Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:12
Dat zou kunnen ja ik draai namelijk een i7 950 @4,0Ghz plus overclocked 580 6 gig ram etc zou toch wel redelijk moeten draaien :P doet het ook wel maar wel dropdowns hier en daar die best heavy zijn (sommige lightning stukken en vuur hier en daar)

Edit: Me overclock viel eruit bij het gamen nu gefixed moest wat lager omdat crysis me kaart wat warm maakt nu 880 bij 4.4 op 1.1V loopt nu al wel een stuk beter weer maar alsnog niet perfect. Vind het eigenlijk wel prima zo hoort het ook bij crysis gewoon over een tijd een nieuwe 580 erbij en dan crysis alles op het hoogste :)

[ Voor 40% gewijzigd door Jasper 99 op 28-06-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:38

Infinchible

Woef!

Ha Jasper, jij hier? :) Had je mijn uitnodiging nog gehad voor multiplayer?
Ik heb hem nu ook net geprobeerd met alles op het hoogst en dx11 + ultra textures, maar het loopt gewoon perfect. Had wel vsync aanstaan, maar hij kwam eigenlijk niet van de 60 fps af, wat eigenlijk 120 moet zijn, maar crysis houdt hem op een of andere manier op 60.
Mijn kaarten worden ook een beetje warm met dit spel, 84 graden was de bovenste kaart, welke altijd wel wat warmer wordt. Andere kaart was 73 ofzo. (hier in huis ook 27 graden ofzo). Toch maar een keer wat 120mm fans erbij in plaatsen.
Ik zal hem straks nog even proberen met vsync op off. Ik was trouwens bij het stuk waar het donker is en het regent, maar de plassen zien er niet echt heel mooi uit, komt dat door de regen ofzo? Zometeen even een andere loadgame waarbij ik de zee kan bekijken.
Specs zijn: i5 2500k, 8GB DDR3 12800 en 2x Palit GTX570 Sonic, standaard iets overgeklokt.
Zelf nog niets overgeklokt, CPU ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-10 08:42

superwashandje

grofheid alom

eehm, je weet waar vsync voor staat? vertical synchronization oftewel de output van je kaart loopt gelijk met de frames van je monitor. vandaar dat je dan geen tearing zou moeten krijgen. nogal wiedes dat je dan op 60 fps blijft 8)7

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

superwashandje schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:42:
eehm, je weet waar vsync voor staat? vertical synchronization oftewel de output van je kaart loopt gelijk met de frames van je monitor. vandaar dat je dan geen tearing zou moeten krijgen. nogal wiedes dat je dan op 60 fps blijft 8)7
Lol, ik weet heel goed wat dat betekend, maar heb je er wel eens over nagedacht dat ik een 120hz monitor zou kunnen hebben ;).
Oftewel, hij zou de vsync op 120hz moeten doen en niet 60.
Heb net even gespeeld nog zonder vsync en dan loopt hij rond de 70-80 fps. Wat dus gewoon erg lekker speelt. Als ik ga opnemen met fraps draait hij ook gewoon supersoepel, maar dan op 50 fps vast. Doordat ik 50fps opneem.
Het water ziet er erg vet uit, heb ook even een filmpje gemaakt, zal kijken of ik hem wat kan verkleinen en op youtube kan gooien. Wordt alleen geen 1080p, maar qFHD, omdat het anders wel een érg groot bestand wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 21:11
er zijn meerdere standen vsync 30 60 en 120 fps.
als jij zonder 80 fps hebt zal je er met vsync aan geen 120 krijgen die heb je gewoon niet.
dus maakt ie er 60 van lol
heb zelf een enkele gtx570 en die haalt nu net geen 60fps meer dus kapt ie het af op 30 fps, maar dat vind ik niet lekker gamen dus laat ik het uit.

[ Voor 30% gewijzigd door Goofy1978 op 28-06-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-10 08:42

superwashandje

grofheid alom

tjah, als je zonder idd niet over de 120 komt zal ie het wel gewoon op 60 zetten lijkt me dan.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

Hmm, dat zou inderdaad nog best eens kunnen. Eigenlijk altijd gedacht dat hij hem gewoon vastzette op de hertzen van je monitor. Maar opzich vind ik dat wel raar, want als je gewoon niet aan de 120 komt krijg je toch sowieso ook geen tearing? Waarom zou je hem dan locken op lagere framerate? Mja, die hoeft dus gewoon niet aan eigenlijk. Mja, my bad in ieder geval!
Filmpje wordt op dit moment geüpload. nog +-25 minuten en dan is hij klaar. Dan zal ik deze post even editen. Niet letten op mijn skills, stond op easy ook nog ;). Maar was gewoon even aan het rond kijken/dx11 checken.

Videootje:

[ Voor 6% gewijzigd door Infinchible op 28-06-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-10 17:17
Noob vraag. In het geval van het beeld met het vrouwenhoofd, wat is het voordeel van tesselation tov het maken van een volledig polygoon model?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
met een volledig polygoon model word de cpu heel zwaar belast,om al die vectors uit te rekenen.
nu neemt de gpu die taak over met zn dx11 hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-10 00:17

Dreanor

Joene

Die promo video maakt het allemaal wel veel mooier dan het is. Zo heeft Total B een vergelijking gemaakt en eerlijk is eerlijk. Ik zie het verschil niet. :S

YouTube: ‪Crysis 2 Ultra Graphics patch, comparison and giveaway‬‏&

ps. Als je een commentaar geeft maak je kans om Crysis 2 te winnen. :)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Infinchible schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:07:
Hmm, dat zou inderdaad nog best eens kunnen. Eigenlijk altijd gedacht dat hij hem gewoon vastzette op de hertzen van je monitor. Maar opzich vind ik dat wel raar, want als je gewoon niet aan de 120 komt krijg je toch sowieso ook geen tearing? Waarom zou je hem dan locken op lagere framerate? Mja, die hoeft dus gewoon niet aan eigenlijk. Mja, my bad in ieder geval!
Filmpje wordt op dit moment geüpload. nog +-25 minuten en dan is hij klaar. Dan zal ik deze post even editen. Niet letten op mijn skills, stond op easy ook nog ;). Maar was gewoon even aan het rond kijken/dx11 checken.

Videootje:

[video]
Yow Jeroen :P Lekker hoor maar met jou systeem is het niet gek nee dat hij het wel allemaal perfect moet draaien! :) Heb je ook de high res pack gedownload? Maakt het weer net iets mooier/zwaarder! Was nog niet echt online geweest met crysis 2 de laatste tijd, maar ik ga je nu accepten kunnen we binnenkort even ownen :D Btw ik zeg doe Vsync lekker uit speelt veel vloeiender dan met, als hij namelijk een stukje niet op 60 redt krijg je gelijk 30 etc etc das super brak :) Maar die nieuwe patch doet het wel prima kan ik eindelijk aan de single player beginnen! Voeg me anders effe op skype toe om te gamen zonder is namelijk een beetje brak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
Ik heb nu met de DX11 patch 1.9 , en de high res patch het probleem dat hij continue crasht. Het beeld wordt zwart, de geluiden gaan gewoon verder op de achtergrond en het spel reageert niet meer. Eenmaal terug op het bureaublad geeft Windows aan het beeldschermstuurprogramma te hebben hersteld. Het gebeurd wel opvallend bij de zelfde momenten in het spel, het eerste level zodra je de deur opent naar buiten wordt meteen het beeld zwart. Ook aan het begin zodra je het Vrijheidsbeeld ziet crasht het spel...

Dit gebeurd alleen met DX11 aan. Heb ook al verschillende drivers geprobeerd waaronder de nieuwste beta van nvidia. Ik heb een i7 op 4 Ghz (stabiel) en een GTX580.

Nog meer mensen met dit probleem? DX9 werkt prima.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JvIViG43Z6M]

[ Voor 21% gewijzigd door Snoll3bulk op 28-06-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-10 20:38
Check je temps van je CPU of GPU eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

Dat wou ik inderdaad ook zeggen, vooral de temperaturen met dit weer. Het is buiten ook al zo warm dus dan hebben veel pc's het daar moeilijk mee. Ook kan af en toe de overclock toch bij sommige spellen niet helemaal stabiel zijn.

Hier nog 1 video van mij in DX11, deze keer wel in FullHD, dus kan je ook fullscreen kijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Eperium schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:20:
Check je temps van je CPU of GPU eens?
Allemaal in orde, nu heb ik het toevallig net getest, zodra Objects op ULTRA HIGH staat crasht het spel, Objects op VERY HIGH en de rest op ULTRA werkt wel.

EDIT: Maakt dus ook niks uit, spel blijft crashen op random plekken van het spel....

Temps zijn gewoon goed, CPU niet warmer dan 60 graden tijdens gamen. GPU zo rond de 65 graden.

Dit staat trouwens in de Game.log

Initializing default materials...
[Error] Failed to compute texture mapping density for mesh 'objects/level_specific/battery_park/buildings/btrprk_pier/pier_ext_roof.cgf': faces are too small or have stretched mapping
[Error] Failed to compute texture mapping density for mesh 'objects/level_specific/battery_park/buildings/btrprk_pier/pier_ext_roof_ptm.cgf': faces are too small or have stretched mapping
[Error] Failed to compute texture mapping density for mesh 'objects/level_specific/battery_park/buildings/btrprk_pier/pier_ext_roof_02.cgf': faces are too small or have stretched mapping
[Error] Failed to compute texture mapping density for mesh 'objects/level_specific/battery_park/buildings/btrprk_pier/pier_ext_roof_02_ptm.cgf': faces are too small or have stretched mapping
[Error] Failed to compute texture mapping density for mesh 'objects/library/architecture/buildings/cafe/cafe.cgf': faces are too small or have stretched mapping
[Error] Failed to compute texture mapping density for mesh 'objects/library/architecture/buildings/cafe/cafe.cgf': faces are too small or have stretched mapping
[Error] Failed to compute texture mapping density for mesh 'objects/library/architecture/buildings/cafe/cafe_lod1.cgf': faces are too small or have stretched mapping
[Error] Failed to compute texture mapping density for mesh 'objects/library/architecture/buildings/cafe/cafe_lod1.cgf': faces are too small or have stretched mapping
[Error] Failed to compute texture mapping density for mesh 'objects/library/architecture/buildings/cafe/cafe_lod2.cgf': faces are too small or have stretched mapping
[Error] Failed to compute texture mapping density for mesh 'objects/library/architecture/buildings/cafe/cafe_lod2.cgf': faces are too small or have stretched mapping
[Error] Failed to compute texture mapping density for mesh 'objects/library/props/rubble/buildingdebris_set_02.cgf': faces are too small or have stretched mapping
[Error] Failed to compute texture mapping density for mesh 'objects/library/props/rubble/buildingdebris_set_02_lod1.cgf': faces are too small or have stretched mapping
[Error] Failed to compute texture mapping density for mesh 'objects/characters/human/story/prophet/nanosuit_v2_helmet.chr': faces are too small or have stretched mapping
[Error] Failed to compute texture mapping density for mesh 'objects/characters/human/us/nanosuit_v2/nanosuit_v2_helmet.chr': faces are too small or have stretched mapping
Registering TPS Extensions...
All shaders combinations activated in 0.77 seconds
======== Intro is loaded in 9.4 sec ========

[ Voor 81% gewijzigd door Snoll3bulk op 28-06-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

Misschien de texture patch nog eens downloaden en opnieuw installeren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Infinchible schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:34:
Misschien de texture patch nog eens downloaden en opnieuw installeren ofzo?
Lukt niet, krijg dan de melding dat de nieuwste versie al geïnstalleerd staat. Nu zie ik wel op internet meerdere mensen met hetzelfde probleem, crash met black screen. Zij hadden het spel zelfs helemaal opnieuw geïnstalleerd met de laatste 1.9 patch en nog steeds crashen met black screen..

Het lijkt op een nvidia driver bug omdat het stuurprogramma soms crasht en weer is hersteld direct na de black screen crash in crysis 2

Filmpje van mij op youtube reageren nu ook hoop mensen met zelfde probleem.. :S

YouTube: ‪Crysis 2 - Patch 1.9 DX11 CRASH - BLACK SCREEN‬‏

[ Voor 40% gewijzigd door Snoll3bulk op 28-06-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Infinchible schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:07:

Videootje:

[video]
Welke driver gebruik jij en welke settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

Snoll3bulk schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:10:
[...]

Welke driver gebruik jij en welke settings?
Net ook gereageerd op je video, ik gebruik driver 275.33 en 2x GTX570 in SLI. Alle settings op ultra, behalve DOF geloof ik op medium ofzo. Verder niets overclocked, CPU ook niet. Ik zou het toch eens proberen, ook al zou dat het niet mogen zijn.

Hmm, zie nu dat je dat dus ook al geprobeerd hebt. Ik weet het niet dan, heb je nog instellingen veranderd in je nvidia control panel?

Oh sorry, die DOF moest dus eigenlijk Motion Blur zijn. Die staat op medium.
Hoe heb je hem trouwens geïnstalleerd? Ik eerst de 1.9 patch (deed origin zelf), daarna de dx11 patch en als laatste de ultra textures patch eroverheen gegooid.

[ Voor 32% gewijzigd door Infinchible op 28-06-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Infinchible schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:14:
[...]

Net ook gereageerd op je video, ik gebruik driver 275.33 en 2x GTX570 in SLI. Alle settings op ultra, behalve DOF geloof ik op medium ofzo. Verder niets overclocked, CPU ook niet. Ik zou het toch eens proberen, ook al zou dat het niet mogen zijn.

Hmm, zie nu dat je dat dus ook al geprobeerd hebt. Ik weet het niet dan, heb je nog instellingen veranderd in je nvidia control panel?
Bedankt voor je reactie. Hoe heb je DOF zo ingesteld? Nee verder niks veranderd in de NVDIA control panel.

[ Voor 4% gewijzigd door Snoll3bulk op 28-06-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Infinchible schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:14:
[...]

Oh sorry, die DOF moest dus eigenlijk Motion Blur zijn. Die staat op medium.
Hoe heb je hem trouwens geïnstalleerd? Ik eerst de 1.9 patch (deed origin zelf), daarna de dx11 patch en als laatste de ultra textures patch eroverheen gegooid.
Motion Blur heb ik ook al op medium geprobeerd en dan nog crasht het spel. Ik heb de patches op exact de zelfde volgorde geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:57
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb 2 GTX 580's die ligt zijn OC'd maar draaien al weken stabiel en een i7 950 @ 4.1GHz. Alle instellingen op het allerhoogste, mution blur uit, DX11. Ik wou het spel opnieuw gaan spelen maar voordat de intro over was waren de display drivers al gecrashed. Installatie volgorde is dezelfde als door jullie beschreven. Enige verschil is dat ik nog driver versie 270 gebruik.

Ik heb niet op mijn CPU temps gelet maar die worden zelfs onder langdurige Lynx sessies niet hoog genoeg. Ik heb stock koeling op mijn videokaarten maar heb zelf wat gemod / fan profiles aangepast. Zelfs met dit weer komt de bovenste kaart eigenlijk niet boven de 75 graden.

Edit:
Sterker zelfs, ik heb via een save-game even kunnen testen hoe de videokaarten het er vanaf brengen. Daaruit bleek dat beide kaarten maar voor zo'n 50-70% worden gebruikt. Met v-sync aan gaat de belasting op de kaarten omhoog naar zo'n 80-90% maar dat voegt in dit geval alleen negatieve dingen toe. FPS zag er wel gewoon goed uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Max Hunt op 28-06-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Max Hunt schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:46:
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb 2 GTX 580's die ligt zijn OC'd maar draaien al weken stabiel en een i7 950 @ 4.1GHz. Alle instellingen op het allerhoogste, mution blur uit, DX11. Ik wou het spel opnieuw gaan spelen maar voordat de intro over was waren de display drivers al gecrashed. Installatie volgorde is dezelfde als door jullie beschreven. Enige verschil is dat ik nog driver versie 270 gebruik.

Ik heb niet op mijn CPU temps gelet maar die worden zelfs onder langdurige Lynx sessies niet hoog genoeg. Ik heb stock koeling op mijn videokaarten maar heb zelf wat gemod / fan profiles aangepast. Zelfs met dit weer komt de bovenste kaart eigenlijk niet boven de 75 graden.

Edit:
Sterker zelfs, ik heb via een save-game even kunnen testen hoe de videokaarten het er vanaf brengen. Daaruit bleek dat beide kaarten maar voor zo'n 50-70% worden gebruikt. Met v-sync aan gaat de belasting op de kaarten omhoog naar zo'n 80-90% maar dat voegt in dit geval alleen negatieve dingen toe. FPS zag er wel gewoon goed uit.
Ik denk zo te zien dat alleen nvidia gebruikers dit probleem hebben. Waarschijnlijk wachten op een nieuwe nvidia driver :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rngew
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-08 21:49
Nou ik ga nu ook installeren met een gtx 580.
Ik laat mijn bevindingen nog weten.

EDIT: spel draait gewoon goed snap hier weinig van ik heb exact hetzelfde systeem als neox17 maar bij mij crasht tie niet :S ?

[ Voor 44% gewijzigd door rngew op 29-06-2011 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Dudes dat heb ik dus ook met mijn 580, is gewoon je overclock maak een stabielere want bij mij op stock doet hij het perfect met overclock heb ik hem nu stabiel gekregen op 880Mhz core ipv 910 dan werkt hij weer prima. Blijkbaar eist het spel zoveel dat 3dmark en andere games stabiele overclock niet genoeg is .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Jasper 99 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 00:04:
Dudes dat heb ik dus ook met mijn 580, is gewoon je overclock maak een stabielere want bij mij op stock doet hij het perfect met overclock heb ik hem nu stabiel gekregen op 880Mhz core ipv 910 dan werkt hij weer prima. Blijkbaar eist het spel zoveel dat 3dmark en andere games stabiele overclock niet genoeg is .. ?
Ik heb mijn videokaart niet overgeclockt, alleen de CPU. Als de CPU op stock draait crasht het spel nog steeds dus daar ligt het ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
hmm das vaag, ik heb wel echt exact hetzelfde als mijn overclock eruit knalt, even terug naar desktop en dan blackscreen met geluid terwijl je niks echt kan doen. Maarja vaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 19:01
Snoll3bulk schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 00:05:
[...]

Ik heb mijn videokaart niet overgeclockt, alleen de CPU. Als de CPU op stock draait crasht het spel nog steeds dus daar ligt het ook niet aan.
Het is ook niet toevallig een factory overclocked kaart? Ik las net op een forum dat iemand die zoiets had de crashes heeft verholpen door terug naar 772 MHz te gaan.

Ik heb nu 1 keer een crash in DX11 meegemaakt na heel wat uren spelen en dit is met een GTX580@850 Mhz/1.05 volt. Deze overclock heb ik destrijds uitvoerig getest met OCCT (OCP uit). Om dit artefact vrij te houden kon ik echt niet hoger komen dan dit, ook niet met hogere voltages, terwijl ik met games makkelijk naar 900 Mhz kon.
Misschien dat Crysis 2 dit wel blootlegt en is 850 Mhz nog net iets te hoog bij mij. Maar als die van jou op 772 Mhz draait is het wel vreemd, ik gebruik de nieuwste beta 275.50 en ook een i7 en heb dus nauwelijks een probleem.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
anathema schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 00:42:
[...]

Het is ook niet toevallig een factory overclocked kaart? Ik las net op een forum dat iemand die zoiets had de crashes heeft verholpen door terug naar 772 MHz te gaan.

Ik heb nu 1 keer een crash in DX11 meegemaakt na heel wat uren spelen en dit is met een GTX580@850 Mhz/1.05 volt. Deze overclock heb ik destrijds uitvoerig getest met OCCT (OCP uit). Om dit artefact vrij te houden kon ik echt niet hoger komen dan dit, ook niet met hogere voltages, terwijl ik met games makkelijk naar 900 Mhz kon.
Misschien dat Crysis 2 dit wel blootlegt en is 850 Mhz nog net iets te hoog bij mij. Maar als die van jou op 772 Mhz draait is het wel vreemd, ik gebruik de nieuwste beta 275.50 en ook een i7 en heb dus nauwelijks een probleem.
Ik heb de MSI Twin Frozr MSI GTX 580, deze is van de fabriek af al overgeclockt maar dit moet toch gewoon werken? Een vriend van mij heeft het nu ook geprobeerd, zelfde systeem als ik en bij hem werkt het wel allemaal goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rngew
Snoll3bulk schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 00:44:
[...]

Ik heb de MSI Twin Frozr MSI GTX 580, deze is van de fabriek af al overgeclockt maar dit moet toch gewoon werken? Een vriend van mij heeft het nu ook geprobeerd, zelfde systeem als ik en bij hem werkt het wel allemaal goed...
Bij mij op alle stukjes 3 x gestest waar hij bij neox17 wel crashte maar bij mij niet met exact dezelfde specs en i7 @ 4 Ghz.
Dan lijkt het mij toch eerder een bepaald software programma wat een conflict geeft ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Snoll3bulk schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 00:44:
[...]

Ik ben wel es benieuwd hoe goed ze dat testen, ik vind de GTX580 met overklokken wat verradelijk in de zin dat je met games veel hoger komt dan met een artefact scanner als OCCT en Crysis 2 DX11 bestond toen natuurlijk nog niet. De crash die ik had was ook een black screen. Clocks gingen terug naar default en konden niet meer omhoog tot een een reboot. Typisch driver crash door overclock.

Als ik jou zou ik es testen op 772 Mhz voor de zekerheid.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rngew
anathema schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 00:50:
[...]

Ik ben wel es benieuwd hoe goed ze dat testen, ik vind de GTX580 met overklokken wat verradelijk in de zin dat je met games veel hoger komt dan met een artefact scanner als OCCT en Crysis 2 DX11 bestond toen natuurlijk nog niet. De crash die ik had was ook een black screen. Clocks gingen terug naar default en konden niet meer omhoog tot een een reboot. Typisch driver crash door overclock.

Als ik jou zou ik es testen op 772 Mhz voor de zekerheid.
Bij mij werkt hij wel goed met precies dezelfde kaart.
Ik heb hem wel een paar maanden later gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
rngew schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 00:55:
[...]

Bij mij werkt hij wel goed met precies dezelfde kaart.
Ik heb hem wel een paar maanden later gekocht.
Ja, maar de ene kaart is de andere niet. De ene kaart klokt beter dan de andere, dus het zou kunnen dat er eentje doorheen glipt bij MSI die de overclock net niet aankan.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rngew
anathema schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 01:01:
[...]

Ja, maar de ene kaart is de andere niet. De ene kaart klokt beter dan de andere, dus het zou kunnen dat er eentje doorheen glipt bij MSI die de overclock net niet aankan.
Ja dit zou kunnen,echter op youtube heeft neox17 ook een filmpje van de crash gepost en er reageren ook 2 mensen met een gtx 570 (standaart clocks) met precies hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Tja, ik zie daar iemand met palit GTX570 SLI (default clocks) die geen probleem heeft en iemand met zotac AMP SLI, factory overgeklokt dus, die wel een probleem heeft. Van degene met de Asus kaart staat het er niet bij.

Maar goed, 772 mhz testen lijkt me geen kwaad kunnen. Als t dan nog crasht is t waarschijnlijk wat anders.
Dat is ook maar te hopen, want het zou wel erg slecht zijn als factory overclocked kaarten niet goed blijken te werken... kunnen er een hoop terug. Een topic als dit bijvoorbeeld doet me dat wel vermoeden:
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=204073

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

Die Palit videokaarten zijn de Sonic versies, welke dus iets zijn overgeclockt. Maar alleen van 732 naar 750. Geheugen 3.8 naar 3.9. Mja, dat is ook niet echt een erge OC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rngew
Ik ga vanavond even langs bij Neox17 om even de kaarten om te ruilen :)
Dan zullen we zien of het een hardware probleem is als het probleem zich dan niet meer voordoet.
We will see. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 14:17
Iemand die soms weet wanneer de Crysis 2 Sandbox Editor 3 nu uitkomt? Iemand hier op het forum zei dat het vandaag (woensdag) uit zou komen. Ik heb al wat lopen rond zoeken maar kan nergens vinden dat dit waar is. En niemand anders spreekt hierover dus het zal wel niet. Maar het zou wel heel fijn zijn, ik kan namelijk niet wachten om weer wat maps te gaan maken! Ik hoop alleen dat deze minder crashed dan de Sandbox Editor 2. Het gebeurt namelijk veel dat hij crasht en ook regelmatig wat fouten die je tegenkomt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:24
Qlii256 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:02:
Iemand die soms weet wanneer de Crysis 2 Sandbox Editor 3 nu uitkomt? Iemand hier op het forum zei dat het vandaag (woensdag) uit zou komen. Ik heb al wat lopen rond zoeken maar kan nergens vinden dat dit waar is. En niemand anders spreekt hierover dus het zal wel niet. Maar het zou wel heel fijn zijn, ik kan namelijk niet wachten om weer wat maps te gaan maken! Ik hoop alleen dat deze minder crashed dan de Sandbox Editor 2. Het gebeurt namelijk veel dat hij crasht en ook regelmatig wat fouten die je tegenkomt enzo.
Op de site van Crytek las ik dat die vandaag zou uitkomen, maar het kan natuurlijk dat die pas rond 6 uur uitkomt zoals dat bij de Dx11 patch ook het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Wow! Heb je soms een link van waar je dat gelezen hebt? Zou echt wel vet zijn als dit waar was :p!

EDIT: Dit is wat ik zojuist lees in het forum op MyCrysis.com. https://secure.mycrysis.c...iewtopic.php?f=40&t=33704

En kijk eens naar http://crymod.com/. Ze zijn bezig met die nieuwse site te uploaden. De layout ziet er al super gaaf uit!

[ Voor 60% gewijzigd door Qlii256 op 29-06-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-10 12:41
Er valt mij op dat er vrij veel problemen zijn met GTX 580's (factory of zelf overclocked). Ik had een Asus 580 DCII die vanuit de fabriek 10MHz was OCed, dit zorgde dat de kaart onstabiel werd onder BFBC2.

Ik denk dat de kaarten pas "volledig" gebruikt worden door Crysis 2 waardoor een initieel stabiele situatie toch onstabiel blijkt te zijn. Oppassen dus als je hier mee te maken hebt, even proberen op factory defaults proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
't Lijkt mij juist heel erg sterk dat dit door een OC komt. Al deze mensen gamen waarschijnlijk al maanden op hun OC'te kaarten zonder enige problemen en dan gaat het opeens bij Crysis 2 mis? Ik denk dan eerder aan een fout bij Crysis 2 zelf. Zeker omdat er dus ook berichten zijn van mensen zonder OC die dezelfde problemen hebben.

Ik heb het net nog even getest met een save-game, tot nu toe heb ik nog geen extra crashes gehad. Wel een haast lock-up van m'n pc gehad toen ik wou switchen van 1920x1080 naar 6080x1080. High-ress textures op die resolutie zorgden voor zo'n 50% lagere FPS dus ik gebruik nu normale textures, settings op 1-na laagste met DX11 aan en krijg ~60 fps.

60 fps voelt wel een stuk beter aan dan wat ik kreeg op 1920x1080 met alles op het hoogste. FPS was wel op zo'n 80 maar toch 'voelde' het schokkend / niet smooth aan.

Edit:
En ik heb nog steeds last van 'graphic bugs'. Bijvoorbeeld:
Ik kijk naar de straat, door een paar bomen is de straat bijna volledig bedekt in schaduw. Ik beweeg de muis iets opzij en opeens is er bijna geen schaduw meer te zien op de straat. Weer wat verder bewegen en de schaduw is weer terug.

Dit heb ik op verschillende plekken, soms zie ik zelfs gewoon geknipper in de verte omdat er de hele tijd lijkt te worden geswitched tussen wel en geen schaduw op die plek.

[ Voor 22% gewijzigd door Max Hunt op 29-06-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Max Hunt schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:17:
't Lijkt mij juist heel erg sterk dat dit door een OC komt. Al deze mensen gamen waarschijnlijk al maanden op hun OC'te kaarten zonder enige problemen en dan gaat het opeens bij Crysis 2 mis? Ik denk dan eerder aan een fout bij Crysis 2 zelf. Zeker omdat er dus ook berichten zijn van mensen zonder OC die dezelfde problemen hebben.

Ik heb het net nog even getest met een save-game, tot nu toe heb ik nog geen extra crashes gehad. Wel een haast lock-up van m'n pc gehad toen ik wou switchen van 1920x1080 naar 6080x1080. High-ress textures op die resolutie zorgden voor zo'n 50% lagere FPS dus ik gebruik nu normale textures, settings op 1-na laagste met DX11 aan en krijg ~60 fps.

60 fps voelt wel een stuk beter aan dan wat ik kreeg op 1920x1080 met alles op het hoogste. FPS was wel op zo'n 80 maar toch 'voelde' het schokkend / niet smooth aan.

Edit:
En ik heb nog steeds last van 'graphic bugs'. Bijvoorbeeld:
Ik kijk naar de straat, door een paar bomen is de straat bijna volledig bedekt in schaduw. Ik beweeg de muis iets opzij en opeens is er bijna geen schaduw meer te zien op de straat. Weer wat verder bewegen en de schaduw is weer terug.

Dit heb ik op verschillende plekken, soms zie ik zelfs gewoon geknipper in de verte omdat er de hele tijd lijkt te worden geswitched tussen wel en geen schaduw op die plek.
Precies, het probleem kan niet aan de videokaart liggen. Pas nog FEAR 3 gespeeld op DX11, geen enkel probleem. Ook had ik een bug dat als ik in DX9 speelde en je bent in het water aan het begin van het spel , het Vrijheidsbeeld gewoon compleet weg is. Gewoon één groot zwart vlak zie je dan :| . Nu maakt Crytek graag reclame aan het begin van het spel van NVIDIA, laten ze het dan eerst is goed testen samen met NVIDIA voordat ze patches uit gaan brengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Max Hunt schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:17:
't Lijkt mij juist heel erg sterk dat dit door een OC komt.
Ik beweer ook niet dat dit altijd het geval zal zijn, maar sluit dit even uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Mja maar hoe sluit je dat makkelijk uit. Ik heb net een half uur gespeeld zonder errors. Als ik niet was begonnen met de 1e level maar direct met mijn savegame had ik waarschijnlijk helemaal geen error gekregen en zou ik hier juist vertellen dat alles prima in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Max Hunt schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:29:
Mja maar hoe sluit je dat makkelijk uit. Ik heb net een half uur gespeeld zonder errors. Als ik niet was begonnen met de 1e level maar direct met mijn savegame had ik waarschijnlijk helemaal geen error gekregen en zou ik hier juist vertellen dat alles prima in orde is.
Ja dat is best klote ja, dat kost in ieder geval erg veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
crymod.com ligt nu helemaal plat. Hoop dat het snel online komt! En hopen dat we meteen van start kunnen gaan met Sandbox Editor 3!

Is er trouwens iemand die weet of je de Sandbox Editor 3 zal moeten activeren met je serial-key van Crysis 2 ofzo? Bij Sandbox Editor 2 was dit niet volgens mij. Want stel ik wil op een andere pc een map ofzo gaan maken, zal dat dan mogelijk zijn?

EDIT: Hij is nu te downloaden! (link: http://www.mycrysis.com/download/Crysis_2_ModSDK_1.0.exe)

[ Voor 11% gewijzigd door Qlii256 op 29-06-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
ik heb laatst de 270.61 driver van mn gtx570 er weer terug opgezet omdat crysis veel beeldfouten gaf.
de nieuwste driver werkte toen niet zo best met crysis 2 was nog wel voor de 1.9 patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Heb nu Crysis 2 getest met de MSI Twin Frozr II GTX580 van een vriend, exact dezelfde die ik heb alleen hij heeft hem 3 maanden later gekocht. Nu is het grappige dat het spel dus NIET vast loopt en perfect werkt. Daarna meteen mijn GTX580 terug gezet en meteen weer een zwart scherm , crash!

Waarschijnlijk ligt het toch aan de batch van de videokaart chip. Is dit dan garantie of wachten op een patch?

EDIT:

Heb mijn eigen kaart nu terug geclockt:

Afbeelding hieronder is na het spelen van Crysis 2: (GPU 100% usage)

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/b99ksl.png

Spel werkt nu goed!!

Vind het wel erg vreemd dat een vanuit de fabriek OC videokaart niet stabiel is :/

[ Voor 26% gewijzigd door Snoll3bulk op 29-06-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Snoll3bulk schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:25:

Vind het wel erg vreemd dat een vanuit de fabriek OC videokaart niet stabiel is :/
Dat is dus duidelijk een geval van terugsturen. En problemen met factory overclocked kaarten komen wel es vaker voor, ook in dit geval niet goed getest blijkbaar. Als je kijkt hoeveel verhalen je leest van problemen met factory overclocked kaarten met Crysis 2 DX11 is dit niet zo best voor Nvidia...

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

anathema schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:52:
[...]

Dat is dus duidelijk een geval van terugsturen. En problemen met factory overclocked kaarten komen wel es vaker voor, ook in dit geval niet goed getest blijkbaar. Als je kijkt hoeveel verhalen je leest van problemen met factory overclocked kaarten met Crysis 2 DX11 is dit niet zo best voor Nvidia...
Dat is dus niet het probleem van nvidia, deze levert alleen de PCB's met de 'reguliere' clocksnelheden. De fabrikanten van de uiteindelijke kaarten, gigabyte, MSI, Palit en dergelijke zorgen ervoor dat de kaarten iets overgeclocked worden.
Het is dus hun probleem. Nvidia heeft niet voor niets standaard clocksnelheden opgegeven. Toch goed dat je nu in ieder geval weet hoe het nu komt. Ik zal zelf ook eens het begin proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Infinchible schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:03:
[...]

Dat is dus niet het probleem van nvidia, deze levert alleen de PCB's met de 'reguliere' clocksnelheden. De fabrikanten van de uiteindelijke kaarten, gigabyte, MSI, Palit en dergelijke zorgen ervoor dat de kaarten iets overgeclocked worden.
Het is dus hun probleem. Nvidia heeft niet voor niets standaard clocksnelheden opgegeven. Toch goed dat je nu in ieder geval weet hoe het nu komt. Ik zal zelf ook eens het begin proberen.
Ik ga hem proberen te ruilen bij Komplett. Core op 765 Mhz is het spel stabiel nu. Geen problemen meer.

[ Voor 53% gewijzigd door Snoll3bulk op 29-06-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:49

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Hmm.... iemand al door hoe je de config settings van pre 1.9 weer terug kan krijgen. Dacht voor de lol weer eens de multiplayer op te starten, maar kennelijk negeert de game de system.cfg en autoexec.cfg nu waardoor ik weer gezellig met fps droppende effecten zoals depth of field en shadows, lage FoV, muis acceleratie en dergelijke moet spelen :<

Ook heb ik nu constant na een paar minuten 150+ ping (normaal 10-20) en speelt het dus voor geen meter meer. :(

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Hallo iedereen.
De Crysis 2 Editor is super gaaf! Hier en daar nog wel wat foutjes enzo. Maar ik wil graag even aan anderen laten zien wat ik al heb. Nu wou ik met Fraps een filmpje maken. Als ik op F9 klik (de shortcut om te starten met opnemen) dan zie ik de FPS rechtsboven in beeld rood. Maar na een paar seconen (20) stopt Fraps al met filmen. Als ik het filmpje bekijk is er geen beeld, alleen geluid. Dit is raar, want ik heb vroeger wel nog met Fraps kunnen filmen.

Zou het een probleem kunnen zijn met Sandbox Editor 3 waardoor je niet kan filmen? En hoe stel ik Fraps het beste in om een geoptimaliseerd filmpje te krijgen tussen grote en kwaliteit? Het is de bedoeling dit filmpje te uploaden naar bv. YoutTube.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ben benieuwd, helaas moet ik hem eerst aanschaffen voordat ik met DirectX11 en Sanbox Editor 3 verder kan gaan. Maar daar tegenover staat een leuke multiplayer. :)

Of ik wacht nog ff de prijsvraag van Tweakers.net af en wie weet... Wie weet... :D

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Ik heb gisteren de Directx11 en Ultra packs geïnstalleerd, en ik draai het spel - in mijn ogen - vlot met frames tussen de 24 en 40. Dit met een Core 2 Duo 8500 en een GTX470.

Af en toe merk ik natuurlijk wel eens een schokje, het blijft een uitdagend spel voor je hardware. Alleen snap ik niet zo goed waarom er zoveel gesproken wordt over het streefdoel van 60 FPS. Waarom is die 30 niet voldoende? (Ik speel wel enkel singleplayer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-10 14:17
mattderi schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 08:45:
Ik heb gisteren de Directx11 en Ultra packs geïnstalleerd, en ik draai het spel - in mijn ogen - vlot met frames tussen de 24 en 40. Dit met een Core 2 Duo 8500 en een GTX470.

Af en toe merk ik natuurlijk wel eens een schokje, het blijft een uitdagend spel voor je hardware. Alleen snap ik niet zo goed waarom er zoveel gesproken wordt over het streefdoel van 60 FPS. Waarom is die 30 niet voldoende? (Ik speel wel enkel singleplayer)
Omdat 30FPS amper vloeiend is te noemen. Je merkt onmiddellijk verschil tussen 30 en 60 qua vloeiendheid. Dat is onder meer de rede waarom ik Assasin Creed Brotherhood op de PC heb gedaan omdat de ps3 en Xbox360 maar 30 fps eruit gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Waarom zou 30 FPS voldoende zijn? Er gaat een hardnekkig gerucht de ronde dat je ogen niet "meer" kunnen zien dan 30 FPS maar dat is onzin, ogen werken helemaal niet met FPS maar krijgen juist een constante stroom met informatie binnen. TV wordt uitgezonden met 24 FPS en dit ziet er uit als vloeiende beelden omdat alles aan elkaar geblurred is. Bij computerspellen is elk beeld juist haarscherp.

60 FPS is niet per se een harde eis maar veel spelers vinden / zeggen / gaan ervan uit dat met zulke FPS het beeld vloeiend overkomt. 60 FPS is ook de limiet voor de meeste beeldschermen, hogere FPS kunnen gewoonweg niet worden weergegeven.

Als jij prettig gamed met 30 FPS dan valt er verder niet over te discussiëren en is alles goed voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
[b][message=36316176,noline]
...

Als jij prettig gamed met 30 FPS dan valt er verder niet over te discussiëren en is alles goed voor jou.
Het was niet mijn bedoeling om een discussie te starten, sorry als het zo overkwam. Het is idd een feit dat als het mij niet stoort, het goed is voor mij. Maar ik vroeg me gewoon oprecht af of ik iets over het hoofd zag.

Ik merk natuurlijk ook wel dat meer FPS het spel vlotter doet draaien, maar daar moet je dan wel grafisch voor inboeten. Het blijft dan idd een persoonlijke keuze hoe je speelt, en ik had er dan mss ook niet moeten over beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Snoll3bulk schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:25:
Misschien een beetje flauw, maar 'i told you so' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:48
In princiepe werken je ogen wel met een soort fps.
Een normaal brein kan +/- 100 beelden per seconde verwerken.
Maar dan nog. Een monitor heeft (meestal) een verversings snelheid van 60 fps, dus 60+ fps haalt feitelijk niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
DCG909 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:19:
In princiepe werken je ogen wel met een soort fps.
Een normaal brein kan +/- 100 beelden per seconde verwerken.
Heb je daar een bron voor? Je ogen werken namelijk niet met "beelden". Ogen nemen geen momentopname die ze dan in 1 keer naar je hersenen sturen. Ogen nemen veranderingen waar die ze doorsturen naar je hersenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Helaas heb je geen 100FPS met een 100Hz scherm. ('K heb een tv als monitor, vandaar :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
mdcobra schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:18:
[...]

Misschien een beetje flauw, maar 'i told you so' :+
Mischien flauw maar ik was de eerste i told you so! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Maar wat "did you tell us"? De problemen zouden komen doordat de kaarten OC'd zijn, terwijl:

- Er mensen zijn met OC'te kaarten waar alles goed draait.
- Er mensen zijn zonder OC waar het spel ook crashed.

En wat is de oorzaak van die crashes? Tot nog toe onbekende problemen met Nvidia kaarten? Een fout in het spel die zich onverwachts kan voordoen? Bepaalde vaste plekken in het spel waar altijd een crash plaatsvind? Volgens mij is het helemaal niet zo duidelijk als dat het probleem ligt bij OC'te kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Jasper 99 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:12:
[...]

Mischien flauw maar ik was de eerste i told you so! :+
Sorry, misschien een beetje eigenwijs :). Ruilen gaat denk ik teveel tijd kosten. Hij word dan opgestuurd voor reparatie terwijl ik gewoon een nieuwe moet krijgen. Ik clock hem voor zo lang wel een paar Mhz terug. SLI draait het spel perfect met 2 x een 580 GTX, af en toe vind ik de waterrimpel effecten wel veels te snel gaan, vliegen er ineens objecten door de lucht en zit er af en toe een lag in het spel wat eigenlijk niet zo mogen met 2 van die kaarten in SLI, maar goed. Hopelijk komt NVIDIA of Crytek binnekort met een patch om deze problemen te verhelpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Max Hunt schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:28:
Maar wat "did you tell us"? De problemen zouden komen doordat de kaarten OC'd zijn, terwijl:

- Er mensen zijn met OC'te kaarten waar alles goed draait.
- Er mensen zijn zonder OC waar het spel ook crashed.

En wat is de oorzaak van die crashes? Tot nog toe onbekende problemen met Nvidia kaarten? Een fout in het spel die zich onverwachts kan voordoen? Bepaalde vaste plekken in het spel waar altijd een crash plaatsvind? Volgens mij is het helemaal niet zo duidelijk als dat het probleem ligt bij OC'te kaarten.
Nee klopt, want een vriend van mij heeft exact dezelfde OC 580GTX van MSI en hij heeft geen problemen. Er zit gewoon een fout in het spel, de nvidia driver of sommige kaarten hebben gewoon een slechtere batch waardoor het spel sneller crasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:07
Snoll3bulk schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:01:
[...]

Nee klopt, want een vriend van mij heeft exact dezelfde OC 580GTX van MSI en hij heeft geen problemen. Er zit gewoon een fout in het spel, de nvidia driver of sommige kaarten hebben gewoon een slechtere batch waardoor het spel sneller crasht?
Ik weet bijna zeker dat het aan het spel ligt gezien het feit dat veel mensen alleen problem met Crysis 2 hebben en niet met andere zware games (bijv. Crysis 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-10 10:32

Sm0k3r

cough...cough...

X_lawl_X schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:03:
[...]

Ik weet bijna zeker dat het aan het spel ligt gezien het feit dat veel mensen alleen problem met Crysis 2 hebben en niet met andere zware games (bijv. Crysis 1)
Ja het ligt degelijk aan Crysis 2, net zoals met Crysis 1 zijn beide engines erg gevoelig voor OC's.

Ik heb een GTX580@900MHz 4200MHz gehardclocked via bios en ik had deze crash 1x gehad en daarna nooit meer.

Scenario, net patch geinstalleerd en Crysis 2 opgestart, instellingen naar Ultra en save geladen en heel even beeld en toen zwart en reboot.

PC verder opnieuw gestart en kon daarna gewoon spelen zonder crashes en Crysis 2 eindelijk uitgespeeld.

Meteen ook maar mijn mening over het spel: simpel en geen echte climax, iedereen zal verrast worden door het einde omdat het opeens is afgelopen en niet als in verrast omdat ze richting een climax gaan en een echte eindbaas voorgeschotelt krijgen.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Hmm is toch logisch dat de ene kaart het wel doet en de andere niet, voor mij moest ik terug clocken naar 880 mhz op mijn 580 das dus nogsteeds een stuck hoger dan stock. Heeft gewoon te maken met de stabiliteit van je overclock verder heeft het natuurlijk ook met het spel te maken het enige spel tot nu toe wat eruit knalt op mijn 920 mhz clock, maar het is dan ook het enige spel wat bijna constant vol vermogen vraagt van mijn kaart! Maar we shall see mischien komt er een patch :) Ik vind het opzich niet heel erg heb gewoon even een 2de overclock profiel gemaakt voor mijn kaart voor crysis 2 .

Maar dat sli 580 soms nog frame drops heeft duidt wel op een beetje rape van de engine het ziet er namelijk maar een klein beetje mooier uit dan is het raar dat waar 1 x 580 overkill was opeens 2 x 580 hier en daar nog moeite heeft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Mbt de FPS is mij 2 dingen opgevallen:
- Nvidia Control Panel -> Power Management -> Max. Performance - leverde bij mij hogere FPS
- Vsync aan zetten verdubbelde mijn FPS

Ik speel op 6080x1080 met een-na-laagste settings, DX11 aan, high res Text. uit en ik kreeg 24-30 FPS. Daarna Vsync aan en de FPS ging naar 45+, daarna Max. Perf. ingesteld en ik zat op veel plekken op 60 FPS en dat was gecapped want de GPU's werden op die momenten maar voor zo'n 80-90% gebruikt i.p.v.. 99-100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Bedoel je energiebeheer en dan optimale prestaties? Hmm pas het nu zelf ook aan als dat werkt. Maar waarom krijg jij zo ziek lage fps (okal op speel je op hoge resolutie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Bedoel je energiebeheer en dan optimale prestaties?
Nee in het Nvidia Control Panel, onder Manage 3D settings, selecteer Crysis 2 en dan bij "Power Management Mode" kiezen voor "Prefer Maximum Performance".
waarom krijg jij zo ziek lage fps
Oh ik vind het eigenlijk best goede FPS.
- 1920x1080 met alles op het hoogst / alles aan haal ik 80-90 FPS.
- Op 6080x1080 kom ik denk ik gpu-geheugen te kort om zwaardere settings te gebruiken. Uiteindelijk wel 60 FPS, lijkt mij juist wat ik ongeveer kan verwachten.

Als ik 2x zo hoge FPS zou moeten krijgen hoor ik dat natuurlijk graag, tips zijn welkom. Maar volgens mij doen m'n videokaarten hun werk aardig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Ah y i geuss so maar op het een na laagste klinkt een beetje ziek maar zal wel kloppen want je 1920x1080 fps lijkt me wel prima (ik neem aan dat je wel 3dmark en alles hebt getest om te kijken of het allemaal klopt ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:48
Crysis 2 heeft soms beslissings problemen, het gooit soms de schaduw uit.
ATI 5870 v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Jasper 99 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:23:
Hmm is toch logisch dat de ene kaart het wel doet en de andere niet, voor mij moest ik terug clocken naar 880 mhz op mijn 580 das dus nogsteeds een stuck hoger dan stock. Heeft gewoon te maken met de stabiliteit van je overclock verder heeft het natuurlijk ook met het spel te maken het enige spel tot nu toe wat eruit knalt op mijn 920 mhz clock, maar het is dan ook het enige spel wat bijna constant vol vermogen vraagt van mijn kaart! Maar we shall see mischien komt er een patch :)
Helemaal mee eens, zo moeilijk is het toch niet, onstabiel op OC, stabiel zonder rara waar ligt dat aan? en nee dan is het niet Crysis, hou er rekening mee dat de laatste generatie GPU's al door de fabrikanten is uitgeknepen wat betreft performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Ja andere simpele oplossing is dus gewoon wat overvolten komt omdat fabriekanten vaak de hoogste clock bij de laagste voltage willen halen (of een redelijke clock) dus gewoon voltage iets omhoog gooien mag naar 1.15v bij mij draait hij op 1.1V

Edit: Dat geintje met je power management voor je videokaart veranderen is trouwens echt chill!! Ik krijg dik hogere fps daardoor :D bij 3dmark 11 van 6900 naar 7527 (graphic 7222) gegaan :D nais nais en dat met dezelfde clocks :D

[ Voor 32% gewijzigd door Jasper 99 op 01-07-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-10 09:01
Crysis 2 DX11 Ultra - 3,000 Barrel Explosion in Real Time! :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2hBk_l2nVUQ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 07:40
Resinman schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 14:25:

[video]
Damn! Geeft toch wel aan hoe krachtig Crysis 2 is. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 22:17
Wat een beest van een engine, samen met frostbite 2 de beste engines die er op dit moment zijn.

Ben bezig met single player in dx11 en wist niet dat het nog mooier zou kunnen in crysis 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:49

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Resinman schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 14:25:

[video]
Blijft nou de helft van de tijd het bovenste gedeelte van de toren in de lucht hangen? Zullen wel op de skybox staan ofzo :p

Maar ziet er wel spectaculair uit, vooral de belichting! Toont inderdaad aan dat de Cryengine3 op dit moment toch op z'n minst de mooiste/beste multiplatform engine is. In ieder geval tot de release van Rage en Battlefield 3 ;)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
Hier ook een crash nadat 1.9 is geïnstalleerd. Oude machine (3 jaar) GT9600 Nvidia crash na carsh, alles opnieuw geïnstalleerd, het 1e wat hij doet is updaten en voila crash. Alleen new compaign en opnieuw beginnen is het enige wat helpt om te kunnen spelen

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Vergeet wat ik zei. Net is crysis gecrashed en na start crashed hij meteen. Oftewel het spel is onspeelbaar geworden, met een disc game kan ik tenminste kiezen om niet te updaten en toch het spel spellen. Nu heb ik een spel betaald en toch kan ik hem niet spelen. Overigens niks overklokt, verder nooit problemen met deze pc.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Er zijn problemen met de save games. Je kan zonder problemen een nieuwe campaign beginnen of een hoofdstuk vanaf het begin spelen, echter checkpoints laden gaat niet dan krijg je een crash. Staat al op vele forums en op de officiele mycrysis forum. Super kwaliteitscontrole zoals gebruikelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-10 23:09
Aangezien ik al aardig wat pagina's alleen maar met ellende voorbij ziet komen , hoe dood of levend is de mp nog ?

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

HaseMike schreef op zondag 03 juli 2011 @ 08:47:
Er zijn problemen met de save games. Je kan zonder problemen een nieuwe campaign beginnen of een hoofdstuk vanaf het begin spelen, echter checkpoints laden gaat niet dan krijg je een crash. Staat al op vele forums en op de officiele mycrysis forum. Super kwaliteitscontrole zoals gebruikelijk...
Heb ik dus ook last van, interwebz staat er vol mee. Nieuw profile aangemaakt, gestart from scratch maar helpt niks.

Eindelijk van de CF/SLI flickering af en dan dit gezeik. OMFG Crytek jullie verdienen geen euro voor deze game met al die obvious bugs en loze (DX11) beloften. Quality control voor release is waardeloos. Heel duidelijk dat er andere belangen spelen dan bij release kwaliteit afleveren. :X :N

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Hebben ze tenminste nog gereageerd dat ze ermee bezig zijn er snel een patch onderweg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nee er heerst doodste stilte aan de kant van crysis op de officiele forums. Te begrijpen want deze patch lijkt gemaakt door precies 1 persoon, die niet eens even het laden van een savegame geprobeerd heeft. 8)7 Je bent lekker als je een origin crysis hebt, dan kan je je game niet eens meer spelen en zit je vast aan 1.9

[ Voor 20% gewijzigd door HaseMike op 04-07-2011 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hmmm, ik weet niet of er voor de multiplayer een andere .exe gebruikt wordt maar de single-player kan ik in ieder geval weer draaien na het installeren van de 1.9 patches en dat dan vanaf mijn laatste saved game.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Heb in system.cfg het volgende aangepast en nu kan ik met mijn radeon 6950 1gb op ultra met high res textures en dx11 het spel goed spelen!

i_mouse_accel=0
g_skipIntro=1
r_UseEdgeAA=0
r_Glow=0
cl_fov=80

Ik hoef geen bloom en edge AA :)

Mp speel ik op extreme, want dan is het handig om echt vloeiend te draaien.

Edit: heb een paar dingen op extreme gezet, dan doet ie het toch nog wat beter :)

[ Voor 16% gewijzigd door Cobiwan op 07-07-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher64
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-11-2024
Gisteren een standaard msi gtx 580 gekocht en geplaatst ipv een gtx 285.

Heel de dag bezig geweest om dx 11 aan de gang te krijgen en is niet gelukt.

Teruggegaan naar dx 9 en multiplayer geeft nu zwarte plekken.

Draai met een X58 moederbord en i7 920 op standaard kloksnelheid.

Het hoeft dus volgens mij helemaal niet aan de oc's te liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Of de kaart is defect of wordt misschien te heet in je kast ?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher64
net even crysis 1 dx10 geprobeerd in hoogste setting met 8 x AA
draait zonder problemen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher64
crysis 2 in campagne werkt ook nog normaal in campagne mode in hoogste setti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
MaFFia schreef op zondag 03 juli 2011 @ 10:48:
Aangezien ik al aardig wat pagina's alleen maar met ellende voorbij ziet komen , hoe dood of levend is de mp nog ?
Xbox 360 MP is nog levend, niet veel mensen maar je vind altijd wel snel een game, in de DLC mappen zitten heel weinig mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
schumacher64 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 08:11:
Gisteren een standaard msi gtx 580 gekocht en geplaatst ipv een gtx 285.

Heel de dag bezig geweest om dx 11 aan de gang te krijgen en is niet gelukt.

Teruggegaan naar dx 9 en multiplayer geeft nu zwarte plekken.

Draai met een X58 moederbord en i7 920 op standaard kloksnelheid.

Het hoeft dus volgens mij helemaal niet aan de oc's te liggen
heb je wel de drivers van de gtx285 verwijderd voor je de gtx580 installeerde?
is mischien wel dezelfde driver maar het kan fouten geven.

[ Voor 5% gewijzigd door Goofy1978 op 08-07-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ben benieuwd wanneer wij de winnaar van de EA Most Wanted krijgen.
Uiteraard kies ik voor Crysis 2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher64
goofy,

ik had de driver, eerst verwijderd. Tevesn de nieuwste driver 275.33 geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

HardCoreGamer schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 19:23:
Ben benieuwd wanneer wij de winnaar van de EA Most Wanted krijgen.
Uiteraard kies ik voor Crysis 2. :)
Dude,

Update, donderdag 07-07: De drie winnaars hebben een dm gehad en krijgen hun game zo snel mogelijk.
:+

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 07:40
Help!!!! schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 08:49:
[...]

Dude,

Update, donderdag 07-07: De drie winnaars hebben een dm gehad en krijgen hun game zo snel mogelijk.
:+
oh snap! :+
Pagina: 1 ... 24 ... 26 Laatste