Een tijd geleden via eBay bovenstaande kabeltjes gekocht, 1x 2 kabels en daarna nog een keer 1x 3 kabels. Eerste zending was okay. 1 Kabel brak binnen een maand, 2e is na 3 maanden gebruik gebroken. Van de 2e zending krijg je met moeite het stekkertje in de Desire gestopt. Krijg je hem erin, dan werkt de data functionaliteit wel, maar het opladen nauwelijks. Waardeloos dus.
Afgelopen weekend is er wederom een USB micro kabeltje kapot gegaan. Hierdoor noodgedwongen met spoed op zoek gegaan in het centrum van Den Haag naar een vervangend kabeltje. En wat ik daar zag heeft me echt doen schrikken. Winkels hebben de kabeltjes vaak nog niet. Ik ben in computerzaken geweest (Computerland, Dixons, hadden hem niet, Mycom en MediaMarkt wel), electronica zaken met los electronica spul (Radio Twente (wilde er niet aan), Stuut & Bruin (verloop stekkertje van mini naar micro) en die ene aan de Grote Marktstraat (Binnenkort binnen)) en uiteraard verschillende phone shops (hadden bijna allemaal wel een overpriced versie).
Prijzen van 8-16 euro voor een lullig USB kabeltje. Nokia's eigen merk kabel hangt met regelmaat voor € 25,- aan de wand. Uiteindelijk voor het verloop stekkertje gegaan bij Stuut & Bruin voor 3,95 ofzo.
Anyway, ik lees verschillende positieve berichten over de
Focalprice variant, die is tevens bijzonder cheap. Deze ga ik maar eens inslaan.