen werken en de knaken ik werk om te leven. Trekt me aan. NL bedrijf is wel gemoedelijker en "kan" dus stuk gezelliger zijn. US bedrijven heeft ook ze nadelen. Vind ze regelmatig onmenselijk overkomen, omdat ze daar veel minder werknemers rechten kennen. Ze denken dat ze alels beter weten en kunnen ook al betrap je ze tig x op hun fouten. Laatst hadden we server\DB problemen waren ze 1 jaar mee bezig. Ik had het in 1 dag opgelost :+ en dan geven ze geen compliment....hehehe haters :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Oude situatie
Opleiding(en): HBO BI
Certificaten: MCSE 2003
Werkervaring: 1,5 jaar
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Supportmedewerker

Leaseauto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Certificaten, opleidingen
Reistijd: 20 min

Maand salaris (bruto): 2050,-

Nieuwe situatie
Opleiding(en): HBO BI
Certificaten: MCSE 2003
Werkervaring: 1,5 jaar
Werkgever: Retail organisatie
Huidige functie: Systeembeheerder

13/14e maand of winstuitkering: Ja tot 4000,-
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Diverse mogelijkheden qua opleidingen en cursussen
Reistijd: 20 min

Maand salaris (bruto): 2400,-

Ga er qua salaris wel redelijk op vooruit, alleen moet ik wel de leaseauto inleveren. Lijkt me al met al niet slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Heb je een auto nodig? Van die 350 euro bruto extra hou je netto zo'n 200 over (of je moest een huis hebben of dergelijke aftrekposten, dan wat meer). Daar kun je geen auto van rijden. In dat geval ga je er netto dus iets op achteruit, maar misschien is het werk wel een stuk leuker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:34
Opleiding(en): ICT Beheerder MBO niveau 4
Werkervaring: 1 jaar 1e lijns helpdesk medewerker

Vakantiegeld: ja, % onbekend
Vakantiedagen: 10 weken
13/14e maand of winstuitkering: ja
Werkweek: 40 uur (36 uitbetaald)
Reistijd: 10min met de fiets

Maand salaris (bruto): 2767

Salaris is inclusief standby dienst eens om de 3 weken.

[ Voor 17% gewijzigd door Firetrooper op 27-04-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Wilke schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:42:
Heb je een auto nodig? Van die 350 euro bruto extra hou je netto zo'n 200 over (of je moest een huis hebben of dergelijke aftrekposten, dan wat meer). Daar kun je geen auto van rijden. In dat geval ga je er netto dus iets op achteruit, maar misschien is het werk wel een stuk leuker?
Vergeet ook de bijtelling niet. Wanneer hij geen bijtelling heeft gebruikt hij de auto niet prive en heeft hij hem dus ook niet nodig.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Firetrooper schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:43:

Reistijd: 10 met de fiets

Salaris is inclusief standby dienst eens om de 3 weken
Erg netjes zowel qua salaris als reistijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firetrooper schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:43:

Reistijd: 10min met de fiets

Salaris is inclusief standby dienst eens om de 3 weken.
1 jaar ervaring en MBO 2767 _/-\o_ ik zou niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 21:59
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:21:
[...]

1 jaar ervaring en MBO 2767 _/-\o_ ik zou niet klagen :)
Vergeet de standby dienst niet van 1 keer per 3 weken. Dat betekend dus gewoon dat je 17 weken per jaar buiten werktijd binnen een X periode (meestal 30 minuten) moet kunnen lossen wat je erg in je vrijheid berooft. Ik heb ook tijdelijk zo'n dienst gehad, maar wat was ik blij toen ik daar weer vanaf was. Die vergoeding slaat echt nergens op als je het tegenover je vrijheidberoving zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Wel een beetje relativeren. Ik heb het 2 jaar lang gedaan elke dag. Het was niet verplicht maar als je kon dan ging je. Ik vond het een mooie ervaring een 24/7 omgeving waar je ook 24/7 moest klaar staan. Uiteraard zag je dit ook wel terug in het salaris en kreeg je wat leuks als je daadwerkelijk moest opdraven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Laatst online: 02-06 15:21
battler schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:02:
Wel een beetje relativeren. Ik heb het 2 jaar lang gedaan elke dag. Het was niet verplicht maar als je kon dan ging je. Ik vond het een mooie ervaring een 24/7 omgeving waar je ook 24/7 moest klaar staan. Uiteraard zag je dit ook wel terug in het salaris en kreeg je wat leuks als je daadwerkelijk moest opdraven.
Dat is wel iets meer vrijblijvend dan het rooster welke firetrooper aangeeft. En afhankelijk van het soort organisatie doen ze voor de lol ook een aantal keer per jaar een 'oefening', om zo te checken of je ook echt daadwerkelijk binnen de gestelde tijd aanwezig bent. Nee, dat lijkt me niks. Zelf ben ik ook 24/7 telefonisch bereikbaar, maar dat wil nog niet zeggen dat ik ook daadwerkelijk iets ga doen als de pleuris uitbreekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-08 00:17

reapher

Z POWER

Ik verdien nu het volgende

Opleiding(en): HBO BE-SE
Certificaten: VMware esx3
Werkervaring: 5jr
Werkgever: Software bedrijf
Huidige functie: Senior netwerk/server beheerder + Senior applicatie ontwikkelaar

Vakantiedagen: 23
GSM:nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Zeer flexibel werktijden + mogelijkheid thuis werken
Reistijd**: rond de 140 km heen en terug (N-H naar Amsterdam)
Salaris: 2600 + 200 reiskosten

Zoals je ziet heb ik een dubbele baan. Ik beheer een groot gedeelte van onze servers/netwerk zowel intern als voor extern. Daarbij ontwikkel ik ook veel software, waarbij ik meestal de structuur ontwerp. Binnenkort wil ik weer een salaris gesprek aangaan, maar ik heb geen idee wat ik kan gaan vragen. Laatste salaris bespreking is alweer 1,5 jaar terug.

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
reapher schreef op woensdag 28 april 2010 @ 01:16:
Ik verdien nu het volgende

Opleiding(en): HBO BE-SE
Certificaten: VMware esx3
Werkervaring: 5jr
Werkgever: Software bedrijf
Huidige functie: Senior netwerk/server beheerder + Senior applicatie ontwikkelaar

Vakantiedagen: 23
GSM:nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Zeer flexibel werktijden + mogelijkheid thuis werken
Reistijd**: rond de 140 km heen en terug (N-H naar Amsterdam)
Salaris: 2600 + 200 reiskosten

Zoals je ziet heb ik een dubbele baan. Ik beheer een groot gedeelte van onze servers/netwerk zowel intern als voor extern. Daarbij ontwikkel ik ook veel software, waarbij ik meestal de structuur ontwerp. Binnenkort wil ik weer een salaris gesprek aangaan, maar ik heb geen idee wat ik kan gaan vragen. Laatste salaris bespreking is alweer 1,5 jaar terug.
Met jou ervaring, HBO diploma, geen firmawagen en slechte secundaire voorwaarden --> Ik zou gaan voor 3000€ bruto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini

pinodambini

Dr. Z. Vago

Mocht je ook daadwerkelijk bedreven zijn met esx en/of vsphere, dan zijn er zat vacatures van 50.000+ per jaar.
Er is bij een overstap dus voldoende ruimte om in een keer een grote stap voorwaarts te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Update;

Old:
Leeftijd: 29
Opleiding: HBO - Informatica
Werkervaring: 3 jaar fulltime, daarvoor parttime
Werkgever: Voedingsindustrie
Huidige functie: IT Manager
Vakantiegeld: 8,3 %
Vakantiedagen: 23 + 13 ADV
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsuitkering (4 % jaarsalaris)
Auto: ja
Sec. arbeidsvoorw.: Max 20% bonus
Werkweek: 38 uur
Maand salaris(bruto): € 4300
New:

Opleiding: HBO - Informatica
Werkervaring: 4 jaar fulltime, daarvoor parttime
Werkgever: Voedingsindustrie
Huidige functie: IT Manager
Vakantiegeld: 8,3 %
Vakantiedagen: 23 + 13 ADV
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsuitkering (4 % jaarsalaris)
Sec. arbeidsvoorw.: 20% bonus, afgelopen jaar meer.
Werkweek: 38 uur
Maandsalaris (bruto): € 4600
Jaarsalaris (bruto): € 61400 ex bonus

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed onderhandeld! Hoe zit het met je 38 uur, is dat ook 38 uur of?
En misschien is het handig je leasebudget te vermelden, want een A3'tje of een 5 serie verschilt nogal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Oud:
Opleiding(en): MBO
Certificaten: MCP, MCDST, MCSA
Werkervaring: 4 jaar incl stages
Werkgever: Commerciele dienstverlener
Huidige functie: System Engineer
Laptop: Neen
GSM: Ja, fair use voor prive
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Reiskostenvergoeding; 160 netto per maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Nee
Land: nl
Reistijd: 45 min/30KM
Maand salaris bruto :2730
Nieuw
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO ICT
Certificaten: MCP, MCDST, MCSA, MCITP-SA, VCP3.10, VCP4.10
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Zakelijke Dienstverlener
Huidige functie: System Engineer (Virtualization Specialist)
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 150 netto vergoeding
Land: nl
Reistijd: 15 min fietsen/5KM
Maand salaris bruto :3000

Niet slecht lijkt me zo. Lekker dicht bij huis (geen files) en ik ga me 100% op virtualisatie storten, iets wat me heel, heel veel waard is. En, lekker op de fiets 8) waardoor er een auto uit kan die me alles bij elkaar een slordige 500 per maand kost!

Wat zeggen jullie, heb ik een goede deal gemaakt?

[ Voor 3% gewijzigd door BP_LOZ op 28-04-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini

pinodambini

Dr. Z. Vago

Lijkt mij zeer netjes. Zit nog een behoorlijke toekomst in virtualisatie, dus ik denk dat je een mooie stap hebt genomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Volgens mij mag ik ook niet echt klagen

Opleiding: HBO Bedrijfskundige informatica (momenteel bezig; heb voor de rest enkel Havo)
Certificaten: MCSE2003 + Messaging, MCTS, MCITP
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Technisch Specialist Microsoft; Software (re)packaging/Sequencing
Vakantiegeld: 8 %
Vakantiedagen: 20 + 6 via spaarpotje (kan er dagen van kopen of laten uitbetalen)
13/14e maand of winstuitkering: Bonus
Reistijd: 45 min.
Maandsalaris (bruto): ]€ 3225
Jaarsalaris (bruto): € 38700 (excl bonus)

Hoop dat ons bedrijf snel met een nieuwe leaseregeling komt (is nu een stop) zodat ik een Kia C'eed kan leasen. Drukt behoorlijk op leasekosten, en kunnen we een auto voor mijn vrouw kopen. Kostendekkend dan.

Zodra ik mijn HBO af heb wil ik me nog meer gaan specialiseren in Software virtualisatie en software distributie. Citrix en VM heeft ook mijn interesse.

[ Voor 23% gewijzigd door Krypt op 28-04-2010 21:27 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding(en): HBO HI, WO Informatica
Certificaten: SCJP, SCWCD
Werkervaring: 2 jaar + 1 jaar relevante bijbaantjes
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Software Engineer (J2EE)

Vakantiedagen: 27
Leaseauto: ja, leasebudget van 777,-
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkostenvergoeding (91,-), vergoeding zorgverzekering (114,-)
Regio: Oost-Nederland
Reistijd: 40 min

Maand salaris (bruto): 2345,-

Voor collegae is het misschien wel te herkennen bij welk bedrijf ik werk, maar ik heb het toch maar even weggelaten. :) Mijn vraag is simpel: is dit marktconform voor iemand met mijn achtergrond? Of zou het toch lonen om ergens anders te gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 22:28
Je hebt nog niet zoveel werkervaring, maar wel een mooie studieachtergrond. Een stevig leasebudget, nette onkostenvergoeding en een vergoeding voor je zorgverzekering?? Dat zie je niet vaak!!

Alles opgeteld en gezien de regio waar je werkt is dit zeker netjes. Alleen die 13e maand ontbreekt, die zou ik er bij proberen te kletsen :)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Mooie setje opleidiingen heb je daar (jaloers is)

Ik ben momenteel extern bij een grote bank in NL (functie: HP Nonstop specialist (PIN en betaalverkeer)). Huidige situatie:

Opleiding: HBO BI
Salaris: €2700
onkosenvergoeding: €200 netto
Auto: Ja, onbepekt prive km's
telefoon: ja
laptop: ja
vakantiedagen: 25
vakantiegeld: 8%
werkweek: 40 uur
bonus: ja, maximaal €5000 op basis van declarabele dagen
pensioen: Nee
reistijd: 1 uur/ 1,5 uur, afhankelijk van de drukte. 's nachts wel eens in 27 minuten gedaan :P
certificaten ITIL
Aanbod gekregen om intern geworden. Nog niet erg gehad over salaris e.d., maar ik wil in ieder geval het volgende:

Volledige financiale vergoeding voor het kwijtraken van mijn leaseauto (ongeveer 1100 per maand op dit moment door groot aantal km's, dit is immers wel loon in natura). Mijn perspectieven om partner binnen het huidige bedrijf te worden verdwijnen, en daar wil ik wel wat voor terugzien. Ik ga wel 36 uur werken, en er is een optie tot pensioen regeling. Intern wil ik dus minimaal €4000 euro krijgen, en dan ga ik er netto maar nauwelijks op vooruit, vanwege het verlies van telefoon & auto. Ik blijf immers dezelfde afstand rijden, en wil een gelijkwaardige auto houden.

36 uur werken klinkt mij erg aanlokkelijk, maar ik heb (nog) geen reet verstand van bank CAO's. Is dit reeël, of lachen ze je recht in je bek uit?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik heb in het verleden wel eens geschreven over de waarde van een leaseauto. Aan de ene kant van de vergelijking heb je de kosten van een eigen auto, plus de meerwaarde die een leaseauto voor jou heeft vanwege het zorgeloze rijden en eventueel het verschil tussen je leaseauto en de auto die je zelf zou kopen.
Aan de andere kant staan de kosten die je voor je leaseauto maakt (bijtelling, eigen bijdrage) en de reiskostenvergoeding die je in je nieuwe baan zou krijgen. Tenslotte het (netto) saldo omrekenen naar brutoloon. Vul maar in, dan zie je de waarde die een leaseauto echt voor jou vertegenwoordigt.

In de meeste gevallen kom je op een bedrag tussen de 200 en 600 euro aan extra brutoloon. 1100 lijkt me vrij fors, tenzij je nu zonder eigen bijdrage een A4/3-serie/C-klasse/S60 rijdt met 25.000 of 30.000 prive-kilometers.

Wat betreft je loon-eis: banken betalen ronduit goed. Wel ben je in het nadeel met een HBO-opleiding i.p.v. universitair want banken hebben vaak aparte aanloopgroepen voor HBO-ers en academici. Ik weet niet of je 4000 gaat halen, maar hou ook rekening met:

- reiskostenvergoeding
- vaste eindejaarsuitkering, 13e en eventueel zelfs 14e maand
- goede pensioenregelingen (nu moet je zelf je pensioen helemaal betalen, dat kost je in feite 150 a 200 euro per maand bruto van je 2700)
- korting op je hypotheekrente

Met die factoren zal het totale plaatje waarschijnlijk wel in je voordeel uitpakken.

De CAO's van banken staan vaak gewoon online. Even wat rondstruinen op de "werken bij" site.

36 uur is gangbaar in de financiele wereld.

Maar de belangrijkste vraag is niet de financiele. Wat wil jij het liefst doen? Consultant of interne werknemer? Kleine organisatie of grote organisatie? Kans om te promoveren tot ondernemer (partner) of manager?

Dat je opdrachtgever jou wil overnemen, is natuurlijk leuk. Ik begrijp dat dit een trigger is om na te denken over de mogelijkheid om bankier te worden. Laat je echter niet leiden door de omstandigheden, maar door je eigen lange-termijn plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 22:52

Dorgaldir

Creature of the web

Leeftijd: 23
Opleiding(en): Informatica Beheer, momenteel graduaat toegepaste informatica aan het volgen in avondschool
Certificaten: niet erg veel :p
Werkervaring: 7 maanden relevante ervaring (uitgezonderd stages en hobby werkjes)
Werkgever: Een bedrijf dat zonnepanelen verkoopt en installeert
Huidige functie: Allround IT'er (php development, de interne server, en alle it related probleempjes die ze op kantoor tegen komen :p)

Vakantiegeld: Ja, weet niet meer van buiten hoeveel.
Vakantiedagen: 5 los te kiezen en 15 vaste in het bouwverlof
13/14e maand of winstuitkering: niet dat ik weet
Laptop: nope
GSM: nog niet, binnenkort misschien een smartphone
Leaseauto: nope
Pensioenregeling: nope
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ik ga mee op infoavonden en dan word er voor mijn vervoer en eten/drinken gezorgd.
Land: Belgie
Regio: Kempen
Reistijd: 10 min fiets (geen rijbewijs, rijbewijs is voor pussys :+ )

Maand salaris (bruto): 2000 euro

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Leeftijd: 46
Opleiding(en): GCSE O level (Engeland), 4 jaar studie praktijk / theorie mechanical engineering + City and Guilds of London certificaat Mec Eng. CNC Draai en Freesbanken certificaten ...
Certificaten: Een hoop cursussen gedaan voor mijn huidige werk maar geen echte certificaten. Ik heb wel een aantal totaal niet relevante certificaten, Mechanical engineering dus :)
Werkervaring: 9 jaar bij mijn huidige werkgever
Werkgever: Business Software voor iSeries / Mainframe Legacy Integration...
Huidige functie: Senior Tech Support
Vakantiegeld: 13%
13/14e maand of winstuitkering: vaste 13de maand uitbetaald in December.
Laptop: Ja , Dell E6500
Leaseauto: Ja @ 565 euro pm
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Basis Zorgverzekering wordt volledig vergoed, Internet thuis wordt betaald (€50pm). Bonus afhankelijk van bedrijfsresultaat en eigen performance.
Reistijd: 8 minuten met de fiets
Maand salaris (bruto): 2500 euro
Op jaar basis zit ik op de +/- 43K

Ter onderbouwing van een aantal punten waar men misschien vragen over gaan stellen :)

Ik heb niet echt een normale leven gehad eigenlijk (veel verhuizingen vanwege het werk van mijn vader) ook in veel landen gewoond (vooral Zuid Afrika / Malawi / Zimbabwe) en heel veel verschillende scholen gehad dus het is geworden zoals het is. Ik ben eigenlijk in de IT gerold vanwege mijn computer hobby. 13 jaar geleden vanuit een fabriek's omgeving waar ik bezig was met het maken van onderdelen voor de baggerindustrie naar RPG / Synon programmeren op de AS400 naar Tech Support waar ik nu zit en het ook goed naar mijn zin heb. Ik blijf dit dan ook gewoon doen totdat ik er geen zin meer in heb.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:14
Update. Sinds begin 2009 ZZP-er en gelukkig nog geen last gehad van economische crisis (genoeg aanvragen op mijn vakgebied, wel 10-20% lager geboden tarieven dan voorheen) :

Leeftijd: 37
Opleiding(en): HTS Elektro/informatietechniek
Certificaten: Oracle OCP
Werkervaring:15 jaar
Werkgever: n.v.t.
Huidige functie: WebSphere (Portal) / Oracle / PeopleSoft / infra specialist
Vakantiegeld: n.v.t.
Vakantiedagen: +/-20-25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: n.v.t.
Werkweek: 40-44u/week
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Regio: Randstad
Reistijd: 45 min

Maand salaris (bruto): gem. 17.400 euro (na aftek bedrijfsonkosten, diverse verzekeringen, autokosten, maar ex pensioenopbouw).

Reistijd is zo 'laag' omdat ik een vroege vogel ben (06.30 zit ik al op kantoor waar mogelijk). Ga ik op 'normale' tijden (7AM) weg, dan verdubbelt de reistijd.
Enige grote nadeel is dat banken beginnend ZZP-ers vrijwel geen hypotheek durven te verstrekken. Erg jammer nu de huizen zo 'goedkoop' zijn geworden.
sverzijl schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:43:
Per 1 feb, ruim 20% omhoog tov vorige werkgever (die al niet slecht betaalde) :

Leeftijd: 35
Opleiding(en): HTS Elektro/informatietechniek
Certificaten: Oracle OCP
Werkervaring: 13 jaar
Werkgever: Kleine ICT detacheerder
Huidige functie: WebSphere/Oracle/PeopleSoft specialist
Vakantiedagen: 21,5 dagen (24 dagen op basis van 40uur/week)
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Leaseauto: Ja, 750 euro excl brandstof
Werkweek: 36 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioenpremie 50% betaald door werkgever, alle daadwerkelijk gemaakte onkosten declareerbaar, 10 studiedagen per jaar (naar eigen inzicht op te nemen voor 'thuisstudie')

Maand salaris(bruto): 6.480 euro (dit is inclusief vakantiegeld)
Pagina: 1 2 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.